Acties:
  • +1 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 23:24
De assistent op de shield in engels, sindsdien kan ik via google nest videos laten afspelen op Netflix via voicecommands in het nederlands
Rallye schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:20:
Bedankt! Moet ik de assistent of de Shield op Engels zetten? En dan ook Engels spreken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
darklord007 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:18:
vraagje over de ziggo app op de shield.
Bij rtlZ loopt er zo'n banner door het beeld. Het valt me op dat die vaak enorm storend schokkerig beweegd. Ook de rest van het beeld natuurlijk, maar dat valt dan vaak minder op.

Dit lijkt niet altijd hetzelfde te zijn.

Hebben meer mensen hier last van en is hier misschien een oplossing voor?
De balk kán iig vloeiend over het scherm lopen, dus indien dit niet het geval is dan zou (indien je de Shield refreshrate op 50Hz hebt staan), de oorzaak buiten de Shield moeten liggen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
hardware-lover schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:34:
[...]

De balk kán iig vloeiend over het scherm lopen, dus indien dit niet het geval is dan zou (indien je de Shield refreshrate op 50Hz hebt staan), de oorzaak buiten de Shield moeten liggen.
Bedankt voor je response.
Zojuist er idd ff naar gekeken en blijkt aan de 60hz setting te liggen.
Heb refresh rate nu goed ingesteld en alles lijkt nu beter te lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
darklord007 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:36:
[...]
Bedankt voor je response.
Zojuist er idd ff naar gekeken en blijkt aan de 60hz setting te liggen.
Heb refresh rate nu goed ingesteld en alles lijkt nu beter te lopen.
Mooi zo. Let wel op dat je nu binnen andere Stream apps (≠50Hz) ook haperingen zou kunnen gaan krijgen (indien je deze ook gebruikt). Met de "auto refreshrate" mogelijkheid is dit in de meeste gevallen echter weer op te lossen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Als ik een film afspeel die 4K is met Dolby Atmos geluid heb ik geen problemen. Maar zodra ik ga doorspoelen en dan weer op play klik krijg ik lipsync problemen of dat het beeld stil staat. Ik moet dan weer even lopen klooien met spoelen om te voor zorgen dat het weer goed gaat lopen. Ik heb een Wd elements 6tb hdd met usb 3 er aan hangen. Betekent dit dat de hardeschijf te langzaam is? Ik heb meerdere video players geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
thekvnz schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:48:
Als ik een film afspeel die 4K is met Dolby Atmos geluid heb ik geen problemen. Maar zodra ik ga doorspoelen en dan weer op play klik krijg ik lipsync problemen of dat het beeld stil staat. Ik moet dan weer even lopen klooien met spoelen om te voor zorgen dat het weer goed gaat lopen. Ik heb een Wd elements 6tb hdd met usb 3 er aan hangen. Betekent dit dat de hardeschijf te langzaam is? Ik heb meerdere video players geprobeerd.
Gaat dit wel goed op een PC? Met 1 bestand of meerdere?
Hoe groot is het bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
Ike. schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:03:
[...]

Gaat dit wel goed op een PC? Met 1 bestand of meerdere?
Hoe groot is het bestand?
Weet ik niet mijn laptop kan geen 4K aan. De film is 75gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thekvnz schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:48:
Wat probeer je af te spelen, ISO of inhoud van BDMV of......?

En meerdere players, welke zijn dat?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
hardware-lover schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:27:
[...]

Wat probeer je af te spelen, ISO of inhoud van BDMV of......?

En meerdere players, welke zijn dat?
.mkv bestand. Mx player met codecs gedownload van xda vlc media player. Kodi niet want die ondersteund geen dolby Atmos en vision

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
thekvnz schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:30:
[...]

.mkv bestand. Mx player met codecs gedownload van xda vlc media player. Kodi niet want die ondersteund geen dolby Atmos en vision
:: correctie :)

Kodi ondersteund perfect Atmos.

Anderzijds, die door USB gevoede schijfjes, zijn naar mijn mening niet de juiste oplossing. Het kan maar zo zijn dat de schijf gewoon op bepaalde momenten niet snel genoeg is. Althans die ervaring heb ik ook hier gehad. Wellicht kan je dat eens simpel testen door een normale externe schijf eens te proberen.

Of heb ik het mis, en hangt er gewoon een stekker aan deze schijf ?

PS: Ik heb het vaker genoemd dat over de USB gevoede schijven. En dat is natuurlijk makkelijk weg te strepen door de theoretische snelheden te gaan opsommen wat deze schijfjes normaal gesproken doen. Maar toch, denk ik dat het niet de handigste HDD"s zijn om dit soort content vanaf te draaien.

[ Voor 53% gewijzigd door ppeterr op 09-07-2020 16:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@thekvnz Je moet wel wat dingen aanzetten in Kodi, maar hij kan gewoon Atmos bitstreamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ppeterr, dat type opslag krijgt voeding via een aparte adapter.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
hardware-lover schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:56:
@ppeterr, dat type opslag krijgt voeding via een aparte adapter.
Aha, toch wel. Ik twijfelde al toen ik het berichtje tikte. Lastig verhaal dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ike. schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:46:
[...]

Dat duurt te lang. Probeer een andere 'High-Speed' HDMI kabel.
Helaas geen effect.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 11:02
thekvnz schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:30:
[...]

Waarom zou je mx player gebruiken op een Shield.... Zoals aangegeven Kodi kan gewoon echt alles en zonder problemen in perfecte kwaliteit zoals het hoort.

Bij Kodi instellingen wel op expert zetten zodat verborgen instellingen tevoorschijn komt.

[ Voor 10% gewijzigd door beezjeh op 09-07-2020 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als ik zo eens lees wat je via een ander topic hebt gedeeld, dan zit het probleem wellicht toch elders?

Geen beeld met Kodi na vervanging receiver door RX-V685

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beezjeh schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:15:
[...]
Waarom zou je mx player gebruiken op een Shield.... Zoals aangegeven Kodi kan gewoon echt alles en zonder problemen in perfecte kwaliteit zoals het hoort.

Bij Kodi instellingen wel op expert zetten zodat verborgen instellingen tevoorschijn komt.
@thekvnz had ook als reden opgegeven Dolby Vision af te willen kunnen spelen (buiten Atmos)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
hardware-lover schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:18:
[...]

Als ik zo eens lees wat je via een ander topic hebt gedeeld, dan zit het probleem wellicht toch elders?

Geen beeld met Kodi na vervanging receiver door RX-V685
Dat heb ik uiteraard ook gedacht, maar dan : waar? Misschien onlogisch, maar: kan het nog de verbinding naar de (10 jaar oude) TV zijn? Zomaar een wild guess.

Ik kan eens proberen of aansluiten van een monitor op de receiver ipv de TV uit maakt. En ook of de Shield rechtstreeks op de TV en anders op een monitor sneller beeld geeft.

[ Voor 15% gewijzigd door flopdoc op 09-07-2020 20:25 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:24:
[...]
Dat heb ik uiteraard ook gedacht, maar dan : waar? Misschien onlogisch, maar: kan het nog de verbinding naar de (10 jaar oude) TV zijn? Zomaar een wild guess.

Ik kan eens proberen of aansluiten van een monitor ipv de TV uit maakt. En ook of de Shield rechtstreeks op de TV en anders op een monitor sneller beeld geeft.
Als je al beeld krijgt, in welke resolutie heb jij je Shield staan?

Ik neem aan in een maximale resolutie die je TV ook kan verwerken?

Ik kan zo niet bij de Shield en zijn instellingen (bezet door fervente Film/Series fans ;) ), maar je zou wat kunnen spelen met de display instellingen. Voor sommige oudere TV's (vooral Philips) moet op een Mi Box bijv. High color uit staan en RGB op actief.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
hardware-lover schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:20:
[...]

@thekvnz had ook als reden opgegeven Dolby Vision af te willen kunnen spelen (buiten Atmos)
Dolby Vision werkt sowieso toch niet alleen met Netflix en Amazon Prime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
beezjeh schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:40:
[...]

Dolby Vision werkt sowieso toch niet alleen met Netflix en Amazon Prime?
of Plex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Eigenlijk is Plex de beste maar ik krijg het niet voor elkaar dat Turkse ondertiteling juist wordt gecodeerd wanneer ik afspeel vanaf externe hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beezjeh schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:56:
Eigenlijk is Plex de beste maar ik krijg het niet voor elkaar dat Turkse ondertiteling juist wordt gecodeerd wanneer ik afspeel vanaf externe hdd.
Controleer of het tekstbestand waar de ondertiteling in zit de juiste encodering heeft. Plex is niet intelligent genoeg om dit zelf uit te zoeken. Zie bijvoorbeeld dit.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
The Zep Man schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:05:
[...]
Controleer of het tekstbestand waar de ondertiteling in zit de juiste encodering heeft. Plex is niet intelligent genoeg om dit zelf uit te zoeken. Zie bijvoorbeeld dit.
Ik had hier al een keer naar gekeken maar srt2utf8 plugin wil niet op de Shield TV, ik krijg het niet voor elkaar zogezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
beezjeh schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:17:
[...]

Ik had hier al een keer naar gekeken maar srt2utf8 plugin wil niet op de Shield TV, ik krijg het niet voor elkaar zogezegd.
Je hebt geen plugin nodig. Open op een PC het SRT bestand in een tekstverwerker en sla het opnieuw op met UTF-8 encodering.

Als dat werkt voor een enkele ondertiteling dan werkt het ook op de rest. Dat kan zelfs gescript worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
@beezjeh Jij hebt dus je externe harde schijven toe kunnen voegen aan Plex? Ik krijg dat niet voor elkaar. De Plex lijkt ze niet te zien, terwijl Kodi ze wel ziet. Hoe heb jij dat bij Plex gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
The Zep Man schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 06:38:
[...]
Je hebt geen plugin nodig. Open op een PC het SRT bestand in een tekstverwerker en sla het opnieuw op met UTF-8 encodering.

Als dat werkt voor een enkele ondertiteling dan werkt het ook op de rest. Dat kan zelfs gescript worden. :)
Hmm thanks zal dit is proberen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Rallye schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:18:
@beezjeh Jij hebt dus je externe harde schijven toe kunnen voegen aan Plex? Ik krijg dat niet voor elkaar. De Plex lijkt ze niet te zien, terwijl Kodi ze wel ziet. Hoe heb jij dat bij Plex gedaan?
Je moet wel een aantal dingen doen via je account op een computer.

Wanneer je de Shield als Plex media server hebt ingesteld en draait komt deze beschikbaar in je account.

Daarna even deze video bekijken vanaf 7.22 en indien je het juist doet dan moet dit gewoon lukken.

YouTube: How to Setup a Plex Server on the Nvidia Shield TV with External Sto...

Heb Plex even nogmaals geinstalleerd, zorgen dat de Shield actief is als Plex Media Server:

https://app.plex.tv/deskt...cb1bf4ab/manage/libraries

Add library / movies / browse for media folder / EVEN WACHTEN / klikken op bijvoorbeeld Nvidia Shield map op een hdd met al je bestanden erin / add / add library nogmaals en collectie wordt gescand.

Hoop dat ik het zo een beetje heb kunnen uitleggen :)

[ Voor 27% gewijzigd door beezjeh op 10-07-2020 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
The Zep Man schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 06:38:
[...]

Helaas niet gelukt. Eigenlijk wil ik voor alles weer Nederlandse ondertiteling downloaden maar dat wordt een hele grote klus dan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@beezjeh Google even op "subber" van opensubtiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
ppeterr schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:59:
@beezjeh Google even op "subber" van opensubtiles.
Subber was onbekend voor mij dus bedankt voor het delen.

Denk dat ik al een oplossing heb gevonden per film, klikken op film en daarna via instellingen een NL ondertiteling selecteren en hopen dat deze synchroon loopt :).

Moet zeggen dat afspelen met Plex qua beeldkwaliteit toch echt anders(veel beter) overkomt in vergelijking met Kodi.

[ Voor 6% gewijzigd door beezjeh op 10-07-2020 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
beezjeh schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:04:
[...]

Subber was onbekend voor mij dus bedankt voor het delen.

Denk dat ik al een oplossing heb gevonden per film, klikken op film en daarna via instellingen een NL ondertiteling selecteren en hopen dat deze synchroon loopt :).

Moet zeggen dat afspelen met Plex qua beeldkwaliteit toch echt anders(veel beter) overkomt in vergelijking met Kodi.
Er is ook mogelijkheid om dit standaard te maken.. Kijk even in expert instellingen van kodi.
Dat je standaard subs aan hebt en op dutch of nl staat.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
mucuracat schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:21:
[...]

Er is ook mogelijkheid om dit standaard te maken.. Kijk even in expert instellingen van kodi.
Dat je standaard subs aan hebt en op dutch of nl staat.
Kodi heb geen problemen mee maar Plex :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
hardware-lover schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:29:
[...]

Als je al beeld krijgt, in welke resolutie heb jij je Shield staan?

Ik neem aan in een maximale resolutie die je TV ook kan verwerken?

Ik kan zo niet bij de Shield en zijn instellingen (bezet door fervente Film/Series fans ;) ), maar je zou wat kunnen spelen met de display instellingen. Voor sommige oudere TV's (vooral Philips) moet op een Mi Box bijv. High color uit staan en RGB op actief.
Op de TV resolutie: 1920 x 1080.

EDIT: het gaat nu beter, ipv 1 minuut 32 sec bij opnieuw verbinden duurt het nu 2 seconden!

Oplossing: op de receiver heb ik in de HDMI settings voor de betreffende HDMI ingang HDCP van AUTO veranderd naar 1.4....

Ik weet niet of dat nog consequenties heeft ergens (voor 4K vast wel, maar ik heb slechts een full HD tv), maar het werkt nu wel (met oa Youtube en Netflix op de Shield draaiend).

[ Voor 25% gewijzigd door flopdoc op 10-07-2020 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:30
Vandaag is de Flirc IR v2 binnen gekomen. Meteen ingesteld op Nvidia Shield. Daarna in mijn Harmony software de Flirc met als model de Shield TV ingesteld en nu is deze bezig het naar de AB te sturen.
Eens zien vanavond of iets of het werkt.
Dan kan ik weer alles besturen met de Harmony. Dit was de goedkoopste oplossing. Buiten Ali adapters met een draadje. Vind dat net iets te rottig.

Edit:
Moet alleen nog power on state in de Flirc zien te zetten. De rest werkt goed.

[ Voor 19% gewijzigd door Arunia op 10-07-2020 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:48:
[...]
Op de TV resolutie: 1920 x 1080.

EDIT: het gaat nu beter, ipv 1 minuut 32 sec bij opnieuw verbinden duurt het nu 2 seconden!

Oplossing: op de receiver heb ik in de HDMI settings voor de betreffende HDMI ingang HDCP van AUTO veranderd naar 1.4....

Ik weet niet of dat nog consequenties heeft ergens (voor 4K vast wel, maar ik heb slechts een full HD tv), maar het werkt nu wel (met oa Youtube en Netflix op de Shield draaiend).
In je andere topic had je aangegeven dat al gedaan te hebben, of heb je daarna nog een instelling gewijzigd?

- in de receiver HDMI HDCP op 1.4 gezet (onzinnig denk ik maar je probeert wat) - fail

Maar prima dat het zo is opgelost. Door HDCP 1.4 af te dwingen krijgen randapparaten ook geen mogelijkheid om "verwarrende/onjuiste" info te vergaren en zo in een verkeerde stand te gaan staan (deep/hi color, resolutie, enz.). Normaal gesproken, met je receiver ingesteld op "pass through" zou het eigenlijk vanzelf goed moeten gaan, maar dit is meer een theoretische dan praktische gedachte ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Heb inmiddels de Shield TV Pro staan en de config heb ik al aardig voor elkaar

Blijf met één ding zitten. Kodi staat er op maar welke setting heb ik nodig om de Shield te laten opstarten met Kodi?

Kijk morgen wel of er een antwoord is...ga nu lekker dutten..Lang genoeg bezig geweest.. :Z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
@NoahAmber ben bang dat je daar een app voor moet installeren.
Standaard opstarten met een app lijkt me niet een hoofdfunctie te zijn.
Daarbij is de mogelijkheid om een bepaalde launcher standaard op te starten er ook niet meer.

Maar met apps kan er wel van alles.

Verrek, 2 tellen googlen. De app launch on boot zou dat moeten doen.
En,het zou gratis moeten zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Arunia op 11-07-2020 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 15:44
NoahAmber schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 00:18:
Heb inmiddels de Shield TV Pro staan en de config heb ik al aardig voor elkaar

Blijf met één ding zitten. Kodi staat er op maar welke setting heb ik nodig om de Shield te laten opstarten met Kodi?

Kijk morgen wel of er een antwoord is...ga nu lekker dutten..Lang genoeg bezig geweest.. :Z
Misschien kan je kodi op de netflix knop van de afstandsbediening zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arunia schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:58:
Moet alleen nog power on state in de Flirc zien te zetten. De rest werkt goed.
Zie dit. Getest, en mijn configuratie werkt nu ook met aparte Harmony functies om de Shield TV aan en uit te zetten.
Arunia schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 00:38:
Linkje.

[ Voor 27% gewijzigd door The Zep Man op 11-07-2020 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@The Zep Man Dank. Mijn OCD slaat er op aan wanneer ik een Kodi profiel moet gebruiken terwijl ik geen kodi gebruik haha.

Nog even zitten Googlen, maar blijkbaar kom je daar uiteindelijk op uit.
Probeer ook een beetje te begrijpen wat ze nu in de handleiding allemaal bedoelen.

Moet ik met dat profiel op de Flirc ook in de Myharmony software Kodi kiezen?
Denk dat uiteindelijk het profiel Flirc > Shield TV moet zijn.

Als ik Kodi kies, dan reageert de Shield bij mij helemaal niet. Heb die config op de Flirc gezet.
Als ik Shield Tv kies, dan werkt het wel.
Heb wel gevonden dat aanzetten de back knop is op de AB. Dat is al iets.
Uitzetten doen we nu ook met de hand, of wat sommigen doen is hem zelf in standby laten gaan.
Ga er later nog wel even verder mee knutselen.
Heel vaag waarom het niet werkt.

Op dit moment heb ik de "back"-toets ingesteld in Myharmony als "power on".
Daarnaast heb ik "back"-toets indrukken, dan "back"-toets 1 seconde ingedrukt en daarna "OK" een halve seconde als power off.
En dat werkt gelukkig ook. :+

[ Voor 51% gewijzigd door Arunia op 11-07-2020 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Arunia schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 00:38:
@NoahAmber ben bang dat je daar een app voor moet installeren.

Thanks, dat werkt prima voor mij. Nu verder dat ding nog wat fine tunen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zou adviseren dat je opnieuw begint en wat op de site staat waar ik naar linkte stap voor stap exact volgt. Alles wat je vraagt of opmerkt wordt daar beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@The Zep Man ik ga dat binnenkort eens proberen. Alhoewel ik alles ondertussen wel gereset heb. Nahja, Flirc en harmony voor de Shield. Dus device verwijderd en Flirc gereset etc.maar ga het binnenkort eens opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Blijf toch nog zitten met een puntje. Heb aan de Shield aan de USB poort een Icy Box hangen met 2 HDD's. Deze wil ik in de library toevoegen , één met films, één met series. Als ik ze wil toevoegen als netwerkdrives [smb] dan wordt er om een inlog en wachtwoord gevraagd?!

Als ik de optie external drives neem bij het toevoegen, dan ziet de Shield die drives niet maar alleen de interne opslag. Ik kan op youtube filmpjes kijken en howto's lezen, maar ik kom er niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoahAmber schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:39:
Blijf toch nog zitten met een puntje. Heb aan de Shield aan de USB poort een Icy Box hangen met 2 HDD's.
Om welk model Icy Box gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
The Zep Man schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:25:
[...]
Om welk model Icy Box gaat het?
De simpele JBOD versie: Icy Box IB-3620U3

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NoahAmber schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:42:
De simpele JBOD versie: Icy Box IB-3620U3
Dat lijkt alsof dat apparaat twee USB Mass Storage Devices aanbiedt.

Er zijn wat beperkingen aan de HDD's die je op een Shield TV kan aansluiten:
• De partitie indeling moet MBR zijn. Dit beperkt de maximale diskgrootte tot 2 TB.
• Ze moeten exFAT, HFS+ of NTFS geformatteerd zijn.

Daarmee zou het moeten werken. Probeer het anders eerst eens met een enkele disk, MBR gepartitioneerd en een enkele partitie exFAT geformatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
The Zep Man schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:40:
[...]
Dat lijkt alsof dat apparaat twee USB Mass Storage Devices aanbiedt.

Er zijn wat beperkingen aan de HDD's die je op een Shield TV kan aansluiten:
• De partitie indeling moet MBR zijn. Dit beperkt de maximale diskgrootte tot 2 TB.
• Ze moeten exFAT, HFS+ of NTFS geformatteerd zijn.

Daarmee zou het moeten werken. Probeer het anders eerst eens met een enkele disk, MBR gepartitioneerd en een enkele partitie exFAT geformatteerd.
Inderdaad 2 drives zichtbaar. Kan ze ook gewoon benaderen via filemanager. Zijn in ieder geval MBR en NTFS.

Zoals ik aangeef. Kan ze zien in filemanager en gewoon benaderen. Wil ik ze echter aan de libary toevoegen dan worden ze niet gezien als external drive

Voeg ik mijn Shield toe als smb server dan kan ik die drives toevoegen i.e. smb://ipadresshield/movies
Dan wordt er om een inlog gevraagd en een password. En daar weet ik dus niet wat dat dan moet zijn

Shield hangt ook gewoon keurig netjes in mij netwerk en is zichtbaar als share en kan alles vanaf de pc keurig netjes benaderen. Dus schiet mij maar lek... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 15:44
NoahAmber schreef op zondag 12 juli 2020 @ 00:32:
[...]

Inderdaad 2 drives zichtbaar. Kan ze ook gewoon benaderen via filemanager. Zijn in ieder geval MBR en NTFS.

Zoals ik aangeef. Kan ze zien in filemanager en gewoon benaderen. Wil ik ze echter aan de libary toevoegen dan worden ze niet gezien als external drive

Voeg ik mijn Shield toe als smb server dan kan ik die drives toevoegen i.e. smb://ipadresshield/movies
Dan wordt er om een inlog gevraagd en een password. En daar weet ik dus niet wat dat dan moet zijn

Shield hangt ook gewoon keurig netjes in mij netwerk en is zichtbaar als share en kan alles vanaf de pc keurig netjes benaderen. Dus schiet mij maar lek... ;)
Vreemd, ik heb een ExFat 8TB drive met één partitie aan mijn shield hangen. Werkt prima met Plex en in Kodi kan ik er naartoe browsen maar niet als library toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
hardware-lover schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:59:
[...]

In je andere topic had je aangegeven dat al gedaan te hebben, of heb je daarna nog een instelling gewijzigd?

- in de receiver HDMI HDCP op 1.4 gezet (onzinnig denk ik maar je probeert wat) - fail

Maar prima dat het zo is opgelost. Door HDCP 1.4 af te dwingen krijgen randapparaten ook geen mogelijkheid om "verwarrende/onjuiste" info te vergaren en zo in een verkeerde stand te gaan staan (deep/hi color, resolutie, enz.). Normaal gesproken, met je receiver ingesteld op "pass through" zou het eigenlijk vanzelf goed moeten gaan, maar dit is meer een theoretische dan praktische gedachte ;)
Ik had dat al een keer ingesteld, hielp niet, en toen weer teruggezet. Nu toch weer geprobeerd , en nu werkt t wel. En ik heb niet tegelijkertijd 2 dingen veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:01
Is het eigenlijk ook mogelijk om de Netflix knop toe te wijzen aan een bepaald IR signaal?

Om bij een stereo film/serie/video niet het geluid alleen uit 2 speakers te horen, pak ik de remote van mijn Yamaha receiver. Die heeft een "straight" mode, waarbij het geluid wordt afgespeeld obv van aantal kanalen en een hoop andere opties zoals Dolby Pro Logic.

DPL heeft vervolgens weer een Movie mode, waardoor dialogen via mijn Center speaker gaan. Dat is zo een enorme verbetering, dat ik dus altijd DPL gebruik bij 2.0 videomateriaal.

Er is 1 knop op de remote om te schakelen tussen het laatst gekozen post processing programma (Dolby Pro Logic Movie) en Straight mode.

Dat is gelijk de enige knop die ik nog regelmatig nodig heb op die remote.

Ik zou dit graag willen toewijzen aan de Netflix knop op de Shield remote.

[ Voor 12% gewijzigd door Jazco2nd op 12-07-2020 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
@NoahAmber Is dat wachtwoord etc niet het wachtwoord van de Shield via Instellingen-Opslag-Transfer flies over local network?

@StGermain Dat probleem heb ik bij Kodi ook. Heeft iemand daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rallye schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:01:
@NoahAmber Is dat wachtwoord etc niet het wachtwoord van de Shield via Instellingen-Opslag-Transfer flies over local network?

@StGermain Dat probleem heb ik bij Kodi ook. Heeft iemand daar een oplossing voor?
Geen idee of dit zinnige info is, maar niet geschoten.....

https://www.reddit.com/r/...rnal_hd_for_kodi_library/
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=306302

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 12-07-2020 23:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hoe zijn de ervaringen met mp4 dolby vision?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Rallye schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:01:
Dat had ik ook al geprobeerd. Lukt allemaal voor geen meter

Heb het maar opgegeven na uren worstelen en de ICY Box nu aan de USB 3.0 van de router hangen. Daarvan kan ik dus wel met twee vingers in de neus samba shares aan de library's toevoegen. Werkt prima nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
vraagje. ik wil in de toekomst gaan streamen via mijn google drive naar mijn mediaplayer. maar mijn internet is dit moment 60mbits en ik merk dat dit voldoende is voor mijn 1080P materiaal.

4K HDR remux trekt ie natuurlijk niet. nu zie ik dat ziggo het snelste internet kan leveren op mijn adres (500mbits). maar dit zou alsnog onvoldoende zijn voor films met een bitrate 80mbps toch? iemand ervaringen met dit soort dingen? ik heb helaas geen glasvezel aansluiting hier.

had deze vraag ergens anders gesteld, maar misschien hier gepaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Kijk eerst eens even of Google Drive het wel aankan. Wie weet is dat de bottleneck. (heb zelf een Plex server gelinkt aan Google Drive. Soms werkt het niet zo lekker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:09

Mr. Freeze

¡GO!

Hamazaki schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:39:
vraagje. ik wil in de toekomst gaan streamen via mijn google drive naar mijn mediaplayer. maar mijn internet is dit moment 60mbits en ik merk dat dit voldoende is voor mijn 1080P materiaal.

4K HDR remux trekt ie natuurlijk niet. nu zie ik dat ziggo het snelste internet kan leveren op mijn adres (500mbits). maar dit zou alsnog onvoldoende zijn voor films met een bitrate 80mbps toch? iemand ervaringen met dit soort dingen? ik heb helaas geen glasvezel aansluiting hier.

Ziggo levert dan als snelste 50MB/s. Meer dan voldoende. Google drive geen idee hoe snel dat is.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:13:
[...]

Ziggo levert dan als snelste 50MB/s. Meer dan voldoende. Google drive geen idee hoe snel dat is.
ook voor 4K HDR films met bitrate tot 100mpbs?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Hamazaki schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:14:
[...]

ook voor 4K HDR films met bitrate tot 100mpbs?
Ja hoor, daar heb je dan met 10MB/s genoeg aan.

Dus het 250 Mbit abo is dan voldoende.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Freeze op 13-07-2020 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:15:
[...]

Ja hoor, daar heb je dan met 10MB/s genoeg aan.
dan heeft iemand mij echt verkeerd ingelicht destijds.thnx duidelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 13-07-2020 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Hamazaki schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:16:
[...]

dan heeft iemand mij echt verkeerd ingelicht destijds.thnx duidelijk.
Dat is misschien krap aan, een Netflix stream in 1080 is vaak zo’n 6,5 MB/s. Beetje afhankelijk van film of serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:19:
[...]

Dat is misschien krap aan, een Netflix stream in 1080 is vaak zo’n 6,5 MB/s. Beetje afhankelijk van film of serie.
heb mijn post aangepast. ik had het verkeerd begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:06
@Hamazaki
Misschien even rekening houden met Mb/s en MB/s.
Zit namelijk een factor 8 verschil tussen en dat maakt in dit geval heel veel uit.
500Mbit/s = 62,5MB/s.
Daar zal wellicht spraakverwarring over zijn.

Als je een 500Mbit internetverbinding hebt zal dat niet geen bottleneck zijn, maar Google Drive is niet bedoeld om films te streamen. Dus of 4K films lekker soepel streamen is maar de vraag.

Overigens heeft dit natuurlijk niets met Nvidia Shield te maken ;) Beter ander topic aanmaken als je er nog vragen over hebt.

[ Voor 68% gewijzigd door Arjant2 op 13-07-2020 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Arjant2 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:05:
@Hamazaki
Misschien even rekening houden met Mb/s en MB/s.
Zit namelijk een factor 8 verschil tussen en dat maakt in dit geval heel veel uit.
500Mbit/s = 62,5MB/s.
Daar zal wellicht spraakverwarring over zijn.

Als je een 500Mbit internetverbinding hebt zal dat niet geen bottleneck zijn, maar Google Drive is niet bedoeld om films te streamen. Dus of 4K films lekker soepel streamen is maar de vraag.

Overigens heeft dit natuurlijk niets met Nvidia Shield te maken ;) Beter ander topic aanmaken als je er nog vragen over hebt.
kan je die niet als app downloaden via the shield en streamen? ik sta nog open voor betere mediaplayers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mr. Freeze schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:19:
[...]
Ook hier geldt, opletten met die MB's. Netflix heeft geen streams in dit soort kwaliteit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hamazaki schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:39:

Als hetgeen je wilt streamen legaal is, dan zou je theoretisch Google Drive kunnen gebruiken. Indien de inhoud echter van illegale herkomst is, dan mag je wel oppassen!

Google Drive allows users to store any files they want but the cloud hosting service actively prevents users from sharing or distributing copyrighted files. While Google doesn't go into the finer details of its detection methods, it uses file-hashes to detect infringing content

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:06
Hamazaki schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:24:
[...]

kan je die niet als app downloaden via the shield en streamen? ik sta nog open voor betere mediaplayers.
Google Drive is een cloud opslag. Niet specifiek bedoelt voor streamen van video en dus ook niet gericht op een hoge of stabiele download. Of het werkt misschien wel misschien niet maar wat ik hier boven al ergens lees is het niet geweldig. Heeft niets met de mediaspeler te maken.
En inderdaad wat hier boven staat. Illegaal verkregen media zou ik er niet op zetten.

Verdere oplossingen hiervoor kan je bespreken in een eigen topic. Dit heeft nul met Shield te maken.

[ Voor 30% gewijzigd door Arjant2 op 13-07-2020 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hardware-lover schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:33:
[...]

Ook hier geldt, opletten met die MB's. Netflix heeft geen streams in dit soort kwaliteit.
Ter referentie:
Below are the internet download speed recommendations per stream for playing TV shows and movies through Netflix.

0.5 Megabits per second - Required broadband connection speed
1.5 Megabits per second - Recommended broadband connection speed
3.0 Megabits per second - Recommended for SD quality
5.0 Megabits per second - Recommended for HD quality
25 Megabits per second - Recommended for Ultra HD quality
Deel het aantal Megabit door /8 om MB/sec te krijgen, en je ziet hoe beperkt de kwaliteit van Netflix is. :)

Vuistregel: een Netflix stream gebruikt nooit meer dan rond de 3 MB/sec.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 13-07-2020 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
The Zep Man schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:15:

Vuistregel: een Netflix stream gebruikt nooit meer dan rond de 3 MB/sec.
Zelfs minder. HD op rond de 6Mbps en UHD/DV rond de 15Mbps. 24Mbps ben ik nog niet tegengekomen.

Nu we het er toch over hebben.. :) Valt mij op dat Netflix app op de Shield wat 'vetter' lijkt dan met de Netflix app op mijn LG. Bitrate is hetzelde , maar de Shield geeft het toch minder, zoals de Duitsers dat noemen, "gestochen" weer. Of zou er iets in de vid settings bij mij niet lekker staat. Is daar iets zinnigs over te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Nevermind, rekenfoutje van mijn kant 8)7

[ Voor 94% gewijzigd door Mr. Freeze op 13-07-2020 23:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[knip] kwartje = toch gevallen 👍

[ Voor 93% gewijzigd door hardware-lover op 13-07-2020 23:39 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:43
Ik heb nog steeds geen UHD met Disney+ heeft iedereen dit nog ivm COVID-19??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
Mensen, ik begin een beetje een vette sik te krijgen van het SmartTV gedeelte van mijn Philips Oled TV (ja, goh wat verassend).
Ik weet van het bestaan van de Nvidia Shield af maar wil het graag simpel en praktisch houden maar wellicht heb ik straks geen keuze meer.
Heb dik lopen doen afgelopen najaar met een 65 Oled en de dure aanschaf verdedigt met allemaal voordelen maar het is pijnlijk duidelijk dat zelfs het gezin een beetje klaar is met het smarttv gedeelte van de Philips.

Mijn vragen:

- kan de Shield verborgen worden in een kastje en dan gewoon werken middels de afst. Bed ? (Remote die BT is neem ik aan)
- kan je met de remote de TV voor basis functie aansturen (volume, aan/uit, input selectie, etc.) ?
- is een evt luxe afst bediening te koppelen aan de shield (alles dus programeren en aansturen en direct een afst. Bed upgrade)
- is de shield direct bij de les als je de boel aanzet (sleepmodus ?)

Wie het weet mag het zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:50:
- kan de Shield verborgen worden in een kastje en dan gewoon werken middels de afst. Bed ? (Remote die BT is neem ik aan)
Heb je de topicstart gelezen?
- kan je met de remote de TV voor basis functie aansturen (volume, aan/uit, input selectie, etc.) ?
De Shield TV kan via CEC een TV aansturen voor zaken als volume, aan/uit, etc. Voor input selectie kan de Shield TV alleen de TV op de HDMI aansluiting zetten waar de Shield TV op is aangesloten.
- is een evt luxe afst bediening te koppelen aan de shield (alles dus programeren en aansturen en direct een afst. Bed upgrade)
Heb je de topicstart gelezen?
Vanuit sleep is de Shield TV sneller aan als dat een gemiddelde TV is opgestart.

Mijn tip:
Plak een plat model van de Shield TV achterop de TV. Experimenteer eerst met de meegeleverde afstandsbediening van de Shield TV.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 14-07-2020 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:31
Mensen, ik begin een beetje een vette sik te krijgen van het SmartTV gedeelte van mijn Philips Oled TV (ja, goh wat verassend).
Ik weet van het bestaan van de Nvidia Shield af maar wil het graag simpel en praktisch houden maar wellicht heb ik straks geen keuze meer.
Heb dik lopen doen afgelopen najaar met een 65 Oled en de dure aanschaf verdedigt met allemaal voordelen maar het is pijnlijk duidelijk dat zelfs het gezin een beetje klaar is met het smarttv gedeelte van de Philips.

Mijn vragen:

Wie het weet mag het zeggen.
Wat is er niet goed aan de Philips TV dat je de SHIELD erbij wilt nemen? Beiden draaien namelijk Android TV, dus op bet gebied van apps / smart TV denk ik dat ke er niet veel op vooruit gaat. Behalve dat de SHIELD waarschijnlijk een stuk sneller is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 21:41
Behalve dat de SHIELD waarschijnlijk een stuk sneller is.
Precies dat. Ik ben zeer te spreken over mijn OLED van Philips, d.w.z. het beeld en uiteraard ambilight. Maar het smart gedeelte van vrijwel alle tv's vind ik persoonlijk slecht, dus ook die van Philips. Heb dus al jaren een SHIELD (nu de 2019 pro) en dat werkt gewoon vele malen soepeler dan hetzelfde Android TV op de televisie.
Heb ook een LG OLED, ook daarvan is het smart deel bagger, maar wel beter dan die van Philips.

Koop die SHIELD, krijg je geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Nou Android TV is Android TV maar veel heeft ook te maken met de SOC die het aanstuurt.
Het loopt gewoon regelmatig vast en als ik de TV van de spanning af haal (tijdelijk) en dus een cold boot doe dan werkt het weer even.
Was jaren bekend dat het waardeloos was op Sony en Philips Tv's maar ik had de indruk dat het vanaf versie 9 wel mee viel .... Niet dus !
Las al jaren dat velen een externe Media player plaatsen en die zorg laten dragen voor het smart gedeelte.
De Shield kwam altijd als beste uit de bus en de ondersteuning was top voor zover ik dat wist, vandaar .....

Wilde alleen weten over wat zaken omdat ik het simpel wil houden en zodat mijn gezin er makkelijk mee uit de voeten kan. Liefst alles via 1 afst. Bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Bomberman71 ik heb hetzelfde gedaan omdat ik het smart gedeelte van mijn Samsung tv beu was. Ik heb er geen spijt van maar hdmi CEC werkt niet helemaal zoals het zou moeten bij mij. Wellicht ligt dit aan de tv maar er is geen garantie dat het bij jou goed gaat. Grootste probleem bij mij is dat de tv niet automatisch naar de juiste input gaat bij het inschakelen van de shield. Verder werkt alles prima zoals het in en uitschakelen, volume regelen, snel opstarten uit standby, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robert22nh schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:57:
Ik heb nog steeds geen UHD met Disney+ heeft iedereen dit nog ivm COVID-19??
Vandaag n.a.v. een ander topic nog gecontroleerd. Volgens mij is UHD beschikbaar ja (of zou het moeten zijn).

Hoe weet jij zeker dat je dit niet hebt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Admiral Freebee schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:34:
@Bomberman71 ik heb hetzelfde gedaan omdat ik het smart gedeelte van mijn Samsung tv beu was. Ik heb er geen spijt van maar hdmi CEC werkt niet helemaal zoals het zou moeten bij mij. Wellicht ligt dit aan de tv maar er is geen garantie dat het bij jou goed gaat. Grootste probleem bij mij is dat de tv niet automatisch naar de juiste input gaat bij het inschakelen van de shield. Verder werkt alles prima zoals het in en uitschakelen, volume regelen, snel opstarten uit standby, enz.
Dat zal apparatuur gerelateerd zijn. Het gaat hier bij aanzetten Shield (vanuit standby), wel iedere keer zoals het moet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:43
Bij mijn films staat alleen HD als optie.
Ik lees net op Nvidia dat er alleen UHD HDR ondersteund word door Disney mijn tv is wel 4K maar geen HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
JaRuBe schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:13:
Heb ook een LG OLED, ook daarvan is het smart deel bagger, maar wel beter dan die van Philips.
offtopic:
Welk model? Heb zelf een E6, SHIELD gebruik ik alleen voor Kodi. Rest (Netflix en YouTube) doe ik gewoon op de TV en heeft absoluut mijn voorkeur. Qua performance zal het elkaar ook niet veel ontlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Bomberman71 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:27:
Nou Android TV is Android TV maar veel heeft ook te maken met de SOC die het aanstuurt.
Het loopt gewoon regelmatig vast en als ik de TV van de spanning af haal (tijdelijk) en dus een cold boot doe dan werkt het weer even.
Vraag is natuurlijk of dat is opgelost met een SHIELD. Immers zal het beeld nog steeds door de TV moeten en als die vast loopt loopt die vast. Loopt de TV vast onder intensief (app) gebruik zal dat inderdaad "opgelost" zijn. Loopt die "spontaan" vast kan dat natuurlijk ook gebeuren als die op input van de SHIELD staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Daar heb je een punt maar vrijwel altijd is het een app die niet reageert of vastloopt.
Bijv. Netflix die niks doet maar Videoland die je wel kan opstarten.
Of een zwarte tv na opstart maar als ik op de home knop druk zit ik in het Smart tv gedeelte.
De Tv start altijd op daar waar hij het laatst is uit gegaan en bij ons is dat 95% van de tijd 1 van de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 21:41
offtopic:
Welk model? Heb zelf een E6, SHIELD gebruik ik alleen voor Kodi. Rest (Netflix en YouTube) doe ik gewoon op de TV en heeft absoluut mijn voorkeur. Qua performance zal het elkaar ook niet veel ontlopen.
Dat is de OLED55B8, fijne TV maar miste enorm de Ambilight... dus vandaar weer terug gegaan naar Philips
Vraag is natuurlijk of dat is opgelost met een SHIELD. Immers zal het beeld nog steeds door de TV moeten en als die vast loopt loopt die vast. Loopt de TV vast onder intensief (app) gebruik zal dat inderdaad "opgelost" zijn. Loopt die "spontaan" vast kan dat natuurlijk ook gebeuren als die op input van de SHIELD staat.
Enige wat ik hierover kan zeggen is dat bij mij de Philips 55OLED804 nog nooit is blijven hangen, de SHIELD wel 1x. Dat was nadat ik een app had gesideload waarvan de SHIELD dat kennelijk niet op prijs stelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Bomberman71 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 00:44:
Daar heb je een punt maar vrijwel altijd is het een app die niet reageert of vastloopt.
Bijv. Netflix die niks doet maar Videoland die je wel kan opstarten.
Of een zwarte tv na opstart maar als ik op de home knop druk zit ik in het Smart tv gedeelte.
De Tv start altijd op daar waar hij het laatst is uit gegaan en bij ons is dat 95% van de tijd 1 van de apps.
Ik betwijfel of de Shield die problemen wel bij je oplost. Het is niet altijd Android TV wat het probleem is maar vooral hoe de apps geprogrammeerd worden. Bij mij op de Shield hangt Videoland ook regelmatig, dan moet ik de app eerst killen voor die het weer doet. Heeft volgens mij te maken met hoe je de app na gebruik afsluit. Rechtstreeks naar home geeft daarna, bij een volgende keer opstarten, de problemen.

Voor de rest ben ik enorm blij met de Shield, ik kijk alleen nog maar tv via dat kastje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 14:53
Het meeste is hierboven al beantwoord, maar over afstandsbediening kan ik zeggen dat de Logitech Harmony Elite goed samenwerkt met mijn nVidia Shield 2017. Ik stuur mijn hele home cinema gebeuren aan met de Logitech, de originele ab's liggen al jaren stof te verzamelen. De koppeling tussen Logitech en Shield gaat via Bluetooth, zie hier voor meer info.

Edit:
Vanwege bekende issues met CEC (het halve internet staat er vol mee) heb ik gekozen om CEC op alle apparatuur uit te schakelen en alles via de Logitech te doen. Op deze manier blijft het overzichtelijk en functioneert het naar behoren (ik gebruik dan ook veel verschillende apparatuur - tv, receiver, nvidia shield, ziggo mediabox, htpc, ps4).

[ Voor 33% gewijzigd door Robbio85 op 15-07-2020 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Hmm, bij een OLED topic werd gezegd dat Shield TV youtube app geen HDR afspeelt.

Ging testen.. Via Youtube op tv zelfde filmpje wel hdr en via Youtube Shield geen HDR.

Dat is f****ing apart.. Had Smart YT app op Shield en deze speelde sommige beeldmateriaal niet. Vond raar en keek er verder niet naar. Omdat het geen officiële youtube app is.
Na desbetreffende bericht nogmaals gekeken en verrekt.. Als ik HDR filmpje via instelling resolutie zonder HDR kies, speelt het wel af.

Terwijl alles op Shied ingesteld is om HDR af te spelen. En via Kodi zie ik wel HDR

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mucuracat schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:40:
Hmm, bij een OLED topic werd gezegd dat Shield TV youtube app geen HDR afspeelt.

Ging testen.. Via Youtube op tv zelfde filmpje wel hdr en via Youtube Shield geen HDR.

Dat is f****ing apart.. Had Smart YT app op Shield en deze speelde sommige beeldmateriaal niet. Vond raar en keek er verder niet naar. Omdat het geen officiële youtube app is.
Na desbetreffende bericht nogmaals gekeken en verrekt.. Als ik HDR filmpje via instelling resolutie zonder HDR kies, speelt het wel af.

Terwijl alles op Shied ingesteld is om HDR af te spelen. En via Kodi zie ik wel HDR
Mijn reactie? ;)

Als je er hier in dit topic naar gaat zoeken dat krijg je dit ook bevestigd, ik stond er ook even raar van te kijken, had dit ook niet verwacht. Mijn bevestiging hier: hardware-lover in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie" en de reacties daarop.

Edit: surround (5.1) is er overigens wel, wat daarover beweerd wordt klopt dus niet, en die alternatieve YT app d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 15-07-2020 15:09 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:35:
offtopic:
offtopic:
Sinds ik kennis heb gemaakt met de EULA van mijn LG OLED TV vraag ik me serieus af of iets anders dan TV kijken via de TV zelf wel een goed idee is, want serieus ALLES wordt naar hun servers verstuurd als je niet uitkijkt! :X :F

Zoek het maar eens op... Best wel eng! ;(
JaRuBe schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 07:51:
Dat is de OLED55B8, fijne TV maar miste enorm de Ambilight... dus vandaar weer terug gegaan naar Philips
Met een OLED heb je geen Ambilight nodig om betere zwartwaardes te krijgen ;)

Zwart is al zwart! :+
Robbio85 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:53:
Het meeste is hierboven al beantwoord, maar over afstandsbediening kan ik zeggen dat de Logitech Harmony Elite goed samenwerkt met mijn nVidia Shield 2017. Ik stuur mijn hele home cinema gebeuren aan met de Logitech, de originele ab's liggen al jaren stof te verzamelen. De koppeling tussen Logitech en Shield gaat via Bluetooth, zie hier voor meer info.

Edit:
Vanwege bekende issues met CEC (het halve internet staat er vol mee) heb ik gekozen om CEC op alle apparatuur uit te schakelen en alles via de Logitech te doen. Op deze manier blijft het overzichtelijk en functioneert het naar behoren (ik gebruik dan ook veel verschillende apparatuur - tv, receiver, nvidia shield, ziggo mediabox, htpc, ps4).
En zo hoort het! d:)b *O* 8) :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
hardware-lover schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:02:
[...]

Mijn reactie? ;)

Als je er hier in dit topic naar gaat zoeken dat krijg je dit ook bevestigd, ik stond er ook even raar van te kijken, had dit ook niet verwacht. Mijn bevestiging hier: hardware-lover in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie" en de reacties daarop.

Edit: surround (5.1) is er overigens wel, wat daarover beweerd wordt klopt dus niet, en die alternatieve YT app d:)b
Dus heb je antwoord dat het met Shield ook niet werkt met Smart Youtube :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mucuracat schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:53:
[...]
Dus heb je antwoord dat het met Shield ook niet werkt met Smart Youtube :)
Idd, geen HDR met SmartYoutube; hardware-lover in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Houd eens op man :P ..
Nee geintje, doe je goed met verwijzen _/-\o_
Vaak lees je iets pas goed als je zelf probleem ondervindt of ontdekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 14:07
Vandaag een Shield Pro (2019) mogen ontvangen.

Ik heb in het verleden als eens een model uit 2015 en 2017 gehad, alleen het streamen van games van de PC naar de tv viel mij altijd een beetje tegen (kon ook aan mijn hardware liggen).

Anyhow, vandaag zonder problemen 'Death Stranding' van mijn pc (studeerkamer boven) naar de tv (huiskamer) kunnen streamen in 4K! 8) Alles bekabeld, uiteraard. :)

Eén ding viel mij wel op: de lage resolutie van de UI. Kan eigenlijk niet dat die 1080p is op een 4K tv (LG OLED C9).

Ondertiteling van Netflix is minder scherp als op de native app van mijn tv.

Dat is wel een minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:49:
[...]

offtopic:
Sinds ik kennis heb gemaakt met de EULA van mijn LG OLED TV vraag ik me serieus af of iets anders dan TV kijken via de TV zelf wel een goed idee is, want serieus ALLES wordt naar hun servers verstuurd als je niet uitkijkt! :X :F

Zoek het maar eens op... Best wel eng! ;(
Yep, dat zag ik ook gelijk, dus blok ik heel die LG TV op mijn firewall. Geen last meer van. Alleen hopen dat ie niet alsnog alles verstuurd als ik even een update doe vd firmware. :F

Alleen wat doet de shieldtv dan met doorsturen? Ook waarschijnlijk meer dan je leuk vindt..
Yonix schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:41:
Vandaag een Shield Pro (2019) mogen ontvangen.

Eén ding viel mij wel op: de lage resolutie van de UI. Kan eigenlijk niet dat die 1080p is op een 4K tv (LG OLED C9).
Volgens mij niet hoor. Hier ziet hij er heel strak uit = 4K resolution

[ Voor 20% gewijzigd door Hulliee op 15-07-2020 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hulliee schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:31:
Yep, dat zag ik ook gelijk, dus blok ik heel die LG TV op mijn firewall. Geen last meer van. Alleen hopen dat ie niet alsnog alles verstuurd als ik even een update doe vd firmware. :F
NICE! d:)b
Alleen wat doet de shieldtv dan met doorsturen? Ook waarschijnlijk meer dan je leuk vindt...
De Shield TV gedraagt zich in ieder geval netter dan een Google Chromecast Ultra bijvoorbeeld en daarnaast heb ik nog nooit daarover gelezen dat deze zelfs gegevens verstuurt zoals bestanden die je via het netwerk opent en dergelijke ;)

Maar het blijft uiteindelijk wel een Google powered product inderdaad dus misschien horen we dat nog een keer in de toekomst! :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 14:07
Hulliee schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:31:
Volgens mij niet hoor. Hier ziet hij er heel strak uit = 4K resolution
Netflix' UI is anders een 'blurry mess'. De native app op mijn LG C9 is vele malen scherper.

Op Reddit / Google lees je het ook terug: klik

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yonix schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:49:
[...]
Netflix' UI is anders een 'blurry mess'. De native app op mijn LG C9 is vele malen scherper.

Op Reddit / Google lees je het ook terug: klik
Zit de 'AI Upscaling' je niet dwars misschien?

Hele lap tekst (zoek op >> AI Upscaling << ): https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1591599134

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 78 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.