Ik gebruik al een paar jaar Openelec Kodi 17.3 met succes in combinatie met mijn Yamaha RX-V673. De receiver heeft het echter begeven (geen of alleen haperend geluid meer), ik heb m vervangen door een RX-V685. Sindsdien lukt het me echter niet Kodi op te starten, dwz de pc start wel op, ik zie de BIOS info, ik krijg een eerste linux melding en daarna.... geen beeld meer, ik krijg het screensaver piano beeld van de receiver. De display op de receiver laat links in beeld in rood HDMI met rode tekentjes daaronder zien, die ik ook in beeld heb als ik met een ander apparaat wel suksesvol beeld heb.
De htpc is een i5-530 met een Asus AH6450 silent grafische kaart.
De receiver werkt prima met een Chromecast, via de Ziggo settop box, en afspelen via DLNA server op mijn Synology NAS.
Wat ik al heb geprobeerd:
- om te testen: de htpc op een monitor met HDMI aangesloten: werkt prima.
- om te testen: een laptop met HDMI uitgang op de receiver aangesloten: werkt prima
- de onboard graphics gebruiken - fail.
- andere oude 5570 kaart erin - fail
- een andere HDMI ingang, die wel met andere apparatuur werkt, gebruiken - fail
- een andere HDMI kabel - fail
- de oude Kodi installatie vervangen door de laatste Libreelec: fail (zelfde probleem als bij Kodi)
- in de receiver HDMI HDCP op 1.4 gezet (onzinnig denk ik maar je probeert wat) - fail
Wie weet nog andere opties?
De htpc is een i5-530 met een Asus AH6450 silent grafische kaart.
De receiver werkt prima met een Chromecast, via de Ziggo settop box, en afspelen via DLNA server op mijn Synology NAS.
Wat ik al heb geprobeerd:
- om te testen: de htpc op een monitor met HDMI aangesloten: werkt prima.
- om te testen: een laptop met HDMI uitgang op de receiver aangesloten: werkt prima
- de onboard graphics gebruiken - fail.
- andere oude 5570 kaart erin - fail
- een andere HDMI ingang, die wel met andere apparatuur werkt, gebruiken - fail
- een andere HDMI kabel - fail
- de oude Kodi installatie vervangen door de laatste Libreelec: fail (zelfde probleem als bij Kodi)
- in de receiver HDMI HDCP op 1.4 gezet (onzinnig denk ik maar je probeert wat) - fail
Wie weet nog andere opties?
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2