Geen beeld met Kodi na vervanging receiver door RX-V685

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik gebruik al een paar jaar Openelec Kodi 17.3 met succes in combinatie met mijn Yamaha RX-V673. De receiver heeft het echter begeven (geen of alleen haperend geluid meer), ik heb m vervangen door een RX-V685. Sindsdien lukt het me echter niet Kodi op te starten, dwz de pc start wel op, ik zie de BIOS info, ik krijg een eerste linux melding en daarna.... geen beeld meer, ik krijg het screensaver piano beeld van de receiver. De display op de receiver laat links in beeld in rood HDMI met rode tekentjes daaronder zien, die ik ook in beeld heb als ik met een ander apparaat wel suksesvol beeld heb.

De htpc is een i5-530 met een Asus AH6450 silent grafische kaart.

De receiver werkt prima met een Chromecast, via de Ziggo settop box, en afspelen via DLNA server op mijn Synology NAS.

Wat ik al heb geprobeerd:

- om te testen: de htpc op een monitor met HDMI aangesloten: werkt prima.

- om te testen: een laptop met HDMI uitgang op de receiver aangesloten: werkt prima

- de onboard graphics gebruiken - fail.

- andere oude 5570 kaart erin - fail

- een andere HDMI ingang, die wel met andere apparatuur werkt, gebruiken - fail

- een andere HDMI kabel - fail

- de oude Kodi installatie vervangen door de laatste Libreelec: fail (zelfde probleem als bij Kodi)

- in de receiver HDMI HDCP op 1.4 gezet (onzinnig denk ik maar je probeert wat) - fail

Wie weet nog andere opties?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28
Ik heb een soortgelijke issue gehad, weliswaar niet met een receiver maar met een tv.
Het betreft in mijn geval een RPI3 met libreelec.

De elektriciteit is een paar keer uitgevallen, en sindsdien kwam ook deze niet verder dan het libreelec-logo.
Daarna zwart scherm, en kodi was ook niet bereikbaar via de kore-remote-app.
Op een andere tv startte de PI wél goed op...

Uiteindelijk was in mijn geval de oplossing: tv en htpc volledig van de stroom halen, tv (of receiver in uw geval) eerst poweren en helemaal laten opstarten en daarna de htpc terug insteken en opstarten.
Hierna liep alles weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
tweak_master schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:20:
Ik heb een soortgelijke issue gehad, weliswaar niet met een receiver maar met een tv.
Het betreft in mijn geval een RPI3 met libreelec.

De elektriciteit is een paar keer uitgevallen, en sindsdien kwam ook deze niet verder dan het libreelec-logo.
Daarna zwart scherm, en kodi was ook niet bereikbaar via de kore-remote-app.
Op een andere tv startte de PI wél goed op...

Uiteindelijk was in mijn geval de oplossing: tv en htpc volledig van de stroom halen, tv (of receiver in uw geval) eerst poweren en helemaal laten opstarten en daarna de htpc terug insteken en opstarten.
Hierna liep alles weer als een zonnetje.
Dank voor de tip, ik had dat inmiddels ook gedaan. Liep dus in het geheel nog niet. Heb de Kodi pc nu vervangen door een Nvidia Shield TV Pro 2019 met daarop Kodi, en dat werkt als een trein. Plus dat de Shield ook nog allerlei andere functies heeft.

Geen gratis oplossing natuurlijk, en heeft heeft wat tijd gekost om uit te vogelen hoe ik de netwerkbronnen weer kon toevoegen (is nu gelukt).

[ Voor 5% gewijzigd door flopdoc op 20-07-2020 16:23 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2