Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Loop tegen iets vreemds aan wat ik niet begrijp in Kodi

Zet een film op zonder NL ondertiteling ingebakken of met srt. Dan download ik de passende ondertitel via de opensubtitels.org add on. De film pauzeert, subs worden/zijn gedownload en dan speelt de film verder.

Kan dan een 5 seconden de film zien met nl subs, maar dan stopt de film er mee.

Heb links en rechts al wat af gegoogled, maar ik zie niet zo 1,2,3 dat men daar last van heeft en of iemand dit ook ervaart en er een oplossing voor heeft. Mis ik een setting.

Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NoahAmber schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:49:
Loop tegen iets vreemds aan wat ik niet begrijp in Kodi
Als het enkel Kodi-specifiek is en er geen indicatie is dat het Shield TV specifiek is dan zou ik dit adviseren:
Grote Kodi topic - deel XVI

Of posten op het Kodi forum. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
The Zep Man schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:20:
[...]
Als het enkel Kodi-specifiek is en er geen indicatie is dat het Shield TV specifiek is dan zou ik dit adviseren:
Grote Kodi topic - deel XVI

Of posten op het Kodi forum. ;)
Gedaan, maar als iemand hier een idee heeft mag dat ook... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:43
Ik lees op het forum van Nvidia dat na HotFix 32.7.301.103 Dolby Vision niet meer werkt. Wie heeft dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
realphoenikx schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:28:
Ik lees op het forum van Nvidia dat na HotFix 32.7.301.103 Dolby Vision niet meer werkt. Wie heeft dezelfde ervaring?
Een link is handig.

Ik verwacht niet dat je veel reacties zal krijgen. Het aandeel Shield TV (specifiek een 2019 model) eigenaren die HotFix releases draaien en die Dolby Vision gebruiken zal beperkt zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 21:41
nero355 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:49:

Met een OLED heb je geen Ambilight nodig om betere zwartwaardes te krijgen ;)

Zwart is al zwart! :+
Dat klopt, maar daarvoor is die Ambilight ook niet bedoeld. Voor ons voegt het gewoon iets toe in de beleving van TV kijken. Dat is uiteraard heel persoonlijk, maar wij doen al bijna 15 jaar niet anders. Enige wat ik jammer blijft vinden, is waarom ze niet standaard ook de onderkant voorzien van Ambilight. Met ondertiteling schijnt dat lastig te zijn, maar wij gebruiken vrijwel nooit ondertiteling... Of zorg er dan voor dat je de onderkant uit kan schakelen, iedereen blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JaRuBe schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:53:
Enige wat ik jammer blijft vinden, is waarom ze niet standaard ook de onderkant voorzien van Ambilight. Met ondertiteling schijnt dat lastig te zijn, maar wij gebruiken vrijwel nooit ondertiteling...
Een 'smart' TV zou dit prima kunnen compenseren door voor Ambilight niet de ondertiteling mee te nemen van alles dat het zelf afspeelt. Helaas kan dat niet met een Shield TV. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 17-07-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oeps

[ Voor 93% gewijzigd door hardware-lover op 17-07-2020 16:34 . Reden: Verkeerde topic.. ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:16
Uhm ik ervaar momenteel wat problemen met de plex server. Ik kon niet meer verbinden met de server op de shield, ik dacht wellicht komt dat door een update. Er stond inderdaad een update klaar, en heb die doorgevoerd.

Dit heeft niet geholpen, remote kan ik nog steeds niet verbinden met de shield plex server. Als ik dan de app op de shield open, en dan onderin ga kijken of de server actief is. Staat er "plex media server actief"

Dus zelfs lokaal is de server actief, maar de plex app op de shield zegt mij ook "momenteel niet beschikbaar".

Voor ik van alles ga doen, werkt het bij degene die plex gebruikt op de shield nog normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
ppeterr schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:37:
Uhm ik ervaar momenteel wat problemen met de plex server. Ik kon niet meer verbinden met de server op de shield, ik dacht wellicht komt dat door een update. Er stond inderdaad een update klaar, en heb die doorgevoerd.

Dit heeft niet geholpen, remote kan ik nog steeds niet verbinden met de shield plex server. Als ik dan de app op de shield open, en dan onderin ga kijken of de server actief is. Staat er "plex media server actief"

Dus zelfs lokaal is de server actief, maar de plex app op de shield zegt mij ook "momenteel niet beschikbaar".

Voor ik van alles ga doen, werkt het bij degene die plex gebruikt op de shield nog normaal ?
Werkt bij mij nog wel.
Echter heb ik zelf ook een keer ervaren dat het geheel bij mij niet meer werkte alleen was dan het probleem dat de server niet meer wilde starten.
Dat schijnt een bekend probleem te zijn op een Shield......verwijderen en opnieuw installeren los het (tijdelijk) op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Buzzie schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:43:
[...]

Werkt bij mij nog wel.
Echter heb ik zelf ook een keer ervaren dat het geheel bij mij niet meer werkte alleen was dan het probleem dat de server niet meer wilde starten.
Dat schijnt een bekend probleem te zijn op een Shield......verwijderen en opnieuw installeren los het (tijdelijk) op
Op de shield draait de server nou wel. Ook met de juiste setting en catalogus. Daar lijkt alles in orde. Vervolgens heb ik bij de web cliënt op de pc de shield verwijderd als "bekend apparaat" en daarna de plek server op de shield opnieuw gelinked aan mijn account.

Met als resultaat een leeg account zonder de link naar de server op de shield.

De boel verwijderen en opnieuw doen zal ik als allerlaatste gaan doen. Er zit nogal wat werk aan de collecties en dergelijke. Voor nu weet ik even geen oplossing. Zal er wel even mee gaan inhaken in het plek topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Het is gelukt

De update op de shield heeft iets gedaan waardoor ik eerst opnieuw lokaal de server moest activeren door echt lokaal in te loggen op het IP - http://ip.address.of.shield:32400/web

Wel apart, dit hoefde zeker niet bij voorgaande update's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzie
fijn dat het allemaal weer werkt voor jou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Toegevoegd aan de TS, omdat meer gebruikers hier wel eens last van kunnen hebben. Bedankt!

Iets algemener:
Op Steam had ik een tijdje geleden in de aanbieding de Master Chief Collection gekocht. Normaal koop ik geen AAA spul, maar dit was een stukje nostalgie die ik niet kon laten liggen voor die prijs.

Laatst begon ik met het spelen van Halo 1 via Steam Link op de Shield TV, en ik miste iets. Zoals eerder genoemd had ik al eens een Original Xbox controller op de Shield TV aangesloten, die gewoon werkt. Die opnieuw aangesloten, de controller configuratie in het spel op 'The Duke' gezet, en het bedient bijna zoals het origineel. Alleen de zwart en wit knoppen zijn omgedraaid (in het origineel: wisselen granaat en zaklamp gebruiken). Ik moet nog even kijken of ik die handmatig kan toewijzen in het spel. Anders dan draai ik ze gewoon om in de configuratie van Steam Link. Verder speelt het weer als vanouds, en dat is heerlijk. :Y)

Moet wel toegeven dat ik het spel ook in klassieke graphics mode een tijdje speelde, en dat dat mij eigenlijk niet zo stoort. Op een gegeven moment zat ik zo in het spel dat mij dat niet eens meer opviel. :+

[ Voor 75% gewijzigd door The Zep Man op 21-07-2020 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:22

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik ben sinds vandaag ook de trotse eigenaar van een Shield Pro :) Er valt nog veel te ontdekken natuurlijk, maar ik was vooral blij met de manier waarop de diverse stream diensten gekoppeld worden.

Ik zag het drama al voor me om de diverse accounts helemaal via het scherm in te moeten voeren incl. lange wachtwoorden en email adressen, maar niets van dat alles. Even op je desktop of telefoon naar de desbetreffende dienst zoals Prime of Plex, code van het TV scherm invoeren en klaar!

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 15:44
Je kan ook de shieldtv app installeren en je gsm als mousepad/toetsenbord gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
StGermain schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:01:
Je kan ook de shieldtv app installeren en je gsm als mousepad/toetsenbord gebruiken.
Het is een 2019 Pro model. Een USB toetsenbord is ook een optie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
The Zep Man schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:17:
[...]
Het is een 2019 Pro model. Een USB toetsenbord is ook een optie. :)
Ja ik heb dezelfde en een bluetooth toetsenbordje er aan gehangen tijdens installatie maar achteraf merkte ik dat de app net zo makkelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
StGermain schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:02:
Ja ik heb dezelfde en een bluetooth toetsenbordje er aan gehangen tijdens installatie maar achteraf merkte ik dat de app net zo makkelijk is.
Geen suffe app die in de buurt komt van een Logitech diNovo Mini wat mij betreft! :)

Maar goed... ieder zijn ding...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Ik druk gewoon op FN+2 op mijn Keychron toetsenbordje die ik werkelijk over mee heen sleep :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:22

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Dank voor de tip en die app installeren kan natuurlijk geen kwaad. Maar ik red me wel met de afstandsbediening verder, dat is net zo makkelijk als steeds je telefoon erbij pakken en unlocken.

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 20-09 00:30
Als je de androidtv app installeerd kan je hetzelfde, maar als extra kan je dan ook het clipboard sturen, handig om wachtwoorden uit een pasword manager door te sturen voor bv Netflix of de Ziggo tv app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
nero355 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:05:
[...]

Geen suffe app die in de buurt komt van een Logitech diNovo Mini wat mij betreft! :)

Maar goed... ieder zijn ding...
Ah die heb ik ook gehad, maar werkte na een paar jaar niet meer goed. Heb er nu een Logitech K400 keyboard bij voor als ik wat meer tekst moet intypen in bv Youtube of Spotify.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:37:
[...]
Ah die heb ik ook gehad, maar werkte na een paar jaar niet meer goed. Heb er nu een Logitech K400 keyboard bij voor als ik wat meer tekst moet intypen in bv Youtube of Spotify.
Typen en Youtube? Zoeken via de stem gaat ook vaak aardig goed (vind ik).

Spotify gebruik ik niet, dus geen idee of daarbinnen de microfoon ook bruikbaar is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lizard schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:54:
[...]
Als je de androidtv app installeerd kan je hetzelfde, maar als extra kan je dan ook het clipboard sturen, handig om wachtwoorden uit een pasword manager door te sturen voor bv Netflix of de Ziggo tv app.
Bedoel je deze app? Android TV Remote Control

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Merk op dat de Shield nogal agressief zijn aandacht opeist.

Alle randapparatuur zoals de STB, de mediaplayer en ook de shield hangen aan de AV Onkyo 676

Het spul wordt bediend met de Harmony hub. Dat is één keer instellen en als ik dan STB wil kijken start ik die aktie op met een druk op de knop

Nu gebeurd het bijna altijd dat de shield dan agressief ingrijpt en de input verander naar die van de shield. Moet ik de Onkyo weer handmatig op de juiste input zetten. Dat is behoorlijk irritant. Nu moet ik in ieder geval HDMI CEC op de Onkyo aan laten staan vanwege ARC. Dus die uitzetten op de Onkyo is een nogo

In de settings van de shield heb ik alle HDMI CEC al gedeactiveerd. Maar de shield blijft dit gewoon doen.

Zoek me wild, maar krijg dit niet opgelost. Ervaren anderen dit ook en hebben die het dan kunnen oplossen. Ik hou mij aanbevolen voor de gouden tip

Acties:
  • +2 Henk 'm!
NoahAmber schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:20:
Nu gebeurd het bijna altijd dat de shield dan agressief ingrijpt en de input verander naar die van de shield. Moet ik de Onkyo weer handmatig op de juiste input zetten. Dat is behoorlijk irritant. Nu moet ik in ieder geval HDMI CEC op de Onkyo aan laten staan vanwege ARC. Dus die uitzetten op de Onkyo is een nogo

In de settings van de shield heb ik alle HDMI CEC al gedeactiveerd. Maar de shield blijft dit gewoon doen.
Het kan net zo goed de Onkyo zijn die reageert op binnenkomende video signaal van de Shield TV. Wat je kan doen om dat uit te sluiten is een CEC killer kopen. Dat is een passief adaptertje die je op de HDMI kabel zet tussen Shield TV en receiver. Die blokkeert alle vormen van CEC doordat het de betreffende pinnen niet doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
The Zep Man schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:12:
[...]
Het kan net zo goed de Onkyo zijn die reageert op binnenkomende video signaal van de Shield TV. Wat je kan doen om dat uit te sluiten is een CEC killer kopen.
Dat staat dus los van het CEC gebeuren als dat uit staat?. Video signaal wordt dus altijd uitgestuurd begrijp ik dat goed. Ga ik eens kijken naar zo'n killer. Heeft dat geen effect als ik wel gewoon via de shield naar i.e een film wil kijken..Dat ie niet het zooitje 'killed" .. ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NoahAmber schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:28:
[...]

Dat staat dus los van het CEC gebeuren als dat uit staat?.
CEC wordt over HDMI op een aparte pin verstuurd. Als CEC uit staat zou een receiver in theorie nog kunnen reageren op een apparaat dat inschakelt, omdat dat apparaat begint met het versturen van video.
Video signaal wordt dus altijd uitgestuurd begrijp ik dat goed.
Klopt. Als de Shield TV aanstaat en verbonden is met HDMI met een ander apparaat dan wordt er een videosignaal uitgezonden, ongeacht de ingestelde input op het andere apparaat.
Ga ik eens kijken naar zo'n killer. Heeft dat geen effect als ik wel gewoon via de shield naar i.e een film wil kijken..Dat ie niet het zooitje 'killed" .. ?
Een CEC killer is niets anders dan een adapter die alle pinnen behalve die voor CEC doorgeeft. Het doet niets met het video/audio signaal. Je kan daarmee uitsluiten of het de Shield TV is (in dat geval: opgelost!) of dat het toch je receiver is die reageert op een binnenkomend videosignaal (in dat geval: configuratie doornemen, firmware updaten, fabrikant aanschrijven...). Er zijn ook zat HDMI apparaten (zoals videokaarten in PC's) die geen CEC ondersteunen en ondanks dat gewoon werken.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 27-07-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
The Zep Man schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:32:

Een CEC killer is niets anders dan een adapter die alle pinnen behalve die voor CEC doorgeeft. Het doet niets met het video/audio signaal. Je kan daarmee uitsluiten of het de Shield TV is (in dat geval: opgelost!) of dat het toch je receiver is die reageert op een binnenkomend videosignaal (in dat geval: configuratie doornemen, firmware updaten, fabrikant aanschrijven...). Er zijn ook zat HDMI apparaten (zoals videokaarten in PC's) die geen CEC ondersteunen en ondanks dat gewoon werken.
Net er even wat over gelezen. Is idd pin 13 die dan niet meer meewerkt. Eéntje besteld en eens kijken of dat het punt oplost. Voor het geld hoef je het niet te laten en zelf die pin afbreken lijkt mij een gedoe.. ;)

Ik koppel terug....

Zie trouwens dat ze allemaal HDMI 1.4 zijn max 4K@30..Ben benieuwd of dat conflicten geeft met mijn HDMI 2.0 kabels met wat er dan maximaal door kan. En/of ik dan begrensd ben op die 4K@30. Denk het wel..naja gewoon even testen

[ Voor 11% gewijzigd door NoahAmber op 27-07-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
NoahAmber schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:20:
Merk op dat de Shield nogal agressief zijn aandacht opeist.

Alle randapparatuur zoals de STB, de mediaplayer en ook de shield hangen aan de AV Onkyo 676

Het spul wordt bediend met de Harmony hub. Dat is één keer instellen en als ik dan STB wil kijken start ik die aktie op met een druk op de knop

Zoek me wild, maar krijg dit niet opgelost. Ervaren anderen dit ook en hebben die het dan kunnen oplossen. Ik hou mij aanbevolen voor de gouden tip
Ik heb een Onkyo 656 en heb het even getest.
Ondanks de voorkeuren in de powersettings van de Shield, springt de Onkyo naar de Shield wanneer deze actief wordt vanuit slaap.
Wat gelukkig nog wel werkt is dat deze niet aangaat wanneer ik de TV aanzet.

Nu je toch al arc gebruikt kun je de shield wellicht op de tv aansluiten en kijken of de tv wel meewerkt.
Zal wel een verschillende interpretatie van het cec protocol zijn bij nvidia en onkyo..(en je tv).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NoahAmber schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:37:
Zie trouwens dat ze allemaal HDMI 1.4 zijn max 4K@30..Ben benieuwd of dat conflicten geeft met mijn HDMI 2.0 kabels met wat er dan maximaal door kan. En/of ik dan begrensd ben op die 4K@30. Denk het wel..naja gewoon even testen
Mijn ervaring tot dusver in de praktijk is dat dit soort adapters geen verschil maken. Tenminste, niet voor redelijke afstanden tussen apparaten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Agent-X schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:09:
[...]

Ik heb een Onkyo 656 en heb het even getest.
Ondanks de voorkeuren in de powersettings van de Shield, springt de Onkyo naar de Shield wanneer deze actief wordt vanuit slaap.
Wat gelukkig nog wel werkt is dat deze niet aangaat wanneer ik de TV aanzet.

Nu je toch al arc gebruikt kun je de shield wellicht op de tv aansluiten en kijken of de tv wel meewerkt.
Zal wel een verschillende interpretatie van het cec protocol zijn bij nvidia en onkyo..(en je tv).
Top dat je het even getest hebt..ben ik dus niet de enige die er last van heeft.. ;)

Probleem is denk ik dat met jouw optie ik geen geluid krijg via de Onkyo. Mijn tv [LG C8] heeft maar één HDMI aansluiting met ARC. Dat is HDMI 2. Ik zou dus de Shield op HDMI 1,3 of 4 moeten aansluiten. En dat geeft zoals ik denk geen geluid via de AV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
The Zep Man schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:44:
[...]
Mijn ervaring tot dusver in de praktijk is dat dit soort adapters geen verschil maken. Tenminste, niet voor redelijke afstanden tussen apparaten. :+
Jullie gaan het morgen horen. Dan komt die "killer" binnen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NoahAmber schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:19:
[...]
Top dat je het even getest hebt..ben ik dus niet de enige die er last van heeft.. ;)

Probleem is denk ik dat met jouw optie ik geen geluid krijg via de Onkyo. Mijn tv [LG C8] heeft maar één HDMI aansluiting met ARC. Dat is HDMI 2. Ik zou dus de Shield op HDMI 1,3 of 4 moeten aansluiten. En dat geeft zoals ik denk geen geluid via de AV?
Vrijwel alle TV's hebben maar één ARC HDMI aansluiting. Externe apparaten aan die andere HDMI TV poorten kunnen ook hun audio doorgeven via ARC. Je bent met de ondersteunde formaten dan wel tamelijk beperkt met de wat oudere TV modellen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:11:
[...]

Vrijwel alle TV's hebben maar één ARC HDMI aansluiting. Externe apparaten aan die andere HDMI TV poorten kunnen ook hun audio doorgeven via ARC. Je bent met de ondersteunde formaten dan wel tamelijk beperkt met de wat oudere TV modellen.
Heb zojuist even een empirisch onderzoek gedaan . Shield op HDMI 3 en het geluid loopt wel via de AV. In principe achteraf gezien logisch. Het signaal loopt via HDMI 3 naar de TV en via de ARC van de TV naar de AV. Dus dat is opgelost. Nu alleen even in de gaten houden of de de Shield zich nu gedraagt

Edit:

Shield is nu helemaal onder duim en gedraagt zich zoals ik het wil... :)

[ Voor 6% gewijzigd door NoahAmber op 28-07-2020 13:45 . Reden: Aanvulling Edit ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Inmiddels in een andere situatie/configuratie erachter gekomen dat de ondersteuning van S/PDIF (TOSLINK) uitgangen op moderne televisies helemaal niet zo slecht is. Bij een Panasonic TV wordt AC3 5.1 netjes doorgegeven. DTS wordt helaas gedecodeerd en als stereo PCM doorgezet, maar ach... Je kan niet alles hebben. :+

Dat gecombineerd met een apparaat om het geluid wat te vertragen omdat de TV wat traag is in het verwerken van beelden, zorgt ervoor dat met een Shield TV 2019 model 5.1 geluid op een oudere digitale receiver mogelijk is zonder modificaties aan het HDMI signaal.

Hoewel wat obscuur heb ik de informatie toegevoegd aan de topic start.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 29-07-2020 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Wat zijn de ervaringen met de Shield TV 2019 Pro en stuttering hier? Ik lees her en der in reviews dat dat een groot issue is, terwijl anderen er geen last van hebben of het niet opvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:27

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

PageFault schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:02:
Wat zijn de ervaringen met de Shield TV 2019 Pro en stuttering hier? Ik lees her en der in reviews dat dat een groot issue is, terwijl anderen er geen last van hebben of het niet opvalt.
Ik merk het niet zo. Heb alles wel goed ingesteld. Zie het alleen in de f1tv app als de beelden uit de helikopter komen. Maar rest is altijd snaar strak.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StGermain
Ik zag soms stuttering toen ik nog via een chromecast keek maar op de shield totaal niet meer, je moet wel je refresh rate aanpassen aan je tv als je toch stuttering zou zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat @StGermain schrijft. Zie ook de topic start, waar 'judder' ook genoemd wordt.

Reviews die klagen over stotteringen waarin niet iets over refresh rate genoemd wordt zou ik niet al te serieus nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 30-07-2020 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 09:37:
Inmiddels in een andere situatie/configuratie erachter gekomen dat de ondersteuning van S/PDIF (TOSLINK) uitgangen op moderne televisies helemaal niet zo slecht is. Bij een Panasonic TV wordt AC3 5.1 netjes doorgegeven. DTS wordt helaas gedecodeerd en als stereo PCM doorgezet, maar ach... Je kan niet alles hebben. :+

Dat gecombineerd met een apparaat om het geluid wat te vertragen omdat de TV wat traag is in het verwerken van beelden, zorgt ervoor dat met een Shield TV 2019 model 5.1 geluid op een oudere digitale receiver mogelijk is zonder modificaties aan het HDMI signaal.

Hoewel wat obscuur heb ik de informatie toegevoegd aan de topic start.
Waarom heb je die vertrager als je op de Shield TV ook gewoon een audio delay kan toevoegen :?

Of werkt die niet i.c.m. non-HDMI output ?!
Tylen schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:35:
Ik merk het niet zo. Heb alles wel goed ingesteld. Zie het alleen in de f1tv app als de beelden uit de helikopter komen. Maar rest is altijd snaar strak.
Sample & Hold techniek en dan ook nog eens i.c.m. een input van 1080p@50 fps die waarschijnlijk niet wordt gesynced, want sideloaded app = Vragen om ellende! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:40:
[...]

Waarom heb je die vertrager als je op de Shield TV ook gewoon een audio delay kan toevoegen :?
De Shield TV kan alleen beeld vertragen, niet geluid. Met andere woorden: het kan geluid alleen maar eerder afspelen ten opzichte van het beeld en niet later. Daar heb je dus niets aan als het geluid al te vroeg afspeelt ten opzichte van het beeld.
Of werkt die niet i.c.m. non-HDMI output ?!
Het geluid wordt in dit scenario gewoon via HDMI uitgestuurd. De TV zet het om naar S/PDIF over TOSLINK.

[edit]
Niet helemaal waar. Kodi kan geluid vertragen, maar ik gebruik niet enkel Kodi.

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 30-07-2020 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:31:
De Shield TV kan alleen beeld vertragen, niet audio. Met andere woorden: het kan audio alleen maar eerder afspelen ten opzichte van het beeld en niet later. Daar heb je dus niets aan als het geluid al te vroeg afspeelt ten opzichte van het beeld.
Maar... dit dan :
Afbeeldingslocatie: https://www.legitreviews.com/wp-content/uploads/2015/05/audio-sync.jpg
:?
Het geluid wordt in dit scenario gewoon via HDMI uitgestuurd. De TV zet het om naar S/PDIF over TOSLINK.
Heb je het dan over die vertrager of die Panasonic TV :?

* nero355 is nu helemaal in de war... :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:36:
[...]

Maar... dit dan :
[Afbeelding]
:?

[...]

Heb je het dan over die vertrager of die Panasonic TV :?

* nero355 is nu helemaal in de war... :$
In die screenshot is de Shield TV geconfigureerd om het beeld 50 ms later af te spelen ten opzichte van het geluid. Je kan die waarde tot 0 ms terugbrengen, waarmee de Shield TV het geluid tegelijkertijd met het beeld uitstuurt. Als je die waarde negatief zou kunnen maken dan zou het geluid vertraagd worden ten opzichte van het beeld. Dat is echter geen optie met de Shield TV.

Op de Panasonic TV is geen vertragingsfunctie. Het enige dat die TV doet is binnenkomend geluid via HDMI omzetten naar S/PDIF en dat uitsturen over de TOSLINK aansluiting naar een receiver. Dit is iets dat de TV doet zonder vertraging, terwijl het zelf nog tijd nodig heeft om het beeld dat op hetzelfde moment is binnengekomen te verwerken vanwege alle postprocessing dat er overheen gaat. Het gevolg? Geluid dat door de receiver snel wordt afgespeeld, bijbehorend beeld wat later op de TV wordt getoond. Het geluid is dus te vroeg/het beeld is dus te laat.

[edit]
Je kan het zelf makkelijk testen. Zet de vertraging waarde op de Shield TV belachelijk hoog. Je zal merken dat het geluid eerder afspeelt, niet later. Met andere woorden, het beeld wordt vertraagd ten opzichte van het geluid.

'Delay audio timing' is links, 'advance audio timing' is rechts. De labels zijn niet erg duidelijk. Mogelijk is 'advance video timing' links en 'delay video timing' rechts beter.

[ Voor 58% gewijzigd door The Zep Man op 31-07-2020 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Mijn dochter kijkt boven op de Shield 2017 naar de Ziggo Go app.
S'nachts krijgt ze deze boodschap op haar scherm.
Terwijl er verdere helemaal niemand de App geopend heeft.
Ik heb de Next, en had m op de 2019, die is nu verwijderd. Maar dan nog blijf ik binnen het maximum van drie.
Hoe kan dat???Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMoXGZwTJ20SCty7TmOVnDBJuqA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4Anl0CWgks5lKuTJ3MsOMlhC.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:54
PCan schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:51:
Mijn dochter kijkt boven op de Shield 2017 naar de Ziggo Go app.
S'nachts krijgt ze deze boodschap op haar scherm.
Terwijl er verdere helemaal niemand de App geopend heeft.
Ik heb de Next, en had m op de 2019, die is nu verwijderd. Maar dan nog blijf ik binnen het maximum van drie.
Hoe kan dat???[Afbeelding]
Is helaas een bekende bug van Ziggo go de laatste tijd: https://community.ziggo.n...um-bereikt-ziggo-go-56878

Even afsluiten werkt bij mij meestal wel.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 21:44:
Even afsluiten werkt bij mij meestal wel.
Makkelijkste is om de dochter uit te leggen dat ze de Shield TV kan herstarten, mits dat het probleem oplost uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Ik probeer hier iets aan de gang te krijgen met gamestream. En natuurlijk weer op de lastige manier.

Heb hier een pc ingericht voor VR. Zonder monitor. Ik regel een en ander via splashtop als remote desktop op die machine. Dit is in een beperkte resolutie hierdoor. Andere tools als rdp/uvnc etc werken niet zonder monitor aangesloten aan de pc. Splashtop werkt trouwens voor dit doel wel goed. Enkel nadeel in deze is dat het max 720p is.

Nou wil ik deze pc ook gebruiken voor gamestream, naar mijn 4k Oled.
Ik loop direct tegen de beperking van resolutie aan. Gamestream pakt denk ik de specs over van de aangesloten monitor, in dit geval een virtuele driver die max 720p gaat.

Ik zit dus weer lekker te kloten, iemand raad ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:11
@ppeterr Een HDMI dummy plug er inprikken. Dan denkt Windows dat er een monitor aanhangt. https://www.onlinekabelsh...pyj6oRGrRQaUaAlTrEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
HEY_DUDE schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:24:
@ppeterr Een HDMI dummy plug er inprikken. Dan denkt Windows dat er een monitor aanhangt. https://www.onlinekabelsh...pyj6oRGrRQaUaAlTrEALw_wcB
Ik zag dat inderdaad al ergens eerder. Jij bevestigd het nu, dus ik heb het gelijk besteld!

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
ppeterr schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:57:
Ik probeer hier iets aan de gang te krijgen met gamestream. En natuurlijk weer op de lastige manier.

Heb hier een pc ingericht voor VR. Zonder monitor. Ik regel een en ander via splashtop als remote desktop op die machine. Dit is in een beperkte resolutie hierdoor. Andere tools als rdp/uvnc etc werken niet zonder monitor aangesloten aan de pc. Splashtop werkt trouwens voor dit doel wel goed. Enkel nadeel in deze is dat het max 720p is.

Ik loop direct tegen de beperking van resolutie aan. Gamestream pakt denk ik de specs over van de aangesloten monitor, in dit geval een virtuele driver die max 720p gaat.

Je kan ipv gamestream ook steamlink of parsec (doet heel je desktop maar @60fps) gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@StGermain Ik neem het mee voor de komende dagen om het werken te krijgen. Dankje.

[ Voor 7% gewijzigd door ppeterr op 02-08-2020 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Splashtop heeft gewoon een mogelijkheid voor 'native resolution' toch? Jaren geleden ingesteld om zo servertje/cctv te kunnen besturen vanaf mijn werk en dat kon gewoon op 1080P.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Michael Knight schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:55:
[...]

Splashtop heeft gewoon een mogelijkheid voor 'native resolution' toch? Jaren geleden ingesteld om zo servertje/cctv te kunnen besturen vanaf mijn werk en dat kon gewoon op 1080P.
De initiële verbinding die opgezet wordt, is in 1280x720. Daarna kan ik hem eventueel hoger zetten in de windows setting. Het probleem zit hem in de "nep" monitor driver die gebruikt wordt. Die is dus 720p.

Maar goed, zelfs 1080p stream ziet er niet lekker uit op een 4k scherm. Dat is dan ook niet scherm vullend. Ik heb ondertussen al zo een HDMI plug besteld. Dan lijkt het of er een 4k aangeprikt is. En zal ik hopelijk 4k HDR kunnen streamen. Morgen of overmorgen weet ik het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard

Bij Ali kan je ook een hdmi dongle vinden zodat een monitor nagebootst wordt, zoek op hdmi headless en je zou wel wat resultaten moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Lizard schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:04:
[...]

Bij Ali kan je ook een hdmi dongle vinden zodat een monitor nagebootst wordt, zoek op hdmi headless en je zou wel wat resultaten moeten vinden.
Ik heb deze besteld

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

maar dan voor 7 keer meer bij een nederlandse shop, wel morgen of overmorgen binnen :O

https://www.onlinekabelsh...ug-versie-2-0-4k-60hz-hdr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yup. Zo'n HDMI dongle is onderdeel van een goede oplossing voor een 'headless' gaming server. Andere zaken die je soms moet toevoegen zijn een muis (anders in bepaalde situaties geen muisaanwijzer in bijvoorbeeld Steam Link) en iets op de geluidsuitgang omdat er anders geen audio output device in Windows wordt aangeboden die nodig is voor streaming (bij bepaalde Realtek geluidskaarten). Natuurlijk hoeft dat laatste niet als de HDMI dongle ook een geluidsuitgang simuleert op de HDMI aansluiting.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 03-08-2020 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:43
ppeterr schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:01:
[...]

Maar goed, zelfs 1080p stream ziet er niet lekker uit op een 4k scherm. Dat is dan ook niet scherm vullend. Ik heb ondertussen al zo een HDMI plug besteld. Dan lijkt het of er een 4k aangeprikt is. En zal ik hopelijk 4k HDR kunnen streamen. Morgen of overmorgen weet ik het :)
HDR gaat je niet lukken vrees ik. Ik heb althans in mij zoektochten nog nooit een dergelijke dongle kunnen vinden die ook HDR erbij doet.

Hmm de beschrijving van Online Kabelshop zegt dat 'ie wel HDR zou moeten doen. Ben benieuwd :D

[ Voor 8% gewijzigd door Mr Magic op 03-08-2020 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Mr Magic schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:41:
[...]

HDR gaat je niet lukken vrees ik. Ik heb althans in mij zoektochten nog nooit een dergelijke dongle kunnen vinden die ook HDR erbij doet.

Hmm de beschrijving van Online Kabelshop zegt dat 'ie wel HDR zou moeten doen. Ben benieuwd :D
Ding doet geen HDR - verder wel waar ik hem voor kocht.

Maar goed, wat een gedoe dat game stream. Een spel werkt super goed. De rest gaat vervelend. Resoluties werken niet lekker. Audio gaat de mist in als ik een game afsluit en weer terug naar de shield ga. En soms na het afsluiten blijft de shield de desktop weergeven van de pc.

Ik ben de laatste dagen met zoveel aan het testen, en eigenlijk werkt niks super goed. 8)7 :? :X

[edit] Halve dag verder en dan toch eindelijk iets in 4k op mijn oled kunnen toveren, dat ziet er wel erg goed uit. Enkel was DOOM eternal amper speelbaar met een DS4 controller :)

Maar het werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door ppeterr op 04-08-2020 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppeterr schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:18:
Maar goed, wat een gedoe dat game stream. Een spel werkt super goed. De rest gaat vervelend. Resoluties werken niet lekker. Audio gaat de mist in als ik een game afsluit en weer terug naar de shield ga. En soms na het afsluiten blijft de shield de desktop weergeven van de pc.
Als ik deze omschrijving zo begrijp lijkt Steam Link een stuk volwassener. Komt ook met een aardige interface, en werkt ook voor niet-Steam spellen. Probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:32
Goed, ik heb een nvidia shield 2017 waarbij de batterijen in de remote controller op zijn. Ik heb ze al eens eerder vervangen, niet zo heel moeilijk tenslotte:
YouTube: How To Change Your NVIDIA SHIELD Android TV (2017) Remote's Batteries!

Echter, als ik nu op het knoppie druk komt de lade niet naar buiten. Hard / zacht drukken maakt geen verschil. Iemand hier ervaring mee..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
new_guy schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:49:
Echter, als ik nu op het knoppie druk komt de lade niet naar buiten. Hard / zacht drukken maakt geen verschil. Iemand hier ervaring mee..?
Even de lade hard in de afstandsbediening drukken en daarna de knop harder indrukken, werkt dat?

Je bent overigens niet de enige. Een tip die ik lees is om het met een balpen te proberen. Zie ook deze video.

[ Voor 28% gewijzigd door The Zep Man op 05-08-2020 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Nope, helaas. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Uit YouTube commentaar:
For anyone having trouble opening the stuck tray, try this. You need 2 people, 1 to push the button in, and the 2nd to slide a sharp knife in 1 of the sides and wedge it out. The reason why it's stuck is because the tab that the battery slides under has actually been bent and the battery isn't sitting properly, so when you slide the slot back in it's too tight and won't eject.
Once you manage to pull out the slider, get the knife and delicately raise the tab that has bent in. Then pop the new battery in and you should be good to go!

Hope this helps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@StGermain @The Zep Man

De suggestie om steam link te proberen pakte goed uit. Dit werkt een veelvoud beter. Alles start op 4k, Bij afsluiten kom ik ook terug in de shield app. Er waren wat audio issues, maar die heb ik opgelost door in de developer opties "usb audio routing" uit te zetten.

Nu nog eens uitzoeken hoe ik de ds4 controller op een goede manier kan gebruiken. Meeste games zijn natuurlijk keyboard en muis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ppeterr schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:35:
@StGermain @The Zep Man

Nu nog eens uitzoeken hoe ik de ds4 controller op een goede manier kan gebruiken. Meeste games zijn natuurlijk keyboard en muis.
In Steam Big Picture kan je ondersteuning voor PlayStation controllers inschakelen. Voor veel spellen zijn er profielen aangeleverd door andere gebruikers die je kan gebruiken met jouw controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
Met een mesje hem open weten te breken, thanks voor de tip!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• C3kChennie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 13:04
Deathsquad_187 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:11:
[...]

1. Is er hier iemand met een soortgelijke setup?

Hier ben ik nog wel benieuwd naar. Wat de ervaringen zijn en of men ergens tegenaan is gelopen.

Shield -> Samsung HW-Q90R Soundbar -> LG OLED65C8

2. Kan ik bestanden vanaf mijn PC kopieren naar de Shield via het netwerk?

Inmiddels achter dat dit via FTP kan. Dat is dus een goede oplossing

3. Is de Shield hier de beste oplossing voor of zijn er betere alternatieven?

Roku 4K komt het meest in de buurt maar ondersteund geen DOLBY Vision. Dus geen optie

4. Indien het de Shield is, moet ik dan een normale of een PRO kopen?

Hier ben ik eigenlijk nog niet zo over uit. Ik denk dat ik toch maar de PRO ga kopen alleen maar omdat die misschien iets meer future proof is vanwege de net wat betere specs...
Misschien ben ik te laat.
Lees dit topic net even door.
niet helemaal een identieke setup, maar wel een shield met dezelfde bar op een LG oled.

Shield 2017 -> Samsung HW-Q90R Soundbar -> LG OLED65E9
Shield 2017 -> NAD T 758 V3 -> LG OLED77C9

vervangen door de nieuwe shield op 2 setups in huis.

Shield Pro 2019 -> Samsung HW-Q90R Soundbar -> LG OLED65E9 (man cave)
Shield Pro 2019 -> NAD T 758 V3 -> LG OLED77C9 (woonkamer)

alles is aangesloten over cat6 vanaf de meterkast, met een switch bij mijn tv's.
allebei de setups werken hier perfect.
Audioquest hdmi kabels tussen de shield - bar - tv.
Had eerst audioquest forest hdmi kabels om alle apparaten te linken, later geupgrade naar audioquest chocolate. Voor het beeld maakt het niks uit, maar voor het geluid was er achteraf toch een merkbare positieve verandering.
Had namelijk last van ploppend/krakend geluid bij vooruit spoelen/pauze/achteruit spoelen.
Na het vervangen van mijn hdmi kabels en een goede stevige geisoleerde stekkerdoos heb ik hier geen last meer van. Iemand anders hier ook last van gehad?
Kabels maken bij mij wel degelijk uit, Vooral bij de NAD 758 V3 versterker, maar daar zitten dan ook hele andere speakers (B&W) op aangesloten.
Dolby audio processing op de shield tv staat hier trouwens uitgeschakeld.

De soundbar is plug en Play, weinig kabels weg te werken. Met de versterker in de woonkamer is dat een ander verhaal geweest haha.
E-arc update gehad op de Samsung Q90R. Bar geeft dit ook netjes aan als die een connectie heeft gemaakt met de TV.

Je kan inderdaad via FTP je shield benaderen, dit vind je terug onder "Settings" --> Storage --> transfer files over local network.

Mijn advies is om toch voor de shield 2019 pro te gaan, om streaming issues te voorkomen als je plex wilt gaan gebruiken.

Ik gebruik zelf Plex, Kodi, Netflix, Primevideo, Retroarch64, gamestream, steamlink, smart iptv, op de shield zelf. (zal vast wat vergeten zijn).
De native apps op de tv werken ook prima, echter is de lan port op de tv 100mbit, die van de shield 1Gbit.

Single Layer dolby vision files worden netjes afgespeeld in dolby vision.

Geen problemen met dolby vision & atmos passthrough over de q90r.

Persoonlijk vind ik het geluid beter als ik de shield direct aansluit op de soundbar ipv op de tv, ondanks dat de tv en bar nu definitief e-arc ondersteunen.
Als de Shield direct op de tv is aangesloten, en de tv via e-arc het geluid door stuurt naar de soundbar, klinkt het volume zachter.

Gamen gaat echt vlekkeloos, tuurlijk is er een merkbare lag, maar qua frames zit ik goed.
2x sony DS4 controller van de ps4 op de shield aangesloten met kabel, geen lag, met bluetooth dongle van sony een kleine lag. Xbox 360 controller werkt trouwens ook perfect.
Voor diegene die geen geluid hebben zodra er een ps4 ds4 controller gekopppeld wordt is er de volgende oplossing;
"Go to settings. Go to About. Click on "build" 7 times to unlock developer options menu. Go to developer options, scroll down and find "disable USB audio routing" turn it on. Pair your PS4 controller via USB or Bluetooth and it will work with sound".
De PC waarmee ik gamestream/steamlink gebruik icm met de shield heeft de volgende specs:
7700k/1080ti/32gb ram/3 tb aan nvme ssd's. Deze pc wordt alleen gebruikt om te gamen.
Retroarch64 emulator, man man man man, ging weer even terug in de tijd toen ik super mario world en mario kart voor het eerst opgestart had op de shield, heb echt uren gespeeld daarna :X :X

Plex doet wat het moet doen, HDR, Dolby vision, Dolby atmos, alles komt netjes door.
Youtube ondersteunt nog geen HDR op de shield, dit heeft met de VP9 codec te maken.

Merk dat ik weer veel te veel de shield de hemel in prijs. Ben er ook echt zo blij mee dat ik 3 van die dingen in huis heb.
Soms neem ik 1 van de 3 shields mee als ik weet dat ik langer dan een dag van huis ben..

[ Voor 32% gewijzigd door C3kChennie op 06-08-2020 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
C3kChennie schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 15:29:
[...]
Gamen gaat echt vlekkeloos, tuurlijk is er een merkbare lag, maar qua frames zit ik goed.
2x sony DS4 controller van de ps4 op de shield aangesloten met kabel, geen lag, met bluetooth dongle van sony een kleine lag.
Top verhaal, ik herken mij bijna in alles. Behalve op bovenstaande, hier ben ik mee bezig om lekker aan de praat te krijgen. En dat lukt niet. Ik probeer hier ook de DS4 te gebruiken met steam-link. Dat gaat niet vlekkeloos.

Ik start de pc op, waar steam op staat. Ik heb daar in de config aangegeven de ps4 controller te mogen gebruiken. Vervolgens op de shield start ik een game op, en krijg een venster of de controller gebruikt mag worden. So far so good. Enkel de games waar native een controller gebruikt kan worden, gaat perfect. Maar games waar dit niet het geval is geven problemen. Of ik druk wat verkeerds in waardoor ik gewoon weer naar de shield ga, of het werkt helemaal niet. Ik zie wel rechts onderin een popup dat er een DS4 is geconnect.

Hoe krijg jij dit nou vlekkeloos voor elkaar, en met welke games ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppeterr schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:59:
Enkel de games waar native een controller gebruikt kan worden, gaat perfect. Maar games waar dit niet het geval is geven problemen. Of ik druk wat verkeerds in waardoor ik gewoon weer naar de shield ga, of het werkt helemaal niet. Ik zie wel rechts onderin een popup dat er een DS4 is geconnect.
Je omschrijving is niet helemaal ondubbelzinnig.

Heb je in Steam Big Picture PlayStation Configuration Support ingeschakeld?
Heb je voor een spel dat geen controllerondersteuning heeft in Steam Big Picture de Controller Configuration aangepast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C3kChennie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 13:04
ppeterr schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:59:
[...]

Top verhaal, ik herken mij bijna in alles. Behalve op bovenstaande, hier ben ik mee bezig om lekker aan de praat te krijgen. En dat lukt niet. Ik probeer hier ook de DS4 te gebruiken met steam-link. Dat gaat niet vlekkeloos.

Ik start de pc op, waar steam op staat. Ik heb daar in de config aangegeven de ps4 controller te mogen gebruiken. Vervolgens op de shield start ik een game op, en krijg een venster of de controller gebruikt mag worden. So far so good. Enkel de games waar native een controller gebruikt kan worden, gaat perfect. Maar games waar dit niet het geval is geven problemen. Of ik druk wat verkeerds in waardoor ik gewoon weer naar de shield ga, of het werkt helemaal niet. Ik zie wel rechts onderin een popup dat er een DS4 is geconnect.

Hoe krijg jij dit nou vlekkeloos voor elkaar, en met welke games ?
Hey Ppeterr :)

ik speel zo nu en dan rocket league, GTA V, Anno 1800, Ace Combat 7, terraria, league of legends, en command and conquer remastered via gamestream/steamlink met mijn ps4 controller aangesloten op de shield. Soms met de shield controller, hangt er vanaf wat er in handbereik ligt.
Cod MW kreeg ik mijn controller niet aan de praat via de shield.

Echter staat de game pc niet heel ver van de setup af en gebruik ik zo nu en dan een controller met usb kabel of bluetooth dongle die op de pc aangesloten is.
Hierdoor kan ik alsnog gamestream/steamlink gebruiken met de input direct op de pc.
Heb dit geprobeerd met COD MW en Battlefield, het werkt, maar ja de lag naar de tv he..

Ik speel daarnaast oude games via de emulators "ppsspp" en "retroarch" op de shield, daar wordt de ps4 controller als xinput device toegevoegd volgens mij. Dit werkt zonder iets te hoeven doen, heel soms een button mapping aanpassen naar persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
The Zep Man schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:41:
[...]
Je omschrijving is niet helemaal ondubbelzinnig.

Heb je in Steam Big Picture PlayStation Configuration Support ingeschakeld?
Heb je voor een spel dat geen controllerondersteuning heeft in Steam Big Picture de Controller Configuration aangepast?
Yes, althans aangepast - volgens mij kan het niet per spel.

@C3kChennie

Oke, het gaat dus toch niet helemaal fantastisch. Ik ben er dan ook wel achter dat het op de manier zoals ik het probeer te doen het niet soepel gaat. Het is niet even pc aan en spelen maar.

Ik loop tegen tegen puntjes aan waardoor het "even" een spel doen moment, totaal weg gevaagd wordt.

- controller problemen, maar goed dat is aan mijzelf met wat aandacht zal dat wel lukken.
- resolutie problemen. Er zit geen monitor aan de game pc, dus doe een en ander via VNC, Maar ik speel op 4k. En benader de pc dan weer op een scherm met 1080p. Gevolg: windows totaal verkeerd geschaald.
- als het spel dan loopt, en het lijkt te werken. 2e keer opstarten is steam link de focus kwijt, en staat het spel niet op de voorgrond. Dus zwart scherm.

En nog een shitload andere problemen die ik zelf veroorzaak ......

Anyway ik heb het geprobeerd en het zal wel aan mijn geduld liggen dat het niet werkt.

Ik geef het op :X O-) 8) :'( :*)

Gelukkig heb ik nog een ps4, wiiU, 2 andere game pc's een ehh en die is heel cool en werkt perfect - Oculus Quest. Dus we komen niet te kort aan gamen. Wellicht pak ik dit later nog een keer op, want 4k op mijn Oled met de pc games - dat zag er toch wel heel mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppeterr schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:00:
[...]

Yes, althans aangepast - volgens mij kan het niet per spel.
Dat kan juist per spel in Steam Big Picture, en moet zelfs als het spel geen native controller ondersteuning heeft. Op die manier had ik zelfs ondersteuning voor de originele Xbox controller toegevoegd, waar echt geen officiële ondersteuning voor is.

[ Voor 33% gewijzigd door The Zep Man op 06-08-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
The Zep Man schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:04:
[...]
Dat kan juist per spel in Steam Big Picture, en moet zelfs als het spel geen native controller ondersteuning heeft.
Dan is dat het eerstvolgende waar ik na ga kijken als ik mijn geduld heb terug gevonden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:31
Ik moet toch even mijn ervaring delen. Net de 2019 Pro ontvangen, maar wat een fijn ding. Een verademing tov de snelheid en instabiliteit van mijn Sony 2017 TV. CEC werkt perfect (olgens mij kan ik alleen niet mijn soundbar laten switchen naar de andere HDMI poort), super snel. Apps reageren goed, Atmos, 4K en HDR doen het out of the box. Merk wel dat de originele AB beter reageert dan die van de tv, dus die blijf ik gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samhouwlo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-04-2021
Sinds eind oktober heb ik een Shield 2019 Pro. Het is mijn eerste Shield, maar ik vind dat het allemaal echt heerlijk werkt. Destijds had ik een vrij oude Samsung 1080p-tv, waarop deze prima zowel het verouderde smart-gedeelte als de KPN-ontvanger verving.

Sinds april heb ik een grotere 4k-tv, de Philips The One 43 inch. Deze tv heeft ook ondersteuning voor HDR en Dolby Vision en Atmos. HDR gaat in principe altijd goed, maar met Dolby Vision heb ik wat problemen. Toen ik de tv kreeg, werkte dit niet op Disney+ via de Shield. De kleuren kloppen van geen kant, en het Dolby Vision-logo kwam vaak heel kort (te kort), of helemaal niet in beeld. Heel soms, maar echt niet meer dan 1 van de 10 keer, werd Dolby Vision wel goed weergegeven.

Omdat DV 9 van de 10 keer niet goed werkte na installatie van de nieuwe TV, heb ik de Shield toen helemaal opnieuw geïnstalleerd en heeft het even gewoon goed gewerkt bij alles op Disney+. Wel heb ik toen nog 1 of 2 keer problemen gehad en was een factory reset wederom de oplossing.
Sinds deze week werkt Dolby Vision via Disney+ alleen wederom niet, en kwam ik tot de ontdekking dat Netflix nog wel werkte, en op het ingebouwde smart-gedeelte gaven beide apps goed Dolby Vision door.

Nu vraag ik me af of iemand dit probleem herkent en er misschien een oplossing voor heeft.
Omdat Dolby Vision in beide apps wel goed werkt op het ingebouwde smartgedeelte van de televisie, heb ik het idee dat mijn HDMI-kabel van de Shield te zwak/oud is of niet helemaal goed meer werkt, hoewel het wel apart is dat Netflix (en in het verleden soms Disney+) via de Shield wel Dolby Vision doorgaf.
Volgens mij gebruik ik de HDMI-kabel die ik bij mijn KPN TV-ontvanger heb gekregen, die maar tot 1080p gaat.

Zou het aan mijn HDMI-kabel kunnen liggen, en welke kabel zouden jullie mij aanraden die 4k, Dolby Vision & Atmos en HDR10 goed ondersteunt en doorgeeft? Ik zie zelf door alle bomen het bos nauwelijks meer.
Voor de zekerheid zeg ik er nog even bij dat ik geen soundbar of boxen heb, het geluid loopt gewoon via de televisie.

Ik heb op de Shield ook al zo ongeveer alle mogelijke beeldinstellingen geprobeerd en ik heb hem ook al op andere poorten van de TV geprobeerd, maar dat maakte niks uit. Ook de klantenservice van Disney+ heeft me hiermee geprobeerd te helpen, maar die heeft de oorzaak uiteindelijk niet duidelijk gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
samhouwlo schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:18:
Sinds eind oktober heb ik een Shield 2019 Pro. Het is mijn eerste Shield, maar ik vind dat het allemaal echt heerlijk werkt. Destijds had ik een vrij oude Samsung 1080p-tv, waarop deze prima zowel het verouderde smart-gedeelte als de KPN-ontvanger verving.

Sinds april heb ik een grotere 4k-tv, de Philips The One 43 inch. Deze tv heeft ook ondersteuning voor HDR en Dolby Vision en Atmos. HDR gaat in principe altijd goed, maar met Dolby Vision heb ik wat problemen. Toen ik de tv kreeg, werkte dit niet op Disney+ via de Shield. De kleuren kloppen van geen kant, en het Dolby Vision-logo kwam vaak heel kort (te kort), of helemaal niet in beeld. Heel soms, maar echt niet meer dan 1 van de 10 keer, werd Dolby Vision wel goed weergegeven.

Omdat DV 9 van de 10 keer niet goed werkte na installatie van de nieuwe TV, heb ik de Shield toen helemaal opnieuw geïnstalleerd en heeft het even gewoon goed gewerkt bij alles op Disney+. Wel heb ik toen nog 1 of 2 keer problemen gehad en was een factory reset wederom de oplossing.
Sinds deze week werkt Dolby Vision via Disney+ alleen wederom niet, en kwam ik tot de ontdekking dat Netflix nog wel werkte, en op het ingebouwde smart-gedeelte gaven beide apps goed Dolby Vision door.

Nu vraag ik me af of iemand dit probleem herkent en er misschien een oplossing voor heeft.
Omdat Dolby Vision in beide apps wel goed werkt op het ingebouwde smartgedeelte van de televisie, heb ik het idee dat mijn HDMI-kabel van de Shield te zwak/oud is of niet helemaal goed meer werkt, hoewel het wel apart is dat Netflix (en in het verleden soms Disney+) via de Shield wel Dolby Vision doorgaf.
Volgens mij gebruik ik de HDMI-kabel die ik bij mijn KPN TV-ontvanger heb gekregen, die maar tot 1080p gaat.

Zou het aan mijn HDMI-kabel kunnen liggen, en welke kabel zouden jullie mij aanraden die 4k, Dolby Vision & Atmos en HDR10 goed ondersteunt en doorgeeft? Ik zie zelf door alle bomen het bos nauwelijks meer.
Voor de zekerheid zeg ik er nog even bij dat ik geen soundbar of boxen heb, het geluid loopt gewoon via de televisie.

Ik heb op de Shield ook al zo ongeveer alle mogelijke beeldinstellingen geprobeerd en ik heb hem ook al op andere poorten van de TV geprobeerd, maar dat maakte niks uit. Ook de klantenservice van Disney+ heeft me hiermee geprobeerd te helpen, maar die heeft de oorzaak uiteindelijk niet duidelijk gekregen.
Zoek eens in dit topic naar de kabel van Amazon. Rond 10,-

Edit, deze:
https://www.amazon.nl/Pri...le-Refresh/dp/B082J3XYJD/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
samhouwlo schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:18:

Kan je een paar films doorgeven die geen DV doorgeven via de Disney+ app op de Shield?
Dan kan ik dat ook even controleren vanaf de shield voor je

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dit hoorde ik via via, en heb het getest: via Webbie Player is het mogelijk voor KPN, Telfort en XS4ALL TV abonnees om televisie te kijken op de Shield TV met Kodi. Die add-on werkt op de achtergrond hetzelfde als de mobiele applicatie, samen met de beperkingen daarvan (zoals dat sommige zenders niet zullen werken).

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 09-08-2020 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samhouwlo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-04-2021
Hulliee schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:40:
[...]

Zoek eens in dit topic naar de kabel van Amazon. Rond 10,-

Edit, deze:
https://www.amazon.nl/Pri...le-Refresh/dp/B082J3XYJD/
Dank voor de tip! Heb de 1,5 meter kabel besteld en net aangesloten. Even had ik helemaal geen Dolby of HDR meer dus tv en shield heb ik even gereset. Sindsdien lijkt de beeldkwaliteit echt beter en heb ik geen problemen meer gehad. Hoop dat dit zo blijft.
Buzzie schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:29:
[...]

Kan je een paar films doorgeven die geen DV doorgeven via de Disney+ app op de Shield?
Dan kan ik dat ook even controleren vanaf de shield voor je
Het verschilt een beetje wat wel en niet werkte maar over het algemeen werkten Avengers: Infinity War en Endgame eigenlijk alleen als alles in Dolby Vision goed werkte. Als het niet werkte, was zelfs de Hulk helemaal paars net als een groot deel van de rest van het beeld. Verder lijkt The Mandalorian het altijd wel gedaan te hebben als 1 van de weinige titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-09 12:04
Ik heb een vraag. Ik heb een Shield tv aangeschaft voor het gebruik van NL ziet, Netflix en amazon prime. Amazon prime geeft een melding met opstarten dat er een update nodig is om 4k afbreken spelen. Dit klopt want 4k content afspelen lukt niet de app blijft dan laden. Nu lees ik dat Amazon prime geen losse app is maar een onderdeel van de nvidia firmware. Een update moet dus vanuit nvidia komen?
Meer mensen welke deze melding krijgen en is er een work around voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:31
Mexflex1980 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:01:
Ik heb een vraag. Ik heb een Shield tv aangeschaft voor het gebruik van NL ziet, Netflix en amazon prime. Amazon prime geeft een melding met opstarten dat er een update nodig is om 4k afbreken spelen. Dit klopt want 4k content afspelen lukt niet de app blijft dan laden. Nu lees ik dat Amazon prime geen losse app is maar een onderdeel van de nvidia firmware. Een update moet dus vanuit nvidia komen?
Meer mensen welke deze melding krijgen en is er een work around voor?
Dit kan toch vanuit de Playstore? Dan even naar "my apps'? Dan zie je de updates. Daar staat 'ie bij mij ook.

Misschien te snel gereageerd, maar ik heb hem in ieder geval een update gegeven via daar. Heb nog geen 4K content gespeeld via Prime.

Ik lees nu ook verhalen dat Nvidia zelf een update heeft uitgebracht..

[ Voor 12% gewijzigd door rscheper op 09-08-2020 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
rscheper schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:41:
[...]

Dit kan toch vanuit de Playstore? Dan even naar "my apps'? Dan zie je de updates. Daar staat 'ie bij mij ook.

Misschien te snel gereageerd, maar ik heb hem in ieder geval een update gegeven via daar. Heb nog geen 4K content gespeeld via Prime.

Ik lees nu ook verhalen dat Nvidia zelf een update heeft uitgebracht..
Ik vind hem dus niet via de play Store. Als ik Amazon prime opstart krijg ik eerst de melding dat er een update uitgevoerd moet worden die moet ik weg klikken. App start daarna maar kan dus geen 4k weergeven want die stream start niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:43
Mexflex1980 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 23:23:
[...]

Ik vind hem dus niet via de play Store. Als ik Amazon prime opstart krijg ik eerst de melding dat er een update uitgevoerd moet worden die moet ik weg klikken. App start daarna maar kan dus geen 4k weergeven want die stream start niet.
Zit je toevallig op de laatste beta firmware van de Shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Mexflex1980 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 23:23:
[...]

Klopt. Hier dezelfde melding op het 2019 model. Las dat dat moet worden gefixed door een update. Van April:

https://9to5google.com/20...tv-prime-video-update-4k/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoahAmber schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:06:
[...]
Klopt. Hier dezelfde melding op het 2019 model. Las dat dat moet worden gefixed door een update. Van April:

https://9to5google.com/20...tv-prime-video-update-4k/
Daar staat dat de fix binnen 3 dagen beschikbaar zou moeten zijn, dat is zo'n 4 maanden geleden. Aangezien ik zelf de updates via Play Store beheer, heb ik al diverse Prime app updates voorbij zien komen, gisteren zelfs nog.

Dat nieuwsbericht lijkt, specifiek voor de 2019 Pro, inmiddels wat achterhaald?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
realphoenikx schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 02:23:
[...]

Zit je toevallig op de laatste beta firmware van de Shield?
Nee wel op de laatste firmware.
Heel vreemd maar nu kan ik hem wel vinden via de playstore. Vorige week meerdere malen gedaan en niet kunnen vinden. Net een update gedaan en nu werkt het.
Vreemd genoeg staat hij dus niet bij alle updates en moest ik de app handmatig zoeken en kiezen voor updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mexflex1980 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:02:
Vreemd genoeg staat hij dus niet bij alle updates en moest ik de app handmatig zoeken en kiezen voor updates.
Dat komt mogelijk omdat de geïnstalleerde versie de originele systeemapplicatie was, zoals meegeleverd in de firmware. Als dat klopt dan zouden toekomstige updates wel gewoon op de juiste manier aangeboden kunnen worden na één handmatige update.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 10-08-2020 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
The Zep Man schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:07:
[...]
Dat komt mogelijk omdat de geïnstalleerde versie de originele systeemapplicatie was, zoals meegeleverd in de firmware. Als dat klopt dan zouden toekomstige updates wel gewoon op de juiste manier aangeboden kunnen worden na één handmatige update.
Dank je wel dit was idd het geval heb de Shield afgelopen week gekocht. Blij dat het nu werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:57:
[...]

Dat nieuwsbericht lijkt, specifiek voor de 2019 Pro, inmiddels wat achterhaald?
Neen, want de update is er nog steeds niet voor de 2019 versie

Net nog even gekeken naar Prime. Doet nu netjes 4K op de 2019v

[ Voor 10% gewijzigd door NoahAmber op 11-08-2020 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoahAmber schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:11:
[...]
Neen, want de update is er nog steeds niet voor de 2019 versie

Net nog even gekeken naar Prime. Doet nu netjes 4K op de 2019v
Ik begrijp niet helemaal wat je nu eigenlijk wil zeggen?

De update om 4k correct af te spelen is er niet voor de 2019 Pro maar 4k afspelen doet het netjes op de 2019 versie?

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 12-08-2020 12:24 . Reden: eerste regel was n.v.t. naar het blijkt ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
thekvnz schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:43:

De 854 is een 4K ultra HD tv met HDR10+. Bij instellingen van de resolutie kan ik kiezen uit het volgende: 4K 59,940 hz (default), 4K 60Hz, 4K 50Hz, 4K 23,976 HDR 10 Ready of een van 1080p. Wat is nou de beste resolutie?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze vragen zodat het wat duidelijker word voor mij.
[Afbeelding][Afbeelding]
Welke resolutie werkte het beste voor jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arjantje72 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:41:
[...]

Welke resolutie werkte het beste voor jou?
Universele antwoord: resolutie gelijk aan die van je scherm.

Refresh rate: bij het afspelen van videos gelijk aan de frame rate van de video, anders zo hoog mogelijk. Zie de topicstart.

HDR: gelijk aan wat er voor een video wordt aangeboden, anders uit.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 12-08-2020 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
The Zep Man schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:27:
[...]
Universele antwoord: resolutie gelijk aan die van je scherm.

Refresh rate: bij het afspelen van videos gelijk aan de frame rate van de video, anders zo hoog mogelijk. Zie de topicstart.

HDR: gelijk aan wat er voor een video wordt aangeboden, anders uit.
Mijn TV heeft hdr10 . Ik ben in de war omdat in de optie van de Shield gesproken wordt over hdr10 ready.
Dus het beste is op 4k default en bij kijken een hdr10 film de resolutie switchen naar hdr10 ready?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arjantje72 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:47:
[...]

Mijn TV heeft hdr10 . Ik ben in de war omdat in de optie van de Shield gesproken wordt over hdr10 ready.
Dus het beste is op 4k default en bij kijken een hdr10 film de resolutie switchen naar hdr10 ready?
Volgens mij (nooit verder uitgezocht, heb geen hdr10-only TV tot mijn beschikking) houdt hdr10 ready in dat de Shield TV zelf HDR10 inschakelt wanneer nodig. Mogelijk geeft die dat enkel voor 23,976 hz aan omdat HDR10 alleen beschikbaar is op die refresh rate (verversingssnelheid)?

Je schakelt nooit tussen resoluties. Je schakelt enkel tussen refresh rates.

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 12-08-2020 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
The Zep Man schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:56:
[...]
Volgens mij (nooit verder uitgezocht, heb geen hdr10-only TV tot mijn beschikking) houdt hdr10 ready in dat de Shield TV zelf HDR10 inschakelt wanneer nodig. Mogelijk geeft die dat enkel voor 23,976 hz aan omdat HDR10 alleen beschikbaar is op die refresh rate (verversingssnelheid)?

Je schakelt nooit tussen resoluties. Je schakelt enkel tussen refresh rates.
Klinkt logisch, ga ik proberen. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:33:
[...]

Ik begrijp niet helemaal wat je nu eigenlijk wil zeggen?

De update om 4k correct af te spelen is er niet voor de 2019 Pro maar 4k afspelen doet het netjes op de 2019 versie?
Aangezien ik niet elke dag kijk was ik nog in de veronderstelling dat er mog geen update was. Nadat ik dat had geplaatst ben ik toch even gaan kijken naar Jack Ryan en die was 4K HDR. Dus op de 2019v werkt 4K

Had het wat uitgebreider moeten formuleren.
Pagina: 1 ... 79 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.