Deathsquad_187 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:11:
[...]
1. Is er hier iemand met een soortgelijke setup?
Hier ben ik nog wel benieuwd naar. Wat de ervaringen zijn en of men ergens tegenaan is gelopen.
Shield -> Samsung HW-Q90R Soundbar -> LG OLED65C8
2. Kan ik bestanden vanaf mijn PC kopieren naar de Shield via het netwerk?
Inmiddels achter dat dit via FTP kan. Dat is dus een goede oplossing
3. Is de Shield hier de beste oplossing voor of zijn er betere alternatieven?
Roku 4K komt het meest in de buurt maar ondersteund geen DOLBY Vision. Dus geen optie
4. Indien het de Shield is, moet ik dan een normale of een PRO kopen?
Hier ben ik eigenlijk nog niet zo over uit. Ik denk dat ik toch maar de PRO ga kopen alleen maar omdat die misschien iets meer future proof is vanwege de net wat betere specs...
Misschien ben ik te laat.
Lees dit topic net even door.
niet helemaal een identieke setup, maar wel een shield met dezelfde bar op een LG oled.
Shield 2017 -> Samsung HW-Q90R Soundbar -> LG OLED65E9
Shield 2017 -> NAD T 758 V3 -> LG OLED77C9
vervangen door de nieuwe shield op 2 setups in huis.
Shield Pro 2019 -> Samsung HW-Q90R Soundbar -> LG OLED65E9 (man cave)
Shield Pro 2019 -> NAD T 758 V3 -> LG OLED77C9 (woonkamer)
alles is aangesloten over cat6 vanaf de meterkast, met een switch bij mijn tv's.
allebei de setups werken hier perfect.
Audioquest hdmi kabels tussen de shield - bar - tv.
Had eerst audioquest forest hdmi kabels om alle apparaten te linken, later geupgrade naar audioquest chocolate. Voor het beeld maakt het niks uit, maar voor het geluid was er achteraf toch een merkbare positieve verandering.
Had namelijk last van ploppend/krakend geluid bij vooruit spoelen/pauze/achteruit spoelen.
Na het vervangen van mijn hdmi kabels en een goede stevige geisoleerde stekkerdoos heb ik hier geen last meer van. Iemand anders hier ook last van gehad?
Kabels maken bij mij wel degelijk uit, Vooral bij de NAD 758 V3 versterker, maar daar zitten dan ook hele andere speakers (B&W) op aangesloten.
Dolby audio processing op de shield tv staat hier trouwens uitgeschakeld.
De soundbar is plug en Play, weinig kabels weg te werken. Met de versterker in de woonkamer is dat een ander verhaal geweest haha.
E-arc update gehad op de Samsung Q90R. Bar geeft dit ook netjes aan als die een connectie heeft gemaakt met de TV.
Je kan inderdaad via FTP je shield benaderen, dit vind je terug onder "Settings" --> Storage --> transfer files over local network.
Mijn advies is om toch voor de shield 2019 pro te gaan, om streaming issues te voorkomen als je plex wilt gaan gebruiken.
Ik gebruik zelf Plex, Kodi, Netflix, Primevideo, Retroarch64, gamestream, steamlink, smart iptv, op de shield zelf. (zal vast wat vergeten zijn).
De native apps op de tv werken ook prima, echter is de lan port op de tv 100mbit, die van de shield 1Gbit.
Single Layer dolby vision files worden netjes afgespeeld in dolby vision.
Geen problemen met dolby vision & atmos passthrough over de q90r.
Persoonlijk vind ik het geluid beter als ik de shield direct aansluit op de soundbar ipv op de tv, ondanks dat de tv en bar nu definitief e-arc ondersteunen.
Als de Shield direct op de tv is aangesloten, en de tv via e-arc het geluid door stuurt naar de soundbar, klinkt het volume zachter.
Gamen gaat echt vlekkeloos, tuurlijk is er een merkbare lag, maar qua frames zit ik goed.
2x sony DS4 controller van de ps4 op de shield aangesloten met kabel, geen lag, met bluetooth dongle van sony een kleine lag. Xbox 360 controller werkt trouwens ook perfect.
Voor diegene die geen geluid hebben zodra er een ps4 ds4 controller gekopppeld wordt is er de volgende oplossing;
"Go to settings. Go to About. Click on "build" 7 times to unlock developer options menu. Go to developer options, scroll down and find "disable USB audio routing" turn it on. Pair your PS4 controller via USB or Bluetooth and it will work with sound".
De PC waarmee ik gamestream/steamlink gebruik icm met de shield heeft de volgende specs:
7700k/1080ti/32gb ram/3 tb aan nvme ssd's. Deze pc wordt alleen gebruikt om te gamen.
Retroarch64 emulator, man man man man, ging weer even terug in de tijd toen ik super mario world en mario kart voor het eerst opgestart had op de shield, heb echt uren gespeeld daarna
Plex doet wat het moet doen, HDR, Dolby vision, Dolby atmos, alles komt netjes door.
Youtube ondersteunt nog geen HDR op de shield, dit heeft met de VP9 codec te maken.
Merk dat ik weer veel te veel de shield de hemel in prijs. Ben er ook echt zo blij mee dat ik 3 van die dingen in huis heb.
Soms neem ik 1 van de 3 shields mee als ik weet dat ik langer dan een dag van huis ben..
[
Voor 32% gewijzigd door
C3kChennie op 06-08-2020 12:17
]