Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!
"Remote desktoppen"? Bedoel je het op afstand spelen van spellen ('streaming')?Jeru schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:13:
Kan je trouwens met de Nvidia shield makkelijk remote desktoppen maar een AMD pc zonder Nvidia gpu?
Het is al vaker langsgekomen in dit topic. Je kan prima bijvoorbeeld Steam Link gebruiken om spellen te spelen vanaf een PC met een AMD GPU. Nvidia heeft geen beperkingen ingebouwd. Het is 'gewoon' Android TV. De AMD GPU kan 'gewoon' gebruikt worden om het beeld in een h.264/5 stream te comprimeren en de Shield TV kan 'gewoon' gebruikt worden om dit te decomprimeren.
[ Voor 18% gewijzigd door The Zep Man op 14-08-2020 06:59 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Dat zou ik met Parsec doen.Jeru schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:13:
Kan je trouwens met de Nvidia shield makkelijk remote desktoppen maar een AMD pc zonder Nvidia gpu?
Ik bedoel precies wat ik zegThe Zep Man schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 06:57:
[...]
"Remote desktoppen"? Bedoel je het op afstand spelen van spellen ('streaming')?
Het is al vaker langsgekomen in dit topic. Je kan prima bijvoorbeeld Steam Link gebruiken om spellen te spelen vanaf een PC met een AMD GPU. Nvidia heeft geen beperkingen ingebouwd. Het is 'gewoon' Android TV. De AMD GPU kan 'gewoon' gebruikt worden om het beeld in een h.264/5 stream te comprimeren en de Shield TV kan 'gewoon' gebruikt worden om dit te decomprimeren.
Thanks ik zal eens kijken!
[ Voor 12% gewijzigd door Jeru op 14-08-2020 11:05 ]
Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!
De officiële Microsoft RDP client heeft ondersteuning voor Android TV sinds een week.Jeru schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:04:
[...]
Ik bedoel precies wat ik zegik wil remote mijn server benaderen, de desktop, geen spellen.
Ah kijk dat is fijn! Ik heb nu nog mijn server naast mijn TV staan, maar wil die graag gaan verplaatsen naar een andere plek vanwege ruimte en een Shield TV pro in de plaats ervan neerzetten. Maar zou fijn zijn als ik de server vanaf mijn woonkamer wel gewoon kan blijven benaderen.
Bedankt voor je snelle reactie
Ik doe dat af en toe gewoon vanaf mijn Android telefoon en anders pak ik effe de Kubuntu draaiende laptop erbij om zo naar mijn grote HTPC/NAS toe te verbinden voor het een en anderJeru schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:15:
Ah kijk dat is fijn! Ik heb nu nog mijn server naast mijn TV staan, maar wil die graag gaan verplaatsen naar een andere plek vanwege ruimte en een Shield TV pro in de plaats ervan neerzetten. Maar zou fijn zijn als ik de server vanaf mijn woonkamer wel gewoon kan blijven benaderen.
Die HTPC/NAS draait nog steeds Windows 7 Pro en staat op de planning om ook naar Linux omgebouwd te worden!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Re-starten, met ipv6 optie aan en uit, wifi 5 naar 2.4ghz geswitched. Modem heropgestard. Het lijkt allemaal niet te helpen. Komt die steeds met de melding 'Connected without internet'.
Natuurlijk werkt het internet wel met wifi en kabel op alle andere toestellen dus het ligt hem aan de Shield.
Iemand nog tips hieromtrent ?
Resetten is de laatste optie dat ik kan proberen, doe dit liever niet omdat ik dan Kodi en alle andere apps omnieuw moet installeren en instellen.
jos707 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 00:18:
Ik krijg mijn Shield met geen mogelijkheid meer geconnecteerd met het internet. Wifi of kabel maakt niet uit, aansluiting op het netwerk lukt wel, dus ik kan nog alles streamen vanaf mijn NAS maar internet dus niet.
Re-starten, met ipv6 optie aan en uit, wifi 5 naar 2.4ghz geswitched. Modem heropgestard. Het lijkt allemaal niet te helpen. Komt die steeds met de melding 'Connected without internet'.
Natuurlijk werkt het internet wel met wifi en kabel op alle andere toestellen dus het ligt hem aan de Shield.
Iemand nog tips hieromtrent ?
Resetten is de laatste optie dat ik kan proberen, doe dit liever niet omdat ik dan Kodi en alle andere apps omnieuw moet installeren en instellen.
LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30 Synology DS923+
Snap ik, maar doe het echt veel liever zonder extra laptop. Telefoon doe ik wel eens als het echt niet anders kan.nero355 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:30:
[...]
Ik doe dat af en toe gewoon vanaf mijn Android telefoon en anders pak ik effe de Kubuntu draaiende laptop erbij om zo naar mijn grote HTPC/NAS toe te verbinden voor het een en ander
Die HTPC/NAS draait nog steeds Windows 7 Pro en staat op de planning om ook naar Linux omgebouwd te worden!![]()
![]()
![]()
![]()
Top! dat was het. Ik zie niet onmiddelijk het verband tussen de juiste tijd instellen en connectie naar het internet maar goed het werkt terugSpe115 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 02:02:
Op het Nvidia forum kwam ik dit tegen: https://www.nvidia.com/en...ernet-other-devices-work/ Ligt waarschijnlijk aan tijd en datum instellingen in je shield.
[...]
Zal met synchronisatie te maken hebben, maar hoe precies is mij ook niet duidelijk. Fijn dat het weer werktjos707 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:06:
[...]
Top! dat was het. Ik zie niet onmiddelijk het verband tussen de juiste tijd instellen en connectie naar het internet maar goed het werkt terug
LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30 Synology DS923+
Ben zelf aan het kijken naar de 2019 normale variant omdat die zo lekker klein is.
Op een 100/10 lijn hier nagenoeg perfect, zelden artifacts, geen lag. Ik speel voornamelijk The Division maar ook Sonic All-stars Racing Transformed.kwdtje schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:23:
Hoe bevalt de gamestream eigenlijk? Ik heb alleen de oude shield gehad maar daar vond ik het best teleurstellend. Veel compressie met als gevolg blokkerig beeld.
Ben zelf aan het kijken naar de 2019 normale variant omdat die zo lekker klein is.
En zit er nog verschil tussen de pro en non pro op dit gebied? Ik wil hem voornamelijk voor streaming vanaf nas, Netflix en gamestream gaan gebruiken.StGermain schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:39:
[...]
Op een 100/10 lijn hier nagenoeg perfect, zelden artifacts, geen lag. Ik speel voornamelijk The Division maar ook Sonic All-stars Racing Transformed.
Ik heb de Pro versie, over de andere kan ik niets zeggen… Ik heb er ook nog een plex server op draaien trouwens. Geforce Now werkt ook feilloos.kwdtje schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:41:
[...]
En zit er nog verschil tussen de pro en non pro op dit gebied? Ik wil hem voornamelijk voor streaming vanaf nas, Netflix en gamestream gaan gebruiken.
Misschien dit? nieuws: Nvidia Shield TV-dongle ondersteunt alleen 32bit-appskwdtje schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:41:
[...]
En zit er nog verschil tussen de pro en non pro op dit gebied? Ik wil hem voornamelijk voor streaming vanaf nas, Netflix en gamestream gaan gebruiken.
Testing, one, two ...
Systemen moeten synchroon zijn.jos707 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:06:
[...]
Top! dat was het. Ik zie niet onmiddelijk het verband tussen de juiste tijd instellen en connectie naar het internet maar goed het werkt terug
Probeer maar met je telefoon. Tijd of datum aanpassen en automatisch aanpassen uit zetten. Dan werkt internet ook niet.
Waarschijnlijk bij verbinden een 'handshake' en als beide niet zelfde info hebben, geen verbinding.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
jos707 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:06:
Dit klopt ongeveer wel :Spe115 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:14:
Zal met synchronisatie te maken hebben, maar hoe precies is mij ook niet duidelijk. Fijn dat het weer werkt
Je zit dan met een soort van kip en ei probleem :mucuracat schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 09:23:
Systemen moeten synchroon zijn.
Probeer maar met je telefoon. Tijd of datum aanpassen en automatisch aanpassen uit zetten. Dan werkt internet ook niet.
Waarschijnlijk bij verbinden een 'handshake' en als beide niet zelfde info hebben, geen verbinding.
- De Client wil via NTP de tijd synchroniseren, maar de tijd klopt niet en dan zo erg dat het verschil tussen de twee heel erg groot is!
- Als de tijd niet klopt dan gaan er een heleboel dingen qua communicatie via het netwerk stuk!
Dus zonder een handmatig duwtje in de goede richting zit je gewoon helemaal vast!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Bedankt Mucuracat en nero355 voor de duidelijkenero355 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 18:47:
[...]
[...]
Dit klopt ongeveer wel :
[...]
Je zit dan met een soort van kip en ei probleem :
- De Client wil via NTP de tijd synchroniseren, maar de tijd klopt niet en dan zo erg dat het verschil tussen de twee heel erg groot is!
- Als de tijd niet klopt dan gaan er een heleboel dingen qua communicatie via het netwerk stuk!
Dus zonder een handmatig duwtje in de goede richting zit je gewoon helemaal vast!![]()
uitleg
Ligt dit niet enorm aan je eigen verbinding dan ?kwdtje schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:23:
Hoe bevalt de gamestream eigenlijk? Ik heb alleen de oude shield gehad maar daar vond ik het best teleurstellend. Veel compressie met als gevolg blokkerig beeld.
Heb de shield 2017 maar 0 problemen.
Gamestream werkt brilliant, weinig tot geen input lag, mooi strak beeld.
Zelfs op 4k...
Kortom geen enkel probleem hier...
Ik ben verstopt zoek een ander :P
Dat is raar dat heb ik eigenlijk nooit gehad, wel bedraad aangesloten?kwdtje schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 16:23:
Mediamarkt hoogcaterijn Utrecht.
:strip_exif()/f/image/CZiOZRvcmnXxR1wsCny8kpXl.jpg?f=fotoalbum_large)
Neem de controller mee🤗
foto gedraaid !!
@The Zep Man Better?
[ Voor 25% gewijzigd door mucuracat op 18-08-2020 09:40 ]
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Foto in verkeerde oriëntatie...mucuracat schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:27:
Denk dat er geen tekorten meer zijn 😅
Mediamarkt hoogcaterijn Utrecht.
Neem de controller mee🤗
*twitch*
[edit]
@mucuracat
[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 18-08-2020 09:40 ]
Ik heb behoorlijk wat tijd gestoken in steam link en dergelijke maar dat werkte behoorlijk frustrerend.
Vooral controller input was een drama. Nu weer even de rust gevonden en met parsec aan de gang gegaan.
En dat werkt 10x beter zeg! Controller (ds4) werkt in een keer goed, verbinding werkt in een keer goed.
Nu nog even de settings wat optimaliseren, en dan werkt parsec toch echt wel goed denk ik.
Top suggestie, had eerder moeten luisteren denk ik
Anders connect hij niet meer met de Shield, daarvoor was het nooit een probleem.
Ik heb al de Bluetooth verbinding verwijdert en opnieuw opgestart maar dat was niet de oplossing helaas.
Meer mensen met dit probleem?
Geen idee, maar heb je al een factory reset van de afstandsbediening geprobeerd?Arjantje72 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:58:
Meer mensen met dit probleem?
[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 21-08-2020 11:13 ]
Nog niet maar ga ik meteen proberen, als mijn dochtertje klaar is met haar serie kijkenThe Zep Man schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:13:
[...]
Geen idee, maar heb je al een factory reset van de afstandsbediening geprobeerd?
Bedankt voor de tip.
Edit :
Factory reset gedaan maar na een uur film kijken reageert de afstandsbediening niet meer.
Ik zal eens contact opnemen met Nvidia.
[ Voor 13% gewijzigd door Arjantje72 op 21-08-2020 23:30 ]
Prime en Netflix word niet volledig door mijn Samsung tv apps ondersteund met HDR en DD+. Vandaar de shield Pro.
Bij de test met Jack Ryan krijg ik geen Atmos over de speakers. Ook niet bij het zoeken van bv Atmos Experience apps.
Ik heb een Marantz SR 6010.
Ik kan geen oplossing vinden in het forum waardoor het geluid niet doorkomt, iemand een suggestie?
In kodi, heb je daar expert niveau in je instellingen aan staan? Indien ja, dan ga je naar geluid, doorvoer toestaan en daar beneden de schijfjes open zetten voor de formaten die je receiver aan kan.
:strip_exif()/f/image/JXscBeqC2q4pBz9iMV23ZdHF.jpg?f=fotoalbum_large)
deltre schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:50:
Ik heb vandaag een Shield Pro aangeschaft. Aangesloten vanuit mijn oude media kastje, dus dezelfde HDMI en ethernet kabel. Hierop speelde ik altijd Kodi af waarbij alles werkt.
Prime en Netflix word niet volledig door mijn Samsung tv apps ondersteund met HDR en DD+. Vandaar de shield Pro.
Bij de test met Jack Ryan krijg ik geen Atmos over de speakers. Ook niet bij het zoeken van bv Atmos Experience apps.
Ik heb een Marantz SR 6010.
Ik kan geen oplossing vinden in het forum waardoor het geluid niet doorkomt, iemand een suggestie?
[ Voor 13% gewijzigd door Spe115 op 22-08-2020 20:55 ]
Spe115 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:27:
In kodi, heb je daar expert niveau in je instellingen aan staan? Want daar vind je de extra geluid instellingen om doorvoer en de mogelijke formaten te selecteren die je receiver aan kan.
Links onderin in kodi instellingen menu vind je je huidige instellingenniveau.
[Afbeelding]
[...]
Volgens mij is het er nu tijdelijk niet
Ben nu Kodi aan het installeren. Daar zal hij zeker op werken.
Buzzie schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:00:
Ik meen van de week te hebben gelezen dat bij Prime de Atmos en Vision op punt staan om binnenkort terug te keren.
Zie ook dit.Buzzie schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:00:
Ik meen van de week te hebben gelezen dat bij Prime de Atmos en Vision op punt staan om binnenkort terug te keren.
Kodi staat er nu in ieder geval weer op, alles werkt weer, ook Atmos.
Nu alleen uit zien te vinden hoe die coole afstandsbediening werkt!
Uiteraard kan ik downgraden https://www.reddit.com/r/..._google_play_staff_picks/
Hoe is dit gerelateerd aan de Shield TV, die geen Google Staff Picks heeft?J_star schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:23:
Nu heb ik een android TV, Hisense, en heeft sinds kort Google Staff Picks geïntroduceerd op Android TV.
Zie de topic start voor links naar andere Android TV topics, inclusief een algemeen Android TV topic.
[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 22-08-2020 23:28 ]
Dat lijkt me wel, want dan zou kodi/de shield het decoderen doen en zien wat voor formaat het beste past, waarschijnlijk DD (Dolby digital) of multi pcm (afhankelijk van de geluidsinstellingen).Rallye schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:13:
@Spe115 Ik heb even naar het scherm geleken dat jij hebt meegestuurd. Heb je (of iemand anders) zo een idee wat er gebeurt als ik pass through (doorvoer) uit zou zetten? Ik heb een Sonos Beam (dus geen DTS-mogelijkheid) en zou, indien mogelijk, graag de Shield of Kodi DTS willen laten omzetten naar DTS. Zou dat hiermee lukken?
Nvidia Shield gebruikt Android TV als basis, en daarom vroeg ik mij af of dit 'probleem' zich ook voordoet op dit apparaat. Ik overweeg namelijk al even om deze aan te schaffen.The Zep Man schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:28:
[...]
Hoe is dit gerelateerd aan de Shield TV, die geen Google Staff Picks heeft?
Zie de topic start voor links naar andere Android TV topics, inclusief een algemeen Android TV topic.
De Shield TV heeft geen Google Staff Picks.J_star schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 02:51:
Nvidia Shield gebruikt Android TV als basis, en daarom vroeg ik mij af of dit 'probleem' zich ook voordoet op dit apparaat. Ik overweeg namelijk al even om deze aan te schaffen.
Het is niet duidelijk wat jij wilt ('DTS omzetten naar DTS').Rallye schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:13:
@Spe115 Ik heb even naar het scherm geleken dat jij hebt meegestuurd. Heb je (of iemand anders) zo een idee wat er gebeurt als ik pass through (doorvoer) uit zou zetten? Ik heb een Sonos Beam (dus geen DTS-mogelijkheid) en zou, indien mogelijk, graag de Shield of Kodi DTS willen laten omzetten naar DTS. Zou dat hiermee lukken?
Heb je de topicstart doorgenomen? Geluidsformaten worden daarin uitgebreid behandeld, inclusief het probleem van receivers die enkel Dolby Digital ondersteunen.
[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 23-08-2020 08:19 ]
The Zep Man schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 23:28:
Hoe is dit gerelateerd aan de Shield TV, die geen Google Staff Picks heeft?
Wil niet lullig doen, maar doe eens effe begrijpend lezenThe Zep Man schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 08:18:
Het is niet duidelijk wat jij wilt ('DTS omzetten naar DTS').
Heb je de topicstart doorgenomen? Geluidsformaten worden daarin uitgebreid behandeld, inclusief het probleem van receivers die enkel Dolby Digital ondersteunen.

Het is echt heel duidelijk wat beiden willen IMHO
Kan aan mij liggen...
Ik stuur je even door naar waar het eigenlijk thuishoort (en waar de oplossing ook is te vinden); catchingfire in "Grote Kodi topic - deel XVI"Rallye schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:13:
Testing, one, two ...
4k is geen issue want heb nog een 1080p en hoop dat deze nog enkele jaren blijft werken
wat ik vrees is dat het geluid niet meer in 5.1 gaat worden doorgegeven.
Men versterker is een Marantz SR7009. Zou deze via HDMI aansluiten op de Shield, maar hoe wordt het geluid dan doorgegeven? Zit dit mee in het HDMI signaal? DTS, TrueHD, ... wat komt er aan op de receiver?
Alsvast bedankt, kijk al uit naar de aankoop
Het lijkt mij nu meer dan terecht om door te verwijzen naar; [Nvidia Shield] Ervaringen & Discussiemalinwa001 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:56:
van plan de NVIDIA® SHIELD TV aan te schaffen om men films en series te streamen naar de TV vanaf de NAS. Momenteel gebruik ik nog een Dune maar zou vooral voor plex willen overschakelen naar iets nieuws.
4k is geen issue want heb nog een 1080p en hoop dat deze nog enkele jaren blijft werken
Men versterker is een Marantz SR7009. Zou deze via HDMI aansluiten op de Shield, maar hoe wordt het geluid dan doorgegeven? Zit dit mee in het HDMI signaal? DTS, TrueHD, ... wat komt er aan op de receiver?
Testing, one, two ...
I
malinwa001 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:56:
van plan de NVIDIA® SHIELD TV aan te schaffen om men films en series te streamen naar de TV vanaf de NAS. Momenteel gebruik ik nog een Dune maar zou vooral voor plex willen overschakelen naar iets nieuws.
Klopt. Als onverhoopt de automatische methode toch niet werkt, dan kan in de Shield TV ook handmatig aangegeven worden welke formaten de receiver ondersteunt.Spe115 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:06:
In principe geeft de shield met de juiste instellingen alle formaten die je receiver aan kan door aan je receiver via HDMI.
Ik ben aan het overwegen een Shield tv pro 2019 aan te schaffen en direct aan mijn tv te knopen. Mijn netwerk thuis is meer dan prima. Snelheid genoeg en latency is een dikke prima. Video kaart is een MSI 2080.
Ik wil de shield tv aan mijn LG C9 knopen om vervolgens op gaming gebied te kunnen genieten van HDR met alle toeters en bellen aan binnen het werkbaar gebied van mijn pc.
Mijn directe vraag: werkt game streaming van pc naar Shield goed? Hier wil ik de Shield voornamelijk voor gebruiken.
Dankjewel
Edit: weet iemand al of Horizon Zero Dawn op de Shield tv wordt ondersteunt?
[ Voor 15% gewijzigd door Audione0 op 24-08-2020 15:17 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Let wel op dat HDR alleen werkt als de monitor die aan je PC hangt ook HDR heeft. Anders kun je nl. geen HDR-opties kiezen in de game als je hem via Game Stream speelt.
Verder gebruik ik een Xbox One controller die direct aan m'n PC is gekoppeld, dat werkt fijner dan de Nvidia controller. Dat werkt natuurlijk alleen als je TV en PC dicht genoeg bij elkaar staan
Nvidia voegt helaas al heel lang geen Game Stream profielen voor nieuwe games meer toe, maar je kunt ook zelf games toevoegen aan Game Stream. Dat werkt voor de meeste games gewoon goed en Horizon Zero Dawn speel ik ook op die manier.
Dan kun je toch je pc direct met hdmi/vga aan je tv hangen? Dat is toch dan sneller?Mr Magic schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:19:
@Audione0
Verder gebruik ik een Xbox One controller die direct aan m'n PC is gekoppeld, dat werkt fijner dan de Nvidia controller. Dat werkt natuurlijk alleen als je TV en PC dicht genoeg bij elkaar staan
Heel duidelijk verhaal, dankjewelMr Magic schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:19:
@Audione0 Game Stream werkt op zich prima. Ik gebruik het vrijwel dagelijks om te gamen via m'n TV.
Let wel op dat HDR alleen werkt als de monitor die aan je PC hangt ook HDR heeft. Anders kun je nl. geen HDR-opties kiezen in de game als je hem via Game Stream speelt.
Nvidia voegt helaas al heel lang geen Game Stream profielen voor nieuwe games meer toe, maar je kunt ook zelf games toevoegen aan Game Stream. Dat werkt voor de meeste games gewoon goed en Horizon Zero Dawn speel ik ook op die manier.
Alleen HDR gaat dan niet lukken omdat mijn 34'' ultra wide het niet ondersteunt.
Dit is indd waar heb je zeker een goed punt, echter heeft mijn vrouw ook nog wat te wensen en zij vindt zo'n grote kast naast de tv meubel ook weer zo wat. En ik vind persoonlijk het heen en weer gesjouw minder fijn.mucuracat schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:43:
[...]
Dan kun je toch je pc direct met hdmi/vga aan je tv hangen? Dat is toch dan sneller?
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Installeer Parsec op de shield en neem je desktop over, letterlijk elk spel werkt dan.Audione0 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:09:
Allen,
Ik ben aan het overwegen een Shield tv pro 2019 aan te schaffen en direct aan mijn tv te knopen. Mijn netwerk thuis is meer dan prima. Snelheid genoeg en latency is een dikke prima. Video kaart is een MSI 2080.
Ik wil de shield tv aan mijn LG C9 knopen om vervolgens op gaming gebied te kunnen genieten van HDR met alle toeters en bellen aan binnen het werkbaar gebied van mijn pc.
Mijn directe vraag: werkt game streaming van pc naar Shield goed? Hier wil ik de Shield voornamelijk voor gebruiken.
Dankjewel
Edit: weet iemand al of Horizon Zero Dawn op de Shield tv wordt ondersteunt?
Je kan gewoon zo'n beetje elke controller direct aan de Shield TV hangenMr Magic schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:19:
Klopt, maar niet de Elite controller van Microsoftnero355 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:48:
[...]
Je kan gewoon zo'n beetje elke controller direct aan de Shield TV hangen
En heb ook wel eens een gewone Xbox controller geprobeerd via bluetooth, maar dat was toen erg laggy. Is wel al een tijd geleden, dus kan zomaar zijn dat dat nu wel goed werkt.
Mr Magic schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:19:
@Audione0 Game Stream werkt op zich prima. Ik gebruik het vrijwel dagelijks om te gamen via m'n TV.
Ok dankje. Ga ik een proberenStGermain schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:22:
[...]
Installeer Parsec op de shield en neem je desktop over, letterlijk elk spel werkt dan.
Verder, als ik nu via game stream (steam in dit geval) Horizon zero Dawn start krijg ik op mijn LG C9 te zien dat de gevraagde resolutie niet wordt ondersteunt. De melding snap ik omdat mijn LG 16:9@3840x2160 ondersteunt en geen 21.9@3440x1440 wat via mijn PC gestreamd word, en schaalt de resolutie terug naar 720p@30hz.
Kan ik daarom niet van 4K genieten zoals ik wil, omdat mijn pc monitor dit niet ondersteunt? En dus eerst een pc monitor met een 4K resolutie moet kopen? Of is er een mogelijkheid het toch voor elkaar te krijgen?
Edit:
Heb het zelf al gevonden door een extra resolutie (3840x2160 @60hz) toe te voegen in de Nvidia control panel app wat mijn pc monitor niet ondersteunt. En nu werk het wel
[ Voor 5% gewijzigd door Audione0 op 24-08-2020 21:50 ]
Niet helemaal waar. Dat is een alternatief. Verder is het wachten totdat xow beschikbaar wordt.Mr Magic schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:51:
[...]
Klopt, maar niet de Elite controller van Microsoft
Lees de topicstart. Een merkbare vertraging via Bluetooth komt vaak door een brakke HDMI kabel. De overspraak stoort Bluetooth. Ik heb het zelf ervaren, met een vertraging van een halve seconde tot een seconde. De gebruikte HDMI kabel was een 'handige' met een draaibare connector. Een normale HDMI kabel met goede isolatie aangesloten, en er was niets meer te merken van de vertraging.En heb ook wel eens een gewone Xbox controller geprobeerd via bluetooth, maar dat was toen erg laggy. Is wel al een tijd geleden, dus kan zomaar zijn dat dat nu wel goed werkt.
[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 25-08-2020 08:35 ]
M'n shares als volgt ingesteld:
D:\Downloads -public -name: D
F:\Downloads -public -name: F
En bookmarks naar de specifieke mappen met films, series muziek dvd's, cd's.
Als ik m'n bookmarks benader kom ik niet meer rechtstreeks naar de films of series maar krijg ik de opties "onlangs toegevoegd,, bezig, genres enz.
Dit was eerder niet zo.
Mappen hebben alle deel opties open staan op m'n pc, daar geen problemen.
Cache verwijderd van kodi.
Nu vraag ik me nog wel af, als ik
Kodi verwijder en weer installeer ben ik dan alle plugins kwijt of moet ik die alleen opnieuw instellen?
Wat kan ik nog proberen?
[ Voor 10% gewijzigd door Spe115 op 25-08-2020 22:34 ]
Dit lijkt niet op een Shield TV probleem. Ik zou je probleem hier posten:Spe115 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:27:
Argh vanavond de nieuwe versie van Hanewin NFS Server geïnstalleerd maar nu heb ik twee problemen: ik zie m'n shares, maar met oude series en film bestanden die ik reeds verwijderd heb in kodi 18.8 en tevens kan ik ze niet benaderen, ik krijg de melding dat het bestand niet meer beschikbaar is.
Grote Kodi topic - deel XVI
Oke zal ik doen. 👍The Zep Man schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 07:59:
[...]
Dit lijkt niet op een Shield TV probleem. Ik zou je probleem hier posten:
Grote Kodi topic - deel XVI
Edit: gedaan inmiddels, vanavond ff verder prutsen.
Gaat uiteindelijk vast goedkomen.
[ Voor 14% gewijzigd door Spe115 op 26-08-2020 18:15 ]
Yep zag hem ook. Draait inmiddels als een zonnetje hier zonder problemenExocet schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:47:
Shield Experience Upgrade 8.2
https://www.nvidia.com/en...rade-82-released-8262020/
De nieuwe 8.2 update voegt HDR>SDR tone mapping toe!
Voorheen waren mijn HDR films vrij flets op mijn niet HDR tv, net gecontroleerd en met deze update zijn ze merkbaar beter qua kleuren!
Dit was het enige wat ik nog miste op mijn Shield!
Dus mogelijk is er nu ook een SMB server beschikbaar op de Shield TV 2019 (non-Pro). Verder is SMBv3 helemaal goed. Geen gekke dingen meer doen om een share te koppelen op de Shield TV.Adds SMBv3 server compatibility for connecting to SHIELD over local network (removes Plex Media Server dependency)
1 Ik heb weer toegang tot mijn shares
2 F locatie was niet meer gedeeld, wellicht heeft er een verandering in Windows plaatsgevonden waardoor dezelfde mapnamen in shares hoewel op verschillende locaties niet gewaardeerd word.
3 Share F leidde naar D, dit heb ik opgelost door share F in Kodi Downloads2 te noemen.
4 Shield update uitgevoerd waardoor ik weer share toegang kreeg.
Blijven de volgende rariteiten over:
Bladwijzer mappen Films Series Muziek Muziek DVDs openen automatisch vanuit bestandsbeheer waardoor het scrapen niet werkt.
Ik ga ze nu apart toevoegen als bronnen in plaats van de algemene downloads mappen, wellicht dat het scrapen dan wel werkt.
Wordt vervolgd...
Allemaal net een stukje compacter en voel ik me niet schuldig als de schrijven de hele dag te benaderen zijn (een Ryzen 1600x en GT1030 de hele dag aanhebben is toch wat luidruchtig en warmtegenererend).
Ik twijfelde nog even omdat ik nu vaak Steam games stream via in-home streaming, maar het lijkt erop dat dat ook wel mogelijk is via steam-link of geforce now.
Nou nog een optie om Plex eraf te schoppen!The Zep Man schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 21:12:
Dus mogelijk is er nu ook een SMB server beschikbaar op de Shield TV 2019 (non-Pro). Verder is SMBv3 helemaal goed. Geen gekke dingen meer doen om een share te koppelen op de Shield TV.
Maar ze zijn inderdaad flink bezig geweest, want ook dit leek me wel een fijne fix :
Je zal er maar op hebben zitten wachten al die tijd...SHIELD 2015 model: Adds DFS WiFi channel support

Vervangen zou ik niet gauw doen, maar voor erbij lijkt me dat een prima optie!Basekid schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:42:
Hm interessant product dit. Zit te denken om mn eigen HTPC te vervangen met een shield pro + DS220j.
Dat is dan ook wel erg overkill t.o.v. mijn simpele G1820 en passief gekoelde GT 1030 die ik totaal niet hoor als die aanstaatAllemaal net een stukje compacter en voel ik me niet schuldig als de schrijven de hele dag te benaderen zijn (een Ryzen 1600x en GT1030 de hele dag aanhebben is toch wat luidruchtig en warmtegenererend).
De HDD's echter... gelukkig gaan ze na een tijdje in standby...
Dat moet je gewoon af en toe vanaf je gamebak doen IMHOIk twijfelde nog even omdat ik nu vaak Steam games stream via in-home streaming, maar het lijkt erop dat dat ook wel mogelijk is via steam-link of geforce now.
Waarom niet vervangen? De HTPC gebruik ik nu alleen voor kijken van films/series op de tv en om Steam te streamen. Heb het idee dat een shield en NAS dit ook kan, maar dan in een stuk compacter en gebruiksvriendelijker.nero355 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:17:
[...]
Nou nog een optie om Plex eraf te schoppen!
Maar ze zijn inderdaad flink bezig geweest, want ook dit leek me wel een fijne fix :
[...]
Je zal er maar op hebben zitten wachten al die tijd...![]()
![]()
![]()
[...]
Vervangen zou ik niet gauw doen, maar voor erbij lijkt me dat een prima optie!
[...]
Dat is dan ook wel erg overkill t.o.v. mijn simpele G1820 en passief gekoelde GT 1030 die ik totaal niet hoor als die aanstaat
De HDD's echter... gelukkig gaan ze na een tijdje in standby...
[...]
Dat moet je gewoon af en toe vanaf je gamebak doen IMHO
Iemand een idee hoe zich dit verhoudt tot de Refresh Frame Rate tool die hier eerder is besproken? https://www.nvidia.com/en...sh-rate-tool-google-play/
Die gebruik ik naar tevredenheid, gaat dat samenwerken of kan de tool de deur uit?
Ik kan het Quick Settings menu op mijn Shield 2015 tijdens het afspelen van een video alleen maar openen door de microfoon te gebruiken en dan "Open quick settings" te roepen. En alleen in dat menu kun je de framerate matchen. Zijn hier nog normalere manieren voor? Kan me niet voorstellen dat Nvidia dat zo bedoelt.I-King schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:55:
nieuws: Nvidia brengt match framerate naar oudere Shield TV's en verbetert ai...
Iemand een idee hoe zich dit verhoudt tot de Refresh Frame Rate tool die hier eerder is besproken? https://www.nvidia.com/en...sh-rate-tool-google-play/
Die gebruik ik naar tevredenheid, gaat dat samenwerken of kan de tool de deur uit?
Normaal open je de Quick Settings door de terugknop even ingedrukt te houden maar dat werkt niet bij het afspelen van een video. Heb het geprobeerd met Netflix en Ziggo.
This title is for sale, please send me a PM
Misschien niet direct de oplossing die je zoekt; https://9to5google.com/20...d-tv-remote-older-models/ maar bij dit type remote gaat het dus via de "quick settings" knop rechtsboven.the-body schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:20:
[...]
Ik kan het Quick Settings menu op mijn Shield 2015 tijdens het afspelen van een video alleen maar openen door de microfoon te gebruiken en dan "Open quick settings" te roepen. En alleen in dat menu kun je de framerate matchen. Zijn hier nog normalere manieren voor? Kan me niet voorstellen dat Nvidia dat zo bedoelt.
Normaal open je de Quick Settings door de terugknop even ingedrukt te houden maar dat werkt niet bij het afspelen van een video. Heb het geprobeerd met Netflix en Ziggo.
Testing, one, two ...
Je kan beter gebruiken waar je nu tevreden mee bent. De nieuwe beta functionaliteit betreft een handmatige functie die je elke keer zelf moet aanroepen.I-King schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:55:
Die gaat handmatig. Zou de tool blijven gebruiken, doe ik in ieder geval wel. Ik vind het alleen bij Youtube content irritant, omdat je niet snel kan wisselen van filmpje omdat bij het zetten van de framerate het signaal kort wegvalt.I-King schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:55:
nieuws: Nvidia brengt match framerate naar oudere Shield TV's en verbetert ai...
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Verwijderd
De Shield 2019 heeft wat beperkingen ten opzichte van de Pro. Lees het topic eens door. Door het beperkte geheugen en doordat er 32 bit Android op draait zijn er wat haken en ogen, ook aan het afspelen van UHD media.Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:41:
kan je de shield tube model net zo gebruiken als de pro? Wil vd ziggo decoder af, extra sd kaart, controller voor een games en gaan toch? of vergeet ik iets?
Als je het geld hebt dan adviseer ik om de Pro te kopen. Scheelt gezeur, en alles draait erop.
CI+ Module?Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:41:
Wil vd ziggo decoder af
Doordat je smartcards niet meer los kan bestellen moet je er effectief één huren. Met de Android TV applicatie heb je deze extra kosten niet. Een bonus is dat alle andere genoemde zaken (spellen spelen, implicatie van media afspelen omdat een SD kaart genoemd wordt) met hetzelfde apparaat kan.Ike. schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:10:
CI+ Module?
[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 27-08-2020 18:16 ]
Kun je dit eens toelichten? Ik zit namelijk met dit probleem van een extra Ci+The Zep Man schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:13:
[...]
Doordat je smartcards niet meer los kan bestellen moet je er effectief één huren. Met de Android TV applicatie heb je deze extra kosten niet. Een bonus is dat alle andere genoemde zaken (spellen spelen, implicatie van media afspelen omdat een SD kaart genoemd wordt) met hetzelfde apparaat kan.
Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!
In de Play Store even zoeken op Ziggo Go. Krijg je gewoon Android TV app om TV te kijken, even inloggen met je Ziggo account en klaar.HooGLaNDeR schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:20:
[...]
Kun je dit eens toelichten? Ik zit namelijk met dit probleem van een extra Ci+
Echt zo simpel. Gewoon nooit aan gedacht. Top! Tnx.RobertMe schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:40:
[...]
In de Play Store even zoeken op Ziggo Go. Krijg je gewoon Android TV app om TV te kijken, even inloggen met je Ziggo account en klaar.
Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!
Nouja. De Smart TV app (zowel voor Android TV als Apple TV) heeft Ziggo ook pas 1 of 2 maanden terug uit gebracht.HooGLaNDeR schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:43:
[...]
Echt zo simpel. Gewoon nooit aan gedacht. Top! Tnx.
Edit:
nieuws: Ziggo Go-app komt uit voor Amazon Fire TV, Android TV, Apple TV, Shie...
Bijna 2 maanden dus.
[ Voor 35% gewijzigd door RobertMe op 27-08-2020 19:20 ]
Voor Youtube kan men een (uitstekende) alternatieve app gebruiken waarbinnen framerate aanpassing is in te stellen. 1x doen, geen omkijken meer naarSnippertje schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:37:
[...]
Die gaat handmatig. Zou de tool blijven gebruiken, doe ik in ieder geval wel. Ik vind het alleen bij Youtube content irritant, omdat je niet snel kan wisselen van filmpje omdat bij het zetten van de framerate het signaal kort wegvalt.
Testing, one, two ...
Ja die gebruik ik inderdaad al, wist nog niet dat er framerate aanpassingen mogelijk waren, thnx!hardware-lover schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 20:12:
[...]
Voor Youtube kan men een (uitstekende) alternatieve app gebruiken waarbinnen framerate aanpassing is in te stellen. 1x doen, geen omkijken meer naar
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Wel zorgen dat je dan de juiste launcher gebruikt van die app;Snippertje schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 20:13:
[...]
Ja die gebruik ik inderdaad al, wist nog niet dat er framerate aanpassingen mogelijk waren, thnx!
What to Choose?
The Stable version is intended for the general users. Please, try it in the first place. Immediately after start of the Stable version you will see four different launchers: Pro Main, Pro Alt, Lite Main and Lite Alt. Both Pro launchers support AFR and 60fps. Lite launchers don’t have such features but may open videos quickly. I suggest to try all launchers one by one until you find best one.
Testing, one, two ...
Ik zou persoonlijk de kant en klare NAS als een soort "Hot data Cache" NAS gebruiken en al je overige data in je huidige HTPC/NAS bewaren voor de wat langere termijn (Cold Storage) zeg maarBasekid schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:14:
Waarom niet vervangen?
De HTPC gebruik ik nu alleen voor kijken van films/series op de tv en om Steam te streamen. Heb het idee dat een shield en NAS dit ook kan, maar dan in een stuk compacter en gebruiksvriendelijker.
Maar iedereen heeft andere voorkeuren dus leef je uit en doe wat je niet laten kan!
Ik heb zelfs de HDMI + Ethernet kabel + alle USB kabels uitgehaald en daarna de Shield uitgezet, maar binnen 5 min zet hij zichzelf weer aan.
Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1
Staat de automatische controle voor updates aan?Chrisz schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:52:
Ik heb zelfs de HDMI + Ethernet kabel + alle USB kabels uitgehaald en daarna de Shield uitgezet, maar binnen 5 min zet hij zichzelf weer aan.
Lees ook dit. Het kan een brakke Bluetooth afstandsbediening of ander apparaat zijn. Probeer eens tijdelijk alle Bluetooth koppelingen te verwijderen.
[ Voor 30% gewijzigd door The Zep Man op 28-08-2020 12:54 ]
Ja, hij had deze update ook automatisch gedownload en geinstalleerd.The Zep Man schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:53:
[...]
Staat de automatische controle voor updates aan?
Lees ook dit. Het kan een brakke Bluetooth afstandsbediening of ander apparaat zijn. Probeer eens tijdelijk alle Bluetooth koppelingen te verwijderen.
Ik zal eens de bluetooth koppelingen eruit gooien, ik had wel een remote die over kritische batterij loopt te zeuren, terwijl er vrij nieuwe batterijen in zitten.
Edit: Shield remote eraf gooien, herstarten en uitzetten: Helaas weer een SHIELD die opstart binnen een paar minuten.
Nu aan het proberen met de Shield controller eraf.
Edit2: Nu geen problemen meer lijkt het op. Nu begint ook bij mij het lampje te branden dat ik wel wat drift issues had. Dus ik denk dat de controller hem dus gewoon weer iedere keer aan het wakker maken is.
[ Voor 21% gewijzigd door Chrisz op 28-08-2020 15:17 ]
Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1
Dat is op de Shield 2019 trouwens op de Shield 2017 nog niet geprobeerd.
Edit: op de 2017 werkt samba 3 nu ook
[ Voor 45% gewijzigd door Arjantje72 op 29-08-2020 10:08 ]
Bij mij was het precies andersomRallye schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 01:06:
Met alleen SMBv1 werkte het bij mij juist niet, nu wel. Moet toch v3 zijn...
Via de website op laptop/desktop weer wel.
Zie ik een instelling over het hoofd of is de app simpelweg nog niet geüpdate?
Tevens geeft bij het starten van de app het een melding dat het niet 4k kan weergeven (is niet erg want onze tv is 1080p) en dat ik het moet updaten. Maar dat gebeurt toch automatisch dacht ik? In de Playstore kan ik iig niks updaten.
Na nogmaals een check op de playstore waren er twee apps die ik kon updaten. Prime video stond er niet bij maar ik bekeek de app zelf in de playstore en daar kon ik het ineens toch updaten!
Nu heb ik onze profielen om uit te kiezen en de melding is weg.
Ik had werkelijk geen idee dat dat op deze manier ook kon. Ik dacht dat alle apps automatisch werden geüpdate - en ik handmatig af ten toe kan kijken in de playstore voor de zekerheid - maar dat een app dus blijkbaar ook buiten die dingen kan vallen en je er echt apart naar toe moet is nieuw voor mij.
Ik ga maar eens all mijn andere apps handmatig af om te zien of er een mogelijke update is
[ Voor 80% gewijzigd door Vortigen op 30-08-2020 22:20 ]
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Dit topic is gesloten.
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
- Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
- Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
- Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.