Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vortigen schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 22:04:
Ik heb op de Prime Video app nog steeds geen profielen om uit te kiezen.
Via de website op laptop/desktop weer wel.

Zie ik een instelling over het hoofd of is de app simpelweg nog niet geüpdate?

Tevens geeft bij het starten van de app het een melding dat het niet 4k kan weergeven (is niet erg want onze tv is 1080p) en dat ik het moet updaten. Maar dat gebeurt toch automatisch dacht ik? In de Playstore kan ik iig niks updaten.

Na nogmaals een check op de playstore waren er twee apps die ik kon updaten. Prime video stond er niet bij maar ik bekeek de app zelf in de playstore en daar kon ik het ineens toch updaten!
Nu heb ik onze profielen om uit te kiezen en de melding is weg.

Ik had werkelijk geen idee dat dat op deze manier ook kon. Ik dacht dat alle apps automatisch werden geüpdate - en ik handmatig af ten toe kan kijken in de playstore voor de zekerheid - maar dat een app dus blijkbaar ook buiten die dingen kan vallen en je er echt apart naar toe moet is nieuw voor mij.

Ik ga maar eens all mijn andere apps handmatig af om te zien of er een mogelijke update is ;)
Heb jij ooit een versie via sideloaden geïnstalleerd, zo niet dan is het vreemd dat ie niet automatisch (of eventueel via handmatig), via app updates bij werd gewerkt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:54
hardware-lover schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 22:48:
[...]

Heb jij ooit een versie via sideloaden geïnstalleerd, zo niet dan is het vreemd dat ie niet automatisch (of eventueel via handmatig), bij werd gewerkt.
Nee, is gewoon via de playstore geïnstalleerd. Heel vreemd inderdaad.
Ik heb mijn andere apps handmatig nagekeken en die behoefde geen update.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:02

Audione0

Strijdt der titanen

Allen,

Ik stuit op een vreemd probleem bij het game streamen. Als ik een speedtest draai op Geforce now haal ik max 50Mbit, terwijl mijn internetverbinding 1000Mbit is, en dit via een speedtest app veelal wel haal.

Waarom haal ik speedtest op Geforce now net 50Mbit?
Geforce now vind overigens wel dat ik een uitstekend netwerk heb, dat dan weer wel :*)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xHd8kXz/IMG-0823.jpg

Hetzelfde verhaal bij game streaming lokaal. Haal bij de test net 31Mbit, terwijl als ik lokaal een bestand verplaatst naar mijn server haal ik 1Gbps wat mijn lokale netwerk max doet.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/WtmtgTg/IMG-0824.jpg

Is dit een beperking wat vanuit Nvidia geregeld wordt of staan er instellingen op de shield verkeerd?

Dankjewel :)

[ Voor 5% gewijzigd door Audione0 op 31-08-2020 09:45 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 14:16
Audione0 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:43:
Allen,

Ik stuit op een vreemd probleem bij het game streamen. Als ik een speedtest draai op Geforce now haal ik max 50Mbit, terwijl mijn internetverbinding 1000Mbit is, en dit via een speedtest app veelal wel haal.

Geforce now vind overigens wel dat ik een uitstekend netwerk heb, dat dan weer wel :*)

[Afbeelding]

Hetzelfde verhaal bij game streaming lokaal. Haal bij de test net 31Mbit, terwijl als ik lokaal een bestand verplaatst naar mijn server haal ik 1Gbps wat mijn lokale netwerk max doet.

[Afbeelding]

Is dit een beperking wat vanuit Nvidia geregeld wordt of staan er instellingen op de shield verkeerd?

Hoe zijn de ervaringen met (game) streaming? Merk je dan problemen m.b.t. bandbreedte?
Ik lees de uitslagen van de tests namelijk anders: er is in beide tests een doorvoer gemeten van groter dan 31 of 50 mbit, wat voldoende is voor de 'Aanbevolen' specs. Zou de test alles daarboven niet gewoon afkappen omdat het niet relevant is?

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:05
Allen,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Er staat een groter dan teken voor je resultaat, dus je haalt minimaal die 31mb/s wat dus voldoende is voor een goede ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 22:48:
[...]

Heb jij ooit een versie via sideloaden geïnstalleerd, zo niet dan is het vreemd dat ie niet automatisch (of eventueel via handmatig), via app updates bij werd gewerkt.
Dat is niet vreemd.

Applicaties die met de Shield TV (firmware) worden meegeleverd worden standaard niet geactualiseerd via de Play Store. Dit komt omdat de link tussen geïnstalleerde applicatie en beschikbare applicatie in de Play Store mist. Plex Media Server heeft hier ook last van.

Nadat de applicatie een keer handmatig geactualiseerd is, is het linkje wel gemaakt en zal deze in de toekomst ook automatisch vernieuwd worden.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 31-08-2020 11:20 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:18:
[...]
Dat is niet vreemd.

Applicaties die met de Shield TV (firmware) worden meegeleverd worden standaard niet geactualiseerd via de Play Store. Dit komt omdat de link tussen geïnstalleerde applicatie en beschikbare applicatie in de Play Store mist. Plex Media Server heeft hier ook last van.

Nadat de applicatie een keer handmatig geactualiseerd is, is het linkje wel gemaakt en zal deze in de toekomst ook automatisch vernieuwd worden.
Oké, ik heb dit met mijn beide 2019 Pro Shields niet hoeven doen? Maar ik weet wat je bedoelt, met een OS update voor een Mi Box komt ook Prime video als app mee. Deze is echter via de app Store daarna nooit bij te werken, dit moet altijd via sideloaden.

Op zich is natuurlijk wel een beetje vreemd dat dit niet automatisch goed gaat ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Serial-X schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:14:
[...]

Hoe zijn de ervaringen met (game) streaming? Merk je dan problemen m.b.t. bandbreedte?
Ik lees de uitslagen van de tests namelijk anders: er is in beide tests een doorvoer gemeten van groter dan 31 of 50 mbit, wat voldoende is voor de 'Aanbevolen' specs. Zou de test alles daarboven niet gewoon afkappen omdat het niet relevant is?
De ervaring is verder prima, alhoewel ik bij 4K met alles op max soms wat microstutters heb. Maar kan ook komen dat de game dan wat te hoog is ingesteld.

Bij 1440p totaal geen problemen.
Bartske schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:28:
[...]

Er staat een groter dan teken voor je resultaat, dus je haalt minimaal die 31mb/s wat dus voldoende is voor een goede ervaring.
Hoe bedoel je precies? Het resultaat vermeldt 31Mb en geen 31MB, dus ik vind 31Mb/8=3.85MB wat weinig om alle beelden naar de Shield door te sturen. Of lees ik resultaat verkeerd?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:05
Audione0 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:21:
[...]

De ervaring is verder prima, alhoewel ik bij 4K met alles op max soms wat microstutters heb. Maar kan ook komen dat de game dan wat te hoog is ingesteld.

Bij 1440p totaal geen problemen.
[...]

Hoe bedoel je precies? Het resultaat vermeldt 31Mb en geen 31MB, dus ik vind 31Mb/8=3.85MB wat weinig om alle beelden naar de Shield door te sturen. Of lees ik resultaat verkeerd?
Volgens die afbeelding die jij plaatste heb je minimaal 12 mbit/seconde nodig (groter dan), jij hebt gemeten meer dan 31 mbit/s uitwisseling gemeten, ruim voldoende dus. Ik zou me daar niet teveel zorgen om maken dus. Het geeft ook aan dat die 31 mbit waarschijnlijk de minimale snelheid is die is gemeten, de gemiddelde zal dan denk ik een stuk hoger liggen. 12 mbit kan voldoende zijn voor een 4K stream, ligt aan de compressie die wordt toegepast, maar daar kan ik verder niet veel zinnigs over zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Bartske schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:32:
[...]

Volgens die afbeelding die jij plaatste heb je minimaal 12 mbit/seconde nodig (groter dan), jij hebt gemeten meer dan 31 mbit/s uitwisseling gemeten, ruim voldoende dus. Ik zou me daar niet teveel zorgen om maken dus. Het geeft ook aan dat die 31 mbit waarschijnlijk de minimale snelheid is die is gemeten, de gemiddelde zal dan denk ik een stuk hoger liggen. 12 mbit kan voldoende zijn voor een 4K stream, ligt aan de compressie die wordt toegepast, maar daar kan ik verder niet veel zinnigs over zeggen.
Oh, ik zie nu pas groter en kleiner dan |:(

Oke helder verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
Wow..Als je Nvidia Shield in China koopt kun je legaal wii games op spelen!!

https://streamable.com/8nndw

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mucuracat schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:01:
Mogelijk kon. Reclame is al wat oud. Verder wel een leuke actie. Hier zie je het spel gespeeld worden op een Chinese Shield TV.

Sowieso kan het ook legaal als je het spel in je bezit hebt en het weet te rippen. :>

[edit]
Hier is de officiële pagina over de meegeleverde spellen in China.

[ Voor 31% gewijzigd door The Zep Man op 31-08-2020 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:17
mucuracat schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:01:

https://streamable.com/8nndw
Yup.....al 3 jaar😉 alleen een paar geporte titels.

nieuws: Nvidia brengt Shield-settopbox in China uit met Nintendo-games

[ Voor 3% gewijzigd door DeOS op 31-08-2020 17:12 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeOS schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:10:
[...]

Yup.....al 3 jaar😉 alleen een paar geporte titels.
Het schijnen geen ports te zijn, maar geemuleerde spellen. Wel zouden er aan de spellen modificaties zijn gedaan (button prompts, etc.).

Vergelijk het met Master Quest op de Gamecube. Gamecube button prompts in een Nintendo 64 spel, gespeeld in een emulator op een Gamecube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
Ik heb nu de Shield TV tube waarmee ik met Plex high bitrate films (4K HDR met Atmos) stream vanaf een PC. Nu merk ik steeds vaker dat films bufferen en niet super vloeiend afspelen op m’n LG OLED. Zou dit probleem opgelost kunnen zijn met de Shield Pro of moet ik het zoeken in de internet verbinding? Shield heb ik bekabeld aan de router aangesloten en server staat boven ook met kabel aan een Deco M5 unit (speedtest ong. 150-200mbit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Benny schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:10:
Zou dit probleem opgelost kunnen zijn met de Shield Pro of moet ik het zoeken in de internet verbinding?
Wat heeft je internetverbinding hiermee te maken? :?

Er zijn gebruikers met soortgelijke klachten met de Shield TV 2019 die claimen dat de Shield TV Pro 2019 deze problemen niet heeft. Je kan altijd de Pro online bestellen en het proberen. Als het niet werkt dan doe je een factory reset, schakel je hem uit tijdens de reboot, doe je hem terug in de doos en gebruik je je afkoelperioderecht om hem terug te sturen. Het enige dat je dan verliest zijn de verzendkosten.

[ Voor 44% gewijzigd door The Zep Man op 01-09-2020 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
The Zep Man schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:13:
[...]
Wat heeft je internetverbinding hiermee te maken? :?

Er zijn gebruikers met soortgelijke klachten met de Shield TV 2019 die claimen dat de Shield TV Pro 2019 deze problemen niet heeft. Je kan altijd de Pro online bestellen en het proberen. Als het niet werkt dan doe je een factory reset, schakel je hem uit tijdens de reboot, doe je hem terug in de doos en gebruik je je afkoelperioderecht om hem terug te sturen. Het enige dat je dan verliest zijn de verzendkosten.
M’n PC is nu niet op de meest ideale manier op netwerk aangesloten, misschien is dat een bottleneck.

Bedankt voor de tip. Denk dat ik dit ga doen, wel vreemd want de normale en Pro hebben dezelfde processor.

[ Voor 10% gewijzigd door Benny op 01-09-2020 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Benny schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:39:
Bedankt voor de tip. Denk dat ik dit ga doen, wel vreemd want de normale en Pro hebben dezelfde processor.
2 GB vs. 3 GB geheugen. 32 bit vs. 64 bit besturingssysteem en software. Verschillende form factors, verschillende koelcapaciteit. Mogelijk andere/minder optimalisatie in software.

Zat verschillen.

Ultra HD Blu-ray, het beste wat je zo'n beetje mainstream kan krijgen, heeft een gemiddelde bitrate van 50-60 Mbps. Alles daarboven zou voldoende moeten zijn om alles wat je hartje wilt te streamen, aangenomen dat het een stabiele verbinding betreft waar niets anders gebruik van maakt, en dat beide apparaten aankunnen wat gevraagd wordt.

[ Voor 33% gewijzigd door The Zep Man op 01-09-2020 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
The Zep Man schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:41:
[...]
2 GB vs. 3 GB geheugen. 32 bit vs. 64 bit besturingssysteem en software. Verschillende form factor, verschillende koelcapaciteit. Mogelijk andere/minder optimalisatie in software.

Zat verschillen.
Meer verschillen dan ik dacht nog. 32 bit vs 64 wist ik niet. Bedankt voor de info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Benny schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:42:
[...]

Meer verschillen dan ik dacht nog.
Zie de tabel in de topicstart en de opmerking daaronder.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 01-09-2020 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:04
Je kunt natuurlijk ook proberen om de film te bekijken via een alternatieve app zoals Kodi. Dan weet je meteen of het ligt aan je netwerk of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vind je verhaal maar een beetje wazig :
- Ik zie duidelijk een WiFi 5 GHz tekentje.
- Je hebt het over snelheden van 1000 Mbps via je netwerk : Is dat vanaf de Shield TV :?

Volgens mij heeft de Shield TV namelijk geen 3x3 antenne setup om daarvan in de buurt te komen ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

nero355 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:59:
[...]

Ik vind je verhaal maar een beetje wazig :
- Ik zie duidelijk een WiFi 5 GHz tekentje.
- Je hebt het over snelheden van 1000 Mbps via je netwerk : Is dat vanaf de Shield TV :?

Volgens mij heeft de Shield TV namelijk geen 3x3 antenne setup om daarvan in de buurt te komen ?!
Nee niet via de Shield, wel via mijn macbook pro bijvoorbeeld als ik lokaal bestanden verplaats en bestanden via het internet binnen haal. Haal t dan nagenoeg. 950+Mbit

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Audione0 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:12:
Nee niet via de Shield, wel via mijn macbook pro bijvoorbeeld als ik lokaal bestanden verplaats en bestanden via het internet binnen haal. Haal t dan nagenoeg. 950+Mbit
Bekabeld zal je niet meer dan dat halen dus dat kan wel kloppen als je MacBook Pro een 3x3 WLAN NIC heeft (sommigen hebben die gewoon standaard, andere als optie) en je router/accesspoint ook 3x3 of meer antennes heeft :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-09 14:50
Benny schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:10:
Ik heb nu de Shield TV tube waarmee ik met Plex high bitrate films (4K HDR met Atmos) stream vanaf een PC. Nu merk ik steeds vaker dat films bufferen en niet super vloeiend afspelen op m’n LG OLED. Zou dit probleem opgelost kunnen zijn met de Shield Pro of moet ik het zoeken in de internet verbinding? Shield heb ik bekabeld aan de router aangesloten en server staat boven ook met kabel aan een Deco M5 unit (speedtest ong. 150-200mbit).
Ik heb ook een LG OLED, deco M5 en oudere shield met plex op een NAS maar totaal geen problemen met 80+ GB 4K films dus ik zou als ik jou was wel even verder kijken voor je een andere shield gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:59
Nou heb ook de knoop doorgehakt: een Shield Pro + Synology DS220j + 4TB NAS schijf). Hopelijk levert Nvidia en de locale PC boer een beetje snel :)

Ga Plex server op de shield draaien, en dan lekker genieten van wat 4K HDR films op mn LG C9 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Idanue schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 18:49:
Ik heb ook een LG OLED, deco M5 en oudere shield met plex op een NAS maar totaal geen problemen met 80+ GB 4K films dus ik zou als ik jou was wel even verder kijken voor je een andere shield gaat kopen.
De 2015/2017 Shield TV modellen zijn IMHO beter dan de 2019 Tube en eigenlijk bijna net zo goed als de 2019 Pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:22

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Chrisz schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:52:
Sinds de 8.2 update blijft mijn Shield maar automatisch aanspringen, wie heeft hier nog meer last van?

Ik heb zelfs de HDMI + Ethernet kabel + alle USB kabels uitgehaald en daarna de Shield uitgezet, maar binnen 5 min zet hij zichzelf weer aan.
Hier heb ik ook last van inderdaad. Toen die net weer aansprong heb ik een klaarstaande accessoires update uitgevoerd, deze bleek de afstandsbediening te updaten van ver 1.0 naar 1.09.

Als het inderdaad de AB zelf geweest is die de Shield aanzette kan dat misschien een/de oplossing zijn? Even kijken of die nu gewoon uitblijft en anders ook maar eens naar de bluetooth koppelingen kijken die ik bij mijn weten helemaal niet zou moeten hebben.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvk schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:39:
[...]
Hier heb ik ook last van inderdaad. Toen die net weer aansprong heb ik een klaarstaande accessoires update uitgevoerd, deze bleek de afstandsbediening te updaten van ver 1.0 naar 1.09.

Als het inderdaad de AB zelf geweest is die de Shield aanzette kan dat misschien een/de oplossing zijn? Even kijken of die nu gewoon uitblijft en anders ook maar eens naar de bluetooth koppelingen kijken die ik bij mijn weten helemaal niet zou moeten hebben.
Hmmmm, die 1.09 update werd direct aangekondigd na het updaten naar 8.2 en zijn eerste boot? Tenminste, dat was hier wel het geval. Geen "last" van een zelf startende Shield hier.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:22

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

hardware-lover schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:47:
[...]

Hmmmm, die 1.09 update werd direct aangekondigd na het updaten naar 8.2 en zijn eerste boot? Tenminste, dat was hier wel het geval. Geen "last" van een zelf startende Shield hier.
Ik heb geen idee en heb er ook niet verder opgelet omdat ik onder accessoires apparaten zoals een gamecontroller verwacht (die ik niet heb) en geen afstandsbediening...

Maar hopelijk is het met deze update nu opgelost.

Specs

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 14:53
Ik heb het volgende probleem met de Shield (2017 en 2019 pro):

Als ik een video of audio stream afspeel via welke app dan ook, pauzeert de stream op het moment dat ik de TV uitzet.

De Shield zit aangesloten op een Marantz AVR, en de Marantz AVR is aangesloten op een LG OLED C8 tv.

Waarschijnlijk is dit een "feature" waarbij playback automatisch wordt gepauzeerd op het moment dat de Shield detecteert dat er een apparaat wordt uitgezet. In mijn geval werkt dit averechts omdat ik soms graag een radio stream of Spotify playlist luister via de Shield en uiteraard wil ik de TV dan liever uit hebben.

Ik heb alle CEC gerelateerde settings in het menu "Device Preferences -> Display & Sound -> Power control" al uitgezet (inclusief restart Shield na het uitzetten van deze settings).

Verder heb ik op de TV SimpLink uitgeschakeld (de LG implementatie van CEC) en voor de zekerheid de audio output op Optical gezet ipv ARC.

Heeft iemand van jullie een idee hoe ik dit kan fixen?.

[ Voor 8% gewijzigd door Robbio85 op 03-09-2020 14:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
Robbio85 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:32:

Als ik een video of audio stream afspeel via welke app dan ook, pauzeert de stream op het moment dat ik de TV uitzet.

De Shield zit aangesloten op een Marantz AVR, en de Marantz AVR is aangesloten op een LG OLED C8 tv.

Waarschijnlijk is dit een "feature" waarbij playback automatisch wordt gepauzeerd op het moment dat de Shield detecteert dat er een apparaat wordt uitgezet. In mijn geval werkt dit averechts omdat ik soms graag een radio stream of Spotify playlist luister via de Shield en uiteraard wil ik de TV dan liever uit hebben.

Ik heb alle CEC gerelateerde settings in het menu "Device Preferences -> Display & Sound -> Power control" al uitgezet (inclusief restart Shield na het uitzetten van deze settings).

Verder heb ik op de TV SimpLink uitgeschakeld (de LG implementatie van CEC) en voor de zekerheid de audio output op Optical gezet ipv ARC.

Heeft iemand van jullie een idee hoe ik dit kan fixen?.
Heb je laatste firmware? 8.2?

Fixes bug where music would not play if display was turned off

Hele change log:
Features
AI Upscaling:

2019 SHIELD Pro: Adds support for AI-enhanced upscaling for up to 60Hz content
Adds AI upscaling resolution support from 360p to 1440p content (30Hz max for 1440p upscaling)

Accessories:

SHIELD Remote 2019: Adds 2 new customizable menu button actions: Double press and Long press
Adds the following customized menu button options

Select Input Source (requires IR)
Daydream
Send long press menu button to app
Adds developer option to turn off auto-pairing of factory paired accessories
Adds IR volume control support for projectors
SHIELD 2015/2017: Adds ‘Match frame rate (beta)’ feature to quick settings and customized menu button

Audio:

Allows user selection of audio output device (in Advanced sound settings)
Improves IR and CEC volume control behavior
Adds IR volume control when using Google home paired with SHIELD (requires IR volume control)
Adds IR volume control when using SHIELD TV app (requires IR volume control)
SHIELD Controller 2017 & SHIELD Remote 2017/2019: Allows IR volume control to work when SHIELD is not awake.
Adds fixed volume support for USB DAC
Adds option to disable volume lowering when "OK Google" is detected on Google Home devices (under Volume Control)

Display:

Adds ability for Kodi to adjust display resolution for 480p content
Adds HDR to SDR color tone mapping

Network:

Adds SMBv3 server compatibility for connecting to SHIELD over local network (removes Plex Media Server dependency)
NALA SHIELD 2015 model: Adds DFS WiFi channel support
Allows user to grant write access to NAS from installed apps (Apps -> Special app access)

Misc:

Adds developer option to aggressively free system resources (Proactive kill background process)
Removes forced SHIELD Experience upgrade after factory reset
SHIELD Wireless Controller (2017) Firmware 1.34
SHIELD Remote (2017) Firmware 1.43
SHIELD Remote (2019) Firmware 1.12

Bug Fixes
Audio:

Restores surround sound audio while casting
Fixes bug where music would not play if display was turned off
Resolves audio connectivity issues when pairing with LDAC compatible headsets
Adds surround sound support for SoundBlaster X-Fi surround 5.1 pro v3
Restores support for 96kHz/192kHz TrueHD and DTS-HD MA audio passthrough
Resolves audio dropout issue when transcoding Dolby audio to AC3
Resolves system hang instances when USB DAC is connected
Resolves audio issues when listening to Dolby content on headphones
Fixes audio dropout issues when playing high bitrate and TrueHD 7.1 content
Resolves bug where USB microphone would not be detected properly
Fixes bug where system sounds would not be present after sleep/wake cycles
SHIELD 2015/2017: Fixes bug when using Google Home where volume would be reduced but not restored

Video/Display:

Resolves issue detecting Dolby Vision on Vizio or Panasonic TVs when connecting through Samsung soundbars
Removes BT.2020 signaling on standard Dolby Vision displays
Fixes crash bug when enabling/disabling "Match Color Space" setting in Netflix
Fixes bug where selected custom display modes would not be visible in the "Resolution" list
Resolves issues where AI upscaling incorrectly detects some video content as "unsupported"
SHIELD 2015/2017: Fixes bug where some VC-1 encoded video would not play properlyFixes SHIELD 2015/2017: Fixes stutter issue observed when playing interlaced video for ~15 minutes
SHIELD 2015/2017: Resolves issue where SHIELD loses TV sync on mode set (e.g. power on, wake, refresh/resolution changes)

Network:

Resolves WiFi disconnect issues when SHIELD sleeps or when connecting to mesh routers
Fixes issue where NAS would not be connected after reboot
Resolves reporting issue where status would show up as "Unavailable" when mounting NAS
Resolves issue where Mac users could not access SD card content from local network

Accessories:

Increases IR volume control speed for SHIELD Remote 2019
Resolves issue where 2019 remote becomes unresponsive after some period of time
Fixes bug where IR/CEC volume control would not work if using a button remapper
Fixes bug where IR control would not work in Restricted Mode
Fixes pairing issues with 2015 SHIELD controller
Fixes bug where notification would be displayed while pairing SHIELD accessories
Fixes bug where customized menu button default setting would not work properly on Kodi
Fixes issue where "OK Google" detection settings would not be visible after language change
Fixes bug where connected Bluetooth devices with lose pairing after rebooting SHIELD
Resolves Bluetooth pairing issues for JBL and AKG devices
Adds alternate Bluetooth pairing mode for devices with pairing issues
Restores home button functionality when pairing XBOX One Bluetooth controller
Resolves disconnect issues with paired DualShock 4 controllers
Resolves Bluetooth pairing issues when accessibility services are enabled
Resolves xbox one series 2 pairing information being lost and corrupting pairing information for other devices

Misc:

Resolves issue where some apps would not be available on Google Play Store for certain SHIELD devices
Fixes audio stutter issue when launching Netflix
Resolves issue where newly added files would not be visible on external storage until reboot
Fixes bug where twitch streaming would not start
Fixes PLEX playback issue when playing TrueHD content
Fixes bug where SHIELD would not enter daydream mode when paused in Netflix
Resolves issue where low battery warning would show up after replacing batteries
Removes incorrectly displayed IR setup popup on Phillips TVs
Resolves Live Channels app issue where closed captioning was not available
Adds IR/CEC volume setup notification while casting
Fixes instances where casting would crash if IR volume control was enabled
Fixes bug where screenshots were limited to 1080p resolutions

[ Voor 71% gewijzigd door mucuracat op 03-09-2020 15:08 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbio85
Dank voor jullie antwoorden.

Voor wat betreft screensaver uitzetten: deze laat ik toch liever aan, ik laat dat ding weleens per ongeluk aan staan, en dan is het fijn dat de backdrop screensaver steeds andere beelden laat zien ipv uren lang een menu van een app. Vooral op een OLED TV.

Ik heb idd de laatste versie. De app die ik gebruikte voor radio (NPO app) speelt de radiozender af als video stream. Ik ga nu zoeken naar een app die radio streams als audio afspeelt. Dan werkt de fix in 8.2 wellicht.

Edit: Gelukt! De app myTuner Free (te downloaden in de app store) speelt de radiostreams als audio stream af. Deze streams spelen vrolijk door als ik de tv uitzet (en ook als ik bijvoorbeeld terug naar het Shield hoofd menu ga). Dit waarschijnlijk met dank aan de fix in 8.2.

Nogmaals bedankt!

[ Voor 22% gewijzigd door Robbio85 op 03-09-2020 15:28 ]

Robbio85 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:32:

Heeft iemand van jullie een idee hoe ik dit kan fixen?
Om dit soort dingen op te lossen moet HDMI CEC op ALLE apparaten uitgezet worden dus naast de Shield TV en je LG TV ook op je Versterker! ;)

Ik had namelijk ooit hetzelfde probleem met een Chromecast (Ultra) :
- TV uit = Muziek uit! -O-
- Chromecast geactiveerd = TV aan, maar de Versterker bleef weer uit, want HDMI Passthrough die dat mogelijk maakt 8)7

Toen eenmaal HDMI CEC overal was uitgezet werkte alles zoals je zou verwachten :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbio85
Idd, ik heb het ook uit staan op alle apparaten. Ik gebruik een Logitech Harmony afstandsbediening, en dat gaat sowieso niet werken icm CEC ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Robbio85 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 19:43:
Idd, ik heb het ook uit staan op alle apparaten. Ik gebruik een Logitech Harmony afstandsbediening, en dat gaat sowieso niet werken icm CEC ;)
Bij gebrek aan opties heb ik wel eens een Harmony infraroodafstandsbediening gebruikt in combinatie met HDMI-CEC. Alle bediening van de Shield TV ging via de infraroodontvanger van de TV. Werkte aardig. Een beperking is het aantal knoppen dat via CEC doorgegeven wordt. Directe bediening via een infraroodontvanger, Bluetooth, of via USB geeft veel meer mogelijkheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
@Robbio85 Ik weet dat het inmiddels is opgelost maar ik kan met mijn C9 het scherm uitzetten middels Google Assistent of bij energieinstellingen.
Dit werkt in elk geval prima met Youtube Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:45

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik heb sinds kort een Shield 2019 Pro ter vervanging van Netflix op de Xbox One en Kodi op een ChromeBox. Werkt perfect.. Maar toch, zeker sinds de update wat kleine gekke dingen waar ik echt eens voor moet gaan zitten.

Mijn Kodi is overigens via HDMI aangesloten op een Samsung Home Cinema Center en die weer op een Samsung Plasma scherm.

We krijgen,als we een aflevering van iets kijken op Netflix, een melding dwars over de ondertiteling over instellingen van de remote voor het regelen van het volume. Dat wil ik niet doen met de Shield remote, maar met de TV remote. Maar die melding komt 2x vlak achter elkaar.

Dus de remote dus als volumeregelaar gekoppeld aan de Home Cinema set. En dat werkt ook prima. Maar sinds die tijd varieert gedurende de dag constant het volume van de Home Cinema set. Ook als iemand iets aan de Google Home vraagt en er komt een getal aan te pas (tijd/temperatuur), dan veranderd ook het volume.. Gisteren dus de Shield Remote maar weer uitgeschakeld als volumeregelaar....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:03
Stormtrooper schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:51:
We krijgen,als we een aflevering van iets kijken op Netflix, een melding dwars over de ondertiteling over instellingen van de remote voor het regelen van het volume. Dat wil ik niet doen met de Shield remote, maar met de TV remote. Maar die melding komt 2x vlak achter elkaar.
Ik heb dat met Kodi, maar dacht dat het er aan zou liggen dat ik het 2017 model heb (die helemaal geen IR heeft). Gisteren ook even bij die instelling gekeken, maar enige keuze die ik daar heb is om volume control via CEC te doen. Dus ik krijg nu elke keer een melding dat ik IR kan (/moet) instellen terwijl mijn SHIELD noch IR ondersteund noch dat het een optie is in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:02:
Dus ik krijg nu elke keer een melding dat ik IR kan (/moet) instellen terwijl mijn SHIELD noch IR ondersteund noch dat het een optie is in de instellingen.
Elke Shield TV heeft ondersteuning om infrarood uit te zenden via diens accessoires. Zo kan de Shield remote of controller gebruikt worden om de TV te bedienen, inclusief het volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
The Zep Man schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:02:
[...]
Elke Shield TV heeft ondersteuning om infrarood uit te zenden via diens accessoires. Zo kan de Shield remote of controller gebruikt worden om de TV te bedienen, inclusief het volume.
Volgens mij heeft de 2017 remote toch geen IR? Is mij in ieder geval nog nooit opgevallen. Maar eerlijk is eerlijk, remote ligt in een lade en gebruik ik nooit. En ook die instelling onder Device => Display & Sound => Volume control => iets met IR kan ik nergens vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:53
Zie known issues op het Nvidia forum:
https://www.nvidia.com/en...ld-experience-upgrade-82/

Playing/stopping a show in Kodi dislays a toast to setup IR volume control or changes volume by +1
This is a bug in Kodi detailed here .
Found here .

De pop-up in kodi heb ik ook lijkt dit probleem:
Using a fire TV remote setup to control SHIELDS volume via IR with Fixed HDMI volume enabled will generate a popup asking to setup IR volume control.
Enable IR volume control on SHIELD to stop this message even if you don't use a SHIELD remote. You can set it up for any device since it won't be used anyway.
Found here .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:10:
[...]

Volgens mij heeft de 2017 remote toch geen IR?
Jawel. Zie de datum en dat ze praten over de 'new Shield TV' (wat de Shield TV (Pro) 2017 is).

Even een Shield TV 2017 remote erbij gepakt. De IR blaster is duidelijk zichtbaar aan de voorkant.

Het originele idee achter die afstandsbediening was volgens mij om zowel de TV als de Shield TV ermee te kunnen bedienen, zodat een enkele afstandsbediening nodig is en het meer een 'smart' geïntegreerd geheel wordt.

Ik zou het niet weten. Heb die afstandsbediening nooit gebruikt. Lees veel slechte verhalen (over de 2017 versie) en er zit een microfoon in. Nee, bedankt. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door The Zep Man op 04-09-2020 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
The Zep Man schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:20:
[...]
Jawel. Zie de datum en dat ze praten over de 'new Shield TV' (wat de Shield TV (Pro) 2017 is).

Even een Shield TV 2017 remote erbij gepakt. De IR blaster is duidelijk zichtbaar aan de voorkant.

Het originele idee achter die afstandsbediening was volgens mij om zowel de TV als de Shield TV ermee te kunnen bedienen, zodat een enkele afstandsbediening nodig is en het meer een 'smart' geïntegreerd geheel wordt.

Ik zou het niet weten. Heb die afstandsbediening nooit gebruikt. Lees veel slechte verhalen (over de 2017 versie) en er zit een microfoon in. Nee, bedankt. ;)
Vanmorgen inderdaad even gekeken en door die IR setup heen geklikt, in de hoop van de melding af te komen (en dat lijkt inderdaad gewerkt te hebben). Daarna IR wel weer uit gezet. En toen de remote maar weer opgeborgen en lekker via CEC verder werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Laatst online: 15-09 08:47
Basekid schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:25:
Nou heb ook de knoop doorgehakt: een Shield Pro + Synology DS220j + 4TB NAS schijf). Hopelijk levert Nvidia en de locale PC boer een beetje snel :)

Ga Plex server op de shield draaien, en dan lekker genieten van wat 4K HDR films op mn LG C9 :)
Mag ik vragen waarom je de Shield hebt gekocht? Ik heb ook een LG C9 maar werd er hier op Tweakers op attent gemaakt dat in die TV al een mediaspeler zit die 4K HDR films kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArniD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 13:34
103720 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:16:
[...]

Mag ik vragen waarom je de Shield hebt gekocht? Ik heb ook een LG C9 maar werd er hier op Tweakers op attent gemaakt dat in die TV al een mediaspeler zit die 4K HDR films kan afspelen.
Ik heb zelf een LG B8, deze kan ook prima 4K HDR aan.
Maar ook ik heb een shield erbij gehaald om de volgende redenen:

- Support blijft nog jaren doorgaan
- Meer apps en mogelijkheden (Steam Link, Geforce Now, Kodi, Shadow enz.)
- Mocht mijn tv om wat voor reden moeten worden vervangen door een andere dan blijft het mediagedeelte hetzeflde ipv alles weer helemaal opnieuw in te moeten stellen.
- Je kan dan ook kiezen voor een tv met een goed paneel met baggere software, want dat gedeelte gebruik je dan toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
@103720, eigenlijk inderdaad wat @ArniD zegt :)

Verder had ik een vrij luide en grote HTPC. Tuurlijk kon ik die ook met puur een NAS vervangen, maar ik wilde ook graag steam link (oid) kunnen gebruiken om mn gamePC door te lussen. Daarvoor heb je toch iets als een Shield nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Laatst online: 15-09 08:47
Duidelijk, het heeft in jullie geval dus te maken met gamen. Maar aangezien de laatste game die ik heb gespeeld het spel Donkey Kong was, hier in de plaatselijke snackbar, is de shield voor mij dus nog niet nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
103720 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:33:
Duidelijk, het heeft in jullie geval dus te maken met gamen. Maar aangezien de laatste game die ik heb gespeeld het spel Donkey Kong was, hier in de plaatselijke snackbar, is de shield voor mij dus nog niet nodig.
In mijn situatie heeft het helemaal nul te maken met gamen. Ik heb een ouder type 4k Oled en heb al meegemaakt wat jij ook nog mee gaat maken, het support van LG 😏

Er gaat niets boven één (extra) apparaat waarmee je bijna alles kan streamen wat er maar te streamen valt, met daarbij een veel beter app support dan je voor een LG Oled mee gaat maken. Daarbij heeft die interne speler ook zijn beperkingen met wat je af kan spelen. Dan laat ik nog even buiten beschouwing hoe het eea aan films en series op tv tevoorschijn kan worden getoverd (met Kodi, doe niets met Plex).

Overigens verwacht ik dat onze streaming services niet allemaal beschikbaar zijn binnen de LG app store, dus daarvoor zouden wij dan alsnog een externe oplossing moeten zoeken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:16
Ook hier eerst van alles geprobeerd met de apps op de E7 die ik hier heb hangen. En jawel - het werkt. Maar je mist net dat stukje "mooi" en "soepel". De shield gaat gewoon helemaal los hier, met kodi en plex.

Kodi om lekker op het grote scherm een full blown bibliotheek weergave te doen van een tig-tal-terrabytes aan content. Tegelijkertijd dient hij ook als plex server, om die zelfde content in een "kijk anywhere" jasje te gieten.

Over dat gaming - ik vind juist dat het daarmee een beetje tegenvalt. De verschillende streaming services vallen allemaal een beetje tegen vind ik. Het gaat wel, maar her en der juist dan weer wat lastig. Dan zijn er weer bandbreedte problemen, dan weer de resolutie of de bediening....tja....

Daar in tegen, heb je het over Donkey Kong :) - Ik heb er dan wel weer hyperspin op draaien. Met wederom een fijn grote collectie aan retro spul. Yes dat werkt super.

Dus eigenlijk, spreek ik het volledig tegen wat je er over neer tikt :) En ben ik het eens met @hardware-lover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Ik heb de laatste maanden steeds vaker last van de melding Ongeldige Indeling op mijn 2015 Shield.
Heb al even gegoogled maar helaas niet iets kunnen vinden wat hier nu precies de oorzaak van is.

Het gebeurt alleen als we Netflix opstarten en iets willen afspelen.
De trailer of intro speelt prima af totdat we daadwerkelijk op play drukken en dan gaat het beeld op zwart (soms wel geluid op de achtergrond maar meestal niet en een android melding Ongeldige Indeling met de gekleurde android animatie stippen.

Na een herstart van de Shield blijft het even weg om na een aantal dagen weer te beginnen.
Het gebeurd random dus niet bij een specifieke aflevering of film.

Iemand dit wel eens meegemaakt?

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
SteveV schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:59:
Ik heb de laatste maanden steeds vaker last van de melding Ongeldige Indeling op mijn 2015 Shield.
Heb al even gegoogled maar helaas niet iets kunnen vinden wat hier nu precies de oorzaak van is.

Het gebeurt alleen als we Netflix opstarten en iets willen afspelen.
De trailer of intro speelt prima af totdat we daadwerkelijk op play drukken en dan gaat het beeld op zwart (soms wel geluid op de achtergrond maar meestal niet en een android melding Ongeldige Indeling met de gekleurde android animatie stippen.

Na een herstart van de Shield blijft het even weg om na een aantal dagen weer te beginnen.
Het gebeurd random dus niet bij een specifieke aflevering of film.

Iemand dit wel eens meegemaakt?
Geeft de Shield die melding of je tv ? Het eerste waar ik aan dacht is dat je een resolutie afspeelt die je tv niet lekker aan kan namelijk. Dus wellicht even kijken in de instelling over hoe je shield uitstuurt.

[edit] Even beter gelezen, en zie nu dus dat je het dus over die "android animatie hebt"..dat lijkt mij minstens een vastloper, of reboot van de shield....dan wordt het lastig.

Is de shield geheel up-to date ? De apps en software versie van de shield zelf ?

[ Voor 14% gewijzigd door ppeterr op 05-09-2020 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SteveV schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:59:
(soms wel geluid op de achtergrond maar meestal niet en een android melding Ongeldige Indeling met de gekleurde android animatie stippen.
Nederlandse foutmeldingen maken zoeken erg lastig. Waarschijnlijk betreft het de melding 'incorrect format', wat volgens wat ik met een vlugge zoektocht lees met kleurformaten te maken kan hebben.

Je kan beginnen met een factory default. Als het in de standaardstaat van het apparaat langskomt dan kan het probleem met het scherm zijn en/of de kabel erheen.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 05-09-2020 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
103720 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 11:16:
Omdat je LG TV alles maar dan ook ALLES wat jij ermee doet als een stuk spyware naar hun eigen servers stuurt!

Kortom :
Denk daar nog eens goed over na en loop gelijk ook alle EULA's na die je hebt geaccepteerd op je LG TV want er zit een hoop troep tussen die je beter kan uitzetten! ;)

En ja, ik weet het : Shield TV = Google Android TV = Ook vreselijk irritant!
Echter heb ik daar nog niet zulke dingen over gelezen of zelf gemerkt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
nero355 schreef op zondag 6 september 2020 @ 00:36:
En ja, ik weet het : Shield TV = Google Android TV = Ook vreselijk irritant!
Echter heb ik daar nog niet zulke dingen over gelezen of zelf gemerkt :P
Nvidia lijkt ook de nare zaken van Google (advertenties op home screen) buiten te houden. Op zich wel logisch. Je betaalt bij een Shield TV expliciet voor Android TV, waarbij bij een smart TV dat meer een enkel deel van het gehele pakket is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

ppeterr schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 17:13:
[...]

Geeft de Shield die melding of je tv ? Het eerste waar ik aan dacht is dat je een resolutie afspeelt die je tv niet lekker aan kan namelijk. Dus wellicht even kijken in de instelling over hoe je shield uitstuurt.

[edit] Even beter gelezen, en zie nu dus dat je het dus over die "android animatie hebt"..dat lijkt mij minstens een vastloper, of reboot van de shield....dan wordt het lastig.

Is de shield geheel up-to date ? De apps en software versie van de shield zelf ?
Yep alles geheel up to date.
De 4K TV draait op WebOS (LG).
The Zep Man schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 20:30:
[...]
Nederlandse foutmeldingen maken zoeken erg lastig. Waarschijnlijk betreft het de melding 'incorrect format', wat volgens wat ik met een vlugge zoektocht lees met kleurformaten te maken kan hebben.

Je kan beginnen met een factory default. Als het in de standaardstaat van het apparaat langskomt dan kan het probleem met het scherm zijn en/of de kabel erheen.
Dat is nu het gekke, de shield en de LG TV staan ingesteld op Engels maar geeft wel een nederlandse foutmelding.
Dat maakte het inderdaad lastig om te zoeken.
Vertaling maakte er "Invalid classification" van en daar vond ik ook niet veel op :)
Het is alleen bij Netflix films of series trouwens. Bij Amazon Prime en lokale media geen enkel probleem met afspelen.

We gaan eens een factory reset uitvoeren, misschien dat het helpt.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
avec_style schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:44:
Je kunt natuurlijk ook proberen om de film te bekijken via een alternatieve app zoals Kodi. Dan weet je meteen of het ligt aan je netwerk of niet.
Met Kodi werkt het nog slechter. Om de zoveel seconden haperingen.

Het vreemde is dat ik voorheen geen problemen had, geen bufferen, stotteren niks. Snap er niks van en weet niet waar ik het moet zoeken. Misschien ligt het probleem bij m’n PC, ik ga eens wat overzetten van HDD naar SSD om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:11
Benny schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:59:
[...]

Met Kodi werkt het nog slechter. Om de zoveel seconden haperingen.

Het vreemde is dat ik voorheen geen problemen had, geen bufferen, stotteren niks. Snap er niks van en weet niet waar ik het moet zoeken. Misschien ligt het probleem bij m’n PC, ik ga eens wat overzetten van HDD naar SSD om te testen
Veel 4K rips hebben PGS ondertitels. Dit zijn in tegenstelling tot srt, wat tekst is, een soort bitmaps. Plex wil deze meteen inbranden (transcoden) en kodi heeft er ook moeite mee op de shield. Voor mij werkt het om even een srt te downloaden en deze te gebruiken als ondertitels. Of de ondertitels uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
HEY_DUDE schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:12:
[...]

Veel 4K rips hebben PGS ondertitels. Dit zijn in tegenstelling tot srt, wat tekst is, een soort bitmaps. Plex wil deze meteen inbranden (transcoden) en kodi heeft er ook moeite mee op de shield. Voor mij werkt het om even een srt te downloaden en deze te gebruiken als ondertitels. Of de ondertitels uit te zetten.
Ben hier bekend mee en gebruik enkel srt ondertitels dus dat is het probleem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HEY_DUDE schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:12:
[...]
Hebben we het nu over een verschil tussen de diverse Shields? Ik moet de eerste 4k rip nog tegenkomen die problemen geeft op het 2019 Pro model?

Kan je een voorbeeld geven?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
hardware-lover schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:46:
[...]

Hebben we het nu over een verschil tussen de diverse Shields? Ik moet de eerste 4k rip nog tegenkomen die problemen geeft op het 2019 Pro model?

Kan je een voorbeeld geven?
Alle rips met PGS ondertitels aan werken niet op de shield / shield pro met Plex als backend. Is een bekende eigenschap van Plex, deze wil dan transcoden. En dat lukt niet met 4k tenzij je een krachtige PC als backend hebt. Kodi met plex als backend lukt ook niet. Kodi met een gemounte netwerk schijf lukte bij mij ook niet op de tube. Miss op de Pro wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Vanaf een SSD gaat het beter maar nog steeds dat ie hapert/stottert om de 7-10 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
nero355 schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:44:
[...]

Dat klinkt als content afspelen zonder het aantal fps met het aantal Hz te matchen :?
Enig idee hoe ik dit kan checken? Alle instellingen in kodi lijken goed te staan.

Ben nu vanaf SSD een 4K 60mbit film aan het streamen met de Kodi Plex addon en dat gaat stukken beter. Heel af en toe een hapering met melding: ‘read rate too slow for continuous playback’ of iets dergelijks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benny schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:10:
Enig idee hoe ik dit kan checken? Alle instellingen in kodi lijken goed te staan.
Tja, kijk gewoon naar de file met MediaInfo o.i.d. en check wat je TV weergeeft :?

In Kodi nooit de optie "Adjust playback rate to display" gebruiken, maar wel de optie "Adjust display refresh rate to content" gebruiken!
Ben nu vanaf SSD een 4K 60mbit film aan het streamen met de Kodi Plex addon en dat gaat stukken beter. Heel af en toe een hapering met melding: ‘read rate too slow for continuous playback’ of iets dergelijks...
Ik doe het liefst helemaal niks met Plex en gebruik gewoon puur en alleen Kodi i.c.m. wat SMB shares en een shared MariaDB Database dat gaat eigenlijk wel altijd gewoon goed :)

Probeer anders gewoon eens de Plex Client op de Shield TV zelf als je toch al een Plex Server gebruikt :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benny
nero355 schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:21:
[...]

Tja, kijk gewoon naar de file met MediaInfo o.i.d. en check wat je TV weergeeft :?

In Kodi nooit de optie "Adjust playback rate to display" gebruiken, maar wel de optie "Adjust display refresh rate to content" gebruiken!

[...]

Ik doe het liefst helemaal niks met Plex en gebruik gewoon puur en alleen Kodi i.c.m. wat SMB shares en een shared MariaDB Database dat gaat eigenlijk wel altijd gewoon goed :)

Probeer anders gewoon eens de Plex Client op de Shield TV zelf als je toch al een Plex Server gebruikt :?
Thanks, heb instellingen aangepast en lijkt smooth af te spelen nu gewoon met Kodi en een SMB share.

Met de Plex Client op de Shield zelf heb ik dus heel veel haperingen en stotteringen.. schijnt een bekend issue te zijn op de Shield tube en velen zijn hierom overgestapt op de Pro. Maar daar heb ik niet zoveel zin in (ding is nog geen 2 maanden oud) dus hoop dat het nu met Kodi goed blijft werken.

Edit: net nu ik dit post begint ie te bufferen.. whyy

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Benny schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:45:
Met de Plex Client op de Shield zelf heb ik dus heel veel haperingen en stotteringen.. schijnt een bekend issue te zijn op de Shield tube en velen zijn hierom overgestapt op de Pro. Maar daar heb ik niet zoveel zin in (ding is nog geen 2 maanden oud) dus hoop dat het nu met Kodi goed blijft werken.
Elk Shield TV model uit 2015 en 2017 lijkt dergelijke media beter af te spelen. Doe jezelf een plezier en verkoop hem door en koop een 2019 Pro of een tweedehands ouder model.
Edit: net nu ik dit post begint ie te bufferen.. whyy
Case in point.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HEY_DUDE schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:55:
[...]
Alle rips met PGS ondertitels aan werken niet op de shield / shield pro met Plex als backend. Is een bekende eigenschap van Plex, deze wil dan transcoden. En dat lukt niet met 4k tenzij je een krachtige PC als backend hebt. Kodi met plex als backend lukt ook niet. Kodi met een gemounte netwerk schijf lukte bij mij ook niet op de tube. Miss op de Pro wel?
Ik had ietsje duidelijker moeten zijn wellicht. Ik gebruik enkel Kodi (doe niets via Plex), en stream vanaf een NAS via NFS share. Ik heb er nog een stel geprobeerd hier met ingebakken ondertitels (hebben ze vrijwel allemaal wel), Shield > Smooth Operator... Vanzelfsprekend staat auto refreshrate (binnen Kodi) op actief. GUI resolutie maximaal op 1080 (heeft geen effect op het afspelen van Media), dit kan een negatief effect hebben op het gedrag van Kodi indien hoger ingesteld.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 06-09-2020 22:54 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
The Zep Man schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:51:
[...]
Elk Shield TV model uit 2015 en 2017 lijkt dergelijke media beter af te spelen. Doe jezelf een plezier en verkoop hem door en koop een 2019 Pro of een tweedehands ouder model.

[...]
Case in point.
Ik kijk het nog even aan met Kodi. Film heeft 1 moment gehad dat ie even bufferde maar verder vlekkeloos. Zou liever de normale Android Plex app gebruiken maar daar ga ik niet weer €70-€100 voor neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Daar ben ik weer..

Ik wil bestanden van mijn pc naar de Shield pro 2019 kopiëren over mijn netwerk. Ik heb alle stappen doorlopen die in de opening post van dit topic te vinden zijn en verschillende youtube filmpjes bekeken, alleen geen resultaat.

Dit heb ik gevolgd: https://www.youtube.com/watch?v=1tBiKC9s66A

Als ik binnen Windows 10 Pro in Explorer-->netwerk kijk, zie ik de Shield er tussen staan, als ik de shield dubbelklik wordt er alleen een eigenschappen venster geopend met het IP adres van de shield maar zie geen mappen structuur van de HDD die ik aan de Shield heb gekoppeld.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/J57d4XC/Shield-1.jpg

Op de Shield heb ik tevens alle stappen doorlopen om een HDD aan de Shield te knopen en via het netwerk in te kunnen zien.

Wat wel gelukt is is vanuit mijn pc een Plex server in te stellen die ik op de Shield heb aangemaakt. En die is vanuit mijn pc wel in te zien. Dus ik zou zeggen dat de file Explorer wel zichtbaar moet zijn, maar is niet het geval..

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/R0RqbNs/Shield-2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6nYTMwT/Shield-3.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Audione0 op 06-09-2020 22:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
@Audione0

Als je nou eens in je verkenner in tikt \\SHIELD of \\192.168.1.100 (maar dan je eigen ip van de shield).

Dus in de verkenner boven in het veld naast de search.

Ik doe het trouwens anders. Ik draai een ftp servertje op de pc die ik benader vanaf de shield zelf, zoek maar even in dit topic daarop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Audione0 schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:19:

Ik wil bestanden van mijn pc naar de Shield pro 2019 kopiëren over mijn netwerk. Ik heb alle stappen doorlopen die in de opening post van dit topic te vinden zijn en verschillende youtube filmpjes bekeken, alleen geen resultaat.
Neem aan dat je in Windows 10 de smb v1.0 aan hebt staan. Delen staat ook goed in de windows setting?

Probeer eens of je wel een netwerkverbinding kan maken naar de Shield via :

deze pc/rechtermuisknop/netwerkverbinding toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbio85
hardware-lover schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 16:28:
[...]

In mijn situatie heeft het helemaal nul te maken met gamen. Ik heb een ouder type 4k Oled en heb al meegemaakt wat jij ook nog mee gaat maken, het support van LG 😏

Er gaat niets boven één (extra) apparaat waarmee je bijna alles kan streamen wat er maar te streamen valt, met daarbij een veel beter app support dan je voor een LG Oled mee gaat maken. Daarbij heeft die interne speler ook zijn beperkingen met wat je af kan spelen. Dan laat ik nog even buiten beschouwing hoe het eea aan films en series op tv tevoorschijn kan worden getoverd (met Kodi, doe niets met Plex).

Overigens verwacht ik dat onze streaming services niet allemaal beschikbaar zijn binnen de LG app store, dus daarvoor zouden wij dan alsnog een externe oplossing moeten zoeken.
Mijn reden om voor de Shield te gaan ipv de apps op de TV zelf: Ik heb volgens mij een LG C8, en de apps op de TV zelf werken prima. In mijn geval gaf de gebrekkige werking van ARC de doorslag. Ik gebruikte bv de Netflix en Amazon apps op de TV, en het geluid werd dmv ARC afgespeeld op de receiver (Marantz SR6010). Iedere x minuten haperde het geluid. Soms kreeg ik helemaal geen geluid via ARC, zonder ook maar één instelling te wijzigen. Een dag later deed ARC het dan weer wel. Op internet zijn talloze verhalen over de slechte implementatie van CEC/ARC te vinden. Beter dus om er niet afhankelijk van te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Hebben jullie ook dat als je via Plex een 4k film start, die op een NAS staat, iets van 10+sec moet wachten totdat de film daadwerkelijk begint? Daarvoor draait alleen het wachtwieltje.

Shield Pro en NAS zitten op een 1gbit lan.

Film is iets van 50GB.

[ Voor 5% gewijzigd door Basekid op 07-09-2020 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

ppeterr schreef op maandag 7 september 2020 @ 05:29:
@Audione0

Als je nou eens in je verkenner in tikt \\SHIELD of \\192.168.1.100 (maar dan je eigen ip van de shield).

Dus in de verkenner boven in het veld naast de search.

Ik doe het trouwens anders. Ik draai een ftp servertje op de pc die ik benader vanaf de shield zelf, zoek maar even in dit topic daarop.
Ga ik vanavond even proberen, en anders een FTP opzetten. Raadt je nog een FTP server aan?
NoahAmber schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:26:
[...]

Neem aan dat je in Windows 10 de smb v1.0 aan hebt staan. Delen staat ook goed in de windows setting?

Ja, SMB staat aan, en alle Services staan goed, tevens Computer browser toegevoegd en aangezet.

Vanavond weer wat proberen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Robbio85 schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:38:
[...]

Mijn reden om voor de Shield te gaan ipv de apps op de TV zelf: Ik heb volgens mij een LG C8, en de apps op de TV zelf werken prima. In mijn geval gaf de gebrekkige werking van ARC de doorslag. Ik gebruikte bv de Netflix en Amazon apps op de TV, en het geluid werd dmv ARC afgespeeld op de receiver (Marantz SR6010). Iedere x minuten haperde het geluid. Soms kreeg ik helemaal geen geluid via ARC, zonder ook maar één instelling te wijzigen. Een dag later deed ARC het dan weer wel. Op internet zijn talloze verhalen over de slechte implementatie van CEC/ARC te vinden. Beter dus om er niet afhankelijk van te zijn.
Die problemen erken ik van mijn LG E6. Echter zijn die als sneeuw voor de zon verdwenen nadat ik de HDMI kabel (van de Action) heb vervangen door een AmazonBasics kabel. Oftewel: in mijn geval bleek het "gewoon" aan een slechte kabel te liggen.

En qua reden voor de SHIELD. Initieel gekocht om mijn antieke oude TV smart te maken, nu gebruik ik hem nog alleen voor Kodi en kijk ik juist Netflix, YouTube etc gewoon op de TV zelf. Gamestream heb ik wel een tijdje gebruikt, maar ik was nooit een gamer en dat zal ik ook niet worden :P Dus laatste keer dat ik dat gebruikt heb is ook alweer twee jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
  • Laatst online: 19-09 12:12
Ik heb sinds een lange tijd een Chromecast 3.
Sinds vorig jaar hebben we onze TV Box via onze provider terug gestuurd. Want het meeste wat we kijken zijn iPhone app's voor waarmee je dan kan casten naar de chromecast die aangesloten is aan onze tv.

Dit werkt op zich goed, maar iets wat we toch wel missen is de mogelijkheid om te pauzeren en volume aan te passen.
We moeten dit nu altijd doen via onze iPhone, en indien de app nog open&verbonden was is dit direct klaar.
Maar het is dus ook vaak dat de iPhone eerst terug moet verbinden met de chromecast, en dat duurt het makkelijk 15 à 20 seconden om te pauzeren.

(Reden van pauzeren is meestal omdat we iets hoorden en denken dat onze zoon aan het wenen is. Sinds kort hebben we geen babyfoon meer omdat deze kapot ging. En hij is oud genoeg dat hij als nodig is hij maar zelf naar onder moet komen.)

De tv die ik heb is een samsung UE46EH5000. En helaas heeft deze geen HDMI-CEC / Anynet.
Dus die afstandsbediening gebruiken is geen optie.

Deze ligt dus meestal ook aan de TV zelf, want de TV zetten we meestal aan voor dat we in de zetel gaan zitten. En op het moment dat we dan het volume willen aanpassen ligt die daar dus nog.
Dus het volume aanpassen via de TV afstandsbediening is een optie, maar aangezien we de afstandsbediening niet nodig hebben, ligt deze meestal buiten handbereik. :P

We willen volgend jaar een nieuwe tv kopen. Dus dan zou moet er sowieso iets nieuw komen aangezien de chromecast 3 geen 4K ondersteund. Chromecast Ultra / Shield / .. ? Maar voorlopig blijft de huidige TV nog.

Vraag:
Ik heb op youtube al wat video's gekeken. En hierin sprak iemand over dat het niet mogelijk was indien de content dat je afspeelt HDR heeft, om dit op een SDR tv af te spelen.
Hoe is dit eigenlijk in verband met 4K / FullHD. Zijn daar ook limieten mee want dit vond ik niet direct terug?
Met andere woorden, zal de shield ook goed werken met een oude TV?

Vraag:
Is er ook ergens een lijst te vinden van welke TV modellen de shield ondersteund om via IR te bedienen?
In/uitschakelen & volume.

Vraag:
Ook vind ik eigenlijk niets terug hoe het daadwerkelijk mogelijk is om de TV dan in/uit te schakelen. En het volume van de TV via de shield remote. Want ik veronderstel dat de knoppen standaard de shield zelf bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stinu schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:34:
Vraag:
Ik heb op youtube al wat video's gekeken. En hierin sprak iemand over dat het niet mogelijk was indien de content dat je afspeelt HDR heeft, om dit op een SDR tv af te spelen.
Onwaar sinds de nieuwste firmware:
• Adds ability to convert local HDR video content to SDR displays
Hoe is dit eigenlijk in verband met 4K / FullHD. Zijn daar ook limieten mee want dit vond ik niet direct terug?
Met andere woorden, zal de shield ook goed werken met een oude TV?
Ik heb een Shield TV in gebruik met een ~6-8 jaar oude 55" Samsung 1080p LCD TV. Geen probleem.
Vraag:
Is er ook ergens een lijst te vinden van welke TV modellen de shield ondersteund om via IR te bedienen?
In/uitschakelen & volume.
Het meest volledige is deze lijst. Maar waarom zou je jezelf afhankelijk maken van de afstandsbediening van de Shield TV? Zie de topicstart. Koop gewoon een Logitech Harmony afstandsbediening (en een FLIRC USB voor de Shield TV Pro als je een Harmony model neemt die enkel infrarood ondersteunt). Daarmee kan je ook je TV bedienen. Van wat je eerder schrijft lijkt het mij dat je daar een stuk gelukkiger van zal worden. Een bonus is dat je nooit afhankelijk bent van zaken zoals CEC dat vaak niet goed werkt en soms ook niet beschikbaar is, zoals in jouw situatie.
Vraag:
Ook vind ik eigenlijk niets terug hoe het daadwerkelijk mogelijk is om de TV dan in/uit te schakelen. En het volume van de TV via de shield remote. Want ik veronderstel dat de knoppen standaard de shield zelf bedienen.
Bij de Shield TV zit een afstandsbediening met een IR blaster, die door de Shield TV geconfigureerd kan worden om je TV te bedienen (aan/uit, volume instellen). Van wat ik lees maken niet veel mensen hier gebruik van.

Zeker omdat je snel wilt pauzeren en volgens mij iets zoekt dat WAF compatible is, zou ik voor een conventionele universele afstandsbediening gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 07-09-2020 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
  • Laatst online: 19-09 12:12
The Zep Man schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:52:
[...]
Onwaar sinds de nieuwste firmware:
• Adds ability to convert local HDR video content to SDR displays

[...]
Ik heb een Shield TV in gebruik met een ~6-8 jaar oude 55" Samsung 1080p LCD TV. Geen probleem.

[...]
Het meest volledige is deze lijst. Maar waarom zou je jezelf afhankelijk maken van de afstandsbediening van de Shield TV? Zie de topicstart. Koop gewoon een Logitech Harmony afstandsbediening (en een FLIRC USB voor de Shield TV Pro als je een Harmony model neemt die enkel infrarood ondersteunt). Daarmee kan je ook je TV bedienen. Van wat je eerder schrijft lijkt het mij dat je daar een stuk gelukkiger van zal worden. Een bonus is dat je nooit afhankelijk bent van zaken zoals CEC dat vaak niet goed werkt en soms ook niet beschikbaar is, zoals in jouw situatie.

[...]
Bij de Shield TV zit een afstandsbediening met een IR blaster, die door de Shield TV geconfigureerd kan worden om je TV te bedienen (aan/uit, volume instellen). Van wat ik lees maken niet veel mensen hier gebruik van.

Zeker omdat je snel wilt pauzeren en volgens mij iets zoekt dat WAF compatible is, zou ik voor een conventionele universele afstandsbediening gaan.
Dank je voor de info.
Wat bedoel je met "WAF compatible"?

Welk deel uit de startpost bedoel je? (Ivm afstandsbediening)
De TV zelf doe ik eigenlijk nooit iets mee, en is in principe niet nodig. Aangezien nu ook enkel uitzonderlijk voor het geluid stiller/luider indien afstandsbediening toch dichtbij is.
Waarom raad je dan toch een aparte AB aan?

[ Voor 8% gewijzigd door Stinu op 07-09-2020 12:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

Stinu schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:03:
[...]

Dank je voor de info.
WAF = Wife Acceptance Factor.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stinu schreef op maandag 7 september 2020 @ 12:03:
[...]

Dank je voor de info.
Is al genoemd. WAF compatible is een losse term, die ik in deze context bedoel als 'een leek kan het bedienen, en is er comfortabel mee'.
Welk deel uit de startpost bedoel je? (Ivm afstandsbediening)
Dit deel:
Voor modellen zonder ingebouwde infraroodontvanger en met USB aansluitingen is het mogelijk om een Flirc USB te gebruiken. Hoe dat geconfigureerd kan worden in combinatie met een Logitech Harmony wordt hier beschreven.
De TV zelf doe ik eigenlijk nooit iets mee, en is in principe niet nodig. Aangezien nu ook enkel uitzonderlijk voor het geluid stiller/luider indien afstandsbediening toch dichtbij is.
Waarom raad je dan toch een aparte AB aan?
Ik raad een enkele universele afstandsbediening aan zodat alles (TV en Shield TV) met een enkele afstandsbediening te bedienen is. Tevens zorgt die afstandsbediening ervoor dat je TV aan gaat met de Shield TV, en uit gaat (met de Shield TV) als je er klaar mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1992Mark
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 15:24
HEY_DUDE schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:55:
[...]

Ik heb hier totaal geen last van. Iedere 4K REMUX met PGS ondertiteling speelt mijn Shield Pro haarfijn af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
1992Mark schreef op maandag 7 september 2020 @ 13:11:
[...]

Ik heb hier totaal geen last van. Iedere 4K REMUX met PGS ondertiteling speelt mijn Shield Pro haarfijn af.
Gebruik je Kodi of Plex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1992Mark
Ik gebruik Plex. Desondanks zou de haperingen bij jullie kunnen plaatsvinden door het gebruik van een NAS btw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Over de ondertitels, SRT is eigenlijk veel meer gangbaar. En daarmee voorkom je ook dat plex alsnog moet gaan encoden om de subs in de stream te verwerken. Plex hier pakt gewoon zelf online de juiste ondertitels op, en dat is in SRT formaat. Anderzijds is SUBBER ook een handige tool, voor als plex het niet zelf op pakt.

Ik zeg dus SRT en weg zijn je probleempjes.

https://github.com/noembryo/Subber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
NoahAmber schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:26:
[...]

Dat is niet meer nodig, sinds de recente update is er ondersteuning voor SMB3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
SqnLdr schreef op maandag 7 september 2020 @ 17:33:
[...]

Dat is niet meer nodig, sinds de recente update is er ondersteuning voor SMB3.
Had ik nog niet gezien. Zal de Shield eens updaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:09
Basekid schreef op maandag 7 september 2020 @ 09:42:
Hebben jullie ook dat als je via Plex een 4k film start, die op een NAS staat, iets van 10+sec moet wachten totdat de film daadwerkelijk begint? Daarvoor draait alleen het wachtwieltje.

Shield Pro en NAS zitten op een 1gbit lan.

Film is iets van 50GB.
Dat heb ik met 1 nas(WD my cloud) ook als Ik die op smb3 zet, terug zetten op smb1 verhelpt het probleem.
Op een andere nas (Synology) heb ik daar weer geen last van.

Het wachten was altijd precies 20 seconden (of 30 dat weet ik niet meer zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stinu schreef op maandag 7 september 2020 @ 11:34:
Ik heb sinds een lange tijd een Chromecast 3.

Dit werkt op zich goed, maar iets wat we toch wel missen is de mogelijkheid om te pauzeren en volume aan te passen.
We moeten dit nu altijd doen via onze iPhone, en indien de app nog open&verbonden was is dit direct klaar.
Maar het is dus ook vaak dat de iPhone eerst terug moet verbinden met de chromecast, en dat duurt het makkelijk 15 à 20 seconden om te pauzeren.
Je omschrijft precies de reden waarom ik de Chromecast vervloek en de Shield TV of Xiaomi Mi Box een veel beter alternatief vind : Die twee hebben een afstandsbediening! d:)b

En een tijdje geleden is bekend geworden dat Google dat ook eindelijk door heeft en er mogelijk een nieuw model Chromecast in de toekomst zal uitkomen die eindelijk een afstandsbediening heeft : nieuws: 'Google komt dit jaar met nieuwe Chromecast Ultra met Android TV en r...

Kortom : Dat probleem is ondertussen makkelijk op meerdere manieren op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
1992Mark schreef op maandag 7 september 2020 @ 15:10:
[...]

Ik gebruik Plex. Desondanks zou de haperingen bij jullie kunnen plaatsvinden door het gebruik van een NAS btw.
Ben wel even benieuwd naar jouw setup dan. Gebruik je de shield als media server en gebruik je de shield plex cliënt als front end? Mijn tube gaf voortdurend problemen en is al weer verkocht. Miss dat ik over paar maanden bij Black Friday nog op jacht ga naar een pro.

Ik gebruik nu de plex app van LG dat werkt redelijk mits SRT maar mis een aantal audio formaten over eARC naar mijn receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1992Mark
HEY_DUDE schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:53:
[...]

Ben wel even benieuwd naar jouw setup dan. Gebruik je de shield als media server en gebruik je de shield plex cliënt als front end? Mijn tube gaf voortdurend problemen en is al weer verkocht. Miss dat ik over paar maanden bij Black Friday nog op jacht ga naar een pro.

Ik gebruik nu de plex app van LG dat werkt redelijk mits SRT maar mis een aantal audio formaten over eARC naar mijn receiver.
Shield als mediaplayer -> internet storage als server (seedbox + Drive). Ik zocht naar de goedkoopste manier om mijn digitale media te streamen. Het aanschaffen van een NAS is gewoon te duur momenteel. Ik weet daarbij dat Drive zomaar kan stoppen, maar dan heb ik nog mijn BluRay speler + schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
1992Mark schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:01:
[...]

Shield als mediaplayer -> internet storage als server (seedbox + Drive). Ik zocht naar de goedkoopste manier om mijn digitale media te streamen. Het aanschaffen van een NAS is gewoon te duur momenteel. Ik weet daarbij dat Drive zomaar kan stoppen, maar dan heb ik nog mijn BluRay speler + schijfjes.
Hardeschijf aansluiten aan shield. Je kunt kiezen om het altijd beschikbaar te houden. Ook als shield standby staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1992Mark
mucuracat schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:06:
[...]

Hardeschijf aansluiten aan shield. Je kunt kiezen om het altijd beschikbaar te houden. Ook als shield standby staat
Klopt, dat had ik in eerste instantie ook. Totdat 5TB niet meer genoeg is na de rips. Een grotere heeft vaak vaste voeding en is onhandig in het kastje. Toen ging ik op internet zoeken naar makkelijke/goedkope manieren. Voornamelijk kwamen DIY NAS naar voren maar daar heb ik geen verstand van, en daarbij moet ik alsnog de schijven kopen. Wel is het schucken van externe harde schijven handig zoals ik heb gelezen (veel goedkoper). Maar toen kwam ik Drive tegen met een seedbox combinatie. Gewoon een goedkope seedbox met Plex integratie en deze koppelen met Drive, werkt prima. Heb wel minimaal 200Mbit nodig voor 4K streams, maar heb hier glasvezel, dus dat lukt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1992Mark schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:11:
Heb wel minimaal 200Mbit nodig voor 4K streams, maar heb hier glasvezel, dus dat lukt wel.
Volgens mij komt een originele Blu-ray niet voorbij de 60 Mbps in H.265 formaat dus dat lijkt me een beetje overkill, tenzij je van die speciaal gemaakte 100+ Mbps video's gaat afspelen die meer zijn gemaakt om de grenzen van de verschillende SoC's op te zoeken :)

Verder kan je altijd nog 2x 12 TB of zo kopen en in een simpel Synology/QNAP NASje dat thuis staat proppen zonder je zorgen te maken over bandbreedte limieten! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1992Mark
nero355 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:32:
[...]

Volgens mij komt een originele Blu-ray niet voorbij de 60 Mbps in H.265 formaat dus dat lijkt me een beetje overkill, tenzij je van die speciaal gemaakte 100+ Mbps video's gaat afspelen die meer zijn gemaakt om de grenzen van de verschillende SoC's op te zoeken :)

Verder kan je altijd nog 2x 12 TB of zo kopen en in een simpel Synology/QNAP NASje dat thuis staat proppen zonder je zorgen te maken over bandbreedte limieten! :Y)
Zeker wel. Heb verschijnende films met 70Mbit+ voor Video, plus nog de Audiotrack. Aangezien ik geen ''deep analysis'' doe i.v.m. met Drive gebruikt Plex automatisch de total bitrate x 2. Toen ik in het dashboard keek bij The Greatest Showman, toen streamde die met 167Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1992Mark schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:42:
Zeker wel. Heb verschijnende films met 70Mbit+ voor Video, plus nog de Audiotrack. Aangezien ik geen ''deep analysis'' doe i.v.m. met Drive gebruikt Plex automatisch de total bitrate x 2. Toen ik in het dashboard keek bij The Greatest Showman, toen streamde die met 167Mbit.
Waarom kijk je niet gewoon naar het origineel :?

Raar Plex gedoe... _O- :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudeq
  • Laatst online: 03-07 13:19
1992Mark schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 12:01:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar wat bedoel je precies met Drive? Google Drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1992Mark
Rudeq schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:54:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar wat bedoel je precies met Drive? Google Drive?
Ja.
Pagina: 1 ... 81 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.