Daar heb ik dan op dat moment niets aan. Met 100Mbit zou ik het niet kunnen streamen. Dus ik kijk naar wat ik minimaal nodig heb. Met 200Mbit heb je voldoende bandbreedte om het normaal te kunnen streamen, vandaar.nero355 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:52:
[...]
Waarom kijk je niet gewoon naar het origineel
Raar Plex gedoe...![]()
![]()
Server up and running. X-Plore file manager werkt fantastisch. Ik gebruik Wifi transfer wat prima werkt!
Thanks voor de tip!
Klopt het dat de USB HDD continu blijft draaien die aan de Shield geknoopt zit? OF is dit uit te zetten dmv een energie spaar functie?
En als de HDD continu aanblijft staan is dit niet erg ivm schade? Het is nl geen nas schijf die gemaakt zijn om 24/7 te blijven draaien.
Verder vind ik het opzich wel handig hoor dat de schijf continu aan blijft, kan ik ten alle tijden bij mijn bestanden en kan ik Plex altijd benaderen waar ik ben.
[ Voor 11% gewijzigd door Audione0 op 08-09-2020 19:30 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
@Audione0 top!
Ik moet je zeggen dat ik hier ook een tijdje de harde schijven heb horen draaien. Ik laat de shield in slaap modus vallen, volgens mij gebeurd dat vanzelf na een tijdje. Mijn schijven die daar aanhangen heb ik niet het idee van dat ze ook in slaap duiken. Omdat ze in mijn tv meubel staan, hoorde ik op een gegeven moment dat gezoem. Ik heb dat opgelost door een stukje stof onder de hdd te leggen.
Als ze stuk gaan, aha...tja...dan is het tijd om weer te upgraden met een mooie NAS ofzo
Ik heb er trouwens 16tb aan hangen op die manier (3 schijfjes) - werkt top geen enkel probleem
Ik moet je zeggen dat ik hier ook een tijdje de harde schijven heb horen draaien. Ik laat de shield in slaap modus vallen, volgens mij gebeurd dat vanzelf na een tijdje. Mijn schijven die daar aanhangen heb ik niet het idee van dat ze ook in slaap duiken. Omdat ze in mijn tv meubel staan, hoorde ik op een gegeven moment dat gezoem. Ik heb dat opgelost door een stukje stof onder de hdd te leggen.
Als ze stuk gaan, aha...tja...dan is het tijd om weer te upgraden met een mooie NAS ofzo
Ik heb er trouwens 16tb aan hangen op die manier (3 schijfjes) - werkt top geen enkel probleem
[ Voor 8% gewijzigd door ppeterr op 08-09-2020 19:38 ]
Verwijderd
Welke controllers en toetsenbord muis combi gebruiken jullie? Ik overweg 2 8bit do controllers of 2 Xbox controllers
Ik gebruik zelf een 8bitdo pro controller. Werkt goed. De DS4 en steamcontroller kreeg ik niet goed werkend, deze werkt perfect.Verwijderd schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:36:
Welke controllers en toetsenbord muis combi gebruiken jullie? Ik overweg 2 8bit do controllers of 2 Xbox controllers
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Je kan binnen de instelling van de Shield toch aangeven dat de usb poorten "in slaap gaan" als de Shield in slaap modus valt?
ppeterr schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:36:
@Audione0 top!
Ik gebruik, nog ouderwets, 2 xbox 360 controllers met de dongle aangesloten op de Shield werkt perfect, kan zelfs 4 controllers ermee aansluiten.
Snippertje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:40:
[...]
Ik gebruik zelf een 8bitdo pro controller. Werkt goed. De DS4 en steamcontroller kreeg ik niet goed werkend, deze werkt perfect.
Als je geen apps hebt die je storage aan houden gaat een hdd vanzelf in slaap, mits dat ook zo ingesteld is in de firmware van de HDD. Ik heb zelf een 4TB Seagate portable er aanhangen. Die gaat standaard niet in slaap maar dat is met een software tool van Seagate aan te passen als je hem aan een Windows PC hangt. Als je toevallig ook een Seagate heb zou je dat kunnen proberen.ppeterr schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:36:
@Audione0 top!
Ja ik heb een seagate indd. Ga ik eens proberen.SqnLdr schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:06:
[...]
Als je geen apps hebt die je storage aan houden gaat een hdd vanzelf in slaap, mits dat ook zo ingesteld is in de firmware van de HDD. Ik heb zelf een 4TB Seagate portable er aanhangen. Die gaat standaard niet in slaap maar dat is met een software tool van Seagate aan te passen als je hem aan een Windows PC hangt. Als je toevallig ook een Seagate heb zou je dat kunnen proberen.
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Zoals @effect10 aangeeft kan je individuele USB aansluitingen op de Shield TV configureren om uit te schakelen zodra het apparaat in sleep gaat. Is dat geen oplossing?Audione0 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:35:
[...]
Ja ik heb een seagate indd. Ga ik eens proberen.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Dit heb ik ook gedaan en dat heeft meteen gewerkt.The Zep Man schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:02:
[...]
Zoals @effect10 aangeeft kan je individuele USB aansluitingen op de Shield TV configureren om uit te schakelen zodra het apparaat in sleep gaat. Is dat geen oplossing?
Alleen ging het bij mij wel om een WD harde schijf.
Het merk en model maken niet uit zolang de Shield TV ook de voeding van de schijf is. Geen stroom = schijf gaat uit.ArniD schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:04:
Is toch goed. Nvidia geeft aan dat ie stil mag zijnArniD schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:04:
[...]
Dit heb ik ook gedaan en dat heeft meteen gewerkt.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Hier gaat het om een HDD met een externe voeding.The Zep Man schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:06:
[...]
Het merk en model maken niet uit zolang de Shield TV ook de voeding van de schijf is. Geen stroom = schijf gaat uit.
Wat wel raar is dat als hij in slaapstand gaat en daarna doe ik de shield uit/stand by dan blijft hij in stand by hangen en krijgt de shield hem er ook niet meer uit. Moet dan de stroom eraf halen en weer terug doen en dan pakt de shield hem weer.
Ja is zeker goed, doelde met deze post er ook meer op dat het inderdaad werkt.mucuracat schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:06:
[...]
Is toch goed. Nvidia geeft aan dat ie stil mag zijn
Weliswaar met een ander merk, maar dat zou niks uit moeten maken lijkt me.
5V relais ertussen solderen, en ook dat probleem is opgelost.ArniD schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:14:
Hier gaat het om een HDD met een externe voeding.
Wat wel raar is dat als hij in slaapstand gaat en daarna doe ik de shield uit/stand by dan blijft hij in stand by hangen en krijgt de shield hem er ook niet meer uit. Moet dan de stroom eraf halen en weer terug doen en dan pakt de shield hem weer.
Hallo allemaal,
Ik ben heb hier een Apple TV, met Infuse en dat werkt als een tiet, nooit geen enkele hapering. Nadeel; de Apple TV heeft geen audio passtrough voor lokale bestanden. Wat dus betekend dat mijn speakers aan het plafond een beetje stof happen. Daarom een Shield besteld, want deze heeft wel die audio passtrough functie. PLEX op mijn Synology nas gezet, alles geïnstalleerd, maar nu loop ik tegen onwijs veel haperingen in het beeld aan. Dit is zo storend dat hij eigenlijk alweer in de doos zit om retour te gaan. Maar mogelijk kan iemand mij toch nog wat advies geven zodat ik het nog een keer kan proberen. Overigens, de content die ik wil afspelen is dan 4K UHD HDR.
Ik heb een CAT6 Unifi systeem welke goed werkt, geen problemen mee.
Een DS415+
LG C9
Denon receiver
Of ik de Shield nou direct op de Denon of de LG aansluit, dat heeft geen effect.
Iemand een suggestie?
Ik ben heb hier een Apple TV, met Infuse en dat werkt als een tiet, nooit geen enkele hapering. Nadeel; de Apple TV heeft geen audio passtrough voor lokale bestanden. Wat dus betekend dat mijn speakers aan het plafond een beetje stof happen. Daarom een Shield besteld, want deze heeft wel die audio passtrough functie. PLEX op mijn Synology nas gezet, alles geïnstalleerd, maar nu loop ik tegen onwijs veel haperingen in het beeld aan. Dit is zo storend dat hij eigenlijk alweer in de doos zit om retour te gaan. Maar mogelijk kan iemand mij toch nog wat advies geven zodat ik het nog een keer kan proberen. Overigens, de content die ik wil afspelen is dan 4K UHD HDR.
Een DS415+
LG C9
Denon receiver
Of ik de Shield nou direct op de Denon of de LG aansluit, dat heeft geen effect.
Iemand een suggestie?
@mijansen1987 welk type Shield en Denon?
En wat in een andere reactie ook wordt verondersteld, met als vervolgvraag. Heb je enige kennis van zaken hoe het eea in te stellen met Plex (op je NAS en Shield)?
En wat in een andere reactie ook wordt verondersteld, met als vervolgvraag. Heb je enige kennis van zaken hoe het eea in te stellen met Plex (op je NAS en Shield)?
[ Voor 78% gewijzigd door hardware-lover op 10-09-2020 14:56 ]
Testing, one, two ...
Nee dat heb ik gechecked.. stuurt t ongecomprimeerd door
En heb je Kodi ook geprobeerd? Of wil je dat om 1 of andere reden niet? Zelf ben ik dik tevreden met m’n shield en MrMC erop.mijansen1987 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:04:
Nee dat heb ik gechecked.. stuurt t ongecomprimeerd door
XBL gamertag StayingPow3r
Heb je de refresh rate switching optie wel aan? Deze gebruik ik in Kodi om ook met een Shield, LG C7 en een Denon receiver "stottervrij" beeld te krijgen. Ik neem aan dat Plex deze optie ook heeft? Daarnaast heb ik op de Denon ook alle beeldverbeteraars uitgezet.mijansen1987 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:35:
Hallo allemaal,
Een DS415+
LG C9
Denon receiver
Iemand een suggestie?
Lees de topicstart.mijansen1987 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:35:
Iemand een suggestie?
Wat voor ondertitels gebruik je??mijansen1987 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:35:
Hallo allemaal,
Een DS415+
LG C9
Denon receiver
Iemand een suggestie?
Hoe bedoel je lokaal op de ATV? Ik heb hier een ATV 4K en die stuurt mijn plafond speakers gewoon netjes aan via infuse.mijansen1987 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:35:
Hallo allemaal,
Een DS415+
LG C9
Denon receiver
Iemand een suggestie?
MrMC is een betaalde app? Uit pure interesse, waarom zou je deze verkiezen boven gratis Kodi?Mr. Freeze schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:10:
[...]
En heb je Kodi ook geprobeerd? Of wil je dat om 1 of andere reden niet? Zelf ben ik dik tevreden met m’n shield en MrMC erop.
Testing, one, two ...
....is ook beetje uit sympathie naar de app maker.hardware-lover schreef op donderdag 10 september 2020 @ 21:32:
[...]
MrMC is een betaalde app? Uit pure interesse, waarom zou je deze verkiezen boven gratis Kodi?
XBL gamertag StayingPow3r
Apple TV ondersteund geen lossless Atmos volgens mij.Audione0 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 20:28:
[...]
Hoe bedoel je lokaal op de ATV? Ik heb hier een ATV 4K en die stuurt mijn plafond speakers gewoon netjes aan via infuse.
Uit berichten op het Sonos-forum begrijp ik dat de ATV dat via LPCM wel lossless Atmos doet - reden voor de vermelding bij Sonos is dat de Sonos Arc daar nog niets mee kan (ze zijn wel bezig met een update).
Neenee.. Apple TV kan enkel Dolby Digital Plus EAC3 doorsturen en de meeste films hebben TrueHD Atmos, DTSX en daar kan de ATV helemaal niks mee. Ook niet via Infuse. Enkel via streamingdiensten.
Graag de discussie over Apple TV's verder voeren in het daarvoor bedoelde topic:
Topicreeks: [Apple TV] Discussietopic
[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 11-09-2020 09:41 ]
Mijn surround versterker maakt er netjes Multi PCM van en de plafond speakers worden netjes gevuld met sound. Ook de DTS varianten, alleen dan zonder fancy DTSX lampje.Benny schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 00:37:
[...]
Apple TV ondersteund geen lossless Atmos volgens mij.
Infuse does support DTS-HD MA and TrueHD, and the full lossless audio will be sent to your receiver as LPCM. The decoding process itself is standardized between all Dolby/DTS certified products (Infuse is certified and licensed for both) so in the end there is no difference whether this decoding is…
Moet je wel op de Atv instellen dat de geluidstrack via bitstream naar de versterker doorgestuurd wordt.
Let wel, dan krijg je Multi PCM en geen fancy lampjes (mits je hier gevoelig voor bent)
Oh my bad. Zal er rekening meer houden..The Zep Man schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:40:
Graag de discussie over Apple TV's verder voeren in het daarvoor bedoelde topic:
[ Voor 29% gewijzigd door Audione0 op 11-09-2020 11:15 ]
Ik heb 1 probleem met de shield om de zoveel tijd (~2 maand) moet ik hem een reboot geven omdat de remote het dan niet meer goed doet. Na de reboot reageert alles weer prima.
zijn er meer mensen die dit zo ervaren?
Is er eventueel een fix voor?
~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~
Heb je het topic doorzocht? Zo ja, dan had je mogelijk deze reactie gevonden.ocwil schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:19:
Informatie toegevoegd aan de topicstart, want dit komt wel vaker langs.
[edit]
Als de Shield TV het wel goed doet na een reboot en dat moet je eens per twee maanden doen, dan zijn er mogelijk ook andere oplossingen. Ik zou dan ook beginnen met een factory reset van de Shield TV, als een factory reset van de remote niet werkt.
[ Voor 55% gewijzigd door The Zep Man op 11-09-2020 13:30 ]
Voor nu; ik heb mijn shield tv omgeruild voor een shield-pro and that does the trick. Daar de PLEX server op gezet en mijn nas als storage gemount nu schok-loos HDR-UHD-DTX.X films aan het kijken.
Effe een algemene mededeling hierover die voor alle apparaten geldt :Audione0 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:10:
Mijn surround versterker maakt er netjes Multi PCM van en de plafond speakers worden netjes gevuld met sound. Ook de DTS varianten, alleen dan zonder fancy DTSX lampje.
Infuse does support DTS-HD MA and TrueHD, and the full lossless audio will be sent to your receiver as LPCM. The decoding process itself is standardized between all Dolby/DTS certified products (Infuse is certified and licensed for both) so in the end there is no difference whether this decoding is…
Moet je wel op de Atv instellen dat de geluidstrack via bitstream naar de versterker doorgestuurd wordt.
Let wel, dan krijg je Multi PCM en geen fancy lampjes (mits je hier gevoelig voor bent)
Dat is dus geen Passthrough waarbij je Versterker de boel decodeert, maar waarschijnlijk op het apparaat zelf wordt gedecodeerd en naar je Versterker verstuurd als simpel "Multi Input" geluid, zoals de meeste Versterkers dat aangeven geloof ik
Je krijgt hetzelfde effect als je een Windows PC aansluit en instelt dat die via HDMI 5.1 geluid moet uitsturen en gewoon naar je Desktop staart of wat luistert op YouTube of zo...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Het zou toch Plex moeten zijn die de boel verpest voor de wat minder krachtige Android TV apparaten, iets anders kan ik me niet bedenken of de handel moet gewoonweg niet goed zijn in-/afgesteld.mijansen1987 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:35:
Voor nu; ik heb mijn shield tv omgeruild voor een shield-pro and that does the trick. Daar de PLEX server op gezet en mijn nas als storage gemount nu schok-loos HDR-UHD-DTX.X films aan het kijken.
Als een Mi Boxje, met lichtere hardware dan de Shield TV non Pro, het onder Kodi met vrijwel alles aan HD/UHD (met/zonder HDR) videomateriaal wel goed kan doen, dan zou een Shield het zeker moeten kunnen. De Mi gaat bij extreem hoge bitrates ook nog niet over zijn nek vwb weergave, maar streams › 100Mbit resulteren in af en toe bufferen met HD audio wat out of sync.. Kortom, het "probleem" zou bij Plex moeten zitten, en dan mogelijk gebruiker afhankelijk (instellingen).
Testing, one, two ...
Behalve dat de klachten ook opgaan voor Kodi, en dat op de Shield 2019 geen Plex Media Server draait. In het geheugen hoeft er dus geen Plex code aanwezig te zijn bij problemen.hardware-lover schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:38:
[...]
Het zou toch Plex moeten zijn die de boel verpest voor de wat minder krachtige Android TV apparaten, iets anders kan ik me niet bedenken of de handel moet gewoonweg niet goed zijn in-/afgesteld.
Geen goede vergelijking. De SoC van de Shield TV 2019 is 64 bit, maar die draait 32 bit software. Daar kunnen veel optimalisaties in verloren raken.Als een Mi Boxje, met lichtere hardware dan de Shield TV non Pro, het onder Kodi met vrijwel alles aan HD/UHD (met/zonder HDR) videomateriaal wel goed kan doen, dan zou een Shield het zeker moeten kunnen.
Verder gebruik ik geen Plex. Client devices moeten maar krachtig genoeg zijn om zelf een videotje af te spelen via een standaard SMB of NFS share die vanaf elke server/NAS aangeboden kan worden. Als ze dat niet zijn dan komen ze er niet in of vliegen ze er snel weer uit.
[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 11-09-2020 15:52 ]
Dat heb ik niet meegekregen, dat dit specifiek met de 2019 Shield non pro ook niet lekker gaat met Kodi?The Zep Man schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:51:
Behalve dat de klachten ook opgaan voor Kodi, en dat op de Shield 2019 geen Plex Media Server draait. In het geheugen hoeft er dus geen Plex code aanwezig te zijn bij problemen.
Dan is dat een ongelukkige keuze geweest van Nvidia voor dat apparaat. Dus iedereen die een 2019 non pro versie gebruikt mag problemen verwachten met Kodi en met Plex bij zwaarder UHD materiaal begrijp ik?Geen goede vergelijking. De SoC van de Shield TV 2019 is 64 bit, maar die draait 32 bit software. Daar kunnen veel optimalisaties in verloren raken.
Verder gebruik ik geen Plex. Client devices moeten maar krachtig genoeg zijn om zelf een videotje af te spelen via een standaard SMB of NFS share die vanaf elke server/NAS aangeboden kan worden. Als ze dat niet zijn dan komen ze er niet in of vliegen ze er snel weer uit.
Testing, one, two ...
Er zit verschil, wat v.a. begin ook verteld is (in ieder geval hierhardware-lover schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:15:
[...]
Dan is dat een ongelukkige keuze geweest van Nvidia voor dat apparaat. Dus iedereen die een 2019 non pro versie gebruikt mag problemen verwachten met Kodi en met Plex bij zwaarder UHD materiaal begrijp ik?
ie het maar als lite versie ven een telefoon. Waar je buiten minder camera en geheugen je ook soms zelfs minder snel processor krijgt. Maar wel zelfde naam wordt gebruikt.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Dat is niet echt een verklaring. Dit type Shield loopt vwb specificaties nog steeds rondjes om een Mi box (s), of beter nog, zou dit simpelweg moeten kunnen doen.mucuracat schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:24:
[...]
Er zit verschil, wat v.a. begin ook verteld is (in ieder geval hier). Zie het maar als lite versie ven een telefoon. Waar je buiten minder camera en geheugen je ook soms zelfs minder snel processor krijgt. Maar wel zelfde naam wordt gebruikt.
Testing, one, two ...
Zie hier, hier... Het is geen Plex probleem.hardware-lover schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:15:
[...]
Dat heb ik niet meegekregen, dat dit specifiek met de 2019 Shield non pro ook niet lekker gaat met Kodi?
Ja.Dan is dat een ongelukkige keuze geweest van Nvidia voor dat apparaat. Dus iedereen die een 2019 non pro versie gebruikt mag problemen verwachten met Kodi en met Plex bij zwaarder UHD materiaal begrijp ik?
Let op dat niet duidelijk is wat het daadwerkelijke probleem is. Het kan 32 bit vs 64 bit zijn, en daarmee ontbrekende optimalisaties. Het kan het mindere geheugen zijn. Het kan zijn dat de tube slechter koelt met 'throttling' tot gevolg... Vast staat dat veel gebruikers hier last van hebben, en dat vervanging van een 'tube' door een Shield TV Pro 2019 of ouder Shield TV model de problemen oplost.
De reden dat Nvidia koos voor 32 bit was waarschijnlijk om kunstmatig een groter verschil te maken tussen de verschillende 2019 modellen. Zie ook de oudere modellen, waarbij de goedkopere varianten eigenlijk niet zoveel verschilden onderling buiten storage om. De kleinere afmetingen van de 2017 non-Pro ten opzichte van de Pro kan er ook aan bijgedragen hebben dat het eerste (goedkopere) model een stuk populairder was. De meesten gebruiken immers geen lokale opslag op de Shield TV.
Die 60 EUR meerprijs voor 'geen gezeur' en een plat apparaat dat ik makkelijker kan wegwerken is het mij wel waard. Qua dat heeft Nvidia het slim gespeeld, zelfs als de tube per ongeluk zo gekortwiekt is.
[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 11-09-2020 16:49 ]
@The Zep Man flinke misser dan. Het geheugen zou het niet mogen zijn, dat is gelijk aan dat van de Mi box (niet de stick, die moet het met 1GB doen), en dat lijkt voldoende voor dat apparaat.
Ik zie dat er op het Kodi forum wordt geschreven dat men de Kodi GUI in 4k heeft staan, dat is sowieso onverstandig, maar alleen daarin zal het probleem niet zitten verwacht ik.
Ik zie dat er op het Kodi forum wordt geschreven dat men de Kodi GUI in 4k heeft staan, dat is sowieso onverstandig, maar alleen daarin zal het probleem niet zitten verwacht ik.
Testing, one, two ...
Euhm, ik draai prima 80-120GB files in 4K UHD HDR vanaf mijn samba share naar de Shield TV en ervaar echt 0 problemen.. hooguit dat een file net een fractie langer moet bufferen om verder te kunnen als je 40mins zou fastskippen omdat je een favoriete scene aan iemand wilt laten zien.hardware-lover schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:15:
[...]
Dat heb ik niet meegekregen, dat dit specifiek met de 2019 Shield non pro ook niet lekker gaat met Kodi?
[...]
Dan is dat een ongelukkige keuze geweest van Nvidia voor dat apparaat. Dus iedereen die een 2019 non pro versie gebruikt mag problemen verwachten met Kodi en met Plex bij zwaarder UHD materiaal begrijp ik?
Dus nee, grote files hoeven niet direct een probleem te zijn. Ik vermoed eerder een maandagmorgen-Shield in dat geval.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Ik was idd in de veronderstelling dat diverse gebruikers zeer tevreden waren met deze uitvoering, maar blijkbaar was deze aanname niet geheel juist (wordt er verondersteld). Ik heb zo'n versie niet, dus kan het niet bevestigen noch ontkrachtenMichael Knight schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 22:07:
[...]
Euhm, ik draai prima 80-120GB files in 4K UHD HDR vanaf mijn samba share naar de Shield TV en ervaar echt 0 problemen.. hooguit dat een file net een fractie langer moet bufferen om verder te kunnen als je 40mins zou fastskippen omdat je een favoriete scene aan iemand wilt laten zien.
Dus nee, grote files hoeven niet direct een probleem te zijn. Ik vermoed eerder een maandagmorgen-Shield in dat geval.
Testing, one, two ...
The Zep Man schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:51:
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Naar aanleiding van de vele positieve reacties hier ben ik toch overstag gegaan en voor het 'gemak' gekozen. Oftwel, ook een Nvidia Shield (versie 2017) gekocht.
Inmiddels een aantal dagen geleden aangesloten en geinstalleerd en het werkt inderdaad makkelijk en snel. Dus wat dat betreft ben ik enigzins overtuigd.
Echter,.........
Ik loop tegen twee zaken aan waar ik nog niet tevreden over ben en waar ik dus hiervoor hulp zoek. Twee dingen, ten eerste krijg ik het niet voor elkaar om via de Shield een externe harde schijf aan mijn PLEX-bibliotheek toe te voegen en ten tweede lukt het me niet om met mijn Logitech Harmony Elite afstandsbediening alles goed aan te sturen.
Maar laat ik eerst beginnen met het eerste probleem. Om uit te leggen hoe mijn situatie is is niet mogelijk. En ik vraag me ook af of ik alles wel goed en logisch heb aangesloten, maar met uitzondering van die ene harde schijf werkt alles dus ben ik wel tevreden.
Hoe ziet mijn 'set-up' er uit? Als volgt:
:strip_exif()/f/image/pJDj5RDenBJnIckecBzAOTlq.jpg?f=fotoalbum_large)
Waar zit nu het probleem? In die WD externe harde schijf. Ik krijg het niet voor elkaar dat de films die daar op staan ook in de PLEX-bibliotheek worden opgenomen. De films die op de WD MyCloud netwerk-schijf staan, staan WEL in de PLEX-bibliotheek op mijn Shield.
De vraag is nu, is het wel mogelijk om de inhoud van de externe harde schijf toe te voegen aan de PLEX-bibliotheek? En zo ja, wat doe ik verkeerd waardoor het mij niet lukt?
Inmiddels een aantal dagen geleden aangesloten en geinstalleerd en het werkt inderdaad makkelijk en snel. Dus wat dat betreft ben ik enigzins overtuigd.
Echter,.........
Ik loop tegen twee zaken aan waar ik nog niet tevreden over ben en waar ik dus hiervoor hulp zoek. Twee dingen, ten eerste krijg ik het niet voor elkaar om via de Shield een externe harde schijf aan mijn PLEX-bibliotheek toe te voegen en ten tweede lukt het me niet om met mijn Logitech Harmony Elite afstandsbediening alles goed aan te sturen.
Maar laat ik eerst beginnen met het eerste probleem. Om uit te leggen hoe mijn situatie is is niet mogelijk. En ik vraag me ook af of ik alles wel goed en logisch heb aangesloten, maar met uitzondering van die ene harde schijf werkt alles dus ben ik wel tevreden.
Hoe ziet mijn 'set-up' er uit? Als volgt:
:strip_exif()/f/image/pJDj5RDenBJnIckecBzAOTlq.jpg?f=fotoalbum_large)
Waar zit nu het probleem? In die WD externe harde schijf. Ik krijg het niet voor elkaar dat de films die daar op staan ook in de PLEX-bibliotheek worden opgenomen. De films die op de WD MyCloud netwerk-schijf staan, staan WEL in de PLEX-bibliotheek op mijn Shield.
De vraag is nu, is het wel mogelijk om de inhoud van de externe harde schijf toe te voegen aan de PLEX-bibliotheek? En zo ja, wat doe ik verkeerd waardoor het mij niet lukt?
Je omschrijft niet welk model Shield TV je hebt. Verder staat het Internet vol met verhalen van op 4k HEVC hoge bitrate haperende Shield TV 2019 (non-pro, tube) modellen, waarbij de keuze voor een ander model telkens de problemen oplost.Michael Knight schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 22:07:
Ik denk dat de Shield de info niet ziet omdat de USB WD verbonden is met de Netwerk WD.103720 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:27:
Waarom sluit je de USB WD niet rechtstreeks aan op de Shield ?
Goede vraag. De films die op de schijven staan haal ik binnen op mijn desktop en verplaats ik daarna naar de netwerk-schijf of de externe-schijf (afhankelijk van het soort films. En nee, geen porno, haha. Speelfilms op de ene en concert-films op de andere).Buzzie schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:43:
[...]
Waarom sluit je de USB WD niet rechtstreeks aan op de Shield ?
Als ik de externe-schijf aan de Shield hing kon ik deze niet benaderen vanaf mijn desktop om de films er naar toe te verplaatsen.
Kijk even op deze site om de shield te benaderen vanaf een desktop103720 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:45:
[...]
Goede vraag. De films die op de schijven staan haal ik binnen op mijn desktop en verplaats ik daarna naar de netwerk-schijf of de externe-schijf (afhankelijk van het soort films. En nee, geen porno, haha. Speelfilms op de ene en concert-films op de andere).
Als ik de externe-schijf aan de Shield hing kon ik deze niet benaderen vanaf mijn desktop om de films er naar toe te verplaatsen.
https://nvidia.custhelp.c...ield-tv-folders-with-a-pc
Dat zegt hij toch ook.jopie schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:12:
Er staat toch Shield 2017 in de tekening?
Helaas heb ik dus een maandagmorgen uitvoering van de Tube, genoeg problemen zoals al eerder genoemd alhierMichael Knight schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 22:07:
[...]
Euhm, ik draai prima 80-120GB files in 4K UHD HDR vanaf mijn samba share naar de Shield TV en ervaar echt 0 problemen.. hooguit dat een file net een fractie langer moet bufferen om verder te kunnen als je 40mins zou fastskippen omdat je een favoriete scene aan iemand wilt laten zien.
Gezien waar ie op reageert en op wat ie eerder al meerdere keren heeft gecommuniceerd heeft ie dus een; Michael Knight in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"The Zep Man schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:41:
[...]
Je omschrijft niet welk model Shield TV je hebt. Verder staat het Internet vol met verhalen van op 4k HEVC hoge bitrate haperende Shield TV 2019 (non-pro, tube) modellen, waarbij de keuze voor een ander model telkens de problemen oplost.
Testing, one, two ...
Voor zover mijn kennis en kunde reikt, gedaan.Buzzie schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:48:
[...]
Kijk even op deze site om de shield te benaderen vanaf een desktop
https://nvidia.custhelp.c...ield-tv-folders-with-a-pc
Kan nu dus wel met PLEX de externe schijf benaderen. Maar vanaf mij desktop nog steeds niet de SHIELD en/of die externe schijf benaderen.
Dit geeft hij nu aan:
:strip_exif()/f/image/6m7UoDMWImkUYhKJHL24mvhS.jpg?f=fotoalbum_large)
Daar zie ik wel de SHIELD bovenin bij staan, maar via de Verkenner kan ik 'm niet benaderen.
[ Voor 5% gewijzigd door 103720 op 12-09-2020 14:38 ]
En wat als je verbinding maakt met het IP adres van de shield??103720 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:37:
[...]
Voor zover mijn kennis en kunde reikt, gedaan.
Kan nu dus wel met PLEX de externe schijf benaderen. Maar vanaf mij desktop nog steeds niet de SHIELD en/of die externe schijf benaderen.
Dit geeft hij nu aan:
[Afbeelding]
Daar zie ik wel de SHIELD bovenin bij staan, maar via de Verkenner kan ik 'm niet benaderen.
Dus rechtermuisknop start en kiezen voor uitvoeren en dan \\IP-ADRES_Shield
Als dat werkt kan je hem ook toevoegen als netwerkstation
De shield heeft ook na de update bij mij nog steed smb1 nodig. Misschien daar eens mee testen?
Dan krijg ik:
dan krijg ik een pop-up venster waar ik een gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren. Maar kan me niet herinneren dat ik dat heb opgegeven bij de installatie van de Shield. Maar dat heb ik dus wel gedaan tijdens de installatie?
dan krijg ik een pop-up venster waar ik een gebruikersnaam en wachtwoord moet invoeren. Maar kan me niet herinneren dat ik dat heb opgegeven bij de installatie van de Shield. Maar dat heb ik dus wel gedaan tijdens de installatie?
Wachtwoord staat ergens bij de instellingen. Als je aanzet dat je de Shield via je netwerk wil benaderen. Standaard staat dat uit.103720 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:43:
Dan krijg ik:
Helaas, hij pakt geen enkele inloggegevens. Als ik kijk via mijn Shield dat zie ik daar twee accounts die ik heb aangemaakt (eentje voor spelletjes voor mijn dochter). Maar met beide accounts kan ik niet via mijn Verkenner de Shield benaderen.
Inmiddels ook dit geprobeerd:
https://www.tachytelic.net/2019/09/windows-10-enable-smb1/
Waarbij ik zowel: Client en Server heb aangevinkt -> Geen resultaat.
Daarna alleen Client aangevinkt -> Geen resultaat
Daarna Automatic Removal EN Client EN Server aangevinkt -> Geen resultaat
Inmiddels ook dit geprobeerd:
https://www.tachytelic.net/2019/09/windows-10-enable-smb1/
Waarbij ik zowel: Client en Server heb aangevinkt -> Geen resultaat.
Daarna alleen Client aangevinkt -> Geen resultaat
Daarna Automatic Removal EN Client EN Server aangevinkt -> Geen resultaat
[ Voor 37% gewijzigd door 103720 op 12-09-2020 15:29 ]
voor smb kan ik maar 1 account opgegeven en het wachtwoord genereerd de shield zelf.103720 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:06:
Helaas, hij pakt geen enkele inloggegevens. Als ik kijk via mijn Shield dat zie ik daar twee accounts die ik heb aangemaakt (eentje voor spelletjes voor mijn dochter). Maar met beide accounts kan ik niet via mijn Verkenner de Shield benaderen.
Om dit te zien ga je naar:
Instellingen --> apparaatvoorkeuren --> opslag --> transfer files over local network
Als je dit aanvinkt geeft hij een user en wachtwoord waarmee je toegang moet krijgen
Ik ben verstopt zoek een ander :P
Did the trick.kaasszje schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:30:
[...]
voor smb kan ik maar 1 account opgegeven en het wachtwoord genereerd de shield zelf.
Om dit te zien ga je naar:
Instellingen --> apparaatvoorkeuren --> opslag --> transfer files over local network
Als je dit aanvinkt geeft hij een user en wachtwoord waarmee je toegang moet krijgen
Gelukt. Kan 'm nu vanuit de Verkenner benaderen.
Heel erg bedankt.
Dus op deze zaterdagmiddag is alvast 1 van beide problemen opgelost.
Eens kijken of het lukt om probleem 2 ook op te lossen.
Maar daarvoor moet ik verhuizen naar een ander topic aangezien dit te maken heeft met m'n Logitech Harmony Elite afstandsbediening.
Eenieder hierboven: BEDANKT !!!!!
Dit klinkt gek maar zou dus heel goed kunnen.surfing john schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:14:
[...]
Helaas heb ik dus een maandagmorgen uitvoering van de Tube, genoeg problemen zoals al eerder genoemd alhier
Ik heb 2 setups in huis, beiden 4K HDR en 2x de Nvidia Shield 2019 non pro.
In de speelkamer speelt alles prima af. In de woonkamer vaker haperingen, geluid valt soms zelfs weg.
De shield in de woonkamer heb ik volledig gereset en nu is het minder, toch ervaar ik het af en toe nog.
Wat ik ook merk is als ik deze Shield eerst herstart en daarna kodi kijk is het vaak wel goed.
Toch vreemd dat de Shield in de speelkamer altijd goed werkt, identieke software en instellingen staan erop.
En als je de Shields omwisselt? Misschien iets in je netwerk, kun je mooi testenMarsman83 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:45:
[...]
Dit klinkt gek maar zou dus heel goed kunnen.
Ik heb 2 setups in huis, beiden 4K HDR en 2x de Nvidia Shield 2019 non pro.
In de speelkamer speelt alles prima af. In de woonkamer vaker haperingen, geluid valt soms zelfs weg.
De shield in de woonkamer heb ik volledig gereset en nu is het minder, toch ervaar ik het af en toe nog.
Wat ik ook merk is als ik deze Shield eerst herstart en daarna kodi kijk is het vaak wel goed.
Toch vreemd dat de Shield in de speelkamer altijd goed werkt, identieke software en instellingen staan erop.
Dat ga ik vanavond even testen. Ze zitten beide op dezelfde managed switch, heb de netwerkkabels al eens verwisseld zonder resultaat. Wellicht nog een HDMI kabel die roet in het eten gooit, al zijn het allemaal HDMI 2.1 kabels.Arjantje72 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:00:
[...]
En als je de Shields omwisselt? Misschien iets in je netwerk, kun je mooi testen
Ik ben ook wel benieuwd naar welke films/bestanden gebruikt worden.. alle aangehaalde links zijn vrijwel niet-relevant te noemen omdat men niks vertelt over de netwerksetup/wijze van streamen/instellingen en uiteraard: welk bestand?!
Als er nou een concrete filename genoemd wordt, kan men specifiek die testen op de diverse 2019 Shield TV.
Ben zelf ook wel benieuwd eigenlijk..
Als er nou een concrete filename genoemd wordt, kan men specifiek die testen op de diverse 2019 Shield TV.
Het is bij mij voornamelijk bij 60GB+ HEVC 4K HDR filmbestanden.Michael Knight schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 19:10:
Ik ben ook wel benieuwd naar welke films/bestanden gebruikt worden.. alle aangehaalde links zijn vrijwel niet-relevant te noemen omdat men niks vertelt over de netwerksetup/wijze van streamen/instellingen en uiteraard: welk bestand?!
Ik zal eens kijken of ik een demobestand kan vinden.
Ik kan alles aansturen via mijn elite, tv met decoder en avr of shield met tv en avr geen enkel probleem. De AVR is het kloppend hart van alles, daar heb ik alles op aangesloten en dan via deze naar de tv.103720 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 13:27:
ten tweede lukt het me niet om met mijn Logitech Harmony Elite afstandsbediening alles goed aan te sturen.
Echter
moet ik mijn kastdeuren openen omdat de elite mijn decoder niet kan gebruiken via de marmetek oplossing.
@Schumi_wk , dat is heel mooi om te lezen. Ik ben nog met een ander setup-probleem bezig maar kom er zeker bij je op terug.
Ik heb even getest met onderstaande files, de ene keer speelt deze zonder stotter af en de andere keer 1-3 hele korte stotters maar lang niet zo erg als ik met sommige films heb.
https://4kmedia.org/samsu...h-my-pet-hdr-uhd-4k-demo/
De Jellyfish demo files kan ik tot 400Mbps afspelen met soms 1x korte stotter maar vaak niet.
De Jellyfish demo files kan ik tot 400Mbps afspelen met soms 1x korte stotter maar vaak niet.
@Schumi_wk
Mijn situatie op dit moment:
Ik heb een LGC955PLA als tv, een DENON AVR-X2000 als av-receiver, een NVIDIA Shield 2017 en een Ziggo Mediabox XL.
Vanuit de Mediabox gaat er een HDMI-kabel naar de ingang CBL/SAT van de AVR.
Vanuit de Shield gaat er een HDMI-kabel naar de ingang MEDIASPELER van de AVR.
Vanuit de AVR gaat er een HDMI-kabel naar de ingang HDMI1 van de TELEVISIE. Dus NIET naar de HDMI2 (ARC) ingang. Daar zit niets in.
Dat werkt nu (zonder Logitech Harmony Elite) zoals ik het wil hebben. En wat houdt dat in? Dat wanneer ik mijn TV en mijn Mediabox aanzet ik televisie kan kijken met het geluid via de TV. Is er iets leuks of de TV dan schakel ik mijn AVR in, zet die op CBL/SAT en ik hoor het geluid over de externe speakers. Zet ik mijn Shield aan en zet de AVR op MEDIASPELER dan kan ik films kijken met het geluid over de externe speakers.
Perfekt.
Maar ik zou dus graag de Logitech Harmony Elite willen gebruiken om dat allemaal aan te sturen. Daar ben ik een aantal dagen geleden mee gestart maar dat heeft een hoop problemen opgeleverd. Ik kon de bovenstaande apparaten installeren, ik kon activiteiten maken, dat lukte allemaal. Echter wat gebeurde, koos ik bijvoorbeeld voor het gebruik van de Shield dan ging dus de TV, de Shield en de AVR aan. Maar wou ik daarna de activiteit TV-kijken (zonder AVR) dan werkte dat niet meer. Omdat ik een activiteit "FILMS KIJKEN" had gemaakt met de TV, Shield en AVR werkte daarna gewoon TV kijken niet meer omdat de AVR bijvoorbeeld gewoon aan bleef staan. Of de TV ging niet aan.
Wat ik denk te begrijpen is dat de Elite niet kan werken op het moment dat je bijvoorbeeld je AVR en TV gekoppeld hebt.
Mijn situatie op dit moment:
Ik heb een LGC955PLA als tv, een DENON AVR-X2000 als av-receiver, een NVIDIA Shield 2017 en een Ziggo Mediabox XL.
Vanuit de Mediabox gaat er een HDMI-kabel naar de ingang CBL/SAT van de AVR.
Vanuit de Shield gaat er een HDMI-kabel naar de ingang MEDIASPELER van de AVR.
Vanuit de AVR gaat er een HDMI-kabel naar de ingang HDMI1 van de TELEVISIE. Dus NIET naar de HDMI2 (ARC) ingang. Daar zit niets in.
Dat werkt nu (zonder Logitech Harmony Elite) zoals ik het wil hebben. En wat houdt dat in? Dat wanneer ik mijn TV en mijn Mediabox aanzet ik televisie kan kijken met het geluid via de TV. Is er iets leuks of de TV dan schakel ik mijn AVR in, zet die op CBL/SAT en ik hoor het geluid over de externe speakers. Zet ik mijn Shield aan en zet de AVR op MEDIASPELER dan kan ik films kijken met het geluid over de externe speakers.
Perfekt.
Maar ik zou dus graag de Logitech Harmony Elite willen gebruiken om dat allemaal aan te sturen. Daar ben ik een aantal dagen geleden mee gestart maar dat heeft een hoop problemen opgeleverd. Ik kon de bovenstaande apparaten installeren, ik kon activiteiten maken, dat lukte allemaal. Echter wat gebeurde, koos ik bijvoorbeeld voor het gebruik van de Shield dan ging dus de TV, de Shield en de AVR aan. Maar wou ik daarna de activiteit TV-kijken (zonder AVR) dan werkte dat niet meer. Omdat ik een activiteit "FILMS KIJKEN" had gemaakt met de TV, Shield en AVR werkte daarna gewoon TV kijken niet meer omdat de AVR bijvoorbeeld gewoon aan bleef staan. Of de TV ging niet aan.
Wat ik denk te begrijpen is dat de Elite niet kan werken op het moment dat je bijvoorbeeld je AVR en TV gekoppeld hebt.
Dit klinkt als klassieke Logitech Harmony problemen, die niet Shield TV specifiek zijn. Post je vraag eens in dit topic, dan zal ik je wat tips geven:103720 schreef op zondag 13 september 2020 @ 12:39:
@Schumi_wk
Echter wat gebeurde, koos ik bijvoorbeeld voor het gebruik van de Shield dan ging dus de TV, de Shield en de AVR aan. Maar wou ik daarna de activiteit TV-kijken (zonder AVR) dan werkte dat niet meer. Omdat ik een activiteit "FILMS KIJKEN" had gemaakt met de TV, Shield en AVR werkte daarna gewoon TV kijken niet meer omdat de AVR bijvoorbeeld gewoon aan bleef staan. Of de TV ging niet aan.
Topicreeks: [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes
Excuses, zal hem daar plaatsen, en u mag 'm hier dan verwijderen.
Ik ben geen moderator. En over het algemeen worden posts niet bij T.net verwijderd, tenzij het echt te gek wordt.103720 schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:28:
Excuses, zal hem daar plaatsen, en u mag 'm hier dan verwijderen.
Zal het andere topic in de gaten houden.
[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 13-09-2020 14:29 ]
is er hier iemand die netflix kan starten via de google home op de shield,
hey google speel friends op netflix ?
Net getest, tv stond op pc-input.TomGear schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:28:
is er hier iemand die netflix kan starten via de google home op de shield,
"Hey google, speel friends op netflix op shield".
TV ging naar Shield-input en deze startte Friends met S01E01.
Nickname does not reflect reality
Ik zal deze eens testen..Marsman83 schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:04:
Ik heb even getest met onderstaande files, de ene keer speelt deze zonder stotter af en de andere keer 1-3 hele korte stotters maar lang niet zo erg als ik met sommige films heb.
Ben nog steeds heel benieuwd naar welke films dat zijn in jouw geval (kun je mij evt per dm wat namen noemen?) Testbestanden zijn vooral leuk als stresstest, maar komen vaak niet overeen met een overall film, omdat er vaak meerdere audiotracks/bitrates/subs/etc komen kijken bij een random rip.
Na jaren een x86 systeem gebruikt te hebben met kodi, ben ik sinds een paar maanden over naar een shield TV 16GB 2017.
Dit heb ik gedaan omdat ik graag 4k HDR wil gebruiken met mij LG C9.
Ik heb behoorlijke problemen met het streamen van een 50GB+ 4k hdr rip van mijn nas via NFS.
Die stotteren of lopen soms helemaal vast.
De software is helemaal up to date van de shield en kodi is de laatste versie.
Ben al bezig geweest met advancedsettings. xml in kodi, maar blijft eigenlijk ruk.
Soms ik ik een film helemaal uitkijken zonder gedoe en soms helemaal niet..
Netwerk is gbit en de nas(DS3617xs) is snel genoeg (kon dezelfde films op de x86 gewoon kijken )
Iemand een idee wat ik nog kan doen?
Dit heb ik gedaan omdat ik graag 4k HDR wil gebruiken met mij LG C9.
Ik heb behoorlijke problemen met het streamen van een 50GB+ 4k hdr rip van mijn nas via NFS.
Die stotteren of lopen soms helemaal vast.
De software is helemaal up to date van de shield en kodi is de laatste versie.
Ben al bezig geweest met advancedsettings. xml in kodi, maar blijft eigenlijk ruk.
Soms ik ik een film helemaal uitkijken zonder gedoe en soms helemaal niet..
Netwerk is gbit en de nas(DS3617xs) is snel genoeg (kon dezelfde films op de x86 gewoon kijken )
Iemand een idee wat ik nog kan doen?
Computer nr 486 denk ik..
@BlaBla1973 50GB+ zegt natuurlijk niet heel veel, welke compressie/codec, hoeveel minuten?
Om het netwerk uit te sluiten kan je het via een USB schijf proberen, maar 50GB in 2 uur is 7MB/s, dat moet inderdaad geen groot probleem zijn.
Je zou eens SMB kunnen proberen ipv NFS, NFS zou sneller kunnen zijn, maar SMB is wellicht wat beter in het cachen van de verbinding, het werkt op mijn Synology en Shield 2017 in elk geval prima en stabiel en snel genoeg.
Om het netwerk uit te sluiten kan je het via een USB schijf proberen, maar 50GB in 2 uur is 7MB/s, dat moet inderdaad geen groot probleem zijn.
Je zou eens SMB kunnen proberen ipv NFS, NFS zou sneller kunnen zijn, maar SMB is wellicht wat beter in het cachen van de verbinding, het werkt op mijn Synology en Shield 2017 in elk geval prima en stabiel en snel genoeg.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
@Klippy Daar heb je een punt. Dit soort files gebruik ik voor mijn fims:
.....UHD.BluRay.2160p.HEVC.TrueHD.Atmos.7.1...
En dan van 50GB tot 100GB groot denk ik , de lengte van een film 1,5 a 2 uur.
Maar met mijn x86 (i7) werkt het allemaal prima over hetzelfde netwerk(aansluiting)
Maar met mijn x86 (i7) werkt het allemaal prima over hetzelfde netwerk(aansluiting)
sorry ik kan netflix niet afspelen op android tv probeer je android afstandsbediening te gebruiken krijg ik als melding,Brad Pitt schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:55:
[...]
Net getest, tv stond op pc-input.
"Hey google, speel friends op netflix op shield".
TV ging naar Shield-input en deze startte Friends met S01E01.
damn

HEVC/H.265 zou moeten werken, maar je moet denk ik meer info geven, welke framerate, staat je Shield op een fixed frame rate, welke output instellingen gebruik je (niet dat hij moet downscalen ofzo).BlaBla1973 schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:36:
@Klippy Daar heb je een punt. Dit soort files gebruik ik voor mijn fims:
Is het alleen bij HDR of ook bij gewoon UHD?
Al gok ik in eerste instantie dat het eerder audio gerelateerd is, probeer eens met andere audio tracks (voor mijn part stereo). Ik weet niet of je ook echt een Atmos setup hebt, maar ook daar mis ik info, gebruik je een versterker, zo ja hoe is deze aangesloten, HDMI? Probeer Audio passthrough settings eens in Kodi.
Het kan best zijn dat er één of andere conversie of output gewoon niet klopt met je systeem, dus ik zou alle settings voor output (audio en video) gewoon eens testen en kijken of het verschil maakt.
De Shield moet dit gewoon aankunnen in elk geval, dus het zal een instelling zijn.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Zet je SHIELD op engels dan doet ie het.
TomGear schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:28:
[...]
sorry ik kan netflix niet afspelen op android tv probeer je android afstandsbediening te gebruiken krijg ik als melding,
damntoch bedankt nu weet ik dat ik moet verder zoeken
@Klippy ik gebruik een versterker via HDMI die atmos aan kan, alle audio staat op passthrough, de shield doet niets met de audio. De films zijn 4k en worden 4k naar mijn tv gestuurd en 1080p als 1080p.
Het schalen doet mijn versterker en/of TV (weet ff niet)
Bij starten van de film wordt de framerate gelijk gezet aan de film.
Ik had gisteren zelfs haperingen bij een 1080p Remux .
Heb nog wel ff de router een reset gegeven, daarna geen haperingen meer gehad,maar ik heb alleen 3 afleveringen van een 1080p serie(uur per aflevering ongeveer) gekeken.
Ik heb pas wel de laatste Shield update uitgevoerd(4 weken terug denk ik) , daarvoor heb ik eigenlijk niks gemerkt van de stottering en haperingen.
Ik zag dat er al een soort fix voor de update is gemaakt, maar daar staan niet mijn problemen genoemd.
Heb ook al zitten denken om hem helemaal een keer leeg te maken en dan alles opnieuw te installeren.
Maar eigenlijk is er na het kopen van de shield niet heel veel software aangepast.
De update van de shield en kodi 18.7 naar 18.8.
Als ik nu zo terug denk, lijkt het wel in de update van de shield zelf te zitten... want kodi 18.8 op de vorige versie heeft ook geen problemen gegeven.
Het schalen doet mijn versterker en/of TV (weet ff niet)
Bij starten van de film wordt de framerate gelijk gezet aan de film.
Ik had gisteren zelfs haperingen bij een 1080p Remux .
Heb nog wel ff de router een reset gegeven, daarna geen haperingen meer gehad,maar ik heb alleen 3 afleveringen van een 1080p serie(uur per aflevering ongeveer) gekeken.
Ik heb pas wel de laatste Shield update uitgevoerd(4 weken terug denk ik) , daarvoor heb ik eigenlijk niks gemerkt van de stottering en haperingen.
Ik zag dat er al een soort fix voor de update is gemaakt, maar daar staan niet mijn problemen genoemd.
Heb ook al zitten denken om hem helemaal een keer leeg te maken en dan alles opnieuw te installeren.
Maar eigenlijk is er na het kopen van de shield niet heel veel software aangepast.
De update van de shield en kodi 18.7 naar 18.8.
Als ik nu zo terug denk, lijkt het wel in de update van de shield zelf te zitten... want kodi 18.8 op de vorige versie heeft ook geen problemen gegeven.
[ Voor 45% gewijzigd door BlaBla1973 op 14-09-2020 11:07 ]
Ik zie niets terug in je verhaal dat het per se aan de Shield TV moet liggen. Sterker nog, als het na een reset van je router plots wel soepel is, dan wordt gesuggereerd dat het niet aan je Shield TV ligt.
Back to basics! Probeer eerst de film lokaal af te spelen vanaf een USB medium. Sluit daarna je Shield TV, je NAS en je router alle drie aan op een enkele switch met kabels waarvan je weet dat die goed werken.
Let op dat stottering ook kan komen door bijvoorbeeld fragmentatie/vertraging op je NAS. Als je HDD's gebruikt en iemand anders leest ook andere bestanden uit, dan neemt de random access time toe. Daar kan het bijvoorbeeld ook in zitten.
Misschien heb je er overheen gelezen, maar na het vervangen van mijn x86 (i7) naar de shield heb ik last van happeringen.The Zep Man schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:11:
[...]
Ik zie niets terug in je verhaal dat het per se aan de Shield TV moet liggen. Sterker nog, als het na een reset van je router plots wel soepel is, dan wordt gesuggereerd dat het niet aan je Shield TV ligt.
...
Mijn nas is een DS3617xs , met 3x een raid SHR set van 4x 8TB WD ,de films worden van een raid SHR set aangeleverd, waar niks anders op staat dan films en series.BlaBla1973 schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:36:
........
Ik kan wel meer dan 1 stream voorzien normaal gesproken, aangezien er 4x 1gbit verbinding tussen de router en de nas zijn en de hdds genoeg data kunnen voorzien.
Dat ik de router een reset gaf was eigenlijk om dat uit te sluiten, de tv series die ik daarna keek waren 1080P en minder dan een uur.
Het is dan ook random, soms kijk ik een 4k hdr atomos zonder stotters, maar meestal gaat het na een 30 to 45 minuten fout lijkt wel.
En wat ik in de laatste maanden aan mijn setup heb aangepast is de shield (voor de 4k HDR) want, mijn i7 met librelec deed 4k atmos zonder problemen, alleen zonder HDR.
@BlaBla1973, je geeft aan dat je nu niet precies weet of je TV of je receiver het upscalen voor zijn rekening neemt? Ik zou het niet door de receiver laten doen.
Ook al eens geprobeerd om je router buitenspel te zetten door er een switch voor te hangen?
Ook al eens geprobeerd om je router buitenspel te zetten door er een switch voor te hangen?
Testing, one, two ...
@hardware-lover Ik zal de router er eens ff tussen uit halen en voor een switch vervangen voor de test.
Wat de opschaling betreft, ik heb het ff na gekeken, het is de tv (voordeel van thuiswerken
) , de Shield en Onkyo schalen niks.
Wat de opschaling betreft, ik heb het ff na gekeken, het is de tv (voordeel van thuiswerken
Ik had het vooral in Star Wars - Roque One, de 4K HDR DTS-HD Bluray remux van 69GB.Michael Knight schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:15:
[...]
Ik zal deze eens testen..
Ben nog steeds heel benieuwd naar welke films dat zijn in jouw geval (kun je mij evt per dm wat namen noemen?) Testbestanden zijn vooral leuk als stresstest, maar komen vaak niet overeen met een overall film, omdat er vaak meerdere audiotracks/bitrates/subs/etc komen kijken bij een random rip.
Volgens mij heb ik het probleem gevonden, in mijn de woonkamer setup heb ik ATMOS ondersteuning en in de andere niet. Als ik in de woonkamer ATMOS uitschakel op de Shield lijkt het beter te gaan.
Helaas toch weer stotteringen af en toe.
Ik heb net de 2 Shield's verwisseld en zelfs met de andere Shield in de woonkamer heb ik stotteringen af en toe. Ik ga nu alle HDMI kabels vervangen en kijken of het dan beter wordt, het moet dus iets in deze setup zijn buiten de Shield, denk ik...
[ Voor 49% gewijzigd door Marsman83 op 14-09-2020 16:53 ]
Als het goed is doet je videokaart al het werk dus een i7 zegt eigenlijk helemaal niksBlaBla1973 schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:40:
Misschien heb je er overheen gelezen, maar na het vervangen van mijn x86 (i7) naar de shield heb ik last van happeringen.
Wat is een RAID SHR set en welke WD HDD's zijn hetMijn nas is een DS3617xs , met 3x een raid SHR set van 4x 8TB WD ,de films worden van een raid SHR set aangeleverd, waar niks anders op staat dan films en series.
Ik kan wel meer dan 1 stream voorzien normaal gesproken, aangezien er 4x 1gbit verbinding tussen de router en de nas zijn en de hdds genoeg data kunnen voorzien.
Als je een RAID set hebt bestaande uit SMR HDD's en de boel is al aardig vol (Met films en series kan het hard gaan!) dan zou je zomaar eens throughput problemen kunnen krijgen
Geen rare scheduled dingen op je NAS die roet in het eten gooien of bepaalde activiteit elders op je netwerkDat ik de router een reset gaf was eigenlijk om dat uit te sluiten, de tv series die ik daarna keek waren 1080P en minder dan een uur.
Het is dan ook random, soms kijk ik een 4k hdr atomos zonder stotters, maar meestal gaat het na een 30 to 45 minuten fout lijkt wel.
Dan heb je waarschijnlijk een wat ouder model dat nog geen HDR kon weergeven via de iGPU, maar is één ding wel zeker : De iGPU deed al het werk!En wat ik in de laatste maanden aan mijn setup heb aangepast is de shield (voor de 4k HDR) want, mijn i7 met librelec deed 4k atmos zonder problemen, alleen zonder HDR.
Verder wil ik effe wat in het algemeen kwijt :
Ik zie mensen allerlei dingen roepen waar anderen eigenlijk geen bal aan hebben als het om vergelijken en troubleshooten gaat, want zonder hele duidelijke uitgebreide informatie ga je een heleboel dingen die te maken hebben met allerlei media afspelen gewoon niet voor elkaar krijgen!
Dus ik zou het volgende willen voorstellen :
- Leer ten eerste je TV heel goed kennen als het gaat om allerlei instellingen die vallen onder de zogenaamde "Beeldverbeteraars" die 9 van de 10 keer alleen maar ellende veroorzaken!
- Leer ook je eventuele Versterker of Soundbar goed kennen, voornamelijk qua eventuele HDMI Passthrough en Upscaling features.
Weergeeft je Versterker bijvoorbeeld het Volume op je TV als je die aanpast dan heb je grote kans dat het beeld toch door iets van een Upscaling feature heen gaat, ondanks dat je Upscaling hebt uitgezet!
- En dan natuurlijk de Shield TV zelf i.c.m. het programma dat je gebruikt om de boel af te spelen.
Daarbij zijn er ondertussen best wel heel veel uitgebreide instellingen mogelijk dus kijk altijd ALLES even goed na en zorg ervoor dat je 100% weet wat je aan het doen bent!
But wait... there's more!
Containers en Codecs
Het is echt belangrijk om op zijn minst een beetje door te hebben hoe H.264/H.265/MPEG2/MPEG4/AV1/VP9/enz... in elkaar zitten en wat er wel of niet mogelijk is daarmee, want geloof me : Dat hoort gewoon bij de hobby!
Audio is tegenwoordig redelijk eenvoudig, maar lees je toch ook effe in daarover en dan voornamelijk wat je apparatuur wel of niet kan "Passthrough-en" zodat je niet ineens voor verrassingen komt te staan
Daarnaast denken mensen vaak : "Ik moet iets hebben om een .MKV of .AVI bestand af te spelen!"
NEE!!! Helemaal NIET!!!
Dat zijn gewoon twee type Containers waar je audio en video in propt die in een bepaalde Codec zijn weggeschreven en eventueel nog wat ondertiteling in sommige gevallen!
Zo'n beetje DE TOOL voor al je Codecs geneuzel is wat mij betreft MediaInfo tegenwoordig dus zorg ervoor dat de recentste versie op je PC/Laptop staat : pricewatch: MediaInfo
TL;DR : Zorg ervoor dat je weet hoe de hele zooi in elkaar zit, want als je dat niet doet dan wordt je hele Home Theater ervaring gewoon erg naar!
SUCCES!!!
Nou niet helemaalnero355 schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:47:
[...]
Als het goed is doet je videokaart al het werk dus een i7 zegt eigenlijk helemaal niks
[...]
Wat is een RAID SHR set en welke WD HDD's zijn het
Als je een RAID set hebt bestaande uit SMR HDD's en de boel is al aardig vol (Met films en series kan het hard gaan!) dan zou je zomaar eens throughput problemen kunnen krijgen
[...]
Geen rare scheduled dingen op je NAS die roet in het eten gooien of bepaalde activiteit elders op je netwerk
[...]
Dan heb je waarschijnlijk een wat ouder model dat nog geen HDR kon weergeven via de iGPU, maar is één ding wel zeker : De iGPU deed al het werk!
In HTPC met i7-7700 , gtx 1050Ti , 128GB ssd en 16GB mem draaide linux(librelelec) en er is geen HDR mogenlijk samen met linux zoals je weet
Er stond KODI 18.3 op en die deed alles onder de 4k op de GPU coderen, maar 4k deed ie echt op de i7.
Dat was makkelijk op te lossen door te updaten naar 18.7 (nu 18.8) maar dan heb je nog steeds geen HDR.
Raid SHR staat voor Synology Hybrid Raid een soort Raid 5 met voordelen.
En zoals je weet zijn >8TB drives van WD geen SMR maar CMR
De mijne zijn van het type:
WD Ultrastar DC HC320 SATA (512e, SE), 8TB, die lezen en schrijven 243MB/s per stuk volgens Tweakers.
De nas is een 4 core Xeon met 16GB in een thuis netwerk , die zoals ik al zei geen andere taken heeft dan ik hem laat doen, met div volumes van de gemaakte raid sets.
Ik ging de htpc vervangen voor het ontbreken van 4k HDR , dit kan alleen onder windows met x86 hardware momenteel.
Dus de keuze was een Shield, omdat ik geen windows HTPC wil.
[ Voor 5% gewijzigd door BlaBla1973 op 14-09-2020 17:31 ]
Dat is een lastig verhaal :BlaBla1973 schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:09:
In HTPC met i7-7700 , gtx 1050Ti , 128GB ssd en 16GB mem draaide linux(librelelec) en er is geen HDR mogenlijk samen met linux zoals je weet
- Men was er wel mee bezig al sinds de J4005/5005 modellen van Intel.
- LibreELEC was voor zover ik weet van plan om geen nVidia GPU's meer te ondersteunen.
- Dus grote kans dat je iGPU weer bezig was, want je zegt zelf al :
Maar dat was blijkbaar hiermee opgelost :Er stond KODI 18.3 op en die deed alles onder de 4k op de GPU coderen, maar 4k deed ie echt op de i7.
Dat was makkelijk op te lossen door te updaten naar 18.7 (nu 18.8) maar dan heb je nog steeds geen HDR.
Dat is sowieso stiekem een Hitachi uit de DC serie dus die hebben dat hele gezeik sowieso nietEn zoals je weet zijn >8TB drives van WD geen SMR maar CMR
De mijne zijn van het type:
WD Ultrastar DC HC320 SATA (512e, SE), 8TB, die lezen en schrijven 243MB/s per stuk.
Maar goed dat je het zegt dus bij deze de tabel voor wie hem nog niet kent :

Voor zover die nog steeds up-to-date is dan...
Van die twee is de Shield TV inderdaad wel de betere keuzeIk ging de htpc vervangen voor het ontbreken van 4k HDR , dit kan alleen onder windows met x86 hardware momenteel.
Dus de keuze was een Shield, omdat ik geen windows HTPC wil.
@nero355 idd door het ontbreken van HDR en het laten vervallen van Nvidia (vanaf kodi 19) heb ik mijn oog laten vallen op de shield.
Ik heb mijn liberelec nooit geüpdate naar 18.8 omdat ik een fork gebruik met allerlei emulators. En een i7 doet 4k op zijn sloffen.
Nu de shield nog
Ik heb mijn liberelec nooit geüpdate naar 18.8 omdat ik een fork gebruik met allerlei emulators. En een i7 doet 4k op zijn sloffen.
Nu de shield nog
Yoowwww,
Ik ben nog nieuw in het topic (volg het pas sinds vandaag door een doorverwijzing van de front page). Interessant leesvoer, zelfs al wat meegepikt.
Ik gebruik de Shield TV Pro (2019) icm een LG Oled C9 65" (direct aangesloten middels passthrough eARC). Dit loopt door naar mijn Marantz SR 5014 en het geluid is gruwelijk. Ik kwam van een Mi Box S en dat was het allemaal net niet voor mij. Nu kan ik eindelijk HD sound (Dolby/DTS) afspelen en dat is een wereld van verschil met gewone DTS of DD. Zelfs Dolby Atmos loopt goed
Ben helemaal tevreden met de Shield TV, zie af en toe nog wat hickups bij het beeld bij pannen in Kodi, maar dat heb ik nooit goed gekregen bij welke setup dan ook. Films heb ik ouderwets op een HDD staan (USB 3.1) en dat vind ik nog altijd superchill!
Ik ben nog nieuw in het topic (volg het pas sinds vandaag door een doorverwijzing van de front page). Interessant leesvoer, zelfs al wat meegepikt.
Ik gebruik de Shield TV Pro (2019) icm een LG Oled C9 65" (direct aangesloten middels passthrough eARC). Dit loopt door naar mijn Marantz SR 5014 en het geluid is gruwelijk. Ik kwam van een Mi Box S en dat was het allemaal net niet voor mij. Nu kan ik eindelijk HD sound (Dolby/DTS) afspelen en dat is een wereld van verschil met gewone DTS of DD. Zelfs Dolby Atmos loopt goed
Ben helemaal tevreden met de Shield TV, zie af en toe nog wat hickups bij het beeld bij pannen in Kodi, maar dat heb ik nooit goed gekregen bij welke setup dan ook. Films heb ik ouderwets op een HDD staan (USB 3.1) en dat vind ik nog altijd superchill!
Wij zien de resultaten van een dubbelblindtest wel verschijnen?JDL15 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:38:
Nu kan ik eindelijk HD sound (Dolby/DTS) afspelen en dat is een wereld van verschil met gewone DTS of DD.
"Hickups bij het beeld bij pannnen' klinkt als judder. Daar is daadwerkelijk wat tegen te doen. Zie de topicstart.Ben helemaal tevreden met de Shield TV, zie af en toe nog wat hickups bij het beeld bij pannen in Kodi, maar dat heb ik nooit goed gekregen bij welke setup dan ook. Films heb ik ouderwets op een HDD staan (USB 3.1) en dat vind ik nog altijd superchill!
@BlaBla1973 Wat bedoel je met “vervallen van Nvidia (vanaf kodi 19)”?
@BlaBla1973 ik heb vergelijkbare problemen gehad met Kodi op de Shield. Ik gebruik in de regel 4K HDR (Remuxes) tussen de 50 en 100GB. De ene film speelt vloeiend af, de andere stottert als een gek. Ze worden gestreamd vanaf een Windows 10 pc. Ik heb op die PC de gebruikte bandbreedte bijgehouden, en als de film begint te stotteren zie ik de bandbreedte omhoog schieten. Heb SMB en NFS geprobeerd. Het lijkt erop dat óf de Kodi client óf de server deze pieken gewoon niet aan kan. Ik merkte ook dat films altijd op dezelfde momenten stotteren.
Op een gegeven moment was ik er klaar mee en heb ik Plex geïnstalleerd. De app op de Shield ziet er een stuk simpeler uit en de interface is minder prettig als Kodi, maar alle films spelen vloeiend af (zonder conversie vanaf de server uiteraard). Dit gebruik ik nu al maanden, en ik ben er tevreden over.
Op een gegeven moment was ik er klaar mee en heb ik Plex geïnstalleerd. De app op de Shield ziet er een stuk simpeler uit en de interface is minder prettig als Kodi, maar alle films spelen vloeiend af (zonder conversie vanaf de server uiteraard). Dit gebruik ik nu al maanden, en ik ben er tevreden over.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
- Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
- Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
- Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.