Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rallye schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:13:
@BlaBla1973 Wat bedoel je met “vervallen van Nvidia (vanaf kodi 19)”?
Waarschijnlijk heeft het met Kodi op PC's en het vervallen van VDPAU ondersteuning te maken:
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=338170
https://github.com/xbmc/xbmc/pull/16057

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 15-09-2020 10:32 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 21:48
Rallye schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:13:
@BlaBla1973 Wat bedoel je met “vervallen van Nvidia (vanaf kodi 19)”?
Ze gaan de ondersteuning van Nvidia GPU's vanaf Kodi 19 in Liberelec stoppen. Dus voor windows en android is dat geen probleem.
Alleen voor linux varianten

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

N.a.v. de diverse berichten hier heb ik gisteravond toch nog even een test gedaan met diverse files op mijn Shield TV 2019.

Bij het testspelen van een '2160p.BluRay.REMUX.HEVC.DTS-HD.MA.TrueHD.7.1.Atmos'-bestand van ruim 80GB was geen enkele hapering te bespeuren. Zelfs herhalend scrollen (30+ minuten) door de film leverde geen problemen op. Bufferen duurt bij het skippen van een halve film misschien een een (halve) seconde.. niks te klagen.

Ook heb ik performance van de Shield TV bij de 4K77-print van een bekende film (73GB) eens bekeken en ook dit leverde geen problemen op. Soms duurde het dan wel twee seconden na het scrollen, voordat de film verder speelde. Dat heeft volgens mij te maken met de hoeveelheid film grain in de 'no DNR'-versie van deze titel, wat het afspelen aanzienlijk zwaarder maakt om af te spelen. Grain is namelijk cpu intensief.. maar ook hier: geen problemen.

Ik zou mensen met afspeelproblemen echt willen adviseren om de Shield om te ruilen als er problemen optreden bij het afspelen van dergelijke grote titels. Het hoort echt een soepele ervaring te zijn.

Dan ga ik er natuurlijk wel van uit, dat jouw netwerksetup écht helemaal in orde is. In mijn huiskamer zit een Shield TV verstopt, die via Gigabit LAN z`n data haalt van een SMB-share op het netwerk (Quad core die dienst doet als server/router/cctv).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:28
The Zep Man schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:44:
[...]
Wij zien de resultaten van een dubbelblindtest wel verschijnen? :P

Haha, ja hoe dan >:) ?
Merk het echt aanzienlijk DTS Jurassic World Fallen Kingdom gekeken en Mad Max Road to Fury DTS-HD met hetzelfde volume, schrok me bij laatstgenoemde kapot toen er voor het eerst gas werd gegeven met zijn auto..

[...]
"Hickups bij het beeld bij pannnen' klinkt als judder. Daar is daadwerkelijk wat tegen te doen. Zie de topicstart.
Ga ik even induiken, thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaBla1973
Robbio85 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:14:
@BlaBla1973 ik heb vergelijkbare problemen gehad met Kodi op de Shield. Ik gebruik in de regel 4K HDR (Remuxes) tussen de 50 en 100GB. De ene film speelt vloeiend af, de andere stottert als een gek. Ze worden gestreamd vanaf een Windows 10 pc. Ik heb op die PC de gebruikte bandbreedte bijgehouden, en als de film begint te stotteren zie ik de bandbreedte omhoog schieten. Heb SMB en NFS geprobeerd. Het lijkt erop dat óf de Kodi client óf de server deze pieken gewoon niet aan kan. Ik merkte ook dat films altijd op dezelfde momenten stotteren.

Op een gegeven moment was ik er klaar mee en heb ik Plex geïnstalleerd. De app op de Shield ziet er een stuk simpeler uit en de interface is minder prettig als Kodi, maar alle films spelen vloeiend af (zonder conversie vanaf de server uiteraard). Dit gebruik ik nu al maanden, en ik ben er tevreden over.
Ja Plex zou een oplossing kunnen zijn, maar ben en bliif een kodi fan :)

Gisterenavond nog een keer alle settings door gelopen van de shield(Atmos uit gezet) en kodi.
Ook de advancedsettings. xml nieuw gemaakt (ipv oude copy) met alleen mijn SQL en de buffer setings erin.
Router vervangen voor een gbit switch...
Alles opnieuw opgestart en de 4k HDR rip van Saving Private Ryan van 90GB(ongeveer) gestart..
Geen haperingen, de film tot 1,5 uur gekeken, werkt als een trein.
Daarna kodi afgesloten, de Shield een reboot gegeven.
Film gestart waar ik was gebleven... binnen 5 min 2 keer een buffer probleem :O
Film gestopt en gestart vanaf het begin, geen problemen voor 20 min...
Daarna weer vanaf het begin gestart en binnen 1 min een buffer probleem...

Ik snap er echt geen ruk meer van.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 14:53
Michael Knight schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:25:
N.a.v. de diverse berichten hier heb ik gisteravond toch nog even een test gedaan met diverse files op mijn Shield TV 2019.

Bij het testspelen van een '2160p.BluRay.REMUX.HEVC.DTS-HD.MA.TrueHD.7.1.Atmos'-bestand van ruim 80GB was geen enkele hapering te bespeuren. Zelfs herhalend scrollen (30+ minuten) door de film leverde geen problemen op. Bufferen duurt bij het skippen van een halve film misschien een een (halve) seconde.. niks te klagen.

Ook heb ik performance van de Shield TV bij de 4K77-print van een bekende film (73GB) eens bekeken en ook dit leverde geen problemen op. Soms duurde het dan wel twee seconden na het scrollen, voordat de film verder speelde. Dat heeft volgens mij te maken met de hoeveelheid film grain in de 'no DNR'-versie van deze titel, wat het afspelen aanzienlijk zwaarder maakt om af te spelen. Grain is namelijk cpu intensief.. maar ook hier: geen problemen.

Ik zou mensen met afspeelproblemen echt willen adviseren om de Shield om te ruilen als er problemen optreden bij het afspelen van dergelijke grote titels. Het hoort echt een soepele ervaring te zijn.

Dan ga ik er natuurlijk wel van uit, dat jouw netwerksetup écht helemaal in orde is. In mijn huiskamer zit een Shield TV verstopt, die via Gigabit LAN z`n data haalt van een SMB-share op het netwerk (Quad core die dienst doet als server/router/cctv).
Ik heb met de Shield 2017 en 2019 precies dezelfde problemen die ik eerder beschreef. De films haperen op precies dezelfde momenten. Het probleem zal dus ergens in mijn (gbit) netwerk liggen. Maar aangezien Plex alles wel foutloos afspeelt heb ik niet de drang om verder te troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Robbio85 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:34:
[...]

Ik heb met de Shield 2017 en 2019 precies dezelfde problemen die ik eerder beschreef. De films haperen op precies dezelfde momenten. Het probleem zal dus ergens in mijn (gbit) netwerk liggen. Maar aangezien Plex alles wel foutloos afspeelt heb ik niet de drang om verder te troubleshooten.
Een geluk dat het met Plex wel werkt, maar dat betekent wel dat je ergens extra resources(meer bufferen, of met transcoding?) inzet om het gebrek van iets anders te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
Michael Knight schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:44:
[...]

Een geluk dat het met Plex wel werkt, maar dat betekent wel dat je ergens extra resources(meer bufferen, of met transcoding?) inzet om het gebrek van iets anders te compenseren.
Precies, ik heb geen idee welk protocol Plex gebruikt om die bestanden te streamen. Wel heb ik transcoding uit staan. De films worden dus as-is gestreamd, zonder conversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
Robbio85 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:46:
[...]

Precies, ik heb geen idee welk protocol Plex gebruikt om die bestanden te streamen. Wel heb ik transcoding uit staan. De films worden dus as-is gestreamd, zonder conversie.
Dan kan het alleen in Kodi fout gaan toch?
Ik zal Plex een proberen op mijn Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
BlaBla1973 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:50:
[...]

Dat ligt voor de hand. De enige andere optie is dat Plex een ander protocol (dus geen NFS/SMB) gebruikt om de bestanden aan te bieden. Wellicht werkt dat efficienter (bv minder overhead).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

BlaBla1973 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:50:
[...]

Nee, zoals ik hierboven al zei, Plex compenseert dan voor een ander gebrek in jouw setup.
Als de buffertijd anders (groter) is ingesteld binnen Plex, dan compenseert dat voor het feit dat jouw netwerk niet voldoende overhead heeft om bij piekbelasting genoeg data bij Kodi aan te leveren.
Robbio85 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:52:
[...]

Dat ligt voor de hand. De enige andere optie is dat Plex een ander protocol (dus geen NFS/SMB) gebruikt om de bestanden aan te bieden. Wellicht werkt dat efficienter (bv minder overhead).
Of, zie hierboven. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Michael Knight op 15-09-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
Idd, maar dat zou betekenen dat het probleem in Kodi opgelost kan worden door advancedsettings.xml aan te passen. Dit heb ik destijds ook geprobeerd. Allerlei buffergroottes en andere settings geprobeerd (inclusief settings die men specifiek voor de Shield adviseerde op fora), maar helaas geen succes.

[ Voor 17% gewijzigd door Robbio85 op 15-09-2020 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Robbio85 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:08:
Idd, maar dat zou betekenen dat het probleem in Kodi opgelost kan worden door advancedsettings.xml aan te passen. Dit heb ik destijds ook geprobeerd. Allerlei buffergroottes geprobeerd, maar helaas geen succes.
Ik denk dat er dan meer binnen Kodi nodig is dan enkel de cijfertjes van de buffer aanpassen. Kodi moet er dan ook nog mee om kunnen gaan. Meer benzine in een auto wil nog niet zeggen dat de auto harder gaat, daar is ook een mapping (sturing) voor nodig.

Dat is een manier om het te bekijken. Het probleem ligt echter nog steeds ergens anders: de netwerksetup. Dat Kodi softwarematig moet gaan compenseren om dat netwerkprobleem op te lossen is eigenlijk de omgekeerde wereld.

Je maakt gebruik van premium hardware voor het bekijken van '4K HDR SUPER ULTRA' beeldmateriaal, dan moet jouw omringende setup daar ook voor geschikt (premium) zijn. Alle andere aanpassingen zijn eigenlijk work arounds.

Vergelijk het maar met een premium auto met el cheapo banden. Je hebt een 300+ pk auto, maar die auto kan zijn vermogen niet kwijt aan de banden en autoweg (jouw netwerk). Dan kun je gaan bufferen door te cruisen op tussensnelheden, maar dat lost het eigenlijke probleem niet op.

[ Voor 12% gewijzigd door Michael Knight op 15-09-2020 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
Michael Knight schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:05:
[...]

Nee, zoals ik hierboven al zei, Plex compenseert dan voor een ander gebrek in jouw setup.
Als de buffertijd anders (groter) is ingesteld binnen Plex, dan compenseert dat voor het feit dat jouw netwerk niet voldoende overhead heeft om bij piekbelasting genoeg data bij Kodi aan te leveren.

[...]
Plex compenseert het gebrek wat kodi heeft, een grotere buffer.
Ik heb het idee dat Kodi op de shield weinig tot niks doet met die buffer parameters.
Mijn nas en netwerk zijn snel zat, ik zat gisteren te kijken(nas) bij Saving Private Ryan en de hele film doet mijn nas tussen de 10 en 15 MB/sec streamen,
Dan heb ik een hapering op de shield, maar dat zie ik niet terug in het netwerk verkeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
@Michael Knight Daar zit zeker iets in. Maar aangezien Plex het vlekkeloos afspeelt heb ik niet de drang om mijn netwerk uitgebreid na te lopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Robbio85 op 15-09-2020 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

BlaBla1973 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:15:
[...]

Plex compenseert het gebrek wat kodi heeft, een grotere buffer.
Ik heb het idee dat Kodi op de shield weinig tot niks doet met die buffer parameters.
Mijn nas en netwerk zijn snel zat, ik zat gisteren te kijken(nas) bij Saving Private Ryan en de hele film doet mijn nas tussen de 10 en 15 MB/sec streamen,
Dan heb ik een hapering op de shield, maar dat zie ik niet terug in het netwerk verkeer
Als het in een goede conforme testopstelling wel gewoon werkt, dan is het geen gebrek van Kodi, maar van jouw netwerk. Kodi levert hier (en op andere plaatsen) namelijk gewoon wat het adverteert.

Als jouw Shield hapert zonder piekbelasting op jouw netwerk, dan zou ik dus de Shield omruilen/aanbieden ter reparatie.

En uit interesse: kun je mij de bestandsinfo eens doorsturen van jouw film? Ik test `m graag een keer als dat lukt. B)
Robbio85 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:15:
@Michael Knight Daar zit zeker iets in. Maar aangezien Plex het vlekkeloos afspeelt heb ik niet de drang om mijn netwerk uitgebreid na te lopen.
Als jij hier gelukkig mee bent, dan ben ik blij voor jou natuurlijk :Y

[ Voor 14% gewijzigd door Michael Knight op 15-09-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:52
BlaBla1973 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:30:
[...]

Ja Plex zou een oplossing kunnen zijn, maar ben en bliif een kodi fan :)

Gisterenavond nog een keer alle settings door gelopen van de shield(Atmos uit gezet) en kodi.
Ook de advancedsettings. xml nieuw gemaakt (ipv oude copy) met alleen mijn SQL en de buffer setings erin.
Router vervangen voor een gbit switch...
Alles opnieuw opgestart en de 4k HDR rip van Saving Private Ryan van 95GB(ongeveer) gestart..
Geen haperingen, de film tot 1,5 uur gekeken, werkt als een trein.
Daarna kodi afgesloten, de Shield een reboot gegeven.
Film gestart waar ik was gebleven... binnen 5 min 2 keer een buffer probleem :O
Film gestopt en gestart vanaf het begin, geen problemen voor 20 min...
Daarna weer vanaf het begin gestart en binnen 1 min een buffer probleem...

Ik snap er echt geen ruk meer van.. :P
Nou je bent iig niet de enige, ik heb dit vreemde gedrag ook af en toe en kan het totaal niet verklaren...
Wat nog vreemder is, is dat mijn 2e setup in de speelkamer dit niet heeft. In beide kamers een 4K OLED en dezelfde HDMI 2.1 Rolink kabels. Enige verschil is dat in de woonkamer er een Denon X2700H tussen zit, in de speelkamer zit de Shield rechtstreeks op de TV en via ARC terug naar mijn Onkyo.
Echter als ik de Shield in de woonkamer rechtstreeks aansluit heb ik ook dezelfde problemen, af en toe.
Als gaat het na de reset van mijn Shield wel beter, als in heel soms nog maar 1-4 stotteringen.
Dat hij echt gaat hakkelen en het geluid wegvalt heb ik niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
Marsman83 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:28:
[...]

Nou je bent iig niet de enige, ik heb dit vreemde gedrag ook af en toe en kan het totaal niet verklaren...
Wat nog vreemder is, is dat mijn 2e setup in de speelkamer dit niet heeft. In beide kamers een 4K OLED en dezelfde HDMI 2.1 Rolink kabels. Enige verschil is dat in de woonkamer er een Denon X2700H tussen zit, in de speelkamer zit de Shield rechtstreeks op de TV en via ARC terug naar mijn Onkyo.
Echter als ik de Shield in de woonkamer rechtstreeks aansluit heb ik ook dezelfde problemen, af en toe.
Als gaat het na de reset van mijn Shield wel beter, als in heel soms nog maar 1-4 stotteringen.
Dat hij echt gaat hakkelen en het geluid wegvalt heb ik niet meer gehad.
Behoorlijk vaag ja, heb je ze al een keer omgewisseld en getest?
Dan kan je eigenlijk alles uitsluiten en zit het in de Shield zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik zo eens lees wat jullie allemaal omschrijven dan zou ik twee dingen aanwijzen als mogelijk probleem :
- Een brakke batch Shield TV's.
- Een Android TV of Kodi update die niet helemaal stabiel is...

Verder blijft het een Android apparaat dus misschien dat een volledige reset naar fabrieksinstellingen nog wat kan fixen :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
BlaBla1973 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:13:
[...]

Behoorlijk vaag ja, heb je ze al een keer omgewisseld en getest?
Dan kan je eigenlijk alles uitsluiten en zit het in de Shield zelf.
Yup, ook al gedaan, vreemde is dat de goedwerkende shield uit de speelkamer in de woonkamer wel stottert.
Zelfs nadat ik alle HDMI kabels vervangen heb dus het ligt niet aan de Shield zou ik zeggen, ook niet aan de HDMI kabels, ook niet netwerk want ook vervangen en beide Shields zitten op dezelfde switch.
Ook niet netwerkdoorvoersnelheid want kan de zware film tegelijk op beide shields afspelen zonder problemen, echter na een tijdje stottert de shield in de woonkamer even terwijl de shield in de speelkamer vrolijk doorspeelt :?
Ik heb wel sterk het vermoeden dat dit na de 8.2 update is gekomen, daarvoor heb ik dit nooit gemerkt.

Update: ok ik heb teveel lopen klagen denk ik want zojuist merk ik ook stotters op mijn Shield in de speelkamer...

[ Voor 6% gewijzigd door Marsman83 op 15-09-2020 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waarom zet je de betreffende film niet op een snel USB 3.0 opslagmedium, om vervolgens direct af te spelen op de Shield TV? Daarmee kan je mogelijk je netwerk uitsluiten als daar ook haperingen in voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
The Zep Man schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:45:
[...]
Waarom zet je de betreffende film niet op een snel USB 3.0 opslagmedium, om vervolgens direct af te spelen op de Shield TV? Daarmee kan je mogelijk je netwerk uitsluiten als daar ook haperingen in voorkomen.
Dat kan ik nog wel eens testen maar vermoed dus juist niet het netwerk. Ook omdat ik files kan overdragen met een constante snelheid van 100MB/s.

Ik heb overigens onderstaande tool gevonden waarmee je vanuit Kodi je AdvancedSettings.xml makkelijk kan aanpassen.
Met name de buffergrootte en wanneer de buffer gebruikt moet worden, standaard wordt deze namelijk niet gebruikt voor files over een SMB share.
https://www.firesticktric...all-ares-wizard-kodi.html
Ik heb nu mijn buffer op 225MB gezet en mode 2, tot nu toe nog geen stotteringen.
Het geheugen wordt hier daadwerkelijk meer mee gevuld, eerst had ik ruim 1GB vrij als ik een film in Kodi afspeelde, nu iets van 600MB.
Ik hou jullie op de hoogte :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Marsman83 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:49:
Dat kan ik nog wel eens testen maar vermoed dus juist niet het netwerk.
Mensen die vermoeden en aannemen worden vaak teleurgesteld. Meten is weten.

Dat bufferverhaal is sowieso interessant, niet enkel voor SMB shares. :)

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 15-09-2020 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
Marsman83 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:49:
[...]

Dat kan ik nog wel eens testen maar vermoed dus juist niet het netwerk. Ook omdat ik files kan overdragen met een constante snelheid van 100MB/s.

Ik heb overigens onderstaande tool gevonden waarmee je vanuit Kodi je AdvancedSettings.xml makkelijk kan aanpassen.
Met name de buffergrootte en wanneer de buffer gebruikt moet worden, standaard wordt deze namelijk niet gebruikt voor files over een SMB share.
https://www.firesticktric...all-ares-wizard-kodi.html
Ik heb nu mijn buffer op 225MB gezet en mode 2, tot nu toe nog geen stotteringen.
Het geheugen wordt hier daadwerkelijk meer mee gevuld, eerst had ik ruim 1GB vrij als ik een film in Kodi afspeelde, nu iets van 600MB.
Ik hou jullie op de hoogte :)
Ja die had ik ook gevonden, heb div instellingen gebruikt.
Mijn shield (2017 16GB) had deze instellingen via die tool:

<advancedsettings>
<cache>
<buffermode>2</buffermode>
<memorysize>414187520</memorysize>
<readfactor>5</readfactor>
</cache>
</advancedsettings>

Maar dat gaf weinig verbetering hier, ik heb ook dit pas na de 8.2 update...
Ik hoop op een snelle patch...want alles is verder goed de shield, maar films kijken met happeringen is gewoon irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
BlaBla1973 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:47:
[...]

<advancedsettings>
<cache>
</cache>
</advancedsettings>

Ik hoop op een snelle patch...want alles is verder goed de shield, maar films kijken met happeringen is gewoon irritant.
Wat als je de filmbestanden die haperen afspeelt via de USB van de Shield? Spelen ze dan wel goed af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
Dat heb ik nog niet getest..zal er eens naar kijken, maar heb het idee dat dat wel werkt.
Kan ook nog eens kijken om mijn NFS share om te zetten naar SMB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ike. schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:53:
[...]

Wat als je de filmbestanden die haperen afspeelt via de USB van de Shield? Spelen ze dan wel goed af?
De Shield 2019 (non-pro) heeft helaas geen USB poorten dus kan dat niet testen.
Volgens mij is herstarten voordat je een film kijkt nog de beste remedie, ik heb daarna nagenoeg nooit haperingen.
Jammer dat hij niet met de remote san te zetten is nadat je hem uitgeschakeld hebt, anders kon ik dat via mijn Harmony programmeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomGear
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-07 23:27
effect10 schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:54:
Zet je SHIELD op engels dan doet ie het.

[...]
DIT WERKT !!!! ik danku !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 16:38

Snippertje

Light up your life

Ik heb de shield nu een tijdje in gebruik en ben er super tevreden over. Maar vandaag viel me pas echt op hoe goed de ai upscaling is bij het kijken van een aflevering streetlab met de npo app. Heb de demo mode even geprobeerd en echt een gigantisch verschil bij dit soort content. Hebben mensen dit ook al geprobeerd met gamestream? Dat zou nu ook moeten werken volgens mij.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Snippertje schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:17:
Ik heb de shield nu een tijdje in gebruik en ben er super tevreden over. Maar vandaag viel me pas echt op hoe goed de ai upscaling is bij het kijken van een aflevering streetlab met de npo app. Heb de demo mode even geprobeerd en echt een gigantisch verschil bij dit soort content. Hebben mensen dit ook al geprobeerd met gamestream? Dat zou nu ook moeten werken volgens mij.
Wat mij op is gevallen is dat het soms ook totaal niet werkt. Het maakt alles artificieel scherper, en doet dat meestal heel goed (artifacts vallen niet zo snel op bij bewegende beelden), maar soms is het echt duidelijk te zien: duidelijke randen om objecten vanwege oversharpening. Je kunt dit goed zien als je een beeld op pauze zet en dan met de settings gaat spelen.

Ik heb het nog wel aan, maar heb detail app "low" gezet waardoor het niet zo artificieel overkomt. Maar het doet zijn werk zeker!

Arrived anxious, left bored

Puck schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 23:01:
Wat mij op is gevallen is dat het soms ook totaal niet werkt. Het maakt alles artificieel scherper, en doet dat meestal heel goed (artifacts vallen niet zo snel op bij bewegende beelden), maar soms is het echt duidelijk te zien: duidelijke randen om objecten vanwege oversharpening. Je kunt dit goed zien als je een beeld op pauze zet en dan met de settings gaat spelen.
Met de kanttekening dat zulke technieken niet bedoeld zijn om met stilstaand beeld te gebruiken. ;)

Wat ze nog kunnen verbeteren is dat die upscaling uitgeschakeld kan worden voor bepaalde programma's/functies. Zo wil je het misschien wel voor bewegende beelden, maar niet voor bijvoorbeeld het bekijken van foto's.

[edit]
Mogelijk wordt de AI upscaling enkel gebruikt bij het afspelen van video en niet bij het gehele beeld. In dat geval maakt het natuurlijk niet uit voor foto's.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 16-09-2020 08:43 ]

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

The Zep Man schreef op woensdag 16 september 2020 @ 08:08:
[...]
Met de kanttekening dat zulke technieken niet bedoeld zijn om met stilstaand beeld te gebruiken. ;)
Helemaal mee eens hoor, ik bedoelde het meer als voorbeeld om het effect beter te kunnen zien en wanneer het soms de mist in gaat bij relatief rustige beelden zoals gamestreams: kleinere schermen als iemand achter een webcam met weinig beweging, bv. Je ziet vaak dat haarlijnen of kabels (zeker witte) dan zo scherp worden dat ze juist pixelig worden.

Ik zoek ook nog een manier om de settings per applicatie automatisch aan te passen.

[ Voor 3% gewijzigd door Puck op 16-09-2020 08:22 ]

Arrived anxious, left bored

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-09 12:04
Ik heb een vraag. Ik heb een Shield TV 2019 model. Deze is aangesloten via mijn TV en vanuit mijn TV naar de soundbar via ARC. MIjn soundbar is een Samsung HW-Q70T echter ik had het ook met mijn vorige LG soundbar.

Ik heb vaak lypsync issues welke ik kan verhelpen door de audio delay in te stellen in de shield. Echter na een herstart van de shield is de delay compleet anders en dien je weer te prutsen om deze goed te krijgen. Hebben meer gebruikers hier last van en is er een oplossing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Mexflex1980 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:00:
Ik heb een vraag. Ik heb een Shield TV 2019 model. Deze is aangesloten via mijn TV en vanuit mijn TV naar de soundbar via ARC. MIjn soundbar is een Samsung HW-Q70T echter ik had het ook met mijn vorige LG soundbar.

Ik heb vaak lypsync issues welke ik kan verhelpen door de audio delay in te stellen in de shield. Echter na een herstart van de shield is de delay compleet anders en dien je weer te prutsen om deze goed te krijgen. Hebben meer gebruikers hier last van en is er een oplossing?
En als je nou eens de shield direct op de soundbar prikt ? Zo heb ik dat hier, wel op een ander type namelijk de HW-K950 en dat geeft nul lip synch problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:33
Ik zou sowieso de shield altijd direct op de soundbar aansluiten. ARC kan alleen dolby digital of dts geluid doorgeven. Deze formaten zijn al vrij oud.
eARC zou wel beter zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee. Daarnaast zijn er maar een handjevol toestellen die dat ondersteunen.

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-09 12:04
ppeterr schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:25:
[...]

En als je nou eens de shield direct op de soundbar prikt ? Zo heb ik dat hier, wel op een ander type namelijk de HW-K950 en dat geeft nul lip synch problemen.
Ik kan dat idd eens proberen. Dank je wel voor je reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlaBla1973
BlaBla1973 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:47:
[...]

<advancedsettings>
<cache>
</cache>
</advancedsettings>

Ik heb uiteindelijk mijn shield leeg gemaakt en alles opnieuw erop gezet.
Heb geen buffer probleem meer gehad. :)

4K HDR 100GB files over het netwerk met NFS werkt gewoon goed nu .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDL15
Nog even een bedankje aan de TS. Judder is verholpen door zijn troubleshoot te volgen:

Kodi kan zelf de refresh rate instellen. Ga naar Settings -> System -> Display -> General -> Whitelist en kies de refresh rates die je door Kodi automatisch wilt laten schakelen. Bij twijfel, kies alle refresh rates die ondersteund worden voor de resolutie van je TV. Laat de standaard refresh rate voor wat het is. Ga nu naar Settings -> System -> Player -> Videos -> Playback -> Adjust display refresh rate. Configureer dit op 'On start / stop'. Start nu een video (opnieuw). Als alles goed gaat schakelt Kodi zelf het videosignaal naar de juiste refresh rate

Thanks, loopt nu eindelijk vloeiend!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:24
Ik heb bij Play Next alleen nog JellyFin content staan, niks van Prime Video of Netflix. Dit is al maanden zo trouwens. Hoe kan dat?
Anderen hier ook last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JDL15 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:17:
Nog even een bedankje aan de TS. Judder is verholpen door zijn troubleshoot te volgen:

[knip]
Met alle respect. Als je besluit om gebruik te maken van een bepaald programma, dan dient men ook de moeite te nemen om zich even te verdiepen in de mogelijkheden van dat programma. Dit is dus eigenlijk niets meer dan een standaard instelling binnen Kodi, die via hun Wiki ook terug te vinden is. Misschien staat daarbinnen nog meer te vinden wat handig voor je kan zijn.

Deze info is niet specifiek voor een Shield, dit geldt voor vrijwel ieder apparaat waarmee je Kodi kunt gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door hardware-lover op 17-09-2020 22:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
hardware-lover schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:06:
[...]

Met alle respect. Als je besluit om gebruik te maken van een bepaald programma, dan dient men ook de moeite te nemen om zich even te verdiepen in de mogelijkheden van dat programma. Dit is dus eigenlijk niets meer dan een standaard instelling binnen Kodi, die via hun Wiki ook terug te vinden is. Misschien staat daarbinnen nog meer te vinden wat handig voor je kan zijn.

Deze info is niet specifiek voor een Shield, dit geldt voor vrijwel ieder apparaat waarmee je Kodi kunt gebruiken.
Maar een bedankje is toch op zijn plaats? Ik weet dat dit een tweakers forum is en ben zeker wel wegwijs in home cinema met de daarbij behorende valkuilen, maar het is geen makkelijke materie hoor.

Ik vond het hele gebeuren met dts HD etc ook geen kattepis om te begrijpen maar je moet het toch ergens leren?

Overigens is het probleem nog niet helemaal opgelost want ik zie nog steeds veel gejudder bij pannend beeldmateriaal en nu heb ik ook veel judder op YouTube via de Shield en snap dat ik dan weer de settings om moet gooien naar 4k 60fps..

Ben nog wel even uit aan het vogelen en vind het zelfs interessant om ermee te klungelen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JDL15 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:26:
[...]
Maar een bedankje is toch op zijn plaats? Ik weet dat dit een tweakers forum is en ben zeker wel wegwijs in home cinema met de daarbij behorende valkuilen, maar het is geen makkelijke materie hoor.

Ik vond het hele gebeuren met dts HD etc ook geen kattepis om te begrijpen maar je moet het toch ergens leren?

Overigens is het probleem nog niet helemaal opgelost want ik zie nog steeds veel gejudder bij pannend beeldmateriaal en nu heb ik ook veel judder op YouTube via de Shield en snap dat ik dan weer de settings om moet gooien naar 4k 60fps..

Ben nog wel even uit aan het vogelen en vind het zelfs interessant om ermee te klungelen :)
Er is ook niets mis om je waardering te laten merken, maar sommige zaken zijn toch duidelijk beschreven, zoals in een handleiding van een TV bijvoorbeeld (die ook bijna niemand schijnt te lezen). Voor Kodi is er nu eenmaal een uitvoerige wiki geschreven, dus die handleiding bestaat, en is via Kodi.tv ook gemakkelijk te vinden. Dat is wat ik duidelijk wilde maken.

24p materiaal zal altijd wat judder laten zien (zoals dat eigenlijk ook hoort), als het 24p materiaal betreft?

Voor de originele Youtube app bestaat een alternatief waarmee ook de refreshrate automatisch kan worden aangepast aan het media. Het alternatief is hier al vaker voorbij en ter sprake gekomen. 👍

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 17-09-2020 23:01 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Ik ben er nog even goed ingedoken en zal het voor degene die het interesseert nog eens uitschrijven (zoeken op judder gaf maar een beperkt aantal resultaten en wellicht helpt het iemand anders). In mijn geval gaat het om een LG Oled C9 icm Shield TV Pro (2019).

De judder die ik ervaar heb ik in 2 samples vastgelegd:

- Sample 1: https://streamable.com/9cirah (direct bij het pannen in het gebergte)
- Sample 2: https://streamable.com/6edx6c (vanaf dat het woord ancestors wordt gezegd en de draai wordt gemaakt in het ronde dorpje zie je de houten balken nogal vaag en als je erop focust stottert het beeld daar)

Ik dacht eerst dat het probleem verholpen leek door de opties van de TS toe te passen, maar helaas leek dit alleen in de Youtube app te helpen van de Shield.

- Voor Youtube app in Shield (en ik denk buiten het speelfilm kijken om): kun je het beste 4K en 60fps selecteren in Display options van je Shield (mits je tv dit ondersteunt). Dit liep zeer vloeiend bij het afspelen van 4K 60fps content. Anders aanpassen want ik lees dat zowel 59,.. en 23,... ook kunnen helpen, afhankelijk van de content. Anders is bovengenoemde optie ook nog een mogelijkheid (youtube alternatief)
- Voor Shield heb ik het advies van TS laten staan, maar bleek dit het probleem niet te verhelpen. Dejudder optie van de LG did the trick, maar dan krijg je het soap opera effect. Gelukkig kun je deze naar intensiteit aanpassen: settings>picture>picture mode>Trumotion. Hierin kun je dejudder en blur naar gelange aanpassen. Zoals ik al las in dit forum verschilt dit per tv, maar het hielp mij wel.

Ik ga zelf nog even verder met IFTTT scenario's die TS voorstelde, misschien dat ik het nog verder kan optimaliseren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
sinds een paar dagen verschijnt er reclame bij het afspelen van content. Ik heb dit bij meerdere app's dus het is niet app specifiek (tivimate, iptv smarters pro). Ik heb alle laatst geïnstalleerde apps verwijderd maar het blijft maar in beeld. Wie heeft voor mij de tip om dit te omzijlen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:27
@JDL15 Heb je de auto refresh rate switcher al eens geprobeerd?

https://www.nvidia.com/en...a94fc11ea813c042e0a180512

Enige nadeel is dat de Netflix app ook tijdens de previews ook van Refresh Rate verandert. Mijn tv gaat dan 10s door het donker. Niet handig bij het scrollen door de bibliotheek. Je bent wel alle judder kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gruys7 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 04:57:
sinds een paar dagen verschijnt er reclame bij het afspelen van content. Ik heb dit bij meerdere app's dus het is niet app specifiek (tivimate, iptv smarters pro). Ik heb alle laatst geïnstalleerde apps verwijderd maar het blijft maar in beeld. Wie heeft voor mij de tip om dit te omzijlen?
Klinkt als iets dodgy geïnstalleerd op je Shield TV. Ik zou een factory reset overwegen.
HEY_DUDE schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:26:
Enige nadeel is dat de Netflix app ook tijdens de previews ook van Refresh Rate verandert. Mijn tv gaat dan 10s door het donker. Niet handig bij het scrollen door de bibliotheek. Je bent wel alle judder kwijt.
Oplossing: previews uitzetten. ;)

[edit]
Is misschien meer een workaround. Nog steeds voor mij beter dan een TV die constant omschakelt. :)

Gekeken naar hoe gefragmenteerd het streaming landschap is voor extra functies op Android TV boxen denk ik niet dat dit ooit op een goede manier opgelost gaat worden. Zie bijvoorbeeld de ondersteuning voor mediatoetsen op USB toetsenborden. Kodi? Geen probleem. Netflix? Werkt perfect. Prime Video? Nope.

[ Voor 63% gewijzigd door The Zep Man op 18-09-2020 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
[b]The Zep Man schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:53:
[...]
Oplossing: previews uitzetten. ;)
Thnx! Wist niet dat die optie er was |:( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Laatst online: 20-09 08:17
HEY_DUDE schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:15:
[...]

Thnx! Wist niet dat die optie er was |:( :)
Kun je volgens mij alleen uitzetten als je via de website inlogt, via de app op de shield of telefoon lukt dit niet.

Jammer alleen dat de refreshrate bij Disney+ niet werkt en heb hem bij YouTube ook uitgezet door al die irritante reclames, waardoor hij steeds gaat schakelen.

Voor Netflix werkt het gewoon perfect en Kodi werkt uit zichzelf al goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 07:54
Ik krijg op korte termijn internet only via glasvezel (tweak) en overweeg om dan helemaal weg te gaan bij Ziggo ipv Ziggo TV Only dat ik eerder bedacht had. Nu wil ik voor TV kijken dan NLZiet gaan gebruiken. :+

Maar mijn wederhelft heeft geen zin om via de GSM de TV te gaan besturen (icm chromecast).
Ik heb ook nog een Pi met Kodi aan de TV hangen, dus heb nu het plan om zowel de chromecast als de Pi naar de zolder te verhuizen en dan met een Shield te gaan werken.

Ik heb dit draadje eens doorgelezen (vanaf dit jaar ;) ) en wordt eigenlijk best wel enthousiast van deze alleskunner. Ik wil 'm dan aansluiten via m'n Denon receiver op TV.

Maar heb nog een aantal vraagjes:

Is de Pro daadwerkelijk de meerwaarde waard? Ik ga waarschijnlijk alleen streamen (Netflix, NLZiet, Videoland, YT etc), casten en Kodi (tbv films op een NAS) gebruiken en niet gamen.

Is NLZiet op de shield qua gebruikersgemak en beeld, vergelijkbaar met de Nextbox van Ziggo?
Dus incl. begin gemist en terugkijken?

Kan er ook internetradio mee gebruikt worden? In te schakelen via een voice commando zonder de TV aan te zetten?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Joop_Klepzeiker schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:42:
[knip]

Maar heb nog een aantal vraagjes:

Is de Pro daadwerkelijk de meerwaarde waard? Ik ga waarschijnlijk alleen streamen (Netflix, NLZiet, Videoland, YT etc), casten en Kodi (tbv films op een NAS) gebruiken en niet gamen.
Op wat voor TV (lees HD/Full HD/4k) ga je het e.e.a. bekijken?
Is NLZiet op de shield qua gebruikersgemak en beeld, vergelijkbaar met de Nextbox van Ziggo?
Dus incl. begin gemist en terugkijken?
[knip]
Nee, dat is het niet helemaal, maar dit wil niet zeggen dat het niet voldoende zou kunnen zijn? Voor de zenders die beschikbaar zijn is Begin gemist en terugkijken een mogelijkheid.

Er is een eigen topic voor NPO Start [Plus]/NLZiet waar je vragen zou kunnen stellen specifiek voor NLZiet; [Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus] en NLZiet

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
hardware-lover schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:45:
[...]

Op wat voor TV (lees HD/Full HD/4k) ga je het e.e.a. bekijken?

[...]
Nu nog op een Full HD Tv (uit 2011, destijds topmodel Samsung). Maar als die de geest geeft komt er minimaal een 4k OLED voor terug.
hardware-lover schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:45:
[...]
Nee, dat is het niet helemaal, maar dit wil niet zeggen dat het niet voldoende zou kunnen zijn? Voor de zenders die beschikbaar zijn is Begin gemist en terugkijken een mogelijkheid.
Er is een eigen topic voor NPO Start [Plus]/NLZiet waar je vragen zou kunnen stellen specifiek voor NLZiet; [Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus] en NLZiet
Ok, thanx, ga ik dat draadje ook doornemen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Joop_Klepzeiker, duidelijk zo.

Voor een Full HD TV ligt de lat aardig lager. Indien het aankoopbedrag voor een Shield (Pro) je geen kopzorgen geeft dan zit je daarmee een beetje aan het einde van het spectrum vwb Android TV prestaties. Wil je echter liever wat geld in de zak houden en zou je eerst wat ervaring op willen doen met Android TV en zijn mogelijkheden, dan is er aan de andere zijde van datzelfde spectrum ook wel wat te vinden wat zou kunnen voldoen. Je zou dan ook eens kunnen kijken naar een Mi Boxje (S, niet de TV stick).
Wil je echter kunnen beschikken over een apparaat wat met (zowat) alle HD audio-formaten om kan gaan, dan valt de Mi Box af als kandidaat.

Ik heb beiden in het bezit (en gebruik), en het is eigenlijk allen waar naar z'n geld (vind ik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Dan ga ik voor de Pro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joop_Klepzeiker schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:42:
Kan er ook internetradio mee gebruikt worden? In te schakelen via een voice commando zonder de TV aan te zetten?
Dat kan jouw Denon toch ook :?

Of is het netwerk gedeelte net zo brak als bij mijn Marantz om de zoveel tijd ?! :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
nero355 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:31:
[...]

Dat kan jouw Denon toch ook :?

Of is het netwerk gedeelte net zo brak als bij mijn Marantz om de zoveel tijd ?! :+
Her netwerkgedeelte is idd niet het sterkste punt van Denon.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
[quote]The Zep Man schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:53:
[...]
Klinkt als iets dodgy geïnstalleerd op je Shield TV. Ik zou een factory reset overwegen.

Bedankt, ik hoop toch op een andere oplossing dan dit laatste redmiddel. anyone?

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik heb een probleem waar ik niet uit kom..
Als ik TV (LG 2020) zit te kijken, dan gebeurt het regelmatig dat het startscherm van de nvidia tevoorschijn komt..zomaar uit het niets.
Dit is iets van de laatste maand, daarvoor geen probleem.

Kan iemand mij suggesties doen waar dat aan kan liggen?

• StGermain
  • Laatst online: 19-09 15:44
NrG! schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:08:
Als ik TV (LG 2020) zit te kijken, dan gebeurt het regelmatig dat het startscherm van de nvidia tevoorschijn komt..zomaar uit het niets.

Misschien instellen dat de Shield de hdmi input niet kan wijzigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online

Misschien veroorzaakt de HDMI CEC instelling dat op de shield. Als je die eens uitzet, dan zal de shield niet meer "zien" dat je tv aan/gaat staat. En wellicht niet meer je tv forceren daar naar toe te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gruys7 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:47:
Bedankt, ik hoop toch op een andere oplossing dan dit laatste redmiddel. anyone?
Nee, eigenlijk niet. Na een "major" update is het eigenlijk altijd verstandig om "schoon" te starten met een fabrieks reset. Indien je totaal geen problemen hebt na zo'n update dan is daar geen aanleiding voor, maar zit je wel met issues dan is dat eigenlijk een van de eerste dingen die je moet overwegen. Het kan werkelijk een wereld van verschil geven.

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 19-09-2020 13:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online

Shield is erg agressief met het opeisen van de aandacht. Ik heb het opgelost door sowieso HDMI CEC uit te zetten en de Shield aan een andere HDMI te hangen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
Ik vind de Shield juist erg aardig: je kunt je CEC-instellingen aanpassen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 18:45

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Heb ik ook gedaan. Juist omdat je soms voor iets lichter kan gaan, maar achteraf dan spijt kan krijgen. Dus, als ik iets koop, dan maar gelijk het zwaardere.

En krijg zelfs van mijn dames (vrouw en dochter) te horen dat dit een fijn apparaat is. *O*

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Aantal maanden geleden heb ik in dit topic verteld dat ik op mijn eerste NVIDIA Shield TV wel de Kijk app kon installeren maar op de anderen niet. Ben net achtergekomen dat ik via play.google.com het kan installeren op de andere apparaten.

Hopen dat het werkt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gruys7 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:47:
Waarom is het een laatste redmiddel? Je kan via SMB de configuratie van veel applicaties kopiëren, en mogelijk wordt via het Google account ook het e.e.a. hersteld.
hardware-lover schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:00:
[...]

Nee, eigenlijk niet. Na een "major" update is het eigenlijk altijd verstandig om "schoon" te starten met een fabrieks reset. Indien je totaal geen problemen hebt na zo'n update dan is daar geen aanleiding voor, maar zit je wel met issues dan is dat eigenlijk een van de eerste dingen die je moet overwegen. Het kan werkelijk een wereld van verschil geven.
Als iemand te gehecht is aan een configuratie en een factory reset wil vermijden, dan is de configuratie niet goed. Een onderdeel van een goede configuratie is dat deze zo te herstellen is.

[ Voor 48% gewijzigd door The Zep Man op 20-09-2020 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op zondag 20 september 2020 @ 06:48:
[...]
Waarom is het een laatste redmiddel? Je kan via SMB de configuratie van veel applicaties kopiëren, en mogelijk wordt via het Google account ook het e.e.a. hersteld.

[...]
Als iemand te gehecht is aan een configuratie en een factory reset wil vermijden, dan is de configuratie niet goed. Een onderdeel van een goede configuratie is dat deze zo te herstellen is.
Als ik een gokje mag doen : Iets met heel veel accounts en/of wachtwoorden vergeten zijn en dus bang zijn om buitengesloten te worden na een volledige rest/herinstallatie :?

Zoveel mensen die ik ken of ben tegengekomen die daar echt een zooitje van maken! _O- :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op zondag 20 september 2020 @ 16:22:
[...]

Als ik een gokje mag doen : Iets met heel veel accounts en/of wachtwoorden vergeten zijn en dus bang zijn om buitengesloten te worden na een volledige rest/herinstallatie :?
Dus:
:P
Zoveel mensen die ik ken of ben tegengekomen die daar echt een zooitje van maken! _O- :+
Vertel mij wat. Gebruik een wachtwoordmanager. Maakt je leven zoveel makkelijker. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The Zep Man schreef op zondag 20 september 2020 @ 06:48:
[...]

[knip]
Eigenlijk vind ik het op Android TV wel wat tegenvallen wat er via de Google account weer kan worden hersteld. Een fatsoenlijke backup/restore functie, zoals op Android mobiel beschikbaar, is er niet. Een geschikte app daarvoor heb ik ook niet direct kunnen vinden (of ik kijk er overheen, dat kan ook).

Voor alle streaming services is dit niet zo'n probleem, account even activeren en je gaat verder waar je gebleven bent. Voor Kodi gebruikers, met een flinke bibliotheek, kan het verstandig zijn om een backup te maken, maar daar is een Kodi oplossing voor.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zondag 20 september 2020 @ 19:39:
Voor Kodi gebruikers, met een flinke bibliotheek, kan het verstandig zijn om een backup te maken, maar daar is een Kodi oplossing voor.
MariaDB voor al je Clients hosten op de NAS waar de data ook staat! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op maandag 21 september 2020 @ 00:28:
[...]
Ik wilde het graag wat oppervlakkiger houden in m'n reactie ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op maandag 21 september 2020 @ 00:28:
[...]

Kleine kanttekening: doe dat alleen als al je Kodi versies op verschillende apparaten altijd hetzelfde zijn. Als je één Kodi 'client' upgrade, dan upgrade je ze allemaal.

Dat is over het algemeen geen probleem als je overal dezelfde apparaten gebruikt. Al gebruik je echter bijvoorbeeld een Shield TV en LibreELEC, dan komt het wel eens voor dat de versienummers tussen beide apparaten verschillen doordat een upgrade voor één van de twee nog niet beschikbaar is. Het apparaat met de oudere Kodi versie kan dan geen gebruik meer maken van de database.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:09:
Kleine kanttekening: doe dat alleen als al je Kodi versies op verschillende apparaten altijd hetzelfde zijn. Als je één Kodi 'client' upgrade, dan upgrade je ze allemaal.

Dat is over het algemeen geen probleem als je overal dezelfde apparaten gebruikt. Al gebruik je echter bijvoorbeeld een Shield TV en LibreELEC, dan komt het wel eens voor dat de versienummers tussen beide apparaten verschillen doordat een upgrade voor één van de twee nog niet beschikbaar is. Het apparaat met de oudere Kodi versie kan dan geen gebruik meer maken van de database.
En daarom heb ik inderdaad bij beiden Automatische Updates uitgezet! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
The Zep Man schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:09:
[...]

Daarom gebruik ik Plex als backend en Kodi als frontend. Nooit gezeur met database migraties. En ook mooie mobiele apps voor onderweg. Progress van wat je kijkt is dan direct gesynct tussen alle devices. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijansen1987
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 10:17
Hallo allemaal,

Even een vraag; ik heb een Shield, Denon 5.1.2 setup, shield pro en atv. Als ik een film kijk, hetzij via netflix, plex of disney die enkel 5.1 ac3 ondersteund. Maakt Denon er standaard Dolby Digital +/sur van en wordt er een soort van net upgeacaled. Terwijl DTS5.1 wel gewoon 5.1 weergeeft. Als ik dezelfde content kijk via ATV wordt er wel netjes DD5.1 aangegeven en komt het geluid alleen maar uit de 5 speakers..

Iemand een sugestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mijansen1987 schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:00:
Even een vraag; ik heb een Shield, Denon 5.1.2 setup, shield pro en atv. Als ik een film kijk, hetzij via netflix, plex of disney die enkel 5.1 ac3 ondersteund. Maakt Denon er standaard Dolby Digital +/sur van en wordt er een soort van net upgeacaled.

Iemand een sugestie?
Direct of Pure Direct stand op je Versterker d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mijansen1987 schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:00:Als ik een film kijk, hetzij via netflix, plex of disney die enkel 5.1 ac3 ondersteund.
Netflix en Disney+ hebben enkel ondersteuning voor Dolby Digital Plus (E-AC3), niet Dolby Digital (AC3). Zoals @nero355 schrijft, zet in je versterker de betreffende opties aan/upscale opties uit. Al heb je een 2019 model van de Shield TV dan kan je Dolby audio processing uitschakelen als test.

Controleer sowieso welke formaten op de Shield TV geconfigureerd zijn om door te geven. Zie ook de topicstart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@mijansen1987 Je kunt op de Shield ook kiezen welke formaten ondersteund moeten worden, niet altijd word dat netjes gecommuniceerd tussen aparaten.

Dat incombinatie met wat @nero355 zegt zou je oplossing kunnen zijn.

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Kunnen jullie bij Netflix wel het volume bedienen als er een film speelt? Ik krijg dan het bericht "To adjust volume set up IR control". Maar in het Netflix menu werkt het wel.

Kan zweren dat het voorheen wel werkte.

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 17:17
Meessen schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:49:
Kunnen jullie bij Netflix wel het volume bedienen als er een film speelt? Ik krijg dan het bericht "To adjust volume set up IR control". Maar in het Netflix menu werkt het wel.

Dat bericht is een bekend probleem: https://www.nvidia.com/en...my-sound-bar-vol/2811573/

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• Meessen
Dat lijkt voor Kodi, ik heb het bij Netflix. Volume bedienen staat op de Shield zelf, geen IR of CEC. Snap niet waarom die dan steeds over IR begint.

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 17:17
Meessen schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:02:
[...]

Dat lijkt voor Kodi, ik heb het bij Netflix. Volume bedienen staat op de Shield zelf, geen IR of CEC. Snap niet waarom die dan steeds over IR begint.
Ah te snel gelezen, dacht dat je zei dat het in kodi niet werkte maar bij Netflix wel :).

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:39
mijansen1987 schreef op maandag 21 september 2020 @ 21:00:
Hallo allemaal,

Even een vraag; ik heb een Shield, Denon 5.1.2 setup, shield pro en atv. Als ik een film kijk, hetzij via netflix, plex of disney die enkel 5.1 ac3 ondersteund. Maakt Denon er standaard Dolby Digital +/sur van en wordt er een soort van net upgeacaled. Terwijl DTS5.1 wel gewoon 5.1 weergeeft. Als ik dezelfde content kijk via ATV wordt er wel netjes DD5.1 aangegeven en komt het geluid alleen maar uit de 5 speakers..

Iemand een sugestie?
Hier ook een Denon (x3700h) met Atmos setup. Bij mij staat hij ook standaard ingesteld op upmixen. Je kan overigens kiezen of dat via Dolby Surround gaat (Atmos) of via DTS Neural X.

Wil je dat niet dat kan je via de 'movie' stand bladeren. Ik heb altijd de keuze uit stereo, bitstream (zo heet het niet, maar er staat bijvoorbeeld Dolby digital, dts of Dolby true HD), en verder staan er dan 2 upmix opties zoals hierboven genoemd.

De pure optie is volgens mij net iets anders. Dan maakt hij ook geen gebruik van de Audyssey afstelling van je receiver.

Overigens vind ik het wel prima dat upmixen. Klinkt 9vd10 keer echt dikke prima.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:30
Meessen schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:49:

Heeft te maken met je audio settings.
In het menu is het 'stereo' ofzo en wordt het geprocessed door de shield zelf
In een film is het bv. 5.1 surround en past de shield pass-trough toe door het rechtstreeks naar de receiver/soundbar te sturen. Dan kan je het niet met de shield afstandsbediening veranderen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik heb wat informatie over de 'To adjust volume, set up IR control' meldingen toegevoegd aan de topicstart. Er is namelijk ook een bug in Kodi Leia die ervoor kan zorgen dat deze melding onterecht tevoorschijn komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Ik heb zojuist een nieuwe TV aangeschaft (Q95T) en zit erg te twijfelen over een Shield Pro. Ik woon in het buitenland en al mijn TV gaat via internet dus.

De ingebouwde AirPlay werkt niet lekker (NLziet gaat hij naar het begin van de stream/niet wat er op dat moment op TV is), Ziggo kan ik helemaal niet streamen. Voorheen had ik een Chromecast en dat werkte eigenlijk prima, maar ik krijg op mijn TV alleen een cast optie bij YouTube en niet bij NLziet, Ziggo, Fox Sports, etc.

Mijn belangrijkste vraag: heeft iemand ervaring met de ingebouwde Chromecast? Is het mogelijk om vooral Ziggo & Fox Sports te casten? Daar zijn geen apps voor op de Shield, geloof ik? NLZiet zou wel een app moeten hebben.

Klopt het dat er met de nieuwe update ook 4k 60FPS upscaling is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Venzio schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:29:
Mijn belangrijkste vraag: heeft iemand ervaring met de ingebouwde Chromecast? Is het mogelijk om vooral Ziggo & Fox Sports te casten? Daar zijn geen apps voor op de Shield, geloof ik? NLZiet zou wel een app moeten hebben.
NL ziet heeft een app voor de shield.

Streamen van ziggo go naar een shield gaat prima.

Ziggo go heeft nu wel een app voor android tv, maar die werkt alleen als je ook internetverbinding hebt via ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
dragon2 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:37:
[...]

NL ziet heeft een app voor de shield.

Streamen van ziggo go naar een shield gaat prima.

Ziggo go heeft nu wel een app voor android tv, maar die werkt alleen als je ook internetverbinding hebt via ziggo.
Dat gaat lastig in het buitenland, vandaar mijn vraag. O-)

Met streamen bedoel je dus casten toch? Van een iPad naar de Shield bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 15:21

Goku33

Ownage!

Ziggo Go casten naar de Shield Pro 2019 werkt hier prima (zonder Ziggo internetverbinding).

Ik ben van de 'To adjust volume, set up IR control' meldingen afgekomen door in de Shield instellingen mijn receiver te koppelen aan de IR instellingen van de Shield remote. Ik gebruik de volumeknoppen op de Shield Remote nooit, maar nu ben ik wel van de melding af. Het werkt nu overigens wel, de Shield remote zendt nu een IR signaal naar mijn receiver en past het volume van de receiver aan. Maar daarvoor heb ik de Logitech Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
Lizard schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:56:
[...]

Heeft te maken met je audio settings.
In het menu is het 'stereo' ofzo en wordt het geprocessed door de shield zelf
In een film is het bv. 5.1 surround en past de shield pass-trough toe door het rechtstreeks naar de receiver/soundbar te sturen. Dan kan je het niet met de shield afstandsbediening veranderen.
Bedankt voor de tip, heb HDMI fixed volume uit gezet en het werkt nu. Geen Dolby meer voor mijn SONY WH-L600 koptelefoon, maar gebruik toch voornamelijk de stereo speakers. Wel beetje jammer, was mooi geweest als de Shield afstandbediening getrained kon worden op de IR van de speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 20:02

liberque

Vrijzinnig!

Mexflex1980 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:00:

Als je de Tube hebt icm een 4K televisie en je speelt content (ook 1080p) af via Plex met HDMA of TrueHD (DTS of Atmos) geluid dan is dit een known issue. Lipsynch issues , stotteringen, vastlopers (meestal na 20 mins), remote die niet meer reageert of een combo van die problemen worden blijkbaar veroorzaakt door een geheugenlek in Plex dat net meer dan 2GB RAM op kan slokken. De Tube heeft maar 2GB dus die gaat dan over zijn nek - de Pro heeft 3 GB dus die kan dat geheugenlek aan.

Ze zijn er al meer dan een half jaar van op de hoogte en er samen met Plex aan bezig. Je kan tot die tijd Kodi gebruiken of upgraden naar een Pro. Er natuurlijk even vanuitgaand dat dit je situatie daadwerkelijk omschreef.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 17:46
HEY_DUDE schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:26:
@JDL15 Heb je de auto refresh rate switcher al eens geprobeerd?

https://www.nvidia.com/en...a94fc11ea813c042e0a180512

Ik ben pas tijdens de corona lockdown 4k beeld materiaal gaan kijken op mijn net 3 maanden oude shield tv 2019. Ik gebruik voornamelijk de plex cliënt en het viel me op dat er om de 1 a 2 minuten een korte judder in het beeld verscheen bij het kijken van 1080p. Bij 4k beeldmateriaal ging het helemaal mis vele judders en zelfs volledig vastlopen van de plex cliënt. Na wat zoeken en puzzelen kwam ik er achter dat je in de instellingen van de plex cliënt auto frametate switching aan moet zetten. Dit is nodig wanneer je 4k content van uit een donker hoekje van het internet download. Het gedownload materiaal is bijna altijd gecompressed in variabele bitrate met variabele frame rate om de bestanden zo klein mogelijk te houden. Opzich geen probleem maar je dient je app wel op in te stellen. Maar helaas ik was er nog niet. De auto frame rate switching deed wel een hoop goed maar toch had ik met enige regelmaat judders in het beeld bij 4k materiaal.

Ik kwam er maar niet uit hoe dit te fixen. En stapte over naar kodi. Helaas had ik daar dezelfde problemen en ook hier lest ik al snel in kodi de frame rate switch aanzetten het hielp wel maar loste niet alles op. Een aantal weken verder las ik op een nvidia forum dat het met de Android tv thuisscherm te maken had. Bij mij staat het thuis scherm op 4k 60 hz voor een app om de variable frame rate van content te verwerken en dan nog eens naar 60 hz te zetten om zo vloeiend beeld te tonen is blijkbaar te veel van het goeie zelfs voor kodi. Na wat verder zoeken kwam ik uit om de app refresh rate uit de Google play store te gebruiken.

https://play.google.com/s..._1__DRvX6_rI8ackwXyqZaIBQ

Ik deed in plex en kodi de frame rate switching uit en stelde de app in. Helaas deze app trekte het ook niet. Om een heel lang verhaal wat in te korten de uiteindelijke oplossing is dat bijna iedere streaming app van YouTube tot Netflix en plex en kodi toe ze prefereren allemaal een eigen standaard frame rate instelling om vanuit te beginnen. Voor YouTube 30 of 60 hz voor Netflix 24 of 23.976 hz ik las ook ergens dat Amazon video, Hulu, CBS all access 59,9 hz preferen. Zie link https://www.reddit.com/r/...resh_rate_switching_tool/

De truc is gebruik de refresh rate app geef het al de nodige permissies. Start de app op je krijgt alle apps te zien en per app stel je alleen de basis scherm resolutie met de benodigde hoogte van de refresh rate in per app. En laat je de auto frame rate switching uit staan. Voor plex en kodi is dat 23.976 hz daarbij zul je wel in plex en kodi zelf wel de auto frame rate switching aan moeten zetten en dan werkt alles vloeiend en zonder judders.

Eigenlijk had nvidia dit zelf moeten oplossen doormiddel van een geavanceerde frame rate switching app in te bouwen. Want sinds ik een nieuwe Samsung qled 4k televisie heb heeft de plex app op de Samsung smart TV nergens last van. Waarschijnlijk heeft Samsung zelf al een professionele oplossing ervoor ingebouwd zitten. Toch een flinke gemiste kans van nvidia.

Hier nog een interessante link naar een artikel hierover : https://www.ct.nl/hotline...fspelen-zonder-stotteren/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
victor1701 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:00:
[knip] Het gedownload materiaal is bijna altijd gecompressed in variabele bitrate met variabele frame rate om de bestanden zo klein mogelijk te houden. Opzich geen probleem maar je dient je app wel op in te stellen. Maar helaas ik was er nog niet. De auto frame rate switching deed wel een hoop goed maar toch had ik met enige regelmaat judders in het beeld bij 4k materiaal.

[knip]
Variabele bitrate [check], maar variabele framerate? Dan lijkt er mij niet juist geript, dus met een instelling fout.

Er wordt in vrijwel alle gevallen, en dit geldt eigenlijk voor alle media, gecomprimeerd om ruimte te besparen, dat is het hele idee achter de diverse video containers. De framerate wordt daarbij echter ongemoeid gelaten en gelijk gehouden aan het origineel.

Kun je eens een voorbeeld geven van media wat jij gevonden hebt met die variabele framerate? Geen link oid, een bestandsnaam is afdoende.

Edit: Victor has left te building...... 8)

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 28-09-2020 12:28 . Reden: reactie volgt over enige maanden verwacht ik, als ie al gaat komen ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd in hoeverre iedereen de connecties vanuit de shield met de servers van Google dicht zet i.c.m. Pihole bijvoorbeeld.

Ik merk steeds vaker dat ik namelijk vreemde dingen tegenkom qua privacy. Ik zat vanavond met een vriend van mij wat te discussiëren op de bank met een biertje erbij over wat films. Daar hadden wij het een tijdje over terminator 2. Nu hij weg is start ik Youtube op de shield op en hé verrek, ik krijg ineens allemaal suggesties te zien over terminator 2.

Het lijkt er dus op dat de shield of Android tv altijd de microfoon van de afstandsbediening open heeft staan. En dit gebruikt voor de suggesties van YouTube. Is iemand dit eerder opgevallen? Een vriend van mij heeft laatst een pihole er tussen gezet om alle berichten van Google tegen te houden. Hoe is jullie ervaring hiermee? En lost een pihole het probleem volledig op? Wellicht wat offtopic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 15:21

Goku33

Ownage!

Niet toevallig tijdens die discussie iets gegoogeld op je telefoon die met hetzelfde account is ingelogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
Voorzover ik kan vinden zijn er geen beperkingen aan de grootte van evt. USB-HDD’s die je met de 2019 Shield Pro kunt verbinden, of wel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StGermain
  • Laatst online: 19-09 15:44
Rallye schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:02:
Voorzover ik kan vinden zijn er geen beperkingen aan de grootte van evt. USB-HDD’s die je met de 2019 Shield Pro kunt verbinden, of wel?
Ik heb er een 8TB schijf aan hangen die vanop het netwerk te beschrijven is aan 110MB/sec (gigabit LAN).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Goku33 schreef op zondag 27 september 2020 @ 17:47:
Niet toevallig tijdens die discussie iets gegoogeld op je telefoon die met hetzelfde account is ingelogd?
Nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2020 @ 00:28:
Ik ben wel benieuwd in hoeverre iedereen de connecties vanuit de shield met de servers van Google dicht zet i.c.m. Pihole bijvoorbeeld.

Ik merk steeds vaker dat ik namelijk vreemde dingen tegenkom qua privacy. Ik zat vanavond met een vriend van mij wat te discussiëren op de bank met een biertje erbij over wat films. Daar hadden wij het een tijdje over terminator 2. Nu hij weg is start ik Youtube op de shield op en hé verrek, ik krijg ineens allemaal suggesties te zien over terminator 2.

Het lijkt er dus op dat de shield of Android tv altijd de microfoon van de afstandsbediening open heeft staan. En dit gebruikt voor de suggesties van YouTube. Is iemand dit eerder opgevallen? Een vriend van mij heeft laatst een pihole er tussen gezet om alle berichten van Google tegen te houden. Hoe is jullie ervaring hiermee? En lost een pihole het probleem volledig op? Wellicht wat offtopic...
Tja, wat je zou kunnen doen :
- Sowieso al die "Hey Google!" troep uitschakelen!
- Al het verkeer dat richting Externe DNS Servers gaat blokkeren of doorzetten richting je Pi-Hole :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Is gewoon toeval volgens mij. Een beetje vergelijkbaar met een medische student die wat leert over ziekte X en dan ineens overal symptomen ziet bij allerlei mensen.

Wanneer Google iedereen 24/7 zat af te luisteren via home, dan lag het internet wel plat van de terrabytes aan die continu werden verstuurd.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Atomsk schreef op maandag 28 september 2020 @ 01:03:
Is gewoon toeval volgens mij. Een beetje vergelijkbaar met een medische student die wat leert over ziekte X en dan ineens overal symptomen ziet bij allerlei mensen.

Wanneer Google iedereen 24/7 zat af te luisteren via home, dan lag het internet wel plat van de terrabytes aan die continu werden verstuurd.
Mensen maken zich tegenwoordig druk om alles .

Als je werkelijk zo op privacy gesteld bent zou ik zeggen koop de krant en doe je internet weg alhoewel ik ook niet zeker weet wat er in de drukinkt van een krant voor microchips kunnen zitten .

"Beautiful Clean Coal"

Pagina: 1 ... 83 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.