Als ik jouw reactie lees dan weet ik dat dit niet het juiste forum is om deze vraag te stellen. Het kan toeval zijn, maar om nu alles rondom privacy maar als onzin te bestempelen...leekers schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:13:
[...]
Mensen maken zich tegenwoordig druk om alles .
Als je werkelijk zo op privacy gesteld bent zou ik zeggen koop de krant en doe je internet weg alhoewel ik ook niet zeker weet wat er in de drukinkt van een krant voor microchips kunnen zitten .
Om het een beetje on-topic te houden, dit zijn de maatregelen die ik uitvoer om een Shield TV privacy-vriendelijk te kunnen gebruiken:
De Shield TV's worden alleen bekabeld gebruikt, maar natuurlijk kan Google of Nvidia in theorie het passerende draadloze netwerkverkeer analyseren en dat matchen met hun database met locatiegegevens van netwerken. Shield TV's openslopen om de draadloze antenne te lijf te gaan gaat mij echter iets te ver.
- Shield TV('s) in een eigen VLAN.
- VLAN van de Shield TV('s) heeft enkel een internetverbinding naar buiten via een VPN die beheerd wordt door een router. Geen VPN is geen internetverbinding. Voor specifieke streaming services die hier niet blij van worden (VPN endpoint op een blacklist) kan ik uitzonderingen maken op domeinniveau. Een streaming service kan dan gericht gebruik maken van een andere VPN of van de directe internetverbinding.
- Voor het gebruiken van de Shield TV('s) is een Google account nodig. Om een Google account te registreren is een mobiel telefoonnummer nodig. Een prepaidnummer wordt gebruikt om een apart account voor de Shield TV('s) te registreren.
- Het enige waar verder op ingelogd wordt op de Shield TV('s) zijn op de streaming services (apart e-mailadres voor elke streaming service) en op een server in een ander netwerk via Kodi (met dank aan een uitzondering in een firewall). Via de Play Store koop ik nooit iets, dus er is verder ook geen neiging om betalingsgegevens te koppelen.
- De afstandsbediening met microfoon blijft ongebruikt in de doos. Hey, Google? Bye, Google! Een bonus is dat je het apparaat met al het meegeleverde prul na een factory reset 'als nieuw' weer kan doorverkopen als een upgrade gerechtvaardigd is.
De Shield TV's worden alleen bekabeld gebruikt, maar natuurlijk kan Google of Nvidia in theorie het passerende draadloze netwerkverkeer analyseren en dat matchen met hun database met locatiegegevens van netwerken. Shield TV's openslopen om de draadloze antenne te lijf te gaan gaat mij echter iets te ver.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Shield heeft ook oplossing, is beta (volgens mij zat het in na een van de laatste updates).victor1701 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 15:00:
[...]
...............
Eigenlijk had nvidia dit zelf moeten oplossen doormiddel van een geavanceerde frame rate switching app in te bouwen. Want sinds ik een nieuwe Samsung qled 4k televisie heb heeft de plex app op de Samsung smart TV nergens last van. Waarschijnlijk heeft Samsung zelf al een professionele oplossing ervoor ingebouwd zitten. Toch een flinke gemiste kans van nvidia.
....
Hier ook info gevonden.
https://nvidia.custhelp.c...-frame-rate-on-shield-tv-
%282019%29
Als je eenmaal een auto koopt, zie je het ook overalAtomsk schreef op maandag 28 september 2020 @ 01:03:
Is gewoon toeval volgens mij. Een beetje vergelijkbaar met een medische student die wat leert over ziekte X en dan ineens overal symptomen ziet bij allerlei mensen.
Wanneer Google iedereen 24/7 zat af te luisteren via home, dan lag het internet wel plat van de terrabytes aan die continu werden verstuurd.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Erger nog: de nieuwere auto's zijn ook met veel gemak te volgen via o.a. de bijbehorende App. Het geeft een stuk gemak (alvast vantevoren de routeplanner instellen, evt. starten bij auto's waar dat kan, waar heb ik de auto ook weer geparkeerd? Bij het betalen: wat was de km stand ook weer?), maar je weet nooit wat er verder wordt verzameld, met name aan gespreksdata en locatiedata.mucuracat schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:15:
[...]
Shield heeft ook oplossing, is beta (volgens mij zat het in na een van de laatste updates).
Hier ook info gevonden.
https://nvidia.custhelp.c...-frame-rate-on-shield-tv-
%282019%29
[...]
Als je eenmaal een auto koopt, zie je het ook overal(merke en type)
En kun je shield dan ook als een soort mininas gebruiken?StGermain schreef op zondag 27 september 2020 @ 18:25:
[...]
Ik heb er een 8TB schijf aan hangen die vanop het netwerk te beschrijven is aan 110MB/sec (gigabit LAN).
Bestaat er trouwens ook zoiets als sonarr voor de Shield?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Je hebt maar één account en één share voor zover ik weet dus nee. Sonarr geen flauw idee dat gebruik ik niet.icecreamfarmer schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:52:
[...]
En kun je shield dan ook als een soort mininas gebruiken?
Jammer, wilde daar al mijn films en muziek op gaan zetten en twijfel nu om een stick of en HDD te kopen.StGermain schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:58:
[...]
Je hebt maar één account en één share voor zover ik weet dus nee. Sonarr geen flauw idee dat gebruik ik niet.
Laatstgenoemde als ik ook mijn foto's daar vanaf mijn PC op kan zetten.
Toch ideaal voor Plex of Kodi als het op een harddisk staat die aan je Shield hangt? Zo heb je meteen een in-house backup.icecreamfarmer schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:00:
[...]
Jammer, wilde daar al mijn films en muziek op gaan zetten en twijfel nu om een stick of en HDD te kopen.
Laatstgenoemde als ik ook mijn foto's daar vanaf mijn PC op kan zetten.
Laat ik het anders verwoorden. D externe schijf welke aan de shield hangt is te benaderen vanuit de PC om er zaken op te zetten.StGermain schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:12:
[...]
Toch ideaal voor Plex of Kodi als het op een harddisk staat die aan je Shield hangt? Zo heb je meteen een in-house backup.
En idd ik wil het dan als backup gebruiken.
Ja, want reclames over anti-snurk middelen in de YouTube app zijn echt puur toeval als er iemand naast je zit te snurken!Atomsk schreef op maandag 28 september 2020 @ 01:03:
Is gewoon toeval volgens mij. Een beetje vergelijkbaar met een medische student die wat leert over ziekte X en dan ineens overal symptomen ziet bij allerlei mensen.
Wanneer Google iedereen 24/7 zat af te luisteren via home, dan lag het internet wel plat van de terrabytes aan die continu werden verstuurd.

Dit is nog steeds (en ook steeds minder...) Tweakers dus ik vind het een geheel terechte vraag!leekers schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:13:
Mensen maken zich tegenwoordig druk om alles.
Dat er een heleboel mensen nog steeds naïef geloven dat alle bedrijven heilige boontjes zijn is een ander verhaal...
Gelukkig lees ik de krant niet!Als je werkelijk zo op privacy gesteld bent zou ik zeggen koop de krant en doe je internet weg alhoewel ik ook niet zeker weet wat er in de drukinkt van een krant voor microchips kunnen zitten.
Gelukkig zijn er andere topics waar men zich wel met dit soort dingen bezighoudt : Persoonlijke Privacy TopicVerwijderd schreef op maandag 28 september 2020 @ 08:02:
Als ik jouw reactie lees dan weet ik dat dit niet het juiste forum is om deze vraag te stellen. Het kan toeval zijn, maar om nu alles rondom privacy maar als onzin te bestempelen...
Waarom koop je niet gewoon een cheapass NAS modelletje en een tweedehands Intel NUCje voor dat soort dingenicecreamfarmer schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:52:
En kun je shield dan ook als een soort mininas gebruiken?
Of een duurdere (DIY ?!) NAS die alles voor je kan doen!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik zeg toch ook niet dat de vraag niet terecht is , ik zeg alleen dat er een hele hoop mensen zoals ik het een zorg zal zijn .nero355 schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:15:
[...]
[...]
Dit is nog steeds (en ook steeds minder...) Tweakers dus ik vind het een geheel terechte vraag!
Dat er een heleboel mensen nog steeds naïef geloven dat alle bedrijven heilige boontjes zijn is een ander verhaal...
Gelukkig lees ik de krant niet!
"Beautiful Clean Coal"
Omdat het mooi zou zijn als het kon. Ik heb mijn PC (met plex) al aangesloten op de TV maar vind een chromecast oplossing fijner. Helemaal mooi zou zijn als ik die functies kan combineren zodat de PC geen plexserver hoeft te draaien. En helemaal plus zou zijn wanneer ik mijn foto's daar op zou kunnen backuppen en dat sonarr daar zo de bestanden kan plaatsen.nero355 schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:15:
[...]
Ja, want reclames over anti-snurk middelen in de YouTube app zijn echt puur toeval als er iemand naast je zit te snurken!
[...]
Dit is nog steeds (en ook steeds minder...) Tweakers dus ik vind het een geheel terechte vraag!
[...]
Gelukkig lees ik de krant niet!
[...]
Gelukkig zijn er andere topics waar men zich wel met dit soort dingen bezighoudt : Persoonlijke Privacy Topic
[...]
Waarom koop je niet gewoon een cheapass NAS modelletje en een tweedehands Intel NUCje voor dat soort dingen
Of een duurdere (DIY ?!) NAS die alles voor je kan doen!
Dat kan dus niet helaasicecreamfarmer schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:34:
Omdat het mooi zou zijn als het kon.
Chromecast sucks... heel hard!Ik heb mijn PC (met plex) al aangesloten op de TV maar vind een chromecast oplossing fijner.
De Shield TV als Chromecast is echter vele malen fijner, want... afstandsbediening als accessoire!
Jij bent echt aan een (DIY) NAS toe die dat gewoon allemaal voor je doetHelemaal mooi zou zijn als ik die functies kan combineren zodat de PC geen plexserver hoeft te draaien. En helemaal plus zou zijn wanneer ik mijn foto's daar op zou kunnen backuppen en dat sonarr daar zo de bestanden kan plaatsen.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Kan best toeval zijn. Maar het kan ook zo zijn dat die persoon maanden geleden gezocht heeft op informatie over snurken of slapen (op jouw account) en dat dit daardoor automatisch aan je profiel is toegevoegd. Of je hebt zelf artikelen over gezondheid e.d. in je Google newsfeed gelezen. Dat is ook onderdeel van je profiel. Kun je nagaan op https://myactivity.google...trols/webandapp?view=itemnero355 schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:15:
[...]
Ja, want reclames over anti-snurk middelen in de YouTube app zijn echt puur toeval als er iemand naast je zit te snurken!
_██_
(ಠ_ృ)
De hele dag niks en ineens op het moment dat je in bed ligt en er iemand naast je snurkt welAtomsk schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:28:
Kan best toeval zijn. Maar het kan ook zo zijn dat die persoon maanden geleden gezocht heeft op informatie over snurken of slapen (op jouw account) en dat dit daardoor automatisch aan je profiel is toegevoegd. Of je hebt zelf artikelen over gezondheid e.d. in je Google newsfeed gelezen. Dat is ook onderdeel van je profiel. Kun je nagaan op https://myactivity.google...trols/webandapp?view=item
Dat kan geen toeval zijn!
Gebeurde niet bij mij dus ik kan die data niet nalopen, maar dat had sowieso niet gekund, want al die zooi heb ik in mijn account uitgezet en gebruik zo min mogelijk Google apps!
Verwijderd
@The Zep Man @nero355 Thanks! Ik heb een raspberry pi zero besteld om daar Pi-hole op te zetten. Even kijken of dat voldoende is.
Verwijderd
Meer mensen last van het probleem dat bij het afspelen de menubalk niet verdwijnt?
Dan reageert hij niet op de terug toets, maar na even pielen lukt het om de balk weg te krijgen.
Na een paar minuten komt het probleem weer terug.
Wat ik al geprobeerd heb:
-Plex verwijderen, op nieuw installeren en aanmelden.
-De server gestopt en herstart
Er zijn de laatste tijd geen updates geweest dat ik weet, behalve van de shield zelf, maar dat is al even geleden.
Dan reageert hij niet op de terug toets, maar na even pielen lukt het om de balk weg te krijgen.
Na een paar minuten komt het probleem weer terug.
Er zijn de laatste tijd geen updates geweest dat ik weet, behalve van de shield zelf, maar dat is al even geleden.
Klinkt meer als een Plex probleem en minder als een Shield TV probleem. Ik zou het hier proberen:Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:21:
Topicreeks: [Plex/Nine] Ervaringen & Discussie
Zelf helaas nog geen ervaring met Google TV, daarom misschien een 'domme' vraag.
De grote concurrent van Google Chromecast met Google TV is de Nvidia Shield. Deze draait ook op Google TV. Zitten er nog verschillen in de Google TV software op deze 2 devices of draaien ze allebei op dezelfde software met dezelfde functionaliteit?
De grote concurrent van Google Chromecast met Google TV is de Nvidia Shield. Deze draait ook op Google TV. Zitten er nog verschillen in de Google TV software op deze 2 devices of draaien ze allebei op dezelfde software met dezelfde functionaliteit?
Is er iemand in geslaagd de Netflix button op de shield remote te gebruiken m.b.v. een Harmony Elite? Het lijkt of de elite deze button standaard niet kent en het leren van het commando lijkt bij mij niet te werken.
If the world wouldn't suck, we'd all fall off
De Shield TV draait Android TV, met lichte aanpassingen door Nvidia. De Shield TV draait (nog?) geen Google TV.dyna18 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 05:21:
Google's nieuwe Chromecast draait Google TV, een door Google aangepaste versie van Android TV.
De basisfunctionaliteit zal vergelijkbaar zijn. De Shield TV krijgt waarschijnlijk geen reclame van Google, als de huidige trend zich doorzet (wel reclame van Google op smart TV's, niet op apparaten van Nvidia of Xiaomi).
Zie Google TV als iets dat bovenop Android TV is gebouwd. In theorie kan Nvidia dat ook implementeren op de Shield TV, maar tot zover bekend is daar geen sprake van.
Gezien de problemen met overhittende Chromecast Ultra's in het verleden en Google's datalust loop ik ook niet zo warm voor Google TV.
[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 01-10-2020 08:23 ]
De Shield draait niet op Google TV maar op Android TV. Google TV is (volgens mij) een "nieuw" OS, gebaseerd op Android, wat op de nieuwe Chomecast draait. Er is nog heel weinig bekend welke functionaliteiten Google TV exact met zich mee zal brengen.dyna18 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 05:21:
Zelf helaas nog geen ervaring met Google TV, daarom misschien een 'domme' vraag.
[ Voor 20% gewijzigd door Puck op 01-10-2020 08:25 ]
Arrived anxious, left bored
Ja en nee. Google TV draait op Android TV. Het is Google's eigen sausje eroverheen.Puck schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:22:
[...]
Google TV is (volgens mij) een "nieuw" OS, gebaseerd op Android, wat op de nieuwe Chomecast draait.
Over die laatste zin: Sony en andere smart TV bakkers nemen zaken 1-op-1 over van Google, inclusief gratis reclame en Google's informatiestofzuiger. Ik denk dat Nvidia hier niet in zal meegaan. Er moet immers een reden zijn waarom mensen extra voor een Shield TV betalen naast het 'smart' prul in alle moderne TV's.It might be confusing, but Android TV isn't going away with the introduction of Google TV. The latter is simply an interface that runs on the Android TV operating system. But, while both will continue to exist, Google TV appears to be the new consumer-facing branding. The company said that Sony and other partners will offer televisions with Google TV next year.
Ah ok, dus het ligt iets complexer.
Wat betekent dat voor de functionaliteit als gebruiker?
Welke verschillen zijn er wat Sabrina wel kan, maar Nvidia Shield niet?
Denk voor wat jij wilt, geen verschildyna18 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:01:
Ah ok, dus het ligt iets complexer.
zie het als telefoons met google, ze hebben allemaal android met eigen saus overheen.
Looks ziet anders uit en soms kunnen ze dingen zonder extra apps te installeren.
Zoals met dubbelklik je scherm aan of uit doen. enzovoort.
En met Sabrina (googel tv) kun je meerdere streaming diensten koppelen, zo kun je in 1 scherm al je series of films of je kijklijst zien en deze streams en opstarten.
Dat kan misschien bij anderen ook, maar dan moet je weer een app installeren die dan ook weer alles van je weet
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Is het iemand gelukt om de nieuwe xbox Beta app( https://www.apkmirror.com...a-2008-0915-1635-release/) te sideloaden op de shield?
Ik heb de Android Xbox Gamepass zonder problemen kunnen sideloaden, maar de Xbox Beta app (voor home streaming) crashed als ik de app open.
Ik heb de Android Xbox Gamepass zonder problemen kunnen sideloaden, maar de Xbox Beta app (voor home streaming) crashed als ik de app open.
Ik vraag dit vooral omdat ik op dit moment een keus probeer te maken of ik Sabrina of Nvidia Shield Pro wil kopen.mucuracat schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:10:
[...]
Denk voor wat jij wilt, geen verschil![]()
zie het als telefoons met google, ze hebben allemaal android met eigen saus overheen.
Looks ziet anders uit en soms kunnen ze dingen zonder extra apps te installeren.
En met Sabrina (googel tv) kun je meerdere streaming diensten koppelen, zo kun je in 1 scherm al je series of films of je kijklijst zien en deze streams en opstarten.
Geld is geen bezwaar, dus keuze wordt vooral bepaald door de functionaliteit. De shield heeft meer vermogen, meer poorten om andere dingen op aan te sluiten en een ethernet. Dus lijkt nu de voorkeur te hebben. Ben alleen nog even benieuwd of ik dus met de nieuwe Google TV niet iets mis wat Sabrina nu wel heeft.
Nvidiadyna18 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:06:
[...]
Ik vraag dit vooral omdat ik op dit moment een keus probeer te maken of ik Sabrina of Nvidia Shield Pro wil kopen.
Geld is geen bezwaar, dus keuze wordt vooral bepaald door de functionaliteit. De shield heeft meer vermogen, meer poorten om andere dingen op aan te sluiten en een ethernet. Dus lijkt nu de voorkeur te hebben. Ben alleen nog even benieuwd of ik dus met de nieuwe Google TV niet iets mis wat Sabrina nu wel heeft.
*Verwacht deze ook update krijgt
*je kunt met afstandbediening ook eventueel volume bedienen van je tv of surround set.
*afstandbediening meer mogelijkheden. (netflix knop zit er ook op
*denk persoonlijk dat deze toch ruimer inzetbaar is.
*usb
*netwerk via kabel
*stadia met omweg wel te gebruiken
*en als je stadia wilt, denk dat 'Sabrina' het eerder krijgt.
*eventueel google updates iets eerder
*afstandbediening ook aan te passen lees ik.. met button mapper. Zelfde als bij shield
*prijs
[ Voor 6% gewijzigd door mucuracat op 01-10-2020 13:47 ]
Probleem is dat Chromecast en Stadia bijna langs elkaar heen lijken te werken:
https://www.androidpolice...r-googles-new-chromecast/
Breng je een nieuwe Chromecast uit, kun je pas volgend jaar Stadia erop spelen, ik snap hun strategie totaal niet, zeker aangezien de nieuwe consoles eind dit jaar uitkomen.
https://www.androidpolice...r-googles-new-chromecast/
Breng je een nieuwe Chromecast uit, kun je pas volgend jaar Stadia erop spelen, ik snap hun strategie totaal niet, zeker aangezien de nieuwe consoles eind dit jaar uitkomen.
The Zep Man schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:19:
De Shield TV krijgt waarschijnlijk geen reclame van Google, als de huidige trend zich doorzet (wel reclame van Google op smart TV's, niet op apparaten van Nvidia of Xiaomi).
Ik zou daar niet al te zeker van zijn, want destijds had je hetzelfde gezeik op de Shield TV als op alle andere Android TV apparaten toen Google ineens een willekeurig aantal mensen reclame ging voorschotelen!The Zep Man schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:26:
Over die laatste zin: Sony en andere smart TV bakkers nemen zaken 1-op-1 over van Google, inclusief gratis reclame en Google's informatiestofzuiger. Ik denk dat Nvidia hier niet in zal meegaan. Er moet immers een reden zijn waarom mensen extra voor een Shield TV betalen naast het 'smart' prul in alle moderne TV's.

Ik vind vooral het netwerkverkeer van bijvoorbeeld de Chromecast Ultra veel ranziger dan die van de Shield TV en zou daarom nog altijd voor de Shield TV kiezen!Gezien de problemen met overhittende Chromecast Ultra's in het verleden en Google's datalust loop ik ook niet zo warm voor Google TV.
Dus :
Vooral op dit moment zou ik gewoon de Shield TV 2019 Pro kopen en me eigenlijk niet al teveel met de alternatieven bezig houden, zolang daar niet wat meer over bekend is!dyna18 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:06:
Ik vraag dit vooral omdat ik op dit moment een keus probeer te maken of ik Sabrina of Nvidia Shield Pro wil kopen.
Sowieso is dit kastje eigenlijk het enige serieuze alternatief als je wat minder geld te besteden hebt of zo'n ding op een gasten/logeerkamer of zo wilt plaatsen : [Mediaplayer] Het Xiaomi Mi Box en TV Stick topic
Dank voor je reactie.
Ik zou verwachten dat Google TV nu de UI heeft met de laatste features en functions er in. En dat dat erg fijn zou moeten werken voor de gebruiker.
Als ze onder water allebei op Android TV draaien, dan zou het in ieder geval fijn zijn als alle verbeteringen die ze in de UI stoppen ook bij de Shield terecht komen.
Zelf vind ik naast een goede hardware namelijk ook een fijne interface een belangrijk keuze aspect.
Ik zou verwachten dat Google TV nu de UI heeft met de laatste features en functions er in. En dat dat erg fijn zou moeten werken voor de gebruiker.
Als ze onder water allebei op Android TV draaien, dan zou het in ieder geval fijn zijn als alle verbeteringen die ze in de UI stoppen ook bij de Shield terecht komen.
Zelf vind ik naast een goede hardware namelijk ook een fijne interface een belangrijk keuze aspect.
Persoonlijk vind ik de verandering die Google heeft gemaakt aan onder andere de GUI van Gmail de afgelopen jaren echt helemaal niks dus daar zou ik ook niet echt veel van verwachten heel eerlijk gezegddyna18 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:45:
Maar dat zal per persoon verschillen uiteraard...
Toen ik eerder mijn vraag stelde was ik nog in de veronderstelling dat beide systemen dezelfde software en interface hebben. Ondertussen dus geleerd dat het 2 verschillende skins op dezelfde onderliggende software zijn.
Hier 2 screenshots om de verschillen makkelijk te tonen.
:strip_exif()/f/image/cbn0WVG5vdArWnDeVXqE6Hzg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zLGaRzCkEqZaNOC0bkoboqqA.jpg?f=fotoalbum_large)
En zoals hierboven al genoemd, dit kan nog met elke update flink wijzigen, dus beter om niet hierop je keuze te baseren.
Daarnaast zie ik dat Google vooral alle betaalde streaming diensten naar voren wil laten komen (Youtube TV, netflix, hbo, etc) dus als je daar geen abonnement op hebt, heb je al een stuk minder aan deze interface.
Uit een review:
Edit: en 2 uur later in mijn bezit. Nu lekker spelen.
Hier 2 screenshots om de verschillen makkelijk te tonen.
:strip_exif()/f/image/cbn0WVG5vdArWnDeVXqE6Hzg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zLGaRzCkEqZaNOC0bkoboqqA.jpg?f=fotoalbum_large)
En zoals hierboven al genoemd, dit kan nog met elke update flink wijzigen, dus beter om niet hierop je keuze te baseren.
Daarnaast zie ik dat Google vooral alle betaalde streaming diensten naar voren wil laten komen (Youtube TV, netflix, hbo, etc) dus als je daar geen abonnement op hebt, heb je al een stuk minder aan deze interface.
Uit een review:
Nog even wat artikelen / reviews lezen en dan waarschijnlijk de Shield Pro kopenOther tabs include Apps, Library, Movies, and Shows. Movies and Shows let you browse different films and TV shows, with suggestions ranging across multiple streaming services like Amazon Prime Video, Disney+, and Hulu.
Library displays any movies or shows you purchased on Google Play Movies & TV.

Edit: en 2 uur later in mijn bezit. Nu lekker spelen.
[ Voor 11% gewijzigd door dyna18 op 01-10-2020 22:05 ]
@dyna18, vwb dat 2e plaatje, bij mij zie je enkel de eerste regel met (zelf) gekozen iconen, daaronder is het angstvallig leeg 🤪
Testing, one, two ...
Google lijkt met Google TV ook hun internetbubbeltechnologie toe te willen passen op wat de gebruiker op diens TV kijkt. Nee, bedankt.hardware-lover schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:36:
@dyna18, vwb dat 2e plaatje, bij mij zie je enkel de eerste regel met (zelf) gekozen iconen, daaronder is het angstvallig leeg 🤪
[Afbeelding]
Ik had dit al eerder hier gevraagd, ik zie bij Play Next Dus alleen Jellyfin items. Ondanks dat ik via de instellingen ook Prime Video en Netflix heb gekozen. Hebben anderen dit probleem ook?
Daarnaast valt me op dat Prime tegenwoordig alles met 2.0 geluid afspeelt. Ik moet de app afsluiten en weer opnieuw openen, dan krijg ik Dolby Digital door. Gek dat dit soort dingen gebeuren.. heb auto update inmiddels maar ff uitgezet, zodat ik volgende keer zelf bepaal of ik update. Als iets werkt, niet updaten.
Ik had dit al eerder hier gevraagd, ik zie bij Play Next Dus alleen Jellyfin items. Ondanks dat ik via de instellingen ook Prime Video en Netflix heb gekozen. Hebben anderen dit probleem ook?
Daarnaast valt me op dat Prime tegenwoordig alles met 2.0 geluid afspeelt. Ik moet de app afsluiten en weer opnieuw openen, dan krijg ik Dolby Digital door. Gek dat dit soort dingen gebeuren.. heb auto update inmiddels maar ff uitgezet, zodat ik volgende keer zelf bepaal of ik update. Als iets werkt, niet updaten.
Ik heb sinds een week een Nvidia shield en qua gebruikersgemak is het echt een top ding. Echter loop ik tegen het volgende aan: ik heb een wat oudere Samsung tv en als ik de shield automatisch laat switchen kloppen of de kleuren van HDR niet of SDR. Mijn tv pakt of de kleuren afstelling voor SDR of HDR en als je dan andere content kent is het of veel te grijs (HDR met SDR instelling) of juist veel te veel kleuren (SDR met HDR instelling). Nu zet de tv zichzelf normaal gesproken in HDR modus als het HDR signaal ontvang en krijg ik hier ook een notifcatie van maar met de shield gebeurd dit niet. Als ik naar het signaal info kijk geeft de tv wel weer keurig HDR aan, echter blijft het daardoor wel in de kleurenruimte hangen van SDR waardoor het grijs wordt. Heeft iemand hier ervaring mee? Want als ik elke x zelf moet gaan switchen en me tv moet herstarten blijf ik net zo lief het trage Tizen gebruiken voor nu.
@bloodlynx, en om welke wat oudere TV gaat het?
Testing, one, two ...
Een Samsung KU6400S, ik krijg ook de HDR10 optie te zien dus de tv zou er mee overweg moeten kunnen? HDR van Netflix en Amazon wordt ook afgespeeld. (met notificatie)hardware-lover schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:09:
@bloodlynx, en om welke wat oudere TV gaat het?
Netflix en Amazon wel met HDR, betreft het nu interne TV apps of gaan deze ook via de Shield?bloodlynx schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:11:
[...]
Een Samsung KU6400S, ik krijg ook de HDR10 optie te zien dus de tv zou er mee overweg moeten kunnen? HDR van Netflix en Amazon wordt ook afgespeeld. (met notificatie)
Een snelle zoekopdracht geeft dat jouw type TV enkel HDR kan weergeven via de HDMI 1 aansluiting, daar zit Shield ook op (als deze gevonden info juist is)?
Testing, one, two ...
Yes, shield geeft ook HDR door alleen wisselt de tv niet van kleurenruimte(HDR setting). Dit doet de tv bij de interne apps wel, dan krijg ik een melding HDR content.hardware-lover schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:25:
[...]
Netflix en Amazon wel met HDR, betreft het nu interne TV apps of gaan deze ook via de Shield?
Een snelle zoekopdracht geeft dat jouw type TV enkel HDR kan weergeven via de HDMI 1 aansluiting, daar zit Shield ook op (als deze gevonden info juist is)?
Je weet zeker dat de gebruikte HDMI kabel ook betrouwbaar is? Iets anders schiet mij namelijk niet direct te binnen. Geen instelling binnen je TV voor HDR/HDMI zoals op mijn LG TV het geval is? Ik moet namelijk "Deep Color" activeren op de HDR poort wil ik een kloppend HDR beeld krijgen.bloodlynx schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:38:
[...]
Yes, shield geeft ook HDR door alleen wisselt de tv niet van kleurenruimte(HDR setting). Dit doet de tv bij de interne apps wel, dan krijg ik een melding HDR content.
Testing, one, two ...
Kan iemand mij vertellen of deze app te installeren is op de nvidia shield?
https://play.google.com/s...tails?id=com.turkcell.ott
Het is de "Turkse versie" van KPN interactieve TV
Via de webinterface van de playstore kan ik mijn shield wel selecteren:Ethnic schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 23:07:
:fill(white):strip_exif()/f/image/nGSJRORybpHG9wWz8bEfTPTL.png?f=user_large)
Dit probleem heb ik sinds een tijdje ook met prime, op moment een serie aan het kijken die alleen 2.0 heeft dus nu iets minder last van maar wel irritant ja. Ook soms een hdmi melding als ik alleen de tv uit gezet hem en shield en versterker niet.Jazco2nd schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:44:
[Afbeelding]
De eerste zin conflicteert met je tweede zin. Is de TV nu wel of niet in 'HDR modus'?bloodlynx schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:03:
Nu zet de tv zichzelf normaal gesproken in HDR modus als het HDR signaal ontvang en krijg ik hier ook een notifcatie van maar met de shield gebeurd dit niet. Als ik naar het signaal info kijk geeft de tv wel weer keurig HDR aan, echter blijft het daardoor wel in de kleurenruimte hangen van SDR waardoor het grijs wordt.
Verder heb ik wel eens gelezen dat sommige oudere TV's niet goed omgaan met HDR. Draait de nieuwste firmware op de TV?
Algemener:
Ik heb aan de startpost het stukje over de IR melding bij het wijzigen van het volume in Kodi aangepast. Kodi gaat dit in Matrix oplossen, maar er komt ook een fix van Nvidia in de volgende firmware update. Gekeken naar de Kodi release cycle is het aannemelijk dat die firmware update voor de Shield TV eerder uitkomt.
[ Voor 35% gewijzigd door The Zep Man op 02-10-2020 08:45 ]
Nouja dat is per keer verschillend. Als de tv in HDR modus switched dan gaat die niet meer terug naar SDR en andersom. Op een of andere manier praat de shield dus niet goed met de tv als die van signaal/kleurruimte wisselt.The Zep Man schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:42:
[...]
De eerste zin conflicteert met je tweede zin. Is de TV nu wel of niet in 'HDR modus'?
Verder heb ik wel eens gelezen dat sommige oudere TV's niet goed omgaan met HDR. Draait de nieuwste firmware op de TV?
Algemener:
Ik heb aan de startpost het stukje over de IR melding bij het wijzigen van het volume in Kodi aangepast. Kodi gaat dit in Matrix oplossen, maar er komt ook een fix van Nvidia in de volgende firmware update. Gekeken naar de Kodi release cycle is het aannemelijk dat die firmware update voor de Shield TV eerder uitkomt.
Da's apart. Ik heb hier wel eens meer over gelezen op het Nvidia forum met betrekking tot oudere TV's, maar kan het zo snel niet meer vinden.bloodlynx schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:32:
Op een of andere manier praat de shield dus niet goed met de tv als die van signaal/kleurruimte wisselt.
De laatste firmware voor jouw TV is van '2020-02-18'. Heb je al een upgrade gedaan?
[ Voor 41% gewijzigd door The Zep Man op 02-10-2020 10:01 ]
Yep,Ethnic schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 23:07:
maar je hebt wel turkcell mobiel abo nodig. anders kun je maar 2 weken kijken.
En soms VPN
Weet iemand welke adblocker er goed werkt op de shield? Ik heb Blokada geprobeerd maar dat werkte helaas niet.
Iets meer context is handiger. Van wat wil je advertenties blokkeren?thekvnz schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:43:
Weet iemand welke adblocker er goed werkt op de shield? Ik heb Blokada geprobeerd maar dat werkte helaas niet.
Smart Youtube TV. Die kan je als *.apk file downloaden hier: https://smartyoutubetv.github.io/thekvnz schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:43:
Je moet daarvoor eerst op je Shield de app "X-plore" downloaden op je Shield. Die moet je eerst toestemming geven in je Settings dat deze qua security benaderd mag worden (zit under 'security & restrictions - unknown sources').
Die app dan toevoegen aan je getoonde widgets.
Daarna naar Settings - Device Preferences - Storage. "Transfer files over local network aanzetten". Je krijgt dan een scherm met een userID, WW en het IP adres van je Shield te zien.
Daarna naar je PC, via je verkenner een verbinding opzetten naar je Shield op het IP adres van dat ding. Dan kan je in de 'download' folder van je Shield de genoemde *.apk zetten.
Daarna terug naar je Shield, via X-Plore de *.apk opstarten en laten installeren en klaar ben je.
Dit is een paar minuten werk.
[ Voor 10% gewijzigd door Tallguy op 02-10-2020 13:55 ]
Hij schrijft nergens dat het specifiek YouTube is waar hij advertenties wil blokkeren.Tallguy schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:43:
[...]
Smart Youtube TV. Die kan je als *.apk file downloaden hier: https://smartyoutubetv.github.io/
Verder +1 voor Smart YouTube TV. Zonder dat zou ik nooit gebruik maken van YouTube op de Shield TV.
[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 02-10-2020 14:00 ]
Als die dat wil dan heb je best een uitdaging, PiHole of niet, ik heb de moed opgegeven, dan maar advertenties als ik iets op YouTube kijk.The Zep Man schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:59:
[...]
Hij schrijft nergens dat het specifiek YouTube is waar hij advertenties wil blokkeren.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ga daar even vanuit aangezien daar tegenwoordig belachelijk veel reclame op verschijnt.The Zep Man schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:59:
[...]
Hij schrijft nergens dat het specifiek YouTube is waar hij advertenties wil blokkeren.
Verder +1 voor Smart YouTube TV. Zonder dat zou ik nooit gebruik maken van YouTube op de Shield TV.
@Pierre Probeer mijn methode eens?
[ Voor 4% gewijzigd door Tallguy op 02-10-2020 14:02 ]
Op mijn eigen apparatuur (inclusief Shield TV) heb ik nog nooit een YouTube advertentie gezien. Smart YouTube TV voor de Shield TV, een alternatieve YouTube applicatie voor Android (YouTube Vanced of iets anders), uBlock Origin in de browser...Pierre schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:00:
[...]
Als die dat wil dan heb je best een uitdaging, PiHole of niet, ik heb de moed opgegeven, dan maar advertenties als ik iets op YouTube kijk.
Of je steekt een USB stick in je Shield en dan via X-Plore de *.apk starten werkt ook.Tallguy schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:43:
[...]
Daarna terug naar je Shield, via X-Plore de *.apk opstarten en laten installeren en klaar ben je.
Dit is een paar minuten werk.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Weet ik, maar zoveel YouTube kijk ik nu ook weer niet, alleen soms op de PC en dan heb uBlock Origin in mijn browser.The Zep Man schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:02:
[...]
Op mijn eigen apparatuur (inclusief Shield TV) heb ik nog nooit een YouTube advertentie gezien. Smart YouTube TV voor de Shield TV, een alternatieve YouTube applicatie voor Android (YouTube Vanced of iets anders), uBlock Origin in de browser...
Dat komt door de draak die HDMI Handshake heet en is wel vaker een probleem op de Shield TV en vele andere apparaten geweestTheMystery schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:34:
Dit probleem heb ik sinds een tijdje ook met prime, op moment een serie aan het kijken die alleen 2.0 heeft dus nu iets minder last van maar wel irritant ja. Ook soms een hdmi melding als ik alleen de tv uit gezet hem en shield en versterker niet.

Wat er gebeurt grofweg (voor zover ik het goed heb begrepen) :
- Shield TV gaat in standby op een manier waarbij de HDMI handshake blijft, maar niet meer opnieuw wordt opgezet en in een soort versimpelde low power mode blijft of zo...
- De Versterker gaat in standby, maar vergeet de HDMI handshake.
- De TV ook.
En als je dan weer alles aan gaat zetten begint de ellende meteen :
- TV en Versterker maken een NIEUWE HDMI handshake.
- De Shield TV blijft op de OUDE HDMI handshake hangen zonder opnieuw alle benodigde info door te geven!
Resultaat : 5.1 geluid of HDR en dergelijken werken niet meer!

Reboot je alleen de Shield TV = Alles weer zoals het hoort!

Nou is bovenstaand ook een beetje afhankelijk van hoe de apparaten met elkaar praten/compatible zijn en zo, maar een heleboel van dit soort ellende kwam bij de 2015/2017 modellen ook voor als je verschillende HDMI versies door elkaar heen gebruikte :
- TV = HDMI 1.4
- Versterker = HDMI 1.4 of 2.0
- Shield TV = HDMI 2.0
Nvidia wilde het wel fixen, maar ze mochten van Google de Android TV Bootloader niet aanpassen dus dat feestje ging niet door!
Mogelijke workaround: module die de stroom van de Shield TV volledig afhaalt en deze er weer op zet zodra dat nodig is, met als resultaat een iets vertraagde opstarttijd als 'straf' maar wel een goede HDMI handshake.nero355 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:31:
[...]
Dat komt door de draak die HDMI Handshake heet en is wel vaker een probleem op de Shield TV en vele andere apparaten geweest
Heb inmiddels de Shield enige weken en ben er echt enthousiast over. Had wat twijfels of zo'n apparaat ook iets voor mij zou zijn maar inmiddels kan ik dat bevestigend beantwoorden. Met wat hulp hier op Tweakers kan ik inmiddels heerlijk mijn speelfilms en concertfilms bekijken. Top.
Waarom had ik twijfels, ik merkte dat veel mensen zo'n Shield ook kochten om er spelletjes op te spelen en zoals ik al ooit aangaf, het enige spelletje wat ik ooit heb gespeeld (in de snackbar) was Donkey Kong (Classic) dus dan weten jullie wel dat je hier te doen hebt met de wat oudere generatie.
Nu leek het me toch wel leuk om te kijken of het me lukte om dat spel ook op de Shield te spelen. Ik weet het, spelen van tegenwoordig zijn echt helemaal waanzinnig als het gaat om de beelden, maar dat soort spellen is niet voor mij weggelegd. Zal de leeftijd wel zijn.
Dus inmiddels RetroArch geinstalleerd en ergens een NES-Rom gevonden met Donkey Kong er op. Die op een usbstick gezet en in de Shield gestopt. Inmiddels ben ik zover dat ik het spel kan spelen,....maar alleen met de afstandsbediening van de Shield dus dat werkt voor geen meter.
Nu heb ik zo'n third-party XBOX-controller liggen (ooit voor de kinderen gekocht) en die er bij gehaald. Die wordt wel door RetroArch herkent, maar ik krijg het niet voor elkaar om het spel te spelen met die controller. Hoe krijg ik het voor elkaar om het spel te spelen met die controller?
(als dit niet de juiste plek is voor de vraag dan excuses daarvoor).
Waarom had ik twijfels, ik merkte dat veel mensen zo'n Shield ook kochten om er spelletjes op te spelen en zoals ik al ooit aangaf, het enige spelletje wat ik ooit heb gespeeld (in de snackbar) was Donkey Kong (Classic) dus dan weten jullie wel dat je hier te doen hebt met de wat oudere generatie.
Nu leek het me toch wel leuk om te kijken of het me lukte om dat spel ook op de Shield te spelen. Ik weet het, spelen van tegenwoordig zijn echt helemaal waanzinnig als het gaat om de beelden, maar dat soort spellen is niet voor mij weggelegd. Zal de leeftijd wel zijn.
Dus inmiddels RetroArch geinstalleerd en ergens een NES-Rom gevonden met Donkey Kong er op. Die op een usbstick gezet en in de Shield gestopt. Inmiddels ben ik zover dat ik het spel kan spelen,....maar alleen met de afstandsbediening van de Shield dus dat werkt voor geen meter.
Nu heb ik zo'n third-party XBOX-controller liggen (ooit voor de kinderen gekocht) en die er bij gehaald. Die wordt wel door RetroArch herkent, maar ik krijg het niet voor elkaar om het spel te spelen met die controller. Hoe krijg ik het voor elkaar om het spel te spelen met die controller?
Ik vraag me af of dat wel gezond is voor het geheugen van de Shield TVThe Zep Man schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:34:
[...]
Mogelijke workaround: module die de stroom van de Shield TV volledig afhaalt en deze er weer op zet zodra dat nodig is, met als resultaat een iets vertraagde opstarttijd als 'straf' maar wel een goede HDMI handshake.
Of het nou eMMC of UFS is : Je doet altijd een unsafe shutdown, waarbij er mogelijk het een en ander niet veilig is afgesloten...

Ik zou dan eerder een gewoonte ervan maken om gewoon effe elke keer te rebooten
Alleen als er data geschreven wordt. Daarom zet je hem pas uit als hij in standby staat.nero355 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:48:
[...]
Ik vraag me af of dat wel gezond is voor het geheugen van de Shield TV
Dus de volgorde, bijvoorbeeld met een Harmony:
-Shield TV op standby.
-TV en receiver op standby.
-Door het standby gaan van de TV en/of receiver: Shield TV stroom onderbreken.
-TV en receiver inschakelen
-Door het inschakelen van de TV en/of receiver: Shield TV voorzien van stroom.
Ook dan is dat ding actief dus dan kan je IMHO beter echt een Shutdown doen via het menu en daarna de stroom eraf halenThe Zep Man schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:06:
Alleen als er data geschreven wordt. Daarom zet je hem pas uit als hij in standby staat.
Advertenties die bijvoorbeeld in de NPO voorbij komen. Sommige advertenties zijn dan ineens een stuk luider met volume dan andere, nogal irritant dus. Voor YouTube gebruik ik Smart YouTube. Dit werkt perfect enkele keer dat hij de video niet laad maar voor de rest reclame vrij kijken!The Zep Man schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:24:
[...]
Iets meer context is handiger. Van wat wil je advertenties blokkeren?
Ik ga binnenkort ook maar eens aan de slag met wat emulatoren, moet zelf eerst op zoek naar een controller. Heb wel wat Xbox controllers liggen maar die hebben geen Bluetooth.103720 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:34:
Heb inmiddels de Shield enige weken en ben er echt enthousiast over. Had wat twijfels of zo'n apparaat ook iets voor mij zou zijn maar inmiddels kan ik dat bevestigend beantwoorden. Met wat hulp hier op Tweakers kan ik inmiddels heerlijk mijn speelfilms en concertfilms bekijken. Top.
Ben benieuwd of je het aan de praat krijgt...
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Dank voor de tip. Echter na installeren geeft hij de melding dat de Crosswalk Project Service niet gevonden is. Als ik dan aan klik “ Get crosswalk”, geeft hij bij het installeren de fout “Er is een probleem opgetreden bij het parseren van het pakket.”Tallguy schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:43:
[...]
Smart Youtube TV. Die kan je als *.apk file downloaden hier: https://smartyoutubetv.github.io/
Enig idee?

Tweede shield gaat ook komen. De Shield van beneden wordt vervangen door de pro. En de oude gaat naar de slaapkamer.
Mijn vrouw zei dat ze een programma aan het kijken was, maar dat kanaal van Ziggo hebben we niet op de slaapkamer. Dus dan is de Shield met de ziggo app wel een uitkomst. Hoop dat het goed blijft werken natuurlijk. Maar de rest van de apps kunnen daar ook prima op blijven draaien. Nu alleen nog tijd besteden aan RetroArch.
Mijn vrouw zei dat ze een programma aan het kijken was, maar dat kanaal van Ziggo hebben we niet op de slaapkamer. Dus dan is de Shield met de ziggo app wel een uitkomst. Hoop dat het goed blijft werken natuurlijk. Maar de rest van de apps kunnen daar ook prima op blijven draaien. Nu alleen nog tijd besteden aan RetroArch.
nope, die melding had iknl nietDyStiC schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:19:
[...]
Dank voor de tip. Echter na installeren geeft hij de melding dat de Crosswalk Project Service niet gevonden is. Als ik dan aan klik “ Get crosswalk”, geeft hij bij het installeren de fout “Er is een probleem opgetreden bij het parseren van het pakket.”
Enig idee?
Bedankt voor het opzoekenLizard schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 23:19:
[...]
Via de webinterface van de playstore kan ik mijn shield wel selecteren:
[Afbeelding]
*tip*mucuracat schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:40:
[...]
Yep,
maar je hebt wel turkcell mobiel abo nodig. anders kun je maar 2 weken kijken.
En soms VPN
Ik heb een prepaid simkaart, ieder maand 2 eurotjes storten en dan kan ik het weer voor een maand activeren
Al die X-Box Controllers kan je toch d.m.v. een USB Receiver op de Shield TV gebruikenStormtrooper schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:22:
Ik ga binnenkort ook maar eens aan de slag met wat emulatoren, moet zelf eerst op zoek naar een controller. Heb wel wat Xbox controllers liggen maar die hebben geen Bluetooth.
Ben benieuwd of je het aan de praat krijgt...
Moet je alleen effe degene die bij jouw generatie controller hoort zien te scoren
Voor de prijs van een eenvoudig Belgisch biertje per maand of de prijs van een flesje heeeel erg goedkope Franse wijn per maand, ben je ook van die irritante reclame af en kan je daarnaast ook gebruik maken van de extra’s van dat NPO plus abbothekvnz schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 08:51:
Advertenties die bijvoorbeeld in de NPO voorbij komen. Sommige advertenties zijn dan ineens een stuk luider met volume dan andere, nogal irritant dus.
Volgens mij is PLAY NEXT simpelweg niet ondersteund door Netflix/Prime, al kan je beide apps wel kiezen in de Play Next settings helemaal onderaan..
Ik heb mijn ShieldTV helemaal gereset en ben opnieuw begonnen. Er is geen Play Next op het Homescreen (staat wel aan), pas nadat ik Jellyfin installeer en vervolgens zie ik alleen Jellyfin content.
Ik heb mijn ShieldTV helemaal gereset en ben opnieuw begonnen. Er is geen Play Next op het Homescreen (staat wel aan), pas nadat ik Jellyfin installeer en vervolgens zie ik alleen Jellyfin content.
Is er een mogelijkheid voor een backup van al je apps en instellingen van je shield als je naar een nieuwer model gaat? Ik kan het in de opties niet vinden.
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
De launcher van de nieuwe Google TV is nu beschikbaar voor de Shield:
https://www.youtube.com/watch?v=QaBB33p_oek
This title is for sale, please send me a PM
Die voor de Xbox One wordt (nog?) niet ondersteund in Android (TV). De reden daarvoor is dat een firmware blob nodig is waarvoor geen commerciële licentie wordt afgegeven.nero355 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:50:
[...]
Al die X-Box Controllers kan je toch d.m.v. een USB Receiver op de Shield TV gebruiken
Moet je alleen effe degene die bij jouw generatie controller hoort zien te scoren
Onder GNU/Linux is het na het inladen van die blob overigens geen probleem.
Ik ga niet vrijwillig een anti-feature installeren.the-body schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:31:
De launcher van de nieuwe Google TV is nu beschikbaar voor de Shield:
[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 04-10-2020 00:55 ]
Ik had de Shield TV pro al een tijdje liggen maar nooit echt gebruikt. Heb sinds kort een nieuwe 75" sony TV en die hebben zo een beetje de beste upscaling die er is van alle TVs maar de shield gaat echt nog een stapje hoger, wauw. Heel blij mee en verrast.
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Ik heb mijn ShieldTV (2019) gereset. Dat ging prima.
Maar nu zie ik de games niet meer die ik speelde (Geforce Now, Free). Dat was het Sonic racing spelletje. Ook het gratis Sniper spel had ik uitgespeeld..
Betekend dit dat de spellen niet meer beschikbaar zijn? En mijn voortgang compleet verdwenen is? Vooral dat laatste vind ik heel zuur, maar kan ook nergens op een website inloggen om mijn games te zien.. Lijkt me heel gek toch?
Als ik handmatig het gratis GFN Sniper spel zoek en start, kom ik na de loading time op een vaag blauw Steam scherm dat ik nooit eerder heb gezien
Heb volgens mij ook nog nooit Steam gebruikt.. ik speelde alleen nog de gratis GFN spellen..
Ik ben wel ingelogd in zowel Nvidia als Shield account.
Overigens merk ik dat zelfs bij Red Ball 4, een AndroidTV game waarvoor ik had betaald, ik wel de betaalde versie heb maar alle voortgang weg is, ook nadat ik in de settings van dat spel cloud aan zet.
Maar nu zie ik de games niet meer die ik speelde (Geforce Now, Free). Dat was het Sonic racing spelletje. Ook het gratis Sniper spel had ik uitgespeeld..
Betekend dit dat de spellen niet meer beschikbaar zijn? En mijn voortgang compleet verdwenen is? Vooral dat laatste vind ik heel zuur, maar kan ook nergens op een website inloggen om mijn games te zien.. Lijkt me heel gek toch?
Als ik handmatig het gratis GFN Sniper spel zoek en start, kom ik na de loading time op een vaag blauw Steam scherm dat ik nooit eerder heb gezien
Overigens merk ik dat zelfs bij Red Ball 4, een AndroidTV game waarvoor ik had betaald, ik wel de betaalde versie heb maar alle voortgang weg is, ook nadat ik in de settings van dat spel cloud aan zet.
[ Voor 37% gewijzigd door Jazco2nd op 04-10-2020 13:08 ]
Ik ben niet zo heel bekend met al die X-Box modellen van tegenwoordig sinds ze een hobby ervan hebben gemaakt om allerlei One X X One XXX X X One one 1111!!!! versies te gaan maken...The Zep Man schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 00:52:
Die voor de Xbox One wordt (nog?) niet ondersteund in Android (TV). De reden daarvoor is dat een firmware blob nodig is waarvoor geen commerciële licentie wordt afgegeven.

Maar grotendeels werkt het dus in principe gelukkig wel zo te zien
Ofcourse!Onder GNU/Linux is het na het inladen van die blob overigens geen probleem.
Niet dat slappe Android aftreksel...
AMEN! Brother!Ik ga niet vrijwillig een anti-feature installeren.
Tweede shield is binnen. Meteen omgezet. Adapter nagekeken en is dezelfde. Dus die maar weggewerkt gelaten.
Had wel glitches na de eerste update, maar die waren na een herstart weg.
Nu alles weer instellen.
Kijken naar scummvm.
Had wel glitches na de eerste update, maar die waren na een herstart weg.
Nu alles weer instellen.
Kijken naar scummvm.
Had ik ook. Vooral mijn kids vonden Sonic racing geweldig. Helaas zal free for shield sectie verdwijnen. Ze hadden het wel even netjes mogen aankondigen. Nu alle voortgang weg.Jazco2nd schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:44:
Ik heb mijn ShieldTV (2019) gereset. Dat ging prima.
Als ik handmatig het gratis GFN Sniper spel zoek en start, kom ik na de loading time op een vaag blauw Steam scherm dat ik nooit eerder heb gezienHeb volgens mij ook nog nooit Steam gebruikt.. ik speelde alleen nog de gratis GFN spellen..
https://www.nvidia.com/en...ary-updates-september-20/[quote]Additionally, the previous program that offered GeForce NOW SHIELD TV users free games is being retired.
GeForce now + Lego games (steam) was ook leuk voor de kids, maar die zijn allemaal weg. Nu kan het alleen via steam link en mijn laptop. Jammer.
[ Voor 10% gewijzigd door Xaio op 04-10-2020 19:44 ]
Lobby → Omkoping → Corruptie :P
Niet alleen aankondigen maar misschien ook volledig begeleiden, hoe je kan doorspelen? Bijvoorbeeld door uit te leggen dat het nog via Steam of andere winkel te koop is en dan te spelen is?Xaio schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:40:
[...]
Had ik ook. Vooral mijn kids vonden Sonic racing geweldig. Helaas zal free for shield sectie verdwijnen. Ze hadden het wel even netjes mogen aankondigen. Nu alle voortgang weg.
[...]
https://www.nvidia.com/en...ary-updates-september-20/[quote]
GeForce now + Lego games (steam) was ook leuk voor de kids, maar die zijn allemaal weg. Nu kan het alleen via steam link en mijn laptop. Jammer.
Heel vaag dit.
Oh huh, je kan dus niet via Geforce Now spelen als je het in Steam aanschaft, moet via een laptop/pc? Pff dat is echt heel slecht.Xaio schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:40:
Geforce Now verdwijnt niet, dus als je het spel koopt in Steam kan je het blijven spelen zonder dat je gamepc opstaat.
Ik kwam er vandaag pas achter dat ik de Google assistant kan gebruiken als de shield uit is door op de remote de microfoon te drukken en bijv. Iets te zeggen als zet de lichten uit. Vind het wel een toffe feature en was me daar niet bewust van
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Hmm ik krijg sinds gisteren op de Shield als ik Kodi gebruik deze error "Kodi version check error log for more information" iemand daar een oplossing voor? gevonden. Ik heb echt geen idee
Ik vond dit ergens
:fill(white):strip_exif()/f/image/Z3V4yse1DXbXmfEZHeqi07Nj.png?f=user_large)
Nu krijg ik de error niet meer.
Ik zag ook dit https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=357542 dat gaat wel over een FireStick maar er is dus wel een ding in Kodi, er komt dus ook een fix.
Ik vond dit ergens
:fill(white):strip_exif()/f/image/Z3V4yse1DXbXmfEZHeqi07Nj.png?f=user_large)
Ik zag ook dit https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=357542 dat gaat wel over een FireStick maar er is dus wel een ding in Kodi, er komt dus ook een fix.
[ Voor 52% gewijzigd door Pierre op 07-10-2020 13:35 ]
Eigenlijk voegt deze addon niet veel toe voor Kodi op Android TV, via de Play Store wordt al bijgehouden of er updates zijn voor een geïnstalleerde Kodi.Pierre schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:20:
Hmm ik krijg sinds gisteren op de Shield als ik Kodi gebruik deze error "Kodi version check error log for more information" iemand daar een oplossing voor? gevonden. Ik heb echt geen idee
Ik vond dit ergens
[Afbeelding]
Testing, one, two ...
Ik heb een nieuwe soundbar en TV gekocht en deze aangesloten op mijn Nvidia Shield TV (2015 model). Ik was in de veronderstelling dat ik met de combinatie van deze apparaten Dolby en DTS geluid vanuit de Shield naar de soundbar moest kunnen sturen. Tot op heden is me dit helaas niet gelukt. Misschien dat iemand me in de goede richting kan wijzen.
Allereerst even de apparaten opnoemen zodat hier geen vergissing over bestaat.
Shield: pricewatch: Nvidia Shield Android TV 16GB
TV: pricewatch: Philips 50PUS7304 Zilver
Soundbar: pricewatch: LG SL10YG
Ik heb de Shield aangesloten op de TV en deze via ARC aangesloten op de ARC poort van de soundbar. Dus: Shield -> TV -> Soundbar
De soundbar heeft een display waarop hij aangeeft of er Dolby Atmos of DTS geluid wordt doorgegeven. Helaas toont hij niets. Met verschillende testen heb ik ook niet het idee dat er surround geluid wordt afgespeeld. Nu las ik dat sommige TV's geen Dolby Atmos door kunnen geven via ARC omdat je daar eARC voor nodig zou hebben. Mijn TV heeft geen eARC maar ik had het idee dat mijn TV wel Dolby Atmos ondersteunde. Toch maar even de testopstelling omgedraaid. Dus: Shield -> Soundbar -> TV
Dit geeft hetzelfde resultaat. Geen surround geluid te horen en ook het display toont niets bijzonders.
Ik heb ook gelezen dat de gebruikte HDMI kabels hier nog invloed op kunnen hebben. Hoewel ik al vaker heb gelezen dat dit onzin is (alle HDMI kabels hebben dezelfde connectoren) zou er mogelijk wel een kwaliteitsverschil in kunnen zitten. Het zijn echter redelijk korte kabels dus ik betwijfel of ik daar energie in moet steken.
Als surround test had ik overigens een geripte bluray gedownload met de naam "Atmos Demonstration Disc 2015". Deze speel ik af met Kodi op de Shield. Veel van de videobestanden geven ook daadwerkelijk aan
Dolby HD 7.1 geluid te ondersteunen dus ik neem aan dat dit een goed testbestand is.
Wat doe ik verkeerd? Moet ik ergens instellingen wijzigen in de Shield of Soundbar? Is dit een probleem van Kodi en kan Plex dit dan misschien beter? Moet ik toch andere HDMI kabels kopen?
Allereerst even de apparaten opnoemen zodat hier geen vergissing over bestaat.
Shield: pricewatch: Nvidia Shield Android TV 16GB
TV: pricewatch: Philips 50PUS7304 Zilver
Soundbar: pricewatch: LG SL10YG
Ik heb de Shield aangesloten op de TV en deze via ARC aangesloten op de ARC poort van de soundbar. Dus: Shield -> TV -> Soundbar
De soundbar heeft een display waarop hij aangeeft of er Dolby Atmos of DTS geluid wordt doorgegeven. Helaas toont hij niets. Met verschillende testen heb ik ook niet het idee dat er surround geluid wordt afgespeeld. Nu las ik dat sommige TV's geen Dolby Atmos door kunnen geven via ARC omdat je daar eARC voor nodig zou hebben. Mijn TV heeft geen eARC maar ik had het idee dat mijn TV wel Dolby Atmos ondersteunde. Toch maar even de testopstelling omgedraaid. Dus: Shield -> Soundbar -> TV
Dit geeft hetzelfde resultaat. Geen surround geluid te horen en ook het display toont niets bijzonders.
Ik heb ook gelezen dat de gebruikte HDMI kabels hier nog invloed op kunnen hebben. Hoewel ik al vaker heb gelezen dat dit onzin is (alle HDMI kabels hebben dezelfde connectoren) zou er mogelijk wel een kwaliteitsverschil in kunnen zitten. Het zijn echter redelijk korte kabels dus ik betwijfel of ik daar energie in moet steken.
Als surround test had ik overigens een geripte bluray gedownload met de naam "Atmos Demonstration Disc 2015". Deze speel ik af met Kodi op de Shield. Veel van de videobestanden geven ook daadwerkelijk aan
Dolby HD 7.1 geluid te ondersteunen dus ik neem aan dat dit een goed testbestand is.
Wat doe ik verkeerd? Moet ik ergens instellingen wijzigen in de Shield of Soundbar? Is dit een probleem van Kodi en kan Plex dit dan misschien beter? Moet ik toch andere HDMI kabels kopen?
Ik dacht dat het selecteren van het juiste audiospoor inclusief het instellen van "allow passthrough" voldoende zou zijn. Maar misschien heb ik daar iets over het hoofd gezien. Bedankt voor de tip, daar ga ik vanavond even naar kijken.pagani schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:12:
Heb je de output in Kodi wel ingesteld op surroundgeluid? Deze staat standaard op stereo.
Ben ik met je eens, alleen ik wordt altijd kriegel als ik ergens foutmeldingen ziehardware-lover schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:49:
[...]
Eigenlijk voegt deze addon niet veel toe voor Kodi op Android TV, via de Play Store wordt al bijgehouden of er updates zijn voor een geïnstalleerde Kodi.
Zit onder de instellingen bij Audio:3raser schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:20:
[...]
Ik dacht dat het selecteren van het juiste audiospoor inclusief het instellen van "allow passthrough" voldoende zou zijn. Maar misschien heb ik daar iets over het hoofd gezien. Bedankt voor de tip, daar ga ik vanavond even naar kijken.
:strip_exif()/f/image/PsqwkBqjkyWuWgxxlIRmYEfl.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat kan aan je tv of aan je Shield (Kodi) liggen.3raser schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 08:49:
De soundbar heeft een display waarop hij aangeeft of er Dolby Atmos of DTS geluid wordt doorgegeven. Helaas toont hij niets.
Nu heb je je tv als oorzaak weggehaald. Ik zou de opstelling zo laten!Met verschillende testen heb ik ook niet het idee dat er surround geluid wordt afgespeeld. Nu las ik dat sommige TV's geen Dolby Atmos door kunnen geven via ARC omdat je daar eARC voor nodig zou hebben. Mijn TV heeft geen eARC maar ik had het idee dat mijn TV wel Dolby Atmos ondersteunde. Toch maar even de testopstelling omgedraaid. Dus: Shield -> Soundbar -> TV
HDMI 1.2 en 2.1 hebben dezelfde stekkers, en de draden verbinden ook dezelfde contacten met elkaar, maar de draden zelf zijn anders. Vergelijk het met ethernet, over een CAT3 kabel haal je nooit 1 Gbps, over een CAT6 kabel wel, ook al zijn de stekkers identiek.Ik heb ook gelezen dat de gebruikte HDMI kabels hier nog invloed op kunnen hebben. Hoewel ik al vaker heb gelezen dat dit onzin is (alle HDMI kabels hebben dezelfde connectoren) zou er mogelijk wel een kwaliteitsverschil in kunnen zitten. Het zijn echter redelijk korte kabels dus ik betwijfel of ik daar energie in moet steken.
HDMI kabels van €3,95 bij de Action, of ooit 10 jaar geleden gratis meegeleverd met een SD digitale kabelontvanger, zijn niet geschikt voor 4K beeld en HD geluid.
Koop gewoon 2 goede HDMI kabels. Dat hoeft geen "oxygen free copper" te zijn van €80 of meer, kabels rond de €25 volstaan ook, vergeet alleen de Ail-troep.
Ik denk dat pagini al een deel van de oplossing heeft gepost, ik weet alleen niet of een 5.1 setting Atmos overruled...
En onder Passthrough alle functies van de receiver aanzetten (dat zie je alleen bij advanced of expert, dat schakel je linksonder)
Bij mij maakt dat geen verschil, heb sowieso alles op passthrough staan. Kodi negeert deze setting als hij niet zelf decode (althans, mijn ervaring).pagani schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:12:
Heb je de output in Kodi wel ingesteld op surroundgeluid? Deze staat standaard op stereo.
Staan je instellingen op je tv wel goed? Voor Atmos heb je voor zover ik weet inderdaad eARC nodig, dus dat gaat hem sowieso niet worden. Maar Dolby Digital en DTS zou moeten gaan.
Ben nu ff aan het werk, zal straks ff mijn eigen settings erop naslaan. Ik moet wel zeggen, mijn shield is rechtstreeks aangesloten op de receiver. Maar heb ook getest via de TV en dat liep verder ook prima (heb zelf wel eARC).
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Let op de titel waar die instellingen onder staan: 'Audio Decoder'. Dat heeft geen invloed op passthrough.pagani schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:26:
[...]
Zit onder de instellingen bij Audio:
[Afbeelding]
Klopt, hij moet de instellingen onder Passthrough controleren (met de capabilities van je receiver)The Zep Man schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:18:
[...]
Let op de titel waar die instellingen onder staan: 'Audio Decoder'. Dat heeft geen invloed op passthrough.
En niet alleen daar. Ze moeten ook overeenkomen met de instellingen van de Shield TV zelf. Die kan je bij problemen het beste handmatig configureren.pagani schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:20:
[...]
Klopt, hij moet de instellingen onder Passthrough controleren (met de capabilities van je receiver)
Ik lees al dat ik er te makkelijker over heb gedacht. Ik ga vanavond alle instellingen in zowel Kodi als Shield nalopen. Ik zie hier een tutorial voor het instellen van surround sound. Is dat voldoende om de Shield zaken als DTS en Dolby Atmos door te laten geven? En moet de surround optie in Shield dan op "auto" of "always" staan?The Zep Man schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:21:
[...]
En niet alleen daar. Ze moeten ook overeenkomen met de instellingen van de Shield TV zelf. Die kan je bij problemen het beste handmatig configureren.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
- Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
- Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
- Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.