Acties:
  • +2 Henk 'm!
3raser schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:29:
Ik zie hier een tutorial voor het instellen van surround sound. Is dat voldoende om de Shield zaken als DTS en Dolby Atmos door te laten geven?
Geen idee, maar proberen kan geen kwaad. :P
En moet de surround optie in Shield dan op "auto" of "always" staan?
Lees dit:
Auto: will passthough anything thats encoded in a DD/DTS bitstream to the AVR. (Trotzdem be decoded), Things that are only in 2.0 Stereo. Will be left alone.

Always On: Will work like the above, but will also pass 2.0 Stereo as an encoded bitstream.

Always Off: Will deactivate all bitstreaming, and only output a 2.0 Stereo signal.
'Always' is het beste al wil je dat de Shield TV zo min mogelijk invloed heeft op het geluid zelf.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 08:46
Gadget Freak schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:28:

HDMI kabels van €3,95 bij de Action, of ooit 10 jaar geleden gratis meegeleverd met een SD digitale kabelontvanger, zijn niet geschikt voor 4K beeld en HD geluid.

Koop gewoon 2 goede HDMI kabels. Dat hoeft geen "oxygen free copper" te zijn van €80 of meer, kabels rond de €25 volstaan ook, vergeet alleen de Ail-troep.
Volgens mij voldoen de kabels van de Action prima. Dat zijn HDMI 2.0 kabels en volgens het doosje HDMI high speed wat ook voldoende moet zijn voor 4K.

HDMI Highspeed zou voldoende moeten zijn voor HDMI 2.0b volgens deze uitleg en dus 4K bij 60hz moeten kunnen weergeven.

Kan jij mij erop wijzen waar staat of waar is getest om deze niet zouden voldoen?

Hier een test die de dure kabel qua beeldkwaliteit op hetzelfde niveau zet. https://radar.avrotros.nl.../reacties/item/hdmi-test/

[ Voor 17% gewijzigd door Bongoarnhem op 08-10-2020 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Graag de algemene discussie over HDMI kabels doorzetten in:
Topicreeks: Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht

Wel Shield TV specifiek:
Ik heb wel eens met problemen gehad tussen een Shield TV en een Panasonic TV. Als het licht in de woning aan of uit werd gezet dan zorgde dat wel eens voor zoveel storing dat het beeld even zwart ging. Dat lag niet enkel aan de (brakke) HDMI kabel, maar aan een combinatie van die kabel en een goedkope HDMI 2.0 switch. Met alleen die kabel tussen Shield TV en TV ging het wel goed, en met betere kabels (nog steeds goedkoop, maar nieuwer en verkocht met de juiste labels) tussen Shield TV, switch en TV ging het ook goed.

Iets als Atmos dat niet doorgegeven wordt zou ik niet toeschrijven aan slechte HDMI kabels. Of geluidsformaten ondersteund worden of niet is onderdeel van de handshake, en dat is zo'n lage bandbreedte dat het niet beïnvloed zal worden door de rest van de kabel. Bij problemen zou ik eerder wegvallend/corrupt beeld en geluid verwachten, maar dat zie of hoor je meteen omdat het digitaal is. :+

[ Voor 74% gewijzigd door The Zep Man op 08-10-2020 11:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
pagani schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:12:
Heb je de output in Kodi wel ingesteld op surroundgeluid? Deze staat standaard op stereo.
Deze instelling is afhankelijk van waar op aangesloten. Voor een TV, via HDMI/Spdif aangesloten, zou deze 2.0 moeten zijn volgens de tabel in deze link; https://kodi.wiki/view/Audio_quickstart_guide

Edit: waaraan ik nog zou willen toevoegen: If Sync playback to display is enabled, Passthrough is automatically disabled << de Sync to Display instelling kiest men normaal gesproken niet.

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 08-10-2020 12:54 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:51:
[...]

Deze instelling is afhankelijk van waar op aangesloten.
Het heeft ermee te maken hoeveel (L)PCM kanalen het ontvangende apparaat kan verwerken, en heeft alleen betrekking op het geluid dat Kodi decodeert en als PCM uitstuurt. Voor alle klassieke S/PDIF apparaten en praktisch alle TV's moet dat gewoon 2.0 zijn. Alleen voor receivers/sound bars aangesloten via HDMI (eventueel via eARC, niet ARC) die 5.1 of meer ondersteunen heeft het nut om dit te verhogen.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 09-10-2020 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Daaraan zou ik wel het volgende willen toevoegen :
Gadget Freak schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:28:
HDMI 1.2 en 2.1 hebben dezelfde stekkers, en de draden verbinden ook dezelfde contacten met elkaar, maar de draden zelf zijn anders. Vergelijk het met ethernet, over een CAT3 kabel haal je nooit 1 Gbps, over een CAT6 kabel wel, ook al zijn de stekkers identiek.

HDMI kabels van €3,95 bij de Action, of ooit 10 jaar geleden gratis meegeleverd met een SD digitale kabelontvanger, zijn niet geschikt voor 4K beeld en HD geluid.

Koop gewoon 2 goede HDMI kabels. Dat hoeft geen "oxygen free copper" te zijn van €80 of meer, kabels rond de €25 volstaan ook, vergeet alleen de Ail-troep.
Mijn 10 jaar oude HDR en Surround doorgevende HDMI kabels van HQ die hooguit € 10 per stuk waren zijn het niet met je eens! ;)

Volgens mij is er eerder in dit topic ook een paar keer hetzelfde aangetoond en staan er een paar links naar redelijk betaalbare fatsoenlijke HDMI kabels :)

Kortom.. as always... : "Use The Force Search Luke!" O-) :P :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:55
Weet iemand hoe je in Prime de volledige beschrijving van een TV serie ziet als je door het home screen van Prime scrollt?
Als je erop klikt zie je de beschrijving van E1, niet van de serie..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:14:
Weet iemand hoe je in Prime de volledige beschrijving van een TV serie ziet als je door het home screen van Prime scrollt?
Niet. Dat is één van de vele nukken van de Prime Video Android TV applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 07:50
Swinnio schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:18:
Is er iemand in geslaagd de Netflix button op de shield remote te gebruiken m.b.v. een Harmony Elite? Het lijkt of de elite deze button standaard niet kent en het leren van het commando lijkt bij mij niet te werken.
Anyone?

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:47
@Swinnio Ik ben zelf afgelopen week bezig geweest met mijn Flirc v2 usb adapter. Nu doe ik er weinig extra mee buiten de standaard controls. Maar zag wel dat ze er mee bezig waren.
Wat sommigen deden om toetsen in te leren is een usb toetsenbord koppelen aan de shield en kijken welke toets welke commando geeft.
Dacht dat ze Netflix nog niet gevonden hadden. Maar wellicht iets om te proberen.
Overigens maakt het niets uit welke Harmony je hebt. De software geeft de codes door.
Als je een Flirc hebt kun je gewoon die code koppelen aan een toetsenbord toets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:30
Je kan ook met buttonmapper Netflix aan een andere button toewijzen en hem zo op de harmony in 1 keer laten openen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arunia schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:26:
@SwinnioDacht dat ze Netflix nog niet gevonden hadden. Maar wellicht iets om te proberen.
Als het goed is kan je Button Mapper gebruiken om zelf toetsen aan acties te koppelen. Ik gebruik dat niet, want het meest WAF compatibel met een Harmony is: "Ben je de weg kwijt? Druk op Home.". Zie ook het ontwerp van bijvoorbeeld de iPad, waar iedereen van jong tot oud mee om kan gaan. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:50

3raser

⚜️ Premium member

Ik heb de geluidsinstellingen in mijn Shield aangepast en daarna in Kodi alle passthrough opties ingeschakeld. Daarna werd Dolby Atmos keurig doorgegeven aan mijn soundbar. Bedankt voor alle tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:36
Mijn oorspronkelijke remote van de Shield 2017 had het begeven en hiervoor had ik gratis een vervanging gekreken van Nvidia, maar die ging het ook weer vrij snel slecht doen. Toen was ik er wel mee klaar en op Ali een remote gekocht van €5,- en dat gaat stukken beter. Genoeg keuze op Ali als je er een zoekt ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
3raser schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:35:
Ik heb de geluidsinstellingen in mijn Shield aangepast en daarna in Kodi alle passthrough opties ingeschakeld. Daarna werd Dolby Atmos keurig doorgegeven aan mijn soundbar. Bedankt voor alle tips!
Goed om te lezen dat het werkt. :)
vinom schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:38:
Mijn oorspronkelijke remote van de Shield 2017 had het begeven en hiervoor had ik gratis een vervanging gekreken van Nvidia, maar die ging het ook weer vrij snel slecht doen.
Lees 't topic maar door en ervaringen op het Internet. Niemand vindt die afstandsbediening handig, en ze zijn onbetrouwbaar.

Van een Shield TV 2017 die ik had, had ik de afstandsbediening nooit gebruikt. Kwam achteraf nog goed uit bij tweedehands verkoop. "De afstandsbediening is nooit uit de doos geweest!" verkoopt heel goed. :)

Zelf heb ik gewoon een conventionele infrarood Harmony afstandsbediening (en FLIRC). Geen gezeur, geen potentiële problemen met Bluetooth, geen afhankelijkheid van HDMI-CEC...

[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 09-10-2020 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 07:50
Bartske schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:50:
[...]

Je kan ook met buttonmapper Netflix aan een andere button toewijzen en hem zo op de harmony in 1 keer laten openen
Klopt, dat heb ik ook gedaan: om de netflix button Kodi op te laten starten. Maar dat werkt dan dus alleen met de originele afstandsbediening maar niet met mijn Harmony omdat die Netlflix als knop niet kent.
En als ik Netflix mbv buttonmapper aan een andere button toewijzen, ben ik die kwijt (er zijn geen ongebruikte buttons bij mijn weten).

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Swinnio schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:09:
[...]

Klopt, dat heb ik ook gedaan: om de netflix button Kodi op te laten starten. Maar dat werkt dan dus alleen met de originele afstandsbediening maar niet met mijn Harmony omdat die Netlflix als knop niet kent.
En als ik Netflix mbv buttonmapper aan een andere button toewijzen, ben ik die kwijt (er zijn geen ongebruikte buttons bij mijn weten).
Over Button Mapper:
You can remap buttons on most gamepads, keyboards and other perhipherals connected to your phone
Waarbij 'phone' natuurlijk vervangen kan worden voor Shield TV. Sluit een USB toetsenbord aan, en je kan ongebruikte toets(en/combinaties) vinden die je ook kan configureren in een FLIRC (die een USB toetsenbord emuleert).

FLIRC ondersteunt ook de eerste 255 waardes van de consumer usage page (pagina 75), en daar zitten zat knoppen in die Button Mapper mogelijk kan oppikken, waarvan de Shield TV die zelf niet gebruikt.

[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 09-10-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

The Zep Man schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:45:
[...]
Goed om te lezen dat het werkt. :)

[...]
Lees 't topic maar door en ervaringen op het Internet. Niemand vindt die afstandsbediening handig, en ze zijn onbetrouwbaar.

Van een Shield TV 2017 die ik had, had ik de afstandsbediening nooit gebruikt. Kwam achteraf nog goed uit bij tweedehands verkoop. "De afstandsbediening is nooit uit de doos geweest!" verkoopt heel goed. :)

Zelf heb ik gewoon een conventionele infrarood Harmony afstandsbediening (en FLIRC). Geen gezeur, geen potentiële problemen met Bluetooth, geen afhankelijkheid van HDMI-CEC...
Bedoelen jullie deze afstandsbediening?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UB_dfw0rdgVW3-_AfoQ49EOIEUY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/oeeRNvM3WXA2Sk0kjQjTJVuy.png?f=user_large

Ik vind dat namelijk een geweldig ding. Kreeg hem bij mijn Shield 2019 en heb hem daarna los gekocht voor mijn Shield 2015. Het is nu de enige afstandsbediening die ik nog gebruik. Hij zet alles autmoatisch aan (TV en Soundbar) en zelfs mijn vrouw kan ermee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3raser schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:22:
[...]

Nee. Dat is de 2019 afstandsbediening. Zie ook de afbeeldingen in de topicstart onder het kopje 'Bluetooth'.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 09-10-2020 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

The Zep Man schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:26:
[...]
Nee. Dat is de 2019 afstandsbediening. Zie ook de afbeeldingen in de topicstart.
Bij deze dan misschien een tip, probeer de 2019 versie. Ik ben echt gek op dat ding. Nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
3raser schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:27:
[...]

Bij deze dan misschien een tip, probeer de 2019 versie. Ik ben echt gek op dat ding. Nog geen problemen mee gehad.
Al lees je het topic door dan weet je dat ik nooit iets gebruik dat verbonden is met Google en een microfoon heeft. Voordat er een smartass langskomt: mijn Android smartphone draait geen Google code. ;)

Verder ben ik een fan van klassieke infrarood. Bluetooth is nog wel eens storingsgevoelig en er zitten wat haken en ogen aan. Ik ga voor wat altijd werkt, ook met mijn andere apparatuur.

Dus nee, de 2019 versie van de afstandsbediening blijft ook in de doos, voor als ik de Shield TV Pro 2019 ooit ga doorverkopen.

[ Voor 37% gewijzigd door The Zep Man op 09-10-2020 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Swinnio schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:09:
[...]

Volgensmij heb ik de F1 t/m F10 buttons gebruikt hiervoor, deze gebruikt de originele remote niet maar kan je harmony wel herkennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
3raser schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:27:
[...]
Ook sterruk, deze deed vanmorgen hier helemaal niets meer. Geen lampjes, dood. Paar andere batterijen erin, niets, daarom de oude maar weer teruggeplaatst. Daarop maar een reset gedaan en toen kwam ie tot leven. Dan moet nog wel even de Shield zelf handmatig worden opgestart om opnieuw een koppeling tot stand te kunnen brengen, maar dat ging verder probleemloos.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
3raser schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:22:
[Afbeelding]

Ik vind dat namelijk een geweldig ding. Kreeg hem bij mijn Shield 2019 en heb hem daarna los gekocht voor mijn Shield 2015.
Nvidia had dan ook nooit die oude 2015/2017 Remote mogen uitbrengen, want dat is gewoon een kwalitatief uitermate teleurstellend onding vergeleken met de 2019 Remote of de vele alternatieven bij je favoriete Chinese Webshop :)
Het is nu de enige afstandsbediening die ik nog gebruik. Hij zet alles autmoatisch aan (TV en Soundbar) en zelfs mijn vrouw kan ermee omgaan.
HDMI CEC... hé bah! :P UIT met die zooi! >:) :+
The Zep Man schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:27:
Al lees je het topic door dan weet je dat ik nooit iets gebruik dat verbonden is met Google en een microfoon heeft. Voordat er een smartass langskomt: mijn Android smartphone draait geen Google code. ;)

Verder ben ik een fan van klassieke infrarood. Bluetooth is nog wel eens storingsgevoelig en er zitten wat haken en ogen aan. Ik ga voor wat altijd werkt, ook met mijn andere apparatuur.
Helemaal mee eens! d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsimane
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-09 23:01
Gebruik nu een tijdje de Shield TV Pro en tevreden tot nu.

Loop nu tegen een probleem aan waar ik niet uit kom.
Shield is aangesloten op een Marantz Sr7007
Op de Shield is Netflix, Disney en Prime geïnstalleerd.
Netflix speelt DD+
Disney speelt DD+
Prime speelt alleen stereo, met geen mogelijkheid DD+ af te spelen.
Prime via de ingebouwde Chromecast in de Shield speelt wel DD+ !!

Iemand een idee wat ik fout doe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jsimane schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:32:
Iemand een idee wat ik fout doe ?
Welk model (jaartal) Shield TV Pro heb je? Als het 2019 is, controleer Dolby audio processing, en stel de ondersteunde formaten door je receiver handmatig in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsimane
Het 2019 model.
Handmatig instellen maakt geen verschil.
Het vreemde is dat als ik de Prime App op mijn telefoon gebruik en vervolgens cast naar de ingebouwde Chromecast in de Shield er wel DD+ geluid is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb het even getest. Hier met Dolby Audio Processing (om Dolby Digital Plus om te zetten naar Dolby Digital) wordt er inderdaad enkel twee kanalen ontvangen door de receiver.

Dit is in ieder geval bekend sinds juli, en wordt ook hier erkend. Weer een probleem met de brakke Prime Video applicatie. Netflix heeft de weg al geplaveid. Is het zo moeilijk om dat als voorbeeld te gebruiken?

[edit]
Voor iedereen die geen Dolby audio processing nodig heeft, lees dit. Dat uitschakelen zorgt er mogelijk voor dat 5.1 geluid weer werkt in Prime Video.

[edit2]
Zelf heb ik het één en ander getest, en een bug report aangemaakt.

[ Voor 36% gewijzigd door The Zep Man op 10-10-2020 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsimane
Dank je, dit werkt.
Bij mij werkte het na het opnieuw opstarten van de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Toch ben ik verbaasd over de kritiek op HDMI-CEC, zeker bij de Shield, daar kun je heel veel instellen, in tegenstelling to bijvoorbeeld de PS4. Zeker op de manier waarop de Shield CEC geïmplementeerd heeft vind ik het erg fijn - en bij de PS4 neem ik eventuele nadelen voor lief (ten opzichte van de vaste routes die een Logitech neemt, waarbij ik moet toegeven dat mijn ervaring daarmee enkele jaren her is).

@The Zep Man Ik lees wel dat je bij de oplossing voor Prime ook de decoding van DD+ naar DD kwijt bent. Voor Sonos-eigenaren (behalve als je een Arc hebt) is het dus geen oplossing.

[ Voor 18% gewijzigd door Rallye op 10-10-2020 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
nero355 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:25:
Nvidia had dan ook nooit die oude 2015/2017 Remote mogen uitbrengen, want dat is gewoon een kwalitatief uitermate teleurstellend onding vergeleken met de 2019 Remote
Die Shield 2019 remote, is 1 van de redenen, dat de Apple TV 4K in mijn huishouden werkeloos is geworden, omdat die Apple touch remote in een aantal applicaties, een gedrocht is om mee te werken.

En dit terwijl mijn huishouden 99,9% Apple based is qua devices, maar dan toch voor die 0,1% kiest, bij het consumeren van hun multimedia content op TV met onze Shield Pro 2019.

Dedicated knoppen voor skip/rewind FW/BW op de Shield remote, heeft daarbij de doorslag gegeven, in het bepalen van die gebruikservaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rallye schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:45:
@The Zep Man Ik lees wel dat je bij de oplossing voor Prime ook de decoding van DD+ naar DD kwijt bent. Voor Sonos-eigenaren (behalve als je een Arc hebt) is het dus geen oplossing.
Daarom schreef ik:
[edit]
Voor iedereen die geen Dolby audio processing nodig heeft, lees dit. Dat uitschakelen zorgt er mogelijk voor dat 5.1 geluid weer werkt in Prime Video.

[ Voor 100% gewijzigd door The Zep Man op 10-10-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Nu online
Was ook ter verduidelijking. Mij was tot ik de link gelezen had niet duidelijk wat “Dolby audio processing” inhield.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
The Zep Man schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 23:59:
[...]
Ik heb het even getest. Hier met Dolby Audio Processing (om Dolby Digital Plus om te zetten naar Dolby Digital) wordt er inderdaad enkel twee kanalen ontvangen door de receiver.

Dit is in ieder geval bekend sinds juli, en wordt ook hier erkend. Weer een probleem met de brakke Prime Video applicatie. Netflix heeft de weg al geplaveid. Is het zo moeilijk om dat als voorbeeld te gebruiken?

[edit]

[edit2]
Zelf heb ik het één en ander getest, en een bug report aangemaakt.
Ik heb audio proseccesing etc altijd uit. ShieldTV is rechtstreeks op mijn Yamaha aangesloten. Prime geeft regelmatig 2.0 geluid. Ik ga dan met de Back knop helemaal uit de app en weer in de app, speel hetzelfde af en het is Dolby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
The Zep Man schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:27:
[...]
Als het goed is kan je Button Mapper gebruiken om zelf toetsen aan acties te koppelen. Ik gebruik dat niet, want het meest WAF compatibel met een Harmony is: "Ben je de weg kwijt? Druk op Home.". Zie ook het ontwerp van bijvoorbeeld de iPad, waar iedereen van jong tot oud mee om kan gaan. ;)
Als het nou mogelijk werd een IR code te leren en aan een knop, bijv Netflix toe te wijzen.. dat zou perfect zijn.. kan ik schakelen tussen "Straight" audio en Dolby Pro Logic 2 (voor 2.0 geluid).
Dat is enige waarvoor ik nu nog mijn receiver remote gebruik.

Weet iemand hier te truc voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Jazco2nd schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:24:
[...]

Als het nou mogelijk werd een IR code te leren en aan een knop, bijv Netflix toe te wijzen.. dat zou perfect zijn.. kan ik schakelen tussen "Straight" audio en Dolby Pro Logic 2 (voor 2.0 geluid).

Volgensmij heeft de shield tv remote helemaal geen ir? Alleen Bluetooth dacht ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bartske schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:13:
Volgensmij heeft de shield tv remote helemaal geen ir? Alleen Bluetooth dacht ik
Hij bedoelt de 2019 Pro Remote ;)

/EDIT :
Die Remotes zijn natuurlijk hetzelfde... :$
Jazco2nd schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:24:

Dat kan heel goed met een Logitech Harmony Remote 8) :Y d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door nero355 op 11-10-2020 23:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
nero355 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:36:
[...]

Hij bedoelt de 2019 Pro Remote ;)

[...]

Dat kan heel goed met een Logitech Harmony Remote 8) :Y d:)b
Ik heb 2019 maar geen Pro, maar mijn remote doet gewoon IR, dat stel je in tijdens setup of daarna via Settings. Via IR kan je bijv receiver of tv bedienen, ipv of aanvullend op CEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refelian2
  • Laatst online: 13:16
Hopelijk kan iemand me hierbij helpen. Is er iemand hier die Geforce Now gebruikt op zijn shield en T-Mobile thuis heeft met eigen modem? Ik heb namelijk het probleem dat de verbinding niet sneller kan gaan dan 10mbps met 10procent package loss. Dit terwijl ik 100/100 mbps glasvezel heb. Ik vermoed dat het een instelling in me router is of dat T-Mobile Thuis het afknijpt. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:52
BlaBla1973 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:47:
[...]

Ja die had ik ook gevonden, heb div instellingen gebruikt.
Mijn shield (2017 16GB) had deze instellingen via die tool:

<advancedsettings>
<cache>
<buffermode>2</buffermode>
<memorysize>414187520</memorysize>
<readfactor>5</readfactor>
</cache>
</advancedsettings>

Maar dat gaf weinig verbetering hier, ik heb ook dit pas na de 8.2 update...
Ik hoop op een snelle patch...want alles is verder goed de shield, maar films kijken met happeringen is gewoon irritant.
Om nog even hierop terug te komen, ik heb vandaag zitten testen met MX Player op mijn Shield TV 2019 en heb daarin geen enkele hapering gehad tot nu toe. Switch ik naar Kodi dan heb ik af en toe weer die haperingen.
Jammer van de mooie interface van Kodi maar MX Player geeft wel een "haper vrije" kijkervaring dus die gebruik ik voorlopig voor 4K HDR bestanden.

Wat ik overigens een groot voordeel van MX Player vind is dat je daar de kleur van de subtitles in kan stellen. Voorheen werd ik altijd verblind door de subtitles bij HDR films, nu heb ik die op donkergrijs staan en dat is zoveel fijner!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 21:48
Marsman83 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:30:
[...]

Om nog even hierop terug te komen, ik heb vandaag zitten testen met MX Player op mijn Shield TV 2019 en heb daarin geen enkele hapering gehad tot nu toe. Switch ik naar Kodi dan heb ik af en toe weer die haperingen.
Jammer van de mooie interface van Kodi maar MX Player geeft wel een "haper vrije" kijkervaring dus die gebruik ik voorlopig voor 4K HDR bestanden.

Wat ik overigens een groot voordeel van MX Player vind is dat je daar de kleur van de subtitles in kan stellen. Voorheen werd ik altijd verblind door de subtitles bij HDR films, nu heb ik die op donkergrijs staan en dat is zoveel fijner!
Ik heb eigenlijk nagenoeg geen problemen meer na herinstallatie van de shield.
En je kan in kodi al heel lang de kleur van de ondertiteling zelf bepalen. Ik gebruik al jaren geel ipv wit.

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
refelian2 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:26:
Hopelijk kan iemand me hierbij helpen. Is er iemand hier die Geforce Now gebruikt op zijn shield en T-Mobile thuis heeft met eigen modem? Ik heb namelijk het probleem dat de verbinding niet sneller kan gaan dan 10mbps met 10procent package loss. Dit terwijl ik 100/100 mbps glasvezel heb.
Wat heb je zelf al geprobeerd om dit te diagnosticeren? Verder geef je weinig details over de technische situatie.

Verder is er:
[NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie

Controleer eerst of het probleem Shield TV specifiek is. Zo niet, dan zou ik mijn probleem in dat topic of in Nvidia's forum posten.

[ Voor 24% gewijzigd door The Zep Man op 13-10-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
BlaBla1973 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 06:13:
[...]

Ik heb eigenlijk nagenoeg geen problemen meer na herinstallatie van de shield.
En je kan in kodi al heel lang de kleur van de ondertiteling zelf bepalen. Ik gebruik al jaren geel ipv wit.
Geel niet gebruiken als je oled tv hebt :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Laatst online: 18-09 21:48
mucuracat schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:14:
[...]

Geel niet gebruiken als je oled tv hebt :)
Hmm ik heb een oled, waarom beter niet dan?

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refelian2
The Zep Man schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 07:35:
[...]
Wat heb je zelf al geprobeerd om dit te diagnosticeren? Verder geef je weinig details over de technische situatie.

Verder is er:
[NVIDIA Geforce NOW] Ervaringen & Discussie

Controleer eerst of het probleem Shield TV specifiek is. Zo niet, dan zou ik mijn probleem in dat topic of in Nvidia's forum posten.
Het is waarschijnlijk niet de Nvidia Shield. Hetzelfde zie ik ook op me desktop. Ik hoopte eigenlijk iemand te treffen die de situatie herkende en een oplossing kent. Ik had de Geforce Now topic gezien en die lijkt niet heel actief te zijn. Dus vandaar dat ik het hier had gepost.

De situatie concreet is dat ik T-Mobile Thuis Glasvezel heb. Waarbij ik mijn Vigor Draytek 2860 heb vervangen met me eigen router. Hierbij heb ik de SFP module hergebruikt samen met een TP-Link MC220L. Deze converteert het Glasvezel naar ethernet. Vervolgens heb ik het aangesloten op een TP-link AC2600 met OpenWrt erop. Het lijkt erop dat het ligt aan mijn modem/router of de MC220L.

Misschien is het beter als ik deze vraag stel in de T-Mobile Thuis topic. Het is alleen dat dit probleem alleen bij Geforce Now optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je mist nog steeds een belangrijk deel. Heb je het bedraad of draadloos getest? ;)

Wat je beter eerst kan doen is back to basics gaan. Alles ertussen uit, enkel het minimale opzetten om een internetverbinding te hebben en dan met een enkel apparaat (aan een kabel) testen hoe stabiel de verbinding is. Als het een factor is buiten jouw netwerk om dan hoef je niet verder te zoeken. Contact opnemen met T-Mobile en/of Nvidia is dan nog het enige dat je kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
BlaBla1973 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:38:
[...]

Hmm ik heb een oled, waarom beter niet dan?
Met geel meer kans, met nadruk op kans, op inbranden.
Hoe meer richting rood, hoe meer kans.

Ik gebruik grijs, is nog beter :)

Weet niet of je deze volgt?
[LG OLED] Ervaringen & Discussie

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refelian2
The Zep Man schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:00:
[...]
Je mist nog steeds een belangrijk deel. Heb je het bedraad of draadloos getest? ;)

Wat je beter eerst kan doen is back to basics gaan. Alles ertussen uit, enkel het minimale opzetten om een internetverbinding te hebben en dan met een enkel apparaat (aan een kabel) testen hoe stabiel de verbinding is. Als het een factor is buiten jouw netwerk om dan hoef je niet verder te zoeken. Contact opnemen met T-Mobile en/of Nvidia is dan nog het enige dat je kan doen.
Ja, zowel bedraad als draadloos getest. Apparaten zijn trouwens met ethernet aangesloten direct aan de modem/router. Het gedrag is overal erg consistent, dus 10mbps met 10%package loss. Mijn broer heeft toevallig ook TmobileThuis glasvezel (de Huawei ipv de Draytek) en die had er geen last van. Dus het vermoeden is of de MC220L of de OpenWrt modem/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
  • Laatst online: 19-09 15:44
refelian2 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:11:
[...]

Ja, zowel bedraad als draadloos getest. Apparaten zijn trouwens met ethernet aangesloten direct aan de modem/router. Het gedrag is overal erg consistent, dus 10mbps met 10%package loss. Mijn broer heeft toevallig ook TmobileThuis glasvezel (de Huawei ipv de Draytek) en die had er geen last van. Dus het vermoeden is of de MC220L of de OpenWrt modem/router.
De kabel tussen de modem en de router waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refelian2
StGermain schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:51:
[...]

Tussen de MC220L en de modem/router? Ga ik zo eens proberen. Ga van me stuk als dat het echt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
refelian2 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:54:
De situatie concreet is dat ik T-Mobile Thuis Glasvezel heb. Waarbij ik mijn Vigor Draytek 2860 heb vervangen met me eigen router. Hierbij heb ik de SFP module hergebruikt samen met een TP-Link MC220L. Deze converteert het Glasvezel naar ethernet. Vervolgens heb ik het aangesloten op een TP-link AC2600 met OpenWrt erop. Het lijkt erop dat het ligt aan mijn modem/router of de MC220L.
Dat is de straf die je krijgt als je een prachtige DrayTek vervangt door minderwaardig spul! :P

Nou is die van jou waarschijnlijk wel door T-Mobile verpest en draait die TP-Link OpenWRT, maar dan nog... DE HORROR!!! :X

* nero355 heeft jarenlang een zelfgekochte DrayTek 2860 op zijn VDSL2 lijntje gebruikt en eerder een 2820 op een ADSL2+ lijntje : Beiden werkten PERFECT! 8)
Marsman83 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:30:

Dit gaat waarschijnlijk over de "Tube" en niet de 2019 Pro variant :?
mucuracat schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:04:
Met geel meer kans, met nadruk op kans, op inbranden.
Hoe meer richting rood, hoe meer kans.

Ik gebruik grijs, is nog beter :)

Weet niet of je deze volgt?
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
Je moet daar wel een disclaimer bij zetten :

De reacties in dat topic zijn vaak zwaar overtrokken en de figuren die daar van alles denken te weten kan je soms echt serieuze vraagtekens bij zetten! :/

Ik heb ook een LG OLED TV maar ik ben al lang geleden gestopt met dat topic bij te houden, want het is echt een vreselijk irritant topic om te volgen naar mijn mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refelian2
nero355 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:27:
[...]

Dat is de straf die je krijgt als je een prachtige DrayTek vervangt door minderwaardig spul! :P

Nou is die van jou waarschijnlijk wel door T-Mobile verpest en draait die TP-Link OpenWRT, maar dan nog... DE HORROR!!! :X

* nero355 heeft jarenlang een zelfgekochte DrayTek 2860 op zijn VDSL2 lijntje gebruikt en eerder een 2820 op een ADSL2+ lijntje : Beiden werkten PERFECT! 8)

[...]
Ha! 1 van de redenen waarom ik het had gedaan was omdat er een bug zat/zit in de draytek waardoor android tv/Shield en netflix niet meer werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
refelian2 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:45:
Ha! 1 van de redenen waarom ik het had gedaan was omdat er een bug zat/zit in de draytek waardoor android tv/Shield en netflix niet meer werkte.
Nooit last van gehad met mijn eigen DrayTek 2860 8)

Zal dan wel dankzij de door T-Mobile verpeste firmware komen! :/

Ik heb hem nog steeds... en hij is tekoop... O-) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refelian2
nero355 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:52:
[...]

Nooit last van gehad met mijn eigen DrayTek 2860 8)

Zal dan wel dankzij de door T-Mobile verpeste firmware komen! :/

Ik heb hem nog steeds... en hij is tekoop... O-) >:)
Het is wel deze hele specifieke situatie. Zie hier:

https://community.t-mobil...etflix-op-smart-tv-313975

Specifieke android tv versie met specifieke netflix versie anno eind 2019 (hun eigen dns vernuikt auto negotiate mtu en de draytek trekt het niet)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zie ook hier. Betreft een brakke provider DNS server, inderdaad. Dat is niet zo nieuw en niet zo specifiek. Andere DNS server (zoals Quad9) instellen op je router of op de Shield TV zelf en je kan weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:52
nero355 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:27:

[...]

Dit gaat waarschijnlijk over de "Tube" en niet de 2019 Pro variant :?

[...]
Ja de Tube, die heet officieel Shield TV 2019.
Maar diegene waarop ik reageerde heeft een Shield 2017 waarbij ook haperingen aan de orde waren.
Ter verduidelijking dit betreft echt enkel UHD HDR Remux bestanden van 50GB+.

Wellicht heeft iemand er iets aan als ze ook tegen dit probleem aanlopen om zo met MX Player iig een hapervrije weergave te kunnen creëren.

[ Voor 12% gewijzigd door Marsman83 op 13-10-2020 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marsman83 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:49:
Maar diegene waarop ik reageerde heeft een Shield 2017 waarbij ook haperingen aan de orde waren.
Ter verduidelijking dit betreft echt enkel UHD HDR Remux bestanden van 50GB+.
Zoals eerder besproken : Dat zegt niet zoveel... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refelian2
StGermain schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:51:
[...]

Was het helaas niet. Ik ga het denk ik proberen met een niet openwrt router. Kijken of ik er 1 goedkoop kan vinden die vlan tagging ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
refelian2 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:26:
[...]

Was het helaas niet. Ik ga het denk ik proberen met een niet openwrt router. Kijken of ik er 1 goedkoop kan vinden die vlan tagging ondersteunt.
Waarom test je het niet eerst zonder router, of met (enkel) de modem/routercombinatie van de provider? Daarmee sluit je meteen uit of het aan jezelf ligt of aan de provider.

[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 14-10-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refelian2
The Zep Man schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:49:
[...]
Waarom test je het niet eerst zonder router, of met (enkel) de modem/routercombinatie van de provider? Daarmee sluit je meteen uit of het aan jezelf ligt of aan de provider.
Je bedoelt vanuit de MC220L direct naar de shield? Het is geen modem maar slechts een converter die het glasvezel omzet naar ethernet. De Tplink AC2600 is nu me modem/router. Misschien dat me openwrt apparaat naar bridge mode kan en dat ik een andere router er tussen kan zetten (of dan direct naar me shield maar ik denk niet dat dit iets uit gaat maken).

Ik ga inderdaad tzt de provider vigor draytek weer erbij pakken. Alleen daarmee sluit ik niet uit dat het ligt aan de media converter of OpenWrt

[ Voor 5% gewijzigd door refelian2 op 14-10-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 14:56
Hmm, iemand enig idee waarom ik bij het streamen van 'Control' via Gamestream bepaalde geluiden mis, zoals dialogen? Menu en andere gameplay geluiden (wapens) spelen wel goed af.

Ik stream het spel van mijn PC (i9-9900K + RTX 3090) naar mijn Nvidia Shield TV Pro (2019) en LG OLED C9. Het streamen gaat verder zonder problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Yonix op 14-10-2020 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yonix schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:54:
Hmm, iemand enig idee waarom ik bij het streamen van 'Control' via Gamestream bepaalde geluiden mis, zoals dialogen?
• Hoeveel geluidskanalen heb je ingesteld op je computer?
• Hoeveel geluidskanalen heb je ingesteld op je Shield TV? Welke geluidsformaten worden ondersteund door jouw TV/receiver/sound bar?
• Hoeveel geluidskanalen heb je ingesteld in Steam Link op de Shield TV?

[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 15-10-2020 06:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
refelian2 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:03:
[...]

Je bedoelt vanuit de MC220L direct naar de shield? Het is geen modem maar slechts een converter die het glasvezel omzet naar ethernet. De Tplink AC2600 is nu me modem/router. Misschien dat me openwrt apparaat naar bridge mode kan en dat ik een andere router er tussen kan zetten (of dan direct naar me shield maar ik denk niet dat dit iets uit gaat maken).

Ik ga inderdaad tzt de provider vigor draytek weer erbij pakken. Alleen daarmee sluit ik niet uit dat het ligt aan de media converter of OpenWrt
Ik heb T-Mobile glas, de SFP module van T-Mobile direct in een MikroTik router. Vervolgens een POE+ switch op +/- 20 meter kabel aangesloten en daarop zit de ShieldTV 2019 tube. Geen problemen die jij noemt (100/100 verbinding en de test van Nvidia gaat perfect).
Heb nog 2 WiFi APs (Unifi Walls) via POE op de MikroTik aangesloten, voor Wifi.

Het eerste wat jij moet doen is rechtstreeks op je router verbinden met kabel. Vervolgens je Draytek erbij pakken en daarmee testen.

Het kost tijd. Maar je zal 1 voor 1 moeten uitsluiten waar het aan ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
The Zep Man schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:00:
[...]
• Hoeveel geluidskanalen heb je ingesteld op je computer?
• Hoeveel geluidskanalen heb je ingesteld op je Shield TV? Welke geluidsformaten worden ondersteund door jouw TV/receiver/sound bar?
• Hoeveel geluidskanalen heb je ingesteld in Steam Link op de Shield TV?
Hier hangt de tv aan een Sonos: ARC (en Sonos 5.1 setup). De Shield is via hdmi verbonden met de tv (eARC).

In Windows 10 zijn de instellingen als volgt (Creative Soundblaster AE-5 i.c.m. Edifier S2000MKIII 2.0 speakers):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wZHS1TKkZ61EXjVjh1TOm_Efsk=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/f2zitCjboFAF34D5FaOThxOr.png?f=fotoalbum_medium

De tv en Shield TV zijn zo ingesteld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3oEVXXYK_5R8IO1veEysZ80pLdE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3MjZOmnU1yZfbt9cvrmRWPEX.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_gdOYtqekXyfXrkZihel4RQWdA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UAeBe2nqgSnC3zMDiti8Y78D.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iezp-YRfrvAj309cjPtrPOzYao8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5BbHPWcR5yvKXeEy2rWdkGmb.jpg?f=fotoalbum_medium

• Televisie (LG C9): Digitaal audio uit: 'Passeren' (passthrough) en eARC op 'aan'.
• Nvidia Shield TV: Audio output op 'hdmi', 'Dolby Audio Processing' & 'Stereo Upmix' enabled en 'audio indelingen' op 'automatisch'.

Als ik een film / serie kijk op Netflix, YouTube of Prime kijk heb ik nergens last van. Audio wordt dan netjes in het juiste formaat afgespeeld. (y)

Als ik Gamestream gebruik i.c.m. een Bluetooth headset (Sony WH-1000XM3) heb ik nergens last van.

In het spel ('Control') staat audio output op 'stereo'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Is er nog een specifieke externe HDD aan te raden om plex op te draaien of maakt dat niet uit?
Zou dit voldoen?

pricewatch: WD Elements Portable USB 3.0 5TB Zwart

Ook lees ik dat je er verstandig aan doet om er ook nog alsnog een SD kaartje in te doen. Is dat zo?
En hebben mensen hier de Shield ingesteld staan als Sonarr destination?

Of is het beter om de HDD aan te sluiten op de usb3 port van mijn router?

Ander punt is dat ik nu plugins gebruik bij mijn plex server om betere subs te krijgen dan via de standaard functie. Is er een manier omdat anno 2020 nog steeds werkend te krijgen? Ik lees daar verschillende verhalen over.

[ Voor 25% gewijzigd door icecreamfarmer op 15-10-2020 15:59 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het kan zijn dat GameStream niet je Sound Blaster gebruikt om het geluid uit te sturen, maar dat daarvan in de plaats een virtuele geluidskaart wordt gebruikt. Controleer daar ook de speakerinstellingen van.

Probeer het anders ook eens met Steam Link, waar je het aantal kanalen expliciet client-side kan instellen. Als het daar wel mee werkt, dan is het één en ander uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
@icecreamfarmer Ben hier verder niet ingedoken, maar de genoemde drive is USB powered. Dat betekent dat hij de USB aansluiting van de Shield belast. Zou ik niet doen. Als je hem op je router aansluit, kan je de opslag op al je apparaten gebruiken, maar ben je wel beperkt door je netwerksnelheid max 1Gbps i.p.v. 1,5. Probeer er achter te komen wat de maximale belasting is van de USB aansluitingen, maar kies liever voor een apparaat met eigen voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

PCan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:41:
@icecreamfarmer Ben hier verder niet ingedoken, maar de genoemde drive is USB powered. Dat betekent dat hij de USB aansluiting van de Shield belast. Zou ik niet doen. Als je hem op je router aansluit, kan je de opslag op al je apparaten gebruiken, maar ben je wel beperkt door je netwerksnelheid max 1Gbps i.p.v. 1,5. Probeer er achter te komen wat de maximale belasting is van de USB aansluitingen, maar kies liever voor een apparaat met eigen voeding.
Oké. Heb hem gisteren besteld :p.
Juist deze gekozen omdat hij usb powered is.

Ik zal wel kijken anders gaat hij terug. Moet dat ding nog geformateerd worden in een bepaald bestandsformaat of werkt ntfs ook?

Usb3 poort van router is trouwens ruim de helft langzamer dus dat doe ik liever niet.

[ Voor 5% gewijzigd door icecreamfarmer op 16-10-2020 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Hoe zijn de evaringen met de stremio app op de nvidia pro 4k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6AcK1njExUt-MVi10sXpmQERjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xlA2ocoI8xmTOGhBlFEQB5S3.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik bij sources kijk op mijn 854 Philips tv staat de Nvidia shield meerdere keren erbij. Hoe krijg ik deze 1 keer weergeven? Het zit aangesloten op HDMI 4

Setup:
Shield->Soundbar->TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thekvnz schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:09:
Als ik bij sources kijk op mijn 854 Philips tv staat de Nvidia shield meerdere keren erbij. Hoe krijg ik deze 1 keer weergeven?
In jouw lijstje zie ik 'SHIELD' maar eenmaal staan. Ik heb geen idee waar 'Tuner_1' vandaan komt. Heb je het wel eens geprobeerd zonder sound bar? Is 'Tuner_1' dan ook zichtbaar?

[ Voor 22% gewijzigd door The Zep Man op 17-10-2020 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refelian2
Jazco2nd schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:00:
[...]

Ik heb T-Mobile glas, de SFP module van T-Mobile direct in een MikroTik router. Vervolgens een POE+ switch op +/- 20 meter kabel aangesloten en daarop zit de ShieldTV 2019 tube. Geen problemen die jij noemt (100/100 verbinding en de test van Nvidia gaat perfect).
Heb nog 2 WiFi APs (Unifi Walls) via POE op de MikroTik aangesloten, voor Wifi.

Het eerste wat jij moet doen is rechtstreeks op je router verbinden met kabel. Vervolgens je Draytek erbij pakken en daarmee testen.

Het kost tijd. Maar je zal 1 voor 1 moeten uitsluiten waar het aan ligt.
Vandaag de draytek vigor er weer tussen gedaan en helaas: hetzelfde gedrag is er nog steeds. Of lage bitrate met 10% package loss of hoge bitrate met zeer hoge package loss (50%). Ik denk dat ik inmiddels maar mijn beklag bij T-Mobile moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
effect10 schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:54:
Zet je SHIELD op engels dan doet ie het.
[...]
Hier op terugkomend. Ik krijg het nu dus ook niet aan de praat, maar het werkt met bijv. Disney+ wel als een zonnetje. Dat is toch raar? Zit er dan iets gek in de integratie met Netflix? Ik ga je tip trouwens even proberen. Vreemd hoor.

Edit: Nope. Shield taal aangepast naar Engels (VS), de launcher is nu ook in het Engels. Shield opnieuw opgestart, just to be sure. Helaas dezelfde foutmelding. "Sorry ik kan Netflix nog niet afspelen op Android TV". Om te checken of ik echt niet gek ben ook gevraagd aan Google of hij Frozen wil aanzetten op Disney+ en die begint gelijk, zonder problemen. Maar even verder uitzoeken wat dit kan zijn, morgen weer een dag :+

[ Voor 34% gewijzigd door Arjan90 op 18-10-2020 22:42 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
refelian2 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 22:04:
[...]

Vandaag de draytek vigor er weer tussen gedaan en helaas: hetzelfde gedrag is er nog steeds. Of lage bitrate met 10% package loss of hoge bitrate met zeer hoge package loss (50%). Ik denk dat ik inmiddels maar mijn beklag bij T-Mobile moet doen.
Maar, kan je niet een laptop via een kort UTP kabeltje (liefst een meegeleverde) op de Draytek aansluiten en een goede test doen? Ik heb geen idee, ken alleen de PING test. Maar als je dan ook packet loss hebt, moet er ergens vanaf de Draytek of daarvoor nog iets mis zijn.

Dan heb je namelijk een heel sterk verhaal naar T-Mobile en moeten ze wel iemand sturen. Anders ben je heel lang allerlei idiote dingen aan het doen voor de klantenservice.

Beetje off topic dit maar ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refelian2
Jazco2nd schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 23:13:
[...]

Maar, kan je niet een laptop via een kort UTP kabeltje (liefst een meegeleverde) op de Draytek aansluiten en een goede test doen? Ik heb geen idee, ken alleen de PING test. Maar als je dan ook packet loss hebt, moet er ergens vanaf de Draytek of daarvoor nog iets mis zijn.

Dan heb je namelijk een heel sterk verhaal naar T-Mobile en moeten ze wel iemand sturen. Anders ben je heel lang allerlei idiote dingen aan het doen voor de klantenservice.

Beetje off topic dit maar ach.
Ik heb het zowel op me laptop als de Shield geprobeerd. Beide waren bekabeld aangesloten (weliswaar niet met de meegeleverde UTP kabel maar ik zou niet weten waar ik die vandaan zou moeten halen)

Had deze vraag ook gesteld aan de vrinden in de T-Mobile Thuis topic maar het was daar een beetje aan dovemansoren gericht. Heb hier tenminste nog wat nuttige tips gekregen, dus bedankt daarvoor.

Ik heb intussen al een topic aangemaakt op de t-mobile forum. Meestal laten de mods je daar niet tijd verspillen aan waardeloze testen die niks toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pausie
  • Laatst online: 20-09 15:57
Ik heb een vraagje.
Mijn shield 2017 loopt sinds kort ineens vast en reageert niet op de remote, shield controller of via CEC. Het beeld loopt dan ook vast of stottert, het geluid via USB loopt dan wel door. Soms is er geen redden meer aan en dan moet de stroom er van af, andere keren dan komen ineens alle signalen van de shield controller tegelijk binnen, snel daarna begint het weer van voor af aan
Ik heb de shield al een factory reset gegeven, maar bij Netflix(1080p), spotify, tidal en YouTube loopt hij vast. Alle apps en Android TV apps zijn ge-update.
Ik denk zelf dat hij binnenkort de geest geeft.
Iemand tips om dit op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pausie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:08:
Ik heb de shield al een factory reset gegeven, maar bij Netflix(1080p), spotify, tidal en YouTube loopt hij vast. Alle apps en Android TV apps zijn ge-update.
Garantiegevalletje, als je dat nog hebt. Dit lijkt op een hardwarefout. Overhit je Shield TV niet?

Wat je nog kan proberen is de Shield TV gebruiken op een andere TV/monitor. Probeer verder volgende keer een bedraad USB toetsenbord aan te sluiten, want dat is de betrouwbaarste manier om een Shield TV te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 13:38
Pausie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:08:
Ik heb een vraagje.
Mijn shield 2017 loopt sinds kort ineens vast en reageert niet op de remote, shield controller of via CEC. Het beeld loopt dan ook vast of stottert, het geluid via USB loopt dan wel door. Soms is er geen redden meer aan en dan moet de stroom er van af, andere keren dan komen ineens alle signalen van de shield controller tegelijk binnen, snel daarna begint het weer van voor af aan
Kan zijn dat je RAM gewoon vol zit of je geheugen. Probeer eens te kijken om eea te verwijderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Nou, serieus.. opeens had ik haperingen op mijn Shield afgelopen week. Aangezien dit pas na enkele uren filmkijken gebeurde, vermoedde ik een hitteprobleem. De tube voelde ook aardig warm, dus ik heb beide kanten (die ronde rasters om de kabelaansluitingen heen) maar even goed met perslucht behandeld.

Sindsdien geen haperingen gezien.. wellicht het proberen waard? :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pausie
Kashika schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:23:
[...]

Kan zijn dat je RAM gewoon vol zit of je geheugen. Probeer eens te kijken om eea te verwijderen.
Ik heb hem dus terug gezet naar fabrieksinstellingen en alleen ziggo/YouTube/spotify/tidal geïnstalleerd. Als het apparaat net is herstart, en ik ga tv kijken via de ziggo app, dan kan hij het soms even goed doen maar vaak na 5 minuten al haperen. Er staan dan verder geen apps open.

🤷🏽‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pausie
Michael Knight schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:26:
Nou, serieus.. opeens had ik haperingen op mijn Shield afgelopen week. Aangezien dit pas na enkele uren filmkijken gebeurde, vermoedde ik een hitteprobleem. De tube voelde ook aardig warm, dus ik heb beide kanten (die ronde rasters om de kabelaansluitingen heen) maar even goed met perslucht behandeld.

Sindsdien geen haperingen gezien.. wellicht het proberen waard? :)
Ik zal mijn pro tech toolkit eens te voorschijn toveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
@Pausie en fan instellingen op cool zetten in plaats van quiet misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pausie
mucuracat schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:04:
@Pausie en fan instellingen op cool zetten in plaats van quiet misschien?
Staat hij al 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• packfrenk
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16:35
Heeft iemand ervaring met update-problemen van de remote? De afstandsbediening (nieuwe versie van 2019) los besteld om bij de Shield 2017 te gebruiken. Hij blijft echter altijd 'unknown error' geven. Hij zit op V1.08 en probeer te updaten naar V1.12

Al geprobeerd:
- reset van afstandsbediening en opnieuw koppelen
- system apps: Force stop en clear data/cache: bluetooth en Android TV remote services
- Shield terug naar fabriekinstellingen
- remote 'actief' én niet 'niet actief'.

Niets lijkt echter te helpen Als iemand nog suggesties heeft?

Update: Na contact met Nvidia Support wordt het een RMA. Remote terug te sturen na ontvangst vervanging.

[ Voor 8% gewijzigd door packfrenk op 21-10-2020 09:08 . Reden: Update RMA ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Ik heb sinds kort de shield pro
Mijn vraag zou ik wat instellingen zoals beeld en geluid kunnen verkrijgen
Zouden jullie het willen delen vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Oh en ik heb een lg oled65cx en beosound stage soundbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Nu online
Hoe bedoel je dat? Welke instellingen zou je willen wijzigen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Rallye schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:59:
Hoe bedoel je dat? Welke instellingen zou je willen wijzigen dan?
Beeld , geluid misschien.. :>

[ Voor 16% gewijzigd door NoahAmber op 21-10-2020 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Nu online
NoahAmber schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:49:
[...]

Beeld , geluid misschien.. :>

Maar wat zou je daaraan in willen stellen dan? Is er nu een probleem?

Eigenlijk het enige dat ik heb ingesteld is de mogelijkheid om Kodi DTS te laten omzetten naar Dolby Digital. Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Rallye schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:59:
[...]

Maar wat zou je daaraan in willen stellen dan? Is er nu een probleem?
Geen flauw idee of er een probleem is. Er wordt gewoon gevraagd naar beeld/geluid settings Hoe anderen het hebben staan etc.

En er zijn best wat opties als ik kijk onder: Display&Sound. Dus zijn vraag was eigenlijk : geef mij gewoon eens wat tips. Niet meer en niet minder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
  • Nu online
Ik heb een Samsung QE65Q90 (2019); geluid via een Sonos Beam.
Hier mijn instellingen van de Shield (sorry, foto’s van de iPad, volgorde wellicht niet helemaal ,logisch):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2n6MEYY1XXqKq9i9dOHRgyDngg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4uD0YV3GuAKeeKaDTZLKLfkr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_5kD2Ppb076PoVlbCyUMhc9cc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VSnHMyljMbJIpDvvoDMI3AF5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kj1GfE6lY3aL-DVMnnVClKo2hvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T3ztEcGhU0KaBGWTo5tnUTyf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oSZzsWhNvLRCPEq82dsCOOj1dx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IHy3buKZ9k1wYByREf84a9Kd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
The Zep Man schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:34:
[...]
Ik zou het scharen als 'waar bemoei je je dan mee, en waarom gebruik je dan niet de report knop?', maar daar zal je wel geen boodschap aan hebben. ;)
Waarom zou ik lullige opmerkingen van jou niet openbaar mogen corrigeren. Je opmerking t.a.v. mij sloeg nergens op. Dat weet je wel. Je zou ook gewoon kunnen schrijven: Sorry NoahAmber, verkeerd gelezen. Dat zou je sieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben er
Thanks rallye en noahamber

En ja sommige hebben moeite met lezen hier of moet toch even een opmerking plaatsen beetje jammer
Maar de meeste zijn hier wel bereid om iets te posten.

Blijf zo doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Nu online
@Ben er Graag gedaan hoor.

Nog wel een kleine opmerking over je vraag (in aanvulling op mijn eerste opmerking daarover). Je vraag is kort en niet toegelicht. Je vraagt echter wel andere mensen tijd te investeren om je te antwoorden. Dan kun je best iets meer uitweiden over het hoe en waarom van je vraag, zeker op een tweakersforum.

Kortom: laat je nog even weten wat je aan onze antwoorden hebt gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Laatst online: 14:17
Voor de geinteresseerden. Hij is bij Amazon.de in de aanbieding:

https://www.amazon.de/nVidia-945-13430-2505-000-NVIDIA-Shield®-Pro/dp/B07Z7Y8QRT

Met kortingscode GESCHENK5 kom je uit op 129 euro.

[ Voor 28% gewijzigd door grote_oever op 23-10-2020 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
grote_oever schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:29:
Voor de geinteresseerden. Hij is bij Amazon.de in de aanbieding:
Let op, ook al staat er "Pro" in de titel, het gaat hier om de "normale" Shield TV.

De echte Pro kost 213 op amazon.de (en 222 met Nederlandse BTW). De code werkt ook niet bij de Pro helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Mr Magic schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 11:56:
[...]

Let op, ook al staat er "Pro" in de titel, het gaat hier om de "normale" Shield TV.

De echte Pro kost 213 op amazon.de (en 222 met Nederlandse BTW). De code werkt ook niet bij de Pro helaas.
Die code werkt ten eerste maar bij enkele accounts en ten tweede alleen op producten verkocht en verzonden door Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Apart probleem. Ik heb er een externe HDD aan hangen en in het begin (2 weken geleden ) haalde ik makkelijk 120mb/s met het kopieren van mijn PC naar de Shield over het netwerk.

Vandaag echter haalt hij maar 20 mb/s. Alles is bekabeld aangesloten.

Pagina: 1 ... 85 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.