Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoubos
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09 20:29
Krijg het niet voor elkaar om films vanaf mijn nas af te spelen.
Zowel kodi als plex werken niet. Heb een Qnap nas

Heb de shield tv juist gekocht om films vanaf mijn nas te kunnen afspelen, werkt niet bij mij.

Iemand een idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

MRoubos schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:47:

Heb de shield tv juist gekocht om films vanaf mijn nas te kunnen afspelen, werkt niet bij mij.

Iemand een idee.
Welke spullen/hardware/software en vooral instellingen gebruik je? Nu is dat niet duidelijk.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Iemand een idee.
Wat "werkt er niet". Waar draait je plex server. Wat voor nas.Krijg je de netwerkshares gekoppeld. Wat voor films (welk formaat).

Zoveel vragen... }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Iemand een idee.
Gezien je vorige reacties denk ik niet dat je het "probleem" bij de Shield moet zoeken; Qnap en TV

Heb jij wel een SMB of NFS share aangemaakt op je Qnap?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 08:46

Iemand een idee.
Op de nas, Plex media server installeren en wijzen op de juiste directories. Ook een account aanmaken waaraan je installatie wordt gekoppeld.

Op de Shield plex installeren en koppelen via de koppelcode aan je account, dit zou zichzelf moeten wijzen. Je Shield bij voorkeur bekabeld aansluiten en in hetzelfde netwerk aansluiten om het simpel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 15:44
icecreamfarmer schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:45:
Apart probleem. Ik heb er een externe HDD aan hangen en in het begin (2 weken geleden ) haalde ik makkelijk 120mb/s met het kopieren van mijn PC naar de Shield over het netwerk.

Vandaag echter haalt hij maar 20 mb/s. Alles is bekabeld aangesloten.
Dat heb ik ook al gehad, waarschijnlijk plex of kodi die aan het indexeren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoubos
Bongoarnhem schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 21:04:
[...]

Op de nas, Plex media server installeren en wijzen op de juiste directories. Ook een account aanmaken waaraan je installatie wordt gekoppeld.

Op de Shield plex installeren en koppelen via de koppelcode aan je account, dit zou zichzelf moeten wijzen. Je Shield bij voorkeur bekabeld aansluiten en in hetzelfde netwerk aansluiten om het simpel te houden.
Plex is aan het indexeren, maar gooit alles door elkaar en ziet een hoop afleveringen van series voor heel iets anders aan.

Laat maar zitten, breng die Nvidia Shield weer terug. Bij Kodi mis ik een hele rand op mijn tv en ziet de Qnap nas niet.

Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
MRoubos schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 23:37:
[...]

Plex is aan het indexeren, maar gooit alles door elkaar en ziet een hoop afleveringen van series voor heel iets anders aan.
Dan is er toch iets aan de hand met de namen of ze staan samen in een folder. Vanaf app.plex.tv kan je dit rechttrekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pausie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 15:57
Pausie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:08:
Ik heb een vraagje.
Mijn shield 2017 loopt sinds kort ineens vast en reageert niet op de remote, shield controller of via CEC. Het beeld loopt dan ook vast of stottert, het geluid via USB loopt dan wel door. Soms is er geen redden meer aan en dan moet de stroom er van af, andere keren dan komen ineens alle signalen van de shield controller tegelijk binnen, snel daarna begint het weer van voor af aan
Ik heb de shield al een factory reset gegeven, maar bij Netflix(1080p), spotify, tidal en YouTube loopt hij vast. Alle apps en Android TV apps zijn ge-update.
Ik denk zelf dat hij binnenkort de geest geeft.
Iemand tips om dit op te lossen?
Shield uit elkaar gehaald en stof verwijderd, was niet bijzonder veel maar de fan stelt ook niet veel voor dus er is al snel te weinig airflow.
Hij loopt nu niet meer vast 👌🏾

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
[...]

Laat maar zitten, breng die Nvidia Shield weer terug. Bij Kodi mis ik een hele rand op mijn tv en ziet de Qnap nas niet.

Pffff. Ik zou die NAS ook maar terugbrengen als ik jou was.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:55
sinds de laatste firmware hoor ik bij mijn shield 2017 de hele tijd de ventilator opspinnen, dit is goed te horen op 3,5m afstand en normaal volume van de tv.
Hebben meerdere gebruikers hier last van sinds de laatste update? of kan het wat anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

StGermain schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 22:17:
[...]

Dat heb ik ook al gehad, waarschijnlijk plex of kodi die aan het indexeren zijn?
Is net na het opstarten. Had plex nog niet opgestart. Kodi heb ik niet.
Duurde nu een kwartier voordat 15 gig overgezet was.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
Plex start automatisch.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
[...]

Een klein beetje kennis van zaken of ietsje inlezen in de materie is toch niet teveel gevraagd voordat je ergens mee aan de slag gaat, het is geen plug and pray? Vrijwel iedereen die in dit topic zit ziet meteen wat er "mis" is in je setup, zo heel lastig is dit namelijk niet op te lossen. Dus in dit geval zit het probleem in geen enkel apparaat wat je gebruikt, het zit erbuiten :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icecreamfarmer schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:45:
Apart probleem. Ik heb er een externe HDD aan hangen en in het begin (2 weken geleden ) haalde ik makkelijk 120mb/s met het kopieren van mijn PC naar de Shield over het netwerk.

Vandaag echter haalt hij maar 20 mb/s. Alles is bekabeld aangesloten.
Gokje : SMR HDD die vol begint te raken :?

Opzich niet heel raar, maar wel lullig voor jou als onwetende gebruiker ;(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

nero355 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:07:
[...]

Gokje : SMR HDD die vol begint te raken :?

Opzich niet heel raar, maar wel lullig voor jou als onwetende gebruiker ;(
Nee bijlange niet. Nog geen tb van de 5 die er op kunnen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoubos
hardware-lover schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:25:
[...]

Een klein beetje kennis van zaken of ietsje inlezen in de materie is toch niet teveel gevraagd voordat je ergens mee aan de slag gaat, het is geen plug and pray? Vrijwel iedereen die in dit topic zit ziet meteen wat er "mis" is in je setup, zo heel lastig is dit namelijk niet op te lossen. Dus in dit geval zit het probleem in geen enkel apparaat wat je gebruikt, het zit erbuiten :+
Heb ooit een Dune media speler gehad en die kon zo bij de bestanden op mijn toenmalige Synology NAS. Kon zonder veel moeite alles bekijken wat op de NAS stond.

Dacht dat dat met de Nvidia Shield TV ook kon.

Kan het met mijn blu ray speler ook, maar die speelt geen H265 af .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Android TV is out-of-the-box bedoeld om te streamen van YouTube en Netflix enzo. Wil je van je netwerk iets willen streamen dan heb je dus iets als Kodi nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRoubos schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:55:
Heb ooit een Dune media speler gehad en die kon zo bij de bestanden op mijn toenmalige Synology NAS. Kon zonder veel moeite alles bekijken wat op de NAS stond.
Via de Shield TV (Kodi) heb ik zelf positieve ervaring met SMB (naar Windows & Linux), NFS (naar Linux), en Jellyfin (HTTPS), waarbij ik SMB en NFS het meeste gebruik. Nooit problemen gehad.

Plex gebruik ik niet. Dat is te gesloten om zelf te hosten. :+

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 27-10-2020 06:57 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

[...]

Verkeerde instellingen dus.. jammer dat je verder geen vragen beantwoordt en het terugbrengt naar de winkel, terwijl het niet aan je Shield device ligt.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Wow, dit weekend eindelijk mijn Nvidia Shield Pro (2019) gebruikt als streaming box voor HBO Max en Netflix. Die AI upscaling is brilliant, lijkt net of de upscaled content FHD altijd al 4K was!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MRoubos schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 22:55:
[...]

Dacht dat dat met de Nvidia Shield TV ook kon.

Kan het met mijn blu ray speler ook, maar die speelt geen H265 af .
Yep, en met dezelfde instellingen op je huidige NAS dan toen op je Synology zou het ook weer zonder veel moeite te bekijken zijn. Je BR speler zal, gezien je eerdere reacties in een ander topic, wel een DLNA aanbod kunnen bekijken, maar dat is voor een NAS niet de gebruikelijke (of meest logische) methode om zijn media via het netwerk te delen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
[...]

Is een instelling ergens in kodi, waar je beeld kan aanpassen

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:38
mucuracat schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:45:
[...]

Is een instelling ergens in kodi, waar je beeld kan aanpassen
Lol, als dit al een reden is om hem terug te brengen ? Denk je niet dat het aan jezelf ligt als dit al jaren de meest aangeraden mediaspeler is, en basale dingen werken bij jou niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
jopie schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 08:47:
[...]

Lol, als dit al een reden is om hem terug te brengen ? Denk je niet dat het aan jezelf ligt als dit al jaren de meest aangeraden mediaspeler is, en basale dingen werken bij jou niet.
LOL.. it isn't me...
Ik gaf antwoord :) :)
@MRoubos is niet tevree :)

[ Voor 16% gewijzigd door mucuracat op 28-10-2020 09:51 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 13:38
[...]

Ik heb een shield wat via mijn QNAP NAS alles ziet. Je hoeft alleen maar in Kodi de map via SMB te mounten en je bent klaar.
Je vergelijkt het hieronder met een andere mediaspeler "die in één keer je NAS ziet". Enige verschil is dat je nu niet de moeite hebt genomen om in de juiste app naar je NAS te zoeken...
Een shield is een enorm divers apparaat. Ik zou het ook voor geen goud inruilen voor een ander systeem. Is allemaal inferieur met wat een Shield biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:49
Het lukt me maar niet om contact te krijgen tussen de Shield (2017) en mijn W10-laptop,

Ik heb verschillende handleidingen gevolgd (die allemaal op hetzelfde neerkomen) maar helaas.

* In de shield "Transfer files over network" geactiveerd en het desbetreffende inlognaam en wachtwoord genoteerd
* SMBv3 geactiveerd bij Windows
* Function Discovery Provider Host (FDPHost) / UPnP Device Host (UPnPHost) / op automatisch gezet
* Turn on network discovery

Maar ik zie de Shield niet ........
Wat kan ik nog meer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:27
bruce the boss schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:57:
Het lukt me maar niet om contact te krijgen tussen de Shield (2017) en mijn W10-laptop,

Ik heb verschillende handleidingen gevolgd (die allemaal op hetzelfde neerkomen) maar helaas.

* In de shield "Transfer files over network" geactiveerd en het desbetreffende inlognaam en wachtwoord genoteerd
* SMBv3 geactiveerd bij Windows
* Function Discovery Provider Host (FDPHost) / UPnP Device Host (UPnPHost) / op automatisch gezet
* Turn on network discovery

Maar ik zie de Shield niet ........
Wat kan ik nog meer doen?
Bedoel je smbv1 geactiveerd?
Heb je bij de Shield ingesteld:delen over netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Arjantje72 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:55:
[...]

Bedoel je smbv1 geactiveerd?
Heb je bij de Shield ingesteld:delen over netwerk?
Ja dat heb ik op de shield ingeschakeld en ik heb DEZE handleiding meerdere keren gevolgd.
Maar toch lukt het niet.

Edit:

Ik zie nu de shield wel maar hoe kan ik hem nu benaderen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vuDKoB7bXQkRAtlVUynAcc7fmZM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GVBFtvtR59b1a1fmSnERAglS.png?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door bruce the boss op 28-10-2020 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
bruce the boss schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:38:
[...]

Ja dat heb ik op de shield ingeschakeld en ik heb DEZE handleiding meerdere keren gevolgd.
Maar toch lukt het niet.
Heb je toevallig een all in one virusscanner zoals Bitdefender?
Daar moest ik lang geleden een setting aanpassen in de firewall, iets van dat je apparaten wel je pc mogen scannen en toegang krijgen.
Weet het niet meer precies, is al weer een tijdje geleden :)

Edit :
Als je delen over netwerk aanzet op de Shield krijg je een naam en password.

[ Voor 7% gewijzigd door Arjantje72 op 28-10-2020 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Arjantje72 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:46:
[...]

Heb je toevallig een all in one virusscanner zoals Bitdefender?
Daar moest ik lang geleden een setting aanpassen in de firewall, iets van dat je apparaten wel je pc mogen scannen en toegang krijgen.
Weet het niet meer precies, is al weer een tijdje geleden :)

Edit :
Als je delen over netwerk aanzet op de Shield krijg je een naam en password.
Nee dat is het, denk ik , ook niet.
Maak gebruik van de standaard Windows scanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
bruce the boss schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:51:
[...]

Nee dat is het, denk ik , ook niet.
Maak gebruik van de standaard Windows scanner.
Alles herstarten.. Modem, router, nas, pc, shield.
Wil wel eens helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruce the boss
mucuracat schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:02:
[...]

Alles herstarten.. Modem, router, nas, pc, shield.
Wil wel eens helpen
Ook al gedaan maar helaas :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
Raar.
Probeer eens Windows +r en dan \\ip shield (Dus het ip van je Shield)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:10
Ik heb sinds kort hetzelfde met mijn 2019 Shield. Ik wilde een netwerkverbinding maken naar de externe harde schijf die aan de Shield hangt, maar Windows ziet alleen een andere Windows computer. Ook mijn QNAP niet meer, hoewel de netwerkverbindingen daarbij nog wel werken. Herb de Shield ook alleen als grijs kastje onder “Andere apparaten”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arjantje72 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:38:
Raar.
Volgens mij is dat ook de enige manier om je Shield TV 2015/2017 te benaderen vanaf een Windows PC die SMBv1 ondersteuning aan heeft staan :)

In het kort voor een 2015/2017 model voor zover ik het me allemaal kan herinneren :
- File Sharing aanzetten die afhankelijk is van de Plex Server meuk.
- Je krijgt dan een username en password.
- Deze moet je dus inkloppen als je de Shield TV via \\<ip nummer> benadert.
- Zet alleen wel eerst SMBv1 aan in Windows, want anders werkt het niet.

De 2019 Pro heeft echter een SMB upgrade gehad en ook de Plex Server afhankelijkheid is eruit gehaald dus dat zou wat simpeler moeten werken ondertussen! :)

/EDIT :
Ik dacht dat die update niet naar de 2015/2017 modellen was gekomen, maar blijkbaar heb ik dat dan helemaal verkeerd begrepen/onthouden... thnx! :)

[ Voor 20% gewijzigd door nero355 op 30-10-2020 14:54 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ja klopt. Naar de oude harde schijf had ik ook een netwerkverbinding gemaakt. Nu krijg ik het niet meer voor elkaar..... Zou natuurlijk ook een Windows-vraag kunnen zijn.

Edit: Via Netwerklocatie aanmaken en het password en de gebruikersnaam van de Shield nu wel gelukt. Wel SMB v1 aan moeten zetten?

[ Voor 59% gewijzigd door Rallye op 28-10-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoubos
Nee, sorry heb er geen kaas van gegeten.
Als ik online ga kijken hoe het moet en hoe ik mijn nas moet instellen, dan ben ik zoveel veranderingen aan het aanbrengen dat hoe het nu wel werkt het doet. Als ik alles ga veranderen ben ik als een blinde bezig, zonder echt te snappen wat ik aan het doen ben. Heb het al een keer eerder gehad en toen werkte er niks meer, dus dan maar weer resetten.

Gebruik mijn NAS alleen om films op te zetten en af te spelen. Weet dat er nog 10duizend dingen mee kunnen, maar dat is te lastig.

Misschien stom, maar het moet out of the box werken, anders is het niks voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoubos
hardware-lover schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 20:19:
[...]

Gezien je vorige reacties denk ik niet dat je het "probleem" bij de Shield moet zoeken; Qnap en TV

Heb jij wel een SMB of NFS share aangemaakt op je Qnap?
Nee, denk het niet, Nas geïnstalleerd en films op gezet in een map en die kan ik via mijn PC benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRoubos
Jullie zijn trouwens wel erg behulpzaam, super.

Het ligt aan mij, als het niet meteen gaat, dan ben ik al de hele avond bezig om uit te vogelen, waarom ik mijn NAS niet zie, via shield tv. Ja sorry maar dan hoeft het niet.

Heb via mijn Laptop via HDMI dat het beeld groter is dan moet, zie niet eens mijn Startknop, die valt net weg. Zet het beeld op een veel kleinere resolutie, dan nog steeds. Niet alleen Kodi heeft er last van op mijn TV. Plex gaf wel een goed beeld in de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Arjantje72 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:38:
Raar.
C:\Users\j.hubers>ping 192.168.2.5
Pinging 192.168.2.5 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.2.5: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 192.168.2.5: bytes=32 time=2ms TTL=64

Ping statistics for 192.168.2.5:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 2ms, Average = 0ms

C:\Users\j.hubers>\\ip 192.168.2.5
The filename, directory name, or volume label syntax is incorrect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:17:
In het kort voor een 2015/2017 model voor zover ik het me allemaal kan herinneren :
- File Sharing aanzetten die afhankelijk is van de Plex Server meuk.
- Je krijgt dan een username en password.
- Deze moet je dus inkloppen als je de Shield TV via \\<ip nummer> benadert.
- Zet alleen wel eerst SMBv1 aan in Windows, want anders werkt het niet.

De 2019 Pro heeft echter een SMB upgrade gehad en ook de Plex Server afhankelijkheid is eruit gehaald dus dat zou wat simpeler moeten werken ondertussen! :)
De 2015 en 2017 modellen hebben ook de upgrade gehad:
Native SMBv3 support has also arrived without requiring a Plex media server.

The 8.2 update is now rolling out to all Nvidia Shield TV models.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
bruce the boss schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 07:56:
C:\Users\j.hubers>\\ip 192.168.2.5
The filename, directory name, or volume label syntax is incorrect.
@Arjantje72 schreef niet "open een Command Prompt en tik in". Lees nog eens wat hij schreef.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 29-10-2020 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
The Zep Man schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:11:
[...]
@nero355 schreef niet "open een Command Prompt en tik in". Lees nog eens wat hij schreef.
Tja goed lezen is ook een vak apart :P
Als ik dat doe krijg ik de melding:

Geen toegang to \\ip
Foutcode 0x80070035
Kan het netwerkpad niet vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bruce the boss schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:17:
Geen toegang to \\ip
Foutcode 0x80070035
Kan het netwerkpad niet vinden
Vervang 'ip' met het IP adres van de Shield TV (conform instructies @Arjantje72):

\\192.168.2.5

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 29-10-2020 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruce the boss
The Zep Man schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:18:
[...]
Vervang 'ip' met het IP adres van de Shield TV (conform instructies @Arjantje72):

\\192.168.2.5
Nog niet goed gelezen 8)7
En nu heb ik wel verbinding.
Maar waarom zie ik hem dan toch niet via de Windows verkenner?
Ook via Total commander lukt het me niet om contact te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bruce the boss schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 08:28:
Dat kan veel verschillende redenen hebben. Misschien worden Shield TV SMB shares niet automatisch actief gepromoot op het netwerk. Misschien staan je Windows netwerkinstellingen op 'publiek'. Wie weet?

Het punt is dat het niet uitmaakt. Maak een snelkoppeling aan met wat je net hebt ingevuld, en je kan altijd de Shield TV gemakkelijk bereiken.

Voor Total Commander (heb ik geen ervaring mee, maar is gebaseerd op wat ik lees) kan je hetzelfde gebruiken:
\\192.168.2.5

[edit]
Nog een laatste tip: controleer of het een vast IP adres is. Gebruik anders de DNS naam van de Shield TV in plaats van het IP adres, mits DNS werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 29-10-2020 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
[...]
In Total Commander op de donkere (blauwe) regel klikken boven de bestandslijst (waar de huidige directory in staat). En daar dan ook \\192.168.2.5 invullen en Enter drukken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
[...]

Nog niet goed gelezen 8)7
En nu heb ik wel verbinding.
Windows 10 bij de laatste update trut wat met smb. Zelfde probleem hier ook. Networkdrives kunnen niet meer worden toegevoegd via toevoegen netwerklocatie. De enige manier is via snelle toegang

Type in explorer het ip-adres van de verbinding die je wil maken i.e \\ipadres. Als er om een wachtwoord wordt gevraagd opgeven. Vervolgens toevoegen aan snelle toegang. Dan zie je de drives en mappen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gowCtY1n6nYbbX7xVy9eBllozgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d8pn3BdFSyYMatmGybdsayX6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6DZFQQdHeV8HfG8Oum-ETG3-_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BQ2qPRcn714Rnp7e0PD99xoM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door NoahAmber op 29-10-2020 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
NoahAmber schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:57:
[...]

Windows 10 bij de laatste update trut wat met smb. Zelfde probleem hier ook. Networkdrives kunnen niet meer worden toegevoegd via toevoegen netwerklocatie. De enige manier is via snelle toegang

Type in explorer het ip-adres van de verbinding die je wil maken i.e \\ipadres. Als er om een wachtwoord wordt gevraagd opgeven. Vervolgens toevoegen aan snelle toegang. Dan zie je de drives en mappen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
OK wij komen hier wel uit.
Maar mijn buurman en de gewone burger komt er toch niet uit?
Slechte zaak vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Arjantje72 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:38:
[...]

Slechte zaak vind ik.
Die zullen dan ook een USB schijf aansluiten

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Arjantje72 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:38:
Jouw buurman en de gewone burger gebruiken geen Kodi of Plex om lokaal media af te spelen.
Slechte zaak vind ik.
Kodi gebruik ik nu al iets van 16 jaar om lokaal, over het eigen netwerk, media af te spelen (vanaf de Xbox, Linux en Windows PC's, Raspberry Pi's, Android TV apparaten...). Het is één van de simpelste media spelers om te configureren, maar je moet wel de rest van je infrastructuur op orde hebben.

Ik ben bang dat dit toch echt een PEBKAC situatie is.

[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 30-10-2020 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MRoubos schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:18:
Heb via mijn Laptop via HDMI dat het beeld groter is dan moet, zie niet eens mijn Startknop, die valt net weg. Zet het beeld op een veel kleinere resolutie, dan nog steeds. Niet alleen Kodi heeft er last van op mijn TV. Plex gaf wel een goed beeld in de settings.
Dat heet Overscan en dat moet je uitzetten op de TV of op de Laptop of welk apparaat dan ook ;)

Bij sommige TV's heet het ook weleens "PC Mode" of iets dergelijks en dan is er geen Overscan aanwezig en wordt alles 1:1 doorgezet zonder Overscan in het signaal.

Kijk maar wat bij jou het beste uitpakt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 15:15:
Bij sommige TV's heet het ook weleens "PC Mode" of iets dergelijks en dan is er geen Overscan aanwezig en wordt alles 1:1 doorgezet zonder Overscan in het signaal.
Soms heet het 'aspect ratio' of 'display mode'. Je moet daaronder even door de opties scrollen totdat je een optie ziet waarop je het volledige 16:9 videosignaal beeldvullend ziet. Bij een PC bureaublad is dat overduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksite
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-04 17:08
Ik gebruik de shield pro in combinatie met de Samsung n850 en philips 58PUS7304/12. De Samsung n850 ondersteund geen dolby vision maar dit werkte wel via netflix. Na de 8.2.0 update werkt dolby vision niet meer. De optie is ook niet meer zichtbaar bij de instellingen van de shield. Weet iemand waar dit door komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 11:38
Binnenkort aan de slag met de Shield TV Pro, ik zie dat er verschillende opties zijn voor gamestreaming.
Met het oog op 4K 60FPS met hdr, en wens voor lage latencey lijken zo direct de beste opties Moonlight/Gamestream. Nu zie ik er ook dat er alternatieven zijn zoals parsec en rainway welke ook met AMD kaarten werken.

Wat is jullie ervaring met deze opties?
Ik ben nog in de markt voor een nieuwe videokaart, en gezien de huidige ellende rondom nvidia's zou ik liever voor een AMD gaan alleen vind ik een goede optie voor streaming naar de shield wel belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rickkert94 schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:53:
Wat is jullie ervaring met deze opties?
Ik ben nog in de markt voor een nieuwe videokaart, en gezien de huidige ellende rondom nvidia's zou ik liever voor een AMD gaan alleen vind ik een goede optie voor streaming naar de shield wel belangrijk.
Ik heb geen ervaring met moderne AMD kaarten, maar heb gelezen dat AMD's encoder niet zo optimaal is. Voorbeeld bron:
There is another issue with the AMD encoder: its performance depends on some GPU resources. If the GPU is fully loaded by the game, the AMD encoder will be overloaded and lose frames. This will not happen for Quicksync or Nvidia's NVENC.
Verder had ik wel eens gelezen dat de bitrate/kwaliteit van AMD beperkt is ten opzichte van Nvidia.

Ik heb goede ervaringen met Nvidia's NVENC (GTX 1080), maar kan begrijpen dat je niet op dit moment op Nvidia zit te wachten. Nogmaals, wat ik hierboven noem is enkel wat ik gelezen heb. Het kan ook zijn dat de nieuwe AMD kaarten dit wel goed oplossen.

Op dit moment gebruik ik deze hack voor Geforce Experience om niet in te loggen, zodat ik GameStream kan gebruiken zonder Nvidia's overige onzin. Als client gebruik ik Moonlight om Steam Big Picture op te starten. Dat werkt best wel goed. Hiervoor gebruikte ik Steam Link, wat voor mijn gevoel ook goed werkt (en moet ook werken met AMD kaarten).

[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 01-11-2020 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweedledum
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-09 19:05
Ik heb geen ervaring met moderne AMD kaarten, maar heb gelezen dat AMD's encoder niet zo optimaal is.
Bij Steam link krijg ik inderdaad rare artifacts en heb ik software encoding aanstaan. Ik gebruik een AMD5700XT icm Ryzen 7 3700X. Genoeg overhead op de cpu om deze het werk te laten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 11:38
The Zep Man schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:21:
[...]
Ik heb geen ervaring met moderne AMD kaarten, maar heb gelezen dat AMD's encoder niet zo optimaal is. Voorbeeld bron:

[...]
Verder had ik wel eens gelezen dat de bitrate/kwaliteit van AMD beperkt is ten opzichte van Nvidia.

Ik heb goede ervaringen met Nvidia's NVENC (GTX 1080), maar kan begrijpen dat je niet op dit moment op Nvidia zit te wachten. Nogmaals, wat ik hierboven noem is enkel wat ik gelezen heb. Het kan ook zijn dat de nieuwe AMD kaarten dit wel goed oplossen.

Op dit moment gebruik ik deze hack voor Geforce Experience om niet in te loggen, zodat ik GameStream kan gebruiken zonder Nvidia's overige onzin. Als client gebruik ik Moonlight om Steam Big Picture op te starten. Dat werkt best wel goed. Hiervoor gebruikte ik Steam Link, wat voor mijn gevoel ook goed werkt (en moet ook werken met AMD kaarten).
Goed om te weten op die encoding ga ik letten
Handige hack! Heb het ook niet zo op hun 'experience'.
tweedledum schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:43:
[...]

Bij Steam link krijg ik inderdaad rare artifacts en heb ik software encoding aanstaan. Ik gebruik een AMD5700XT icm Ryzen 7 3700X. Genoeg overhead op de cpu om deze het werk te laten doen.
Thanks, ik wacht even af tot ik meer weet over de beschikbaarheid en of de videoencoding van AMD is verbeterd. Tot nog toe lijkt het verschil tussen amd en nvidia in latency door de encoding mij toch te flink
https://blog.parsecgaming...sion-latency-d32784464b94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweedledum
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-09 19:05
Ja, misschien wel even goed om te vermelden dat ik steam link op 1080p gebruik. Voor 4K heb je ook echt een 4K monitor nodig en ik heb uwqhd (3440x1440).

Ik heb ook wel met van die dummy dongles geprobeerd, maar dan zit je weer met batch scriptjes te kutten om je primaire monitor te switchen etc. 1080p icm fatsoenlijke upscaler naar 4K is even prima voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 20:45
Ervaren jullie ook problemen met Amazon Prime en HDR? Ik kon via de search niet zo gauw echt problemen vinden;

Netflix 4K HDR, werkt. (Laatste van David Attenborough)
Disney 4K HDR, werkt. (Lion King live action)
Amazon 4K HDR, werkt bij sommige titels. In het overzicht staat dat de desbetreffende titel HDR support ('66 Le Mans / Ford vs Ferrari) werkt niet. De Borat Subsequent Moviefilm springt wel op HDR. Ook andere titels (Harry Potter reeks en The Joker springen niet op HDR)

Mijn scherm (Panasonic LED uit 2019) support Dolby Vision, HDR10 en HDR10+. Ik heb een 2015 Shield, dus alleen HDR10 zou doorgegeven moeten worden. Ik kan in het titeloverzicht niet zien welk HDR formaat het is, dus ik kan de vinger er niet op leggen waarom het niet werkt in Prime bij deze titels.
Op de website van Prime staat dat het bij het titeloverzicht aangegeven staat als het Dolby Vision of HDR10+ is, bovendien zouden HDR10+ en Dolby Vision backwards compatible zijn met HDR10 omdat het slechts extra metadata betreft.

Ter aanvulling: ik gebruik wél refresh rate om de refreshrates automatisch te switchen. Deze staat ingesteld om Prime te launchen in 24hz.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TheIbex, Prime Video maakt er een zooitje van met die bijschriften, je kunt er nauwelijks op vertrouwen, zie het desbetreffende topic en dan o.a. hier: theRedDevilNL in "[Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Laatst online: 20-09 20:45
hardware-lover schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:36:
@TheIbex, Prime Video maakt er een zooitje van met die bijschriften, je kunt er nauwelijks op vertrouwen, zie het desbetreffende topic en dan o.a. hier: theRedDevilNL in "[Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo"
Bedankt voor de tip, in dat topic heeft iemand bijna precies dezelfde vraag gesteld als ik.

Dan weet ik in elk geval dat het niet aan mijn gear of instellingen ligt. Jammer wel, Amazon Prime heeft een mooi aanbod, waarvan ik er graag een aantal in 4K HDR gezien had. Maar goed, een film is een film :P

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:57
Voor iedereen die zo struggled met Plex, is het niet simpeler om gewoon Jellyfin-server op je NAS te zetten en de Jellyfin (of Kodi) app op je Shield? Heb je dat gedoe met shares instellen niet..
IP adres invullen, inloggen en... Play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Jazco2nd schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:12:
Voor iedereen die zo struggled met Plex, is het niet simpeler om gewoon Jellyfin-server op je NAS te zetten en de Jellyfin (of Kodi) app op je Shield? Heb je dat gedoe met shares instellen niet..
IP adres invullen, inloggen en... Play.
Welke shares?

En qua bovenstaande, ik zie het verschil niet zo met plex server op je nas zetten, en plex client op je shield..? Ja ok, dat werkt dan zonder een ip adres nodig te hebben... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:57
dragon2 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:18:
[...]

Welke shares?

En qua bovenstaande, ik zie het verschil niet zo met plex server op je nas zetten, en plex client op je shield..? Ja ok, dat werkt dan zonder een ip adres nodig te hebben... :P
Ik zat blijkbaar een paar pagina's terug te lezen, ging alleen maar daarover. Dacht dat het recent was 8)7
ignore.

Heeft iemand al de Google Duo app geprobeerd op de Shield?
Valt er een webcam aan te sluiten als je een USB poort hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:19:
Valt er een webcam aan te sluiten als je een USB poort hebt?
Geen ervaring met specifieke Google applicaties op mijn Shield TV (yuk...), maar Logitech webcams worden ondersteund (en elke andere camera die Android (TV) ondersteuning heeft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Over het geen Dolby Digital/AC3 5.1 geluid in Prime Video op Shield TV 2019 modellen probleem:
The Zep Man schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 23:59:
[...]
Ik heb het even getest. Hier met Dolby Audio Processing (om Dolby Digital Plus om te zetten naar Dolby Digital) wordt er inderdaad enkel twee kanalen ontvangen door de receiver.

Dit is in ieder geval bekend sinds juli, en wordt ook hier erkend. Weer een probleem met de brakke Prime Video applicatie. Netflix heeft de weg al geplaveid. Is het zo moeilijk om dat als voorbeeld te gebruiken?

(...)

[edit2]
Zelf heb ik het één en ander getest, en een bug report aangemaakt.
topas1958 op het Nvidia forum heeft een workaround omschreven:
Install the Amazon Prime Video app 5.2.8 and disable the automatic update. This version is working fine.
De oudere versie kan kan je hier ophalen. Deze moet wel handmatig geïnstalleerd worden.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 03-11-2020 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:31
Sinds gisteren in het bezit van een 65cx6la Oled. Nu heb ik HDR10/Dolby vision werkend met:

- Netflix
- Prime
- Kodi

Echter, bij youtube via de shield geeft de TV niet de de melding dat HDR content wordt herkend.
Youtube HDR content op de app van de TV wordt wel herkend.

Kan de Shield via Youtube HDR content doorgeven, of is deze functionaliteit afwezig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lumics schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:36:
Sinds gisteren in het bezit van een 65cx6la Oled. Nu heb ik HDR10/Dolby vision werkend met:

- Netflix
- Prime
- Kodi

Echter, bij youtube via de shield geeft de TV niet de de melding dat HDR content wordt herkend.
Youtube HDR content op de app van de TV wordt wel herkend.

Kan de Shield via Youtube HDR content doorgeven, of is deze functionaliteit afwezig?
Is binnen dit topic te vinden, wordt niet ondersteund.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:31
hardware-lover schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:45:
[...]

Is binnen dit topic te vinden, wordt niet ondersteund.
Mijn snelle search gaf niet het gewenste resultaat. Dank voor de bevestiging!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lumics schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:14:
[...]

Mijn snelle search gaf niet het gewenste resultaat. Dank voor de bevestiging!
Meer informatie van het Nvidia forum. Kort gezegd: VP9 profile 2 wordt niet in hardware ondersteund door de Shield TV, en in software zijn de resultaten kwalitatief uitermate teleurstellend.

VP9 wordt door Google gepushed omdat het vrij van royalties is. Voor de huidige generatie codecs heeft VP9 verloren (iedereen gebruikt H.265/HEVC, wat breed gedragen wordt), en Google zet nu in op opvolger AV1. Dat heeft 5-10 jaar nodig om relevant en geaccepteerd te worden. Zonder breedgedragen hardware decoding kiezen streaming providers liever voor de veiligere optie, ook al kost dat wat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Laatst online: 17:02
Hebben jullie 5.1 surround in bijvoorbeeld surround test video's (Dolby Atmos) van YouTube? Ik zou zweren dat ik het ooit wel had, maar nu krijg ik er alleen maar 2.1 uit. Beetje jammer als je wat surround effecten / demo wil laten horen aan je vrienden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vinom schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:46:
Hebben jullie 5.1 surround in bijvoorbeeld surround test video's (Dolby Atmos) van YouTube? Ik zou zweren dat ik het ooit wel had, maar nu krijg ik er alleen maar 2.1 uit. Beetje jammer als je wat surround effecten / demo wil laten horen aan je vrienden :P
Dat kon idd bij sommige video's en (bij mij) bij gebruik van de alternatieve YT app. De filmkamer is bezet nu, dus kan er nu niet direct naar zoeken 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Ik heb de shield 2019 pro, en blijkbaar als die een week of langer aanstaat wordt de plex server heel traag.
Is er een eenvoudige manier om de shield automatisch te laten rebooten (bv 1x per week of per dag)? Wat ik zo vlug terugvind vereist allemaal android-root etc.

Mocht er geen eenvoudige manier zijn: hoe veel kwaad zou het kunnen om de shield op een 'slim' stopcontact te steken dat ik dan 1x per week 5 minuten uit zet? Iemand met ervaring hierin? (dus simpel weg stroom uit/5 minuten wachten/stroom aan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
roeleboel schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:56:
Ik heb de shield 2019 pro, en blijkbaar als die een week of langer aanstaat wordt de plex server heel traag.
Is er een eenvoudige manier om de shield automatisch te laten rebooten (bv 1x per week of per dag)? Wat ik zo vlug terugvind vereist allemaal android-root etc.
Van wat ik lees lijkt het er inderdaad op dat je root nodig hebt.
Mocht er geen eenvoudige manier zijn: hoe veel kwaad zou het kunnen om de shield op een 'slim' stopcontact te steken dat ik dan 1x per week 5 minuten uit zet? Iemand met ervaring hierin? (dus simpel weg stroom uit/5 minuten wachten/stroom aan)
Gezien de Shield TV een journaled file system heeft zal eventuele schade wel meevallen, maar zet wel automatische updates uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinom schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:46:
Nu de gelegenheid gekregen om te testen, 5.1 is nog steeds beschikbaar (indien in de stream aanwezig).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
hardware-lover schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:16:
[...]

Nu de gelegenheid gekregen om te testen, 5.1 is nog steeds beschikbaar (indien in de stream aanwezig).
Hmm, wat gek dan bij mij. Heb je een voorbeeld video? Het is ook alleen youtube bij mij. Netflix, etc geven alles prima in 5.1 door.

Alhoewel, op de alternatieve YT test je of de gewone?

[ Voor 7% gewijzigd door vinom op 05-11-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik enkel de alternatieve app, op iedere Android TV box.

Ik zocht naar "surround"...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Laatst online: 13-09 18:07
Ik had een gekke vraag, de stekker 19 volt van de nvidia shield tv pro 2019.
Is deze ergens los te krijgen en of verloop 🥳
Ik hou zelf altijd van betere voeding er op als die losse dingen er bij.
Ook zoals kodi en smart iptv... wat vinden jullie beter met beeld.
Ik heb nu toch maar besloten een 2019 type te kopen .
Prachtig ding, alleen beeld vind ik met upscaling toch iets minder op gewoon HD beeld 1920 via de box op iptv. Hij staat nu op 4k 50 hz.
De default vind ik hem nog iets waziger.
Maar mooi boxje 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
roeleboel schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:56:

Mijn Shields gaan alltijd snachts uit met een klikaan/klikuit schakelaar. Nog nooit problemen mee gehad :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
digiben schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:41:
Ik had een gekke vraag, de stekker 19 volt van de nvidia shield tv pro 2019.
Is deze ergens los te krijgen en of verloop 🥳
Nee. Die stekker is proprietary.
Ik hou zelf altijd van betere voeding er op als die losse dingen er bij.
Definieer 'beter'.
Ook zoals kodi en smart iptv... wat vinden jullie beter met beeld.
Does not compute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
hardware-lover schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:23:
Ik gebruik enkel de alternatieve app, op iedere Android TV box.

Ik zocht naar "surround"...
Die werkt inderdaad. Wel bizar dat er zo weinig 'Dolby Atmos surround tests' zijn, die daadwerkelijk 5.1 uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinom schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:56:
[...]
Die werkt inderdaad. Wel bizar dat er zo weinig 'Dolby Atmos surround tests' zijn, die daadwerkelijk 5.1 uitsturen.
Youtube, vergaarbak van; "beter (goed) gejat dan zelf bedacht" ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Sorry maar kan het niet zo snel vinden of ik weet de zoekterm niet. Als ik een app sideload, hoe kan ik die app in het mainscreen krijgen?
Ik heb een muziekspeler geïnstalleerd maar ik kan nu niet makkelijk de speler selecteren/vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Laatst online: 13-09 18:07
The Zep Man schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:23:
[...]
Nee. Die stekker is proprietary.

[...]
Definieer 'beter'.

[...]
Does not compute.
Bedankt 👍
Jammer van de stroom... dacht eigenlijk eerst is usb 3 voor de stroom aan sluiting.
Maar zag dat ik anders maar verloop ga maken naar mijn... voeding GX16 plug.
Eerst kijken of alles bevalt de komende weken 🥳

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Iemand op het Nvidia forum is bezig met het ontwikkelen van een nieuwe automatic refresh rate switch applicatie voor de Shield TV. Hij zou een manier gevonden hebben om Netflix previews te onderscheiden van full screen videos, wat zijn applicatie potentieel beter kan maken dan de bestaande applicatie. Interessant om in de gaten te houden.

Helaas heeft de Shield TV dit nog steeds niet als ingebouwde functie. Er komt wel een API aan in Android 11, maar volgens mij moeten appontwikkelaars daar actief gebruik van maken. Android 11 kan nog even duren, en voordat streaming services die API geimplementeerd hebben zal er nog wel wat tijd overheen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Ik krijg het niet voor elkaar om Atmos te krijgen op mn 2015 shield bij Disney+ en Amazon Prime. Alleen bij die tom clancy serie krijg ik bij Prime echt atmos. Al het andere is dolby digital plus.
Via Kodi krijg ik wel atmos. Ik weet dat de native netflix app niet werkt voor atmos bij mijn Shield. Maar ik krijg het niet uitgevogeld waar het aan ligt bij Prime en Disney+.

Iemand enig idee of ervaring hier mee?

[ Voor 5% gewijzigd door Kashika op 06-11-2020 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Kashika schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:30:
Ik krijg het niet voor elkaar om Atmos te krijgen op mn 2015 shield bij Disney+ en Amazon Prime. Alleen bij die tom clancy serie krijg ik bij Prime echt atmos. Al het andere is dolby digital plus.
Via Kodi krijg ik wel atmos. Ik weet dat de native netflix app niet werkt voor atmos bij mijn Shield. Maar ik krijg het niet uitgevogeld waar het aan ligt bij Prime en Disney+.

Iemand enig idee of ervaring hier mee?
Misschien heeft prime niet veel atmos? en van Disney+ dacht ik dat door de corona ze o.a. de geluidskwaliteit hadden teruggeschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Arjantje72 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:37:
[...]

Misschien heeft prime niet veel atmos? en van Disney+ dacht ik dat door de corona ze o.a. de geluidskwaliteit hadden teruggeschroefd.
Dat had ik vernomen ja, maar ook dat het sinds juli alweer op het normale niveau is.
Via Prime kun je zien wat wel en geen atmos heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Kashika schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:38:
[...]

Dat had ik vernomen ja, maar ook dat het sinds juli alweer op het normale niveau is.
Via Prime kun je zien wat wel en geen atmos heeft.
Prime doet helaas wel meer meldingen die niet kloppen, zoals HDR die geen HDR is, zie bijv:
hardware-lover schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:54:
[...]

Er klopt geen kl@ten van de bijschriften op Amazon, ook dat HDR teken wordt te pas en te onpas misbruikt. Je kunt er dus totaal niet op vertrouwen. Denk dus niet dat er wat mis is met je apparatuur, het zit puur bij Amazon zelf.
Maar ik heb ook Atmos en wil vanavond wel eens kijken, welke film/serie heeft atmos maar werkt niet bij jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arjantje72 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:45:
[knip]
Maar ik heb ook Atmos en wil vanavond wel eens kijken, welke film/serie heeft atmos maar werkt niet bij jou?
Ik heb weliswaar een Atmos versterker maar niet de Atmos luidspreker setup. Ik zie DD+ in het display verschijnen, al lijk ik daarin niet de enige te zijn als ik de reacties zo her en der eens lees.

Ik reageerde dus eigenlijk puur op het HDR "gedoe" ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
DD+ kan wel Atmos bevatten, maar ik neem aan dat je versterker dan wel Atmos zegt in plaats van DD+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Arjantje72 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:45:
[...]

Prime doet helaas wel meer meldingen die niet kloppen, zoals HDR die geen HDR is, zie bijv:

[...]

The boys bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Edit:
Inderdaad heb je wel een punt: Als je zoekt op Atmos op Amazon, komt The boys als eerste maar Prime heeft dus geen Atmos denk ik...Getest op Shield 2019
The Boys season 1 is bij mij gewoon aangegeven als 5.1 en geen atmos.
Ik heb net op Netflix bijvoorbeeld The Witcher aangezet en die is en geeft wel aan Atmos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8TNYNhf81KgrUbRjrat7k1VAGzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MGcQ6qreFvYYLRZicAfgaiY7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NkKeEkP3sZ9IaqRbCg1Gsttw0LE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xi7NbefppFbPfH7h8gyUqzui.jpg?f=fotoalbum_large
hardware-lover schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:58:
[...]

Ik heb weliswaar een Atmos versterker maar niet de Atmos luidspreker setup. Ik zie DD+ in het display verschijnen, al lijk ik daarin niet de enige te zijn als ik de reacties zo her en der eens lees.

Ik reageerde dus eigenlijk puur op het HDR "gedoe" ;)
Weet ik, ik zocht een voorbeeld :)

[ Voor 39% gewijzigd door Arjantje72 op 06-11-2020 21:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:18
The Zep Man schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:21:
[...]

[...]

Hier sinds kort een Nvidia Shield TV pro i.c.m. een LG OLED 65GX.
Thanks voor de login workaround tip i.c.m. Moonlight.

Ik heb een tijd terug de fysieke Steam Link gehad maar dat was qua latency toch niet echt fijn ook al zat ie op 't gigabit LAN.

Net even Hades 1080p@120fps geprobeerd en dat werkt echt geweldig! (1080ti hier).

Heb 'm op maximaal mogelijke bitrate van 150Mbit gegooid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngCDwlKRor03498-7w4r30kW6qc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OsRYZEb9XbLPapMeDEXAqL3i.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Arjantje72 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:44:
[...]

Edit:
Inderdaad heb je wel een punt: Als je zoekt op Atmos op Amazon, komt The boys als eerste maar Prime heeft dus geen Atmos denk ik...Getest op Shield 2019
The Boys season 1 is bij mij gewoon aangegeven als 5.1 en geen atmos.
Ik heb net op Netflix bijvoorbeeld The Witcher aangezet en die is en geeft wel aan Atmos.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Weet ik, ik zocht een voorbeeld :)
En seizoen 2? Want ik zie bij prime er wel bij staan bij details dat het atmos heeft.
netflix kan bij mij geen atmos aan, want ik heb een shield uit 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 01:35
Kashika schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:49:

En seizoen 2? Want ik zie bij prime er wel bij staan bij details dat het atmos heeft.
Deze is (hier) gewoon DD+ 5.1. Kon zo snel geen enkele Atmos content vinden op Prime :/

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Brad Pitt schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:02:
[...]

Deze is (hier) gewoon DD+ 5.1. Kon zo snel geen enkele Atmos content vinden op Prime :/
Die serie van tom clancy is wel atmos bij mij. Het lijkt erop dat als een serie zowel atmos als DD aanbiedt, dat je via de Shield dan altijd DD+ krijgt. Bij die Tom Clancy serie is er alleen atmos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Logitech muis MX Anywhere 3 werkt op de Shield via Bluetooth.
Kies de 2e optie onderop de muis (bluetooth) en koppel via Bluetooth accessoires.
Is dure muis, €72,-, maar als je toch een nieuwe muis zou kopen.
Hij werkt op vrijwel elke ondergrond. Dus ook op glas en de bank.
Bij YouTube moet je wel de vrij grote cursor naar de linker onderhoek slepen om die te verbergen.
Pagina: 1 ... 86 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.