Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:30
Google TV software op Nvidia shield?

Voor diegene die het interessant vinden, er is nu ook mogelijkheid om de Google TV software (voorheen android TV) op de Nvidia shield te draaien. Deze software is nu beschikbaar vanwege de nieuwe Chromecast die is uitgebracht.
https://tweakers.net/medi...-tv_p1188442/vergelijken/
Het is alleen geen officiële update op de shield. Je moet deze dus sideloaden.

Ik het het zelf nog niet getest, maar vond het wel interessant om te delen.

LET OP: onderstaand is geheel op eigen risico!
Er kunnen dingen wijzigen, vanwege updates. Doe dus zelf altijd een nieuwe Google search voor de meest recente tutorials.

Hier de link waarbij wordt uitgelegd hoe je het kunt doen.

https://nl.androidhow.eu/...ield-mi-box-sony-en-meer/

En hier nog 2 video's, voor als je niet zo van lezen houdt ;) Veel plezier ermee!

https://www.youtube.com/watch?v=QaBB33p_oek&t=12

https://www.youtube.com/watch?v=QaBB33p_oek&t=12

[ Voor 11% gewijzigd door Wachten... op 08-11-2020 10:43 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realbart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-05 13:11
Net eentje gekocht en geïnstalleerd. De ervaringen zijn niet overtuigend. Mijn Roku had alle apps behalve NPO. Ik wil graag alles op een apparaat en de Shield had positieve reviews. Maarrr...

- er blijkt geen Apple TV app. Geen enorm probleem. Die heb ik maar opgezegd.
- Netflix doet het nauwelijks. Soms start hij per ongeluk correct op, maar in de regel krijg ik een nw-2-5 foutmelding. Hij kan Netflix Server 1 niet vinden. Maar mijn telefoon en de roku op hetzelfde netwerk werken gewoon.

Is een van jullie hier al eens tegenaan gelopen? Op de nvidia forums zie ik dat ik niet de enige ben, maar geen oplossing. Ik overweeg het apparaat maar te retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
realbart schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:35:
- er blijkt geen Apple TV app. Geen enorm probleem. Die heb ik maar opgezegd.
Dat ligt aan Apple.
- Netflix doet het nauwelijks. Soms start hij per ongeluk correct op, maar in de regel krijg ik een nw-2-5 foutmelding. Hij kan Netflix Server 1 niet vinden. Maar mijn telefoon en de roku op hetzelfde netwerk werken gewoon.
Nooit last van gehad. Heb je wel eens tethering via je telefoon geprobeerd?
Is een van jullie hier al eens tegenaan gelopen? Op de nvidia forums zie ik dat ik niet de enige ben, maar geen oplossing. Ik overweeg het apparaat maar te retourneren.
Link?

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 08-11-2020 11:45 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:33
Nooit enig probleem gehad met netflix hier, 2019 pro versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wachten... schreef op zondag 8 november 2020 @ 10:38:
Google TV software op Nvidia shield?

[knip]
Dat was eerder ook al eens gedeeld: the-body in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie" het is niet werkelijk iets nieuws.

En dan gezegd hebbende, inmiddels ruim voldoende ervaring opgedaan met de officiële Google TV stick, er is niet werkelijk één reden te noemen waarom men dit zou willen (indien wel, laat maar horen). In deze regio krijgen wij niet voorgeschoteld op het Home scherm wat anderen binnen een erkende regio wel kunnen krijgen, maar zelfs dan nog.

Ik zou er dus lekker vanaf blijven en rustig afwachten wat Nvidia zelf met ons zal/wil gaan delen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:46:
In deze regio krijgen wij niet voorgeschoteld op het Home scherm wat anderen binnen een erkende regio wel kunnen krijgen, maar zelfs dan nog.
Zelfs dan nog, inderdaad. Niet iedereen is van de 'slimme' suggesties van Google gediend. ;)
Ik zou er dus lekker vanaf blijven en rustig afwachten wat Nvidia zelf met ons zal/wil gaan delen.
Dat is het betere advies. Tenzij je iets echt mist is er weinig reden om hiermee aan de slag te gaan. Zelfs het 'omdat het kan' gehalte is vrij beperkt, want zo stoer is het niet om een andere launcher op Android (TV) te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:30
hardware-lover schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:46:
[...]

Dat was eerder ook al eens gedeeld: the-body in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie" het is niet werkelijk iets nieuws.

En dan gezegd hebbende, inmiddels ruim voldoende ervaring opgedaan met de officiële Google TV stick, er is niet werkelijk één reden te noemen waarom men dit zou willen (indien wel, laat maar horen). In deze regio krijgen wij niet voorgeschoteld op het Home scherm wat anderen binnen een erkende regio wel kunnen krijgen, maar zelfs dan nog.

Ik had die even gemist op het forum. Bedankt voor het melden.
Ook fijn dat jij het al geprobeerd hebt en je ervaring deelt.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wachten... schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:17:
[...]
Ik had die even gemist op het forum. Bedankt voor het melden.
Ook fijn dat jij het al geprobeerd hebt en je ervaring deelt.
Even voor alle duidelijkheid, ik heb dit niet op een Shield geprobeerd, ik heb inmiddels de nieuwe Google TV stick aan de tand gevoeld ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:02
realbart schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:35:

Heb je toevallig T-Mobile thuis glasvezel? Ik had exact deze errors ook terwijl ik op de PC of Chromecast Ultra nooit problemen had.

Wat blijkt is dat de Android TV versie van Netflix een ander protocol gebruikt waar ergens iets bij T-mobile mis gaat.

De workaround die je daar vindt werkte voor mij. Shield vastzetten op statisch IP en gebruik maken van een andere DNS (in dit geval die van Google :()

[ Voor 3% gewijzigd door Alexji op 08-11-2020 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Alexji schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:18:
[...]

De workaround die je daar vindt werkte voor mij. Shield vastzetten op statisch IP en gebruik maken van een andere DNS (in dit geval die van Google :()
Doe dan eens Cloudfare: 1.1.1.1 en 1.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoahAmber schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:39:
[...]

Doe dan eens Cloudfare: 1.1.1.1 en 1.0.0.1
Of Quad9 (9.9.9.9), die vanuit een non-profit wordt gehost en die expliciet geen IP adressen logt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:43
pitchdown schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:16:
[...]

Vanmorgen de shield opgepakt en op een geheel andere tv aangesloten. Nog steeds hetzelfde probleem.

Tevens de shield gereset naar fabrieksinstellingen, na opnieuw configureren van de shield wederom hetzelfde probleem.

1) Ik start disney+ en sluit deze af.
2) Start youtube, en vervolgens krakend geluid.

Kan iemand deze volgorde uitproberen zodat ik weet of ik het apparaat moet vervangen?

NB.
Wanneer ik deze stappen uitvoer op mijn smart-gedeelte van mijn philips tv speelt dit probleem niet!
Ik heb dit issue nog steeds.
Ook via de speakers van de tv.
Probleem lijkt dus in de shield te zitten. Bij sommige apps dus. Netflix dus.

Iemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet zomaar een oplossing, maar je zou wat meer kunnen vertellen over je situatie:
• Welk model Shield TV.
• Welke audio instellingen.
• Of je al iets gevonden hebt op het Internet.
• Of je al hulp hebt gezocht in het Nvidia forum.
• ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realbart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-05 13:11
Eens. Het ligt aan wie het ligt. Ik heb Apple TV maar opgezegd, was toch weinig op te vinden.
[...]
Nooit last van gehad. Heb je wel eens tethering via je telefoon geprobeerd?
Goeie tip. Ga ik eens proberen!
[...]
Link?
https://www.nvidia.com/en...t-all-other-streaming-ok/
Alexji schreef op zondag 8 november 2020 @ 15:18:
[...]
Heb je toevallig T-Mobile thuis glasvezel? Ik had exact deze errors ook terwijl ik op de PC of Chromecast Ultra nooit problemen had.
Ja! Toevallig wel. Ik had er nooit problemen mee toen het nog van Vodafone was, maar sinds het is overgenomen door T-Mobile is het ellende. Hoe dan ook - bedankt voor jouw oplossing: het IP-adres vastzetten. Ik ga het proberen!

[ Voor 56% gewijzigd door realbart op 09-11-2020 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:04
Sinds gisteren ook eigenaar van de Shield TV, prachtig mooi apparaatje! Vroeg me alleen af of jullie ook Dolby Vision hebben tot 4K 59.940 Hz. Ik kan wel 4K 60 Hz selecteren maar dan krijg ik alleen HDR10 als optie, geen Dolby Vision. Is dat normaal?

LG OLED C9
Denon X2200W
High speed HDMI kabels van StarTech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Saekerhett schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:38:
Sinds gisteren ook eigenaar van de Shield TV, prachtig mooi apparaatje! Vroeg me alleen af of jullie ook Dolby Vision hebben tot 4K 59.940 Hz. Ik kan wel 4K 60 Hz selecteren maar dan krijg ik alleen HDR10 als optie, geen Dolby Vision. Is dat normaal?

LG OLED C9
Denon X2200W
High speed HDMI kabels van StarTech
Ja kwam ik laatst ook achter, DV mag alleen op 59.940 Hz. (LG GX hier)

Ik had het gevoel (subjectief) dat op 4K 60Hz de 60fps content van Twitch of Youtube er toch vloeiender uit ziet maar ben er nog niet echt ingedoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:04
Alexji schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:43:
[...]

Ik had het gevoel (subjectief) dat op 4K 60Hz de 60fps content van Twitch of Youtube er toch vloeiender uit ziet maar ben er nog niet echt ingedoken.
Zal dan softwarematig wel zijn, die 0.060 extra Hz zal geen HDMI kabel bottleneck zijn :P

Qua vloeiendheid heb ik nog niet echt verschil gemerkt en heb toch al wat 4K 60 FPS video’s zitten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Saekerhett schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:46:
[...]

Zal dan softwarematig wel zijn, die 0.060 extra Hz zal geen HDMI kabel bottleneck zijn :P

Qua vloeiendheid heb ik nog niet echt verschil gemerkt en heb toch al wat 4K 60 FPS video’s zitten kijken.
Nee klopt, moet ook geen verschil maken zie ik in mijn internetzoektocht net.

Vind het wel fijn dat je Dolby Vision makkelijk even uit kan zetten op de Shield. Sommige content ziet er gewoon beter uit in HDR10.

Blijft jammer dat de Youtube app van de Shield weigert HDR te doen, maar dat is een hardwarematig probleem i.c.m. de gekozen codec van Youtube begrijp ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-06 23:49
Alexji schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:51:
[...]

Nee klopt, moet ook geen verschil maken zie ik in mijn internetzoektocht net.

Vind het wel fijn dat je Dolby Vision makkelijk even uit kan zetten op de Shield. Sommige content ziet er gewoon beter uit in HDR10.

Blijft jammer dat de Youtube app van de Shield weigert HDR te doen, maar dat is een hardwarematig probleem i.c.m. de gekozen codec van Youtube begrijp ik.
Daarvoor (en geen ads en altijd de hoogste kwaliteit a/v stream) schakel je de Youtube app uit en installeer je Smart Youtube: https://smartyoutubetv.github.io/
Net zoals je voor Android (mobiel) Youtube Vanced heb, is dit voor Android TV.

Tot mijn verassing: als ik iets cast van mijn telefoon (Vanced) naar de ShieldTV, krijg ik nog wel ads te zien. Casten gaat blijkbaar niet via de Smart Youtube app? Ik heb de standaard app echt uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Alexji schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:43:
[...]

Beeld is het meest vloeiend wanneer de refresh rate matcht met de content. Op YouTube zou best 60Hz content kunnen staan ipv 59.940. Volgens mij wordt dat dan ge matcht met frame drops. Voor beste resultaat auto refresh rate switcher gebruiken. Dan matcht het altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
Jazco2nd schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:04:
[...]

Daarvoor (en geen ads en altijd de hoogste kwaliteit a/v stream) schakel je de Youtube app uit en installeer je Smart Youtube: https://smartyoutubetv.github.io/
Net zoals je voor Android (mobiel) Youtube Vanced heb, is dit voor Android TV.

Tot mijn verassing: als ik iets cast van mijn telefoon (Vanced) naar de ShieldTV, krijg ik nog wel ads te zien. Casten gaat blijkbaar niet via de Smart Youtube app? Ik heb de standaard app echt uitgeschakeld.
Uh, volgens mij kun je gewoonweg geen HDR op youtube krijgen op de Shield, side-loaded verbouwde app of niet. Het zit 'm gewoon in de codec die Youtube daarvoor gebruikt waarvoor de shield geen hardwarematige decoding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Alexji schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:58:
[...]

Uh, volgens mij kun je gewoonweg geen HDR op youtube krijgen op de Shield, side-loaded verbouwde app of niet. Het zit 'm gewoon in de codec die Youtube daarvoor gebruikt waarvoor de shield geen hardwarematige decoding heeft.
Ik kan het zelf nu niet testen.. maar:
https://smartyoutubetv.gi...utubetv_screenshot_05.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En als je die optie probeert te activeren met een Shield, dan hangt de video ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 15:45
Ik heb hier dat het beeld nog schokkerig is op Netflix, zoals kijk ik planet earth 2 schokt het.
Heb hier dan nog oudere Samsung led 9000 serie.
Kijk ik weer via de app in de tv loopt het als een speer.
Alles al geprobeerd met instellingen 50" 60 enzo, maar krijg het niet weg.
Alles bedraad internet en geen wifi etc aan.
Hierdoor deed ik de vorige nvidia versie eigenlijk weg 🥳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 20:10
@digiben klik op je quick settings knop op je afstandsbediening van de Shield, apparaatvoorkeuren, System, quick settings en dan de toggle aanzetten bij frame rate.

Vervolgens kan je voortaan in de quick settings knop de optie zien om je framerate te syncen met de tv. Ik merkte het sinds afgelopen weekend enorm en zag dat dit mogelijk was. Dit lostte het voor een groot gedeelte op.

De instellingen zeg ik nu allemaal uit mijn hoofd maar volgens mij zat het ongeveer zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digiben
polopolo150 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 07:32:
@digiben klik op je quick settings knop op je afstandsbediening van de Shield, apparaatvoorkeuren, System, quick settings en dan de toggle aanzetten bij frame rate.

Vervolgens kan je voortaan in de quick settings knop de optie zien om je framerate te syncen met de tv. Ik merkte het sinds afgelopen weekend enorm en zag dat dit mogelijk was. Dit lostte het voor een groot gedeelte op.

De instellingen zeg ik nu allemaal uit mijn hoofd maar volgens mij zat het ongeveer zo.
Bedankt dit is het voor een groot gedeelte.
Ik ga even spelen, top 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 20:10
@digiben top! Laat maar weten als je iets ontdekt. Bij mij lost het ook 90% op dus als je meer ontdekt hoor ik het graag. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
digiben schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 07:06:
Ik heb hier dat het beeld nog schokkerig is op Netflix, zoals kijk ik planet earth 2 schokt het.
Heb je de topicstart gelezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digiben
The Zep Man schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:01:
[...]
Heb je de topicstart gelezen?
Nee ik heb niet alles goed gelezen 🥳
Maar zag het.
Iedergeval het is opgelost.
Draait nu als een zonnetje zeg 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
polopolo150 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:01:
@digiben top! Laat maar weten als je iets ontdekt. Bij mij lost het ook 90% op dus als je meer ontdekt hoor ik het graag. :D
Zal ik doen 👍
Al zie ik nu geen gekke dingen meer.
Heb hem nu ook weer terug gezet op default Resolution 59,940 hz.
Eerst ging dit niet had ik weer last op iptv (tivimate).
Nu draait het als een zonnetje 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe115
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:24
Gisteravond tijdens een aflevering op Netflix via de Shield, ging het beeld ineens over in sneeuw. Audio bleef wel spelen.

Speedtest gaf een verlaging van 100MB aan in m'n internet snelheid, waar ik normaal 200/200 over glasvezel haal via de Shield.

Na een herstart geen problemen meer, maar ik ben wel nieuwsgierig naar een mogelijke oorzaak. Sneeuw beeld heb ik al niet meer meegemaakt sinds de laatste tv "met kont" en verwachte ik niet op een premium apparaat als de Shield.

LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30 Synology DS923+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
Spe115 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:50:
Gisteravond tijdens een aflevering op Netflix via de Shield, ging het beeld ineens over in sneeuw. Audio bleef wel spelen.

Speedtest gaf een verlaging van 100MB aan in m'n internet snelheid, waar ik normaal 200/200 over glasvezel haal via de Shield.

Na een herstart geen problemen meer, maar ik ben wel nieuwsgierig naar een mogelijke oorzaak. Sneeuw beeld heb ik al niet meer meegemaakt sinds de laatste tv "met kont" en verwachte ik niet op een premium apparaat als de Shield.
De enige keer dat ik ooit sneeuw heb gezien was tijdens issues met de DRM bullshit van Netflix (ik zette mijn 2e monitor uit tijdens het Netflix kijken en blijkbaar weigert dan de DRM gelijk dienst omdat er wat is gewijzigd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe115
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18:24
Alexji schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:09:
[...]

De enige keer dat ik ooit sneeuw heb gezien was tijdens issues met de DRM bullshit van Netflix (ik zette mijn 2e monitor uit tijdens het Netflix kijken en blijkbaar weigert dan de DRM gelijk dienst omdat er wat is gewijzigd)
Dat heb ik soortgelijk al een keer of wat meegemaakt met Netflix dat ik de eerste paar seconden een handshake fail melding krijg maar dan vervolgens wordt de trailer/intro van de film of serie wel gewoon getoond na een paar seconden.

LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30 Synology DS923+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:03
Ik krijg sinds vandaag met geen mogelijkheid de Disney+ app geopend op mijn Shield :(
De melding die komt is dat de versie niet compatible is met mijn apparaat. 1.10.0 (16-10-2020)

Ik heb de app verwijderd en als ik zoek in de store zie ik alleen maar Disney+ Hotstar. En als ik die opstart krijg ik ook een foutmelding. Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
The Zep Man schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:32:
[...]
Niet zomaar een oplossing, maar je zou wat meer kunnen vertellen over je situatie:
• Welk model Shield TV.
• Welke audio instellingen.
• Of je al iets gevonden hebt op het Internet.
• Of je al hulp hebt gezocht in het Nvidia forum.
• ...
Shield TV PRO
Ik heb op de TV (Philips Oled803) alle mogelijke audio-instellingen geprobeerd. Tevens hetzelfde verhaal op shield PRO
Op het forum van Nvidia vind ik eenzelfde soort issues, maar allemaal zonder oplossing

Tevens vandaag de hdmi-kabel vervangen (hdmi 2.1). Helaas nog steeds hetzelfde issue.
Het lijkt te gebeuren wanneer eerst op shield NETFLIX wordt gestart, en vervolgens heb je een krakend geluid in de youtube-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pitchdown schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:01:
Ik heb op de TV (Philips Oled803) alle mogelijke audio-instellingen geprobeerd.
Je hebt het getest op meerdere TV's. Zijn die TV's hetzelfde model of verschillend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
The Zep Man schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:36:
[...]
Je hebt het getest op meerdere TV's. Zijn die TV's hetzelfde model of verschillend?
Verschillende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
The Zep Man schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:47:
[...]
Dan is het mogelijk de Shield TV. Garantiegevalletje, zou ik zeggen.
Ik heb nog 2 andere laten komen.
Ook een shield tv.
Precies hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pitchdown schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:49:
Ik heb nog 2 andere laten komen.
Ook een shield tv.
Precies hetzelfde probleem.
Dan geen idee. Heb je wel eens een ander apparaat geprobeerd dan een TV? Bijvoorbeeld een USB geluidskaart met S/PDIF uitgang en een losse receiver/sound bar, of een paar analoge speakertjes op de geluidskaart? Zie de topicstart voor de aansluitmogelijkheden. Dat geeft je nog wat meer ruimte om te testen.

Wat voor TV is de tweede waarop je het getest hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
De shield heeft alleen HDMI uit. Dus moet naar een tv of versterker.
Ik heb op een 4 HDMI-aansluitingen aansluitingen geprobeerd op 2 tv`s van philips.

hier nog een thread : https://www.reddit.com/r/...sound_crackling_via_hdmi/

Je kan het probleem herproduceren door :
Een film op netflix te starten
te schakelen naar youtube (zonder netflix te stoppen) en vervolgens een filmje te starten op youtube.

Het rare is dan wel weer dat per filmpje scheelt of de kraak ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pitchdown schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:07:
De shield heeft alleen HDMI uit. Dus moet naar een tv of versterker.
Eerder schreef jij:
Je hebt dus USB poorten. Ook heb je Bluetooth. Lees de topicstart eens.

Ik kan het probleem niet reproduceren, want ik gebruik Smart YouTube TV. Misschien kan je dat eens proberen?

[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 11-11-2020 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pitchdown
The Zep Man schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:07:
[...]
Eerder schreef jij:

[...]

Je hebt dus USB poorten. Ook heb je Bluetooth. Lees de topicstart eens.

Ik kan het probleem niet reproduceren, want ik gebruik Smart YouTube TV. Misschien kan je dat eens proberen?
Ik heb de shield pro, en shield tv geprobeerd. De shield tv heeft geen usb-porten.
Ik zal eens kijken of die andere app een work-arround kan zijn.

Als ik onderstaande filmpje start in youtube na een netflix-video heb ik krakend audio: YouTube: Black Friday Shopping? - Here's the Laptops I ACTUALLY Use!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pitchdown schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:01:
[...]

Ik heb de shield pro, en shield tv geprobeerd. De shield tv heeft geen usb-porten.
Je kan dus testen met de Pro, of met de non-Pro met een Bluetooth headset.
Ik zal eens kijken of die andere app een work-arround kan zijn.

Als ik onderstaande filmpje start in youtube na een netflix-video heb ik krakend audio: YouTube: Black Friday Shopping? - Here's the Laptops I ACTUALLY Use!
Getest met Smart YouTube TV, die video en een Black Mirror aflevering op Netflix. Geen problemen mee. Het geluid klinkt zoals het hoort.

[edit]
Wat je ook nog kan doen om te testen is onder Kodi deze add-on installeren en daarmee Netflix kijken nadat je die video op YouTube hebt gekeken.

[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 11-11-2020 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
The Zep Man schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:27:
[...]
Je kan dus testen met de Pro, of met de non-Pro met een Bluetooth headset.

[...]
Getest met Smart YouTube TV, die video en een Black Mirror aflevering op Netflix. Geen problemen mee. Het geluid klinkt zoals het hoort.

[edit]
Wat je ook nog kan doen om te testen is onder Kodi deze add-on installeren en daarmee Netflix kijken nadat je die video op YouTube hebt gekeken.
Hoe krijg ik smart youtube op de shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Helaas
Zelfde probleem met smart youtube
pitchdown schreef op woensdag 11 november 2020 @ 23:43:
Helaas
Zelfde probleem met smart youtube
Dan kan je nog één test doen, en dat is Netflix proberen te spelen via Kodi.

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je het probleem verder alleen in Netflix? Een andere video op YouTube heeft het probleem niet? Andere streaming providers?

• pitchdown
The Zep Man schreef op donderdag 12 november 2020 @ 07:19:
[...]
Dan kan je nog één test doen, en dat is Netflix proberen te spelen via Kodi.

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je het probleem verder alleen in Netflix? Een andere video op YouTube heeft het probleem niet? Andere streaming providers?
Ik kan netflix in kodi proberen. De kids gebruiken echter ook netflix, en kodi eerst starten is niet ideaal. Is de netflex-addon van kodi op het hoofdmenu in de shield te krijgen?

Andere video`s in youtube hebben ook het issue. Dit was alleen een voorbeeld.

Het lijkt vooral goed te herproduceren met netflix en vervolgens youtube. Echter hoor ik ook al bij het browsen door het nvidia-menu gekraak wanneer netflix heeft gedraaid. Met streaming geluid vanuit Youtube is dit natuurlijk duidelijker hoorbaar.
pitchdown schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:01:
[...]

Ik kan netflix in kodi proberen. De kids gebruiken echter ook netflix, en kodi eerst starten is niet ideaal. Is de netflex-addon van kodi op het hoofdmenu in de shield te krijgen?
Nee, helaas niet. Ik zou het ook meer zien als iets wat je kan doen om dit probleem te diagnosticeren, en niet voor permanent gebruik.
Andere video`s in youtube hebben ook het issue. Dit was alleen een voorbeeld.
Duidelijk.
Het lijkt vooral goed te herproduceren met netflix en vervolgens youtube. Echter hoor ik ook al bij het browsen door het nvidia-menu gekraak wanneer netflix heeft gedraaid. Met streaming geluid vanuit Youtube is dit natuurlijk duidelijker hoorbaar.
Dus eigenlijk heeft al het geluid na YouTube hier last van. Dat is apart.

Voor de volledigheid: probeer eens na YouTube gekeken te hebben de HDMI kabel even los te koppelen en opnieuw te bevestigen + TV uit en aan. Kraakt het geluid daarna nog steeds?

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:15
Dat krakende geluid lijkt precies hetzelfde wat ik met mijn shield https://tweakers.net/pric...a-shield-tv-2019-8gb.html ervaar.

Soms heb ik krakend geluid in Kodi, of Ziggo GO. Oplossing bij mij is om de apps hard af te sluiten en de shield te rebooten. Daarna is het issue altijd weg. Vervolgens ontstaat het weer na een tijdje. Of da specifiek aan de combinatie met netflix te maken heeft durf ik niet te zeggen.

Overeenkomstig lijkt wel de tv, ook hier een philips oled. De 65OLED903

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:15
The Zep Man schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:25:
[...]
Lees dit eens, en de topicstart van dat topic. Lijkt op een soortgelijk probleem. Mogelijk helpt dat jou op weg.
Ah, de Shield zat inderdaad op HDMI-1 (ARC-MHL). Nu heb ik hem maar overgezet naar een andere poort met enkel ARC en ga ik de komende tijd het krakende geluid hopelijk niet meer horen.

Bedankt voor je snelle reactie en wellicht had ik zelf iets beter moeten lezen/zoeken O-)
BiLLie- schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:38:
Bedankt voor je snelle reactie en wellicht had ik zelf iets beter moeten lezen/zoeken O-)
Hey, geen probleem. Dit was ook niet zo makkelijk te vinden. Ik ben blij dat het voor jou opgelost lijkt. Hopelijk blijft dat zo. :)

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:01
Ik heb de Shield TV (tube) model, Netflix hapert flink en niet eens met snelle beeldwisselingen of actie momenten.
Aangesloten op LG OLED C9 en ook alle HDMI poorten verwisseld, vreemde is dat met de Netflix app op de LG ik hier geen last van heb.
Sinds 1 maand beide apparaten nieuw aangeschaft, mijn vrouw merkt het niet op, irriteert mij steeds meer.
Iemand ook zulke issues?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Laatst online: 08:20
surfing john schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:39:
Ik heb de Shield TV (tube) model, Netflix hapert flink en niet eens met snelle beeldwisselingen of actie momenten.
Aangesloten op LG OLED C9 en ook alle HDMI poorten verwisseld, vreemde is dat met de Netflix app op de LG ik hier geen last van heb.
Sinds 1 maand beide apparaten nieuw aangeschaft, mijn vrouw merkt het niet op, irriteert mij steeds meer.
Iemand ook zulke issues?
Zoek zoek zoek... refresh rate en dergelijke.. Vaak langs geweest hier.
En Heb ook Oled B9 , gebruikt toch liever apps op tv zelf, zolang ze het doen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• pitchdown
The Zep Man schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:42:
[...]
Hey, geen probleem. Dit was ook niet zo makkelijk te vinden. Ik ben blij dat het voor jou opgelost lijkt. Hopelijk blijft dat zo. :)
Ik heb alle hdmi-porten geprobeerd.
Helaas geen oplossing.

We hebben het inderdaad over het zelfde probleem!

• pitchdown
Hier nog een lang lopende thread met hetzelfde issue : https://www.nvidia.com/en.../255573//?comment=2873404

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mucuracat schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:59:
Zoek zoek zoek... refresh rate en dergelijke.. Vaak langs geweest hier.
En is ook uitgebreid behandeld in de topicstart. Zoeken is niet nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
The Zep Man schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:22:
[...]
En is ook uitgebreid behandeld in de topicstart. Zoeken is niet nodig. :)
Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:59
Ik heb een Tube besteld, in de aanbieding bij Amazon voor 138 euro. Nu lees ik links en rechts over problemen met UHD playback. Ik heb nog wel wat backups van UHD. Kan ik deze speler dus beter gelijk retour doen en een Pro nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-05 12:04
Ik twijfel tussen de NVidia Shield Tube en de NVidia Shield Pro.
Ik wil hem aanschaffen voor In-Home Gamestreaming en 4k X265 (HEVC) playback.

Welke van de twee past dan het best? Lijkt dat ze dezelfde specs hebben en het enige verschil is dat de Pro wat meer ram en USB poorten heeft.

Komen ze nog in de sale met black friday denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 12:53
Valandin schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:38:

Welke van de twee past dan het best? Lijkt dat ze dezelfde specs hebben en het enige verschil is dat de Pro wat meer ram en USB poorten heeft.

Bij mijn weten draait de tube 32 bits en de Pro 64 bits.
Daardoor werken sommige games niet op de tube versie.

Verder zijn er mensen die klagen dat bijvoorbeeld Plex niet goed werkt op de tube versie.
Op de tube versie mis je ook de 2 usb poorten die op de Pro wel zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Valandin schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:38:

Veel issues gehad met de Tube en 4K ben nu over op de pro en die loopt als een zonnetje.

Had de tube vorig jaar met BF gekocht gingen wel paar tientjes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
HEY_DUDE schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:51:
[...]

Veel issues gehad met de Tube en 4K ben nu over op de pro en die loopt als een zonnetje.

Ben ook niet tevreden over de Tube, ook 4K problemen en af en toe schokkerig beeld, dat laatste maakt niet uit wat het bronmateriaal. Ook in de Play Store app Refresh Rate gedownload die dit zou moeten verhelpen, maar helaas.

[ Voor 9% gewijzigd door surfing john op 15-11-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
surfing john schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:05:
Ook in de Play Store app Refresh Rate gedownload die dit zou moeten verhelpen, maar helaas.
Refresh Rate helpt alleen tegen regelmatige schokken, niet de incidentele schokken.

Overigens wordt hier niets nieuws gevraagd. Het staat allemaal al in de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 12:40
Ik kan bevestigen. De tube gaf veel problemen met 4K content (haperingen en zelfs crashes). De Pro draait hier als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaz120
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-04 18:20
Een paar weken geleden heb ik de Shield TV 2019 kado gekregen. Ik ben er erg blij mee.

Echter lijken beelden die worden afgespeeld via de Shield een beetje wazig. Dit is vooral goed te zien bij bewegende gezichten en ondertiteling, alsof er een soort waas overheen zit. Bij mijn oude chromecast was/is alles gewoon helder. Weet iemand of hier iets aan te doen is?

Misschien belangrijk om te vermelden: ik heb geen 4k tv maar een gewone full hd tv. (Beetje overkill i know)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
RobbieT schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:43:
[...]

Bij mijn weten draait de tube 32 bits en de Pro 64 bits.
Daardoor werken sommige games niet op de tube versie.

Verder zijn er mensen die klagen dat bijvoorbeeld Plex niet goed werkt op de tube versie.
Op de tube versie mis je ook de 2 usb poorten die op de Pro wel zitten.
Ondertussen gister maar gewoon bij de Mediamarkt gehaald. Heb er eigenlijk maar een woord voor "Wauw"
Hiervoor gebruikte ik mijn PS4 Pro voor het streamen van Spotify en Plex, maar liep altijd tegen het probleem aan dat de audio passthrough nooit goed liep. Nu met de Shield Pro gaat het perfect.

Voor NVidia Gamestream (Ik gebruik Moonlight, veel beter) had ik een HTPC, ik merk dat de NVidia Shield het gewoon soepeler afspeelt. 4k 60fps (h265) gaat als een speer, geen enkele framedrop en geen lag spikes.

Ook afspelen van 4k & Dolby Atmos / Dolby TrueHD gaat als een trein.

Via m'n versterker ARC/CEC nooit werkende gekregen, met de Shield Pro binnen 5 minuten volume control van versterker én CEC voor zowel TV als Versterker werkende gekregen. Fantastisch! Alle drie dingen met een knop uit- en aan.

Conclusie dus; Enorm tevreden. Vind €230,- voor een Chromecast on steroids wel redelijk steep voor wat het doet, maar het doet alles wel écht heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

thomaz120 schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:26:
Een paar weken geleden heb ik de Shield TV 2019 kado gekregen. Ik ben er erg blij mee.

Echter lijken beelden die worden afgespeeld via de Shield een beetje wazig. Dit is vooral goed te zien bij bewegende gezichten en ondertiteling, alsof er een soort waas overheen zit. Bij mijn oude chromecast was/is alles gewoon helder. Weet iemand of hier iets aan te doen is?

Misschien belangrijk om te vermelden: ik heb geen 4k tv maar een gewone full hd tv. (Beetje overkill i know)
Cast je een tab? In dat geval moet je eens proberen terwijl de tab afspeelt en cast een nieuwe tab te openen en die actief te houden. Bij mij was (het is verdwenen met een update) de waas dan weg.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
HEY_DUDE schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:51:
[...]

Nu ook bij het opstarten geheel groen beeld, stroom eraf gehaald, dan gaat het weer goed, maar regelmatig herhaald dit probleem zich, voldoende reden om de Tube retour Coolblue te sturen en garantie claimen, hoop op een creditnota, dan komt de Pro in huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:13

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

wouter5 schreef op zondag 15 november 2020 @ 16:14:
Ik kan bevestigen. De tube gaf veel problemen met 4K content (haperingen en zelfs crashes). De Pro draait hier als een zonnetje :)
surfing john schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:05:
[...]

Ben ook niet tevreden over de Tube, ook 4K problemen en af en toe schokkerig beeld, dat laatste maakt niet uit wat het bronmateriaal. Ook in de Play Store app Refresh Rate gedownload die dit zou moeten verhelpen, maar helaas.
jantje112 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:55:
Ik heb een Tube besteld, in de aanbieding bij Amazon voor 138 euro. Nu lees ik links en rechts over problemen met UHD playback. Ik heb nog wel wat backups van UHD. Kan ik deze speler dus beter gelijk retour doen en een Pro nemen?
Wat mij keer op keer wel verbaast, is dat de genoemde files/bestanden het hier altijd perfect doen op mijn tube. Ik heb zelfs via DM contact gehad met users omdat ik graag wat wilde weten over de specificaties van de gebruikte bestanden.

Conclusie blijft voor mij alsnog een vrij eenduidige: of de genoemde tubes hebben (hitte)problemen ontwikkeld óf de gebruikte netwerksetup is niet toereikend. Hoe kan het anders op andere tubes wel zonder problemen draaien?

Een pro lijkt mij echt wel een mooi dingetje, maar houd je jezelf niet voor de gek als je nu een pro moet kopen omdat de reguliere tube opeens niet toereikend is (bij sommigen)?! Dat is toch niet te verkopen.. pun intended.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Michael Knight schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:50:
[...]

[...]

[...]

Wat mij keer op keer wel verbaast, is dat de genoemde files/bestanden het hier altijd perfect doen op mijn tube. Ik heb zelfs via DM contact gehad met users omdat ik graag wat wilde weten over de specificaties van de gebruikte bestanden.

Conclusie blijft voor mij alsnog een vrij eenduidige: of de genoemde tubes hebben (hitte)problemen ontwikkeld óf de gebruikte netwerksetup is niet toereikend. Hoe kan het anders op andere tubes wel zonder problemen draaien?

Een pro lijkt mij echt wel een mooi dingetje, maar houd je jezelf niet voor de gek als je nu een pro moet kopen omdat de reguliere tube opeens niet toereikend is (bij sommigen)?! Dat is toch niet te verkopen.. pun intended.
Hier gaat het ook probleemloos op een tube. Maar ik kijk vooral series. Niet veel films geprobeerd maar ook geen problemen ervaren. Ik doe wel alles via UTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Jazco2nd schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:54:
[...]

Hier gaat het ook probleemloos op een tube. Maar ik kijk vooral series. Niet veel films geprobeerd maar ook geen problemen ervaren. Ik doe wel alles via UTP.
Hier idem.. utp met gigabit netwerk, waarmee ik op enkele mb’s de max haalbare snelheid haal van het netwerk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pitchdown
Vandaag wordt 8.2.1 uitgerold.

Misschien dat hiermee het audio is opgelost?

https://www.droid-life.co...g-long-list-of-bug-fixes/

[ Voor 15% gewijzigd door pitchdown op 16-11-2020 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 12:40
Mijn Shield tube was aangesloten via 1gbit utp. 4k remuxjes werken perfect op de pro en haperen op de tube. Nochtans dezelfde netwerkverbinding en zelfde bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Zou dit de fix zijn?

Fixes bug where audio would randomly drop, requiring a reboot to recover

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pitchdown schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:51:
Vandaag wordt 8.2.1 uitgerold.

Misschien dat hiermee het audio is opgelost?

https://www.droid-life.co...g-long-list-of-bug-fixes/
De eerste in huis is hier bezig met de update, maar wat duurt dat updaten zeg, hij is al tijden bezig?
Kan me niet herinneren dat de vorige update ook zoveel tijd in beslag nam.

Edit: https://www.reddit.com/r/...grade_821_released_today/ << dus, tikkie terug lost dit op ;)

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 16-11-2020 20:15 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:33
Opgelet, de shield lijkt te blijven hangen na installatie van de nieuwe firmware maar met een simpele back op de remote kom je weer in het menu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Changelog voor 8.2.1 (ter referentie):
Enhancements
  • Adds notification to enable AI-upscaling when upscaling GeForce NOW
  • Adds IR power control for projector displays
  • Adds IR power/volume control for the following brands: Arris, Atyme, BC Acoustique, Dayton, Kora, Monoprice, ONN, Point Source Acoustics, Savant, Sennheiser, SMSL, Tascam
  • Improves system volume levels when audio is routed to USB DAC or Bluetooth headset
  • Adds developer option to force HDCP 1.4 compatibility mode (4K protected content will not be available)
  • Allows IR power commands sent from SHIELD Remote 2019 when using Alexa skill
  • Includes security patches up to Android security bulletin (August 2020)
Bug Fixes
AI Scaling:
  • Resolves issue where AI upscaling would incorrectly detect content as unsupported, requiring a reboot
  • Resolves issue where AI upscaling would randomly detect content as unsupported
  • [SHIELD TV Pro 2019] Resolves dropped frames when AI upscaling 60fps video when overscan is adjusted
Display:
  • Fixes issue where line is visible when using AI upscaling on Prime Video
  • Resolves issue where Screen Saver timers were not set properly
  • Resolves black screen issue when playing Dolby Vision content and overscan adjusted
Network/Storage:
  • Allows special characters in username when accessing SHIELD over network
  • Fixes issue when copying >2GB files from Mac to SHIELD 2019
  • Fixes issue when connecting to SHIELD over local network when username has a space
  • Fixes rare crash bug when mounting network storage to SHIELD
  • Fixes bug where connected storage would become inaccessible, requiring reboot to recover
Accessories:
  • Fixes bug where IR volume control would stop working when Talkback is enabled
  • Fixes "Long Press Menu" functionality for customized menu button
  • Resolves issue where configuring IR control might fail when older SHIELD remotes and controllers are paired
  • Fixes bug where IR control was still active after factory reset
  • Fixes bug where IR control would not be available after changing language to traditional Chinese
  • [SHIELD TV 2019] Resolves issue where IR control would stop working, requiring reboot to recover
  • [BFGD] Resolves volume and play/pause button press issues on new SHIELD Remote 2019
Audio:
  • Improves system volume levels when using USB DAC or bluetooth speakers
  • Fixes bug where audio would randomly drop, requiring a reboot to recover
  • Resolves issue where manually enabling AC3 in "Available formats" was not working as advertised
  • Fixes NETFLIX issue where 5.1 audio would not be available after disconnecting bluetooth speaker
  • Fixes bug where volume control notification would show up incorrectly on KODI
Other:
  • Fixes bug where SHIELD Experience upgrade would be blocked if accessory battery is low
  • Resolves background display issue when exiting settings menu
  • [BFGD] Fixes YouTube crash issue
  • Fixes alignment issues on "Ok Google" configuration page
  • Resolves issue where SHIELD would not show up available as a cast device
Vooral 'Fixes bug where volume control notification would show up incorrectly on KODI' lijkt mij interessant. Ben benieuwd of dat de bug in Leia, waar de topicstart naar refereert, oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:33
Daydream onder een shortcut, eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-04 09:55
Sinds gisteravond heb ik het volgende probleem. Mijn Shield kan geen verbinding maken met de TiviMate app. Het is niet mogelijk om de kanalen op te halen vanwege geen netwerkverbinding. YouTube en Netflix werken zonder problemen.

Wat heb ik geprobeerd om dit op te lossen?
- Factory reset.
- TiviMate opnieuw geconfigureerd.
- Modem een herstart gegeven.
- IPv6 uitgeschakeld op de Shield.
- Verbinden met WiFi in plaats van Ethernet.

Hebben jullie enig idee wat het kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:45
Hier ook geüpdatet en de meest irritante bug die er sinds vorige versie in zat lijkt er uit te zijn. Met enige regelmaat valt, tijdens het luisteren via bluetooth koptelefoon, de hele bluetooth weg (dus geluid & remote), het geluid komt kortstondig uit de tv waarna de bluetooth reconnect en alles weer werkt. Nu sinds de update een goede 2 uur zonder issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Toch een vraag. Ik had tot nu dus volume control op IR (Receiver) staan. Dat werkte prima, maar kon ik geluid niet meer aanpassen via materiaal dat ik cast (YouTube, Spotify..)

Ik heb dus m'n receiver maar op -15db gezet, volume control terug naar de NVidia Shield, zodat ik hem met de Shield kan afknijpen naar 40-80% volume.

Dan kan ik via m'n telefoon het geluid weer harder en zachter zetten en zie ik de volume ook weer terug op de tv..

Heeft dat eigenlijk consequenties voor iets? Naast dat geluid luid zal zijn op een andere bron? Volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Beun schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:48:
Sinds gisteravond heb ik het volgende probleem. Mijn Shield kan geen verbinding maken met de TiviMate app. Het is niet mogelijk om de kanalen op te halen vanwege geen netwerkverbinding. YouTube en Netflix werken zonder problemen.

Wat heb ik geprobeerd om dit op te lossen?
- Factory reset.
- TiviMate opnieuw geconfigureerd.
- Modem een herstart gegeven.
- IPv6 uitgeschakeld op de Shield.
- Verbinden met WiFi in plaats van Ethernet.

Hebben jullie enig idee wat het kan zijn?
Gebruik Tivi ook. Even gekeken voor je. Werkt hier wel. In wat je geprobeerd het mis ik: Clear data, clear cache en een uninstall en nieuwe install van Tivi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:27:
Vooral 'Fixes bug where volume control notification would show up incorrectly on KODI' lijkt mij interessant. Ben benieuwd of dat de bug in Leia, waar de topicstart naar refereert, oplost.
8.2.1 lost helaas dit probleem niet op. Dan maar wachten op de volgende Kodi versie, Matrix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinthart
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06 22:42
Kan iemand mij helpen met een probleem met de auto refresh rate app.

Hij werkt gewoon niet bij mij. Je ziet wel in beeld dat hij de refresh rate aanpast, maar qua beeld hapert het dan nog steeds. Terwijl als ik hem dan handmatig aanpas het beeld wel vloeiend loopt. Zo irritant.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robinthart schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:08:
Kan iemand mij helpen met een probleem met de auto refresh rate app.

Hij werkt gewoon niet bij mij. Je ziet wel in beeld dat hij de refresh rate aanpast, maar qua beeld hapert het dan nog steeds. Terwijl als ik hem dan handmatig aanpas het beeld wel vloeiend loopt. Zo irritant.
Er zijn twee niveaus waarop Refresh Rate kan werken:
  1. Tijdens het opstarten van een applicatie.
  2. Tijdens het afspelen van een video.
Punt 2 is sterk experimenteel, en het werkt bij mij eigenlijk alleen in Netflix. Voor andere applicaties gebruik ik 1.

Welke methodes heb je geprobeerd? Als het alleen 2 is, doe dan een stapje terug en probeer (enkel) 1. De meeste videos op online streaming platformen draaien soepel op 23,976 hz, wat je kan instellen bij de start van de betreffende applicatie. Bij mij gaat hij bij het afsluiten/verlies van focus weer terug naar 60 hz.

Ik denk niet dat het aan je TV ligt omdat je hier omschrijft dat het met Kodi werkt, en ook omdat je aangeeft dat het handmatig ook werkt. Het lijkt dus op een configuratieprobleem.

[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 17-11-2020 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:25
De Shield wordt bij ons thuis dagelijks gebruikt. De "normale (coax) kabel" naar de tv wordt nauwelijks gebruikt. We hebben Ziggo, dus maken ook gebruik van de Ziggo app.
Nu valt het mij op dat, zodra er via de Ziggo app teruggekeken wordt (of even later ingeschakeld, dus vanaf start gekeken), het geluid iets voor loopt... of loopt het beeld achter.. :|
Is dit herkenbaar en/of oplosbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinthart
The Zep Man schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:21:
[...]
Punt 2 is sterk experimenteel, en het werkt bij mij eigenlijk alleen in Netflix. Voor andere applicaties gebruik ik 1.

Welke methodes heb je geprobeerd? Als het alleen 2 is, doe dan een stapje terug en probeer (enkel) 1. De meeste videos op online streaming platformen draaien soepel op 23,976 hz, wat je kan instellen bij de start van de betreffende applicatie. Bij mij gaat hij bij het afsluiten/verlies van focus weer terug naar 60 hz.

Ik denk niet dat het aan je TV ligt omdat je hier omschrijft dat het met Kodi werkt, en ook omdat je aangeeft dat het handmatig ook werkt. Het lijkt dus op een configuratieprobleem.
Ik heb geen keuze mogelijkheid kunnen vinden of je wilt dat het bij het starten van de app wilt of bij het starten van de video. Waar vind ik deze instelling? Bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
The Zep Man schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:21:
[...]

Kun je dat nog configureren dan, dat hij framerate switched zodra je een app opstart? Ik ken alleen methode 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robinthart schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:48:
Ik heb geen keuze mogelijkheid kunnen vinden of je wilt dat het bij het starten van de app wilt of bij het starten van de video. Waar vind ik deze instelling? Bedankt voor de hulp
Installeer Refresh Rate. Lees daarna deze instructies om het te configureren.

Na de configuratie kan je Refresh Rate openen. In het menu van die applicatie zie je de verschillende Android TV (streaming)applicaties staan. Kies de betreffende applicatie en configureer de 'Startup display mode' op 1080p of 2160p (net wat de resolutie van je TV is), 23,976 hz. Start na de configuratie die applicatie. De refresh rate moet wijzigen zodra de applicatie opstart.

Dat is optie 1. Voor optie 2 moet je in Refresh Rate 'Match content frame rate' inschakelen. Ik adviseer ook om dan 'Default switching' in te schakelen voor consistentie. Let op dat je met optie 2 problemen kan krijgen met zaken zoals Netflix preview videos, die je dan ook beter kan uitschakelen. Daarna werkt het goed met Netflix. Voor andere streamingapplicaties heb ik tot nu toe enkel goede ervaring met optie 1.

[edit]
vinom schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:52:
Kun je dat nog configureren dan, dat hij framerate switched zodra je een app opstart? Ik ken alleen methode 2.
Zie de omschrijving hierboven.

[ Voor 26% gewijzigd door The Zep Man op 17-11-2020 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
The Zep Man schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:53:
[...]

Na de configuratie kan je Refresh Rate openen. In het menu van die applicatie zie je de verschillende Android TV (streaming)applicaties staan. Kies de betreffende applicatie en configureer de 'Startup display mode' op 1080p of 2160p (net wat de resolutie van je TV is), 23,976 hz. Start na de configuratie die applicatie. De refresh rate moet wijzigen zodra de applicatie opstart.

Dat is optie 1. Voor optie 2 moet je in Refresh Rate 'Match content frame rate' inschakelen. Ik adviseer ook om dan 'Default switching' in te schakelen voor consistentie. Let op dat je met optie 2 problemen kan krijgen met zaken zoals Netflix preview videos, die je dan ook beter kan uitschakelen. Daarna werkt het goed met Netflix. Voor andere streamingapplicaties heb ik tot nu toe enkel goede ervaring met optie 1.

[edit]

[...]
Ah okey, dit is een aparte app ja. Nvidia heeft zelf nu ook die functie ingebakken. In beta fase en niet zo uitgebreid zoals de app hierboven. Vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinthart
The Zep Man schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:53:
[...]

[edit]

[...]
Ik ga het proberen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
vinom schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:57:
Ah okey, dit is een aparte app ja. Nvidia heeft zelf nu ook die functie ingebakken. In beta fase en niet zo uitgebreid zoals de app hierboven. Vandaar :)
Daarom refereerde ik naar die onofficiele applicatie. Die werkt allang voordat Nvidia die nieuwe functie voor het eerst in beta introduceerde voor de 2019 modellen.

Een nieuwe applicatie genaamd Ratesync is in ontwikkeling, die hopelijk de compatibiliteit verhoogt door wat trucs toe te passen. Dat moet helpen totdat het officieel in Android TV 11 ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-04 09:55
NoahAmber schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:24:
[...]

Gebruik Tivi ook. Even gekeken voor je. Werkt hier wel. In wat je geprobeerd het mis ik: Clear data, clear cache en een uninstall en nieuwe install van Tivi
Nieuwe install van TiviMate is gebeurd toen ik een factory reset heb gedaan. Ik kan de optie clear data en clear cache nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

wouter5 schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:52:
Mijn Shield tube was aangesloten via 1gbit utp. 4k remuxjes werken perfect op de pro en haperen op de tube. Nochtans dezelfde netwerkverbinding en zelfde bestanden.
En hoe presteert jouw netwerk, enkel gbit utp zegt niet zoveel.. :)

De pro heeft namelijk meer ruimte als het gaat om bufferen/werkgeheugen en kan mogelijk dips in netwerkthroughput beter verwerken vanwege die buffer.

Hier draaien, zoals eerder genoemd, 4K remuxjes van 100GB perfect op een tube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 15:50
Ik vraag me af welke applicatie jullie gebruiken om jullie media af te spelen en waarom?

Zelf gebruik ik Plex maar mensen adviseren mij om over te stappen naar Kodi i.v.m. kwaliteitsverlies van de media?

Mijn netwerk is sterk genoeg om alles af te spelen ZONDER te hoeven transcoderen (althans dat geeft de speler aan) dus je zou denken dat Plex de media 'as is' afspeelt toch?

Ik hoor graag jullie bevindingen/mening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 12:53
Mitch1987w schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:46:

Zelf gebruik ik Plex maar mensen adviseren mij om over te stappen naar Kodi i.v.m. kwaliteitsverlies van de media?
Wat een onzin argument, als je niet laat transcoderen dan is er dus ook geen kwaliteitsverlies.

Ik heb jaren lang Kodi gebruikt, maar ben juist naar Plex overgestapt.

Ik vind Plex vooral veel handiger, alles servers-side instellen, bij Kodi kan je de bibliotheek nog wel ergens centraal neerzetten, maar je moet wel veel meer lokaal instellen.

Verder heeft Plex op dit moment al Dolby Vision support met mkv files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 15:50
RobbieT schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:32:
[...]

Wat een onzin argument, als je niet laat transcoderen dan is er dus ook geen kwaliteitsverlies.

Ik heb jaren lang Kodi gebruikt, maar ben juist naar Plex overgestapt.

Ik vind Plex vooral veel handiger, alles servers-side instellen, bij Kodi kan je de bibliotheek nog wel ergens centraal neerzetten, maar je moet wel veel meer lokaal instellen.

Verder heeft Plex op dit moment al Dolby Vision support met mkv files.
Dat is dus ook precies mijn gedachte en ben ik tot op heden zeer tevreden over Plex.
Reguliere updates en bugfixes en alles speelt aan mij zijde af zoals het moet.

Thanks voor de bevestiging!
Pagina: 1 ... 87 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.