Hallo
Ik heb me ingelezen betreft NVIDIA SHIELD TV PRO maar blijf met (beginners)vragen zitten... Hopelijk kunnen jullie mij helpen?
Ik blijf mij de vraag stellen of ik effectief een NVIDIA SHIELD TV PRO nodig heb. In september heb ik mij een Denon AVR-2700H met surround gekocht waar ik zeer tevreden over ben. In deze AVR zit eigenlijk al upscaling en vele audiotechnieken die de shield tv pro ook aan boord heeft.
Momenteel kijk ik Netflix vanaf de TV-app (Samsung) verbonden via ethernet, waarbij de Denon-avr zorgt voor de technische verbeteringen via de ARC-connectie. Daarnaast heb ik ook al een heel aantal jaren een Plex Media Server op een zelfgebouwde NAS die naar mijn gevoel alle films/series in kwaliteit zonder lag streamt naar de SmartTV, waarbij opnieuw via de ARC-connectie technische verbeteringen geleverd worden door Denon-AVR.
Ik stel me de vraag of de technische verbeteringen meteen zullen toenemen als vanaf shield door denon-AVR naar SmartTV media gestuurd wordt of zal dit hetzelfde zijn als bij ARC-connectie? Momenteel wordt gewerkt met HDMI 2.0-bekabeling.
Waarom dan toch de shield pro? Graag zou ik af en toe ook games willen streamen naar de smartTV. Ik heb een laptop met een GTX970M en hierbij vraag ik mij af of dit voldoende is qua grafische kaart (laptop is full hd, terwijl smartTV 4K)? Het gaat hier dus om lokaal gamen via gamestream. Of is steamlink (eveneens aangestuurd vanaf shield tv pro) hier beter voor?
Daarnaast wil ik gebruik kunnen maken van apps zoals VRTNu. Deze app streamt in 1080p (vermoed ik) naar een chromecast, Zal shield of denon dit vervolgens upscalen naar 4K?
Wat met volume-aanpassing? Ik lees op de website van nvidia dat dit makkelijk in te stellen is via HDMI-CEC. Betekent dit dat automatisch het volume van de versterker geregeld kan worden, wijzend naar de smartTV? Zowel versterker als shield zouden namelijk achter een kastdeur verdwijnen. Van wat ik lees, is zowel de controller als de remote via bluetooth, maar de remote ook via IR. IR is dan vermoed ik enkel nodig om te pointen in line-of-sight naar SmartTV?
Ook lees ik zaken dat de upscaling beter af wordt gezet op de AVR indien deze van de shield gebruikt wordt. Klopt dit?
Bedankt aan wie het ziet zitten

om deze heleboel aan ((makkelijke), maar nooit echt een goed allesomvattend antwoord) vragen eventueel op te lossen.