Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:36
Voordeel van Kodi is dan wel weer dat Kodi ISO-files kan afspelen; Plex niet. Voordeel van Plex is dat Plex device-overstijgend onthoudt waar je gebleven bent. Kodi niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Rallye op 17-11-2020 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
Ik gebruik Plex (zelfs lifelong pass gekocht) en heb nu twee issues:
1. subtitles zijn onbetrouwbaar en vallen weg naar paar minuten
2. als ik zoek dan vindt hij alleen tv shows die ik lokaal op mijn eigen plex-server heb. Resultaten op gesharede plex servers worden niet gevonden, daar moet ik specifiek naar toe browsen om de serie af te kunnen spelen. Via web interface kan ik wel over servers heen zoeken. Mis ik een setting ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:36
Ad 1: Klopt. Met name na doorspoelen etc. Opnieuw opstarten van Plex helpt meestal.
Ad 2: Ik heb meerdere servers (PC, NAS, Shield zelf) die je kunt benaderen via “meer”. Of bedoel jij servers van anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 20-09 18:03
Rallye schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:47:
Ad 1: Klopt. Met name na doorspoelen etc. Opnieuw opstarten van Plex helpt meestal.
Ad 2: Ik heb meerdere servers (PC, NAS, Shield zelf) die je kunt benaderen via “meer”. Of bedoel jij servers van anderen?
ad 1. zal het eens proberen
ad 2. Ja, ik bedoel servers van een familielid die via internet gedeeld zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:00
Rallye schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:39:
Voordeel van Kodi is dan wel weer dat Kodi ISO-files kan afspelen; Plex niet. Voordeel van Plex is dat Plex device-overstijgend onthoudt waar je gebleven bent. Kodi niet.
Dus waarom al die discussies, je kunt ze toch beide gebruiken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:28
Rallye schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:39:
Kodi kan ook device overstijgend informatie onhouden, maar dan moet je wel een database delen tussen meerdere kodi instanties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 15:58
Ik gebruik hier ook beide.

Ik zie het zo:

- Plex is de Apple ervaring, als je binnen de lijntjes kleurt (Het systeem gebruikt zoals bedoelt door Apple) dan werkt alles prima en kost het weinig moeite, buiten de lijntjes kleuren is alleen moeilijk.

- Kodi is de Linux ervaring, bijna alles kan, mits je de energie erin steekt. Kost meer moeite om te configureren, maar je bent minder beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:55
Ik gebruik plex voor mijn media te beheren en af en toe om remote te kijken en kodi voor het afspelen aangezien je met kodi gewoon meer kunt met subs enzo.
Binnen kodi gebruik ik weer de plug-in plex kodi connect om de plex database te synchroniseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:03
Ik heb zojuist de update 8.2.1 op mijn tube geïnstalleerd.
Omdat ik nog steeds af en toe haperingen ervaar met Bluray 4K HDR remuxes heb ik maar weer eens mijn Shield volledig gereset na de update.
Enkel Kodi geïnstalleerd, daarin de netwerkbron via SMB (windows server) toegevoegd, standaard instellingen zoals adjust refresh rate en passthrough audio ingesteld.
Roque One afgespeeld en tot nu toe loopt die goed op een enkel stotter in het begin van nog geen halve seconde.
Ik ga nog even verder testen.
Als alles nu goed lijkt te gaan ga ik die paar extra dingen op mijn shield toevoegen en hopen dat het zo blijft.

Update:
Zojuist een ontzettend bizarre ontdekking gedaan.
Nadat ik mijn Shield pair met de Logitech Harmony Hub komen de random stotteringen voor bij 4K HDR remux bestanden...
Zelf na unpairen blijf ik die houden. Daarna weer een factory reset gedaan, alles ingesteld behalve pairen met Harmony en hij blijft goed afspelen :?
Ik heb dit op beide Tubes getest die ik heb.

Daarmee vraag ik me dan ook af of iedereen die hier meld geen problemen met 4K HDR remuxes te hebben, hebben jullie een Harmony gepaired?

[ Voor 29% gewijzigd door Marsman83 op 17-11-2020 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe115
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-09 12:07
Net uit frustratie systeemgeluiden uitgezet in het hoofdmenu van de Shield.

Probleem: met regelmaat lijken de navigatie geluiden"stuk" te gaan, van het normale "tik" van links naar rechts en "zoef" bij selectie, naar een doffe pok bij allebovenstaande handelingen.

Even voor de upgrade naar de laatste firmware werden de systeemgeluiden correct weergegeven, daarna niet meer. Ergens ben ik er van overtuigd dat ze het ineens een keer weer gaan doen, maar daar zat sinds de laatste keer weken tussen.

Het gekke is wel dat in kodi diezelfde systeemgeluiden het gewoon wel doen.

Iemand dezelfde ervaring?

LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30 Synology DS923+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spe115 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:46:

Probleem: met regelmaat lijken de navigatie geluiden"stuk" te gaan, van het normale "tik" van links naar rechts en "zoef" bij selectie, naar een doffe pok bij allebovenstaande handelingen.
Je post is wat summier qua informatie. Wat gebruik je om geluid af te spelen, en via wat voor soort verbinding? TV, sound bar, receiver, Bluetooth headset/speaker, ...

Heb je de optie 'Play comfort noise on HDMI' al geprobeerd, in de aanname dat je HDMI gebruikt?

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 18-11-2020 08:42 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe115
The Zep Man schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:42:
[...]
Je post is wat summier qua informatie. Wat gebruik je om geluid af te spelen, en via wat voor soort verbinding? TV, sound bar, receiver, Bluetooth headset/speaker, ...

Heb je de optie 'Play comfort noise on HDMI' al geprobeerd, in de aanname dat je HDMI gebruikt?
Tv is LG oled B7, Geluid gaat naar de Denon S950H receiver via HDMI, comfort noise staat aan in de Shield. Het gaat om de navigatie geluiden in het hoofdmenu.
M'n setup staat overigens in de voetnoot van m'n profiel.

Is het mogelijk ergens audio of video te droppen en er naar te linken? Dan is het verschil meteen duidelijk.

LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30 Synology DS923+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-04 20:47
Mijn shield tv uit 2017 springt na 1 minuut uit. De stroom eraf gehaald een paar minuten gewacht en weer aangesloten maar voordat je iets van opstarten ziet valt hij alweer uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
cyulater schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:38:
Mijn shield tv uit 2017 springt na 1 minuut uit. De stroom eraf gehaald een paar minuten gewacht en weer aangesloten maar voordat je iets van opstarten ziet valt hij alweer uit.
Raakt hij niet oververhit? Er zit een ventilator in, wellicht zit er stof in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
FunFair schreef op woensdag 18 november 2020 @ 14:31:
[...]

Raakt hij niet oververhit? Er zit een ventilator in, wellicht zit er stof in.
Hij ligt in een kast dus veel stof komt er niet in.
Hij was wel erg warm toen ik hem vastpakte maar na een tijdje was hij afgekoeld.
Waar zit de ventilator en kun je hem eventueel open maken voor stof eruit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
Update:

Hij is sinds gisteravond van de stroom af geweest dus helemaal afgekoeld.
Stroom erop en na 1 minuut valt hij weer uit.
Ik heb hem opengemaakt maar er zit niks van stof in en de ventilator draait helemaal niet in die 1 minuut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
cyulater schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:59:
Update:

Hij is sinds gisteravond van de stroom af geweest dus helemaal afgekoeld.
Stroom erop en na 1 minuut valt hij weer uit.
Ik heb hem opengemaakt maar er zit niks van stof in en de ventilator draait helemaal niet in die 1 minuut.
Zou de ventilator misschien niet defect zijn? Tijdens opstarten kan ik me voorstellen dat de CPU behoorlijk aan het werk is.

Heb je de optie om er een computerfan of iets dergelijks op te mikken, terwijl die open ligt?

-edit-

Ik lees op het nvidia forum dat het schijnbaar aan de stroom adapter ligt. Misschien kun je via Nvidia support een andere krijgen als je contact opneemt?

[ Voor 12% gewijzigd door FunFair op 18-11-2020 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyulater
FunFair schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:48:
[...]

Zou de ventilator misschien niet defect zijn? Tijdens opstarten kan ik me voorstellen dat de CPU behoorlijk aan het werk is.

Heb je de optie om er een computerfan of iets dergelijks op te mikken, terwijl die open ligt?

-edit-

Ik lees op het nvidia forum dat het schijnbaar aan de stroom adapter ligt. Misschien kun je via Nvidia support een andere krijgen als je contact opneemt?
Dankje ik heb een ticket geopend.
Heb je ook eventueel een link naar dat onderwerp waar men zegt dat het de adapter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
cyulater schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:21:
[...]

Dankje ik heb een ticket geopend.
Heb je ook eventueel een link naar dat onderwerp waar men zegt dat het de adapter is?
Niet meer, maar als je Googled op Nvidia shieldtv turning off krijg je genoeg hits.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Marsman83 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:54:
Omdat ik nog steeds af en toe haperingen ervaar met Bluray 4K HDR remuxes heb ik maar weer eens mijn Shield volledig gereset na de update.
Enkel Kodi geïnstalleerd, daarin de netwerkbron via SMB (windows server) toegevoegd, standaard instellingen zoals adjust refresh rate en passthrough audio ingesteld.
Roque One afgespeeld en tot nu toe loopt die goed op een enkel stotter in het begin van nog geen halve seconde.
Als alles nu goed lijkt te gaan ga ik die paar extra dingen op mijn shield toevoegen en hopen dat het zo blijft.

Update:
Nadat ik mijn Shield pair met de Logitech Harmony Hub komen de random stotteringen voor bij 4K HDR remux bestanden...
Zelf na unpairen blijf ik die houden. Daarna weer een factory reset gedaan, alles ingesteld behalve pairen met Harmony en hij blijft goed afspelen :?

Daarmee vraag ik me dan ook af of iedereen die hier meld geen problemen met 4K HDR remuxes te hebben, hebben jullie een Harmony gepaired?
Geen Harmony :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik wil toch is weten hoe het kan dat ik bij Netflix geen dolby atmos verschijnt in mijn display van mijn soundbar
Terwijl als ik netflix via de tv kijkt krijg ik dat wel te zien.
Bij nvidia pro krijg ik dolby digital plus te zien,en via de tv dolby atmos
En ik heb een lg oled65cx samen met de beosound stage soundbar

• Marsman83
Ik heb inmiddels toch weer stotteringen, ook zonder Harmony dus denk dat het toch toeval was...
Wat wel werkt is Kodi altijd netjes afsluiten voordat de Shield Uit gaat. Of de Shield eerst herstarten voordat ik een 4K HDR Remux van 50GB+ kijk.
Met kleinere 4K HDR of 1080p bestanden overigens nooit haperingen.

Toch kan ik er niet bij dat bij sommigen het wel altijd goed gaat op de tube.
Hoe hebben jullie de bron in Kodi toegevoegd. Gewoon smb op IP adres?
En hebben jullie ook adjust refresh rate aan, passthrough naar een receiver die dtshd of atmos ondersteund?
Ik zou bijna willen vragen om die betreffende tube hier aan te sluiten om te testen.
Marsman83 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:06:
Let op dat sommigen mogelijk andere UHD-BD rips afspelen. Een 10 GB rip is makkelijker te verwerken dan een +50 GB rip. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

[...]

Ik heb inmiddels toch weer stotteringen, ook zonder Harmony dus denk dat het toch toeval was...
Wat wel werkt is Kodi altijd netjes afsluiten voordat de Shield Uit gaat. Of de Shield eerst herstarten voordat ik een 4K HDR Remux van 50GB+ kijk.

En hebben jullie ook adjust refresh rate aan, passthrough naar een receiver die dtshd of atmos ondersteund?
Ik zou bijna willen vragen om die betreffende tube hier aan te sluiten om te testen.
Ik reboot de shield af en toe wel, aangezien ik merk dat Netflix soms zorgt voor sync-problemen met geluid/video als ik na Netflix (wederhelft) een filmpje opzet. In principe staat de shield hier 24/7 aan, omdat niet iedereen in huis even geduldig is als het gaat om opstarten van devices..

Ik benader een smb-share die ik ingevoerd heb in de instellingen, via het netwerkadres //naamvansmbserver/schijfnaam/naamschijfmap/

Apps worden hier altijd volledig afgesloten, dus niet exit via het rondje op de remote: altijd via instellingen rechtsonder in kodi en dan exit.

Ik heb een refreshrate app erop staan, die apps automatisch bijstelt.

Mijn specifieke setup speelt via passthrough een downmix naar 5.1 af op mijn surround.

Voor wat betreft het laatste: waar woon je?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• grote_oever
  • Laatst online: 21-09 14:17
Blijft toch leuk z’n 3D printer en de mogelijk om zelf te designen. Shield tube keurig achter de tv verwerkt op de slaapkamer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GmTG0yP8oyBddrpmvfJ47okxdGk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wHQOLawQjfBq1wL27vcrOVHY.jpg?f=fotoalbum_medium
[...]

NIet vergeten dat de rip ook belangrijk is. Je zou beste eerst exact dezelfde rip moeten proberen.

[ Voor 56% gewijzigd door grote_oever op 19-11-2020 19:48 ]

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

The Zep Man schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:39:
[...]
Let op dat sommigen mogelijk andere UHD-BD rips afspelen. Een 10 GB rip is makkelijker te verwerken dan een +50 GB rip. ;)
En van enkelen weet je dat ze files van rond de 100GB probleemloos afspelen ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Michael Knight op 19-11-2020 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 15:58
nero355 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:45:
Jullie blijven het maar over de grootte van de bestanden hebben, terwijl de bitrates/codecs/container/enz. veel interessanter zijn om te weten! :)
En misschien er ook even bij vertellen of je zelf een schijf geript hebt of dat het één of andere brakke remux is die iemand anders gedaan heeft.

Heb best vaak dat vrienden klagen dat een mkv zo slecht is, terwijl het werkelijke probleem een brakke remux is en een directe rip van een 4k schijf prima loopt.

En ook die hele grote bestanden is vaak aan geprutst na het rippen en zijn dus niet meer persé goed.
RobbieT schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:52:
[...]
En misschien er ook even bij vertellen of je zelf een schijf geript hebt of dat het één of andere brakke remux is die iemand anders gedaan heeft.

[knip]
Ik rip zelf helemaal niets maar ik zal voor UHD materiaal zelden tot nooit voor MKV als container gaan. Het is of ISO of BDMV en als het enigszins kan zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke grootte (66/100). Ik kijk niet op een GB-tje meer of minder.

Wat ik wil zeggen, eigenlijk nooit problemen met dit soort "rips" ;)

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 19-11-2020 23:04 ]

Testing, one, two ...

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
hardware-lover schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:02:
[...]

Ik rip zelf helemaal niets maar ik zal voor UHD materiaal zelden tot nooit voor MKV als container gaan. Het is of ISO of BDMV en als het enigszins kan zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke grootte (66/100). Ik kijk niet op een GB-tje meer of minder.

Wat ik wil zeggen, eigenlijk nooit problemen met dit soort "rips" ;)
En waarom niet voor MKV als ik vragen mag? Wat is daar mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buzzie schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:33:
[...]
En waarom niet voor MKV als ik vragen mag? Wat is daar mis mee?
Vooral omdat ik ze meestal niet tegenkom in de grootte zoals dat van de originele UHD, die zijn vaak (flink) kleiner. Voor HD materiaal vind ik dat overigens prima, maar voor de "pareltjes" (ja, ik ben kieskeurig), kan de bitrate niet hoog genoeg zijn ;)

Het is ook niet zo dat ik alles maar binnenhengel als UHD, het merendeel is MKV wat de klok slaat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe115
Spe115 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:46:

Even voor de upgrade naar de laatste firmware werden de systeemgeluiden correct weergegeven, daarna niet meer. Ergens ben ik er van overtuigd dat ze het ineens een keer weer gaan doen, maar daar zat sinds de laatste keer weken tussen.

Het gekke is wel dat in kodi diezelfde systeemgeluiden het gewoon wel doen.

Iemand dezelfde ervaring?
Via WeTransfer een audio opname van de systeemgeluiden van het Shield hoofdmenu en het kodi menu.

https://we.tl/t-ltu0nDn2VD

De Shield menu geluiden klinken als een doffe "pok" terwijl de Kodi menu geluiden wel correct worden weergegeven.

Geluid gaat via HDMI van de Shield naar Denon AVR naar LG oled B7 tv.

Hoop dat dit fenomeen zo duidelijker is, en ben benieuwd of meer mensen dit zo ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
RobbieT schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:52:
hardware-lover schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:02:
Ik rip zelf helemaal niets maar ik zal voor UHD materiaal zelden tot nooit voor MKV als container gaan.
Een mkv remux is gewoon 100% procent beeld en geluidskwaliteit met dezelfde codec als de originele disk en zal dan ook hetzelfde afspelen als het origineel :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
hardware-lover schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 00:37:
[...]

Vooral omdat ik ze meestal niet tegenkom in de grootte zoals dat van de originele UHD, die zijn vaak (flink) kleiner. Voor HD materiaal vind ik dat overigens prima, maar voor de "pareltjes" (ja, ik ben kieskeurig), kan de bitrate niet hoog genoeg zijn ;)

Het is ook niet zo dat ik alles maar binnenhengel als UHD, het merendeel is MKV wat de klok slaat.
Weet niet waar jij kijkt natuurlijk maar ik genoeg grote UHD releases in MKV wat gewoon een remux is van de volledige disc dus met beste beeld en geluid....en ja dat is ook met Dolby Vision en Dolby Atmos

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buzzie schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:05:
[...]
Weet niet waar jij kijkt natuurlijk maar ik genoeg grote UHD releases in MKV wat gewoon een remux is van de volledige disc dus met beste beeld en geluid....en ja dat is ook met Dolby Vision en Dolby Atmos
Ik heb geschreven waar ik naar kijk 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 06:21:
[...]
Een mkv remux is kan gewoon 100% procent beeld en geluidskwaliteit zijn met dezelfde codec als de originele disk en zal kan dan ook hetzelfde afspelen als het origineel :)
[knip] "remux" gemist... :F

[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 20-11-2020 13:55 . Reden: excuses, te snel gelezen. ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
hardware-lover schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:29:
[...]
Dat kan, maar hoeft niet perse het geval te zijn. Er wordt soms flink op los gecomprimeerd, waarvan akte.
Nee. Remux is geheel ongecomprimeerd, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:36:
[...]

Nee. Remux is geheel ongecomprimeerd, bedankt.
Je hebt volledig gelijk (y) , ik heb "remux" over het hoofd gezien, excuses. Mijn verzameling MKV's zijn niet remux.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
The Zep Man schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:01:
[...]
Fixed. Jammer dat dit niet in de topic start staat anders had ik daar ook nu naar kunnen verwijzen zelfs als een onderwerp al opgelost is.
Fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Michael Knight schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:42:
[...]

Ik reboot de shield af en toe wel, aangezien ik merk dat Netflix soms zorgt voor sync-problemen met geluid/video als ik na Netflix (wederhelft) een filmpje opzet. In principe staat de shield hier 24/7 aan, omdat niet iedereen in huis even geduldig is als het gaat om opstarten van devices..

Ik benader een smb-share die ik ingevoerd heb in de instellingen, via het netwerkadres //naamvansmbserver/schijfnaam/naamschijfmap/

Apps worden hier altijd volledig afgesloten, dus niet exit via het rondje op de remote: altijd via instellingen rechtsonder in kodi en dan exit.

Ik heb een refreshrate app erop staan, die apps automatisch bijstelt.

Mijn specifieke setup speelt via passthrough een downmix naar 5.1 af op mijn surround.

Voor wat betreft het laatste: waar woon je?
Dat is precies hoe ik het ook heb, in beide kamers.
Ik woon in Veldhoven.
hardware-lover schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:54:
[...]

Je hebt volledig gelijk (y) , ik heb "remux" over het hoofd gezien, excuses. Mijn verzameling MKV's zijn niet remux.
Het gaat bij mij idd ook over remuxes, dus maximaal kwaliteit en deze rips zijn van goede sources. Spelen ook prima af op mijn pc overigens.
Als ik eerst mijn Shield herstart is het overigens bijna altijd goed nu. Heel af en toe een schokje.

[ Voor 3% gewijzigd door Marsman83 op 20-11-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:07

PegOpDeWeg

eej wasup?

Shield random reboots of crashes waarbij plots het beeld op zwart gaat en een 10tal seconden later de shield bootloader komt.

Sinds wanneer:
Dit gebeurd op twee verschillende shield TV's (de 2015 pro en de 2019 pro)
Beide hebben random reboots tijdens spelen van content in Kodi
Dit is pas gekomen nadat de eerste 8.x update met AI upscalling geintroduceerd zijn.

Versies os en Kodi versies:
Beide stap gewijs geupdate, dus eerste de ene en later de andere. zowel kodi Leia 18.x updates als shield 8.x updates. Geeft geen oplossing en spontane reboots

Diverse dingen geprobeerd, geluid anders gezet, ai upscaling uit/aan, minimaal settings etc, clean installs, diverse kodi versies, Shields gezwapped van locatie, beide draaien via verschillende merken receivers en tvs. Ik stream via main pc naar beide shields. Crashlogs uit de shields geven geen error meldingen of door de snelle reboot crash geen error kunnen registreren.

Bevindingen:
Na lang testen ben ik erachter gekomen dat externe subtitels de reboots lijken te veroorzaken. Speel ik content af met bijvoorbeeld opensubitels.org subs. dan kan het zijn dat content bij afspelen een reboot geeft, dit kan binnen 10 minuten speeltijd, half of meerdere keren. Gebruik ik geen externe subtitels dan is er geen probleem met dezelfde content, de content bestaat dan uit films of series, documentaries in verschillende formaten en of kwaliteit, 720p, 1080, 4k, hdr, dd, atmos etc.

Mocht iemand soortgelijke problemen hebben kan men dan mijn bevindingen testen?

"It's better to burn out, than fade away"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PegOpDeWeg schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:00:
Shield random reboots of crashes waarbij plots het beeld op zwart gaat en een 10tal seconden later de shield bootloader komt.

[knip]
Ik heb 2 stuks 2019 Pro Shield's. Op de ene, die tamelijk schoon is vwb addon's, is Kodi eigenlijk zo stabiel als een huis. Kan me niet voor de geest halen dat deze sinds in het bezit ooit gecrashed is. Op de andere, die wel voorzien is van "test" addon's, gaat het wel eens mis als ik nogal lomp door een online aanbod aan het browsen ben. Kodi crasht, maar daarna komt direct het Android TV startscherm tevoorschijn. Noem jij dit de Shield Bootloader of gaat ie bij jou werkelijk in een volledige reboot?

Zo ja, dit heb ik nog niet meegemaakt, en dit is ook tamelijk vreemd indien er enkel een app is die niet lekker werkt en dan een reboot veroorzaakt. Je zou verwachten dat de app vast zou lopen/crashen, maar niet de Shield zelf.

Beiden draaien met de laatste Final (64b) versie van Kodi, nu 18.9.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitch1987w
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:14
Mede Shield Owners, ik heb een vraag.
Ik heb een LG OLED 65EF950v (HDMI Deep Color Enabled) welke HDR ondersteund. Wat is jullie ervaring met Plex en/of Kodi en een HDR film op de Shield?

Ik heb een 2019 Pro versie met de laatste firmware en merk dat zodra er een HDR film afspeelt, hij keurig overschakelt naar HDR signaal (melding op je scherm) maar de kleuren 'washed out' zijn.

Ik heb de Shield staan op automatisch schakelen tussen Rec.709 en Rec.2020, betreft dit een bug of zie ik een instelling over het hoofd?

Ik hoor graag jullie ervaring en/of oplossing, alvast dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Mitch1987w, krijg je dit met al het HDR media? Heb je ook al wat demo materiaal geprobeerd en zo ja, dat is ook washed out? Ik heb de 55" uitvoering van dat model TV dus we zouden het e.e.a. kunnen vergelijken (met Kodi, doe niets met Plex).

Edit: LG OLED 55EF950V <-> Marantz NR1606 <- Nvidia Shield Pro

Edit2: @Mitch1987w ik moet nu weg, kan dus geen vergelijkend warenonderzoek met je doen, op zijn vroegst wordt dat pas morgen (als ik bij de TV mag) ;)

[ Voor 28% gewijzigd door hardware-lover op 21-11-2020 16:20 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch1987w
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:14
hardware-lover schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:55:
@Mitch1987w, krijg je dit met al het HDR media? Heb je ook al wat demo materiaal geprobeerd en zo ja, dat is ook washed out? Ik heb de 55" uitvoering van dat model TV dus we zouden het e.e.a. kunnen vergelijken (met Kodi, doe niets met Plex).
Ja, ik vind eigenlijk alle 4K HDR films die ik afspeel echt zwaar ondermaats qua kwaliteit en kleuren!
Echter, wanneer ik mn PS4 opstart en daar een game op speel in 4K HDR zijn de kleuren echt intens en prachtig weergegeven.

Voor de duidelijkheid mijn setup;

LG OLED 65EF950V <-> Denon x6400h <- Nvidia Shield, PS4, XS4all TV box.

Correctie; 2 demo files spelen wel naar behoren af. LG Ray Of Light 4K HDR en Life Untouched 4K HDR Demo.

Echter, zodra ik The New Mutants 4K HDR (remux) opstart is de studio intro niet zo kleurrijk als de 1080p HD versie, het zwart is meer grijzig met vlekken, zien de huidskleuren + het vuur bij een explosie en heel dof uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Mitch1987w op 21-11-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rernst
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-09 14:50
Hoi,

Ik overweeg ook een Nvidia shield TV (Pro) aan te schaffen en heb hieromtrent enkele vragen:

1) opnames iptv

Weet iemand of het mogelijk is om opnames in te plannen (zoals bij een digicorder?)

Idee is dus op een vrij goedkope manier (bijvoorbeeld tv vlaanderen 'app TV light' abonnement is €10/maand) toch nog lineaire tv te kunnen kijken met uitgesteld kijken mogelijkheid (maw voorgeprogrammeerde opname mogelijkheid ) .

De reden om lineaire tv te willen kijken/opnemen is dat deze full HD kwaliteit is en het feit dat vaak programma's beperkt in tijd online beschikbaar zijn om terug te kijken.

2) Kan je een VPN zoals NordVPN installeren en Netflix content van andere landen bekijken?

3) werkt Philips hue sync goed?

Alvast bedankt voor de feedback

[ Voor 12% gewijzigd door rernst op 21-11-2020 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rernst schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:23:
Hoi,

Ik overweeg ook een Nvidia shield TV (Pro) aan te schaffen en heb hieromtrent enkele vragen:

1) opnames iptv

Weet iemand of het mogelijk is om opnames in te plannen (zoals bij een digicorder?)

Idee is dus op een vrij goedkope manier (bijvoorbeeld tv vlaanderen 'app TV light' abonnement is €10/maand) toch nog lineaire tv te kunnen kijken met uitgesteld kijken mogelijkheid (maw voorgeprogrammeerde opname mogelijkheid ) .

De reden om lineaire tv te willen kijken/opnemen is dat deze full HD kwaliteit is en het feit dat vaak programma's beperkt in tijd online beschikbaar zijn om terug te kijken.
Alleen als een streaming service het via een Android TV applicatie ondersteunt of dat het met Kodi en een PVR-backend kan.
2) Kan je een VPN zoals NordVPN installeren en Netflix content van andere landen bekijken?
NordVPN heeft een Android TV applicatie.
3) werkt Philips hue sync goed?
Werkt mogelijk via een applicatie, maar met gemengde resultaten van wat ik in de reviews lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik heb sinds kort de nvidia shield pro
Nu ben ik er een beetje mee aan het stoeien,nu heb ik er Netflix 4k abo maar geen atmos via mijn soundbar.
En als ik netflix via de tv app dan geeft hij wel atmos aan op mijn soundbar.
Ook gebruik ik stremio maar dan krijg ik alleen maar PCM te zien

Ik heb de lg oked65cx tv en soundbar beosound stage
Maar ik twijfel of ik de shield wel wil houden gebruik hem te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PegOpDeWeg

PegOpDeWeg

eej wasup?

@hardware-lover ik bedoel dus letterlijk crash into reboot, dus hij start opnieuw op. Dit gebeurd op beide, dus twee verschillende shields. externe subs uit en geen probleem. draai op beide de laatste shield firmware en kodi 18.9. Heb op beide kodi fris opnieuw geïnstalleerd maar probleem bleef, ik vermoed dat het een combinatie is van een video encoding samen met externe subs. Anyway zonder subs gaat het goed, dus dan maar zonder tot de volgende updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:12

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Raar probleem met de Shield Pro 2019. In Kodi speelt hij alleen PCM geluid af (2.0) terwijl de ingebouwde speler (vanaf een USB hdd) wel netjes de juiste audioformaten afspeelt.

Heb alles op passtrue staan en eea heeft gewoon gewerkt. Lijkt erop dat hij dit sinds de update doet..... iemand nog een tip of zal ik gewoon een reinstall doen?
(waarschijnlijk minder werk dan alles uitzoeken...)

Edit: lijkt erop dat het te maken had met aanpassing naar video frequentie. Uitgezet en audio probleem is opgelost.

[ Voor 13% gewijzigd door Tortelli op 22-11-2020 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PegOpDeWeg schreef op zondag 22 november 2020 @ 01:33:
@hardware-lover ik bedoel dus letterlijk crash into reboot, dus hij start opnieuw op. Dit gebeurd op beide, dus twee verschillende shields. externe subs uit en geen probleem. draai op beide de laatste shield firmware en kodi 18.9. Heb op beide kodi fris opnieuw geïnstalleerd maar probleem bleef, ik vermoed dat het een combinatie is van een video encoding samen met externe subs. Anyway zonder subs gaat het goed, dus dan maar zonder tot de volgende updates...
Het lijkt er bij jou op dat de opslag van de ondertitel misschien je problemen veroorzaakt. Waar worden deze opgeslagen bij jou?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tortelli schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:09:
Raar probleem met de Shield Pro 2019. In Kodi speelt hij alleen PCM geluid af (2.0) terwijl de ingebouwde speler (vanaf een USB hdd) wel netjes de juiste audioformaten afspeelt.

Heb alles op passtrue staan en eea heeft gewoon gewerkt. Lijkt erop dat hij dit sinds de update doet..... iemand nog een tip of zal ik gewoon een reinstall doen?
(waarschijnlijk minder werk dan alles uitzoeken...)

Edit: lijkt erop dat het te maken had met aanpassing naar video frequentie. Uitgezet en audio probleem is opgelost.
Je hebt niet toevallig de volgende instelling actief gehad?

2.2 Sync playback to display
Settings level: Standard
Description: This setting enables a syncing of the video to the refresh rate of the monitor by altering the playback speed so that it matches the display refresh rate. When used in conjunction with the previous setting it allows a "fine tune" syncing.

For example if you have a 50Hz only display but watch 24p content, the 24p content will look horrible if played at 50Hz. If you Sync Playback to Display it will play the 24Hz back at 25Hz (a simple division of 50Hz) which will look much nicer at 50Hz as there are no repeated frames (and thus no stutter) but the audio sync is out and needs to be adjusted either by re-sampling or by dupe/dropping.
Using this setting will disable Audio Passthrough.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:12

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Yep :D 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Tortelli op 22-11-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké ;). Ook enig idee waarom?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PegOpDeWeg

PegOpDeWeg

eej wasup?

@hardware-lover geen idee waar de subs worden opgeslagen, ik heb alleen de opensubtitels.org plugin actief staan. Het probleem is vrij random vandaar mijn vermoeden dat het met bepaalde videoformaten crashes. Toevallig bij The Liberator meerdere keren met subs actief, h264-aec3 . soms 1 tot 2 keer per aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PegOpDeWeg schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:00:
@hardware-lover geen idee waar de subs worden opgeslagen, ik heb alleen de opensubtitels.org plugin actief staan. Het probleem is vrij random vandaar mijn vermoeden dat het met bepaalde videoformaten crashes. Toevallig bij The Liberator meerdere keren met subs actief, h264-aec3 . soms 1 tot 2 keer per aflevering.
Vanaf welk soort opslag speel jij je media af?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PegOpDeWeg

PegOpDeWeg

eej wasup?

Vanaf de PC via network share, er is niets veranderd ten opzichte van voor de 8.1 firmware update van shield. Het is pas gekomen na de 8.1 update, de 8.2 heeft het probleem niet verholpen. Het heeft altijd goed gewerkt zonder problemen voorheen. Het lastig want kodi heeft ook een aantal updates gehad. dus combinatie van denk ik... Ik zal kijken of ik de op de 8.2 shield een oudere kodi versie kan installeren en zien of het probleem zich nog voordoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PegOpDeWeg schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:58:
Vanaf de PC via network share, er is niets veranderd ten opzichte van voor de 8.1 firmware update van shield. Het is pas gekomen na de 8.1 update, de 8.2 heeft het probleem niet verholpen. Het heeft altijd goed gewerkt zonder problemen voorheen. Het lastig want kodi heeft ook een aantal updates gehad. dus combinatie van denk ik... Ik zal kijken of ik de op de 8.2 shield een oudere kodi versie kan installeren en zien of het probleem zich nog voordoet.
Ik probeer je even het algemene Kodi topic in te lokken ;)

Edit: @The Zep Man dat heb ik middels bovenstaande quote in actuele Kodi topic al geregeld, hij krijgt er vanzelf een melding van normaal gesproken ;)

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 23-11-2020 14:21 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Ik heb al sinds het begin van dat ik mijn shield ergens deze zomer had het probleem dat de AndroidTV interface niet goed lijkt te integreren met Disney+. Hij heeft zijn eigen channel in de lijst en dat werkt, ook bij continue watching staat stuff in de lijst, maar als je zoekt op een film en die staat in Disney+ dan kan ik niet door klikken want hij verwijst mij dan naar de store door om de app te downloaden.

Daardoor ben ik die search eigenlijk niet meer gaan gebruiken, maar nu was ik aan het kijken om Google TV werkend te krijgen (te vergeefs zonder VPN wat het nutteloos maakt) maar nu word het daar een stuk vervelender om dat bij alles van Disney+ dan een slotje staat en je niet kunt door klikken.

Iemand het zelfde probleem (en nog beter oplossing)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 17:57
The Zep Man schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:02:
[...]
Op mijn eigen apparatuur (inclusief Shield TV) heb ik nog nooit een YouTube advertentie gezien. Smart YouTube TV voor de Shield TV, een alternatieve YouTube applicatie voor Android (YouTube Vanced of iets anders), uBlock Origin in de browser...
Als ik (met Vanced) cast naar mijn ShieldTV (tube) waarop Smart Youtube is geinstalleerd en de standaard Youtube is uitgeschakeld, krijg ik toch ads te zien. Zelfs letterlijk elk filmpje dat ik individueel cast van Vanced naar de Shield moet ik eerst een ad zien.

Ik vermoed dat de "youtube-chromecast-player" van AndroidTV weer iets anders is dan de Youtube player.

Heb jij dit ook?
Ik heb verder AdGuard Home draaien en mijn router geeft het IP adres van de server waar dat op draait netjes door aan de clients. Maar Shield/AndroidTV heeft waarschijnlijk 8.8.8.8/8.8.4.4 hardcoded. Ik zou dat ik mijn router kunnen blokkeren, maar ben bang functionaliteit te breken (ik heb ook nog een Chromecast Ultra in de slaapkamer).

[ Voor 18% gewijzigd door Jazco2nd op 24-11-2020 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:19:
Ik vermoed dat de "youtube-chromecast-player" van AndroidTV weer iets anders is dan de Youtube player.

Heb jij dit ook?
Ik cast nooit, maar deel je vermoeden. Gekeken naar hoe bijvoorbeeld Prime Video anders reageert tussen Android TV applicatie en casting, is er daadwerkelijk een verschil.

Het lijkt erop dat hier weinig aan gedaan kan worden, omdat de Chromecast built-in standaard Google software is die een standaard Google (YouTube) filmpje afspeelt. Daarbij maakt het niet uit hoe de betreffende URL is aangeleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
The Zep Man schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:24:
[...]
Ik cast nooit, maar deel je vermoeden. Gekeken naar hoe bijvoorbeeld Prime Video anders reageert tussen Android TV applicatie en casting, is er daadwerkelijk een verschil.

Het lijkt erop dat hier weinig aan gedaan kan worden, omdat de Chromecast built-in standaard Google software is die een standaard Google (YouTube) filmpje afspeelt. Daarbij maakt het niet uit hoe de betreffende URL is aangeleverd.
Thanks, ik ga deze lijst eens toevoegen aan AGH, kijken of dat helpt.
https://raw.githubusercon...ouTube-AdBlock-Filter.txt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
ik raad deze Youtube filter lijst af. Er zitten ~9000 video.google.com domeinen in die elk beginnen met een idiote string. Elk domein dat matcht met die string, zal worden geblokkeerd. Dus als er toevallig "nik" in staat kan je al niet meer naar nike.com. Heleboel sites kan ik niet meer op. Query log toont dat het door deze blocklist komt.

Via dezelfde link vind je ook de blocklist, ipv de filterlist. Waarschijnlijk werkt dat beter omdat de complete domeinen dan moeten matchen. Nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:19:
Als ik (met Vanced) cast naar mijn ShieldTV (tube) waarop Smart Youtube is geinstalleerd en de standaard Youtube is uitgeschakeld, krijg ik toch ads te zien. Zelfs letterlijk elk filmpje dat ik individueel cast van Vanced naar de Shield moet ik eerst een ad zien.
Volgens mij ook 100% logisch, want wat je cast gaat naar de ingebouwde Chromecast functie van Android TV en niet naar één van die apps toe! :)

Ik zou zeggen overweeg eens een draadloos toetsenbord voor je Shield TV en gebruik dan gewoon die anti-ads apps d:)b

/EDIT :
LOTG schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:11:
@nero355 @Jazco2nd Er is ook een NVidia Shield app (officieel, tenminste op android). Die is best OK, je kunt die onder andere als muis en toetsenbord gebruiken.
Die is wel vaker genoemd inderdaad, maar een losse muis en toetsenbord werken echt zoveel fijner! :)

[ Voor 23% gewijzigd door nero355 op 25-11-2020 17:38 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
@nero355 @Jazco2nd Er is ook een NVidia Shield app (officieel, tenminste op android). Die is best OK, je kunt die onder andere als muis en toetsenbord gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Zijn er meer mensen die na de laatste update het menu beeld op zwart hebben? De Shield Pro start wel op, voice command werkt en apps starten. het gehele menu is echter volledig zwart. Ik kan natuurlijk niet meer zien welke versie er nu draait, maar de update was dit weekend uitgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzie
Ik stel de vraag ook even hier :

Meer mensen hier Kodi 19 Beta 1 geinstalleerd op een Nvidia Shield 2019 Pro waarbij het afspelen van DV in MKV bestanden gewoon HDR toont ??

Dacht dat dit inmiddels was geïmplementeerd in deze versie en ook zoiets gelezen te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:12
Marsman83 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:54:

Update:

Lijk hetzelfde probleem te hebben. Heb ook 2019 tube model icm Sonos Beam, LG OLED B6 en een Logitech Harmony hub en had gister haperingen in een MKV bestand (4K/HDR - x265 10bit, 6GB - 55min). Al wat verder in jouw onderzoek?

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eblackadder1967
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-04 17:18
Buzzie schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:14:
Ik stel de vraag ook even hier :

Meer mensen hier Kodi 19 Beta 1 geinstalleerd op een Nvidia Shield 2019 Pro waarbij het afspelen van DV in MKV bestanden gewoon HDR toont ??

Dacht dat dit inmiddels was geïmplementeerd in deze versie en ook zoiets gelezen te hebben
Daar ben ik ook benieuwd naar!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Zit te wachten op een leuke aanbieding voor de Nvidia Shield TV Pro maar tot nu toe niks. Mijn 'Smart' TV is ondersteund steeds meer applicatie, dus de Nvidia Shield zou daar perfect voor zijn. Ach ja nog even wachten tot maandag en anders maar gewoon de volle mep betalen.

• Marsman83
Magnolia schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:45:
[...]

Lijk hetzelfde probleem te hebben. Heb ook 2019 tube model icm Sonos Beam, LG OLED B6 en een Logitech Harmony hub en had gister haperingen in een MKV bestand (4K/HDR - x265 10bit, 6GB - 55min). Al wat verder in jouw onderzoek?
Ik had na nog een reset uiteindelijk toch weer haperingen, ook zonder Harmony te koppelen.
Als ik de Shield een herstart geef voordat ik Kodi opstart om een 4K Remux te kijken dan gaat het meestal wel goed.
Ik zal Kodi 19 ook eens gaan testen, wellicht zit daar nog verbetering in.

Over 2 weken krijg ik mijn Zeskit HDMI kabels binnen, kijken of dat nog wat verschil maakt (al zijn die voornamelijk voor mijn XsX om op 120Hz te draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 08:46
Bisamrat schreef op donderdag 26 november 2020 @ 07:13:
Zit te wachten op een leuke aanbieding voor de Nvidia Shield TV Pro maar tot nu toe niks. Mijn 'Smart' TV is ondersteund steeds meer applicatie, dus de Nvidia Shield zou daar perfect voor zijn. Ach ja nog even wachten tot maandag en anders maar gewoon de volle mep betalen.
Ik heb enkele maanden geleden een tweedekansje bij Coolblue gekocht voor 199,-, voor een shield 2019 pro.
Intussen zo tevreden dat ik er nog een heb aangeschaft via Marktplaats, gewoon goed blijven rondkijken en niet het onderste uit de kan willen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemies
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 08:53
Ik ben ook van plan te wachten tot een evt aanbieding maandag, en anders maar gewoon voor de volle mep te kopen.

Waar ik het meeste benieuwd naar ben is de game stream functionaliteit. Vooral singleplayer (of local co-op) die ik dan gewoon in de woonkamer vanaf de bank kan spelen. Console-style, zonder daar een nieuwe console voor te hoeven kopen.

Heb tenslotte een vrij goede PC staan en het zou fantastisch zijn als ik sommige games gewoon lekker vanaf de bank in de woonkamer kan spelen. Ook wel zo gezellig thuis. Mijn pc staat namelijk in een aparte kamer.

De mediaplayer functionaliteit is leuk, maar Plex draait ook gewoon op mn TV. Daarnaast hebben we hier voldoende aan alle streamingdiensten, en anders is een usb-stickje waar de download op staat ook geen probleem. Een leuk extraatje, maar niet waarvoor ik 't doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goemies schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:06:
Waar ik het meeste benieuwd naar ben is de game stream functionaliteit. Vooral singleplayer (of local co-op) die ik dan gewoon in de woonkamer vanaf de bank kan spelen. Console-style, zonder daar een nieuwe console voor te hoeven kopen.

Heb tenslotte een vrij goede PC staan en het zou fantastisch zijn als ik sommige games gewoon lekker vanaf de bank in de woonkamer kan spelen. Ook wel zo gezellig thuis. Mijn pc staat namelijk in een aparte kamer.
Heb hier een vergelijkbare configuratie. Werkt goed met Steam Link en Moonlight.
De mediaplayer functionaliteit is leuk, maar Plex draait ook gewoon op mn TV. Daarnaast hebben we hier voldoende aan alle streamingdiensten, en anders is een usb-stickje waar de download op staat ook geen probleem. Een leuk extraatje, maar niet waarvoor ik 't doe.
Als je het enkel voor game streaming doet kan je ook kijken naar een goedkoper Android TV apparaat, mits dat voldoet aan je functionele eisen. Wat voor mij de Shield TV aantrekkelijk maakt is dat het alle soorten media en game streaming kan doen op een enkel apparaat. Geen schakelen meer, alles op een enkele afstandsbediening, en langdurige ondersteuning.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 27-11-2020 10:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buzzie
Voor degenen die op aanbieding wachten :

https://www.amazon.nl/dp/B07Z6RD4M9/?tag=nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 12:03
Of Amazon.de, € 199,- die leveren iets sneller volgens hun site:

https://www.amazon.de/-/n...ix=nvi%2Caps%2C170&sr=8-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Deze komt bij mij in de kassa nog steeds uit op 207 en 58 cent gek genoeg...

HOI.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:45

Apoca

Array Technology Industry

Bananenspin schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:43:
[...]
Deze komt bij mij in de kassa nog steeds uit op 207 en 58 cent gek genoeg...
BTW verschil tussen NL en DE, dat zetten ze aan de achterkant weer goed of zo is me al vaker opgevallen.
Althans even mijn aanname dan :)

[ Voor 18% gewijzigd door Apoca op 27-11-2020 13:50 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
The Zep Man schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:33:
[...]

[...]
Als je het enkel voor game streaming doet kan je ook kijken naar een goedkoper Android TV apparaat, mits dat voldoet aan je functionele eisen. Wat voor mij de Shield TV aantrekkelijk maakt is dat het alle soorten media en game streaming kan doen op een enkel apparaat. Geen schakelen meer, alles op een enkele afstandsbediening, en langdurige ondersteuning.
@Goemies
Gamestreaming? Dacht dat stadia mooie actie heeft met cyberpunk 2077 game en gamepad en chromecast HD voor 59 euro

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32
Bijzonder dat het sinds zijn introductie een jaar geleden nauwelijks in prijs is gedaald. Vooral omdat het draait op een A57 en A53 uit 2012!

Maar er zijn geen andere mediaplayers die ondersteuning hebben voor Atmos, Dolby Vision en goed kunnen scalen.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 12:03
Apoca schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:48:
[...]

BTW verschil tussen NL en DE, dat zetten ze aan de achterkant weer goed of zo is me al vaker opgevallen.
Klopt inderdaad, niet interessant op dit moment om bij Amazon.de te bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Apoca schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:48:
[...]
Juiste aanname, indien de Prime aanbieder Amazon.de zelf is, dan wordt het BTW tarief met 5% gecorrigeerd. Is het een andere Prime aanbieder dan laten ze dat tarief meestal ongemoeid en kun je als NL-er wat extra voordeel behalen 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mucuracat schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:59:
[...]

@Goemies
Gamestreaming? Dacht dat stadia mooie actie heeft met cyberpunk 2077 game en gamepad en chromecast HD voor 59 euro
Goemies schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:06:

Ik denk niet dat Goemies is geïnteresseerd in Stadia. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 23:24
Ben zeer gelukkig met mijn NVIDIA Shield (2017), in combinatie met Shadow en Stadia en Gamepass en PlayStation Now de ultieme game apparaat.

Heb de Shield "geplakt" achter mijn TV waarbij de bluetooth verbinding af entoe wegviel met mijn XBOX One controller als ik op de bank lig, de ultieme tip is een Bluetooth receiver van 8bitdo met een verlengUSB kabeltje, werkt perfect.

Een vraagje, ik heb een OLED 903 met zoeen speaker erin gebouwd, ik zoek nu iets waarbij ik tevens een speaker onder/achter de bank kan plaatsen, waarbij dus wel geluid vanuit de tv komt, maar dus ook bij/achter de bank. Ikheb geen zin in een receiver, maar zoek een relatief simpele oplossing, is een soundbar dan een oplossing, niet teveel out of sync dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davinci1991
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik heb een heel specifieke vraag mbt nvidia Shield.

Mijn vriendin is cameravrouw en werkt vaak met. mov bestanden met extreme bitrates, zit bij bestand dat ik nu voor me heb op 408 Mbit/'s. Dit komt omdat hier nog geen compressie op zit.

Vaak filmt ze in 2k of 4k 4:4:4. Codering is bij meest recente project ProRes iCodec Pro.

Probeer het nu zo in te stellen om deze bestanden op de nvidia Shield af te spelen.
Heb de harde schijf met de bestanden middels usb aangesloten. Kunnen jullie me helpen? Ik heb een krachtige pc en een Macbook pro die evt hardwarematige decodering naar de Shield zou kunnen doen, maar weet niet hoe dit aan te pakken. De Shield heeft een bedrade 1 gbit aansluiting naar pc of Macbook.

Wat ik heb geprobeerd:
Via vlc playback renderer vanaf mac doet hij niks.
Via kodi en plex speelt hij een paar seconden en pauzeert dan.
Via mx player speelt hij in slow motion. Het lukt me via al deze players niet om hardwarematige rendering in te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:17
Davinci1991 schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:52:
Ik heb een heel specifieke vraag mbt nvidia Shield.

Mijn vriendin is cameravrouw en werkt vaak met. mov bestanden met extreme bitrates, zit bij bestand dat ik nu voor me heb op 408 Mbit/'s. Dit komt omdat hier nog geen compressie op zit.

Vaak filmt ze in 2k of 4k 4:4:4. Codering is bij meest recente project ProRes iCodec Pro.

Probeer het nu zo in te stellen om deze bestanden op de nvidia Shield af te spelen.
Heb de harde schijf met de bestanden middels usb aangesloten. Kunnen jullie me helpen? Ik heb een krachtige pc en een Macbook pro die evt hardwarematige decodering naar de Shield zou kunnen doen, maar weet niet hoe dit aan te pakken. De Shield heeft een bedrade 1 gbit aansluiting naar pc of Macbook.

Wat ik heb geprobeerd:
Via mx player speelt hij in slow motion. Het lukt me via al deze players niet om hardwarematige rendering in te schakelen.
Heb weleens ProRes laten exporteren door Final Cut Pro van mijn go pro filmpjes. De shield gaf helaas niet thuis. Ik denk dat het iets te extreem is voor de shield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Davinci1991 schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:52:
Wat ik heb geprobeerd:
Een Shield is wel krachtig, maar niet voor videoproductie bedoeld. Die prores codec wordt niet ondersteund. Denk dat je beter je macbook rechtstreeks op de tv kunt aansluiten met een HDMI kabel. Wanneer je tv 4:4:4 modus ondersteund (pc modus), dan zou het moeten lukken.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Atomsk schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:13:
Denk dat je beter je macbook rechtstreeks op de tv kunt aansluiten met een HDMI kabel. Wanneer je tv 4:4:4 modus ondersteund (pc modus), dan zou het moeten lukken.
Voor eventjes iets snel kijken is het natuurlijk ook mogelijk om het scherm van de MacBook te casten. Nee, dat is absoluut niet 1:1 kwaliteit, maar mogelijk voldoende voor de use case. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 30-11-2020 07:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davinci1991
  • Laatst online: 23-06-2022
The Zep Man schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:46:
[...]
Voor eventjes iets snel kijken is het natuurlijk ook mogelijk om het scherm van de MacBook te casten. Nee, dat is absoluut niet 1:1 kwaliteit, maar mogelijk voldoende voor de use case. ;)
Dank voor de reacties!

Ga dan in navolging van jullie comments wel een HDMI naar USB-C kabeltje kopen en aansluiten op de beamer, zodat ze dan gewoon vanaf haar laptop projecten kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-09 17:50
Ben ik de enige bij wie de volgorde van de apps niet te wijzigen is (shield pro 2019)? Kan er nergens iets over vinden. Als ik de icoontjes in de gewenste volgorde sleep en terug ga verandert er niks. Terug in settings blijven de apps wel in de volgorde staan die ik wil. Op het home screen verandert dus echter niks.
Ik zie sommige youtubers een "recente apps" volgorde gebruiken maar die kom ik in mijn menu niet tegen..
TIps? Erg irritant al die ongebruikte apps die als eerst staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schalk84 schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:50:
Ben ik de enige bij wie de volgorde van de apps niet te wijzigen is (shield pro 2019)? Kan er nergens iets over vinden. Als ik de icoontjes in de gewenste volgorde sleep en terug ga verandert er niks. Terug in settings blijven de apps wel in de volgorde staan die ik wil. Op het home screen verandert dus echter niks.
Ik zie sommige youtubers een "recente apps" volgorde gebruiken maar die kom ik in mijn menu niet tegen..
TIps? Erg irritant al die ongebruikte apps die als eerst staan..
Geen idee of je de enige bent? Ik heb 2 gelijke Shields, en kan de volgorde (blijvend) naar wens aanpassen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 10:34
BiLLie- schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:38:
[...]

Ah, de Shield zat inderdaad op HDMI-1 (ARC-MHL). Nu heb ik hem maar overgezet naar een andere poort met enkel ARC en ga ik de komende tijd het krakende geluid hopelijk niet meer horen.

Bedankt voor je snelle reactie en wellicht had ik zelf iets beter moeten lezen/zoeken O-)
Helaas was dit toch niet de oplossing voor mijn 'probleem' met het krakende geluid. Gisteravond in Kodi helaas weer krakend geluid. Na geforceerd afsluiten en reboot van de Shield werkt alles weer normaal, maar het wisselen van HDMI poort op de tv heeft dus uiteindelijk geen effect gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
schalk84 schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:50:
Ben ik de enige bij wie de volgorde van de apps niet te wijzigen is (shield pro 2019)? Kan er nergens iets over vinden. Als ik de icoontjes in de gewenste volgorde sleep en terug ga verandert er niks. Terug in settings blijven de apps wel in de volgorde staan die ik wil.
Je moet de icoontjes niet slepen in 'Settings', maar op het hoofdscherm zelf. Hou de OK toets van je afstandsbediening eens lang ingedrukt wanneer een icoon is geselecteerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-09 17:50
The Zep Man schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:04:
[...]
Je moet de icoontjes niet slepen in 'Settings', maar op het hoofdscherm zelf. Hou de OK toets van je afstandsbediening eens lang ingedrukt wanneer een icoon is geselecteerd.
Thnks dat is de oplossing. Zo voor de hand liggend dat ik het nergens ben tegengekomen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredgieV
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-01-2022
Hallo

Ik heb me ingelezen betreft NVIDIA SHIELD TV PRO maar blijf met (beginners)vragen zitten... Hopelijk kunnen jullie mij helpen?

Ik blijf mij de vraag stellen of ik effectief een NVIDIA SHIELD TV PRO nodig heb. In september heb ik mij een Denon AVR-2700H met surround gekocht waar ik zeer tevreden over ben. In deze AVR zit eigenlijk al upscaling en vele audiotechnieken die de shield tv pro ook aan boord heeft.

Momenteel kijk ik Netflix vanaf de TV-app (Samsung) verbonden via ethernet, waarbij de Denon-avr zorgt voor de technische verbeteringen via de ARC-connectie. Daarnaast heb ik ook al een heel aantal jaren een Plex Media Server op een zelfgebouwde NAS die naar mijn gevoel alle films/series in kwaliteit zonder lag streamt naar de SmartTV, waarbij opnieuw via de ARC-connectie technische verbeteringen geleverd worden door Denon-AVR.

Ik stel me de vraag of de technische verbeteringen meteen zullen toenemen als vanaf shield door denon-AVR naar SmartTV media gestuurd wordt of zal dit hetzelfde zijn als bij ARC-connectie? Momenteel wordt gewerkt met HDMI 2.0-bekabeling.

Waarom dan toch de shield pro? Graag zou ik af en toe ook games willen streamen naar de smartTV. Ik heb een laptop met een GTX970M en hierbij vraag ik mij af of dit voldoende is qua grafische kaart (laptop is full hd, terwijl smartTV 4K)? Het gaat hier dus om lokaal gamen via gamestream. Of is steamlink (eveneens aangestuurd vanaf shield tv pro) hier beter voor?

Daarnaast wil ik gebruik kunnen maken van apps zoals VRTNu. Deze app streamt in 1080p (vermoed ik) naar een chromecast, Zal shield of denon dit vervolgens upscalen naar 4K?

Wat met volume-aanpassing? Ik lees op de website van nvidia dat dit makkelijk in te stellen is via HDMI-CEC. Betekent dit dat automatisch het volume van de versterker geregeld kan worden, wijzend naar de smartTV? Zowel versterker als shield zouden namelijk achter een kastdeur verdwijnen. Van wat ik lees, is zowel de controller als de remote via bluetooth, maar de remote ook via IR. IR is dan vermoed ik enkel nodig om te pointen in line-of-sight naar SmartTV?

Ook lees ik zaken dat de upscaling beter af wordt gezet op de AVR indien deze van de shield gebruikt wordt. Klopt dit?

Bedankt aan wie het ziet zitten ;) om deze heleboel aan ((makkelijke), maar nooit echt een goed allesomvattend antwoord) vragen eventueel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@FredgieV, even om het helder te krijgen; welke TV heb je nu in gebruik?

"waarbij de Denon-avr zorgt voor de technische verbeteringen via de ARC-connectie", << ik ben benieuwd wat je hier eigenlijk mee bedoelt te zeggen? Wat doet je Denon nu met het audio-signaal wat ie krijgt aangeleverd vanaf je TV (behalve het zo weer te geven zoals het wordt aangeboden)?

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 88 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.