Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
@FredgieV
Ik stel me de vraag of de technische verbeteringen meteen zullen toenemen als vanaf shield door denon-AVR naar SmartTV media gestuurd wordt of zal dit hetzelfde zijn als bij ARC-connectie? Momenteel wordt gewerkt met HDMI 2.0-bekabeling.
Volgens mij valt er niet zo veel te verbeteren als je Shield zelf al 4K uitzend. Dan zal de Shield doormiddel van AI upscaling je content in lagere resolutie upscalen. Zelf heb ik geen 4K tv maar wel een 1440P monitor waar ik het fantastisch vind upscalen. Maar misschien doet je AVR het wel beter. Gewoon proberen, je kan 1 van de twee gewoon uit doen.
Waarom dan toch de shield pro? Graag zou ik af en toe ook games willen streamen naar de smartTV. Ik heb een laptop met een GTX970M en hierbij vraag ik mij af of dit voldoende is qua grafische kaart (laptop is full hd, terwijl smartTV 4K)? Het gaat hier dus om lokaal gamen via gamestream. Of is steamlink (eveneens aangestuurd vanaf shield tv pro) hier beter voor?
Ik heb zelf een laptop met deze videokaart gehad en bij moderne games had ik wel moeite met 1440P moet ik zeggen. Dit dan wel bij lokaal afspelen dus weet niet hoe het met encoding naar je tv zal zijn. Het zal hit or miss zijn. Hangt er van af welk spel je speelt en bereid bent de Settings te verlagen om het op 4K te spelen. Eventueel kan je ook gewoon op 1080P spelen, dat zou gewoon moeten werken denk ik.
Daarnaast wil ik gebruik kunnen maken van apps zoals VRTNu. Deze app streamt in 1080p (vermoed ik) naar een chromecast, Zal shield of denon dit vervolgens upscalen naar 4K?
In ieder geval blijft de uitzend resolutie van je Shield hetzelfde als je het gewoon op 4K zet. Desnoods met de upscaler van je AVR of je Shield zal het er goed uitzien op deze resolutie.
Wat met volume-aanpassing? Ik lees op de website van nvidia dat dit makkelijk in te stellen is via HDMI-CEC. Betekent dit dat automatisch het volume van de versterker geregeld kan worden, wijzend naar de smartTV? Zowel versterker als shield zouden namelijk achter een kastdeur verdwijnen. Van wat ik lees, is zowel de controller als de remote via bluetooth, maar de remote ook via IR. IR is dan vermoed ik enkel nodig om te pointen in line-of-sight naar SmartTV?
Als je een 2019 model shield koopt (geen idee bij eerdere modellen) dan heeft je afstandsbediening een IR blaster waarmee je de volume kan instellen van je AVR of desnoods TV. Volgens mij gaat dit niet via HDMI CEC.
Ook lees ik zaken dat de upscaling beter af wordt gezet op de AVR indien deze van de shield gebruikt wordt. Klopt dit?
Kwestie van zelf proberen. Heb er zelf geen ervaring mee maar het gaat erom wat je zelf vind. Niet wat een persoon op internet je verteld. ;)

PS: het lijkt erop dat je het voor het streamen van games vanuit de laptop dit wilt doen. Met een Raspberry Pi + een client als Steam Link, Parsec of Moonlight bereik je hetzelfde volgens mij. Ook iets om te overwegen als het je puur daarom gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik zou zeggen laat alles lekker zoals het is zolang de software van je "Smart TV" goed genoeg werkt en neem ondertussen eens lekker de tijd om je goed in te lezen over de apparatuur die je hebt en de overige wensen die je hebt :)

Naar mijn mening mis je namelijk gewoon een heleboel basiskennis als ik dit lees :
- Ik blijf mij de vraag stellen of ik effectief een NVIDIA SHIELD TV PRO nodig heb.
- In september heb ik mij een Denon AVR-2700H met surround gekocht.
In deze AVR zit eigenlijk al upscaling en vele audiotechnieken die de shield tv pro ook aan boord heeft.
- ...waarbij de Denon-avr zorgt voor de technische verbeteringen via de ARC-connectie.
- ...waarbij opnieuw via de ARC-connectie technische verbeteringen geleverd worden door Denon-AVR.
- Ik stel me de vraag of de technische verbeteringen meteen zullen toenemen als vanaf shield door denon-AVR naar SmartTV media gestuurd wordt of zal dit hetzelfde zijn als bij ARC-connectie? Momenteel wordt gewerkt met HDMI 2.0-bekabeling.
- Graag zou ik af en toe ook games willen streamen naar de smartTV.
Ik heb een laptop met een GTX970M en hierbij vraag ik mij af of dit voldoende is qua grafische kaart (laptop is full hd, terwijl smartTV 4K)?
- Het gaat hier dus om lokaal gamen via gamestream. Of is steamlink (eveneens aangestuurd vanaf shield tv pro) hier beter voor?
- VRTNu. Deze app streamt in 1080p (vermoed ik) naar een chromecast, Zal shield of denon dit vervolgens upscalen naar 4K?
- HDMI-CEC verhaal...
- Ook lees ik zaken dat de upscaling beter af wordt gezet op de AVR indien deze van de shield gebruikt wordt. Klopt dit?
En om je een flinke hint in de juiste richting te geven :
Je TV is constant aan het scalen in feite dus als je daarmee tevreden bent dan hoef je daar niks aan te doen! ;)
Hetzelfde geldt voor het geluid : Dat moet je gewoon laten voor wat het is en het liefst op een Pure/Direct/Pure Direct stand van je Versterker laten weergeven! d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-09 17:50
FredgieV schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:39:
Hallo

Ik heb .... ......upscaling beter af wordt gezet op de AVR indien deze van de shield gebruikt wordt. Klopt dit?

Bedankt aan wie het ziet zitten ;) om deze heleboel aan ((makkelijke), maar nooit echt een goed allesomvattend antwoord) vragen eventueel op te lossen.
Je kunt kiezen of je de shield, avr of je tv de upscaling van je beeld laat doen. Zelf heb ik alle upscaling uit omdat mijn bronmateriaal altijd prima is en een goede 1080p heeft geen upscaling naar 4k nodig vind ik zelf. Dit is een kwestie van proberen welke apparaat je vind dat het beste werkt. De nvidia schijnt niet slecht te zijn in upscaling als ik reviews zo zie. Mijn tv (panasonic) heeft bijvoorbeeld wel veel meer verschillende upscale functies dan de shield.

Qua geluid verbeterd de shield volgens mij alleen 2.0 naar 5.1. Maar zoiets laat ik liever doen door mijn avr.

Gaming: geen verstand van

Hdmi-cec: mijn NAD avr is (beperkt) te bedienen via de ir vd remote van de shield. Aanzetten en volume. Als ik de shield aanzet springt via hdmi sowieso alles automatisch aan.
Van lag heb ik nooit last gehad maar ook hier geldt weer dat je kunt kiezen welk apparaat de lag aanpakt.

Ik zou er gewoon een bestellen en als het niet bevalt terugsturen. Enige manier om te weten hoe alles werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:13
schalk84 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:22:
[...]

Ik zou er gewoon een bestellen en als het niet bevalt terugsturen. Enige manier om te weten hoe alles werkt.
Je adviseert dus om als het niet bevalt een gebruikt artikel terug te sturen...

Volgens mij is dat niet de bedoeling van het retour recht.
Dat geld volgens mij alleen voor ongeopende verpakkingen en ongebruikte artikelen.

Een open doos kan nooit meer als nieuw verkocht worden en de winkelier verliest ook de verzendkosten.

Door zo misbruik te maken van de mogelijkheid te retourneren drijf je de prijzen bij de webwinkels vanzelf op.
Die zullen hun kosten ergens terug moeten halen.

De upscaling van de Shield is overigens veel beter dan wat een willekeurige receiver kan, dat verschil zie je echt goed.

[ Voor 7% gewijzigd door RobbieT op 03-12-2020 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-09 17:50
RobbieT schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:21:
[...]

Dat geld volgens mij alleen voor ongeopende verpakkingen en ongebruikte artikelen.

Een open doos kan nooit meer als nieuw verkocht worden en de winkelier verliest ook de verzendkosten.

Door zo misbruik te maken van de mogelijkheid te retourneren drijf je de prijzen bij de webwinkels vanzelf op.

De upscaling van de Shield is overigens veel beter dan wat een willekeurige receiver kan, dat verschil zie je echt goed.
als de hdmi cec niet goed werkt met jouw avr/tv is het je goed recht hem terug te sturen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:52

rally

Deyterra Consultancy

[...]

Daar is de Wet koop op afstand dus *juist* wel voor bedoeld omdat je webshop artikelen niet kan zien/voelen/testen. ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De winkelier faciliteert de wet koop op afstand als ze het terugsturen bekostigen. Dat is niet verplicht. Verder kan een winkelier ook afspraken maken met zijn leveranciers over spul dat teruggestuurd wordt. Verder is een Shield TV iets dat het goed doet als 'tweede kans' voor inkoopprijs+winstmarge/2. Dan heeft de winkelier alsnog wat winst over.
schalk84 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:07:
als de hdmi cec niet goed werkt met jouw avr/tv is het je goed recht hem terug te sturen..
Sterker nog, je hebt niet eens een reden nodig om van wet koop op afstand gebruik te maken. :)

[ Voor 35% gewijzigd door The Zep Man op 03-12-2020 15:10 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flik je het bij Amazon gewoon : Die hebben geld zat! })

Ik zou het ook niet gauw een normale webshop aandoen en zorg er dan ook altijd voor dat ik zeker weten een product wil hebben :)
Wat zie je dan precies :?

Ik ben altijd bang dat een upscaling feature die je specifiek moet aanzetten overdrijft met sharpening, contrast en dergelijken, waardoor het beeld erg digitaal/onnatuurlijk eruit ziet uiteindelijk... :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
nero355 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:56:

Ik ben altijd bang dat een upscaling feature die je specifiek moet aanzetten overdrijft met sharpening, contrast en dergelijken, waardoor het beeld erg digitaal/onnatuurlijk eruit ziet uiteindelijk... :/
1080p is vaak nauwelijks meer van echte 4k content te onderscheiden naar mijn mening.

Had ik in eerste instantie ook niet verwacht toen ik een 2019 Pro kocht. (De 2017 Shield is naar de werkkamer gegaan)
Ik had een tweede speler nodig dus was het 2019 model erbij kopen de meest logische optie.

Linus Tech Tips heeft er een video over de upscaling gedaan.

YouTube: Cancel your 4K Netflix NOW - Nvidia Shield TV Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1181
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 08:38
rally schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:02:
[...]

Daar is de Wet koop op afstand dus *juist* wel voor bedoeld omdat je webshop artikelen niet kan zien/voelen/testen. ;)
Dit is echt grote onzin. De wet koop op afstand zegt dat je binnen 14 dagen een product mag proberen zoals je dat in de winkel ook kan. Even 2 weken gebruiken valt daar zeker niet onder. Dat kan je in de winkel ook niet. Als een winkel het wel terugneemt dat zijn ze coulant (zoals veel) maar het is geen recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbieT schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:34:
1080p is vaak nauwelijks meer van echte 4k content te onderscheiden naar mijn mening.
IMHO is dat altijd zo als de 1080i/1080p bron gewoon goed is opgenomen! :)
Linus Tech Tips heeft er een video over de upscaling gedaan.

YouTube: Cancel your 4K Netflix NOW - Nvidia Shield TV Review
Ik kan die vent niet uitstaan net als zo'n beetje heel hedendaags YouTube in het algemeen dus ik sla over als je het niet erg vindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
nero355 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:40:

Ik kan die vent niet uitstaan net als zo'n beetje heel hedendaags YouTube in het algemeen dus ik sla over als je het niet erg vindt ;)
Klopt, :Y maar soms wel informatief, dus dan kijk je toch maar weer eens. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:56:
[knip]

Lastig te zeggen wat je precies te zien krijgt, maar het beeld ziet er idd in sommige gevallen wat beter uit, zonder dat de handel onnatuurlijk overkomt. Het apparaat kan vanzelfsprekend niet toveren maar een beetje googelen lijkt ie wel te kunnen 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredgieV
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-01-2022
Bedankt voor de reacties allemaal.

@nero355 Het klopt inderdaad dat ik in dit een leek ben. Ik heb me ingelezen, maar door met veel IT-technologieën bezig te zijn voor mijn werk heb ik meer een algemene kijk en dus mis ik vaak wel eens echte details, tenzij als ik me binnen het werk moet richten op een bepaald project (kan van alles zijn) waar ik op dat moment dan heel wat aanleer, maar 2 totaal andere projecten later vaak zaken opnieuw moet uitzoeken (daarom hou ik wel geregeld handleidingen bij om die opzoekingen net wat sneller af te handelen ;) ). Vaak vraag ik me ook af waar te beginnen om de juiste zaken zonder een groot tijdverlies (= allerlei fora en bronnen afschuimen) te vinden die echt nuttig zijn, zonder constant dezelfde zaken te moeten lezen, want dit gebeurt als je zaken in detail gaat opzoeken. Maar waarschijnlijk heeft niemand daar een echt goed antwoord op ;)

@polopolo150 Ik had al hiervoor een Raspberry Pi als Android TV gebouwd, maar dit liep gewoon niet vlot. Daarna heb ik Parsec geprobeerd, maar had ik net teveel lag om alles vloeiend te krijgen. Toch bedankt voor de tip. Misschien moet ik inderdaad ook nog eens Steamlink op de Raspberry proberen.

Groeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb CuriosityStream op de Shield TV geprobeerd. Het gebruik van de Refresh Rate applicatie kan ik sterk aanbevelen. Ik heb documentaires gevonden opgenomen in 25 fps, en in 30 fps. CuriosityStream werkt goed met de 'Match content frame rate' optie van Refresh Rate. Als overschakelen naar een andere refresh rate nodig is, dan gebeurt dat enkele seconden nadat de stream gestart is. Het beeld is daarna soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Afstandsbediening oude Shield pricewatch: Nvidia Shield Remote
in wasautomaat beland, werkt niet meer.
Maar nergens meer te koop. Kijken met de app lukt wel, maar het is toch onhandig om telkens je mobiel te moeten gebruiken. :-(.

Werkt de pricewatch: Nvidia Shield Wireless Controller Aluminium, Zwart ook op de Shield 2017?

[ Voor 25% gewijzigd door PCan op 04-12-2020 08:28 . Reden: Nieuwe vraag ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

PCan schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:18:
Maar nergens meer te koop. Kijken met de app lukt wel, maar het is toch onhandig om telkens je mobiel te moeten gebruiken. :-(.
Hoe heb je dat in gods naam voor elkaar gekregen een remote in de wasmachine 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:29
Er zijn toch wel wat alternatieven.

https://www.amazon.nl/WeC...ing-Android/dp/B07RRTT1ZT

En wat ik her en de lees, werkt de nieuwe ook op de oude shield modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Dochter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Ja, maar de 2019 heb ik beneden, wil niet dat mijn dochter beiden gaat bedienen. Dus als ik de nieuwe koop, kan ik die dan specifiek voor de 2017 installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Laatst online: 11:29
PCan schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:31:
Ja, maar de 2019 heb ik beneden, wil niet dat mijn dochter beiden gaat bedienen. Dus als ik de nieuwe koop, kan ik die dan specifiek voor de 2017 installeren?
Ik zou die G20 proberen :)

Anderzijds, kan je natuurlijk eens proberen de remote die je nog hebt te pairen om te kijken of het lekker werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online

Werkt de pricewatch: Nvidia Shield Wireless Controller Aluminium, Zwart ook op de Shield 2017?
Een logitech Harmony die met bt kan (ik heb de hub+kleine ab) werkt iig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Een remote kan maar aan 1 Shield TV gekoppeld zijn. Verder zijn alle modellen Shield TV afstandsbedieningen uitwisselbaar met alle modellen Shield TV.

Overigens zijn er ook zat third-party Bluetooth afstandsbedieningen die ook met de Shield TV werken. Van goedkope Chinese varianten tot de luxere Logitech Harmony afstandsbedieningen. Ik zou niet per se kijken naar een Shield TV specifieke afstandsbediening, maar dat ligt ook aan je functionele eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat @The Zep Man ook al schrijft, de remote wordt aan één apparaat gekoppeld.

Ik heb hier een diversiteit aan Android TV apparaten in huis, waaronder 2x de Shield 2019 Pro, er is altijd maar één apparaat wat reageert op de op dat moment gebruikte afstandsbediening.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertje 085
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-09 17:13
schalk84 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:16:
[...]

Thnks dat is de oplossing. Zo voor de hand liggend dat ik het nergens ben tegengekomen |:(
Nou geloof me je was niet de enige, ik heb het ding vervloekt omdat hij niet reageerde op de wijzigingen idd :9 maar dit was het ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maar nergens meer te koop. Kijken met de app lukt wel, maar het is toch onhandig om telkens je mobiel te moeten gebruiken. :-(
Dat is toch een shit ding heel eerlijk gezegd! :/

De 2019 Remote of de Chinese cheapo remote die ik heb zijn veel ergonomischer en fijner om te gebruiken :
- pricewatch: Nvidia Shield Remote (2019)
- nero355 in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

Of natuurlijk een Logitech Harmony Remote zoals iemand al zei, maar de Elite is nu 100% in prijs gestegen dus ik zou die nu uit principe niet kopen : € 189 vs. € 369 of zo! |:( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT

https://link.marktplaats.nl/m1636318819

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:57
Ik heb mijn shield(2019 Pro) vandaag aan de hand van https://www.gadgethacks.c...mi-box-sony-more-0341980/ geprobeerd te updaten naar de nieuwste Google tv. Helaas lukt dit deels en blijf ik met een half home screen met de melding "kan home niet laden" zitten. Heeft iemand dit al met een goed resultaat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
bandy schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:45:
Ik heb mijn shield(2019 Pro) vandaag aan de hand van https://www.gadgethacks.c...mi-box-sony-more-0341980/ geprobeerd te updaten naar de nieuwste Google tv. Helaas lukt dit deels en blijf ik met een half home screen met de melding "kan home niet laden" zitten. Heeft iemand dit al met een goed resultaat voor elkaar gekregen?
Waarom zou je dit überhaupt willen? Het Google TV Home screen is in onze regio toch al niet volledig met de originele Google TV stick.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:54

Laguna

Connaisseur

Momenteel aan het bekijken of de Shield TV Pro wel voldoende meerwaarde voor mijn gebruik biedt tov m'n oude Dune speler. Zo op het eerste gezicht is het ook wel een nadeel dat je voor fatsoenlijke playback afhankelijk bent van third party software ipv native software. Er staat helemaal geen software van Nvidia op om videobestanden af te spelen. De native Android speler is echt heel erg barebone, niet eens ondertiteling. Kodi is op zich wel fijn, maar DTS-HD MA wordt niet als zodanig doorgegeven aan m'n receiver. Dit schijnt wel te kunnen met SPMC, al is de ontwikkelaar daarmee al ruim 2 jaar gestopt en is ie overgestapt naar het team van MrMC, wat toch minder schijnt te zijn.

Eigenlijk voldoet m'n 8 jaar oude Dune speler nog steeds, alleen zodra x265 de standaard wordt gaat het vervelend worden (geen ondersteuning, oftewel converteren).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
Laguna schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:12:
Momenteel aan het bekijken of de Shield TV Pro wel voldoende meerwaarde voor mijn gebruik biedt tov m'n oude Dune speler. Zo op het eerste gezicht is het ook wel een nadeel dat je voor fatsoenlijke playback afhankelijk bent van third party software ipv native software. Er staat helemaal geen software van Nvidia op om videobestanden af te spelen. De native Android speler is echt heel erg barebone, niet eens ondertiteling. Kodi is op zich wel fijn, maar DTS-HD MA wordt niet als zodanig doorgegeven aan m'n receiver. Dit schijnt wel te kunnen met SPMC, al is de ontwikkelaar daarmee al ruim 2 jaar gestopt en is ie overgestapt naar het team van MrMC, wat toch minder schijnt te zijn.

Eigenlijk voldoet m'n 8 jaar oude Dune speler nog steeds, alleen zodra x265 de standaard wordt gaat het vervelend worden (geen ondersteuning, oftewel converteren).
Heel simpel,

De Nvidia Shield biedt:
- Youtube
- Netflix, Amazon Prime, etcetera, vrijwel alle belangrijke streaming diensten
- Kodi, Plex, Emby of Jellyfin bijvoorbeeld voor je lokale content.
- Chromecast mogelijkheid
- Pass-Through van vrijwel alle audio formaten naar je AV-receiver, denk aan DTS, DTS-HD, Dolby Digital, Atmos, TrueHD, etc, dat is iets wat veel spelers niet goed kunnen.
- Bewezen lange software ondersteuning
- Snel
- Etcetera

Niet vastzitten aan afspeelsoftware die door een fabrikant is ingebouwd zie ik als een voordeel.
Als morgen Plex, of Jellyfin bijvoorbeeld niet meer zou worden ondersteund dan kan je gewoon naar iets anders toe, of misschien bevalt Jellyfin je niet, dan kan je ook wat anders gebruiken.

Als je nou niks van dat alles wilt, en echt alleen je lokale content wilt afspelen, dan zijn er ook andere mogelijkheden.
Denk aan Zappiti, Eminent of een nieuwe Dune.

Maar voor de prijs is het denk ik het meest allround alternatief welke het beste functioneert.

[ Voor 7% gewijzigd door RobbieT op 05-12-2020 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@RobbieT bedankt voor je uitgebreide post, ik zal je punten meenemen in mijn overweging.

Welke software maakt correcte pass-through van alle audio formaten mogelijk (zoals DTS-HD MA)? Kodi en VLC doen dit bijvoorbeeld niet.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
Laguna schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:14:
@RobbieT bedankt voor je uitgebreide post, ik zal je punten meenemen in mijn overweging.

Welke software maakt correcte pass-through van alle audio formaten mogelijk (zoals DTS-HD MA)? Kodi en VLC doen dit bijvoorbeeld niet.
Kodi doet dat wel, mits goed ingesteld, Plex doet het ook goed, maar ook weer, wel even goed instellen.
VLC heb ik nooit geprobeerd.

Alternatieven voor Plex zoals Jellyfin en Emby heb ik geen ervaring mee, maar ik zou verwachten dat het daarmee ook gewoon werkt.

Toegevoegd, de audio instellingen voor Pass-through in Kodi:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZy1y4X4KNpE60yojchi9718cMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K3tpEPEXEOJv1mFUTVg3HlhR.jpg?f=fotoalbum_large

En de pass-through instelling in Plex
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/njwk1MY3Y4GtQSSxDKH_1O1_lUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aMsuCZUCzAvIvDNdRuOhKPgG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door RobbieT op 05-12-2020 21:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Laguna schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:14:

Wat @RobbieT al zegt, Kodi doet gewoon DTS-HD audio as is. Hoe kom je erbij dat dit niet wordt ondersteund door Kodi?

Edit: duidelijk nu, Kodi beginner :+

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 05-12-2020 23:43 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

RobbieT schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:19:
[...]

Kodi doet dat wel, mits goed ingesteld, Plex doet het ook goed, maar ook weer, wel even goed instellen.
VLC heb ik nooit geprobeerd.

Alternatieven voor Plex zoals Jellyfin en Emby heb ik geen ervaring mee, maar ik zou verwachten dat het daarmee ook gewoon werkt.

Toegevoegd, de audio instellingen voor Pass-through in Kodi:
[Afbeelding]

En de pass-through instelling in Plex
[Afbeelding]
Bedankt voor het screenshot van Kodi. Je moet maar net weten dat veel opties die je nodig hebt (zoals ook het formaat van de ondertiteling) achter "expert" hangen. Ik was nog niet bekend met standaard, geavanceerd en expert. In standaard stond pass-through aan, maar onderliggende opties zijn vervolgens niet zichtbaar en stonden dus nog uit. Nu in expert aangepast en nu wordt DTS-HD MA wel correct doorgegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
hardware-lover schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:28:
[...]

Zij we niet allemaal Kodi beginners geweest ?

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 20:36
Sterker nog: ik voel me dat nogsteeds ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

hardware-lover schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:28:
[...]

Wat @RobbieT al zegt, Kodi doet gewoon DTS-HD audio as is. Hoe kom je erbij dat dit niet wordt ondersteund door Kodi?

Klopt inderdaad Kodi beginner. Ik had al op internet en in dit topic gezocht, maar had te specifiek gezocht (DTS-HD MA en pass-through). Ik zie nu dat ik de oplossing wel gevonden had met zoeken op "passthrough" zonder streepje..

Tevens helpt het natuurlijk niet dat het vroeger niet mogelijk was in Kodi en je toen SPMC nodig had. In de OP staat de benodigde informatie helaas ook niet. Misschien kan @Robolokotobo dat een keer toevoegen (uitleg standaard, geavanceerd, expert en passthrough instellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leekers schreef op zondag 6 december 2020 @ 07:22:
[...]
Klopt. Maar meestal ben je dan niet zo stellig in veronderstellingen, je kunt dat anders brengen😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Laguna schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:10:
[...]
Klopt inderdaad Kodi beginner. Ik had al op internet en in dit topic gezocht, maar had te specifiek gezocht (DTS-HD MA en pass-through). Ik zie nu dat ik de oplossing wel gevonden had met zoeken op "passthrough" zonder streepje..

Tevens helpt het natuurlijk niet dat het vroeger niet mogelijk was in Kodi en je toen SPMC nodig had. In de OP staat de benodigde informatie helaas ook niet. Misschien kan @Robolokotobo dat een keer toevoegen (uitleg standaard, geavanceerd, expert en passthrough instellingen).
We hebben een specifiek Kodi topic hier op Tweakers, je zou misschien daar beter op je plek zijn geweest met vragen/opmerkingen daarover?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Laguna schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:12:

Ik ben ook overgestapt van Dune naar Nvidia Shield.
Qua geluid geen verschil (en dat is positief!).
Qua beeld een enorm groot verschil. Dat zit hem voornamelijk in de ondersteuning van .x265, HDR (tov Dune Solo)
Qua BluRay-menu's: Dune ondersteunt java-menus en dat wordt niet lekker ondersteund op de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

hardware-lover schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:34:
[...]

We hebben een specifiek Kodi topic hier op Tweakers, je zou misschien daar beter op je plek zijn geweest met vragen/opmerkingen daarover?
Kodi is toch vrij essentieel voor de functionaliteit van de Shield, dus lijkt mij hier prima op z'n plek. Tevens kan je wel wat behulpzamer zijn door te linken naar het topic (met een search op Kodi komt dat topic namelijk niet naar voren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
[...]

Klopt inderdaad Kodi beginner.
Haha...dat was /ben ik ook.. :)

Kwam af van een Dune 4K Pro en heb nu die 2019 Nvidia al een maand of twee staan. Ik raad het je aan als je al een Dune gewend bent, dan is dit een stap voorruit. In het begin heel lang lopen prutsen om de juiste skin te vinden en hoe daar alle settings in te doen. Beetje trial and error. Als het éénmaal draait, draait het ook als een zonnetje. Dat ding vreet echt alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Laguna schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:20:
[...]
Kodi is toch vrij essentieel voor de functionaliteit van de Shield, dus lijkt mij hier prima op z'n plek. Tevens kan je wel wat behulpzamer zijn door te linken naar het topic (met een search op Kodi komt dat topic namelijk niet naar voren).
Kodi is essentieel voor menig media speler/gebruiker, ongeacht het platform/hardware, vandaar dat er een algemeen Kodi topic is. Met een beetje zoeken komt het topic ook al snel bovendrijven, zelfs als je zoekt binnen dit topic, want het is niet zo dat het helemaal nooit ter sprake komt hier als onderwerp ;)

Edit: als er al iets toegevoegd zou kunnen worden aan TS dan zou het een link kunnen zijn naar het grote Kodi topic?

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 06-12-2020 13:48 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

hardware-lover schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:18:
[...]

Kodi is essentieel voor menig media speler/gebruiker, ongeacht het platform/hardware, vandaar dat er een algemeen Kodi topic is. Met een beetje zoeken komt het topic ook al snel bovendrijven, zelfs als je zoekt binnen dit topic, want het is niet zo dat het helemaal nooit ter sprake komt hier als onderwerp ;)
Niet voor mediaspelers als Dune, Zappiti en Zadoo om er een paar te noemen en laat ik daar nou net jarenlang gebruik van hebben gemaakt. Kodi is essentieel voor streaming mediaspelers en de simpele Android mediaspelers. Het topic dat je dus bedoeld is: Grote Kodi topic - deel XVI, zo moeilijk is linken niet. Heb je gister soms de roe gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Laguna schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:53:
[...]
Niet voor mediaspelers als Dune, Zappiti en Zadoo om er een paar te noemen en laat ik daar nou net jarenlang gebruik van hebben gemaakt. Kodi is essentieel voor streaming mediaspelers en de simpele Android mediaspelers. Het topic dat je dus bedoeld is: Grote Kodi topic - deel XVI, zo moeilijk is linken niet. Heb je gister soms de roe gehad?
En zoeken blijkbaar toch zo moeilijk ook niet? Ik de roe en jij billenkoek <+:)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:38
[...]

Kodi heeft een gigantisch nadeel tov plex en dat is dat alle films en alle series onder één hoofdfolder moeten staan. Alles is voorgesorteerd naar taal op mijn backup schijf en dat slikt kodi niet. Voor plex geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
StGermain schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:38:
[...]

Kodi heeft een gigantisch nadeel tov plex en dat is dat alle films en alle series onder één hoofdfolder moeten staan. Alles is voorgesorteerd naar taal op mijn backup schijf en dat slikt kodi niet. Voor plex geen probleem.
Je kunt prima meerdere bronfolders voor films of series in Kodi hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
pagani schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:40:
[...]

Dat wil mij maar niet lukken, hoe dan ook is plex handiger aangezien de shield server is en we op elk device kunnen kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
StGermain schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:43:
[...]

Dat wil mij maar niet lukken, hoe dan ook is plex handiger aangezien de shield server is en we op elk device kunnen kijken.
Als je hier kijkt dan zie je een Add knop.
Daarmee kan je gewoon meer bronnen toevoegen aan bijvoorbeeld movies.
Dit gaat zo als je bijvoorbeeld meerdere SMB shares in Kodi heb aangemaakt.
https://kodi.wiki/view/Adding_video_sources

Maar er zijn meerdere wegen naar Rome.
Ik heb een SMB share aangemaakt die direct in de Shield is gekoppeld.

Dan kan je via Instellingen => Media => Bibliotheek naar de map die je wilt koppelen bladeren.
Op de map gaan staan, middelste knop lang ingedrukt houden en het context menu komt te voorschijn.

En daar zit dan de optie toevoegen aan bibliotheek bij onderaan.
Dit kan je rustig meerdere keren doen voor verschillende mappen en dezelfde content toewijzen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
leekers schreef op zondag 6 december 2020 @ 07:22:
Ligt eraan hoe je het aanpakt :
- Als je niet aan "Vooraf inlezen" doet dan wordt het waarschijnlijk al gauw een naar avontuur...
- Als je wel vooraf genoeg informatie verzamelt dan is het een eitje :)
Hulliee schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:45:
Ik ben ook overgestapt van Dune naar Nvidia Shield.
Qua geluid geen verschil (en dat is positief!).
Qua beeld een enorm groot verschil. Dat zit hem voornamelijk in de ondersteuning van .x265, HDR (tov Dune Solo)
Qua BluRay-menu's: Dune ondersteunt java-menus en dat wordt niet lekker ondersteund op de Shield.
Java moet dood! Verschrikkelijke meuk is het! :r

Kodi kan gewoon de boel correct uitlezen en je een menu voorschotelen met de chapters en zo : Veel fijner! d:)b
StGermain schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:38:
Zat mensen die aparte mappen of zelfs meerdere HDD's hebben die prima samenwerken in één grote Scraped Library dus dat moet gewoon kunnen! ;)

Iets wat Plex echter gegarandeerd niet kan : Een Client leveren voor Linux distro's :/
Om over het licentie gedoe en het gedoe in het verleden maar niet te beginnen...
NoahAmber schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:27:
Kwam af van een Dune 4K Pro en heb nu die 2019 Nvidia al een maand of twee staan.

Dat ding vreet echt alles.
De Shield TV heeft één groot voordeel t.o.v. heel veel andere apparaten : De Nvidia GPU in de ARM based Tegra SoC :)

En als je daar ook nog eens de juiste software tegenaan gooit dan heb je al gauw een bijna perfect apparaat!
Zie ook : https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916
Alle kastjes hebben namelijk nog steeds hun eigen voor en nadelen dus een 100% perfect apparaat bestaat helaas niet ;)
NOFI, maar pak eens https://gathering.tweakers.net/ erbij en vraag je eens af : Wat is Kodi ?
Dan kom je al gauw uit op : Client Software Algemeen
En daar staat : Grote Kodi topic - deel XVI

That's it! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
nero355 schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:36:
[...]

Iets wat Plex echter gegarandeerd niet kan : Een Client leveren voor Linux distro's :/
Om over het licentie gedoe en het gedoe in het verleden maar niet te beginnen...
Wat is er mis met een simpele browser?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bij voorkeur gaan de Kodi-specifieke en Plex-specifieke discussies verder in de daarvoor respectievelijke topics, zeker als het niet Shield TV specifiek is:

Topicreeks: [ervaringen] XBMC Media Center (voor Kodi)
Topicreeks: [Plex/Nine] Ervaringen & Discussie
[...]

Oneens. Er zijn zat mensen die een Shield TV enkel als streamingdoos gebruiken. Kodi is typisch iets dat door tweakers veel wordt gebruikt (en terecht!), maar de massa die enkele een 'smart TV box' koopt doet daar niets mee.

[ Voor 47% gewijzigd door The Zep Man op 06-12-2020 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StGermain schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:52:
Wat is er mis met een simpele browser?
Heel weinig, maar niet handig i.c.m. HTPC gebruik :)

Iets wat we trouwens nog steeds na al die jaren onder Android TV missen! -O-
En NEE : Die ranzige Puffin Browser is geen fatsoenlijke oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:55:
Iets wat we trouwens nog steeds na al die jaren onder Android TV missen! -O-
En NEE : Die ranzige Puffin Browser is geen fatsoenlijke oplossing!
Je kan Google Chrome proberen, ook al schijnt het (niet getest!) dat die niet met afstandsbedieningen werkt.

Helaas is er niets officieel Android TV dat de moeite waard is.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 06-12-2020 18:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The Zep Man schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:58:
Je kan Google Chrome proberen, ook al schijnt het (niet getest!) dat die niet met afstandsbedieningen werkt.
Je kan tegenwoordig niet meer om dat ellendige YouTube heen als je een Tutorial/Guide of gewoon info voor/over iets zoekt lijkt het wel! _O- -O-

Anyway...

De video effe snel doorgescrolled en zo te zien gebruikt hij geen aparte software om Google Chrome in langscape mode om te gooien dus dat is opzich al best wel positief :)
Dat je dan nog een losse muis+toetsenbord nodig hebt is geen ramp, want daar zijn zat oplossingen voor tekoop!
Helaas is er niets officieel Android TV dat de moeite waard is.
Ik blijf dat echt vreemd vinden net als de beslissing van Sony om de nieuwste PlayStation zonder browser te leveren : Zelfs de WebOS TV's hebben zo'n ding! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drieston84
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 04-10-2024
Hoi allemaal,

sinds dit weekend hebben we een shield tv (P3430) waar we graag de caiway multiscreen app op willen zetten. Ik kan deze alleen niet weer vinden in de play store. Heeft iemand hier ervaring mee, hoe kan ik deze app er het makkelijkst op zetten?

Hoor graag van iemand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:09:
Ik blijf dat echt vreemd vinden net als de beslissing van Sony om de nieuwste PlayStation zonder browser te leveren : Zelfs de WebOS TV's hebben zo'n ding! :D
Browsers zijn een risico om eigen code mee te kunnen draaien. Zie de hardware en software kwetsbaarheden uit het verleden (inclusief geheugenuitleesaanvallen).
Drieston84 schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:41:
sinds dit weekend hebben we een shield tv (P3430) waar we graag de caiway multiscreen app op willen zetten. Ik kan deze alleen niet weer vinden in de play store. Heeft iemand hier ervaring mee, hoe kan ik deze app er het makkelijkst op zetten?
Download de APK (bijvoorbeeld via APKPure.com) en sideload die op de Shield TV als smartphone applicatie. De afstandsbedieningfunctie werkt waarschijnlijk niet, maar mogelijk werkt alles met een toetsenbord+muis.

[ Voor 40% gewijzigd door The Zep Man op 06-12-2020 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 09:47
[...]

@The Zep Man Is degene die je wil vragen. Hij weet er het meeste van en heeft voor de uitgebreide start post gezorgd in het afgelopen jaar. Ik heb er zeer weinig verstand van. Ik vond het gewoon tof om een topic er voor te hebben toen de Shield net uit was jaren geleden. Ondanks dat ik het een tof apparaat vind heb ik hem zelf nog nooit gekocht

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:46:
Browsers zijn een risico om eigen code mee te kunnen draaien. Zie de hardware en software kwetsbaarheden uit het verleden (inclusief geheugenuitleesaanvallen).
Mja, als we zo gaan beredeneren dan is het einde zoek IMHO en kunnen we van alles en nog wat gaan beperken... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocoprinsje68
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-03 09:59
Nvidia shield geeft ineens blauw beeld .
Heb vanalles geprobeerd .hdmi kabel vervangen , shield gereset en zelfs een ander apparaat aangesloten wie trouwens wel werkt.
Maar ik krijg het logo in beeld dan zie je dat er geschakeld word ik krijg dan blauw beeld .
Wat kan ik er aan doen ,,?
De shield rechtstreeks aan tv werkt prima.
De onkyo receiver gereset
Maakt allemaal niks uit ik blijf blauw beeld houden.
Het heeft altijd gewerkt maar nu niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
chocoprinsje68 schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:39:
De onkyo receiver gereset
Maakt allemaal niks uit ik blijf blauw beeld houden.
Klinkt als een gaar Onkyo HDMI board :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drieston84
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 04-10-2024
The Zep Man schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:46:
Download de APK (bijvoorbeeld via APKPure.com) en sideload die op de Shield TV als smartphone applicatie. De afstandsbedieningfunctie werkt waarschijnlijk niet, maar mogelijk werkt alles met een toetsenbord+muis.
Dank voor de hulp The Zep Man. Hier kan ik verder mee :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
In de OP staat de benodigde informatie helaas ook niet. Misschien kan @Robolokotobo dat een keer toevoegen (uitleg standaard, geavanceerd, expert en passthrough instellingen).
Dat is wel eens langsgekomen in dit topic. Een linkje daarnaar is toegevoegd in de topicstart, onder 'Audio passthrough werkt niet, en/of Dolby Atmos komt niet aan bij de receiver of sound bar'.
nero355 schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:32:
Mja, als we zo gaan beredeneren dan is het einde zoek IMHO en kunnen we van alles en nog wat gaan beperken... :/
Het is wat cynisch, maar zo denken fabrikanten inderdaad. Zij willen idealiter bepalen wat jij wel en niet met jouw apparatuur kan doen, want zij zullen de kans op winstmaximalisatie maar eens missen. ;)

Even Shield TV specifiek: het ontbreken van een browser wordt waarschijnlijk niet afgedwongen door Google. Het is waarschijnlijker dat het idee van een browser op een Android TV box niet past bij de gebruikerservaring waardoor zij dit niet via de Play Store toestaan. Daardoor is er weer weinig motivatie om een browser voor Android TV te ontwikkelen (wat niet zo moeilijk zou moeten zijn). Volgens mij is iedereen vrij om te ontwikkelen voor Android TV, ondanks dat Google voor sommige ideeën niet zal meewerken.
chocoprinsje68 schreef op zondag 6 december 2020 @ 20:39:
Heb vanalles geprobeerd .hdmi kabel vervangen , shield gereset en zelfs een ander apparaat aangesloten wie trouwens wel werkt.
Maar ik krijg het logo in beeld dan zie je dat er geschakeld word ik krijg dan blauw beeld .
Wat kan ik er aan doen ,,?
De Shield TV geeft pas blauw beeld als vanaf de lagere resolutie tijdens het booten wordt overgeschakeld naar een hogere. Zoals @nero355 al noemt is het waarschijnlijk het HDMI bord in je Onkyo receiver die kapot aan het gaan is. Dit kan je testen door een ander apparaat met de geconfigureerde resolutie van je Shield TV aan te sluiten.

Wat je omschrijft is niet onbekend. Welk model Onkyo heb je?

[ Voor 66% gewijzigd door The Zep Man op 07-12-2020 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Zojuist Kodi 19 matrix beta geïnstalleerd. Tijdens het afspelen van een serie in 4K HDR kwaliteit merk ik dat bij snelle bewegingen het beeld soms hapert. De bestanden komen van een externe WD hard disk. Welke media player gebruiken jullie? Ik wil het graag testen en hoor graag jullie tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
thekvnz schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:49:
Zojuist Kodi 19 matrix beta geïnstalleerd. Tijdens het afspelen van een serie in 4K HDR kwaliteit merk ik dat bij snelle bewegingen het beeld soms hapert. De bestanden komen van een externe WD hard disk. Welke media player gebruiken jullie? Ik wil het graag testen en hoor graag jullie tips!
Kodi is het probleem niet, in ieder geval is het bij de Stable release geen issue.
Probeer dat eerst eens, gewoon Kodi uit de Play Store in plaats van een Beta die misschien nog issues bevat.

Ik gebruik zowel Kodi als Plex en met beide geen issues met 4K HDR bestanden.
Kan ook zijn dat je gewoon een brak bestand hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
pagani schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:40:
[...]

Dat werkt bij mij ook zo prima, ik heb al jaaaren mijn speelfilms, series en muziek in een mapstructuur opgeslagen, als ik in die structuur kan bladeren vind ik snel wat ik zoek, en in Kodi kan je makkelijk verschillende bronnen aan bv de filmbibliotheek toevoegen, terwijl je de films wel in een doorlopend menu kan zien desgewenst.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:31
Omdat ik Plex gebruik, zat het geheugen van mijn Shield Pro in no time vol (indexeren plex). Hiervoor had ik "even snel" en usb3.0 stick aan de Shield gehangen. Deze heeft het welgeteld 3 maanden volgehouden!
USB stick is naar de knoppen, Kodi zegt "waiting for external storage..." mooi balen dus.

Toch maar een SSD aan de Shield hangen om dit te voorkomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:53
Stef012 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:05:
Omdat ik Plex gebruik, zat het geheugen van mijn Shield Pro in no time vol (indexeren plex). Hiervoor had ik "even snel" en usb3.0 stick aan de Shield gehangen. Deze heeft het welgeteld 3 maanden volgehouden!
USB stick is naar de knoppen, Kodi zegt "waiting for external storage..." mooi balen dus.

Nadeel van plex :)
Als je alleen via je shield/tv kijkt, zou ik Kodi adviseren.
Of je moet Plex goed instellen, dat ie niet indexeert. (ben er geen expert in :) )

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Mijn USB stick ging ook snel kapot. Die was gewoon erg warm/heet in de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Nadeel van Plex Server op de Shield draaien.

Even goed het onderscheid maken tussen de Plex server en de client.
Als je de Plex Server ergens anders draait, op je NAS bijvoorbeeld, dan heb je dat issue niet.
(Of een externe SSD of harde schijf als opslag aan je Shield zoals al gemeld)

Dan heb je op de Shield alleen de Plex Client, en dat werkt prima.

[ Voor 8% gewijzigd door RobbieT op 11-12-2020 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
mucuracat schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:48:
[...]

Nadeel van plex :)
Als je alleen via je shield/tv kijkt, zou ik Kodi adviseren.
Of je moet Plex goed instellen, dat ie niet indexeert. (ben er geen expert in :) )
Denk een nadeel van een grote media library. Kodi slaat ook alle thumbnails en metadata op op de shield. Ruimte op de shield is gewoon beperkt. En ja een SSD extern lost dat gewoon op :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:53
HEY_DUDE schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:35:
[...]

Denk een nadeel van een grote media library. Kodi slaat ook alle thumbnails en metadata op op de shield. Ruimte op de shield is gewoon beperkt. En ja een SSD extern lost dat gewoon op :*)
Nee, Plex heeft nadeel dat sommige media opnieuw codeert. Je krijgt dan een kopie van een mediabestand met net iets andere bitrate/geluid, wat dan ook.
Hij past media aan naar het apparaat die het kan bekijken

Hier door kunnen er meerdere versies van desbetreffende media op je schijf staan. In zelfde map als desbetreffende media. Er wordt dus een kopie neer gezet in map genaamd plex.

Dus loopt je schijf sneller vol, als je niet oplet :)
En dus wordt je stickie door dat gecodeer ook meer belast.

Heb ook stickie in nvidia, meer op apps te installeren en intern geheugen vrij te houden.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
Arjantje72 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:59:
[...]

Mijn USB stick ging ook snel kapot. Die was gewoon erg warm/heet in de Shield.
De USB is was bij mij ook regelmatig behoorlijk heet. Ik merkte al dat deze af en toe niet te gebruiken was. Dan kon ik Plex en Kodi (stond ook extern) niet gebruiken. Ik heb nog garantie op de USB, maar misschien dus een SSD onder de kerstboom :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HEY_DUDE schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:35:
[...]
Klopt, je dient binnen Kodi ook wat aan te passen/uit te schakelen anders gaat het hard met de gebruikte opslagruimte (indien een flinke bibliotheek). Op een 16GB Shield is dit een mindere uitdaging dan op een 8GB (ander merk) tegenhanger. En anders zijn er ook nog cleaners om je database eens goed op te schonen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
hardware-lover schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:15:
[...]

Klopt, je dient binnen Kodi ook wat aan te passen/uit te schakelen anders gaat het hard met de gebruikte opslagruimte (indien een flinke bibliotheek). Op een 16GB Shield is dit een mindere uitdaging dan op een 8GB (ander merk) tegenhanger. En anders zijn er ook nog cleaners om je database eens goed op te schonen.
Dat wist ik niet, bedankt voor de tip.
Daar ga ik eens induiken. Met de pro is het misschien niet nodig maar wie weet :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

hardware-lover schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:15:
Koop of bouw toch een NAS mensen!

Dan kan je al die zooi lekker daarop laten! :Y)

Daarnaast zie ik ook het nut van scrapen niet als je toch al weet wat je voor media daarop hebt staan : Files & Folders View van Kodi FTW!!! 8) :*)
Ik draai alleen een MySQL/MariaDB database om de Watch Status/Progress bij te houden... That's it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
mucuracat schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:43:
[...]

Nee, Plex heeft nadeel dat sommige media opnieuw codeert. Je krijgt dan een kopie van een mediabestand met net iets andere bitrate/geluid, wat dan ook.
Hmm misschien een kleine buffer extra op de shield? Mocht je van pre transcoderen gebruik maken dan komen de kopieën in dezelfde folder als je originelen te staan. Meestal dus je NAS of externe HDD. Heb net van de week een migratie gedaan van mijn plex library van mijn shield 2017 in de slaapkamer naar de shield 2019 in de woonkamer. Ben geen getranscode bestanden tegengekomen. De GB”s aan data was allemaal database en thumbnails hier. Ben een hevige gebruiker van Plex op mobiel, smart TV en wat al niet meer. Ik kan jouw opmerking niet zo goed plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
nero355 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:40:
[knip]

Daarnaast zie ik ook het nut van scrapen niet als je toch al weet wat je voor media daarop hebt staan : Files & Folders View van Kodi FTW!!! 8) :*)
Ik draai alleen een MySQL/MariaDB database om de Watch Status/Progress bij te houden... That's it!
Het oog wil ook wat, en als je alleen in huis bent dan weet jij misschien wel wat er aan media beschikbaar is, maar dat geldt dan niet voor de eventuele huisgenoten. Al zolang ik hier thuis het "media" verzorg (en dit gaat al jaren en jaren zo), krijgen ze het lekkers smakelijk voorgeschoteld, niet smakeloos. We accepteren toch ook geen folder/file view op Netflix, Prime Video, Disney+, Apple TV+, enz. enz.?

Al het media staat al op een flinke NAS hier, maar de meeste gebruikers draaien hun database lokaal (op het afspeelapparaat dus), en dan krijg je na verloop van tijd toch een aardig uit de kluiten gewassen database, en die moet je onderhouden bij een beperkte opslag.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
hardware-lover schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 22:32:
[...]

Al het media staat al op een flinke NAS hier, maar de meeste gebruikers draaien hun database lokaal (op het afspeelapparaat dus), en dan krijg je na verloop van tijd toch een aardig uit de kluiten gewassen database, en die moet je onderhouden bij een beperkte opslag.
Dat is nou precies een mooie reden om Plex, JellyFin of Emby te draaien.

De server draait op de NAS, heb je daar de database en iedereen in huis z'n eigen account met persoonlijke kijk/luister geschiedenis op alle apparaten waar je op af kan spelen.

Is toch een veel elegantere oplossing als je die NAS toch hebt en je meer gebruikers in huis hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
We accepteren toch ook geen folder/file view op Netflix, Prime Video, Disney+, Apple TV+, enz. enz.?
Had ook graag een folder/file view gehad in die applicaties. Bestaande overzichten voelen te willekeurig en rommelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbieT schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 22:49:
[...]
Dat is nou precies een mooie reden om Plex, JellyFin of Emby te draaien.

De server draait op de NAS, heb je daar de database en iedereen in huis z'n eigen account met persoonlijke kijk/luister geschiedenis op alle apparaten waar je op af kan spelen.

Is toch een veel elegantere oplossing als je die NAS toch hebt en je meer gebruikers in huis hebt?
Al meerdere keren een kans gegeven, dat zijn simpelweg niet de juiste oplossingen voor mij. En die database centraal plaatsen is zo moeilijk ook niet, dat heb ik jaren wel zo gedaan, maar heb nu gekozen voor de meest simpele oplossing omdat ik voor andere afspeeloplossingen heb gekozen hier in huis (en elders ook).

@The Zep Man, smaken verschillen nu eenmaal :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
nero355 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:40:
[...]

[...]

Dit begrijp ik. Helaas is mijn DS214+ niet geschikt om de Plex server op te laten draaien...
Om Plex te testen had ik deze dus op de Shield geïnstalleerd. Dus in no time het geheugen vol...

Iets met oorzaak en gevolg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het oog wil ook wat, en als je alleen in huis bent dan weet jij misschien wel wat er aan media beschikbaar is, maar dat geldt dan niet voor de eventuele huisgenoten. Al zolang ik hier thuis het "media" verzorg (en dit gaat al jaren en jaren zo), krijgen ze het lekkers smakelijk voorgeschoteld, niet smakeloos.
Meestal kijk/volg je toch met zijn allen dezelfde dingen dus daar zie ik ook geen probleem eerlijk gezegd, tenzij het om een heel studentenhuis gaat of zo :? :D
We accepteren toch ook geen folder/file view op Netflix, Prime Video, Disney+, Apple TV+, enz. enz.?
Dat is dan ook niet te vergelijken IMHO omdat het om een veel groter aanbod gaat en je misschien op bepaalde momenten naar iets nieuws op zoek zal gaan en dan juist alle "IMDB Info" nodig hebt :)

Maar...

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die een wat compactere overview willen voor de dingen die ze regelmatig kijken/volgen, zoals @The Zep Man al zei :*)
In dat opzicht vind ik bijvoorbeeld Spotify echt verschrikkelijk slecht!
Stef012 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:22:
Dit begrijp ik. Helaas is mijn DS214+ niet geschikt om de Plex server op te laten draaien...
Om Plex te testen had ik deze dus op de Shield geïnstalleerd. Dus in no time het geheugen vol...

Koop een (tweedehands) Intel NUC achtig kastje erbij en draai het daarop : Probleem opgelost! :Y)

Heb je ook nog eens een veel flexibeler apparaat dan zo'n kant en klare NAS wat betreft allerlei andere software erop draaien! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:36:
[...]
Meestal kijk/volg je toch met zijn allen dezelfde dingen dus daar zie ik ook geen probleem eerlijk gezegd, tenzij het om een heel studentenhuis gaat of zo :? :D
Misschien dat dit elders binnen een gezin zo gaat, maar hier in huis eigenlijk niet? Mijn interesses zijn heel anders dan die van mijn vrouw, en dat geldt eveneens voor mijn kinderen, als ze een beroep willen doen op onze media bibliotheek. Thuis kijken ze vooral naar wat er via streaming beschikbaar is, hier in huis wat daar buiten valt. Dat is over de jaren heen wel aardig geslonken want als ik een legale streamingdienst kan activeren dan zal ik niet schromen om dat abonnement aan te gaan (mits interessant vwb aanbod).

Ik denk eigenlijk dat studenten meer genegen zijn om naar dezelfde dingen kijken, gezien ze zowat in dezelfde leeftijdsgroep zitten ;)
Dat is dan ook niet te vergelijken IMHO omdat het om een veel groter aanbod gaat en je misschien op bepaalde momenten naar iets nieuws op zoek zal gaan en dan juist alle "IMDB Info" nodig hebt :)

Maar...

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die een wat compactere overview willen voor de dingen die ze regelmatig kijken/volgen, zoals @The Zep Man al zei :*)
In dat opzicht vind ik bijvoorbeeld Spotify echt verschrikkelijk slecht!
Zoals ik al schreef, sinds de opkomst van de online streamingdiensten is het lokale aanbod hier flink geslonken, maar dat is nog steeds heel redelijk. Je ziet wel steeds vaker dat ik media lokaal heb staan wat (flink) later in het aanbod van een streamer terecht is gekomen. Dan is dat lokale aanbod eigenlijk overbodig, maar dat is niet werkelijk rampzalig.

V.w.b. presentatie, laat dan gewoon een persoonlijk iets blijven, in zijn meest simpele dan wel complexe vorm d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Hoe is de ervaring met stremio?
Bij mij speelt hij helemaal geen video’s van youtube af. Dat wordt t wel gemis bij trailers bekijken.
Ik heb app verdwijderen en opnieuw installeren. Het resultaat blijft hetzelfde.
(Stremio encountered an error with this player)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 21:30
Stef012 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:22:
[...]

Waarom is de 214+ niet geschikt? Het draait op mn 713+ als een zonnetje 8)

Ik had problemen met de shield 2019 pro afstandsbediening. Deze gaf plots geen signaal meer en hij lichtte ook niet op als je hem oppakte. Het resetten leek wel te werken want ik hoorde wel de piep. Het bedienen bleek echter nog steeds niet te werken.

Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat je na het resetten de afstandsbediening ook weer moet pairen. Dit leek me logisch maar Nvidia wijst er niet op na het resetten :O

Scheelt een hoop frustratie denk ik voor velen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bongoarnhem op 13-12-2020 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
Bongoarnhem schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:46:
[...]

Trancoden van bestanden zal misschien niet goed werken, maar dat wil je binnenshuis toch niet.

En hardware support voor transcoden is er sowieso alleen met een Plex Pass.
Softwarematig transcoden is zelfs op de nieuwste NAS-en niet echt een succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bongoarnhem schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:46:
Draait net ARM SoC : pricewatch: Synology DiskStation DS214+
vs.
Veel snellere Intel Atom SoC : pricewatch: Synology DiskStation DS713+

Dus dat lijkt me helemaal niet zo raar, naast de eventuele softwarematige beperkingen vanuit Synology :)
Ik had problemen met de shield 2019 pro afstandsbediening. Deze gaf plots geen signaal meer en hij lichtte ook niet op als je hem oppakte. Het resetten leek wel te werken want ik hoorde wel de piep. Het bedienen bleek echter nog steeds niet te werken.

Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat je na het resetten de afstandsbediening ook weer moet pairen. Dit leek me logisch maar Nvidia wijst er niet op na het resetten :O

Scheelt een hoop frustratie denk ik voor velen.
Als je de Remote reset dan is die ook zijn BT Pairing List kwijt dus zo raar is dat niet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobbieT schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:01:
En hardware support voor transcoden is er sowieso alleen met een Plex Pass.
En al wil je toch vrij transcoden, kijk dan naar Jellyfin. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe115
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:26
Spe115 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 23:46:
Net uit frustratie systeemgeluiden uitgezet in het hoofdmenu van de Shield.

Probleem: met regelmaat lijken de navigatie geluiden"stuk" te gaan, van het normale "tik" van links naar rechts en "zoef" bij selectie, naar een doffe pok bij allebovenstaande handelingen.

Even voor de upgrade naar de laatste firmware werden de systeemgeluiden correct weergegeven, daarna niet meer. Ergens ben ik er van overtuigd dat ze het ineens een keer weer gaan doen, maar daar zat sinds de laatste keer weken tussen.

Het gekke is wel dat in kodi diezelfde systeemgeluiden het gewoon wel doen.

Iemand dezelfde ervaring?
Zijn er ondertussen meer met dit probleem of heeft iemand een oplossing? Hoe goed of slecht is de tweede beta van versie 19 Matrix?

Ideeën zijn welkom. _/-\o_

LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30 Synology DS923+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haasnoot94
  • Laatst online: 08:34
Hi allen,

Vandaag heb ik een Nvidia shield tv pro mogen ontvangen. Werkt helemaal top, afgezien van één ding. Excuses als dit het verkeerde topic is hiervoor, het kan namelijk ook een plex issue zijn (of user error).

De setup is als volgt: Shield TV Pro > Soundbar (Samsung HW--Q90R) > TV (Samsung Q90T).

Op mijn laptop heb ik als test een plex media server opgestart. Via de plex client op de Shield speel ik een film af met een DTS-HD 5.1 track. Hierbij speelt de audio vloeiend, maar het beeld hapert. Als ik de PCM stereo track selecteer speelt zowel video als geluid vloeiend af.

HDMI passthrough staat aan op de shield en op de server staat transcoding uit.

Nu speel ik deze concertregistratie natuurlijk het liefst met de 5.1 track, maar het spoor is mij bijster waarom het beeld niet vloeiend afspeelt. Herkent iemand zich in dit probleem. Ik weet even niet waar ik moet zoeken.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
Kan iemand mij iets vertellen over de mogelijkheden van dolby atmos met een hoofdtelefoon op de Shield?
Kan dit bijvoorbeeld met een bluetooth hoofdtelefoon of met een 3,5 jack via de controller?
En welke hoofdtelefoon gebruik jij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Haasnoot94 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 00:07:
Nu speel ik deze concertregistratie natuurlijk het liefst met de 5.1 track, maar het spoor is mij bijster waarom het beeld niet vloeiend afspeelt. Herkent iemand zich in dit probleem. Ik weet even niet waar ik moet zoeken.. :?
Het lost je probleem met Plex niet op, maar hoe speelt hetzelfde bestand direct op de Shield TV/via het netwerk af met bijvoorbeeld Kodi of Jellyfin?
PCan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:37:
Kan iemand mij iets vertellen over de mogelijkheden van dolby atmos met een hoofdtelefoon op de Shield?
Kan dit bijvoorbeeld met een bluetooth hoofdtelefoon of met een 3,5 jack via de controller?
En welke hoofdtelefoon gebruik jij?
Voor Atmos heb je een apparaat nodig dat Amos kan afspelen. Tot zover ik dat begrijp werkt dat enkel over HDMI. Mogelijk kan je vervolgens via dat apparaat een hoofdtelefoon aansluiten, maar ik twijfel dan aan de toegevoegde waarde van Atmos in deze situatie (als die er al is).

[ Voor 38% gewijzigd door The Zep Man op 16-12-2020 16:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haasnoot94
  • Laatst online: 08:34
The Zep Man schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:10:
[...]
Het lost je probleem met Plex niet op, maar hoe speelt hetzelfde bestand direct op de Shield TV/via het netwerk af met bijvoorbeeld Kodi of Jellyfin?
Ik heb zojuist Kodi met Plex add-on geinstalleerd op de Shield. Het concert speelt dan wel vloeiend af. Lijkt dus een probleem in de plex app te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Haasnoot94 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:20:
[...]

Ik heb zojuist Kodi met Plex add-on geinstalleerd op de Shield. Het concert speelt dan wel vloeiend af. Lijkt dus een probleem in de plex app te zijn.
Je kan even deze instellingen op de Plex Client op de Shield TV proberen.

Verder kan ik je niet helpen, helaas. Ik gebruik zelf geen Plex. Als je media afspeelt in eigen huis kan je ook Kodi en een file share (SMB of NFS) proberen, maar mogelijk is de Plex addon voldoende voor jou.

• PCan
@The Zep Man Neen. Dolby Atmos is via Windows 10 mogelijk met de Dolby Access app voor hoofdtelefoon.
Volgens de recensies die ik las komt daar een goed resultaat uit. De software maakt van een "gewone" hoofdtelefoon met 2 stereo drivers een virtuele Dolby atmos "opstelling". Ik vraag me alleen af of dit via de Shield met Android ook mogelijk is.

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 20:14
Morgen ontvang ik ook de Shield Pro, op coolblue is hij 194 euro op dit moment.

Mijn Q7F van Samsung heeft een plex app maar ik heb toch altijd het gevoel gehad dat de 100mbit ethernet verbinding daar het zwakste schakel in is en wil graag hoge bitrate films streamen vanaf mijn PC.

Voorheen gebruikte ik dus mijn i7 6700k @ 4400mhz maar met 4k rips + subtitles er bij trekt hij dat amper, vaak 100% cpu usage, wat ook aardig wat stroom kost.

Vooralsnog wil ik gebruik maken van Plex om zo mijn "idle" computer te bereiken voor storage, maar zal ook zeker naar KODI kijken, want ik begrijp dat deze ook gewoon toegang tot mijn PC storage kan krijgen en directplay kan afspelen?
Pagina: 1 ... 89 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.