@FredgieV
PS: het lijkt erop dat je het voor het streamen van games vanuit de laptop dit wilt doen. Met een Raspberry Pi + een client als Steam Link, Parsec of Moonlight bereik je hetzelfde volgens mij. Ook iets om te overwegen als het je puur daarom gaat.
Volgens mij valt er niet zo veel te verbeteren als je Shield zelf al 4K uitzend. Dan zal de Shield doormiddel van AI upscaling je content in lagere resolutie upscalen. Zelf heb ik geen 4K tv maar wel een 1440P monitor waar ik het fantastisch vind upscalen. Maar misschien doet je AVR het wel beter. Gewoon proberen, je kan 1 van de twee gewoon uit doen.Ik stel me de vraag of de technische verbeteringen meteen zullen toenemen als vanaf shield door denon-AVR naar SmartTV media gestuurd wordt of zal dit hetzelfde zijn als bij ARC-connectie? Momenteel wordt gewerkt met HDMI 2.0-bekabeling.
Ik heb zelf een laptop met deze videokaart gehad en bij moderne games had ik wel moeite met 1440P moet ik zeggen. Dit dan wel bij lokaal afspelen dus weet niet hoe het met encoding naar je tv zal zijn. Het zal hit or miss zijn. Hangt er van af welk spel je speelt en bereid bent de Settings te verlagen om het op 4K te spelen. Eventueel kan je ook gewoon op 1080P spelen, dat zou gewoon moeten werken denk ik.Waarom dan toch de shield pro? Graag zou ik af en toe ook games willen streamen naar de smartTV. Ik heb een laptop met een GTX970M en hierbij vraag ik mij af of dit voldoende is qua grafische kaart (laptop is full hd, terwijl smartTV 4K)? Het gaat hier dus om lokaal gamen via gamestream. Of is steamlink (eveneens aangestuurd vanaf shield tv pro) hier beter voor?
In ieder geval blijft de uitzend resolutie van je Shield hetzelfde als je het gewoon op 4K zet. Desnoods met de upscaler van je AVR of je Shield zal het er goed uitzien op deze resolutie.Daarnaast wil ik gebruik kunnen maken van apps zoals VRTNu. Deze app streamt in 1080p (vermoed ik) naar een chromecast, Zal shield of denon dit vervolgens upscalen naar 4K?
Als je een 2019 model shield koopt (geen idee bij eerdere modellen) dan heeft je afstandsbediening een IR blaster waarmee je de volume kan instellen van je AVR of desnoods TV. Volgens mij gaat dit niet via HDMI CEC.Wat met volume-aanpassing? Ik lees op de website van nvidia dat dit makkelijk in te stellen is via HDMI-CEC. Betekent dit dat automatisch het volume van de versterker geregeld kan worden, wijzend naar de smartTV? Zowel versterker als shield zouden namelijk achter een kastdeur verdwijnen. Van wat ik lees, is zowel de controller als de remote via bluetooth, maar de remote ook via IR. IR is dan vermoed ik enkel nodig om te pointen in line-of-sight naar SmartTV?
Kwestie van zelf proberen. Heb er zelf geen ervaring mee maar het gaat erom wat je zelf vind. Niet wat een persoon op internet je verteld.Ook lees ik zaken dat de upscaling beter af wordt gezet op de AVR indien deze van de shield gebruikt wordt. Klopt dit?
PS: het lijkt erop dat je het voor het streamen van games vanuit de laptop dit wilt doen. Met een Raspberry Pi + een client als Steam Link, Parsec of Moonlight bereik je hetzelfde volgens mij. Ook iets om te overwegen als het je puur daarom gaat.