|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Hier een 212+ en met Kodi stream ik alles makkelijk(4k files van 80GB groot).Stef012 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:22:
[...]
Dit begrijp ik. Helaas is mijn DS214+ niet geschikt om de Plex server op te laten draaien...
Om Plex te testen had ik deze dus op de Shield geïnstalleerd. Dus in no time het geheugen vol...
Iets met oorzaak en gevolg
Plex niet geprobeerd.
Vergeet Plex. Dat heb je echt niet nodig om media van je DS214+ af te spelen op je Shield TV.Stef012 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:22:
[...]
Dit begrijp ik. Helaas is mijn DS214+ niet geschikt om de Plex server op te laten draaien...
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
[ Voor 10% gewijzigd door Timmiboy op 21-12-2020 00:46 ]
Heb je dit topic al eens doorgelezen?Timmiboy schreef op maandag 21 december 2020 @ 00:45:
Goedendag allemaal. Ik ben aan het kijken om een Nvidia Shield aan te schaffen. Ik gebruik hem voornamelijk voor 4K TrueHD Atmos films, die ik stream via mijn nas server. Ook de Tidal Dolby Atmos functie is hierbij een toegevoegde waarden voor mij om deze player aan te schaffen. Hoe zijn de prestaties van deze speler met betrekking tot films? zijn hier ook nog extra grafische toepassingen voor mogelijk? Ik kreeg namelijk ook mee dat er Dolby Vision mogelijkheden waren betreft streamen via de nas
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik ben er over aan het nadenken om de hdd on de shield tv pro (2019) te vervangen met een ssd om zo een nog snellere ervaring en snelheid wil behalen.
Is er iemand die dit heeft gedaan met zijn shield zoja, hoe was je ervaring?
Dat kan niet, want de 2019 Pro heeft alleen ingebouwd eMMC/UFS geheugenJarlaxz schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:51:
Ik ben er over aan het nadenken om de hdd on de shield tv pro (2019) te vervangen met een ssd om zo een nog snellere ervaring en snelheid wil behalen.
Is er iemand die dit heeft gedaan met zijn shield zoja, hoe was je ervaring?
Alleen de 2015 Pro had een 2,5 inch HDD die met wat gepruts te vervangen was
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Oh ik had geen idee. Bedankt voor je antwoord 😬nero355 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 00:41:
[...]
Dat kan niet, want de 2019 Pro heeft alleen ingebouwd eMMC/UFS geheugen
Alleen de 2015 Pro had een 2,5 inch HDD die met wat gepruts te vervangen was
Verder loop ik er tegenaan dat de Shield de controller niet herkent zodra ik 'em aan doe. Is daar een speciale procedure voor? Al moet ik eerlijk bekennen dat ik bijna zeker weet dat de Xbox One controller momenteel niet over de laatste firmware beschikt, dus wellicht dat dat er ook mee te maken heeft (vanavond even regelen).
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
10 seconden lang de home knop (het Xbox logo) ingedrukt houden. Volgens mij gaat de controller ook vanzelf uit na een aantal minuten wanneer de Shield TV uit staat, en ook als je hem niet gebruikt wanneer de Shield TV toch aan blijft staan en er een verbinding is.Rossi46 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:58:
maar als jullie je Xbox One controller (versie met BT) gebruiken op de Shield, hoe zetten jullie die dan weer uit als je klaar bent met gamen?
Zoals de TS noemt is het verstandig om het te voorzien van de laatste firmware. Dat lost het e.e.a. op aan problemen. Kan met een Xbox One, maar ook met een Windows PC.Verder loop ik er tegenaan dat de Shield de controller niet herkent zodra ik 'em aan doe. Is daar een speciale procedure voor? Al moet ik eerlijk bekennen dat ik bijna zeker weet dat de Xbox One controller momenteel niet over de laatste firmware beschikt, dus wellicht dat dat er ook mee te maken heeft (vanavond even regelen).
[ Voor 53% gewijzigd door The Zep Man op 22-12-2020 12:35 ]
Misschien overbodig, maar dit kan je doen met de xbox accessoires app uit de windows store.Zoals de TS noemt is het verstandig om het te voorzien van de laatste firmware. Dat lost het e.e.a. op aan problemen. Kan met een Xbox One, maar ook met een Windows PC.
Heeft mij ook even gekost voordat ik dit uitgevogeld had
Ik ben verstopt zoek een ander :P
In de TS wordt daarom gelinkt naar de officiële instructies, waar dit allemaal in staat.kaasszje schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:36:
Misschien overbodig,
Ik heb dit probleem helaas ook bij sommige concert rips. Het lijkt op een bug in de Plex client voor de Shield. Geluid loopt goed maar het beeld hapert enorm.Haasnoot94 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 00:07:
Hi allen,
Vandaag heb ik een Nvidia shield tv pro mogen ontvangen. Werkt helemaal top, afgezien van één ding. Excuses als dit het verkeerde topic is hiervoor, het kan namelijk ook een plex issue zijn (of user error).
De setup is als volgt: Shield TV Pro > Soundbar (Samsung HW--Q90R) > TV (Samsung Q90T).
Op mijn laptop heb ik als test een plex media server opgestart. Via de plex client op de Shield speel ik een film af met een DTS-HD 5.1 track. Hierbij speelt de audio vloeiend, maar het beeld hapert. Als ik de PCM stereo track selecteer speelt zowel video als geluid vloeiend af.
HDMI passthrough staat aan op de shield en op de server staat transcoding uit.
Nu speel ik deze concertregistratie natuurlijk het liefst met de 5.1 track, maar het spoor is mij bijster waarom het beeld niet vloeiend afspeelt. Herkent iemand zich in dit probleem. Ik weet even niet waar ik moet zoeken..
Eergisteren binnen gekregen. De makkelijke dingen geinstalleerd.
Gisteren kwam er een externe schijf binnen. Seagate 5tb. Maar toen heb ik een hele avond lopen klooien. En ik krijg grote bestanden (60GB) niet getorrent. Hij lijkt dan niet verder te komen dan 256kb. Terwijl iets kleins van 1,5 gb dat lukt wel.
De schijf zelf is geformateerd naar ntfs (wat zoals ik het begreep modern genoeg is voor grote bestanden)
Ik heb flud gebruik, ttorrent en die in de play store te vinden was.
Doe ik iets fout, of wil ik iets wat niet mogelijk is.
Dit wil je ook niet, dit gaat niet lekker werken.Taipau666 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:52:
Ik dacht mezelf na jaren twijfelen eindelijk 4k films kijken op mijn tv kado te doen.
Eergisteren binnen gekregen. De makkelijke dingen geinstalleerd.
Gisteren kwam er een externe schijf binnen. Seagate 5tb. Maar toen heb ik een hele avond lopen klooien. En ik krijg grote bestanden (60GB) niet getorrent. Hij lijkt dan niet verder te komen dan 256kb. Terwijl iets kleins van 1,5 gb dat lukt wel.
De schijf zelf is geformateerd naar ntfs (wat zoals ik het begreep modern genoeg is voor grote bestanden)
Ik heb flud gebruik, ttorrent en die in de play store te vinden was.
Doe ik iets fout, of wil ik iets wat niet mogelijk is.
Of je zorgt dat je de schijf die aan je shield hangt kan benaderen via je netwerk. Of je hangt de schijf aan je PC en ramt hem dan vol met de content. Een torrent client op je shield gaat niet werken.
Zoek dus een combinatie muis/toetsenbord welke op de Shield gebruikt kan worden maar dan zonder een unifyer
NoahAmber schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:09:
Iemand enig idee of deze Logitech werkt op de Shield Pro 2019? Heb geen USB poort meer vrij op de Shield omdat daar al een geheugen uitbreiding aan hangt en HDD's

Koop/bouw toch een NAS joh! Dan heb je dat soort gezeik niet!
Dan zal je iets moeten kopen dat met Bluetooth werkt en niet met een eigen protocol via een eigen ontvanger werkt, zoals de oude diNovo modellenZoek dus een combinatie muis/toetsenbord welke op de Shield gebruikt kan worden maar dan zonder een unifyer
Die werkt. Heb hem zelf ook. Let wel op dat dat toetsenbord geen Bluetooth is, dus een USB ontvanger gebruikt.NoahAmber schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 18:09:
Iemand enig idee of deze Logitech werkt op de Shield Pro 2019?
Overigens werkt elke standaard USB muis/toetsenbord. Je kan (zoals @nero355 ook aangeeft) ook naar een Bluetooth combinatie kunnen kijken. Die kost geen USB aansluiting.
En als je echt alles via USB wilt doen, dan kan je natuurlijk ook een hub overwegen.
[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 22-12-2020 20:19 ]
Fun fact : De Search geeft heel veel hits op K400 in dit topic, maar niemand zei erbij hoe die aangesloten was!The Zep Man schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:17:
Die werkt. Heb hem zelf ook.
Overigens werkt elke standaard USB muis/toetsenbord.
Gelukkig zijn de specificaties op de Logitech website best wel duidelijk : Eigen protocol via USB Dongle
Het is een Unifying receiver. Zeker een eigen protocol, maar je kan er meerdere apparaten mee combineren (onnodig voor een Shield TV). Over het algemeen ben ik er wel tevreden mee, maar je moet inderdaad een USB poort ervoor opofferen. Ik sluit geen lokale opslag aan (SMB en NFS for the win!), en gebruik de USB poorten enkel voor invoerapparatuur (Flirc voor infrarood, en een Logitech unifying receiver voor de K400 toetsenbord/muis-combinatie).nero355 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:19:
Gelukkig zijn de specificaties op de Logitech website best wel duidelijk : Eigen protocol via USB Dongle
De reden dat ik dit gebruik is omdat ik het spul nog had liggen. Als ik met niets begon, dan keek ik wel naar iets met Bluetooth.
Ik hoopte op zoiets : pricewatch: Logitech MX Master 3 GrafietThe Zep Man schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:23:
Het is een Unifying receiver. Zeker een eigen protocol, maar je kan er meerdere apparaten mee combineren (onnodig voor een Shield TV).
Best of both worlds!
Testing, one, two ...
Dat is idd wat ik zoek. Gewoon bleutooth zonder een unifyer o.i.d. Vind deze alleen nog wat aan de prijzige kant.hardware-lover schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:55:
Dit zou een prima oplossing kunnen zijn, heb hem echter nooit uit zijn verpakking hoeven halen (of er niet aan gedacht wanneer het nodig was, dat kan ook)
Wat moet in hemelsnaam met een NAS? Er hangt gewoon nu een behuizing aan met 4 HDD's van 4TB in JBOD. Daar kan ik gewoon alles naar toe pompen wat ik wil. En typen met een NAS lijkt mij ook geen echt goed idee...nero355 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:29:
[...]
Koop/bouw toch een NAS joh! Dan heb je dat soort gezeik niet!
Oh ik denk dat moet een "computer" van het formaat shield wel aankunnen. Ook wel eens torrents gedownload met mijn telefoon.ppeterr schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:37:
[...]
Dit wil je ook niet, dit gaat niet lekker werken.
Of je zorgt dat je de schijf die aan je shield hangt kan benaderen via je netwerk. Of je hangt de schijf aan je PC en ramt hem dan vol met de content. Een torrent client op je shield gaat niet werken.
Waar zit dan de beperkende factor in?
Tja, dit soort zaken koop ik vaak iets te impulsief. Voor mij was ie begin dit jaar zo'n €30,- nieuw op Amazon.de (als qwerty), dat trok me direct over de streep toen. Snel toeslaan voor ie weer weg isNoahAmber schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:22:
[...]
Dat is idd wat ik zoek. Gewoon bleutooth zonder een unifyer o.i.d. Vind deze alleen nog wat aan de prijzige kant.
Testing, one, two ...
De beperkende factor ben je zelf al tegen aan gelopen, en dat is de softwareTaipau666 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:05:
[...]
Oh ik denk dat moet een "computer" van het formaat shield wel aankunnen. Ook wel eens torrents gedownload met mijn telefoon.
Waar zit dan de beperkende factor in?
Je zou ook een NAS kunnen kopen met een HDMI out, beetje het zelfde verhaal dan wel. Torrents downloaden zal dan super handig gaan, maar andere problemen zullen de kop op steken. Een NAS is nou eenmaal geen media spelertje.
Ik zou die externe schijf gewoon aan de shield hangen, en dan opnemen in het netwerk. Je downloads ergens anders regelen en de bestanden overzetten. De "echte" oplossing zou zijn, een NAS in je netwerk en die shares delen met de Shield.
Yep. Dat is wat ik ook gedaan heb. En downloads worden gelijk op desbetreffende schijf uitgepakt.ppeterr schreef op woensdag 23 december 2020 @ 07:07:
[...]
Ik zou die externe schijf gewoon aan de shield hangen, en dan opnemen in het netwerk. Je downloads ergens anders regelen en de bestanden overzetten. De "echte" oplossing zou zijn, een NAS in je netwerk en die shares delen met de Shield.
En usb probleem ook opgelost. Seagate backup plus hub harddisk gekocht. Zitten gelijk 2 usb 3.0 aan de voorkant.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
[ Voor 96% gewijzigd door Geronimous op 17-01-2021 13:15 ]
Jij hebt een probleem en ik bied een oplossing aan die fatsoenlijk is i.t.t. zo'n USB behuizing dus doe ermee wat je wiltNoahAmber schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:30:
Wat moet in hemelsnaam met een NAS? Er hangt gewoon nu een behuizing aan met 4 HDD's van 4TB in JBOD. Daar kan ik gewoon alles naar toe pompen wat ik wil. En typen met een NAS lijkt mij ook geen echt goed idee...
Daarnaast ben ik niet de enige die er zo over denkt :
ppeterr schreef op woensdag 23 december 2020 @ 07:07:
De beperkende factor ben je zelf al tegen aan gelopen, en dat is de softwareIk ben er ook eens mee aan de gang gegaan en het werkt simpelweg niet handig. Op een gegeven moment had ik het redelijk aan de praat, maar zat ik alsnog achter de pc via een rdp achtige constructie te kijken naar de voortgang van de torrents, Het schiet een beetje het doel van het apparaatje voorbij.
Je zou ook een NAS kunnen kopen met een HDMI out, beetje het zelfde verhaal dan wel. Torrents downloaden zal dan super handig gaan, maar andere problemen zullen de kop op steken. Een NAS is nou eenmaal geen media spelertje.
En nee... daar kan je inderdaad niet mee typen!
Bedankt voor de eyeopener. Ik wilde er echt niet aan geloven. Maar zal op de lange termijn eens gaan denken over een nas.ppeterr schreef op woensdag 23 december 2020 @ 07:07:
[...]
De beperkende factor ben je zelf al tegen aan gelopen, en dat is de softwareIk ben er ook eens mee aan de gang gegaan en het werkt simpelweg niet handig. Op een gegeven moment had ik het redelijk aan de praat, maar zat ik alsnog achter de pc via een rdp achtige constructie te kijken naar de voortgang van de torrents, Het schiet een beetje het doel van het apparaatje voorbij.
Dus als ik het goed begrijp, Kan ik een torrent programma op een nas zetten. Die aansturen via een computer, dat de nas torrents opent. Die nas is dan weer aangesloten op de shield (Direct of via netwerk?)
En al die externe harde schijven die ik heb. Kunnen die dan weer op de nas?
Wat voor basis nas heb ik dan ongeveer nodig. Een hele dure of een hele simpele?
Als ik het goed begrijp spreekt de shield enkel je nas aan om de binnen gehaalde bestanden uit te lezen. Je kan een NAS wel zelf de torrents laten downloaden.
Hi, ik stream zelf momenteel nog geen 4K en download ook niks zelf meer dus heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik denk echter wel dat door het streamen vanaf het internet de kwaliteit iets achteruit kan gaan dan wanneer je de content lokaal vanuit je eigen netwerk afspeelt. Je kan dan hetzelfde effect hebben als bijvoorbeeld KPN een storing heeft op 1 van z'n zenders. Dan zie ik ook weleens iets van kwaliteitsverlies.Jarlaxz schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:44:
[...]
hi ik heb sinds kort real-debrid in gebruik samen met de add ons in kodi zoals shadow, fen, etc. ik merk echter dat de streams zelfs in 4k er niet altijd even scherp zijn als ik de exacte torrent zelf download en afspeel via mijn smb server in kodi. ik gebruik een 4k oled cx en vroeg me af of jij dit zelf ook wel merkt tijdens streams?
het verschil is best klein moet ik zeggen maar ik merk het wel. misschien heb ik een te scherp oog xd
thanks
Je zou kunnen proberen je cache/buffer iets te vergroten, daar moet wel iets over te vinden zijn in dit of het kodi topic.
Exact. De shield zal dan over het netwerk de content van je NAS halen. En welke NAS daar geschikt voor is hangt geheel af van je eigen wensen. Dat hoeft niet een heel dure te zijn als je dat enkel voor simpele opslag gaat gebruiken, en een beetje downloaden. Maar heb je bijvoorbeeld ook de wens om er een plex media server, of een goed backup systeem voor belangrijkere zaken van te maken dan zou ik je aanraden je er even goed in te verdiepen.Taipau666 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:07:
[...]
Bedankt voor de eyeopener. Ik wilde er echt niet aan geloven. Maar zal op de lange termijn eens gaan denken over een nas.
Dus als ik het goed begrijp, Kan ik een torrent programma op een nas zetten. Die aansturen via een computer, dat de nas torrents opent. Die nas is dan weer aangesloten op de shield (Direct of via netwerk?)
En al die externe harde schijven die ik heb. Kunnen die dan weer op de nas?
Wat voor basis nas heb ik dan ongeveer nodig. Een hele dure of een hele simpele?
Ik zelf trouwens ben nog steeds aan het rommelen met externe schijven aan de shield. Er hangt ondertussen een berg terrybytes aan, en dat werkt ook goed. Komend jaar kom er een NAS, en dat ga ik dan gelijk goed aanpakken.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik zit er nu ook aan te denken een nas aan te schaffen, om zoveel mogelijk content lokaal af te kunnen spelen.Pierre schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:54:
Ik heb een Synology icm met de Shield nog geen seconde spijt van.
Alleen zijn er zoveel opties en weet ik niet waar ik moet beginnen. Op het moment gebruik ik een shield en speel ik af en toe bestanden vanaf me laptop af in kodi via smb server.
Grote bestanden kan ik niet downloaden vanwege gebrek aan opslag.
Ik wil de grote bestanden downloaden met real-debrid maar dan heb ik iets nodig wat de bestanden snel kan uitpakken. Voor de rest zal ik er niks bijzonders mee doen.
Wat is jouw setup precies?
Ik heb een DS918 met 4 keer 8 TB, voor films, foto's en wat andere zaken, hij staat op de studeerkamer en beneden staat de Shield TV, verbonden via UTP (SMB) en echt geen seconde spijt.
Het is de meest recente Shield Pro met alle updates. Heb NLZIET al verwijderd (ook data en cashes etc) maar ik krijg hem niet meer geïnstalleerd via de store. Als ik handmatig de apk download start de app wel op maar krijg ik een normale Android (smartphone) interface waar je niet normaal kunt navigeren met de remote.
Ik installeer de updates altijd handmatig. Ga je via de NLZiet waarschuwing naar de Play Store, dan laat ie geen update zien. Doe je het via Apps en je profiel, dan is de update wel beschikbaar. Ik heb deze gisteren dan ook al op de Shield(s) gezet. Het betreft build 1.9.1.0078 PRODExecutor16 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:44:
Sinds vanmorgen krijg ik de melding dat er een update beschikbaar is voor NLZIET en ik deze moet installeren om te kunnen blijven kijken. Klik ik vervolgens op de update link dan geeft de Play Store het volgende aan: “ Je apparaat is niet compatibel met deze versie”. We kunnen nu dus op de Shield geen gebruik maken van ons abonnement.
Het is de meest recente Shield Pro met alle updates. Heb NLZIET al verwijderd (ook data en cashes etc) maar ik krijg hem niet meer geïnstalleerd via de store. Als ik handmatig de apk download start de app wel op maar krijg ik een normale Android (smartphone) interface waar je niet normaal kunt navigeren met de remote.
Edit: nog even een andere Shield aangeslingerd, hij geeft nu via de melding in NLZiet wel een goede link waarmee de app direct geupdate kan worden.
M.a.w., samenloop van omstandigheden, niets aan de hand dus..
[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 24-12-2020 15:38 ]
Testing, one, two ...
Het had bij mij denk ik te maken met een combinatie van een custom dns server en regio instellingen. Na dit gereset te hebben en een reboot werkt het weer.hardware-lover schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:47:
[...]
Ik installeer de updates altijd handmatig. Ga je via de NLZiet waarschuwing naar de Play Store, dan laat ie geen update zien. Doe je het via Apps en je profiel, dan is de update wel beschikbaar. Ik heb deze gisteren dan ook al op de Shield(s) gezet. Het betreft build 1.9.1.0078 PROD
Edit: nog even een andere Shield aangeslingerd, hij geeft nu via de melding in NLZiet wel een goede link waarmee de app direct geupdate kan worden.
M.a.w., samenloop van omstandigheden, niets aan de hand dus..
Ik heb helemaal geen probleem. Ik vroeg naar een bleutooth toetsenbord. Niet meer en niet minder. En dan kom je niet verder dan: koop een NASnero355 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:08:
[...]
Jij hebt een probleem en ik bied een oplossing aan die fatsoenlijk is i.t.t. zo'n USB behuizing dus doe ermee wat je wilt
En nee... daar kan je inderdaad niet mee typen!
En zo'n behuizing is prima. Eigenlijk net een NAS maar dan zonder besturingssysteem.
Je geeft dus het verkeerde antwoord en de betweterigheid druipt er van af...
Weet je wat ook een oplossing is voor als je de usb poorten vrij wilt houden, of zelfs meer creëren.NoahAmber schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:58:
[...]
Ik heb helemaal geen probleem. Ik vroeg naar een bleutooth toetsenbord. Niet meer en niet minder. En dan kom je niet verder dan: koop een NAS
En zo'n behuizing is prima. Eigenlijk net een NAS maar dan zonder besturingssysteem.
pricewatch: Seagate Backup Plus Hub 8TB Zwart
Of een NAS
Anderzijds, ik gebruik een keychron op mijn pc,
https://www.keychron.com/...eless-mechanical-keyboard
Daar zit een schakelaartje achterop, waarmee ik hem op android modus kan zetten. En dus simpelweg direct op de shield kan gebruiken. Zo vaak doe ik dat niet, dus is wel erg handig.
[ Voor 20% gewijzigd door ppeterr op 25-12-2020 12:24 ]
Yes, en dat werkt. Zo heb ik er nog een portable extern schijfje aan hangen En een usb poortje vrij voor bijvoorbeeld een controller.Rallye schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:43:
Je maakt dan dus een daisy chain met je Seagate?
(F5-WiFi= pc en F6 BT= Shield.). Heeft ook game controllerfunctie, maar heb ik nooit echt gebruikt.
En welke is dat...denk dat je een linkje vergeten bent
[ Voor 7% gewijzigd door NoahAmber op 25-12-2020 15:18 ]
Was idd een mooie geweest ware het niet dat....ppeterr schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:11:
[...]
Weet je wat ook een oplossing is voor als je de usb poorten vrij wilt houden, of zelfs meer creëren.
pricewatch: Seagate Backup Plus Hub 8TB Zwart
https://play.google.com/s...shield.remote&hl=nl&gl=US
Testing, one, two ...
Kodi met pluginnetje wellicht ?MrN schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 16:21:
Iemand een tip om op een Shield uit 2017 toch netflix met Atmos aan het werk te krijgen?
Ben ik mee bezig en heb ik al draaiend maar ook nog geen atmos
Dan een andere tipMrN schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 17:25:
[...]
Ik zou of netflix met atmos via je tv laten lopen, of een andere manier zoeken. Netflix is het net....niet..
staat dolby digital plus wel aan in de netflix addon settings?MrN schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 17:25:
[...]
Atmos werkt hier ism, 4k en hdr prima via kodi netflix addon.
[ Voor 11% gewijzigd door devil-strike op 25-12-2020 18:29 ]
https://github.com/Castag...how-to-enable-dolby-atmosMrN schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 17:25:
[...]
Kodi does not support the ATMOS name as a track description, therefore is replaced by [DOLBY-HD], so:
- On Kodi 18.x ATMOS tracks can be distinguished only from the skin media-flag [DOLBY-HD].
- On Kodi 19.x ATMOS tracks can be distinguished also from the label ATMOS in the audio language list.
Testing, one, two ...
Via tv werkt niet want de tv uit 2018 ondersteunt dit nog niet vandaar de shield.ppeterr schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 17:31:
[...]
Dan een andere tipEr zijn andere manieren om wel full-blown 4k HIRES full bitrate ATMOS af te spelen zonder moeite op je shield met kodi
Netflix heb ik hier ook, maar ik neem even voor het gemak aan dat je een knap scherm hebt staan, en een nette atmos setup.
Ik zou of netflix met atmos via je tv laten lopen, of een andere manier zoeken. Netflix is het net....niet..
Wat adviseer jij?
De shield heb ik bewust gekocht omdat de tv geen atmos zou ondersteunen. De shield en kpn ontvanger zijn direct aangesloten op de soundbar.
Uit mijn hoofd zie ik zowel bij kodi op de tv en bij kodi op de shield in beide netflixen wel dolby hd staan. Echter in de orginele netflix app zie ik geen atmos zowel op de tv als de shield niet.
Alleen via mijn kpn ontvanger zie ik dolby atmos staan.
[ Voor 8% gewijzigd door MrN op 26-12-2020 12:54 ]
De implicatie tussen de regels door is dat je een baai met ruige zeelieden kan bezoeken. Weet niet hoe dat relevant is. Zoals je gemerkt hebt werkt via Kodi Netflix met Atmos prima op oudere Shield TV modellen.MrN schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 20:57:
Wat adviseer jij?
Nvm,
Pull down menu als je de knop toegevoegd hebt en dan apps of programma's kiezen. Precies nadat ik op plaatsen heb gedrukt hier.
[ Voor 25% gewijzigd door Arunia op 27-12-2020 10:39 ]
Normaal ging ik altijd van filmpje naar filmpje (verder) en soms op "back" om vanuit een vorig filmpje een andere zijsprong te nemen.
Echter, als je nu op vorige klikt, ga je helemaal terug naar home.
Is dit nog ergens in te stellen of is het weer een grote fuck you vanuit YT.
Heb je al Smart YouTube TV geprobeerd?NeutraleTeun schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:03:
Ik stoor me aan een laatste (of iets ervoor) update van YT.
Heeft iemand goede opties?
Ik ben op zoek naar iets waar ik kodi makkelijk mee kan bedienen en iets dat niet al te groot is maar wel super efficiënt werkt. Zoals snel kunnen typen en pijltjestoetsen voor de menu’s van kodi te bladeren
Lees het topic eens door. Twee pagina's eerder kwam dit langs.Jarlaxz schreef op zondag 27 december 2020 @ 21:12:
Ik zoek op het moment een draadloze Bluetooth of radio gestuurde keyboard voor mijn Nvidia shield.
Heeft iemand goede opties?
Al had je de topicstart doorgenomen, dan had je geweten dat elk USB (ontvanger) en Bluetooth toetsenbord werkt. De Pricewatch is je vriend.
Maar als deze HTPC uit staat kan ik in Kodi niet meer onder " files" nieuwe folders toevoegen, omdat hij uiteindelijk zegt dat de remote share niet gevonden is.
Is hier een workaround voor? Nu zet ik de HTPC maar telkens aan als ik iets wil toevoegen.
Hoewel niet perse Shield gerelateerd, het lijkt mij vrij logisch dat de "opslag" actief moet zijn wil men daar iets aan toevoegen?bfrqrv schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:01:
Niet echt een probleem , maar ik zoek een oplossing voor het volgende. Ik heb een network share (htpc) gemount in de Shield (config van de Shield) die ik in Kodi kan bereiken. Mits deze share aanstaat uiteraard.
Maar als deze HTPC uit staat kan ik in Kodi niet meer onder " files" nieuwe folders toevoegen, omdat hij uiteindelijk zegt dat de remote share niet gevonden is.
Is hier een workaround voor? Nu zet ik de HTPC maar telkens aan als ik iets wil toevoegen.
Testing, one, two ...
Het "toevoegen"gebeurd via KODI en dan gebruik je "files" Daar kun je van alle soorten bronnen weer toevoegen in de library. "files"loopt nu dus niet door als een van de mounts uit staat. ik heb het dus niet over toevoegen vanaf een apparaat dat uitstaat.hardware-lover schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:12:
[...]
het lijkt mij vrij logisch dat de "opslag" actief moet zijn wil men daar iets aan toevoegen?
[ Voor 7% gewijzigd door bfrqrv op 29-12-2020 16:28 ]
Kun je ook niets toevoegen aan een Kodi share die wel actief is, of heb je onder Kodi locaties enkel je HTPC als share opgegeven?bfrqrv schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:27:
[...]
Het "toevoegen"gebeurd via KODI en dan gebruik je "files" Daar kun je van alle soorten bronnen weer toevoegen in de library. "files"loopt nu dus niet door als een van de mounts uit staat. ik heb het dus niet over toevoegen vanaf een apparaat dat uitstaat.
[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 29-12-2020 16:42 . Reden: mogelijk verduidelijkt de toevoeging Kodi nog iets? De aanleiding voor zelf uitproberen zie ik niet direct ;) ]
Testing, one, two ...
De hele "files" loopt niet door. Je komt dus niet verder, mits ik die ene share weer aanzet. Alles werkt top hoor dus er is niets aan de hand. Ik vraag mij af of er meer mensen zijn die een storage hebben gemount in de Shield en die dan benaderen in KODI. Dat is op zich helemaal niet gek en zelfs handig. Alleen als die storage uit staat kan ik niet meer in KODI "files"openen.hardware-lover schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:30:
[...]
Kun je ook niets toevoegen aan een share die wel actief is, of heb je onder locaties enkel je HTPC als share opgegeven?
Als je dit bijvoorbeeld doet met een Synology wat ik ook doe is er niets aan de hand, want die is altijd bereikbaar.
Misschien dat iemand dit wil proberen.
Volgorde:
Je mount een storage (die je uit kunt zetten) in de Shield config
Daarna in KODI deze toevoegen in je library
Dan ga je uit KODI en zet je deze storage uit. bijvoorbeeld een PC
Daarna start je KODI weer opnieuw en probeer je in "files"te komen
Misschien is deze issue wel te specifiek hoor, dat zou kunnen en het is eigenlijk geen probleem.
Ik dacht misschien is er iemand die dit al bij de hand heeft gehad.
Het probleem blijft zitten in de htpc die je uitzet, dan maak je het medium onbereikbaar. Zou je de schijf bijvoorbeeld aan je router hangen dan blijft deze wel beschikbaar.bfrqrv schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:37:
[...]
De hele "files" loopt niet door. Je komt dus niet verder, mits ik die ene share weer aanzet. Alles werkt top hoor dus er is niets aan de hand. Ik vraag mij af of er meer mensen zijn die een storage hebben gemount in de Shield en die dan benaderen in KODI. Dat is op zich helemaal niet gek en zelfs handig. Alleen als die storage uit staat kan ik niet meer in KODI "files"openen.
Als je dit bijvoorbeeld doet met een Synology wat ik ook doe is er niets aan de hand, want die is altijd bereikbaar.
Misschien dat iemand dit wil proberen.
Volgorde:
Je mount een storage (die je uit kunt zetten) in de Shield config
Daarna in KODI deze toevoegen in je library
Dan ga je uit KODI en zet je deze storage uit. bijvoorbeeld een PC
Daarna start je KODI weer opnieuw en probeer je in "files"te komen
Misschien is deze issue wel te specifiek hoor, dat zou kunnen en het is eigenlijk geen probleem.
Ik dacht misschien is er iemand die dit al bij de hand heeft gehad.
LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30 Synology DS923+
Jongens nee lees mijn berichten nog eens. Het gaat niet om de share die ik uit zet, ik begrijp dat iets wat uit staat je niet kunt bereiken.Spe115 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:44:
[...]
Het probleem blijft zitten in de htpc die je uitzet, dan maak je het medium onbereikbaar. Zou je de schijf bijvoorbeeld aan je router hangen dan blijft deze wel beschikbaar.
De andere aanvliegroute is natuurlijk nagaan waarom het geluid niet werkt of videos niet willen starten als er nog andere apps op de achtergrond draaien.
Kodi draait overigens als launcher op de Shield (via XBMC Launcher).
[ Voor 4% gewijzigd door d3vlin op 29-12-2020 17:30 ]
Leaping Lab Rats!
Heb je al eens geprobeerd om Kodi niet in de achtergrond te laten draaien dmv 2x drukken op de O knop, of de Shield te rebooten?bfrqrv schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:55:
[...]
Jongens nee lees mijn berichten nog eens. Het gaat niet om de share die ik uit zet, ik begrijp dat iets wat uit staat je niet kunt bereiken.
Ik kan gewoon Shield kiezen om muziek af te spelen via Google Home app.Darkzell schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:25:
Ik hoopte de Shield 2019 in de Google Home app toe te kunnen voegen aan een speakergroep, dat is wel mogelijk met een gewone Chromecast. Ik lees berichten dat de ondersteuning er wel zou moeten zijn, maar bij mij komt de Shield niet beschikbaar om toe te voegen. Mijn Shield draait de meest recente update. Is dit iemand wel gelukt of is dit niet meer mogelijk?
Hoe gedaan? Weet niet, niets speciaals tenminste. Gewoon zoeken via home app.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Dat is een Kodi probleem en geen Shield TV probleembfrqrv schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:55:
Jongens nee lees mijn berichten nog eens. Het gaat niet om de share die ik uit zet, ik begrijp dat iets wat uit staat je niet kunt bereiken.
Hetzelfde krijg je als je een Shared Database gebruikt en die Offline is :
- Kodi opstarten duurt heel lang, want time-out.
- De media die op de offline NAS staat kan je ook niet meer doorbladeren, want geen Cache van of iets in die richting.
Kortom : Helaas pindakaas!
Dat is inderdaad in een bepaalde firmware toegevoegd en zou gewoon moeten kunnen, maar ik doe daar niks mee en kan je dus helaas niet helpenDarkzell schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:25:
Ik hoopte de Shield 2019 in de Google Home app toe te kunnen voegen aan een speakergroep, dat is wel mogelijk met een gewone Chromecast. Ik lees berichten dat de ondersteuning er wel zou moeten zijn, maar bij mij komt de Shield niet beschikbaar om toe te voegen. Mijn Shield draait de meest recente update. Is dit iemand wel gelukt of is dit niet meer mogelijk?
Daar heb ik een hekel aan sinds de eerste keer dat ik met een Android telefoon te maken kreeg : Afgesloten != Echt afgeslotend3vlin schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:23:
Weet iemand of er een mogelijkheid is om apps op de Shield (2017) automatisch ook echt af te sluiten na gebruik in plaats van dat ze op de achtergrond blijven draaien?
Er is ook geen optie voor een Shield TV Custom ROM die dat wel doet...
[ Voor 16% gewijzigd door nero355 op 29-12-2020 18:41 ]
[...]
Dat is een Kodi probleem en geen Shield TV probleem
Hetzelfde krijg je als je een Shared Database gebruikt en die Offline is :
- Kodi opstarten duurt heel lang, want time-out.
- De media die op de offline NAS staat kan je ook niet meer doorbladeren, want geen Cache van of iets in die richting.
Kortom : Helaas pindakaas!
[...]
Komt in de buurt
[ Voor 13% gewijzigd door bfrqrv op 29-12-2020 18:46 ]
Dat is toch Linux software die je niet onder Android (fake Linuxkariem112 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:44:
Heeft iemand tvheadend server draaiende op de shield?
Client kan via de app zo te zien, maar ben benieuwd of de backend ook stabiel op de shield te draaien is.

Wat betreft het toevoegen/verwijderen : Dat zou je natuurlijk wel via de XML config kunnen doenbfrqrv schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:45:
Alleen dit is nog anders omdat je ook niet meer kunt bladeren in shares die gewoon aan staan. Hij blijft blijkbaar "zoeken" naar die ene share die offline is en komt niet met de rest tevoorschijn Maar ik vind het goed zo hoor, ook al denk ik dat dit wel anders moet kunnen.
Maar nogmaals : Dat is iets voor het Kodi Topic
Dat dacht ik ook, maar toen kwam ik dit tegen:nero355 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:58:
[...]
Dat is toch Linux software die je niet onder Android (fake Linux) of Android TV kan draaien
[...]
https://www.nvidia.com/en...to-run-tvheadend-on-the-/
OK, dat is nieuw voor mij!kariem112 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:01:
Dat dacht ik ook, maar toen kwam ik dit tegen:
https://www.nvidia.com/en...to-run-tvheadend-on-the-/
Maar het is wel weer typisch Android :
Network tuners do not require root.
USB tuners are supported if you are rooted. Your tuner must be supported by Live Channels.

Ik zou daar niet al teveel tijd in stoppen en gewoon lekker aan de slag gaan met een aparte PC die de backend draait
Hahaha ja, veel tijd voor een waarschijnlijk niet zo'n stabiele oplossing.... Helaasnero355 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:06:
[...]
OK, dat is nieuw voor mij!
Maar het is wel weer typisch Android :
[...]
Ik zou daar niet al teveel tijd in stoppen en gewoon lekker aan de slag gaan met een aparte PC die de backend draait
Wat betreft het toevoegen/verwijderen : Dat zou je natuurlijk wel via de XML config kunnen doen
Maar nogmaals : Dat is iets voor het Kodi Topic
[/quote]
Ik twijfel of het een Kodi ding is hoor. Juist omdat je de share hier mount vanuit de Shield en dan gebruikt in Kodi, weet ik zo niet of andere devices hier ook last van hebben. Misschien even op een ander apparaat testen Android/Kodi is wel een idee ja.
Dat maakt niks uit : Ik mount vanuit Kodi en dan gaat het nog steeds net zo fout!bfrqrv schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:20:
Ik twijfel of het een Kodi ding is hoor. Juist omdat je de share hier mount vanuit de Shield en dan gebruikt in Kodi, weet ik zo niet of andere devices hier ook last van hebben. Misschien even op een ander apparaat testen Android/Kodi is wel een idee ja.
Het is gewoon een kwestie van Caching en als die er niet is... tja... einde verhaal.
Instellingen >apparaatvoorkeuren > over > klik 7 x op build om ontwikkelaar optie aan te zettend3vlin schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:23:
Weet iemand of er een mogelijkheid is om apps op de Shield (2017) automatisch ook echt af te sluiten na gebruik in plaats van dat ze op de achtergrond blijven draaien? Het komt hier voor dat bijvoorbeeld Kodi of Youtube via een streamcast geen audio afspeelt of dat sommige videos in Kodi helemaal niet starten (blijven maar laden) omdat er op de achtergrond nog bijvoorbeeld een NPO Start of Spotify draait. Ik sluit dan nu met een toetsenbord (Logitech K830) via alt-tab handmatig steeds alle achtergrondapps af (naar beneden, kruisje) en dan werkt het weer, maar dit is eigenlijk toch erg onhandig.
De andere aanvliegroute is natuurlijk nagaan waarom het geluid niet werkt of videos niet willen starten als er nog andere apps op de achtergrond draaien.
Kodi draait overigens als launcher op de Shield (via XBMC Launcher).
1 stap terug
Apparaatvoorkeuren >ontwikkelaarsopties>achtergrondproceslimiet
En daar beperkingen geven?
Ik heb niet geprobeerd. Dus op eigen risico 😅
:strip_exif()/f/image/mZzTYs82v182KGinEMzxuyk5.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door mucuracat op 29-12-2020 19:45 ]
Muziek afspelen via de Shield gaat vlekkeloos, maar toevoegen in een speakergroep dus niet. Ik lees ook weer berichten dat dit juist weer is verwijderd nadat het is toegevoegd, dus ik denk toch dat het niet meer mogelijk isnero355 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:37:
[...]
Dat is inderdaad in een bepaalde firmware toegevoegd en zou gewoon moeten kunnen, maar ik doe daar niks mee en kan je dus helaas niet helpen
[...]
Bijvoorbeeld: https://www.androidpolice...ast-notification-setting/
Dit?Darkzell schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:10:
[...]
Muziek afspelen via de Shield gaat vlekkeloos, maar toevoegen in een speakergroep dus niet. Ik lees ook weer berichten dat dit juist weer is verwijderd nadat het is toegevoegd, dus ik denk toch dat het niet meer mogelijk is
/f/image/Pmwp7AO9rytOxaQmxq3qXzbU.png?f=fotoalbum_large)
Edit: @mucuracat, speakergroep aanmaken, daar doelt ie op.
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 29-12-2020 20:47 ]
Testing, one, two ...
Die optie was ik effe vergeten en zou misschien kunnen helpen inderdaad!mucuracat schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:43:
Instellingen >apparaatvoorkeuren > over > klik 7 x op build om ontwikkelaar optie aan te zetten
1 stap terug
Apparaatvoorkeuren >ontwikkelaarsopties>achtergrondproceslimiet
En daar beperkingen geven?
Ik heb niet geprobeerd. Dus op eigen risico 😅[
URL="https://tweakers.net/i/Ju8t9Y-PV7dSJd0Qwfh63wJK0tY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mZzTYs82v182KGinEMzxuyk5.jpg?f=user_large",,"1"][Afbeelding][/URL]
Bedoel je dit?Darkzell schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:10:
[...]
Muziek afspelen via de Shield gaat vlekkeloos, maar toevoegen in een speakergroep dus niet. Ik lees ook weer berichten dat dit juist weer is verwijderd nadat het is toegevoegd, dus ik denk toch dat het niet meer mogelijk is
:strip_exif()/f/image/9X783nAEsvZIOzWc3dOYYoUH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JNRTTJLUHRN26iPzwF3vsMTw.jpg?f=fotoalbum_large)
Even geprobeerd, maar apps blijven daarmee in elk geval gewoon in het overzicht staan (alt-tab) na afsluiten.nero355 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:32:
[...]
Die optie was ik effe vergeten en zou misschien kunnen helpen inderdaad!
Nog een andere interessante optie gevonden die daar net boven stond; "Don't keep activities (Destroy every activity as soon as the user leaves it)". Apps starten daarmee ook echt allemaal opnieuw op als je ze activeert. Dus dat zal het probleem waarschijnlijk wel oplossen. We gaan het eens even aankijken.
Leaping Lab Rats!
[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]
Geen directe ervaring mee. Wel heb ik gelezen dat om HDR in Windows te gebruiken een HDR monitor (of dongle) aangesloten moet zijn op de videokaart.Jaapoes schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:57:
Hebben meer mensen last van het niet functioneren van HDR icm met een RTX 30x0 en gamestream?
Zelf heb ik dan ook een oude USB muisontvanger aangesloten om een muis cursor te hebben voor de desktop (i.i.g. in Steam Link), en een HDMI dongle om bepaalde resoluties beschikbaar te hebben en een geluidskaart met een verbinding (anders geen geluid). Windows is niet zo makkelijk echt 'headless' te maken, en heeft wat hulp nodig.
Zelf zou ik kijken naar iets van een Pi 3 (enkel live TV) of een Pi 4 (live TV en opnemen naar een SSD). Dat kan redelijk klein en licht, met weinig stroomverbruik. Ik doe echter niets meer met conventionele televisie ('pulled the cord'), dus kan je niet veel verder helpen.kariem112 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:17:
[...]
Hahaha ja, veel tijd voor een waarschijnlijk niet zo'n stabiele oplossing.... Helaas
[ Voor 58% gewijzigd door The Zep Man op 29-12-2020 21:43 ]
ik gebruik een Pi2 met 2 (2 zodat ik een zender kan kijken en een andere opnemen of 2 verschillende zenders kan kijken via 2 verschillende kodi's) philips usb dvb-c ontvangers en raspbian met tvheadend repo enabled. Werkt prima voor kijken en opnemen van de default ziggo feed die ze er zelfs op laten als je geen ziggo klant bent. Enige is dat m'n sd kaartje wat klein is, dus kan niet heel veel uitzendingen bewaren. Afgelopen 2 jaar, ondanks verhuizing, geen noemenswaardige problemen gehad. Er zijn 3 Kodi's die soms zenders kijken. (al gebruik ik ook een andere pvr en kijk ik weinig tv)The Zep Man schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:37:
[...]
Zelf zou ik kijken naar iets van een Pi 3 (enkel live TV) of een Pi 4 (live TV en opnemen naar een SSD). Dat kan redelijk klein en licht, met weinig stroomverbruik. Ik doe echter niets meer met conventionele televisie ('pulled the cord'), dus kan je niet veel verder helpen.
Kortom, er is niet veel power nodig. Pi 3 of 4 zal zeker probleemloos werken.
De reden waarom ik een Pi 3 adviseerde voor enkel TV kijken is de beperkte USB 2.0 bus waar alles op is verbonden, en dat het beter is om zo min mogelijk naar de microSD kaart te schrijven. Een SSD is dus aan te bevelen.mediumdry schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:59:
Kortom, er is niet veel power nodig. Pi 3 of 4 zal zeker probleemloos werken.
De Pi 4 heeft aparte bussen voor Ethernet (via PCI Express), USB 3.0 en USB 2.0, en is daarom beter geschikt voor parallelle I/O acties: Ethernet voor data van en naar Shield TV, SSD op USB 3.0 en DVB tuners op USB 2.0.
Een nieuwere revisies Pi 2 zal sowieso werken, want qua hardware is die gelijk aan een Pi 3 B minus draadloos netwerk en Bluetooth.
[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 30-12-2020 15:22 ]
Dit topic is gesloten.
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
- Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
- Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
- Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.