Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mediumdry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 18:00
The Zep Man schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:21:
[...]
De reden waarom ik een Pi 3 adviseerde voor enkel TV kijken is de beperkte USB 2.0 bus waar alles op is verbonden, en dat het beter is om zo min mogelijk naar de microSD kaart te schrijven. Een SSD is dus aan te bevelen.
Exact de redenen waarom ik aangaf dat ik met zo'n setup werk. Het is niet aan te bevelen maar werkt prima. Een backup van de sd kaart en als ie het begeeft, dan zet ik er voor weinig een andere in. Niet optimaal misschien, maar werkt ook. :P over usb2, met 2 streams tegelijk. En via wifi naar de kodi's, al zit de pi2 met ethernet vast.

[ Voor 7% gewijzigd door mediumdry op 30-12-2020 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:40
hardware-lover schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:19:
[...]

Dit?
[Afbeelding]
Edit: @mucuracat, speakergroep aanmaken, daar doelt ie op.
Precies dit, ondertussen is het bij mij ook gelukt. Op de Shield in de Playstore "chromecast built in beta" gedownload, daarna opnieuw opgestart en toen kon ik hem indelen zoals gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Darkzell schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:39:
[...]

Precies dit, ondertussen is het bij mij ook gelukt. Op de Shield in de Playstore "chromecast built in beta" gedownload, daarna opnieuw opgestart en toen kon ik hem indelen zoals gewenst.
Ik krijg het nog niet voor elkaar om de SHIELD TV toe te voegen aan mijn speakergroup. De SHIELD is niet zichtbaar als ik hem wil toevoegen aan mijn speakergroep. Hebben jullie enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 09:30
Mijn eerste post in deze groep, hallo allemaal.
Ik heb net de shield pro binnen.
Jammer dat Ziggo go tv niet werkt 😁.
Woon in Zweden dus tsja.
Vraag 1: Krijg Disney+ niet aan de praat. Moet op hetzelfde netwerk zitten en inloggen op telefoon. Gebeurt niks en weet ook niet waar ik op moet wachten.

Vraag 2: Plex zegt dat hij moet updaten krijg zo'n rondje in beeld dat leuk gaat draaien. Deze heeft de hele dag gedraaid maar gebeurt niets.
Bvd

Gevonden, moest ook apart de server downloaden.

[ Voor 5% gewijzigd door Schimanski op 31-12-2020 15:08 ]

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:37
Vraag 2: Plex zegt dat hij moet updaten krijg zo'n rondje in beeld dat leuk gaat draaien. Deze heeft de hele dag gedraaid maar gebeurt niets.
Bvd
Gewoon de back toets op de afstandsbediening gebruiken. Zoniet dubbelklik op menu en het van daar sluiten.

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 09:30
Maar dan is dit misschien vraag 3, hoe update ik de Plex server. Lijkt erop dat hij blijft hangen.
Lees me een versuffing op internet.
Misschien alles eraf en dan nogmaals proberen.

Opgelost, moest apart de server downloaden.

[ Voor 12% gewijzigd door Schimanski op 31-12-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kariem112
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heeft iemand nog een tip om atmos / surround via kodi af te kunnen spelen? Via de Netflix app (en andere apps op de shield) krijgt mijn reciever netjes een atmos signaal door :) ... Bij Kodi krijg ik echter alleen stereo geluid? Heb de settings zoals in de startpost in zowel Kodi als de android setting van de shield staan. Meest recente updates van de shield en kodi zijn geïnstalleerd. Het vreemde is dat de settings in Kodi gelijk zijn aan de instellingen van mijn Vero 4k , en die spuugt netjes atmos uit 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
kariem112 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:17:
Heeft iemand nog een tip om atmos / surround via kodi af te kunnen spelen? Via de Netflix app (en andere apps op de shield) krijgt mijn reciever netjes een atmos signaal door :) ... Bij Kodi krijg ik echter alleen stereo geluid? Heb de settings zoals in de startpost in zowel Kodi als de android setting van de shield staan. Meest recente updates van de shield en kodi zijn geïnstalleerd. Het vreemde is dat de settings in Kodi gelijk zijn aan de instellingen van mijn Vero 4k , en die spuugt netjes atmos uit 8)7
Maak is screenshots van je audio instellingen.
Moet geen probleem zijn namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kariem112 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:17:
[MESSAGE=43877930]Robolokotobo in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"[/MESSAGE] << en dan zoeken naar Kodi. Is de uitgebreide topic start niet voor niets gemaakt

Edit: blijkbaar toch iets teveel bowl genuttigd 😳

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 03-01-2021 20:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kariem112
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:58:
[...]

Robolokotobo in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie" << en dan zoeken naar Kodi. Is de uitgebreide topic start niet voor niets gemaakt d:)b
:) Zoals in mijn post omschreven, had ik deze settings al overgenomen. Of zie ik iets over het hoofd?
Buzzie schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:54:
[...]

Maak is screenshots van je audio instellingen.
Moet geen probleem zijn namelijk.
:)
Settings staan op expert.
Number of channels: 2
Output configuration: best match
Keep audio device alive: off (ook getest met 1 minute)
Allow passthrough: on
Passthrough audio device: android, audio track (is niet aan te passen)

Vervolgens staan Dolby digital, dts, truehd, dts-hd allemaal op on. Enable dolby transcoding staat uit.

De content bevat surround audio tracks, die worden ook door Kodi gezien.

Sync playback to display staat uit. De reciever en HDMI kabel sturen wel dolby door als ik mijn Vero 4k+ hierop aabsluit. :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kariem112 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:25:
Settings staan op expert.
Number of channels: 2
Output configuration: best match
Keep audio device alive: off (ook getest met 1 minute)
Allow passthrough: on
Passthrough audio device: android, audio track (is niet aan te passen)
Dit is voor Windows, maar probeer het toch eens: stel Number of channels daadwerkelijk in op het aantal kanalen dat je hebt, al heb je meer (zoals plafondspeakers) en er is geen optie voor, kies dan wat het dichtste jouw configuratie benadert (5.1.x = 5.1, 7.1.x = 7.1, etc.).

Officieel zou het geen effect moeten hebben op passthrough, maar soms zijn de officiële instructies niet accuraat. Ik weet dat Kodi de laatste tijd wat code heeft toegevoegd voor Atmos. Probeer anders de laatste ontwikkelversie, om te kijken of dat een verschil maakt.

[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 03-01-2021 10:57 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kariem112
  • Niet online
The Zep Man schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:55:
[...]
Dit is voor Windows, maar probeer het toch eens: stel Number of channels daadwerkelijk in op het aantal kanalen dat je hebt, al heb je meer (zoals plafondspeakers) en er is geen optie voor, kies dan wat het dichtste jouw configuratie benadert (5.1.x = 5.1, 7.1.x = 7.1, etc.).

Officieel zou het geen effect moeten hebben op passthrough, maar soms zijn de officiële instructies niet accuraat. Ik weet dat Kodi de laatste tijd wat code heeft toegevoegd voor Atmos. Probeer anders de laatste ontwikkelversie, om te kijken of dat een verschil maakt.
_/-\o_ laatste dev build van Kodi matrix werkt, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kariem112 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:25:
[...]

_/-\o_ laatste dev build van Kodi matrix werkt, thanks!
Goed om te lezen. Zal dit ook aan de topicstart toevoegen. Bedankt voor het testen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kariem112
  • Niet online
The Zep Man schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:28:
[...]
Goed om te lezen. Zal dit ook aan de topicstart toevoegen. Bedankt voor het testen!
Settings zijn gelijk met de settings uit de start post.... Laatste versie heb ik hier vandaag gehaald:
Kodi nightly

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kariem112 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:30:
[...]

Settings zijn gelijk met de settings uit de start post.... Laatste versie heb ik hier vandaag gehaald:
Kodi nightly
Je kan ook via de Play Store je aanmelden om via die weg de laatste testversie te ontvangen. Dan krijg je ook automatisch updates. Gebruik wel hetzelfde Google account als dat je Shield TV gebruikt.

Mogelijk is dat wel beperkt tot een enkele Android TV box. De laatste keer dat ik dat probeerde, kon ik via de Play Store niet Kodi installeren op een tweede apparaat.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 03-01-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:37
Is er iemand die een oplossing heeft gevonden voor het "kraak"-issue welke vermeld is in deze thread?

Bij mij speelt dit nog steeds na het schakelen tussen netflix naar youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:24
pitchdown schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:41:
Is er iemand die een oplossing heeft gevonden voor het "kraak"-issue welke vermeld is in deze thread?

Bij mij speelt dit nog steeds na het schakelen tussen netflix naar youtube.
Al herstart gedaan? Lost vaak onbegrijpelijke problemen op.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
mucuracat schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:29:
[...]

Klopt, na switchen tussen hdmi-kanalen of reboot is het tijdelijk opgelost.
Bij de volgende actie is het issue echter weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlaxz
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-12-2024
goedenavond.

ik heb een probleem waarbij ik mijn shield folders niet kan zien in windows 10

Ik voer het ip adres in van de shield in de verkenner maar dan geeft de browser aan dat de shield het weigert om een of andere reden.

smb staat aan en network discovery ook.in ''network'' ziet hij wel de shield staan bij ''other devices'' maar daar kan ik niks mee.

verder zit ik op de laatste versie van de shield en laatste update van windows 10

[ Voor 10% gewijzigd door Jarlaxz op 04-01-2021 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
Waarschijnlijk moet je in Windows even smb1 aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlaxz
StGermain schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:21:
Waarschijnlijk moet je in Windows even smb1 aanzetten.
stond al aan werkt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:36
Heb je in de Shield aangezet :transfer files over network? Dat staat standaard uit.

https://nvidia.custhelp.c...ield-tv-folders-with-a-pc

[ Voor 38% gewijzigd door Arjantje72 op 04-01-2021 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlaxz
[quote][b]Arjantje72 in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"Arjantje72 schreef op maandag 4 januari Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95MiOQiEV5rj-VF2OZNuk0-OhxY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AenVolj5NFkPgGNQft8c1m2s.png?f=user_large

ja die staat aan ik voer het ip adres wat ik te zien krijg op de shield in de verkenner in windows en dan krijg ik dit

vreemd want ik heb een folder dat gedeeld word over het netwerk en die zie ik wel gewoon op de shield en in kodi.

[ Voor 11% gewijzigd door Jarlaxz op 04-01-2021 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Jarlaxz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:40:
[quote][b]Arjantje72 in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"Arjantje72 schreef op maandag 4 januari [Afbeelding]

ja die staat aan ik voer het ip adres wat ik te zien krijg op de shield in de verkenner in windows en dan krijg ik dit

vreemd want ik heb een folder dat gedeeld word over het netwerk en die zie ik wel gewoon op de shield en in kodi.
En als je je firewall tijdelijk uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlaxz
ook al uit gezet. nog steeds hetzelfde. Is het uberhaupt mogelijk dat de shield de verbinding blokkeert?

Ik heb ook al geprbeerd om van de ethernet verbinding met de shield verbinding te maken met de wifi (zelfde als de laptop) precies hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Lastig geen VPN draaien op je Shield toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlaxz
Arjantje72 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:23:
Lastig geen VPN draaien op je Shield toevallig?
nee ook geen vpn

geprobeerd het ip adres te pingen wat de shield aangeeft en krijg ook gewoon een antwoord

[ Voor 20% gewijzigd door Jarlaxz op 04-01-2021 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
NTLMv2 Authentication al naar gekeken in de link die ik je gepost heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlaxz
Arjantje72 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:38:
NTLMv2 Authentication al naar gekeken in de link die ik je gepost heb?
dat is wel een rare want kan die hele registry niet vinden. in ieder geval de laatste niet ''LmCompatibilityLevel''
En als ik smb1 client aanzet in de optional windows features en dan check of die aanstaat in powershell geeft hij aan ''false''.. lekker dan want ik denk dus dat de shield dus alleen via smb1 werkt?

[ Voor 24% gewijzigd door Jarlaxz op 04-01-2021 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 20:36
Sinds afgelopen zomer zou de Shield ook via een hogere SMB-vorm moeten werken. Ik heb dat echter maar één keer kort werkend gekregen. Daarna niet meer. Netwerkverbinding maken lukt ook niet, in verkenner blijft de folder “netwerk” leeg. Uiteindelijk een andere verbinding gemaakt (naam ff kwijt), maar dat is op ip-adres, dus moest ik die even vastzetten in de router.

SMBv1 staat uit volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlaxz
Rallye schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:17:
Sinds afgelopen zomer zou de Shield ook via een hogere SMB-vorm moeten werken. Ik heb dat echter maar één keer kort werkend gekregen. Daarna niet meer. Netwerkverbinding maken lukt ook niet, in verkenner blijft de folder “netwerk” leeg. Uiteindelijk een andere verbinding gemaakt (naam ff kwijt), maar dat is op ip-adres, dus moest ik die even vastzetten in de router.

SMBv1 staat uit volgens mij.
Kansloos dus? Om de shield folders te kunnen zien moet ik smb1 hebben. Ook al staat hij aan in optional win feautures in powershell geeft hij een false melding aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Jarlaxz op 04-01-2021 20:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brikkah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:19
Ik heb het stabiel werkend zonder SMBv1 aan te hebben in Windows. Op de Shield moet je inderdaad het volgende doen: Settings > Device Preferences> Storage & reset > Transfer files over network

Vervolgens in Windows kan je naar \\SHIELD of naar \\<ipadres> en vervolgens de gebruikersnaam en wachtwoord invullen.

Ik zie wel dat SMB Direct bij mij aan staat, maar ik weet niet of dat er mee te maken heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmzn9eSzzkw7AflhPdtl7mV5Usk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DlMtx94wQ3ZSCNdn25QOR74o.png?f=user_large

Ik weet verder niet hoe ik het uit kan leggen, dus als je wilt dat ik iets na kijk, laat het weten!

[ Voor 25% gewijzigd door Brikkah op 04-01-2021 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlaxz
Brikkah schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:43:
Ik heb het stabiel werkend zonder SMBv1 aan te hebben in Windows. Op de Shield moet je inderdaad het volgende doen: Settings > Device Preferences> Storage & reset > Transfer files over network

Vervolgens in Windows kan je naar \\SHIELD of naar \\<ipadres> en vervolgens de gebruikersnaam en wachtwoord invullen.

Ik zie wel dat SMB Direct bij mij aan staat, maar ik weet niet of dat er mee te maken heeft.
[Afbeelding]

Ik weet verder niet hoe ik het uit kan leggen, dus als je wilt dat ik iets na kijk, laat het weten!
Zal het morgen even nakijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Rallye schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:17:
SMBv1 hoeft zoals voorheen inderdaad niet meer aangezet te worden via die Windows Features. Het enige wat bij mij na veel trial en error opeens wel werkte was om in plaats van in explorer naar "\\SHIELD" te connecten (dat werkte niet) direct te connecten naar dit pad "\\SHIELD\Internal".

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Executor16 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 01:47:
SMBv1 hoeft zoals voorheen inderdaad niet meer aangezet te worden via die Windows Features. Het enige wat bij mij na veel trial en error opeens wel werkte was om in plaats van in explorer naar "\\SHIELD" te connecten (dat werkte niet) direct te connecten naar dit pad "\\SHIELD\Internal".
Het is apart dat in Linux het equivalent smb://SHIELD wel werkt.

Kan je in Windows eens de opdracht 'net view \\SHIELD' proberen en zien welke foutmelding terugkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
The Zep Man schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 07:27:
[...]
Het is apart dat in Linux het equivalent smb://SHIELD wel werkt.

Kan je in Windows eens de opdracht 'net view \\SHIELD' proberen en zien welke foutmelding terugkomt?
net view \\SHIELD
System error 53 has occurred.
The network path was not found. (Werkt niet)

net view \\*IPADDRESS*
System error 5 has occurred.
Access is denied. (Dit werkt dus wel als je login:pass gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Executor16 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:08:
net view \\*IPADDRESS*
System error 5 has occurred.
Access is denied. (Dit werkt dus wel als je login:pass gebruikt)
Dan is dat waarschijnlijk de oplossing die ook in Linux werkt, want daar log ik ook eerst in voordat ik de lijst met shares zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Werkt bij jullie plex server goed op de shield. Ik vind het allemaal maar langzaam aanvoelen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icecreamfarmer schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:19:
Werkt bij jullie plex server goed op de shield. Ik vind het allemaal maar langzaam aanvoelen.
Zelf gebruik ik geen Plex, maar bedoel je daarmee de Plex client die verbinding maakt met de Plex server op de Shield? Zo ja, dan is het misschien de moeite waard om de snelheid van de client testen met een externe Plex server. Mogelijk is die beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

The Zep Man schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:22:
[...]
Zelf gebruik ik geen Plex, maar bedoel je daarmee de Plex client die verbinding maakt met de Plex server op de Shield? Zo ja, dan is het misschien de moeite waard om de snelheid van de client testen met een externe Plex server. Mogelijk is die beter.
Ja plex server en client beiden op de Shield.
Had de server eerst op de PC staan maar juist de Shield gekocht zodat de PC niet meer aan hoefde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:09
icecreamfarmer schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:23:
[...]

Ja plex server en client beiden op de Shield.
Had de server eerst op de PC staan maar juist de Shield gekocht zodat de PC niet meer aan hoefde.
Hier loopt de plex server erg goed op de shield met echt ontzettend veel content. Ik gebruik niet de client op de shield, daar heb ik Kodi voor draaien er naast. Wat ervaar jij precies als langzaam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

ppeterr schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:38:
[...]

Hier loopt de plex server erg goed op de shield met echt ontzettend veel content. Ik gebruik niet de client op de shield, daar heb ik Kodi voor draaien er naast. Wat ervaar jij precies als langzaam ?
Indexeren, openen app, etc. Vaak loopt hij vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
icecreamfarmer schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:40:
[...]

Indexeren, openen app, etc. Vaak loopt hij vast.
Heb ik absoluut geen last van. Lang geleden aangezet op de shield, vervolgens remote beheer van de server op een windows machientje. Ik herken geen enkel probleem wat jij daar noemt.

Ik zou het eens in je opslag medium zoeken, misschien is daar iets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

ppeterr schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:52:
[...]

Heb ik absoluut geen last van. Lang geleden aangezet op de shield, vervolgens remote beheer van de server op een windows machientje. Ik herken geen enkel probleem wat jij daar noemt.

Ik zou het eens in je opslag medium zoeken, misschien is daar iets mis mee.
Is een 3 maanden oude externe HDD.
Werkte op de PC wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icecreamfarmer schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:53:
Is een 3 maanden oude externe HDD.
Werkte op de PC wel goed.
Je kan onder Kodi deze proberen, of media direct afspelen zonder Plex ertussen. Dat zal waarschijnlijk vlotter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Ik vind eigenlijk toch plex meer een netwerk dingetje. Ik zou zeker lokaal spul afspelen met Kodi, en zeker niet met plugins dan nog eens kodi voorzien van content via een plex server die op het zelfde apparaat staat.

Ik heb ze gewoon dus naast elkaar draaien, met de zelfde recourses.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jarlaxz
Brikkah schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:43:

[Afbeelding]

LEGEND! 8) SMB1 uit gezet. SMB Direct stond al aan, windows opnieuw gestart \\ipadres, inloggen en voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
Waarom de 192.168.68.x range en zitten beide devices daarin?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49
d3vlin schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:54:
[...]

Nog een andere interessante optie gevonden die daar net boven stond; "Don't keep activities (Destroy every activity as soon as the user leaves it)". Apps starten daarmee ook echt allemaal opnieuw op als je ze activeert. Dus dat zal het probleem waarschijnlijk wel oplossen. We gaan het eens even aankijken. :)
Update for future reference; sinds ik dit aan heb gezet is het probleem dat Kodi sommige videos niet af wil spelen (blijft laden) of het geluid het in Kodi niet doet wanneer bijvoorbeeld Spotify nog op de achtergrond actief is als sneeuw voor de zon verdwenen!

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb je tip toegevoegd aan de topicstart. Als je op je eigen naam daarin zoekt dan vind je het. Bedankt!

[edit]
Met Prime Video lijkt het niet lekker te werken. Als je Prime Video 'grof' afsluit (bijvoorbeeld via de Home knop), dan herstart die zichzelf weer na een paar seconden. Kan iemand anders dit testen?

[ Voor 32% gewijzigd door The Zep Man op 09-01-2021 23:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mloman
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-06 08:28
bandy schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:45:
Ik heb mijn shield(2019 Pro) vandaag aan de hand van https://www.gadgethacks.c...mi-box-sony-more-0341980/ geprobeerd te updaten naar de nieuwste Google tv. Helaas lukt dit deels en blijf ik met een half home screen met de melding "kan home niet laden" zitten. Heeft iemand dit al met een goed resultaat voor elkaar gekregen?
Je moet de Google TV Home APK (com.google.android.apps.tv.launcherx.apk) van 1 of 22 oktober 2020 gebruiken, niet de nieuwste.
Om dit te installeren activeer je eerst de Developer modus op de NVIDIA Shield. Daar schakel je 'Network debugging' in. Dan kun je met de Android platform tools commando's uitvoeren.

C:\platform-tools>adb connect <ip-adres van de Shield>
connected to <ip-adres van de Shield>:5555

C:\platform-tools>adb push com.google.android.apps.tv.launcherx.apk /sdcard/
com.google.android.apps.tv.launcherx.apk: 1 file pushed, 0 skipped. 146.9 MB/s (11874170 bytes in 0.077s)

Dan op de Shield de APK installeren via bijvoorbeeld FX File Explorer. Daarna de default launcher wijzigen (origineel uitschakelen):

D:\platform-tools>adb shell pm disable-user --user 0 com.google.android.tvlauncher
Package com.google.android.tvlauncher new state: disabled-user

Je moet een VPN opzetten naar de VS, of Frankrijk. Dan werkt Google TV op de NVIDIA Shield. Maar, je kunt de 'For you' instellingen niet wijzigen, dan crasht de app (waarschijnlijk omdat de Shield nog op Android 9 zit). Heeft iemand al een oplossing?

Update: Mocht je de originele Android TV launcher willen herstellen:
D:\platform-tools>adb shell pm enable com.google.android.tvlauncher
Package com.google.android.tvlauncher new state: enabled

[ Voor 14% gewijzigd door mloman op 09-01-2021 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
Ik heb sinds kort dat plex op de shield een gekeken episode niet meer als watched markeert, nog iemand last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
Ik zit te twijfelen tussen de Chomecast met google TV of een NVidia shield. Ik neig naar de Shield maar ik twijfel aangezien deze duurder is. Wat is de meerwaarde van de Shield tov de Chromecast met Google TV??

Ik zie bij een review in de pricewatch dat er problemen kunnen zijn met een Pioneer receiver? Ik heb een oude(re) receiver, deze geeft ook problemen met mijn Ziggo decoder (de Cisco DVB). Hier zie ik in het topic niet zo veel over terug dus ik verwacht geen problemen maar wil het wel voor zijn. De Cisco zit al rechtstreeks in de TV met gluid via optische kabel en dat wil ik niet ook bij de Shield hoeven doen.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Svennie schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:15:
Ik zit te twijfelen tussen de Chomecast met google TV of een NVidia shield. Ik neig naar de Shield maar ik twijfel aangezien deze duurder is. Wat is de meerwaarde van de Shield tov de Chromecast met Google TV??

[knip]
Welke Shield?

Los van welk type Shield, de CCGTV is op dit moment nog steeds zwaar overprijsd (vind ik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
hardware-lover schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:15:
[...]

Welke Shield?

Los van welk type Shield, de CCGTV is op dit moment nog steeds zwaar overprijsd (vind ik).
welke shield ben ik nog niet over uit, ik weet niet of ik de PRO de extra 100E waard vind. De plex server en de 2 USB poorten zijn mooi maar 100E mooi, dat weet ik niet.

Je hebt een CCGTV voor 84E. Nadeel is dat de AB niet werkt met mijn Harmony, dat is in het voordeel van de Shield, die heeft ook een bekabelde netwerk aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Laatst online: 21-09 07:30
@Svennie Let wel dat je een Harmony Hub nodig hebt dan. Ik heb een super oude harmony remote die er dus niet mee samen werkt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennie
Mjelnir schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:07:
@Svennie Let wel dat je een Harmony Hub nodig hebt dan. Ik heb een super oude harmony remote die er dus niet mee samen werkt :P
goed om te weten, het is dan geen IR, net als de CCGTV dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Laatst online: 21-09 07:30
Hij kan wel IR aan zo werkt de normale remote ook volgens mij. Maar als je de functies van je harmony remote erop wil gebruiken heb je dus een HUB nodig van Harmony kwam ik achter.

Ik heb het nu maar ingesteld dat hij uit en aan gaat via Google Home en gebruik de bijgeleverde remote om te navigeren.

Ik zit er nog over na te denken het 2019 model remote te kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Svennie schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:42:
[...]
welke shield ben ik nog niet over uit, ik weet niet of ik de PRO de extra 100E waard vind. De plex server en de 2 USB poorten zijn mooi maar 100E mooi, dat weet ik niet.

Je hebt een CCGTV voor 84E. Nadeel is dat de AB niet werkt met mijn Harmony, dat is in het voordeel van de Shield, die heeft ook een bekabelde netwerk aansluiting.
Het verschil met de 2019 Pro is op dit moment nog wel wat groter, en er zijn nogal wat meer verschillen tussen beiden dan wat je nu aanhaalt. Maar het ligt puur aan het gebruik of die verschillen je de moeite ook waard zullen zijn, of het prijsverschil kunnen verantwoorden.

Als je bijvoorbeeld aan de slag wilt gaan met lokaal gestreamed UHD (HDR) media met de hoogst mogelijke bitrates, dan lijkt er nog steeds maar een enkeling te zijn die dat tamelijk moeiteloos kan, zonder dat er ook (soms) flink wat andere issues zijn bedoel ik dan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mjelnir schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:07:
Zie de topicstart. Een oude Harmony werkt prima met een Flirc op alle Shield modellen met een USB aansluiting.
hardware-lover schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:27:
Als je bijvoorbeeld aan de slag wilt gaan met lokaal gestreamed UHD (HDR) media met de hoogst mogelijke bitrates, dan lijkt er nog steeds maar een enkeling te zijn die dat tamelijk moeiteloos kan, zonder dat er ook (soms) flink wat andere issues zijn bedoel ik dan.
Als het enkel HDR10 content betreft (geen Dolby Vision), dan werken alle modellen behalve de Shield TV 2019.

[ Voor 25% gewijzigd door The Zep Man op 12-01-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:58:
[...]
[knip]
Als het enkel HDR10 content betreft (geen Dolby Vision), dan werken alle modellen behalve de Shield TV 2019.
Het was eigenlijk een stream vergelijking met andere, NIET Shield, Android/Google/Fire TV apparaten en dan met name de nieuwe CCGTV, en niet specifiek op HDR versie. Ik kan enkel testen met HDR10, mijn Oled ondersteunt geen andere. Ik heb ook geen praktijk ervaring met Shields < 2019 Pro, wel met een stel van de hier aangehaalde andere apparaten.

@The Zep Man, deze reactie gemist, gezien je herhaling van je reactie? Ik heb die ervaring wel 😏

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 12-01-2021 22:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:40
The Zep Man schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:58:
[...]
Zie de topicstart. Een oude Harmony werkt prima met een Flirc op alle Shield modellen met een USB aansluiting.

[...]
Volgens mij kunnen beide 2019 modellen zowel HDR10 als DV aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Mr Magic schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:17:
[...]

Volgens mij kunnen beide 2019 modellen zowel HDR10 als DV aan?
Mooi tabel in begin post.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:40
Ja die klopt ook, maar The Zep Man schreef:
Waardoor het net lijkt alsof de Shield TV 2019 geen HDR10 ondersteunt en dat doet 'ie wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:27:
Het gaat dus om alle wel HDR(10), niet-Dolby Vision content in de hoogst mogelijke bitrates. Dat kan niet met een Shield 2019 omdat die de laatste voorwaarde niet vervult. Lees het topic maar eens door. ;)

Verder weet ik niet hoe andere merken (Xiaomi, Google) met hun Android TV smaakjes het doen op dit gebied.
hardware-lover schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:17:
@The Zep Man, deze reactie gemist, gezien je herhaling van je reactie? Ik heb die ervaring wel 😏
Deel die ervaring dan. :P

[ Voor 31% gewijzigd door The Zep Man op 12-01-2021 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
@Svennie Ctrl + Alt + 5 = €

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat doe ik ook, daar waar het thuishoort specifiek voor dat apparaat, de meesten hebben hun eigen topic hier op Tweakers 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Svennie schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:15:

Ik zie bij een review in de pricewatch dat er problemen kunnen zijn met een Pioneer receiver? Ik heb een oude(re) receiver, deze geeft ook problemen met mijn Ziggo decoder (de Cisco DVB). Hier zie ik in het topic niet zo veel over terug dus ik verwacht geen problemen maar wil het wel voor zijn. De Cisco zit al rechtstreeks in de TV met gluid via optische kabel en dat wil ik niet ook bij de Shield hoeven doen.
Ineens bedacht ik me nog een meerwaarde van shield.
Reclame beginscherm.
Shield houd het mooi clean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
Mijn huidige tv (hisense 4k lcd 49 inch) doet de laatste tijd wat moeilijk. Sowieso is het niet de snuggerste tv. Als ik vanaf de shield 2017 een hdr serie op Netflix kijk moet ik de setting ook echt om zetten. De laatste tijd gaat dat soms mis en is alles veel te donker.
Ik gebruik op de shield de automatische aanpassing voor frequentie en resolutie. Al met al is het een beetje matig.

Heeft iemand de ervaring dat het met een Philips OLED vanzelf gaat qua schakelen tussen SDR en HDR afhankelijk van het materiaal, ook op Netflix?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Camiel schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:07:
Heeft iemand de ervaring dat het met een Philips OLED vanzelf gaat qua schakelen tussen SDR en HDR afhankelijk van het materiaal, ook op Netflix?
Geen ervaring met Philips OLED specifiek. Wel met LG en Panasonic OLED TVs (allen met een Shield TV Pro 2019), en daarmee gaat het zonder problemen in Netflix. In Prime Video moet ik soms de stream wel eens opnieuw starten na een tweede overschakeling (eerste overschakeling bij het starten van het programma van 60 naar 23,976 hz, tweede overschakeling van SDR naar HDR bij het afspelen van een titel), maar dat kan ook aan de brakke Prime Video applicatie liggen.

Volgens mij kan en mag je verwachten van de bekende merken dat die zonder problemen overschakelen, en is jouw HiSense gewoon koppig. ;)

Als je voor een Philips gaat, dan heeft die mogelijk al Android TV geintegreerd. Je kan dan ook experimenteren met het simpelweg niet gebruiken van een Shield TV. Mogelijk is de interne versie voldoende voor jou.

[ Voor 49% gewijzigd door The Zep Man op 15-01-2021 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mijn huidige tv (hisense 4k lcd 49 inch) doet de laatste tijd wat moeilijk. Sowieso is het niet de snuggerste tv. Als ik vanaf de shield 2017 een hdr serie op Netflix kijk moet ik de setting ook echt om zetten. De laatste tijd gaat dat soms mis en is alles veel te donker.
Ik gebruik op de shield de automatische aanpassing voor frequentie en resolutie. Al met al is het een beetje matig.

Specifiek voor Philips is er recentelijk wat str*nt aan den knikker geweest, geen idee hoe degelijk ze het nu hebben opgelost.

nieuws: TP Vision onderzoekt probleem met streamingkwaliteit op Philips-tv's

Lage resolutie streaming apps op Philips TV’s

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
Tja, dat is ook de reden dat ik die apps helemaal niet wil gebruiken op de tv, maar op mijn shield 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
mucuracat schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:29:
[...]

Is er nog iemand die hier nog oplossing voor gevonden heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023

Op de Sony OLED doet hij dat wel.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Als je het toetsenbord goed instelt dan is je rechter ALT een AltGr en als je die samen met de 5 indrukt heb je ook het € teken meteen beschikbaar, zowel onder Linux als Windows :*)

Zo kan je ook makkelijk ø (AltGr+L) of µ (AltGr+M) typen en vele andere tekens!

"English - United States International (with AltGr deadkeys)" moet je dan hebben :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Hallo

Ik dacht ik ga mijn zorgbonus maar eens goed besteden, heb een nieuwe tv gekocht (samsung qled 50q64t), een tv shield pro uit 2019 en een andere receiver (Denon AVR 2400). Alles klaar voor 4K.

Op de Shield gebruik ik Plex, de films draadloos streamen vanaf mijn Laptop werk goed, ook 4K materiaal. Met Kodi is het mij nog niet gelukt om een draadloze verbinding te leggen met mijn laptop maar ik ben met Plex tot nu toe meer dan tevreden. De Shield is met draad verbonden aan mijn Fritzbox router, daarvanaf een draadloze verbinding met mijn laptop.

Het liefst wil ik Netflix en Amazone bekijken via de Shield maar het lukt mij niet om dit 4k te krijgen. De NPO start app werkt ook niet goed, dat beeld stottert. De Ziggo app is een ramp, geluid loopt niet synchroon.

Nu gebruik ik Netflix e.d. via mijn tv en jawel, hier wel een 4k beeld en de NPO app werkt perfect. Maar goed ik wil het liefst alles via de Shield doen.

Instellingen Denon: HDMI doorgeven aan, bron doorgeven laatste,, HDMI bediening uit, ARC aan, 4k signaal doorgeven verhoogd
Instelling tv: HDMI eARC Modus auto Anynet + HDMI-CEC aan
Instellingen Shield: resolutie 4k 59,940
Instellingen Kodi: Beeldscherm : Resolutie 1920x 1080P verversingsfrequentie 59.94 (niet lager want dan hapert het beeld van Netflix). Vertragen verversingsfrequentie uit.

De Shield is middels HDMI op de Denon. Een HDMI (Monitor 1 ARC) van de Denon gaat naar de TV (ARC)
De Humax en de playstation zijn ook aangesloten op de Denon.

Ik heb alles geprobeerd, maar alleen lukt het mij dus nu om op de Shield Netflix en Amazon 4k te krijgen. Als ik een 4k (gedownloade film) stream van mijn laptop naar Plex op de Shield lukt dit wel, erg vreems allemaal.
Ik heb een keer geprobeerd om Monitor 2 van de Denon als ARC te gebruiken en toen ineens wel 4k beeld op Netflix. In menu van de Shield bij resolutie zag ik ook in een keer HDR verschijnen. Jammere was dat de rest helemaal van slag raakte en ik snel maar weer Monitor 1 ben gaan gebruiken. Eeen hele puzzel allemaal en kom er niet meer uit.

Iemand een idee, tip om de apps 4k te krijgen??? Wat zou ik nog met de instellingen kunnen doen om alles werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een beetje chaotisch verhaal, maar het is goed dat je al opschrijft welke apparatuur je hebt.
Het liefst wil ik Netflix en Amazone bekijken via de Shield maar het lukt mij niet om dit 4k te krijgen.

(...)

Ik heb alles geprobeerd, maar alleen lukt het mij dus nu om op de Shield Netflix en Amazon 4k te krijgen.
Dat is tegenstrijdig.
Instellingen Kodi: Beeldscherm : Resolutie 1920x 1080P verversingsfrequentie 59.94 (niet lager want dan hapert het beeld van Netflix). Vertragen verversingsfrequentie uit.
Dat wekt verwarring. Gebruik je de officiële Netflix applicatie of de Kodi addon?

Schrijf per scenario op wat je wilt bereiken, wat je (in de meest simpele situatie) gedaan hebt om het te bereiken, en wat exact de symptomen zijn. 'Het werkt niet' en 'het lukt mij niet' zijn geen goede omschrijvingen. 'In plaats van UHD, is de resolutie 1080p. Dat zie ik aan(...)' is wel een goede omschrijving.

Begin verder met testen in de meest simpele situatie: Shield TV direct aan TV en enkel een (bedrade) internetverbinding. Bouw vanaf daar stapje voor stapje uit. Met Netflix kan je beginnen met diens teststreams. Die vertellen je ook meteen welke resolutie je ontvangt.

[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 17-01-2021 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Nu ik het zelf terug lees is het idd een chaotisch verhaal, er zijn ook zoveel mogelijkheden qua instelling.
Ik ga idd maar eens stap voor stap te werk en begin om de shield maar eens rechtstreeks aan te sluiten op de tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
om 4k met netflix in kodi tekrijgen dient men force hdcp 2.2 en HEVC 4k for android aan tezetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Inmiddels de Shield rechtstreeks op mijn tv aangesloten en nu dus wel 4k beeld, geen geluid. Dit kan natuurlijk worden opgelost dmv een optische kabel tussen tv en receiver. Alleen dan kan ik geen true HD e.d meer afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
yep123 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:13:
Inmiddels de Shield rechtstreeks op mijn tv aangesloten en nu dus wel 4k beeld, geen geluid. Dit kan natuurlijk worden opgelost dmv een optische kabel tussen tv en receiver. Alleen dan kan ik geen true HD e.d meer afspelen.
Je hebt zat ingangen op je denon, allen geprobeerd?

Firmware updates? Denon en tv?

[ Voor 29% gewijzigd door mucuracat op 18-01-2021 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36

Pierre

Van nature lui!

Is je HDMI kabel wel goed?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Kabels zijn goed, er kwam wel 4k beeld toen de Shield rechtstreeks op de tv was aangesloten. Alle updates zijn gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jouw TV ondersteunt eARC, maar je receiver niet. Zet (e)ARC op je TV eens uit en controleer of je (sterero PCM) geluid door de speakers van de TV kan krijgen.

Als al het gewenste beeldmateriaal wel goed werkt direct via je TV, dan ligt het probleem waarschijnlijk aan je receiver. Heb je daarvan al eens de firmware vernieuwd?

Overigens kan je op de TV (e)ARC uitlaten als je geen andere apparaten hebt aangesloten op de TV en als je niet gebruik maakt van de ingebouwde tuners.

[ Voor 26% gewijzigd door The Zep Man op 18-01-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:09
Check je receiver instellingen. In mijn Denon zit nog een optie voor enhanced HDMI. Deze staat standaard uit en dan ben je volgens mij beperkt tot 4K 30Hz (HDMI 1.3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yep123 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:26:
Kabels zijn goed, er kwam wel 4k beeld toen de Shield rechtstreeks op de tv was aangesloten. Alle updates zijn gedaan.
Beide kabels ook geprobeerd dan, want rechtstreeks aan je TV is er ééntje buitenspel gezet?

Je maakt een opmerking bij de receiver; Instellingen Denon: HDMI doorgeven aan, bron doorgeven laatste,, HDMI bediening uit, ARC aan, 4k signaal doorgeven verhoogd

Heb jij je receiver wel ingesteld dat ie het beeldsignaal door moet zetten "as is", dus zonder dat je receiver er een of andere "verbetering" op los laat?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Yep, upscaler is uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker weten :?

Zolang je het volume van je Versterker op de TV ziet op het moment dat je die aanpast staat er nog steeds iets aan en moet je echt ALLES uitzetten!

* nero355 heeft die fout ook een keer gemaakt :$ :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:30
Jouw probleem lijkt op mijn (en andere forumleden) probleem in dit topic. Helaas nooit een oplossing voor gevonden, maar ik had alleen issues als de Shield uit slaapstand kwam. Zie mijn handtekening voor mijn hardware. Ik kreeg bij Netflix de 4K tag niet te zien. Of als het HDR content was, draaide het maar op 1080p. Ik heb een hele lange tijd in de level 2 customer support gezeten bij nvidia en het probleem is nooit opgelost. Ze wijten het aan een HDMI handshake/HDCP issue tussen Shield en receiver. Het probleem deed zich alleen voor bij Netflix als de Shield uit slaapstand kwam. Als ik de shield opnieuw opstart had ik altijd 4K beeld, als de shield uit slaapstand kwam leek het wel alsof HDCP 2.2 niet meer werd herkent.

Breaking Bad is een 4K stream in Netflix. Je weet dat er 4K playback is als de Netflix app de 4K ultra HD tag laat zien. Daarnaast is het ook van belang dat Netflix voldoende internetbandbreedte krijgt. Als dat onder de 25mb (of 35)/s ligt, dan schakelt Netflix 4K uit en krijg je die 4K ultra HD tag niet meer te zien. Test in de app je internetsnelheid in Netflix. Soms kan het zijn dat, ondanks dat je een dikke verbinding hebt, Netflix dat niet kan benutten.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hulleman schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:16:
Breaking Bad is een 4K stream in Netflix. Je weet dat er 4K playback is als de Netflix app de 4K ultra HD tag laat zien. Daarnaast is het ook van belang dat Netflix voldoende internetbandbreedte krijgt. Als dat onder de 25mb (of 35)/s ligt, dan schakelt Netflix 4K uit en krijg je die 4K ultra HD tag niet meer te zien.
Gebruik de Netflix test streams, en je hebt geen twijfel over welke resolutie gebruikt wordt. De resolutie wordt dan genoemd door de afgespeelde video.

@yep123, je hebt mijn vraag m.b.t. de firmware van je receiver nog niet beantwoord.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 18-01-2021 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
Firmware vd receiver is up tot date 4600-6134-7061-3085-3.90.50.00
Wat ik vreemd vind is dat wanneer ik een film kijk via Plex (streamen vanaf laptop naar Shield) ik wel 4k en alles erop en eraan heb. Beeld van de Denon komt wel in beeld als ik het geluid harder zet. Kijk Netflix op de Shield dan geen 4k en ik zie het beeld vd Denon niet meer als ik het geluid harder of zachter zet.
Ik heb meer dan voldoende snelheid voor 4k

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yep123 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:47:
Wat ik vreemd vind is dat wanneer ik een film kijk via Plex (streamen vanaf laptop naar Shield) ik wel 4k en alles erop en eraan heb.
Als je via Plex streamt heb je geen HDCP problemen, wat inhaakt op wat @Hulleman schreef. Het is geen snelheidprobleem, maar waarschijnlijk een HDMI+HDCP negotiation probleem tussen Shield TV-receiver-TV, met als 'schuldige' de receiver.

[ Voor 18% gewijzigd door The Zep Man op 18-01-2021 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 10:13

Puck

W32.Deadcode.A

The Zep Man schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:25:
[...]
Gebruik de Netflix test streams, en je hebt geen twijfel over welke resolutie gebruikt wordt. De resolutie wordt dan genoemd door de afgespeelde video.
Je kunt ook een toetsenbord aansluiten, met F4 krijg je resolutie & bitrate te zien.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Puck schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:49:
Je kunt ook een toetsenbord aansluiten, met F4 krijg je resolutie & bitrate te zien.
Die is nuttig en ondubbelzinnig. Bedankt! :)

Nog wat meer tips voor @yep123:

Hier is een topic dat specifiek voor de serie van receivers is waar jouw receiver onder valt. Lees alles vanaf de volgende tekst
k. HDMI Handshake Issues (audio/video dropouts):
Dit is ook een reden waarom ik receivers met eARC adviseer. Zodra de receiver een probleem wordt, is er altijd nog de workaround om het betreffende apparaat direct op de TV aan te sluiten, zodat de receiver enkel het geluid hoeft te verwerken. D.m.v. eARC worden ook alle geluidsformaten ondersteund. Qua dat val je net buiten de boot:
eARC (ie. enhanced ARC - able to play HD audio (ie. Dolby TrueHD/DTS HD-MA) from an eARC capable TV; to be added via future firmware update on the 2017 X3400H/X4400H/X6400H and the new 2018 X3500H/X4500H/X6500H) - Note an HDMI w/Ethernet cable must be used.
Daar staat natuurlijk net de X2400H niet tussen.

[edit]
Ik lees ook dit (ook al is jouw receiver uit 2017):
(Note: Atmos over DD+ is not HD audio so therefore does not require eARC and can pass over the standard ARC connection available on all of the 2018 models)
Als je niets geeft om HD audioformaten, dan kan je proberen (e)ARC te gebruiken vanaf je TV naar je receiver, die wel ARC ondersteunt. Netflix werkt dan op 4k omdat het direct met je TV is verbonden, en je receiver ontvangt het geluid (DD+, eventueel met Atmos) via ARC.

[ Voor 35% gewijzigd door The Zep Man op 18-01-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 10:13

Puck

W32.Deadcode.A

Wat ik vreemd vind is dat wanneer ik een film kijk via Plex (streamen vanaf laptop naar Shield) ik wel 4k en alles erop en eraan heb. Beeld van de Denon komt wel in beeld als ik het geluid harder zet. Kijk Netflix op de Shield dan geen 4k en ik zie het beeld vd Denon niet meer als ik het geluid harder of zachter zet.
Je weet ook zeker dat je de HDCP versie van de gebruikte HDMI ingangen niet per ongeluk lager hebt ingesteld? Onder Video > HDCP Setup kan ik op mijn Denon X3700H namelijk een HDMI ingang forceren op HDCP 1.4 en 2.3. Check even of deze niet op iets anders dan "auto" staan (of wellicht helpt forceren naar 2.2/2.3 juist :)). Geen idee of dit überhaupt op jouw model kan.

[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 18-01-2021 18:04 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een tip voor @yep123: je kan nog een 'microprocessor reset' van de receiver proberen. Let op dat je hiermee alle instellingen verliest ('factory defaults'):
4. Microprocessor Reset (aka "Reset to original factory settings" but firmware remains unchanged)

Note: In some cases where a single microprocessor reset did not resolve an issue, doing at least 5 in a row did

(...)

1 - Turn off the power using ON/STANDBY on the front panel.
2 - Press ON/STANDBY while simultaneously pressing: S730H/S930H/X1400H/X2400H/X3400H - "TUNER PRESET CH +" and "TUNER PRESET CH -" (...)
3 - Remove your fingers when "Initialized" appears on the front panel display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik vreemd vind is dat wanneer ik een film kijk via Plex (streamen vanaf laptop naar Shield) ik wel 4k en alles erop en eraan heb. Beeld van de Denon komt wel in beeld als ik het geluid harder zet.

Kijk Netflix op de Shield dan geen 4k en ik zie het beeld vd Denon niet meer als ik het geluid harder of zachter zet.

Dat klinkt alsof er wat wordt uigeschakeld om bandbreedte te besparen en het signaal erdoorheen te krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:27
Heb je wel de juiste account tier? Niet dat dat het geluid harder/zachter ding uitlegt, maar dat zou wel kunnen zijn waarom je geen 4k krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik kijk iptv via de nvdia shield tv (2017), bekabeld via mijn router.
Nooit problemen gehad sinds kort.

Elke 1,5 seconden haperingen, bij meerdere apps. Van alles geprobeerd, modem en router resetten, andere internetkabel, wifi op 5 ghz (werkt wel goed op mijn telefoon). Een app als videoland happert minder, maar wel zo nu en dan.
Vorige week heb ik de app's compleet verwijderd, cache maar ook alle andere files zoals accounts etc v/d app. Hierna zonder problemen kunnen kijken via verschillende apps.
Gisteren weer problemen, dus hetzelfde ritueel: hele app met alle data verwijderd. Hierna ging het weer goed, tenminste een uur lang daarna weer heel de tijd vastlopen.
Hierna heb ik voor de gehele nvidia shield een factory reset gedaan. Hierna ging het wel weer goed.

Vraag: kan het inderdaad zo zijn dat de nvidia shield na verloop van tijd vastloopt door te veel aan data op de box. Er staan wat extra apps op, maar bewust alleen hoognodige.
En nog belangrijker hoe kan ik dit structureel verhelpen.
Elke keer de app opnieuw installeren kost te veel tijd.

Voor de goede orde: het vastlopen / haperen gebeurt bij meerdere apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:30
gruys7 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:30:
Ik kijk iptv via de nvdia shield tv (2017), bekabeld via mijn router.
Nooit problemen gehad sinds kort.

Elke 1,5 seconden haperingen, bij meerdere apps. Van alles geprobeerd, modem en router resetten, andere internetkabel, wifi op 5 ghz (werkt wel goed op mijn telefoon). Een app als videoland happert minder, maar wel zo nu en dan.
Vorige week heb ik de app's compleet verwijderd, cache maar ook alle andere files zoals accounts etc v/d app. Hierna zonder problemen kunnen kijken via verschillende apps.
Gisteren weer problemen, dus hetzelfde ritueel: hele app met alle data verwijderd. Hierna ging het weer goed, tenminste een uur lang daarna weer heel de tijd vastlopen.
Hierna heb ik voor de gehele nvidia shield een factory reset gedaan. Hierna ging het wel weer goed.

Vraag: kan het inderdaad zo zijn dat de nvidia shield na verloop van tijd vastloopt door te veel aan data op de box. Er staan wat extra apps op, maar bewust alleen hoognodige.
En nog belangrijker hoe kan ik dit structureel verhelpen.
Elke keer de app opnieuw installeren kost te veel tijd.

Voor de goede orde: het vastlopen / haperen gebeurt bij meerdere apps.
Heb je de opslag nagelopen, zit die niet gewoon vol?
Pagina: 1 ... 91 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.