het lijkt mij onwaarschijnlijk. er staan alleen wat apps op, geen grote bestanden.
En nu helemaal niet na de factory reset.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Meten is weten. Als het een data genererende applicatie is die constant op de achtergrond aanstaat, dan kan 16 GB (minus wat voor het OS zelf nodig is) vlot vollopen.gruys7 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:00:
het lijkt mij onwaarschijnlijk. er staan alleen wat apps op, geen grote bestanden.
Kijk het eerst even aan. Als het opnieuw gebeurt, controleer dan hoeveel opslagruimte nog beschikbaar is. In het topic (en de TS) staan ook tips over hoe je applicaties geforceerd af kan laten sluiten zodat niets in de achtergrond draait. Mogelijk helpt dat ook.En nu helemaal niet na de factory reset.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Heb je ook dit geprobeerd?Marsman83 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:02:
Ik heb eindelijk ontdekt waarom mijn Shield 2019 soms hapert bij 4K UHD HDR remuxes!
Dat is normaal bij die Denon. Dat doet mijn Marantz 5010 ook niet. Die receivers kunnen de hud niet weergeven op 4K als picture in picture zeg maar. Wel bijzonder dat het bij Plex dan wel zichtbaar is. Weet je zeker dat het om een 4K signaal gaat? Wat nog zou kunnen is dat je het beeld van de receiver alleen kan zien bij een 4K signaal @ max 30fps. De shield heb ik staan op 60fps. Aan de andere kant, op mijn Ziggo Next wordt ook een 4K signaal verstuurt (niet op 60fps) en dan ook zie ik de volumebalk niet in beeld, dus volgens mij is dat beperkt tot 1080p.yep123 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:47:
en ik zie het beeld vd Denon niet meer als ik het geluid harder of zachter zet.
[ Voor 76% gewijzigd door Hulleman op 19-01-2021 08:44 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik kan dit bevestigen met een Denon receiver, 2020 model. Stoort mij niet zo erg, want ik zet alle OSD zaken toch uit. Ik vind de OSD van bijvoorbeeld LG al in de weg zitten, bij het schakelen naar een HDR mode, en dat kan je niet uitzetten.Hulleman schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:27:
[...]
Dat is normaal bij die Denon. Dat doet mijn Marantz 5010 ook niet. Die receivers kunnen de hud niet weergeven op 4K als picture in picture zeg maar. Niet ideaal, maar ik ben er al aan gewend. Op die Denon kun je het volume op afstand nog wel aflezen. Bij een Marantz is dat echt turen met dat kleine ronde display
[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 19-01-2021 08:42 ]
Klopt, doet mijn Marantz 5010 net zo. Wellicht dat het op 4K30 nog wel werkt, maar ik dat dat het OSD tot 1080p beperkt was. Het OSD hoef je eigenlijk nooit meer in. Ik zit nog wel eens aan de sub instellingen, aangezien ik voor films en muziek de sub anders instel. Dat doe ik meestal gewoon ff via de app. Werkt prima.The Zep Man schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:40:
[...]
Je ziet het ook als je in het Denon instellingenmenu gaat. Voor de lagere resoluties/refresh rates wordt die over het beeld heen getekend. Bij hogere resoluties/refresh rates schakelt die expliciet om en heb je een zwarte achtergrond.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik heb ook iptv (tivimate) en die app zorgt er bij mij steeds voor dat de opslag van de shield constant vol raakt. Vooral het tv gids gedeelte.gruys7 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:00:
Dat zou wellicht nog een workaround kunnen zijn, momenteel draai ik echter Kodi 19 RC1 vanwege de extra subtitle optie om ze doorzichtig te maken (net als bijvoorbeeld bij Netflix mogelijk is).
Bedankt voor het melden, hoe los je dit op?yep123 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:17:
Het beeld vd Denon zie ik op de Shield alleen met 4k.
Ik weet zeker dat Plex 4k beeld geeft, die zie ik in de beeldinstellingen vd tv, deze zijn dan veranderd.
[ Voor 147% gewijzigd door mucuracat op 19-01-2021 19:25 ]
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
De changelog is hier beschikbaar van firmware 8.2.2.mucuracat schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:10:
Update 18.2.2
Chips,plaats van naar beneden scrollen, changelog weggedrukt.
Dit lost de 'To adjust volume, set up IR control' meldingen op in Kodi. De optie is in Advanced sound settings te vinden. Zie ook de startpost. Ik kan bevestigen dat dit de nutteloze meldingen in Kodi oplost.Adds option in advanced sound settings to disable volume control notifications
Deze fix is waarschijnlijk voor een bug die ik een tijd geleden heb gerapporteerd.Fixes bug where audio from USB DAC would not function properly when switching between PCM and Dolby source
Other Enhancements
• Includes Android security patch level December 2020
• Improved IR volume control behavior with SHIELD Remote 2019 with Denon receivers
• Additional bug fixes
[ Voor 64% gewijzigd door The Zep Man op 19-01-2021 21:24 ]
De firmware die dat ondersteunt is iets van 24 uur uit. Ik zou zeggen, wees moedig.kwdtje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:11:
Heeft iemand al een PS5 controller icm Geforce gamestream geprobeerd (dus streamen van je pc naar de shield)?
Beetje een duur grapje als het niet werkt, vandaarThe Zep Man schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:19:
[...]
De firmware die dat ondersteunt is iets van 24 uur uit. Ik zou zeggen, wees moedig.
Zelf gebruik ik liever een Xbox One controller omdat dat met meer spellen soepeler werkt i.v.m. zaken als button prompts. Dit doe ik in combinatie met Moonlight (inclusief aanzetten van de computer via WOL), en dat gaat soepel.
[ Voor 7% gewijzigd door kwdtje op 20-01-2021 09:22 ]
14 dagen bedenktijd, en de kans is groot dat het werkt omdat Nvidia het expliciet aangeeft. Ik zie het als een laag risico.kwdtje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:21:
Beetje een duur grapje als het niet werkt, vandaar
Netwerkproblemen? Altijd eerst back-2-basics.jopie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:19:
Toch even een netwerkvraag hier tussendoor.
[ Voor 51% gewijzigd door The Zep Man op 20-01-2021 09:26 ]
Ik ga de sprong maar es wagen danThe Zep Man schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:22:
[...]
14 dagen bedenktijd, en de kans is groot dat het werkt omdat Nvidia het expliciet aangeeft. Ik zie het als een laag risico.
Waarom duur? Je wilt waarschijnlijk ps5 ook tochkwdtje schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:21:
[...]
Beetje een duur grapje als het niet werkt, vandaarZelf heb ik al een xbox one controller die ik gebruik alleen is die niet draadloos.
[ Voor 28% gewijzigd door mucuracat op 20-01-2021 09:51 ]
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Bij de PS5 krijg je een controller. Als je maar behoefte hebt aan een enkele controller, dan is een tweede controller wel prijzig.mucuracat schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:27:
Waarom duur? Je wilt waarschijnlijk ps5 ook toch
Nope, ging snel. Download, install herstart. kwartiertjePzYkO schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:48:
Hoe lang duurde het updaten bij jullie?
Ik zit nu al dik een half uur naar het bericht "Preparing to update..." te kijken.. 🤔
[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door mucuracat op 20-01-2021 09:53 ]
Yesterday starts today...!!
een fatsoenlijke upgrade procedure moet altijd onderbroken kunnen worden (in het geval van stroom uitval bv) en toch verder kunnen gaan maar echt 100% fool proof blijft moeilijk, het zal wel goed komen maar je weet het nooit.PzYkO schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:58:
Daar was ik al bang voor..
Dat wordt kabels lostrekken, in de hoop dat ik m niet brick.. 🤞
PSN ID: Svennie-NL
Ja, dat denk ik ook wel, maar het blijft altijd spannend..Svennie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:00:
[...]
een fatsoenlijke upgrade procedure moet altijd onderbroken kunnen worden (in het geval van stroom uitval bv) en toch verder kunnen gaan maar echt 100% fool proof blijft moeilijk, het zal wel goed komen maar je weet het nooit.
Het is niet spannend als er ook een goede recovery procedure is. Die is er bij de Shield TV (net als veel andere Android apparaten) via Fastboot.PzYkO schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:03:
Ja, dat denk ik ook wel, maar het blijft altijd spannend..
goed om te horen!PzYkO schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:13:
Het is gelukt!
Van stekkers er opnieuw in, tot volledig geüpdatet in minder dan 10 minuten.
Thanks, allen. 👍
PSN ID: Svennie-NL
Als je het IP adres in de Shield checkt, is dat dan echt een Ziggo adres? Zo niet gaat er toch wat mis in je netwerkconfiguratie.jopie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:19:
Nu heb ik al voor het IP van de shield ingesteld in de draytek router dat al het verkeer vanaf het Shield IP adres via WAN 2 moet, welke de Ziggo is. Toch blijf ik een melding krijgen dat ivm rechten van de content aanbieders het via die ip adres niet kan worden afgespeeld. Iemand nog een idee wat ik kan doen?
LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro
Ik heb thuis een gelijkaardige situatie. Dual WAN opstelling met XS4ALL glasvezel en Ziggo internet. En ik heb ook een Shield Pro en een Android TV waar de Ziggo Android TV app op draait.jopie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:19:
Toch even een netwerkvraag hier tussendoor.
Ik heb een Ziggo abonnement, en wil de Ziggo app op de shield gebruiken. Echter heb ik ook een glasvezel internetabonnement, wat de primaire verbinding is. Ziggo internet is de backup.
Als ik dan de Ziggo app open kan ik geen video afspelen, omdat ik me op een ander IP bevind.
Nu heb ik al voor het IP van de shield ingesteld in de draytek router dat al het verkeer vanaf het Shield IP adres via WAN 2 moet, welke de Ziggo is. Toch blijf ik een melding krijgen dat ivm rechten van de content aanbieders het via die ip adres niet kan worden afgespeeld. Iemand nog een idee wat ik kan doen?
Indien nodig zal ik nog een screenshot van de WAN 2 verwijzing kunnen plaatsen.
212.142.32.0/24 212.142.30.0/24 104.64.16.0/20 www.horizon.tv androidtv-api.horizon.tv upcbroadband.com
2001:730:3400:8000::/63 2a02:26f0:f4:393::32ba/128 2a02:26f0:60:298::32ba/128 2a02:26f0:6b:281::32ba/128 2a02:26f0:6b:289::32ba/128 2a02:26f0:7b:199::32ba/128 2a02:26f0:7b:385::32ba/128 2a02:26f0:7b:380::32ba/128
server=/upcbroadband.com/# address=/upcbroadband.com/:: server=/horizon.tv/# address=/horizon.tv/:: server=/ziggogo.tv/# address=/ziggogo.tv/:: server=/e17279.dscb.akamaiedge.net/# address=/e17279.dscb.akamaiedge.net/::
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
De Tegra X1 wordt enkel gebruikt voor de 2015 en 2017 modellen. De Tegra X1+ wordt gebruikt voor de 2019 modellen. Mogelijk wordt de soep dus niet zo heet gegeten als zij wordt opgediend?JackAvery schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:26:
Er zijn namelijk een aantal hardnekkige geruchten dat Nvidia deze maand zou ophouden met Tegra X1 chips te produceren, en ben benieuwd of daar ook maar iets van klopt.
Dus waarschijnlijk ook leuke zaken zoals 4k @ 120 hz.It is able to encode and decode 8K Ultra HD (7680×4320).
[ Voor 29% gewijzigd door The Zep Man op 20-01-2021 11:53 ]
Ik dacht dat het wel duidelijk was dat ik het over de X1+ productie had, niet dus, sorryThe Zep Man schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:49:
[...]
De Tegra X1 wordt enkel gebruikt voor de 2015 en 2017 modellen. De Tegra X1+ wordt gebruikt voor de 2019 modellen. Mogelijk wordt de soep dus niet zo heet gegeten als zij wordt opgediend?
Aan de andere kant, eind oktober zijn de 2019 modellen ook alweer 2 jaar oud. Mogelijk worden nieuwe modellen geïntroduceerd met een nieuwe SoC.
[ Voor 9% gewijzigd door JackAvery op 20-01-2021 12:17 ]
Heb je nog geen shield? Zo nee, kopenJackAvery schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:26:
Vraagje aan de mensen die het nieuws meer volgen rond de Shield: is er recent nieuws geweest over de productie/verkrijgbaarheid van de Shield TV 2019 modellen? Er zijn namelijk een aantal hardnekkige geruchten dat Nvidia deze maand zou ophouden met Tegra X1 chips te produceren, en ben benieuwd of daar ook maar iets van klopt.
Het kan zijn dat Nvidia ermee stopt, maar ik denk dat zij dat alleen doen als zij iets nieuws hebben voor een nieuw Shield TV model.JackAvery schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:54:
[...]
Ik dacht dat het wel duidelijk was dat ik het over de X1+ productie had, niet dus, sorryDe oude X1 wordt al niet meer geproduceerd sinds +- begin 2019.
Als er iets bekend zou zijn, dan zou ik het eerst verwachten in het officiele Shield TV forum of wellicht op Reddit voordat ik het hier zou lezen. Ik heb in ieder geval nog niets gezien.JackAvery schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:16:
@The Zep Man bedankt voor je antwoord. Dat begrijp ik allemaal zelf ookIk was enkel nieuwsgierig of er toevallig signalen (e.g. nieuws of beperkte voorraden) waren die dit gerucht realistischer maken of ontkrachten.
Je was niet de enige met dit probleem. Het probleem heb ik met jouw oplossing toegevoegd aan de TS. Bedankt!PzYkO schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:13:
Het is gelukt!
Van stekkers er opnieuw in, tot volledig geüpdatet in minder dan 10 minuten.
Thanks, allen. 👍
Ging hier op 5 minuutjes, ik heb daarna nog wel een keertje extra moeten herstarten omdat plex niet wou opstarten.PzYkO schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:48:
Hoe lang duurde het updaten bij jullie?
Ik zit nu al dik een half uur naar het bericht "Preparing to update..." te kijken.. 🤔
[Afbeelding]
Geen dank 👍The Zep Man schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:27:
[...]
Je was niet de enige met dit probleem. Het probleem heb ik met jouw oplossing toegevoegd aan de TS. Bedankt!
Goede verduidelijking. Ik laat het liever zo staan, voor het onwaarschijnlijke maar niet uit te sluiten geval waarin het wel automatisch voor iemand verder gaat. Het belangrijkste in de boodschap is dat herstarten de oplossing is.PzYkO schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:47:
Voor de volledigheid: Na de reboot heb ik het updateproces opnieuw moeten starten, incl downloaden van de update. Hij ging, in mijn geval, niet automatisch verder met updaten.
Dit verliep verder zonder problemen.
Bedankt voor je zeer uitgebreide post! Mag zo in de topicstart worden opgenomen denk ik.DexterDee schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:28:
[...]
Ik heb thuis een gelijkaardige situatie. Dual WAN opstelling met XS4ALL glasvezel en Ziggo internet. En ik heb ook een Shield Pro en een Android TV waar de Ziggo Android TV app op draait.
Ik draai zelf op een pfSense router. Jaren lang ook Draytek gehad, fijn spul en best uitgebreid. Maar ik had op een gegeven moment behoefte aan meer en geavanceerdere opties. Jammer dat op de Draytek hardware zo'n slechte ondersteuning is voor OpenWRT, DD-WRT of Tomato, daarmee had je dit wel kunnen instellen denk ik.jopie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:25:
Bedankt voor je zeer uitgebreide post! Mag zo in de topicstart worden opgenomen denk ik.
Wel een vraag nog, met wat voor router heb je dit werkend?
Draytek support geeft me aan dat het met mijn 2925 waarschijnlijk niet gaat werken. Waarbij punt 1 en 2 zou moeten kunnen, maar punt 3 niet.
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Ik heb ervaring met OpenWRT, en ja. Dat kan absoluut.DexterDee schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:50:
Jammer dat op de Draytek hardware zo'n slechte ondersteuning is voor OpenWRT, DD-WRT of Tomato, daarmee had je dit wel kunnen instellen denk ik.
De TS is bijgewerkt.• Fixes bug where DD+ surround was unavailable in prime video
[ Voor 33% gewijzigd door The Zep Man op 21-01-2021 07:45 ]
In de Netflix app kun je 'F4' op een aangesloten toetenbord gebruiken om resolutie/bitrate te zien. Bij Kodi kan dit via 'o' (of info op remote app). Andere apps hebben wellicht iets soortgelijks, maar volgens mij is er geen globale manier.DrRobbert schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:09:
Bij mij is de Prime Dolby 5.1 bug nog steeds niet echt opgelost, ook niet na de nieuwe firmware installatie. De eerste keer dat ik de Prime app open krijg wel netjes 5.1 audio. Maar als ik dan een keertje schakel naar Netflix en dan weer terug naar Prime is dezelfde serie (The Expanse) weer 'netjes' Dolby stereo. Prime app afsluiten en weer opstarten en dan werkt het weer allemaal totdat je weer tussen Prime en een ander app wisselt.
Andere vraag, heeft iemand een trucje om te zien wat de resolutie van een stream (!) via een Shield TV (2019) is? Aangezien Shield alles upsamplet tot UHD rapporteert mijn beamer niets anders, ook al is de stream eigenlijk Full HD.
Arrived anxious, left bored
HDR in Kodi werkt al vele jaren op de Shield TV. Lees deze post eens, voor de belangrijkste punten.Recklezz schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:16:
Sorry als dit al gevraagd is, maar weet iemand waarom mijn LG CX niet op HDR mode springt bij het afspelen van HDR content via Kodi? Als ik dezelfde content via Plex afspeel dan gaat de tv wel netjes naar HDR mode.
[ Voor 5% gewijzigd door Recklezz op 21-01-2021 16:58 ]
jopie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:25:
Bedankt voor je zeer uitgebreide post! Mag zo in de topicstart worden opgenomen denk ik.
Wel een vraag nog, met wat voor router heb je dit werkend?
Draytek support geeft me aan dat het met mijn 2925 waarschijnlijk niet gaat werken. Waarbij punt 1 en 2 zou moeten kunnen, maar punt 3 niet.
Punt 3 lijkt verdomd veel op een DNSmasq.d configuratie dus als je Pi-Hole draait dan lost FTLDNS dat voor je op die als basis DNSmasq.d heeftDexterDee schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:50:
Ik draai zelf op een pfSense router. Jaren lang ook Draytek gehad, fijn spul en best uitgebreid. Maar ik had op een gegeven moment behoefte aan meer en geavanceerdere opties. Jammer dat op de Draytek hardware zo'n slechte ondersteuning is voor OpenWRT, DD-WRT of Tomato, daarmee had je dit wel kunnen instellen denk ik.
Ik denk niet dat punt 3 echt noodzakelijk is, dat is alleen om extra DNS queries en vertraging op blackholed IP's te voorkomen. Gewoon proberen zou ik zeggen.
Dat is dan ook een Linux based OS met IPTables en DNSmasq.d erin dus die moet het inderdaad al helemaal kunnen!The Zep Man schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:55:
Ik heb ervaring met OpenWRT, en ja. Dat kan absoluut.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Heb je een HDR scherm of HDMI dummy met HDR ondersteuning aangesloten op je videokaart? Zo niet, dan zal Windows geen HDR toestaan, net als dat bepaalde resoluties niet zullen werken.Wes1987 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:55:
Ik heb een vraag over gamestream van PC naar de Shield. Sinds een tijdje krijg ik HDR niet meer aan de praat in games.
[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 22-01-2021 14:06 ]
Installeer op je pc en op je shield parsec en je kan alles wat je op pc doet op je shield streamen.Omertje schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:43:
Dag allemaal,
Ik ben nieuw hier op het forum,vorige week de NVIDIA shield pro aangeschaft model 2019 de automatische upgrade uitgevoerd
Een account aangemaakt op gforce now alsook op steam.als ik een game aanklik om te spelen in de store krijg ik bijna steeds de melding Game niet geschikt voor dit apparaat ? Ik gebruik een compatibele Xbox controller en deze werkt perfect,voorlopig maar 1 game gevonden die werkt destiny 2
Dat is ook zo maar buiten uplay games zit er niet zoveel in gf now...Omertje schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:13:
Ik heb geen pc ,normaal staat er bij de specificaties op de site vermeld dat je alle games van GeForce now via hun server zou moeten kunnen spelen rechtstreeks op de shield tv pro ,ik heb trouwens een betalend abonnement genomen op gforce now. Gamestreamen via de pc is idd voor mensen die een pc hebben ook een optie maar dit is bij mij niet het geval dus.
Met retroarch kun je verschillende emulators gebruiken. Zelfs per spel kiezenJazco2nd schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:46:
RetroArch downloaden en vervolgens Googlen welke emulator het beste is per console en per game?
Ja maar, dat is dus juist een nadeel: want wie weet nou welke emulator je moet hebben per spel?mucuracat schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:01:
[...]
Met retroarch kun je verschillende emulators gebruiken. Zelfs per spel kiezen
RetroArch. Standaardkeuze is vaak goed.Jazco2nd schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:10:
Ja maar, dat is dus juist een nadeel: want wie weet nou welke emulator je moet hebben per spel?
vaak doen ze goed, voor ene die het niet doet kun je googlenJazco2nd schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:10:
[...]
Ja maar, dat is dus juist een nadeel: want wie weet nou welke emulator je moet hebben per spel?
Als je dat telkens moet googlen blijft er voor mij geen tijd meer over om van het spelletje te genieten.. vandaar mijn vraag.
[ Voor 0% gewijzigd door Pietertje 085 op 25-01-2021 17:02 . Reden: typo ]
Zeker de moeite waard imho. Voor zo ver ik weet zijn er geen sterke geruchten over een opvolger op korte termijn dus daar reken ik persoonlijk niet op. Voor streamen is mogelijk de non-pro ook wel goed genoeg, voor de huidige ca 125 euro is dat een prima deal.dimmak schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:59:
AndroidTV draait niet zo lekker op mijn Philips televisie. Het is dan ook al een wat ouder model (2016), maar voor de rest doet hij het goed voor mijn gebruik en wil ik hem nog niet vervangen. Vooral met streamen vanaf mijn server loopt hij vaak vast. Ik zou dit willen oplossen met een Shield, maar is die nog de moeite waard om aan te schaffen? En zijn er al geruchten over een nieuwere versie?
De originele SHIELD is uit 2015, de opvolger uit 2017, en de nieuwste uit 2019. 2015, 2017, 2019, 202?... you read it here firstdimmak schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:59:
En zijn er al geruchten over een nieuwere versie?
Ingelogd op de Streamaccount van mijn zoon,die heeft assasins crede Odyssee staan in zijn bibliotheek en dit werkt dan wel op de shield proStGermain schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:28:
[...]
Dat is ook zo maar buiten uplay games zit er niet zoveel in gf now...
4k @ 120 hz ondersteuning (voor streaming en het vermijden van mode switching bij afspelen van video op 23,976/24 hz, 30 hz, en 60 hz), VP9 Profile 2 (voor YouTube HDR), HDR10+ (voor streaming content die geen Dolby Vision, maar wel HDR10+ is... misschien met Dolby Vision conversie voor TV's die geen HDR10+ ondersteunen?), ... Voldoende mogelijke verbeterpunten.RobertMe schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:06:
Maar wat maakt het nu uit of er een nieuwe komt?
[ Voor 22% gewijzigd door The Zep Man op 25-01-2021 23:19 ]
Ik krijg een melding dat mijn opslag bijna vol zit, terwijl ik enkel wat apps er op heb staan. Er staat dat ik 9,1 gb aan foto/video heb, als ik er op klik gebeurt er helaas niks. En 11 GB voor apps, dit kan ook niet kloppen. Het is bijzonder omdat ik na reset naar fabriek instellingen 12 gb beschikbaar heb. Volgens afbeelding heb ik nu veel meer in gebruik.The Zep Man schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 07:29:
[...]
Meten is weten. Als het een data genererende applicatie is die constant op de achtergrond aanstaat, dan kan 16 GB (minus wat voor het OS zelf nodig is) vlot vollopen.
[...]
Kijk het eerst even aan. Als het opnieuw gebeurt, controleer dan hoeveel opslagruimte nog beschikbaar is. In het topic (en de TS) staan ook tips over hoe je applicaties geforceerd af kan laten sluiten zodat niets in de achtergrond draait. Mogelijk helpt dat ook.
SMB share van de Shield TV koppelen op je PC, en iets als WinDirStat eroverheen laten gaan.gruys7 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 03:17:
Hoe kan ik achterhalen welke app de boosdoener is?
Oké, thanks. Las wel dat de non-pro wat moeite had met 4K streams, nu is dat geen probleem natuurlijk. Maar als ik straks een nieuwe TV haal wel.Wekko306 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:41:
[...]
Zeker de moeite waard imho. Voor zo ver ik weet zijn er geen sterke geruchten over een opvolger op korte termijn dus daar reken ik persoonlijk niet op. Voor streamen is mogelijk de non-pro ook wel goed genoeg, voor de huidige ca 125 euro is dat een prima deal.
Voor mij voornamelijk de updates. Maar nu ik hoor dat het 2015 model ook nog updates krijgt ben ik al wat hoopvoller gestemd.RobertMe schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:06:
[...]
De originele SHIELD is uit 2015, de opvolger uit 2017, en de nieuwste uit 2019. 2015, 2017, 2019, 202?... you read it here first
Maar wat maakt het nu uit of er een nieuwe komt? Die uit 2015 en 2017 zit exact dezelfde Tegra chip in en verder zijn de verschillen ook minimaal. De 2019 Pro is ook maar minimaal beter met de nieuwe Tegra chip (wat maar een kleine iteratie over de oude is). En tot noch toe heeft Nvidia ook niet aangekondigd dat ze stoppen met ondersteuning voor het model uit 2015 (en waarom zouden ze ook, die uit 2017 is knip & plakwerk en tussen het 2017 en 2019 model zijn de verschillen ook klein). Dus als je nu het 2019 model koopt zul je waarschijnlijk nog steeds 5 jaar of zo aan support hebben. Wat dat betreft doet Nvidia met de SHIELD goede zaken. Regelmatig updates naar nieuwe AndroidTV versies en alle modellen krijgen dezelfde behandeling (niks met oude modellen die langer op de update moeten wachten).
Nee, maar dat was ook meer met het oog op de toekomst. Ik vind AndroidTV een fijn OS en dan ben ik niet meer gebonden aan Sony of Philips, maar kan dan ook kiezen voor een ander merk TV.The Zep Man schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:29:
[...]
4k @ 120 hz ondersteuning (voor streaming en het vermijden van mode switching bij afspelen van video op 23,976/24 hz, 30 hz, en 60 hz), VP9 Profile 2 (voor YouTube HDR), HDR10+ (voor streaming content die geen Dolby Vision, maar wel HDR10+ is... misschien met Dolby Vision conversie voor TV's die geen HDR10+ ondersteunen?), ... Voldoende mogelijke verbeterpunten.
Als er een Shield TV 2021 komt in het patroon van de vorige Shield TV's, dan zou die eind dit jaar uit moeten komen.
Voor @dimmak: voor jouw 'oudere' TV zie ik niet veel toegevoegde waarde in een potentiële nieuwe versie, tenzij YouTube in HDR een breekpunt is. En dan nog is het geen garantie dat een nieuwe Shield TV dat zal ondersteunen. VP9 is voornamelijk een Google feestje, terwijl de rest van de wereld H.265/HEVC heeft omarmd (wat werkt met elke Shield TV).
Je kan nu een Shield TV Pro 2019 kopen. Wanneer een nieuwe Shield TV uitkomt en je wilt upgraden, dan kan je je oude altijd nog tweedehands verkopen, of een demotie geven naar een TV in een andere kamer.dimmak schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:41:
Nee, maar dat was ook meer met het oog op de toekomst. Ik vind AndroidTV een fijn OS en dan ben ik niet meer gebonden aan Sony of Philips, maar kan dan ook kiezen voor een ander merk TV.
Wat bedoel je precies. Ik moet de shield via usb aan pc koppelen. En dan SMB share openen?The Zep Man schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:12:
[...]
SMB share van de Shield TV koppelen op je PC, en iets als WinDirStat eroverheen laten gaan.
Joh, ik heb ook even op google gezocht, en het kan blijkbaar inderdaad.darklord007 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:50:
Vraagje en ik kan hier eigelijk niet heel veel over vinden op google (wel wat maar niet sluitend).
Hebben hier meer mensen een externe DVD speler op hun shield aangesloten?
Ik heb een USB3 speler gekocht en wil deze op de shield aansluiten. Hij spint wel op, maar lijkt niet herkend te worden. Is hier wat of te fixen?
Ik las net dat een specifieke samsung speler een knopje heeft om naar storage device over te schakelen, maar dat heeft deze dus niet...
[ Voor 6% gewijzigd door ppeterr op 26-01-2021 17:03 ]
Wat Googlen levert me op dat het alleen kan als je drive geen driver nodig heeft, je schijnt MLUSB te moeten sideloaden en/of (?) de drive moet een AV modus hebben.darklord007 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:50:
Vraagje en ik kan hier eigelijk niet heel veel over vinden op google (wel wat maar niet sluitend).
Hebben hier meer mensen een externe DVD speler op hun shield aangesloten?
Ik heb een USB3 speler gekocht en wil deze op de shield aansluiten. Hij spint wel op, maar lijkt niet herkend te worden. Is hier wat of te fixen?
Ik las net dat een specifieke samsung speler een knopje heeft om naar storage device over te schakelen, maar dat heeft deze dus niet...
inderdaad - zag ik net ookdragon2 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:04:
[...]
Wat Googlen levert me op dat het alleen kan als je drive geen driver nodig heeft, je schijnt MLUSB te moeten sideloaden en/of (?) de drive moet een AV modus hebben.
Genoeg zaken om te proberen dus, en begin eens met jouw specifieke model te Googlen icm shield.
Deel de Shield TV's interne storage via SMB (netwerk, niet USB). Koppel vervolgens die interne storage op een Windows computer. Start op de Windows computer WindDirStat, en draai dat over gekoppelde interne storage van de Shield TV.gruys7 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:47:
[...]
Wat bedoel je precies. Ik moet de shield via usb aan pc koppelen. En dan SMB share openen?
Kan je iets specifieker zijn, dankjewel!
Of als je zoals ik een Total Commander gebruiker bent : ALT+SHIFT+ENTERThe Zep Man schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:07:
Deel de Shield TV's interne storage via SMB (netwerk, niet USB). Koppel vervolgens die interne storage op een Windows computer. Start op de Windows computer WindDirStat, en draai dat over gekoppelde interne storage van de Shield TV.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Usb stick van 64 of hoger en dan deze via instellingen aangeven als intern geheugen.gruys7 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:47:
[...]
Wat is een goede oplossing om het geheugen uit te breiden? Een USB inpluggen en hier de applicatie op installeren bijvoorbeeld, of loop ik dan tegen andere dillemma's aan?
ik hoor of zien m eigenlijk niet herkend worden, ik hoor m alleen opspinnen, maar zie vervolgens nix staan..dragon2 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:04:
[...]
Wat Googlen levert me op dat het alleen kan als je drive geen driver nodig heeft, je schijnt MLUSB te moeten sideloaden en/of (?) de drive moet een AV modus hebben.
Genoeg zaken om te proberen dus, en begin eens met jouw specifieke model te Googlen icm shield.
Ik snap het wel, ding ziet er best cool uit en past goed bij de shield. Verder zou mijn verwachting van het apparaat niet veel zijn. Probeer het eerst maar eens met MLUSB, die laad vast een generic driver die een beetje compatible zal zijn. Is het niet handiger de content vanaf een usb-hdd te draaien ?darklord007 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:34:
[...]
ik hoor of zien m eigenlijk niet herkend worden, ik hoor m alleen opspinnen, maar zie vervolgens nix staan..
Het betreft deze: link
ik had t al een beetje opgegeven en ben maar bezig de oude dvd's te rippen en dan op de nas te zettenppeterr schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:19:
[...]
Ik snap het wel, ding ziet er best cool uit en past goed bij de shield. Verder zou mijn verwachting van het apparaat niet veel zijn. Probeer het eerst maar eens met MLUSB, die laad vast een generic driver die een beetje compatible zal zijn. Is het niet handiger de content vanaf een usb-hdd te draaien ?
Ow. Topdarklord007 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:20:
[...]
ik had t al een beetje opgegeven en ben maar bezig de oude dvd's te rippen en dan op de nas te zetten
Doet het ding toch dienst waarvoor het bedoeld was haha
Is er geen makkelijkere manier om te achterhalen wat ik wil weten?The Zep Man schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:07:
[...]
Deel de Shield TV's interne storage via SMB (netwerk, niet USB). Koppel vervolgens die interne storage op een Windows computer. Start op de Windows computer WindDirStat, en draai dat over gekoppelde interne storage van de Shield TV.
Dankjewel. Verder nog eisen aan de USB, zoals schrijfsnelheid?mucuracat schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:30:
[...]
Usb stick van 64 of hoger en dan deze via instellingen aangeven als intern geheugen.
Dan gaat shield wel juiste manier gebruiken.
Eerste link. Lees goed. Als je firmware 8.2 of nieuwer hebt draaien hoef je onder Windows niets te installeren of te configureren.gruys7 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:40:
Is er geen makkelijkere manier om te achterhalen wat ik wil weten?
Nu moet ik eerst SMB gaan instellen, heb daar geen verstand van.
Dankjewel, het is gelukt.The Zep Man schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:55:
[...]
Eerste link. Lees goed. Als je firmware 8.2 of nieuwer hebt draaien hoef je onder Windows niets te installeren of te configureren.
Heb deze en werkt nog steeds sinds maart 2020.gruys7 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:40:
[...]
Dankjewel. Verder nog eisen aan de USB, zoals schrijfsnelheid?
And now the most interresting part of deze grot
Gisteren een update gehad van de ziggo TV app naar 4.29.10. Het probleem van het niet lipsynchroon lopen van het geluid bij terugkijken (replay) lijkt te zijn verholpen. Het was inderdaad niet te doen, maar nu loopt het netjes gelijk. De app is geweldig bij TV kijken of terugkijken. Een verademing vergeleken met de Horizon box.Stef012 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:26:
De Shield wordt bij ons thuis dagelijks gebruikt. De "normale (coax) kabel" naar de tv wordt nauwelijks gebruikt. We hebben Ziggo, dus maken ook gebruik van de Ziggo app.
Nu valt het mij op dat, zodra er via de Ziggo app teruggekeken wordt (of even later ingeschakeld, dus vanaf start gekeken), het geluid iets voor loopt... of loopt het beeld achter..![]()
Is dit herkenbaar en/of oplosbaar?
[ Voor 7% gewijzigd door Jan Dee op 28-01-2021 11:33 ]
Dat is een goede update!Jan Dee schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:29:
[...]
Gisteren een update gehad van de ziggo TV app naar 4.29.10. Het probleem van het niet lipsynchroon lopen van het geluid bij terugkijken (replay) lijkt te zijn verholpen. Het was inderdaad niet te doen, maar nu loopt het netjes gelijk. De app is geweldig bij TV kijken of terugkijken. Een verademing vergeleken met de Horizon box.
De update kan worden geforceerd door de Ziggo tv app in de playstore te zoeken (op de shield) Je krijgt dan de optie updaten.
Nee, dat niet. Wel heb ik één van m'n Shields even opnieuw op moeten starten vóór de update. Bij deze liep het updaten namelijk niet helemaal lekker, hij bleef maar hangen in het update voortgangsbalkje. Na de herstart ging de update vlot en kon ik de app direct gebruiken. Bij de andere twee liep de update perfect. We kunnen nu overal programma's terugkijken zonder dat het geluid voorloopt.Stef012 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:35:
[...]
Dat is een goede update!![]()
Mijn vrouw zei gisteravond dat ze de programma's niet meer opnieuw kon starten... misschien even opnieuw inloggen. Heb jij dit ook (gehad)?
Moest opnieuw inloggen. En kreeg aantal opties voorgeschoteld, of ze mijn kijkgedrag en zo kunnen monitoren. Zou niet doorverkocht wordenStef012 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:35:
[...]
Dat is een goede update!![]()
Mijn vrouw zei gisteravond dat ze de programma's niet meer opnieuw kon starten... misschien even opnieuw inloggen. Heb jij dit ook (gehad)?
Wat voor model Shield is het? De Shield TV 2019 (zonder Pro) heeft moeite om bepaalde grote bestanden af te spelen. Dit wordt ook genoemd in de topicstart.mr_fragle schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:33:
Ik kom er even niet meer uit. Misschien hier al wel geschreven, maar ik vind het niet terug.
Ik draai Kodi op de Shield.
[ Voor 18% gewijzigd door The Zep Man op 28-01-2021 12:50 ]
Ik heb ook laatst de upgrade gedaan naar de 2019Pro, de oude pro is naar de slaapkamer verhuisd.The Zep Man schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:48:
[...]
Wat voor model Shield is het? De Shield TV 2019 (zonder Pro) heeft moeite om bepaalde grote bestanden af te spelen. Dit wordt ook genoemd in de topicstart.
[ Voor 6% gewijzigd door jaro431 op 28-01-2021 13:24 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq