Acties:
  • +1 Henk 'm!
jaro431 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:23:
Na wat nieuwe kabels te hebben aangeschaft (dolby vision) werkt de 2019Pro hier ook naar behoren, zelfs met films in UHD, TrueHD, dolby vision /HDR etc... Maar ik gebruik Plex, stream het vanaf eigen server.

Oftewel, grote bestanden is hier geen issue. Grootste bestand is 133 GB...
En dat werkt (minus Dolby Vision) ook met elk model Shield TV uit 2015 en 2017. Het is enkel de 2019 zonder Pro (ook wel 'tube' genoemd) die het probleem heeft.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:35

mr_fragle

Don't forget the guide

The Zep Man schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:48:
[...]
Wat voor model Shield is het? De Shield TV 2019 (zonder Pro) heeft moeite om bepaalde grote bestanden af te spelen. Dit wordt ook genoemd in de topicstart.
Excuus, ik heb de 2019 pro versie :)

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mr_fragle schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:38:
Excuus, ik heb de 2019 pro versie :)
mr_fragle schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:33:
Bronmateriaal staat op NAS die bedraad aan router hangt (Cat 6). Shield hangt ook bedraad aan router.

Voor zover ik kan zien speelt de Shield alles goed af, behalve mijn grootste films (REMUX). Beeld blijft dan vaak paar seconden stilstaan en ik weet niet waar dat aan ligt. Zie ik een evidente instelling van Kodi of van de Shield over het hoofd?
Tot zover ik lees zou er niets moeten zijn wat problemen kan opleveren. Je kan nog proberen om een remux eerst op een ander apparaat af te spelen via het netwerk, en om de remux op de Shield TV via een lokaal (snel genoeg) medium af te spelen. Daarmee kan je NAS/netwerkproblemen uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:35

mr_fragle

Don't forget the guide

The Zep Man schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:45:
[...]

[...]
Tot zover ik lees zou er niets moeten zijn wat problemen kan opleveren. Je kan nog proberen om een remux eerst op een ander apparaat af te spelen via het netwerk, en om de remux op de Shield TV via een lokaal (snel genoeg) medium af te spelen. Daarmee kan je NAS/netwerkproblemen uitsluiten.
Daar had ik ook al aan gedacht. Heb helaas geen andere apparatuur die dat zou moeten kunnen. Beste wat voor handen is, is mijn 5 jaar oude laptop, en die trekt zelfs minder bronmateriaal (op h265) niet. Kan nog wel proberen om de remux op een extern ssd aan de Shield te hangen inderdaad.

Overigens lijkt het alsof er steeds gebufferd moeten worden (niet echt stutter, maar echt 2-3 seconden stilstaand beeld, hetgeen misschien dan toch op een netwerkprobleem duidt). Ik laat het weten! Thnx iig voor het meedenken alvast.

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 22:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

The Zep Man schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:34:
[...]
En dat werkt (minus Dolby Vision) ook met elk model Shield TV uit 2015 en 2017. Het is enkel de 2019 zonder Pro (ook wel 'tube' genoemd) die het probleem heeft.
Zoals meerdere malen aangegeven, slikt mijn tube 2019 in diverse tests iedere (ook aangedragen) remux die er te vinden is.. dat is dan vanaf een netwerkshare op mijn server via een Gbit verbinding die 98% van de lijncapaciteit kan gebruiken. Geen beperkingen dus.

Als je tube het niet goed doet en jouw andere externe variabelen zijn in orde, dan zou ik hem omruilen voor een nieuwe..

De tubes zijn overigens enorm hittegevoelig: ik heb de cooling op maximaal staan en blaas om de paar maanden met perslucht de roosters schoon, zodat de cpu niet omlaag geclockt wordt. Dan kun je last van haperingen krijgen..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Michael Knight schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:56:
[...]

Zoals meerdere malen aangegeven, slikt mijn tube 2019 in diverse tests iedere (ook aangedragen) remux die er te vinden is.. dat is dan vanaf een netwerkshare op mijn server via een Gbit verbinding die 98% van de lijncapaciteit kan gebruiken. Geen beperkingen dus.
Dat is een N=1. Wel een belangrijke, dus toegevoegd aan de topic start. Ik hou echter de waarschuwing erin, gezien gebruikers op het Nvidia forum er nog steeds last van lijken te hebben.
mr_fragle schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:48:
Daar had ik ook al aan gedacht. Heb helaas geen andere apparatuur die dat zou moeten kunnen. Beste wat voor handen is, is mijn 5 jaar oude laptop, en die trekt zelfs minder bronmateriaal (op h265) niet. Kan nog wel proberen om de remux op een extern ssd aan de Shield te hangen inderdaad.
Laat even weten hoe dat loopt. :)

[ Voor 27% gewijzigd door The Zep Man op 28-01-2021 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

The Zep Man schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:06:
[...]
Dat is een N=1. Wel een belangrijke, dus toegevoegd aan de topic start. Ik hou echter de waarschuwing erin, gezien gebruikers op het Nvidia forum er nog steeds last van lijken te hebben.

[...]
Laat even weten hoe dat loopt. :)
Helemaal top! Je verwijst nu overigens naar de post van the Zep Man :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Michael Knight schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:09:
Helemaal top! Je verwijst nu overigens naar de post van the Zep Man :)
Fixed. Naar de posts van The Zep Man moet je inderdaad niet linken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokermark
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-04-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zK7LsuZ6zOqiQ4Nub00b39PUm6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GkA0i3OiSTMvKeGVSobN85c1.jpg?f=fotoalbum_large
Hoe moet ik dit fixen? Door zwart scherm kom ik het menu niet in.. hellup!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mokermark schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:21:
[Afbeelding]
Dubbelklik op de toets met het "rondje" en dan afsluiten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokermark
Helaas, gebeurt niks... Ik hoor wel een stem die zegt waar ik op t scherm ben, maar ik kon ook zo de goede instelling niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:24
Mokermark schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:12:
Helaas, gebeurt niks... Ik hoor wel een stem die zegt waar ik op t scherm ben, maar ik kon ook zo de goede instelling niet vinden...
stroom af en herstart?
Shield app op je telefoon? kun je als muis gebruiken

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokermark
App geïnstalleerd maar kan m niet pairen, omdat ik de pin niet op mijn scherm kan zien.. dus ook niet gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:00
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn shield, maar het kan ook bij Google liggen.

Ik heb vandaag mijn wachtwoord veranderd van mijn Google account. Op de shield alles aan gepast en nu krijg ik om de paar minuten de melding “ verifiëren dat jij het bent” je bent uitgelogd van je Google account. Als ik dan op volgende druk dan gaat het afspelen van bijv. YouTube weer gewoon verder.

Geen idee waar het probleem nu zit, ik heb ook al een factory reset gedaan van de shield. Maar het probleem blijft bestaan.

Edit: het is al opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Laatst online: 20:23
Jimijames75 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:31:
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn shield, maar het kan ook bij Google liggen.

Ik heb vandaag mijn wachtwoord veranderd van mijn Google account. Op de shield alles aan gepast en nu krijg ik om de paar minuten de melding “ verifiëren dat jij het bent” je bent uitgelogd van je Google account. Als ik dan op volgende druk dan gaat het afspelen van bijv. YouTube weer gewoon verder.

Geen idee waar het probleem nu zit, ik heb ook al een factory reset gedaan van de shield. Maar het probleem blijft bestaan.
2-factor authentication aan staan op je account? Normaal moet je dan bij het opnieuw aanloggen op een apparaat via een ander Android apparaat of via een SMS naar je telefoon bevestigen dat de login is toegestaan.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Laatst online: 00:00
@PatrickC dank voor je reactie, het was heel onnozel. Het bleek dat mijn smart tv gedeelte (die ik nooit gebruik) er om zat te zeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mokermark schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:21:
Welk model Shield TV is het?

Als het een Shield TV is met USB poorten, USB toetsenbord aansluiten.

Als het een Shield TV 2019 (tube) is: factory defaults.

When all else fails: factory defaults.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:23
Is er eigenlijk al nieuws over een refresh van de 2019 modellen?
Het schijnt dat er een verplichting komt voor AndroidTV 10: de hardware moet AV-1 ondersteunen.

Ik wilde een GoogleTV Chromecast voor de slaapkamer kopen maar als er over een paar maanden een ShieldTV refresh komt, koop ik die wel en gaat de huidige ShieldTV 2019 naar de slaapkamer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Jazco2nd schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:43:
Is er eigenlijk al nieuws over een refresh van de 2019 modellen?
Het schijnt dat er een verplichting komt voor AndroidTV 10: de hardware moet AV-1 ondersteunen.

Ik wilde een GoogleTV Chromecast voor de slaapkamer kopen maar als er over een paar maanden een ShieldTV refresh komt, koop ik die wel en gaat de huidige ShieldTV 2019 naar de slaapkamer..
Gelukkig hoeft iets niet nieuw te zijn, om te kunnen ZOEKEN.

RobertMe in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

Wekko306 in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 6% gewijzigd door mucuracat op 29-01-2021 11:38 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 17:29
Heeft het al iemand klaar gekregen Proximus pickx app te installeren op de hield? Ik heb al een apk proberen installeren maar helaas zonder geluk

Acties:
  • +1 Henk 'm!
chundo schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:32:
Heeft het al iemand klaar gekregen Proximus pickx app te installeren op de hield? Ik heb al een apk proberen installeren maar helaas zonder geluk
Lees dit. Nog even geduld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:55

Snippertje

Light up your life

Zijn er hier mensen die de shield icm een Google home gebruiken? Als ik hem net toevoeg dan werkt de stembesturing via mijn nest hub prima. Maar na een tijdje krijg ik it looks like shield isn't available of hebben commands een vertraging. Heb ook al meerdere keren dit gedaan: https://nvidia.custhelp.c...etup%20on%20your%20device.

Dat werkt dan even, maar na een tijdje stopt het met (goed) functioneren. Andere waarbij dit al wel langdurig werkt?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzito
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-04 09:59
Ervaren anderen ook problemen met de laatste 8.2.2 update? Sinds ik mijn Shield (2015) heb geupdate is het eigenlijk onbruikbaar geworden, krijg constant een ethernet not connected melding, wifi maakt verbinding maar geen internet... Kan vreemd genoeg wel netflix opstarten maar bijv de google playstore niet bekijken...

Heel vreemd... Benieuwd of anderen dit ook ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Laatst online: 20:23
Cruzito schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:26:
Ervaren anderen ook problemen met de laatste 8.2.2 update? Sinds ik mijn Shield (2015) heb geupdate is het eigenlijk onbruikbaar geworden, krijg constant een ethernet not connected melding, wifi maakt verbinding maar geen internet... Kan vreemd genoeg wel netflix opstarten maar bijv de google playstore niet bekijken...

Geen problemen hier met een Shield Pro (2015). Ik neem aan dat je de Shield al een keer opnieuw hebt opgestart?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzito
Geen problemen hier met een Shield Pro (2015). Ik neem aan dat je de Shield al een keer opnieuw hebt opgestart?
Yes zeker! Zag op het Nvidia forum dat het wel vaker voorkomt, ipv6 uitzetten in de shield en router wilde ook niet baten (blijkbaar bij anderen wel geholpen...) Verder ook een statisch IP adres geprobeerd etc, maar helaas werkt niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:37
Cruzito schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:26:

Of het gerelateerd is weet ik niet maar mijn plex db lijkt corrupt geworden net na de nieuwe update. Episodes worden niet meer automatisch gemarkeerd als bekeken en ik heb een spookreeks die blijft opduiken ook al zijn de bestanden verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzito
StGermain schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:31:
[...]

Of het gerelateerd is weet ik niet maar mijn plex db lijkt corrupt geworden net na de nieuwe update. Episodes worden niet meer automatisch gemarkeerd als bekeken en ik heb een spookreeks die blijft opduiken ook al zijn de bestanden verwijderd.
Bizar, ik zag dat mijn klok opeens handmatig was ingesteld na de update (met een incorrecte tijd), toen ik deze terugveranderde naar automatisch werkt alles weer naar behoren..

Haha heel vreemd dit. Maar ik kan in ieder geval mijn shield weer gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:40
Hier ook gezeik met de 2019 pro. Ik heb sinds dit weekend enorme problemen met afspelen van met DVB link opgenomen tv programma's. Met andere devices totaal geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 31-01-2021 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-09 20:37
Met shield heb ik na de recente update alleen HDMI-CEC problemen. TV gaat niet meer automatisch mee uit.
Nu moet ik Samsung IR ook aanzetten, dat was vroeger niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Snippertje schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:46:
Zijn er hier mensen die de shield icm een Google home gebruiken? Als ik hem net toevoeg dan werkt de stembesturing via mijn nest hub prima. Maar na een tijdje krijg ik it looks like shield isn't available of hebben commands een vertraging. Heb ook al meerdere keren dit gedaan: https://nvidia.custhelp.c...etup%20on%20your%20device.

Dat werkt dan even, maar na een tijdje stopt het met (goed) functioneren. Andere waarbij dit al wel langdurig werkt?
Het gekke is als ik de assistent gebruik op de shield door het indrukken van de microfoon knop reageert hij wel door bijv. Turn off shield te zeggen. Maar via Google Home niet. Niemand anders die hier tegenaan loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 20:36
Bij mij reageert GA wel op “Shield aan”, maar niet op “Shield uit”......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Laatst online: 15-09 08:47
Nu een aantal maanden een Nvidia Shield in het bezit en het bevalt goed. Ik kijk op een LG 55"C9 en aan de Shield hangen twee externe harde schijven. Echter, ik heb het idee dat ik, wanneer ik een film kijk, toch af en toe een hele hele hele kleine hapering zie tijdens het afspelen. Alsof er zo af en toe een framepje wordt overgeslagen.

Ik ga er echt vanuit dat dit niet aan de Shield ligt, maar zou het kunnen dat de harde schijven de oorzaak zijn? Dat de overdrachtssnelheid van bijvoorbeeld 4K-materiaal te zwaar is en dat de harde schijven die snelheid niet aankunnen? Mijn vraag is nu, is dit te testen? Kan ik er op de een of andere manier achter komen of mijn harde schijven snel genoeg zijn om die 4K-beelden te overdragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 21:16
7200 toeren of 5400?
Dat maakt wel "wat" uit, in hoeverre het haperen veroorzaakt kan ik je helaas zo een twee drie niet vertellen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
@Bad Brains , ik denk dat het allebei 7200 is. De ene is een WDMyCloud netwerkschijf van 2TB en daar hangt dan weer een WD MyBook van 12TB aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
103720 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:30:
Nu een aantal maanden een Nvidia Shield in het bezit en het bevalt goed. Ik kijk op een LG 55"C9 en aan de Shield hangen twee externe harde schijven. Echter, ik heb het idee dat ik, wanneer ik een film kijk, toch af en toe een hele hele hele kleine hapering zie tijdens het afspelen. Alsof er zo af en toe een framepje wordt overgeslagen.

Ik ga er echt vanuit dat dit niet aan de Shield ligt, maar zou het kunnen dat de harde schijven de oorzaak zijn? Dat de overdrachtssnelheid van bijvoorbeeld 4K-materiaal te zwaar is en dat de harde schijven die snelheid niet aankunnen? Mijn vraag is nu, is dit te testen? Kan ik er op de een of andere manier achter komen of mijn harde schijven snel genoeg zijn om die 4K-beelden te overdragen?
Je zou wel een heel erg beroerde MB/s snelheid moeten hebben wil dit werkelijk problemen geven. Het zwaarste UHD materiaal komt zelden boven de 120Mbit uit, dat stelt voor een HDD nog steeds niet veel voor. Misschien is het een buffer issue.

Je geeft niet aan waar de schijven hun voeding vandaan halen (ik neem aan extern dus.
Je geeft niet aan via welke weg je het media bekijkt (media-speler)? Als voorbeeld, refreshrate goed ingesteld bij afspelen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Misschien framerate verschil issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:02
Kan me ook niet echt vinden in de problemen met het stotteren en vaststaan van het beeld bij het begin van de film. Ook slaat hij geen frames over.

Ik heb overigens een Sony XH90 met daarop de Shield tube, non pro. ik stream vanaf een SMB share op een NUC. Ook vanaf mijn Nas geen issues. Bestanden van 80/90GB getest. Alles bedraad aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
@hardware-lover , ja de harde schijven zitten gewoon met hun eigen stroomadapters aangesloten. En ik kijk de bestanden via PLEX. De Plex zit aangesloten aan mijn AV-Receiver

@mucuracat , ik heb in Plex aangegeven dat de originele kwaliteit afgespeeld moet worden dus voor zover ik dat begrijp wordt er niets 'geconverteerd' of zo.

[ Voor 7% gewijzigd door 103720 op 01-02-2021 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Ik kijk op een LG 55"C9 en aan de Shield hangen twee externe harde schijven. Echter, ik heb het idee dat ik, wanneer ik een film kijk, toch af en toe een hele hele hele kleine hapering zie tijdens het afspelen. Alsof er zo af en toe een framepje wordt overgeslagen.
Is dat niet gewoon judder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit klinkt bekend :
103720 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:49:
@Bad Brains , ik denk dat het allebei 7200 is. De ene is een WDMyCloud netwerkschijf van 2TB en daar hangt dan weer een WD MyBook van 12TB aan.
Had jij niet eerder allerlei vage problemen met die opstelling :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Ja klopt, heeft me heel wat moeite gekost om het werkend te krijgen. Maar kun je aangeven wat dat met mijn vraag heeft te maken? Ik speel films af, ik luister muziek, alles werkt, alleen heb ik het idee dat er zo heel af en toe een hele kleine hapering zit. Geen hele grote, maar een pietlut die het op zal vallen (mijn vrouw en dochters valt het in ieder geval niet op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Regelmatig heb ik ook een hapering in het beeld wanneer ik 4K HDR Dolby Atmos films afspeel van +-70gb.
Mijn set up ziet er zo uit;

Western digital elements 6tb (heeft eigen voeding) - Nvidia Shield TV Pro - Samsung HW-Q90R - Philips 65OLED854.
Alle HDMI kabels zijn 2.1 en alle firmware is up to date.

Ik heb Kodi 18.9 & 19.0RC1 geprobeerd maar helaas. Is er ergens een instelling die ik over het hoofd zie? Ik heb al wat zitten zoeken op andere fora maar krijg het niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:49

aspellinside

Out Of Control

103720 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:13:

@mucuracat , ik heb in Plex aangegeven dat de originele kwaliteit afgespeeld moet worden dus voor zover ik dat begrijp wordt er niets 'geconverteerd' of zo.
Dat is niet hetzelfde als 'matching framerate'.

Staat dit aan in de instellingen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gROS-KtAHhhGg39cFCgi673R_Qs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e6Hxu000wXlmftOiQvh4cEw9.jpg?f=fotoalbum_large

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
@aspellinside , deze instelling stond bij mij UIT, heb 'm nu dus aangezet.

Verder staat er bij mijn Plex-versie een optie naast 'Refresh Rate Switch" die ik niet bij jou zie staan. Bij mij staat er "Resolutie Schakelen" (ik heb de Nederlandse versie) en die staat bij mij ook op UIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
103720 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:38:
Ja klopt, heeft me heel wat moeite gekost om het werkend te krijgen. Maar kun je aangeven wat dat met mijn vraag heeft te maken?
Ik onthoud veel, maar niet alles dus de reden dat ik het noemde is omdat ik niet weet of het weer dezelfde problemen zijn of niet ;)

Om de een of andere reden krijg ik via de Search jouw oude posts niet tevoorschijn... raar, maar waar...
Ik speel films af, ik luister muziek, alles werkt, alleen heb ik het idee dat er zo heel af en toe een hele kleine hapering zit. Geen hele grote, maar een pietlut die het op zal vallen (mijn vrouw en dochters valt het in ieder geval niet op).
Dan is het waarschijnlijk gewoon een gevalletje Refresh Rate Switching inderdaad :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En zo ziet u maar weer; "al het goeie komt (o.a.) van [Melkunie] ......." :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Ik ga kijken of het inderdaad opgelost is. Ik kom er op terug ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Rallye schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:00:
Bij mij reageert GA wel op “Shield aan”, maar niet op “Shield uit”......
Hmm dat is ook wel interessant ja. Ik. Merkte net weer een vertraging. Ik zei pause shield. En pas een paar seconden later pauzeerde die. Resume ging dan wel weer direct 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
nieuws: Android TV krijgt update met Google TV-achtige interface

Maar afwachten wanneer hij in Nederland uitkomt, anders kun je misschien de APK van deze launcher sideloaden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
easyriider schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:40:
Maar afwachten wanneer hij in Nederland uitkomt, anders kun je misschien de APK van deze launcher sideloaden?
Dat is al een paar keer langsgekomen in dit topic. Dat kan met een oudere versie.

Ik ben benieuwd hoe afhankelijk dit is van Nvidia en zo ja, of/wanneer zij dit gaan toestaan. Zelf maakt die nieuwe interface mij niet echt koud of warm. Het enige waarvoor ik de interface gebruik is om snel te komen bij de content die ik wil zien. Vaak is dat enkel om de applicatie op te starten, want de suggesties zijn vaker niet van toepassing dan wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:46
heb een probleem met de Chromecast built-in van de shield als ik met mijn mobiel wil casten loop die 1 minuut door buffert en ik wordt eruit gegooid lijkt het

herkend iemand dit probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:19:
Laat die troep alsjeblieft lekker op de Google producten achter en blijf van mijn Nvidia Shield TV af zou ik zeggen! :( Wat een onnodige meuk! :F
Zoals ik noemde laat de nieuwe interface mij niet warm of koud, maar als het nadelig uitpakt doordat Google meuk gaat voorschotelen (zoals zij wel eens eerder hebben gedaan) dan wordt het natuurlijk wel koud.

Er kunnen drie dingen gebeuren:
  1. Nvidia laat Android TV zoals het is. Mogelijk kan dit niet, omdat de nieuwe interface altijd meegeleverd wordt.
  2. Nvidia implementeert de Google TV-achtige interface 1-op-1.
  3. Nvidia implementeert de Google TV-achtige interface, maar schakelt de 'Discover' functie (mogelijk als optie?) uit. Hetzelfde als dat ze Google geen aanbevelingen laten doen op de huidige Shield TV's (in tegenstelling tot sommige Android TV televisietoestellen).
Ik verwacht dat 1 niet gaat lukken op de lange termijn (met name met nieuwe Android TV versies), dus hoop op 3.

[edit]
Discover zit ook net tactisch verstopt tussen Home en Apps. Met andere woorden, als de aanbevelingen weer eens ruk zijn, dan moet je er wel langs. Het is dan alleen nog de vraag of dat tabblad geladen wordt als je eroverheen gaat en hem niet expliciet selecteert.

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 04-02-2021 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
The Zep Man schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:08:
Nvidia laat Android TV zoals het is. Mogelijk kan dit niet, omdat de nieuwe interface altijd meegeleverd wordt.
Nvidia kan er helemaal niets aan veranderen, het is een app in de Playstore, Android TV Home, die een update krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:51

pmeter

Poes!

Ik overweeg om een Nvidia Shield TV Pro te kopen, maar heb één vraag. Dat gaat over Dolby surround geluid. Ik heb een 5.1 receiver zonder 4K passthrough. Daarom heb ik mijn tv (Sony KD-65XG9505) alleen voor geluid optisch (SPDIF) aangesloten op de receiver.
Vraag: als ik de Nvidia Shield aansluit op de tv en dan Netflix kijk of films via Kodi of VLC, zal de TV dan surround geluid weergeven via de optische uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Tja, Dat hangt van de TV af......

Wellicht een HDMI-splitter met optical out vanaf de Shield? Als die er zijn met 4K. En dan gewoon alles vanaf de Shield doen?

[ Voor 66% gewijzigd door Rallye op 04-02-2021 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pmeter schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:57:
Vraag: als ik de Nvidia Shield aansluit op de tv en dan Netflix kijk of films via Kodi of VLC, zal de TV dan surround geluid weergeven via de optische uitgang?
Heb je de topicstart gelezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:51

pmeter

Poes!

@The Zep Man: dank voor de verwijzing en excuus dat ik daar niet goed gekeken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pmeter schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 23:56:
@The Zep Man: dank voor de verwijzing en excuus dat ik daar niet goed gekeken had.
Geen excuses nodig. Die informatie is waarschijnlijk completer dan een enkel antwoord dat je kan krijgen via het topic, en daarmee ben jij ook sneller geholpen. :)

Al heb je daarnaast nog vragen of iets is onduidelijk, laat het gerust weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiske
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-08 12:22
Gisteren de tube even van de stroom gehad. Had ik beter niet kunnen doen. Geen internet meer. Uiteindelijk kabel in andere poort Router was de oplossing.
Verleden had de shield hier vaak problemen mee lees ik, maar had verwacht dat dit inmiddels wel opgelost zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:22
Ik overweeg om een Nvidia Shield TV Pro te kopen, maar heb één vraag. Dat gaat over Dolby surround geluid. Ik heb een 5.1 receiver zonder 4K passthrough. Daarom heb ik mijn tv (Sony KD-65XG9505) alleen voor geluid optisch (SPDIF) aangesloten op de receiver.
De meeste TV's doen alleen pass-through voor Dolby en Dolby Digital, meestal geen DTS en via een optische kabel sowieso geen DTS-HD, Dolby TrueHD.

Misschien dat een HDMI splitter werkt, alleen kan ik me er iets bij voorstellen dat HDCP (copy protection) roet in het eten gooit en dat het daardoor toch niet goed wil werken met dingen als Netflix.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobbieT schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:53:
Misschien dat een HDMI splitter werkt, alleen kan ik me er iets bij voorstellen dat HDCP (copy protection) roet in het eten gooit en dat het daardoor toch niet goed wil werken met dingen als Netflix.
Opnieuw, zie de topicstart. Daarin wordt gerefereerd naar mijn ervaring met een splitter die gewoon HDCP 2.2 ondersteunt, waardoor alles op Netflix afspeelt.

Overigens is DTS geen groot gemis. Kodi kan 5.1 DTS geluid hercomprimeren naar 5.1 Dolby Digital en dat over de digitale uitgang uitsturen. Verder gebruiken de meeste streaming services Dolby Digital Plus, wat de nieuwste generatie Shield TV's kan omzetten naar 5.1 Dolby Digital. Hierom zou ik eerder aanraden om eerst de optische uitgang van een TV te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbieT schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:53:
[...]
De meeste TV's doen alleen pass-through voor Dolby en Dolby Digital, meestal geen DTS en via een optische kabel sowieso geen DTS-HD, Dolby TrueHD.

[knip]
Er zijn nog genoeg TV's die wel DTS uit kunnen voeren via toslink, maar het meest logische is simpelweg de specificaties/handleiding van de TV raadplegen over wat wel en wat niet kan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 22:37
Gisteren heb ik een upgrade gedaan van de Tube maar de Pro versie. Ik wil een Plex server gaan draaien op de Shield d.m.v. een externe harde schijf.
Kan ik het best een externe harde schijf nemen met een eigen voeding of 1 die de voeding krijgt uit de USB poort van de Shield?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
  • Laatst online: 17:37
Toekan schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:08:
Gisteren heb ik een upgrade gedaan van de Tube maar de Pro versie. Ik wil een Plex server gaan draaien op de Shield d.m.v. een externe harde schijf.
Kan ik het best een externe harde schijf nemen met een eigen voeding of 1 die de voeding krijgt uit de USB poort van de Shield?
Ik heb een seagate backup plus hub 8TB met externe voeding aan mijn shield hangen, werkt perfect.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36

Pierre

Van nature lui!

Of je investeert in een nas.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
En Plex overboord gooien en Jellyfin omarmen. :>

Of nog beter, als het enkel voor de Shield TV is de middleware overslaan en puur Kodi draaien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Weet iemand misschien wat de eenvoudigste manier is om een URL naar de ShieldTV (2019 non-pro) te sturen?

Ik moet komende avonden een Zoom sessie bijwonen, zonder beeld/geluid van mijn zijde. Heb dus gewoon Zoom app geïnstalleerd op de ShieldTV, werkt.

Maar de Zoom URL kan je niet in de app plakken. Je moet de code of unique name invoeren. Ik krijg elke avond een URL (die per deelnemer uniek is).

Ik moet dus de URL in de Shield zien te "activeren".

Ik zou bijv een browser kunnen sideloaden, bijv Firefox, want met Firefox kan ik gewoon links en tabjes delen naar andere devices met mijn Firefox account, maar ik vind het zonde een complete browser hiervoor te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Jazco2nd schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:59:
Weet iemand misschien wat de eenvoudigste manier is om een URL naar de ShieldTV (2019 non-pro) te sturen?

Ik moet komende avonden een Zoom sessie bijwonen, zonder beeld/geluid van mijn zijde. Heb dus gewoon Zoom app geïnstalleerd op de ShieldTV, werkt.

Maar de Zoom URL kan je niet in de app plakken. Je moet de code of unique name invoeren. Ik krijg elke avond een URL (die per deelnemer uniek is).

Ik moet dus de URL in de Shield zien te "activeren".

Ik zou bijv een browser kunnen sideloaden, bijv Firefox, want met Firefox kan ik gewoon links en tabjes delen naar andere devices met mijn Firefox account, maar ik vind het zonde een complete browser hiervoor te installeren.
De shield app op je telefoon installeren. Dan kun je keyboard gebruiken en copy paste werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
HEY_DUDE schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:03:
[...]

De shield app op je telefoon installeren. Dan kun je keyboard gebruiken en copy paste werkt ook.
Die heb en gebruik ik sowieso, maar plakken is niet het probleem. In de Zoom app kan je geen URL plakken (alleen meeting code of unieke naam).

Zoom is tegenwoordig de veiligste webconf. Het is de enige die participant-unieke urls kan genereren. Het is een korte link met 2 strings.

Anyways, je kan die links dus niet in de Zoom app plakken. Je moet ze "starten" zodat Android vraagt welke app je wil gebruiken om het te openen (Zoom dus).

Dus ik wil op de Shield een link activeren..

De "oude" methodes, bijv een meeting code of meeting unieke naam bestaan nog steeds en die 2 dingen kan je (via URL of) plakken via de ShieldTV app in de Zoom app. Maar deze methodes worden niet gebruikt door de organiser.

[ Voor 13% gewijzigd door Jazco2nd op 05-02-2021 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Nog een ander probleem:
De Zoom app is nergens terug te vinden.

Ik had m direct na installatie geopend en kan m alleen via Recent Apps vinden :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:09:
[...]

Die heb en gebruik ik sowieso, maar plakken is niet het probleem. In de Zoom app kan je geen URL plakken (alleen meeting code of unieke naam).
Je kan een Zoom URL niet converteren naar een meeting ID. Dit is by design.
Zoom is tegenwoordig de veiligste webconf.
Wie heeft jou dat verteld?
De "oude" methodes, bijv een meeting code of meeting unieke naam bestaan nog steeds en die 2 dingen kan je (via URL of) plakken via de ShieldTV app in de Zoom app. Maar deze methodes worden niet gebruikt door de organiser.
Waarom cast je niet Zoom vanaf een ander apparaat?

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 06-02-2021 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
The Zep Man schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 00:09:
[...]
Je kan een Zoom URL niet converteren naar een meeting ID. Dit is by design.

[...]
Wie heeft jou dat verteld?

[...]
Waarom cast je niet Zoom vanaf een ander apparaat?
Sja dat hoor ik en lees ik in een vergelijking nav de studie die is gedaan hiernaar, staat volgens mij ook op Tweakers sinds vandaag. Maar goed, het is niet mijn keuze hoor. Anders was ik voor een Jitsi oplossing gegaan :)

Casten vind ik niet prettig, juist ideaal als 1 van de tegeltjes Zoom is en je gewoon "tv kijkt" zonder dat je moet mirroren of casten.

In elk geval iets verder: het schijnt dat sideloaded apps niet altijd een shortcut krijgen. Wel als je via de Aptoid app store installeert. Dan krijg je wel een oude versie maar die kan je alsog updaten door te sideloaden.

En de URL in de app "Downloader" plakken zou het moeten oplossen. Probeer ik morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Als ik subtitles probeer te downloaden in Kodi, krijg ik steeds een error melding. Ik kan ze dus wel vinden via de add-on maar het daadwerkelijk downloaden geeft een error. Ik heb zitten zoeken naar rechten issues etc maar niks kunne vinden. Iemand toevallig een idee wat het probleem kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Welke aanbieder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:36
Inderdaad en welke foutmelding?
Zo kunnen we er niet veel mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bisamrat schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:20:
Iemand toevallig een idee wat het probleem kan zijn.
Dit lijkt mij een Kodi vraagstuk en geen Shield TV vraagstuk. Probeer het Kodi topic. Link staat in de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taipau666
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:26
Paar weken terug had ik problemen met mijn externe schijf op de shield pro 19, Moest ik deze op de andere usb aansluiten!

Wat is dat voor iets geks dat ze functionaliteit eruit slopen? Mijn uiteindelijke plan was dat ik er nog een tweede externe schijf aan wilde koppelen.

Gaat dit nog ooit goedkomen? Ik zit in de markt voor een draadloze keyboard met touchpad erin, en ik wilde gaan voor bluetooth zodat ik dus die tweede usb vrij zou houden voor de schijf. Maar dit hoef dan niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bisamrat schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:20:
Als ik subtitles probeer te downloaden in Kodi, krijg ik steeds een error melding. Ik kan ze dus wel vinden via de add-on maar het daadwerkelijk downloaden geeft een error. Ik heb zitten zoeken naar rechten issues etc maar niks kunne vinden. Iemand toevallig een idee wat het probleem kan zijn.
Kijk even wat de toegewezen downloadfolder is voor de ondertitels.
Waarschijnlijk kun je beter een lokale folder op de Shield gebruiken. Bijvoorbeeld maak een folder 'subs' aan in 'downloads'.
Nu wil hij de subs naast het mediabestand zetten en dat moet maar net mogen ;)

kodi settings -> player -> language -> bij het stukje 'download services' -> subtitle storage location

[ Voor 7% gewijzigd door Agent-X op 07-02-2021 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Vraagje voor mijn ouders aan de shield eigenaren met delta glasvezel internet/tv:

Is er iemand die de delta tv app gebruikt op de shield en werkt dit naar tevredenheid? Mijn ouders krijgen volgende maand glasvezel en internet/tv. De vraag is nu of ze iptv decoders nodig hebben ja/nee of beter gewoon wat shields kopen voor elke tv?

Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jcdvd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:22
Workaholic schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:45:
Vraagje voor mijn ouders aan de shield eigenaren met delta glasvezel internet/tv:

Is er iemand die de delta tv app gebruikt op de shield en werkt dit naar tevredenheid? Mijn ouders krijgen volgende maand glasvezel en internet/tv. De vraag is nu of ze iptv decoders nodig hebben ja/nee of beter gewoon wat shields kopen voor elke tv?
Ik heb geen glasvezel maar coax van delta, maar dat maakt naar mijn idee niet uit. De delta app is niet via de store op de shield te krijgen, ik heb hem ge sideload. Helaas werkt de Delta app niet op de shield, enige optie is via de ingebouwde chromecast de delta app te gebruiken via en mobile divice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Taipau666 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:32:
Paar weken terug had ik problemen met mijn externe schijf op de shield pro 19, Moest ik deze op de andere usb aansluiten!

Wat is dat voor iets geks dat ze functionaliteit eruit slopen? Mijn uiteindelijke plan was dat ik er nog een tweede externe schijf aan wilde koppelen.

Gaat dit nog ooit goedkomen? Ik zit in de markt voor een draadloze keyboard met touchpad erin, en ik wilde gaan voor bluetooth zodat ik dus die tweede usb vrij zou houden voor de schijf. Maar dit hoef dan niet meer?
Wat gebeurt er als je een usb-hub gebruikt? (Weet niet of dat officieel ondersteund wordt, maar zou goed kunnen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Agent-X schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:39:
[...]

Kijk even wat de toegewezen downloadfolder is voor de ondertitels.
Waarschijnlijk kun je beter een lokale folder op de Shield gebruiken. Bijvoorbeeld maak een folder 'subs' aan in 'downloads'.
Nu wil hij de subs naast het mediabestand zetten en dat moet maar net mogen ;)

kodi settings -> player -> language -> bij het stukje 'download services' -> subtitle storage location
Topper dat was de oplossing. Ik heb me rot gezocht naar een oplossing, maar dat was blijkbaar het probleem. De shield mag niet naar mijn nas schrijven lijkt het en een lokaal mapje lost alles op. Hartelijk dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
@Taipau666 Wat is er weggehaald? Hier hangen gewoon een 3Tb en een 8Tb aan de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
wvkreg schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:04:
Met shield heb ik na de recente update alleen HDMI-CEC problemen. TV gaat niet meer automatisch mee uit.
Nu moet ik Samsung IR ook aanzetten, dat was vroeger niet het geval.
Zelfde issue hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 07:30
Bij de vorige update ook last van gehad. Bleek uiteindelijk dat HDMI CEC zich had uitgeschakeld in de TV settings en niet op de shield misschien dat nog eens checken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taipau666
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:26
Michael Knight schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:06:
[...]

Wat gebeurt er als je een usb-hub gebruikt? (Weet niet of dat officieel ondersteund wordt, maar zou goed kunnen)
Ik heb geen ervaring met die apparatuur.
Rallye schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:12:
@Taipau666 Wat is er weggehaald? Hier hangen gewoon een 3Tb en een 8Tb aan de Shield.
Vreemd, ik kreeg echt een melding dat er een usb poort niet meer geschikt was voor externe opslag.

Ik zal vanavond eens het stekkertje wissellen om het te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hardware-lover schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:26:
Er zijn nog genoeg TV's die wel DTS uit kunnen voeren via toslink, maar het meest logische is simpelweg de specificaties/handleiding van de TV raadplegen over wat wel en wat niet kan.
Ik weet niet hoe het met recente modellen zit, maar in het verleden zijn er opeens heel veel TV's op de markt gekomen die alleen 2.0 DTS of Dolby konden uitsturen via hun S/P-Dif aansluiting/output dus eigenlijk wil je al die zooi gewoon niet in je setup hebben en is alles puur op basis van HDMI gewoon het beste :)

Als dat betekent dat je een Versterker moet upgraden... tja... so be it! :Y)
Workaholic schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:45:

Er is zowel een Delta als Caiway Topic @ Internetproviders en Hosting te vinden dus kijk daar ook eens effe rond over dat onderwerp ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:02:
Als dat betekent dat je een Versterker moet upgraden... tja... so be it! :Y)
Eens, maar koop dan wel een versterker met ondersteuning voor eARC. Die is minder onderhevig aan veroudering.

Verder is het in sommige situaties niet mogelijk om een versterker te upgraden, bijvoorbeeld omdat die is ingebouwd in een subwoofer. Er is dan niet altijd ruimte voor een versterker erbij. HDMI versterkers (met voldoende vermogen) zijn over het algemeen niet echt klein en onzichtbaar weg te werken. In dat geval biedt de Dolby Audio Processing functie van de Shield TV in combinatie met een glasvezeluitgang zeker een uitkomst.

Sinds de laatste firmware update zouden USB geluidskaarten met een optische uitgang ook goed moeten werken. Dat heb ik nog niet getest, maar is mogelijk ook een optie. Daarmee zou DTS wel moeten werken, als dat een breekpunt is.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 08-02-2021 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Waar wil je de Shield voor gaan gebruiken, de meeste dingen kunnen ook op je Sony Android TV.
Dan kun je het geld besparen en er een goede 4K eARC receiver voor kopen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HereIsTom schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:20:
Dan kun je het geld besparen en er een goede 4K receiver voor kopen.
Een goede 4K receiver voor de prijs van een Shield TV Pro? :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
The Zep Man schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:25:
[...]
Een goede 4K receiver voor de prijs van een Shield TV Pro? :>
Ja je moet er iets bijleggen maar dan heb je ook goed geluid en eARC aansluiting en geen geklooi met optische aansluitingen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HereIsTom schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:36:
[...]

Ja je moet er iets bijleggen maar dan heb je ook goed geluid en eARC aansluiting en geen geklooi met optische aansluitingen.
Ik heb een goede HDMI receiver, maar de prijs is dan ook erg hoog voor iemand die bijvoorbeeld enkel een leuke basis 5.1 set wilt voor wat films. Er zijn ook situaties (die ik zelf heb geïmplementeerd) waarbij er simpelweg geen ruimte is voor een HDMI receiver. Met een Shield TV 2019 en een TV met optische uitgang is er 0 'geklooi'. 5.1 werkt gewoon voor alle multimedia.

Verder is 'geklooi' niet exclusief tot digitale receivers met een optische ingang. Heb menig HDMI receiver gezien die problemen gaf (HDMI-CEC die toch net niet/wel aan/uit stond, HDMI videoborden die kapot gaan, incompatibiliteit)... Zelfs Denon's laatste serie heeft 'geklooi' met 4k120 hz, wat ze zelf erkennen en waar nog geen oplossing voor is. Verder hebben Denon receivers wel eens firmwareupdateproblemen gehad, die ik nog nooit heb gehad met bijvoorbeeld een Philips FR995.

[ Voor 22% gewijzigd door The Zep Man op 08-02-2021 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@The Zep Man Ach dat valt best mee hoor, heb hier ook een mooie Pioneer 4K 7.2 receiver met eARC voor € 379,-
Deze zit aangesloten met één HDMI kabel op mijn Sony 55A89 Android TV en geeft zo prachtig geluid in alle formaten.
De Shield hebben we ook gehad, maar nu met deze TV niet meer nodig, vandaar mijn advies voor @pmeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
HereIsTom schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:24:
@The Zep Man Ach dat valt best mee hoor, heb hier ook een mooie Pioneer 4K 7.2 receiver met eARC voor € 379,-
Deze zit aangesloten met één HDMI kabel op mijn Sony 55A89 Android TV en geeft zo prachtig geluid in alle formaten.
De Shield hebben we ook gehad, maar nu met deze TV niet meer nodig, vandaar mijn advies voor @pmeter
Als je een mooie receiver hebt, is eARC toch niet nuttig? De receiver "received" alles, dus alles daarop aangesloten en stuurt het beeldsignaal door..
Ook geen gedoe met schakelen tussen inputs. Tv gaat vanzelf aan/uit en de remote waarmee je volume/geluid dingen bedient kan je gebruiken om indien nodig van input te wisselen.

Zo heb ik het hier tenminste, icm een Yamaha.

[ Voor 14% gewijzigd door Jazco2nd op 08-02-2021 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Jazco2nd schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:40:
[...]

Als je een mooie receiver hebt, is eARC toch niet nuttig? De receiver "received" alles, dus alles daarop aangesloten en stuurt het beeldsignaal door..
Ook geen gedoe met schakelen tussen inputs. Tv gaat vanzelf aan/uit en de remote waarmee je volume/geluid dingen bedient kan je gebruiken om indien nodig van input te wisselen.

Zo heb ik het hier tenminste, icm een Yamaha.
Een receiver kan wel alles ontvangen, maar dat wil niet zeggen dat alle apparaten alles doorgeven, zeker niet via optisch! En eARC is zeker nuttig, vooral ook als je alles met één apparaat wil bedienen.
Als ik de TV aanzet gaat de Pioneer hier ook gelijk aan en op de juiste input met eARC en kan ik met de TV afstandsbediening beide bedienen.

[ Voor 9% gewijzigd door HereIsTom op 08-02-2021 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
Mijn Sony TV is erg traag tegenwoordig. Nu pas 5 jaar oud. Zit te twijfelen tussen een Apple TV 4k of een Shield TV. Volgens mij zit er kwa audio en beeld niet echt een groot verschil in. Kan iemand die twijfel wegnemen en mij vertellen waarom ik voor een Shield TV zou moeten gaan ipv een apple TV 4k?

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronker schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:23:
Mijn Sony TV is erg traag tegenwoordig. Nu pas 5 jaar oud. Zit te twijfelen tussen een Apple TV 4k of een Shield TV. Volgens mij zit er kwa audio en beeld niet echt een groot verschil in. Kan iemand die twijfel wegnemen en mij vertellen waarom ik voor een Shield TV zou moeten gaan ipv een apple TV 4k?
Ga je bepaalde streamingdiensten gebruiken en dan met name Apple TV+? Zo ja, laatste is (nog) niet beschikbaar op de Android TV streaming boxen, zoals een Shield.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
HereIsTom schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:22:
[...]

Een receiver kan wel alles ontvangen, maar dat wil niet zeggen dat alle apparaten alles doorgeven, zeker niet via optisch! En eARC is zeker nuttig, vooral ook als je alles met één apparaat wil bedienen.
Als ik de TV aanzet gaat de Pioneer hier ook gelijk aan en op de juiste input met eARC en kan ik met de TV afstandsbediening beide bedienen.
Aha dan begrijp ik het.
Hier werkt het net zo maar dan dus andersom, niks zit op de tv aangesloten.. maar goed ik heb dan ook alleen maar een ShieldTV en een oude Nintendo. Sluit soms nog weleens een laptop aan, ook gewoon op de receiver.
Pagina: 1 ... 93 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.