Acties:
  • +3 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:40:
[...]

Als je een mooie receiver hebt, is eARC toch niet nuttig?
Totdat je straks 8k apparatuur en een 8k TV hebt (of iets anders waarvoor een nieuwe HDMI/HDCP versie/standaard aangebroken wordt) en je receiver het niet ondersteunt. Geen eARC ondersteuning? Zeg maar dag tegen de ondersteuning van HD geluidsformaten, of dag tegen de nieuwe HDMI functies/HDCP vereisten.

eARC zorgt ervoor dat je receiver relevant blijft in de toekomst, omdat de toekomstige TV het geluid kan strippen van het beeld en het aan de receiver kan voeden.

Er is nu zoveel verspilling door bijvoorbeeld oude 1080p receivers die wel veel HD audioformaten ondersteunen, maar niet de nieuw video standaarden. Die receivers zijn daarmee net zo waardevol geworden als ouderwetse optische receivers. Er zijn zelfs receivers die Atmos ondersteunen, maar die niet klaar zijn voor de toekomst door het ontbreken van eARC. En hop, de afvalhoop wordt groter.

Het originele idee van HDMI om 'hogere' geluidsformaten onlosmakelijk te verbinden met het beeld was gewoon dom en niet duurzaam. Ja, er zijn manieren om eromheen te werken (zoals dure HDFury apparatuur), maar dat werkt tijdelijk, totdat de volgende HDMI standaard langskomt. eARC is de oplossing.

[ Voor 34% gewijzigd door The Zep Man op 09-02-2021 11:28 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Jazco2nd schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:36:
[...]

Aha dan begrijp ik het.
Hier werkt het net zo maar dan dus andersom, niks zit op de tv aangesloten.. maar goed ik heb dan ook alleen maar een ShieldTV en een oude Nintendo. Sluit soms nog weleens een laptop aan, ook gewoon op de receiver.
Ja bij mij zit alleen de Pioneer receiver aangesloten via de eARC op de Sony Android TV, alle andere apparaten zitten aangesloten op de Pioneer.
Alles kan ik dus bedienen via de TV met de afstandbediening.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HereIsTom schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:20:
Waar wil je de Shield voor gaan gebruiken, de meeste dingen kunnen ook op je Sony Android TV.
Dan kun je het geld besparen en er een goede 4K eARC receiver voor kopen.
HereIsTom schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:24:
@The Zep Man Ach dat valt best mee hoor, heb hier ook een mooie Pioneer 4K 7.2 receiver met eARC voor € 379,-
Deze zit aangesloten met één HDMI kabel op mijn Sony 55A89 Android TV en geeft zo prachtig geluid in alle formaten.
De Shield hebben we ook gehad, maar nu met deze TV niet meer nodig, vandaar mijn advies voor @pmeter
Totdat je Sony TV onbruikbaar wordt over een paar jaar en die "oude" Nvidia Shield TV toch weer uit de kast moet komen om alle taken over te nemen! _O- >:) :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
nero355 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 23:37:
[...]

[...]

Totdat je Sony TV onbruikbaar wordt over een paar jaar en die "oude" Nvidia Shield TV toch weer uit de kast moet komen om alle taken over te nemen! _O- >:) :+
Over een paar jaar? Sony heeft onlangs nog een update uitgebracht voor TV’s van 6 jaar oud, of de Shield dan nog bestaat zien we dan wel weer.
Tegen die tijd is waarschijnlijk alles al ingebouwd in de nieuwe TV’s.

[ Voor 7% gewijzigd door HereIsTom op 08-02-2021 23:48 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HereIsTom schreef op maandag 8 februari 2021 @ 23:47:
Over een paar jaar? Sony heeft onlangs nog een update uitgebracht voor TV’s van 6 jaar oud, of de Shield dan nog bestaat zien we dan wel weer.
Ik zet mijn geld in op de Nvidia Shield TV in ieder geval en niet op die van welk ander merk dan ook! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:26
[...]

En wat voor update was dat? Security update? Bugfix update (bv voor compatibiliteit met streaming diensten)? Of een volledige update zodat die weer helemaal bij is? Want NVidia heeft laatst nog een volledige update uit gebracht, mooi voor alle SHIELD modellen tegelijk, inclusief die van 2015 dus. NVidia support het 2015 model dus ook al een jaar of 6. En alle updates zijn tot nog toe altijd tegelijkertijd uit gekomen, dus niet eerst het nieuwste model updaten en weken / maanden later de oudere modellen, maar gewoon hop, allemaal tegelijkertijd. Daarnaast is Shield Experience 8 gebaseerd op Android P (9). Volgens mij is dat bij Sony ook wel eens anders geweest, qua "redelijk meelopen met nieuwste Android versie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 06:57:
Daarnaast is Shield Experience 8 gebaseerd op Android P (9). Volgens mij is dat bij Sony ook wel eens anders geweest, qua "redelijk meelopen met nieuwste Android versie".
Nu denk ik dat voor Android TV apparaten het niet zo essentieel is dat de allerlaatste Android versie erop staat. Wat mis je qua functies nog in Android TV zelf? Ik kan er één bedenken (gestandaardiseerde refresh rate adjustment API), maar dat is een luxeprobleem dat ook inzet van de applicatiebakkers nodig heeft voordat die functie wat waard wordt.

Belangrijker is dat alle applicaties die je wilt gebruiken erop werken, dat de security updates een beetje op tijd komen, en dat het ook vlot blijft na updates. Qua dat doet de Shield TV het erg goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:26
The Zep Man schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 07:39:
[...]
Nu denk ik dat voor Android TV apparaten het niet zo essentieel is dat de allerlaatste Android versie erop staat. Wat mis je qua functies nog in Android TV zelf? Ik kan er één bedenken (gestandaardiseerde refresh rate adjustment API), maar dat is een luxeprobleem dat ook inzet van de applicatiebakkers nodig heeft voordat die functie wat waard wordt.

Belangrijker is dat alle applicaties die je wilt gebruiken erop werken, dat de security updates een beetje op tijd komen, en dat het ook vlot blijft na updates. Qua dat doet de Shield TV het erg goed.
Dat laatste is ook waar ik min of meer op doelde. Juist doordat NVidia de SHIELD redelijk up-to-date houdt maak ik mij ook geen zorgen over support van streaming diensten etc. Daarnaast dat doordat ze allemaal tegelijk de nieuwe updates krijgen weet je ook dat het v.w.b. de toekomst wel goed zal zitten. Immers draait de 2015 versie blijkbaar dezelfde software als de 2019 versie. Bij TVs weet je vrij dat de modellen van het volgende jaar weer een nieuwe major versie van het OS bevatten en kun je blij zijn als je oude model nog een update krijgt naar die nieuwe major versie. En na een jaar of drie wil het qua updates vaak al zijn afgelopen. Alhoewel mijn LG OLED model die in 2016 is uitgekomen laatst ook nog een update heeft gehad. Maar updates naar nieuwe WebOS versies kan ik mij niet herinneren. Is dat perse nodig? Nee, maar daaruit blijkt wel dat oudere modellen minder aandacht krijgen van de fabrikant en dus toekomstige ondersteuning ook min of meer een vraagteken is. Bij NVidia (/de Shield) speelt dat veel minder. Alle modellen krijgen net zoveel aandacht want ze krijgen allemaal op dezelfde dag de nieuwste software.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:24
en speed???

Ff video in elkaar geflanst.
Verschil tussen LG oled 65 B9 (tv 2019) tegen Nvidia shield tv pro (2019)
Opstarten prime app

Vond prime traag op lg.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HereIsTom
[...]

En wat voor update was dat? Security update? Bugfix update (bv voor compatibiliteit met streaming diensten)? Of een volledige update zodat die weer helemaal bij is? Want NVidia heeft laatst nog een volledige update uit gebracht, mooi voor alle SHIELD modellen tegelijk, inclusief die van 2015 dus. NVidia support het 2015 model dus ook al een jaar of 6. En alle updates zijn tot nog toe altijd tegelijkertijd uit gekomen, dus niet eerst het nieuwste model updaten en weken / maanden later de oudere modellen, maar gewoon hop, allemaal tegelijkertijd. Daarnaast is Shield Experience 8 gebaseerd op Android P (9). Volgens mij is dat bij Sony ook wel eens anders geweest, qua "redelijk meelopen met nieuwste Android versie".
Dat was inderdaad een bugfix update en update naar Android P 9.
De laatste tijd brengt Sony regelmatig updates uit.
Ik zeg ook niet dat de Shield slecht is, maar Sony doet het de laatste tijd ook niet slecht.
Ook zeg ik niet dat je een Sony moet kopen i.p.v. een Shield, maar als je net als ik vorig jaar toch een nieuwe TV moet hebben is de Sony met Android TV wel een goede keuze, daar werkt ook alles op en mocht het over 6 jaar niet meer werken kun je altijd nog kijken naar wat er dan weer op de markt is.
Maar ik vind het wel handig om alles op één apparaat te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
Precies dit, ik krijg ze ook soms nog voor de inmiddels 6 jaar "oude" Oled die we hebben.

We hebben, bij de aanwezigheid van media spelers (in welke vorm dan ook), nooit een aanspraak op het app gedeelte van de TV gedaan. Wel berichten langs zien komen door de jaren heen dat die ene app het niet meer (goed) deed, of de andere simpelweg niet eens beschikbaar was of kwam. Nope, toekomstbestendig is geen enkele TV als het op app ondersteuning aan gaat komen. En je gaat een TV van zo'n 3 jaar oud toch niet vervangen omdat sommige apps het niet meer doen of niet beschikbaar zijn?

Mocht dat eveneens voor een Shield of soortgelijke gaan gelden, het kost je verre van een nieuwe TV om dat dan weer op te lossen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]
Om het een klein beetje te nuanceren, het ging over in aanmerking komende Sony TV's modellen van een dikke 4 jaar oud en jonger. Tenslotte gold het voor TV's uitgekomen in de 2e helft van 2016 en de update kwam in het najaar van 2020 ;)

nieuws: Sony brengt Android 9 uit voor veel tv's die uitkwamen in vorige vier...

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mucuracat schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:06:
en speed???

Ff video in elkaar geflanst.
Verschil tussen LG oled 65 B9 (tv 2019) tegen Nvidia shield tv pro (2019)
Opstarten prime app

Vond prime traag op lg. [YouTube: speedtest nvidia shield tv pro vs lg oled b9]
Dat komt ook wel een beetje doordat het een B9 model betreft : Je hebt dan de SoC van de 2018 i.p.v. de 2019 modellen en zelfs die van de 2019 modellen is niet denderend, zoals bij alle TV's over het algemeen het geval is! :D _O- :X

Wat dat betreft is de Tegra SoC van Nvidia destijds gewoon zeer uniek en ver zijn tijd vooruit of zelfs overkill te noemen voor de Android TV meuk :)

* nero355 was stiekem een beetje Tegra fanboy toen het nog Ion heette als concept... O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:46:
* nero355 was stiekem een beetje Tegra fanboy toen het nog Ion heette als concept... O-) :+
Was Nvidia Ion niet iets heel anders?

* The Zep Man heeft nog ergens een stoffige Asrock ION 3D staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:40:
Was Nvidia Ion niet iets heel anders?

* The Zep Man heeft nog ergens een stoffige Asrock ION 3D staan...
Ion en Tegra zijn zoals ik het me herinner twee projecten die "side-by-side" zijn ontworpen met hetzelfde doel en uiteindelijk heeft Tegra gewonnen zeg maar :)

Ik ben daarom ook meer fan van de hardware van de Nvidia Shield TV dan de Android TV software kant : Die zou ik dolgraag door een leuke Linux distro willen vervangen! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
nero355 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:59:
[...]
Ik ben daarom ook meer fan van de hardware van de Nvidia Shield TV dan de Android TV software kant : Die zou ik dolgraag door een leuke Linux distro willen vervangen! :Y)
Doe maar O+

https://gist.github.com/t...03a8381fbd8e2e749a0f72f8f

Ik heb android, of android tv vanwege het gesloten gebeuren eigenlijk nog steeds niet als een "volwassen" OS gezien. Ja, het werkt. En iedere app die je er heen gooit werkt ook. Maar verder.

Met telefoontjes het zelfde, jaren geleden wel veel bezig geweest met custom roms. En ja dat is wel leuk, maar omdat nou dan gelijk een soort van gebruik maken van het systeem te noemen nee.

Maar goed, bovenstaande is natuurlijk niet echt nuttig :) Zijn er eigenlijk wel custom roms voor de shield?

[ Voor 39% gewijzigd door ppeterr op 09-02-2021 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is geen fatsoenlijk alternatief! :P

Ik heb daar lang geleden al naar gekeken ;)
Ik heb android, of android tv vanwege het gesloten gebeuren eigenlijk nog steeds niet als een "volwassen" OS gezien. Ja, het werkt. En iedere app die je er heen gooit werkt ook. Maar verder.

Met telefoontjes het zelfde, jaren geleden wel veel bezig geweest met custom roms. En ja dat is wel leuk, maar omdat nou dan gelijk een soort van gebruik maken van het systeem te noemen nee.

Maar goed, bovenstaande is natuurlijk niet echt nuttig :) Zijn er eigenlijk wel custom roms voor de shield?
Helemaal mee eens! :)

Helaas is er niks nuttigs qua Custom ROM's voor zover ik weet dus voorlopig laat ik het maar gewoon zo...

/EDIT :
The Zep Man schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:19:
Bovendien zou je met een custom ROM Widevine L1 ondersteuning verliezen, met als gevolg dat streaming services niet meer de hoogste kwaliteit zullen leveren.
Ik zou de Nvidia Shield TV als een Intel NUCje willen gebruiken :
- Beetje browsen en andere zaken doen in een volledige Linux Desktop omgeving.
- Als ik wat wil afspelen gebruik ik alleen Kodi dus Widevine boeit me verder niet! :)

[ Voor 22% gewijzigd door nero355 op 10-02-2021 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Tja, ik heb toevallig 3 weken terug zo ongeveer 30 kilo hardware uit de schuur naar de container bij de stort gebracht wat een aantal jaren terug nog dienst deed als file server en htpc. Uren lang kloten aan config's voor knappe content.

En nu dat simpele 10x6cm dingetje weggemoffeld in mijn tv meubel...doet alles beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:42:
Helaas is er niks nuttigs qua Custom ROM's voor zover ik weet dus voorlopig laat ik het maar gewoon zo...
Bovendien zou je met een custom ROM Widevine L1 ondersteuning verliezen, met als gevolg dat streaming services niet meer de hoogste kwaliteit zullen leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 22:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

hardware-lover schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:08:
[...]

Om het een klein beetje te nuanceren, het ging over in aanmerking komende Sony TV's modellen van een dikke 4 jaar oud en jonger. Tenslotte gold het voor TV's uitgekomen in de 2e helft van 2016 en de update kwam in het najaar van 2020 ;)

nieuws: Sony brengt Android 9 uit voor veel tv's die uitkwamen in vorige vier...
Klopt en ondertussen castreerde Sony alle tv’s in 2019 die met de VEWD appstore werkten (2016/2017/2018 modellen), waardoor het opeens dumb tv’s werden.. enigszins asociale actie op een tv van €1600,- en een jaar oud (in mijn geval).

Raad eens welke mediaspeler ik toen kocht ;) :D

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
The Zep Man schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:19:
[...]
Is dat iets als een DRM certificaatje/licentie speciaal voor Nvidia?

Eigenlijk alleen daarom al natuurlijk een volledige linux distributie ipv een rom. Maar goed wat ik hierboven al tik, het ding werkt gewoon goed genoeg zo uit de doos. Ik heb eigenlijk vanaf dag 1, nul behoefte gehad om er iets anders mee te doen. Het werkt daar te goed voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[b]ppeterr schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:29:[/
Is dat iets als een DRM certificaatje/licentie speciaal voor Nvidia?
Ja op het eerste deel van die zin, nee op het tweede deel.
Eigenlijk alleen daarom al natuurlijk een volledige linux distributie ipv een rom.
Onder Linux kan je geen Widevine L1 bereiken. Met Netflix kan je met een truc 1080p afspelen, maar vergeet UHD maar. En die truc werkt niet met andere streaming services, dus verwacht daar een nog lagere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
hardware-lover schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:27:
[...]

Ga je bepaalde streamingdiensten gebruiken en dan met name Apple TV+? Zo ja, laatste is (nog) niet beschikbaar op de Android TV streaming boxen, zoals een Shield.
Nja niet zozeer apple tv+ Heb het wel gebruik het nooit (is nog proeftijd kreeg je bij iPhone). Voor mij is het voornaamst belangrijke dat het 4k is en DTS, DD, DD+ kan doorgeven via de tv aan mijn versterker.

Heb jij enige pro en cons?

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ronker schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:58:
[...]
Nja niet zozeer apple tv+ Heb het wel gebruik het nooit (is nog proeftijd kreeg je bij iPhone). Voor mij is het voornaamst belangrijke dat het 4k is en DTS, DD, DD+ kan doorgeven via de tv aan mijn versterker.

Tussen Apple en Android TV niet, heb niet eerder een Apple TV apparaat in het bezit gehad.

De reden daarvoor is vrij simpel, ik ben aan de onderkant van de Android TV ladder begonnen, dus voordelige apparaten waaraan ik een beetje verslingerd raakte. Bovenaan die ladder is er maar één die daar thuishoort, dus de Shield 2019 Pro hoorde ook in mijn verzameling thuis. Aan een Apple TV speler heb ik tot nu toe nog geen behoefte gehad.

Ik laat de pros en cons daarom graag aan anderen over die ervaringen hebben met beiden. Ik verwacht echter dat een Shield je niet teleur zou stellen, gezien je wensen. Of het ook werkelijk een Shield moet zijn als Android TV speler in jouw geval is lastig inschatten, je legt de lat voor afspelen niet zo heel erg hoog eigenlijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:22
Ronker schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:58:
[...]

Een Apple TV 4k doet erg veel erg goed.
Alle commerciële apps zoals Netflix, Apple TV+, Discovery+ werken gewoon erg goed.

Alleen bij lokale content wordt het een lastiger verhaal.
Je kan op een Apple TV geen Kodi installeren.

Dus voor lokale content ben je beperkt tot Plex.
En Plex heeft dan ook nog wat beperkingen in de zin dat niet alle audio formaten afspelen op een Apple TV.
Een Apple TV heeft geen DTS support bijvoorbeeld.

Als je lokale content af wilt spelen kom je daardoor toch bij een Android TV apparaat uit.
De Xiaomi boxjes vallen vaak toch wat tegen, spelen sommige content niet lekker af, lopen geregeld nog vast.

Om die reden zou ik toch uiteindelijk een Nvidia Shield TV aanraden, welke is om het even.
Duurder, maar geld uitgeven aan iets wat niet naar de zin is, dat is pas echt duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
RobbieT schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:11:
[...]

Een Apple TV 4k doet erg veel erg goed.
Alle commerciële apps zoals Netflix, Apple TV+, Discovery+ werken gewoon erg goed.

Alleen bij lokale content wordt het een lastiger verhaal.
Je kan op een Apple TV geen Kodi installeren.

Dus voor lokale content ben je beperkt tot Plex.
En Plex heeft dan ook nog wat beperkingen in de zin dat niet alle audio formaten afspelen op een Apple TV.
Een Apple TV heeft geen DTS support bijvoorbeeld.

Als je lokale content af wilt spelen kom je daardoor toch bij een Android TV apparaat uit.
De Xiaomi boxjes vallen vaak toch wat tegen, spelen sommige content niet lekker af, lopen geregeld nog vast.

Om die reden zou ik toch uiteindelijk een Nvidia Shield TV aanraden, welke is om het even.
Duurder, maar geld uitgeven aan iets wat niet naar de zin is, dat is pas echt duurkoop.
Dan denk ik toch dat de Nvidia Shield TV de winnaar gaat zijn. Ik wil namelijk wel die DTS ondersteuning. Was me er niet van bewust dat de ATV 4K dit niet ondersteunt.

Plex gebruik ik niet (nog niet). Werkt de Plex app op de Nvidia Shield TV goed. Plex server zal ik op een apart apparaat installeren als ik er gebruik van ga maken.
Dank voor je bericht!

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:40

Pierre

Van nature lui!

Ronker schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:05:
[...]
Plex gebruik ik niet (nog niet). Werkt de Plex app op de Nvidia Shield TV goed. Plex server zal ik op een apart apparaat installeren als ik er gebruik van ga maken.
Dank voor je bericht!
Lekker voor Kodi gaan :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 22:37
Ik probeer nu al een tijdje Parsec werkend te krijgen op m'n Shield TV Pro 2019 waar de laatste firmware opstaat.
In de Play store staat er tussen haakjes achter Parsec (niet vrijgegeven).
Zodra ik Parsec open kan ik niks invullen in het inlogscherm. Ik kan wel de vakjes Email, Password, Log In en Quit selecteren, maar het is niet mogelijk om iets in te vullen. Het toetsenbord is niet zichtbaar en het kan ook niet met een BT toetsenbord.

Zie ik nu iets simpels over het hoofd? Is hier een fix voor?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
En als je toch een client/server architectuur nodig hebt (voor clients anders dan Shield TV's), overweeg dan Jellyfin. Open source, gratis in gebruik, en duurzamer.
Toekan schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:27:
Geen fix, maar een workaround: gebruik Steam Link in plaats van Parsec. Werkt ook over het internet, als dat nodig is. Als het enkel lokaal is en je gebruikt een Nvidia videokaart, gebruik Moonlight.

[ Voor 38% gewijzigd door The Zep Man op 10-02-2021 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dread89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-09 13:59
Koekiemonsterr schreef op maandag 1 juni 2020 @ 15:41:
Even update t.a.v. screen flickering/flitsen/ willekeurige regelmatige kortstondige storingen van beeld en soms geluid:

Inmiddels is het me gelukt om de storingen te laten verdwijnen bij in ieder geval 4k 59.940Hz met hdr10 en Dolby Vision.

Uiteindelijk kwestie van random allerlei hdmi-kabels proberen voor receiver-->tv en Shield--> receiver. Bepaalde combinatie bleek storingsvrij, maar eigenlijk niks zinnigs over te zeggen. Zijn ook allesbehalve premium kabels ofzo. Alles stond gewoon goed ingesteld op shield, receiver en tv. Heb gelezen dat andere kabels bij meer mensen dit probleem heeft verholpen.

Lijkt me dat de Shield in ieder geval op dit punt niet al te denderend in elkaar zit.
Dank voor deze update. Met dit verhaal en onze vorige discusse in het achterhoofd heb ik twee fonkel nieuwe HDMI 2.1 kabels gekocht (high speed, 8k, gold, etc. blabla) en deze vol goede moed ingeplugd van mijn Shield richting de AV receiver, en van de AV receiver naar de TV. Wat blijkt; de "flickerings" zijn nog slechter dan voorheen.

Weet je toevallig nog welke kabels je gebruikt/besteld hebt om dit op te lossen?

Ik ben bijna ten einde raad. Je zou bijna zeggen dit is iets software matigs daar ik er vroeger geen last van had...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:37
[...]

Dan denk ik toch dat de Nvidia Shield TV de winnaar gaat zijn. Ik wil namelijk wel die DTS ondersteuning. Was me er niet van bewust dat de ATV 4K dit niet ondersteunt.

Dank voor je bericht!
Plex werkt perfect op de shield (pro), ik heb er een externe hd aan gehangen die met 100MB/sec over het netwerk bereikbaar is. Mijn oude DS212j vind ik te traag. Voordien had ik plex op een pc draaien maar die moest dan opstaan als iemand iets wou kijken, nu doet de shield alles zelf. Iets er op zetten over het netwerk gaat perfect en de server updaten via app.plex.tv op een browser op een ander apparaat ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StGermain
Toekan schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:27:
Ik probeer nu al een tijdje Parsec werkend te krijgen op m'n Shield TV Pro 2019 waar de laatste firmware opstaat.
In de Play store staat er tussen haakjes achter Parsec (niet vrijgegeven).
Zodra ik Parsec open kan ik niks invullen in het inlogscherm. Ik kan wel de vakjes Email, Password, Log In en Quit selecteren, maar het is niet mogelijk om iets in te vullen. Het toetsenbord is niet zichtbaar en het kan ook niet met een BT toetsenbord.

Gebruik de shield app op je smartphone om het in te vullen, één keer doen en klaar. Parsec geeft de beste snelheid/kwaliteit imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 22:37
StGermain schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:21:
[...]

Gebruik de shield app op je smartphone om het in te vullen, één keer doen en klaar. Parsec geeft de beste snelheid/kwaliteit imho.
Toen ik het vanochtend probeerde lukte het niet. Maar nu is het wel gelukt op deze manier. Thanks.
Met Moonlight heb ik nu al wat geëxperimenteerd, maar de remote desktop van Parsec werkt ook wel erg lekker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 08:47
103720 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:29:
Ik ga kijken of het inderdaad opgelost is. Ik kom er op terug ;-)
Heb nog niet heel veel gekeken, maar bij wat ik heb gezien heb ik toch het idee dat ik van de 'lag' af ben. Bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
103720 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:06:
Heb nog niet heel veel gekeken, maar bij wat ik heb gezien heb ik toch het idee dat ik van de 'lag' af ben. Bedankt.
De juiste term is 'judder' of 'haperingen', wanneer het beeld regelmatig hapert. 'Lag' of 'vertraging' spreek je van als bijvoorbeeld het beeld en geluid niet synchroon lopen.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 10-02-2021 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
Verklaar je nader, Ik denk dat ik de shield toch alleen voor netflix, Videoland, Prime gebruik.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ronker schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:57:
[...]
Verklaar je nader, Ik denk dat ik de shield toch alleen voor netflix, Videoland, Prime gebruik.
Ik heb op de Shield ook Kodi geïnstalleerd (net als de meeste hier) in combinatie met een NAS (waar mijn films op staan) en zo kijk ik films.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronker
Pierre schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:08:
[...]

Ik heb op de Shield ook Kodi geïnstalleerd (net als de meeste hier) in combinatie met een NAS (waar mijn films op staan) en zo kijk ik films.
Ja oke op die manier snap ik het. Echter heb ik geen collectie op een HDD of netwerk device staan. Doe alles via Streaming diensten haha.

BTW via marktplaats kan ik shield tv pro 2015 verkrijgen voor 125. Alleen dan denk ik voor 160 heb je een shield tv nieuw..... Kan dan toch beter voor die shield tv gaan toch?

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ronker schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:12:
BTW via marktplaats kan ik shield tv pro 2015 verkrijgen voor 125. Alleen dan denk ik voor 160 heb je een shield tv nieuw..... Kan dan toch beter voor die shield tv gaan toch?
Sommige mensen hebben problemen met bepaalde mediabestanden op de Shield TV 2019 (tube), waarbij diezelfde mensen geen problemen hebben op andere Shield TV modellen. Andere mensen hebben deze problemen niet. Mogelijk verschilt het van persoon tot persoon, technische situatie tot technische situatie, en Shield TV 2019 exemplaar. Verder is de Shield TV 2019 hier en daar beperkt doordat deze 32 bit is, omdat sommige applicaties enkel in 64 bit smaakje uitkomen.

Hou er rekening mee dat de 2015 en 2017 Pro modellen groter zijn dan de 2017 zonder Pro en de Pro 2019, ook al zijn ze allemaal plat. Dat brengt voordelen (er kan een 2,5" SATA datadrager in) en nadelen (hij is groter). ;)

[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 10-02-2021 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik denk dat je als je alleen streamt geen problemen hebt met de 2019 tube hoor. Ik heb die ook, en nog niks raars gemerkt met streamen.
Ook bij afspelen van video's met Kodi heb ik trouwens nog geen problemen gehad, dus misschien ben ik niet representatief :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:18:
Hou er rekening mee dat de 2015 en 2017 Pro modellen groter zijn dan de 2017 zonder Pro en de Pro 2019, ook al zijn ze allemaal plat.
Er was toch helemaal geen 2017 Pro :?

Dat was gewoon nog steeds de 2015 Pro als ik het me goed herinner :)

/EDIT :
The Zep Man schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:54:
Heb je de topicstart gel... Ah, je weet wat ik bedoel. ;)
:+
Er was een aparte EAN voor de 2017 Pro. Zie de Pricewatch links in de topicstart. Qua hardware was die inderdaad gelijk aan de 2015 Pro, maar met een 2017 afstandsbediening.
Verrek... je hebt gelijk! Helemaal vergeten! :)

[ Voor 37% gewijzigd door nero355 op 12-02-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mijn broer is van de (een?) 2017 versie naar een ronde 2019 gegaan ivm Dolby Vision ondersteuning maar ik heb het onderbuik gevoel dat het minder stabiel is.
Een aantal keer mee mogen maken dat de TV de invoer niet meer snapt (ruis/corrupt beeld) en dat heb ik gelukkig niet.
Het kan natuurlijk aan de opstelling liggen (cec, tv, receiver).

Ik zou iig niet voor de 2015 versie gaan en eerder voor de niet-ronde 2019 ivm buik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Iemand ervaring met Android apps op de shield zetten? Er zijn er genoeg die ik er op krijg, maar sommige vindt je niet in de playstore, op je tel wel. Dat komt zeker van android tv vs android. Is er een manier om een reguliere android app op de shield te krijgen? Specifiek gaat dit over de KWPN TV app, voor de gemiddelde tweaker verre van interessant, maar de wederhelft he ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:56:
Er was toch helemaal geen 2017 Pro :?

Dat was gewoon nog steeds de 2015 Pro als ik het me goed herinner :)

Er was een aparte EAN voor de 2017 Pro. Zie de Pricewatch links in de topicstart. Qua hardware was die inderdaad gelijk aan de 2015 Pro, maar met een 2017 afstandsbediening.
PageFault schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:51:
Iemand ervaring met Android apps op de shield zetten? Er zijn er genoeg die ik er op krijg, maar sommige vindt je niet in de playstore, op je tel wel. Dat komt zeker van android tv vs android. Is er een manier om een reguliere android app op de shield te krijgen? Specifiek gaat dit over de KWPN TV app, voor de gemiddelde tweaker verre van interessant, maar de wederhelft he ;)
Het antwoord is ja, maar je wederhelft zal er niet blij mee zijn. Er is waarschijnlijk geen toetsenbord/afstandsbedieningondersteuning.

Wat je wederhelft mogelijk kan doen is casten vanaf haar telefoon.

[ Voor 43% gewijzigd door The Zep Man op 10-02-2021 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
The Zep Man schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:54:
[...]

[...]
Het antwoord is ja, maar je wederhelft zal er niet blij mee zijn. Er is waarschijnlijk geen toetsenbord/afstandsbedieningondersteuning.

Wat je wederhelft mogelijk kan doen is casten vanaf haar telefoon.
Dank voor je antwoord. Maar hoe krijg je de app erop als je hem op de play store van de shield niet kan vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PageFault schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:01:
Dank voor je antwoord. Maar hoe krijg je de app erop als je hem op de play store van de shield niet kan vinden?
Als je het toch wilt proberen: sideloaden. Je kan de APK los downloaden en op een FAT32/exFAT geformatteerde USB stick zetten of kopiëren naar een Windows share op de Shield TV. Vervolgens kan die geïnstalleerd worden via een file manager.

Voor casten hoeft er geen applicatie geïnstalleerd te worden op de Shield TV.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 10-02-2021 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Ronker schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:12:
[...]

Ja oke op die manier snap ik het. Echter heb ik geen collectie op een HDD of netwerk device staan. Doe alles via Streaming diensten haha.

Misschien komt het door je eigen bericht, dat iedereen dacht dat je meer deed dan streaming.
Zie je bericht hier onder.
Je hebt over dts; deze wordt vaak door niet gestreamd content gebruikt. Streaming sites hebben meestal Dolby
En je begint over Plex. En ja, plex werkt op shield pro beter dan op niet pro (server)
[...]

Dank voor je bericht!

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Ook maar een Shield Pro gekocht en gebruik hem nu met Jellyfin. Werkt erg goed moet ik zeggen. Heb Jellyfin op de Intel Nuc draaiende en de Shield maakt er perfect verbinding mee.

Top apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:05
Weet iemand of je op een Shield Spotify, Deezer Hifi, Tidal Hifi en Qobuz kan installeren en deze dan met mn iPhone kan bedienen zonder gebruik te maken van airplay of iets dergelijk?

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • +5 Henk 'm!
PVD66 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:31:
Weet iemand of je op een Shield Spotify, Deezer Hifi, Tidal Hifi en Qobuz kan installeren en deze dan met mn iPhone kan bedienen zonder gebruik te maken van airplay of iets dergelijk?
Je bent waarschijnlijk niet de eerste met die (deel)vragen. Wat heb je zelf al op Google gevonden?

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 14-02-2021 00:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
Spotify in elk geval wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PVD66
Ik wilde het er zelf nog bijzetten dat ik op google had gezocht omdat zo'n antwoord is te verwachten, als ik op google iets had gevonden had ik de vraag hier niet hoeven stellen ...

Dat je die apps kan installeren dat vind ik uiteraard wel overal terug, maar dat ik ze dan ook nog een beetje fatsoenlijke kwaliteit, dus zonder airplay of zoiets ben ik nog niet tegen gekomen.

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben je van plan om al deze diensten op een Shield (Android TV) apparaat te gaan gebruiken? Alleen voor Qobuz lijkt er geen officiële Android TV versie te zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Nu online
Vorige maand een Shield 2017 overgenomen van een tweaker en ik ben er erg tevreden over.
d.w.z. het apparaat zelf, mooier beeld en veel sneller dan een chromecast die ik eerder had.
Een andere reden waarom ik een Shield wilde is dat ik de steamlink app wil gebruiken.
Nu ben ik daarmee aan de slag gegaan, de app geïnstalleerd en de controller aan de praat proberen te krijgen.

Op het moment van aansluiten (via draad, want wist niet of de accu laag was) werd de firmware geüpdate naar wat is het 1.0.0.4?
Ik weet niet wat er hoort te branden aan lampjes op de controller maar bij mij gebeurt er niets, ik kan hem pairen met de Shield maar de enige button die werken zijn de joypads en de left en right trigger.
Back play en pause werken niet, ABXY niet en de D pad ook niet, ik heb dit gecontroleerd in windows via een USB kabel en daar werkt het ook niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAVAj6E8BjwXfFexxlP8Lv9Tdt0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HVRVIJzUAOL9ILYGQhbzPhcv.png?f=fotoalbum_large

Resetten werkt dus ook niet, is er iets wat ik nog kan doen? Of is dit een defect controller.
Ik zie op de Nvidia forums heel veel posts over mankementen met de Shield controllers, is het gewoon een slecht ding?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
ja klopt, ik heb nu een Auralic Aries Mini als streamer, maar die hebben alleen Tidal en Qobuz geïntegreerd. Spotify op de Auralic is via Connect. Spotify heeft goede playlists maar geen Lossless audio. Tidal, Qobuz en Deezer Hifi zijn wel Lossless.
Tidal en Qobuz hebben echter waardeloze playlists. Ik gebruik dan wel sounidiz om mn playlists van Spotify in Tidal te importeren.
Maar ik vind het gewoon leuk om ook Deezer Hifi te gebruiken voor de afwisseling, klinkt toch weer net wat anders als Tidal.
Qobuz heeft gewoon een veel mindere bibliotheek als alle anderen.

daarnaast is mn Dac alleen synchroon usb in, dus ik moet gebruik maken van een usb out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bad Brains schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:21:
Op het moment van aansluiten (via draad, want wist niet of de accu laag was) werd de firmware geüpdate naar wat is het 1.0.0.4?
Ik weet niet wat er hoort te branden aan lampjes op de controller maar bij mij gebeurt er niets, ik kan hem pairen met de Shield maar de enige button die werken zijn de joypads en de left en right trigger.
Back play en pause werken niet, ABXY niet en de D pad ook niet, ik heb dit gecontroleerd in windows via een USB kabel en daar werkt het ook niet.
Voor PC gebruik heb je een Nvidia videokaart en die Geforce Experience troep nodig, maar dat wist je waarschijnlijk al :)
Resetten werkt dus ook niet, is er iets wat ik nog kan doen? Of is dit een defect controller.
Ik zie op de Nvidia forums heel veel posts over mankementen met de Shield controllers, is het gewoon een slecht ding?
Wat mij betreft beter dan de X-Box en Playstation controllers qua comfort, maar in dit geval heb je gewoon pech gehad en zal je het gekke ding RMA moeten sturen denk ik ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Nu online
nero355 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:29:
maar in dit geval heb je gewoon pech gehad en zal je het gekke ding RMA moeten sturen denk ik ;(
Geen bon, zal eens contact opnemen met de bewuste tweaker.
Maar dood verklaart dus als ik het goed begrijp.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bad Brains schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:34:
Mijn adapter werd zonder al teveel gedoe geaccepteerd door Nvidia zelf, maar misschien loopt het anders bij de gamepads :)
Semi-dood/Zombie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bad Brains schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:34:
Van wat ik hier lees kan GeForce Experience onder Windows ook de firmware actualiseren. Probeer dat eens, als je een PC met een Nvidia videokaart hebt en de controller daar nog niet op hebt aangesloten.

Gebaseerd op een ander probleem kan dit ook wel eens een oplossing zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 14-02-2021 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Mjelnir schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:37:
Bij de vorige update ook last van gehad. Bleek uiteindelijk dat HDMI CEC zich had uitgeschakeld in de TV settings en niet op de shield misschien dat nog eens checken ?
Op zowel de TV als op de Shield staan de hdmi cec settings correct.

Is er een manier om te downgraden naar de vorige firmware? Kan er niet zo goed iets vinden erover...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
PVD66 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 15:00:
Ik wilde het er zelf nog bijzetten dat ik op google had gezocht omdat zo'n antwoord is te verwachten, als ik op google iets had gevonden had ik de vraag hier niet hoeven stellen ...

Dat je die apps kan installeren dat vind ik uiteraard wel overal terug, maar dat ik ze dan ook nog een beetje fatsoenlijke kwaliteit, dus zonder airplay of zoiets ben ik nog niet tegen gekomen.
Heb je al shield? Zo ja, try :)
Zo nee, heb zelf android telefoon en media kun je met android telefoon vaak wel bedienen. Pauze, next en dergelijke.

En er is ook een shield app voor iphone. Daarmee kan het waarschijnlijk wel.
https://apps.apple.com/nl/app/nvidia-shield-tv/id1396124750

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

The Zep Man schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:18:
[...]
Sommige mensen hebben problemen met bepaalde mediabestanden op de Shield TV 2019 (tube), waarbij diezelfde mensen geen problemen hebben op andere Shield TV modellen. Andere mensen hebben deze problemen niet. Mogelijk verschilt het van persoon tot persoon, technische situatie tot technische situatie, en Shield TV 2019 exemplaar. Verder is de Shield TV 2019 hier en daar beperkt doordat deze 32 bit is, omdat sommige applicaties enkel in 64 bit smaakje uitkomen.
Toch even de check dan. Ik wil een Shield of Shield Pro (2019) kopen als vervanger van mijn bijna overleden Asrock ion 330. Films en series staan op de NAS. Je doelt met 32 vs 64 bit op dit bericht neem ik aan: nieuws: Nvidia Shield TV-dongle ondersteunt alleen 32bit-apps

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wokschotel schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:43:
Je doelt met 32 vs 64 bit op dit bericht neem ik aan:
Ik doel met name op de ervaringen uit dit topic en op het Nvidia forum.

Zelf heb ik geen ervaring met de 'tube' (Shield TV 2019). Er zijn mensen met slechte ervaringen, en er zijn mensen met goede ervaringen. Ik ga dat risico niet lopen, en besteed liever wat meer als 'geen gezeur garantie' tegen dat iets niet of beperkt werkt.

Daarnaast ben ik afhankelijk van de USB poorten en de platte vorm van het Pro model, maar dat terzijde. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 16-02-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taipau666
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:26
Ik ben op zoek naar een keyboard voor de shield.
Met bluetooth (want geen zin in usb dock)
Op batterijen
En touchpad.

Ik krijg er alleen geen gevonden in de pricewatch. Link
50 opties allemaal zonder touchpad.

Gebruik ik de verkeerde filters?

[ Voor 4% gewijzigd door Taipau666 op 16-02-2021 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leidel77
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 17:21
@ Taipau666

Niet echt zijn alleen bijna niet verkrijgbaar in nederland.
je kunt deze proberen weet alleen niet of het werkt met de Shield

https://www.amazon.nl/Dra...d+blu%2Caps%2C159&sr=1-36

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taipau666 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:16:
Op batterijen
En touchpad.

Zet "Oplaadbare Accu" op JA en je hebt ineens veel meer keuze! ;)

En als dat niet je ding is dan zou ik eens lekker eBay/Banggood/Ali/Edwaybuy/enz. doorbladeren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Op batterijen
En touchpad.

Ik heb de Logitech K400

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gaat via RF (Unifying dongle) en niet via Bluetooth? User geeft aan dat ie geen USB oplossing wil?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ik heb de Logitech K480 werkt als een speer. Heeft geen touchpad maar voldoet voor mij prima.

[ Voor 35% gewijzigd door Pierre op 16-02-2021 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
leidel77 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:27:
Niet echt zijn alleen bijna niet verkrijgbaar in nederland.
je kunt deze proberen weet alleen niet of het werkt met de Shield
Elk Bluetooth toetsenbord en elke afstandsbediening dat 'gewoon' een standaard Bluetooth toetsenbord aanbiedt zou moeten werken met de Shield TV. Als het toetsenbord zich richt op mobiel gebruik (met name Android), dan zouden de sneltoetsen ook gewoon moeten werken.

Hetzelfde met de muis. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:09
Op batterijen
En touchpad.

je kunt ook gewoon de shield app gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taipau666
speedmetal35 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:53:
[...]
je kunt ook gewoon de shield app gebruiken.
Ik heb er gisteren mee proberen te typen in de play store, maar er verschenen geen letters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Taipau666 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:21:
[...]

Ik heb er gisteren mee proberen te typen in de play store, maar er verschenen geen letters.
Even op inputscherm klikken in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taipau666
mucuracat schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:41:
[...]

Even op inputscherm klikken in beeld.
Ik bedoel de letters die ik indruk verschijnen niet op de tvAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-X_7fikZ3-I6Vdv5Fk-TP1BtwQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5PoTgX35Oix5VzbO2lk5Bq7f.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GRbA5271DlFH2Az0kJ-7iQrSAK0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0K9KeU4xcBuQMGex2vUKlV53.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
The Zep Man schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:45:
[...]
Ik doel met name op de ervaringen uit dit topic en op het Nvidia forum.

Zelf heb ik geen ervaring met de 'tube' (Shield TV 2019). Er zijn mensen met slechte ervaringen, en er zijn mensen met goede ervaringen. Ik ga dat risico niet lopen, en besteed liever wat meer als 'geen gezeur garantie' tegen dat iets niet of beperkt werkt.

Daarnaast ben ik afhankelijk van de USB poorten en de platte vorm van het Pro model, maar dat terzijde. ;)
Ik gebruik deze even om mijn ondergesneeuwde super nuttige toevoeging weer even te belichten :P ->

"Mijn broer is van de (een?) 2017 versie naar een ronde (tube) 2019 gegaan ivm Dolby Vision ondersteuning maar ik heb het onderbuik gevoel dat het minder stabiel is.
Een aantal keer mee mogen maken dat de TV de invoer niet meer snapt (ruis/corrupt beeld) en dat heb ik gelukkig niet.
Het kan natuurlijk aan de opstelling liggen (cec, tv, receiver)."

@Wokschotel "Toch even de check dan. Ik wil een Shield of Shield Pro (2019) kopen als vervanger van mijn bijna overleden Asrock ion 330. "
Die ligt hier al jaren in de kast, je wil de Shield ;)

Ik las ook over draadloze aansluitingen; ik heb via coolblue voor onder de 40 dolla volgens mij deze keyboard/muis via een bluetooth dongle op de Shield aangesloten en dat werkt nog steeds prima, direct na aansluiten.

Daarnaast heb ik in het verleden zonder problemen via de telefoon toetsaanslagen kunnen ingeven via de Shield app danwel bijvoorbeeld de Kodi remote (Yatze). Mocht je dat niet lukken dan zou ik een kijken naar je huidige telefoon/tablet instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 11:58
Nou, vanochtend mijn Shield TV aangezet en staat Kodi 19 Matrix er spontaan op. Harstikke leuk zou je zeggen, ware het niet dat mijn SMB shares weg zijn en ik ze ook niet meer toegevoegd krijg. Gisteren met Kodi 18 werkte het gewoon, het is na de automatische update naar Matrix van vannacht ontstaan.

Ik krijg bij het toevoegen een: error 2 Share not available

Share staat op een Synology DS220+, die is gewoon connected met de Shield TV. Ik kan de shares benaderen via laptop, ook geen probleem. Shield en SMB service al eens opnieuw opgestart, helpt ook niet. Ik kom die error wel tegen op internet maar een duidelijke oplossing staat er niet.

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Roy Batty schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:35:
Nou, vanochtend mijn Shield TV aangezet en staat Kodi 19 Matrix er spontaan op. Harstikke leuk zou je zeggen, ware het niet dat mijn SMB shares weg zijn en ik ze ook niet meer toegevoegd krijg. Gisteren met Kodi 18 werkte het gewoon, het is na de automatische update naar Matrix van vannacht ontstaan.

Share staat op een Synology DS220+, die is gewoon connected met de Shield TV. Ik kan de shares benaderen via laptop, ook geen probleem. Shield en SMB service al eens opnieuw opgestart, helpt ook niet. Ik kom die error wel tegen op internet maar een duidelijke oplossing staat er niet.
En je ip-adres is nog wel hetzelfde? Ik gebruik NFS-shares op mijn Synology en dat gaat op ip-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
Hulliee schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:34:
[...]

En je ip-adres is nog wel hetzelfde? Ik gebruik NFS-shares op mijn Synology en dat gaat op ip-adres.
Toevallig wel vorige week de Shield TV naar DHCP gezet ipv fixed IP omdat er geen Plex server meer op draait, die draait nu op de Syno. Ik heb de Shield daarna echter nog gebruikt, dacht ik :$

Komt nog bij dat die SMB shares toch helemaal niet IP gebonden ingesteld zijn op de Syno (in tegenstelling tot NFS, daar kun je dat inregelen op IP).

[ Voor 15% gewijzigd door Roy Batty op 20-02-2021 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Roy Batty schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:54:
[...]

Toevallig wel vorige week de Shield TV naar DHCP gezet ipv fixed IP omdat er geen Plex server meer op draait, die draait nu op de Syno. Ik heb de Shield daarna echter nog gebruikt, dacht ik :$

Komt nog bij dat die SMB shares toch helemaal niet IP gebonden ingesteld zijn op de Syno (in tegenstelling tot NFS, daar kun je dat inregelen op IP).
Voor SMB klopt het, maar dat kon ik niet weten van jou. ;)
Maar hetzelfde ip-adres als het vaste ip-adres gebruikt? Werkte dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:36
Roy Batty schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:35:

Ik heb deze update nog niet, zit nog op 18.9 op 2 Shields. Wordt dat gefaseerd uitgebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
Hulliee schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:34:
[...]

Voor SMB klopt het, maar dat kon ik niet weten van jou. ;)
Maar hetzelfde ip-adres als het vaste ip-adres gebruikt? Werkte dat?
Net ff getest met zijn oude vaste IP, helpt niet, zelfde issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
Arjantje72 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:04:
[...]

Ik heb deze update nog niet, zit nog op 18.9 op 2 Shields. Wordt dat gefaseerd uitgebracht?
Gisteren nog 18.9 en vanochtend 19 dus zal wel gefaseerd gaan idd. Drama met die SMB share, kan geen eigen content meer spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roy Batty schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:14:
[...]
Gisteren nog 18.9 en vanochtend 19 dus zal wel gefaseerd gaan idd. Drama met die SMB share, kan geen eigen content meer spelen.
De Final is idd gisteren vrijgegeven. Wil ik deze installeren dan dien ik eerst terug te gaan naar de standaardskin, anders gaat het mis na updaten (al eerder getest).

Dit is één van de redenen waarom ik auto update van apps op geen enkel Android (TV) apparaat aan heb staan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 18:19
Op batterijen
En touchpad.

wellicht is de Rapoo E2700wat voor je? heeft dan wel geen bluetooth, maar een plug en forget usb dongle. de reikweidte is voor mijn woonkamer meer dan voldoende, zelfs in de keuken werkt dat ding nog.pricewatch: Rapoo Keyboard E2700 Zwart

[ Voor 10% gewijzigd door Djampire op 20-02-2021 13:25 . Reden: aanvulling ]

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Batty
hardware-lover schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:18:
[...]

De Final is idd gisteren vrijgegeven. Wil ik deze installeren dan dien ik eerst terug te gaan naar de standaardskin, anders gaat het mis na updaten (al eerder getest).

Dit is één van de redenen waarom ik auto update van apps op geen enkel Android (TV) apparaat aan heb staan.
nee doe maar niet, dit is ellende, nog steeds geen oplossing en het is nou niet een klein dingetje :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
- verkeerde topic -

[ Voor 92% gewijzigd door Hulliee op 20-02-2021 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Ik heb ik nu sinds een paar maanden enorm zacht geluid qua volume van de shield (oudere model).
Moet de receiver van -55db opschroeven naar -25db voor een beetje volume 😕
Iemand enig idee? Heb een beetje het idee dat het sinds het uitschakelen van CEC op de receiver is, maar die wil ik uit laten (harmony).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Djampire schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:24:
[...]
wellicht is de Rapoo E2700wat voor je? heeft dan wel geen bluetooth, maar een plug en forget usb dongle. de reikweidte is voor mijn woonkamer meer dan voldoende, zelfs in de keuken werkt dat ding nog.pricewatch: Rapoo Keyboard E2700 Zwart
En stel dat ie overstag zou gaan, zie jij een aanbieder tevoorschijn komen via de PW link? 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:39:
En stel dat ie overstag zou gaan, zie jij een aanbieder tevoorschijn komen via de PW link? 😏
Wel via deze link. Verschil is slechts 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Opvolger zo te zien? Geen toppertje lijkt het.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 18:19
hardware-lover schreef op zondag 21 februari 2021 @ 11:07:
[...]

Opvolger zo te zien? Geen toppertje lijkt het.
voor mijn doeleinden meer dan voldoende, het is maar net wat wat voor eisen je er aan stelt. ik gebruik zelf hoofdzakelijk een airmouse, en als er wat meer typewerk nodig is, bijvoorbeeld bij instellen van inloggegevens of IP-adressen gebruik ik de Rapoo E2700.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Djampire schreef op zondag 21 februari 2021 @ 11:25:
[...]
voor mijn doeleinden meer dan voldoende, het is maar net wat wat voor eisen je er aan stelt. ik gebruik zelf hoofdzakelijk een airmouse, en als er wat meer typewerk nodig is, bijvoorbeeld bij instellen van inloggegevens of IP-adressen gebruik ik de Rapoo E2700.
Duidelijk, maar dan vraag ik mij meteen ook af of dit niet afdoende is (met Android)? The Zep Man in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:36
plofkip schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:25:
Ik heb ik nu sinds een paar maanden enorm zacht geluid qua volume van de shield (oudere model).
Moet de receiver van -55db opschroeven naar -25db voor een beetje volume 😕
Iemand enig idee? Heb een beetje het idee dat het sinds het uitschakelen van CEC op de receiver is, maar die wil ik uit laten (harmony).
Met de afstandbediening kun je ook het volume van de Shield zelf veranderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Arjantje72 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:00:
Met de afstandbediening kun je ook het volume van de Shield zelf veranderen.
En om te voorkomen dat die per ongeluk wordt aangepast, kan je ook fixed volume op de Shield TV aanzetten. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 21-02-2021 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
@Arjantje72 @The Zep Man allebei geprobeerd, geen verschil 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je geeft aan dat het mogelijk is gekomen doordat je CEC hebt uitgezet. Heb je wel eens de situatie proberen te herstellen (CEC aan)?

Welke applicaties gebruik je? Kodi kan nog wel eens zijn eigen volumeinstelling hebben. Om zaken uit te sluiten werkt een factory defaults vaak 't beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
The Zep Man schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:00:
[...]
Je geeft aan dat het mogelijk is gekomen doordat je CEC hebt uitgezet. Heb je wel eens de situatie proberen te herstellen (CEC aan)?
Ja volgens mij wel.
Welke applicaties gebruik je? Kodi kan nog wel eens zijn eigen volumeinstelling hebben. Om zaken uit te sluiten werkt een factory defaults vaak 't beste.
Het is systeem breed, dus kodi, netflix, casten etc.
Zal idd een reset uitproberen en nog wat verder vogelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:02
Mijn shield is afgelopen woensdag overleden. Kreeg tijdens het kijken van een film via Kodi de melding: Ethernet connection lost. Vervolgens verloor mijn versterker het DTS-HD spoor en sprong die naar PCM alvorens de Shield tube in shutdown schoot en niet meer up kwam.

Redelijk recht toe recht aan support afdeling maat wel vrijdag al een nieuwe mogen ontvangen. Compleet met nieuwe remote.
Pagina: 1 ... 94 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.