Vervelend dat hij overleden is, maar dat is snel en goed afgehandeld dan! Hoe lang had je hem al? Vermoed dat dit binnen de garantieperiode gebeurd is met zo'n afhandeling?mr.DJ95 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:36:
Mijn shield is afgelopen woensdag overleden. Kreeg tijdens het kijken van een film via Kodi de melding: Ethernet connection lost. Vervolgens verloor mijn versterker het DTS-HD spoor en sprong die naar PCM alvorens de Shield tube in shutdown schoot en niet meer up kwam.
Redelijk recht toe recht aan support afdeling maat wel vrijdag al een nieuwe mogen ontvangen. Compleet met nieuwe remote.
Eind december geloof ik dus ruim binnen de garantie gelukkig. Wel prettig dat ik meteen een nieuwe kreeg zodat ik voor het weekend weer films kon kijken. Ik ben wel eens wat anders gewend van consumenten elektronica fabrikanten. *Kuch Phillips TV's.Erwin537 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:41:
[...]
Vervelend dat hij overleden is, maar dat is snel en goed afgehandeld dan! Hoe lang had je hem al? Vermoed dat dit binnen de garantieperiode gebeurd is met zo'n afhandeling?
Hoe heb je de garantieafhandeling gedaan? Met Nvidia of de shop? Of rechtstreeks van Nvidia gekocht en dus beidenmr.DJ95 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:59:
[...]
Eind december geloof ik dus ruim binnen de garantie gelukkig. Wel prettig dat ik meteen een nieuwe kreeg zodat ik voor het weekend weer films kon kijken. Ik ben wel eens wat anders gewend van consumenten elektronica fabrikanten. *Kuch Phillips TV's.
Had die voldoende ruimte om zich heen om te ventileren? Zo ja, waarschijnlijk een fabricagefout.mr.DJ95 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:36:
Mijn shield is afgelopen woensdag overleden. Kreeg tijdens het kijken van een film via Kodi de melding: Ethernet connection lost. Vervolgens verloor mijn versterker het DTS-HD spoor en sprong die naar PCM alvorens de Shield tube in shutdown schoot en niet meer up kwam.
[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 21-02-2021 23:17 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ik heb Nvidia een berichtje gestuurd via de chat. Was in de avond en Paradigit was geloof ik al gesloten.RobertMe schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:37:
[...]
Hoe heb je de garantieafhandeling gedaan? Met Nvidia of de shop? Of rechtstreeks van Nvidia gekocht en dus beiden
Overigens wel genoeg koeling. Hij ligt hier vrij in de kast met niks om hem heen.
Nette service!mr.DJ95 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:06:
Ik heb Nvidia een berichtje gestuurd via de chat. Was in de avond en Paradigit was geloof ik al gesloten.
Dan was het waarschijnlijk een productiefout. Dat Nvidia jou zo snel hielp impliceert dat zij hier vanaf weten.Overigens wel genoeg koeling. Hij ligt hier vrij in de kast met niks om hem heen.
Mijn Plex DB lijkt voor de 2e keer op enkele maanden corrupt te zijn, vorige keer werden episodes niet meer gemarkeerd als gespeeld en deze keer is On Deck volledig weg na de update van Plex. Automatisch of handmatig, komt niet meer terug. Nog iemand problemen mee gehad?
Welke werkbare alternatieven zijn er buiten Kodi? Met Kodi lukt het mij maar niet om meerdere film folders toe te voegen, na één wil hij die enkel vervangen. Misschien omdat ik een HD aan de Shield gebruik ipv SMB shares.
Welke werkbare alternatieven zijn er buiten Kodi? Met Kodi lukt het mij maar niet om meerdere film folders toe te voegen, na één wil hij die enkel vervangen. Misschien omdat ik een HD aan de Shield gebruik ipv SMB shares.
Jellyfin al geprobeerd?StGermain schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:05:
Welke werkbare alternatieven zijn er buiten Kodi?
[edit]
Ah, je wilt iets op het apparaat zelf. Heb daar niet veel ervaring mee. Naar mijn mening is de Shield TV een betere streamer dan een NAS.
[ Voor 28% gewijzigd door The Zep Man op 22-02-2021 12:37 ]
Hoe schattig het ook is dat de Shield TV voor Plex Server kan spelen voor maar liefst 2,5 streams : Ik zou dat nooit iemand aanraden!StGermain schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:05:
Mijn Plex DB lijkt voor de 2e keer op enkele maanden corrupt te zijn, vorige keer werden episodes niet meer gemarkeerd als gespeeld en deze keer is On Deck volledig weg na de update van Plex. Automatisch of handmatig, komt niet meer terug. Nog iemand problemen mee gehad?
Als je toch al dergelijke software wilt draaien dan doe je dat het best i.c.m. een :
- Intel NUC achtig PCtje.
- AsRock A300 achtig PCtje.
- Een volledige DIY PC build.
En de opslag kan je dan in de PC zelf proppen of in een simpele 1 of 2 bay QNAP/Synology NAS
One Kodi to rule them all!Welke werkbare alternatieven zijn er buiten Kodi?
Dat is best wel raar, want ik kan gewoon op een SMB/Samba Share meerdere mappen/folders/directories toevoegen als bron voor mijn Music bijvoorbeeldMet Kodi lukt het mij maar niet om meerdere film folders toe te voegen, na één wil hij die enkel vervangen. Misschien omdat ik een HD aan de Shield gebruik ipv SMB shares.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
En al heb je een server/NAS met een vrij PCIe slot, dan kan je met een Nvidia videokaart en deze patch daar zoveel meer van maken.nero355 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:02:
En de opslag kan je dan in de PC zelf proppen of in een simpele 1 of 2 bay QNAP/Synology NAS
Dit klinkt meer als een configuratiefout in Kodi. Je voegt geen individuele films toe, maar de folder waarin al je films (in subfolders) in staan. Uiteraard moeten die subfolders wel de juiste namen hebben. In Kodi's documentatie vindt je daar voldoende over. Vuistregel: indexeer in Kodi de hooldfolder, zet de optie aan voor dat elke film zijn eigen subfolder heeft, en noem elke subfolder van een film die je toevoegt "<filmnaam> (<jaartal>)". Voer na het toevoegen van een film de Update Library functie uit.StGermain schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:05:
Met Kodi lukt het mij maar niet om meerdere film folders toe te voegen, na één wil hij die enkel vervangen. Misschien omdat ik een HD aan de Shield gebruik ipv SMB shares.
[ Voor 50% gewijzigd door The Zep Man op 22-02-2021 14:14 ]
NICE!The Zep Man schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:08:
En al heb je een server/NAS met een vrij PCIe slot, dan kan je met een Nvidia videokaart en deze patch daar zoveel meer van maken.
Intel QuickSync kan sowieso trouwens, maar ik zou zo gauw geen AMD alternatief weten dus een Nvidia videokaart kan dan uitkomst bieden inderdaad!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
AMD heeft AMF, wat ook ondersteund wordt door JellyFin. Nvidia heeft echter meer nuttige encoders (NVENC), zeker met de genoemde patch.nero355 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:29:
Intel QuickSync kan sowieso trouwens, maar ik zou zo gauw geen AMD alternatief weten dus een Nvidia videokaart kan dan uitkomst bieden inderdaad!
Ja een SMB share kan ik toevoegen maar de HD die aan de Shield hangt staat er al als globale share zowel bij video's als bij music en ik wil eigenlijk folders toevoegen vanaf die HD, dat lukt dus niet.Dat is best wel raar, want ik kan gewoon op een SMB/Samba Share meerdere mappen/folders/directories toevoegen als bron voor mijn Music bijvoorbeeld
Waarom zoek je op die share in de video en music secties van Kodi niet respectievelijk de bijbehorende folders op, en markeer je die om te indexeren? Zie Kodi's context menu zodra je de betreffende folder gevonden hebt.StGermain schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:05:
Ja een SMB share kan ik toevoegen maar de HD die aan de Shield hangt staat er al als globale share zowel bij video's als bij music en ik wil eigenlijk folders toevoegen vanaf die HD, dat lukt dus niet.
Verder denk ik dat je beter het Kodi topic kan opzoeken. Zie de topicstart.
Je hebt dus geen schrijfrechten naar de direct gekoppelde HD op je Shield?StGermain schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:05:
[...]
Ja een SMB share kan ik toevoegen maar de HD die aan de Shield hangt staat er al als globale share zowel bij video's als bij music en ik wil eigenlijk folders toevoegen vanaf die HD, dat lukt dus niet.
Kun je wel via de Shield zelf, met een filebrowser, een folder aanmaken etc?
Hebben jullie ook zoveel problemen met foto's bekijken vanuit Kodi?
Dat heeft bij mij nog nooit stabiel gewerkt, ook niet toen ik nog een HTPC had.
Mijn foto's staan op een share op mijn Windows server welke ik via SMB open in Kodi.
Tijdens openen van map duurt het met de grotere mappen al vrij lang, soms hangt hij daarbij vast, soms opent die uiteindelijk. Als ik dan door de map blader loopt hij ook vrij vaak vast.
Ik bekijk foto's nu buiten Kodi in "Photo Gallery and Screensaver".
https://play.google.com/s...toscreensaver&hl=nl&gl=US
Prima app echter als deze app opstart terwijl mijn server uit staat ben ik alle mappen kwijt en moet hij opnieuw gaan scannen zodra deze weer aan staat, ook is hij dan "vergeten" welke mappen in de screensaver getoond mogen worden.
Foto's casten vanaf mijn Google Photos app op mijn S21 gaat dan wel weer goed echter heb ik niet al mijn foto's in Google Photo's staan.
Hoe doen jullie dat?
Dat heeft bij mij nog nooit stabiel gewerkt, ook niet toen ik nog een HTPC had.
Mijn foto's staan op een share op mijn Windows server welke ik via SMB open in Kodi.
Tijdens openen van map duurt het met de grotere mappen al vrij lang, soms hangt hij daarbij vast, soms opent die uiteindelijk. Als ik dan door de map blader loopt hij ook vrij vaak vast.
Ik bekijk foto's nu buiten Kodi in "Photo Gallery and Screensaver".
https://play.google.com/s...toscreensaver&hl=nl&gl=US
Prima app echter als deze app opstart terwijl mijn server uit staat ben ik alle mappen kwijt en moet hij opnieuw gaan scannen zodra deze weer aan staat, ook is hij dan "vergeten" welke mappen in de screensaver getoond mogen worden.
Foto's casten vanaf mijn Google Photos app op mijn S21 gaat dan wel weer goed echter heb ik niet al mijn foto's in Google Photo's staan.
Hoe doen jullie dat?
Met een HTPC en iets van IrfanView/GwenView/Windows Photo Viewer/pick your poisonMarsman83 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:37:
Hoe doen jullie dat?
Al het andere vind ik totaal niet fijn werken als ik heel eerlijk ben...
Iemand problemen met Prime Video op de 2017?
Heb het sinds vrijdag.
Hij geeft elke keer problemen met het netwerk (in 4 talen)
Ik heb Windscribe lifetime.
Met windscribe aan - probleem.
Met windscribe uit - probleem.
Alles i.c.m. stoppen en starten van instances, maar niets helpt.
iemand hetzelfde probleem?
Heb het sinds vrijdag.
[ Voor 4% gewijzigd door Bad Brains op 23-02-2021 21:37 ]
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Nope, sinds vrijdag nog 2 films via Prime gekeken op de 2017 versie.Bad Brains schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:36:
Heb het sinds vrijdag.
Gewoon eens zonder VPN proberen?Bad Brains schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:36:
(...)
Streaming services blokkeren vaak de IP adressen van VPN endpoints. Probeer het altijd eerst zonder, en met een VPN op een PC. Als het aan je VPN ligt, dan ligt het niet aan de Shield TV.
[ Voor 29% gewijzigd door The Zep Man op 23-02-2021 22:45 ]
Zoals ik al aangaf maakt het niet uit of deze uit of aan staat.The Zep Man schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 22:44:
[...]
Gewoon eens zonder VPN proberen?
Streaming services blokkeren vaak de IP adressen van VPN endpoints. Probeer het altijd eerst zonder, en met een VPN op een PC. Als het aan je VPN ligt, dan ligt het niet aan de Shield TV.
Als hij aan stond, dan doe ik hem uit en sluit hem in de apps sectie.
Sluit de Amazon app af en herstart hem, no luck.
Niets helpt, besef me net dat ik geen vast IP aan de shield heb gegeven maar ik heb er zeker 200+ over die niet bezet zijn.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Heb je het wel eens gewoon op je computer geprobeerd, bijvoorbeeld in een browser? Werkt dat?
Wat je ook kan doen is Prime Video expliciet installeren via de Play Store. Mogelijk moet je het eerst verwijderen. Ik weet dat er een tijd gezeur was tussen de Prime Video die in firmware meegeleverd wordt, en Prime Video uit de Play Store.
https://i.ibb.co/1Xk5ftm/prime.png
Werkt op de PC via de WindFlix (netflix VPN die ik ook gebruik op de shield)
Je kunt overigens wel casten via de telefoon (ik snap dat het 2 verschillende dingen zijn) dus de verbinding an sich is niet het probleem.
Prime Video is geïnstalleerd via de play store afaik.
Je kunt overigens wel casten via de telefoon (ik snap dat het 2 verschillende dingen zijn) dus de verbinding an sich is niet het probleem.
VPN heeft toch geen nut bij Prime? Dacht dat je altijd hetzelfde aanbod krijgt te zien, gebaseerd op waar je Prime hebt afgesloten. Enfin, ik zou de app verwijderen en opnieuw installeren vanuit de store. Daarnaast zouden er ook problemen kunnen zijn met de lankabel/wifi of de router.Bad Brains schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 23:43:
_██_
(ಠ_ృ)
Link geeft een server error werkt nu..Bad Brains schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 23:43:
Voer anders eens een factory reset uit op de Shield TV, en probeer alleen Prime Video zonder andere geïnstalleerde zaken.
[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 24-02-2021 08:24 ]
Ik heb plex media server draaien op m’n shield pro met de nas als m’n opslag (synology) , syno bekend maken in plex en mappen Mounten en het draait al een jaar ondertussen foutloos,StGermain schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:05:
[...]
En het speelt alles af dus ik begrijp niet waar deze problemen vandaan komen maar ik zou iedereen PMS op de shield aanraden Icm met een nas of externe HDD 100%
Smaken verschillen blijkbaar
Geen kwestie van smaak, een DS212J trekt dat gewoon niet...Pietertje 085 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:24:
[...]
Ik heb plex media server draaien op m’n shield pro met de nas als m’n opslag (synology) , syno bekend maken in plex en mappen Mounten en het draait al een jaar ondertussen foutloos,
En het speelt alles af dus ik begrijp niet waar deze problemen vandaan komen maar ik zou iedereen PMS op de shield aanraden Icm met een nas of externe HDD 100%
Smaken verschillen blijkbaar
Maar goed, probleem met plex is opgelost door niet meer de plex client te gebruiken maar de plugin voor plex in kodi, daar wordt alles wel getoond zoals op de app.plex.tv webpagina.
Hallo ik had gisteren ook last van dit probleem.
Mijn hele schijf kon hij niet meer vinden.
Toen las ik dit op internet :
Settings -> Services -> SMBclient -> Minimum = V1, Maximum = V3
If you leave the minimum at 0 it doesn't seem to pickup the range correctly. Just looks like a bug in the code.
Dus de instellingen van kodi opzoeken en dit wijzigen.
Toen was ik mijn subtitles addon kwijt.
Heb via de nieuwe addon repository opensubtitles.org erop gezet (Wel even een account maken)
En nu draait het zoals versie 18, hopelijk heb je hier wat aan!
If you leave the minimum at 0 it doesn't seem to pickup the range correctly. Just looks like a bug in the code.
Heb via de nieuwe addon repository opensubtitles.org erop gezet (Wel even een account maken)
Roy Batty schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:35:
Nou, vanochtend mijn Shield TV aangezet en staat Kodi 19 Matrix er spontaan op. Harstikke leuk zou je zeggen, ware het niet dat mijn SMB shares weg zijn en ik ze ook niet meer toegevoegd krijg. Gisteren met Kodi 18 werkte het gewoon, het is na de automatische update naar Matrix van vannacht ontstaan.
Ik krijg bij het toevoegen een: error 2 Share not available
Share staat op een Synology DS220+, die is gewoon connected met de Shield TV. Ik kan de shares benaderen via laptop, ook geen probleem. Shield en SMB service al eens opnieuw opgestart, helpt ook niet. Ik kom die error wel tegen op internet maar een duidelijke oplossing staat er niet.
nieuws: Google TV krijgt basismodus die apps, aanbevelingen en Google Assista...
Ik hoop dat als Google TV komt, dat de basismodus ook uitkomt als optie (of als standaard, maar hey... een keuze voor iedereen is altijd beter) voor de Shield TV. Dat plaatje rechts ziet er niet verkeerd uit voor een scherm waar ik vaak maar hooguit 5 seconden van mijn tijd besteed.
Google biedt deze optie aan aan smart TV's en niet aan de nieuwe (Google gesponsorde) Chromecast. Ik denk hierom dat dit ook wel op de Shield TV toegepast zal worden.
Ik hoop dat als Google TV komt, dat de basismodus ook uitkomt als optie (of als standaard, maar hey... een keuze voor iedereen is altijd beter) voor de Shield TV. Dat plaatje rechts ziet er niet verkeerd uit voor een scherm waar ik vaak maar hooguit 5 seconden van mijn tijd besteed.
Google biedt deze optie aan aan smart TV's en niet aan de nieuwe (Google gesponsorde) Chromecast. Ik denk hierom dat dit ook wel op de Shield TV toegepast zal worden.
[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 25-02-2021 14:25 ]
Ja volgens mij is Kodi nu zelf echt naar SMB2 minimum, ik lees iets dat je dan geen servers meer geadverteerd krijgt om mee te verbinden. Je moet de verbindingen zelf toevoegen en username/pwd zijn verplicht.Leijenman schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:08:
[...]
Daarmee is het inderdaad opgelost, opensubtitles add on met account stond er nog gewoon bij mij.
"We're not computers, Sebastian. We're physical."
Iemand het kraak-issue (uit deze thread) al kunnen oplossen?
Vreemd, ik kan geen nieuwe versie vinden van de opensubtitle add-on, moet je de nieuwe repository handmatig toevoegen?Leijenman schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:08:
[...]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Nee die stond er al in bij mij. De standaard van kodi
Nitai schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 22:53:
[...]
Vreemd, ik kan geen nieuwe versie vinden van de opensubtitle add-on, moet je de nieuwe repository handmatig toevoegen?
Hier ook een update gehad naar Matrix, maar SMB shares toevoegen lukt helemaal niet meer. Kodi blijft aangeven "Operation not permitted" en "Couldn't connect to network server". De settings bij SMBclient aanpassen doet niets. De share heet smb://PCNAAM/Movies/ en dat werkte gewoon bij de vorige versie.Leijenman schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:08:
Vrees dat ik weer terug moet naar handmatig de oudere versie installeren en automatische updates uitzetten.. tenzij iemand nog een idee heeft...
Edit: oplossing gevonden... https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3
[ Voor 9% gewijzigd door Atomsk op 26-02-2021 21:54 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Ik heb een lokale Windows account aangemaakt om via Matrix (android shield) een share op deze w10 laptop te kunnen benaderen. Zoals een paar posts eerder al naar gehint door Roy Batty.
Zelf heb ik voor Kodi een apart 'password.xls' aangemaakt met het zoeken naar een oplossing (kodi.tv post) maar dat is wellicht onnodig.
Dit gedoe zet mij stiekem wel aan het denken hoe veel te makkelijk mijn bejaarde qnap share is. Daar mag je gewoon op. Iedereen..(lokaal
)
Zelf heb ik voor Kodi een apart 'password.xls' aangemaakt met het zoeken naar een oplossing (kodi.tv post) maar dat is wellicht onnodig.
Dit gedoe zet mij stiekem wel aan het denken hoe veel te makkelijk mijn bejaarde qnap share is. Daar mag je gewoon op. Iedereen..(lokaal
Er zitten gewoon bugs in de nieuwe Kodi. Spaties toevoegen in het username en password veld zou niet nodig moeten zijn, wanneer je delen zonder wachtwoord hebt aanstaan.
Wat beveiliging betreft: gewoon gasten toegang geven via een guest wifi met client isolation + geen toegang tot lokale bronnen. Dan maakt het niet zoveel uit of er open shares zijn.
Wat beveiliging betreft: gewoon gasten toegang geven via een guest wifi met client isolation + geen toegang tot lokale bronnen. Dan maakt het niet zoveel uit of er open shares zijn.
_██_
(ಠ_ృ)
Wat bedoel je met de spaties? Is er een workaround voor annonieme toegang?
Het gemak van een open smb share is voor mij altijd voldoende geweest.
Voor Matrix verkreeg in dat effect met W10 shares om in gpedit.msc 'gast accounts' toe te laten en daarnaast, in de 'optionele opties' ondersteuning voor smb1 aan te vinken.
Nu heb ik uit ellende maar een account aangemaakt en stiekem voelt het een beetje als iets wat ik al veel eerder had moeten doen.
Over geïsoleerde toegang met wifi, ja gebruik ik ook
Mijn leermoment denk ik is dat ik veel te lang niet genoeg geïnteresseerd was om na te denken over mijn netwerk. Open toegang voelt viezer dan niet dat etc.
Het gemak van een open smb share is voor mij altijd voldoende geweest.
Voor Matrix verkreeg in dat effect met W10 shares om in gpedit.msc 'gast accounts' toe te laten en daarnaast, in de 'optionele opties' ondersteuning voor smb1 aan te vinken.
Nu heb ik uit ellende maar een account aangemaakt en stiekem voelt het een beetje als iets wat ik al veel eerder had moeten doen.
Over geïsoleerde toegang met wifi, ja gebruik ik ook
Mijn leermoment denk ik is dat ik veel te lang niet genoeg geïnteresseerd was om na te denken over mijn netwerk. Open toegang voelt viezer dan niet dat etc.
File manager -> ad source -> add network locationAgent-X schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 22:43:
Wat bedoel je met de spaties? Is er een workaround voor annonieme toegang?
Dan alleen de server name toevoegen en bij username en password één spatie zetten.
Die server location kun je dan gebruiken om shares toe te voegen bij Movies, TV shows, etc.
_██_
(ಠ_ృ)
Zonder noodzaak account, zoals voorheen bedoel je? EDIT: doh, daarom spatie spatieAtomsk schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 23:01:
[...]
File manager -> ad source -> add network location
Dan alleen de server name toevoegen en bij username en password één spatie zetten.
Die server location kun je dan gebruiken om shares toe te voegen bij Movies, TV shows, etc.
[ Voor 4% gewijzigd door Agent-X op 28-02-2021 16:32 . Reden: doh added ]
I don't have a password requirement for my SMB access and in another post someone else had the same setup. In Kodi for username and password, put a single blank space for both. That has resolved it for me. No idea why, but nothing else worked.
Ik heb het anders gedaan. De 2e optie ook op 1.1 gezet en de schakelaar "in grijs maar hij werkt wel" voor oude toegang op aan gezet.
Daarna was alles weer bij het oude.
Ik heb het anders gedaan. De 2e optie ook op 1.1 gezet en de schakelaar "in grijs maar hij werkt wel" voor oude toegang op aan gezet.
Daarna was alles weer bij het oude.
Bij mij zag kodi na de upate beiden mijn nassen niet meer.
1 versie terug en het werkt weer. Auto update uitgezet, wat hebben ze dit goed getest zeg..
1 versie terug en het werkt weer. Auto update uitgezet, wat hebben ze dit goed getest zeg..
Is ook best lastig om een miljard verschillende configuraties te testen denk ik.Arjantje72 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 08:57:
Bij mij zag kodi na de upate beiden mijn nassen niet meer.
Zeker gezien de prijs van kodi, kunnen ze best wat resources op stuk gooien..
Blijft vervelend natuurlijk,als dingen na een update niet werken.
[ Voor 7% gewijzigd door BlaBla1973 op 27-02-2021 09:07 ]
Computer nr 486 denk ik..
En dit is een probleem van twee kanten. Het lijkt erop dat brakke/verouderde SMB implementaties standaard niet meer (goed) ondersteund worden.BlaBla1973 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:05:
Is ook best lastig om een miljard verschillende configuraties te testen denk ik.
De oplossing tot zover is het minimale SMB versienummer in Kodi aanpassen, maar je kan het ook vanaf de andere kant zien. Zelf heb ik een goed geconfigureerde Samba share met actuele software en protocolversies, en de upgrade van Kodi op de Shield TV was pijnloos. Ik heb niets af hoeven te stellen.
Het punt is dat Kodi niet standaard elke afwijkende, brakke SMB implementatie kan faciliteren. Als je een off-the-shelf NAS gebruikt, dan is het mogelijk nodig om een optie in Kodi aan te passen. Doe dat, en weer door!
Is dit probleem Shield TV specifiek? Zo niet, dan kan het mogelijk beter in het Kodi topic genoemd worden.
Mijn update van kodi 18.9 naar 19 ging op de shield zonder echte problemen, ik gebruik NFS.
Alleen mijn skin moet ik nog een update geven.
Alleen mijn skin moet ik nog een update geven.
[ Voor 4% gewijzigd door BlaBla1973 op 27-02-2021 11:05 ]
Ik geraak steeds meer de weg kwijt. Zit te twijfelen om er een topic over te maken maar dat is misschien wat overdreven. Hoop dat iemand in dit topic de gouden tip heeft voor mij, ik weet het echt niet.
Was dus ook mijn map kwijt in Kodi na die update. Volgens mij had de Shield ook een update. Ik heb dus eerst lopen kloten met dat SMBclient zonder resultaat.
Pas later zag ik dat in de Shield zelf mijn NAS niet verbonden was
Hij staat daar wel maar met het ingeven van de gebruikersnaam en wachtwoord gebeurt er niets. Ik heb nu ook in de NAS zelf lopen kloten en onderhand alles aangevinkt. Ook een nieuwe gebruiker aangemaakt omdat het wachtwoord van mijn eerste gebruiker bijna een half boek lang is.
Gisterenavond en vanochtend steeds blijven proberen maar het lukt simpelweg niet om in te loggen op mijn NAS op de Shield.
Ik heb nog een oudere NAS en die stond uit sinds 18 januari. Ik zet hem aan en deze stond gewoon direct gemount bij de Shield ... Geen flauw idee meer wat daar de inloggegevens van zijn overigens, staat niets meer op.
Nu kon ik vanochtend via mijn pc ook niet meer via Total Commander connecten met de NAS. En ik kon ook niet meer inloggen bij DSM met mijn originele gegevens. Wel met de extra gebruiker die ik had aangemaakt.
Als ik daarna in DSM naar mijn 1e gebruiker ga stonden niet alle dingen aangevinkt. Dat heb ik nu weer gedaan en het leek ook alsof mijn wachtwoord anders was. Stond op zwak en heb ik weer aangepast. Nu kon ik op de pc weer connecten naar de NAS.
Vanochtend leek ik het alsof ik verbinding had met mijn NAS in Shield en dan ga ik verder kloten in Kodi. In Kodi zie ik overigens mijn oude NAS ook niet. Maar in Kodi krijg ik de ene na de andere errormelding. Ga ik daarna weer terug naar de Shield dan zie ik ineens weer dat de NAS ook daar niet verbonden is. Klik ik daar weer op mijn NAS en moet weer gebruikersnaam en wachtwoord invullen en dan lijkt er weer niets te gebeuren.
Ga dadelijk nog even proberen om in te loggen met mijn originele gegevens en een spatie voor de naam en wachtwoord te zetten. Dat is het eigenlijk het enige wat ik nog niet geprobeerd heb.
Iemand nog tips?
Was dus ook mijn map kwijt in Kodi na die update. Volgens mij had de Shield ook een update. Ik heb dus eerst lopen kloten met dat SMBclient zonder resultaat.
Pas later zag ik dat in de Shield zelf mijn NAS niet verbonden was
Gisterenavond en vanochtend steeds blijven proberen maar het lukt simpelweg niet om in te loggen op mijn NAS op de Shield.
Ik heb nog een oudere NAS en die stond uit sinds 18 januari. Ik zet hem aan en deze stond gewoon direct gemount bij de Shield ... Geen flauw idee meer wat daar de inloggegevens van zijn overigens, staat niets meer op.
Nu kon ik vanochtend via mijn pc ook niet meer via Total Commander connecten met de NAS. En ik kon ook niet meer inloggen bij DSM met mijn originele gegevens. Wel met de extra gebruiker die ik had aangemaakt.
Als ik daarna in DSM naar mijn 1e gebruiker ga stonden niet alle dingen aangevinkt. Dat heb ik nu weer gedaan en het leek ook alsof mijn wachtwoord anders was. Stond op zwak en heb ik weer aangepast. Nu kon ik op de pc weer connecten naar de NAS.
Vanochtend leek ik het alsof ik verbinding had met mijn NAS in Shield en dan ga ik verder kloten in Kodi. In Kodi zie ik overigens mijn oude NAS ook niet. Maar in Kodi krijg ik de ene na de andere errormelding. Ga ik daarna weer terug naar de Shield dan zie ik ineens weer dat de NAS ook daar niet verbonden is. Klik ik daar weer op mijn NAS en moet weer gebruikersnaam en wachtwoord invullen en dan lijkt er weer niets te gebeuren.
Ga dadelijk nog even proberen om in te loggen met mijn originele gegevens en een spatie voor de naam en wachtwoord te zetten. Dat is het eigenlijk het enige wat ik nog niet geprobeerd heb.
Iemand nog tips?
niet iedereen heeft een bierbuikje
Ik zal ook even inhaken 
Startte net de Shield op, Kodi gaf aan dat hij ging bijwerken. Mijn shares komen via SMB, maar alles werkt gewoon hoor. Nu werkte ik al met minimaal SMB2 vanaf mijn server, dat scheelt wellicht
PS: SMB1 moet je écht niet meer willen gebruiken. Gewoon ophogen op je server, er valt echt niets om als je geen Windows XP meer hebt
Startte net de Shield op, Kodi gaf aan dat hij ging bijwerken. Mijn shares komen via SMB, maar alles werkt gewoon hoor. Nu werkte ik al met minimaal SMB2 vanaf mijn server, dat scheelt wellicht
PS: SMB1 moet je écht niet meer willen gebruiken. Gewoon ophogen op je server, er valt echt niets om als je geen Windows XP meer hebt
[ Voor 23% gewijzigd door lolgast op 27-02-2021 19:53 ]
Geen flauw idee wat dat SMB betekent. Kwam al hele complexe pagina's daarover tegen.
Had in Kodi die nu op min 1 max 3 gezet.
In de NAS ook aangezet. Staat nu op minimum SMB protocol SMB1, max SMB3
Wins server is leeg en bij Kodi zie ik 0,0,0,0 staan
Deze zal ik dan maar op de NAS en in Kodi op SMB 2 zetten?
Maar eerst moet ik nog de NAS zien te mounten op de Shield zelf, anders kan ik Kodi sowieso niet aan de praat krijgen.
Maar eerst moet ik nog de NAS zien te mounten op de Shield zelf, anders kan ik Kodi sowieso niet aan de praat krijgen.
Een erg onsamenhangend verhaal.wodkabuikje schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:32:
Iemand nog tips?
Dit is een rode vlag. Ik zou mij eerst even inlezen. Verder kan ik alleen als tip meegeven dat Kodi zelf SMB verbindingen kan maken. Begin klein, en bouw vanuit daar uit.wodkabuikje schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:29:
Geen flauw idee wat dat SMB betekent.
[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 28-02-2021 11:31 ]
Je hoeft niks op de shield te mounten om in kodi te kunnen gebruiken, verder is het wel een aanrader om je in te lezen in SMB. Je kan ook kijken naar NFS share.wodkabuikje schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:29:
Geen flauw idee wat dat SMB betekent. Kwam al hele complexe pagina's daarover tegen.
Kijk hier bv even:
Problemen met NFS share (Kodi android box > Synology NAS)
Het is ook vreemd als er allerlei dingen ,rechten en of users zijn aangepast in je DSM zonder dat je daar van weet...
Daar zou ik zelf best zenuwachtig van worden... Misschien is je synology gehackt.
Dat een oude nas wel op je shield komt ,komt waarschijnlijk door de juiste gebruikte instellingen in kodi en op de synology.
Succes
Kan een bepaalde film niet afspelen. Krijg de melding : "Er ging iets fout tijdens het navigeren naar dit specifieke item. Zorg ervoor dat u verbinding heeft met het internet en probeer het opnieuw".
Film staat op een externe harde schijf die verbonden is met de Shield. Film is 300Gig groot, 4096x2304, mkv, 907,8 Mbps, Cineform.
Ligt dit aan het feit dat het een Cineform is, of heeft het iets te maken met de grootte van het bestand of de grootte van de Mbps?
Film staat op een externe harde schijf die verbonden is met de Shield. Film is 300Gig groot, 4096x2304, mkv, 907,8 Mbps, Cineform.
Ligt dit aan het feit dat het een Cineform is, of heeft het iets te maken met de grootte van het bestand of de grootte van de Mbps?
@103720, pure overkill lijkt mij, als die bitrate cijfers ook kloppen.
Testing, one, two ...
Ok, shoot me.BlaBla1973 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:43:
[...]
Je hoeft niks op de shield te mounten om in kodi te kunnen gebruiken, verder is het wel een aanrader om je in te lezen in SMB. Je kan ook kijken naar NFS share.
Kijk hier bv even:
Problemen met NFS share (Kodi android box > Synology NAS)
Het is ook vreemd als er allerlei dingen ,rechten en of users zijn aangepast in je DSM zonder dat je daar van weet...![]()
Daar zou ik zelf best zenuwachtig van worden... Misschien is je synology gehackt.
Dat een oude nas wel op je shield komt ,komt waarschijnlijk door de juiste gebruikte instellingen in kodi en op de synology.
Succes
Heb de Shield van de stroom gehaald. Bij het opstarten waren beide NASsen(?) gemount.
Naar Kodi gegaan en alles verwijderd aan mapjes en opnieuw een link gemaakt naar NAS\Downloads en daar kwamen ineens de mapjes weer tevoorschijn!
Die cijfers haal ik uit het bestand als ik kijk bij de Shield. Pure overkill kan, maar het bestand is niet anders.
Met jullie en de mods hun welnemen crosspost ik even uit het Kodi Topic. Er lijkt vooralsnog niemand te zijn die een tip heeft. Na het uppen van Leila naar Matrix op mijn Nvidia Pro 2019 ervaar ik het volgend
NoahAmber in "Grote Kodi topic - deel XVI"
Anderen die dat ook ervaren en eventueel een gouden tip voor mij hebben?!
NoahAmber in "Grote Kodi topic - deel XVI"
Anderen die dat ook ervaren en eventueel een gouden tip voor mij hebben?!
@NoahAmber, mijn reactie in het Kodi topic...
[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 28-02-2021 14:12 ]
Testing, one, two ...
Kun je zelf ook opzoeken: https://kodi.wiki/view/Fe...ed_formats#Format_support103720 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:05:
Kan een bepaalde film niet afspelen. Krijg de melding : "Er ging iets fout tijdens het navigeren naar dit specifieke item. Zorg ervoor dat u verbinding heeft met het internet en probeer het opnieuw".
_██_
(ಠ_ృ)
@Atomsk , maar ik gebruik geen KODI maar Plex
Kun je zelf ook opzoeken: https://support.plex.tv/a...ia-formats-are-supported/
Er bestaat geen kant-en-klare lijst van wat de Shield TV ondersteunt met Plex. Zie echter de topicstart. En nee, ik denk niet dat de Shield TV dat formaat kan afspelen, hardwarematig of (met voldoende snelheid) softwarematig.
[ Voor 73% gewijzigd door The Zep Man op 28-02-2021 15:35 ]
Ik heb de shield tv 2019 nu een jaar in huis. En ik heb van het begin af aan problemen met het beeld. Bij 1080p zie ik regelmatig micro stutters. Bij 4k uhd loopt het beeld zelfs vast. Dit kom in kodi als bij het gebruik van plex tegen. Na veel speurwerk kwam ik tegen dat er GEEN automatische refresh rate switch op de shield zit. Eerst heb ik de ingebouwde refresh rate in kodi geprobeerd en daarna die van plex. Werkt wel goed voor 1080p maar niet voor 4k uhd. Dan een app gedownload uit de google play store helaas hetzelfde effect 4k blijft stotteren. Dit gebeurd overigens niet bij alle 4k uhd bestanden. Maar wel die variabele refresh rate hebben. Vervolgens de beta auto frame rate switch van nvidia zelf geprobeerd die ergens in de laatste firmware update verstopt zit en je ook nog eens handmatig moet opstarten iedere keer dat je iets wilt afspelen. En ook hier helaas blijft het beeld regelmatig stotteren bij 4k uhd beelden. Terwijl dezelfde 4k uhd bestanden vlekkeloos worden afgespeeld op mijn samsung q85r televisie. Maar mijn samsung tv kan geen dolby truhd of dts hd geluid doorsturen naar mijn av receiver. Mijn tv heeft geen hdmi e-arc. Als iemand voor mij weet wat nu het probleem is met mijn shield tv of wat ik fout doe. Please tell me i will be thankfull forever...
Misschien moet je even vertellen:
- Wat voor Shield 2019, de Pro of de Tube?
- Is je netwerk draadloos of bedraad?
- In welke app loopt wat vast?
- Wat heb je zelf al geprobeerd en uitgezocht?
Enzovoorts.
En, oh ja, we zijn hier gek op komma's, witregels, die dingen die iets leesbaar maken in plaats van een brij met letters.
Ah, niet goed gelezen. Een Shield en apps als Plex zijn echter een consumentenproduct en niet bedoeld voor allerlei professionele tussenformaten die bij videoproductie gebruikt worden.
_██_
(ಠ_ృ)
Ben er inmiddels achter gekomen dat het gaat om een film die gemaakt is in een formaat wat te maken heeft met een GoPro. Maar nog nergens een oplossing kunnen vinden om 'm te bekijken.
http://www.timescapes.org/
Converteren naar een gangbaar formaat103720 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:22:
Ben er inmiddels achter gekomen dat het gaat om een film die gemaakt is in een formaat wat te maken heeft met een GoPro. Maar nog nergens een oplossing kunnen vinden om 'm te bekijken.
https://www.ukeysoft.com/...it-gopro-video-files.html
Aantal hadden hier geschreven over Plex problemen..
schijnt update te zijn/komen.
https://www.androidpolice...-to-get-it-working-again/
schijnt update te zijn/komen.
https://www.androidpolice...-to-get-it-working-again/
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Kodi start ineens niet meer op: als ik het kies vanuit homescreen flits het scherm even aan uit en ben ik direct terug in het homescreen.
Geen melding niks.
Hoe kan dat? Ik ga auto-update echt uitschakelen... Als alles werkt vooral niet updaten.. die les heb ik vaker geleerd op Android en Windows. Heel af en toe ff handmatig checken. Security updates krijg je vanzelf melding van.
Ik gebruikte Kodi alleen icm Jellyfin plugin. Verder niks. En het was al Kodi 19, van die update niks gemerkt behalve het Kodi opstart scherm dat Matrix achtig werd, alles werkte verder nog.
Geen melding niks.
Hoe kan dat? Ik ga auto-update echt uitschakelen... Als alles werkt vooral niet updaten.. die les heb ik vaker geleerd op Android en Windows. Heel af en toe ff handmatig checken. Security updates krijg je vanzelf melding van.
Ik gebruikte Kodi alleen icm Jellyfin plugin. Verder niks. En het was al Kodi 19, van die update niks gemerkt behalve het Kodi opstart scherm dat Matrix achtig werd, alles werkte verder nog.
[ Voor 7% gewijzigd door Jazco2nd op 03-03-2021 18:48 ]
Start je Shield eens opnieuw op, wie weet helpt dat.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ja gedaan, geen verschil helaas.Pierre schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:59:
Start je Shield eens opnieuw op, wie weet helpt dat.
SMB verbinding maken naar je Shield, Kodi profiel backuppen, met een vers profiel opstarten. Als dat werkt, deel voor deel de configuratie uit je oude profiel toevoegen aan het nieuwe profiel.Jazco2nd schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:48:
Kodi start ineens niet meer op: als ik het kies vanuit homescreen flits het scherm even aan uit en ben ik direct terug in het homescreen.
Geen melding niks.
Als je daar bezig bent, kan je meteen even in Kodi's log kijken. Ongetwijfeld staat daar een hint in waarom die crasht.
[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 03-03-2021 21:14 ]
Nou... morgen de tube maar weer eens schoonspuiten met perslucht. Sinds enkele dagen heb ik regelmatig stutters/slowmotion in Netflix. Morgen maar eens checken of het ook in andere apps is.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Je moet de cache van de app wissen en dan opnieuw opstarten
Laat even weten hoe dit afloopt. Komt er veel stof uit, en wat doet het met het ongewenste gedrag?Michael Knight schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 23:39:
Nou... morgen de tube maar weer eens schoonspuiten met perslucht. Sinds enkele dagen heb ik regelmatig stutters/slowmotion in Netflix. Morgen maar eens checken of het ook in andere apps is.
Dat hielp!effect10 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 00:31:
Je moet de cache van de app wissen en dan opnieuw opstarten
[...]
Wist niet eens dat dat kon op AndroidTV

Ziggo tv app users.
Je kunt oude niet updaten. Ook al wordt er naar toe verwezen.
Er is een nieuwe. Dus oude verwijderen en dan zoeken op Ziggo go tv
@hardware-lover (antwoord op onderstaand reactie)
Jij hebt laatste versie.
Ik kon niet direct updaten via 'oude' app. Misschien omdat ik beta versie had?
Dus was als tip bedoeld.
Jij hebt laatste versie.
Dus was als tip bedoeld.
[ Voor 38% gewijzigd door mucuracat op 05-03-2021 14:38 ]
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Is er nu een nieuwere versie dan 4.30.6-250 in de Store? Want deze versie is kortgeleden als update aangeboden en ook geïnstalleerd?mucuracat schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:33:
Ziggo tv app users.
@mucuracat, reactie op reactie
Deze app was er in eerste instantie alleen als bèta,deze was nog niet eerder Final. Die opmerking is met de update nu verdwenen, dus daarin zit het update probleem blijkbaar niet wat je had. Of het moet zijn dat jij nog binnen een andere testgroep actief was?
[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 05-03-2021 15:15 ]
Testing, one, two ...
Pfff, na schoonmaken nog steeds slowdown/stutters in Netlifx. Overigens ook echt alleen in Netflix, vreemd.Michael Knight schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 23:39:
Disney+, Prime en Kodi hebben geen enkel probleem..
Je kan de Netflix teststream gebruiken om te kijken op welke resoluties deze soepel afspeelt. Verder kan je van Netflix mogelijk nog het cache (en eventueel de data) verwijderen.Michael Knight schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:17:
Pfff, na schoonmaken nog steeds slowdown/stutters in Netlifx. Overigens ook echt alleen in Netflix, vreemd.
Disney+, Prime en Kodi hebben geen enkel probleem..
Anders het gehele apparaat eens een factory reset geven?
Ik zal eens kijken wat ik met de cache enzo kan doen..The Zep Man schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 21:00:
[...]
Je kan de Netflix teststream gebruiken om te kijken op welke resoluties deze soepel afspeelt. Verder kan je van Netflix mogelijk nog het cache (en eventueel de data) verwijderen.
Anders het gehele apparaat eens een factory reset geven?
Ik kan de hele app niet installeren op de shield 😒mucuracat schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:33:
Ziggo tv app users.
Jij hebt laatste versie.
Dus was als tip bedoeld.
Melding "Ziggo go tv by liberty global isn't available on Google Play on this device"
En als je deze vanuit een browser naar je Shield toestuurt? https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ziggo.tvPusherman_ schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:06:
[...]
Ik kan de hele app niet installeren op de shield 😒
Melding "Ziggo go tv by liberty global isn't available on Google Play on this device"
De Shield staat er nog steeds tussen als geschikt apparaat zo te zien?
Testing, one, two ...
Hoe heb je gedaan? vanuit al geïnstalleerd app link geklikt? Zo ja, dan mijn bericht niet goed gelezen.Pusherman_ schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:06:
[...]
Ik kan de hele app niet installeren op de shield 😒
Je moet de geïnstalleerde eerst verwijderen.
Dan zoeken op Ziggo go in playstore. Of zoals reactie boven, via browser van je pc doen. Dan kun je juiste apparat kiezen om te installeren.
Ik heb eerst de bestaande app verwijderd.mucuracat schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:09:
[...]
Hoe heb je gedaan? vanuit al geïnstalleerd app link geklikt? Zo ja, dan mijn bericht niet goed gelezen.
Je moet de geïnstalleerde eerst verwijderen.
Dan zoeken op Ziggo go in playstore. Of zoals reactie boven, via browser van je pc doen. Dan kun je juiste apparat kiezen om te installeren.
Daarna gezocht op Ziggo Go in de playstore en toen kreeg ik die melding.
Daarna ook via browser op TV geprobeerd en krijg ik dit:
:fill(white):strip_exif()/f/image/An5ltsTHa54owZNBDJUcee1f.png?f=user_large)
Mijn Shield lust de Ziggo app niet meer
Is dat nog je Shield uit 2015? Ik heb het getest op een Shield 2017 (zelfde hardware, kleinere form factor), en daarop wordt de applicatie nog steeds aangeboden.
Verder heb je je regio's (bijvoorbeeld van je Google account) goed geconfigureerd? Weet niet of dat een verschil kan maken.
Probeer anders eens een factory reset.
[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 09-03-2021 10:02 ]
Yes is de 2015... (wow.. dat ding heb ik dus al bijna 5 jaar en nog steeds zo'n top ding!)The Zep Man schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:01:
[...]
Is dat nog je Shield uit 2015? Ik heb het getest op een Shield 2017 (zelfde hardware, kleinere form factor), en daarop wordt de applicatie nog steeds aangeboden.
Verder heb je je regio's (bijvoorbeeld van je Google account) goed geconfigureerd? Weet niet of dat een verschil kan maken.
Probeer anders eens een factory reset.
hmmz.. factory reset.. daar heb ik eigenlijk zo geen zin in. Ik stap nog liever over naar een andere provider
Controleer dan even randzaken. Account regio's, etc. Je kan ook proberen het cache op te schonen van verschillende relevante applicaties, zoals de Play Store.
Je shield zelfde google account als waar je mee gekeken hebt in browser (neem aan van wel)?Pusherman_ schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:32:
[...]
Ik heb eerst de bestaande app verwijderd.
[Afbeelding]
Raar. Meer mensen die het hier kunnen checken? Of ze het wel kunnen installeren op 2015 model?
Heb 2019 versie
Als je rechts boven op tandwiel klikt, zie je beschikbare hardware. Staat shield er tussen?
:strip_exif()/f/image/nRTK2blCUTDCVPDGP0IfnVi0.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door mucuracat op 09-03-2021 10:27 ]
yes, zelfde account.mucuracat schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:24:
[...]
Je shield zelfde google account als waar je mee gekeken hebt in browser (neem aan van wel)?
Raar. Meer mensen die het hier kunnen checken? Of ze het wel kunnen installeren op 2015 model?
Heb 2019 versie
Als je rechts boven op tandwiel klikt, zie je beschikbare hardware. Staat shield er tussen?
[Afbeelding]
Ik zie de Shield tussen m'n apparaten staan (en m'n xiaomi mibox 3 ook).
Maar op allebei is hij niet te installeren, terwijl tot een week geleden de app op beide apparaten gewoon werkte..
De boxen zijn ook niet geroot oid...
Sideloaden en dan installeren? Misschien een optie?Pusherman_ schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:44:
[...]
yes, zelfde account.
Maar op allebei is hij niet te installeren, terwijl tot een week geleden de app op beide apparaten gewoon werkte..
Dit zou m moeten zijn: https://apkily.com/ziggo-go-tv
Probeer eens:Pusherman_ schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:44:
[...]
yes, zelfde account.
*Open the ‘Settings’ app and tap on the ‘Applications or Apps’ option
*Search for ‘Google Play Store’ and tap on it
*Now, hit the ‘Clear data’ and Clear cache’ option
*Then, head to Accounts option and delete the Google Account
*Restart the smartphone and set up the Google Account again
*Now, head back to the Google Play Store and try downloading the app.
Helaas ook niet.mucuracat schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:03:
[...]
Probeer eens:
*Open the ‘Settings’ app and tap on the ‘Applications or Apps’ option
*Search for ‘Google Play Store’ and tap on it
*Now, hit the ‘Clear data’ and Clear cache’ option
*Then, head to Accounts option and delete the Google Account
*Restart the smartphone and set up the Google Account again
*Now, head back to the Google Play Store and try downloading the app.
Blijf op m'n Shield en Mibox dezelfde melding krijgen, dat de app niet beschikbaar is en op m'n browser op PC dat de app niet compatible is met mijn devices.
Dit werkt!NoahAmber schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:58:
[...]
Sideloaden en dan installeren? Misschien een optie?
Dit zou m moeten zijn: https://apkily.com/ziggo-go-tv
Maar waarschijnlijk gaat hij hierdoor niet meer auto updaten?
nouja, we kijken wel hoe lang het weer werkt... Vaag issue...
Controleer eens de Play Store nu het geïnstalleerd is. Als er iets van een 'uninstall' optie is, dan is er ook een kans dat hij automatisch update.Pusherman_ schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:45:
Dit werkt!
nouja, we kijken wel hoe lang het weer werkt... Vaag issue...
Zou zo maar kunnen, maar dan kan je laatste altijd weer van die site halen en dan updaten.Pusherman_ schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:45:
[...]
[...
Wbt die Ziggo Go app /// ik heb maanden geleden Ziggo Webcare een berichtje gedaan dat het vervelend is dat als je de app afsluit op de Shield TV je iedere keer wordt gevraagd of je hem wilt afsluiten. Of ze het team dat de app bouwt deze feedback wilden doorgeven. Nog altijd moet je aangeven of je in de app wilt blijven of wilt verlaten bij afsluiten van de app. Geen enkele andere app vraagt dit. Dit is toch rete irritant? Of ben ik hierin alleen de autist die me hieraan stoort.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Je bent niet de enige hierin.JoeZuCK schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:33:
Wbt die Ziggo Go app /// ik heb maanden gelden Ziggo Webcare een berichtje gedaan dat het vervelend is dat als je de app afsluit op de Shield TV je iedere keer wordt gevraagd of je hem wilt afsluiten. Of ze het team dat de app bouwt deze feedback wilden doorgeven. Nog altijd moet je aangeven of je in de app wilt blijven of wilt verlaten bij afsluiten van de app. Geen enkele andere app vraagt dit. Dit is toch rete irritant? Of ben ik hierin alleen de autist die me hieraan stoort.
En wat ook irritant is dat wanneer je niet afsluit (naar achtergrond drukt doro direct naar home te gaan) en deze opnieuw opstart hij op datum/tijd blijft hangen van moment dat je hem naar de achtergrond gedrukt heb
Niet zo dramatisch. Prime video vraagt dit bijvoorbeeld ook. Is overigens niet de beste applicatie, maar zeker niet de enige die dit heeft.JoeZuCK schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:33:
Nog altijd moet je aangeven of je in de app wilt blijven of wilt verlaten bij afsluiten van de app. Geen enkele andere app vraagt dit.
Autisme gebruiken als excuus voor je mening maakt je argument niet sterker.Dit is toch rete irritant? Of ben ik hierin alleen de autist die me hieraan stoort.
Als het echt irriteert, dan kan je ook kijken naar andere oplossingen. Zo is er een manier om op de Shield TV applicaties die niet actief zijn hardnekkig de nek om te draaien.
Het gaat om een handeling dat totaal overbodig is. Apps moeten gebruiksvriendelijk en makkelijk zijn, maar dat zijn mijn 2cts.The Zep Man schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:05:
[...]
Niet zo dramatisch. Prime video vraagt dit bijvoorbeeld ook. Is overigens niet de beste applicatie, maar zeker niet de enige die dit heeft.
[...]
Autisme gebruiken als excuus voor je mening maakt je argument niet sterker.
Als het echt irriteert, dan kan je ook kijken naar andere oplossingen. Zo is er een manier om op de Shield TV applicaties die niet actief zijn hardnekkig de nek om te draaien.
Als de afsluitdijk afgesloten is kan ik inderdaad met een boot de overtocht maken of ontzettend om rijden. Maar als je dat een heel jaar moet doen, en er is nog altijd geen oplossing, ga je je eraan irriteren.Als het echt irriteert, dan kan je ook kijken naar andere oplossingen.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Iets met een tang.....

Testing, one, two ...
Helaas weer hetzelfde probleem met tivimate op de shield gehad: beeld hapert om de twee seconden.The Zep Man schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 07:29:
[...]
Meten is weten. Als het een data genererende applicatie is die constant op de achtergrond aanstaat, dan kan 16 GB (minus wat voor het OS zelf nodig is) vlot vollopen.
[...]
Kijk het eerst even aan. Als het opnieuw gebeurt, controleer dan hoeveel opslagruimte nog beschikbaar is. In het topic (en de TS) staan ook tips over hoe je applicaties geforceerd af kan laten sluiten zodat niets in de achtergrond draait. Mogelijk helpt dat ook.
De app heeft nu bijna 2 maanden gewerkt. Internetverbinding is stabiel (bekabeld).
Eerste check was nog 8,5 gb vrije ruimte beschikbaar. Daarna alle cachebestanden op shield verwijderd --> geen verbetering, wel 500 mb vrije ruimte gecreëerd. Ook reboot en alle programma's hard afsluiten was gene oplossing. Hierna heb ik alle andere bestanden van de app tivimate verwijderd (accounts, instellingen etc). Het ging om slechts 123 mb. Hierna moet ik de app opnieuw instellen en de pro versie unlucken. Na deze handeling was alles opgelost, maar ik begrijp niet goed hoe dit komt. Wat is de verklaring, en hoe kan ik dit voorkomen. Wanneer ik bijvoorbeeld een USB met veel extra geheugen in de shield stop als extra intern geheugen. Kan dit een oplossing zijn. Ik twijfel van ik had nog ruim 8 GB intern geheugen beschikbaar.
Alvast dank
Ik heb hem wel geïnstalleerd op 2017. Maar zelfs met VPN kan ik niks afspelen buiten Europa met de app buiten de app storen had ik hier nooit problemen mee. Klopt het dat dit een beperking van de app is?Pusherman_ schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:32:
[...]
Ik heb eerst de bestaande app verwijderd.
[Afbeelding]
Geen idee. Ik gebruik geen Tivimate.gruys7 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:28:
Na deze handeling was alles opgelost, maar ik begrijp niet goed hoe dit komt. Wat is de verklaring, en hoe kan ik dit voorkomen. Wanneer ik bijvoorbeeld een USB met veel extra geheugen in de shield stop als extra intern geheugen. Kan dit een oplossing zijn. Ik twijfel van ik had nog ruim 8 GB intern geheugen beschikbaar.
Wat je kan doen als workaround is Tivimate de deur wijzen en iets anders gebruiken voor IPTV, zoals Kodi en deze add-on. Daar heb ik in het verleden wel eens mee gestoeid. Als je een statische lijst hebt met IPTV kanalen, dan werkt dat aardig.
"Het werkt aardig" is inderdaad wel de juiste omschrijving, want niet altijd stabiel en ook niet altijd even handig qua bediening...The Zep Man schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:03:
Wat je kan doen als workaround is Tivimate de deur wijzen en iets anders gebruiken voor IPTV, zoals Kodi en deze add-on. Daar heb ik in het verleden wel eens mee gestoeid. Als je een statische lijst hebt met IPTV kanalen, dan werkt dat aardig.

In het verleden wat mee getest en uiteindelijk maar gewoon het hele idee laten varen, want het werkte gewoon niet vloeiend/logisch genoeg naar mijn mening!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
- Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
- Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
- Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.