Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 00:17:
In het verleden wat mee getest en uiteindelijk maar gewoon het hele idee laten varen, want het werkte gewoon niet vloeiend/logisch genoeg naar mijn mening! :)
Heb je wel eens iets als NextPVR geprobeerd? Het schijnt dat je daar ook IPTV kanalen in kan importeren, en er is een Kodi add-on. Het enige nadeel is dat niet alles enkel op de Shield draait, maar je kan altijd nog ergens een Pi in het netwerk gooien als je niets anders hebt.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:52
gruys7 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:34:
[...]

Ik heb hem wel geïnstalleerd op 2017. Maar zelfs met VPN kan ik niks afspelen buiten Europa met de app buiten de app storen had ik hier nooit problemen mee. Klopt het dat dit een beperking van de app is?
Yep. Ziggo go telefoon versie werkt wel buiten ziggo netwerk
Ziggo go tv voor android tv's werkt niet buiten ziggo netwerk. Dus kan alleen thuis als je ziggo internet hebt.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Valt me op dat mijn Shield 2019 vaak vastloopt sinds de nieuwste firmware upgrade. Dat gebeurd dan als ik van app switch, dus misschien dat het aan de apps ligt (NOS, Netflix en Kodi), maar het begint irritant te worden. Ik zet de Shield zelfs elke keer echt uit (dus niet stand-by).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:27

Pierre

Van nature lui!

Is er nieuws of de nieuwe Kodi update weer werkt?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 17:46
Bisamrat schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:30:
Valt me op dat mijn Shield 2019 vaak vastloopt sinds de nieuwste firmware upgrade. Dat gebeurd dan als ik van app switch, dus misschien dat het aan de apps ligt (NOS, Netflix en Kodi), maar het begint irritant te worden. Ik zet de Shield zelfs elke keer echt uit (dus niet stand-by).
wat vervelend dat je shield niet lekker draait na een grote update. Misschien moet je eens proberen om je shield een volledige reset (factory reset) te geven. Dit houdt dan wel in dat je alle apps opnieuw er op moet zetten en alles weer naar wens moet instellen. Hopelijk worden al je proplemen hiermee opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:23
Pierre schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:37:
Is er nieuws of de nieuwe Kodi update weer werkt?
Na alle horrorverhalen hier was ik een beetje huiverig voor de update, maar verder niks ermee gedaan. Toen ik op een gegeven moment Kodi opende en het update/database migratie scherm verscheen was ik wel benieuwd. Maar eigenlijk werkte alles gewoon. Alleen passthrough audio werkte niet meer. Optie was in Kodi ook niet zichtbaar, vervolgens SHIELD helemaal gereboot (just to be sure), en toen kon ik passthrough wel weer aan zetten (of stond alweer aan, weet ik niet meer zeker).

Dus voor mij, dus N=1, waren er in zoverre eigenlijk geen echte issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
gruys7 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:28:
[...]

Helaas weer hetzelfde probleem met tivimate op de shield gehad: beeld hapert om de twee seconden.
De app heeft nu bijna 2 maanden gewerkt. Internetverbinding is stabiel (bekabeld).

Wanneer ik bijvoorbeeld een USB met veel extra geheugen in de shield stop als extra intern geheugen. Kan dit een oplossing zijn. Ik twijfel van ik had nog ruim 8 GB intern geheugen beschikbaar.
Gebruik ook Tivimate. Herken jou probleem niet. Heb zelf een SSD 256GB aan de 2019 Pro hangen en gebruik die als interngeheugen uitbreiding. Misschien is dat een oplossing om naar te kijken en te testen of het dan wel goed werkt/blijft werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

RobertMe schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:35:
[...]

Na alle horrorverhalen hier was ik een beetje huiverig voor de update, maar verder niks ermee gedaan. Toen ik op een gegeven moment Kodi opende en het update/database migratie scherm verscheen was ik wel benieuwd. Maar eigenlijk werkte alles gewoon. Alleen passthrough audio werkte niet meer. Optie was in Kodi ook niet zichtbaar, vervolgens SHIELD helemaal gereboot (just to be sure), en toen kon ik passthrough wel weer aan zetten (of stond alweer aan, weet ik niet meer zeker).

Dus voor mij, dus N=1, waren er in zoverre eigenlijk geen echte issues.
Denk dat ik er in het weekend eens voor ga zitten en gewoon updaten. Kijken waar het schip strand.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pierre schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:22:
[...]
Denk dat ik er in het weekend eens voor ga zitten en gewoon updaten. Kijken waar het schip strand.
Geen idee of je de standaardskin gebruikt of een andere, mocht dat laatste het geval zijn, zet Kodi uit voorzorg eerst even terug naar de standaard skin. Ik moest eerst terug naar de standaard skin om de update daarna probleemloos te kunnen laten verlopen (eerst uitgeprobeerd met een Android TV test apparaat). Met Aeon Nox Silvo actief ging het bij mij fout, ik kwam niet meer in het Kodi hoofdscherm terecht. Die skin is overigens wel geschikt voor Matrix (er volgt een update na de Matrix upgrade), maar deze mocht bij mij niet actief staan bij het upgraden. Of dat op dit moment nog steeds het geval is kan ik niet zeggen, maar hoeveel moeite kost het om toch even de standaardskin te selecteren?

Inmiddels draait er enkel nog maar Matrix op de spelers die ik getest heb, V18 heb ik de rug toegekeerd, maar vooraf wel de standaard skin actief gemaakt. Het ging daarna probleemloos op Fire Stick's, CC met Google TV, diverse Mi boxjes, 2x een Shield 2019 Pro.

Ik merk nu dat de addon's ook weer langzaamaan V19 geschikt worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 07:25:
Heb je wel eens iets als NextPVR geprobeerd?
Nope :)
Het schijnt dat je daar ook IPTV kanalen in kan importeren, en er is een Kodi add-on.
Het enige nadeel is dat niet alles enkel op de Shield draait, maar je kan altijd nog ergens een Pi in het netwerk gooien als je niets anders hebt.
Dat zou inderdaad geen enkel probleem zijn, maar ik heb dus dat hele idee laten varen...

Mocht ik echter daarmee iemand anders kunnen helpen dan zal ik dat zeker doen! ;) d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Net de update geïnstalleerd en alles werkt behalve de F1 tv plugin maar dat kan ik ook via mijn browser kijken en dan streamen naar de Shield.
Hopelijk komt er snel een update voor die plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:13:
Net de update geïnstalleerd en alles werkt behalve de F1 tv plugin maar dat kan ik ook via mijn browser kijken en dan streamen naar de Shield.
Hopelijk komt er snel een update voor die plugin.
F1 TV Pro van de F1 zelf bedoel je :?

Die moeten gewoon eens met hun tijd meegaan en een Android TV/WebOS/Tizen app uitbrengen, zodat we zonder het Ziggo Sport gezeik naar de F1 kunnen kijken! :)

En hun servers fixen uiteraard...

Tot die tijd heb ik lekker met mijn portemonnee gestemd en de boel opgezegd! :w

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

nero355 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 18:07:
[...]

Die moeten gewoon eens met hun tijd meegaan en een Android TV/WebOS/Tizen app uitbrengen, zodat we zonder het Ziggo Sport gezeik naar de F1 kunnen kijken! :)

Nee ik bedoel deze plugin voor Kodi
https://github.com/bbsan2k/plugin.video.f1tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
nero355 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 18:07:
[...]

offtopic:
Ze hebben vorige week hun nieuwe website live gezet op basis van het nieuwe platform. Ten eerste is de beeldkwaliteit nu beter voor zover het lijkt, en is het 50fps, i.p.v. 30. Daarnaast kun je nu officieel casten vanaf de website.
In de eerste helft van het seizoen zullen de Android en iOS apps een update krijgen naar het nieuwe platform. En naar verwachting zullen er in de tweede helft van het seizoen AndroidTV en AppleTV apps volgen. Als voor jou de mogelijkheid tot casten vanuit de browser (en dan dus niet de tab casten wat als workaround al kon) voldoende is kun je vandaag of morgen nog met 25% korting een abo afsluiten middels de F1TV25 voucher. En naar hun eigen zeggen zou er dit jaar dan nog een AndroidTV app moeten volgen.

Edit:
Overigens qua servers fixen. Vorig jaar was er een GP een storing, maar dat was dat weekend/die zondag dat AWS flinke issues had. Oftewel buiten de macht van F1. Uiteraard is het v.w.b. het nieuwe platform wel even afwachten.

[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 11-03-2021 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt wel een plug-in te zijn die gebruik maakt van hetzelfde platform/dezelfde dienst :?
RobertMe schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 18:36:
offtopic:
Ze hebben vorige week hun nieuwe website live gezet op basis van het nieuwe platform. Ten eerste is de beeldkwaliteit nu beter voor zover het lijkt, en is het 50fps, i.p.v. 30. Daarnaast kun je nu officieel casten vanaf de website.
In de eerste helft van het seizoen zullen de Android en iOS apps een update krijgen naar het nieuwe platform. En naar verwachting zullen er in de tweede helft van het seizoen AndroidTV en AppleTV apps volgen. Als voor jou de mogelijkheid tot casten vanuit de browser (en dan dus niet de tab casten wat als workaround al kon) voldoende is kun je vandaag of morgen nog met 25% korting een abo afsluiten middels de F1TV25 voucher. En naar hun eigen zeggen zou er dit jaar dan nog een AndroidTV app moeten volgen.
offtopic:
Ik keek altijd via de browser van WebOS maar op een bepaald moment moest ik de pagina en dus stream na elke 15 minuten ongeveer refreshen... :F

De aanbieding zag ik al staan en is zelfs eerder 50% geweest, echter heb ik er voorlopig gewoon 0,0 vertrouwen in dus pas als het DAADWERKELIJK zover is dat alles een beetje normaal werkt dan kijk ik wel weer of ik een abonnement neem of niet! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

nero355 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 18:41:
[...]

Het lijkt wel een plug-in te zijn die gebruik maakt van hetzelfde platform/dezelfde dienst :?
Je moet in deze app gewoon inloggen met je account en dat werkte prima.
Er schijnt een officiële app te komen voor Android TV, als die komt installeer ik die op de Shield.

[ Voor 15% gewijzigd door Pierre op 11-03-2021 18:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
nero355 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 18:41:
[...]

Dat is het dan ook. Je moet gewoon inloggen met je F1 credentials en de plugin leest gewoon de JSON API uit die de website ook gebruikt. Daarin staat vervolgens een URL naar een m3u playlist en die wordt door de plugin geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsimane
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-09 19:01
Net via de play store op de Shield de app van F1 TV geinstalleerd. Inloggen met je F1TV account en nu aan het kijken naar de test.
Rechtstreeks vanaf de shield, niet via de browser, niet via Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 23:03

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Hmm iemand plex in kodi al weer aan de praat.
Werkt hier niet sinds update naar 19.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:05
kaasszje schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:37:
Uberhaupt ervaar ik issues met Kodi sinds versie 19.

Bestanden via NFS of SMB worden niet meer gevonden of afgespeeld vaak. Het is alsof mijn NAS niet goed meer gevonden wordt.
Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

jsimane schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:23:
Net via de play store op de Shield de app van F1 TV geinstalleerd. Inloggen met je F1TV account en nu aan het kijken naar de test.
De gebruik je deze app klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsimane
Ja, werkt goed ..... tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
NoahAmber schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:36:
[...]

Gebruik ook Tivimate. Herken jou probleem niet. Heb zelf een SSD 256GB aan de 2019 Pro hangen en gebruik die als interngeheugen uitbreiding. Misschien is dat een oplossing om naar te kijken en te testen of het dan wel goed werkt/blijft werken
Dat kan wel een goed idee zijn, inderdaad. Ik denk er aan om een USB te kopen.
Moet ik nog rekening houden met minimale vereisten, zoals schrijf- of leessnelheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jsimane schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:42:
Ja, werkt goed ..... tot nu toe.
Mooie manier om kans te lopen op een hacked account! :P :+

Vertel voortaan erbij dat het een 3rd party oplossing is en geen officiële app!
kaasszje schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:37:
Kashika schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:46:
Uberhaupt ervaar ik issues met Kodi sinds versie 19.

Bestanden via NFS of SMB worden niet meer gevonden of afgespeeld vaak. Het is alsof mijn NAS niet goed meer gevonden wordt.
Heel irritant.
Tja, zowel dit topic als het Kodi topic staat er vol mee dus gebruik gewoon effe de Search bovenaan en je komt er vanzelf wel achter wat er gaande is! B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 22:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Michael Knight schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:07:
[...]

Ik zal eens kijken wat ik met de cache enzo kan doen.. :)
Inmiddels de cache geflusht.. en dat had ik eerder moeten doen :F Netflix werd steeds trager de laatste tijd en had geregeld hick ups.. Nu start de app weer in een seconde en zijn de profielen ook weer direct geladen.. ennn: geen hick ups meer. *O*

Vooralsnog weer helemaal blij met de Tube.

Overigens ook weer Kodi 18.9 geinstalleerd. Kodi 19 was een ramp en herkende geeneen plugin (tja, wie update in 2021 naar een 'nieuwe Python' die ook alweer 10+ jaar oud is). Op de slaapkamer had ik gelukkig op tijd de auto-update uitgezet, dus daar hoefde ik geen herstelwerk te doen.. pffiew :*)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
gruys7 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 17:26:
[...]

Dat kan wel een goed idee zijn, inderdaad. Ik denk er aan om een USB te kopen.
Moet ik nog rekening houden met minimale vereisten, zoals schrijf- of leessnelheid?
Elke externe 2,5 HDD met USB 3.0 is in principe prima. [ik schreef in 1ste instantie SSD, maar dat moest zijn HDD] Zelf heb ik de 256GB versie van deze gekocht. Die voldoet prima, maar elk een ander is ook goed.

Sluit m aan op de USB poort het dichts bij je HDMI aansluiting nadat hij geformatteerd is als ext Fat32. De Shield zal dan vragen of je de apps wil overzetten. Bevestig dat en dat heb je je interne geheugen uitgebreid en werkende.

Een USB 3.0 stick doet trouwens hetzelfde en is denk ik goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 21:41
Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat de shield pro soms opstart met het netflix-scherm? Dit is dan eigenlijk meer een advertentie, want ik heb daarvoor geen account. Dan zijn alleen de knoppen inloggen en account aanmaken beschikbaar, terwijl de back-knop niet reageert..

Ik heb niks met netflix, ik wil hier vanaf. De app nu wel gedeinstalleerd, maar of dat genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsimane
nero355 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:17:

Vertel voortaan erbij dat het een 3rd party oplossing is en geen officiële app!
Je hebt gelijk maar staat er ook wel duidelijk bij dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jaro431 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:32:
De app nu wel gedeinstalleerd, maar of dat genoeg is?
Komt het nog voor? Zo niet, dan is het genoeg.

Verder heb ik die klacht nog nooit gehad. Misschien stuurt iets (universele afstandsbediening, HDMI-CEC) een 'OK' naar de Shield TV bij het starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
NoahAmber schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:44:
[...]

Elke externe 2,5 HDD met USB 3.0 is in principe prima. [ik schreef in 1ste instantie SSD, maar dat moest zijn HDD] Zelf heb ik de 256GB versie van deze gekocht. Die voldoet prima, maar elk een ander is ook goed.

Sluit m aan op de USB poort het dichts bij je HDMI aansluiting nadat hij geformatteerd is als ext Fat32. De Shield zal dan vragen of je de apps wil overzetten. Bevestig dat en dat heb je je interne geheugen uitgebreid en werkende.

Een USB 3.0 stick doet trouwens hetzelfde en is denk ik goedkoper
Mijn USB stick was binnen een maand stuk nadat ik hem in de Shield had geprikt, dat ding werd loeiheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
nero355 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:17:
[...]

[...]

Tja, zowel dit topic als het Kodi topic staat er vol mee dus gebruik gewoon effe de Search bovenaan en je komt er vanzelf wel achter wat er gaande is! B)
Ik heb gezocht, maar snap niet wat het probleem precies is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:36
Je kan denk ik beter de originele apk sideloaden, en dan even een icoontje aanmaken.

Werkt gewoon.

ppeterr in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 9% gewijzigd door ppeterr op 13-03-2021 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 20:45
Mijn 2015 Shield heeft sinds kort de volgende eigenaardigheid;

Hij valt random uit, voornamelijk met Netflix, maar het gebeurt soms ook bij andere streams.
Zaterdagavond een documentaire gekeken van 1,5 uur en 2x op moeten staan om hem handmatig weer aan te zetten. Hij is ook niet met de remote of controller wakker te maken. Een druk op de touchknop op het apparaat zelf en hij boot.

Ik heb onlangs een serie op NPO gekeken en dat ging eigenlijk foutloos, maar laatst bij het terugkijken van 'de Mol' viel die ook spontaan uit.

Ik ben heel tevreden van het apparaat en heb hem denk ik al 5 jaar. Ik begrijp ook dat het natuurlijk ook software is allemaal, dus dat er een keer iets vastloopt of hikt heb ik vrede mee, maar de frequentie waarop dit gebeurt begint eigenlijk irritant te worden.

Herkent iemand dit probleem bij zijn 2015 Shield? Of is het simpelweg de leeftijd/slijtage, dat zou ik wel jammer vinden, want ik heb hier computers en laptops draaien van 10 en 8 jaar oud die eigenlijk nog prima werken.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Searchen is een ding, maar weten waar je naar moet zoeken is een ander. Heb door redelijk wat comments heen gelezen en dit is makkelijk te missen.

In elk geval, blijkt dus dat SMB niet werkt door een preset in de nieuwe kodi. Welke gewoon aan te passen is. Dat is goed om te weten.

Ik blijf nog wel even op 18.9 totdat er een versie is die deze onzin niet heeft tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Laatst online: 07:13
Ik heb nu een paar jaar de shield van 2017, top apparaat maar sinds kort raakt de batterij van de afstands bediening wel erg snel leeg...lees als binnen een dag! Ik maak gebruik dan duracell knoop battarijen. Hier voor gingen die echt heel lang mee. Heeft iemand hier dat ook eens mee gemaakt? Wat dit kan zijn?

Tijd voor een vervanging van de ab?

[ Voor 5% gewijzigd door Sithlord76 op 15-03-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 07:30
Zijn er hier nog mensen met een aftermarket afstandsbediening die goed bevalt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Laatst online: 25-11-2024
gruys7 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:28:
[...]

Helaas weer hetzelfde probleem met tivimate op de shield gehad: beeld hapert om de twee seconden.
De app heeft nu bijna 2 maanden gewerkt. Internetverbinding is stabiel (bekabeld).

Eerste check was nog 8,5 gb vrije ruimte beschikbaar. Daarna alle cachebestanden op shield verwijderd --> geen verbetering, wel 500 mb vrije ruimte gecreëerd. Ook reboot en alle programma's hard afsluiten was gene oplossing. Hierna heb ik alle andere bestanden van de app tivimate verwijderd (accounts, instellingen etc). Het ging om slechts 123 mb. Hierna moet ik de app opnieuw instellen en de pro versie unlucken. Na deze handeling was alles opgelost, maar ik begrijp niet goed hoe dit komt. Wat is de verklaring, en hoe kan ik dit voorkomen. Wanneer ik bijvoorbeeld een USB met veel extra geheugen in de shield stop als extra intern geheugen. Kan dit een oplossing zijn. Ik twijfel van ik had nog ruim 8 GB intern geheugen beschikbaar.

Alvast dank _/-\o_
De app is nu na twee weken weeer vastgelopen. App verwijderen en alles opnieuw instelleren werkt, maar is zeer omslachtig en brengt een hoop frustatie.

Toch hoop ik dat iemand mij kan helpen. Wat kan nou de oorzaak zijn??
Recent ook de hele shield teruggezet naar fabriekinstellingen.

Zal uitbreiding van het interne geheugen inderdaad oplossing kunnen bieden? Ik heb nu wel ruim 8 gb nog beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Mjelnir schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:45:
Logitech harmony hub x2 hier, voor shield 2017 en 2019.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mjelnir schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:45:
Logitech Harmony infrarood universele afstandsbediening en Flirc USB. Wordt gebruikt met meerdere Shield TV's. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheIbex schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:37:
Mijn 2015 Shield heeft sinds kort de volgende eigenaardigheid.

Hij valt random uit.

Herkent iemand dit probleem bij zijn 2015 Shield?
Of is het simpelweg de leeftijd/slijtage, dat zou ik wel jammer vinden, want ik heb hier computers en laptops draaien van 10 en 8 jaar oud die eigenlijk nog prima werken.
Doe eens het beestje van stof ontdoen en eventueel nieuwe koelpasta erop zetten! ;)

Ook bij een PC of Laptop is dat wel aan te raden na een X aantal jaar! d:)b

Daarnaast kan het ook de adapter zijn die minder is geworden, maar daar zou ik als laatste naar kijken.
Sithlord76 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:34:
Ik heb nu een paar jaar de shield van 2017, top apparaat maar sinds kort raakt de batterij van de afstands bediening wel erg snel leeg...lees als binnen een dag! Ik maak gebruik dan duracell knoop battarijen. Hier voor gingen die echt heel lang mee. Heeft iemand hier dat ook eens mee gemaakt? Wat dit kan zijn?

Tijd voor een vervanging van de ab?
Koop één of twee Varta knoopcellen en kijk hoe dat uitpakt :)

Mijn vertrouwen in Duracell is al jarenlang steeds meer aan het zakken! -O-

[ Voor 4% gewijzigd door nero355 op 15-03-2021 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheIbex
@nero355

Bedankt, ik koop wel een tubetje Arctic Silver of iets dergelijks. Ik heb hier ook nog een MacBook pro die na 4 jaar even onder het mes mag.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

nero355 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:59:
[...]

Doe eens het beestje van stof ontdoen en eventueel nieuwe koelpasta erop zetten! ;)

Daarnaast kan het ook de adapter zijn die minder is geworden, maar daar zou ik als laatste naar kijken.

[...]

Koop één of twee Varta knoopcellen en kijk hoe dat uitpakt :)

Mijn vertrouwen in Duracell is al jarenlang steeds meer aan het zakken! -O-
Durecell is niet van dezelfde kwaliteit als vroeger, nee. Maar als je dat merk koopt, haal ze dan niet bij Action ofzo, want die dingen zijn écht bagger. Alsof je een afgekeurde batch van een A-merk hebt.. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:39
Kameraad werkt bij panasonic.. en hij zegt dat afkeuring van type a naar b, gewoon een kras kan zijn op het omhulsel.. en voor de rest 100% identiek kan zijn...
Dus 'afgekeurde' batch kan best, de vraag is waarop ze afgekeurd zijn.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Michael Knight schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:49:
[...]

Durecell is niet van dezelfde kwaliteit als vroeger, nee. Maar als je dat merk koopt, haal ze dan niet bij Action ofzo, want die dingen zijn écht bagger. Alsof je een afgekeurde batch van een A-merk hebt.. :/
Ik koop nog steeds de batterijen van Lidl. Die waren ooit heel goed getest en goedkoop en die ben ik blijven kopen. Merkbatterijen van Action heb ik ook mindere ervaringen mee (al spullen bijna weggegooid wat dan aan de batterijen bleek te liggen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Marzman schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 07:46:
[...]

Ik koop nog steeds de batterijen van Lidl. Die waren ooit heel goed getest en goedkoop en die ben ik blijven kopen. Merkbatterijen van Action heb ik ook mindere ervaringen mee (al spullen bijna weggegooid wat dan aan de batterijen bleek te liggen).
LIDL heb ik ook prima ervaringen mee, vergelijkbaar met alkalinespul van HEMA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
gruys7 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:02:
[...]

De app is nu na twee weken weeer vastgelopen. App verwijderen en alles opnieuw instelleren werkt, maar is zeer omslachtig en brengt een hoop frustatie.

Toch hoop ik dat iemand mij kan helpen. Wat kan nou de oorzaak zijn??
Recent ook de hele shield teruggezet naar fabriekinstellingen.

Zal uitbreiding van het interne geheugen inderdaad oplossing kunnen bieden? Ik heb nu wel ruim 8 gb nog beschikbaar.
Had je deze gemist?

NoahAmber in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

Zoals ik eerder schreef. Gebruik ook Tivimate op de Shield 2019 Pro en herken het niet. Hangt bij mij dus een externe USB 3.0 HDD aan van 256GB als uitbreiding intern geheugen

[ Voor 5% gewijzigd door NoahAmber op 16-03-2021 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheIbex
nero355 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:59:
[...]

Gelijk de daad bij het woord gevoegd, Arctic MX-4 besteld, gisteravond opengemaakt, fan + heatsink eraf. Ik dacht die is na 5 jaar helemaal vastgekoekt, maar dat viel me (helaas/gelukkig*) alles mee. Daarna de koelpasta eraf verwijderd en nieuw aangebracht.

Fingers crossed! Ik heb zojuist de Netflix stream aangezet die er zaterdagavond tot 2 keer toe uitknalde, we gaan het meemaken.

offtopic:
*doorhalen wat van niet van toepassing is. Ik hoopte eigenlijk een dichtgekoekte fan tegen te komen met weinig koelcapaciteit en dat dan het probleem opgelost zou zijn. Aan de andere kant, ik ben ook blij niet in een stofnest te wonen...

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:43

f.h

Ben sinds vandaag in bezit van een 2019 Shield TV Pro, erg fijn apparaat tot nu toe. Er is alleen iets met het installeren van apps, wat ik niet snap.

Ik gebruik verder alleen Mac/iOS dus vergeef me deze mogelijke noob vraag.

Ik heb een aantal apps al op mijn Shield geinstalleerd (oa YouTube, Netflix en Vimeo) ging prima. Echter de Ziggo GO en Disney+ kan ik niet installeren. Sterker nog ze staan niet eens in de Play Store op mijn Shield.

Via Google kan ik ze wel vinden en kom ik op play.google.com terecht (ben dan met dezelfde account ingelogd) maar kan ik ze niet installeren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ftj5yJ7mDZ3NzbPItAeUQ3yoyo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KcBe30NUhanGtou8dS5Gr0Tq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUPF5fTfWqKY5WND36fgouXwiJo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JsT9zzxwMranqDhvC7XDDAW.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik heb al wel dingen gelezen op het Nvidia forum dat mensen 6-12 maanden geleden dezelfde issues hadden met de Disney+ app wanneer je op een 'hotfix' firmware zit (mijn Shield is up to date met versie 8.2.2, is dat een 'hotfix versie'?). Een oplossing die ik vaker tegen komen is dan het sideloaden van apps. Maar dat is m.i. in ieder geval geen (lange termijn) oplossing. Ook van die semi-standaard artikelen bieden geen uitkomst.

Kan iemand deze Android noob een beetje de juiste richting in duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:22
Vreemd, ik draai ook 8.2.2 (Wel op de 2017 shield) En daar werkt het gewoon. Misschien zou het kunnen dat je Google play services op je Shield nog niet bijgewerkt zijn. Dus misschien nog even wachten en/of het apparaat nog eens herstarten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
f.h schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:12:
Ben sinds vandaag in bezit van een 2019 Shield TV Pro, erg fijn apparaat tot nu toe. Er is alleen iets met het installeren van apps, wat ik niet snap.

Ik heb een aantal apps al op mijn Shield geinstalleerd (oa YouTube, Netflix en Vimeo) ging prima. Echter de Ziggo GO en Disney+ kan ik niet installeren. Sterker nog ze staan niet eens in de Play Store op mijn Shield.

Via Google kan ik ze wel vinden en kom ik op play.google.com terecht (ben dan met dezelfde account ingelogd) maar kan ik ze niet installeren:
[Afbeelding][Afbeelding]

Ik heb al wel dingen gelezen op het Nvidia forum dat mensen 6-12 maanden geleden dezelfde issues hadden met de Disney+ app wanneer je op een 'hotfix' firmware zit (mijn Shield is up to date met versie 8.2.2, is dat een 'hotfix versie'?). Een oplossing die ik vaker tegen komen is dan het sideloaden van apps. Maar dat is m.i. in ieder geval geen (lange termijn) oplossing. Ook van die semi-standaard artikelen bieden geen uitkomst.

Raar en je bent niet de eerste..
@Pusherman_ had ook zelfde issue met ziggo :? En sideload gedaan

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

mucuracat schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:40:
[...]

Raar en je bent niet de eerste..
@Pusherman_ had ook zelfde issue met ziggo :? En sideload gedaan
O die heb ik gisteravond volledig gemist, maar inderdaad precies hetzelfde als ik.

@Pusherman_ ben jij nog wat wijzer geworden? Had jij hetzelfde issue ook met andere apps?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheIbex
TheIbex schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:07:
[...]

Gelijk de daad bij het woord gevoegd, Arctic MX-4 besteld, gisteravond opengemaakt, fan + heatsink eraf. Ik dacht die is na 5 jaar helemaal vastgekoekt, maar dat viel me (helaas/gelukkig*) alles mee. Daarna de koelpasta eraf verwijderd en nieuw aangebracht.

Fingers crossed! Ik heb zojuist de Netflix stream aangezet die er zaterdagavond tot 2 keer toe uitknalde, we gaan het meemaken.

offtopic:
*doorhalen wat van niet van toepassing is. Ik hoopte eigenlijk een dichtgekoekte fan tegen te komen met weinig koelcapaciteit en dat dan het probleem opgelost zou zijn. Aan de andere kant, ik ben ook blij niet in een stofnest te wonen...
Update;

Gisteren 4 films 'gekeken' als stresstest, geen enkele uitvaller gehad.

Voor de mensen met random shutdowns/reboots/uitval op hun Shield, maak je fan schoon en vervang de koelpasta. Het is vergelijkbaar met de gemiddelde laptop, ongeveer een half uurtje werk.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
(mijn Shield is up to date met versie 8.2.2, is dat een 'hotfix versie'?).
8.2.2 is geen hotfix. Je hebt pas een hotfix firmware als je die zelf expliciet voorbereidt en installeert. Gewoon aangeboden firmwares worden volledig ondersteund.

Iedereen die deze problemen heeft: wat is de locatie van je uitgaande internetverbinding (VPN, direct...?), en onder welke omstandigheden is het Google account aangemaakt (zoals welke regio)? En hebben jullie al een firmware reset geprobeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 08:16

[Afbeelding][Afbeelding]

ik heb het zelfde gehad, kon het maar niet voor elkaar krijgen, toen voor de grap met het google account van mijn vrouw ingelogt en boem alles wat maar met NL te maken had kwam naar voren en de playstore.

het lijkt erop dat er ergens diep in mijn google account iets niet helemaal lekker zit waardoor de shield denkt dat ik niet in NL regio ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Thanks @The Zep Man @fuqua.
Als Google account gebruiken we een 'gedeeld' mail adres waar bijv. ook het Netflix abonnement aan hangt. Kijken of ik daar wat kan vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
f.h schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:34:
Als Google account gebruiken we een 'gedeeld' mail adres waar bijv. ook het Netflix abonnement aan hangt. Kijken of ik daar wat kan vinden.
Voor mijn Shield TV's gebruik ik per locatie een vers, leeg Google account. Het voordeel hiervan is dat alles werkt, en dat het profiling lastig maakt. Voor zaken als Netflix is het alleen de eerste keer even (los van Google) inloggen.

In de Play Store koop ik toch nooit iets, dus Google hoeft ook geen betaalmethoden te weten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f.h

f.h

The Zep Man schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:39:
[...]
Voor mijn Shield TV's gebruik ik per locatie een vers, leeg Google account. Het voordeel hiervan is dat alles werkt, en dat het profiling lastig maakt. Voor zaken als Netflix is het alleen de eerste keer even (los van Google) inloggen.

In de Play Store koop ik toch nooit iets, dus Google hoeft ook geen betaalmethoden te weten. ;)
Nice ga ik eens overwegen, enige waar ik mee zit is m'n Youtube account. Daar slinger ik nog wel eens iets aan, van de kanalen waar ik op geabonneerd ben. Dan is een nieuw account niet zo handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 20:36
Je kunt meerdere Google accounts op de Shield toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwarteziel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 08:08
In het licht van de voorgaande vragen heb ik een probleem dat ik even wil toetsen qua herkenbaarheid: via mijn Shield 2017 startte ik altijd NPO Start, waarna ik kon inloggen op mijn NPO Plus account. Sinds kort werkt dat niet meer: de app toont geen foutmelding, maar lijkt in een soort loop te blijven zitten.

Op de website van NPO lees ik dat er momenteel een probleem is met de Android-variant van de app, dus daar ligt waarschijnlijk zowel de oorzaak als de verklaring. Inloggen via de app op mijn Smart TV (WebOS) werkt wel. Lopen jullie hier ook tegen aan? Het is niet onoverkomenlijk, maar wel irritant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 15:43
Even een vraagje mbt NLZiet op de Shield:
Sinds gisteren heb ik de laatste versie van NLZiet draaien op mijn Shield Pro 2019;
alleen kan ik deze nu niet meer toeveogen aan de kanalen, maar alleen als App bij de Favorieten.

Heeft iemand enig idee hoe ik die weer bij de kanalen kan krijgen?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Zwarteziel schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:40:
... waarna ik kon inloggen op mijn NPO Plus account. Sinds kort werkt dat niet meer: de app toont geen foutmelding, maar lijkt in een soort loop te blijven zitten.
Inlog probleem is helaas al sinds 5 maart aanwezig.

Zie ook hier:
segil in "[Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus] en NLZiet"

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rallye schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:30:
Je kunt meerdere Google accounts op de Shield toevoegen.
Maar je hebt sowieso een 'goed' account nodig voor de Play Store, wat jou laat installeren wat jij nodig hebt.

Meerdere accounts hebben voor mij geen toegevoegde waarde. Android TV is Google's platform, maar eigenlijk doe ik niets met Google (buiten dat ik gratis applicaties, zonder Google advertenties, uit de Play Store installeer, en Smart YouTube TV gebruik voor YouTube).
f.h schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:43:
Nice ga ik eens overwegen, enige waar ik mee zit is m'n Youtube account. Daar slinger ik nog wel eens iets aan, van de kanalen waar ik op geabonneerd ben. Dan is een nieuw account niet zo handig.
Zie de reactie van Rallye. Ook kan je Smart YouTube TV installeren, waar je apart mee kan inloggen. Heb zelf geen ervaring met de gewone YouTube applicatie, maar het zou mij niet verbazen als het daarmee ook kan.

[edit]
Ik zie ook dat SmartTubeNext bestaat. Die heb ik nog niet geprobeerd. Schijnt ook ingebouwde SponsorBlock te hebben, iets dat Smart YouTube TV mist. Ook maar eens naar kijken.

[ Voor 47% gewijzigd door The Zep Man op 18-03-2021 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
f.h schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 08:59:
[...]

O die heb ik gisteravond volledig gemist, maar inderdaad precies hetzelfde als ik.

@Pusherman_ ben jij nog wat wijzer geworden? Had jij hetzelfde issue ook met andere apps?
helaas Ziggo alleen kunnen fixen door sideloaden. Werkt verder nu al een week prima.
Ik zie de app ook na installeren niet als app in de appstore die ik kan deinstalleren.

Disney gebruik ik eigenlijk niet, misschien dat die er nog op staat van vorig jaar een trial een keer.
Ik zal die even checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 20:36
@The Zep Man Met de gewone Youtube app kun je niet apart inloggen, als ik het mij goed herinner. Dat loopt via de hoofd-Google account. Dat is (maar het is al even geleden) voor mij toen de reden geweest om ook mijn andere Gooogle-account toe te voegen: dan lopen de geschiedenis en de abonnementen gelijk met mijn andere devices.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The Zep Man schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:00:
[knip]

[...]
Zie de reactie van Rallye. Ook kan je Smart YouTube TV installeren, waar je apart mee kan inloggen. Heb zelf geen ervaring met de gewone YouTube applicatie, maar het zou mij niet verbazen als het daarmee ook kan.

[edit]
Ik zie ook dat SmartTubeNext bestaat. Die heb ik nog niet geprobeerd. Schijnt ook ingebouwde SponsorBlock te hebben, iets dat Smart YouTube TV mist. Ook maar eens naar kijken.
SmartTubeNext is als opvolger van SmartYoutubeTV uitgebracht. Laatste krijgt ook al even geen updates meer als ik me niet vergis. Beiden komen vanaf dezelfde persoon.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetjah
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-05 14:52
Hallo allemaal. Ik heb sinds een paar weken een probleem met de afstandsbediening. Ik merk dat ik de afstandsbediening om de haverklap opnieuw moet pairen. Na die pairing werkt de afstandsbediening het eigenlijk heel de dag/avond wel, maar als de stroom van de shield is gehaald dan moet ik dat meestal weer opnieuw doen. Ik heb eens geprobeerd de batterijen te vervangen, en ook de complete reset van AB en de bluetooth cache clearing wat eerder in de thread is genoemd, maar dat is het allemaal niet.

Heeft iemand van jullie misschien een idee hoe dit zou kunnen of wat ik zou kunnen proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joetjah schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:02:
Hallo allemaal. Ik heb sinds een paar weken een probleem met de afstandsbediening.
Welk model afstandsbediening heb je, en heb je de topicstart gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Vanochtend is mijn NLziet app geupdate maar nu speelt hij ipv de androidTV interface de telefoon interface verticaal af?
Meer mensen dit probleem?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!
icecreamfarmer schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:16:
Vanochtend is mijn NLziet app geupdate maar nu speelt hij ipv de androidTV interface de telefoon interface verticaal af?
Meer mensen dit probleem?
Eerder gemeld in het NLZiet en NPO topic. Oplossing > app verwijderen en opnieuw installeren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f.h

f.h

[Afbeelding][Afbeelding]

Het leek bij mij uiteindelijk ook ergens in de regio te zitten. Uiteindelijk heeft het uitloggen van alle accounts, de cache van de Play Store wissen en (tijdelijk) uit de Google family gaan er voor gezorgd dat het werkt voor me.

Dank allen voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
Hoop dat iemand raad weet.
Heb sinds vandaag een Shield TV Pro welke ik voor onder andere afspelen van media wil gebruiken. Hiervoor gebruikte ik een PCH a-400 voor het afspelen van media dus al de media zit op de interne schijf van de PCH. Hoe kan ik deze mediabestanden vanuit de Shield afspelen?
Ik heb de PCH al als netwerk storage toegevoegd. Maar nog in Plex als in Kodi kan ik niet bij de bestanden komen.
Op elk ander apparaat op t zelfde netwerk worden de bestanden wel gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:36
Enver595 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 00:05:
Ik heb de PCH al als netwerk storage toegevoegd.
Ik neem aan dat je dit in android gekoppeld hebt. Maar Kodi gebruikt zijn eigen koppelingssysteem. Dat staat o.a. hier beschreven.
Voor plex is er ook een procedure beschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
Ok dat ook ff proberen. Net even VLC geprobeerd en die ziet de bestanden wel, via smb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
Lukt steeds niet met Kodi of Plex. In Kodi krijg ik een software fout (abort) en vervolgens server is niet beschikbaar. Zelfs de tv software van het jaar 2014 ziet het via de upnp wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Enver595 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 01:27:
Lukt steeds niet met Kodi of Plex. In Kodi krijg ik een software fout (abort) en vervolgens server is niet beschikbaar. Zelfs de tv software van het jaar 2014 ziet het via de upnp wel.
SMB via Kodi krijg ik ook niet aan de praat met mijn NAS. Terwijl alle andere apparaten de NAS gewoon zien.
En mounted shares op de shield zijn sinds Kodi 19.0 ook niet meer te gebruiken.

Mijn oplossing:
Voeg de netwerkshare toe als mounted share in de Shield (voor zover nog niet gedaan).
In Kodi voeg je een bron toe met het volgende pad: /storage/[naam device]/[naam shared directory]
Dus bijvoorbeeld: /storage/PCH/Series

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Muse ik gebruik NFS shares op mijn Synology, en die zijn wel gewoon blijven werken sinds update naar Kodi 19.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 22:28
Heb zojuist dat de pro versie besteld.

Welke YouTube cast app is reclame vrij? Is dat net hetzelfde als de Android app YouTube Vanced?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Evertt schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:46:

Welke YouTube cast app is reclame vrij? Is dat net hetzelfde als de Android app YouTube Vanced?
Nope.. Je moet Smart youtube installeren
https://smartyoutubetv.github.io/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:20
Om Samba werkend te krijgen op de shield moet je of terug naar Sambav1 of Sambav3 (standaard) gebruiken, maar dan opportunistic locking uitschakelen op de Samba server. Op synology kan dit in de interface. Gebruik al tijden Sambv3 voor Plex en Kodi op de shield met 0 problemen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
HEY_DUDE schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:32:
Om Samba werkend te krijgen op de shield moet je of terug naar Sambav1 of Sambav3 (standaard) gebruiken, maar dan opportunistic locking uitschakelen op de Samba server. Op synology kan dit in de interface. Gebruik al tijden Sambv3 voor Plex en Kodi op de shield met 0 problemen op deze manier.
Volgens mij is de SambaV1 icm met de PCH-A400 de enige optie die werkt en dat gebruikt bijvoorbeeld een standaard VLC wel. Helaas kan ik in de PCH-A400 nergens instellen dat opportunistic locking uitgeschakeld moet worden. Enige wat ik kan veranderen is het stoppen of starten van SMB/NFS/UPnP etc etc.
Ook in Kodi kan ik nergens iets vinden om enkel SambaV1 te gebruiken. Is dat uberhaupt in Kodi in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
Mijn oplossing:
Voeg de netwerkshare toe als mounted share in de Shield (voor zover nog niet gedaan).
In Kodi voeg je een bron toe met het volgende pad: /storage/[naam device]/[naam shared directory]
Hoe kom ik achter de pad naam?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Evertt schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:46:

Scroll effe wat replies terug : The Zep Man in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

Is recent nog besproken... :/
Enver595 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 01:27:
uPnP moet je niet gebruiken, want dat wordt gewoon niet ondersteund (en terecht!) voor zover ik weet :)

Gewoon via NFS of SMB/Samba shares aanmaken die voldoen aan de eisen van Kodi en/of Android TV.
Die maak je zelf aan op het moment dat je iets vanuit Android TV mount, zoals uitgelegd door :
Muse schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:50:
Mijn oplossing:
d:)b

Als je rond wil browsen op je Shield TV dan zijn daar tooltjes voor zoals Total Commander en dergelijken...
Staat allemaal in de Topic Start als het goed is! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:23
Hoe zorg je ervoor dat AAC 6-kanaals ook als 6 kanaals bij je receiver komt?

Mijn ShieldTV 2019 is op een Yamaha receiver aangesloten. Alles werkt prima, pass through, Dolby processing op de ShieldTV staat dus uit.
Maar als de video AAC 6 kanaals bevat, ontvangt de receiver 2 kanaals PCM.

Alle andere zaken worden wel goed doorgegeven bijv DD+, DTS etc.

Ik gebruik normaal JellyFin, maar ook in Kodi kan je bij system settings > audio niks over aac vinden. Ook in Kodi staat pass through aan voor alles behalve atmos.

[ Voor 18% gewijzigd door Jazco2nd op 19-03-2021 23:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Of SmartTubeNext, de opvolger van Smart YouTube TV. Ik moet het nog testen, maar als het inderdaad SponsorBlock ondersteunt dan maakt mij dit erg blij. Ik heb dan SponsorBlock in de browser, op de smartphone (via deze NewPipe fork), en op het grote scherm.
Jazco2nd schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 23:11:
Hoe zorg je ervoor dat AAC 6-kanaals ook als 6 kanaals bij je receiver komt?

Mijn ShieldTV 2019 is op een Yamaha receiver aangesloten. Alles werkt prima, pass through, Dolby processing op de ShieldTV staat dus uit.
Maar als de video AAC 6 kanaals bevat, ontvangt de receiver 2 kanaals PCM.
'Een Yamaha receiver' zegt niets. Welk model receiver? Via wat voor soort verbinding is de Shield TV aangesloten?

In mijn ervaring is AAC geen formaat dat passthrough ondersteunt, en moet het gedecomprimeerd worden voordat het als 5.1 verstuurd kan worden. Dat kan bijvoorbeeld via LPCM over HDMI, of (met Dolby audio processing aan) via AC3 over S/PDIF.

[ Voor 27% gewijzigd door The Zep Man op 20-03-2021 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:23
@The Zep Man De Yamaha RX-S602.
Verbonden via HDMI (het is de ShieldTV tube, er zijn geen andere poorten).

Ik wil dat de bekende Dolby & DTS formaten gewoon untouched passthrough gaan, dat werkt echt probleemloos.
lijkt erop dat ik passthrough in de ShieldTV juist moet uitschakelen als ik AAC 6ch via LPCM door wil krijgen.

Trouwens, ik krijg dus 2 kanaals audio door, receiver heeft aan PCM. Bij andere formaten geeft hij netjes het formaat aan ipv PCM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 00:33:
@The Zep Man De Yamaha RX-S602.
lijkt erop dat ik passthrough in de ShieldTV juist moet uitschakelen als ik AAC 6ch via LPCM door wil krijgen.

Trouwens, ik krijg dus 2 kanaals audio door, receiver heeft aan PCM. Bij andere formaten geeft hij netjes het formaat aan ipv PCM.
Wat je kan proberen in Kodi is om het aantal kanalen in te stellen op 5.1, en verder alle gerelateerde passthrough opties op de Shield TV zelf en in Kodi uit te schakelen, Kodi zou het dan moeten decomprimeren en als 5.1 LPCM moeten versturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArniD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 17:43
The Zep Man schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 00:29:
[...]
Of SmartTubeNext, de opvolger van Smart YouTube TV. Ik moet het nog testen, maar als het inderdaad SponsorBlock ondersteunt dan maakt mij dit erg blij. Ik heb dan SponsorBlock in de browser, op de smartphone (via deze NewPipe fork), en op het grote scherm.
Ik heb deze draaien en werkt erg goed.
Inderdaad ook sponsor block, maar ook intro's kan je overslaan als je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 20:54
zijn er problemen met smart Youtube Tv ?. Heeft het altijd keurig gedaan maar krijg sinds vandaag bij opstarten van een filmpje zwart beeld.

Als alternatief zoek ik de .apk van de smarttubeNext.
Ik gaan echter geen .apk vinden op https://github.com/yuliskov/SmartTubeNext. Kijk er wellicht steeds overheen.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • +3 Henk 'm!
rambocus schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:44:
Ik gaan echter geen .apk vinden op https://github.com/yuliskov/SmartTubeNext. Kijk er wellicht steeds overheen.
Er wordt een 'Latest release' link gegeven in README.md...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:22
rambocus schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:44:
zijn er problemen met smart Youtube Tv ?. Heeft het altijd keurig gedaan maar krijg sinds vandaag bij opstarten van een filmpje zwart beeld.

Aan de rechter kant onder het kopje 'About' heb je een kopje 'Releases'
Dat verwijst naar https://github.com/yuliskov/SmartTubeNext/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
bedankt gevonden en gelukt te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
rambocus schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 12:59:
bedankt gevonden en gelukt te installeren.
Hoe heb je hem geïnstalleerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rambocus
.apk op usb. En met x-Plore app geïnstalleerd ( via deze app kan ik de apk benaderen en installeren ) . Je moet wel de shield instellen dat je onbekende bronnen mag installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Laatst online: 21-09 16:56

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Vraagje, ik heb de stadia app "gesideloaded" op mijn Shield, werkt perfect. Maar hoe zit het met updates? Gaat dat nu automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 23:03

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

DutchHammer schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:58:
Vraagje, ik heb de stadia app "gesideloaded" op mijn Shield, werkt perfect. Maar hoe zit het met updates? Gaat dat nu automatisch?
je hebt een apk gedownload en deze geinstalleerd ?
Dan zal het updaten niet automatisch gaan.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Laatst online: 21-09 16:56

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

kaasszje schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:21:
[...]

je hebt een apk gedownload en deze geinstalleerd ?
Dan zal het updaten niet automatisch gaan.
Ok, thnx. Dan maar af en toe de nieuwere apk uploaden. Werkt overigens bijzonder goed op wat exta geklooi met afstandsbediening en een muis na dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 22:28
Heb gisteren de Pro in bezit.
De Android tv is echt een verbetering en super mooi overzichtelijk.
Alleen vraag ik mij af of GeForce NOW mij game pc kan vervangen.

Is het mogelijk om YouTube filmpjes van mij smartphone te casten zonder reclame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Evertt schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:02:
Is het mogelijk om YouTube filmpjes van mij smartphone te casten zonder reclame?
Kort antwoord nee dat is niet mogelijk. Je kan smarttubeNext downloaden en installeren. Maar of je dan geen reclame hebt geen idee.

[ Voor 16% gewijzigd door Pierre op 21-03-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 13:08
Een pihole werkt redelijk OK qua youtube reclames blokkeren, alhoewel daar ook steeds vaker wat doorheen sluipt.
Pagina: 1 ... 96 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.