Acties:
  • +3 Henk 'm!
Basekid schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:15:
Een pihole werkt redelijk OK qua youtube reclames blokkeren, alhoewel daar ook steeds vaker wat doorheen sluipt.
No it doesn't! :)

Je moet echt in de Cliënt alles blokkeren, want anders blokkeer je ook de Youtube Servers ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 14:40

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Of een YouTube premium abbo nemen. Heeft hier o.a. Spotify vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pierre schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:09:
Kort antwoord nee dat is niet mogelijk. Je kan smarttubeNext downloaden en installeren. Maar of je dan geen reclame hebt geen idee.
In SmartTubeNext: geen reclame.

Casten: nog steeds reclame. De reden hiervoor is dat YouTube casting enkel een HTML5 applicatie direct vanaf het internet (in dit geval van Google) opstart, en niets met een third-party YouTube client doet.

Je kan in theorie met VLC een YouTube video afspelen en die casten zonder YouTube reclame.
DutchHammer schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:52:
Of een YouTube premium abbo nemen. Heeft hier o.a. Spotify vervangen.
En alsnog sponsormeuk zien. Nah...

Als ik ergens voor betaal moet het reclamevrij zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door The Zep Man op 21-03-2021 22:49 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-06 13:19
The Zep Man schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:45:

En alsnog sponsormeuk zien. Nah...

Als ik ergens voor betaal moet het reclamevrij zijn.
Waar zie je die dan? Ik heb nergens meer last van commercials hoor. En tijdens de kerst van 2019 heb ik dankzij dat abonnement 5 Google Nest Mini's gekregen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
renem schreef op maandag 22 maart 2021 @ 01:00:
Waar zie je die dan? Ik heb nergens meer last van commercials hoor. En tijdens de kerst van 2019 heb ik dankzij dat abonnement 5 Google Nest Mini's gekregen...
"This video was sponsored by..."

Verder wil ik juist minder Google in huis, niet meer. De Shield TV is een noodzakelijk kwaad dat ik voldoende gemitigeerd heb. Zie ook mijn andere posts in dit topic.

[ Voor 22% gewijzigd door The Zep Man op 22-03-2021 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc S
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 00:19
Hopelijk kan iemand mij helpen met een stotter/haper/lagging probleem van mijn Shield TV 2017 versie wat na 2 jaar opeens opduikt. Zoeken op het issue en eventuele oplossingen wordt nogal bemoeilijkt door de vele gelijksoortige problemen op specifieke apps, video-files of streams :/

Na een paar uur begint opeens het systeem te haperen (b.v. tijdens live TV kijken, video's kijken via Kodi of Chromecasten vanaf een chromebrowser in het netwerk). Het geluid gaat stotteren, het beeld krijgt ongeveer 2-3 fps en de input vanaf de afstandsbediening heeft een vertraging van een seconde. Bij het navigeren door het systeem om te rebooten haperen ook de animations (highlighten van de menu opties etc.).

Na een reboot gaat het weer een paar uur goed. Apps afsluiten werkt niet en de systeem cache van 1,1 Gb legen geeft ook geen verbetering. USB compatibility mode al geprobeerd (ik heb een third party remote met USB ontvanger).

Er was 2 Gb vrije storage en heb zojuist nog de 4 Gb cache geleegd van ES File Explorer :? 8)7 Nu 6 Gb vrij.

Ik sta nu op het punt om een factory reset uit te voeren. Het opnieuw inrichten is echter nogal een klus dus hopelijk heeft iemand hier ervaring en een fix :9

6930Wp Oost-West PV_Output | 7.5 kW Ecodan + 300L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 15:02
Luc S schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:59:
Hopelijk kan iemand mij helpen met een stotter/haper/lagging probleem van mijn Shield TV 2017 versie wat na 2 jaar opeens opduikt. Zoeken op het issue en eventuele oplossingen wordt nogal bemoeilijkt door de vele gelijksoortige problemen op specifieke apps, video-files of streams :/

Na een paar uur begint opeens het systeem te haperen (b.v. tijdens live TV kijken, video's kijken via Kodi of Chromecasten vanaf een chromebrowser in het netwerk). Het geluid gaat stotteren, het beeld krijgt ongeveer 2-3 fps en de input vanaf de afstandsbediening heeft een vertraging van een seconde. Bij het navigeren door het systeem om te rebooten haperen ook de animations (highlighten van de menu opties etc.).

Na een reboot gaat het weer een paar uur goed. Apps afsluiten werkt niet en de systeem cache van 1,1 Gb legen geeft ook geen verbetering. USB compatibility mode al geprobeerd (ik heb een third party remote met USB ontvanger).

Er was 2 Gb vrije storage en heb zojuist nog de 4 Gb cache geleegd van ES File Explorer :? 8)7 Nu 6 Gb vrij.

Ik sta nu op het punt om een factory reset uit te voeren. Het opnieuw inrichten is echter nogal een klus dus hopelijk heeft iemand hier ervaring en een fix :9
Ik leef helemaal met je mee. Ik heb sinds het begin dat ik mijn shield 2019 tv tube had aangeschaft voornamelijk problemen met het afspelen van 4k in zowel kodi als plex. En ben er nog steeds niet uit hoe ik dit kan oplossen. Ondertussen heb ik de ventilator op max gezet. Overbodige apps verwijdert ik heb de frame rate beta app van nvidia uitgeprobeert en die van kodi zelf. ik heb nu net vorige week in de developers tools ingesteld dat er maximaal maar 1 app op de achtergrond max draaien in het geheugen. want ik las ergens dat het hebben van te weinig vrije werkgeheugen wel eens de oorzaak zou kunnen zijn. kijken of dit genoeg is om vlekkeloos 4k te kunnen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:38
victor1701 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:28:
[...]

Ik leef helemaal met je mee. Ik heb sinds het begin dat ik mijn shield 2019 tv tube had aangeschaft voornamelijk problemen met het afspelen van 4k in zowel kodi als plex. En ben er nog steeds niet uit hoe ik dit kan oplossen. Ondertussen heb ik de ventilator op max gezet. Overbodige apps verwijdert ik heb de frame rate beta app van nvidia uitgeprobeert en die van kodi zelf. ik heb nu net vorige week in de developers tools ingesteld dat er maximaal maar 1 app op de achtergrond max draaien in het geheugen. want ik las ergens dat het hebben van te weinig vrije werkgeheugen wel eens de oorzaak zou kunnen zijn. kijken of dit genoeg is om vlekkeloos 4k te kunnen kijken.
Heb hetzelfde gehad, alles geprobeerd en af en toe werkt het wel maar niet altijd. Enige oplossing voor mij was om een pro te kopen. Zou ik ook aanraden als je het vlekkeloos werkend wil krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Spuit hem eens uit. Mogelijk heeft het apparaat problemen met koeling. Zo ja, dan kan je hem ook makkelijk openmaken om hem eens grondig schoon te maken. Zie de topicstart voor een teardown video.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luc S
@The Zep Man Filmpje gevonden en zojuist uitgevoerd. Er zat geen hele berg stof in maar heb wel wat kunnen poetsen. We gaan het zien :)

@victor1701 Ik kijk geen 4K content en het haperen start hier zelfs soms met SD kwaliteit filmpjes in Kodi :P Het heeft hier jarenlang prima gewerkt.

[ Voor 36% gewijzigd door Luc S op 22-03-2021 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 13:47
Luc S schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:56:
@The Zep Man Filmpje gevonden en zojuist uitgevoerd. Er zat geen hele berg stof in maar heb wel wat kunnen poetsen. We gaan het zien :)

@victor1701 Ik kijk geen 4K content en het haperen start hier zelfs soms met SD kwaliteit filmpjes in Kodi :P Het heeft hier jarenlang prima gewerkt.
Blijft android.. Soms herstart en cachegeheugen leegmaken wil ook helpen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-06 14:28

Ben hier ook nog steeds mee bezig. Had ik maar de Pro gekocht ipv de Tube. Maar het heeft ooit goed gewerkt, das vreemd. Remux 4K HDR met Atmos geen probleem. Ineens kreeg ik last van stotteren/haperen. De frame rate matching beta lijkt het te hebben opgelost maar zodra ik vooruit of terug ga spoelen heb ik geen beeld meer met grote 4K files. Probleem lijkt ook alleen te zijn met grote 4K files i.c.m met Atmos. Zonder Atmos werkt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
HEY_DUDE schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:32:
Om Samba werkend te krijgen op de shield moet je of terug naar Sambav1 of Sambav3 (standaard) gebruiken, maar dan opportunistic locking uitschakelen op de Samba server. Op synology kan dit in de interface. Gebruik al tijden Sambv3 voor Plex en Kodi op de shield met 0 problemen op deze manier.
Dit heeft me op 't spoor gebracht om in Kodi, instellingen, diensten -> het e.e.a. te veranderen. Nu zijn de bestanden wel zichtbaar maar het afspelen in Kodi zelf gaat niet. Bestand lijkt afgespeeld te worden volgens de player maar geen beeld en geen geluid. In Kodi smpc wordt het wel goed afgespeeld. Echter lukt het me niet om de bestanden in de bibliotheek te zetten zodat ik een mooi overzicht krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-06 15:22
@victor1701 @Benny

Wat voor mij geholpen heeft is https://kodi.tv/addon/mus...s-video-add-ons/composite installeren. Niet alles werkt perfect maar bv. gravity lukte niet bij Plex, met Composite heb ik er geen problemen mee.

Zou sowieso geen tube meer kopen, maar het is wat het is en we proberen er het beste van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Bedankt voor de tip! Met composite geen stutters. Heb alleen 1 film waarbij ik nog steeds niet terug of vooruit kan skippen, dan blijft ie laden. Vreemd maar zal wel aan het bestand liggen denk ik dan.. verder geen issues. Jammer dat het zo moet, interface is beetje meh maar het moet maar zo. Hoef iig geen Shield Pro te kopen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik snap echt niet dat jullie zoveel problemen hebben met de Shield TV of Kodi als applicatie...

Het enige wat ik niet doe en nooit heb gedaan is het scrapen van films en series in Kodi, maar voor de rest heeft het ALTIJD al al die JAREN gewoon PRIMA gewerkt, zowel op de Shield TV 2017 als op een LibreELEC draaiende Intel Atom NUC als een full blown HTPC i.c.m. Windows 7 Pro en over enige dagen zal die ook perfect draaien i.c.m. Debian Testing 8) :*) :Y)

En al die Clients delen ook nog eens een MySQL/MariaDB met elkaar! :P

/EDIT :
The Zep Man schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:10:
Let op dat alle clients dezelfde versie moeren draaien. Met Kodi op verschillende platformen ben je afhankelijk van de traagste.
I know :)

[ Voor 20% gewijzigd door nero355 op 23-03-2021 17:48 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:03:
Ik snap echt niet dat jullie zoveel problemen hebben met de Shield TV of Kodi als applicatie...
De meeste problemen lijken te komen door de Shield TV 2019 (de 'tube') of door brakke SMB implementaties aan de kant van de server.
En al die Clients delen ook nog eens een MySQL/MariaDB met elkaar! :P
Let op dat alle clients dezelfde versie moeren draaien. Met Kodi op verschillende platformen ben je afhankelijk van de traagste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 11:04
The Zep Man schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 00:34:
[...]
Wat je kan proberen in Kodi is om het aantal kanalen in te stellen op 5.1, en verder alle gerelateerde passthrough opties op de Shield TV zelf en in Kodi uit te schakelen, Kodi zou het dan moeten decomprimeren en als 5.1 LPCM moeten versturen.
Ok dus als je altijd audio pass-through wil behalve voor AAC en eventuele andere formaten die de meeste receivers niet kunnen decoden:

1) Dolby Processing aan.
2) Daaronder kies je de formaten handmatig die je receiver ondersteund. In mijn geval alles behalve Atmos.

Nu staat er op m'n receiver PCM als ik video met 6ch AAC audio afspeel. Als ik Dolby of DTS formaten afspeel, staan die formaten netjes genoemd (ik doe de aanname dat dat pass-through/bitperfect is).

Als je Kodi gebruikt moet je bij System>Audio ook pass-through aanzetten en het aantal kanalen gewoon 5.1/7.1 zetten zodat Kodi de kanalen niet gaat mixen. Als het goed is krijg je dan alleen onaangetaste, decoded AAC (decoded naar PCM) door.

[ Voor 12% gewijzigd door Jazco2nd op 23-03-2021 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:54:
[...]

Ok dus als je altijd audio pass-through wil behalve voor AAC en eventuele andere formaten die de meeste receivers niet kunnen decoden:

1) Dolby Processing aan uit.
2) Daaronder kies je de formaten handmatig die je receiver ondersteund. In mijn geval alles behalve Atmos.
Fixed. Dolby Processing is vaak niet nodig. Enkel met zeer oude receivers (die bijvoorbeeld enkel AC3 aan kunnen) heeft Dolby Processing nut, en in bepaalde uitzonderlijke gevallen met Dolby Atmos (wat niet voor jou van toepassing is).
Nu staat er op m'n receiver PCM als ik video met 6ch AAC audio afspeel. Als ik Dolby of DTS formaten afspeel, staan die formaten netjes genoemd (ik doe de aanname dat dat pass-through/bitperfect is).
Klopt.
Als je Kodi gebruikt moet je bij System>Audio ook pass-through aanzetten en het aantal kanalen gewoon 5.1/7.1 zetten zodat Kodi de kanalen niet gaat mixen. Als het goed is krijg je dan alleen onaangetaste, decoded AAC (decoded naar PCM) door.
Klopt.

Toont jouw receiver niet het aantal PCM kanalen wanneer 6 kanaals AAC afgespeeld wordt? Dan weet je het zeker. Je kan natuurlijk ook even luisteren naar je rear speakers, maar je receiver zou zekerheid moeten geven.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 23-03-2021 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 11:04
@The Zep Man
Met Dolby Processing uit ga ik dan nog ff testen.

ik heb stiekem alleen LCR speakers O-) Maar idd ik zou via het info menu van de receiver wel de input moeten kunnen achterhalen. Ga ik checken.
Heb wel Musiccast 20 speakers die als wireless surround moeten werken, ik kan ze verbinden/koppelen als surround rear speakers met de receiver en de MusicCast app etc maar er komt vervolgens geen geluid uit ze, ook niet via lan kabel. De receiver toont dat de netwerkverbinding is gelegd, de app toont ook alle diagnostische info, alles ok, maar de receiver blijft in LCR modus.
Als zelfstandige room speakers werken ze prima.

[ Voor 35% gewijzigd door Jazco2nd op 24-03-2021 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 00:00:
ik heb stiekem alleen LCR speakers O-)
Ik blijf het stiekem jammer vinden dat daarvoor geen aparte standaard is gemaakt inclusief bijbehorende trend! :)

Voor heel veel mensen zou dat meer dan genoeg zijn om een veel betere TV kijkervaring te krijgen voor allerlei soorten content/geluidsbronnen! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kylrad
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-10-2024
Heeft iemand enige ervaring met Plex media server op de Shield Pro 2019, hoeveel streams je tegelijk kan afspelen met internet streamen in 1080p?

[ Voor 3% gewijzigd door Kylrad op 24-03-2021 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ligt ook aan je internetsnelheid ;)
Maar echt geen idee hoeveel streams je tegelijk zou moeten kunnen afspelen.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 14:12

M-ThijZ

Riding on Rails

Leuk, een Shield TV topic. Ik was al een tijdje latent op zoek naar een vervanging voor mijn antieke Raspberry Pi 2B, met Kodi.

Ik wilde graag HD audio passthrough (DTS-HD Master Audio & Dolby TrueHD) en het kunnen bekijken van YouTube op mijn TV (chromecast fuctie), maar met behoud van auto refresh rate switching in Kodi.

Dan blijven er niet veel opties voor mediaspelers over. Toevallig kon ik op Amazon een Shield TV voor een mooi prijsje kopen, die retour was gestuurd met beschadigde verpakking.

Ik ben er tot nu toe ontzettend blij mee. Het was even een gok vanwege de negatieve verhalen die ik las over de "tube" (non-pro) versie. Maar de stap naar de Shield TV Pro vond ik te duur om te proberen. Ik gebruik 'm ook alleen als mediastreamer, dus hopelijk blijft 't mooi stabiel draaien.

Ik heb een Panasonic (VT50) TV en gebruik daar de afstandsbediening van — de helft van de tijd kijk ik ook 'gewoon' TV — alleen mis ik nu de 'home' knop om snel uit Kodi terug te gaan naar het beginscherm van de Shield. Is daar nog een oplossing voor te vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 00:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Kylrad schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:48:
Heeft iemand enige ervaring met Plex media server op de Shield Pro 2019, hoeveel streams je tegelijk kan afspelen met internet streamen in 1080p?
https://support.plex.tv/a...-server-on-nvidia-shield/

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kylrad
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-10-2024
2 á 3 dus, okay dat is fair. Ik rekende daar ook een beetje op met 1080p/12mbps per stream, mijn upload snelheid is 40mbps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Kylrad schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:38:
[...]

2 á 3 dus, okay dat is fair. Ik rekende daar ook een beetje op met 1080p/12mbps per stream, mijn upload snelheid is 40mbps.
En dan hebben we het over transcodes, dus bestanden die realtime worden omgezet en gestreamd. Wanneer je de bestanden in een compatible formaat opslaat (bijvoorbeeld H264, AAC) dan zul je flink wat meer simultane streams kunnen draaien. *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!
M-ThijZ schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:07:
Ik heb een Panasonic (VT50) TV en gebruik daar de afstandsbediening van — de helft van de tijd kijk ik ook 'gewoon' TV — alleen mis ik nu de 'home' knop om snel uit Kodi terug te gaan naar het beginscherm van de Shield. Is daar nog een oplossing voor te vinden?
Als je HDMI-CEC gebruikt, dan ben je beperkt tot de knoppen die doorgegeven worden door de TV. Het beste dat je kan doen in specifiek Kodi is kijken of je de keymappings kan wijzigen, als je een ongebruikte toets hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kylrad schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:48:
[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie

"Use The Force Search Luke!" B)
M-ThijZ schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:07:
Ik wilde graag HD audio passthrough (DTS-HD Master Audio & Dolby TrueHD) en het kunnen bekijken van YouTube op mijn TV (chromecast fuctie), maar met behoud van auto refresh rate switching in Kodi.

Dan blijven er niet veel opties voor mediaspelers over.
Chromecast is een irritante eis, want dan zit je aan Android TV apparaten vast, maar de rest is niet echt een probleem :)

Zie ook de welbekende thread op het Kodi Forum : https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916
"One Logitech Harmony Remote to rule them all!" :Y)

Tot zover mijn cheesy quotes uit allerlei films voor vandaag! O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 14:12

M-ThijZ

Riding on Rails

Misschien kan ik inderdaad eerst nog eens naar de keymap in Kodi kijken. Want ik kan nu minder met de afstandsbediening, dan ik kon toen ik Kodi met OSMC op de rPi 2 had.

Zoals bijvoorbeeld de nummertoetsen gebruiken om in een lijst te navigeren.

Tja Logitech Harmony. Er zitten genoeg knoppen op mn afstandsbediening, en die komen vrijwel allemaal door via HDMI-CEC. Het is dus gewoon de keuze van de softwareleverancier om deze niet te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 07:38
Een kennis van me heeft de nvidia shield pro 2019 nieuw model.
Het volgende doet zich voor .
met Prime video zijn de ondertitels zonder schaduw randje,
de ondertitels zijn dan moeilijk te lezen bij lichte achtergrond.
Als je de instellingen neemt in prime zelf zie je dat je dat kan aanpassen
maar na aanpassing blijft dat het zelfde wordt niet opgeslagen.
bij Discovery + zit er een kader om de ondertitels heen dat is bij
Disney + het zelfde hoe stel je dat in?
Op de sites van de streamingdiensten zie ik ook geen instellingen hiervoor.
Bij Netflix staan de ondertitels wel goed

Acties:
  • +3 Henk 'm!
bruce. schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:16:
Op de sites van de streamingdiensten zie ik ook geen instellingen hiervoor.
Qué?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAdZovysnGLSZNjH4C58W3CJSlw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I7s2yZeLmIE2Kijf7uS1wnwT.jpg?f=user_large

Verder kan je bij Disney+ ook alles instellen in de ondertitelinstellingen bij het kijken van een video in de browser.

Ik denk dat jij of je kennis beter moeten zoeken. :P

[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 27-03-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
[quote]The Zep Man schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:46:
[...]
Qué?

[Afbeelding]
thx
Verder kan je bij Disney+ ook alles instellen in de ondertitelinstellingen bij het kijken van een video in de browser.

Ik denk dat jij of je kennis beter moeten zoeken. :P
[/quote

van disney gevonden moest idd eerst een video afspelen.
Maar bij prime video en Discovery + werkt dat niet.
Bij Discover + kan je helemaal niets met ondertitels instellen alleen aan of uit zetten op de site daar staat trouwens ook het kader omheen niet uit te zetten.
Prime video kan je op de site wel een schaduw randje om de ondertitels zetten maar de shield neemt dat niet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bruce. schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 11:43:
Prime video kan je op de site wel een schaduw randje om de ondertitels zetten maar de shield neemt dat niet mee.
De styles lijken niet direct gesynchroniseerd te worden, maar wat is het probleem? De standaard stijl en de derde van de vier hebben een schaduwvlak achter de tekst. Zelfs op de meest witte achtergronden maakt het dit voor mij goed leesbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 27-03-2021 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
The Zep Man schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:43:
[...]
De styles lijken niet direct gesynchroniseerd te worden, maar wat is het probleem? De standaard stijl en de derde van de vier hebben een schaduwvlak achter de tekst. Zelfs op de meest witte achtergronden maakt het dit voor mij goed leesbaar.
Hier niet als de achtergrond te licht is bijna wit dat wordt het onleesbaar omdat er geen schaduwrand omheen zit vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-06 00:56
Geprobeerd om Prime Video dan af te sluiten en opnieuw op te starten? Evt. de cache van de app wissen?
bruce. schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:48:
[...]

Hier niet als de achtergrond te licht is bijna wit dat wordt het onleesbaar omdat er geen schaduwrand omheen zit vandaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bruce. schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:48:
Gebruik je de applicatie of ben je bezig met 'casten'? In de applicatie zie ik vier stijlen, en twee daarvan hebben schaduwen. Heb je al geprobeerd een andere stijl te kiezen?
effect10 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:50:
Geprobeerd om Prime Video dan af te sluiten en opnieuw op te starten? Evt. de cache van de app wissen?
Beiden gedaan. De styles blijven standaard, maar dat is niet zo'n probleem. De standaard style werkt voor mij in elke situatie en leest prettig.

Verder zie ik dat Discovery+ geen ondertitelstijlen heeft. Waar je het niet kan wijzigen kan je beter een feature request inschieten, of je moet met Kodi add-ons aan de slag gaan (als die bestaan voor de betreffende streamingdienst).

[ Voor 25% gewijzigd door The Zep Man op 27-03-2021 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:59

JoeZuCK

_Fonz > all.

@bruce. In de shield zelf heb je ook settings voor ondertitels. Bij accessibility en dan captions. Deze overrulen volgens mij de captions die de apps gebruiken.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JoeZuCK schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:57:
@bruce. In de shield zelf heb je ook settings voor ondertitels. Bij accessibility en dan captions. Deze overrulen volgens mij de captions die de apps gebruiken.
Getest:

• CuriousityStram gebruikt die functie.
• Discovery+ negeert het. Heeft bij mij standaard wel een schaduw achter de tekst.
• Disney+ gebruikt die functie.
• Netlix negeert het.
• Prime Video negeert het. Heeft bij mij standaard wel een schaduw achter de tekst.

Het is dus een hit of miss. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 27-03-2021 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:59

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ah ik heb het specifiek voor Disney+ ingesteld. Die andere apps gebruik ik niet. Vond de ondertitels van Disney+ zwaar irritant.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
Bedankt voor alle info ik ga het eind van de week weer even testen.
Laat het hier even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2024
Ben ook sinds kort een gelukkige eigenaar van de Nvidia shield tv pro.

Ik had eerst voor streaming de xbox one series s (disney+, netflix, prime) wegens het feit dat op de xbox de streaming apps zowel hdr als atmos doorgaven.

Ik mocht een verjaardagskado uitkiezen, dus zat te twijfelen.

Een Nvidia shield en de xbox naar mijn zoontje zijn kamer

Of een logitech harmony

Want ik werd gek van alle afstandbedieningen.

Tv, samsung dolby soundbar, xbox media afstandsbediening.

Ik besloot toch voor de nvidia te gaan en mijn zoontje te verblijden met een game hoekje.

Alles ingesteld en hoppa de ab van de nvidia controlled alles goed, geen gezeur met veranderen van inputs etc. Dus daar erg blij mee!

Maarrrr

Wat ik nu vaak heb met de streaming apps icm atmos is;

Netflix - geen probleem altijd 4k hdr en atmos geluid.

Disney+ (4k hdr atmos) echter na het uit de app gaan en weer terug in de app gaan, staat er ineens geen 4k, hdr en atmos meer..

Het enige wat helpt is : of de nvidia herstarten Of de app , force closen.

Waarom is dit ?

Prime Video : Geeft aan 4k hdr en dolby atmos, en als ik een film afspeel die het ondersteunt is het beeld echt wow! Maar geen dolby atmos (terwijl de film of serie het wel aangeeft)

Waarom dit is, weet ik niet, hopelijk weet iemand van jullie hoe dit komt ?

Shield heeft laatste update, apps zijn allemaal ge-update..

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-06 19:18
dutchdragon81 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:22:
Maarrrr

Wat ik nu vaak heb met de streaming apps icm atmos is;

Netflix - geen probleem altijd 4k hdr en atmos geluid.

Disney+ (4k hdr atmos) echter na het uit de app gaan en weer terug in de app gaan, staat er ineens geen 4k, hdr en atmos meer..

Het enige wat helpt is : of de nvidia herstarten Of de app , force closen.

Waarom is dit ?

Prime Video : Geeft aan 4k hdr en dolby atmos, en als ik een film afspeel die het ondersteunt is het beeld echt wow! Maar geen dolby atmos (terwijl de film of serie het wel aangeeft)

Waarom dit is, weet ik niet, hopelijk weet iemand van jullie hoe dit komt ?

Shield heeft laatste update, apps zijn allemaal ge-update..
Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al, als het in Netflix wel altijd goed werkt dan zit het issue in die andere apps.

En behalve klagen in de Google Play store bij de recenties voor die apps kan je daar weinig aan doen.
Hopen dat ze de app verbeteren.

De Discovery+ app was ook een tijd zo verschrikkelijk brak dat het haast onbruikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchdragon81
RobbieT schreef op zondag 28 maart 2021 @ 15:37:
[...]

Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al, als het in Netflix wel altijd goed werkt dan zit het issue in die andere apps.

En behalve klagen in de Google Play store bij de recenties voor die apps kan je daar weinig aan doen.
Hopen dat ze de app verbeteren.

De Discovery+ app was ook een tijd zo verschrikkelijk brak dat het haast onbruikbaar was.
Mja ,dat is ook wel weer zo inderdaad,

Klagen dan maar 😉👍

Thanks

"Absorb what is useful, discard what is useless and add what is specifically your own"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Weet iemand ook of er een Android TV app van YouTube is die wel 5.1/7.1 Dolby Digital/Atmos geluid doorgeeft?
Of is YouTube echt zo achterlijk dat het in deze tijd nog steeds alleen in stereo is.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchdragon81
Potverdikkie, wordt met de dag blijer met dit ding... Zoals hierboven al gezegd, heb ik al mijn afstandsbedieningen kunnen weghalen, enkel nog die van de shield nodig,

Had natuurlijk mijn xbox naar mijn zoontjes kamer gedaan, vandaag even gamepass op de shield gezet en dat werkt ook smooth, wat een ding zeg geweldig..

Nu ff een externe ssd eraan dan nog paar leuke android games erop gooien en je hebt een alles ik 1.

Heb thuis overigens een internet only abbo, had tv erbij opgezegd want keek toch bijna nooit tv..

Na het opzeggen enkel nog Via kabel tv, zag er niet best uit maar was te doen.. nu echter op de shield, de tv app van de provider erop en het beeld is weer lekker scherp.. kijk wel niet veel televisie maar als ik wat kijk dan is het wel fijn als het er crisp uitziet en niet als sd kwaliteit op een 4k tv..

Top die tv apps :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dutchdragon81 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:36:
Heb thuis overigens een internet only abbo, had tv erbij opgezegd want keek toch bijna nooit tv..

Na het opzeggen enkel nog Via kabel tv, zag er niet best uit maar was te doen.. nu echter op de shield, de tv app van de provider erop en het beeld is weer lekker scherp.. kijk wel niet veel televisie maar als ik wat kijk dan is het wel fijn als het er crisp uitziet en niet als sd kwaliteit op een 4k tv..
Hoe kijk je TV via de app van je provider als je TV hebt opgezegd? Welke provider heb je?

Zelf zit ik in een soortgelijke situatie. Verschillende streaming applicaties, Kodi, en Moonlight voor gaming. Er zit niets anders aangesloten op de TV, en alles gaat via bedraad netwerk.

Een voordeel is dat dit goed schaalt. Meerdere TV's in huis? Elke TV een Shield TV, en dezelfde diensten zijn bruikbaar ongeacht de locatie, inclusief gaming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
The Zep Man schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:01:
[...]
Hoe kijk je TV via de app van je provider als je TV hebt opgezegd? Welke provider heb je?

Zelf zit ik in een soortgelijke situatie. Verschillende streaming applicaties, Kodi, en Moonlight voor gaming. Er zit niets anders aangesloten op de TV, en alles gaat via bedraad netwerk.

Een voordeel is dat dit goed schaalt. Meerdere TV's in huis? Elke TV een Shield TV, en dezelfde diensten zijn bruikbaar ongeacht de locatie, inclusief gaming.
Bij ziggo in ieder geval. Zonder tv abo heb je toch tv :)
Analoog is digitaal geworden en ziggo go app werkt ook.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mucuracat schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:25:
Bij Ziggo heb je geen abonnementen zonder televisie. Dat telt dus niet. ;)

Zie ook:

Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Vast internet voor de Nederlandse ...

[ Voor 33% gewijzigd door The Zep Man op 30-03-2021 10:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
The Zep Man schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:46:
[...]

Zie ook:

Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Vast internet voor de Nederlandse ...
Ja en nee :) Van ene kant wel makkelijk. Afgelopen week hadden kpn'ers last van internet en dus hadden ze ook geen tv. Dan komt ziggo wel lekker uit.

Verschil is; als je alleen internet wilt, heb je minder tv zenders en niet interactief tv. (wat weer met ziggo app goed gemaakt wordt).
En F1 kun je gewoon kijken via kabel :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchdragon81
mucuracat schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:25:
[...]

Dit dus :P

Bij Ziggo mijn mediabox next teruggestuurd, een internet abbo genomen zonder interactieve tv en al die fratsen..

Krijg je digitaal via kabel alsnog tv maar daarvan is kwaliteit meh..

Via de app op de Nvidia is het weer Nice and crisp .. (zeker vergelekn met digitale Kabel jeez haha)

Is officieel niet helemaal zonder tv natuurlijk want je "krijgt" sowieso kabel tv, maargoed, jullie snappen me :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luc S
The Zep Man schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:32:
[...]
Spuit hem eens uit. Mogelijk heeft het apparaat problemen met koeling. Zo ja, dan kan je hem ook makkelijk openmaken om hem eens grondig schoon te maken. Zie de topicstart voor een teardown video.
Sinds het schoonmaken heeft het probleem zich niet meer voorgedaan d:)b Hij hapert incidenteel nog maar hij blijft er nu niet meer in hangen tot na een reboot. Na 1 a 2 seconden herpakt ie zich weer.

Eens kijken of ik e.e.a. kan verbeteren qua koeling :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 00:51
dutchdragon81 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:10:
[...]

Dit dus :P

Bij Ziggo mijn mediabox next teruggestuurd, een internet abbo genomen zonder interactieve tv en al die fratsen..

Krijg je digitaal via kabel alsnog tv maar daarvan is kwaliteit meh..

Via de app op de Nvidia is het weer Nice and crisp .. (zeker vergelekn met digitale Kabel jeez haha)

Is officieel niet helemaal zonder tv natuurlijk want je "krijgt" sowieso kabel tv, maargoed, jullie snappen me :P
Maar je kunt dan niet via de app opnemen op terug kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
AlexFL schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:20:
[...]

Maar je kunt dan niet via de app opnemen op terug kijken?
Je hoeft niet op te nemen. Kan aantal dagen week terug kijken via programmagids.
Met tv abo kun je week terug kijken dacht ik.

[ Voor 3% gewijzigd door mucuracat op 30-03-2021 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Ziggo app is wel maar 720p maar vrij hoge bitrate, dus ziet er wat mij betreft prima uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-06 10:53
mucuracat schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:22:
[...]

Je hoeft niet op te nemen. Kan aantal dagen terug kijken via programmagids.
Met tv abo kun je week terug kijken dacht ik.
Al is het super vervelend dat je niet kan doorscrollen of reclames skippen. Zeker omdat die programmatijden totaal niet overeenkomen met wanneer het programma daadwerkelijk begint en eindigt.
Soms open je een programma via de TV gids en zit je nog enkele minuten in het vorige programma. Tel daar nog eens een reclameblok bovenop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
com2,1ghz schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:24:
[...]

Al is het super vervelend dat je niet kan doorscrollen of reclames skippen. Zeker omdat die programmatijden totaal niet overeenkomen met wanneer het programma daadwerkelijk begint en eindigt.
Soms open je een programma via de TV gids en zit je nog enkele minuten in het vorige programma. Tel daar nog eens een reclameblok bovenop.
Dat kan tegenwoordig wel als je iets op rtl 4 terugkijkt kun je wel weer doorskippen in het programma zelf, alleen niet de reclames (helaas). Maar beter dan niets iig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
Bartske schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:23:
Ziggo app is wel maar 720p maar vrij hoge bitrate, dus ziet er wat mij betreft prima uit.
Wat is de beeldkwaliteit van Ziggo GO app? 
Alle live- en Replay programma's worden in HD kwaliteit online gezet met maximaal 720P - 50 frames per seconden (fps). De beeldkwaliteit kan echter verschillen per aanbieder. Movies & Series worden doorgegeven op 1080p (50fps).

En 1080i = 720p interlaced

En shield verbeterd ook een beetje.

@The Zep Man
Als antwoord op je reactie onder...
Yep, jij gelijk :) Dus 720p is nog beter :)

[ Voor 54% gewijzigd door mucuracat op 30-03-2021 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wut?

1080i is 540p interlaced.
@The Zep Man
Als antwoord op je reactie onder...
Yep, jij gelijk :) Dus 720p is nog beter :)
Klopt. 1080i is een stuk beter dan 540p dankzij moderne algoritmes om er een soepel beeld van te maken, maar progressief 720p met een goede bitrate blijft natuurlijk beter.

Hierom hoeft van mij op TV/streamingdiensten niet per se alles in UHD te zijn. Enkel 1080p met een betere codec (H.265 i.p.v. H.264, bijvoorbeeld) en een hogere bitrate kan hier en daar al een stuk meer kwaliteit toevoegen.

[ Voor 64% gewijzigd door The Zep Man op 30-03-2021 13:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bartske schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:23:
Als het Live en Replay TV betreft dan is deze max. 4.29Mbit, dus zo heel hoog is dat niet werkelijk. Dat het best goed te doen is, dat dan weer wel ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:46:
Ik heb ooit begrepen dat je ze moet bellen en flink zeuren zodat je echt een kaal internetabonnement kan afsluiten! }) :*) :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:24:
Ik heb ooit begrepen dat je ze moet bellen en flink zeuren zodat je echt een kaal internetabonnement kan afsluiten! }) :*) :D
Mmmm, lijkt mij sterk. Ziggo gaat geen DVB-C afsluiten. Doen ze vaak ook niet voor niet-abonnees, overigens. :+ Met de signalen die ik hoor over dat de Ziggo GO applicatie voor alle abonnees werkt, weet ik niet of ze (nu nog) uitzonderingen maken.

Ik heb wel elders een Shield TV geleverd, en die hadden KPN TV. Is al een paar keer langsgekomen in dit topic, maar het is nog steeds verbazingwekkend dat er anno 2021 nog geen Android TV applicatie van KPN is. Zoals de TS noemt is er een workaround, maar die heeft zijn beperkingen. Zelfs F1TV heeft het licht gezien, en komt later dit jaar met een Android TV applicatie.

Als zelfs Apple het licht heeft gezien, dan mag KPN dat ook wel eens doen. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 30-03-2021 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22:01
Sinds een week ook een Shield in huis. Ik vind het perfect!
Eerst enkel een NUC die een beetje sjiek videoformaat niet meer trok. Deze hing direct aan de TV. Nu de Shield ertussen gehangen. Kodi koppelen via SMB ging vrij rap (paar uurtjes stoeien), maar dat laatste komt vooral door mijn beperkte technische kennis.
Meteen Ziggo GO erop gezet, werkt ook als een trein. Ziggo TV abonnement naar beneden geschroefd, dat helemaal uit het pakket verwijderen was technisch niet mogelijk vertelde ze? Als iemand hier nog kan beargumenteren waarom dat niet waar is kan ik daar later nog eens een telefoontje aan wagen.

Enige waar ik nu tegenaan loop is de opslag op de NUC, daar loop ik toch snel tegen de limiet aan met alle 4k videobestanden. Wat zou hier de beste oplossing voor zijn? Vind het moeilijk om te bepalen of ik niet ergens een bottleneck creëer. Kan een externe HD aan de NUC hangen > kans op bottleneck? Ik kan een externe HD aan de Shield hangen > gedoe met overzetten van bestanden vanuit de NUC?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
doomtech schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:51:
Meteen Ziggo GO erop gezet, werkt ook als een trein. Ziggo TV abonnement naar beneden geschroefd, dat helemaal uit het pakket verwijderen was technisch niet mogelijk vertelde ze? Als iemand hier nog kan beargumenteren waarom dat niet waar is kan ik daar later nog eens een telefoontje aan wagen.
Je ontvangt altijd televisie via de kabel (DVB-C, de free-to-air kanalen). Daar wil Ziggo graag centjes voor hebben. TV wordt daarom altijd meeverkocht d.m.v. koppelverkoop.

Wat @nero355 omschrijft heb ik nooit van gehoord, maar dat houdt niet in dat het onmogelijk is. Wat in theorie kan is dat ze het bedrag voor televisie aftrekken van de totale abonnementskosten als korting. Daadwerkelijk televisie afsluiten op de kabel zullen ze niet doen. Dat zou op applicatieniveau (Ziggo GO) kunnen, maar ik weet niet of ze überhaupt voorzieningen daarvoor hebben.
Enige waar ik nu tegenaan loop is de opslag op de NUC, daar loop ik toch snel tegen de limiet aan met alle 4k videobestanden. Wat zou hier de beste oplossing voor zijn? Vind het moeilijk om te bepalen of ik niet ergens een bottleneck creëer. Kan een externe HD aan de NUC hangen > kans op bottleneck? Ik kan een externe HD aan de Shield hangen > gedoe met overzetten van bestanden vanuit de NUC?
Een network attached storage (NAS), uiteraard. Daar hang je meerdere disken in (eventueel met wat redundantie voor als er een disk kapot gaat). Als je onervaren bent: ik hoor goede verhalen over Synology en QNAP. Zie ook:

Topicreeks: Het grote Synology topic
Topicreeks: Het grote QNAP topic

Zelf heb ik enkel ervaring met mijn eigen gebouwde servers (die de rol van NAS vervullen), maar dat is waarschijnlijk wat complexer dan waar jij naar op zoek bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

Toen ik pas de Shield had ook met een externe harde schijf aan de gang. Het werkt maar daar heb je dan ook alles mee gezegd (vind ik).
Nu staat er al een hele poos een Synology te snorren en tot op heden geen seconde spijt.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Voordeel van ziggo met kabel en ziggo go op shield😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PxIEtvLg0WtJZC231JgnLlFKa4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fLxcYRzkHco3lVpOOE0lVcu2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
mucuracat schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:10:
Voordeel van ziggo met kabel en ziggo go op shield😅

[Afbeelding]
Ik ga mee voor Ziggo op Android TV en verhoog met één 🤡
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6XEbsTMMPJ0NsSNJYc6aLpB2rI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9aQ78FGKLZMYTcUHe9REoRA.jpg?f=fotoalbum_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chanfan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 10:02
Ik weet niet of het hier al is gepasseerd...

Ik heb een LG Oled met Web OS en onlangs een nvidia Shield TV pro 2019 geïnstalleerd. Als ik Netflix app van mijn LG vergelijk met die van de Shield is die van LG veel scherper en het beeld mooier. De ondertitels op de LG app zijn ook veel scherper dan die van de Shield. De instellingen van de TV zijn dezelfde. Het geluid en beeld van zowel de LG app als die van de shield lopen via een receiver. Ik weet niet of dit ermee te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArniD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06 18:11
Chanfan schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:49:

Ik heb een LG Oled met Web OS en onlangs een nvidia Shield TV pro 2019 geïnstalleerd. Als ik Netflix app van mijn LG vergelijk met die van de Shield is die van LG veel scherper en het beeld mooier. De ondertitels op de LG app zijn ook veel scherper dan die van de Shield. De instellingen van de TV zijn dezelfde. Het geluid en beeld van zowel de LG app als die van de shield lopen via een receiver. Ik weet niet of dit ermee te maken heeft...
Hangt er vanaf of de HDMI kabel ook via de receiver gaat.
Niet elke receiver kan 4K doorsturen, kans is aanwezig dat hij dan gewoon in 1080P het beeld doorstuurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Chanfan schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:49:

Intern apps werken vaak beter. TV is er beter op ingesteld om ze te herkennen.
Vanuit shield heb je shield die het verwerkt, kabel tussen shield en tv en dan tv zelf die het ook op beeld moet toveren.

hdmi deep color aan staan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8wtUDfMSAFLgCOE2SmTeQX2WufY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AV3P64dttWF5KYgUfMgdgQOK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chanfan
ArniD schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:02:
[...]

Hangt er vanaf of de HDMI kabel ook via de receiver gaat.
Niet elke receiver kan 4K doorsturen, kans is aanwezig dat hij dan gewoon in 1080P het beeld doorstuurt.
Ik heb Sony receiver dat 4K en Dolby Vision ondersteund dus dat is het probleem niet. En als ik Netflix kijk op de shield met Dolby Vision content is komt er ook gewoon en pop up op mijn LG dat er Dolby Vision is aangevinkt.

Het verschil in beeldkwaliteit is wel opvallend tussen LG en Shield app. Vooral het gebrek aan scherpte in de ondetitels op de Shield app is goed merkbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Zoveel varianten waar het aan kan liggen..... je zult moeten beginnen met de content zelf. Controleer eerst maar eens of beide streams met dezelfde bitrate binnenkomen en als dat is dan is het uitsluiten van instellingen en aansluitingen.

Begin dan maar eens met aansluiten van de shield rechtstreeks aan de tv. Grote kans inderdaad dat het de receiver is die slechter is dan de tv in opschalen of dat je instellingen gewoon niet goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chanfan
mucuracat schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:08:
[...]

Intern apps werken vaak beter. TV is er beter op ingesteld om ze te herkennen.
Vanuit shield heb je shield die het verwerkt, kabel tussen shield en tv en dan tv zelf die het ook op beeld moet toveren.

hdmi deep color aan staan?

[Afbeelding]
Bedankt. Zal ik eens proberen als ik thuis ben. Ik zou denken dat de Shield toch krachtig genoeg is om mooier beeld weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArniD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06 18:11
Chanfan schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:15:
[...]

Ik heb Sony receiver dat 4K en Dolby Vision ondersteund dus dat is het probleem niet. En als ik Netflix kijk op de shield met Dolby Vision content is komt er ook gewoon en pop up op mijn LG dat er Dolby Vision is aangevinkt.

Het verschil in beeldkwaliteit is wel opvallend tussen LG en Shield app. Vooral het gebrek aan scherpte in de ondetitels op de Shield app is goed merkbaar.
Oke dan heb ik niks gezegd :)
Dat is het denk ik gewoon een kwestie van instelling voor instelling uitsluiten.
Zelf heb ik de Shield direct op de tv aangesloten en ook haarscherp beeld, mits de content ook in 4K is.
Ook op een LG OLED tv, en merk geen verschil in scherpte tov de apps op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chanfan schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:15:

Funny story :

Ik heb een Marantz versterker waarvan ik altijd dacht dat die 100% en puur alles 1:1 alles doorstuurde naar mijn TV maar op een bepaald moment moest ik alle instellingen opnieuw instellen/nalopen en wat bleek toen : NOPE.AVI _O- :+

Op bepaalde inputs had ik namelijk nog steeds een OSD overlay die het volume weergaf op het moment dat je die aanpast en ik dacht altijd dat het gewoon een HDMI handshake dingetje was, omdat ik nogal wat oudere apparaten had en zo...

Alles uitgezet en sindsdien prachtig 1:1 beeld vanaf elk bronapparaat! :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:11
Benny schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:51:
[...]

Ben hier ook nog steeds mee bezig. Had ik maar de Pro gekocht ipv de Tube. Maar het heeft ooit goed gewerkt, das vreemd. Remux 4K HDR met Atmos geen probleem. Ineens kreeg ik last van stotteren/haperen. De frame rate matching beta lijkt het te hebben opgelost maar zodra ik vooruit of terug ga spoelen heb ik geen beeld meer met grote 4K files. Probleem lijkt ook alleen te zijn met grote 4K files i.c.m met Atmos. Zonder Atmos werkt het wel goed.
Dit dus, ik heb na een half jaar de handdoek in de ring gegooid met mijn tube.
Heb echt vanalles geprobeerd, check maar in dit topic maar niks mocht baten. Willekeurig stotteren (seconde of 2 geen audio, freeze en dan weer verder, niet reageren op remote) in 4K HDR remixes, vooral bij Rogue One, dat werd dus mijn test film bij aanpassingen.

Gisteren heb ik de pro versie binnengekregen en alles exact hetzelfde ingesteld en geïnstalleerd en wat denk je?... Geen stotteringen meer kunnen ontdekken.
Mijn test film speelt keer op keer goed af.
Wel had ik heel af en toe een halve seconde dat geluid even weg viel.
Vanavond ga ik nog een film kijken en wat verder testen maar voorlopig ben ik positief.
Ik denk dat Kodi of 4K HDR gewoon beter op 64bits draait want verder zit er weinig verschil in beide.

PS: ik lees zojuist onderstaand, bevestigd nogmaals dat de tube gewoon niet geschikt is voor 4K HDR remuxes.
https://www.reddit.com/r/...ium=&utm_content=tp_title

[ Voor 8% gewijzigd door Marsman83 op 31-03-2021 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik zie in dit topic een negatieve tendens tov de "Tube" versie, maar zoals iedereen weet zijn tweakers niet de makkelijksten :-)Daarnaast zoek je een forum ook makkelijker op voor problemen dan voor goede berichten... Toch zie je op T.net en Reddit ook heel veel mensen toch de verschillende versies aan (blijven) raden.

Daarom de vraag: Voor streaming-only op een 1080p TV van Netflix, Disney+, NLZiet etc is de "Tube" versie dan voldoende of zijn er ook dan onoverkomelijke problemen? Ik heb nu een Mi TV Stick en die is gewoonweg niet snel en stabiel genoeg voor daily use in de woonkamer, dus op zoek naar wat anders.

[ Voor 12% gewijzigd door Sander op 31-03-2021 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Sander schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:34:
Ik zie in dit topic een negatieve tendens tov de "Tube" versie, maar zoals iedereen weet zijn tweakers niet de makkelijksten :-)Daarnaast zoek je een forum ook makkelijker op voor problemen dan voor goede berichten... Toch zie je op T.net en Reddit ook heel veel mensen toch de verschillende versies aan (blijven) raden.

Daarom de vraag: Voor streaming-only op een 1080p TV van Netflix, Disney+, NLZiet etc is de "Tube" versie dan voldoende of zijn er ook dan onoverkomelijke problemen? Ik heb nu een Mi TV Stick en die is gewoonweg niet snel en stabiel genoeg voor daily use in de woonkamer, dus op zoek naar wat anders.
De tube is perfect voor jou :) Enige waar ie moeite mee heeft zijn de high bitrate 4K files.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Benny schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:42:
De tube is perfect voor jou :) Enige waar ie moeite mee heeft zijn de high bitrate 4K files.
Kleine aanvulling: mits je geen USB nodig hebt (bijvoorbeeld voor input anders dan Blueotooth). ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toch zie je op T.net en Reddit ook heel veel mensen toch de verschillende versies aan (blijven) raden.
Reddit lees ik liever niet en ik denk dat je hier op GoT eerder iemand de 2019 Pro dan de Tube zal zien aanraden! ;)
Waarom heb je die Xiaomi Stick gekocht i.p.v. een echte Mi Box (vul maar in wat de laatste beste variant is...) :?

Als je de Shield TV 2019 Pro niet kan of wil betalen dan zou ik eerder naar het Xiaomi aanbod kijken, want 32-bits software gebruiken anno 2021 is gewoon belachelijk! :/

Als je puur een Kodi kastje zoekt dan is de Vero 4K+ op basis van OSMC ook helemaal prima! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Ik ben ik ieder geval blij met m'n tube. Vloeiender dan m'n smart TV zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:32

gwystyl

Beugeltje dan maar?

nero355 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 23:05:
[...]

Reddit lees ik liever niet en ik denk dat je hier op GoT eerder iemand de 2019 Pro dan de Tube zal zien aanraden! ;)

[...]

Waarom heb je die Xiaomi Stick gekocht i.p.v. een echte Mi Box (vul maar in wat de laatste beste variant is...) :?

Als je de Shield TV 2019 Pro niet kan of wil betalen dan zou ik eerder naar het Xiaomi aanbod kijken, want 32-bits software gebruiken anno 2021 is gewoon belachelijk! :/
Wat is er tegen 32-bits software? Gewoon dat je weet dat het 32-bits is en het nu "beter" kan? Dat zou voor mij namelijk echt een non-reden zijn.
Als je puur een Kodi kastje zoekt dan is de Vero 4K+ op basis van OSMC ook helemaal prima! d:)b
@Sander Ik heb de tube nu ruim een jaar, en dat is echt een verademing ten opzichte van mijn niet meer zo smart TV en de Raspberry Pi 2 met Kodi. Toen ik hem kocht zat ik te twijfelen tussen de tube en de Pro, maar ik had de USB poorten niet nodig, en wist toen niet eens dat de ene 32-bits en de andere 64-bits was.
Ik speel voornamelijk x265 FullHD bestanden af met Kodi, en dat gaat prima. Ook Netflix, Ziggo Go, NPO start, (Smart)Youtube doen het allemaal prima op 1080p. Ik heb (nog) geen 4k TV, dus nog niet de behoefte gehad om 4k materiaal af te spelen.

Eén van de voordelen van de Shield tov de Raspberry Pi was (en is) de afstandsbediening. Hoewel de Raspberry Pi zich redelijk liet bedienen via HDMI-CEC met de AB van de TV, werkt de AB van de Shield veel fijner en biedt Android TV veel meer mogelijkheden dan alleen Kodi

Al met al denk ik dat je met de tube prima uit de voeten kan voor voornamelijk 1080p materiaal, en zou ik pas naar de Pro kijken als je USB poorten nodig hebt of 4k materiaal met hoge bitrate wil kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
gwystyl schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:35:
[...]

Wat is er tegen 32-bits software? Gewoon dat je weet dat het 32-bits is en het nu "beter" kan? Dat zou voor mij namelijk echt een non-reden zijn.
Omdat google steeds meer richting 64bits aanstuurt met apps?
Dacht dat Dolphin emulator al alleen 64bits heeft.

lijstje met games die niet op 32bits kunnen of 3GB ram eisen
https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4911/

[ Voor 15% gewijzigd door mucuracat op 01-04-2021 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online

[...]

Om eens te kijken of AndroidTV me beviel, deze was leverbaar destijds, Mi Box niet. dus was simpele keuze.

Kunnen en willen zijn 2 verschillende dingen, ik heb een AndroidTV stick geprobeerd omdat ik eigenlijk de prijs van ATV 4k nogal fors vond. Voor mij is de Shield Pro vs gewone Shield ook veel meer wat ik nodig heb voor mijn usecase, zonder Kodi, zonder allerlei additionele zaken etc. 32 vs 64bit en gaming zijn voor mijn non-issues: Ik koop een device met verwachting dat ik daar X jaar mijn dingen mee kan doen. Maar daarmee denk ik idd dat 64-bit misschien de betere optie is voor de toekomst, maar daarmee is de ATV 4k ook weer een prima optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Sander schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:09:
[...]

: Ik koop een device met verwachting dat ik daar X jaar mijn dingen mee kan doen.
Shield van 2015 nog steeds top zo te lezen hier.
En wordt nog steeds ondersteunt (ook heeeeel belangrijk)

@gwystyl Reactie op je reactie onder :)
Bijna alles wordt 32 en 64 bit gedaan.
Alleen dacht dat 64 niet native was, maar omgezet van 32 naar 64 en google nu wel begint te eisen dat ze ook echt voor 64 gemaakt gaan worden.
Beperking als ze alleen 64bit gemaakt zijn. en 3GB ram eisen

[ Voor 32% gewijzigd door mucuracat op 01-04-2021 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:32

gwystyl

Beugeltje dan maar?

mucuracat schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:51:
[...]

Omdat google steeds meer richting 64bits aanstuurt met apps?
Dacht dat Dolphin emulator al alleen 64bits heeft.

lijstje met games die niet op 32bits kunnen of 3GB ram eisen
https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4911/
Ik had er inderdaad niet aan gedacht dat de meeste Android (TV) apps ook al jaren 64-bits zijn en er daarom een beperking is van apps die je kan draaien op de tube. Ik heb er in de praktijk echter nog geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

De Mi TV Stick is niet supersnel, dat klopt. De reactie is na de update van twee maanden terug wat verbeterd, dat wel. Maar wat is er dan niet stabiel tijdens gebruik? We hebben er boven eentje permanent in het stopcontact zitten op een slaapkamer en die wordt regelmatig uren achtereenvolgens gebruikt in Disney+ en nu ook Discovery+. Netflix was altijd al prima en Kodi draait er ook gewoon op met 1080P spul.. Je moet wel een stabiele wifi hebben, want anders krijg je snel haperingen in playback.

De Tube is een 4K device zoals je al wel hebt gelezen, dus 1080P draait ie zijn vinger niet voor om. Ik heb er eentje in de huiskamer als 4K device en daar draait ie perfect. Overigens ben ik wel een positieve uitzondering hier op GoT. Veel mensen klagen bij 4K+hoge bitrates over haperingen, maar deze heb ik nog niet kunnen reproduceren bij exact dezelfde bestanden. Ik vermoed dat dat ook een ethernetprobleem is, maar ik denk dat het nog wel even duurt voordat we weten wat er nou 'exact' met de Tube is.

Verder een prima ding. Snellere interface en response dan iedere SMART tv en de afstandsbediening vind ik ook echt fijn werken. Niet zo`n plastic feel als bij de Xiaomi stick. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Michael Knight schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:19:
[...]

De Mi TV Stick is niet supersnel, dat klopt. De reactie is na de update van twee maanden terug wat verbeterd, dat wel. Maar wat is er dan niet stabiel tijdens gebruik? We hebben er boven eentje permanent in het stopcontact zitten op een slaapkamer en die wordt regelmatig uren achtereenvolgens gebruikt in Disney+ en nu ook Discovery+. Netflix was altijd al prima en Kodi draait er ook gewoon op met 1080P spul.. Je moet wel een stabiele wifi hebben, want anders krijg je snel haperingen in playback.

De Tube is een 4K device zoals je al wel hebt gelezen, dus 1080P draait ie zijn vinger niet voor om. Ik heb er eentje in de huiskamer als 4K device en daar draait ie perfect. Overigens ben ik wel een positieve uitzondering hier op GoT. Veel mensen klagen bij 4K+hoge bitrates over haperingen, maar deze heb ik nog niet kunnen reproduceren bij exact dezelfde bestanden. Ik vermoed dat dat ook een ethernetprobleem is, maar ik denk dat het nog wel even duurt voordat we weten wat er nou 'exact' met de Tube is.

Verder een prima ding. Snellere interface en response dan iedere SMART tv en de afstandsbediening vind ik ook echt fijn werken. Niet zo`n plastic feel als bij de Xiaomi stick. :)
Sinds de update is het inderdaad beter, maar nog steeds wel met de nodige tweaks om het smooth te maken. Ik merk zelf vooral verder dat NLZiet regelmatig echt hapert bij het bladeren door en naar content en dat (door de manier waarop AndroidTV omgaat met meerdere apps open) hoe langer hij draait en hoe meer apps er dus open staan/geweest zijn het eaa er niet sneller op wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Eens :) Is er niet een app die een Android tv device kan forceren om bijvoorbeeld op een verplicht tijdstip te rebooten..? Dat zou een automatische flush betekenen en een ‘vers startklaar’ systeem bij een nieuwe dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:21
Sander schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:59:
[...]

Sinds de update is het inderdaad beter, maar nog steeds wel met de nodige tweaks om het smooth te maken. Ik merk zelf vooral verder dat NLZiet regelmatig echt hapert bij het bladeren door en naar content en dat (door de manier waarop AndroidTV omgaat met meerdere apps open) hoe langer hij draait en hoe meer apps er dus open staan/geweest zijn het eaa er niet sneller op wordt.
Je kunt met de afstandsbediening toch gewoon apps sluiten die op de achtergrond nog draaien?
Ik weet zo niet uit mijn hoofd welke button dat was.
De back of home of de actie knop lang indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michael Knight schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:10:
Eens :) Is er niet een app die een Android tv device kan forceren om bijvoorbeeld op een verplicht tijdstip te rebooten..? Dat zou een automatische flush betekenen en een ‘vers startklaar’ systeem bij een nieuwe dag.
Slim stopcontact... ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik doel specifiek op software.. daarbij krijgt een device ook niet de kans om netjes af te sluiten met een stopcontact-shutdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michael Knight schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:01:
[...]
Ik doel specifiek op software.. daarbij krijgt een device ook niet de kans om netjes af te sluiten met een stopcontact-shutdown.
Als je als gebruiker teruggaat naar het hoofdmenu en hem zo laat staan, dan kan het niet veel kwaad meer (met Android TV) verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

hardware-lover schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:03:
[...]

Als je als gebruiker teruggaat naar het hoofdmenu en hem zo laat staan, dan kan het niet veel kwaad meer (met Android TV) verwacht ik.
Toch blijft de kans op corrupt geheugen bestaan.. liever voorkomen, dan genezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Michael Knight schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:01:
[...]

Ik doe dat al vijf jaar ofzo met mijn Androidtv.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Marzman schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:23:
[...]

Ik doe dat al vijf jaar ofzo met mijn Androidtv.
Ik rijd ook al 5 jaar nuet conform handleiding met mijn auto en hij doet het nog... dat het werkt, is geen garantie. In die zin is het dan ook geen goed argument.

Dat geheugen corrupt kan raken bij schrijfacties en gelijktijdig spanningsverlies is een feit. Het zou jammer zijn als dan net zo’n stukje hardware (waar verder niks mis mee is) kapot gaat en weer op een grote vuilnisbelt terechtkomt.. ik ga liever duurzaam met mijn spullen om. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michael Knight schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:07:
[...]
Toch blijft de kans op corrupt geheugen bestaan.. liever voorkomen, dan genezen. :)
Corrupt geheugen, waarvan? Van het flashgeheugen wat gevuld is met cache data van de apps die gebruikt zijn? Ik denk dat je ietsje te bang bent in dit geval, het is geen Windows :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

hardware-lover schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:29:
[...]

Corrupt geheugen, waarvan? Van het flashgeheugen wat gevuld is met cache data van de apps die gebruikt zijn? Ik denk dat je ietsje te bang bent in dit geval, het is geen Windows :+
Zie hierboven :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michael Knight schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:29:
[...]
Ik rijd ook al 5 jaar nuet conform handleiding [er stond absurd] met mijn auto en hij doet het nog... dat het werkt, is geen garantie. In die zin is het dan ook geen goed argument.

[knip]
Kijk, dat vind ik dan weer niet zo verstandig :o

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 97 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.