Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:42

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

hardware-lover schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:31:
[...]

Kijk, dat vind ik dan weer niet zo verstandig :o
Ik geef een vergelijkbare drogreden als reactie op een drogreden en trek vervolgens de conclusie dat het (dan ook) geen geldige argumenten zijn.. ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!
gwystyl schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:35:
Wat is er tegen 32-bits software? Gewoon dat je weet dat het 32-bits is en het nu "beter" kan? Dat zou voor mij namelijk echt een non-reden zijn.
Alles en iedereen is steeds meer op 64-bit over aan het gaan : Apple/Google/Microsoft maar ook AMD/Intel/ARM en daarmee dus ook merken zoals Qualcomm/MediaTek/Nvidia die steeds meer aan het overwegen zijn om alle Legacy 32-bits zooi uit hun processoren te slopen en alleen nog maar 64-bit instructies te ondersteunen!

Dat het nog steeds werkt is leuk, maar er komt een eind aan en bij een zeer goed lang ondersteund product zoals de Nvidia Shield TV heb je dan gewoon de verkeerde keuze gemaakt IMHO :)

Daarmee keur ik deze lompe domme kunstmatige beperking van Nvidia trouwens niet goed, maar helaas is het nou eenmaal zo... :/
Eén van de voordelen van de Shield tov de Raspberry Pi was (en is) de afstandsbediening. Hoewel de Raspberry Pi zich redelijk liet bedienen via HDMI-CEC met de AB van de TV, werkt de AB van de Shield veel fijner en biedt Android TV veel meer mogelijkheden dan alleen Kodi
Wat dat betreft zal er voor mij altijd maar één juiste keuze zijn : Een Logitech Harmony Remote :Y)
Sander schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:09:
Om eens te kijken of AndroidTV me beviel, deze was leverbaar destijds, Mi Box niet. dus was simpele keuze.
Ik heb destijds gewoon de Shield TV 2017 gekocht om dezelfde reden... :X O-) :+
Maar daarmee denk ik idd dat 64-bit misschien de betere optie is voor de toekomst, maar daarmee is de ATV 4k ook weer een prima optie.
Tja, beiden hebben zo hun voordelen en nadelen, maar als je alleen Apple producten in huis hebt dan kan ik me voorstellen dat je liever de Apple TV 4K koopt :)
Michael Knight schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:19:
Verder een prima ding. Snellere interface en response dan iedere SMART tv en de afstandsbediening vind ik ook echt fijn werken. Niet zo`n plastic feel als bij de Xiaomi stick. :)
De remote van de 2019 modellen is dan ook een flinke verbetering t.o.v. de oude 2015/2017 remote! d:)b

Verder zijn er uiteraard ook nog een aantal third party remotes die veel fijner zijn om in de hand te hebben en te bedienen dan de 2015/2017 remote! :)
Michael Knight schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:29:
Dat geheugen corrupt kan raken bij schrijfacties en gelijktijdig spanningsverlies is een feit. Het zou jammer zijn als dan net zo’n stukje hardware (waar verder niks mis mee is) kapot gaat en weer op een grote vuilnisbelt terechtkomt.. ik ga liever duurzaam met mijn spullen om. :)
eMMC en UFS geheugen zijn daar ongeveer net zo goed/slecht tegen beveiligd als de gemiddelde consumenten SSD dus ik denk dat het wel meevalt, maar de kans is inderdaad wel aanwezig en ik ga ook liever zorgvuldig met mijn spullen om dus eerst afsluiten en dan pas de stroom eraf zal altijd mijn voorkeur hebben! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-04 09:55
Mijn remote van de Shield Pro 2020 is kapot. Op de site van Nvidia is die niet leverbaar. Bij andere retailers heb ik ook geen geluk. Wie heeft misschien nog een idee waar deze te koop is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:36

Pierre

Van nature lui!

Beun schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 00:58:
Mijn remote van de Shield Pro 2020 is kapot. Op de site van Nvidia is die niet leverbaar. Bij andere retailers heb ik ook geen geluk. Wie heeft misschien nog een idee waar deze te koop is?
Je kan hem hier toch kopen https://www.amazon.com/gp/product/B08GNHJB6X

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Bedankt voor de tip. Ik heb helaas geen creditcard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 03:09
Beun schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 00:58:
Gewoon contact opnemen met de CS. Die zijn vaak heel coulant. Je hebt er toch gewoon garantie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Arjantje72 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:09:
[...]

Gewoon contact opnemen met de CS. Die zijn vaak heel coulant. Je hebt er toch gewoon garantie op?
Ik vrees dat ik geen garantie heb op het feit dat mijn zoontje van 1.5 de afstandsbediening vliegles heeft gegeven haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Beun schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:20:
[...]

Ik vrees dat ik geen garantie heb op het feit dat mijn zoontje van 1.5 de afstandsbediening vliegles heeft gegeven haha.
Ik zou gewoon contact opnemen, en zeggen wat er aan de hand is. Wie weet kunnen ze je wel helpen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:39
Arjantje72 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:27:
[...]

Je kunt met de afstandsbediening toch gewoon apps sluiten die op de achtergrond nog draaien?
Ik weet zo niet uit mijn hoofd welke button dat was.
De back of home of de actie knop lang indrukken.
Tweemaal op de home knop drukken en dan kan je apps killen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:06

Puck

W32.Deadcode.A

StGermain schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:33:
[...]

Tweemaal op de home knop drukken en dan kan je apps killen.
Nog makkelijker:
1. Settings
2. Remote & Accessoires
3. Customize Menu Button
4. Hold of Double Press: "Close all background apps"

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pierre schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:31:
Ik zou gewoon contact opnemen, en zeggen wat er aan de hand is. Wie weet kunnen ze je wel helpen.
Toen ik mijn adapter RMA deed werd er niet eens gevraagd om de oude naar ze op te sturen! :)

Als iedereen echter zijn door kids gesloopte afstandsbediening via RMA gaat omruilen dan zou het wel eens daarmee gauw afgelopen kunnen zijn... :/

Zoveel opties naast de originele remote : Koop toch gewoon wat leuks voor de kids en de originele houd je dan voor jezelf! :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
nero355 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:03:
[...]

Toen ik mijn adapter RMA deed werd er niet eens gevraagd om de oude naar ze op te sturen! :)

Als iedereen echter zijn door kids gesloopte afstandsbediening via RMA gaat omruilen dan zou het wel eens daarmee gauw afgelopen kunnen zijn... :/

Zoveel opties naast de originele remote : Koop toch gewoon wat leuks voor de kids en de originele houd je dan voor jezelf! :Y)
Mag ik vragen waar jij hem hebt aangemeld? Ik zag op de site wel iets met betrekking tot de klantenservice. Echter kreeg ik daar het antwoord dat ik de verkoopafdeling moet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beun schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:39:
Mag ik vragen waar jij hem hebt aangemeld? Ik zag op de site wel iets met betrekking tot de klantenservice. Echter kreeg ik daar het antwoord dat ik de verkoopafdeling moet hebben
Is alweer bijna twee jaar geleden zo te zien : nero355 in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

Dus het best wat ik kan doen is met je meezoeken op de website en dan kom ik hier op uit : https://www.nvidia.com/en-us/support/consumer/
En dan via de chat gedaan geloof ik... zoiets kan ik me nog wel herinneren in ieder geval... :$ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:45
nero355 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:03:
[...]

Wat was er met de adaper dan? Want daarvoor hebben ze een omruil ding op gezet omdat het EU opzetstuk iets mee was. Daarvoor kon je je toen bij Nvidia melden en kreeg je gratis een nieuw opzetstuk, no questions asked. Als je dus een RMA indiend voor een bekend euvel kan ik mij dus sowieso dat ze niet te moeilijk doen over het opsturen van een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik had last van vage crashes dus dat was mijn verdachte #1 :)

Maakte ook teveel herrie als je dichtbij het ding stond hoorde je hem zoemen/PWM buzz en zo...
Want daarvoor hebben ze een omruil ding op gezet omdat het EU opzetstuk iets mee was. Daarvoor kon je je toen bij Nvidia melden en kreeg je gratis een nieuw opzetstuk, no questions asked. Als je dus een RMA indiend voor een bekend euvel kan ik mij dus sowieso dat ze niet te moeilijk doen over het opsturen van een nieuwe.
Klopt, maar als het goed is heb ik destijds duidelijk verteld wat het probleem was dus ik ga daar effe niet van uit :)

Op dat moment was dat hele verhaal ook alweer één jaar oud ongeveer als ik me niet vergis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Beun schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:11:
[...]

Prepaid / virtuele creditcard?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
nero355 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:49:
[...]

Is alweer bijna twee jaar geleden zo te zien : nero355 in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

Dus het best wat ik kan doen is met je meezoeken op de website en dan kom ik hier op uit : https://www.nvidia.com/en-us/support/consumer/
En dan via de chat gedaan geloof ik... zoiets kan ik me nog wel herinneren in ieder geval... :$ :X
Yep via de chat inderdaad :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Santiago512
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-06 19:45
Michael Knight schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:18:
[...]

Prepaid / virtuele creditcard?
Of bij de Lidl een Amazon cadeaukaart kopen....

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Ahh.. Nederlanders en hun CC vrees...

Is het weer zover ?! :P :+

Dat gekke ding zit bij mij gewoon in het pakket van mijn bankrekening GRATIS inbegrepen! :Y)
Zou niet meer zonder kunnen voor PayPal/Amazon en nog wat andere meuk zo nu en dan! 8) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
nero355 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:43:

Dat gekke ding zit bij mij gewoon in het pakket van mijn bankrekening GRATIS inbegrepen! :Y)
Zou niet meer zonder kunnen voor PayPal/Amazon en nog wat andere meuk zo nu en dan! 8) :*)
Ik heb nooit de behoefte gehad om er één aan te vragen. PayPal staat gekoppeld aan mijn bankrekening. Heb nu alleen dit issue met Amazon.com :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

nero355 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:43:

Can not live without the damn thing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Beun schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:34:
Ik heb nooit de behoefte gehad om er één aan te vragen.
Beun schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:11:
Does not compute. Je hebt nu kennelijk de behoefte om er één te krijgen (of een genoemd alternatief). ;)

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 04-04-2021 01:32 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 07:38
bruce. schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:16:
Een kennis van me heeft de nvidia shield pro 2019 nieuw model.
Het volgende doet zich voor .
met Prime video zijn de ondertitels zonder schaduw randje,
de ondertitels zijn dan moeilijk te lezen bij lichte achtergrond.
Als je de instellingen neemt in prime zelf zie je dat je dat kan aanpassen
maar na aanpassing blijft dat het zelfde wordt niet opgeslagen.
bij Discovery + zit er een kader om de ondertitels heen dat is bij
Disney + het zelfde hoe stel je dat in?
Op de sites van de streamingdiensten zie ik ook geen instellingen hiervoor.
Bij Netflix staan de ondertitels wel goed
We zijn nog steeds bezig maar we kunnen niet vinden waar
de instelling zit om de ondertitels aan te passen groot of kleiner maken schaduw en kader weghalen enz.
op de shield zelf waar zit dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArniD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:05
bruce. schreef op zondag 4 april 2021 @ 11:56:
[...]

We zijn nog steeds bezig maar we kunnen niet vinden waar
de instelling zit om de ondertitels aan te passen groot of kleiner maken schaduw en kader weghalen enz.
op de shield zelf waar zit dat?
Dat kan je vinden op de volgende plek:

Engels:
Settings > Device Preferences > Accessebility > Captions

Nederlands:
Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Toegankelijkheid > Ondertiteling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
ArniD schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:46:
[...]

Dat kan je vinden op de volgende plek:

Engels:
Settings > Device Preferences > Accessebility > Captions

Nederlands:
Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Toegankelijkheid > Ondertiteling
Thx.
morgen gaan we het proberen kan daar ook het kader weg gehaald
worden en schaduw om de ondertitels heen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bruce. schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:49:
[...]
Thx.
morgen gaan we het proberen kan daar ook het kader weg gehaald
worden en schaduw om de ondertitels heen?
Dat kan daar allemaal ja, soms moet je even iets activeren om het vervolgens weer uitgezet te kunnen krijgen, maar wat je aanhaalt kan daar allemaal worden aangepast.

Maaaaaaar, dat gaat alleen op voor de apps die daarop terugvallen, dus geldt niet voor elke streaming app.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
hardware-lover schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:47:
[...]

Dat kan daar allemaal ja, soms moet je even iets activeren om het vervolgens weer uitgezet te kunnen krijgen, maar wat je aanhaalt kan daar allemaal worden aangepast.

Maaaaaaar, dat gaat alleen op voor de apps die daarop terugvallen, dus geldt niet voor elke streaming app.
Het gaat om de apps prime video, Disney plus,
Discovery plus, bij Netflix staan de ondertitels al goed wel vreemd dat bij Netflix hel al goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bruce. schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:01:
[...]
Discovery plus, bij Netflix staan de ondertitels al goed wel vreemd dat bij Netflix hel al goed staat.
De ondertitels voor Netflix kunnen via de Netflix website per aangemaakt profiel worden ingesteld. Zo heeft het profiel van mijn vrouw, als voorbeeld, joekels van ondertitels in een grijze rechthoek. Anders kan zij ze niet goed lezen (tegen een lichte achtergrond).

Amazon Prime Video heeft eveneens de mogelijkheid om de ondertiteling aan te passen via de Prime website, je kunt daar een paar voorkeuren beschikbaar hebben, die vervolgens selecteerbaar tijdens afspelen zijn binnen de app, maar soms is dit apparaat afhankelijk of deze wel of niet te gebruiken zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
hardware-lover schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:19:
[...]

De ondertitels voor Netflix kunnen via de Netflix website per aangemaakt profiel worden ingesteld. Zo heeft het profiel van mijn vrouw, als voorbeeld, joekels van ondertitels in een grijze rechthoek. Anders kan zij ze niet goed lezen (tegen een lichte achtergrond).

Amazon Prime Video heeft eveneens de mogelijkheid om de ondertiteling aan te passen via de Prime website, je kunt daar een paar voorkeuren beschikbaar hebben, die vervolgens selecteerbaar tijdens afspelen zijn binnen de app, maar soms is dit apparaat afhankelijk of deze wel of niet te gebruiken zijn.
OK hoop wel dat het lukt dat het aangepast kan worden want nu vind ik bij deze genoemde apps de ondertitels niet mooi zeker bij prime zonder schaduw randje en bij die andere een grijs kader......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
bruce. schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:42:
[...]

OK hoop wel dat het lukt dat het aangepast kan worden want nu vind ik bij deze genoemde apps de ondertitels niet mooi zeker bij prime zonder schaduw randje en bij die andere een grijs kader......
De ondertiteling voor Amazon Prime Video kun je inderdaad instellen via de primevideo-website, maar helaas werken de rand-instellingen in mijn ervaring alleen als je via een webbrowser kijkt. In de apps op al mijn andere apparaten worden de randen genegeerd.
Overigens heeft het lettertype tegenwoordig standaard wel enige schaduw, maar afhankelijk van hoe helder/fel het beeld is zie je daar weinig van.

Disney+ maakt gebruik van de apparaatinstellingen voor de ondertiteling. Op de Shield kun je een lettertype kiezen met een randje en dat wordt ook netjes getoond.
(In tegenstelling tot de Xbox; die negeert hierbij zijn eigen instellingen en laat geen rand zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:33
bruce. schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:01:
[...]

Prime is nooit consequent.
Ene keer wel randen zichtbaar, ander keer niet.
Zit je serie te kijken, eerste die je kijkt geen randen en 2de die je kijkt heeft het ineens wel.
Soms zelfs verschillend of je via tv app kijkt, of shield. Beide een app :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-05 13:24
Korte vraag, maar misschien niet zo simpel als ik hoop...

Momenteel heb ik een Wetek Hub met Libreelec/Kodi als Mediaplayer. Voor op m'n 1080 plasma voldeed die perfect, op constante irritaties met de afstandsbediening na. (IR receiver die erin zit is gewoon niet goed, ook niet in combinatie met de Harmony 1100.)

Nu heb ik gisteren echter een LG OLED (55E8, dus niet het allernieuwste model) op de kop getikt, en gaat er nu dus de wereld van 4K en HDR,... open.

Ik wens gewoon een zo simpel mogelijke, goed gesupporte Kodi installatie te hebben, dus het lijkt me dat ik bij de shield aan het juiste adres ben, met nog een hoop leuke extra mogelijkheden. (Geforce now prikkelt me bvb wel om eens occasioneel een game te spelen, ben afgehaakt nadat zelfs consoles als ik ze dan eens in de maand aanzet weer eerst 20GB moeten gaan updaten).

Daarom enkele vragen:
- ik heb een Shield Pro 2017 gevonden. Deze spreekt me aan vanwege de ingebouwde IR ontvanger voor de Harmony, en de 500GB hdd.
M'n netwerk is namelijk niet snel genoeg om betrouwbaar de hoogste Bitrates te streamen, dus die zouden dan tijdelijk van de NAS klaargezet kunnen worden op de interne hdd.
Mis ik met een 2017 Pro iets wezenlijk Tov. Een 2019 versie?

- Is het mogelijk te zorgen dat de Shiel rechtreeks naar Kodi boot? (Het moet gezonsvriendelijk zijn.)
Zo ja, is dit dan de Android Kodi, of moet je dan bvb een open/libreelec kodi flashen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-06 09:51
@FORZAM Een verschil wat ik zelf ervaren heb is dat de Shield 2017 geen ondersteuning heeft voor Dolby Vision. Wanneer een dergelijke video wordt afgespeeld kloppen de kleuren niet. Verder een probleemloze unit voor Kodi en het afspelen van 4K HDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
FORZAM schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:58:
- ik heb een Shield Pro 2017 gevonden. Deze spreekt me aan vanwege de ingebouwde IR ontvanger voor de Harmony, en de 500GB hdd.
De harmany hub modellen werken ook met bt, dan geen ir nodig voor een Shield. Heeft de 1100 dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
dragon2 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:38:
[...]

De harmany hub modellen werken ook met bt, dan geen ir nodig voor een Shield. Heeft de 1100 dat niet?
Nee, mijn 1100 werkt nog met een ir-blaster. En om nu ook nog een Harmony elite erbij te kopen zal momenteel iets te gortig worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
FORZAM schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:58:

Nu heb ik gisteren echter een LG OLED (55E8, dus niet het allernieuwste model) op de kop getikt, en gaat er nu dus de wereld van 4K en HDR,... open.
Jammer, had je beter direct een Sony 55A89 OLED 4K HDR kunnen kopen, daarop draait Kodi perfect.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
HereIsTom schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:57:
[...]

Jammer, had je beter direct een Sony 55A89 OLED 4K HDR kunnen kopen, daarop draait Kodi perfect.
Tja, de pricewatch geeft aan dat die rond de €1300 zit. Ik heb exact de helft betaald voor mijn toestel als "New old stock".

Ik zou eigenlijk nog wachten met een OLED tot ik een Philips met ambilight voor €1000 of minder zou vinden, maar toen dit koopje verscheen heb ik niet getwijfeld...

Eigenlijk voldoet m'n Wetek nog hoor, maar als ik net zoals met m'n vorige tv 8 jaar ga doen kan ik evengoed nu een nieuwe Mediaplayer erbij kopen en opzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FORZAM schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:45:
Nee, mijn 1100 werkt nog met een ir-blaster. En om nu ook nog een Harmony elite erbij te kopen zal momenteel iets te gortig worden :)
Je weet dat je ook gewoon een FLIRC kan gebruiken om elke Shield TV met USB van een infraroodaansluiting te voorzien? Zie de topicstart voor tips.

Ik gebruik dat zelf bijvoorbeeld. Getest met de Shield 2017 en Shield Pro 2019 (alle modellen die wel USB maar geen IR ontvanger hebben). Werkt perfect.

[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 07-04-2021 13:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FORZAM
The Zep Man schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:10:
[...]
Je weet dat je ook gewoon een FLIRC kan gebruiken om elke Shield TV met USB van een infraroodaansluiting te voorzien? Zie de topicstart voor tips.

Ik gebruik dat zelf bijvoorbeeld. Getest met de Shield 2017 en Shield Pro 2019 (alle modellen die wel USB maar geen IR ontvanger hebben). Werkt perfect.
Yes, had ik ook al gevonden, maar is dan weer eens een extra item dat ik dien bij aan te kopen en op te zetten.

In ieder geval, hartelijk dank voor alle antwoorden, ik heb uitindelijk een goedkope 2015 Pro gekocht.

Deze had voor mij volgende voordelen ten opzichte van de 2019 Pro:

- Goedkoper (I know, 2dehands vs. nieuw is geen eerlijke vergelijking)
- Ingebouwde 500GB opslag is voor mij interessant
- Ingebouwde IR is voor mij interessant.

Dat woog bij mij harder door dan de volgende voordelen van de 2019:
- Betere chipset (Waar ik niet veel van zie dat dit effectief real-life voordelen oplevert
- Dolby Atmos support (M'n receiver ondersteunt dit ook niet)
- Dolby Vision (Dat was zowat het grootste twijfelpunt, maar ik zie maar weinig content die het heeft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Chanfan schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:49:
Ik weet niet of het hier al is gepasseerd...

Ik heb een LG Oled met Web OS en onlangs een nvidia Shield TV pro 2019 geïnstalleerd. Als ik Netflix app van mijn LG vergelijk met die van de Shield is die van LG veel scherper en het beeld mooier. De ondertitels op de LG app zijn ook veel scherper dan die van de Shield. De instellingen van de TV zijn dezelfde. Het geluid en beeld van zowel de LG app als die van de shield lopen via een receiver. Ik weet niet of dit ermee te maken heeft...
Heeft te maken met het feit dat de Shield de UI en ondertiteling in 1080p rendert i.t.t. WebOS. Is een bekende klacht op Reddit en kan je helaas niks aan doen. Dit was voor mij ook een enorme tegenvaller toen ik de Shield Pro kocht eind 2019. Was van plan de AppleTV 4K (met 4k UI) te vervangen maar dat is dus mede door de blurry UI nooit helemaal gebeurd. Gebruik de Shield Pro nu eigenlijk puur om truehd remuxes af te spelen.. Erg jammer want op papier was het de ultieme streaming box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06 18:10

TRaSH

koffie ?

Truehd remuxes kan ook met de 2015 model

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chanfan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 10:02
Frank schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:22:
[...]

Heeft te maken met het feit dat de Shield de UI en ondertiteling in 1080p rendert i.t.t. WebOS. Is een bekende klacht op Reddit en kan je helaas niks aan doen. Dit was voor mij ook een enorme tegenvaller toen ik de Shield Pro kocht eind 2019. Was van plan de AppleTV 4K (met 4k UI) te vervangen maar dat is dus mede door de blurry UI nooit helemaal gebeurd. Gebruik de Shield Pro nu eigenlijk puur om truehd remuxes af te spelen.. Erg jammer want op papier was het de ultieme streaming box.
Bedankt. Ongelooflijk dat het na 2 jaar nog altijd niet is opgelost. Bij HD programmering zijn de ondetitels inderdaad blurry. Maar bij 4K series in films zijn de ondertitels gewoon normaal. Valt wel op dat dit wel enkel bij Netflix is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Chanfan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:06:
Bedankt. Ongelooflijk dat het na 2 jaar nog altijd niet is opgelost.
Misschien valt er niets op te lossen. Mogelijk wordt de gehele UI van Android TV op de Shield TV in 1080p gerenderd. Mogelijk is er een oplossing. Die schijnt op de Shield TV 2019 traag te zijn, maar zou op de Pro geen significante problemen moeten vormen.

[edit]
Even getest op een 65 inch OLED TV. Met een Shield TV Pro 2019 in Disney+ en Netflix is de ondertiteling vlijmscherp en wordt echt op 4k gerenderd. Dat zie je als je met je neus op het scherm zit.

[edit2]
Kijken jullie wel daadwerkelijk 2160p content? Bij Netflix op 1080p wordt het blokkerig.

[edit3]
Fix maakt de UI scherper van Android TV (met wat kleine glitches: startup logo, iconen van apps in het bovenste menu), maar niet de ondertiteling voor 1080p videomateriaal op Netflix.

[edit4]
Disney+ rendert ondertiteling wel in 2160p, ook als iets met een lagere resolutie wordt afgespeeld. Dit werkt echter enkel met de genoemde fix. Anders is de ondertiteling nog steeds van lagere kwaliteit.

Geef niet de schuld aan de Shield TV, maar aan de applicatiebakkers. Die bakken er niets van. ;)

[ Voor 54% gewijzigd door The Zep Man op 08-04-2021 18:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The Zep Man schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:10:
Geef niet de schuld aan de Shield TV, maar aan de applicatiebakkers. Die bakken er niets van. ;)
Dank u meneer die ooit met die apps zooi aankwam en de heren die vervolgens allerlei troep zoals Electron hebben bedacht! :F

Één grote blij! :X _O- :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:26

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik zat hier altijd met het probleem dat ik op de Shield via de Plex client nooit de lokale content van mijn Plex server op dezelfde Shield kon zien: zo'n driehoekje met uitroepteken. Wel gewoon vanaf andere apparaten en via internet dus de server werkte prima.

Geen idee of het via een Plex of nVidia update is verholpen maar gisteren kon ik ineens wel de lokaal gehoste content bekijken vanaf de Shield zelf!

Hier dus ook een grote blij :)

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
Gisteren de flirc ontvangen voor mijn oude Logitech One werkt perfect.
Bedankt @The Zep Man voor de tip in je OP :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:23

Pindamann

Human

Ik heb sinds vandaag de Shield Pro. Eerste indrukken zijn goed. De TV YT app had soms moeite met drukke 4k of zelfs 1440p beelden waar erg veel detail in zat. Dit komt soms voor bij het kijken van beelden van spellen met gedetailleerde textures bijv. Nu lijkt alles met gemak te werken

Refresh rate
We gebruiken hem uitsluitend voor NLZiet, Netflix, Youtube, Twitch. Ik was even bang voor het refresh rate gedoe, maar ik denk dat het minder van toepassing is omdat ik graag een beetje interpolatie van de TV (Sony XD9305) gebruik. Dus ik heb juist liever dat ie de refresh rate niet vast zet op 24-25hz.

Optionele HDR (pluspunt)
Ook iets dat opgelost is, is dat ik nu HDR uit kan laten. Ik gebruik een HDMI poort van de TV die geen HDR ondersteunt. Dat is een plus, want op een Netflix krijg je HDR vaak mee als je per maand stopt en start. De (LCD) TV forceert dan HDR instellingen waar enorme blooming door de local dimming ontstaat. Zonder HDR en met 'low' local dimming geeft de TV veel mooier beeld.

CEC / 1 afstandsbediening
Het is prettig dat TV aan-uit, boxen aan/uit/volume allemaal goed werkt. Dus ik heb nu alleen de shield afstandsbediening nodig.

En de afstandsbediening werkt zonder IR _/-\o_ . De normale TV afstandsbediening moest je extreem precies richten. Ik snap dat soort usability fails niet zo goed. De vorm van de afstandsbediening en het knoppenaanbod is trouwens perfect!

[ Voor 61% gewijzigd door Pindamann op 10-04-2021 22:05 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:21
Dus voor jou is de Shield een oplossing voor een slechte TV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pindamann schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:05:
De normale TV afstandsbediening moest je extreem precies richten. Ik snap dat soort usability fails niet zo goed. De vorm van de afstandsbediening en het knoppenaanbod is trouwens perfect!
Let op dat dat ook kan komen door de afstandsbediening die met de TV meegeleverd wordt, en niet per se door de TV zelf. ;)

De meningen over de Shield TV afstandsbedieningen en ervaringen met CEC verschillen nogal. Zelf gebruik ik liever een infrarood Harmony afstandsbediening. Dat ding lijkt IR LEDs te hebben met een uitstraalhoek van 170 graden, en wordt altijd opgepikt. :+

[ Voor 25% gewijzigd door The Zep Man op 11-04-2021 10:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wel handig is de app Button Mapper. Een mute knop zit er bijvoorbeeld niet op, dus de volume-down knop zo geremapped dat als je die even indrukt dan gaat het geluid uit.

De Netflix knop geremapped naar Youtube, en als je er op dubbelklikt start de Ziggo app. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:23

Pindamann

Human

Rallye schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:09:
Ja je zou kunnen samenvatten dat de reden voor de aanschaf voor mij het volgende is:
- oplossen van haperen van sommige Youtube videos waarbij de bitrate vermoedelijk te hoog is
- mogelijkheid om HDR uit te laten in Netflix omdat de TV beter beeld geeft in mijn ogen in SDR mode
- snelheid van apps/ui

De Pro versie is mogelijk wat overkill, maar ik had geen zin in enige concessie :)
The Zep Man schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:05:
[...]
Let op dat dat ook kan komen door de afstandsbediening die met de TV meegeleverd wordt, en niet per se door de TV zelf. ;)
Yes, dat zou maar zo kunnen, maar feit is dat je een TV hebt die lastig te bedienen is dan :)

CEC lijkt goed te werken als de luidsprekers mee aan gaan. Dat lijkt soms niet te gebeuren trouwens, wat wel een beetje irritant is :/ Heb nog even getest met pass through via de speakers, maar die ondersteunt helaas tot 1080p (Philips Fidelio E5)

[ Voor 73% gewijzigd door Pindamann op 11-04-2021 14:02 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • +3 Henk 'm!
The Zep Man schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:05:
Zelf gebruik ik liever een infrarood Harmony afstandsbediening. Dat ding lijkt IR LEDs te hebben met een uitstraalhoek van 170 graden, en wordt altijd opgepikt. :+
Ik ook! 8)

Maar...

https://support.logi.com/...unity/posts/1500000658341
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Rallye schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:09:
Dat is toch de reden dat wel met zijn allen dat ding kopen :? :+

Ik heb die van mij zelfs gekocht VOORDAT ik een gloednieuwe TV kocht! >:) _O- :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:31:
Dat is toch de reden dat wel met zijn allen dat ding kopen :? :+
Deels dit, maar ook voor uniformiteit op meerdere locaties waar ik mijn content nuttig, ondanks de verschillende randapparatuur per locatie.

En over Harmony, dat is jammer. Ik hoop dat Logitech zich aan de belofte houdt om de diensten en ondersteuning aan te blijven bieden zolang men het blijft gebruiken. Het enige alternatief dat ik zie om bricks te voorkomen is de serverkant en IR database opensource te maken. Dat zou netjes zijn, want die database is ook grotendeels opgebouwd met hulp van de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkie_Noga
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 31-01 08:42
Hallo mede tweakers!

Ik geniet enorm van de Shield TV Pro op het moment. Wat een onwijs tof kastje is het! Heerlijk vanaf de bank (af en toe) Red Dead Redemption 2 op ultra settings spelen, met het gemak van een controller.

Ik ben in het bezit van een Bluesound Powernode 2i welke fantastisch stereo geluid overbrengt op mijn passieve speakers. Sinds een paar dagen heb ik mijn audio opstelling uitgebreid dmv 2 Pulse Flex 2i speakers. Ik heb in de Bluos app een surround opstelling gemaakt. Heerlijk genieten van films, series enz in dolby!

Alleen wat ik niet voor mekaar krijg is het gamestream gedeelte in Dolby krijgen. via SteamLink, Moonlight of de reguliere gamestream(welke ik het prettigst vind werken) blijf ik stereo geluid houden. (ook ingame settings staan op 5.1)

Ik heb via de Pc de NVIDIA HDMI OUT geconfigureerd op 5.1 luidsprekers, mag niet baten. Verder heb ik alle audio settings in shield zo gezet dat hij de sources door kan zetten, ook dat mag niet baten.

Alleen gamestream weigert dus audio in 5.1 door te zenden. Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Powernode staat in ARC via mijn tv, de shield op een reguliere hdmi poort (en geeft in plex, disney, netflix etc gewoon dolby). TV is een Sony. KDL48WD650.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pikkie_Noga schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:14:
Alleen gamestream weigert dus audio in 5.1 door te zenden. Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Powernode staat in ARC via mijn tv, de shield op een reguliere hdmi poort (en geeft in plex, disney, netflix etc gewoon dolby). TV is een Sony. KDL48WD650.
ARC is je probleem. Via ARC kan enkel stereo PCM, Dolby Digital of DTS (met sommige TV's) doorgegeven worden.

Zie de topicstart. Spellen (gestreamd of direct gespeeld op de Shield TV) kunnen enkel 5.1 of 7.1 kanaals geluid gebruiken via PCM. Dat werkt niet via ARC, want dat kan enkel 2 kanaals geluid aan met PCM. Shield TV 2019 modellen kunnen audio/video streams naar Dolby Digital 5.1 encoderen, maar niet 'live' programmatuur (zoals spellen/andere applicaties).

Met je Powernode zijn er wat oplossingen voor 5.1/7.1 geluid. Je kan een nieuwe TV kopen met eARC ondersteuning (wat wel door jouw Powernode ondersteund wordt), of mogelijk iets met een HDMI splitter doen.

[ Voor 41% gewijzigd door The Zep Man op 14-04-2021 07:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:47:
Shield TV 2019 modellen kunnen audio/video streams naar Dolby Digital 5.1 encoderen, maar niet 'live' programmatuur (zoals spellen/andere applicaties).
Wat best wel gek is eigenlijk, want Nvidia wist in het nForce2 tijdperk prima hoe dat moest! :)

En er zijn nog steeds een aantal moederborden met een suf RealTek chipje elke generatie tekoop dat aan DTS Connect en zo doet! :o

Raar, maar waar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:36:
Wat best wel gek is eigenlijk, want Nvidia wist in het nForce2 tijdperk prima hoe dat moest! :)
Klopt. De enige echte hardwarematige Dolby Digital Live implementatie. Een voorloper ervan werd gebruikt in de originele Xbox, toen de naam 'Dolby Digital Live' nog niet eens bestond.

Dolby Multistream Decoder MS12 is volgens mij een softwarematige oplossing, en volgens Nvidia ongeschikt om live PCM van bijvoorbeeld spellen te encoderen door de vertraging die het oplevert. Voor video kan die vertraging natuurlijk gecompenseerd worden, wat de Shield TV dan ook intern doet.
En er zijn nog steeds een aantal moederborden met een suf RealTek chipje elke generatie tekoop dat aan DTS Connect en zo doet! :o
En Creative geluidskaarten. En C-Media geluidskaarten. En een paar Asus kaarten die volgens mij C-Media chipsets gebruiken. Ik heb ooit nog een Auzentech X-Fi Prelude gehad. Maar ook bij al die kaarten (en de Realtek chips) is het allemaal in software.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 15-04-2021 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp232
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-01-2024
sinds vorig weekend eigenaar van een shield pro en ben nog niet helemaal enthousiast.

gezien de apps van netflix en prime wel goed zijn op mijn LG BX is / was het vooral de bedoeling om de shield te bruiken met vlc en kodi.

heb moeten de boel verbinden met earc omdat ik lip sync issues heb (met al bronnen, dus niet specifiek mijn shield). lip sync nu wel opgelost maar ik verlies, door het gebrek aan passthrough, de "originele" dts-tracks.

kodi zet de dts om naar dolby digital (nog niet gevonden om om te zetten naar pcm 5.1) vlc zet de dts wel al om naar PCM 5.1

waar ik me wel aan stoor, en wat mijn enthousiasme heel erg doet bekoelen, is een soort van judder / stutter die ik heb op zowel kodi als vlc. het komt misschien om de 2 minuten voor. zou nog wat meer moeten zoeken of ik iets kan oplossen met de beeldfilters van mijn LG BX.

iemand ervaring met dit probleem? ik had liever plex niet gebruikt (omdat ik liever mijn pc niet gebruik voor dit) maar als het niet anders kan.... de content staat momenteel op een snelle samsung ssd van 1tb, veronderstel dat dit de stutter / judder niet zal veroorzaken?

op basis van mijn huidige ervaringen toch wel ergens spijt dat ik 205 euro ervoor heb betaald gezien de stutter / judder/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
warp232 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:04:
sinds vorig weekend eigenaar van een shield pro en ben nog niet helemaal enthousiast.

gezien de apps van netflix en prime wel goed zijn op mijn LG BX is / was het vooral de bedoeling om de shield te bruiken met vlc en kodi.

heb moeten de boel verbinden met earc omdat ik lip sync issues heb (met al bronnen, dus niet specifiek mijn shield). lip sync nu wel opgelost maar ik verlies, door het gebrek aan passthrough, de "originele" dts-tracks.

kodi zet de dts om naar dolby digital (nog niet gevonden om om te zetten naar pcm 5.1) vlc zet de dts wel al om naar PCM 5.1

waar ik me wel aan stoor, en wat mijn enthousiasme heel erg doet bekoelen, is een soort van judder / stutter die ik heb op zowel kodi als vlc. het komt misschien om de 2 minuten voor. zou nog wat meer moeten zoeken of ik iets kan oplossen met de beeldfilters van mijn LG BX.

iemand ervaring met dit probleem? ik had liever plex niet gebruikt (omdat ik liever mijn pc niet gebruik voor dit) maar als het niet anders kan.... de content staat momenteel op een snelle samsung ssd van 1tb, veronderstel dat dit de stutter / judder niet zal veroorzaken?

op basis van mijn huidige ervaringen toch wel ergens spijt dat ik 205 euro ervoor heb betaald gezien de stutter / judder/
Op al gelezen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• warp232
oeps neen, daar staat wel handige stuff in. will do, dank je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Neem alles even goed door (ook in TS), want Kodi kan gewoon DD of DTS doorgeven. Ik krijg dan ook een DTS-logo te zien op mijn receiver i.p.v. een DD-logo. Waarschijnlijk staat er nu ergens iets ingesteld waardoor _alles_ omgezet wordt naar een DD5.1 signaal.. B)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Michael Knight schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 00:33:
Neem alles even goed door (ook in TS), want Kodi kan gewoon DD of DTS doorgeven. Ik krijg dan ook een DTS-logo te zien op mijn receiver i.p.v. een DD-logo. Waarschijnlijk staat er nu ergens iets ingesteld waardoor _alles_ omgezet wordt naar een DD5.1 signaal.. B)
@warp232 gebruikt (e)ARC op een moderne LG TV. Moderne LG TV's geven geen DTS geluidsformaten door.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 16-04-2021 07:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

The Zep Man schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:51:
[...]
@warp232 gebruikt (e)ARC op een moderne LG TV. Moderne LG TV's geven geen DTS geluidsformaten door.
Dat is dan knap verrot.. bij andere merken kan dat wel gewoon :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• warp232
Bedankt voor jullie reacties!

klopt wat The Zep Man schrijft, lukt niet door LG. @Michael Knight ook geen ondersteuning voor dts meer op samsung trouwens, hallucinant in feite. Op sony wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 10:48
Dolby lijkt hier dominant te worden ten nadele van DTS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
goofer_nieuw schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:24:
Dolby lijkt hier dominant te worden ten nadele van DTS?
Het betreft enkel (e)ARC. De meeste mensen met een receiver die DTS ondersteunt zullen hun apparatuur daar wel direct op aansluiten.

In het streaminglandschap is Dolby Digital Plus inderdaad dominant. Dat maakt mij overigens niet veel uit. Ik moet de eerste dubbelblindtest nog zien die voor reguliere filmmedia een verschil toont tussen de verschillende lossy en lossless meerkanaalsformaten. Zolang het formaat functioneel doet wat het moet doen, is het in de praktijk goed genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp232
The Zep Man schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:42:
[...]
Het betreft enkel (e)ARC. De meeste mensen met een receiver die DTS ondersteunt zullen hun apparatuur daar wel direct op aansluiten.
inderdaad rechtstreeks aansluiten heeft een pak voordelen (meer hdmi poorten, toegang tot instellingen receiver etc) was het niet van die lip sync crap ik maakte ook geen gebruik van earc

Acties:
  • +1 Henk 'm!
warp232 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:48:
inderdaad rechtstreeks aansluiten heeft een pak voordelen (meer hdmi poorten, toegang tot instellingen receiver etc) was het niet van die lip sync crap ik maakte ook geen gebruik van earc
Wat voor receiver heb je?

En de Shield TV heeft deels de mogelijkheid om lip sync problemen op te lossen. Zie de topicstart. Misschien kan je daar nog wat mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 10:48
The Zep Man schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:42:
[...]
Klopt. Ik heb een samsung TV van voor 2018. Dus alleen ARC. Shield 2019 (non PRO) direct op LG soundbar voor Dolby Atmos en DTS. Werkt prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp232
The Zep Man schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:50:
[...]
Wat voor receiver heb je?

En de Shield TV heeft deels de mogelijkheid om lip sync problemen op te lossen. Zie de topicstart. Misschien kan je daar nog wat mee?
Marantz 1711. Met mijn vorige marantz in combinatie met mijn panasonic plasma was het 1 keer bijstellen en alles werkte perfect. Bij die LG is het rampzalig, lijkt te schommelen afhankelijk van film tot film en van bron tot bron (uhd speler, blu-ray speler, ps4 en xbox) Heb het opgegeven. Als ik enkel of vooral die shield zou gebruiken dan ging ik het nog eens proberen shield - receiver - tv maar is niet het geval. Kijk nog altijd vooral blu-rays

Heb trouwens nog een vraagje, als ik af en toe mijn shield zou willen verbinden aan mijn plasma (zonder surround) moet ik dan weer alle instellingen van de shield veranderen (ivm passthrough, ondersteunde geluidsformaten etc) of maken de instellingen niet veel uit omdat het gewoon beeld en geluid via hdmi op tv is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
warp232 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:23:
Heb trouwens nog een vraagje, als ik af en toe mijn shield zou willen verbinden aan mijn plasma (zonder surround) moet ik dan weer alle instellingen van de shield veranderen (ivm passthrough, ondersteunde geluidsformaten etc) of maken de instellingen niet veel uit omdat het gewoon beeld en geluid via hdmi op tv is?
Als op de Shield TV de geluidsinstellingen op 'auto' zijn ingesteld, dan zou je als het goed is niets aan hoeven te passen. Je kan het makkelijk controleren. Bij 5.1 geluid in films zal dialoog slecht te verstaan zijn bij het ontbreken van een middenkanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain

Je kan plex installeren en vanaf de schijf je content laten spelen, gewoon configureren op een browser met app.plex.tv De beeldkwaliteit van plex vind ik zwaar superieur aan die van kodi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp232
StGermain schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:30:
[...]

Je kan plex installeren en vanaf de schijf je content laten spelen, gewoon configureren op een browser met app.plex.tv De beeldkwaliteit van plex vind ik zwaar superieur aan die van kodi.
merci voor je reactie!

heb plex staan op mijn pc en nog gebruikt om te streamen naar mijn ps4, was meestal goed van kwaliteit ja. Laatste keer wel wat buffer gedoe. Plex nog niet gebruikt op de shield omdat ik niet goed wist hoe het werkte met de combinatie library die ik heb via pc / content afspelen van shield + ssd. Initieel vond ik ook het gebrek aan ondersteuning voor dts een belemmering (maar die heb ik nu ook niet door de earc passthrough crap) ga eens werk van maken om plex te proberen op shield dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-05 13:58
Ik beschik sinds deze week over Shield TV Pro (2019). Flirc is onderweg, dus vanaf vanavond als het goed is mijn gehele set-up weer bedienen met de Logitech Harmony 950. Dank voor de goede OP in dat kader!

Nu heb ik nog wel een vraag: ter vervanging van mijn huidige Pol Omni SB2, is een Sonos Arc onderweg (mede vanwege gehele Sonos-family die goed aansluit bij toekomstige wensen). Uiteraard wil ik dan ook graag Atmos-geluid (even los van in hoeverre je daarvan kunt spreken bij een soundbar) realiseren. Mijn televisie echter (Samsung UE55KS7000) beschikt via 'One Link' (een soort HDMI-splitter/-hub) over enkel een Arc-HDMI. Die gaat dus geen Atmos doorgeven (toch?) Daarnaast heeft de Sonos maar één HDMI-poort, dus alles via de soundbar verbinden gaat ook niet.
Ik twijfel over wat nu de beste oplossing gaat zijn voor mijn situatie. Moet ik gaan voor een HDMI-splitter (en zo ja, welke) of is een receiver nodig om het gewenste (beste) resultaat te krijgen? Wat zijn in jullie ogen de opties voor deze set-up (Shield, TV en soundbar)? En wat moet ik eventueel nog veranderen als daar een KPN-box of Playstation aan wordt toegevoegd?

Heb me zo goed mogelijk ingelezen/verdiept, maar merk dat ik er zelf gewoonweg niet uitkom. Vandaar deze vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@mefjoew Met de juiste receiver heb je wel meer mogelijkheden, meer (HDMI) (eARC) aansluitingen en met boxen aangesloten echte surround en Atmos, wat je met een soundbar niet hebt.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:44
nero355 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:09:
[...]

Funny story :

Ik heb een Marantz versterker waarvan ik altijd dacht dat die 100% en puur alles 1:1 alles doorstuurde naar mijn TV maar op een bepaald moment moest ik alle instellingen opnieuw instellen/nalopen en wat bleek toen : NOPE.AVI _O- :+

Op bepaalde inputs had ik namelijk nog steeds een OSD overlay die het volume weergaf op het moment dat je die aanpast en ik dacht altijd dat het gewoon een HDMI handshake dingetje was, omdat ik nogal wat oudere apparaten had en zo...

Alles uitgezet en sindsdien prachtig 1:1 beeld vanaf elk bronapparaat! :*)
Was even in het topic aan het teruglezen, maar dit viel mij even op. Mijn versterker geeft ook gewoon een overlay voor volume, daarnaast kan ik hem informatie laten tonen over wat er qua source binnen komt en wat er uit gaat. Mijn versterker ondersteund wel 4K en Dolby vision. Het viel me wel op dat de volume balk paars is met dolby vision en blauw zonder.

Maar begrijp ik het goed dat ik nu mogelijk kwaliteit kwijt raak door mijn versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erwin537 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:44:
Was even in het topic aan het teruglezen, maar dit viel mij even op. Mijn versterker geeft ook gewoon een overlay voor volume, daarnaast kan ik hem informatie laten tonen over wat er qua source binnen komt en wat er uit gaat. Mijn versterker ondersteund wel 4K en Dolby vision. Het viel me wel op dat de volume balk paars is met dolby vision en blauw zonder.
Grappige feature! :)
Maar begrijp ik het goed dat ik nu mogelijk kwaliteit kwijt raak door mijn versterker?
Als je niks mist dan is er niks aan de hand!

Kom je echter bandbreedte tekort voor HD geluid of HDR of zo dan kunnen er twee dingen gebeuren :
- De Versterker is zelf zo slim om de Overlay GUI uit te schakelen op dat moment.
- De gebruiker moet zelf zo slim zijn om de Overlay GUI uit te schakelen op dat moment :)

Verder gewoon goed erop letten dat je niet onnodige "beeldverbeteraars" of upscaling functies aan hebt staan en dan komt het wel goed! d:)b
De beeldkwaliteit van plex vind ik zwaar superieur aan die van kodi.
Sorry, maar dat geloof ik niet!

Als alles goed is ingesteld dan hoort alles gewoon 1:1 op je TV te verschijnen met welke software dan ook! :)

[ Voor 13% gewijzigd door nero355 op 16-04-2021 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
[...]

Plex en Kodi sturen toch alleen het beeld door zonder aanpassingen?
Hoe kan Plex dan superieur beeld hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:44
nero355 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:59:
[...]

Grappige feature! :)

[...]

Als je niks mist dan is er niks aan de hand!

Kom je echter bandbreedte tekort voor HD geluid of HDR of zo dan kunnen er twee dingen gebeuren :
- De Versterker is zelf zo slim om de Overlay GUI uit te schakelen op dat moment.
- De gebruiker moet zelf zo slim zijn om de Overlay GUI uit te schakelen op dat moment :)

Verder gewoon goed erop letten dat je niet onnodige "beeldverbeteraars" of upscaling functies aan hebt staan en dan komt het wel goed! d:)b

[...]

Sorry, maar dat geloof ik niet!

Als alles goed is ingesteld dan hoort alles gewoon 1:1 op je TV te verschijnen met welke software dan ook! :)
Ah nee, ik krijg wel netjes dolby vision en atmos. Overigens was dolby vision wel een gezeik om te krijgen: juiste kabels, poorten en settings moesten echt even opgezocht worden en de versterker moest ook een update via USB krijgen (normaal gaat dat via internet - althans je kan kiezen maar waarom moeite doen met usb als het via internet kan). Dolby vision blijft ook gewoon werken als ik het volume wijzig én de OSD volume balk word dus ook gewoon zichtbaar.
4k upscaling heb ik op de versterker inderdaad wel uit gezet. Maarja, de shield doet dit gewoon al dus de versterker zou het sowieso nooit moeten doen omdat de input altijd al 4K is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 07:30
Ik heb nu sinds een half jaar de Nvidia Shield Pro en ik ben er zeer gelukkig mee.
Ik kijk nu al mijn media alleen nog maar via deze box. Zelfs live TV doe ik nu via de ZIggo app ipv de TV.

Wat mij alleen opvalt is dat in al deze tijd het aantal beschikbare apps voor Android TV bijna niet lijkt te wijzigen. Ik snap dat niet elke app geschikt is voor Android TV, maar er lijkt echt bijna niets bij te komen. Zeker nu er ook de nieuwe Chromecast is die dezelfde apps gebruikt zou ik meer populariteit verwachten.

Iemand die mij kan uitleggen waarom er niet meer apps bijkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Vanavond de Flirc binnengekregen. Alles ingesteld (zowel Flirc als AB) conform de link in de OP, maar de Shield reageert niet op mijn Logitech.. Iemand enig idee wat ik mogelijk verkeerd doe? Kan zo geen andere (non)-Tweakers vinden die dit niet gewoon voor elkaar kregen, dus voel me echt een ontzettende nitwit nu..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dyna18 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:28:
Wat mij alleen opvalt is dat in al deze tijd het aantal beschikbare apps voor Android TV bijna niet lijkt te wijzigen. Ik snap dat niet elke app geschikt is voor Android TV, maar er lijkt echt bijna niets bij te komen. Zeker nu er ook de nieuwe Chromecast is die dezelfde apps gebruikt zou ik meer populariteit verwachten.
De nieuwe Chromecast is/was een tijd lang nog niet officieel te koop in de Benelux. Tevens zijn de oudere modellen nog te koop. Dat maakt alles wat stroperiger.
Ze komen er wel, traag maar gestaag. Van F1TV is aangegeven dat er later dit jaar een Android TV applicatie komt. Ook zal Apple+ later wel voor Android TV in het algemeen uitkomen. Verder is de Ziggo GO applicatie voor Nederland ook relatief jong.

Helaas zijn er ook partijen die het nut niet inzien, zoals KPN. Dat komt mogelijk omdat de meeste mensen niet enthousiastelingen zijn en hun settopbox of ingebouwde applicatie in hun TV (die over zoveel jaar niet meer werkt) voldoende vinden.

Elk beetje zichzelf respecterend streamingplatform heeft al een Android TV applicatie uitgebracht, van CuriousityStream en discovery+ tot Netflix en Disney+. Het enige dat gebruikers kunnen doen is klagen bij degenen die het nog missen en stemmen met de portemonnee. ;)
mefjoew schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:31:
Vanavond de Flirc binnengekregen. Alles ingesteld (zowel Flirc als AB) conform de link in de OP, maar de Shield reageert niet op mijn Logitech.. Iemand enig idee wat ik mogelijk verkeerd doe? Kan zo geen andere (non)-Tweakers vinden die dit niet gewoon voor elkaar kregen, dus voel me echt een ontzettende nitwit nu..
Ik heb er stomtoevallig vandaag nog één geconfigureerd.

Reageert de Shield TV niet op de Flirc, of reageert de Flirc niet op je afstandsbediening? Werkt de Flirc wel in een PC als je bijvoorbeeld de pijltjestoetsen of de cijfers gebruikt van je afstandsbediening? Wat voor afstandsbediening gebruik je?

[ Voor 28% gewijzigd door The Zep Man op 16-04-2021 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dyna18 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:28:
Ik heb nu sinds een half jaar de Nvidia Shield Pro en ik ben er zeer gelukkig mee.
Ik kijk nu al mijn media alleen nog maar via deze box. Zelfs live TV doe ik nu via de ZIggo app ipv de TV.

Wat mis je eigenlijk op dit moment?

Een Apple tv app is er nog niet voor de Shield en anderen maar deze zou er wel gaan komen. Inmiddels is deze er wel voor de nieuwe Google TV (die ook over een Android TV OS beschikt maar dan in versie 10), en al wat langer voor Fire TV.

Dus, wat zou je nog graag zien wat je nu mist?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
The Zep Man schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:37:
[...]
De nieuwe Chromecast is/was een tijd lang nog niet officieel te koop in de Benelux. Tevens zijn de oudere modellen nog te koop. Dat maakt alles wat stroperiger.

[...]
Ze komen er wel, traag maar gestaag. Van F1TV is aangegeven dat er later dit jaar een Android TV applicatie komt. Ook zal Apple+ later wel voor Android TV in het algemeen uitkomen. Verder is de Ziggo GO applicatie voor Nederland ook relatief jong.

Helaas zijn er ook partijen die het nut niet inzien, zoals KPN. Dat komt mogelijk omdat de meeste mensen niet enthousiastelingen zijn en hun settopbox of ingebouwde applicatie in hun TV (die over zoveel jaar niet meer werkt) voldoende vinden.

Elk beetje zichzelf respecterend streamingplatform heeft al een Android TV applicatie uitgebracht, van CuriousityStream en discovery+ tot Netflix en Disney+. Het enige dat gebruikers kunnen doen is klagen bij degenen die het nog missen en stemmen met de portemonnee. ;)

[...]
Ik heb er stomtoevallig vandaag nog één geconfigureerd.

Reageert de Shield TV niet op de Flirc, of reageert de Flirc niet op je afstandsbediening? Werkt de Flirc wel in een PC als je bijvoorbeeld de pijltjestoetsen of de cijfers gebruikt van je afstandsbediening? Wat voor afstandsbediening gebruik je?
De Logitech 950. Shield herkende de Flirc wel, maar deze reageert niet op de AB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warp232
wil toch nog even de mensen die me op weg hebben geholpen hiervoor bedanken. Paar dingen getest met refresh rate op 23.976 Hz en de stutter en judder lijken verdwenen ! hopelijk lukt het op die manier voor de meeste content.

het vreemde is wel dat dit het probleem lijkt opgelost te hebben bij kodi maar net "erger" gemaakt bij vlc. ligt er niet van wakker maar vind het fascinerend op technisch vlak hoe het een omgekeerd effect lijkt te hebben bij twee verschillende apps. Soit, ga dus vast kodi gebruiken ipv vlc. enige voordeel dat ik al had met vlc is dat het geluid daar standaard pcm 5.1 is en op kodi nog dolby digital. nog even moeten kijken om dat ook aan te passen (dts naar pcm 5.1)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
warp232 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:00:
wil toch nog even de mensen die me op weg hebben geholpen hiervoor bedanken. Paar dingen getest met refresh rate op 23.976 Hz en de stutter en judder lijken verdwenen ! hopelijk lukt het op die manier voor de meeste content.

het vreemde is wel dat dit het probleem lijkt opgelost te hebben bij kodi maar net "erger" gemaakt bij vlc. ligt er niet van wakker maar vind het fascinerend op technisch vlak hoe het een omgekeerd effect lijkt te hebben bij twee verschillende apps. Soit, ga dus vast kodi gebruiken ipv vlc. enige voordeel dat ik al had met vlc is dat het geluid daar standaard pcm 5.1 is en op kodi nog dolby digital. nog even moeten kijken om dat ook aan te passen (dts naar pcm 5.1)
Het is eigenlijk de bedoeling dat je Kodi (en andere toepassingen als deze dat ondersteunen), de refreshrate automatisch aan laat passen aan het af te spelen media. Dus niet handmatig de refreshrate kiezen (zoals je nu schijnbaar hebt gedaan?), maar Kodi dit voor je laten doen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mefjoew schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:51:
De Logitech 950. Shield herkende de Flirc wel, maar deze reageert niet op de AB.
Heb je de Flirc ook al getest met een PC?

Heb je voor de Harmony 950 wel de betreffende activiteit geconfigureerd? Zo niet, dan zijn er geen knoppen gekoppeld aan infraroodsignalen om uit te zenden. Bij twijfel, gebruik het 'device' direct om het te testen.
warp232 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:00:
enige voordeel dat ik al had met vlc is dat het geluid daar standaard pcm 5.1 is en op kodi nog dolby digital. nog even moeten kijken om dat ook aan te passen (dts naar pcm 5.1)
Ga in Kodi naar Settings -> System. Zorg ervoor dat je Expert settings kan zien. Ga dan naar het tabblad Audio. Zet 'Number of channels' op 5.1. Scroll naar beneden en zet 'allow passthrough' uit, in ieder geval voor de DTS formaten. Zet ook 'Enable Dolby Digital (AC3) transcoding' uit. Als Kodi meerkanaals geluid kan decomprimeren en als PCM kan versturen, dan zal die dat met deze instellingen doen.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 16-04-2021 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
The Zep Man schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:10:
[...]
Heb je de Flirc ook al getest met een PC?

Heb je voor de Harmony 950 wel de betreffende activiteit geconfigureerd? Zo niet, dan zijn er geen knoppen gekoppeld aan infraroodsignalen om uit te zenden. Bij twijfel, gebruik het 'device' direct om het te testen.

[...]
Ga in Kodi naar Settings -> System. Zorg ervoor dat je Expert settings kan zien. Ga dan naar het tabblad Audio. Zet 'Number of channels' op 5.1. Scroll naar beneden en zet 'allow passthrough' uit, in ieder geval voor de DTS formaten. Zet ook 'Enable Dolby Digital (AC3) transcoding' uit. Als Kodi meerkanaals geluid kan decomprimeren en als PCM kan versturen, dan zal die dat met deze instellingen doen.
Op de pc werkt het wel, net getest. Kan het zitten in CEC wellicht? Las daar nog wat over, maar weet niet exact hoe (en waar) dat in te stellen..
De Shield herkent de Flirc in elk geval wel, want is te zien in onder meer 'Randapparatuur' onder Kodi bij Invoer.

[ Voor 5% gewijzigd door mefjoew op 16-04-2021 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mefjoew schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:22:
[...]

Op de pc werkt het wel, net getest. Kan het zitten in CEC wellicht? Las daar nog wat over, maar weet niet exact hoe (en waar) dat in te stellen..
CEC heeft er niet veel mee te maken. dat kan alleen conflicteren met het aan- en uitzetten, en de input van aangesloten HDMI apparatuur. Stel CEC in in de Shield TV settings -> Device Preferences -> Display & Sound -> Power control. Als je alles met een Harmony bedient, dan kan je alle opties uitschakelen.

Probeer eens een gewoon USB toetsenbord aan te sluiten op de Shield TV. Als dat wel werkt, dan is de Flirc toch waarschijnlijk niet goed geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
Arjantje72 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:11:
[...]

Plex en Kodi sturen toch alleen het beeld door zonder aanpassingen?
Hoe kan Plex dan superieur beeld hebben?
In Kodi zie ik geregeld microstuttering, in Plex letterlijk nooit. Verder heb ik altijd de indruk dat de upscaling er in Plex gewoon mooier uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
hardware-lover schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:51:
[...]

Wat mis je eigenlijk op dit moment?

Een Apple tv app is er nog niet voor de Shield en anderen maar deze zou er wel gaan komen. Inmiddels is deze er wel voor de nieuwe Google TV (die ook over een Android TV OS beschikt maar dan in versie 10), en al wat langer voor Fire TV.

Dus, wat zou je nog graag zien wat je nu mist?
Ik zou meer nieuws willen zien.
RTL, AD, Nu.nl, etc.
Maar misschien ook een nog onbekende partij die nieuwsartikelen verzameld en toont op de TV.
De enige nieuws app die er tot nu toe is, is de NOS

Het zou ook fijn zijn als er een app is waarin je nieuwsartikelen kan lezen (dus niet alleen maar video).

Ik heb nu Google nieuws mobile app gesideload, maar bij veel webpagina's waarna je dan wordt doorverwezen kom je dan met de focus vast te zitten in evil cookie popups of in advertentie navigatie traps. Dat werkt gewoon niet met alleen een afstandsbediening. Probeer maar eens een webpagina te navigeren met alleen je pijltjestoetsen. Ik heb ook al een gyroscoop muis / afstandsbediening geprobeerd, maar echt fijn bedienen was dat helaas ook niet.

Daarnaast zou Dumpert erg fijn zijn.
Deze kijk ik nu via een addon op Kodi, maar direct vanuit de startpagina zou fijner zijn.

En zo zijn er nog heel veel meer aps op je mobiel die fijn zouden zijn.
Als ik zou moeten brainstormen: Imdb, funda, Tijdschrift.nl, weer apps zoals buienradar, social apps zoals twitter, zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar wat mij dus vooral verbaasd is dat er in 6 maanden tijd bijna niets veranderd lijkt. De apps in mijn Google play app overzicht op de shield zijn precies dezelfde als 6 maanden geleden.

Ik zou verwachten dat er ook best veel kleine ontwikkelaars een app bouwen voor Android TV.

[ Voor 42% gewijzigd door dyna18 op 17-04-2021 01:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dyna18
Nog even een side note:

Een geweldige app die ik nu op de TV / Shield heb is "Notifications for Android TV".
Deze toont notifications van zelf te kiezen apps in beeld op je TV. Bijv van nieuwsalerts, of app berichtjes. Dat maakt je TV een stuk persoonlijker met real time berichten en reminders. Nadeel is wel dat dit alleen werkt als je deze apps op je telefoon hebt draaien, welke dan weer de notify naar je TV doorstuurt.

Zo krijg ik van mijn Ring deurbel een screencapture te zien op de TV als er wordt aangebeld.
Verder toon ik nieuwsupdates, weeralarm, reminders (bijv wanneer ik de afvalcontainer buiten moet zetten), etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
The Zep Man schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:12:
[...]
CEC heeft er niet veel mee te maken. dat kan alleen conflicteren met het aan- en uitzetten, en de input van aangesloten HDMI apparatuur. Stel CEC in in de Shield TV settings -> Device Preferences -> Display & Sound -> Power control. Als je alles met een Harmony bedient, dan kan je alle opties uitschakelen.

Probeer eens een gewoon USB toetsenbord aan te sluiten op de Shield TV. Als dat wel werkt, dan is de Flirc toch waarschijnlijk niet goed geconfigureerd.
CEC staat nu zoals jij zegt. Net gewoon toetsenbord geprobeerd en dat gaat prima. Idee van de link in de OP is toch dat ik die settings opsla door op de link te klikken en dan de link op te slaan? Dat wordt in elk geval een bestand dat ik in de Flirc kan laden (via Load configuration).

Wat ik trouwens gek vindt, is dat ik het Flirc-programma zelf op mijn laptop nergens terug kan vinden. Ik installeer het van de site, draai het direct en daarna lijkt het wel verdwenen te zijn. Maakt niet uit welke locatie ik kies voor het installeren van de software. Gaat daar dan wellicht iets mis??
Heb helaas geen andere laptop om te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mefjoew schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:04:
CEC staat nu zoals jij zegt. Net gewoon toetsenbord geprobeerd en dat gaat prima. Idee van de link in de OP is toch dat ik die settings opsla door op de link te klikken en dan de link op te slaan? Dat wordt in elk geval een bestand dat ik in de Flirc kan laden (via Load configuration).
Wat ik heb gedaan was rechtermuisknop op de link -> save as file. Die heb ik vervolgens ingeladen met flirc_util.
Wat ik trouwens gek vindt, is dat ik het Flirc-programma zelf op mijn laptop nergens terug kan vinden. Ik installeer het van de site, draai het direct en daarna lijkt het wel verdwenen te zijn. Maakt niet uit welke locatie ik kies voor het installeren van de software. Gaat daar dan wellicht iets mis??
Geen idee. Ik gebruik Linux, en daar blijft het programma gewoon beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
The Zep Man schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:17:
[...]
Wat ik heb gedaan was rechtermuisknop op de link -> save as file. Die heb ik vervolgens ingeladen met flirc_util.

[...]
Geen idee. Ik gebruik Linux, en daar blijft het programma gewoon beschikbaar.
Oké, als ik nu gewoon iets wil typen in de Shield dan lukt dat via de Logitech. Echter reageert Shield nog niet op andere commando's (ook niet naar boven en beneden) en moet ik ontzettend goed richten (op max meter afstand).
Kan dat eerste nog liggen aan de toetsenbordinstellingen in de Shield? En wat betreft dat tweede; ik heb de Shield in een open kast staan, naast mijn Kpn-box (die uitstaat). Zou toch gewoon bedienbaar moeten zijn vanaf een meter of vier/vijf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mefjoew schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:21:
Oké, als ik nu gewoon iets wil typen in de Shield dan lukt dat via de Logitech. Echter reageert Shield nog niet op andere commando's (ook niet naar boven en beneden) en moet ik ontzettend goed richten (op max meter afstand).
Infrarood is gebaseerd op zicht. Staat je Shield TV in zwarte kast en zit de Flirc aan de achtekrant?
Kan dat eerste nog liggen aan de toetsenbordinstellingen in de Shield?
In theorie? Ik gebruik de standaardinstellingen, gebaseerd op English (US). Tot zover ik weet zijn de mediatoetsen onafhankelijk van taal.

Waar heb jij je Flirc gekocht? Mogelijk is het een oude versie die de mediatoetsen niet ondersteunt, wat misschien met een firmware update opgelost kan worden. Dan moet het mogelijk wel een Flirc v2 zijn en niet een Flirc v1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
The Zep Man schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:26:
[...]
Infrarood is gebaseerd op zicht. Staat je Shield TV in zwarte kast en zit de Flirc aan de achtekrant?

[...]
In theorie? Ik gebruik de standaardinstellingen, gebaseerd op English (US). Tot zover ik weet zijn de mediatoetsen onafhankelijk van taal.

Waar heb jij je Flirc gekocht? Mogelijk is het een oude versie die de mediatoetsen niet ondersteunt, wat misschien met een firmware update opgelost kan worden. Dan moet het mogelijk wel een Flirc v2 zijn en niet een Flirc v1.
Zwarte kast inderdaad, Flirc aan de achterzijde ook.

Gekocht bij Amazon (FLIRC USB (2e generatie) Universele afstandsbediening, ontvanger voor media centra en set-topboxen https://www.amazon.nl/dp/...RC7J?_encoding=UTF8&psc=1) lijkt me gewoon de V2? Direct update gedraaid toen ik het programma gebruikte. Of is er elders nog een andere update extern in te laden?

[ Voor 11% gewijzigd door mefjoew op 17-04-2021 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mefjoew schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:36:
Zwarte kast inderdaad, Flirc aan de achterzijde ook.
Dan is dat je probleem. Probeer met een USB verlengkabeltje de FLIRC op de voorkant te richten, of draai bij gebrek aan zo'n kabel de Shield TV 180'.
Gekocht bij Amazon (FLIRC USB (2e generatie) Universele afstandsbediening, ontvanger voor media centra en set-topboxen https://www.amazon.nl/dp/...RC7J?_encoding=UTF8&psc=1) lijkt me gewoon de V2? Direct update gedraaid toen ik het programma gebruikte. Of is er elders nog een andere update extern in te laden?
Yup, dat is de nieuwste. Kan je met het Flirc programma je huidige firmwareversie opvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Krijg foutmelding in het programma als ik via Help 'check for updates'. Zie onderin wel staan dat de firmware 4.9.3 is?

Kastje draaien/USB ga ik doen zodra in elk geval de rest ook op orde is ;-)

Wellicht ten overvloede, maar ik heb in Flirc het Kodi-profiel gekozen (rest dus uitgeschakeld). Configuratie ingeladen en verder niets aangepast. Zie dat anderen de Shield Pro-versie kiezen in Flirc. Loopt de link in de OP in dat kader dan misschien achter?

[ Voor 39% gewijzigd door mefjoew op 17-04-2021 08:59 ]

Pagina: 1 ... 98 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.