Bad Brains schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:53:
Nee de gewone idd niet, goed opgemerkt.
Heb de "oude" kabel er weer in geprikt, en alles lijkt weer te werken, de vriendin zit nu te kijken dus ik kan niet checken of die flikkering er nog inzit.
Welke HDMI kabels zijn goed voor een Shield werken.
Op de Nvidia site hebben ze het steeds over de Monoprice 2mtr kabel, lijkt me gewoon middle of the road kabeltje?
Ik heb deze issues ook lange tijd gehad. SHIELD met een kort kabeltje aan de versterker (geen idee van merk/prijs, komt IIRC van Azerty van ver voordat ik de SHIELD had, zal tussen de 5 en 10 jaar oud zijn denk ik). Vervolgens vanuit versterker een 3m kabel van de Action die alle marketing termen tikt (4K, high speed, ...). Ook vaker die flikkeringen. Omdat altijd de Action kabels worden genoemd als "good enough" nog eens met een nieuwe kabel van daar geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat.
Nog eens een van AliExpress besteld, maar die was voor 90% DOA. Op een gegeven moment bij Amazon een AmazonBasics kabel mee besteld en sindsdien 0 issues meer.
Overigens moest het bij mij ook de kabel tussen TV en versterker zijn. Want als ik naar beeld van TV keek (/apps op TV) dan viel ook zo nu en dan even de audio weg. Dus ook dat wees op een brakke kabel tussen TV en versterker en niet tussen SHIELD en versterker.
Action kabels gebruik ik zo nu en dan wel nog eens, maar dan dus niet voor 4K 4:4:4, maar bv nu als extra kabel aan monitor voor werk laptop, en dat gaat gewoon goed (op 2560x1440).
Daarnaast min of meer dezelfde ervaring met een 7,5m kabel van de Action, die van PC naar TV werkt op 4K ook gewoon niet. FullHD (ook in full 3D wat dan 1920x1080 maal 2 is) werkt weer wel.
Waarschijnlijk dus dat of je kabel net een beetje defect is geraakt of niet goed in stak waardoor dus zo nu en dan een bitje omvalt. Het statement "HDMI is digitaal, dus of het werkt, of het werkt niet" is niet 100% raar. Bitflips kunnen ook tot sneeuw achtige effecten uit de goede oude analoge tijd leiden. En een brakke kabel kan dus wél signaal geven, met soms issues. Het is dus niet zo dat een brakke kabel per definitie geen beeld geeft.