Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:00
mefjoew schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:36:
[...]

Zwarte kast inderdaad, Flirc aan de achterzijde ook.

Gekocht bij Amazon (FLIRC USB (2e generatie) Universele afstandsbediening, ontvanger voor media centra en set-topboxen https://www.amazon.nl/dp/...RC7J?_encoding=UTF8&psc=1) lijkt me gewoon de V2? Direct update gedraaid toen ik het programma gebruikte. Of is er elders nog een andere update extern in te laden?
Ik moest in mijn Logitech afstandsbediening eerst in de Logitech app. de knoppen configureren. Standaard hadden de knoppen geen functie.
The Zep Man schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:48:
[...]
Dan is dat je probleem. Probeer met een USB verlengkabeltje de FLIRC op de voorkant te richten, of draai bij gebrek aan zo'n kabel de Shield TV 180'.
Bij mij werkt het wel met de Flirc achterin de Shield :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Arjantje72 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:47:
Bij mij werkt het wel met de Flirc achterin de Shield :)
Het ligt aan de opstelling. Uit mijn ervaring:

Shield TV achterop de TV geplakt en de TV gemonteerd op een witte muur, met de Flirc direct aangesloten op de Shield TV? Geen probleem.

Shield TV in een open zwarte kast met de Flirc achterop? Ellende, en een 15 cm verlengkabeltje biedt een oplossing.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dyna18 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 01:04:
Ik zou meer nieuws willen zien.
RTL, AD, Nu.nl, etc.
Maar misschien ook een nog onbekende partij die nieuwsartikelen verzameld en toont op de TV.
De enige nieuws app die er tot nu toe is, is de NOS

Het zou ook fijn zijn als er een app is waarin je nieuwsartikelen kan lezen (dus niet alleen maar video).

Ik heb nu Google nieuws mobile app gesideload, maar bij veel webpagina's waarna je dan wordt doorverwezen kom je dan met de focus vast te zitten in evil cookie popups of in advertentie navigatie traps. Dat werkt gewoon niet met alleen een afstandsbediening. Probeer maar eens een webpagina te navigeren met alleen je pijltjestoetsen. Ik heb ook al een gyroscoop muis / afstandsbediening geprobeerd, maar echt fijn bedienen was dat helaas ook niet.

Daarnaast zou Dumpert erg fijn zijn.
Deze kijk ik nu via een addon op Kodi, maar direct vanuit de startpagina zou fijner zijn.

En zo zijn er nog heel veel meer aps op je mobiel die fijn zouden zijn.
Als ik zou moeten brainstormen: Imdb, funda, Tijdschrift.nl, weer apps zoals buienradar, social apps zoals twitter, zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar wat mij dus vooral verbaasd is dat er in 6 maanden tijd bijna niets veranderd lijkt. De apps in mijn Google play app overzicht op de shield zijn precies dezelfde als 6 maanden geleden.

Ik zou verwachten dat er ook best veel kleine ontwikkelaars een app bouwen voor Android TV.
dyna18 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 01:36:
Nog even een side note:

Een geweldige app die ik nu op de TV / Shield heb is "Notifications for Android TV".
Deze toont notifications van zelf te kiezen apps in beeld op je TV. Bijv van nieuwsalerts, of app berichtjes. Dat maakt je TV een stuk persoonlijker met real time berichten en reminders. Nadeel is wel dat dit alleen werkt als je deze apps op je telefoon hebt draaien, welke dan weer de notify naar je TV doorstuurt.

Zo krijg ik van mijn Ring deurbel een screencapture te zien op de TV als er wordt aangebeld.
Verder toon ik nieuwsupdates, weeralarm, reminders (bijv wanneer ik de afvalcontainer buiten moet zetten), etc :)
Wat jij allemaal wil vind ik één groot horror verhaal en los ik allemaal liever op met :
- Een fatsoenlijke browser voor Android TV.
- Iets van een Logitech diNovo Mini achtig toetsenbordje of gewoon een volledige desktop diNovo set of de Microsoft Sculpt set :)

En dan kan ik net als met mijn laptop of PC inderdaad lekker dit doen :
Probeer maar eens een webpagina te navigeren met alleen je pijltjestoetsen.
;)

Scheelt je weer honderden apps installeren op je Shield TV :Y)

* nero355 heeft echt niks met de "Voor elke scheet een app die mij irritante notificaties geeft!" generatie... :/
The Zep Man schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 13:21:
Shield TV in een open zwarte kast met de Flirc achterop? Ellende, en een 15 cm verlengkabeltje biedt een oplossing.
Wat dat betreft was dit ding goud : pricewatch: Philips OVU412000 USB IR-Receiver
Gebruik ik nog steeds i.c.m. mijn grote HTPC :)

Maar de allerbeste oplossing zijn gewoon de Intel NUC's met de CIR poort vooraan : Die kan alles! 8) :*) d:)b

/Het zoveelste nostalgische verhaal en zo... O-)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 11:46
Vraag blijft alleen waarom er niet meer apps voor Android TV komen?
Ik probeer dat nog steeds te snappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dyna18 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 01:04:
[...]
Ik zou meer nieuws willen zien.
RTL, AD, Nu.nl, etc.
Maar misschien ook een nog onbekende partij die nieuwsartikelen verzameld en toont op de TV.
De enige nieuws app die er tot nu toe is, is de NOS

Het zou ook fijn zijn als er een app is waarin je nieuwsartikelen kan lezen (dus niet alleen maar video).

[enz.]
Duidelijk, je wilt eigenlijk een aanbod wat zowat gelijk is aan dat van het mobiele Android OS. Daarmee lijk je een beetje aan de prime doelstelling van Android TV voorbij te gaan.

Ik verwacht dat je daarmee binnen een doelgroep valt die niet zo heel erg groot is, maar ik kan er ook naast zitten wat dat betreft.

Voor al die zaken die je aanhaalt trek ik mijn mobiel uit de zak, zou eigenlijk erg omslachtig zijn om dat via mijn Android TV te moeten doen. Desnoods projecteer ik mijn mobiel op mijn TV, als ik dat nodig zou vinden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp232
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-01-2024
hardware-lover schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:07:
[...]

Het is eigenlijk de bedoeling dat je Kodi (en andere toepassingen als deze dat ondersteunen), de refreshrate automatisch aan laat passen aan het af te spelen media. Dus niet handmatig de refreshrate kiezen (zoals je nu schijnbaar hebt gedaan?), maar Kodi dit voor je laten doen.
heb inmiddels aangepast zodat Kodi doet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
dyna18 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:26:
Soms moeten we dingen ook niet proberen te snappen 😅

Via sideload kun je veel installeren hoor. En lange nieuwsbericht lezen via tv?? 🙄

Dumpert kijken? Deel via je telefoon met chromecast mogelijkheid van je Shield. Zoekt makkelijker.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

mucuracat schreef op zondag 18 april 2021 @ 01:02:
[...]

En lange nieuwsbericht lezen via tv?? 🙄
Zo gek nog niet.. vroeger zag je wel vaker nieuws langskomen op schermen (bij banken, openbare ruimtes via teletekst). Zie je nu nog steeds wel een beetje in de trein, met wat nieuwsheadlines. Of de nieuwsfeed `s ochtends op televisie.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Michael Knight schreef op zondag 18 april 2021 @ 01:12:
[...]

Zo gek nog niet.. vroeger zag je wel vaker nieuws langskomen op schermen (bij banken, openbare ruimtes via teletekst). Zie je nu nog steeds wel een beetje in de trein, met wat nieuwsheadlines. Of de nieuwsfeed `s ochtends op televisie.
Zeg niet dat het niet kan. Ik vind het onprettig, via telefoon /tablet handiger en heb oled tv 😁

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
mucuracat schreef op zondag 18 april 2021 @ 01:02:
[...]

Dumpert kijken? Deel via je telefoon met chromecast mogelijkheid van je Shield. Zoekt makkelijker.
Ik heb nou juist de Shield om dat juist niet meer te hoeven doen.

Beetje Google's mentaliteit ook met YouTube Music. Kan je toch ook casten zeggen ze eigenlijk?

F1TV, waar je voor betaalt, doet dat exact zelfs. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door polopolo150 op 18-04-2021 05:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:43
ik heb een vraag en weet niet of dit aan mijn shield of denon ligt.
mijn apparatuur: shield 2019, denon 2700, philips tv.

als ik de shield wakker maak duurt het even en hoor ik een klik dat de versterker netjes aangaat, ook de tv gaat dan aan. shield zet via CEC de versterker dus aan.
Ik zie beeld, maar heb geen geluid. De versterker geeft aan op de shield kanaal te staan. Als ik de versterker uit/aan zet met de knop, gaat het beeld even weg en als het dan weer aanstaat heb ik wel geluid.

Ik kan er echter niet achter komen wat de oorzaak is, en welk device de boosdoener. Iemand die tips heeft en mij op weg kan helpen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
polopolo150 schreef op zondag 18 april 2021 @ 04:59:
F1TV, waar je voor betaalt, doet dat exact zelfs. 8)7
F1TV is in deze wel een beetje een scheve vergelijking. Ze hebben pas sinds de website update van februari Chromecast ondersteuning, en dan alleen via de website. De smartphone apps moeten nog een update krijgen voor Chromecast ondersteuning, en Android TV en Apple TV ondersteuning zou later in het jaar moeten volgen.

Oftewel: zij hadden een waardeloos "systeem" / slechte ondersteuning, maar willen het dit jaar wel op orde brengen. Dat is wat anders dan gerenommeerde diensten die al jaren overal apps voor hebben en dan noet voor een TV platform, en daarnaast "weigeren" dat te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
remcoXP schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:12:

als ik de shield wakker maak duurt het even en hoor ik een klik dat de versterker netjes aangaat, ook de tv gaat dan aan. shield zet via CEC de versterker dus aan.
Ik zie beeld, maar heb geen geluid. De versterker geeft aan op de shield kanaal te staan. Als ik de versterker uit/aan zet met de knop, gaat het beeld even weg en als het dan weer aanstaat heb ik wel geluid.

Ik kan er echter niet achter komen wat de oorzaak is, en welk device de boosdoener. Iemand die tips heeft en mij op weg kan helpen?
Heel raar maar ik had zaterdagochtend precies hetzelfde: wel beeld maar geen geluid.
Mijn versterker en Shield een paar keer van de stroom gehaald en opnieuw opgestart, geen succes.
Ik wou al een factory reset doen bij de Shield omdat bij mijn versterker de andere uitgangen(TV, radio) wel geluid gaf.
Maar opeens had ik weer geluid(half uur later of zoiets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 11:46
Michael Knight schreef op zondag 18 april 2021 @ 01:12:
[...]

En nog steeds is er ook een grote groep bij wie teletekst populair is.
Niet iedereen vind het fijn om alles op een klein scherm van de telefoon te moeten uitvoeren.

Zou gewoon fijn zijn als de keuze optie er is.
Maar nu is er letterlijk geen 1 app die dit aanbiedt. En dat verbaasd me. Er komen gewoon weg bijna geen apps bij voor Android TV.

[ Voor 13% gewijzigd door dyna18 op 18-04-2021 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dyna18 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:26:
Waar haal je die claim vandaan? Dit spreekt jou tegen.
dyna18 schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:37:
Maar nu is er letterlijk geen 1 app die dit aanbiedt. En dat verbaasd me. Er komen gewoon weg bijna geen apps bij voor Android TV.
Niets staat je in de weg om zelf aan de slag te gaan als je iets mist. Ontwikkelen en publiceren voor Android TV is gratis. Dit is een goed begin.

Verder heeft wat je schrijft niet veel met de Shield TV te maken. Hier kan je posten over Android TV in het algemeen.

[ Voor 51% gewijzigd door The Zep Man op 18-04-2021 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:36
mefjoew schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:37:
Nu heb ik nog wel een vraag: ter vervanging van mijn huidige Pol Omni SB2, is een Sonos Arc onderweg (mede vanwege gehele Sonos-family die goed aansluit bij toekomstige wensen). Uiteraard wil ik dan ook graag Atmos-geluid (even los van in hoeverre je daarvan kunt spreken bij een soundbar) realiseren. Mijn televisie echter (Samsung UE55KS7000) beschikt via 'One Link' (een soort HDMI-splitter/-hub) over enkel een Arc-HDMI. Die gaat dus geen Atmos doorgeven (toch?) Daarnaast heeft de Sonos maar één HDMI-poort, dus alles via de soundbar verbinden gaat ook niet.
Voor Atmos heb je eARC nodig inderdaad. Zoek eens op de HDFury Arcana. Met de Atmos capable apps vanaf je Shield (en ze zijn niet allemaal Atmos capable) krijg je dan Atmos. Vanaf je TV nogsteeds niet, natuurlijk, maar dat is dan niet meer nodig.
mefjoew schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:37:
Ik twijfel over wat nu de beste oplossing gaat zijn voor mijn situatie. Moet ik gaan voor een HDMI-splitter (en zo ja, welke) of is een receiver nodig om het gewenste (beste) resultaat te krijgen? Wat zijn in jullie ogen de opties voor deze set-up (Shield, TV en soundbar)? En wat moet ik eventueel nog veranderen als daar een KPN-box of Playstation aan wordt toegevoegd?
Wellicht wat off topic hier (zie vooral ook Sonos ervaringen- en discussietopic), maar een goede HDMI-switch geplaatst voor de Arcana is dan een goede oplossing. Een receiver in plaats van de Arc en de Arcana ook, met evt. een Sonos Port voor de verbinding met de rest van je Sonos-devices kan ook. Een receiver gecombineerd met de Arc gaat niet werken, anders dan als (dure) HDMI-switch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:03
Ik heb al een aantal jaar een shield. Ik ben er ondertussen achtergekomen dat dolby vision niet werkt op mijn LG b8. Als voorbeeld: de Netflix app op de shield doet alleen HDR10 terwijl hij op de LG TV zelf wel dolby vision doet. Ik heb rondgekeken wat hier de oplossing voor is maar kan niets vinden. Iemand een suggestie?

EDIT: Al gevonden denk ik. De shield is te oud.

[ Voor 7% gewijzigd door FrankoNL op 18-04-2021 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArniD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:43
FrankoNL schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:19:
Ik heb al een aantal jaar een shield. Ik ben er ondertussen achtergekomen dat dolby vision niet werkt op mijn LG b8. Als voorbeeld: de Netflix app op de shield doet alleen HDR10 terwijl hij op de LG TV zelf wel dolby vision doet. Ik heb rondgekeken wat hier de oplossing voor is maar kan niets vinden. Iemand een suggestie?
Alleen de 2019 versies ondersteunen Dolby Vision.
Hier een overzicht met alle verschillen:
https://www.reddit.com/r/..._shield_comparison_chart/

edit: typfout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:03
ArniD schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:26:
[...]

Alleen de 2019 versies ondersteunen Dolby Vision.
Hier een overzicht met alle verschillen:
https://www.reddit.com/r/..._shield_comparison_chart/

edit: typfout
Had het inderdaad net zelf gevonden. Helaas :) Misschien op zoek naar een 2019 model dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik weet niet wat anderen doen, maar om HDMI Handshake issues te voorkomen doe ik altijd :
- TV aan.
- Versterker aan.
- HTPC/Shield TV/Intel NUC/TV kastje of wat je dan ook als input gebruikt aan :)

Ik denk namelijk dat je gewoon een HDMI Handshake probleem hebt dus probeer dat eens voortaan!
Arjantje72 schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:07:
Heel raar maar ik had zaterdagochtend precies hetzelfde: wel beeld maar geen geluid.
Mijn versterker en Shield een paar keer van de stroom gehaald en opnieuw opgestart, geen succes.
Ik wou al een factory reset doen bij de Shield omdat bij mijn versterker de andere uitgangen(TV, radio) wel geluid gaf.
Maar opeens had ik weer geluid(half uur later of zoiets).
Zoiets ook weleens met mijn Marantz NR1606 meegemaakt en het TV kastje, maar dat is de laatste jaren eigenlijk niet meer gebeurd en ik weet dus ook niet wat het nou opgelost heeft... :/
dyna18 schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:37:
En nog steeds is er ook een grote groep bij wie teletekst populair is.
Daar is ook een website voor : https://nos.nl/teletekst :)
Niet iedereen vind het fijn om alles op een klein scherm van de telefoon te moeten uitvoeren.
Komt omdat mensen niet snappen dat een groot telefoonscherm gewoon vele malen fijner is dan al die kleine k*t telefoons van vroeger met 3,5 a 4,5 inch schermen! :X |:( 8)7
Zou gewoon fijn zijn als de keuze optie er is.
Android TV heeft een beetje hetzelfde lot ondergaan als Android voor tablets : Simpelweg veeeel minder aandacht gekregen t.o.v. Android voor telefoons!

En dat merk je nu gewoon... -O-

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 14:19
Rallye schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:28:
[...]

Voor Atmos heb je eARC nodig inderdaad. Zoek eens op de HDFury Arcana. Met de Atmos capable apps vanaf je Shield (en ze zijn niet allemaal Atmos capable) krijg je dan Atmos. Vanaf je TV nogsteeds niet, natuurlijk, maar dat is dan niet meer nodig.

[...]

Wellicht wat off topic hier (zie vooral ook Sonos ervaringen- en discussietopic), maar een goede HDMI-switch geplaatst voor de Arcana is dan een goede oplossing. Een receiver in plaats van de Arc en de Arcana ook, met evt. een Sonos Port voor de verbinding met de rest van je Sonos-devices kan ook. Een receiver gecombineerd met de Arc gaat niet werken, anders dan als (dure) HDMI-switch.
Thanks! Wordt wel een duur grapje zo (Arc, Shield en dus ook Arcana), maar als dat nodig is dan moeten we dat ook maar verkopen aan de vrouw :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb een vergelijkbare configuratie opgeleverd (Shield TV 2019 Pro, Denon AVR-X2700H, LG TV). Heb je de firmware van de Denon al geactualiseerd?

In mijn configuratie wordt een Harmony gebruikt om alle apparaten in een specifieke volgorde aan te zetten. Dat gaat altijd goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 17:46
Voor de mensen hier die problemen met de shield ondervinden zoals geen goed 4k kunnen kijken zonder judders of iets anders. Iemand op de nvidia forum heeft een handleiding geplaatst waar je de meest voorkomende problemen of instellings fouten kunt rechtzetten. Vooral het correct instellen van de color space (kleur instelling) samen met een auto frame rate tool is belangrijk voor een trillingsvrij 4k ervaring.

https://www.nvidia.com/en...hield-tv-everything-you-/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chanfan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 09:35

Juist gisterens is dit bij mij ook gebeurd. Beeld maar geen geluid. Ik heb gewoon eens mijn Sony Receiver uit en terug aangezet en daarnaa geen probleem meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
victor1701 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:10:
Voor de mensen hier die problemen met de shield ondervinden zoals geen goed 4k kunnen kijken zonder judders of iets anders. Iemand op de nvidia forum heeft een handleiding geplaatst waar je de meest voorkomende problemen of instellings fouten kunt rechtzetten. Vooral het correct instellen van de color space (kleur instelling) samen met een auto frame rate tool is belangrijk voor een trillingsvrij 4k ervaring.

https://www.nvidia.com/en...hield-tv-everything-you-/
Dank, jouw link laat een document met daarin weer 10-tallen linkjes. Da's niet te doen.
Ik zal eens kijken naar de kleurinstelling en auto frame rate tool iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:01
Hoe goed werkt gamestream?

In het verleden gebruikte ik een lange HDMI kabel van 20 meter om mijn PC direct op mijn OLED tv aan te sluiten, dit gaf echter vaak problemen.

Ik heb ook geen zin meer om mijn PC telkens af te moeten koppelen en naast de tv te zetten als ik lekker vanaf de bank wat spellen wil spelen.

Nu zit ik te denken om een Nvidia Shield TV Pro 2019 te kopen en spellen via gamestream/steamlink te spelen, Hoe goed werk deze functie?

Zal over een bedraad 1Gbit netwerk gaan i.c.m. met een RTX3080
Ik ben van plan om 4K 60Hz te gaan spelen, eventueel met HDR
Ben ook in bezit van een Xbox One en PS4 controller

[ Voor 4% gewijzigd door Equazor_ op 21-04-2021 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Equazor_ schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:00:
Hoe goed werkt gamestream?

In het verleden gebruikte ik een lange HDMI kabel van 20 meter om mijn PC direct op mijn OLED tv aan te sluiten, dit gaf echter vaak problemen.

Ik heb ook geen zin meer om mijn PC telkens af te moeten koppelen en naast de tv te zetten als ik lekker vanaf de bank wat spellen wil spelen.

Nu zit ik te denken om een Nvidia Shield TV Pro 2019 te kopen en spellen via gamestream/steamlink te spelen, Hoe goed werk deze functie?

Ik zou even naar Moonlight kijken als ik jou was ;) (https://moonlight-stream.org/) die hebben daadwerkelijk ondersteuning voor HDR.

Ik speel regelmatig games via Gamestream/Moonlight en dat gaat verbazingwekkend goed. Doe het wel op 1440p, ik merk het kwaliteitsverschil niet zo erg en het is voor mijn gevoel een stukje stabieler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb jarenlang een 10 of 15 meter HDMI kabel gebruikt zonder enig probleem! :)

Dat lijkt ook zo'n beetje de limiet te zijn voor een simpele kabel zonder extra accessoires/versterkers en dergelijken :
- https://hdmitechnologies.com/hdmi-cable-max-length/
- https://www.cablematters....long-can-an-hdmi-cable-be
- https://blog.router-switc...-fiber-hdmi-dvi-and-more/

Dus mocht je de Shield TV niks vinden ga daar eens mee aan de slag! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
nero355 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:36:
[...]

Ik heb jarenlang een 10 of 15 meter HDMI kabel gebruikt zonder enig probleem! :)

Dat lijkt ook zo'n beetje de limiet te zijn voor een simpele kabel zonder extra accessoires/versterkers en dergelijken :
- https://hdmitechnologies.com/hdmi-cable-max-length/
- https://www.cablematters....long-can-an-hdmi-cable-be
- https://blog.router-switc...-fiber-hdmi-dvi-and-more/

Dus mocht je de Shield TV niks vinden ga daar eens mee aan de slag! :Y)
offtopic:
Voor lange afstanden kan dan beter naar glasvezel gekeken worden. Dan zit aan beide kanten in de stekker een converter die aan de bron kant van HDMI naar glas gaat en aan de display kant omgekeert. Deze verkopen ze tot 100m bij mijn weten. Voor korte afstanden relatief duur, maar bv tussen 35m en 100m scheelt het nog maar een paar tientjes. Oftewel: de elektronica is duur, maar de kabel niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:54:
offtopic:
Voor lange afstanden kan dan beter naar glasvezel gekeken worden. Dan zit aan beide kanten in de stekker een converter die aan de bron kant van HDMI naar glas gaat en aan de display kant omgekeert. Deze verkopen ze tot 100m bij mijn weten. Voor korte afstanden relatief duur, maar bv tussen 35m en 100m scheelt het nog maar een paar tientjes. Oftewel: de elektronica is duur, maar de kabel niet.
Dat staat dan ook in die linkjes! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bijzonder goed. Ik gebruik het zelf met een PC in het netwerk die niet is aangesloten op een monitor. Overigens gebruik ik Moonlight, wat een lichte client met Wake-on-LAN ondersteuning is. Daarmee kan de Shield TV mijn PC aanzetten.
Dat gaat gewoon werken. Hou er wel rekening mee dat voor HDR ondersteuning je PC voor veel (alle?) spellen op een monitor of HDMI dummy met HDR ondersteuning moet worden aangesloten. De dummy die ik gebruik is de Lindy 32115, die de EDID configuratie van een monitor of TV kan overnemen. Verder werkt HDR via GameStream enkel met spellen waar Nvidia het van toestaat. Er zijn manieren om daaromheen te werken, indien dat nodig is.

Je Xbox One controller werkt enkel draadloos met de Shield TV als de controller Bluetooth ondersteuning heeft. Oudere Xbox One controllers hebben dat niet.

[ Voor 26% gewijzigd door The Zep Man op 22-04-2021 18:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• victor1701
Sinds ik op advies die te vinden is in deze link https://www.nvidia.com/en...merate-resolution-chroma/ het thuis scherm op 3840x2160p 60hz YUV 422 12bit REC2020 HDR10 ready heb ingesteld. kijk ik nagenoeg vlekkeloos 4k films met hdr en alle geluidsporen.

Als ik dit een jaar geleden wist had ik al veel langer kunnen genieten bij het kijken van 4k films. Blijkbaar kan het systeem op de achtergrond zich beter aanpassen aan je tv scherm en de kleur instellingen van de flm die je aan het kijken bent. Hiervoor had ik veel last van happeringen/stotteren van het beeld tijdens het kijken.

Mocht je ook last hebben van een stotterend beeld bij het kijken van 4k content. stel je thuisscherm in op 3840x2160p 60hz YUV 422 12bit REC2020 HDR10 ready via instellingen - apparaat voorkeuren - display & sound - advanced display settings - custom display mode. Vergeet niet om ook in kodi en of plex de auto frame rate switch ook aan te zetten. anderzijds kun je voor netflix, prime video etc de nvdidia beta frame rate tool gebruiken zie link https://nvidia.custhelp.c...atch%20frame%20rate(beta)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@victor1701, de bèta framerate app werkt niet voor iedere streaming service. Netflix accepteert de aanpassing, Prime Video niet. Kwestie van even uitproberen welke app dat wel of niet doet.

Soms is er voor een Streaming app ook een Kodi addon, dan gaat het automatisch wisselen van de framerate wel goed.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
hardware-lover schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:29:
@victor1701, de bèta framerate app werkt niet voor iedere streaming service. Netflix accepteert de aanpassing, Prime Video niet. Kwestie van even uitproberen welke app dat wel of niet doet.

Soms is er voor een Streaming app ook een Kodi addon, dan gaat het automatisch wisselen van de framerate wel goed.
Ok dat wist ik niet. Ik gebruik namelijk geen netflix. Ik had wel een 30 dagen proef abonnement op prime video gehad. Maar ik had de beta framerate voornamelijk getest bij het gebruik van kodi en plex omdat de ingebouwde auto frame rate tools in kodi en plex niet goed genoeg functioneerde. Nu weet ik beter dat je de juiste thuisscherm resolutie en color sampling instelling plus de auto frame instelling dient te gebruiken. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!
victor1701 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:04:
Sinds ik op advies die te vinden is in deze link https://www.nvidia.com/en...merate-resolution-chroma/ het thuis scherm op 3840x2160p 60hz YUV 422 12bit REC2020 HDR10 ready heb ingesteld. kijk ik nagenoeg vlekkeloos 4k films met hdr en alle geluidsporen.

Als ik dit een jaar geleden wist had ik al veel langer kunnen genieten bij het kijken van 4k films. Blijkbaar kan het systeem op de achtergrond zich beter aanpassen aan je tv scherm en de kleur instellingen van de flm die je aan het kijken bent. Hiervoor had ik veel last van happeringen/stotteren van het beeld tijdens het kijken.

Mocht je ook last hebben van een stotterend beeld bij het kijken van 4k content. stel je thuisscherm in op 3840x2160p 60hz YUV 422 12bit REC2020 HDR10 ready via instellingen - apparaat voorkeuren - display & sound - advanced display settings - custom display mode. Vergeet niet om ook in kodi en of plex de auto frame rate switch ook aan te zetten. anderzijds kun je voor netflix, prime video etc de nvdidia beta frame rate tool gebruiken zie link https://nvidia.custhelp.c...atch%20frame%20rate(beta)
Ik vind dat maar allemaal een beetje een raar verhaal eerlijk gezegd...

Als die diensten niet eens hun software zo kunnen bouwen dat ze alles fatsoenlijk weergeven dan is daar echt iets serieus mis mee en zou ik per direct de dienst opzeggen! :F

Het is notabene een Android TV platform... als je daarvoor niet eens fatsoenlijke software voor kan bouwen dan faal je gewoon keihard als bedrijf! 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
nero355 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:43:
[...]

Ik vind dat maar allemaal een beetje een raar verhaal eerlijk gezegd...

Als die diensten niet eens hun software zo kunnen bouwen dat ze alles fatsoenlijk weergeven dan is daar echt iets serieus mis mee en zou ik per direct de dienst opzeggen! :F

Het is notabene een Android TV platform... als je daarvoor niet eens fatsoenlijke software voor kan bouwen dan faal je gewoon keihard als bedrijf! 8)7 |:(
Ik lees vaker dat bijv Netflix beter beeld geeft op de tv dan op de Shield, waar het aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 17:42
Rallye schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:28:
[...]

[...]

ik heb de arcana en ben er geweldig blij mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• victor1701
Arjantje72 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:31:
[...]

Ik lees vaker dat bijv Netflix beter beeld geeft op de tv dan op de Shield, waar het aan ligt?
Een televisie fabrikant zal door de hevige concurentie wel zorg voor dragen dat ze de juiste hardware en software gebruiken om al het binnekomende beeld zo best en optimaal op hun televisie scherm vertoont wordt.
Wat ik gelezen heb op de nvidia forum is dat het android tv platform niet ontwikkeld is om als een goede player te functioneren. Volgens mij komt het android tv platform ruwweg uit de koker van het android besturingssysteem zelf. Maar een goede mediaplayer heeft zowel hardware als software dat elkaar aanvult om een zo goed mogelijk beeld op je tv scherm te tonen. Er zit gewoonweg geen interpolatie systeem in android tv platform ingebouwd. Om snel van resolutie te wisselen dvd 576p, bluray 1080p, 4k 2160p en tegelijkertijd te wisselen tussen verschillende kleur codes (color spaces) zoals chroma rec601 voor sd, rec709 voor 1080p bluray, rec2020 voor 4k. Dan moet ik nog niet vergeten dat er verschillende snelheden in frames per secondes zijn 23,97 fps, 24,25,29,30,50, en 60 fps. En er moet nog rekening gehouden met de scaling (beeldverhouding) is het 4:3 of 16:9 etc. En als allerlaatste de bit diepte dit houdt in hoeveel kleur farianten op je scherm getoond moeten worden. De 8 bit diepte kan bestaan uit YUV 444 maximale kleuren zonder te downgraden, YUV 442 de helft minder, YUV 422 kwart van het spectrum meest gebruikt voor 4k en je hebt nog kleiner. En dan heb je nog inplaats van 8 bit 10 bit en 10 bit is voor hdr en 12 bit is voor dolby vision.

Maar even in het kort er zijn 4 belangrijke punten waar een mediaplayer goed mee overweg moet kunnen te weten:
resolution, framerate, chroma sampling, and bit depth
als een ervan niet goed wordt afgehandeld in de achtergrond tijdens het afspelen van een film dan kan het resulteren in stotteringen/ happeringen of je kunt het micro judders noemen of zelfs je hele scherm kan vastlopen.

Ik kan er naast zitten maar wat ik er uit concludeer. Is dat de nvidia shield vanaf de resolutie en kleur en bit diepte van het thuisscherm heen en weer uitrekent hoe een film goed op je tv scherm moet worden afgespeeld. Dus als je thuisscherm niet staat ingesteld op een de maximale resolutie met de meeste uitgebreide kleuren chrome sampling met maximale bitdiepte. Kan de mediaplayer tijdens het afspelen van een film vastlopen in de achtergrond met het uitreken hoe ieder beeldje per seconde in welke kleuren moeten worden getoont. Hierdoor kan de film volledig op vastlopen. Bij het verkeerd uitrekenen van hoeveel beeldjes per seconde getoont moeten worden kan weer resulteren dat de mediaplayer een aantal beeldjes moet overslaan of eruit moet halen en dat zie je als happeringen /storreringen op je televisie scherm.

Deze uitleg is mijn interpretatie die ik vanuit een nvidia forum bericht heb gehaald. Dus neem mij niet kwalijk als ik er iets naast zit of iets verkeerd heb geinterpreteerd. Je kunt het eventueel zelf nalezen in deze link het is wel in het engels. https://www.nvidia.com/en...merate-resolution-chroma/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arjantje72 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:31:
Het kan wel, maar ik vraag me af hoeveel je daar echt van merkt over het algemeen...

Alles native op de TV afspelen zal altijd bepaalde voordelen hebben, omdat het niet eerst door een Input/Output systeem hoeft, maar gelijk richting het paneel gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:19
Ik heb een Shield 2017 1,5 jaar geleden 2de hands gekocht en toen gebruik gemaakt van de Founders subsription om af en toe een gratis spelletje te kunnen spelen, zoals Tombraider. Nou, zoals bij velen al bekend is het gratis spelen afgelopen najaar gestopt door nvidia. Ik heb geen behoefte om spellen te kopen op steam om vervolgens te spelen op mijn nvidia console. Wat ik wel heb gekocht is the Witcher 3 voor op de PC en die wil ik graag streamen naar mijn console om op mijn tv te spelen. Heb ik daarvoor ook die Founder subscription voor nodig? Of staat dit hier los van? Want als ik dat niet nodig heb, zeg ik mijn Founders subscription op. Scheelt weer 5 euro / maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 15:44
segil schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:37:
Ik heb een Shield 2017 1,5 jaar geleden 2de hands gekocht en toen gebruik gemaakt van de Founders subsription om af en toe een gratis spelletje te kunnen spelen, zoals Tombraider. Nou, zoals bij velen al bekend is het gratis spelen afgelopen najaar gestopt door nvidia. Ik heb geen behoefte om spellen te kopen op steam om vervolgens te spelen op mijn nvidia console. Wat ik wel heb gekocht is the Witcher 3 voor op de PC en die wil ik graag streamen naar mijn console om op mijn tv te spelen. Heb ik daarvoor ook die Founder subscription voor nodig? Of staat dit hier los van? Want als ik dat niet nodig heb, zeg ik mijn Founders subscription op. Scheelt weer 5 euro / maand.
Ik leid uit je uitleg af dat je het over Geforce Now hebt, daar kan je zonder je founders subscription maximum een uur aan een stuk mee spelen en je moet eerst in de wachtrij staan, met subscription start je onmiddellijk en speelt zo lang je wil. Maar als je gewoon wil streamen vanaf je pc en je huis is bekabeld kan je steamlink (is ingebouwd in je shield) of parsec gebruiken (mijn voorkeur omdat je makkelijk alles vanaf je pc kan doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:19
StGermain schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:55:
[...]

Ik leid uit je uitleg af dat je het over Geforce Now hebt, daar kan je zonder je founders subscription maximum een uur aan een stuk mee spelen en je moet eerst in de wachtrij staan, met subscription start je onmiddellijk en speelt zo lang je wil. Maar als je gewoon wil streamen vanaf je pc en je huis is bekabeld kan je steamlink (is ingebouwd in je shield) of parsec gebruiken (mijn voorkeur omdat je makkelijk alles vanaf je pc kan doen).
Ja klopt, ik gebruikte eerst Geforce Now om Tombraider gratis te kunnen streamen vanuit de cloud. Maar dat kan nu dus niet meer. Ik gebruik Nvidia gamestream om the witcher 3 op mijn console te spelen, die wordt gestreamed vanaf mijn pc. En ik vermoed dat dat los staat van mijn Geforce Now Founders subscription, maar dat wil graag zeker weten voordat ik dat abonnement op zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
Ja dat staat volledig los van mekaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 20:47
Beste mensen,

Ik heb sinds vandaag iets vreemds met mijn (tweedehands jan 2021?) shield (2017), hij had al wat kuren (af en toe een flikkering in het beeld)
Maar vandaag na ontkoppeld te zijn ivm klussen doet hij het volgende;
1. Boot met artifacten
2. Geeft soms abrupt white noise in android.
3. Constant flikkerend beeld/ artifacten.

Omdat ik de TV net overgekocht heb en toen die flikkeringen kreeg heb ik hem vandaag in de woonkamer aan de Chromecast gehangen, werkte vlekkeloos (thank god)
Dezelfde HDMI kabel meegenomen naar de slaapkamer want betere kwaliteit en geen flikkeringen.
Boel weer aangesloten in de slaapkamer en het was opeens een disco.

Iemand eerder zoiets gehad?
Op de nvidia forums wordt ik niets wijzer, dat gaat vooral over oleds uit 2015 en problemen.

Kan eventueel een flimpie maken, alleen waar upload ik dat.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Bad Brains schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:24:
Beste mensen,

Ik heb sinds vandaag iets vreemds met mijn (tweedehands jan 2021?) shield (2017), hij had al wat kuren (af en toe een flikkering in het beeld)
1. Boot met artifacten

Omdat ik de TV net overgekocht heb en toen die flikkeringen kreeg heb ik hem vandaag in de woonkamer aan de Chromecast gehangen, werkte vlekkeloos (thank god)
Dezelfde HDMI kabel meegenomen naar de slaapkamer want betere kwaliteit en geen flikkeringen.
Boel weer aangesloten in de slaapkamer en het was opeens een disco.

Iemand eerder zoiets gehad?
Op de nvidia forums wordt ik niets wijzer, dat gaat vooral over oleds uit 2015 en problemen.

Kan eventueel een flimpie maken, alleen waar upload ik dat.
Dat had ik ook altijd en opgelost met een andere hdmi kabel.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Tylen schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:39:
[...]

Dat had ik ook altijd en opgelost met een andere hdmi kabel.
Was mijn volgende stap om weer de "oude" hdmi kabel erin te doen, echter de nieuwe werkte perfect op de chroomcast in de huiskamer.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Bad Brains schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:43:
[...]

Was mijn volgende stap om weer de "oude" hdmi kabel erin te doen, echter deze werkte perfect op de chroomcast in de huiskamer.
Maar een chromecast doet geen chroma 4:4:4 op 4K ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Nee de gewone idd niet, goed opgemerkt.
Heb de "oude" kabel er weer in geprikt, en alles lijkt weer te werken, de vriendin zit nu te kijken dus ik kan niet checken of die flikkering er nog inzit.

Welke HDMI kabels zijn goed voor een Shield werken.
Op de Nvidia site hebben ze het steeds over de Monoprice 2mtr kabel, lijkt me gewoon middle of the road kabeltje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Bad Brains schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:53:
Nee de gewone idd niet, goed opgemerkt.
Heb de "oude" kabel er weer in geprikt, en alles lijkt weer te werken, de vriendin zit nu te kijken dus ik kan niet checken of die flikkering er nog inzit.

Welke HDMI kabels zijn goed voor een Shield werken.
Op de Nvidia site hebben ze het steeds over de Monoprice 2mtr kabel, lijkt me gewoon middle of the road kabeltje?
Ik heb deze issues ook lange tijd gehad. SHIELD met een kort kabeltje aan de versterker (geen idee van merk/prijs, komt IIRC van Azerty van ver voordat ik de SHIELD had, zal tussen de 5 en 10 jaar oud zijn denk ik). Vervolgens vanuit versterker een 3m kabel van de Action die alle marketing termen tikt (4K, high speed, ...). Ook vaker die flikkeringen. Omdat altijd de Action kabels worden genoemd als "good enough" nog eens met een nieuwe kabel van daar geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat. Nog eens een van AliExpress besteld, maar die was voor 90% DOA. Op een gegeven moment bij Amazon een AmazonBasics kabel mee besteld en sindsdien 0 issues meer.

Overigens moest het bij mij ook de kabel tussen TV en versterker zijn. Want als ik naar beeld van TV keek (/apps op TV) dan viel ook zo nu en dan even de audio weg. Dus ook dat wees op een brakke kabel tussen TV en versterker en niet tussen SHIELD en versterker.
Action kabels gebruik ik zo nu en dan wel nog eens, maar dan dus niet voor 4K 4:4:4, maar bv nu als extra kabel aan monitor voor werk laptop, en dat gaat gewoon goed (op 2560x1440).
Daarnaast min of meer dezelfde ervaring met een 7,5m kabel van de Action, die van PC naar TV werkt op 4K ook gewoon niet. FullHD (ook in full 3D wat dan 1920x1080 maal 2 is) werkt weer wel.

Waarschijnlijk dus dat of je kabel net een beetje defect is geraakt of niet goed in stak waardoor dus zo nu en dan een bitje omvalt. Het statement "HDMI is digitaal, dus of het werkt, of het werkt niet" is niet 100% raar. Bitflips kunnen ook tot sneeuw achtige effecten uit de goede oude analoge tijd leiden. En een brakke kabel kan dus wél signaal geven, met soms issues. Het is dus niet zo dat een brakke kabel per definitie geen beeld geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:17:
Het is dus niet zo dat een brakke kabel per definitie geen beeld geeft.
Maar als een kabel brak is, dan is het goed zichtbaar (i.t.t. analoog). ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik denk dat het artikel veel aannames doet gebaseerd op het gerucht. Wat getoond wordt op het screenshot lijkt op een aanbeveling gebaseerd op de geïnstalleerde YouTube applicatie. YouTube doet dat volgens mij nu ook via channels, en dat kan gewoon uitgeschakeld worden.

Sowieso is YouTube brak. Verwijder de betreffende applicatie en installeer SmartTubeNext. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Zal eens op amazon.de kijken wat er te halen is.
Vooralsnog lijkt alles weer te werken.
(heb de Shield doorgespoten met een compressor, misschien dat dat hielp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
The Zep Man schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:24:
[...]
Ik denk dat het artikel veel aannames doet gebaseerd op het gerucht. Wat getoond wordt op het screenshot lijkt op een aanbeveling gebaseerd op de geïnstalleerde YouTube applicatie. YouTube doet dat volgens mij nu ook via channels, en dat kan gewoon uitgeschakeld worden.

Sowieso is YouTube brak. Verwijder de betreffende applicatie en installeer SmartTubeNext. ;)
Gebruik ook smart tube next 😉

Ik lees nu nog een keer, lijkt in playstore reclame te zijn. Das minder erg dan op homescreen, net als Android tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bad Brains schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:24:
1. Boot met artifacten
Als je last hebt van freezes i.c.m. bovenstaande problemen dan kan het ook de voeding zijn dus mochten de overige dingen niet helpen : Doe daar effe een RMA van bij Nvidia zelf! :)

De instructies zijn onlangs nog besproken dus dat is zo gedaan! :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mucuracat schreef op maandag 26 april 2021 @ 00:13:
Ik lees nu nog een keer, lijkt in playstore reclame te zijn. Das minder erg dan op homescreen, net als Android tv.
Ik zie nu ook 'reclame' in de Play Store. Dat is inderdaad niets nieuws. Reclame in applicaties is iets waar Nvidia sowieso geen invloed op heeft. Mijn vermoeden is dat dit een storm in een glas water is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
nero355 schreef op maandag 26 april 2021 @ 00:40:
[...]

Als je last hebt van freezes i.c.m. bovenstaande problemen dan kan het ook de voeding zijn dus mochten de overige dingen niet helpen : Doe daar effe een RMA van bij Nvidia zelf! :)

De instructies zijn onlangs nog besproken dus dat is zo gedaan! :Y)
Heb mijne tweede hands gehaald, en deze is uit 2017, dus garantie is net het raam uitgevlogen. :p
Iemand een suggestie voor een HDMI kabel voor de shield, de mijne is erg picky. (komt natuurlijk ook door de 4K TV waar ik even niet aan had gedacht)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diets
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-12-2023
Bad Brains schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:24:
[...]

Heb mijne tweede hands gehaald, en deze is uit 2017, dus garantie is net het raam uitgevlogen. :p
Iemand een suggestie voor een HDMI kabel voor de shield, de mijne is erg picky. (komt natuurlijk ook door de 4K TV waar ik even niet aan had gedacht)
Kijk maar eens op: https://www.ruconnected.nl/kabels/platte-4K-HDMI-kabel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 14:19
Vraag me altijd af hoeveel verschil je merkt tussen zo'n kabel (van 25-40 euro) of een Amazon-kabel van 7-15 euro. Ben zelf enigszins van 'goedkoop is duurkoop', maar anderzijds ben ik onvoldoende audio/videofiel om zelf te beoordelen of zo'n kabel meerwaarde biedt qua beeld/geluid. Zou bij mij dan vooral een placebo-effect zijn denk ik.. Even los van obvious problemen als handshake of dergelijke.

Blijkbaar een vraag die ik prima zelf kan beantwoorden, sorry hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door mefjoew op 26-04-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Indien nodig gewoon zeuren bij Nvidia en het komt wel goed! >:)

Desnoods zeg je erbij dat je bang bent dat je adapter uit die eene batch komt waarvoor destijds een omruilactie is opgezet ;)
mefjoew schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:51:
Vraag me altijd af hoeveel verschil je merkt tussen zo'n kabel (van 25-40 euro) of een Amazon-kabel van 7-15 euro. Ben zelf enigszins van 'goedkoop is duurkoop', maar anderzijds ben ik onvoldoende audio/videofiel om zelf te beoordelen of zo'n kabel meerwaarde biedt qua beeld/geluid. Zou bij mij dan vooral een placebo-effect zijn denk ik.. Even los van obvious problemen als handshake of dergelijke.
Dat is zowel in dit topic als vele anderen op GoT veel te vaak besproken dus kunnen we ALSJEBLIEFT dat onderwerp gewoon overslaan ?! :P :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
nero355 schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:01:
[...]

Indien nodig gewoon zeuren bij Nvidia en het komt wel goed! >:)

Desnoods zeg je erbij dat je bang bent dat je adapter uit die eene batch komt waarvoor destijds een omruilactie is opgezet ;)
Ik ga eerst even die kabel die @Diets voorgesteld heeft proberen.
27,- inc verzenden is best redelijk, kabel zelf is/ziet er dik uit, of dat ook kwaliteit betekend moeten we nog zien.
Maar deze kabel trekt het niet helemaal.

Over de garantie, mss ga ik dat nog even proberen als het echt niet goed gaat. Heb gelukkig de originele bon van de verkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 13:04
Naar aanleiding van het google reclame omzet topic op de frontpage vandaag toch maar eens aan de slag on SmartTubeNext (smarttube_beta.apk) te installeren ipv Smart YouTube TV op mijn shield.

Ziet er op't eerste zicht prima uit, alleen krijg ik mijn youtube account niet gelinked.
Hoort dit wel te werken of iedereen die de app gebruikt dit issue?

problem solved na het gewoon nog eens te proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door witchdoc op 28-04-2021 14:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kylrad
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-10-2024
[...]

Ligt een beetje aan je 4K TV / receiver of soundbar als je die hebt en wat voor functies je gebruikt, zoals ARC/eARC en (dynamic)HDR of een hogere refresh rate dan 60Hz op 4K

Ik zou voor een HDMI 2.1 kabel gaan, dan mis je geen functies.
https://www.onlinekabelsh...B%22price%20asc%22%5D#p-0

Zelf gebruik ik deze en werkt prima met de shield 2019:
https://www.onlinekabelsh...e-2-1-8k-60hz-hdr-1-meter

Hier zie je de verschillen tussen de HDMI versies.
https://nl.wikipedia.org/...imedia_interface#HDMI_2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
Kylrad schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:43:
[...]

Ligt een beetje aan je 4K TV / receiver of soundbar als je die hebt en wat voor functies je gebruikt, zoals ARC/eARC en (dynamic)HDR of een hogere refresh rate dan 60Hz op 4K
Ik heb een redmi cheap soundbar, en een TV in de slaap kamer.
Heb deze 2.0 kabel besteld want ik heb in de slaapkamer echt niets anders nodig.

Mijn 50" Plasma uit 2010 blijft het hopelijk nog 10 jaar doen in de woonkamer, want.. superbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kylrad
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-10-2024
Bad Brains schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:09:
[...]

Heb deze 2.0 kabel besteld want ik heb in de slaapkamer echt niets anders nodig.

Mijn 50" Plasma uit 2010 blijft het hopelijk nog 10 jaar doen in de woonkamer, want.. superbeeld.
Moet denk ik wel goed genoeg zijn, was mij ook even ontschoten dat de Shield niet hoger dan HDMI 2.0b ondersteund overigens. Je TV kan trouwens wel 100Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:27

Klippy

Still Game

[...]

Ik heb mijn kabel ook van die site, dus eens met je aanbeveling.
Wel de dunne variant en die doet het perfect.
Alle kabels die ze daar nu verkopen moeten voldoen, maar die flexibele is erg handig.

Ook een 2017 Shield en die kabel gekocht toen ik een 4K UHD TV kocht.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb zojuist mijn shield TV PRO gekregen, en wat ik ook doe, hij wilt niet met ethernet verbinden. Hij zegt steeds not connected, wat ik ook instel. De SHIELD staat naast het modem en er zit een 2m ethernet cat5e kabel tussen. Het lampje op de modem van de ethernetpoort is gewoon aan, dus er is een connectie.
Ik heb al:
- factory reset gedaan
- alle updates gedraaid
- opnieuw factory reset gedaan
- ethernet kabel vervangen
- IPv6 op de shield uitgeschakeld (kan ik op de ziggo connectbox niet uitzetten, maar enkel op stateless en stateful)
- in de settings ethernet aan en uit gevinkt -> nog steeds not connected
- usb stick verwijderd

Heb ik dan nou echt een fout exemplaar? Ik moet echt ethernet functionaliteit hebben.

Ik maak gebruik van een panasonic plasma TV die verbonden is met een pioneer vsx322 versterker; de SHIELD PRO is via hdmi aan de pioneer verbonden.

Daarnaast vind ik dat je in het homescreen weinig kunt rearrangeren. Ook kan ik wifi niet volledig aan/uit zetten en hij blijft scannen.
@The Zep Man enig idee? Ik lees verschillende reacties van 3 jaar geleden op het nvidiaforum met dezelfde issues, maar ik heb volgens mij alles gedaan wat er te vinden was. Retour lijkt de enige optie :'(

[ Voor 22% gewijzigd door Deathchant op 29-04-2021 16:13 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deathchant schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:46:
Ik heb zojuist mijn shield TV PRO gekregen, en wat ik ook doe, hij wilt niet met ethernet verbinden. Hij zegt steeds not connected, wat ik ook instel. De SHIELD staat naast het modem en er zit een 2m ethernet cat5e kabel tussen. Het lampje op de modem van de ethernetpoort is gewoon aan, dus er is een connectie.

(...)

@The Zep Man enig idee? Ik lees verschillende reacties van 3 jaar geleden op het nvidiaforum met dezelfde issues, maar ik heb volgens mij alles gedaan wat er te vinden was. Retour lijkt de enige optie :'(
Probeer eens je Shield TV direct te verbinden met een ander apparaat, bijvoorbeeld een notebook of een andere switch. Als er nog steeds wordt aangegeven dat er geen netwerkverbinding is, dan lijkt het op een garantiegevalletje.

[edit]
Lees ook even deze post.

[edit2]
Het probleem lijkt vaak voor te komen. Zie bijvoorbeeld dit.

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 29-04-2021 16:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 13:01
Deathchant schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:46:
Ik heb zojuist mijn shield TV PRO gekregen, en wat ik ook doe, hij wilt niet met ethernet verbinden. Hij zegt steeds not connected, wat ik ook instel.
Zijn je datum en tijd goed ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@The Zep Man Wat bedoel je met direct connecten met een ander apparaat? Je bedoelt dat ik em niet met mijn modem moet verbinden maar met de ethernet van mijn PC?

Ik heb de posts gelezen. Ik heb gewiggled met mijn ethernetkabel en er zit een klein beetje speling in inderdaad. Maar hoe ik ook wiggle, het zorgt er niet voor dat ik zo af en toe eens een connectie krijg. Ik heb ook een stukje ducttape om de plug (niet de contactpunten uiteraard) gedaan, zodat ie steviger blijft zitten. Ook zonder resultaat.
Overigens is inmiddels het ethernetlampje op mijn modem wel uit.
Er blijft notconnected staan.

@realphoenikx Ja, gewoon use automatic network time (die ie dan van mijn wifi binnenharkt). Kep em ook gewoon op manual gezet en ook de taal op nederlands. Werkt allemaal niet.

EDIT: geloof het of niet, de 3e ethernetkabel die ik probeerde werkte 8)7 Blijkbaar had ik dus 2 kapotte ethernetkabels :O :O :O
1000Mbps connectie en wifi laat ie nu niet zien, dus die hoef ik niet meer apart uit te zetten.
VPN erop geinstalleerd werkt nu dus ook. Nu nog YouTube vanced proberen vanaf usbstick, en een fatsoenlijke browser. Vanuit de playstore zegt ie dat firefox niet beschikbaar is voor mijn device.

[ Voor 21% gewijzigd door Deathchant op 29-04-2021 18:18 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deathchant schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:46:
Nu nog een fatsoenlijke browser. Vanuit de playstore zegt ie dat firefox niet beschikbaar is voor mijn device.
Firefox for Android TV is onlangs EOL verklaard en wordt niet meer onderhouden! :(

Firefox for Android zou je wel kunnen sideloaden, maar dan heb je ook allerlei extra zooi nodig om de app op een non-touchscreen te gebruiken in landscape mode... :/

Kortom : Zet toch maar gewoon die Mini PC naast de TV als je ermee wilt browsen... :'(

Intel NUC
AsRock A300 of X300
ECS Cube
ASUS AMD "NUCs"

Of dit gekke ding : https://nl.hardware.info/...allend-veel-aansluitingen :*)

/EDIT :
The Zep Man schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:25:
Waarom zou ik? Als ik via Moonlight spellen kan spelen, dan kan ik ook via Moonlight browsen.
Ik ben niet zo van het moonen ;) maar dat zal ongetwijfeld ook wel prima werken met een beetje geluk! :)

[ Voor 19% gewijzigd door nero355 op 30-04-2021 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:47:
Kortom : Zet toch maar gewoon die Mini PC naast de TV als je ermee wilt browsen... :'(
Waarom zou ik? Als ik via Moonlight spellen kan spelen, dan kan ik ook via Moonlight browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:59
Ik heb nog steeds de oude 2017 shield tv. Weet iemand of daar nog ergens de officielel afstandsbediening voor te vinden is?

Werkt die nieuwe 3 hoekige ook? Is die nog ergens te koop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

mennoo schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:30:
Ik heb nog steeds de oude 2017 shield tv. Weet iemand of daar nog ergens de officielel afstandsbediening voor te vinden is?

Kon je dat nu echt niet vinden https://shop.nvidia.com/en-us/shield/

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
Ok hij werkt op alle modellen, dat had ik wel zelf kunnen vinden ;) Maar ik kan geen webshop vinden die hem verkoopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58

Pierre

Van nature lui!

mennoo schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:57:
[...]

Ok hij werkt op alle modellen, dat had ik wel zelf kunnen vinden ;) Maar ik kan geen webshop vinden die hem verkoopt
In Nederland is het misschien goed zoeken (maar via Amazon kan het wel) of je dat wil is een tweede, of er ook alternatieven zijn geen idee.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

nero355 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 18:47:
[...]

Firefox for Android TV is onlangs EOL verklaard en wordt niet meer onderhouden! :(

Firefox for Android zou je wel kunnen sideloaden, maar dan heb je ook allerlei extra zooi nodig om de app op een non-touchscreen te gebruiken in landscape mode... :/

Je kan gewoon een browserscherm delen vanaf je telefoon of laptop. Ik zou niet weten waarom ik op mijn televisie zou willen browsen. Er hangt ook geen muis aan (ja het kan en heb dat wel eens gedaan voor gesideloade apps, maar dat slaat nergens op zo'n muis bij je tv).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Deathchant schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:46:
Nu nog YouTube vanced proberen vanaf usbstick, en een fatsoenlijke browser. Vanuit de playstore zegt ie dat firefox niet beschikbaar is voor mijn device.
SmartTube ipv Vanced voor android tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Laatst online: 20-09 19:54
mennoo schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:30:

Ik heb ook de Shield TV en heb de driehoekige remote afgelopen week in gebruik genomen. De meegeleverde remote ligt al heel lang te verstoffen omdat dat ding batterijen bleef vreten.

Had hem besteld op amazon.com en is de ~ €42,- absoluut waard, alleen al de standby knop is het geld meer dan waard.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoo
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:51:
[...]

Ik heb ook de Shield TV en heb de driehoekige remote afgelopen week in gebruik genomen. De meegeleverde remote ligt al heel lang te verstoffen omdat dat ding batterijen bleef vreten.

Had hem besteld op amazon.com en is de ~ €42,- absoluut waard, alleen al de standby knop is het geld meer dan waard.
Amazon.com was idd de enige die ik zo snel kon vinden, hoefde je geen import ed te betalen? Aangezien hier altijd de AB kwijt is, werkt die zoek functie een beetje? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Laatst online: 20-09 19:54
mennoo schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:59:
[...]

Amazon.com was idd de enige die ik zo snel kon vinden, hoefde je geen import ed te betalen? Aangezien hier altijd de AB kwijt is, werkt die zoek functie een beetje? :)
Nee, dat zit in de prijs je uiteindelijk moet betalen. Ik kreeg zelfs nog iets van 22 cent terug :?

De remote ligt bij ons gewoon op tafel aangezien de shield het meest gebruikte apparaat in huis is. Heb die functie nog niet geprobeerd.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, eerste dagje de shield in gebruik. Bevalt goed!
Vraagje: ik kijk best veel lokale media op 23.976 fps. Mijn panasonic plasma heeft een 24Hz modus. Mijn oude xtreamer herkende dit en de TV schakelde automatisch om naar die 24hz mode.
De SHIELD doet dit niet wanneer ik via de VLC player een 23,976-film kijk. Hij blijft op 1080p 59,94Hz modus staan waardoor de TV ook op 1080p/60Hz blijft.
Weet iemand of de shield dit uberhaupt kan zonder bij elke film handmatig de CEC-setting in Display settings aan te passen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Deathchant schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:32:
Nou, eerste dagje de shield in gebruik. Bevalt goed!
Vraagje: ik kijk best veel lokale media op 23.976 fps. Mijn panasonic plasma heeft een 24Hz modus. Mijn oude xtreamer herkende dit en de TV schakelde automatisch om naar die 24hz mode.
De SHIELD doet dit niet wanneer ik via de VLC player een 23,976-film kijk. Hij blijft op 1080p 59,94Hz modus staan waardoor de TV ook op 1080p/60Hz blijft.
Weet iemand of de shield dit uberhaupt kan zonder bij elke film handmatig de CEC-setting in Display settings aan te passen?
TS ook al doorgenomen en dan met name op de kreet "refresh" of "refresh rate"?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marzman schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:17:
Je kan gewoon een browserscherm delen vanaf je telefoon of laptop. Ik zou niet weten waarom ik op mijn televisie zou willen browsen. Er hangt ook geen muis aan (ja het kan en heb dat wel eens gedaan voor gesideloade apps, maar dat slaat nergens op zo'n muis bij je tv).
Tja, ik heb zoiets in huis : pricewatch: Logitech diNovo Mini

En dat werkt prima voor de "effe snel opzoeken" momentjes :)

Langere browse sessies zouden ook hiermee kunnen : pricewatch: Logitech diNovo Media Desktop Laser
Die staat weer bij de grote HTPC/NAS in de buurt :*)

Maar meestal pak ik dan gewoon de laptop erbij of zelfs de Game PC als het echt heel uitgebreid moet! :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
[...]

Even mezelf quoten voor de duidelijkheid, de kabel is inmiddels binnen en aangesloten.
Artifacten waren al weg door de "oude" kabel weer aan te sluiten, maar met de nieuwe kabel heb ik ook geen flickeringen meer.
Had net mijn (zie eerdere posts) mijn "defecte" Shield controller verkocht en kabel besteld en heb nog een biertje over. Die is inmiddels op maar alle grafische problemen zijn ook weg.

Kabel is een aanrader. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hardware-lover schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:47:
[...]

:$ Je hebt gelijk, ik ga die refresh rate app direct proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bad Brains schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:23:
Had net mijn (zie eerdere posts) mijn "defecte" Shield controller verkocht en kabel besteld en heb nog een biertje over. Die is inmiddels op maar alle grafische problemen zijn ook weg.
Dus als we problemen hebben dan kan een biertje ook helpen :? :o >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
nero355 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:27:
[...]

Dus als we problemen hebben dan kan een biertje ook helpen :? :o >:) :+
Controller verkocht, kabel gekocht + bier = profit?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hardware-lover schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:47:
[...]

Gelukt :)
Het klopt echter niet dat Netflix zelf goed kan schakelen tussen 24Hz en 60Hz: mijn TV blijft gewoon op 60Hz staan zodra de video speelt.

Ik heb VLC player en Netflix dus zo geconfigureerd met "Match content frame rate" en verder dat hij de system default moet nemen van de refreshrate. Als ik daar namelijk 23,976 fps kies, dan schakelt de TV naar 24Hz ook in het menu van de app, terwijl ik wil dat de menu's gewoon 60Hz blijven. Ik wil alleen tijdens het afspelen van een video dat de 24Hz modus ingeschakeld wordt.
Maar tis werkbaar nu. Alleen is het irritant dat ie switcht naar 24Hz bij previews, maar dat kun je uitzetten in je Netflix account.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Deathchant schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:19:
Gelukt :)
Het klopt echter niet dat Netflix zelf goed kan schakelen tussen 24Hz en 60Hz: mijn TV blijft gewoon op 60Hz staan zodra de video speelt.
Het staat niet in de TS dat Netflix dit zelf kan. Beter lezen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 01-05-2021 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
Marzman schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:17:
[...]

Ook vanaf iOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 23:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Is er buiten die overscan-functie nog een manier om het beeld enkel vertikaal te stretchen zodat de zwarte balken weg zijn?
Alle filmpjes/series geven zwarte balken boven en onder en met mijn oude Xtreamer Pro kon ik het beeld vertikaal stretchen zonder dat het horizontaal mee stretchte. Wel handig om image retention/burn-in te voorkomen.
Ik kan volgens mij bij de VLC player de aspect ratio in getalletjes wijzigen, maar dat moet ik dan voor elk bestand doen. Netflix biedt geen opties om het beeld aan te passen v.z.i.w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp232
ben een paar weken terug hier heel goed geholpen met mijn eerste shield die ik aangesloten heb op mijn oled.

ik heb sinds vandaag een tweede shield tv pro die ik aan mijn plasma heb gehangen. ging heel vlotjes en ik merk niets verkeerd voor beeld of geluid (scheelt dat ik geen surroundversterker gebruik etc) ik heb echter 1 "probleem" dat ik ook heb op mijn andere shield.... ik slaag erin om de film library goed te krijgen maar ik krijg geen tv series library :s wat doe ik verkeerd?

bron zijn externe ssd. voor de films is het gewoon een folder film op de ssds met daarin submappen. maakt dan verbinding met imdb et voila

voor de series heb ik een map series met daarin een submap per seizoen. daarin de afleveringen. doe ik iets verkeerd? ligt het aan de afleveringnamen die niet herkend worden of die niet standaard zijn?

alvast bedankt voor de hulp / tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
warp232 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:15:
ben een paar weken terug hier heel goed geholpen met mijn eerste shield die ik aangesloten heb op mijn oled.

ik heb sinds vandaag een tweede shield tv pro die ik aan mijn plasma heb gehangen. ging heel vlotjes en ik merk niets verkeerd voor beeld of geluid (scheelt dat ik geen surroundversterker gebruik etc) ik heb echter 1 "probleem" dat ik ook heb op mijn andere shield.... ik slaag erin om de film library goed te krijgen maar ik krijg geen tv series library :s wat doe ik verkeerd?

bron zijn externe ssd. voor de films is het gewoon een folder film op de ssds met daarin submappen. maakt dan verbinding met imdb et voila

voor de series heb ik een map series met daarin een submap per seizoen. daarin de afleveringen. doe ik iets verkeerd? ligt het aan de afleveringnamen die niet herkend worden of die niet standaard zijn?

alvast bedankt voor de hulp / tips
Heb je je series wel aangeduid als zijnde tv shows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp232
eerst de films als film, dan de series bij series, en maakt dan connectie met tvimdb of zoiets; niet de gewone imdb. heb zelf enkel de folder namen veranderd, namen van aflevering niet. vb series x season 1 - 1080p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
  • Laatst online: 20:36
@Deathchant Verticaal stretchen? Zie dat er niet raar uit? Bedoel je niet meer inzoomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp232
voor wat de tv -series betreft op kodi, ter aanvulling van mijn vorige post, het vreemde is, als je een scan doet van de map om dingen toe te voegen zie je in de rechterbovenhoek dat die tvimdb de dingen aan het zoeken / herkennen is maar er wordt uiteindelijk niets toegevoegd. heel weird
Pagina: 1 ... 99 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.