Frid0 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:06:
[...]
Thanks!
[...]
Bedankt!
De Nas die ik heb is van Synology is een DS412+. Of die krachtig genoeg is weet ik niet. Kan ik dat ergens terug vinden? ALS de Nas krachtig genoeg is adviseer jij Plex op de Nas te installeren en niet op de Shield, toch? Waarom eigenlijk?
Ik lees 2 maal van dat ik beide het best kan proberen, Kodi en Plex maar toch wat meer voorkeur naar Plex omdat dat gebruiksvriendelijker is voor iedereen. Dus ook voor de rest van het gezin al zie ik wel dat je voor Plex moet betalen als je uitgebreide versie wilt. Is dat dan nodig?
Je hebt Plex pass nodig om hardwarematig te transcoderen op je nas.
Dat zal op een 412+ toch niet gaan.
Voor lokaal wil je sowieso niet transcoderen.
Als je niet aan transcoderen doet, dan hoeft je NAS alleen de files aan te leveren, net zoals bij Kodi of alle anderen en dat gaat prima met die 412+.
Kijk ook zeker even naar Emby en Jellyfin, dat zijn goede alternatieven voor Plex.
Nog een kleine aanvulling, als je naar een mobiel device wilt streamen, dan moet je daarvoor per device betalen, tenzij je een Plex pass hebt. Je kan een Plex pass per maand betalen, of als éénmalige aanschaf.
4k bestanden transcoderen gaat niet lukken op de 412+, en hardwarematig transcoderen zal niet ondersteund worden door die nas, dus transcoderen is eigelijk niet zo aantrekkelijk daarop.
Transcoderen heb je in hoofdzaak nodig als je naar plaatsen buiten je eigen netwerk, en/of naar mobiele devices wilt streamen, of oudere devices die niet met de 4k bestanden overweg kunnen.
[
Voor 21% gewijzigd door
RobbieT op 18-05-2021 14:38
]