Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!
warp232 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:20:
voor wat de tv -series betreft op kodi, ter aanvulling van mijn vorige post, het vreemde is, als je een scan doet van de map om dingen toe te voegen zie je in de rechterbovenhoek dat die tvimdb de dingen aan het zoeken / herkennen is maar er wordt uiteindelijk niets toegevoegd. heel weird
Als je de bestanden wel ziet, dan is het geen Shield TV specifiek probleem. Je kan in dit geval beter je vraag hier posten:

Topicreeks: [ervaringen] XBMC Media Center

Over T.net Plus verbergen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:48

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Rallye schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:58:
@Deathchant Verticaal stretchen? Zie dat er niet raar uit? Bedoel je niet meer inzoomen?
Dat vroeg ik me ook al af, dat moet je toch niet willen..... :X

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure 2013, Samsung Note 9, Asus G750 rammelbak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Nu online

Deathchant

Don't intend. Do!

Rallye schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:58:
@Deathchant Verticaal stretchen? Zie dat er niet raar uit? Bedoel je niet meer inzoomen?
Stormtrooper schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:57:
[...]

Dat vroeg ik me ook al af, dat moet je toch niet willen..... :X
Eigenlijk bedoel ik dat wel, daarom zei ik "enkel verticaal", dus niet gelinkt aan de aspectratio. Bij inzoomen verlies ik informatie aan alle 4 de kanten wat ik vaak onwenselijk vind. Ja, stretched images is natuurlijk ook niet wenselijk...
Voor dat inzoomen kan ik overscan gebruiken, ware het niet dat dan ook de menu's en alles buiten beeld vallen.

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Deathchant schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:56:
Is er buiten die overscan-functie nog een manier om het beeld enkel vertikaal te stretchen zodat de zwarte balken weg zijn?
Alle filmpjes/series geven zwarte balken boven en onder en met mijn oude Xtreamer Pro kon ik het beeld vertikaal stretchen zonder dat het horizontaal mee stretchte. Wel handig om image retention/burn-in te voorkomen.
Ik kan volgens mij bij de VLC player de aspect ratio in getalletjes wijzigen, maar dat moet ik dan voor elk bestand doen. Netflix biedt geen opties om het beeld aan te passen v.z.i.w.
Aangezien jij zegt dat alle filmpjes/series die jij bekijkt zwarte balken hebben (heb ik hier overigens niet), zou je het binnen Kodi zo in kunnen stellen. Je kunt het beeld versmallen en daarna totaal inzoomen, en dit als standaard zo zetten. Het ziet er niet uit (vind ik), maar het is dus wel mogelijk. Netflix en andere streaming services zijn als addon beschikbaar binnen Kodi, dus daarmee zou je die ook getackeld hebben.

A smile a day (doesn't keep Corona away) ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13:42

Geronimous

Moderator Spielerij
Zoals eerder aangegeven mogen Kodi-specifieke zaken in het Kodi topic.... Grote Kodi topic - deel XVI

• flopdoc
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:41
Vliegen hier ook mensen multiplayer events van de FS Event Calendar? Aanrader vind ik, vanavond leg 4 van de France Benelux tour. Voice via Discord, kletsten over simming en aviation en soms totaal andere dingen.

iRacing Profiel | i9 10900K@4.9 | Gigabyte Aorus RTX 3090 Extreme 24G | Reverb G2 | 32GB DDR4@3000

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 17:50
flopdoc schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:10:
Vliegen hier ook mensen multiplayer events van de FS Event Calendar? Aanrader vind ik, vanavond leg 4 van de France Benelux tour. Voice via Discord, kletsten over simming en aviation en soms totaal andere dingen.
Verkeerd topic?

WP Te koop

Acties:
  • +1Henk 'm!

• flopdoc
  • Laatst online: 14:41

iRacing Profiel | i9 10900K@4.9 | Gigabyte Aorus RTX 3090 Extreme 24G | Reverb G2 | 32GB DDR4@3000

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 07:36
Nvidia shield pro prijs drops. Something news?

Bij paradigit en Amazon nl
voor 199

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
mucuracat schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 23:21:

voor 199
Niet perse. Zowat 1 jaar geleden (1 juni), kocht ik deze voor €193,- via Amazon.nl.

Dat neemt niet weg dat de prijs toch weer eens wat lager ligt dan gebruikelijk het geval is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22-06 22:24
mucuracat schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 23:21:

voor 199
Beetje in de twijfel als ik er nu 1 koop of dat ik nog even wacht.
Hij is nu wel mooi geprijst.

Ben benieuwd als er binnenkort een nieuw model uitkomt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16:25

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

thespeed schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:46:
[...]

Beetje in de twijfel als ik er nu 1 koop of dat ik nog even wacht.
Hij is nu wel mooi geprijst.

Ben benieuwd als er binnenkort een nieuw model uitkomt.
Wat zou er in een nieuw model kunnen zitten waardoor je daarop zou willen wachten?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mucuracat
Tukk schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:58:
[...]

Wat zou er in een nieuw model kunnen zitten waardoor je daarop zou willen wachten?
Das altijd de vraag :)
Betere processor en gpu?
Maar kijkend naar chip tekorten, lijkt me ook lastig. Of ze brengen het uit met minimale voorraad om tekorten en hype te creëren.
Kijken naar historie: Elk 2 jaar een nieuw versie.
Shield TV model 2015/2015 Pro | 2017/2017 Pro | 2019/2019 Pro | 2021??

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gregoor
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22-06 01:09
mucuracat schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:05:
[...]

Betere processor en gpu?
Maar kijkend naar chip tekorten, lijkt me ook lastig. Of ze brengen het uit met minimale voorraad om tekorten en hype te creëren.
Ik neem aan dat zolang er geen opvolger is voor de gebruikte Tegra X1+-chip, er ook geen opvolger van de Shield komt. Ik kan online echter nog niets over een opvolger vinden...

Acties:
  • +3Henk 'm!
Gregoor schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:29:
[...]

Ik neem aan dat zolang er geen opvolger is voor de gebruikte Tegra X1+-chip, er ook geen opvolger van de Shield komt. Ik kan online echter nog niets over een opvolger vinden...
5 seconden op Google. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17:29

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

https://nl.hardware.info/...n-oneerlijke-concurrentie

"Grace is coming!" >:) :+

/Een beetje flauw, maar ik kon het niet laten... O-)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mucuracat
nero355 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:44:
https://nl.hardware.info/...n-oneerlijke-concurrentie

"Grace is coming!" >:) :+

/Een beetje flauw, maar ik kon het niet laten... O-)
"Holy Grace" >:) :+

/Een beetje flauw, maar OOK IK kon het niet laten... O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jarlaxz
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16-06 21:02
Ken iemand een goede gecertificeerde ultra high speed HDMI 2.1 kabel aanraden?

Het is dat er al uitgebreid op is gereageerd, maar dit soort luie vragen zijn not done. Een beetje huiswerk doen via de zoekfunctie en reviews is een kleine moeite...

[Voor 53% gewijzigd door Geronimous op 14-05-2021 02:01]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jarlaxz schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:05:
Ken iemand een goede gecertificeerde ultra high speed HDMI 2.1 kabel aanraden?
Een Shield heeft geen 2.1 HDMI aansluiting, dus een goede highspeed kabel is dan ook voldoende.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jarlaxz
hardware-lover schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:40:
[...]

Een Shield heeft geen 2.1 HDMI aansluiting, dus een goede highspeed kabel is dan ook voldoende.
Sorry misschien verkeerde topic. Maar ik zoek naar een goeie gecertificeerde HDMI 2.1 kabel die ik vanaf me shield wil aansluiten op me soundbar en van me soundbar weer naar me tv..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 17:15
Jarlaxz schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:36:
[...]

Sorry misschien verkeerde topic. Maar ik zoek naar een goeie gecertificeerde HDMI 2.1 kabel die ik vanaf me shield wil aansluiten op me soundbar en van me soundbar weer naar me tv..
Dat is wat @hardware-lover zegt, de Shield is dus alleen maar HDMI 2.0, en niet 2.1. Daar heb je dus "weinig" aan.

Mocht je nu perse 2.1 kabels willen kopen, volgens anderen op het net zijn de HDMI kabels van "Ugreen" gewoon goed. Zijn via de officiele ugreen store op Ali te verkrijgen met hdmi 2.1, kosten je niet een berg goud ofzo. De versies met de plastic connector zijn prima, de zinc versie heeft echter een mooie "certified" sticker op de doos. Geen idee in hoeverre dat echt een ding is, maar kabels bevalen hier prima. Vaker dan eens besteld voor familie, doorgaans binnen 2 weken wel in huis.

Dat gezegd hebbende, ik heb er momenteel ook alleen maar een shield aan hangen, heb nog geen RTX 3000 kaart, of PS5. Dus echt "testen" heb ik nog niet kunnen doen hier thuis of bij familie...

Specs!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jarlaxz
GoldenBatt schreef op maandag 10 mei 2021 @ 22:57:
[...]

Dat is wat @hardware-lover zegt, de Shield is dus alleen maar HDMI 2.0, en niet 2.1. Daar heb je dus "weinig" aan.

Mocht je nu perse 2.1 kabels willen kopen, volgens anderen op het net zijn de HDMI kabels van "Ugreen" gewoon goed. Zijn via de officiele ugreen store op Ali te verkrijgen met hdmi 2.1, kosten je niet een berg goud ofzo. De versies met de plastic connector zijn prima, de zinc versie heeft echter een mooie "certified" sticker op de doos. Geen idee in hoeverre dat echt een ding is, maar kabels bevalen hier prima. Vaker dan eens besteld voor familie, doorgaans binnen 2 weken wel in huis.

Dat gezegd hebbende, ik heb er momenteel ook alleen maar een shield aan hangen, heb nog geen RTX 3000 kaart, of PS5. Dus echt "testen" heb ik nog niet kunnen doen hier thuis of bij familie...

[Afbeelding]
Topper! Bedankt voor de tip. Blijkt dat ugreen ook wel meerdere goede producten maken aan de reviews te lezen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 17:15
Nogmaals, heb zelf nog niet geprobeerd met echte hdmi 2.1 toepassingen, maar met mijn oled die het wel heeft en tekort aan kabels wel wat kabels alvast ingeslagen. De kwaliteit is gewoon goed, en volgens de reviews ook prima.

Anders kan je ook naar je lokale hifi zaak, maar dan worden ze al snel heel erg duur :p

Wat meer on-topic. Sinds maandje nu een 2de 2019 pro thuis staan. Perfecte combi met Kodi met de database ook op de lokale server staan. Erg fijn spul. Eenigste waarvoor ik nog zou willen upgraden, of graag een update voor wou willen zien, zou het "quick media switching" protocol zijn die eigenlijk aan hdmi 2.1 toebehoord. Geloof dat dit ook wel op een hdmi 2.0 apparaat kon dacht ik ooit eens te hebben gelezen? Vindt dat resolutie/refreshrate wisselen met mijn LG Oled best lang duren (of ik ben gewoon ongeduldig)

Specs!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jarlaxz
Ik vind het zelf helemaal niet lang duren met Kodi. Dat gaat best rap vind ik. En Kodi doet dat als een van de beste.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Jarlaxz schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:32:
Ik vind het zelf helemaal niet lang duren met Kodi. Dat gaat best rap vind ik. En Kodi doet dat als een van de beste.
Buiten dat om heeft Kodi iets dat het acceptabel maakt op apparaten zonder Quick Media Switching, zoals de Shield TV: het kan wachten met afspelen voor een bepaalde tijd wanneer de refresh rate wijzigt. Dat zie je helaas niet bij andere mediasoftware.

De functies 'verander refresh rate bij het starten en stoppen van afspelen' en 'vertraag het starten van afspelen bij het veranderen van de refresh rate' zouden Android TV native moeten zijn.

In ander nieuws:
Het gerucht gaat dat Nvidia gaat stoppen met de productie van de Tegra X1. Gecombineerd met de recente prijsverlaging zou je haast denken dat men van de huidige voorraden af wil.

[Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 11-05-2021 04:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thespeed
Tukk schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:58:
[...]

Ja inderdaad wat ik begrijp voldoet deze ook goed.
Ik heb hem dus uiteindelijk toch maar besteld.
Momenteel een multimedia PC in de tv meubel staan maar dat werkt toch niet altijd even ideaal.
mucuracat schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:05:
[...]

Betere processor en gpu?
Ja dan zou het mogelijk dit jaar uit kunnen komen.
Maar met de chip tekorten is dat ook maar de vraag.
En er komt uiteindelijk toch altijd wel weer een opvolger uit.
Gebruik zelf ook nog een Oneplus 3T terwijl die ook al bij 9 zijn :P
Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
Ik gebruikte tot nu toe voor Netflix altijd de Chromecast.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gregoor
Dat klopt. Die had ik ook gevonden in die 5 seconden :)

Maar als je verder kijkt blijkt dat geen vervanging voor de X1+ te zijn, enkel omdat het modelnummer 1 hoger ligt. Dit is namelijk een veel grotere en daardoor duurdere SoC die voornamelijk ingezet wordt voor auto's. Dus dat lijkt me geen logische vervanger. Die chipset is namelijk ook ongeveer tegelijkertijd uitgekomen en alweer een paar jaar oud.

Echter zie ik nu dat er al wel een Tegra Xavier is, waarvan ze een kleinere chipversie wel voor een nieuwe Shield in zouden kunnen zetten: https://en.wikipedia.org/wiki/Tegra#Xavier

De NX (15W) variant klinkt qua specs als een logische doorontwikkeling van de X1+, met op alle vlakken net iets betere specs. Echter is de vraag of dat voldoende is om echt iets nieuws te bieden voor de Shield Pro. Volgens Wikipedia ondersteund deze chipset encoding en decoding van 8K, echter is onduidelijk of dat de NX-variant dat ook kan. Maar alleen 8K decoding zou in de praktijk voor de Shield natuurlijk al voldoende zijn...

Acties:
  • +2Henk 'm!
Gregoor schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:08:
Maar als je verder kijkt blijkt dat geen vervanging voor de X1+ te zijn, enkel omdat het modelnummer 1 hoger ligt. Dit is namelijk een veel grotere en daardoor duurdere SoC die voornamelijk ingezet wordt voor auto's. Dus dat lijkt me geen logische vervanger. Die chipset is namelijk ook ongeveer tegelijkertijd uitgekomen en alweer een paar jaar oud.
Nvidia trekt zich niet veel aan van of chips ouder zijn of niet. Verder voldoet het antwoord aan jouw initiële vraag. :P

Voor een Shield TV 2021 denk ik dat de belangrijkste toevoeging HDMI 2.1 is, samen met de bijbehorende ondersteunde codecs en kwaliteitscriteria. Dat maakt bijvoorbeeld streaming van 4k@120hz mogelijk, maar ook zaken als Variable Refresh Rate en Quick Media Switching. En misschien Auto Low Latency Mode. Veel van die zaken nemen geneuzel met refresh rates op moderne TV's weg, en er zijn maar weinig mediaspelers die dat allemaal nu implementeren.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• mucuracat
The Zep Man schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:42:
[...]
Nvidia trekt zich niet veel aan van of chips ouder zijn of niet. Verder voldoet het antwoord aan jouw initiële vraag. :P

Voor een Shield TV 2021 denk ik dat de belangrijkste toevoeging HDMI 2.1 is, samen met de bijbehorende ondersteunde codecs en kwaliteitscriteria. Dat maakt bijvoorbeeld streaming van 4k@120hz mogelijk, maar ook zaken als Variable Refresh Rate en Quick Media Switching. En misschien Auto Low Latency Mode. Veel van die zaken nemen geneuzel met refresh rates op moderne TV's weg, en er zijn maar weinig mediaspelers die dat allemaal nu implementeren.
En youtube HDR? ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 22-06 16:19
Ik heb sinds vorige week een Shield Pro.
Eigenlijk gekocht omdat je daar GeForce Now op kan gebruiken maar inmiddels heb ik alle smart functionaliteit van mijn inmiddels verouderende Tizen smart TV maar gewoon uitgezet om dit te gaan gebruiken.
Fantastisch dingetje!
Die driehoekige vorm van de afstandbediening mag van mij ook wel de norm worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Polderviking schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:59:
Ik heb sinds vorige week een Shield Pro.
Eigenlijk gekocht omdat je daar GeForce Now op kan gebruiken maar inmiddels heb ik alle smart functionaliteit van mijn inmiddels verouderende Tizen smart TV maar gewoon uitgezet om dit te gaan gebruiken.
Fantastisch dingetje!
Die zaken (streaming van audio, video en spellen) zijn dan ook waar het apparaat uitermate geschikt voor geschikt. In de startpost is nog wat ouder marketingmateriaal te vinden, waarin het apparaat ook als zelfstandige gameconsole gepromoot werd. Ik denk dat dat een resultaat was van de Ouya-hype van 2013-2015, waar Nvidia ook een Tegra SoC voor leverde.

De markt voor gaming op een Android (TV) apparaat aangesloten op een TV is gewoon te klein, aan zowel de kant van aanbieders als van de afnemers. Via, integendeel... Door zich juist te richten op streaming (via online diensten en eigen applicaties/servers) denk ik dat de Shield TV diens plek in de markt heeft gevonden.

• Gregoor
hardware-lover schreef op zondag 9 mei 2021 @ 00:16:
[...]

Niet perse. Zowat 1 jaar geleden (1 juni), kocht ik deze voor €193,- via Amazon.nl.

Dat neemt niet weg dat de prijs toch weer eens wat lager ligt dan gebruikelijk het geval is.
Inmiddels is de prijs bij alle shops in de Pricewatch verlaagd naar 199 euro. Ben toch benieuwd of dat betekent dat er nieuws op komst is...

• Iekozz
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 11:08
Weet iemand een handig foefje om de ai upscaling standaard aan te zetten? In youtube / netflix moet ik dat altijd manueel aanzetten.

Vriend van mij kan ook geen enkele 4k film / serie meer afspelen via plex. Heel vreemd, al een paar keer gereset. Mijn tube shield had daar ook last van, maar alleen bij een hoge bitrate. (50+ mb/s). Met de shield pro heb ik dat probleem niet meer. Hebben meer mensen daar last van?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • +1Henk 'm!
Iekozz schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:15:
Weet iemand een handig foefje om de ai upscaling standaard aan te zetten? In youtube / netflix moet ik dat altijd manueel aanzetten.
Standaard staat het volgens mij aan. Het is de derde optie van boven in het Android TV Settings menu, als je de quick settings niet gewijzigd hebt. Anders vind je de optie onder Settings -> Device Preferences -> Display and Sound.

• Iekozz
The Zep Man schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:40:
[...]
Standaard staat het volgens mij aan. Het is de derde optie van boven in het Android TV Settings menu, als je de quick settings niet gewijzigd hebt. Anders vind je de optie onder Settings -> Device Preferences -> Display and Sound.
Ja die heb ik aanstaan, maar alsnog moet ik het steeds aanzetten.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • +3Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Iekozz schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:54:
[...]
Ik gebruik niet de originele YT app (alternatieve is hier al vaker gedeeld), en daarmee is het handmatig selecteren niet nodig. Indien het afgespeelde media het niet ondersteund dan valt er ook niets te kiezen, is het media wel geschikt voor AI dan staat dit ook automatisch aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Iekozz
hardware-lover schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:45:
[...]

Ik gebruik niet de originele YT app (alternatieve is hier al vaker gedeeld), en daarmee is het handmatig selecteren niet nodig. Indien het afgespeelde media het niet ondersteund dan valt er ook niets te kiezen, is het media wel geschikt voor AI dan staat dit ook automatisch aan.
Thanks! Heb hem net geïnstalleerd op de shield, werkt perfect.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mucuracat
Iekozz schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:54:
[...]

Als het goed is, blijft aan. Alleen als je op snelkoppeling klikt, dan zie je rechtsboven 'basis' staan. Dat komt, zodra je klikt deze ook overgaat naar basis. Dus moet je nog een keer klikken.

En zoals @hardware-lover ook zegt, als je content kijkt die al hoge resolutie heeft, dan wordt er geen gebruik gemaakt van upscaling

[Voor 15% gewijzigd door mucuracat op 14-05-2021 08:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 07:54
Heb meerdere computers in thuisnetwerk, maar lukt me niet om van 1 daarvan de opslag te mounten.
(op Shield Pro 2019). Deze PC word ook niet automatisch weergegeven bij beschikbare opslag.
Ik kan wel bestanden op de Shield openen vanaf die pc.
(Heb met Regedit SMB1 de waarde 1 gegeven, maar dat maakt geen verschil. Dus nu weer SMB2)

Als pad gebruik ik \\Computernaam\mapnaam
Als ik via XPlore, LAN en SCAN probeer geeft hij wel het ip-adress, maar met (null) er achter

Meldingen als BAD_NETWORK_NAME en CANNOT CONNECT from ip-adress to ip-adress of Autentication failed.

Heb op de Shield Ontwikkelaarsopties aangezet. Netwerk Debugging aangezet en weer uit na wat mount pogingen. Kreeg een melding dat er een debug bestand is aangemaakt. Maar;
Hoe en waarmee kan ik dit bestand openen en dus lezen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thespeed
Sinds kort nu ook een Nvidia Shield, maar wat een geweldig apparaat is dat.
Mis momenteel de multimedia PC niet meer dus denk dat ik die maar weg ga doen.

Maar nu ben ik benieuwd naar welke remotes jullie gebruiken.
Voor mijn mobiel heb ik nog een Ipega remote liggen die ik nu ook gebruikt heb bij de Shield maar dit werkt toch niet geweldig.
Veel knoppen die bij bepaalde games niet werken.

Nu kan ik voor een officiele Shield game controller gaan of bijvoorbeeld
een 8bitdo controller (SN30 Pro+)
Heeft iemand hier ervaring mee en wat het beste werkt met de compatibiliteit van de Nvidia games (Geforce now) en android games. Misschien dat ik er ooit ook nog een keer emulator games op ga draaien.

Voordeel van een 8bitdo is dat hij goedkoper is maar als dit minder werkt dan bijvoorbeeld een Shield controller dan ga ik toch liever daarvoor.

[Voor 9% gewijzigd door thespeed op 16-05-2021 18:17]

Acties:
  • +1Henk 'm!
thespeed schreef op zondag 16 mei 2021 @ 18:15:
Maar nu ben ik benieuwd naar welke remotes jullie gebruiken.
Voor mijn mobiel heb ik nog een Ipega remote liggen die ik nu ook gebruikt heb bij de Shield maar dit werkt toch niet geweldig.
Veel knoppen die bij bepaalde games niet werken.
Remote in games? :?
Nu kan ik voor een officiele Shield game controller gaan of bijvoorbeeld
een 8bitdo controller (SN30 Pro+)
Heeft iemand hier ervaring mee en wat het beste werkt met de compatibiliteit van de Nvidia games (Geforce now) en android games. Misschien dat ik er ooit ook nog een keer emulator games op ga draaien.
Ik gebruik zelf een Xbox One controller met Bluetooth ondersteuning. Dat werkt het beste met wat ik gebruik (Moonlight) qua button prompts. Android spellen speel ik niet.
Voordeel van een 8bitdo is dat hij goedkoper is maar als dit minder werkt dan bijvoorbeeld een Shield controller dan ga ik toch liever daarvoor.
Check de TS. Je hoeft geen Shield Controller te gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thespeed
The Zep Man schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:24:
[...]
Remote in games? :?

[...]
Ik gebruik zelf een Xbox One controller met Bluetooth ondersteuning. Dat werkt het beste met wat ik gebruik (Moonlight) qua button prompts. Android spellen speel ik niet.

[...]
Check de TS. Je hoeft geen Shield Controller te gebruiken.
Bedankt voor je reactie.
De remote benaming die ik gebruikt heb was wat ongelukkig.
Ik bedoelde natuurlijk een controller.

Zelf heb ik geen Xbox of een Playstation dus in mijn geval zou ik een geheel nieuwe controller aanschaffen.
Nu is de originele Shield controller wat duurder dan bijvoorbeeld een 8bitdo.
Alleen ben ik benieuwd als dit ook gelijkwaardig werkt als bijvoorbeeld zo'n originele Shield controller.
En als iemand misschien met beiden ervaring heeft?

De topic start is in ieder geval goed duidelijk.
Bedankt daarvoor. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
thespeed schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:11:
Zelf heb ik geen Xbox of een Playstation dus in mijn geval zou ik een geheel nieuwe controller aanschaffen.
Alleen ben ik benieuwd als dit ook gelijkwaardig werkt als bijvoorbeeld zo'n originele Shield controller.
Ik heb wat ervaring met 8BitDo controllers, maar niet met Shield controllers. Als eerste controller is 8BitDo niet verkeerd. Wel zou ik gaan voor een Android specifieke controller, zoals de SN30 Pro for Xbox Cloud Gaming on Android (die je niet voor Xbox Cloud Gaming hoeft te gebruiken).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mucuracat
thespeed schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:11:
[...]

Heb Shield controller, werkt natuurlijk met Geforce now, maar ook met android games en andere games.
Is wel prijzig :( ,
Voordelen:
- Er zit een jack ingang in. Kan dus oortjes in doen via controller. Ook te gebruiken bij films of tv kijken.
- Je kunt geluid van tv ook mee bedienen.
- Voelt goed stevig aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18:08
mucuracat schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:42:
[...]

Heb Shield controller, werkt natuurlijk met Geforce now, maar ook met android games en andere games.
Is wel prijzig :( ,
Voordelen:
- Er zit een jack ingang in. Kan dus oortjes in doen via controller. Ook te gebruiken bij films of tv kijken.
- Je kunt geluid van tv ook mee bedienen.
- Voelt goed stevig aan.
Is dat geluid dan vrij van lag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mucuracat
StGermain schreef op maandag 17 mei 2021 @ 15:57:
[...]

Is dat geluid dan vrij van lag?
Yep, voor de zekerheid weer even gecheckt.
Geen vertraging

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 21-06 11:00
Hi,

Onlangs ben ik verhuisd en ga ik van het weekend het nieuwe tv-meubel indelen, alles aansluiten en installeren. Zo ook de Shield en ik vroeg mij af, wat raden jullie aan om te gebruiken, Kodi of Plex op de Shield icm met een Synology Nas.

Gebruikte voorheen de Apps van Synology zelf maar wil het nu toch meer gebruiksvriendelijk hebben zodat vriendin en kids er ook gemakkelijk mee overweg kunnen en niet mij elke keer nodig hebben.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 12:26
Frid0 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:32:
Hi,

Onlangs ben ik verhuisd en ga ik van het weekend het nieuwe tv-meubel indelen, alles aansluiten en installeren. Zo ook de Shield en ik vroeg mij af, wat raden jullie aan om te gebruiken, Kodi of Plex op de Shield icm met een Synology Nas.

Gebruikte voorheen de Apps van Synology zelf maar wil het nu toch meer gebruiksvriendelijk hebben zodat vriendin en kids er ook gemakkelijk mee overweg kunnen en niet mij elke keer nodig hebben.
Beide werken goed, maar je kan ook naar Jellyfin of Emby kijken.
Is net wat je voorkeur heeft.

Ik vind een server based iets als Plex, Emby of Jellyfin handig omdat je de bibliotheek centraal beheerd.
Als je maar op één plek alles gebruikt dan heeft Kodi ook zo z'n voordelen.

Ik gebruik zelf Plex en Kodi allebei.

Mijn advies zou zijn, kijk naar de verschillende opties en probeer wat het beste bevalt.
Ik denk dat je eindgebruikers met alle genoemde oplossingen blij zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• StGermain
Hi,

Waarom niet beide installeren? Draai de Plex server op de NAS als die krachtig genoeg is. Voordeel van Plex is dat je simpel overal en op elk device kan kijken, zelfs buitenhuis als je een vpn server opzet wat ook weer via je Synology NAS kan. Kodi heeft als voordeel dat je dingen zoals vrt.nu en vtmgo via plugins kan bekijken (het 2de kan ook met een aparte app op de Shield maar het eerste niet).

In mijn ervaring is het veel makkelijker om missende ondertitels te zoeken met Plex. Nadeel is dan weer dat je even handmatig de gewenste view moet instellen, de laatste tijd krijg je standaard een hoop onzin te zien zoals podcasts en nieuws dat je kan wegfilteren en als je bvb. gescheiden folders hebt voor Nederlandstalige en Anderstalige zaken toont Plex je meerdere recente uploads maar die kan je mergen door alle min één te verwijderen. Je Plex server beheren is ook super makkelijk vanaf een browser op een device in je netwerk naar app.plex.tv te surfen.

In de praktijk zie ik mijn echtgenote even vlot werken met Plex als met NetFlix en Spotify maar zie ik ze nooit Kodi gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frid0
RobbieT schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:43:
[...]

Ik gebruik zelf Plex en Kodi allebei.

Mijn advies zou zijn, kijk naar de verschillende opties en probeer wat het beste bevalt.
Ik denk dat je eindgebruikers met alle genoemde oplossingen blij zijn.
Thanks!
StGermain schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:50:
[...]

Waarom niet beide installeren? Draai de Plex server op de NAS als die krachtig genoeg is. Voordeel van Plex is dat je simpel overal en op elk device kan kijken, zelfs buitenhuis als je een vpn server opzet wat ook weer via je Synology NAS kan. Kodi heeft als voordeel dat je dingen zoals vrt.nu en vtmgo via plugins kan bekijken (het 2de kan ook met een aparte app op de Shield maar het eerste niet).

In mijn ervaring is het veel makkelijker om missende ondertitels te zoeken met Plex. Nadeel is dan weer dat je even handmatig de gewenste view moet instellen, de laatste tijd krijg je standaard een hoop onzin te zien zoals podcasts en nieuws dat je kan wegfilteren en als je bvb. gescheiden folders hebt voor Nederlandstalige en Anderstalige zaken toont Plex je meerdere recente uploads maar die kan je mergen door alle min één te verwijderen. Je Plex server beheren is ook super makkelijk vanaf een browser op een device in je netwerk naar app.plex.tv te surfen.

In de praktijk zie ik mijn echtgenote even vlot werken met Plex als met NetFlix en Spotify maar zie ik ze nooit Kodi gebruiken.
Bedankt!

De Nas die ik heb is van Synology is een DS412+. Of die krachtig genoeg is weet ik niet. Kan ik dat ergens terug vinden? ALS de Nas krachtig genoeg is adviseer jij Plex op de Nas te installeren en niet op de Shield, toch? Waarom eigenlijk?

Ik lees 2 maal van dat ik beide het best kan proberen, Kodi en Plex maar toch wat meer voorkeur naar Plex omdat dat gebruiksvriendelijker is voor iedereen. Dus ook voor de rest van het gezin al zie ik wel dat je voor Plex moet betalen als je uitgebreide versie wilt. Is dat dan nodig?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 12:26
Frid0 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:06:
[...]

Thanks!

[...]

Bedankt!

De Nas die ik heb is van Synology is een DS412+. Of die krachtig genoeg is weet ik niet. Kan ik dat ergens terug vinden? ALS de Nas krachtig genoeg is adviseer jij Plex op de Nas te installeren en niet op de Shield, toch? Waarom eigenlijk?

Ik lees 2 maal van dat ik beide het best kan proberen, Kodi en Plex maar toch wat meer voorkeur naar Plex omdat dat gebruiksvriendelijker is voor iedereen. Dus ook voor de rest van het gezin al zie ik wel dat je voor Plex moet betalen als je uitgebreide versie wilt. Is dat dan nodig?
Je hebt Plex pass nodig om hardwarematig te transcoderen op je nas.
Dat zal op een 412+ toch niet gaan.

Voor lokaal wil je sowieso niet transcoderen.

Als je niet aan transcoderen doet, dan hoeft je NAS alleen de files aan te leveren, net zoals bij Kodi of alle anderen en dat gaat prima met die 412+.

Kijk ook zeker even naar Emby en Jellyfin, dat zijn goede alternatieven voor Plex.

Nog een kleine aanvulling, als je naar een mobiel device wilt streamen, dan moet je daarvoor per device betalen, tenzij je een Plex pass hebt. Je kan een Plex pass per maand betalen, of als éénmalige aanschaf.

4k bestanden transcoderen gaat niet lukken op de 412+, en hardwarematig transcoderen zal niet ondersteund worden door die nas, dus transcoderen is eigelijk niet zo aantrekkelijk daarop.

Transcoderen heb je in hoofdzaak nodig als je naar plaatsen buiten je eigen netwerk, en/of naar mobiele devices wilt streamen, of oudere devices die niet met de 4k bestanden overweg kunnen.

[Voor 21% gewijzigd door RobbieT op 18-05-2021 14:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• StGermain
Frid0 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:06:
[...]

Thanks!

[...]

Bedankt!

DS412+ is een oud beestje, die gaat geen 4k kunnen transcoden vrees ik dus best de server op de shield dan. Ik heb zelf een DS418play en draai daar alles op zodat de Shield niks hoeft te doen in de background.

Iedereen in huis of over vpn kan zonder extra te betalen kijken via een browser en app.plex.tv waar je op inlogt met je gratis plex account. Het is wel zo dat als één iemand een episode van een serie bekijkt deze als bekeken gemarkeerd staat voor iedereen dan en de volgende episode in “on deck” komt te staan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kylrad
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 16:49
PCan schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:44:
Heb meerdere computers in thuisnetwerk, maar lukt me niet om van 1 daarvan de opslag te mounten.
(op Shield Pro 2019). Deze PC word ook niet automatisch weergegeven bij beschikbare opslag.
Ik kan wel bestanden op de Shield openen vanaf die pc.
(Heb met Regedit SMB1 de waarde 1 gegeven, maar dat maakt geen verschil. Dus nu weer SMB2)

Als pad gebruik ik \\Computernaam\mapnaam
Als ik via XPlore, LAN en SCAN probeer geeft hij wel het ip-adress, maar met (null) er achter

Meldingen als BAD_NETWORK_NAME en CANNOT CONNECT from ip-adress to ip-adress of Autentication failed.

Heb op de Shield Ontwikkelaarsopties aangezet. Netwerk Debugging aangezet en weer uit na wat mount pogingen. Kreeg een melding dat er een debug bestand is aangemaakt. Maar;
Hoe en waarmee kan ik dit bestand openen en dus lezen?
SMB 1: het is niet nodig om dit te activeren met een regkey, ik zou het zelfs sterk afraden vanwege security problemen. Als je Shield software up-to-date is wordt SMBv3 ondersteund. SMB protocol bepaald zelf welke hoogst beschikbare versie mogelijk is tussen de source en endpoint dus heeft geen nut om dit op versie 1 te forceren.

Je zou als pad eens \\ipadres\mapnaam kunnen gebruiken. zorg wel dat je IP statisch wordt, regel dat met een ip reservering in je modem/router.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

StGermain schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:50:
Voordeel van Plex is dat je simpel overal en op elk device kan kijken, zelfs buitenhuis als je een vpn server opzet
Het voordeel van Plex/Emby/Jellyfin achtige oplossingen is juist dat je niet met een VPN aan de gang hoeft te gaan, hoewel je dat IMHO beter sowieso wel kan doen :)
StGermain schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:35:
Iedereen in huis of over vpn kan zonder extra te betalen kijken via een browser en app.plex.tv waar je op inlogt met je gratis plex account. Het is wel zo dat als één iemand een episode van een serie bekijkt deze als bekeken gemarkeerd staat voor iedereen dan en de volgende episode in “on deck” komt te staan.
Dat dan weer wel... :)
Je Plex server beheren is ook super makkelijk vanaf een browser op een device in je netwerk naar app.plex.tv te surfen.
Klinkt als een irritante onnodige Local Multicast toestand via AVAHI en dergelijken wat je eigenlijk niet moet willen ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• PCan
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 07:54
[quote]Kylrad schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:10:
[...]

SMB 1: het is niet nodig om dit te activeren met een regkey, ik zou het zelfs sterk afraden vanwege security problemen. Als je Shield software up-to-date is wordt SMBv3 ondersteund. SMB protocol bepaald zelf welke hoogst beschikbare versie mogelijk is tussen de source en endpoint dus heeft geen nut om dit op versie 1 te forceren.

@Kylrad
Werkt nog steeds niet. Maar heb op die PC Windows Media Player geïnstalleerd, zodat ik streamingopties kon invoeren. Bleek niet te kunnen zonder WMP. Nu kan ik de bestanden streamen met de server van WMP.

Acties:
  • +2Henk 'm!
PCan schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:41:
@Kylrad
Werkt nog steeds niet. Maar heb op die PC Windows Media Player geïnstalleerd, zodat ik streamingopties kon invoeren. Bleek niet te kunnen zonder WMP. Nu kan ik de bestanden streamen met de server van WMP.
Waarom gebruik je niet Kodi? Werkt met alle SMB versies, en geen extra software op je PC nodig. Een SMB URL in bijna alles dat geen Windows is (incl. Kodi):

smb://naamofip/share

Uiteraard kan je daar ook een pad binnen de share aan toevoegen.

[Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 19-05-2021 21:17]

• sbmuc
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16:52
Kan ik mijn steam games vanaf mijn PC (3840 x 1600 reso) streamen naar mijn TV op 4K(gewoon via bekabeld 1gbit netwerk)? Of krijg ik dan een mismatch in resolutie / issues?

En als dit gewoon kan, de beste huidige shield is de 2019 pro met een losse controller? Ik lees dat je tegenwoordig ook de PS5 controller kan gebruiken op een shield. Zou er een reden zijn dit niet te doen en een "echte" shield controller te gebruiken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• goofer_nieuw
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12:15
Shield 2019 met PS4 controller works like a charm
Dus zie weinig / geen meerwaarde voor een shield controller

Acties:
  • +4Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21-06 20:00
Ik zie dat ze bij https://www.paradigit.nl/...v-remote/21072415/product de remote op voorraad hebben. Heb er meteen eentje besteld.

• banaliteit
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21:39
Xbox controller werkt ook prima. Heb er zelf recentelijk 2 gekocht om Divinity 2 te spelen via geforce now.

• crazyfrog
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 10:53
hoe gooi ik oude shares uit mijn kodi?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Athome
  • Laatst online: 23-06 22:59
Hi,

Puur Shield naar de NAS, Kodi gebruiken en geen Plex. De Shield heeft power genoeg voor 4K en je NAS is snel genoeg om de ruwe 4K data naar je Shield te krijgen. Je NAS is dan niets meer dan een fileserver.
Bij Plex komt al het werk of veel werk bij je NAS te liggen. Waarom dat doen als je Shield daar snel genoeg voor is.

Acties:
  • +1Henk 'm!
sbmuc schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:09:
Kan ik mijn steam games vanaf mijn PC (3840 x 1600 reso) streamen naar mijn TV op 4K(gewoon via bekabeld 1gbit netwerk)? Of krijg ik dan een mismatch in resolutie / issues?
Waarom zou je in die resolutie streamen? Je krijgt dan extra zwarte balken, scaling issues, ...

Al heb je een Nvidia videokaart, dan kan je GameStream Launchpad overwegen. Die past de host resolutie aan wanneer het streamen begint en schakelt terug naar de eerdere resolutie wanneer het streamen stopt.
En als dit gewoon kan, de beste huidige shield is de 2019 pro met een losse controller? Ik lees dat je tegenwoordig ook de PS5 controller kan gebruiken op een shield. Zou er een reden zijn dit niet te doen en een "echte" shield controller te gebruiken?
Je hoeft geen echte Shield controller te gebruiken. Het eerste waar ik aan zou denken is waar je aan gewend bent. Als dat een PlayStation controller is, go for it. Als je nog niets gewend bent, dan zou ik voor PC gaming een Xbox controller aanbevelen, omdat de button prompts dan in elk spel met controller-ondersteuning kloppen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
crazyfrog schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:49:
hoe gooi ik oude shares uit mijn kodi?
How To Delete Kodi Source Guide – Kodi 19.1 Matrix
Step 1 – Click settings icon.
Step 2 – Click File Manager.
Step 3 – Highlight source that you wish to delete.
Step 4 – Push menu button on remote or “c” button on keyboard for options box & click Remove source.
Step 5 – Click Yes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
NoahAmber schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:54:
[...]

How To Delete Kodi Source Guide – Kodi 19.1 Matrix
Step 1 – Click settings icon.
Step 2 – Click File Manager.
Step 3 – Highlight source that you wish to delete.
Step 4 – Push menu button on remote or “c” button on keyboard for options box & click Remove source.
Step 5 – Click Yes.
Deze manier kende ik nog niet, maar ik zie ook niet al mijn shares hier staan.

Extra dus via settings, media, bibliotheek, bronnen en op een bron het submenu openen. @crazyfrog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16:52
The Zep Man schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:33:
[...]
Waarom zou je in die resolutie streamen? Je krijgt dan extra zwarte balken, scaling issues, ...

Al heb je een Nvidia videokaart, dan kan je GameStream Launchpad overwegen. Die past de host resolutie aan wanneer het streamen begint en schakelt terug naar de eerdere resolutie wanneer het streamen stopt.
[...]
Je hoeft geen echte Shield controller te gebruiken. Het eerste waar ik aan zou denken is waar je aan gewend bent. Als dat een PlayStation controller is, go for it. Als je nog niets gewend bent, dan zou ik voor PC gaming een Xbox controller aanbevelen, omdat de button prompts dan in elk spel met controller-ondersteuning kloppen.
Bedankt en excuus. Ik bedoel juist dat wanneer ik naar mijn TV zou streamen dat ik graag wil dat de resolutie aangepast wordt naar 4k ipv mijn PC resolutie. Dus mijn vraag concreet was of de shield de resolutie naar 4k aanpast. Maar met die launchpad zou dat dus gefixed moeten zijn? Dan ga ik dat gewoon proberen (y)

En ik ben groot van van mijn PS5 controllers dus dat ga ik dan ook proberen

Acties:
  • +1Henk 'm!
sbmuc schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:37:
Bedankt en excuus. Ik bedoel juist dat wanneer ik naar mijn TV zou streamen dat ik graag wil dat de resolutie aangepast wordt naar 4k ipv mijn PC resolutie. Dus mijn vraag concreet was of de shield de resolutie naar 4k aanpast. Maar met die launchpad zou dat dus gefixed moeten zijn? Dan ga ik dat gewoon proberen (y)
De Shield TV (Moonlight) zal zelf niet de resolutie van je host PC aanpassen. Als je niets speciaals doet, dan denk ik dat de Shield TV zal scalen.

GameStream Launchpad kan als applicatie op de host PC gestart worden door Moonlight. Die zorgt er vervolgens voor dat de juiste resolutie op de host geconfigureerd wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

The Zep Man schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:33:
Als je nog niets gewend bent, dan zou ik voor PC gaming een Xbox controller aanbevelen, omdat de button prompts dan in elk spel met controller-ondersteuning kloppen.
Ik zou dan juist lekker kijken naar alles wat niet bij Microsoft of Sony vandaan komt! :)

De ergonomie van de Shield TV Controller vind ik bijvoorbeeld vele malen beter dan die van een PlayStation of X-Box Controller 8) d:)b

Achter de PC gebruik ik dan ook zoveel mogelijk een hele oude gamepad die ik al 20+ jaar heb ondertussen : pricewatch: Thrustmaster Firestorm Dual Analog III Blauw, Zilver, Zwart :*)

HEEEEERLIJK comfortabel! _O_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:35:
[...]

Ik zou dan juist lekker kijken naar alles wat niet bij Microsoft of Sony vandaan komt! :)

De ergonomie van de Shield TV Controller vind ik bijvoorbeeld vele malen beter dan die van een PlayStation of X-Box Controller 8) d:)b

Achter de PC gebruik ik dan ook zoveel mogelijk een hele oude gamepad die ik al 20+ jaar heb ondertussen : pricewatch: Thrustmaster Firestorm Dual Analog III Blauw, Zilver, Zwart :*)

HEEEEERLIJK comfortabel! _O_
Die gamepad heb ik ook nog maar ondertussen zijn de analoge controllers plakkerig geworden :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

Admiral Freebee schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:45:
Die gamepad heb ik ook nog maar ondertussen zijn de analoge controllers plakkerig geworden :/
Als in :
- De werking.
- De coating.
:?

De laatste kan je eraf poetsen zoals bij alle toetsenborden/muizen/afstandsbedieningen/gamepads/enz...

De eerste echter... solderen is een optie, maar of je het juiste onderdeel kan vinden... ?!

Veel succes alvast! ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:48:
[...]

Als in :
- De werking.
- De coating.
:?

De laatste kan je eraf poetsen zoals bij alle toetsenborden/muizen/afstandsbedieningen/gamepads/enz...

De eerste echter... solderen is een optie, maar of je het juiste onderdeel kan vinden... ?!

Veel succes alvast! ;)
Erg offtopic maar het is het materiaal zelf. Dat is van dat rubberachtig materiaal dat plakkerig kan worden. Het voelt aan alsof er een deel aan het uitzweten is. Je kan het er af poetsen met de juiste middelen maar het komt altijd snel terug.

Spijtig want ik heb er véél plezier aan beleefd :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nero355

nero355

Mwa, de Shield accessoires hebben het ongetwijfeld ook!

Alles om je het idee te geven dat je maar beter iets nieuws kan kopen :D
maar het is het materiaal zelf. Dat is van dat rubberachtig materiaal dat plakkerig kan worden. Het voelt aan alsof er een deel aan het uitzweten is. Je kan het er af poetsen met de juiste middelen maar het komt altijd snel terug.

Spijtig want ik heb er véél plezier aan beleefd :D
Dan heb je het de eerste keer niet volledig weggepoetst! ;)

Ik heb goede resultaten met CIF i.c.m. een schuursponsje gehaald dus probeer dat eens :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19-06 07:31
Heb een probleempje met mijn 2019 shield pro.
Als ik haar een tijdje niet gebruik werkt de afstandsbediening niet, krijg wel het beeld maar dan reageert de shield niet op de afstandsbediening. Wacht ik even dan reageert ze weer. Kent iemand dit probleem ook en is er een oplossing? Heb de sw versie 8.2.2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:32

Pierre

Van nature lui!

humptydumpty schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:17:
Als ik haar een tijdje niet gebruik werkt de afstandsbediening niet, krijg wel het beeld maar dan reageert de shield niet op de afstandsbediening. Wacht ik even dan reageert ze weer. Kent iemand dit probleem ook en is er een oplossing? Heb de sw versie 8.2.2
Zijn de batterijen nog goed?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:10:
Dan heb je het de eerste keer niet volledig weggepoetst! ;)
Het is rubberslijtage. Zodra dat proces zich inzet, kan je er niets tegen doen. Het enige dat je met wegpoetsen doet is de toplaag van het vergane rubber wegpoetsen. Zodra je dat doet, zal het nieuwe laagje rubber dat blootgesteld wordt aan de atmosfeer ook snel vergaan en plakkerig worden. Je ziet dit soort brak rubber ook terug in brak gereedschap, sommige dashboards van auto's, ... Het enige dat je voor een controller zou kunnen doen is de joysticks in het geheel vervangen.

Om terug te komen op de Shield TV: dit is niet van toepassing. Alle behuizingen van het apparaat zelf en van de afstandsbedieningen zijn van ouderwets natuurlijk en betrouwbaar plastic gemaakt. :+
humptydumpty schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:17:
Probeer eens het volgende:

• Herstart je Shield TV.
• Start geen applicaties. Zet de Shield TV op standby.
• Wacht 10-15 minuten.
• Haal de Shield TV uit standby.

Heb je nog steeds de vertraging? Indien nee, dan is het waarschijnlijk een applicatie die je Shield TV even laat hangen bij het uit standby komen.

[Voor 59% gewijzigd door The Zep Man op 25-05-2021 08:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frid0
Athome schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:52:
[...]

Puur Shield naar de NAS, Kodi gebruiken en geen Plex. De Shield heeft power genoeg voor 4K en je NAS is snel genoeg om de ruwe 4K data naar je Shield te krijgen. Je NAS is dan niets meer dan een fileserver.
Bij Plex komt al het werk of veel werk bij je NAS te liggen. Waarom dat doen als je Shield daar snel genoeg voor is.
Bedankt voor je reactie.
Zit ook wel wat in wat je zegt. Alleen dacht in een eerdere reactie gelezen te hebben dat mijn NAS een oudje is waardoor die niet zoveel kan. Dus dacht dat Plex dan het meeste verstandig is maar begrijp dat jij juist adviseert om voor Kodi te gaan. Alleen Kodi is nogal uitgebreid, heb je daar toevallig een soort handleiding van hoe je dat als beginner installeert en wat je wel aan/uit moet zetten zeg maar?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 16:22
Frid0 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:17:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Zit ook wel wat in wat je zegt. Alleen dacht in een eerdere reactie gelezen te hebben dat mijn NAS een oudje is waardoor die niet zoveel kan. Dus dacht dat Plex dan het meeste verstandig is maar begrijp dat jij juist adviseert om voor Kodi te gaan. Alleen Kodi is nogal uitgebreid, heb je daar toevallig een soort handleiding van hoe je dat als beginner installeert en wat je wel aan/uit moet zetten zeg maar?
Draai al jaren Plex i.c.m. met een oudere Synology, geen enkel probleem. Wel de Plex server op je Shield draaien, niet op de NAS, misschien ligt daar de verwarring? Alles wordt gewoon direct gestreamd vanaf de NAS zonder transcoding.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Frid0 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:17:
Alleen Kodi is nogal uitgebreid, heb je daar toevallig een soort handleiding van hoe je dat als beginner installeert en wat je wel aan/uit moet zetten zeg maar?
Voor de Shield TV werken de standaardinstellingen van Kodi goed. Ook worden in de topicstart wat tips gegeven. Verder stelt het niet veel voor. Voor het toevoegen van een netwerkbron kan je de Kodi handleiding lezen. Voor verdere tips en vragen adviseer ik je het Kodi topic te bezoeken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• thespeed
The Zep Man schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:30:
[...]
Ik heb wat ervaring met 8BitDo controllers, maar niet met Shield controllers. Als eerste controller is 8BitDo niet verkeerd. Wel zou ik gaan voor een Android specifieke controller, zoals de SN30 Pro for Xbox Cloud Gaming on Android (die je niet voor Xbox Cloud Gaming hoeft te gebruiken).
Nog bedankt allemaal voor de reacties.
Uiteindelijk toch voor een Shield controller gegaan.
Dit ook vanwege de langere batterij duur en de mogelijkheid hier oor dopjes in te doen.
En dan heb ik ook een bijpassende controller omdat ik zelf ook geen Xbox of Playstation heb.

Gisteren kon ik het niet laten en heb ik uiteindelijk een XBOX gamepass Ultimate abonnement voor 3 jaar afgesloten (Met de Xbox Live gold truc nu dit nog werkt).
Cloud gaming werkt verrassend goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:43
@thespeed goede keuze, ik vind het de beste controller die ik ooit heb gebruikt!
Gisteren kon ik het niet laten en heb ik uiteindelijk een XBOX gamepass Ultimate abonnement voor 3 jaar afgesloten (Met de Xbox Live gold truc nu dit nog werkt).
Cloud gaming werkt verrassend goed.
Raad je dat aan om zo toegang tot heleboel games te krijgen die je dan zonder PC/XBOX op je ShieldTV kan spelen?

Ik heb nog geen enkel Game store account of abo, heb geen game pc, wil wel graag wat leuke shooters, mystery/puzzle role playing an wellicht wat strategy games gaan spelen op de ShieldTV. Maar weet niet via welke store ik dan het beste dat kan doen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mucuracat
Jazco2nd schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:40:
@thespeed goede keuze, ik vind het de beste controller die ik ooit heb gebruikt!

[...]

Raad je dat aan om zo toegang tot heleboel games te krijgen die je dan zonder PC/XBOX op je ShieldTV kan spelen?

Ik heb nog geen enkel Game store account of abo, heb geen game pc, wil wel graag wat leuke shooters, mystery/puzzle role playing an wellicht wat strategy games gaan spelen op de ShieldTV. Maar weet niet via welke store ik dan het beste dat kan doen..
Echt zoeken. Heb aantal spellen via verre (legale) sites gekocht.
Als je via Geforce now wilt, check of je spel deze ondersteunt.

Via Eneba ride4 gekocht voor 17 nog wat euro aantal maanden geleden. (nu overal goedkoper :) )
Via Playasia Cyberpunk 2077 rond 20 euro in februari. (toen overal rond of boven 50 euro)

Geen gamepc.. dus zoeken op games die geforce now compatible zijn via steam/gog/epic/ubisoft
of google stadia gebruiken
of via playstore android games.
Je hebt ook via playstore game emulators.. Maar dan kom je in grijs/zwart gebied qua spellen

[Voor 12% gewijzigd door mucuracat op 25-05-2021 13:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:43
@mucuracat
Dat gaat mij veel te ver.
Het moet simpel en laagdrempelig blijven..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mucuracat
Jazco2nd schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:39:
@mucuracat
Dat gaat mij veel te ver.
Het moet simpel en laagdrempelig blijven..
Haha simpel :) PS5/XBOX/Switch kopen :)
Makkelijkste is dan Android games, daarmee starten. Zitten wel leuke bij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thespeed
Jazco2nd schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:40:

[...]

De games die ik tot nu toe heb gespeeld werken goed.
Verder heb ik er nog te weinig ervaring mee om te zeggen dat alles goed werkt omdat ik het gisteren pas het abonnement heb afgesloten.

Na wat googlen hier een overzicht van de XBOX games.
https://www.xbox.com/nl-NL/xbox-game-pass/games

Deze tutorial heb ik gevolgd om op een goedkopere manier GamePass Ultimate te krijgen.
https://www.techtastic.nl...bieding-90-euro-mei-2021/

(De manier met Europese codes staat er ook bij. Anders had ik deze tutorial hier niet gepost omdat dit mogelijk niet mag)

Nadeel is dat je de app (APK) wel moet Sideloaden omdat deze niet in de store staat en dat deze niet standaard in het menu te zien is.
Hiervoor kun je dan weer een APK maken met de volgende site:
http://atvlauncher.trekgonewild.de/index.php

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355

nero355

The Zep Man schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:18:
Het is rubberslijtage. Zodra dat proces zich inzet, kan je er niets tegen doen. Het enige dat je met wegpoetsen doet is de toplaag van het vergane rubber wegpoetsen. Zodra je dat doet, zal het nieuwe laagje rubber dat blootgesteld wordt aan de atmosfeer ook snel vergaan en plakkerig worden. Je ziet dit soort brak rubber ook terug in brak gereedschap, sommige dashboards van auto's, ... Het enige dat je voor een controller zou kunnen doen is de joysticks in het geheel vervangen.
Het is gewoon een coating die men overal op zet om je het idee te geven dat je een product eerder dan nodig moet vervangen...

Ik heb zelfs USB Sticks met die zooi erop gezien! ;)
Om terug te komen op de Shield TV: dit is niet van toepassing. Alle behuizingen van het apparaat zelf en van de afstandsbedieningen zijn van ouderwets natuurlijk en betrouwbaar plastic gemaakt. :+
Net als mijn Logitech Harmony Remote 555 zeker ;) :P :+

Ik vertrouw geen eene fabrikant meer wat die troep betreft! :Y)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thespeed
nero355 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:43:
[...]

Het is gewoon een coating die men overal op zet om je het idee te geven dat je een product eerder dan nodig moet vervangen...

Ik heb zelfs USB Sticks met die zooi erop gezien! ;)

[...]

Net als mijn Logitech Harmony Remote 555 zeker ;) :P :+

Ik vertrouw geen eene fabrikant meer wat die troep betreft! :Y)
Mijn logitech Harmony One was aan de achterzijde op een gegeven moment ook een plakkerig geheel.
Uiteindelijk ook opgelost door eraf te schrobben met Spiritus.
Nu is hij gewoon glad.
Maar waardeloos is dat wel ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16:04
Hebben meerdere mensen hier een probleem met HDMI-CEC met een soundbar?

Ik heb een JBL Bar 5.1 die ik op HDMI Arc heb aangesloten op mijn TV. Op mijn Shield 2017 staan alle HDMI-CEC opties aan.

Als ik mijn Shield op de JBL Bar aansluit:
Een koude start met mijn Shield remote zorgt ervoor dat mn TV niet aan gaat. Soms na wat kloten gaat hij wel aan, maar dan ben ik wel 3 minuten bezig. Of dan gaat de TV aan, en gaat hij daarna meteen uit. Vervolgens druk ik hem met mn Shield remote weer aan en dan gaat de TV aan en zie ik de interne Android TV laden. Vervolgens wisselt hij wel naar de Shield en werkt alles eindelijk.

Als ik alle apparaten rechtstreeks op mijn TV aansluit:
Met een koude start met de Shield remote gaat de TV aan. De TV en soundbar eindigen in een Mute race conditie. Dus iedere keer wanneer ik op mute knop druk, gaat mijn bar van mute af, maar de TV gaat dan op Mute. En ook andersom. De TV gaat van mute af, en de soundbar gaat op mute. Enige oplossing is met de afstandsbediening van mijn soundbar de bar uitzetten en weer aan totdat alles weer werkt.

Wanneer ik op mijn Shield CEC uitzet voor geluid dan heb ik dat mute probleem niet meer en werkt alles, maar dan moet ik weer mijn TV afstandsbediening gebruiken om mijn volume te gaan bedienen. Dat vind ik gruwelijk irritant.

Dit probleem is allemaal ontstaan toen ik die soundbar heb gekoppeld en het probleem komt alleen voor met de Shield. Op een of andere manier werkt het driehoek met TV, Soundbar en Shield niet helemaal lekker.

Het meest vervelende is dat een koude start niet reproduceerbaar is. Want als ik alles uitzet en weer aan, dan is het een warme start en werkt alles wel naar behoren. Er zit volgens mij ook een timer dat de Shield op sleep gaat. Als alles eenmaal aan is, dan werkt alles naar behoren. Maar die koude starts maken het gruwelijk irritant omdat ik met 3 afstandbedieningen moet kloten.

De JBL Bar 5.1 is al op de laatste firmware, mijn TV had ergens in februari al een update gehad. Heeft niets geholpen. Leek alsof de problemen verergerd werden.

De PS4 heeft totaal geen problemen met het aanzetten van de soundbar. Ik zie ook netjes welke Dolby versie er wordt gebruikt op de soundbar bij het starten van een spel.

Gaat om de volgende hardware
Nvidia Shield TV (16 GB, 2017) 16GB
Sony KD-75XF8596 Zwart

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:45
com2,1ghz schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:48:
HDMI-CEC en ARC blijft een beetje hit or miss. Elke fabrikant giet zijn eigen sausje erover. Apparaten van dezelfde fabrikant zullen onderling goed werken met HDMI-CEC. Zodra je verschillende merken apparatuur gaat gebruiken (bijna niet te voorkomen) dan kun je tegen problemen aanlopen die jij ervaart. Ik vrees dat er niet zo heel veel aan te doen valt. Het lijkt wel een handshake probleem dat de apparaten elkaar onderling niet goed begrijpen.

ARC krijg ik niet aan de praat met een LG OLED C7 en Marantz 5010. Soms werkt het ineens wel, gelukkig hoef ik het niet te gebruiken. Ik heb een Shield 2017 die handshake problemen heeft met mijn receiver. Soms snapt ie niet meer dat de receiver overweg kan met 4K en HDR. Na een reboot van de shield kan ik weer naar 4K HDR content kijken.

Vandaar dat ik jaren geleden al ben overgestapt op een harmony hub. Maar logitech schijnt dat apparaat ook opgegeven te hebben.... hopelijk blijft ie gewoon goed werken. Ik wil niet overgeleverd worden aan de HDMI-CEC grillen.

[Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 26-05-2021 11:24]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

Acties:
  • +1Henk 'm!
com2,1ghz schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:48:

(...)

Wanneer ik op mijn Shield CEC uitzet voor geluid dan heb ik dat mute probleem niet meer en werkt alles, maar dan moet ik weer mijn TV afstandsbediening gebruiken om mijn volume te gaan bedienen. Dat vind ik gruwelijk irritant.

(...)

Het meest vervelende is dat een koude start niet reproduceerbaar is. Want als ik alles uitzet en weer aan, dan is het een warme start en werkt alles wel naar behoren. Er zit volgens mij ook een timer dat de Shield op sleep gaat. Als alles eenmaal aan is, dan werkt alles naar behoren. Maar die koude starts maken het gruwelijk irritant omdat ik met 3 afstandbedieningen moet kloten.
Het klinkt alsof je toe bent aan een universele afstandsbediening. Overweeg een (tweedehands) Logitech Harmony. Al je apparaten lijken Bluetooth te ondersteunen, dus een afstandsbediening met ondersteuning daarvoor kan een oplossing zijn. Als je infrarood wilt, kan zal je voor je Shield TV en eventueel je PS4 FLIRC USB's aanschaffen.

[Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 26-05-2021 12:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slurp
  • Laatst online: 12:27
thespeed schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:17:
[...]

De games die ik tot nu toe heb gespeeld werken goed.
Verder heb ik er nog te weinig ervaring mee om te zeggen dat alles goed werkt omdat ik het gisteren pas het abonnement heb afgesloten.

Na wat googlen hier een overzicht van de XBOX games.
https://www.xbox.com/nl-NL/xbox-game-pass/games

Deze tutorial heb ik gevolgd om op een goedkopere manier GamePass Ultimate te krijgen.
https://www.techtastic.nl...bieding-90-euro-mei-2021/

(De manier met Europese codes staat er ook bij. Anders had ik deze tutorial hier niet gepost omdat dit mogelijk niet mag)

Nadeel is dat je de app (APK) wel moet Sideloaden omdat deze niet in de store staat en dat deze niet standaard in het menu te zien is.
Hiervoor kun je dan weer een APK maken met de volgende site:
http://atvlauncher.trekgonewild.de/index.php
Game pass is leuk maar ik vind het onbegrijpelijk dat mensen kunnen gamen met een halve seconde vertraging. De stream kwaliteit is ook best slecht. 3 maanden geprobeerd maar abbo niet verlengd.

Geforce now werkt wel goed en dat gebruik ik dan ook vaak.

• j-jk
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 30-05 22:39
hallo, ik reis nogal veel door de wereld (ook in corona tijd) en ik bedacht mij ineens dat een shield ook android draait (toch?)

ik vroeg mij af of er iemand al eens een vpn app gebruikt heeft op zijn shield om zo lokale tv of netflix te kijken.

wil dit? en werkt dit? iemand zelf al een zelfde soort constuctie gebruikt?

lijkt mij perfect om in een hotel in te loggen op de wifi en de shield op de hdmi aan te sluiten en gewoon tv "zoals thuis" te hebben.

ik kon hier niet direct antwoord op vinden. ik gebruik trouwens qbelt (van qnap) om mijn vpn verbinding op te zetten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17:01

bebopper

I'm an absolute beginner...

j-jk schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:29:
hallo, ik reis nogal veel door de wereld (ook in corona tijd) en ik bedacht mij ineens dat een shield ook android draait (toch?)

ik vroeg mij af of er iemand al eens een vpn app gebruikt heeft op zijn shield om zo lokale tv of netflix te kijken.

lijkt mij perfect om in een hotel in te loggen op de wifi en de shield op de hdmi aan te sluiten en gewoon tv "zoals thuis" te hebben.

ik kon hier niet direct antwoord op vinden. ik gebruik trouwens qbelt (van qnap) om mijn vpn verbinding op te zetten.
Ja hoor, werkt prima. Heb zelf VyprVPN (via app) draaien op mijn Shield.

Acties:
  • +1Henk 'm!
j-jk schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:29:
In de aanname dat je thuis een OpenVPN server hebt of gebruikt, dan lijkt dit te kunnen. Dan is het echt 'als thuis'.

• j-jk
bebopper schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:33:
[...]

Ja hoor, werkt prima. Heb zelf VyprVPN (via app) draaien op mijn Shield.
ah top, welke heb je als ik vragen mag? gezien het formaat zou ik het liefste voor de normale(kleine tube) gaan. weet alleen niet of die genoeg power heeft om simultaan vpn app te draaien en mijn bijvoorbeeld caiway app

Acties:
  • +1Henk 'm!
j-jk schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:38:
gezien het formaat zou ik het liefste voor de normale(kleine tube) gaan. weet alleen niet of die genoeg power heeft om simultaan vpn app te draaien en mijn bijvoorbeeld caiway app
Doe eerst onderzoek of de applicatie(s) die je wilt gebruiken voor 32-bit Android TV beschikbaar zijn.

• j-jk
The Zep Man schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:39:
[...]
Doe eerst onderzoek of de applicatie(s) die je wilt gebruiken voor 32-bit Android TV beschikbaar zijn.
ga ik doen ging er vanuit dat ik elke android app uit de store zou kunnen plukken.

openvpn is voor mij niet meer handig(voorheen gebruikt, maar nu 2x gehad dat ik de security token moest vernieuwen terwijl ik aan de andere kant van de wereld zat. niet handig dus)

Acties:
  • +1Henk 'm!
j-jk schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:42:
openvpn is voor mij niet meer handig(voorheen gebruikt, maar nu 2x gehad dat ik de security token moest vernieuwen terwijl ik aan de andere kant van de wereld zat. niet handig dus)
Security token? PKI sleutelmateriaal is standaard jarenlang bruikbaar.

Als je een kant-en-klare VPN wilt (niet self-hosted), dan kan je naar de applicaties kijken die VPN providers aanbieden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17:01

bebopper

I'm an absolute beginner...

j-jk schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:38:
[...]

ah top, welke heb je als ik vragen mag? gezien het formaat zou ik het liefste voor de normale(kleine tube) gaan. weet alleen niet of die genoeg power heeft om simultaan vpn app te draaien en mijn bijvoorbeeld caiway app
Heb zelf de Shield Pro. Maar inderdaad zoals @The Zep Man al zegt, check even wat je wilt gebruiken. De Pro is trouwens ook geen groot ding, prima mee te nemen zou ik zeggen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 23-06 00:04
Ik draai ook een openvpn client op mijn shield zodat hij denkt dat ik op een ziggo lijn zit en dus de app kan gebruiken.
werkt prima hoor, nooit issues mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!
bebopper schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:44:De Pro is trouwens ook geen groot ding, prima mee te nemen zou ik zeggen.
En nog belangrijker, de Pro is plat. Dat werkt vaak een stuk beter om mee te slepen in de bagage. Het enige dat ik voor de non-Pro kan bedenken is dat de voeding geïntegreerd is en dat het geheel lichter is, wat weer een voedingsblok bespaart om mee te slepen. Ook is het geheel met de non-Pro 113 gram lichter.

[Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 27-05-2021 09:49]

Pagina: 1 ... 100 101 102 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True