Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:43:
[...]
Security token? PKI sleutelmateriaal is standaard jarenlang bruikbaar.
ja dat bestandje wat je in je client moet laden.
geen idee wat de reden was, maar zoals gezegd al 2x gehad dat ik ergens zat waar t niet meer werkte. eenmaal thuis nieuw bestandje gegenereerd en in de client geladen en het werkte weer.

gebruik nu de bijbehorende qnap app op mijn nas als server met eigen protocol wat werkt met een preshared key. en dat werkt prima. tot nu toe werkt die altijd.

ik ben trouwens aan het zoeken. maar ik kom er niet zo gauw achter wat voor apps er op android tv kunnen. is daar een lijst van?
of moet ik letten op speciale specs in de play store?

terwijl ik de vragen stel komen ze redelijk stom over, maar ik heb buiten mijn telefoon om 0 ervaring met android. voornamelijk ook omdat casting optie's vanaf mijn telefoon voldoende waren. echter werkt dat 9 van de 10x niet op een hotel wifi.

dank voor het meedenken in ieder geval. denk dat ik toch voor de standaard shield ga. door zijn vorm zal deze een stuk sterker zijn dan zijn grote broer. t zal je verbazen hoe goed ze op vliegvelden zijn met het kapotmaken van je bagage

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2021 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik denk dat je beter inderdaad gebruik kan maken van kant-en-klare VPN applicaties, als je geen zin hebt om OpenVPN onder de knie te krijgen. Kijk straks met je Shield wel even eerst welke VPN applicaties beschikbaar zijn in de Play Store.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Zep Man schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:28:
[...]
Ik denk dat je beter inderdaad gebruik kan maken van kant-en-klare VPN applicaties, als je geen zin hebt om OpenVPN onder de knie te krijgen. Kijk straks met je Shield wel even eerst welke VPN applicaties beschikbaar zijn in de Play Store.
Naja onder de knie is breed definieerbaar😁.

zoals gezegd heb het prima werkend gekregen. en ook vaak fijn gebruik van gemaakt.

qvpn is eigenlijk exact hetzelfde alleen andere maker en ander protocol. met als voordeel iets makkelijker in gebruik.

het draaide allebij vanuit mijn nas waardoor ik makkelijk dingen "thuis" kan regelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik gebruik Windscribe VPN, de Shield app werkt perfect en heeft Netflix profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:34:
qvpn is eigenlijk exact hetzelfde alleen andere maker en ander protocol. met als voordeel iets makkelijker in gebruik.

het draaide allebij vanuit mijn nas waardoor ik makkelijk dingen "thuis" kan regelen
Ehm...

https://www.qnap.com/en/software/qvpn-service
Protect your network traffic from interception

A virtual private network (VPN) enables secure access to network resources and services across public networks. The QVPN Service integrates both VPN server and client capabilities – providing the ability to create a VPN client that connects to a remote server or third-party provider to access contents or services. It also allows using QNAP devices as VPN servers with WireGuard®, PPTP, OpenVPN, L2TP/IPSec, and QNAP's proprietary QBelt VPN protocols.
Gezien de eerste vier genoemden, waaronder het zeer af te raden PPTP protocol is QBelt waarschijnlijk niks anders dan één van de andere drie met een QNAP smaakje eroverheen! ;)

Verder zou je eens de Search erbij kunnen pakken, want je bent echt niet de eerste die VPN vanuit de Shield TV wil doen : [Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:57:
[...]

Ehm...

https://www.qnap.com/en/software/qvpn-service

[...]

Gezien de eerste vier genoemden, waaronder het zeer af te raden PPTP protocol is QBelt waarschijnlijk niks anders dan één van de andere drie met een QNAP smaakje eroverheen! ;)

Verder zou je eens de Search erbij kunnen pakken, want je bent echt niet de eerste die VPN vanuit de Shield TV wil doen : [Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie
als je lekker bij de hand gaat doen, zoek dan eerst even op waar je het over hebt.

proprietary betekend eigenrechtelijk, dus schijnbaar heeft qnap met het qbelt een eigen protocol gemaakt en dus als het goed is niet een van de drie andere.

daarbij link je naar antwoorden die het hebben over rooten etc. als het uit mijn reactie's niet duidelijk genoeg was dat het gemakkelijk moest zijn, dan bij deze. ik wil gewoon een android app gebruiken die al die zaken voor mij doet.

en als laatste, beetje mosterd na de maaltijd. ik heb al veel antwoorden gehad en ook verteld wat voor pad ik ga bewandelen.

als je daar nu nog opbouwende kritiek op zou hebben gehad prima, daar had ik wat mee gekund maar er is niets in jouw reactie wat niet al eerder vermeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggie1
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06-06-2022
Zo, na de zoekfunctie en de verschillende settings doorgelopen te hebben wend ik me maar eens tot de ervaringsdeskundigen.

Ik heb een probleem met de audio kwaliteit van de Shield.
Als ik met mijn telefoon rechtstreeks naar mijn Denon AVR-X4400H stream klinkt het geluid echt goed. Mooie volle bass en het klinkt dyamisch en vol. Dit op de 'pure' stand van mijn receiver. Dus stereo.

Als ik met dezelfde receiver setting (dus 'pure') nu spotify gebruik via de Shield klinkt het ronduit belabberd. bijna geen laag, gedempt, plat geluid. Komt niet los van de speakers. Moet mijn sub flink hoger draaien om uberhaubt een beetje laag te krijgen. Ik ben absoluut geen audiofiel, maar ik erger me er aardig aan. En het lijkt me ook absoluut iets wat op te lossen is.

Heb alle settings van mijn Shield doorgelopen, maar kan niks gevonden krijgen waar dit aan zou kunnen liggen.
De Shield zit met een fatsoenlijke HDMI aan mijn receiver.
Mijn Shield is alweer wat jaartjes oud, maar moet ik dan echt een nieuwe kopen om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:23:
als je lekker bij de hand gaat doen, zoek dan eerst even op waar je het over hebt.
Dat heb ik gedaan i.t.t. wat jij hebt gedaan, want dit :
Ik wil gewoon een android app gebruiken die al die zaken voor mij doet.

Er is niets aan jouw vraag wat niet al eerder is vermeld.
Geldt net zo hard voor jouw eerste reactie B)
proprietary betekend eigenrechtelijk, dus schijnbaar heeft qnap met het qbelt een eigen protocol gemaakt en dus als het goed is niet een van de drie andere.
Daar heeft QNAP de capaciteit niet voor!

En zo doen al die bedrijven het qua hun eigen zooi ontwikkelen : Iets bestaands nemen en dan een eigen sausje eroverheen gooien :)
daarbij link je naar antwoorden die het hebben over rooten etc. als het uit mijn reactie's niet duidelijk genoeg was dat het gemakkelijk moest zijn, dan bij deze.
Dan heb je niet goed gelezen of gezocht, want er zijn genoeg kant en klare apps/oplossingen in het verleden langsgekomen ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
Heb Shield controller terug gebracht naar MediaM..
Had zelfde probleem als bij switch controllers... Beeld ging, zonder aanraken van joy, omhoog.

Volgens verkoper komt het vaak voor bij Shield controller. Omdat ze geen anderen hadden liggen, kreeg ik geld terug. Netjes.. Na 6 maanden.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mucuracat schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:55:
Had zelfde probleem als bij switch controllers... Beeld ging, zonder aanraken van joy, omhoog.

Volgens verkoper komt het vaak voor bij Shield controller.
Komt dat niet door externe stoorzenders :?

En hoe bedoel je dat het beeld omhoog gaat ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:03
Mijn shield 2017 heeft een update gehad naar 8.2.3 maar ik kan nergens online een change log vinden. Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:24
FrankoNL schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:43:
Mijn shield 2017 heeft een update gehad naar 8.2.3 maar ik kan nergens online een change log vinden. Iemand enig idee?
https://www.nvidia.com/en...rade-823released-5282021/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:03

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
FrankoNL schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:43:
Als je wilt installeren, kun je kiezen voor herstart, in groen.
Of voor nieuw, in grijs wat minder opvalt. Dan zie je
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xoeDT-B4eC3zxQdMoblxNBxUQk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yX45t4UQzoOJXCRS59ZNo7XN.jpg?f=fotoalbum_largeditAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QT2fuiYgbdha58gGXfIFwnVcCMg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xQM80v9gHV9Op8KLt1ZpvBun.jpg?f=fotoalbum_large
nero355 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:03:
[...]

Komt dat niet door externe stoorzenders :?

En hoe bedoel je dat het beeld omhoog gaat ?!

[ Voor 31% gewijzigd door mucuracat op 28-05-2021 21:02 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Kylrad schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 16:10:
[...]

SMB 1: het is niet nodig om dit te activeren met een regkey, ik zou het zelfs sterk afraden vanwege security problemen. Als je Shield software up-to-date is wordt SMBv3 ondersteund. SMB protocol bepaald zelf welke hoogst beschikbare versie mogelijk is tussen de source en endpoint dus heeft geen nut om dit op versie 1 te forceren.

Je zou als pad eens \\ipadres\mapnaam kunnen gebruiken. zorg wel dat je IP statisch wordt, regel dat met een ip reservering in je modem/router.
Opgelost: De problemen met Network Storage/ (re-) mounten van shares zijn opgelost door deze tips: Bestanden delen via een netwerk in Windows 10
Vooral het automatisch opstarten van de services op de server PC. :)
Bij openen van XPlore verschijnen de gedeelde mappen nu ook spontaan in het linker venster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die klachten (vertraging in controller signaal, en het 'doorlopen' ondanks dat je de joystick niet meer bedient) heb je met elke Bluetooth controller wanneer je brakke HDMI of USB 3.0 kabels gebruikt. Ik heb exact wat jij hebt meegemaakt met een HDMI kabel waarvan de connectors flexibel kunnen buigen om er zo hoek connectoren van te maken.

HDMI kabel vervangen met een fatsoenlijk exemplaar, en meteen waren de klachten weg.

Dit wordt ook in de topicstart genoemd.

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 29-05-2021 18:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:27
The Zep Man schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:19:
[...]
Die klachten (vertraging in controller signaal, en het 'doorlopen' ondanks dat je de joystick niet meer bedient) heb je met elke Bluetooth controller wanneer je brakke HDMI of USB 3.0 kabels gebruikt. Ik heb exact wat jij hebt meegemaakt met een HDMI kabel waarvan de connectors flexibel kunnen buigen om er zo hoek connectoren van te maken.

HDMI kabel vervangen met een fatsoenlijk exemplaar, en meteen waren de klachten weg.

Soms ligt het ook aan de controller hoor. Die van mij ging altijd naar rechts. Nieuwe controller was goed en geen kabel verandert :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arjantje72 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:48:
Soms ligt het ook aan de controller hoor. Die van mij ging altijd naar rechts. Nieuwe controller was goed en geen kabel verandert :)
Het gaat er niet om dat de joystick van een controller constant een bepaalde kant op gaat (wat een calibratieprobleem is). Het gaat erom dat er een vertraging zit tussen wat je met je controller doet en met wat er gebeurt met datgene dat je bedient. Dat is duidelijk te zien in de video die @mucuracat refereerde.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 29-05-2021 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
The Zep Man schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:56:
[...]
Het gaat er niet om dat de joystick van een controller constant een bepaalde kant op gaat (wat een calibratieprobleem is). Het gaat erom dat er een vertraging zit tussen wat je met je controller doet en met wat er gebeurt met datgene dat je bedient. Dat is duidelijk te zien in de video die @mucuracat refereerde.
Sorry ik had eerst de video moeten bekijken voor mijn reactie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
[...]
Nee nee is niet (alleen) vertraging. Na eerste stukje doe ik joy naar beneden en dan gaat ie naar beneden. Na los laten gaat het van zelf weer naar boven.
Soms zelfs beeld aan het tollen zonder iets te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
[...]
Nee nee is niet (alleen) vertraging. Na eerste stukje doe ik joy naar beneden en dan gaat ie naar beneden. Na los laten gaat het van zelf weer naar boven.
Soms zelfs beeld aan het tollen zonder iets te doen.
Dat van vertragen aan hdmi. Lag, niet gelezen of vergeten. Zal nu onthouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
[...]
Het lijkt mij toch meer op "stick drift", waarbij de neutrale positie van de rechterstick niet meer neutraal is. In dit geval zorgt dat ervoor dat de camera in de game vanzelf naar boven wijst.

Ik heb een (Xbox One) controller met een zelfde soort probleem van de linkerstick. Die blijft niet altijd in de neutrale positie staan en kan zelfs zonder de controller aan te raken opeens voor input naar boven/vooruit zorgen. Geen probleem in race games, heel wat minder in een stealth game.
Vooral ook erg prettig met de nieuwe "Vanaf het begin afspelen"-optie in de Netflix-app die dan de focus heeft gekregen. Kom je na even pauzeren terug om verder te kijken, kun je op zoek gaan naar waar je ook al weer was gebleven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MartijnS72 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 12:42:
Het lijkt mij toch meer op "stick drift",
Zie in de video op 0:06. Hij doet eerst de stick naar beneden, en daarna gaat pas het beeld naar beneden. Dat is lag, geen stick drift. Exact hetzelfde gedrag heb ik ook gezien met andere Bluetooth apparaten in combinatie met brakke HDMI of USB 3.0 kabels. Hier zijn ook zat topics over te vinden op het internet.

[ Voor 28% gewijzigd door The Zep Man op 30-05-2021 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 22:28
Heb de Shield pro nu meer dan een maand.

Wat een super apparaat zeg. Ik gebruik hem nu voor Netflix en YouTube filmpjes.
Voorheen deed ik alles via de telefoon of tablet en daar alles casten naar de Chrome cast. Dat hoef nu niet meer en werkt super goed.

Moet nog andere functie ontdekken.

Gisteren gekeken hoe Nvidia Now werkte.
Bij mij vraag hij elke keer naar mij steam wachtwoord ik zeg elke keer dat hij hem moet onthouden. Kan je Steam koppelen aan je Now account?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
Dan moet je dat wat duidelijker aangeven in je reactie :
The Zep Man schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:19:

Zo lijkt het net of de kabels één of andere stoorzender kunnen zijn of zo! 8)7

Of hebben we het stiekem over draadloze kabels :? ;) :+
The Zep Man schreef op zondag 30 mei 2021 @ 12:49:
Zie in de video op 0:06. Hij doet eerst de stick naar beneden, en daarna gaat pas het beeld naar beneden. Dat is lag, geen stick drift. Exact hetzelfde gedrag heb ik ook gezien met andere Bluetooth apparaten in combinatie met brakke HDMI of USB 3.0 kabels. Hier zijn ook zat topics over te vinden op het internet.
Dat lijkt me eerder een logisch gevolg van een brakke controller die niet goed reageert dus ik zou eerst eens dat probleem oplossen! :)

Zelf helaas ook een aantal keren meegemaakt met bepaalde gamepads van mezelf of een paar vrienden :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 16:02:
Zo lijkt het net of de kabels één of andere stoorzender kunnen zijn of zo! 8)7
Dat kunnen ze zijn. USB 3.0 voorbeeld.
Edit: So, yesterday I learned about USB 3.0 interference. I had a USB flash drive plugged into the back of the SHIELD. Something about that drive or the USB 3.0 interface was causing interference in the 2.4 GHz range, which includes Bluetooth. Since removing the drive yesterday afternoon, all Bluetooth connections have been rock solid, including my Xbox controller.
Hetzelfde kan gebeuren met HDMI, is mijn ervaring.

[ Voor 64% gewijzigd door The Zep Man op 30-05-2021 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op zondag 30 mei 2021 @ 16:03:
Dat kunnen ze zijn. USB 3.0 voorbeeld.

Hetzelfde kan gebeuren met HDMI, is mijn ervaring.
Dat is toch wat anders, want een USB Stick in de achterkant neemt ook stroom weg, misschien zelfs wel TEVEEL stroom, waardoor de rest van de Shield TV over de zeik gaat of inderdaad iets van storing over de hele PCB creëert ;)

Ook op het moment dat je een HDMI kabel aansluit die slecht is en misschien wel iets van een ground loop of zo veroorzaakt kan inderdaad rare dingen opleveren!
Zo heb ik de base unit van een draadloze hoofdtelefoon uiteindelijk optisch moeten aansluiten omdat de 3,5 mm. kabel storing veroorzaakte, want ground loop en dus een dikke brom in het geluid... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 16:12:
Dat is toch wat anders, want een USB Stick in de achterkant neemt ook stroom weg, misschien zelfs wel TEVEEL stroom, waardoor de rest van de Shield TV over de zeik gaat of inderdaad iets van storing over de hele PCB creëert ;)
Dit heeft niets met hoeveelheden stroom te maken, maar met hoogfrequent radioverkeer dat niet goed afgeschermd wordt binnen de kabels/binnen een USB stick. Precies wat je omschrijft in je tweede paragraaf. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 30-05-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op zondag 30 mei 2021 @ 16:26:
Dit heeft niets met hoeveelheden stroom te maken, maar met hoogfrequent radioverkeer dat niet goed afgeschermd wordt binnen de kabels/binnen een USB stick. Precies wat je omschrijft in je tweede paragraaf. ;)
Zou ook kunnen, maar ik geloof dat er een aantal mensen hier een paar USB Sticks hebben getroffen die een idioot hoog verbruik hadden, want na een tijdje kon je ze niet eens meer aanraken... :X

Aan de andere kant : Je zou denken dat de USB poorten van de Shield TV tegen zulke geintjes beveiligd zijn of in ieder geval binnen de USB specificaties zitten... :?

Oh well...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 14:19
Vraagje: ik gebruik de Shield Pro i.c.m. de ArcanaHD en Sonos Arc. Na de update van Sonos had ik het ook door anderen benoemde probleem v.w.b. de verbinding met de Shield. Update Arcana later gedraaid en dat leek dit te fiksen. Echter heb ik nu zo en dan nog steeds dat de Sonos geen geluid ontvangt als ik iets afspeel nadat het systeem uit slaap-modus komt. Dit gebeurt niet altijd en ik kan er geen pijl op trekken wat dit nu veroorzaakt. Om het probleem te fiksen moet ik de stekker van mijn Sonos verwijderen (stroom eraf dus) en de HDMI-kabel uit het apparaat halen. Als ik dan na plm. 10 seconden de boel weer verbindt en mijn Shield opnieuw aanzet, komt er wel weer geluid. Iemand enig idee hoe of wat?

in het Sonos-topic geen respons, dus daarom maar even hier proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mefjoew schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:23:
Vraagje: ik gebruik de Shield Pro i.c.m. de ArcanaHD en Sonos Arc.
Een snelle Search geeft dit als resultaat : https://hdfury.com/product/4k-arcana-18gbps/

Hebben we het over dat ding in dit geval :?
Hoe is alles aangesloten ?
Na de update van Sonos had ik het ook door anderen benoemde probleem v.w.b. de verbinding met de Shield.
Welk probleem :?
Update Arcana later gedraaid en dat leek dit te fiksen.
Wat precies :?
Echter heb ik nu zo en dan nog steeds dat de Sonos geen geluid ontvangt als ik iets afspeel nadat het systeem uit slaap-modus komt. Dit gebeurt niet altijd en ik kan er geen pijl op trekken wat dit nu veroorzaakt.
Is dat het hele probleem waar we het over hebben ?!
Om het probleem te fiksen moet ik de stekker van mijn Sonos verwijderen (stroom eraf dus) en de HDMI-kabel uit het apparaat halen. Als ik dan na plm. 10 seconden de boel weer verbindt en mijn Shield opnieuw aanzet, komt er wel weer geluid. Iemand enig idee hoe of wat?
Lijkt me gewoon een probleem met de HDMI Handshake en soms helpt het als je alleen de Shield TV reboot.

Verder zou je IMHO alle betrokken bedrijven moeten e-mailen en maar hopen dat men met een fix komt... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:06:
Verder zou je IMHO alle betrokken bedrijven moeten e-mailen en maar hopen dat men met een fix komt... :)
Dat is vaak het enige dat je met HDMI handshake problemen kan doen om ze daadwerkelijk op te lossen.

Zelf zou ik zowel Arcana als Sonos aanschrijven. Met name voor Arcana lijkt het mij dat ze geïnteresseerd zijn in dit probleem, omdat het het bestaansrecht van hun product raakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
mefjoew schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:23:
Vraagje: ik gebruik de Shield Pro i.c.m. de ArcanaHD en Sonos Arc. Na de update van Sonos had ik het ook door anderen benoemde probleem v.w.b. de verbinding met de Shield. Update Arcana later gedraaid en dat leek dit te fiksen. Echter heb ik nu zo en dan nog steeds dat de Sonos geen geluid ontvangt als ik iets afspeel nadat het systeem uit slaap-modus komt. Dit gebeurt niet altijd en ik kan er geen pijl op trekken wat dit nu veroorzaakt. Om het probleem te fiksen moet ik de stekker van mijn Sonos verwijderen (stroom eraf dus) en de HDMI-kabel uit het apparaat halen. Als ik dan na plm. 10 seconden de boel weer verbindt en mijn Shield opnieuw aanzet, komt er wel weer geluid. Iemand enig idee hoe of wat?

in het Sonos-topic geen respons, dus daarom maar even hier proberen
Als je de HDFury bedoeld dan kan je deze firmware update uit hun discord draaien. Ik draai deze ook en hij draait vooralsnog probleemloos.
https://cdn.discordapp.co...4629524/arcanafw82_V2.zip

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FalconNL01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-05 08:25
Apple TV Plus app per vandaag beschikbaar voor Nvidia Shield TV (Pro).

"Apple TV app comes to Nvidia Shield - The Verge" https://www.theverge.com/...idia-shield-now-available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 21:18
De voorraad van de shield word met de dag minder en minder lijkt het wel. Net nog eentje weten te scoren bij Amazon, maar coolblue was die al uitverkocht. Helaas is de geruchtenmolen over een nieuw model vrij zwijgzaam.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:15

Klippy

Still Game

@Iekozz, inderdaad. Mijn Pro 2017 werkt nog meer dan prima dus ik ga er niet een kopen, maar ik hoop ook van harte op een opvolger, want het blijft een van mijn beste aankopen ooit.
Altijd zonder gezeik, zowel via NAS en Kodi als alle streaming diensten en IPTV. HDR, 4K, direct spelen, naadloze HDR schakelingen, nooit stotteren, HDMI CEC werkt altijd. Batterijen van de afstandsbediening slechts één keer hoeven vervangen.
De games leken me een leuke toevoeging, maar gebruik ik in praktijk nooit, maar alleen al de media ervaring daar kan geen andere (android) media box tegenop.
Ik heb een vermoeden dat het Nvidia meer om de streaming games ging toen de de Shields introduceerden en die omzet wellicht tegenvalt? Maar hoop toch van harte dat ik over jaar ofzo nog gewoon een opvolger kan kopen. Laatst een Google Chromecast TV voor bij mijn pa, maar dat is het toch allemaal net niet in vergelijking met de Shield.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 03-09 14:10
Fijn....
Na de update heb ik ineens geen beeld meer met mijn shield 2019 pro.

De shield zit via mijn Samsung soundbar aangesloten met Arc op mijn Samsung TV.
Dit werkte altijd super met Dolby atmos geluid.
Nu ineens heb ik geen beeld meer via deze constructie.
Alleen als ik hem direct op de tv aansluit dan heb ik weer beeld maar dan heb ik geen dolby atmos.

Iemand een tip? Zou toch een instelling moeten zijn?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 23:24
Opnieuw opstarten van de Shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:03
Klippy schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:26:
@IekozzLaatst een Google Chromecast TV voor bij mijn pa, maar dat is het toch allemaal net niet in vergelijking met de Shield.
vind de google tv eigenlijk wel lekker werken (afstandsbediening). Ik draai verder geen Kodi of zo op mijn Shield en gamen doe ik er ook niet op. Waarin vind jij hem dan beter dan de Google TV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:15

Klippy

Still Game

maxtrash schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:44:
[...]

vind de google tv eigenlijk wel lekker werken (afstandsbediening). Ik draai verder geen Kodi of zo op mijn Shield en gamen doe ik er ook niet op. Waarin vind jij hem dan beter dan de Google TV?
Veel sneller, betere interface, meer instelmogelijkheden, Google support is dramatisch (maanden lang met dit issue gezeten met 0 feedback naar de community), meer aansluitmogelijkheden (LAN en USB), betere upscaling, HDMI CEC werkt minder goed dan de Shield (zelfde TV). Heb overigens geen ervaring op een 4K HDR TV met de Google TV, dus dat kan ik niet vergelijken maar vind het op 1080 soms al traag met laden (denk ook Wifi vs LAN verschil, al is het 5Ghz)

Ondanks dit voldoet hij wel gewoon voor pa en ik gebruik hem ook als ik daar ben, maar ik zou zelf niet willen wisselen met mijn Shield in elk geval.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
rsint schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:35:
[...]

Als je de HDFury bedoeld dan kan je deze firmware update uit hun discord draaien. Ik draai deze ook en hij draait vooralsnog probleemloos.
https://cdn.discordapp.co...4629524/arcanafw82_V2.zip
HDFury inderdaad, sorry voor de onduidelijkheid. Heb de update via hun site gedraaid, maar dat heeft niets veranderd. Dit is een andere update (ander kanaal) begrijp ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rsint
Klopt, hier schijnen nog wat extra fixes in te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
maxtrash schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:44:
vind de google tv eigenlijk wel lekker werken (afstandsbediening).
Als het enkel de afstandsbediening is, een Shield TV kan ook prima met andere afstandsbedieningen werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-07-2022
Evertt schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:07:
Heb de Shield pro nu meer dan een maand.

Gisteren gekeken hoe Nvidia Now werkte.
Bij mij vraag hij elke keer naar mij steam wachtwoord ik zeg elke keer dat hij hem moet onthouden. Kan je Steam koppelen aan je Now account?
Ja, je kan je epic en steam account koppelen. Het kan in elk geval in de windows app.
Je moet inderdaad regelmatig nog inloggen. Dat heb ik bij alle services. Bij ubisoft onthoudt ie vaak je gegevens helemaal niet en moet je ook nog met 2 factor inloggen. Hopelijk verbeteren ze dit.

Vraagje, maakt hij bij jou nog snelkoppelingen aan van de games die je speelt met geforce now in je games overzicht van android?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 17:17
Slurp schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:08:
[...]

Ja, je kan je epic en steam account koppelen. Het kan in elk geval in de windows app.
Je moet inderdaad regelmatig nog inloggen. Dat heb ik bij alle services. Bij ubisoft onthoudt ie vaak je gegevens helemaal niet en moet je ook nog met 2 factor inloggen. Hopelijk verbeteren ze dit.

Vraagje, maakt hij bij jou nog snelkoppelingen aan van de games die je speelt met geforce now in je games overzicht van android?
Hoe doe je dit dan in de praktijk? Ik erger me er namelijk nogal aan dat je vaak opnieuw in moet loggen. Dan heb ik namelijk enkel een controller aangesloten. En daarmee is het zeker niet gemakkelijk om vervolgens je inloggegevens in te voeren. Nog los van het feit dat het scherm met in te voeren inloggegevens soort van over het spelscherm heen lijkt te liggen. En de focus ook niet altijd op het inlogscherm lijkt te liggen.

Kortom: het is nu nog erg omslachtig en zonder los aangesloten toetsenbord geef ik het soms maar op.

[ Voor 5% gewijzigd door Gregoor op 02-06-2021 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-07-2022
Gregoor schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:11:
[...]

Hoe doe je dit dan in de praktijk? Ik erger me er namelijk nogal aan dat je vaak opnieuw in moet loggen. Dan heb ik namelijk enkel een controller aangesloten. En daarmee is het zeker niet gemakkelijk om vervolgens je inloggegevens in te voeren. Nog los van het feit dat het scherm met in te voeren inloggegevens soort van over het spelscherm heen lijkt te liggen. En de focus ook niet altijd op het inlogscherm lijkt te liggen.

Kortom: het is nu nog erg omslachtig en zonder los aangesloten toetsenbord geef ik het soms maar op.
De shield tv app op je telefoon installeren, hiermee kan je een muis simuleren en kan je tekst invoeren.

Maar ik gebruik zelf idd gewoon een aangesloten muis en keyboard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3xtro
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Hi,

Ik ben in het bezit van een NVIDIA Shield TV (2017) - 16Gb (eMMC) (Model: P2897).

Ik zou deze NVIDIA Shield TV graag willen aansluiten op mijn Eizo FlexScan EV2450 monitor.

Deze monitor heeft ingebouwde speakers dus de bedoeling is om het geluid naar mijn Edifier S350DB 2.1 Speaker Set (met optische ingang) te sturen.

Ik heb deze thread redelijk doorzocht, 'The Zep Man' (topic starter) adviseerde een USB Audio-adapter Externe Geluidskaart te gebruiken:

https://gathering.tweaker...message/62633866#62633866

Bijvoorbeeld deze: Startech USB Audio Adapter Sound Card

https://www.startech.com/...-peripherals/icusbaudio7d

Dit apparaat heeft een Optische S/PDIF-ingang (pass-through) en -uitgang.

En ondersteunt analoge en digitale 2- tot 7.1-kanaals audiotoepassingen.

Anderzijds zit ik ook nog te denken aan het volgende.

Ik heb namelijk ook 2 game consoles, een PS3 en PS4 Pro, wellicht kan ik dan misschien beter dit apparaat aanschaffen:

Delock HDMI Switch 3 x HDMI in to 1 x HDMI out 4K 60 Hz with Audio Extractor

https://www.delock.de/produkte/S_66498/merkmale.html

Output:

1 x HDMI-A female
2 x RCA female (audio)
1 x TOSLINK female S/PDIF

Dan kan ik de NVIDIA Shield TV en de 2 game consoles met 1 apparaat aansturen.

Ik hoop dat iemand zich geroepen voelt om mij enigszins de goede kant op te sturen.

Alvast heel erg bedankt voor je (jullie) expertise, kostbare tijd en moeite.

PS:

Voor de volledigheid, dit is mijn Edifier S350DB 2.1 Speaker Set (met optische ingang):

https://tweakers.net/prod...81043/edifier-s350db.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!
d3xtro schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:41:
Hi,

Ik ben in het bezit van een NVIDIA Shield TV (2017) - 16Gb (eMMC) (Model: P2897).

Ik zou deze NVIDIA Shield TV graag willen aansluiten op mijn Eizo FlexScan EV2450 monitor.

Deze monitor heeft ingebouwde speakers dus de bedoeling is om het geluid naar mijn Edifier S350DB 2.1 Speaker Set (met optische ingang) te sturen.

(...)

Ik heb namelijk ook 2 game consoles, een PS3 en PS4 Pro, wellicht kan ik dan misschien beter dit apparaat aanschaffen:

Delock HDMI Switch 3 x HDMI in to 1 x HDMI out 4K 60 Hz with Audio Extractor

https://www.delock.de/produkte/S_66498/merkmale.html

Output:

1 x HDMI-A female
2 x RCA female (audio)
1 x TOSLINK female S/PDIF

Dan kan ik de NVIDIA Shield TV en de 2 game consoles met 1 apparaat aansturen.

Ik hoop dat iemand zich geroepen voelt om mij enigszins de goede kant op te sturen.

Alvast heel erg bedankt voor je (jullie) expertise, kostbare tijd en moeite.
Volgens mij heeft die monitor een enkele HDMI ingang. Aangezien je drie apparaten wilt aansluiten, zou ik voor de Delock HDMI oplossing gaan. Dan hoef je geen kabels te wisselen (HDMI en optisch), en je hebt ook geen USB geluidskaart nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
rsint schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:36:
Klopt, hier schijnen nog wat extra fixes in te zitten.
Nou, het probleem is tot dusver alleen maar erger geworden. Als ik mijn tv-set uitschakel (met Logitech-afstandsbediening) en later opnieuw inschakel, dan komt er geen geluidsinput van de HDFury naar mijn Sonos. Stroomkabel Sonos-verwijderen en na plm. 10 seconden weer inpluggen verhelpt het issue. Je ziet dan ook de handshake 'vernieuwen' doordat het beeld even op zwart gaat. Alsof de Fury zich reset?
Iemand idee hoe ik dit consequent fiks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3xtro
  • Niet online
@The Zep Man

Heel erg bedankt voor je reactie.

Dit wordt zeer gewaardeerd.

Ik ga voor de Delock HDMI Switch oplossing. Wat je zegt, hoef ik ook niet telkens kabels te verwisselen.

Rest mij nog de vraag voor welke HDMI kabel ik moet gaan.

Ik heb (nog) geen 4K monitor of TV maar als ik dan toch iets moet kopen, dan koop ik het liefste een HDMI kabel welke een beetje 'future proof' is.

Het is zeker niet mijn bedoeling om een HDMI kabel discussie te ontketenen maar meer om een generiek beeld van HDMI kabels anno 2021 te verkrijgen.

Voor zover ik het weet, geld nog altijd, hoe korter de kabel hoe beter.

Deze HDMI kabel heb ik op het oog:

High Speed ​​HDMI™-Kabel met Ethernet

https://nedis.nl/nl-nl/pr...-rond-pvc-zwart-clamshell

Deze High Speed HDMI-kabel is ontworpen om videoresoluties te verwerken van 1080p en hoger, inclusief geavanceerde beeldschermtechnologiën, zoals 4K, 3D en Deep Colour, plus een extra en specifiek datakanaal, ook wel bekend als HDMI Ethernet Channel, voor apparaatnetwerken.

De fabrikant hanteert een advies prijs van € 9,79

Dit zijn wat specifieke eigenschappen:

Maximale resolutie -> 4K@60Hz
Maximale bandbreedte -> 18 Gbps
ARC -> JA

Nogmaals ik begrijp dat dit wellicht een beetje 'overdone' is, gezien mijn Eizo FlexScan EV2450 monitor een maximale resolutie van 1920 x 1080 (Full HD) heeft.

De prijs is volgens mij niet te duur.

Hoedanook ik bedank een ieder hartelijk voor zijn of haar gedane kostbare tijd en moeite om mij op de goede weg te helpen.

Elk advies is welkom.

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@d3xtro
Koop dan gelijk zoiets : https://nedis.nl/nl-nl/pr...-rond-60-mm-zwart-polybag

Nedis HDMI kabels... ik word er nostalgisch van! O+

Kocht daar altijd mijn HQ kabels via een collega met een eigen bedrijf! :D O-) :Y)

/EDIT :
d3xtro schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 00:32:
@nero355

Je hebt helemaal gelijk. Kan ik beter doen.
Als ik het goed begrijp is dit een HDMI 2.1 kabel.

Mag ik er dan vanuit gaan dat het werkt met mijn relatief 'oude' hardware (Eizo FlexScan EV2450 monitor) ?
Gewoon doen! d:)b

[ Voor 33% gewijzigd door nero355 op 03-06-2021 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3xtro
  • Niet online
@nero355

Je hebt helemaal gelijk. Kan ik beter doen.

Ik had ze zien staan op de website van Nedis maar twijfelde.

Als ik het goed begrijp is dit een HDMI 2.1 kabel.

Ik lees bij de produkt beschrijving het volgende:

"Hij heeft uitzonderlijk lage EMI (elektromagnetische interferentie) waardoor interferentie met draadloze apparaten in de buurt wordt verminderd. De kabel is achterwaarts compatibel en kan worden gebruikt met de bestaande geïnstalleerde basis van HDMi-apparaten."

Mag ik er dan vanuit gaan dat het werkt met mijn relatief 'oude' hardware (Eizo FlexScan EV2450 monitor) ?

Ik heb overigens al een Optische Audiokabel van Nedis.

https://nedis.nl/nl-nl/pr...-pvc-antraciet-window-box

Werkt als een tierelier. Heel erg tevreden over.

nero355 heel erg bedankt voor je suggestie !!!

:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
KPN brengt iTV uit voor Android TV.

Heeft iemand de applicatie al geprobeerd te sideloaden?

[edit]
De APK is nog nergens beschikbaar. Het goede nieuws is dat de Shield TV officieel ondersteunt wordt, dus mogelijk moet aan de kant van KPN nog het e.e.a. in de Play Store doorgevoerd worden.

[ Voor 35% gewijzigd door The Zep Man op 03-06-2021 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 01:02
com2,1ghz schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:48:
Hebben meerdere mensen hier een probleem met HDMI-CEC met een soundbar?

Ik heb een JBL Bar 5.1 die ik op HDMI Arc heb aangesloten op mijn TV. Op mijn Shield 2017 staan alle HDMI-CEC opties aan.

Als ik mijn Shield op de JBL Bar aansluit:
Een koude start met mijn Shield remote zorgt ervoor dat mn TV niet aan gaat. Soms na wat kloten gaat hij wel aan, maar dan ben ik wel 3 minuten bezig. Of dan gaat de TV aan, en gaat hij daarna meteen uit. Vervolgens druk ik hem met mn Shield remote weer aan en dan gaat de TV aan en zie ik de interne Android TV laden. Vervolgens wisselt hij wel naar de Shield en werkt alles eindelijk.

Als ik alle apparaten rechtstreeks op mijn TV aansluit:
Met een koude start met de Shield remote gaat de TV aan. De TV en soundbar eindigen in een Mute race conditie. Dus iedere keer wanneer ik op mute knop druk, gaat mijn bar van mute af, maar de TV gaat dan op Mute. En ook andersom. De TV gaat van mute af, en de soundbar gaat op mute. Enige oplossing is met de afstandsbediening van mijn soundbar de bar uitzetten en weer aan totdat alles weer werkt.

Wanneer ik op mijn Shield CEC uitzet voor geluid dan heb ik dat mute probleem niet meer en werkt alles, maar dan moet ik weer mijn TV afstandsbediening gebruiken om mijn volume te gaan bedienen. Dat vind ik gruwelijk irritant.

Dit probleem is allemaal ontstaan toen ik die soundbar heb gekoppeld en het probleem komt alleen voor met de Shield. Op een of andere manier werkt het driehoek met TV, Soundbar en Shield niet helemaal lekker.

Het meest vervelende is dat een koude start niet reproduceerbaar is. Want als ik alles uitzet en weer aan, dan is het een warme start en werkt alles wel naar behoren. Er zit volgens mij ook een timer dat de Shield op sleep gaat. Als alles eenmaal aan is, dan werkt alles naar behoren. Maar die koude starts maken het gruwelijk irritant omdat ik met 3 afstandbedieningen moet kloten.

De JBL Bar 5.1 is al op de laatste firmware, mijn TV had ergens in februari al een update gehad. Heeft niets geholpen. Leek alsof de problemen verergerd werden.

De PS4 heeft totaal geen problemen met het aanzetten van de soundbar. Ik zie ook netjes welke Dolby versie er wordt gebruikt op de soundbar bij het starten van een spel.

Gaat om de volgende hardware
Nvidia Shield TV (16 GB, 2017) 16GB
Sony KD-75XF8596 Zwart
Toevallig kwam dit artikel van de week: nieuws: Sony brengt firmware-update uit om tv's via HDMI CEC uit te kunnen sc...

Gisteren maar eens de firmware update gedraaid en alle CEC opties van de Shield aangezet. Alles lijkt nu naar behoren te werken. De soundbar mute probleem is er ook niet meer. De TV aan en uit zetten gaat ook goed.
Zelfs het probleem dat de soundbar geen geluid gat totdat ik de volume ging veranderen is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Niet online
The Zep Man schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:08:

[edit]
De APK is nog nergens beschikbaar. Het goede nieuws is dat de Shield TV officieel ondersteunt wordt, dus mogelijk moet aan de kant van KPN nog het e.e.a. in de Play Store doorgevoerd worden.
Ben ook zeer benieuwd... Als de app goed werkt dan gaat dat de tv ervaring enorm verbeteren. Is er nu al enig zicht op de Shield release?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kimi-Alonso schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:03:
[...]
Ben ook zeer benieuwd... Als de app goed werkt dan gaat dat de tv ervaring enorm verbeteren. Is er nu al enig zicht op de Shield release?
Er is inmiddels al een Android TV Store release beschikbaar?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
The Zep Man schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:08:

[edit]
Kimi-Alonso schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:03:
[...]

hardware-lover schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:37:
[...]

Weten jullie al dat het geld gaat kosten? (zie eerste reactie).
nieuws: KPN brengt Smart TV-app uit voor Android TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:37:
[...]

Ik zie hem nog niet staan in de Play Store van de Shield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
Kimi-Alonso schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 05:46:
[...]

Raar. Ik heb 'm gisteren geinstalleerd vanuit de Play Store...

[ Voor 4% gewijzigd door 1975Mark30 op 05-06-2021 07:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat kondigt KPN aan om de optie open te houden. Ik denk dat als ze willen concurreren met Ziggo, dat ze van dat plan af zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kimi-Alonso schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 05:46:
[...]
Vreemde zaak. Komt er bij jou niets tevoorschijn alleen op "kpn"?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:58
hardware-lover schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 13:14:
[...]

Vreemde zaak. Komt er bij jou niets tevoorschijn alleen op "kpn"?
Het ding heeft in de play store gestaan, kan de app nu ook niet meer vinden.

Toen die er wel in stond was deze alleen nog aangeduid als niet geschikt voor uw apparaten, wat er bij mij op neerkomt geen Nvidia Shield en Xiaomi Mi Box.

Zal wel weer even uit de play store weg zijn dus.

Vond deze link: https://play.google.com/s...om.kpn.kpnandroidtv&hl=nl
Met dank aan @Ad de Jong die de link bij het topic over de app had geplaatst.

Is gelukt om via die link te installeren op m'n beide Nvidia Shield TV's.

Kan de Shield dat deel eindelijk ook, weer een kastje minder nodig.

[ Voor 24% gewijzigd door RobbieT op 05-06-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van wat ik begrijp, laat de applicatie enkel zenders zien die op de Android (zonder TV) applicatie zichtbaar zijn. Sommige zenders kunnen dus ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobbieT schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 14:23:
[...]
Het ding heeft in de play store gestaan, kan de app nu ook niet meer vinden.

[knip]
Hij stond er gisteren in, en staat er nu nog steeds. Ik begrijp niet helemaal waar het mis gaat voor jou.

Maakt verder niet uit omdat je het anders hebt opgelost, maar dan nog is het wat vreemd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
The Zep Man schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:32:
[...]
Dat kondigt KPN aan om de optie open te houden. Ik denk dat als ze willen concurreren met Ziggo, dat ze van dat plan af zullen zien.
Ik denk van niet maar ik krijg graag ongelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stangg
  • Laatst online: 12-07 08:26
Er is nu een Apple TV app op de Shield (ik heb een Shield 2015).

Ik merk echter op dat de "Select" en "Back" functies op de game-controller (die ik altijd gebruik) niet werken. Als ik mijn kleine platte afstandsbediening gebruik, dan werkt de klik in het centrum van de ring wel, en de terug functie werkt ook.
In alle andere apps, zoals YouTube, Prime etc, werkt de game controller wel.

Heeft iemand van jullie dit ook? Hoe werk je daar omheen?

[ Voor 9% gewijzigd door Stangg op 06-06-2021 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stangg schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:36:
Er is nu een Apple TV app op de Shield (ik heb een Shield 2015).

Ik merk echter op dat de "Select" en "Back" functies op de game-controller (die ik altijd gebruik) niet werken.
Welke controller gebruik je?
Als ik mijn kleine platte afstandsbediening gebruik, dan werkt de klik in het centrum van de ring wel, en de terug functie werkt ook.
In alle andere apps, zoals YouTube, Prime etc, werkt de game controller wel.

Heeft iemand van jullie dit ook?
Ik heb geen Apple TV, maar ik merk ook dat bepaalde streamingapplicaties niet lekker werken met extra/alternatieve knoppen. Neem bijvoorbeeld de brakke ondersteuning voor mediaknoppen (afspelen/pauzeren) in Prime Video, waar bijvoorbeeld Disney+ en Netflix geen probleem mee hebben.
Hoe werk je daar omheen?
Van wat ik hier en daar lees, zou je Button Mapper eens kunnen proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stangg
  • Laatst online: 12-07 08:26
"Welke controller gebruik je?"
Ik heb de originele game controller en kleine afstandsbediening die destijds samen met mijn Shield Pro waren gekocht.

Als ik door apps heen beweeg gebruik ik de XYBA knoppen aan de rechterzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stangg schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:39:
Ik heb de originele game controller en kleine afstandsbediening die destijds samen met mijn Shield Pro waren gekocht.
Ah, de Shield TV Controller.

Dat bevestigt inderdaad dat je niets exotisch hebt, en dat de applicatie simpelweg niet goed werkt. Je kan de applicatie proberen waarnaar ik refereer, en/of wellicht Apple aanschrijven. Het is een nieuwe applicatie. Misschien staan ze open voor een wijziging.

[ Voor 18% gewijzigd door The Zep Man op 07-06-2021 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taipau666
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:26
Mijn computer nadat hij uit slaap modus komt, start tegenwoordig eerst met een nikszeggend inlog scherm waarbij je een knop aanmelden moet drukken. Dit voorkomt volgens mij dat de shield met plex geen toegang krijgt tot de plex op de pc.

Iemand enig idee hoe je gewoon vanuit sleep modus direct naar desktop gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taipau666 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:53:
Mijn computer nadat hij uit slaap modus komt, start tegenwoordig eerst met een nikszeggend inlog scherm waarbij je een knop aanmelden moet drukken.
Welk besturingssysteem gebruik je op je computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:36
@Taipau666 ”Dit voorkomt dat de shield met Plex geen toegang krijgt”? Voorkomt dit dat Plex toegang krijgt en zorgt het er (dus) voor dat Plex geen toegang krijgt, zo neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taipau666 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:53:
Mijn computer nadat hij uit slaap modus komt, start tegenwoordig eerst met een nikszeggend inlog scherm waarbij je een knop aanmelden moet drukken. Dit voorkomt volgens mij dat de shield met plex geen toegang krijgt tot de plex op de pc.

Iemand enig idee hoe je gewoon vanuit sleep modus direct naar desktop gaat?
Meer een Plex en ik gok ook Windows vraag, maar vooruit :

- Dat login scherm heeft geen invloed : Services die draaien op de achtergrond draaien gewoon door, zoals je SMB Shares.
- Als je PC/Laptop in de Slaap modus zit dan kan er uiteraard geen data worden gelezen dus daar zal je wat aan moeten doen...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rsint
Dit is wel een leuk nieuwtje, stadia komt naar de shield.
Hopelijk werkt dat ook met verschillende controllers.

https://community.stadia....-Android-TV-OS/ba-p/62029

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelluijk
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Even een vraagje

Ik lees open VPN in dit topic, en onder andere dit: OpenVPN onder de knie te krijgen.

Zijn er mensen die dit voor elkaar hebben gekregen?

Of is dat gewoon niet mogelijk

Het is dat ik nog een Router had liggen die open VPN of überhaupt VPN ondersteund. Dus ik heb nu wel voor de Ziggo GO een VPN verbinding draaien maar dat draait weer op een aparte router. en die wil ik eigenlijk uit mijn netwerk hebben ivm

Ben benieuwd of er toch een maniertje is om dat toch werkend te krijgen.

Met vriendelijke groet,
Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!
michaelluijk schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:17:
Ben benieuwd of er toch een maniertje is om dat toch werkend te krijgen.
Doe een stapje terug. Wat wil je bereiken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelluijk
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
The Zep Man schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:27:
[...]
Doe een stapje terug. Wat wil je bereiken? :?
Mijn server bij een Ziggo adres.
Ik probeer een openvpn config in te laden maar bij het menu loopt het al vast, kan de app verder wel helemaal bedienen zonder problemen, alleen het inladen van files niet. denk dat er een soort beveiliging op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
michaelluijk schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:39:
Mijn server bij een Ziggo adres.
Dat is niet wat je functioneel wilt bereiken, maar een weg ergens heen.

Wat probeer je functioneel te bereiken? Wat is je use case voor een VPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:24
@The Zep Man Ik vermoed een VPN verbinding opzetten naar een Ziggo gebruiker zodat de Ziggo Go Android TV app gebruikt kan worden vanaf een niet Ziggo ip adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lizard schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:33:
@The Zep Man Ik vermoed een VPN verbinding opzetten naar een Ziggo gebruiker zodat de Ziggo Go Android TV app gebruikt kan worden vanaf een niet Ziggo ip adres.
Ik ga geen advies geven als er enkel gespeculeerd kan worden naar wat men wil bereiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Ik heb dus nu een Shield Pro. Prachtig ding, en een duizend maal betere HTCP oplossing dan mijn oude Zbox.

Meteen natuurlijk 4K geprobeerd. Gaat prima, maar toch niet echt helemaal lekker. Af en toe stottert het wat, en komt Kodi met meldingen als 'Source too slow for continuous playback.' Ik heb een NAS met 1G ethernet bekabeling. Maar, zeker met Dolby Vision in the mix (weer extra bitrate) kan ik me voorstellen dat mijn virtuele (ESX) NAS het gewoon niet helemaal trekt.

Dus dacht ik, dan koop ik een 860 EVO SSD, en hang die aan de Shield Pro (via USB 3.0). Min vraag is eigenlijk tweeledig: kan Kodi zo'n USB zien, en gebruiken, als library source? En wellicht nog belangrijker, hoe krijg je ueberhaupt data op die drive? De Shield Pro heeft wel ethernet, uiteraard, maar gedraagt zich niet als een (zichtbare) share voor mijn Windows 10 machine (zodat ik data kan overpompen).

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 23:35
albatross schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:55:
Ik heb dus nu een Shield Pro. Prachtig ding, en een duizend maal betere HTCP oplossing dan mijn oude Zbox.

Meteen natuurlijk 4K geprobeerd. Gaat prima, maar toch niet echt helemaal lekker. Af en toe stottert het wat, en komt Kodi met meldingen als 'Source too slow for continuous playback.' Ik heb een NAS met 1G ethernet bekabeling. Maar, zeker met Dolby Vision in the mix (weer extra bitrate) kan ik me voorstellen dat mijn virtuele (ESX) NAS het gewoon niet helemaal trekt.

Dus dacht ik, dan koop ik een 860 EVO SSD, en hang die aan de Shield Pro (via USB 3.0). Min vraag is eigenlijk tweeledig: kan Kodi zo'n USB zien, en gebruiken, als library source? En wellicht nog belangrijker, hoe krijg je ueberhaupt data op die drive? De Shield Pro heeft wel ethernet, uiteraard, maar gedraagt zich niet als een (zichtbare) share voor mijn Windows 10 machine (zodat ik data kan overpompen).
Heb geen idee wat je van server hebt staan, maar gbit netwerk met smb share is meer dan genoeg. Dat red zelfs mijn Pentium G4560 op Unraid, met een lading dockers en 2vm's. Vermoed dat er ergens anders iets niet juist is?

Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is juist wat de Shield TV wel kan. Er is een ingebouwde SMB server, maar die moet je wel zelf aanzetten.

Over het gebruik van extra local storage heb ik helaas geen ervaring. Bij mij gaat alles via het netwerk, zonder haperingen. Verder geef je niet aan of je Shield TV bedraad of draadloos is aangesloten. Ook dat maakt een verschil. Draadloos is bij mij alleen voor het losse speelgoed (notebooks, tablets, smartphones...). De rest krijgt een kabel. :P

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 09-06-2021 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
The Zep Man schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:11:
[...]
Dat is juist wat de Shield TV wel kan. Er is een ingebouwde SMB server, maar die moet je wel zelf aanzetten.

Over het gebruik van extra local storage heb ik helaas geen ervaring. Bij mij gaat alles via het netwerk, zonder haperingen. Verder geef je niet aan of je Shield TV bedraad of draadloos is aangesloten. Ook dat maakt een verschil. Draadloos is bij mij alleen voor het losse speelgoed (notebooks, tablets, smartphones...). De rest krijgt een kabel. :P
Zei toch echt "Ik heb een NAS met 1G ethernet bekabeling" :) Maar goed, Shield Pro is uiteraard met die kabel verbonden. Ik kan 60-80MB/s prima aan (met zelf ge-rencode H264 streams). Maar kreeg bij Valerian and the City of a Thousand Planets (UHD) haperingen, als ook bij Jupiter Ascending (ook UHD). Maar een nog veel zwaardere UHD film, Watchmen (met extra Dolby Vision Layer zelfs), ging het gisteren erg vloeiend. Wellicht is het toch een beetje Kodi. Soms even stoppzetten, opnieuw verdergaan, en alles is weer prima. Jammer dat Kodi geen bitrate meer laat zien.

Over SMB gesproken, is dat die PLEX die er als app bijzit?

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!
albatross schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:40:
[...]

Zei toch echt "Ik heb een NAS met 1G ethernet bekabeling" :) Maar goed, Shield Pro is uiteraard met die kabel verbonden.
Dat tweede haalde ik niet uit het eerste.
Nee. Tegenwoordig is de SMB server los van Plex (gelukkig). Meer informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 13:58

aspellinside

Out Of Control

albatross schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:40:
[...]

Zei toch echt "Ik heb een NAS met 1G ethernet bekabeling" :) Maar goed, Shield Pro is uiteraard met die kabel verbonden. Ik kan 60-80MB/s prima aan (met zelf ge-rencode H264 streams). Maar kreeg bij Valerian and the City of a Thousand Planets (UHD) haperingen, als ook bij Jupiter Ascending (ook UHD). Maar een nog veel zwaardere UHD film, Watchmen (met extra Dolby Vision Layer zelfs), ging het gisteren erg vloeiend. Wellicht is het toch een beetje Kodi. Soms even stoppzetten, opnieuw verdergaan, en alles is weer prima. Jammer dat Kodi geen bitrate meer laat zien.

Nu haal je een paar dingen door elkaar. Plex is een alternatief voor Kodi. Mocht je Kodi niet voor wat minder legale zaken willen gaan gebruiken is dat wat mij betreft echt een aanrader om te gaan gebruiken voor je lokale media. Ik draai al jaren de Plexserver op de Shield en die speelt echt alles wat ik er naartoe gooi vanaf een vrij bejaarde Synology NAS.

SMB heb je nodig om vanaf je Windows PC connectie te maken met je Shield. Zet eerst bij de instellingen het lokale netwerk aan, dan krijg je een inlognaam en wachtwoord in beeld om de connectie te maken.

Dan simpelweg via \\shield de connectie maken in Windows.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZ1CY0j2dySP0miuZHfMyTDqDXQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nfbJqBNP98s306bPJIG2vKdZ.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door aspellinside op 09-06-2021 09:59 ]

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
aspellinside schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:57:
[...]

Nu haal je een paar dingen door elkaar. Plex is een alternatief voor Kodi. Mocht je Kodi niet voor wat minder legale zaken willen gaan gebruiken is dat wat mij betreft echt een aanrader om te gaan gebruiken voor je lokale media. Ik draai al jaren de Plexserver op de Shield en die speelt echt alles wat ik er naartoe gooi vanaf een vrij bejaarde Synology NAS.
Bedankt voor je goede uitleg. 'Niet voor wat minder legale zaken' begrijp ik echter niet helemaal. Alles heb ik uiteraard geript naar mjin NAS (Blu-ray and UHD Blu-ray), dus per definitie nooit echt officieel goedgekeurd. Maar zelfs PowerDVD speelt tegenwoordig weer gewoon Blu-rays af van folders. Ook heb ik een hoop geremuxed naar m2ts (alle HD audio sporen die niet Engels zijn eruitgegooid, en zo). Of zelf gedenoised en re-encoded. Dat zou Plex toch ook aan moeten kunnen?

De reden waarom ik Plex ter sprake bracht, omdat ik wat artikelen vond waarbij min of meer gesuggereerd werd dat je Kodi moet koppelen aan Plex, wat me nogal wat omslachtig leek.
SMB heb je nodig om vanaf je Windows PC connectie te maken met je Shield. Zet eerst bij de instellingen het lokale netwerk aan, dan krijg je een inlognaam en wachtwoord in beeld om de connectie te maken.
Die ga ik eerst eens even aanzetten. :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus dacht ik, dan koop ik een 860 EVO SSD, en hang die aan de Shield Pro (via USB 3.0). Min vraag is eigenlijk tweeledig: kan Kodi zo'n USB zien, en gebruiken, als library source? En wellicht nog belangrijker, hoe krijg je überhaupt data op die drive? De Shield Pro heeft wel ethernet, uiteraard, maar gedraagt zich niet als een (zichtbare) share voor mijn Windows 10 machine (zodat ik data kan overpompen).
V.w.b. dat laatste..

Kodi kan die externe opslag (mits geformatteerd in een herkenbare indeling), prima lezen via een USB poort van je Shield en het media kan ook prima worden toegevoegd aan de bibliotheek (kan, hoeft niet).

Jij geeft zelf eigenlijk al aan hoe je het gemakkelijkst data op die SSD kan krijgen, via je Windows 10 machine en een USB3 poort is het meest simpel (en snelst met data overzetten verwacht ik).

De maximale bitrate van je media zou ~128Mbit kunnen zijn (geen MB dus), en dat zou toch echt niet al teveel voor moeten stellen voor je netwerk indien je je instellingen ook op orde hebt.

Ik zie niets staan over de rest van je apparatuur, enkel dat je een Shield 2019 Pro gebruikt, dus mogelijk zit het probleem elders in de keten (door niet correct gekozen audio-indelingen bijv.).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
hardware-lover schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:42:
[...]

V.w.b. dat laatste..

Kodi kan die externe opslag (mits geformatteerd in een herkenbare indeling), prima lezen via een USB poort van je Shield en het media kan ook prima worden toegevoegd aan de bibliotheek (kan, hoeft niet).

Jij geeft zelf eigenlijk al aan hoe je het gemakkelijkst data op die SSD kan krijgen, via je Windows 10 machine en een USB3 poort is het meest simpel (en snelst met data overzetten verwacht ik).

De maximale bitrate van je media zou ~128Mbit kunnen zijn (geen MB dus), en dat zou toch echt niet al teveel voor moeten stellen voor je netwerk indien je je instellingen ook op orde hebt.

Ik zie niets staan over de rest van je apparatuur, enkel dat je een Shield 2019 Pro gebruikt, dus mogelijk zit het probleem elders in de keten (door niet correct gekozen audio-indelingen bijv.).
Verder heb ik een Marantz NR1608 receiver, en een Samsung Q90T televisie, en high-speed HDMI kabels. Geluid gaat pass-thru via Kodi.

Netwerk zit toch echt op 1G. Ik kopieer nanelijk veel van/naar mijn NAS, via Windows 10. De NAS is Xpenology (gevirtualiseerd dus). Doorvoer snelheid varieert tussen va 60-95MB per seconde (bytes, geen bits). Dat is vrijwel gelijk aan gewoon hardisk naar harddisk kopieren. Een beetje max wat de 1G verbinding aankan. Maar je hebt gelijk, we hebben het over mega bits per seconde voor blue-ray/UHD snelheden, dus dat zou eigenlijk ruimschoots moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:29
Hoe gebruiken jullie de Nvidia shield? Mijn opstelling is als volgt:
- NVidia Shield Pro 2019 voor upscalen en gamen via Geforce Now
- Nieuwe 4K HDR TV
- Oude receiver die alleen ARC ondersteunt
- Nintendo Switch
- 5.1 set

Vanwege de oude receiver sluit ik de Nvidia Shield en Nintendo Switch rechtstreeks aan op de tv. Het geluid gaat via ARC naar de receiver. De Shield zal non-4K content afspelen en de TV 4K content.

Heeft iemand ervaring met het upscalen van SD en HD content op Shield vs TV. Ik neem aan dat als de Shield upscaled, dat dit op de TV uitgezet moet worden.

Het is nu uitzoeken of de Shield netjes:
- SD, HD en/of HDR content netjes upscaled en doorgeeft aan de tv in
- Netflix
- Kodi
- SmartTubeNext

Voor Netflix en Kodi werkt het wel denk ik. Iemand ervaring met SmartTubeNext en upscaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
banaliteit schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:12:

Heeft iemand ervaring met het upscalen van SD en HD content op Shield vs TV. Ik neem aan dat als de Shield upscaled, dat dit op de TV uitgezet moet worden.
Zou het lekker aan laten staan. Je TV gaat echt niet upscalen wanneer het al een 4K stream aangeleverd krijgt; en daar waar Shield de upscaling onverhoopt weglaat, zal je TV het alsnog doen.

De upscaling van de Shield (Pro) is erg goed, overigens; maar die van je TV waarschijnlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
albatross schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:26:
[...]

Zou het lekker aan laten staan. Je TV gaat echt niet upscalen wanneer het al een 4K stream aangeleverd krijgt; en daar waar Shield de upscaling onverhoopt weglaat, zal je TV het alsnog doen.

De upscaling van de Shield (Pro) is erg goed, overigens; maar die van je TV waarschijnlijk ook.
Van de nieuwste Shield met ai upscaling is het inderdaad erg goed. De oudere shields hebben echt beroerde upscaling en kan je het beter aan de tv overlaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
banaliteit schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:12:
Hoe gebruiken jullie de Nvidia shield?
Zoals de Home Theater Goden het hebben bedoeld :
code:
1
Nvidia Shield TV <- HDMI -> Versterker <- HDMI -> TV

Geen gepruts met (e)ARC of HDMI CEC en gewoon gaan met die banaan! :)
GoldenBatt schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 01:30:
Heb geen idee wat je van server hebt staan, maar gbit netwerk met smb share is meer dan genoeg. Dat red zelfs mijn Pentium G4560 op Unraid, met een lading dockers en 2vm's. Vermoed dat er ergens anders iets niet juist is?
Fun Fact : Een Intel G1820 Dual Core stampt 1 Gbps vol met 60% CPU Usage vanaf mijn DIY ZFS NAS a.k.a. Grote HTPC onder Debian 11 Testing :Y) 8) :+

Kortom : All you need is Love Cores! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 13:58

aspellinside

Out Of Control

albatross schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:31:
[...]

Bedankt voor je goede uitleg. 'Niet voor wat minder legale zaken' begrijp ik echter niet helemaal. Alles heb ik uiteraard geript naar mjin NAS (Blu-ray and UHD Blu-ray), dus per definitie nooit echt officieel goedgekeurd. Maar zelfs PowerDVD speelt tegenwoordig weer gewoon Blu-rays af van folders. Ook heb ik een hoop geremuxed naar m2ts (alle HD audio sporen die niet Engels zijn eruitgegooid, en zo). Of zelf gedenoised en re-encoded. Dat zou Plex toch ook aan moeten kunnen?

De reden waarom ik Plex ter sprake bracht, omdat ik wat artikelen vond waarbij min of meer gesuggereerd werd dat je Kodi moet koppelen aan Plex, wat me nogal wat omslachtig leek.

[...]
Ik bedoelde dat Kodi vaak wordt gebruikt in combinatie met add-ons die het mogelijk maken om films en series te streamen vanaf het internet. Eigen rips moet geen probleem zijn voor Plex.

Er is een Plex add-on inderdaad om deze te integreren in Kodi maar dat is voor de lokale content die jij wil spelen niet nodig, alleen Plex volstaat prima.

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aspellinside schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:49:
Ik bedoelde dat Kodi vaak wordt gebruikt in combinatie met add-ons die het mogelijk maken om films en series te streamen vanaf het internet. Eigen rips moet geen probleem zijn voor Plex.
Dan is je beeld van Kodi niet correct, want dat is niet het enige wat je ermee kan doen! :)

Daarnaast zou ik zeggen negeer Plex en ga voor Jellyfin als je echt een dergelijk systeem nodig hebt :
- Geen onzinnige kosten en andere zooi aan verbonden.
- Volledig Open Source gewoon.
- Systeem dat niet is gemaakt door een stel verraders van het XBMC/Kodi Team :P

[ Voor 0% gewijzigd door nero355 op 10-06-2021 16:06 . Reden: Jellyfin! Jellyfin! Geen kwal! LOL! ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenBatt
Wellicht lig ik wat "achter", maar wat ik voordeel van Plex nog onder Kodi installeren? In @albatross geval lijkt me het makkelijkste om gewoon via de smb share op de server bestanden te delen, en in kodi de share toe te voegen en spelen maar. Netwerk moet daar rap genoeg voor zijn mits je netjes gbit draait (en denk zelfs op 100mbit dat je meeste wel weg krijgt). En als zijn Profiel klopt (inventaris, 2600k server) moet dat ding meer dan ballen genoeg hebben om een film te delen via smb, en op de achtergrond nog wat andere dingen te doen...

Plex is meer gericht op je films "buiten de deur" afspelen toch? Het streamen/transcoden naar je mobiele aparaten. Ik snap dit persoonlijk nooit zo goed, maar vooral voor binnenshuis vindt ik dit "meh" als je met minimale cpu belasting op de server je film af kan spelen, de shield in dit geval kan de rest prima doen. Maar again, hier kan ik wellicht volledig naast zitten...

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:58
GoldenBatt schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:41:
Wellicht lig ik wat "achter", maar wat ik voordeel van Plex nog onder Kodi installeren? In @albatross geval lijkt me het makkelijkste om gewoon via de smb share op de server bestanden te delen, en in kodi de share toe te voegen en spelen maar. Netwerk moet daar rap genoeg voor zijn mits je netjes gbit draait (en denk zelfs op 100mbit dat je meeste wel weg krijgt). En als zijn Profiel klopt (inventaris, 2600k server) moet dat ding meer dan ballen genoeg hebben om een film te delen via smb, en op de achtergrond nog wat andere dingen te doen...

Plex is meer gericht op je films "buiten de deur" afspelen toch? Het streamen/transcoden naar je mobiele aparaten. Ik snap dit persoonlijk nooit zo goed, maar vooral voor binnenshuis vindt ik dit "meh" als je met minimale cpu belasting op de server je film af kan spelen, de shield in dit geval kan de rest prima doen. Maar again, hier kan ik wellicht volledig naast zitten...
Hier is al zat over geschreven.

Die cpu belasting is er op je server alleen als je Plex laat transcoderen, wat binnenshuis helemaal niet nodig is en dus een niet bestaand issue is.

Plex (en Emby en Jellyfin) zijn server based.
Dat betekent één centrale database die je gebruikers, bibliotheek en kijkgeschiedenis per kijker bijhoud.

Je kan dus op een willekeurig apparaat je account kiezen, en verder gaan met dat wat je aan het kijken was.
Daarnaast hoef je als beheerder maar op één plek de bibliotheek te beheren.

Met meerdere gebruikers is huis, en/of meerdere devices waarop gekeken wordt zijn er dus wel degelijk een hoop voordelen.
Je eigen kijkgeschiedenis is wel erg handig, verder gaan waar jij was toen je het laatste keek.

Plex onder Kodi heb ik nooit zo begrepen, dan heb je alleen het centrale beheer van de bibliotheek, en niet je gebruikers met hun eigen kijkgeschiedenis. En je hebt nog steeds het werk van al die lokale Kodi installaties bijhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenBatt
RobbieT schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:02:
[...].
Plex onder Kodi heb ik nooit zo begrepen, dan heb je alleen het centrale beheer van de bibliotheek, en niet je gebruikers met hun eigen kijkgeschiedenis. En je hebt nog steeds het werk van al die lokale Kodi installaties bijhouden.
De "grap" is dat Kodi dit ook kan, al is dit niet standaard en moet je even de wiki nakijken. Heb hier 2x een shield draaien met Kodi, en Kodi op de desktop staan. SQL database op de server draaien en kodi hier naar toe verwezen. Ook met een 2de gebruiker, dat wil prima. Al "mis" ik eigenlijk een optie om aan te geven dat je met 2 man tegelijk kijkt, zodat een film of serie bij 2 man wordt afgevinkt, dat is nu gewoon voor de gebruiker die geselecteerd wordt. Heb de transcode functie niet nodig,

Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobbieT schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:02:
Plex onder Kodi heb ik nooit zo begrepen,
Kodi kan meer dan dat de Plex Client kan. Verder integreert het handig als men bijvoorbeeld één bron heeft voor losse bestanden, en een Plex Server gebruikt.

Overigens gebruik ik zelf geen Plex. Het ontvangende apparaat zorgt er maar voor dat die de boel kan afspelen. Al heb ik iets zoals Plex nodig, dan kijk ik liever naar Jellyfin.

Pagina: 1 ... 101 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.