ik gebruik Jellyfin Jellyfish zou ik niet gebruiken dat priktnero355 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:32:
[...]
Dan is je beeld van Kodi niet correct, want dat is niet het enige wat je ermee kan doen!
Daarnaast zou ik zeggen negeer Plex en ga voor Jellyfish als je echt een dergelijk systeem nodig hebt :
LOL!bie100 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:15:
ik gebruik Jellyfin Jellyfish zou ik niet gebruiken dat prikt
GoldenBatt schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 18:41:
Wellicht lig ik wat "achter", maar wat ik voordeel van Plex nog onder Kodi installeren?
Tja, stel je wil wat kijken vanaf iemands Plex Server onder Linux : Dat kan niet!RobbieT schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:02:
Plex onder Kodi heb ik nooit zo begrepen

Die dumbasses hebben alleen Server software die onder Linux draait en geen Client...
Dan heb je dus Kodi nodig als workaround, want die heeft inderdaad een plug-in die met Plex Servers kan verbinden!
Ook gelijk DE REDEN dat hier overal Kodi draait : Shield TV, HTPC 1, HTPC 2, en zelfs op de laptop!
Daarnaast heeft het ook één groot voordeel onder Linux : Je kan kiezen tussen je Desktop omgeving en alleen Kodi opstarten na het inloggen!
Daarmee heb je dus zowel een normale PC als een LibreELEC achtige situatie op één PC met één OS erop!
[ Voor 70% gewijzigd door nero355 op 10-06-2021 16:28 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Waar wat is dan nog het voordeel van Plex? Zoals al zei, de database kan je ook op de server in mySQL draaien. Al jouwn apparaten draaien al Kodi. Ik zie die usecase voor Plex niet echt, tenzij je gaat transcoden omdat je nog geen glasvezel hebt liggennero355 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:06:
[...]
LOL!My bad! Meteen aangepast!
[...]
[...]
Tja, stel je wil wat kijken vanaf iemands Plex Server onder Linux : Dat kan niet!
Die dumbasses hebben alleen Server software die onder Linux draait en geen Client...
Dan heb je dus Kodi nodig als workaround, want die heeft inderdaad een plug-in die met Plex Servers kan verbinden!
Ook gelijk DE REDEN dat hier overal Kodi draait : Shield TV, HTPC 1, HTPC 2, en zelfs op de laptop!
Het staat standaard geïnstalleerd als client op alle Shield TV's, en als server op alle modellen behalve de 2019 (non-Pro), en als je al in het ecosysteem zit met de andere diensten die Plex aanbiedt, dan kan ik mij voorstellen dat het aantrekkelijk is om te gebruiken.GoldenBatt schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:35:
Waar wat is dan nog het voordeel van Plex?
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Kodi + MariaDB Database inderdaad en ik vind dat hele Plex gebeuren ook maar een zwaar outdated concept, maar "The people want Transcoding!" blijkbaarGoldenBatt schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:35:
Waar wat is dan nog het voordeel van Plex? Zoals al zei, de database kan je ook op de server in mySQL draaien. Al jouwn apparaten draaien al Kodi. Ik zie die usecase voor Plex niet echt, tenzij je gaat transcoden omdat je nog geen glasvezel hebt liggen

Een hele film of serie op mijn telefoon/tablet kijken vind ik ook geen bal aan : Dat doe ik liever lekker thuis in volle glorie op een TV i.c.m. een Versterker en bijbehorende Surround speakers en ook het liefst in een volledig duistere kamer voor de volledige Home Theater ervaring!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik snap dit dus ook niet, "vroeger" misschien. Maar onderweg op mobiel kijken vindt ik geen bal aan. Als dan wat wil kijken vermaak ik me ook wel met Youtube & Dumpert. Als echt wat wil zit ik dan doorgaans wel op bij een vriend oid met een vaste verbinding, dan trek je met glasvezel thuis ook wel wat over de vpn zonder transcode
Scheelde me ook weer centen bij aanschaf server
[ Voor 31% gewijzigd door GoldenBatt op 10-06-2021 16:56 ]
Ik snap dit dus ook niet, "vroeger" misschien, toen mijn oude PS3 nog geen VC1 wilde afspelen, en ik noodgedwongen moest transcoden naar H264. Maar nu?nero355 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:45:
[...]
Een hele film of serie op mijn telefoon/tablet kijken vind ik ook geen bal aan : Dat doe ik liever lekker thuis in volle glorie op een TV i.c.m. een Versterker en bijbehorende Surround speakers en ook het liefst in een volledig duistere kamer voor de volledige Home Theater ervaring!
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Ik weet nog een use case. Iemand die ik ken heeft veel apparaten in huis. Op praktisch alles (inclusief Shield TV) kan Kodi, behalve één: een enkele iPad. Daar is dan ook een Jellyfin server voor ingericht, die dezelfde content aanbiedt als waar Kodi direct toegang tot heeft. Voor die server zou ook in theorie Plex gebruikt kunnen worden.nero355 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:45:
[...]
Kodi + MariaDB Database inderdaad en ik vind dat hele Plex gebeuren ook maar een zwaar outdated concept, maar "The people want Transcoding!" blijkbaar![]()
:+\
Dan is dat ding vreselijk oud en is het een wonder dat de accu nog niet onbruikbaar is geworden als het om een model gaat dat geen H.264 en H.265 kan afspelen : Dat kan mijn telefoon uit 2016 zelfs!The Zep Man schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:15:
Een enkele iPad.
Om het maar niet alleen over VC-1/H.264 te hebben... dat bestaat NOG langer...
De iPad (volgens mij zelfs de allereerste) kan zeker H.264 en waarschijnlijk H.265 afspelen. Probeer echter maar eens iets als Kodi te vinden voor een iPad, om eigen media mee af te spelen.nero355 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:18:
[...]
Dan is dat ding vreselijk oud en is het een wonder dat de accu nog niet onbruikbaar is geworden als het om een model gaat dat geen H.264 en H.265 kan afspelen : Dat kan mijn telefoon uit 2016 zelfs!![]()
Jellyfin wordt dan ook enkel gebruikt als doorgeefluik. Transcoding is uitgeschakeld.
[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 10-06-2021 17:23 ]
We gaan wellicht wat "off-topic" ondertussen, dus weer on-topic: heb jij je probleem ondertussen al getackelt? Ik speel hier ook lompe 4K HDR/Dolby Vision films af, maar de shield heeft er geen probleem mee om dat van mijn relatief trager server af te spelen. Dat moet jou toch ook lukken lijkt me?albatross schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:05:
[...]
Ik snap dit dus ook niet, "vroeger" misschien, toen mijn oude PS3 nog geen VC1 wilde afspelen, en ik noodgedwongen moest transcoden naar H264. Maar nu?
Hmm... OKThe Zep Man schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:23:
De iPad (volgens mij zelfs de allereerste) kan zeker H.264 en waarschijnlijk H.265 afspelen.
Dan kom je toch uit bij allemaal van die betaalde ripoffs van de Kodi sourcecode : MrMr of zoiets en nog een paar anderen... allemaal troep!Probeer echter maar eens iets als Kodi te vinden voor een iPad, om eigen media mee af te spelen.

OK, duidelijk!Jellyfin wordt dan ook enkel gebruikt als doorgeefluik. Transcoding is uitgeschakeld.
People willen geen PHP Myadmin sql tabellen aanmaken en config files editen. Een Tweaker wel maar plex is gewoon plug en play. Daarnaast is het lastig om op mobile devices je Kodi library te syncen. Blijkbaar kan dat met jellyfin en dan beide naar MariaDB laten wijzen?nero355 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:45:
[...]
Kodi + MariaDB Database inderdaad en ik vind dat hele Plex gebeuren ook maar een zwaar outdated concept, maar "The people want Transcoding!" blijkbaar![]()
![]()
Plex app installeren server aanzetten in de interface en bibliotheek aanmaken krijg ik elke niet Nerd ook uitgelegd.
Plex transcode niet tenzij de cliënt te zwak is. Kodi draait dan ook niet meer. Zowel voor plex als Kodi kies je een cliënt die het native draait. Transcoding werkte wel aardig onderweg bij 1080p content op mobile device overigens. Maar sinds ik kan syncen naar offline met plex gebruik ik wel plex maar nooit transcoding. Offline syncen en watch status bijhouden zie ik ook niet zo snel gebeuren met Kodi.
Ik heb wel een voorkeur voor Kodi maar gun iedereen om ook Plex te waarderen om te transcoderen.
Wanneer dat nodig blijkt ivm verbinding of client ben ik al lang niet meer geïnteresseerd, met de vele alternatieven.
Even snel een reactie op bovenstaande reactie;
"Plex app installeren server aanzetten in de interface en bibliotheek aanmaken krijg ik elke niet Nerd ook uitgelegd."
Alleen aan nerds
Misschien nadat je al het voorwerk gedaan hebt kunnen sommigen het ook gebruiken (met wat hulp).
Het hervatten/syncen van je status over devices is in Kodi trouwens eenvoudig, gewoon je library op je nas zetten.
Wanneer dat nodig blijkt ivm verbinding of client ben ik al lang niet meer geïnteresseerd, met de vele alternatieven.
Even snel een reactie op bovenstaande reactie;
"Plex app installeren server aanzetten in de interface en bibliotheek aanmaken krijg ik elke niet Nerd ook uitgelegd."
Alleen aan nerds
Het hervatten/syncen van je status over devices is in Kodi trouwens eenvoudig, gewoon je library op je nas zetten.
Iedereen mag hier van alles van Plex vinden. Allemaal prima.
Aan het einde van de dag werkt het gewoon.
En er zijn Plex clients voor op m'n iPad, en voor op m'n Apple TV 4k.
Kodi op een Apple product lukt helaas niet zomaar.
Kodi configureren met een bibliotheek op de nas lukt prima, alleen zit daar m'n interesse niet.
Als ik gewoon een filmpje wil kijken dan is het prettig als er een systeem is wat zonder enige moeite werkt en blijft werken.
En dat had ook Emby of Jellyfin kunnen zijn, maar ik ben met Plex begonnen en dat werkt, dus laat ik dat maar zo.
Aan het einde van de dag werkt het gewoon.
En er zijn Plex clients voor op m'n iPad, en voor op m'n Apple TV 4k.
Kodi op een Apple product lukt helaas niet zomaar.
Kodi configureren met een bibliotheek op de nas lukt prima, alleen zit daar m'n interesse niet.
Als ik gewoon een filmpje wil kijken dan is het prettig als er een systeem is wat zonder enige moeite werkt en blijft werken.
En dat had ook Emby of Jellyfin kunnen zijn, maar ik ben met Plex begonnen en dat werkt, dus laat ik dat maar zo.
Ik gebruik Kodi dan ook eigenlijk alleen voor iso’s. De rest doet Plex.
Tja, ieder zo zijn voorkeur blijkbaar. Ik gebruik Kodi als sinds het XBMC heette, draaiend vanaf de oer-Xbox. Was voor die tijd geweldig. En dat is het nog steeds, maar het helpt dat ik sinds die tijd met die ik interface heb leren werken.
Plex, Jellyfin en Emby werken heus goed, ben met alle 3 aan het spelen maar vind de front-end op de cliënt toch wel wennen. Heb wat series en films verdeeld staan over meerdere diaken, shares en NAS'en. Krijg bijvoorbeeld nog niet al mijn series in 1 overzicht in Jellyfin, teveel focus op de bron IMHO. Maar moet daar nog eens echt voor gaan zitten.
Plex, Jellyfin en Emby werken heus goed, ben met alle 3 aan het spelen maar vind de front-end op de cliënt toch wel wennen. Heb wat series en films verdeeld staan over meerdere diaken, shares en NAS'en. Krijg bijvoorbeeld nog niet al mijn series in 1 overzicht in Jellyfin, teveel focus op de bron IMHO. Maar moet daar nog eens echt voor gaan zitten.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Ik had eerder al aangegeven dat ik denk dat ik recentelijk Watchmen (met Dolby Vision) volledig perfect kon afspelen, en het waarschijnlijk dus een Kodi dingetje is. Soms hapert ie gewoon, en moet je even uit Kodi gaan (of de film aborten) en daan weer verdergaan. Als de film eenmaal goed draait, dan blijft ie verder ook lekker draaien. Ben er nog niet helemaal uit waarom het met sommige films minder goed gaat.GoldenBatt schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:27:
[...]
We gaan wellicht wat "off-topic" ondertussen, dus weer on-topic: heb jij je probleem ondertussen al getackelt? Ik speel hier ook lompe 4K HDR/Dolby Vision films af, maar de shield heeft er geen probleem mee om dat van mijn relatief trager server af te spelen. Dat moet jou toch ook lukken lijkt me?
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Vraagje: ik heb een USB stick in mijn Shield TV Pro gedaan, door de shield laten formatteren en het heeft er wat "nodige bestandjes" opgezet (kreeg die melding toen ik geformatteerd had)
Maar wanneer ik de Shield benader vanaf mijn PC dan zie ik de USB stick niet. Wel zie ik de Shield zijn eigen storage.
Zie ik iets over het hoofd misschien? Misschien de USB stick op mijn PC formatteren ofzo?
EDIT: Het was dus inderdaad nodig om de stick op mijn PC te formatteren (in Ex-fat). Nu is ie wel zichtbaar en kan ik er wat op zetten.
Vreemd genoeg reageert de Shield zelf nu met een foutmelding wanneer ik deze probeer te bereiken via mijn PC. De USB stick blijft echter bereikbaar
Maar wanneer ik de Shield benader vanaf mijn PC dan zie ik de USB stick niet. Wel zie ik de Shield zijn eigen storage.
Zie ik iets over het hoofd misschien? Misschien de USB stick op mijn PC formatteren ofzo?
EDIT: Het was dus inderdaad nodig om de stick op mijn PC te formatteren (in Ex-fat). Nu is ie wel zichtbaar en kan ik er wat op zetten.
Vreemd genoeg reageert de Shield zelf nu met een foutmelding wanneer ik deze probeer te bereiken via mijn PC. De USB stick blijft echter bereikbaar

[ Voor 27% gewijzigd door Vortigen op 11-06-2021 07:04 ]
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Volgens mij (maar heb dat zelf nog niet geprobeerd) vergroot je het standaard geheugen van de Shield als je een USB stick aansluit en laat formatteren door de Shield.... Is dan dus anders dan een extra drive...Vortigen schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 06:34:
Vraagje: ik heb een USB stick in mijn Shield TV Pro gedaan, door de shield laten formatteren en het heeft er wat "nodige bestandjes" opgezet (kreeg die melding toen ik geformatteerd had)
[ Voor 65% gewijzigd door Stormtrooper op 11-06-2021 12:48 ]
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Het kan allebei op de Pro 2019. Eén USB poort [ de eerste] voor uitbreiding van je intern geheugen. De Shield formatteert dan zelf de stick en zet de bestanden over. De andere kan je gebruiken als attached networkdrive door m eerst te formatteren als ext fat op je pc en dan in/aan de Shield te prikken. Dan maakt de Shield een aantal mappen aan op die drive waaronder de map NVIDIA_SHIELD. In die map komen dan bijvoorbeeld je films en series te staan die je dan in je netwerk kan benaderenStormtrooper schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:07:
Volgens mij (maar heb dat zelf nog niet geprobeerd) vergroot je het standaard geheugen van de Shield als je een USB stick aansluit en laat formatteren door de Shield.... Is dan dus anders dan een extra drive...
Aanvullinkje:
In het laatste geval zal je als je de drive mount op de Shield een inlog en wachtwoord te zien krijgen. Dat heb je nodig om de drive via bijvoorbeeld je pc te benaderen
[ Voor 10% gewijzigd door NoahAmber op 11-06-2021 12:57 ]
Ik heb een tijdje een harde schijf aan de shield gehangen maar hoorde hem dag en nacht staan rammelen en vreesde voor de levensduur van de schijf, uiteindelijk maar alles op een NAS gezet.NoahAmber schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:09:
[...]
Het kan allebei op de Pro 2019. Eén USB poort [ de eerste] voor uitbreiding van je intern geheugen. De Shield formatteert dan zelf de stick en zet de bestanden over. De andere kan je gebruiken als attached networkdrive door m eerst te formatteren als ext fat op je pc en dan in/aan de Shield te prikken. Dan maakt de Shield een aantal mappen aan op die drive waaronder de map NVIDIA_SHIELD. In die map komen dan bijvoorbeeld je films en series te staan die je dan in je netwerk kan benaderen
Aanvullinkje:
In het laatste geval zal je als je de drive mount op de Shield een inlog en wachtwoord te zien krijgen. Dat heb je nodig om de drive via bijvoorbeeld je pc te benaderen
Is een optie. Zelf een behuizing voor 2 HDD WD Red en die hoor je echt niet. Maar het is een keus die je maakt. En een enclosure is eigenlijk net een NAS, maar dan zonder besturingssysteem.. Het werkt allebei..StGermain schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:34:
[...]
Ik heb een tijdje een harde schijf aan de shield gehangen maar hoorde hem dag en nacht staan rammelen en vreesde voor de levensduur van de schijf, uiteindelijk maar alles op een NAS gezet.
Voor uitbreiding interngeheugen hangt er een SSD 128GB aan. Werkt prima.
[ Voor 6% gewijzigd door NoahAmber op 11-06-2021 13:47 ]
Heb om deze reden zelf nog even afgezien van het alvast volproppen van mijn 860 EVO SSD (via mijn Windows machine). Eerst maar eens kijken of ie gewoon op de Shield Pro gewoon aangesloten kan worden (moet nog een usb-hubje kopen), zonder dat de Shield van alles wil formaten en op zijn eigen manier will indelen.Vortigen schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 06:34:
Hallo, ik zie door de formaten het bos niet meer.
Ik heb een HDR10+ video (label: HDR10Plus). Ik speel deze af op een Shield 2017 via Kodi 19 op een LG C7. Volgens mij zou het niet moeten werken, omdat op z’n minst de shield en de tv geen HDR10+ ondersteunen. Toch heb ik beeld. Is dat zoals verwacht? Kloppen de kleuren dan?
Ik heb een HDR10+ video (label: HDR10Plus). Ik speel deze af op een Shield 2017 via Kodi 19 op een LG C7. Volgens mij zou het niet moeten werken, omdat op z’n minst de shield en de tv geen HDR10+ ondersteunen. Toch heb ik beeld. Is dat zoals verwacht? Kloppen de kleuren dan?
Tja, ik vind dat weer vreselijk saai, maar de "NEXT NEXT NEXT Generation" zal het ongetwijfeld geweldig vinden!HEY_DUDE schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:05:
People willen geen PHP Myadmin sql tabellen aanmaken en config files editen. Een Tweaker wel maar plex is gewoon plug en play.
PiVPN draaien en dan via OpenVPN of Wireguard alles doen kan ook, maar dat zal je waarschijnlijk ook niks vindenDaarnaast is het lastig om op mobile devices je Kodi library te syncen. Blijkbaar kan dat met jellyfin en dan beide naar MariaDB laten wijzen?
Gewoon een Amazon of Netflix abonnement nemen is nog makkelijker, want hoe komen die doorsnee personen anders aan hun contentPlex app installeren server aanzetten in de interface en bibliotheek aanmaken krijg ik elke niet Nerd ook uitgelegd.
Zou wel kunnen, maar dan moet je het een en ander in elkaar scripten en op zo'n manier opzetten dat zelfs ik daar liever niet aan begin!Offline syncen en watch status bijhouden zie ik ook niet zo snel gebeuren met Kodi.
+1Stormtrooper schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:58:
Tja, ieder zo zijn voorkeur blijkbaar. Ik gebruik Kodi als sinds het XBMC heette, draaiend vanaf de oer-Xbox. Was voor die tijd geweldig. En dat is het nog steeds, maar het helpt dat ik sinds die tijd met die ik interface heb leren werken.
Wat dat betreft was vroeger MediaPortal eigenlijk wel op de juiste manier bezig :Plex, Jellyfin en Emby werken heus goed, ben met alle 3 aan het spelen maar vind de front-end op de cliënt toch wel wennen. Heb wat series en films verdeeld staan over meerdere diaken, shares en NAS'en. Krijg bijvoorbeeld nog niet al mijn series in 1 overzicht in Jellyfin, teveel focus op de bron IMHO. Maar moet daar nog eens echt voor gaan zitten.
- Het programma zelf is echt alleen bedoeld om meuk af te spelen.
- Alle Settings goed zetten deed je door een aparte .EXE op te starten die alleen dat deed!
Ik vond dat best wel relax en overzichtelijk en zo, maar helaas was dat dan ook het enige dat ze echt goed hadden gedaan...
Hdr10+ heeft extra meta info per frame. Als je tv dit niet ondersteund, heb je gewoon beeld. Je mist alleen dat het per frame ander hdr instelling kan hebben.Patrick4 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:19:
Hallo, ik zie door de formaten het bos niet meer.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Wat ze ook goed deden was hun TV Server. Die was best wel lichtgewicht, en werkt ook met Kodi (ook op de Shield TV). Helaas doe ik niets meer met lineaire TV. De laatste keer dat ik TV Server gebruikte was... 10 jaar geleden?nero355 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 00:24:
Wat dat betreft was vroeger MediaPortal eigenlijk wel op de juiste manier bezig :
- Het programma zelf is echt alleen bedoeld om meuk af te spelen.
- Alle Settings goed zetten deed je door een aparte .EXE op te starten die alleen dat deed!
Ik vond dat best wel relax en overzichtelijk en zo, maar helaas was dat dan ook het enige dat ze echt goed hadden gedaan...
Ik heb met deze info verder doorgezet. En idd nadat ik de pc via afstand gewekt heb, en daarna de tv herstart en twee of drie keer de plex contact laat zoeken doet hij het toch.nero355 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:53:
[...]
Meer een Plex en ik gok ook Windows vraag, maar vooruit :
- Dat login scherm heeft geen invloed : Services die draaien op de achtergrond draaien gewoon door, zoals je SMB Shares.
- Als je PC/Laptop in de Slaap modus zit dan kan er uiteraard geen data worden gelezen dus daar zal je wat aan moeten doen...
Dat werkt toch niet als je in de trein zit? Dan ben je toch je mobiele bundel aan het opeten. Voordeel van plex is dat je met een knop de film direct op je device offline zet. Gebruik het vooral voor vakantie. Kopiëren van de NAS kan ook maar krijg je eigenlijk weer een dubbele bibliotheek.Agent-X schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:26:
Mijn punt is dat plex toch wel wat functionaliteiten heeft die Kodi niet heeft. Vice versa natuurlijk ook. Kodi heeft een hoop plugins die plex niet geeft. Ben het niet zo eens met dat Kodi in alle situaties een betere oplossing is.
Heeft iemand een goede YouTube app zonder reclame?
Smart Youtube TV heb ik geïnstalleerd maar geeft niet in de begin scherm mij aanbevolen vidieo's weer. Wat in de standaard YouTube wel het geval is.
Smart Youtube TV heb ik geïnstalleerd maar geeft niet in de begin scherm mij aanbevolen vidieo's weer. Wat in de standaard YouTube wel het geval is.
Ook niet als je inlogt met je eigen account?Evertt schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 22:15:
Ik zou zeggen dat het juist een voordeel is t.o.v. de officiële YouTube appEvertt schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 22:15:
Ben achter het probleem nu. Die leipe Shield Pro zegt 'Link speed 100Mbs.' Wut?! Alles is Gigabit: kabels, controllers, switchje. Schijnt een bekend probleem te wezen: https://www.nvidia.com/en...0mbit-on-my-shield-help-/ Daar ben ik mooi klaar mee dan. 100Mb/s maakt de hele setup nutteloos.GoldenBatt schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:27:
[...]
We gaan wellicht wat "off-topic" ondertussen, dus weer on-topic: heb jij je probleem ondertussen al getackelt? Ik speel hier ook lompe 4K HDR/Dolby Vision films af, maar de shield heeft er geen probleem mee om dat van mijn relatief trager server af te spelen. Dat moet jou toch ook lukken lijkt me?
Er staat ook dat het aan de kabel kan liggen. 1 voorbeeld cat6 kabel omgeruild met een ander cat6 en toen wel 1Gigaalbatross schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:17:
[...]
Ben achter het probleem nu. Die leipe Shield Pro zegt 'Link speed 100Mbs.' Wut?! Alles is Gigabit: kabels, controllers, switchje. Schijnt een bekend probleem te wezen: https://www.nvidia.com/en...0mbit-on-my-shield-help-/ Daar ben ik mooi klaar mee dan. 100Mb/s maakt de hele setup nutteloos.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ga ik uiteraard nog wel even proberen. Van mijn NAS naar de switch is de connectie overduidelijk 1G. Kan dus alleen maar kabel tussen switchje en Shield zijn, of stekkertje aan Shield zijde (of Shield werkt gewoon niet goed).mucuracat schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:27:
[...]
Er staat ook dat het aan de kabel kan liggen. 1 voorbeeld cat6 kabel omgeruild met een ander cat6 en toen wel 1Giga
Draai je nog de oude versie of ben je al over op "SmartTubeNext" van de zelfde maker.Evertt schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 22:15:
De oude wordt niet meer bijgewerkt.
~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad.albatross schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:17:
[...]
Ben achter het probleem nu. Die leipe Shield Pro zegt 'Link speed 100Mbs.' Wut?! Alles is Gigabit: kabels, controllers, switchje. Schijnt een bekend probleem te wezen: https://www.nvidia.com/en...0mbit-on-my-shield-help-/ Daar ben ik mooi klaar mee dan. 100Mb/s maakt de hele setup nutteloos.
Na het verwisselen van de kabel werkte alles weer op 1 gigabit.
Waren overigens dezelfde type kabels, denk dat ik gewoon een defecte of slechte kabel had.
Geen kabeltest, geen zekerheid dat het niet aan de kabel ligt.albatross schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:17:
Ben achter het probleem nu. Die leipe [sic] Shield Pro zegt 'Link speed 100Mbs.' Wut?! Alles is Gigabit: kabels, controllers, switchje.
Na een paar dagen gespeeld te hebben met de Nvidia shield pro 2019 heb ik er gemixte gevoelens aan over gehouden. Het liefst gebruik ik alle apps op de shield omdat het upscalen fenomenaal werkt, maar:
- YouTube / SmartTubeNext ondersteunt geen HDR / Dolby Vision. Daarvoor moet ik dus naar de tv app.
- Netflix Dolby Vision stottert het beeld soms een halve seconde. Ik zag in het topic dat er een workaround is door hem niet op Dolby Vision te zetten, maar...meh. Lever je dan niet beeldkwaliteit in?
- Kodi werkt wel goed, maar daar heb ik "source too" slow problemen bij remux bestanden. Toch maar buffer tweaken, of afstappen van Kodi.
Vooral jammer dat YouTube HDR niet ondersteunt, want dan moet ik voor SD, HD en UHD content naar de shield en voor HDR naar de tv app.
- YouTube / SmartTubeNext ondersteunt geen HDR / Dolby Vision. Daarvoor moet ik dus naar de tv app.
- Netflix Dolby Vision stottert het beeld soms een halve seconde. Ik zag in het topic dat er een workaround is door hem niet op Dolby Vision te zetten, maar...meh. Lever je dan niet beeldkwaliteit in?
- Kodi werkt wel goed, maar daar heb ik "source too" slow problemen bij remux bestanden. Toch maar buffer tweaken, of afstappen van Kodi.
Vooral jammer dat YouTube HDR niet ondersteunt, want dan moet ik voor SD, HD en UHD content naar de shield en voor HDR naar de tv app.
Heb de SmartTubeNext geïnstalleerd alleen deze is nog een bèta versie.ocwil schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:35:
[...]
Draai je nog de oude versie of ben je al over op "SmartTubeNext" van de zelfde maker.
De oude wordt niet meer bijgewerkt.
Maar deze werkt zoals de originele versie van YouTube.
Klopt. Hardwarebeperking van de Shield TV.banaliteit schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:24:
Geen last van.- Netflix Dolby Vision stottert het beeld soms een halve seconde. Ik zag in het topic dat er een workaround is door hem niet op Dolby Vision te zetten, maar...meh. Lever je dan niet beeldkwaliteit in?
Geen last van.- Kodi werkt wel goed, maar daar heb ik "source too" slow problemen bij remux bestanden. Toch maar buffer tweaken, of afstappen van Kodi.
Heb je geen netwerkproblemen?
Het probleem van geen HDR zit niet in de app(s) voor Youtube, maar in het apparaat zelf, geen support voor HDR YT.banaliteit schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:24:
Na een paar dagen gespeeld te hebben met de Nvidia shield pro 2019 heb ik er gemixte gevoelens aan over gehouden. Het liefst gebruik ik alle apps op de shield omdat het upscalen fenomenaal werkt, maar:
Voor het overige, die andere "problemen" hoeven er ook niet te zijn, maar ja, very little info......
Testing, one, two ...
Gister even een vriend van me langsgekomen met een andere kabel. Opgelost; en eindelijk weer een link speed van 1G. Blijft toch een raar verhaal, die kabels. Sommige kabels, inderdaad zelfs uit dezelfde serie, wil Shield gewoon niet pakken op 1G. Geen buffer underrun issues meer, dus.ArniD schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:46:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad.
Na het verwisselen van de kabel werkte alles weer op 1 gigabit.
Waren overigens dezelfde type kabels, denk dat ik gewoon een defecte of slechte kabel had.
Heb ook nog eens even gekenen naar het stotteren, wat ie af en toe toch een beetje deed, vooral bij zelf-gereencode rips. Blijkt tsMuxer te wezen. Zeker x265 laat ik extra SEI color info toevoegen aan de stream (een voorgekauwd ideetje van DGIndexNV), voor HDR10 materiaal, zodat de m2ts ook buiten een blu-ray structuur als HRD10 goed wordt afgespeeld. tsMuxer lijkt daar toch niet zo heel erg lekker mee om te kunnen gaan (zeker omdat ie soms zelf ook SEI informatie toevoegt). Gelukking ook dit probleem beseitigt door maar eens over te stappen naar mkvtoolnix (wat ook veel beter onderhouden wordt). Die resultante .mkv files draaien zeer vloeiend af (Kodi). Geen enkele hapering meer gehad sindsdien.
Heb je een LG OLED TV toevallig? Hier dezelfde problemen na de meest recente TV firmware.banaliteit schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:24:
LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro
Ik kan 4k HDR ontvangen via de Netflix app.hardware-lover schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:30:
[...]
Het probleem van geen HDR zit niet in de app(s) voor Youtube, maar in het apparaat zelf, geen support voor HDR YT.
Voor het overige, die andere "problemen" hoeven er ook niet te zijn, maar ja, very little info......
YouTube nog niet geprobeerd.
Shield ondersteund gewoon HDR
Youtube niet. Youtube gebruikt een ander codec om hdr te laten zien en shield ondersteunt dat niet.Evertt schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:35:
[...]
Ik kan 4k HDR ontvangen via de Netflix app.
Punt
4K lukt wel
Vanmorgen toch maar ff gekeken.. staat gewoon 1Gig verbinding bij mijalbatross schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:32:
[...]
Ga ik uiteraard nog wel even proberen. Van mijn NAS naar de switch is de connectie overduidelijk 1G. Kan dus alleen maar kabel tussen switchje en Shield zijn, of stekkertje aan Shield zijde (of Shield werkt gewoon niet goed).
[ Voor 38% gewijzigd door mucuracat op 18-06-2021 09:34 ]
Geen, geen LG. Het is een Sony XH95 TV.aspellinside schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:59:
[...]
Heb je een LG OLED TV toevallig? Hier dezelfde problemen na de meest recente TV firmware.
Dit heb ik sinds kort ook op een Sony XF900 tv
Heb het bovenstaande gedaan. Na 15 min had ik geen probleem. De shield reageerde als vanouds. Ik had niets opgestart alleen met de ring op de afstandsbediening gestuurd. Daarna weer in standby. Na een uur opnieuw uit standby gehaald en toen had ik weer dat hij 1 a 2 minuten bleef hangen daarna kan ik de shield gewoon gebruiken.The Zep Man schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:18:
[...]
[...]
Probeer eens het volgende:
• Herstart je Shield TV.
• Start geen applicaties. Zet de Shield TV op standby.
• Wacht 10-15 minuten.
• Haal de Shield TV uit standby.
Heb je nog steeds de vertraging? Indien nee, dan is het waarschijnlijk een applicatie die je Shield TV even laat hangen bij het uit standby komen.
1.Wat kan ik doen?
2. Is er een manier om te zien welke apps ik het laatste heb toegevoegd? (Krijg nu een lijst op alfabet) (Dan begin ik met de laatste als eerste te verwijderen. De problemen zijn na 24 april begonnen)
3. Is er een log op de SHIELD of zo iets als logcat? (Misschien zie ik daar iets op)
Alle input is welkom!
Mijn dank!
[ Voor 3% gewijzigd door humptydumpty op 18-06-2021 13:02 ]
Het beste kan je de Shield TV een factory reset geven en kaal testen. Komt het alsnog voor? Garantieclaim. Komt het niet meer voor? Na het installeren van elk van je applicaties testen.humptydumpty schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 12:59:
1.Wat kan ik doen?
[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 18-06-2021 13:02 ]
Mmm, dat wil ik nu net voorkomen. Zit ik weer een paar uur te ... (Maar je hebt zeer waarschijnlijk gelijk, dit schiet ook niet op en ook kost tijd).The Zep Man schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:01:
[...]
Het beste kan je de Shield TV een factory reset geven en kaal testen. Komt het alsnog voor? Garantieclaim. Komt het niet meer voor? Na het installeren van elk van je applicaties testen.
Balen, ben best gehecht aan mijn Shield.
Niet specifiek alleen voor jou bedoelt, maar iedere nieuwe gebruiker van een Shield zou er toch even goed aan doen om op zijn/haar gemak de uitgebreide TS eens door te nemen, deze is beslist de moeite waardEvertt schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:35:
[...]Ik kan 4k HDR ontvangen via de Netflix app.
Het zou veel (terugkomende) vragen op voorhand al beantwoorden, zoals HDR icm YouTube.
Testing, one, two ...
nieuws:
Nvidia begint met introductie reclame streamingdiensten op Shield TV-homescreen
Reality is often disappointing...
Potentiële workaround.
Reality is often disappointing...
Potentiële workaround.
[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 19-06-2021 15:04 ]
Zolang Nederland door Google niet als officieel ondersteund land wordt gezien, verwacht ik dat wij niet veel ervan zullen merken. Op de nieuwe Google TV stick is dat op dit moment namelijk ook niet het geval, daar wordt men als NL gebruiker ook niet opgezadeld met hetgeen de supported landen nu wel te zien krijgen, los of men dit als gebruiker wel of niet wenselijk zou vinden.
Testing, one, two ...
Even kijken of iemand zelfde probleem heeft.
Ik heb thuis een Ziggo Next box en de Nvidia Shield 2015 aangesloten op een Denon X2500H versterker. En dze is dan weer aangesloten op mijn Oled TV.
Laatste tijd heb het probleem dat ik met de Nvidia remote geluid welke door de Denon wordt verwerkt niet kan bedienen.
Pak ik de TV of Next remote dan kan ik het geluid wel bedienen.
Dit gebeurt steeds om de zoveel tijd. Heb nog niet echt een patroon gevonden of gemerkt. Ook heb ik sinds gister het probleem dat als ik de Nvidia in slaap breng dat versterker en TV gewoon aanblijven, terwijl deze dus ook uit moeten.
Heb de instellingen die dit moeten regelen al in de Nvidia uit en aan gezet. Systeem een restart gegeven maar niets lost probleem op.
Enig wat werk is de versterker opnieuw instellen, en dus ook wat er aan de HDMI poorten hangt. Dan werkt alles weer normaal. Tot het dan weer fout gaat.
Meestal is volume bediening probleem, en soms dus ook dat beide apparaten aanblijven terwijl Nvidia in slaap gaat.
Misschien heeft iemand een idee
Ik heb thuis een Ziggo Next box en de Nvidia Shield 2015 aangesloten op een Denon X2500H versterker. En dze is dan weer aangesloten op mijn Oled TV.
Laatste tijd heb het probleem dat ik met de Nvidia remote geluid welke door de Denon wordt verwerkt niet kan bedienen.
Pak ik de TV of Next remote dan kan ik het geluid wel bedienen.
Dit gebeurt steeds om de zoveel tijd. Heb nog niet echt een patroon gevonden of gemerkt. Ook heb ik sinds gister het probleem dat als ik de Nvidia in slaap breng dat versterker en TV gewoon aanblijven, terwijl deze dus ook uit moeten.
Heb de instellingen die dit moeten regelen al in de Nvidia uit en aan gezet. Systeem een restart gegeven maar niets lost probleem op.
Enig wat werk is de versterker opnieuw instellen, en dus ook wat er aan de HDMI poorten hangt. Dan werkt alles weer normaal. Tot het dan weer fout gaat.
Meestal is volume bediening probleem, en soms dus ook dat beide apparaten aanblijven terwijl Nvidia in slaap gaat.
Misschien heeft iemand een idee
Een LG OLED TV toevallig? Misschien ook een probleem geïntroduceerd door de meest recente TV update in combinatie met Denon receivers? Ik las iets met HMDI/ARC.
LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro
@seninha Ik heb ook ShieldTV (2019, tube) --> Receiver --> TV.
Je kan instellen of je het volume bedient via infrarood of via HDMI-CEC.
Het voordeel van HDMI-CEC is dat het signaal van je remote naar de ShieldTV gaat, je hoeft daarom niet te richten/mikken op je receiver (want er wordt geen infrarood gebruikt). Het nadeel dat ik ondervind is dat de HMDI-CEC communicatie niet altijd lekker werkt --> is een algemeen probleem omdat het geen goede standaard is, elke fabrikant heeft een eigen implementatie.
Daarom heb ik dat uitstaan en heb ik in de instellingen van ShieldTV gekozen dat het volume van de receiver juist via IR wordt bediend. Dan moet ik wel goed mikken (met de Shield remote) op mijn receiver. Maar mits ik goed mik, kan ik altijd het volume bedienen.
Het klinkt in elk geval alsof je klassieke CEC problemen ervaart. Merk op dat de ShieldTV je een hoop opties geeft, obv sleep de ene uitzetten en de andere niet etc. Dus het is even puzzelen. Ik heb de meeste dingen in dat lijstje uitstaan, alleen het broodnodige om de receiver + tv automatisch uit te schakelen als ik zelf de Shield uitzet. Sindsdien gaat het hier goed.
Je kan instellen of je het volume bedient via infrarood of via HDMI-CEC.
Het voordeel van HDMI-CEC is dat het signaal van je remote naar de ShieldTV gaat, je hoeft daarom niet te richten/mikken op je receiver (want er wordt geen infrarood gebruikt). Het nadeel dat ik ondervind is dat de HMDI-CEC communicatie niet altijd lekker werkt --> is een algemeen probleem omdat het geen goede standaard is, elke fabrikant heeft een eigen implementatie.
Daarom heb ik dat uitstaan en heb ik in de instellingen van ShieldTV gekozen dat het volume van de receiver juist via IR wordt bediend. Dan moet ik wel goed mikken (met de Shield remote) op mijn receiver. Maar mits ik goed mik, kan ik altijd het volume bedienen.
Het klinkt in elk geval alsof je klassieke CEC problemen ervaart. Merk op dat de ShieldTV je een hoop opties geeft, obv sleep de ene uitzetten en de andere niet etc. Dus het is even puzzelen. Ik heb de meeste dingen in dat lijstje uitstaan, alleen het broodnodige om de receiver + tv automatisch uit te schakelen als ik zelf de Shield uitzet. Sindsdien gaat het hier goed.
Zelf ben ik juist meer een fan van infrarood, en heb ik ook voorbereidingen getroffen dat alles daarmee te bedienen is, ook al wordt de afstandsbediening maar een beetje vaag/niet gericht op de apparatuur. Voor de Shield TV (Pro 2019, dus met USB) gebruik ik een FLIRC met een verlengkabeltje die hem naar voren laat richten. Werkt ideaal. Achter een TV met een witte muur werkt het overigens ook goed.Jazco2nd schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:53:
@seninha Ik heb ook ShieldTV (2019, tube) --> Receiver --> TV.
Ik had geen zin om op een PS5 te wachten, dus ik heb een PS5 controller aangeschaft en eens gamestream via de Nvidia games app uitgeprobeerd op de shield 2019 en dat werkt nu als een zonnetje.
Er zijn aardig wat games tegenwoordig die full controller support hebben op Steam.
Heb de PS5 controller wel rechtsreeks op de game PC aangesloten met bluetooth. je kan de controller ook op de Nvidia shield koppelen, maar dan ziet steam het als een Xbox controller en werkt de rumble functie niet goed.
Er zijn aardig wat games tegenwoordig die full controller support hebben op Steam.
Heb de PS5 controller wel rechtsreeks op de game PC aangesloten met bluetooth. je kan de controller ook op de Nvidia shield koppelen, maar dan ziet steam het als een Xbox controller en werkt de rumble functie niet goed.
Dat is niet het probleem. heb zelf een MiniX remote (USB) waarmee ik de Nvidia bedien.The Zep Man schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:11:
[...]
Zelf ben ik juist meer een fan van infrarood, en heb ik ook voorbereidingen getroffen dat alles daarmee te bedienen is, ook al wordt de afstandsbediening maar een beetje vaag/niet gericht op de apparatuur. Voor de Shield TV (Pro 2019, dus met USB) gebruik ik een FLIRC met een verlengkabeltje die hem naar voren laat richten. Werkt ideaal. Achter een TV met een witte muur werkt het overigens ook goed.
Probleem is dat ik het geluid van de Denon versterker bedien. En dit stopt er soms mee.
Terwijl als ik de TV remote pak ik dan wel weer het geluid kan verhogen of verlagen.
Blijkbaar gebeurt er wat waardoor CEC niet meer werkt tussen de versterker en de Nvidia
Dan gewoon instellen op je Shield dat het volume instellen van de receiver via IR moet gaan, en niet via CEC. Je kan het onder IR aanzetten en onder HDMI-CEC uitzetten. Opgelost.seninha schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:29:
[...]
Dat is niet het probleem. heb zelf een MiniX remote (USB) waarmee ik de Nvidia bedien.
Probleem is dat ik het geluid van de Denon versterker bedien. En dit stopt er soms mee.
Terwijl als ik de TV remote pak ik dan wel weer het geluid kan verhogen of verlagen.
Blijkbaar gebeurt er wat waardoor CEC niet meer werkt tussen de versterker en de Nvidia
Of gewoon een universele infraroodafstandsbediening nemen om alles mee te bedienen. Niet het probleem, wel een oplossing.Jazco2nd schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:42:
Dan gewoon instellen op je Shield dat het volume instellen van de receiver via IR moet gaan, en niet via CEC. Je kan het onder IR aanzetten en onder HDMI-CEC uitzetten. Opgelost.
de ShieldTV remote is dan toch universeelThe Zep Man schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:50:
[...]
Of gewoon een universele infraroodafstandsbediening nemen om alles mee te bedienen. Niet het probleem, wel de oplossing.
OK ik mis dan wel wat:
De optie om mijn Samsung tv op een ander beeldprofiel te zetten (te fel savonds), maar daar heeft Samsung ook geen knop voor, zit in de Settings. Dus een universele remote zal dat ook niet oplossen.
Ik mis ook een optie om te schakelen tussen "straight" audio op de receiver of Dolby Pro Logic om stereo materiaal toch surround af te spelen (vooral voor conversaties klinkt dat veel beter). Dit zou wel met universele remote kunnen.. omdat de Yamaha remote daar knopjes voor heeft..
Maar die dingen gebruik ik hooguit 1x per avond.
Behalve dat de verbinding tussen Shield TV en remote Bluetooth is, en dat de verschillende versies van de Shield TV remote wel eens problemen hebben gehad. Gek genoeg is infrarood als éénrichtingsverkeer betrouwbaarder gebleken over de jaren.Jazco2nd schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:53:
de ShieldTV remote is dan toch universeelhet zet alles in 1x aan, uit, bedient volume. Ik heb daarnaast nog ingesteld dat mute via Netflix-long-press werkt.
Een goede afstandsbediening kan gewoon die menu's bewandelen, of gebruik maken van ongedocumenteerde knoppen.OK ik mis dan wel wat:
De optie om mijn Samsung tv op een ander beeldprofiel te zetten (te fel savonds), maar daar heeft Samsung ook geen knop voor, zit in de Settings. Dus een universele remote zal dat ook niet oplossen.
[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 24-06-2021 15:05 ]
Sinds de laatste update is mijn Bluetooth geluid erg slecht.
Er zit een soort kraak in die erg stoort.
Schakel ik over naar mijn 10 jaar oude Bluetooth op tv is het goed maar dan zit ik altijd met synchronisatie gedoe dus het liefst gebruik de shield.
Ik kan nu ook geen HD geluidskwaliteit meer kiezen, alleen nog aac of sbs.
Sbs kraakt wat minder maar hij schakelt altijd weer terug naar aac.
Ook de nog steeds slecht werkend beta framerate setting is echt triest.
Met Netflix werkt het meer niet dan wel en met Prime Video al helemaal niet.
Gevolg is het geschok met film en series.
Als ik nu een film op Netflix of Prime video wil zien grijp ik toch weer terug naar de torents om maar van dat geschokt af te zijn. Best wel triest voor zo’n dure media speler.
Ik heb bij een kennis de Apple TV gezien en die heeft toch een heel stuk beter voor mekaar op alle vlakken.
Nvidia moet toch echt met de volgende update aan de bak anders gaat hij bij mij de deur uit.
Schakel ik over naar mijn 10 jaar oude Bluetooth op tv is het goed maar dan zit ik altijd met synchronisatie gedoe dus het liefst gebruik de shield.
Als ik nu een film op Netflix of Prime video wil zien grijp ik toch weer terug naar de torents om maar van dat geschokt af te zijn. Best wel triest voor zo’n dure media speler.
Ik heb bij een kennis de Apple TV gezien en die heeft toch een heel stuk beter voor mekaar op alle vlakken.
Nvidia moet toch echt met de volgende update aan de bak anders gaat hij bij mij de deur uit.
Lijkt erop dat iemand de topicstart niet heeft gelezen. Je refresh rate probleem wordt erin genoemd, en je vindt ook een hint over wat mogelijk de oorzaak is van je Bluetooth probleem als je goed zoekt.
Over refresh rate gesproken, ergens vorig jaar had ik nog op mijn ShieldTV 2019 (tube) de optie voor auto refresh rate ofzoiets. Dat is indertijd na een update geheel verdwenen..
Gister keek ik voor het eerst iets wat echt beetje schokkerig beeld leek te hebben, slechts 2GB 42min episode tvshow (ligt niet aan mijn verbinding want 10GB 42min episodes spelen probleemloos af). Dus ging ik weer op zoek naar die instelling maar die bestaat dus niet meer..
Gister keek ik voor het eerst iets wat echt beetje schokkerig beeld leek te hebben, slechts 2GB 42min episode tvshow (ligt niet aan mijn verbinding want 10GB 42min episodes spelen probleemloos af). Dus ging ik weer op zoek naar die instelling maar die bestaat dus niet meer..
Inderdaad wat The Zep Man al zegt.....lees de topic start eens goed door.OcmerK schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:25:
Sinds de laatste update is mijn Bluetooth geluid erg slecht.
Als het echt een trieste dure media speler zou zijn dan snap ik niet dat er velen ontzettend blij zijn met dit apparaat en dat het x op x uitverkocht is als er een nieuwe versie komt
Denk eerder dat je het bij jezelf moet zoeken door nogmaals de topicstart te lezen. Wellicht een factory reset uitvoeren.
En als je hem de deur uit doet......dan neem ik hem graag van je over voor een leuke prijs mits het de 2019 pro is
En nog steeds hebben we het over eigenschappen van een bestand die helemaal niks zeggen over de belangrijke eigenschappen, zoals :Jazco2nd schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:05:
Gister keek ik voor het eerst iets wat echt beetje schokkerig beeld leek te hebben, slechts 2GB 42min episode tvshow (ligt niet aan mijn verbinding want 10GB 42min episodes spelen probleemloos af).
- Resolutie
- Aantal Reference Frames
- L Profile
- Codec types
- Bitrate
- HDR/Surround sound/enz...
Als die 10 GB file een MPEG2 bestand was en die van 2 GB een H.265 bestand of AV1/VP9 of zo dan spelen er weer hele andere dingen mee die de schokkerigheid kunnen verklaren!
Nee dat filmpje is totaal niet belangrijk. Alles speelt verder soepel.
Mijn punt was slechts dat die auto refresh rate setting foetsie is. Weet iemand waarom?
Mijn punt was slechts dat die auto refresh rate setting foetsie is. Weet iemand waarom?
Onderschat ook de container niet. Zelf rapporteerde ik eerder ook schokkerig afspelen. Afgezien van het feit dat mijn link speed tijdelijk niet goed stond, was het eigenlijk toch vooral de .m2ts container die problemen gaf (zelf als ik de originele, enkele .m2ts van een film afspeelde). Tot ik op goede dag besloot UHD maar eens te muxen met mkverge. Dat verliep prima, en geen enkele schok meer (anders dan de realisatie dat het daarmee zo veel beter loopt).nero355 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:30:
[...]
En nog steeds hebben we het over eigenschappen van een bestand die helemaal niks zeggen over de belangrijke eigenschappen, zoals :
- Resolutie
- Aantal Reference Frames
- L Profile
- Codec types
- Bitrate
Als die 10 GB file een MPEG2 bestand was en die van 2 GB een H.265 bestand of AV1/VP9 of zo dan spelen er weer hele andere dingen mee die de schokkerigheid kunnen verklaren!
Wat dat veroorzaakt? Geen flauw idee. UHD .m2ts zou natuurlijk gewoon probleemloos affgespeeld moeten worden. Zal dus wel een Kodi dingetje wezen, maar eigenlijk boeit me dat niet zo. "I go with what works", zogezegd. Maar de moraal van het verhaal is dus ook eens met de container te experimenteren. Kodi plus .mkv is dus kennelijk een erg goede combinatie.
MKV is sowieso het superieure formaat. Als je ziet wat het als container allemaal ondersteunt, en welke software ermee om kan gaan.albatross schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:02:
Maar de moraal van het verhaal is dus ook eens met de container te experimenteren. Kodi plus .mkv is dus kennelijk een erg goede combinatie.
Alleen jammer dat Kodi standaard geen Dolby Vision in MKV ondersteund......daar zijn wel weer andere versies voor gelukkig maar the original doet dat niet.....wel mp4 bijvoorbeeld.albatross schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:02:
[...]
Kodi plus .mkv is dus kennelijk een erg goede combinatie.
Maar goed....ik zweer bij Kodi......net als mijn Shield overigens
Zie :albatross schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:02:
Onderschat ook de container niet.
nero355 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:30:
Dat dacht ik ook, maar gisteren en eergisteren draaide mijn shield tv 2019 (tube) opeens op het nieuwe discover UI. Vandaag vanzelf teruggegaan op de oude interface.hardware-lover schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 19:59:
[...]
Zolang Nederland door Google niet als officieel ondersteund land wordt gezien, verwacht ik dat wij niet veel ervan zullen merken. Op de nieuwe Google TV stick is dat op dit moment namelijk ook niet het geval, daar wordt men als NL gebruiker ook niet opgezadeld met hetgeen de supported landen nu wel te zien krijgen, los of men dit als gebruiker wel of niet wenselijk zou vinden.
Geen VPN oid draaien waardoor de andere UI tevoorschijn kwam? De nieuwe Google TV stick is daar namelijk wel gevoelig voor, indien gekozen wordt voor een door Google TV ondersteunde regio.jurgen1993 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 15:00:
[...]
Dat dacht ik ook, maar gisteren en eergisteren draaide mijn shield tv 2019 (tube) opeens op het nieuwe discover UI. Vandaag vanzelf teruggegaan op de oude interface.
Testing, one, two ...
Ik gebruik soms weleens een VPN om de BBC iPlayer te gebruiken maar ben ervan overtuigd dat deze uit stond. Als proef vanochtend de VPN weer aangezet maar 8 uur later heb ik nog steeds de oude UI.hardware-lover schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 15:23:
[...]
Geen VPN oid draaien waardoor de andere UI tevoorschijn kwam? De nieuwe Google TV stick is daar namelijk wel gevoelig voor, indien gekozen wordt voor een door Google TV ondersteunde regio.
Misschien dat Nvidia de nieuwe UI aan het testen is voor Nederland?
De Shield is hier de afgelopen dagen meerdere keren per dag aangegaan en gebruikt, ik heb nog niets opgemerkt aan de UI. Vandaar ook mijn vraag naar VPN.jurgen1993 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:00:
[...]
Ik gebruik soms weleens een VPN om de BBC iPlayer te gebruiken maar ben ervan overtuigd dat deze uit stond. Als proef vanochtend de VPN weer aangezet maar 8 uur later heb ik nog steeds de oude UI.
Misschien dat Nvidia de nieuwe UI aan het testen is voor Nederland?
Testing, one, two ...
Er zijn wat ontwikkelingen gaande in de open source sfeer. Ten eerste is er het bestaande Simple TV Launcher, dat nu al bruikbaar is.
Verder zijn er initiatieven om nieuwe launchers te bouwen, zoals deze.
Als Google besluit om de nieuwe interface naar Shield TV's te pushen, dan zijn dit mogelijk goede alternatieven.
Verder zijn er initiatieven om nieuwe launchers te bouwen, zoals deze.
Als Google besluit om de nieuwe interface naar Shield TV's te pushen, dan zijn dit mogelijk goede alternatieven.
Dat is toch al begonnen?The Zep Man schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:52:
[...]
Zie ook nieuws: Nvidia begint met introductie reclame streamingdiensten op Shield TV-...
Alleen nog niet hier in Nederland, dus waarschijnlijk een gefaseerde uitrol.
Google slaat veel kleine regio's over. Dat is waarom officieel de nieuwe Chromecast ook nog niet in Nederland verkrijgbaar is. Uiteraard was mijn opmerking dus regionaal bedoeld.Lizard schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:56:
Ik zie zelf geen toegevoegde waarde in een opgelegde nieuwe launcher die inferieur is aan de oude (want advertenties).
PsssT : The Zep Man in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"Lizard schreef op zondag 27 juni 2021 @ 13:56:
[...]
Dat is toch al begonnen?
Zie ook nieuws: Nvidia begint met introductie reclame streamingdiensten op Shield TV-...
Iemand nog een update op dit issue?pitchdown schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:07:
De shield heeft alleen HDMI uit. Dus moet naar een tv of versterker.
Ik heb op een 4 HDMI-aansluitingen aansluitingen geprobeerd op 2 tv`s van philips.
hier nog een thread : https://www.reddit.com/r/...sound_crackling_via_hdmi/
Je kan het probleem herproduceren door :
Een film op netflix te starten
te schakelen naar youtube (zonder netflix te stoppen) en vervolgens een filmje te starten op youtube.
Het rare is dan wel weer dat per filmpje scheelt of de kraak ontstaat.
Ik heb hier eigenlijk nooit een oplossing voor gevonden.
Ook op het forum van nvidia alleen maar vragen, maar geen oplossingen...
Heb je al SmartTubeNext geprobeerd? Dat is de spirituele opvolger van Smart YouTube TV, en heeft mogelijk dit probleem niet.pitchdown schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:53:
Iemand nog een update op dit issue?
Ik heb momenteel met al dat thuiswerken 1 goede pc staan, waarop ik dus game, en werk. Ik wil deze eigenlijk naar boven verplaatsen, om daar een dedicated race setup te maken.
Als ik dan beneden op kantoor een shield pro neerzet, en via mstsc dan die pc over neem als ik eens Word of Outlook wil gebruiken, of een beetje wil programmaeren, dan kan dat wel neem ik aan? Maar bv ook een niet race spelletje wil spelen, met gamestream bv, wat gebeurt er dan met het geluid eigenlijk?
Moet mijn monitor beneden dan boxen hebben of kan ik iets van een draadloze koptelefoon aansluiten?
Als ik dan beneden op kantoor een shield pro neerzet, en via mstsc dan die pc over neem als ik eens Word of Outlook wil gebruiken, of een beetje wil programmaeren, dan kan dat wel neem ik aan? Maar bv ook een niet race spelletje wil spelen, met gamestream bv, wat gebeurt er dan met het geluid eigenlijk?
Moet mijn monitor beneden dan boxen hebben of kan ik iets van een draadloze koptelefoon aansluiten?
[ Voor 5% gewijzigd door ActualFantasy op 05-07-2021 21:04 ]
Ik zou Parsec gebruiken, dan merk je nauwelijks dat je remote werkt. Het geluid wordt gewoon meegestuurd naar de shield en vandaar naar welk device jij wil, tv, speakers, headset…ActualFantasy schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:04:
Ik heb momenteel met al dat thuiswerken 1 goede pc staan, waarop ik dus game, en werk. Ik wil deze eigenlijk naar boven verplaatsen, om daar een dedicated race setup te maken.
Dat kan, met wat beperkingen. Je kan Moonlight gebruiken als GameStream client om een Remote Desktop sessie op te starten. Wel werken bepaalde zaken niet/anders, zoals sneltoetsen. Let op dat voor Moonlight het mogelijk nodig is dat je je systeem automatisch laat inloggen.ActualFantasy schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:04:
Als ik dan beneden op kantoor een shield pro neerzet, en via mstsc dan die pc over neem als ik eens Word of Outlook wil gebruiken, of een beetje wil programmaeren, dan kan dat wel neem ik aan?
Geluid van het spel wordt naar de Shield TV gestuurd, in stereo of meerkanaals PCM. Geluid naar PC (microfoon) schijnt niet te werken (nooit getest, maar van wat ik lees). Er zijn workarounds voor bijvoorbeeld Discord, door die applicatie op de Shield TV te draaien.Maar bv ook een niet race spelletje wil spelen, met gamestream bv, wat gebeurt er dan met het geluid eigenlijk?
Je kan een draadloze Bluetooth koptelefoon aansluiten op de Shield TV. Als je iets bedraad wilt, dan kan je een ondersteunde USB geluidskaart gebruiken.Moet mijn monitor beneden dan boxen hebben of kan ik iets van een draadloze koptelefoon aansluiten?
[edit]
Uiteraard kan je voor kantoorwerk de officiële Android (TV) RDP client gebruiken. Die ondersteunt waarschijnlijk wel een microfoon (handig voor digitaal vergaderen).
[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 06-07-2021 15:50 ]
[...]
Je kan een draadloze Bluetooth koptelefoon aansluiten op de Shield TV. Als je iets bedraad wilt, dan kan je een ondersteunde USB geluidskaart gebruiken.
Nooit bij stil gestaan om de koptelefoon te koppellen. Ook nooit eerder nodig gehad maar de de oude 2017 gaat straks mee naar de camping en dan is het wel handig als ik nog een film wil kijken terwijl de rest ligt te slapen.
Je kan een draadloze Bluetooth koptelefoon aansluiten op de Shield TV. Als je iets bedraad wilt, dan kan je een ondersteunde USB geluidskaart gebruiken.
Nooit bij stil gestaan om de koptelefoon te koppellen. Ook nooit eerder nodig gehad maar de de oude 2017 gaat straks mee naar de camping en dan is het wel handig als ik nog een film wil kijken terwijl de rest ligt te slapen.
Dat gaat werken. Heb het zelf ook werkend met een Shield TV 2017.Sithlord76 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:40:
Op de 2019 net getest met de Sony WH-1000xm3. Ik moest de shield even opnieuw opstarten na het koppellen en dan werkt het perfect. Straks even 2017 instellen.The Zep Man schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 17:57:
[...]
Dat gaat werken. Heb het zelf ook werkend met een Shield TV 2017.
Bedankt voor je hulp.The Zep Man schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 08:01:
[...]
Dat kan, met wat beperkingen. Je kan Moonlight gebruiken als GameStream client om een Remote Desktop sessie op te starten. Wel werken bepaalde zaken niet/anders, zoals sneltoetsen. Let op dat voor Moonlight het mogelijk nodig is dat je je systeem automatisch laat inloggen.
[...]
Geluid van het spel wordt naar de Shield TV gestuurd, in stereo of meerkanaals PCM. Geluid naar PC (microfoon) schijnt niet te werken (nooit getest, maar van wat ik lees). Er zijn workarounds voor bijvoorbeeld Discord, door die applicatie op de Shield TV te draaien.
[...]
[edit]
Uiteraard kan je voor kantoorwerk de officiële Android (TV) RDP client gebruiken. Die ondersteunt waarschijnlijk wel een microfoon (handig voor digitaal vergaderen).
Die link naar de microsoft remote desktop client heb ik gezien, maar als ik daarnaar zoek op mijn Shield, zegt ie dat die niet beschikbaar is op dit device.
Is daar iets aan te doen?
En het lijkt erop dat ik niet zelf een resolutie kan kiezen. Momenteel zit de shield aangesloten op een samsung odessy G9 ultrawide, en die resolutie kan ik natuurlijk niet gebruiken. Het is niet mijn einddoel om dit als scherm te gebruiken maar is er iets mee te doen? of zijn het de standaard 4K en 1080 resoluties en geen 1440?
Resolutie gevonden. Nog even verder spelen, want dat is weer max 2560 of zo, en mijn ultrawide is 5120, dus netflix ziet er dan wat stretched uit
[ Voor 15% gewijzigd door ActualFantasy op 07-07-2021 12:12 ]
Ik wilde net iemand deze geweldige tip vanuit de TS van het topic geven, maar zag het er niet tussen staan : Ben ik weer eens scheel of heb je die nog niet in de TS verwerkt ??The Zep Man schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:31:
Heb je al SmartTubeNext geprobeerd? Dat is de spirituele opvolger van Smart YouTube TV, en heeft mogelijk dit probleem niet.
Hmm, valt me toch beetje tegen wat er aan apps uiteindelijk zo te krijgen is tot zo ver.
Overal zijn apps voor, maar meestal dus niet voor de shield.
F1 TV, Remote Desktop van microsoft zelf, PS4 remote play. Google play heeft ze allemaal, maar kan ze niet installeren want niet voor dit device.
Hoe doen jullie dit?
F1 TV, Remote Desktop van microsoft zelf, PS4 remote play. Google play heeft ze allemaal, maar kan ze niet installeren want niet voor dit device.
Hoe doen jullie dit?
Is nog niet uit voor Android TV.
Sideloaden?Remote Desktop van microsoft zelf, PS4 remote play. Google play heeft ze allemaal, maar kan ze niet installeren want niet voor dit device.
Hoe doen jullie dit?
Door het de desbetreffende bedrijven zeer duidelijk te maken dat ik daar niet blij mee ben, zoals tijdens het opzeggen van mijn F1 TV Pro abonnement in 2019 bijvoorbeeld, hoewel dat ook vooral een andere reden had : Vreselijk slechte service die vaker plat lag dan dat die het daadwerkelijk deed!ActualFantasy schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:13:
Hmm, valt me toch beetje tegen wat er aan apps uiteindelijk zo te krijgen is tot zo ver.
Hoe doen jullie dit?
Sorry, dit is mijn allereerste Android device, ik ga mij even verdiepen in sideloaden dan maar.The Zep Man schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:48:
[...]
Is nog niet uit voor Android TV.
[...]
Sideloaden?
Dev mode was al gelukt, voor mijn resolutie. Dat is dus wel aardig opgelost inmiddels.
Thanks!
Maar onofficieel alternatief is wel beschikbaar voor Android TV (F1TV Viewer), link is al eens gedeeld binnen dit topic.
@ActualFantasy
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 07-07-2021 21:38 ]
Testing, one, two ...
Ja dat is net als met PSPlay, maar ik zit toch altijd beetje met mijn gegevens invoeren in een niet officiele app.... Liever gewoon de originele.hardware-lover schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:37:
[...]
Maar onofficieel alternatief is wel beschikbaar voor Android TV (F1TV Viewer), link is al eens gedeeld binnen dit topic.
@ActualFantasy
Yep, die discussie ga ik niet meer aan 😏ActualFantasy schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:42:
[...]
Ja dat is net als met PSPlay, maar ik zit toch altijd beetje met mijn gegevens invoeren in een niet officiele app.... Liever gewoon de originele.
Broncode van de app is beschikbaar op Github...
Testing, one, two ...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
- Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
- Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
- Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.