ik zie ik zie wat jij niet ziet
Xbox one controller werkt perfect!icecreamfarmer schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:57:
Welke controller gebruiken jullie voor de Shield?
Ik zit te denken om een nieuwe xbox controller te kopen maar werkt dat goed?
Daar zijn nogal wat varianten van. Met oudere controllers (van voor 2015, of zoiets?) moet je opletten, want die hebben geen Bluetooth ondersteuning.StGermain schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:10:
Xbox one controller werkt perfect!
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Klopt, pas vanaf de Xbox One S zijn controllers standaard voorzien van Bluetooth. Als je nu een One/Series controller koopt is die standaard voorzien van Bluetooth.The Zep Man schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:20:
[...]
Daar zijn nogal wat varianten van. Met oudere controllers (van voor 2015, of zoiets?) moet je opletten, want die hebben geen Bluetooth ondersteuning.
PS/XBL: Nogne
Niet werkelijk heel actief gebruiken maar ik heb eind vorig jaar een Trust (ja werkelijk), in de aanbieding op Amazon.de gekocht voor een dikke €16,- en die lijkt het prima te doen op o.a. de Shield 2019 Pro. Inmiddels lijkt deze echter, en lastig verkrijgbaar, en flink duurder geworden zo te zien.icecreamfarmer schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:57:
Welke controller gebruiken jullie voor de Shield?
Ik zit te denken om een nieuwe xbox controller te kopen maar werkt dat goed?
Die ~ €16,- zou ook wel een prijsfout geweest kunnen zijn zo te zien (nu €40,- daar)? Afijn, kom je er een voordelig tegen, deze werkt
Testing, one, two ...
Ik heb speciaal 2 xbox one controller s gekocht met ingebouwde bluetooth. Werkt perfect. We spelen er Divinity 2 mee via Geforce Now
Meer dan eennjaar geleden heb ik dit geprobeerd en elke dag was mijn content niet te benaderen op de plex server, pas als ik dan weer de shield benaderde kwam de content beschikbaar. Hoe zijn jullie (diegene die hem als plez server gebruiken) ervaringen hiermee?
Verwijderd
+ daarbij zul je gaan moeten sideloaden want Chrome kan je niet zo maar installeren
Dit herken ik niet. De Plexserver blijft draaien als de Shield op stand-bye staat. Ik kan in Windows en op de tablet bij de content.bartburg schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:29:
Vraag over de shield en plex media server.
Meer dan eennjaar geleden heb ik dit geprobeerd en elke dag was mijn content niet te benaderen op de plex server, pas als ik dan weer de shield benaderde kwam de content beschikbaar. Hoe zijn jullie (diegene die hem als plez server gebruiken) ervaringen hiermee?
LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro
Helaas niet... terwijl ik het zoo graag zou willen met die prachtige hardware die erin zit!Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:17:
Kan je de shield ook een beetje als een desktop inzetten ? Kijk graan een film/serie op Netfix en/of Disney Plus. Daarnaast gebruik ik stadia voor gamen, evt wil ik er nog Geforce Now bij nemen. Verder misschien een keer een documentje bewerken En verder browsen via Chrome. Allemaal geen dikke cpu voor nodig denk ik zelf.
Dus is dit allemaal mogelijk ?
Je kan misschien beter naar een Intel NUC kijken of een soortgelijk apparaat van ASUS/Gigabyte/AsRock/MSI/Zotac/enz.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Of de Steam Deck natuurlijk! Maar dat duurt nog evennero355 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:02:
[...]
Helaas niet... terwijl ik het zoo graag zou willen met die prachtige hardware die erin zit!
Je kan misschien beter naar een Intel NUC kijken of een soortgelijk apparaat van ASUS/Gigabyte/AsRock/MSI/Zotac/enz.
Ze schijnen al op eBay te staan!Alexji schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:05:
Of de Steam Deck natuurlijk! Maar dat duurt nog even

Maar ik vind dat hele concept eerlijk gezegd totaal niet interessant : Intel NUC achtige kastjes FTW!!!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Edit: Misschien iets met dit probleem te maken: "android 11 streaming audio skipping", als ik dat zoek op Google kom ik tal van vergelijkbare problemen tegen
[ Voor 7% gewijzigd door ErikG2 op 20-07-2021 15:03 ]
Dat is tegenwoordig bij al die grote bedrijven dus gewoon doordrammen en vragen om een daadwerkelijke persoon i.p.v. al die auto-reply onzin die je over je heen krijgt!ErikG2 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 07:21:
Nu ben ik aan het mailen met Nvidia maar de eerste reacties bieden niet veel hoop.
Ik heb wel al meteen een echt persoon om mee te mailen, dus dat gaat dan wel goed. Maar ze hadden blijkbaar de vraag niet goed gelezen en moest ik het nog een keer uitleggen....nero355 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:56:
[...]
Dat is tegenwoordig bij al die grote bedrijven dus gewoon doordrammen en vragen om een daadwerkelijke persoon i.p.v. al die auto-reply onzin die je over je heen krijgt!
Hey, dit klinkt herkenbaar, maar dan met Spotify! Ik dacht dat het lag aan de spotify remote functionaliteit. Heb het af en toe, maar het is heel vervelend. Ik merkte op een gegeven moment wel dat als ik de app op mijn telefoon killde de playback opeens vloeiend was. Maar juist dat ik mijn het beeld op mijn tv uit kan zetten en kan spelen op de shield en mijn telefoon als remote gebruik vind ik handig.ErikG2 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 07:21:
Ik heb iets vreemds hier met de Nvidia Shield Pro. Sinds een week ben ik Amazon music aan het uitproberen en als ik stream vanaf een telefoon (maakt niet uit welke) dan krijg ik kleine onderbrekingen van ca. een seconde. En soms wordt de verbinding met de Shield verbroken. Ik dacht eerst aan wifi problemen maar als ik stream met de 4stream app naar een Aryilc apparaat dan werkt alles prima. Nu kwam ik er gisteren achter als ik de telefoon aan de lader hang er geen problemen zijn. Dus dan ga je toch aan de telefoon denken, dat daar wat mee is. Echter heb ik om uit te proberen gisteren uren achter elkaar (ca. 5uur) zonder problemen naar een Google Chromecast gestreamd, dus de telefoon is ook niet het probleem. Ik ben hier al met Amazon mee bezig geweest maar die kunnen me niet helpen want de Shield wordt niet ondersteund. Nu ben ik aan het mailen met Nvidia maar de eerste reacties bieden niet veel hoop. Zijn er hier mensen met een Amazon music account die ook problemen ervaren of kunnen testen?
Edit: Misschien iets met dit probleem te maken: "android 11 streaming audio skipping", als ik dat zoek op Google kom ik tal van vergelijkbare problemen tegen
Ik wil het ook wel op de versterker doen die spotify connect heeft, maar dan zorgen de shield/tv dat mijn versterker telkens uit gaat (via CEC).. en CEC wil ik wel aan houden natuurlijk.
Als je dit probleem kan reproduceren wil ik je vragen om ook een ticket aan te maken bij Nvidia, momenteel zeggen ze dat het probleem niet bekend is bij ze nl.
Dit filmpje, wat dus een live uitzending was eerder vandaag, kan ik nu niet kijken:
YouTube: Replay - New Shepard First Human Flight
1
| ATV Smart YouTube TV Bridge: Unable to find explicit activity class {com.liskovsoft.videomanager/ com.liskovsoft.smartyoutubetv.flavors.exoplayer.SmartYouTubeTV4KAmazon}; have you declared this activity in your AndroidManifest.xml? |
Casten naar Shieldtv werkt natuurlijk wel.
[ Voor 33% gewijzigd door Jazco2nd op 20-07-2021 22:03 ]
Tip.Jazco2nd schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:06:
SmartTubeNext werkt niet lekker.
[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 21-07-2021 09:07 ]
Zou dit volstaan?
https://www.amazon.nl/Sig...n-USB-kabel/dp/B00FEDHHKE
Op de Duitse Amazon website staat bij het product: compatibel met Windows XP und Mac OS-Xred_arrow schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:58:
Ik wil af en toe (via kodi) muziek luisteren met een bedrade koptelefoon of via mijn analoge speakers.
Zou dit volstaan?
Testing, one, two ...
Neem eens de TS door voordat je iets verkeerds koopt : Robolokotobo in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"red_arrow schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 10:58:
Ik wil af en toe (via kodi) muziek luisteren met een bedrade koptelefoon of via mijn analoge speakers.
Zou dit volstaan?
Anders is het zonde van al die tijd en moeite die @The Zep Man erin stopt!
Ja ik heb het wel gelezen, en ook in het topic gezocht. Maar toch nog wat onduidelijkheid mijnerzijds, dat ligt niet aan The Zep man maar aan mijnero355 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:58:
[...]
Neem eens de TS door voordat je iets verkeerds koopt : Robolokotobo in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"
Anders is het zonde van al die tijd en moeite die @The Zep Man erin stopt!
Ik wil gewoon wat geripte cd's (flac en wav) en concert dvd's luisteren op mijn oude versterker.
Maar inmiddels ben ik via het web wel wat wijzer geworden, en wordt de DAC die ik eerder linkte aangemerkt als prima werkend!
Dan zou ik kijken naar een USB DAC specifiek voor een koptelefoon. Dan heb je ook bijvoorbeeld een fysieke manier om het volume aan te passen.red_arrow schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 16:29:
Ik wil gewoon wat geripte cd's (flac en wav) en concert dvd's luisteren op mijn oude versterker.
Maar inmiddels ben ik via het web wel wat wijzer geworden, en wordt de DAC die ik eerder linkte aangemerkt als prima werkend!
[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 21-07-2021 17:10 ]
Na wat onderzoek te hebben gedaan blijkt dat je geen 4k kan ontvangen op Steam Link als je PC monitor dat niet ondersteunt. De PC moet een monitor detecteren die 4k is voordat je dit kan kiezen in de settings. In feite mirror je simpelweg je scherm.
In de huidige situatie is de workaround dat ik de resolutie van mijn PC handmatig op een 16:9 resolutie zet. 2560x1440 is het hoogst mogelijke. Los van het feit dat het vervelend is dat ik steeds de resolutie moet wijzigen, wil ik ook gewoon 4k beeld ontvangen op mijn PC.
Nu is mijn vraag.. kan ik met Nvidia Gamestream games in 4k spelen vanaf mijn PC, terwijl mijn monitor dit niet ondersteunt? Of is dit probleem inherent aan het feit dat ik stream vanaf mijn PC met een Ultrawide monitor? Zo ja, wat zijn de alternatieven? Ik heb gelezen over van die dummy 4K plugs, maar ik zou dit liever vermijden.
Alvast bedankt!
Edit: Een andere reden dat ik een Shield wil is de AI upscaling functionaliteit. Worst case scenario moet ik alsnog handmatig de resolutie van m'n PC wijzigen, maar vervolgens wordt het beeld in ieder geval wel mooi geupscaled
[ Voor 8% gewijzigd door VP. op 23-07-2021 10:04 ]
Volgens mij bestaan er van die dummy monitor hdmi pluggen waardoor je PC denkt dat er een monitor met een bepaalde resolutie aangesloten is. Mogelijk is dat een oplossing?VP. schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 09:33:
Ik zit al een tijdje te kijken naar een Nvidia Shield omdat ik niet tevreden ben met Steam Link (het kastje en de losse app). Het probleem is dat op mijn (Nvidia powered) PC een monitor zit aangesloten met een resolutie van 3860x1600 (Ultrawide). Als ik dit via de Steam Link app op mijn 4k Samsung TV probeer te streamen, ziet het beeld er logischerwijs erg gek uit (ultrawide gesqueezed naar regulier breedbeeld). Het leek mij logisch dat ik de game settings zou kunnen wijzigen naar 3860x2160 (4k), maar dit is dus niet het geval.
Na wat onderzoek te hebben gedaan blijkt dat je geen 4k kan ontvangen op Steam Link als je PC monitor dat niet ondersteunt. De PC moet een monitor detecteren die 4k is voordat je dit kan kiezen in de settings. In feite mirror je simpelweg je scherm.
In de huidige situatie is de workaround dat ik de resolutie van mijn PC handmatig op een 16:9 resolutie zet. 2560x1440 is het hoogst mogelijke. Los van het feit dat het vervelend is dat ik steeds de resolutie moet wijzigen, wil ik ook gewoon 4k beeld ontvangen op mijn PC.
Nu is mijn vraag.. kan ik met Nvidia Gamestream games in 4k spelen vanaf mijn PC, terwijl mijn monitor dit niet ondersteunt? Of is dit probleem inherent aan het feit dat ik stream vanaf mijn PC met een Ultrawide monitor? Zo ja, wat zijn de alternatieven? Ik heb gelezen over van die dummy 4K plugs, maar ik zou dit liever vermijden.
Alvast bedankt!
Edit: Een andere reden dat ik een Shield wil is de AI upscaling functionaliteit. Worst case scenario moet ik alsnog handmatig de resolutie van m'n PC wijzigen, maar vervolgens wordt het beeld in ieder geval wel mooi geupscaled
Dit lijkt inderdaad een alternatief te zijn, maar zoals ik in mijn post omschreef zou ik het liever vermijden. Vandaar mijn hoop dat de Nvidia Shield anders werkt en dat het niet nodig isAdmiral Freebee schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:26:
[...]
Volgens mij bestaan er van die dummy monitor hdmi pluggen waardoor je PC denkt dat er een monitor met een bepaalde resolutie aangesloten is. Mogelijk is dat een oplossing?
Ik gebruik zelf een dergelijke dummy, om headless 4k, 120 Hz en HDR te kunnen streamen. Werkt goed.VP. schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:34:
Dit lijkt inderdaad een alternatief te zijn, maar zoals ik in mijn post omschreef zou ik het liever vermijden. Vandaar mijn hoop dat de Nvidia Shield anders werkt en dat het niet nodig is
Kun je mij een link sturen van dit product (desnoods in PM)? Ik heb even online gekeken en lees veel tegenstrijdige reviews bij de goedkopere dummy plugs. Thanks!The Zep Man schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:53:
[...]
Ik gebruik zelf een dergelijke dummy, om headless 4k, 120 Hz en HDR te kunnen streamen. Werkt goed.
Use The Force Search Luke!VP. schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 16:30:
Kun je mij een link sturen van dit product (desnoods in PM)? Ik heb even online gekeken en lees veel tegenstrijdige reviews bij de goedkopere dummy plugs. Thanks!
Ik gebruik een Lindy 32115. Let op dat je die de EDID moet laten kopiëren van een scherm/TV die de gewenste beeldmodussen ondersteunt. De instructies daarvoor staan in de handleiding. Zonder deze eenmalige actie heeft de dummy geen meerwaarde.VP. schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 16:30:
Kun je mij een link sturen van dit product (desnoods in PM)? Ik heb even online gekeken en lees veel tegenstrijdige reviews bij de goedkopere dummy plugs. Thanks!
Verwijderd
Jammer maar helaas, had het gehoopt dat het met evt wat simpele side load apps mogelijk zou zijn.nero355 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:02:
[...]
Helaas niet... terwijl ik het zoo graag zou willen met die prachtige hardware die erin zit!
Ben niet zon die hard laptop / pc user meer zo als eerder. Dan had ik mooi simpel alles in 1 gehad
Het is een gok maar ook iets om te proberen.
Thanks voor de tips 'n tricks!
Beeldkwaliteit is overigens ook veeeeele malen beter dan de normale Steam Link app
[ Voor 13% gewijzigd door VP. op 27-07-2021 15:55 ]
Na wat heen en weer mailen met Nvidia gaan ze nu onderzoeken of ze dit probleem kunnen reproduceren. Er werden me weinig toezeggingen gedaan en de medewerker waar ik mee mailde dacht in de richting van de verschillende Android versies tussen de telefoon en de Shield. Ik wordt op de hoogte gehouden van evt. bevindingen. Ik ben benieuwd.ErikG2 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 07:21:
Ik heb iets vreemds hier met de Nvidia Shield Pro. Sinds een week ben ik Amazon music aan het uitproberen en als ik stream vanaf een telefoon (maakt niet uit welke) dan krijg ik kleine onderbrekingen van ca. een seconde. En soms wordt de verbinding met de Shield verbroken. Ik dacht eerst aan wifi problemen maar als ik stream met de 4stream app naar een Aryilc apparaat dan werkt alles prima. Nu kwam ik er gisteren achter als ik de telefoon aan de lader hang er geen problemen zijn. Dus dan ga je toch aan de telefoon denken, dat daar wat mee is. Echter heb ik om uit te proberen gisteren uren achter elkaar (ca. 5uur) zonder problemen naar een Google Chromecast gestreamd, dus de telefoon is ook niet het probleem. Ik ben hier al met Amazon mee bezig geweest maar die kunnen me niet helpen want de Shield wordt niet ondersteund. Nu ben ik aan het mailen met Nvidia maar de eerste reacties bieden niet veel hoop. Zijn er hier mensen met een Amazon music account die ook problemen ervaren of kunnen testen?
De HDMI dummy is er niet voor je Shield TV, maar om je PC hogere resoluties, refresh rates, en HDR te laten versturen. Als een hogere resolutie werkt en de PC er vlot genoeg voor is, dan geniet dat altijd de voorkeur boven enig upscaling algoritme.polopolo150 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 00:32:
AI enhancer doet ook zijn werk goed en misschien kan je hiermee ook een resolutie oppikken wat voor jou werkt in plaats van zo'n HDMI dummy.
Ik heb een (softwarematig) probleem met het correct rebooten. Heb al diverse foras bezocht en video's bekeken. Inmiddels ook enkele remedies geprobeerd door OS recovery images te flashen, maar alle flash pogingen stranden door een fastboot reboot failure/error.
De shield is op dit moment alleen benaderbaar/bedienbaar middels het fastboot menu en ook de safe boot modus is werkend. Echter regulier opstarten resteert in een zwart scherm; hdmi connectie gaat dan ook verloren. Het Nvidia logo is kort zichtbaar maar schakelt niet over naar de 'bouncing balls'.
Iemand een tip wat ik nog zou kunnen proberen?
Al eens gekeken naar het Nvidia Shield TV sub-forum op XDA Developers
Volgens mij heb ik daar ooit het een en ander aan probeerseltjes gezien om het gekke ding met allerlei Custom ROM's en andere dingen te flashen
Ik zou contact opnemen met Nvidia/de community (zoals @nero355 ook aangeeft), zelfs als het buiten garantie is. In theorie is alles met Fastboot toegang te herstellen.Aenobarbe schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 12:30:
Was benieuwd of er iemand ervaring heeft met het flashen van de Nvidia Shield TV (20170 versie?
Ik heb een (softwarematig) probleem met het correct rebooten. Heb al diverse foras bezocht en video's bekeken. Inmiddels ook enkele remedies geprobeerd door OS recovery images te flashen, maar alle flash pogingen stranden door een fastboot reboot failure/error.
Verder zou ik met de Shield TV niet met custom images aan de slag gaan. Widevine L1 certificering is een tandje belangrijker dan functies die custom ROMs toe kunnen voegen.
Ik ben op vakantie en heb een Nvidia Shield pro 2019 mee genomen. Helaas is mijn vrouw de ab vergeten. (De vrouw op de kop geven voelt beter ;-).
Nu heeft Android een app. Maar dan moet eerst de Shield op het netwerk.
Ik heb een laptop wellicht kan ik daar wat mee?
Is een andere optie een muis te lenen/kopen. Kan ik dan met de muis de Shield op het netwerk krijgen?
Iemand een oplossing? Zal graag zo nu en dan wat sport kijken en dergelijke.
En als je b.v. Spotify test heb je dan hetzelfde probleem?ErikG2 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 07:21:
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Koop een USB toetsenbord. Dat werkt sowieso. Een muis kan te beperkt zijn. Wat je ook kan doen is met je smartphone een hotspot opzetten voor de Shield TV om mee te verbinden, en de initiële configuratie via je smartphone doen. Je kan natuurlijk ook je smartphone en je Shield TV laten verbinden met hetzelfde netwerk. Als apparaten onderling mogen communiceren, dan kan je smartphone gewoon je Shield TV bedienen.Sliener schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:46:
Is een andere optie een muis te lenen/kopen. Kan ik dan met de muis de Shield op het netwerk krijgen?
De Shield TV en Android TV afstandsbedieningapplicaties werken via netwerk.StGermain schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 00:11:
Werkt de shield afstandsbediening-app niet met bluetooth?
[ Voor 28% gewijzigd door The Zep Man op 03-08-2021 10:26 ]
The Zep Man schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:04:
[...]
Koop een USB toetsenbord. Dat werkt sowieso. Een muis kan te beperkt zijn. Wat je ook kan doen is met je smartphone een hotspot opzetten voor de Shield TV om mee te verbinden, en de initiële configuratie via je smartphone doen. Je kan natuurlijk ook je smartphone en je Shield TV laten verbinden met hetzelfde netwerk. Als apparaten onderling mogen communiceren, dan kan je smartphone gewoon je Shield TV bedienen.
[...]
De Shield TV en Android TV afstandsbedieningapplicaties werken via netwerk.
Goed punt. Dan toch maar een USB toetsenbord, om de initiële verbinding met het draadloze netwerk op te zetten.Sliener schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:04:
Maar hoe krijg ik de Shield op de hotspot zonder dat ik de Shield kan besturen.
Is een Hotspot opzetten met een Wifi netwerk als data verstrekker mogelijk?
[ Voor 19% gewijzigd door Sliener op 03-08-2021 13:16 ]
Heb je enige kennis van Kodi? Zo ja, dan zou dit een alternatief kunnen zijn om Ziggo toch te kunnen bekijken via je Shield op je huidige adres; https://dut-iptv.github.io/Sliener schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:12:
Het is gelukt met de ab van de Samsung tv. Helaas gaat Ziggo kijken niet ivm het niet toestaan van content via dit ip adres. Dit laatste is niet aan te doen gok ik?
[knip]
Testing, one, two ...
Tenminste niet op mijn sony android tv...
[ Voor 34% gewijzigd door Theodor op 03-08-2021 16:12 ]
Dat werkt juist wel op Android TV, i.v.m. Widevine.Theodor schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:10:
Gaat niet lukken op android,ivm widevine.
Sony troep!Theodor schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:10:
Gaat niet lukken op android,ivm widevine.
Nvidia Shield TV heeft gewoon Widevine Support natuurlijk, want anders krijg je geen Ultra HD Netflix/Amazon en al die andere troep!
Je had eigenlijk effe snel PiVPN moeten opzetten VOORDAT je op vakantie ging!Sliener schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:12:
Het is gelukt met de ab van de Samsung tv. Helaas gaat Ziggo kijken niet ivm het niet toestaan van content via dit ip adres. Dit laatste is niet aan te doen gok ik?
Voor zover ik weet kunnen de meeste telefoons dat niet, want dan gebruik je de WiFi tweemaal zeg maar en dat is niet de bedoeling...Is een Hotspot opzetten met een Wifi netwerk als data verstrekker mogelijk?
Idd, als een tierelier....👍The Zep Man schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:16:
[...]
Dat werkt juist wel op Android TV, i.v.m. Widevine.
Testing, one, two ...
Daar heb ik nul verstand van, maat ga ik mij bij terugkomst eens in verdiepen. Voor nu sluiten we de laptop op de tv aan als we iets van Ziggo willen zien. De rest werkt prima via de Shield.hardware-lover schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:41:
[...]
Heb je enige kennis van Kodi? Zo ja, dan zou dit een alternatief kunnen zijn om Ziggo toch te kunnen bekijken via je Shield op je huidige adres; https://dut-iptv.github.io/
Ik heb het met Spotify free getest en dat werkt prima. Ik heb ook contact gehad met Amazon maar omdat ze de Shield niet ondersteunen kwam ik daar niet verder.prutser001 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 00:29:
[...]
En als je b.v. Spotify test heb je dan hetzelfde probleem?
Als je weer thuis bent en dan ook op een Ziggo netwerk zit, dan is de noodzaak daarvoor er eigenlijk niet meer. Hoewel, misschien voor een volgende vakantie? 😉Sliener schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:18:
[...]
Daar heb ik nul verstand van, maat ga ik mij bij terugkomst eens in verdiepen. Voor nu sluiten we de laptop op de tv aan als we iets van Ziggo willen zien. De rest werkt prima via de Shield.
Maar de huidige oplossing via de laptop is ook prima natuurlijk.
Testing, one, two ...
Ziggo go op je telefoon; kun je deze niet streamen naar je shield?Sliener schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:12:
Is een Hotspot opzetten met een Wifi netwerk als data verstrekker mogelijk?
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
P2P via de ingebouwde Chromecast, maar dan moet die wel ook zelf een verbinding hebben geloof ikmucuracat schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:10:
Ziggo go op je telefoon; kun je deze niet streamen naar je shield?
Al 2 dagen in "gesprek" met Nvidia of ze er iets mee kunnen, in het begin waren ze een beetje moeilijk aan het doen maar nu is er een afspraak om het ding te komen ophalen

Heb wel even gemeld dat ik dan mijn Shield niet kan bedienen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Is het een Shield 2019? Kan je hem niet (tijdelijk) aansluiten op een TV met CEC ondersteuning? Daarmee kan je bijvoorbeeld een Bluetooth toetsenbord koppelen.Pierre schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:54:
Je kunt de Shield ook bedienen met de Shield TV app op een telefoon.Pierre schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:54:
Sinds een paar weken doet mijn remote raar, al een reset gegeven en een setje nieuwe batterijen er in. Soms werkt hij wel en dan weer niet.
Al 2 dagen in "gesprek" met Nvidia of ze er iets mee kunnen, in het begin waren ze een beetje moeilijk aan het doen maar nu is er een afspraak om het ding te komen ophalen
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ben ik inmiddels ook achterPatrickC schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 23:06:
[...]
Je kunt de Shield ook bedienen met de Shield TV app op een telefoon.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ben er inmiddels ook achter dat ik hem via mijn telefoon ook kan bedienenThe Zep Man schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:53:
[...]
Is het een Shield 2019? Kan je hem niet (tijdelijk) aansluiten op een TV met CEC ondersteuning? Daarmee kan je bijvoorbeeld een Bluetooth toetsenbord koppelen.

of met joystick (als je er een hebt)
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Pierre schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:54:
Sinds een paar weken doet mijn remote raar, al een reset gegeven en een setje nieuwe batterijen er in. Soms werkt hij wel en dan weer niet.
Blijkbaar heeft die nieuwe praktischere Shield Remote toch nog wat bugs erin zitten dan... jammer...Deathchant schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:40:
Ik heb nu sinds mei de Shield TV Pro en wat ik merk is dat de afstandbediening vaak niet reageert. De verlichting ervan gaat wel aan, maar het lijkt dan net alsof de koppeling tussen afstandbediening en apparaat weg is. Heel irritant. Het enige wat werkt is om de batterij uit de afstandbediening te halen en weer terug te doen. Ik heb vanalles gevonden over de afstandbediening-perikelen, maar dat zou gefixed zijn na 2019. Ik heb de shield in 2021 gekocht, dus ik moet de laatste afstandbediening hebben. Hebben meer mensen hier last van gehad?
Ergonomisch gezien is dat gekke Toblerone ding namelijk een flinke vooruitgang!
Man man man, dacht ik ook alles goed voor elkaar te hebben, zit ik met precies hetzelfde probleem. Goede duidelijke uitleg. Mijn lg c7 is nog niet bepaald aan vervanging toe. Het is wel bizar wat er allemaal aan codexen is en dergelijken wat gewoon voor een leek niet van te voren te bedenken isThe Zep Man schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:47:
[...]
ARC is je probleem. Via ARC kan enkel stereo PCM, Dolby Digital of DTS (met sommige TV's) doorgegeven worden.
Zie de topicstart. Spellen (gestreamd of direct gespeeld op de Shield TV) kunnen enkel 5.1 of 7.1 kanaals geluid gebruiken via PCM. Dat werkt niet via ARC, want dat kan enkel 2 kanaals geluid aan met PCM. Shield TV 2019 modellen kunnen audio/video streams naar Dolby Digital 5.1 encoderen, maar niet 'live' programmatuur (zoals spellen/andere applicaties).
Met je Powernode zijn er wat oplossingen voor 5.1/7.1 geluid. Je kan een nieuwe TV kopen met eARC ondersteuning (wat wel door jouw Powernode ondersteund wordt), of mogelijk iets met een HDMI splitter doen.
Daarom dat ik ook zo'n uitgebreide tabel heb geplaatst in de topicstart (die ik nog eens moet actualiseren met informatie voor USB geluidskaarten met de nieuwe firmware...).Isniedood schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:01:
Man man man, dacht ik ook alles goed voor elkaar te hebben, zit ik met precies hetzelfde probleem. Goede duidelijke uitleg. Mijn lg c7 is nog niet bepaald aan vervanging toe. Het is wel bizar wat er allemaal aan codexen is en dergelijken wat gewoon voor een leek niet van te voren te bedenken is
De Shield TV (Pro) 2019 compenseert het wel een beetje voor het afspelen van media. Zo heb ik ergens een Shield TV Pro 2019 aangesloten op een iets van 20 jaar oude Philips FR995. FR995 via de TOSLINK aansluiting van de TV aangesloten, de Shield TV geconfigureerd, en 5.1 geluid werkt geweldig via Kodi, Netflix, etc. door het naar AC3 te encoderen.
Dat werkt helaas niet voor spellen, maar dat was in dit geval niet het doel.
[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 05-08-2021 22:13 ]
Ik had dit topic nog niet bekeken voordat ik de Shield kocht, maar alsnog had ik dan niet genoeg kennis gehad van alle afkortingen denk ik.The Zep Man schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:11:
[...]
Daarom dat ik ook zo'n uitgebreide tabel heb geplaatst in de topicstart (die ik nog eens moet actualiseren met informatie voor USB geluidskaarten met de nieuwe firmware...).
De Shield TV (Pro) 2019 compenseert het wel een beetje voor het afspelen van media. Zo heb ik ergens een Shield TV Pro 2019 aangesloten op een iets van 20 jaar oude Philips FR995. FR995 via de TOSLINK aansluiting van de TV aangesloten, de Shield TV geconfigureerd, en 5.1 geluid werkt geweldig via Kodi, Netflix, etc. door het naar AC3 te encoderen.
Dat werkt helaas niet voor spellen, maar dat was in dit geval niet het doel.
Bevalt de HDMI audio extractor nog goed? Dat lijkt me de goedkoopste oplossing voor surround met gamestream. Dan hou ik de TV nog op ARC voor het reguliere zappen. Hoop ik alleen dat de Auto Sense functie van de Powernode slim genoeg is om te switchen tussen HDMI en optical in wanneer ik switch tussen tv en Shield. Voor de WAF is dat het meest gunstig. Of ik moet vooral de Ziggo Go app gaan gebruiken.
De HDMI extractor gebruik ik niet meer. Let op dat de HDMI extractor nog steeds hetzelfde probleem heeft: je kan er geen spellen mee voorzien van 5.1/7.1 geluid, dus ook geen GameStream. Dit komt omdat een HDMI extractor het digitale geluid omzet van HDMI naar S/PDIF (coax of glas/TOSLINK), en dat heeft natuurlijk nog steeds dezelfde S/PDIF beperkingen.Isniedood schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:50:
Bevalt de HDMI audio extractor nog goed? Dat lijkt me de goedkoopste oplossing voor surround met gamestream.
Voor spellen zie ik twee wegen om te bewandelen:
• Een HDMI receiver gebruiken die LPCM 5.1/7.1 ondersteuning heeft.
• Een USB geluidskaart die analoog 5.1/7.1 uitstuurt. Dit laatste heb ik nog niet getest (zie ook de topicstart).
[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 06-08-2021 09:08 ]
Ik ga de USB geluidskaart dan maar proberen. Ik heb de logilink 7.1 gekocht die er precies hetzelfde uitziet als de startech. Ik zal laten weten of het werkt.The Zep Man schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:06:
[...]
De HDMI extractor gebruik ik niet meer. Let op dat de HDMI extractor nog steeds hetzelfde probleem heeft: je kan er geen spellen mee voorzien van 5.1/7.1 geluid, dus ook geen GameStream. Dit komt omdat een HDMI extractor het digitale geluid omzet van HDMI naar S/PDIF (coax of glas/TOSLINK), en dat heeft natuurlijk nog steeds dezelfde S/PDIF beperkingen.
• Een USB geluidskaart die analoog 5.1/7.1 uitstuurt. Dit laatste heb ik nog niet getest (zie ook de topicstart).
Gekke vraag :The Zep Man schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:06:
De HDMI extractor gebruik ik niet meer. Let op dat de HDMI extractor nog steeds hetzelfde probleem heeft: je kan er geen spellen mee voorzien van 5.1/7.1 geluid, dus ook geen GameStream. Dit komt omdat een HDMI extractor het digitale geluid omzet van HDMI naar S/PDIF (coax of glas/TOSLINK), en dat heeft natuurlijk nog steeds dezelfde S/PDIF beperkingen.
Zijn er geen USB geluidskaarten die geluid kunnen Encoderen naar 5.1 via DTS Connect
Sommige Onboard geluidskaarten die je op bepaalde moederborden vindt kunnen daarmee namelijk via S/P-Dif toch Surround Sound van Games versturen
Dat is geen gekke vraag.nero355 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:29:
Gekke vraag :
Zijn er geen USB geluidskaarten die geluid kunnen Encoderen naar 5.1 via DTS Connect
Ik heb even gezocht, en er bestaan geluidskaarten die zoiets doen. Zo is er de Sound Blaster X-Fi Surround 5.1 Pro. Die heeft Dolby Digital Live ondersteuning, en van wat ik hier lees ook DTS Connect ondersteuning.
Al die on-board geluidskaarten, uitbreidingskaarten en USB geluidskaarten hebben allemaal één grote beperking: de Dolby Digital Live of DTS Connect ondersteuning komt vanuit (gesloten) software, en niet vanuit hardware. Die software wordt alleen voor Windows aangeboden. Zo werkt het voor de genoemde Sound Blaster niet in in Android. Van andere kaarten (C-Media, Realtek) weet ik dat de driver een test doet of een bepaalde chipset aanwezig is. Zo ja, dan worden de Dolby Digital Live/DTS Connect opties in software aangeboden. Er was dan ook ooit een gehackte Realtek driver waarmee je DDL/DTS Connect ondersteuning op praktisch alle Realtek chips kon inschakelen.Sommige Onboard geluidskaarten die je op bepaalde moederborden vindt kunnen daarmee namelijk via S/P-Dif toch Surround Sound van Games versturen
Tot zover ik weet was er ooit een enkele Dolby Digital Live implementatie in hardware, dat werd gebruikt op Nvidia nForce 1/2 moederborden en de originele Xbox.
Overigens heb ik wel eens geexperimenteerd met een open-source ALSA/Pulseaudio/Jack/...? module, waarmee het in Linux mogelijk was om AC3 te encoderen en over een S/PDIF uitgang te sturen. Hier kan je nog een (zeer oude) tutorial vinden.
[edit]
Misschien zijn de implementaties van bepaalde on-board/PCI(e) geluidskaarten in hardware, zoals de X-Fi chipset. Het is echter vele jaren geleden dat ik mijn Auzentech X-Fi Prelude voor het laatst heb gebruikt.
[edit2]
Discussie op het Nvidia forum van drie jaar geleden, met min of meer hetzelfde verhaal.
[ Voor 28% gewijzigd door The Zep Man op 06-08-2021 21:19 ]
Die twee opties ken ik dan ook alleen : RealTek en de oude nForce Chipsets voor Socket A/462 processorenThe Zep Man schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:03:
Van andere kaarten (C-Media, Realtek) weet ik dat de driver een test doet of een bepaalde chipset aanwezig is. Zo ja, dan worden de Dolby Digital Live/DTS Connect opties in software aangeboden. Er was dan ook ooit een gehackte Realtek driver waarmee je DDL/DTS Connect ondersteuning op praktisch alle Realtek chips kon inschakelen.
Tot zover ik weet was er ooit een enkele Dolby Digital Live implementatie in hardware, dat werd gebruikt op Nvidia nForce 1/2 moederborden.
Helaas geen succes met de Logilink. Ik krijg er uberhaupt geen stereo uit ook niet met netflix. Dus zeker niet met gamestream. Helaas, had me leuk geleken met surround te gunnen gamen, wellicht dat ik nog een andere usb geluidskaart de kans geef, maar de tv is nog niet aan vervanging toe.Isniedood schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:02:
[...]
Ik ga de USB geluidskaart dan maar proberen. Ik heb de logilink 7.1 gekocht die er precies hetzelfde uitziet als de startech. Ik zal laten weten of het werkt.
Op de televisie is Dolby Vision ingeschakeld.
Op de Nvidia Shield is gekozen voor de mode waarbij staat: 4k, 59,940hz, HDR/Dolby Vision.
Tussen de Shield en de LG GX televisie staat mijn Denon X2700H receiver. Zou hier ergens het probleem in kunnen zitten? Wat valt er hier nog in te stellen? Of zou het toch de HDMI kabel kunnen zijn?
De HDR content start wel gewoon zoals ik zou verwachten en speelt gewoon probleemloos/vloeibaar af.
Edit: Opgelost met nieuwe kabels van Ali (zie andere post van mij) en het updaten van de Plex client applicatie op de Shield!
[ Voor 30% gewijzigd door patrick451! op 26-08-2021 17:36 ]
Pin me er niet op vast, maar volgens mij doet alleen de 2019 aan DV en potentieel ook nog eens alleen met Netflix (& andere streaming diensten?). Op met 2017 model met Kodi krijg ik in ieder geval niet kloppend beeld (in de zin van: kleuren kloppen totaal niet). En op het 2019 model zou Netflix dan wel in DV zijn waar dat bij het 2017 model niet werkt. Dus op DV vlak is er bij de 2019 versie wel "iets" veranderd.patrick451! schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:24:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om op de NVIDIA Shield TV Pro met de Plex applicatie 'Dolby Vision' content te openen. Ik heb een LG OLED GX (65), deze heeft dus ondersteuning voor Dolby Vision.
Op de Nvidia Shield is gekozen voor de mode waarbij staat: 4k, 59,940hz, HDR/Dolby Vision.
Tussen de Shield en de LG GX televisie staat mijn Denon X2600H receiver. Zou hier ergens het probleem in kunnen zitten? Wat valt er hier nog in te stellen? Of zou het toch de HDMI kabel kunnen zijn?
De HDR content start wel gewoon zoals ik zou verwachten en speelt gewoon probleemloos/vloeibaar af.
Ik zou zeker even een andere HDMI kabel proberen.patrick451! schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:24:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om op de NVIDIA Shield TV Pro met de Plex applicatie 'Dolby Vision' content te openen. Ik heb een LG OLED GX (65), deze heeft dus ondersteuning voor Dolby Vision.
Tussen de Shield en de LG GX televisie staat mijn Denon X2600H receiver. Zou hier ergens het probleem in kunnen zitten? Wat valt er hier nog in te stellen? Of zou het toch de HDMI kabel kunnen zijn?
Even ervan uitgaande dat de content dat je afspeelt ook DV bevat
Dit klopt helemaal, alleen de 2019 ondersteunt Dolby Vision.RobertMe schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:05:
[...]
Pin me er niet op vast, maar volgens mij doet alleen de 2019 aan DV en potentieel ook nog eens alleen met Netflix (& andere streaming diensten?). Op met 2017 model met Kodi krijg ik in ieder geval niet kloppend beeld (in de zin van: kleuren kloppen totaal niet). En op het 2019 model zou Netflix dan wel in DV zijn waar dat bij het 2017 model niet werkt. Dus op DV vlak is er bij de 2019 versie wel "iets" veranderd.
Heb je een oudere versie, dan is het helaas niet mogeljk.
Klopt, met Plex werkt DV prima, mits de rip goed is. (Met een recente MakeMKV gemaakt bijvoorbeeld)jaro431 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:18:
En ook gewoon met plex hoor. Ik heb weinig DV-content, maar wat ik heb werkt prima.
Heb 2 Shields TV Pro, 1 in de huiskamer en een in de slaapkamer. Iederekeer als ik hem een poosje aan heb gehad in de woonkamer en hem uitzet dan floept hij rustig na 15 seconden weer aan, lang naar gezocht en denk het voor deze Shield gevonden te hebben om in mijn Samsung tv het delen met andere apparatuur eruit te gooien en dat schijnt te werken.
Maar nu die andere in de slaapkamer die geconnect staat met Panasonic TX-40EXW735 heb daar nu alles uitgezet wat ik maar uit kon zetten maar de Shield zet ik uit en komt vervolgens rustig weer na 15 á 20 seconden op en zo zou ik dus bezig kunnen blijven tot dat ik de stekker er maar uit trek.
In de Shield heb ik ook alles uitgezet wat ik maar tegen kwam HDMI sec en weet ik veel, ook alles uitgezet of de tv automatisch moet uitschakelen of andersom.
Maar waar nu het echte probleem zit, ik weet het niet, snap ook niet dat als ik de uitknop indruk of Sleep Now hij dan niet gewoon uitgaat en uit (standby) blijft.
Hoop dat iemand iets weet wat ik nog niet weet, bedankt alvast.
Wat gebeurt er als je de twee toestellen verwisselt?djfox741 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 00:25:
Wie weet een oplossing voor dit probleem.
Heb 2 Shields TV Pro, 1 in de huiskamer en een in de slaapkamer. Iederekeer als ik hem een poosje aan heb gehad in de woonkamer en hem uitzet dan floept hij rustig na 15 seconden weer aan, lang naar gezocht en denk het voor deze Shield gevonden te hebben om in mijn Samsung tv het delen met andere apparatuur eruit te gooien en dat schijnt te werken.
Maar nu die andere in de slaapkamer die geconnect staat met Panasonic TX-40EXW735 heb daar nu alles uitgezet wat ik maar uit kon zetten maar de Shield zet ik uit en komt vervolgens rustig weer na 15 á 20 seconden op en zo zou ik dus bezig kunnen blijven tot dat ik de stekker er maar uit trek.
In de Shield heb ik ook alles uitgezet wat ik maar tegen kwam HDMI sec en weet ik veel, ook alles uitgezet of de tv automatisch moet uitschakelen of andersom.
Maar waar nu het echte probleem zit, ik weet het niet, snap ook niet dat als ik de uitknop indruk of Sleep Now hij dan niet gewoon uitgaat en uit (standby) blijft.
Klinkt als een hdmi cec dingetje of Wake on Lan(wol)wat ergens aanstaat en roet in het eten gooit. Ik weet niet eens of de Shields het ondersteunen.djfox741 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 00:25:
Wie weet een oplossing voor dit probleem.
Ze blijken het te ondersteunen na wat Googlen.
Het kan nog steeds CEC zijn, wat niet altijd uitstaat ook al staan alle opties op uit. Blijft de Shield TV uit als er geen HDMI is aangesloten? Zo ja, dan is het CEC.djfox741 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 01:12:
Nee dat denk ik niet zoals mijn uitleg al vertelde, alles wat ik maar kon vinden wat iets zou veroorzaken waardoor hij getrikkerd zou kunnen worden, uit heb gezet zo ook de TV, dus ja wat zou het dan kunnen wezen.
Oplossing: koop een CEC 'killer' of 'non-CEC adapter'. Dat is een passief HDMI blokje dat je op de HDMI kabel aansluit, die de CEC pin niet doorgeeft.
Multicast of Broadcast storms op zijn netwerk kunnen inderdaad een oorzaak zijn!Bongoarnhem schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 01:05:
Klinkt als een hdmi cec dingetje of Wake on Lan(wol)wat ergens aanstaat en roet in het eten gooit. Ik weet niet eens of de Shields het ondersteunen.
Ze blijken het te ondersteunen na wat Googlen.

Ik heb zoiets gehad met een oude HTPC dus kijk daar eens naar met WireShark of zo!djfox741 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 01:12:
Nee dat denk ik niet zoals mijn uitleg al vertelde, alles wat ik maar kon vinden wat iets zou veroorzaken waardoor hij getrikkerd zou kunnen worden, uit heb gezet zo ook de TV, dus ja wat zou het dan kunnen wezen.
StGermain schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 00:37:
[...]
Heb ze verwisseld maar dat hielp niet dus alles weer teruggezet, overigens deed die andere weer hetzelfde in de woonkamer en visa versa.
Wat gebeurt er als je de twee toestellen verwisselt?
WireShark, denk dat hij genoeg zal vinden, staat nog een TV, Shield, mobiel en een Tablet in het netwerk.
Dus wat TheZepMan voorstelde lijkt mij dan de beste oplossing, heb 56 minuten met Panasonic helpdesk aan de foon gezeten een verborgen menu naar boven zien komen op aanwijzingen en andere instellingen gedaan maar 't helpt niet.
Toen iemand van de technische-dienst gesproken en jullie raden het al, de Shield heeft er maling aan of ik nu de uitknop of in het menu "Sleep Now" gebruik.
Heb de HDMI kabel eruit gehaald en de Shield bleef uit maar om nu iederekeer die stekker erin te gaan doen begin ik maar niet aan.
Dus dan maar zo'n HDMI Killer er tussen zetten, ben nog steeds gewend om zelf apparatuur aan te zetten dus blijven we dat gewoon doen.
Iedereen bedankt voor het meedenken en de tip voor de HDMI Killer bedankt.....
Zie de topicstart. Er zijn manieren om een Shield TV op afstand aan en uit te zetten met andere apparatuur zonder CEC.djfox741 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:29:
@The Zep Man @Bongoarnhem @nero355
Dus dan maar zo'n HDMI Killer er tussen zetten, ben nog steeds gewend om zelf apparatuur aan te zetten dus blijven we dat gewoon doen.
Hij geeft hier geregeld paars/groen beeld. Het uitzetten van dolby vision op de shield verhelpt het probleem, maar dat is uiteraard niet wat ik wil.
Ik heb de shield aangesloten op een marantz nr1607 en deze is weer verbonden met een LGcx oled TV
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
-worden dolby vision MKV bestanden goed afgespeeld op de nieuwe shield?
[ Voor 28% gewijzigd door Farabi op 11-08-2021 20:16 ]
Dit topic is gesloten.
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
- Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
- Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
- Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.