Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Farabi schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:11:
-streamingsvraagje vanuit kodi: hoeveel mbit/s heb ik nodig 1 mbps? bijvoorbeeld, , ik heb een film met 100mbps. heb ik dan genoeg aan een internetsnelheid van 150 mbit/s?

-worden dolby vision MKV bestanden goed afgespeeld op de nieuwe shield?
De bitrate die je ziet in de info van een film bestand is een gemiddelde. Tijdens streamen vind altijd caching plaats en worden pieken dus afgevangen. In principe heb je voor officiele 4K UHD blurays aan 100mbit genoeg want de standaard van 4k uhd blurays staat 70mbit (average). Maar de meeste apparaten die 100mbit verbinding hebben, halen niet echt 100mbit. Als je apparaten het halen is het prima.

Maar als jij iets van jouw huis over internet wil streamen naar een ander huis, en dat bestand heeft een avg bitrate van 100mbit/s is het logischer als je iets als Jellyfin of Plex gebruikt voor transcoding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:21
Sithlord76 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:35:
Nu heb ik een bluetooth koptelefoon gekoppeld aan de shield tv 2017 en werk prima met Netflix, Disney enz maar als ik dan iets vanaf de hardeschijf via kodi wil kijken dan gaat het geluid in eens weer via de tv. Iemand die dit wel werkend heeft?
De oplossing is bij Kodi, instellingen speler: doorvoer toestaan uitschakelen.
Deze shield zat eerst aangesloten met mijn receiver maar is vervangen voor de nieuwste shield en is nu verhuist naar de caravan en aangesloten aan de tv. En nooit meer aangedacht om door de instellingen te lopen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:35
Wachten... schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:54:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de Nvidia shield en Dolby vision?

Hij geeft hier geregeld paars/groen beeld. Het uitzetten van dolby vision op de shield verhelpt het probleem, maar dat is uiteraard niet wat ik wil.

Ik heb de shield aangesloten op een marantz nr1607 en deze is weer verbonden met een LGcx oled TV
Ja had precies hetzelfde. Wist zeker dat het niet aan de kabel lag want voldeed aan alle moderne eisen.

Je voelt hem al aankomen, andere kabel gekocht, probleem opgelost. Voor dat tientje wellicht iets om te proberen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 07:37
Brad Pitt schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:38:
[...]

Ja had precies hetzelfde. Wist zeker dat het niet aan de kabel lag want voldeed aan alle moderne eisen.

Je voelt hem al aankomen, andere kabel gekocht, probleem opgelost. Voor dat tientje wellicht iets om te proberen.
Ja ik kan het me bijna niet voorstellen, maar toch hoor je het vaker. Ik gebruik hier enkel high steeds HDMI kabels, maar wat moet ik dan daarvoor ik de plaats nemen? Want dat zijn al goede kabels toch?

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Wachten... schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:55:
[...]

Ja ik kan het me bijna niet voorstellen, maar toch hoor je het vaker. Ik gebruik hier enkel high steeds HDMI kabels, maar wat moet ik dan daarvoor ik de plaats nemen? Want dat zijn al goede kabels toch?
Mijn N=1 ervaring. Je leest "hier" vaker dat kabels van de Action goed genoeg zijn => 2 kabels van 3m, 2x problemen (audio dropouts met ARC, wegvallend beeld, voornamelijk bij 4K, met SHIELD => AVR => TV). Vervolgens een kabel van Amazon (AmazonBasics) en die doet het al bijna twee jaar denk ik dat het is zonder enig probleem.
Leuke is dat de kabel tussen de SHIELD en AVR er een van intussen misschien wel 10 jaar oud is, uit de tijd dat ik zelf zelfs niet eens een FullHD TV had, en die kabel doet het nog steeds perfect. Maar is ook maar een kabeltje van ~30cm. Dus gevoeligheid voor storing zal stukken lager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:05
Ik gebruik hier ook kabels van Amazon basic van 3m zonder problemen voor het bekijken van 4K remux content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 14:06
-worden dolby vision MKV bestanden goed afgespeeld op de nieuwe shield?
Laat ik het zo zeggen, op de voorbeeldbestanden die legaal op internet te downloaden zijn na, zijn de enige mkv's met DV die ik heb die goed werken, backups die ik zelf met MakeMKV heb gemaakt van schijven die ik zelf heb waar DV op zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sven1968p schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:03:
In hoeverre werkt het om een HDMI splitter aan te schaffen om op die manier 1 uitgang naar tv te sturen zodat ik 4K HDR krijg en de andere uitgang naar de versterker voor het DTS signaal? En begrijp ik goed dat bij de shield 2019 wel het DTS signaal kan worden omgezet naar DD (dat kan de philips tv wel doorsturen)
HD Fury maakt hier specifieke producten voor. Voorbeelden zijn de Integral 2 en de Vertex 4K60.
Integral2 allows any source (Blu-ray, UHD Blu-ray, media players, satellite receiver, game consoles, PCs, etc.) to be shown on any of the connected displays and any sources HDMI audio to be played on any AVR.

(...)

User can pass thru Dolby Vision or HDR from Source to TV while sending Dolby Atmos or any sound format to a non DV or HDR capable AVR.
Over je tweede vraag: de Shield TV 2019 modellen kunnen Dolby Digital Plus omzetten naar Dolby Digital. In Kodi kan je (ook op oudere modellen) DTS omzetten naar Dolby Digital. Voor andere combinaties ligt het eraan wat de software ondersteunt.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 12-08-2021 08:37 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:48
Ik heb sinds kort problemen dat video's op YouTube opeens stoppen met afspelen.

Enige oplossing is de Shield opnieuw opstarten.

Vroeger kwam dit wel eens zo af en toe voor. Rebooten was iets van 1x per 3 maanden max.
Nu is het echt bijna wekelijks een must.
NeutraleTeun schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:34:
Heb je het probleem met casting of met een YouTube applicatie?
Welke YouTube applicatie gebruik je? Heb je alternatieve applicaties geprobeerd?

• NeutraleTeun
De originele app, en nee.
Probeer dan eerst eens een alternatieve applicatie, zoals SmartTubeNext. Als dat wel werkt, dan verkleint dat het gebied waar het probleem in zit.

[ Voor 22% gewijzigd door The Zep Man op 12-08-2021 13:36 ]

• patrick451!
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-09 19:30
Wachten... schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:55:
[...]

Ik heb zelf het probleem dat tot dit moment mijn Dolby Vision in zijn geheel niet werkt. Ik heb een paar dagen geleden kabels besteld bij ome Ali.

https://nl.aliexpress.com...2212000022959380732%22%7D

Zal na ontvangst laten weten of het wel normaal functioneert met deze kabels.

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24

Vroeger kwam dit wel eens zo af en toe voor. Rebooten was iets van 1x per 3 maanden max.
Ik herken dit wel, moet ook regelmatig rebooten als ik YouTube heb gebruikt. Ook in Videoland had ik deze week micro pauzes, deze waren na een reboot ook verholpen. Maar dat was tot nu toe eenmalig. Wat ik wel heel vaak heb is dat ik de Videoland app opnieuw moet koppelen aan mijn account, vaak meerdere keren per week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
patrick451! schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:45:
[...]

Ik heb zelf het probleem dat tot dit moment mijn Dolby Vision in zijn geheel niet werkt. Ik heb een paar dagen geleden kabels besteld bij ome Ali.

Dan hoop ik voor je dat die werkt. Na mijn twee pogingen met kabels van de Action ook eens een van Ali besteld. Die lag na 10 minuten in de prullenbak. Uiteraard nadat ik een filmpje had gemaakt en case geopend voor restitutie. Daarna dan een AmazonBasics kabel besteld en nooit meer problemen gehad.

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Vervelend voor alle mensen die problemen hebben met afspelen van Dolby Vision bestanden.
Maar misschien ook handig om aan te geven wat de source is ??
Netflix / Disney+ / Amazon Prime ??
Kodi of Plex of wat anders?

MKV bestand of MP4 bestand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds een maand met Android TV op mijn Sony TV. Lijkt dus niet aan Shield te liggen, maar aan Android TV icm Youtube. Heb met geen enkele andere app issues behalve met Youtube. Zoeken en door video's "bladeren" gaat prima, maar na het kiezen van een video pauzeert deze meteen na 1 seconde. De hele tv rebooten lost het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 20-09 08:46
Ricktachtig schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:59:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds een maand met Android TV op mijn Sony TV. Lijkt dus niet aan Shield te liggen, maar aan Android TV icm Youtube. Heb met geen enkele andere app issues behalve met Youtube. Zoeken en door video's "bladeren" gaat prima, maar na het kiezen van een video pauzeert deze meteen na 1 seconde. De hele tv rebooten lost het probleem op.
Ook hiervoor geldt probeer een alternatieve app. Dat scheelt echt een hoop problemen is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
Bongoarnhem schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:08:
[...]

Ook hiervoor geldt probeer een alternatieve app. Dat scheelt echt een hoop problemen is mijn ervaring.
Thanks. Maar ik heb geen idee hoe ik op mijn Sony Smartv apk bestanden kan installeren. Is daar een makkelijke handleiding voor te vinden?

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Ricktachtig schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:48:
Thanks. Maar ik heb geen idee hoe ik op mijn Sony Smartv apk bestanden kan installeren. Is daar een makkelijke handleiding voor te vinden?
Het stelt niet veel voor, ongeacht het apparaat waarop Android TV draait*. Installeer een file manager uit de Play Store. X-plore is populair, maar in theorie moet elke file manager werken. Formatteer op een computer een USB stick met FAT32. Kopieer met dezelfde computer de APK bestanden daarheen. Stop de USB stick in een USB aansluiting van het Android TV apparaat. Open de file manager en zoek de USB stick op. Kies het APK bestand.

Android TV zal initieel klagen dat APK bestanden installeren onveilig is, en vragen of je daarvoor de juiste permissie wil aanzetten. Doe dat. Indien nodig, kies opnieuw de APK om te installeren in de file manager.

Al wil je gedetailleerdere instructies met plaatjes, zoek op Google daarnaar. Er zijn voldoende handleidingen voor geschreven.

* Een uitzondering is de Shield TV 2019 (zonder Pro), want dat moet wel het enige Android TV apparaat zijn zonder USB aansluiting... :X Maar ook daarop is het mogelijk, via het netwerk of via een microSD kaart.

[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 13-08-2021 11:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
The Zep Man schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:10:
[knip]
* Een uitzondering is de Shield TV 2019 (zonder Pro), want dat moet wel het enige Android TV apparaat zijn zonder USB aansluiting... :X Maar ook daarop is het mogelijk, via het netwerk of via een microSD kaart.
...of vanuit Google Drive, dat is ook nog een mogelijkheid, mijn standaard .APK opslaglocatie (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
The Zep Man schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:10:
[...]
Het stelt niet veel voor, ongeacht het apparaat waarop Android TV draait*. Installeer een file manager uit de Play Store. X-plore is populair, maar in theorie moet elke file manager werken. Formatteer op een computer een USB stick met FAT32. Kopieer met dezelfde computer de APK bestanden daarheen. Stop de USB stick in een USB aansluiting van het Android TV apparaat. Open de file manager en zoek de USB stick op. Kies het APK bestand.

Android TV zal initieel klagen dat APK bestanden installeren onveilig is, en vragen of je daarvoor de juiste permissie wil aanzetten. Doe dat. Indien nodig, kies opnieuw de APK om te installeren in de file manager.

Al wil je gedetailleerdere instructies met plaatjes, zoek op Google daarnaar. Er zijn voldoende handleidingen voor geschreven.

Bedankt voor de uitgebreide toelichting. Ga het proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-streamingsvraagje vanuit kodi: hoeveel mbit/s heb ik nodig 1 mbps? bijvoorbeeld, , ik heb een film met 100mbps. heb ik dan genoeg aan een internetsnelheid van 150 mbit/s?
Ik zou zeggen dat het meer dan genoeg is! :)
Jazco2nd schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:40:
De bitrate die je ziet in de info van een film bestand is een gemiddelde.
Dat ligt aan de Encoding ervan : Dat kan zowel een vaste waarde als een dynamische waarde zijn! ;)
Tijdens streamen vind altijd caching plaats en worden pieken dus afgevangen. In principe heb je voor officiele 4K UHD blurays aan 100mbit genoeg want de standaard van 4k uhd blurays staat 70mbit (average). Maar de meeste apparaten die 100mbit verbinding hebben, halen niet echt 100mbit. Als je apparaten het halen is het prima.
Zelfs de crappy SoC van een LG OLED TV haalt 94 Mbps dus een Nvidia Shield TV met een 1 Gbps aansluiting erop moet dat allemaal met gemak op kunnen vangen! :Y)
Maar als jij iets van jouw huis over internet wil streamen naar een ander huis, en dat bestand heeft een avg bitrate van 100mbit/s is het logischer als je iets als Jellyfin of Plex gebruikt voor transcoding.
Transcoding gebruiken om van vaste aansluiting naar een andere vaste aansluiting te streamen is IMHO dikke onzin als beiden over een beetje verbinding beschikken, want als je met dat soort dingen bezig bent dan heb je al gauw 100 Mbps of meer als WAN verbinding liggen :)

Dat sommigen het gebruiken om op hun telefoonscherm van een serie of film "te genieten" is een ander verhaal...
Sithlord76 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:32:
De oplossing is bij Kodi, instellingen speler: doorvoer toestaan uitschakelen.
Deze shield zat eerst aangesloten met mijn receiver maar is vervangen voor de nieuwste shield en is nu verhuist naar de caravan en aangesloten aan de tv. En nooit meer aangedacht om door de instellingen te lopen :X
Kortom : Je hebt Passthrough uitgeschakeld en nu werkt het zoals het hoort :?

Apparatuur of software in het Nederlands gebruiken... brr... :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-08 16:32
@The Zep Man Zijn we weer, die CEC schijnt het ook niet te zijn, had 2 stekkers oftewel HDMI Killers gekocht maar dat had niet het gewenste effect de Shield had er maling aan en ging gewoon weer aan.

Dus ben ik weer bij af, het gekke is ook weer dat wanneer hij aan is geweest en ik hem eerst met de uitknop uitzet en hij dan weer aan gaat en zet hem dan met de "Sleep Now" weer uit, hij soms dan ineens weer wel uit blijft.

Is toch geen pijl op te trekken, misschien een kabel-knippertje tussen de stroomdraad monteren want de stekker zit door de muur naar een kast in een andere ruimte.

Nou, misschien dat iemand anders die dit nog zou lezen hetzelfde heb meegemaakt en daar een oplossing voor heb gevonden....

Tot zover maar weer 🧐

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@djfox741 Balen dat het niet werkt.

Eerder schreef je dat zonder aangesloten HDMI kabel de Shield TV uit blijft. Elke keer de kabel eruit trekken is natuurlijk geen optie, maar wij kunnen dit wel gebruiken om wat zaken te diagnosticeren. Ik weet niet of het werkelijk aan HDMI ligt, of dat de Shield TV zich anders gedraagt met/zonder aangesloten HDMI kabel.

Gebruik je de met de Shield TV meegeleverde afstandsbediening? Zo ja, zet de Shield TV in standby en koppel de HDMI kabel af. Blijft je Shield TV uit? Zo ja, druk een toets in oo de afstandsbediening. Al blijft de Shield TV uit, dan ligt het waarschijnlijk aan je afstandsbediening. Al gaat die aan, dan ligt het aan iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
@The Zep Man Dankje voor je snelle reaktie, ga dat morgen zeker proberen maar als het dan aan de afstandbediening zou liggen, ja wat dan?

En nu je het daar over heb, heb het ook 1x met de Android app uitgezet wat ook niet hielp maar ga morgen doen wat jij voorstelde, welteruste voor nu 🌜

Acties:
  • +1 Henk 'm!
djfox741 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:10:
@The Zep Man Dankje voor je snelle reaktie, ga dat morgen zeker proberen maar als het dan aan de afstandbediening zou liggen, ja wat dan?
De afstandsbediening kan een factory reset gegeven worden. Als dat niet werkt, dan kan je hem altijd nog vervangen (met een officiële of een ander).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
@The Zep Man De afstandbediening reageer naar mijn idee normaal, had gedaan wat jij schreef en de Shield ging niet aan zonder HDMI stekker erin maar ging ook gewoon aan nadat ik op de aan/uit knop drukte.

Ook zonder de HDMI stekker erin, reageerde mijn TV ook op als ik het geluid op de afstandbediening van de Shield bediende.

Daar staat dit in de instellingen,

IR Samsung tv
HDMI Fixet volume
To control volume enable CEC or IR or use tv remote

Dus dit zijn de bevindingen en moet in de slaapkamer nog steeds de stroomstekker eruit halen.

Heb ook de Shield op standby gezet en de internetstekker uit de switch gehaald, haal ook niks uit.

Zo dat was het weer, ga ik nog ff een stukkie voetbal kijken, denk dat RKC aan een stunt denkt 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
wat is het voordeel van plex vergelen met kodi (google drive)? ik heb dit programma nooit geprobeerd. lees er nu wat over, maar er wordt niet veel duidelijk gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
Farabi schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:30:
wat is het voordeel van plex vergelen met kodi (google drive)? ik heb dit programma nooit geprobeerd. lees er nu wat over, maar er wordt niet veel duidelijk gemaakt.
Is zat over geschreven. Kwestie van wat zoeken in het forum en lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Farabi schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:30:
Als je toch al zoiets denkt nodig te hebben neem dan Jellyfin als oplossing en geen betaalde troep die gemaakt is door ex-XBMC/Kodi medewerkers zou ik zeggen! >:) :P :+

Maar als je het echt wilt weten dan kan je beter eens rondkijken in [Ervaringen] Plex - Deel 3 B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 15:44
nero355 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:41:
[...]

Als je toch al zoiets denkt nodig te hebben neem dan Jellyfin als oplossing en geen betaalde troep die gemaakt is door ex-XBMC/Kodi medewerkers zou ik zeggen! >:) :P :+

Maar als je het echt wilt weten dan kan je beter eens rondkijken in [Ervaringen] Plex - Deel 3 B)
ik zou ook Jellyfin aanraden ipv Plex, die laatste is te bloated geworden en zelfs meer en meer instellingen verdwijnen achter de paywall. Ik ben een maand of twee geleden uit frustratie met Plex overgestapt en niet meer terug gekeken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waar draaien jullie de Jellyfin server dan op? Aangezien er geen Jellyfin server voor de Shield is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Exocet schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 07:30:
Waar draaien jullie de Jellyfin server dan op? Aangezien er geen Jellyfin server voor de Shield is.
Jellyfin server draait op veel platformen. Het ligt eraan wat je ermee wil doen. In veel gevallen is het voldoende om de server te draaien op dezelfde locatie als waar je mediabestanden staan. Als je meer wilt (transcoding), dan moet je kijken naar wat de hardware ondersteunt of iets los erbij plaatsen. Een Raspberry Pi 4 met voldoende koeling kan bijvoorbeeld al gebruikt worden voor transcoding naar H.264.

Enkel voor de Shield TV zou ik geen Jellyfin server draaien. Kodi en directe toegang tot shares is voldoende.

[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 16-08-2021 08:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
The Zep Man schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:34:
[...]
Probeer dan eerst eens een alternatieve applicatie, zoals SmartTubeNext. Als dat wel werkt, dan verkleint dat het gebied waar het probleem in zit.
Ok, er is iets gekkers aan de hand.
SmartTube geïnstalleerd op de Shield en eigenlijk gelijk al dezelfde vastloper.

Alles is benaderbaar en te zoeken. Maar springt daarna gelijk op pauze en wilt niet meer aan.

Originele YT app, hetzelfde probleem.

Kodi eens geprobeerd, en zelfs daar hetzelfde probleem. Meteen pauze, en blijft op pauze staan.

Netflix daarintegen werkt gewoon.

Op de slaapkamer eens de Chromecast Ultra geprobeerd.
Dat is dus casten via mijn telefoon, YT vast op pauze, en daar zelfs NLZiet dezelfde vastloper.

Iemand die hier nog iets mee kan?

Mijn telefoon standalone heeft geen problemen.
Shield: YouTube, SmartTube, Kodi problemen.
Chromecast: YT en NLZiet problemen.

Netflix eigenlijk nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:09
Heb je misschien een pi-hole (of iets dergelijks) die centraal dingen tegen houdt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
avec_style schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:39:
Heb je misschien een pi-hole (of iets dergelijks) die centraal dingen tegen houdt?
Sinds YouTube de advertenties op dezelfde servers als de video's host heeft Pi-Hole geen nut meer voor YouTube dus dat kan alleen het probleem zijn als je een of andere gare Blocklist ertussen hebt zitten die het toch claimt te kunnen... ;)

Wat natuurlijk wel kan maar @NeutraleTeun kennende waarschijnlijk niet het geval zal zijn : Slecht ingestelde DNAT/SNAT regels die 8.8.4.4 en 8.8.8.8 doorsturen naar zijn lokale DNS Server, doordat er intern het een en ander aan zijn netwerk is veranderd ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Nu online
@avec_style
Je kan wel ads automatisch laten muten tijdens casten naar Shield en ads zelfs volledig blokkeren als je cast naar TVs of Chromecasts:
Jazco2nd in "[Adguard Home] Ervaringen & discussie"

Omdat de Nvidia ShieldTV geen videoID doorgeeft, kan de ad niet worden geblockt (wel gemute), maar wellicht in een toekomstige versie wel door de naam eerst op te zoeken, het ID erbij te vinden etc.

Sowieso kunnen alleen dingen worden geblocked die door de community zijn doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@nero355 @avec_style Nee, geen Pi-Hole.

En het enige dat ik aan mijn netwerk heb 'veranderd', is het verwijderen en opnieuw toewijzen van de 2 AP's in mijn netwerk.
Echter, de Shield en Chromecast zijn bedraad aangesloten, dus daar zou geen verband in moeten zitten?

Zoals ik al zei, de draadloze toestellen (telefoons) hebben allemaal geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Aan alle shield pro met Videoland app gebruikers hier.
Hebben jullie deze geside-load? Ik kan 'm in de play store jammer genoeg niet vinden..

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
Deurstopper schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 18:27:
Aan alle shield pro met Videoland app gebruikers hier.
Hebben jullie deze geside-load? Ik kan 'm in de play store jammer genoeg niet vinden..
https://play.google.com/s...rtl.videoland&hl=nl&gl=NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
Als ik 'm via de Playstore vanaf m'n shield opzoek, dan geeft hij aan dat de Videoland app van RTL niet beschikbaar is voor dit apparaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
Deurstopper schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 20:20:
[...]

Als ik 'm via de Playstore vanaf m'n shield opzoek, dan geeft hij aan dat de Videoland app van RTL niet beschikbaar is voor dit apparaat.
Via je pc browser naar de link van @RobbieT gaan en dan installeren kiezen. Daar kun je (ik wel tenminste) Shield kiezen en dan zou het geïnstalleerd moeten worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ong2eoc1bsQrJarAE2coKUkiMEA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AvajEYBYDoXzsn0AlAgW455A.jpg?f=fotoalbum_large

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Niet online
mucuracat schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 20:23:
[...]

Via je pc browser naar de link van @RobbieT gaan en dan installeren kiezen. Daar kun je (ik wel tenminste) Shield kiezen en dan zou het geïnstalleerd moeten worden.

[Afbeelding]
Ah top! Bedankt mannen, dit ga ik proberen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 16:19
Maak eens een hotspot met je telefoon en connect de shield ermee, werkt het? Ja > Netwerk issue, werkt het niet > Device issue. (nog niet gelezen wat je allemaal gedaan hebt, maar een factory reset zou ik dan eens mee beginnen - shield kan niet zoveel mis mee zijn)

Troubleshooting is niet zo moeilijk, denk klein.

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 11:17
Ik heb even een korte vraag. Ik gebruik al een tijdje Kodi & Plex in combinatie met een Raspberry Pi, werkt op zich prima.. maar ik heb zo nu en dan een videobestand waar Dolby Atmos of Dolby Digital Plus op zit. Ik heb momenteel mijn Raspberry Pi doorgelust naar mijn receiver via een simpele converter met spdif. Maar mijn receiver stamt nog uit jaarkruik en ondersteund alleen DTS en Dolby Digital 5.1, niet de nieuwe en de hippe formaten. Echter, gebruik ik mijn receiver niet vaak meer alleen nog als ik een videobestand afspeel.

Nu zie ik dat de 2019 shield versies ook decompressie zou kunnen van DDP en Dolby Atmos zou kunnen. Klopt dit? En zou deze de decompressie dan ook kunnen doorgeven aan mijn receiver? Dan kan de shield wel een interessante vervanger zijn voor mijn Raspberry Pi met Kodi, vandaar mijn vraag :)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CronoS76 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:22:
Nu zie ik dat de 2019 shield versies ook decompressie zou kunnen van DDP en Dolby Atmos zou kunnen. Klopt dit? En zou deze de decompressie dan ook kunnen doorgeven aan mijn receiver? Dan kan de shield wel een interessante vervanger zijn voor mijn Raspberry Pi met Kodi, vandaar mijn vraag :)..
Heb je de topicstart gelezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CronoS76
Inderdaad niet goed genoeg. Ik had niet heel het stuk inderdaad gelezen... Sorry daarvoor.. Maar als ik het zo lees en goed begrijp, dan zie ik dat Media alle codecs ongeveer wel supported moet zijn en dan zou het denk ik moeten werken.. toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CronoS76 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:41:
Inderdaad niet goed genoeg. Ik had niet heel het stuk inderdaad gelezen... Sorry daarvoor.. Maar als ik het zo lees en goed begrijp, dan zie ik dat Media alle codecs ongeveer wel supported moet zijn en dan zou het denk ik moeten werken.. toch?
De Shield TV 2019 modellen kunnen Dolby Digital Plus omzetten naar Dolby Digital (AC3) voor streaming applicaties (Disney+, Netflix, Prime Video, ...), wat door elke digitale 5.1 versterker met een S/PDIF ingang uit het jaar kruik ondersteund wordt. Kodi kan hetzelfde op elk Shield TV model.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 19-08-2021 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CronoS76
The Zep Man schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:42:
[...]
De Shield TV 2019 modellen kunnen Dolby Digital Plus omzetten naar Dolby Digital (AC3) voor streaming applicaties (Disney+, Netflix, Prime Video, ...), wat door elke digitale 5.1 versterker met een S/PDIF ingang uit het jaar kruik ondersteund wordt. Kodi kan hetzelfde op elk Shield TV model.
Thanks voor het antwoord :). Dan denk ik dat ik toch eens mijn huidige opzet ga vervangen voor een Nvidia Shield en gezien het kleine kosten verschil tussen de Shield en de Shield Pro, dan maar meteen de Pro denk ik. Maar dat zal ik nog eventjes bekijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CronoS76 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:45:
Thanks voor het antwoord :). Dan denk ik dat ik toch eens mijn huidige opzet ga vervangen voor een Nvidia Shield en gezien het kleine kosten verschil tussen de Shield en de Shield Pro, dan maar meteen de Pro denk ik. Maar dat zal ik nog eventjes bekijken ;)
Let op dat je mogelijk moet nadenken over het aansluiten van de de Shield TV op oudere receivers. De Shield TV zelf heeft geen S/PDIF uitgang. De topicstart noemt wat mogelijkheden. In de praktijk is het het makkelijkst om een TOSLINK kabel te gebruiken tussen TV en receiver.

• CronoS76
The Zep Man schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:48:
[...]
Let op dat je mogelijk moet nadenken over het aansluiten van de de Shield TV op oudere receivers. De Shield TV zelf heeft geen S/PDIF uitgang. De topicstart noemt wat mogelijkheden. In de praktijk is het het makkelijkst om een TOSLINK kabel te gebruiken tussen TV en receiver.
Ik las het inderdaad. De pro kan zaken ook beter afspelen, dus dat is een No brainer om dan voor dit model te gaan.
.
Ik ben alleen geen fan van die HDMI converter voor SPDif. Ik heb die er nu ook tussen zitten bij mijn Raspberry Pi en het komt bij mij nog wel eens voor dat ik geen beeld heb. Belangrijk hierin is dat de converter altijd eerder aanstaat dan de TV, als dit tegelijk zou gaan, dan heb je geen beeld.
De optie met een USB audiokaart is denk ik wat stabieler.. Eens onderzoeken wat hier een leuke betaalbare oplossing in is of heb je suggesties toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CronoS76 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:56:
Ik ben alleen geen fan van die HDMI converter voor SPDif. Ik heb die er nu ook tussen zitten bij mijn Raspberry Pi en het komt bij mij nog wel eens voor dat ik geen beeld heb. Belangrijk hierin is dat de converter altijd eerder aanstaat dan de TV, als dit tegelijk zou gaan, dan heb je geen beeld.
De optie met een USB audiokaart is denk ik wat stabieler.. Eens onderzoeken wat hier een leuke betaalbare oplossing in is of heb je suggesties toevallig?
Waarom gebruik je niet de TOSLINK uitgang van je televisie?

De topicstart bevat de meeste gegevens over USB geluidskaarten. Vroeger werkte Dolby Digital encoding daar niet op, maar het schijnt dat dat met updates is opgelost. Ik heb dat niet getest. Geen tijd voor gehad, en tegenwoordig heeft de enige Shield TV die ik gebruik waarop het van toepassing zou kunnen zijn een HDMI receiver.

[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 19-08-2021 13:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Pierre schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:54:
Sinds een paar weken doet mijn remote raar, al een reset gegeven en een setje nieuwe batterijen er in. Soms werkt hij wel en dan weer niet.
Al 2 dagen in "gesprek" met Nvidia of ze er iets mee kunnen, in het begin waren ze een beetje moeilijk aan het doen maar nu is er een afspraak om het ding te komen ophalen 8)7
Heb wel even gemeld dat ik dan mijn Shield niet kan bedienen.
Gisteren mijn vervangende remote binnen gekregen, prima service van Nvidia :Y

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• CronoS76
The Zep Man schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:57:
[...]
Waarom gebruik je niet de TOSLINK uitgang van je televisie?

De topicstart bevat de meeste gegevens over USB geluidskaarten. Vroeger werkte Dolby Digital encoding daar niet op, maar het schijnt dat dat met updates is opgelost. Ik heb dat niet getest. Geen tijd voor gehad, en tegenwoordig heeft de enige Shield TV die ik gebruik waarop het van toepassing zou kunnen zijn een HDMI receiver.
Thanks. De TV is ook nog uit het jaar kruik. Dat is nog de philips 9705, maar nooit bij stil gestaan eigenlijk om het hierlangs aan te sluiten. Voor deze setup had ik nog een Popcorn Hour, maar die begon op een gegeven moment raar te doen, waardoor ik die vervangen had.

Ik zie wel dat de TV een Digital Out heeft. Nu zou alleen wel de vraag zijn of deze het signaal 5.1 doorstuurt naar de receiver, maar ik verwacht eigenlijk van wel... .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CronoS76 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:22:
Ik heb even een korte vraag. Ik gebruik al een tijdje Kodi & Plex in combinatie met een Raspberry Pi, werkt op zich prima.. maar ik heb zo nu en dan een videobestand waar Dolby Atmos of Dolby Digital Plus op zit. Ik heb momenteel mijn Raspberry Pi doorgelust naar mijn receiver via een simpele converter met spdif. Maar mijn receiver stamt nog uit jaarkruik en ondersteund alleen DTS en Dolby Digital 5.1, niet de nieuwe en de hippe formaten. Echter, gebruik ik mijn receiver niet vaak meer alleen nog als ik een videobestand afspeel.

Even pas op de plaats. Als je aan DTS en DD genoeg hebt dan kun je Kodi op je Raspberry nu toch ook al instellen dat o.a. Atmos en DD+ naar DD wordt omgezet? Kwestie van de juiste audio instellingen aan- of uitvinken.

Testing, one, two ...

• CronoS76
hardware-lover schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:19:
[...]

Even pas op de plaats. Als je aan DTS en DD genoeg hebt dan kun je Kodi op je Raspberry nu toch ook al instellen dat Atmos en DD+ naar DD wordt omgezet? Kwestie van de juiste audio instellingen aan- of uitvinken.
Je kan het wel aanvinken, ik heb er aardig wat mee lopen spelen zelfs. Maar de Raspberry is dacht ik niet krachtig genoeg om dit om te zetten en ik dacht dat het daardoor ook niet gesupport was op een RPB om om converteren.

Ga ik in elk geval met die vinkjes spelen in Kodi; en ik heb een video file met Atmos erin of DDP erin, dan is het geluid heel zacht en eigenlijk niet hoorbaar. Dit krijg ik op geen enkele manier goed. Alleen DD en DTS werkt dan OK.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
CronoS76 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:23:
[...]

Je kan het wel aanvinken, ik heb er aardig wat mee lopen spelen zelfs. Maar de Raspberry is dacht ik niet krachtig genoeg om dit om te zetten en ik dacht dat het daardoor ook niet gesupport was op een RPB om om converteren.

Ga ik in elk geval met die vinkjes spelen in Kodi; en ik heb een video file met Atmos erin of DDP erin, dan is het geluid heel zacht en eigenlijk niet hoorbaar. Dit krijg ik op geen enkele manier goed. Alleen DD en DTS werkt dan OK.
Pass through aan en daarbij enkel; Dolby Digital (AC3) capable Receiver en Enable Dolby Digital (AC3) transcoding actief en de rest uit, wat doet dat voor je?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hardware-lover schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:30:
Pass through aan en daarbij enkel; Dolby Digital (AC3) capable Receiver en Enable Dolby Digital (AC3) transcoding actief en de rest uit, wat doet dat voor je?
Vergeet niet 'number of channels' op 2.0 te zetten (ja, 2.0, niet 5.1). Zo voorkom je dat Kodi 5.1 geluid als PCM probeert af te spelen. Het beperkt de keuzes tot passthrough (eventueel met Dolby Digital encoding, indien nodig) of downmix.

[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 19-08-2021 15:10 ]

CronoS76 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:03:
Thanks. De TV is ook nog uit het jaar kruik. Dat is nog de philips 9705, maar nooit bij stil gestaan eigenlijk om het hierlangs aan te sluiten.

Ik zie wel dat de TV een Digital Out heeft.
Nu zou alleen wel de vraag zijn of deze het signaal 5.1 doorstuurt naar de receiver, maar ik verwacht eigenlijk van wel...
Ik verwacht eerder van niet, want er zijn vroeger heeeeel veeeel TV's uitgebracht die om DRM redenen geen 5.1 via de S/P-DIF deden : Alleen 2.0 kreeg je eruit! -O-

The Zep Man schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:04:
[...]
Vergeet niet 'number of channels' op 2.0 te zetten (ja, 2.0, niet 5.1). Zo voorkom je dat Kodi 5.1 geluid als PCM probeert af te spelen. Het beperkt de keuzes tot passthrough (eventueel met Dolby Digital encoding, indien nodig) of downmix.
Ik ging er uit gemak maar vanuit dat de rest van zijn instellingen goed stonden omdat het lijkt alsof DTS en DD wel goed worden afgespeeld?

Testing, one, two ...

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 22:28
Als ik YouTube: Flight Simulator 2020 - Eurofighter Typhoon Xbox Series X Gameplay. 4K afspeelt gaat mij tv naar HDR modus.
Al andere youtube daar zie nog nog geen HDR modus.

Bijvoorbeeld deze video gaat niet over op hdr modus. YouTube: COSTA RICA IN 4K 60fps HDR (ULTRA HD)

Is er nieuwe functie aangezet?
Werkt zowel in de originele youtube app of in smart tube beta.

Shield kon toch geen HDR ondersteunen in Youtube?

[ Voor 4% gewijzigd door Evertt op 19-08-2021 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Bij mij worden de apps in de Playstore nooit automatisch geupdate terwijl het wel zo is ingesteld.
Ik haal nu updates binnen van 22 juli. Hebben meer mensen daar last van?
(Is op beide mijn Shields zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
nero355 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:32:
[...]

Ik verwacht eerder van niet, want er zijn vroeger heeeeel veeeel TV's uitgebracht die om DRM redenen geen 5.1 via de S/P-DIF deden : Alleen 2.0 kreeg je eruit! -O-
Ik ben even aan het testen nog geweest. Atmos geluid is nog soms zacht, ik kan het niet altijd uitleggen.. maar soms lijkt erop dat juist stemmen zachter zijn dan het omgevingsgeluid.
Als ik zo een beetje rondkijk op internet, dan denk ik dat mijn type TV het misschien wel kan. Ik heb een kabeltje besteld, ga toch eens testen hoe het werkt.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CronoS76 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 08:22:
Ik ben even aan het testen nog geweest. Atmos geluid is nog soms zacht, ik kan het niet altijd uitleggen.. maar soms lijkt erop dat juist stemmen zachter zijn dan het omgevingsgeluid.
'Atmos geluid'? Atmos werkt enkel met relatief moderne HDMI receivers, en gaat niet over S/PDIF.

Verder is de ontwikkeling van stem vs. omgevingsgeluid vaak genoeog besproken op GoT. Het ligt aan wat je kijkt. Veel moderne geluidmixes zijn brak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Evertt schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:00:
Als ik YouTube: Flight Simulator 2020 - Eurofighter Typhoon Xbox Series X Gameplay. 4K afspeelt gaat mij tv naar HDR modus.
Al andere youtube daar zie nog nog geen HDR modus.

[...]

Shield kon toch geen HDR ondersteunen in Youtube?
De video die je noemt is ge-encodeerd met de avc1 codec (te zien via "stats for nerds").

"Normaal gesproken" maken videos gebruik van de vp9 profile 2 codec.

De Shield kan avc1 wel via hardware decoderen maar vp9 profile 2 niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
The Zep Man schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 08:27:
[...]
'Atmos geluid'? Atmos werkt enkel met relatief moderne HDMI receivers, en gaat niet over S/PDIF.

Verder is de ontwikkeling van stem vs. omgevingsgeluid vaak genoeog besproken op GoT. Het ligt aan wat je kijkt. Veel moderne geluidmixes zijn brak.
Vergeet ook Dialogue Normalization niet. Die kan met veel remuxers (zoals eac3to, mkvtoolnix) erg makkelijk verwijderd worden.

Atmos gaat inderdaad natuurlijk niet over SP/DIF. 6-kanaals LPCM wel, maar ken zelf geen programma dat Atmos kan converteren (zal gezien de aard van Atmos ook moeilijk gaan, dunkt me). EAC3 is een format dat bijv. Netflix veel gebruikt. Het heeft een 'attached' Atmos spoor, maar dat zal weggegooid worden wanneer je niet de juiste hardware hebt. EAC3 kan wel 7.1 kanalen aan, met een hogere bitrate dan het oude AC3, maar nee, Atmos geluid gaat het nooit worden.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:32

FeaR

In GoT we trust

hardware-lover schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:19:
[...]
Even pas op de plaats. Als je aan DTS en DD genoeg hebt dan kun je Kodi op je Raspberry nu toch ook al instellen dat o.a. Atmos en DD+ naar DD wordt omgezet?
Dat soort opties ben ik ook tegen gekomen op mijn Shield maar ik snap de functie niet. Het hele idee achter Dolby (en DTS) is dat het backwards compatible is. Dus stuur ik Dolby TrueHD ATMOS naar mijn oude Dolby Digital receiver dan zal deze de core pakken (snappen) en gewone Dolby Digital laten horen. Dat omzetten hoeft naar mijn weten niet plaats te vinden, dat zou vanzelf geregeld moeten worden/ingebakken zitten.
albatross schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:34:
[...]
Atmos gaat inderdaad natuurlijk niet over SP/DIF. 6-kanaals LPCM wel,...
S/PDIF kan maximaal twee kanalen LPCM aan. Wil je meer kanalen in LPCM versturen zal je naar HDMI moeten. Let wel, dat is vanaf de bron. Als je vanaf de TV terug wil dan moet je HDMI eARC hebben voor meer dan twee kanalen LPCM, HDMI ARC is beperkt tot twee kanalen LPCM.

[ Voor 43% gewijzigd door FeaR op 22-08-2021 13:59 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FeaR schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:56:
[...]
Dat soort opties ben ik ook tegen gekomen op mijn Shield maar ik snap de functie niet. [knip]
Het gaat hierbij specifiek over de instellingen binnen Kodi en niet specifiek over het gebruik met enkel een Shield.

Audio Passthrough
If you have an AVR, then using Passthrough will send the raw audio stream to the AVR for decoding.

Passthrough capable hardware and an AV Receiver capable of decoding some or all of the formats listed below is required.

Any formats that the Receiver cannot decode will be decoded by the Kodi Audio Output Decoder using the Output Audio Device specified in setting 1.1 above.

If you have a quality AV Receiver, Audio Passthrough should be used.

Note:
Do not enable a codec type if the AV Receiver does not support that codec. Doing so will result in poor playback of video, typically with very low frames-per-second video and no audio.

If connected directly to a TV be aware that TV's are not compatible with DTS, TrueHD or DTS-HD. Typically AC3 is the only encoded format a TV will be compatible with.

Enz.; https://kodi.wiki/view/Settings/System/Audio

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:32

FeaR

In GoT we trust

hardware-lover schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 14:27:
[...]
Het gaat hierbij specifiek over de instellingen binnen Kodi en niet specifiek over het gebruik met enkel een Shield.

Audio Passthrough
If you have an AVR, then using Passthrough will send the raw audio stream to the AVR for decoding.

Passthrough capable hardware and an AV Receiver capable of decoding some or all of the formats listed below is required.

Any formats that the Receiver cannot decode will be decoded by the Kodi Audio Output Decoder using the Output Audio Device specified in setting 1.1 above.

If you have a quality AV Receiver, Audio Passthrough should be used.

Note:
Do not enable a codec type if the AV Receiver does not support that codec. Doing so will result in poor playback of video, typically with very low frames-per-second video and no audio.

If connected directly to a TV be aware that TV's are not compatible with DTS, TrueHD or DTS-HD. Typically AC3 is the only encoded format a TV will be compatible with.

Enz.; https://kodi.wiki/view/Settings/System/Audio
Ik snap de werking en ook wat de opties doet maar in theorie is het een overbodige optie. De backwards compatibility zit al in de track, dat zou je niet op de bron in hoeven te stellen. Als je Dolby TrueHD naar een receiver stuurt die alleen Dolby Digital snapt (heel onwaarschijnlijk dat zo'n device bestaat maar even voor het voorbeeld) dan zou de Shield/Kodi gewoon Dolby TrueHD aan moeten bieden, receiver snapt dat niet en valt terug op de Dolby Digital core welke in de track zit. Zou verder geen optie in de bron voor moeten zitten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Nu online
Dat gamen hè:

Als je geen fanatiek gamer bent met een PC en eigen games, je hebt een ShieldTV en 2 Shield Controllers en je wil op een druilerige zondag een spel spelen met je vriendin...

Waar begin je dan?
GFN account. Ingelogd. Check.
Steam account. Ingelogd. Check.

En dan? Je kent geen titels. Kan niet filteren op games die je met 2 tegelijk kan spelen (bijvoorbeeld een shooter of fighter).

Wij hebben niet meer gegamed sinds Sonic race spelletje spontaan verdween..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 22:28
Heb een paar maanden de Nvidia Shield. Heb er geen spijt van.

Alleen mis ik HDR op YouTube.
Jammer dat hier nog geen ondersteuning voor is of om te zeilen is. Ben bang dat dit een licentie verhaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Evertt schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:28:
Jammer dat hier nog geen ondersteuning voor is of om te zeilen is. Ben bang dat dit een licentie verhaal is.
Dat is het niet. Het is een hardwarebeperking.

Verder snap ik wel waarom Nvidia er niets mee doet. Het is enkel YouTube, omdat Google koppig is over gebruikte codecs. Alle andere streamingdiensten ondersteunen H.265/HEVC, en dat wordt wel gewoon met HDR ondersteund.

[ Voor 28% gewijzigd door The Zep Man op 22-08-2021 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
FeaR schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:56:
[...]

S/PDIF kan maximaal twee kanalen LPCM aan. Wil je meer kanalen in LPCM versturen zal je naar HDMI moeten. Let wel, dat is vanaf de bron. Als je vanaf de TV terug wil dan moet je HDMI eARC hebben voor meer dan twee kanalen LPCM, HDMI ARC is beperkt tot twee kanalen LPCM.
Vergiste me inderdaad even. Ik deed destijds (op mijn oude PS3) 5.1 LPCM over HDMI.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 20-09 08:46
Jazco2nd schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 14:46:
Dat gamen hè:

Als je geen fanatiek gamer bent met een PC en eigen games, je hebt een ShieldTV en 2 Shield Controllers en je wil op een druilerige zondag een spel spelen met je vriendin...

Waar begin je dan?

En dan? Je kent geen titels. Kan niet filteren op games die je met 2 tegelijk kan spelen (bijvoorbeeld een shooter of fighter).

Ik heb het na een periode ook opgezegd, het was net niet gebruiksvriendelijk genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Jazco2nd schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 14:46:
Dat gamen hè:

Waar begin je dan?

https://gfngames.tk/
Typ multiplayer in genre zoekveld. Misschien helpt het

Je kan ook Android games multiplayer spelen. Bijboorbeeld:
Beach buggy
En vlieg of vecht games.

@nero355 tk en zonder reclame banners ;)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

nero355 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:25:
[...]

offtopic:
:o Bestaat dat .TK domein gebeuren nog :?

Lang geleden dat ik daarvan iets voorbij heb zien komen! :D _O-
offtopic:
zegt degene die nero355 heet 8) :+. Over lang geleden gesproken....

ontopic: ziet er uit als een handige lijst, al heb ik überhaupt nog geen spel fatsoenlijk werkend gekregen via GeForce Now. Ik heb Assassin's Creed Origin's en Odyssey, en F1 2017 en 2020 geprobeerd plus nog wat kleiner spul, maar ofwel ik kreeg helemaal geen verbinding, of ik moest zo lang in de wachtrij staan dat ik toch maar gewoon op de laptop/PC ben gaan spelen met mijn normale monitor ipv de TV als scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
gwystyl schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:45:
[...]

offtopic:
zegt degene die nero355 heet 8) :+. Over lang geleden gesproken....

ontopic: ziet er uit als een handige lijst, al heb ik überhaupt nog geen spel fatsoenlijk werkend gekregen via GeForce Now. Ik heb Assassin's Creed Origin's en Odyssey, en F1 2017 en 2020 geprobeerd plus nog wat kleiner spul, maar ofwel ik kreeg helemaal geen verbinding, of ik moest zo lang in de wachtrij staan dat ik toch maar gewoon op de laptop/PC ben gaan spelen met mijn normale monitor ipv de TV als scherm.
Als je betaald versie van geforce now hebt, heb je geen wachtrij. (heb founders edition)
Cyberpunk, Hitman3, Ride 4, worldwar z; allen geen probleem. Ook via telefoon of tablet met gamepad.
Heb geen spelconsole en vind dit mooi zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrick451!
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-09 19:30
patrick451! schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:45:
[...]

Inmiddels zijn de kabels binnen. Kort samengevat: Het werkt!

Nog wel een aantal uur lopen kloten met de instellingen van de LG GX65 televisie, Nvidia Shield en de Denon X2700H versterker, omdat ik in beginsel enkel groen met paars beeld verkreeg wanneer ik Dolby Vision afspeelde via Plex.

Wat bleek het probleem: Simpelweg de Nvidia Shield Plex client applicatie updaten 8)7
Blijkbaar zat ik nog op een versie van de applicatie die zwaar verouderd was.

[ Voor 3% gewijzigd door patrick451! op 26-08-2021 17:33 ]

• NeutraleTeun
logix147 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:16:
[...]

Maak eens een hotspot met je telefoon en connect de shield ermee, werkt het? Ja > Netwerk issue, werkt het niet > Device issue. (nog niet gelezen wat je allemaal gedaan hebt, maar een factory reset zou ik dan eens mee beginnen - shield kan niet zoveel mis mee zijn)

Troubleshooting is niet zo moeilijk, denk klein.
Even een hotspot geprobeerd.

Shield bekabeld: vastloper
Shield draadloos: vastloper
Shield via hotspot gsm: geen problemen.

Shield weer via kabel en vastloper weer aanwezig.
Shield reboot en de vastloper is ook weg.

Het gekke is, ondanks de vastloper: alle video's bufferen wel volledig. En als ik de play knop ingedrukt hou, dan speelt de video wel af (weliswaar haperend DJ style).

Er is AFAIK echt niets aan het bedrade netwerk veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 16:19
NeutraleTeun schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:04:
[...]

Even een hotspot geprobeerd.

Shield bekabeld: vastloper
Shield draadloos: vastloper
Shield via hotspot gsm: geen problemen.

Shield weer via kabel en vastloper weer aanwezig.
Shield reboot en de vastloper is ook weg.

Het gekke is, ondanks de vastloper: alle video's bufferen wel volledig. En als ik de play knop ingedrukt hou, dan speelt de video wel af (weliswaar haperend DJ style).

Er is AFAIK echt niets aan het bedrade netwerk veranderd.
Feit is wel dat er iets in je netwerk ervoor zorgt dat YouTube niet goed werkt. Als het de Shield was dan was je hotspot test niet gelukt.

Smarttubenext hapert die ook?
Probeer eens een VPN app(Windscribe is gratis)aan te slingeren en daarna filmpje af te spelen. Als dat vlekkeloos gaat dan wens ik je succes met je modem doorspitten (zou eens beginnen met die uit/aan zetten dan).

Er zal iets in jouw netwerk zitten wat dit veroorzaakt. Meestal is het dan de router, dhcp server met lease issues of een pi-hole die over de emmer is.

Maar zonder nadere info van hoe t loopt is het voor mij ook gokken uit de hoge hoed. Je bent een stapje verder in elk geval: het ligt niet aan de Shield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Het probleem is dat de video gelijk op pauze springt. Terwijl de video wel volledig bufferd, en wel haperend af te spelen is door play ingedrukt te houden (want springt na 1x play drukken weer op pauze).

Dat gebeurd met de originele YT app, SmartTubeNext en zelfs met Kodi (eigen films vanuit mijn Nas).
Netflix heeft dit probleem nooit gehad en onze telefoons ook niet.

Er draait geen pihole en aan het modem is niets veranderd.
Zal hem wel eens kunnen rebooten zometeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik heb een hdd via usb aangesloten op mijn Asus router, 4k contents stream ik probleemloos naar de pc via SMB share. Zal dit ook net zo goed werken op de Shield Pro?

[ Voor 24% gewijzigd door 330d op 27-08-2021 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 13:58

aspellinside

Out Of Control

330d schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:28:
Ik heb een hdd via usb aangesloten op mijn Asus router, 4k contents stream ik probleemloos naar de pc via SMB share. Zal dit ook net zo goed werken op de Shield Pro?
Lijkt me wel. Ziet de Shield de gedeelde map van de hdd?

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
aspellinside schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:43:
[...]

Lijkt me wel. Ziet de Shield de gedeelde map van de hdd?
Ik heb de Shield nog niet anders had ik m al gelijk uitgeprobeerd ;)
Ik wil dus eerst uitzoeken of dit werkt voordat ik hem aanschaft. Met de pc gaat het wel, alleen heb ik een zwakker intel nuc beneden op de tv aangesloten, die kan geen 4k aan. Mijn werkpc wel en die streamt probleemloos van de netwerkusbschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
330d schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:28:
"1 Gbps the everything!!!111oneoneone" dus JA, dat gaat wel werken dan! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside

aspellinside

Out Of Control

330d schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:02:
[...]

Ik heb de Shield nog niet anders had ik m al gelijk uitgeprobeerd ;)
Ik wil dus eerst uitzoeken of dit werkt voordat ik hem aanschaft. Met de pc gaat het wel, alleen heb ik een zwakker intel nuc beneden op de tv aangesloten, die kan geen 4k aan. Mijn werkpc wel en die streamt probleemloos van de netwerkusbschijf.
Ah! Wellicht vergelijkbaar, ik stream 4K HDR probleemloos vanaf een USB harddisk aangesloten op een NAS.

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
aspellinside schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:52:
[...]

Ah! Wellicht vergelijkbaar, ik stream 4K HDR probleemloos vanaf een USB harddisk aangesloten op een NAS.
Zeker vergelijkbaar, maar niet via samba share neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 23:22

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Staat er een update voor de Shield klaar of zo die per se uitgevoerd moet worden?

Ik zit lekker naar de F1 kwalificatie te kijken (via de Ziggo Next) en springt de hele tijd de Shield aan zonder dat ik wat doe, wat uiteraard hoogst irritant is.

Nu de stekker er maar even uit getrokken....

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:55

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

330d schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:47:
[...]

Ik in ieder geval wel. USB disk op NAS, Shield speelt met gemak spul af over samba. Gebruik zelf Kodi.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Er komt geen Android 10 voor de NVIDIA Shield.

https://9to5google.com/20...eld-tv-android-10-update/

Jammer want wou juist de feature die versie 10 brengt met Google Stadia in 5.1. Maar klaag niet hoor. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
polopolo150 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:41:
Er komt geen Android 10 voor de NVIDIA Shield.

https://9to5google.com/20...eld-tv-android-10-update/

Jammer want wou juist de feature die versie 10 brengt met Google Stadia in 5.1. Maar klaag niet hoor. :)
Te weinig vernieuwing en gaan versie 11 of 12 wel brengen, dacht te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside

aspellinside

Out Of Control

330d schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:47:
[...]

Jawel. Via Plex in mijn geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
polopolo150 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:41:
Dat lijkt mij een kunstmatige beperking, gezien andere streamingdiensten het wel lukt om 5.1 geluid te gebruiken.

Het enige interessante voor mij dat een nieuwe Android TV versie kan brengen is officieel ondersteunde automatische schakeling van refresh rate. Verder zie/gebruik ik Android TV zelf te weinig bij gebruik van de Shield TV om mij te bekommeren om het versienummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Dat komt ook in Android 12 als het goed is. Zowel automatisch and manueel instellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Stormtrooper schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 18:32:
[...]

Ik in ieder geval wel. USB disk op NAS, Shield speelt met gemak spul af over samba. Gebruik zelf Kodi.
aspellinside schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 23:24:
[...]

Jawel. Via Plex in mijn geval.
Waarom zal je via kodi of plex moeten streamen? Ben niet bekend met beide systemen. Heb gewoon een externe hdbay met paar hdds in ntfs format die via usb is aangesloten op de router en deze ingestels op samba share. Werkt momenteel perfect streamen via pc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
330d schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 07:34:
Waarom zal je via kodi of plex moeten streamen? Ben niet bekend met beide systemen. Heb gewoon een externe hdbay met paar hdds in ntfs format die via usb is aangesloten op de router en deze ingestels op samba share. Werkt momenteel perfect streamen via pc.
Hoe ga jij iets afspelen over een netwerk als je daarvoor geen software (op de Shield TV) hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:55

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Nevermind, ik moet eerst lezen.... :X

[ Voor 87% gewijzigd door Stormtrooper op 29-08-2021 12:36 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 330d
The Zep Man schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:20:
[...]
Hoe ga jij iets afspelen over een netwerk als je daarvoor geen software (op de Shield TV) hebt?
Oh, dat wist ik niet. Dacht dar die ingebouwde speler had zoals mede8er bijv.
Maar vlc en/of file browser zal ook een optie zijn toch. Zal maar even in kodi en plex induiken.
Pagina: 1 ... 104 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.