Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Hoi nog ff over de Shield,The Zep Man schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:55:
[...]
De afstandsbediening kan een factory reset gegeven worden. Als dat niet werkt, dan kan je hem altijd nog vervangen (met een officiële of een ander).
Heb tot nu toe geen last meer gehad en zet hem nu met de "Sleep now" functie uit en hij blijft nu ook uit (standby) alleen begrijp ik dan wel weer niet wat en waarom de aan/uit knop voor moet dienen, als ik die namelijk gebruik heb ik dus dat probleem van iederekeer aangaan.
Maar goed voorlopig die SleepNow optie maar gebruiken. Zo wilde je dit toch nog even melden om dit fenomeen af te sluiten.
Groet ...
Voor mij is het vooral voor het mooie plaatje.330d schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:55:
[...]
Oh, dat wist ik niet. Dacht dar die ingebouwde speler had zoals mede8er bijv.
Maar vlc en/of file browser zal ook een optie zijn toch. Zal maar even in kodi en plex induiken.
/f/image/ZL7qiD6zri6mSyCoPPet1C2A.png?f=fotoalbum_large)
Als je dat niet interesseert voldoet VLC prima.
LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro
Gaat mij vooral om gemak en ondersteuning voor dolby atmos, 4k etc, heb veel contents op de netwerkschijf de rest wat kodi kan interesseert me niet echt nee. Zolang ik met de shield kan browsen in de netwerkschijf en afspelen vind ik het prima. Maar ik zal even induiken in kodi.aspellinside schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:41:
[...]
Voor mij is het vooral voor het mooie plaatje.
[Afbeelding]
En hoe komt die content op de schijf? Kun je net zo goed meteen Kodi gebruiken330d schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:56:
[...]
Gaat mij vooral om gemak en ondersteuning voor dolby atmos, 4k etc, heb veel contents op de netwerkschijf de rest wat kodi kan interesseert me niet echt nee. Zolang ik met de shield kan browsen in de netwerkschijf en afspelen vind ik het prima. Maar ik zal even induiken in kodi.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Dat is raar, want Kodi downloadt niks!HereIsTom schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:54:
En hoe komt die content op de schijf? Kun je net zo goed meteen Kodi gebruiken
Daar heb je andere tools voor die je op je (DIY) NAS draait of een leuk DIY VM Bakkie
Daarnaast gebruik ik Kodi op non-Shield TV apparaten vooral voor één ding : Fijne MCE Remote bediening!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Was het maar waar

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Voordat iemand op het idee komt om hier met z.g. oplossingen aan te gaan komen, wat onderaan dit topic staat als waarschuwing; Grote Kodi topic - deel XVIPierre schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:20:
[...]
Was het maar waardat ik dat in Kodi voor elkaar kon krijgen.
...geldt natuurlijk niet enkel voor dat topic
Testing, one, two ...
No worrieshardware-lover schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:26:
[...]
Voordat iemand op het idee komt om hier met z.g. oplossingen aan te gaan komen, wat onderaan dit topic staat als waarschuwing; Grote Kodi topic - deel XVI
...geldt natuurlijk niet enkel voor dat topic
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Is de stick niet toerijkend of zal een ssd een betere keus zijn om de interne storage uit te breiden?
Heb je deze stap gedaan?r3mi3 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 22:03:
Ik heb de shield Pro nu al twee maanden en bevalt zeer goed! Het meeste gebruik ik kodi met smb shares voor films en series. Laatst heb ik geprobeerd om het interne storage uit te breiden met een usb (merk sandisk 32gb nieuw) stick. Alle apps werden daarop geïnstalleerd, dat zag er goed uit. Twee keer op één dag daarna kreeg ik vastlopers, de shield reboote zichzelf, na idle te zijn.
Is de stick niet toerijkend of zal een ssd een betere keus zijn om de interne storage uit te breiden?
To format your storage device for “device storage”, select Settings > Device Preferences > Storage > [Storage device] > Set up as device storage. This will format and encrypt your storage device.
Ik heb er ook een 32GB Sandisk stick in gehad, die was binnen een maand stuk, dat ding werd bloedheet. Nu heb ik er al een tijdje een 64GB SSD achter hangen en daar tot nu toe nog geen problemen mee.r3mi3 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 22:03:
Ik heb de shield Pro nu al twee maanden en bevalt zeer goed! Het meeste gebruik ik kodi met smb shares voor films en series. Laatst heb ik geprobeerd om het interne storage uit te breiden met een usb (merk sandisk 32gb nieuw) stick. Alle apps werden daarop geïnstalleerd, dat zag er goed uit. Twee keer op één dag daarna kreeg ik vastlopers, de shield reboote zichzelf, na idle te zijn.
Helemaal vergeten maar idd een USB stick wordt bloedheet, heb er ook al 1 gesloopt daarmee.renem schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 00:11:
[...]
Ik heb er ook een 32GB Sandisk stick in gehad, die was binnen een maand stuk, dat ding werd bloedheet. Nu heb ik er al een tijdje een 64GB SSD achter hangen en daar tot nu toe nog geen problemen mee.
Bedankt voor alle suggesties. De usb stick werd bij mij ook te heet. Zal kijken voor een SSD. Toprenem schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 00:11:
[...]
Ik heb er ook een 32GB Sandisk stick in gehad, die was binnen een maand stuk, dat ding werd bloedheet. Nu heb ik er al een tijdje een 64GB SSD achter hangen en daar tot nu toe nog geen problemen mee.
Wacht eens, ik heb even gegoogled, als VLC of mxplayer prima kan streamen (kan op mijn telefoon ook), als deze apps beschikbaar zijn op mijn smarttv (ik heb een samsung tv besteld die komt helaas over paar weken pas) is de shield niet een beetje overbodig voor mijn gebruik. Netflixen kan ook via de tv en heb met gezocht kan prima dolby atmos "passthroughen"aspellinside schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:41:
[...]
Voor mij is het vooral voor het mooie plaatje.
Als jij in eerste instantie hier al had gedeeld dat je een nieuwe TV in gebruik zou gaan nemen dan had je waarschijnlijk ook een advies gekregen om eerst eens te bekijken wat daar de mogelijkheden mee zouden zijn330d schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:20:
[...]
Wacht eens, ik heb even gegoogled, als VLC of mxplayer prima kan streamen (kan op mijn telefoon ook), als deze apps beschikbaar zijn op mijn smarttv (ik heb een samsung tv besteld die komt helaas over paar weken pas) is de shield niet een beetje overbodig voor mijn gebruik. Netflixen kan ook via de tv en heb met gezocht kan prima dolby atmos "passthroughen"
Testing, one, two ...
Heb er niet aangedacht. Dacht dat het niet lukte, mijn laatste tv is een panasonic plasma die ondertussen ook al 8, 9 jaar oud is.hardware-lover schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:20:
[...]
Als jij in eerste instantie hier al had gedeeld dat je een nieuwe TV in gebruik zou gaan nemen dan had je waarschijnlijk ook een advies gekregen om eerst eens te bekijken wat daar de mogelijkheden mee zouden zijn
Maar bedankt, ik zal in de samsung tv topic verder de mensen lastigvallen
Wat je dan merkt is; dat tv toch niet alles kan. Soms ondertitel, soms geluid.330d schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:20:
[...]
Wacht eens, ik heb even gegoogled, als VLC of mxplayer prima kan streamen (kan op mijn telefoon ook), als deze apps beschikbaar zijn op mijn smarttv (ik heb een samsung tv besteld die komt helaas over paar weken pas) is de shield niet een beetje overbodig voor mijn gebruik. Netflixen kan ook via de tv en heb met gezocht kan prima dolby atmos "passthroughen"
Samsung heeft eigen zijn eigen OS.
En denk niet dan VLC of mxplayer op je Samsung tv als app beschikbaar is.
En Film streamen via telefoon???
Doe maar een mediaplayer dan
Voor streaming, zoals netflix en de rest, is tv wel genoeg ja. Dan heb je extra mediaplayer niet nodig.
[ Voor 6% gewijzigd door mucuracat op 01-09-2021 15:35 ]
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
330d schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:24:
Dacht dat het niet lukte, mijn laatste tv is een panasonic plasma die ondertussen ook al 8, 9 jaar oud is.
Maar bedankt, ik zal in de samsung tv topic verder de mensen lastigvallen
Van een Plasma TV naar een LCD TV dus
DE HORROR!!!
Gecondoleerd met de Downgrade...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Mx player en vlc had ik geprobeerd, maar werken niet echt lekker. Uiteindelijk toch maar kodi gedownload en het werkt fantastisch, had ecjt niet verwacht dat het zo makkelijk werkt. Waarom klooien met andere apps. Alleen jammer geen ondersteuning voor (unicode/uft8?) Heb een boel films met chinese bestandsnamen die nu hokjes zijn.
Moet verder nog even mee stoeien qua settings enzo.
Ook super dat alles aangaat als ik de shield aanzet (soundbar en tv gelijk).
Nu wachten op de nieuwe tv.
@nero355 valt wel mee hoop ik. Het is een 11jaar oude LG, die haalt het niet bij de huidige tvs, al heb ik slechts een Middenmoot qled besteld.
Mijn panasonic (vt30)daarentegen durft ik niet 123 te zeggen 😁
[ Voor 5% gewijzigd door 330d op 08-09-2021 20:55 ]
How do I get Chinese characters on Kodi?330d schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:53:
[knip]Alleen jammer geen ondersteuning voor (unicode/uft8?) Heb een boel films met chinese bestandsnamen die nu hokjes zijn. Moet verder nog even mee stoeien qua settings enzo.
[knip]
Display Chinese characters correctly on Kodi
- Switch on your TV, and goto Kodi home screen.
- Change fonts: Goto Kodi home screen. Select menu: System | Interface settings. Select: Skin. Select: Fonts. Select: Arial based.
Dit werkt, net even voor je getest
Testing, one, two ...
Dat is door HDMI CEC. Iets wat al sinds HDMI 1.0 bestaat en sinds HDMI 1.3 redelijk standaard geïmplementeerd werd. Je hebt een functie van 15 jaar oud ontdekt330d schreef op woensdag 8 september 2021 @ 20:53:
Ook super dat alles aangaat als ik de shield aanzet (soundbar en tv gelijk).
Nu wachten op de nieuwe tv.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Hahaha, ik zei al heb redelijk oude toestellen thuis. Heb naast de ziggobox alleen de pc en switch aangesloten.FeaR schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:50:
[...]
Dat is door HDMI CEC. Iets wat al sinds HDMI 1.0 bestaat en sinds HDMI 1.3 redelijk standaard geïmplementeerd werd. Je hebt een functie van 15 jaar oud ontdekt
Ik heb sinds het nieuws dat de Shield reclames zou gaan vertonen op het homescreen gelijk alle automatische updates uitgezet (voor zowel de Shield firmware als geïnstalleerde apps). Dit met het idee dat ik zelf kan bepalen wat ik update, en ook met het idee dat de Shield nu perfect doet wat die moet doen en ik hem het liefst zo wil houden.
Ondertussen staat de nieuwe interface al een tijdje klaar om gedownload te worden, dit zijn de volgende apps:
- Android TV Home (2-7-2021)
- Android TV Core Services (25-7-2021)
- TV Setup (1-8-2021)
Als ik deze installeer is er waarschijnlijk geen (makkelijke) weg meer terug. Zijn er significante voordelen t.o.v. mijn huidige setup om het toch te installeren? Of kan ik de boel (voorlopig althans) beter zo laten voor wat het is: heeft er bijvoorbeeld iemand spijt of nadelige gevolgen ondervonden van deze updates? Alvast bedankt voor het antwoord
Ik heb geen enkele verandering gemerkt.Davith78 schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:27:
Hallo mede Shield-gebruikers, ik zag mijn vraag volgens mij niet in de TS staan dus ik stel hem daarom hier:
Ik heb sinds het nieuws dat de Shield reclames zou gaan vertonen op het homescreen gelijk alle automatische updates uitgezet (voor zowel de Shield firmware als geïnstalleerde apps). Dit met het idee dat ik zelf kan bepalen wat ik update, en ook met het idee dat de Shield nu perfect doet wat die moet doen en ik hem het liefst zo wil houden.
Ondertussen staat de nieuwe interface al een tijdje klaar om gedownload te worden, dit zijn de volgende apps:
- TV Setup (1-8-2021)
Als ik deze installeer is er waarschijnlijk geen (makkelijke) weg meer terug. Zijn er significante voordelen t.o.v. mijn huidige setup om het toch te installeren? Of kan ik de boel (voorlopig althans) beter zo laten voor wat het is: heeft er bijvoorbeeld iemand spijt of nadelige gevolgen ondervonden van deze updates? Alvast bedankt voor het antwoord
Wat je daar hebt opgesomd werd voorheen ook al regelmatig van updates voorzien, dus het is niet gezegd dat je nu iets "voorkomen" hebt door die updates niet uit te voeren. Het is namelijk niet zo dat veranderingen, door Google aangepast, ook direct zichtbaar zullen zijn. Google draait per regio aan wat knoppen en al gelang daarvan krijg je wel of niet het e.e.a. voorgeschoteld.Davith78 schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:27:
Hallo mede Shield-gebruikers, ik zag mijn vraag volgens mij niet in de TS staan dus ik stel hem daarom hier:
- TV Setup (1-8-2021)
Neem als voorbeeld de recent uitgebrachte ChromeCast met Google TV, wij krijgen hier een heel ander startscherm onder ogen dan degenen die deze gebruiken in de landen waar deze stick officieel is uitgekomen.
Nederland is mogelijk helemaal niet interessant genoeg voor Google
Afijn, wat @Jazco2nd al zegt, op dit moment merk je er nog helemaal niets van. Die updates zijn ook voor andere Android TV apparaten uitgekomen, ook daar is niets te merken van wat er nu daadwerkelijk gewijzigd is aan die systeem apps.
Testing, one, two ...
Maar voor zover ik het heb gezien valt het allemaal wel mee met de reclames, ik zit zelf misschien één seconde in het hoofdmenu en klik dan door naar de gewenste app.
LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro
Hou wel rekening met dat de nieuwe tv`s van Samsung en LG geen DTS(-HD) ondersteuning meer hebben, ook niet pass-through. Als dat belangrijk voor je is dan zit alsnog aan een externe mediaspeler vast.330d schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:20:
[...]
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
DTS is dus aan het verliezen? LG en nu ook Samsung zonder dts?arbraxas schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:16:
[...]
Hou wel rekening met dat de nieuwe tv`s van Samsung en LG geen DTS(-HD) ondersteuning meer hebben, ook niet pass-through. Als dat belangrijk voor je is dan zit alsnog aan een externe mediaspeler vast.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Sinds de LG OLED 2019 Serie (dus de C9 en G9 en zo) zit er alleen nog Dolby support in hun TV's omdat de streamingdiensten dat eigenlijk ook alleen nog maar doen via een DD+ signaal!mucuracat schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:26:
DTS is dus aan het verliezen? LG en nu ook Samsung zonder dts?

Wat betreft Samsung TV's geen idee, want LCD troep!
Verder trouwens eigenlijk ook niet interessant, want beide merken gebruiken geen Android TV wat dus ook gelijk betekent dat je geen Kodi hebt en daarom heb ik nog eerder dan dat ik de TV kocht een Shield TV 2017 gekocht destijds!
Yup, I know daarom uiteindelijk toch de shield gekocht. Deze heb ik op de samsung soundbar aangesloten, vreemd genoeg ondersteunt die wel dts(-x).arbraxas schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:16:
[...]
Hou wel rekening met dat de nieuwe tv`s van Samsung en LG geen DTS(-HD) ondersteuning meer hebben, ook niet pass-through. Als dat belangrijk voor je is dan zit alsnog aan een externe mediaspeler vast.
Er is ook nog geen verandering. Het lijkt er voorlopig op dat Google dit voor bepaalde landen, zoals Nederland, niet doorvoert. Zodra dat wel gebeurt, zullen er snel genoeg methodes bedacht worden om dit ongedaan te maken/teniet te doen (zoals alternatieve dashboards).Jazco2nd schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:00:
Ik heb geen enkele verandering gemerkt.
Zou het komen omdat ik een wat oudere kabel gebruik tussen de Shield en mijn Samsung Q90R, de film is trouwens een Hevc mkv BlueRay rip.
Dat lijkt ook het enige te zijn wat het gekke ding kan : https://www.samsung.com/n...ndbar-hw-q90r-hw-q90r-xn/Pierre schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:18:
Gisteravond een film gekeken alleen na een minuten viel het geluid weg, het geluidssignaal is TrueHD. Ik heb ook Dts-HD geprobeerd dat viel ook uit, alleen Dolby Digital 5.1 werkt goed.
Typisch Samsung : Hoop marketing gebl44t en weinig daadwerkelijke kwaliteit!

18 Gbps vs. 48 Gbps zou kunnen, maar als de apparaten die je ermee verbindt het niet kunnen dan maakt dat ook niet zoveel uit...Zou het komen omdat ik een wat oudere kabel gebruik tussen de Shield en mijn Samsung Q90R, de film is trouwens een Hevc mkv BlueRay rip.
Voor dit geld : pricewatch: Samsung HW-Q90R
Had je een veel leukere surround set kunnen kopen!
Dolby Digital+ met Atmos... Dit is de 'perfecte' sound bar als je enkel van standaard streaming services gebruik maakt, want meer zal die niet doen. Voor die prijs is het gebrek aan ondersteunde geluidsformaten inderdaad kwalitatief uitermate teleurstellend.nero355 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 23:49:
Dat lijkt ook het enige te zijn wat het gekke ding kan : https://www.samsung.com/n...ndbar-hw-q90r-hw-q90r-xn/
[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 17-09-2021 08:45 ]
De Shield heeft een ingebouwde chromecast.Evertt schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:42:
Is het mogelijk om Chrome cast te koppelen aan de Shield? Om toch YouTube in HDR te kijken.
Nee. De Shield TV heeft geen HDMI input. Je kan wel die Chromecast direct op je TV/aan een receiver hangen.Evertt schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:42:
Is het mogelijk om Chrome cast te koppelen aan de Shield? Om toch YouTube in HDR te kijken.
Heb ook een Samsung Q90R, en dit probleem herken ik niet zo.Pierre schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:18:
Gisteravond een film gekeken alleen na een minuten viel het geluid weg, het geluidssignaal is TrueHD. Ik heb ook Dts-HD geprobeerd dat viel ook uit, alleen Dolby Digital 5.1 werkt goed.
Zou het komen omdat ik een wat oudere kabel gebruik tussen de Shield en mijn Samsung Q90R, de film is trouwens een Hevc mkv BlueRay rip.
Bij mij werkt passthrough voor TrueHD & DTS-HD,
dit wordt ook gewoon ondersteund, ondanks wat anderen hier suggereren
Wat voor formaten zie je bij de geavanceerde geluidsinstellingen > "indelingen selecteren" op je Shield?
Bij mij zijn dat:
- Dolby Atmos
- AC3 (Dolby Digital)
- E-AC3 (Dolby Digital Plus/DD+)
- DTS
- DTS-HD
- Dolby TrueHD
Als je twijfelt aan je bron bestand, probeer het dan eens met een demo file:
https://thedigitaltheater.com/dolby-trailers/
[ Voor 10% gewijzigd door Kylrad op 18-09-2021 00:59 ]
Eerste file die ik test gaat mis met het geluid. Heb betreft een HVC1 file met Dolby Vision en Dolby Atmos. De media player van mijn TV ziet gewoon meer kanaals geluid maar Kodi ziet het als een 2.0 stream. pass through met alle vinkjes staat uiteraard aan.
Iemand een idee, zie ik wat over het hoofd?
Nevermind...sync audio per ongeluk aan gezet...en dan doet pass through het niet.
[ Voor 10% gewijzigd door westergas op 21-09-2021 20:44 ]
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Zonder aan te geven wat je hebt aangesloten op de Shield TV (USB, HDMI-CEC ingeschakeld, Bluetooth, ...) kan hier geen zinnig antwoord op gegeven worden.330d schreef op woensdag 22 september 2021 @ 06:49:
Ik merk dat mijn shield pro af en toe aangaat (groenlampje brand). Echt raar, heb niet per ongeluk de afstandsbediening aangeraakt of zo. Waarom is er geen "hard" power off? Moet toch maar een aanuit schakelaar tussenzetten.
Dat vind ik een hele goede vraag!330d schreef op woensdag 22 september 2021 @ 06:49:
Waarom is er geen "hard" power off?
Samen met de Infrarood ontvanger van de 2015 Pro had dat best wel gewoon standaard erop mogen zitten!
Zoiets : https://microchip.lk/prod...-off-black-plastic-2-pin/
En dan horizontaal geplaatst aan de achterkant zoals op heel veel andere apparaten het geval is
Kan je niet iets aanpassen via de website van Netflix? Weet het niet zeker trouwens.westergas schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:21:
Ik heb nu dus DV in Netflix. leuk, maar lasogen van de ondertitels. Iemand een truukje om dat aan te passen? In de app op mijn TV is dat allemaal in te stellen maar de Shield app is een beetje het achterlijke neefje volgens mij qua instellingen.
Elk 2015 model had een infraroodontvanger. En aan elk ander model kan je het zo toevoegen. Verder is elk modern apparaat dat zichzelf kan inschakelen via infrarood nooit echt 'uit'.nero355 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:06:
[...]
Dat vind ik een hele goede vraag!
Samen met de Infrarood ontvanger van de 2015 Pro had dat best wel gewoon standaard erop mogen zitten!
Alstu:Zoiets : https://microchip.lk/prod...-off-black-plastic-2-pin/
En dan horizontaal geplaatst aan de achterkant zoals op heel veel andere apparaten het geval is

Op het geval wat ik vandaag retour heb gestuurd zat er wel eentje op aan de achterzijde (Android TV Strong LEAP-S1).nero355 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:06:
Dat vind ik een hele goede vraag!
Zoiets : https://microchip.lk/prod...-off-black-plastic-2-pin/
:fill(white):strip_exif()/f/image/th7DhF4pmQbBXO3IVzBnHNck.png?f=user_large)
Dan moet zo'n apparaat wel binnen handbereik staan wil je er gemakkelijk bij kunnen komen. Dan liever nog een "slim" stopcontact, hoef je de ligbank tenminste niet uit voor uit-/aanzetten
Testing, one, two ...
Ik heb zo'n kaku van de Aldi, werkt via infrarood.hardware-lover schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:13:
[...]
Op het geval wat ik vandaag retour heb gestuurd zat er wel eentje op aan de achterzijde (Android TV Strong LEAP-S1).
[Afbeelding]
Dan moet zo'n apparaat wel binnen handbereik staan wil je er gemakkelijk bij kunnen komen. Dan liever nog een "slim" stopcontact, hoef je de ligbank tenminste niet uit voor uit-/aanzetten
Het zal wel iets verbruiken maar was niet meetbaar.
Heel handig.
Hmm...The Zep Man schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:36:
Elk 2015 model had een infraroodontvanger.
Ik zou zweren dat ik destijds om die reden naar een 2015 Pro op zoek ben geweest
Flirc is toch weer een stukje third party hardware...En aan elk ander model kan je het zo toevoegen.
Klopt, maar IMHO ben je dan wel meer in controle zeg maarVerder is elk modern apparaat dat zichzelf kan inschakelen via infrarood nooit echt 'uit'.
LOL!Alstu:
[Afbeelding]

Nee, liever niet!
Ook goed!hardware-lover schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:13:
Op het geval wat ik vandaag retour heb gestuurd zat er wel eentje op aan de achterzijde (Android TV Strong LEAP-S1).
[Afbeelding]
Dat is veel te hip voor een ouderwetse vent zoals ikbanaliteit schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:04:
Ik gebruik zelf een Philips hue smart plug. Deze gaat met de meeste anderen lampen 's nachts uit.
Zie daar de reden dat ik HDR materiaal eigenlijk totaal niet leuk vind en SDR ook wel prima vind!westergas schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:21:
Ik heb nu dus DV in Netflix. leuk, maar lasogen van de ondertitels. Iemand een truukje om dat aan te passen? In de app op mijn TV is dat allemaal in te stellen maar de Shield app is een beetje het achterlijke neefje volgens mij qua instellingen.
Het enig verschil tussen de 2015 modellen was de meegeleverde opslag. Het gewone 2017 model was de eerste kleinere variant, en de 2017 Pro was gelijk aan de 2015 Pro.nero355 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:57:
[...]
Hmm...
Ik zou zweren dat ik destijds om die reden naar een 2015 Pro op zoek ben geweest
Er zijn weinig alternatieven om nieuwere Shield TV's met infrarood te bedienen.Flirc is toch weer een stukje third party hardware...
Zoals @Pierre aangeeft kun je via een webbrowser inloggen en per gebruiker wat beperkte aanpassingen doen voor oa. de ondertitels.westergas schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:21:
Na het aanpassen van tekst formaat, type, kleur etc, zul je even moeten wisselen van profiel danwel uitloggen om te zien wat het (vaak teleurstellend) resultaat is.
Ik heb het zelf opgegeven nadat ik een combinatie font/stijl niet te verschrikkelijk vond op formaat 'M'. (probeer vooral ook de 'L' en 'S'
Een achtergrondje is ook mogelijk maar volgens mij niet in te stellen op transperantie.
Succes.
Naaaaaa, dat hoeft niet perse zo te zijn. Je bent er iig zelden te oud voor (hoop ik) 😉 Ik ben nog jong van geest, maar verder houdt het ook wel op 😏nero355 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:57:
[knip]
Dat is veel te hip voor een ouderwetse vent zoals ik
[knip]
Testing, one, two ...
Inloggen op de website van Netflix en dan naar Account gaan. Onderaan deze pagina kun je per profiel de weergave van de ondertitels aanpassen.westergas schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:21:
Als je op het vierkantje naast "Lettertype" klikt kun je de kleur aanpassen, maar ook de optie "Semitransparant". De ondertitels worden dan een stuk minder fel.
Verder heb ik als lettertype "Blokkeren", schaduw op "Uniform", tekstgrootte op "Normaal" en achtergrond en venster beide op " Geen".
Via de browser de subs aanpassen werkt prima. Valt wel op hoe veel helderder de Dolby Vision weergave is op de Shield in vergelijk met de ingebouwde app op mijn TV. Witte subs was nooit een probleem maar is nu veel te vel. En mijn TV (Philips 65OLED745) staat niet eens bekend als een toestel met een extreem hoge piek helderheid. Semi transparant in de kleur geel is echt veel beter.
Kan via je account-instellingen (per profiel):westergas schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:21:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EqRWsqWVjZFkXvKJIX5UHNq6.jpg?f=user_large)
Ahh! Dat was hem!The Zep Man schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:41:
Het enig verschil tussen de 2015 modellen was de meegeleverde opslag. Het gewone 2017 model was de eerste kleinere variant, en de 2017 Pro was gelijk aan de 2015 Pro.
Ik was toen op zoek naar de 2017 Pro want stiekem een 2015 Pro met een nieuwe label erop inderdaad!
I knowEr zijn weinig alternatieven om nieuwere Shield TV's met infrarood te bedienen.
Laat ik het anders zeggen : Ik vind dat gewoon drie keer niks!hardware-lover schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:10:
Naaaaaa, dat hoeft niet perse zo te zijn. Je bent er iig zelden te oud voor (hoop ik)Ik ben nog jong van geest, maar verder houdt het ook wel op
Je weet dat OLED en de kleur Geel niet bepaald vriendjes zijn qua "inbrandgevaar"westergas schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:15:
Via de browser de subs aanpassen werkt prima. Valt wel op hoe veel helderder de Dolby Vision weergave is op de Shield in vergelijk met de ingebouwde app op mijn TV. Witte subs was nooit een probleem maar is nu veel te vel. En mijn TV (Philips 65OLED745) staat niet eens bekend als een toestel met een extreem hoge piek helderheid. Semi transparant in de kleur geel is echt veel beter.
Ik zou dat geel lekker weglaten en alleen transparant gebruiken
Disclaimer : Dit zegt men in het LG OLED Topic en heel eerlijk gezegd vind ik dat daar veel te vaak over van alles en nog wat wordt overdreven en allerlei onzin gepost, maar het is wel iets om rekening mee te houden!
Heb ik een paar keer gehad, volgens mij wel eens na een firmware update. Niet vaak genoeg om mij er druk over te maken. Volgens mij is het nu zoveel maanden niet meer voorgekomen.banaliteit schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:56:
Mijn Nvidia Shield Pro 2019 vroeg opeens of Dolby Vision aan mocht. Ik dacht dat dit altijd al aan stond. Weet iemand hier meer over?
[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 23-09-2021 16:07 ]
Ik heb m via de soundbar aangesloten en hdmi-cec aan ja. Kennelijk ligt het aan mijn tv. Ik heb de grote plasma verkocht die overigens geen problemen mee had. Shield aan tv en soundbar beide gelijk aan.The Zep Man schreef op woensdag 22 september 2021 @ 07:27:
[...]
Zonder aan te geven wat je hebt aangesloten op de Shield TV (USB, HDMI-CEC ingeschakeld, Bluetooth, ...) kan hier geen zinnig antwoord op gegeven worden.
Nu heb ik tijdelijk een 32" totdat de nieuwe tv komt. Viel me vd week op dat tv en soundbar niet reageren.
:strip_exif()/f/image/GahvJDyPEg48FaVLkrgVHTcW.jpg?f=fotoalbum_large)
4K actiescènes hapert hij nu altijd en soms zelfs als er helemaal geen actie is en weinig bewegend beeld gaat het niet soepel. Aan mijn bekabeld netwerk is niets veranderd, ik haal met gemak >120MB/s.
Vaak lukt het om de film te stoppen en de ShieldTV te restarten. Daarna speelt de film een poosje soepel. Ook actiescènes.
Maar soms lukt het niet en moet ik stroom van de ShieldTV afhalen.
Bizar is dat ik hem eigenlijk veel te heet vind. Het is nog nét vast te houden met je blote hand.
Hebben anderen hier ook last van? Er zit een fan in en die draait. Dat weet ik.
Ik overweeg daarom maar gewoon een Pro te gaan kopen. Die is groter en blijft misschien koeler..
Maar de hoofdredenen dat ik een ShieldTV kocht was ook voor GeForceNow. Maar dat gamen is een grap. Het is veel te moeilijk om een spel te vinden, uit te zoeken wat je er allemaal voor moet aanschaffen en dan eindelijk te gamen. Na ruim 2 jaar heb ik alleen eerste jaar de Free games gespeeld die niet meer bestaan en zelfs tegen betaling niet meer beschikbaar zijn.
2e reden was de sublieme upscaling. Maar ik kan genoegen nemen met de upscaling van mijn receiver.
Maar is dat voldoende om bijna 200 voor een Pro te betalen.. ik twijfel daarover..
Het één heeft waarschijnlijk te maken met het ander.Jazco2nd schreef op donderdag 23 september 2021 @ 22:44:
Mijn ShieldTV 2019 (tube) lijkt te sterven.
4K actiescènes hapert hij nu altijd en soms zelfs als er helemaal geen actie is en weinig bewegend beeld gaat het niet soepel. Aan mijn bekabeld netwerk is niets veranderd, ik haal met gemak >120MB/s.
Vaak lukt het om de film te stoppen en de ShieldTV te restarten. Daarna speelt de film een poosje soepel. Ook actiescènes.
Maar soms lukt het niet en moet ik stroom van de ShieldTV afhalen.
Bizar is dat ik hem eigenlijk veel te heet vind. Het is nog nét vast te houden met je blote hand.
Heb je het topic doorgenomen?Hebben anderen hier ook last van?
Ik heb ervaring met de 2019 Pro en de 2017 (de voorganger). Koeling is geen probleem.Ik overweeg daarom maar gewoon een Pro te gaan kopen. Die is groter en blijft misschien koeler..
Ik wil geen gezeur van mijn mediaspelers. De 2019 Pro versie van de Shield TV is prijzig, maar het zo waard vanwege de goede ondersteuning en (i.i.g. in Nederland) geen ingebouwde reclame. Het enige dat mist is HDR ondersteuning van YouTube, maar dat staat niet echt op mijn wensenlijstje.Maar is dat voldoende om bijna 200 voor een Pro te betalen.. ik twijfel daarover..
Iemand enige idee wat het kan zijn?
Firewall staat ook uit mocht dat iets doen.
Desktop geforce now geïnstalleerd? En heb je geforce kaart in je pc?LunaTempesta schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:54:
Onlangs een shield tv pro aangeschaft. Nu probeer ik de gamestream functie en krijg ik constant error code 8033025a. Gelezen dat alle nvidia zooi keertje opnieuw installeren zou helpen maar na een uur aan 't rotzooien te zijn geweest met alle software op de pc doet die het nog steeds niet. Op de shield zelf ook de gamestream cache en app opnieuw erop gezet en een reboot gegeven.
Iemand enige idee wat het kan zijn?
Firewall staat ook uit mocht dat iets doen.
Ja en ja. Gtx 3070. Alle nvidia software met nieuwe stuurprogramma's is geïnstalleerd.mucuracat schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:49:
[...]
Desktop geforce now geïnstalleerd? En heb je geforce kaart in je pc?
Dit gelezen : https://www.reddit.com/r/..._cant_connect_to_desktop/LunaTempesta schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:17:
Ja en ja. Gtx 3070. Alle nvidia software met nieuwe stuurprogramma's is geïnstalleerd.
Lijkt te maken te hebben met de Nvidia Audio Device die wordt geïnstalleerd...?!
Verder zou het me niet verbazen als je in de tussentijd een of andere Windows Update hebt gehad die alles heeft gesloopt!

Succes met het fixen alvast!
Dit was idd hetgeen wat ik gevolgd had alleen geen suc6 bij had.nero355 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:56:
[...]
Dit gelezen : https://www.reddit.com/r/..._cant_connect_to_desktop/
Lijkt te maken te hebben met de Nvidia Audio Device die wordt geïnstalleerd...?!
Verder zou het me niet verbazen als je in de tussentijd een of andere Windows Update hebt gehad die alles heeft gesloopt!
Succes met het fixen alvast!
Ik zie bij andere linkjes dingen voorbij komen zoals Razer Software die een conflict heeft met die meuk en zo dus ik gok dat het ook voor Corsair/ASUS/Gigabyte/Roccat/Logitech/enz. ook geldt : Heb je onlangs daarin wat gewijzigd of nieuw gekochtLunaTempesta schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 17:21:
Dit was idd hetgeen wat ik gevolgd had alleen geen suc6 bij had.
Misschien andere software die iets met een Overlay doet of zo ??
Zomaar wat ideeën...
Momenteel is de error code weg, maar blijft hij oneiding op connecting staan zodra ik een game stream start.
Vanavond nog maar een keertje alle nvidia rommel opnieuw instaleren en kijken wat dat doet.
Er verschijnt dan in beeld dat de tv na x aantal min uitgaat als er geen activiteit is. Vervolgens moet ik weer mijn Sony TV afstandsbediening gebruiken want de Shield afstandsbediening wordt niet geregistreerd als activiteit.
Hier hetzelfde met logitech harmony.banaliteit schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:22:
Hebben jullie ook dat als je alleen de shield tv afstandsbediening gebruikt dat de tv standby gaat bij de ingestelde standby tijd?
Er verschijnt dan in beeld dat de tv na x aantal min uitgaat als er geen activiteit is. Vervolgens moet ik weer mijn Sony TV afstandsbediening gebruiken want de Shield afstandsbediening wordt niet geregistreerd als activiteit.
Kan ik alsnog die app gaan openen of de oude ab gaan zoeken

Ik heb nu een sneltoets van de nvidia shield afstandsbediening op Sony TV input gezet. Ik hoop dat het werkt tegen standby. Anders moet ik weer elke keer de tv afstandsbediening pakken. Heel vermoeiend.dragon2 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:04:
[...]
Hier hetzelfde met logitech harmony.
[ Voor 12% gewijzigd door banaliteit op 25-09-2021 13:40 ]
Nee, want die functie is gewoon uitgeschakeld, zoals het hoort.banaliteit schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:22:
Hebben jullie ook dat als je alleen de shield tv afstandsbediening gebruikt dat de tv standby gaat bij de ingestelde standby tijd?
Waarom configureer je niet één knop van je Harmony afstandsbediening in de activiteit van de Shield TV (bijvoorbeeld op het LCD scherm) op bijvoorbeeld de OK knop van de televisie?dragon2 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:04:
Hier hetzelfde met logitech harmony.
Mijn LG ziet volume up/down van de shield afstandsbediening als activiteit.banaliteit schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:22:
Nou dag verder maar nog geen suc6 gehad. Verschillende pogingen gemaakt en verschillende errors mbt connecting gehad. En nu zijn we weer terug bij de eerste errorLunaTempesta schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 08:28:
Antivirus bitdefender eraf gehaald om te zien of dat wat uitmaakt. Misschien wel deels.
Momenteel is de error code weg, maar blijft hij oneiding op connecting staan zodra ik een game stream start.
Vanavond nog maar een keertje alle nvidia rommel opnieuw instaleren en kijken wat dat doet.
Iemand hier ervaring met Moonlight? Ik lees dat veel dat gebruiken ipv de streaming service van Nvidia zelf omdat die ronduit bagger is.
Dat is niet specifiek voor de Shield TV, en daar kan je beter een eigen topic voor maken (nadat je het gebruikelijke hebt gedaan: zoeken of iemand anders die vraag al niet heeft gesteld, etc.).leskuh schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:11:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een mogelijkheid om de Ziggo Go Andriod TV app te gebruiken zonder een ziggo internet. Op dit forum lees ik van alles over een VPN maar zijn er hier mensen dit werkend hebben gekregen en een dummie kunnen uitleggen hoe dit te realiseren?
Moonlight is slechts een GameStream client. Je hebt nog steeds GeForce Experience nodig op de betreffende PC.LunaTempesta schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:15:
Iemand hier ervaring met Moonlight? Ik lees dat veel dat gebruiken ipv de streaming service van Nvidia zelf omdat die ronduit bagger is.
Ik heb het aan de praat met Moonlight op een standaard Windows 10 installatie zonder speciale dingen (gewoon Windows Defender, Windows Firewall... geen third-party crapware). Let op dat de firewall die je gebruikt niet in de weg moet zitten.
Als je GameStream alsnog niet aan de praat krijgt, dan kan je Steam Link proberen.
Mijn excuses ik was erbij vergeten te melden dat ik gebruik maak van de Nvidia Shield TV (2019) 8GB. Ik heb in dit forum gezocht, maar kan niet echt een oplossing vinden.The Zep Man schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:30:
[...]
Dat is niet specifiek voor de Shield TV, en daar kan je beter een eigen topic voor maken (nadat je het gebruikelijke hebt gedaan: zoeken of iemand anders die vraag al niet heeft gesteld, etc.).
Dan nog is het geen specifiek Shield issue. Maar dan nog, als je er binnen dit topic naar zoekt dan popt er toch een oplossing op (niet via VPN), mits je binnen het gebied blijft wat Ziggo als verzorgingsgebied ziet.leskuh schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:42:
Mijn excuses ik was erbij vergeten te melden dat ik gebruik maak van de Nvidia Shield TV (2019) 8GB. Ik heb in dit forum gezocht, maar kan niet echt een oplossing vinden.
Testing, one, two ...
Op de netflix portal kan je de kleur en transparantie van de ondertitels aanpassen. Niet in de app. Grijs is een minder felle optie.westergas schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:21:
Ik heb Moonlight voor de grap er even op gezet.The Zep Man schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:34:
[...]
Moonlight is slechts een GameStream client. Je hebt nog steeds GeForce Experience nodig op de betreffende PC.
Ik heb het aan de praat met Moonlight op een standaard Windows 10 installatie zonder speciale dingen (gewoon Windows Defender, Windows Firewall... geen third-party crapware). Let op dat de firewall die je gebruikt niet in de weg moet zitten.
Als je GameStream alsnog niet aan de praat krijgt, dan kan je Steam Link proberen.
Deze kwam initieel met error code 602. Maar dat gaf al meer information dan al die Nvidia zooi die ik kon vinden. Schijnbaar heeft het van doen met de Nvidia virtual audio device (Wave...). Dit is er van uit gaan dat het probleem bij Moonlight en Game stream hetzelfde is.
Gek genoeg heb ik hiervoor nog via Revo en compleet uninstall van alles nvidia gedaan inc directory wipes en wat er allemaal achter kon blijven. Ook dit hielp niet.
Nou was er in de Moonlight settings de optie om de game audio op de PC te laten spelen en gek genoeg met deze setting aan starten de games wel op. Dus ik ben toch benieuwd hoe ik heel die Nvidia audio problemen kan verhelpen zonder een gare omweg met de audio.
Maar dat is toch ook wat er werd gezegd in die link die ik eerder had gepost : Aan de slag met DDU in Safe Mode en zo om die Nvidia Audio zooi goed weg te krijgenLunaTempesta schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:49:
Nou was er in de Moonlight settings de optie om de game audio op de PC te laten spelen en gek genoeg met deze setting aan starten de games wel op.
Dus ik ben toch benieuwd hoe ik heel die Nvidia audio problemen kan verhelpen zonder een gare omweg met de audio.
Idd en ik gaf aan dit ook (inmiddels verschillende keren) gedaan te hebben.nero355 schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:25:
[...]
Maar dat is toch ook wat er werd gezegd in die link die ik eerder had gepost : Aan de slag met DDU in Safe Mode en zo om die Nvidia Audio zooi goed weg te krijgen
Begonnen met DDU in safe mode wat niks deed, uiteindelijk via Revo waar ook achtergebleven bestanden verwijderd worden alles eraf gehaalt. Maar dit alles heeft geen effect gehad, you tell me.
Ik herinner mij dat voor mij het geluid alleen werkte als een audio apparaat was aangesloten. Dit was vroeger aan mijn machine een oude headset op de Realtek geluidskaart van het moederbord. Wanneer dit niet was aangesloten werd er geen geluidsdoel herkend, en kon GameStream niet zijn werk doen.LunaTempesta schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:49:
Ik heb Moonlight voor de grap er even op gezet.
Deze kwam initieel met error code 602. Maar dat gaf al meer information dan al die Nvidia zooi die ik kon vinden. Schijnbaar heeft het van doen met de Nvidia virtual audio device (Wave...). Dit is er van uit gaan dat het probleem bij Moonlight en Game stream hetzelfde is.
Tegenwoordig gebruik ik een HDMI dongel. Die simuleert ook een aangesloten geluidsuitgang.
Mogelijk heeft dit niets met jouw probleem te maken, maar ik geef het hier aan omdat het niet altijd duidelijk is wat in een headless configuratie nodig is. Zo moet je ook een muis aangesloten hebben, anders toont Windows in het OS geen muisaanwijzer.
Klopt, is shield topic.leskuh schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:11:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een mogelijkheid om de Ziggo Go Andriod TV app te gebruiken zonder een ziggo internet. Op dit forum lees ik van alles over een VPN maar zijn er hier mensen dit werkend hebben gekregen en een dummie kunnen uitleggen hoe dit te realiseren?
Maar er is toch geen verschil of je vraagt hoe je ondertitel van Netflix aanpast of over ziggo app?
Antwoord:
Ziggo android tv app alleen te gebruiken Met ziggo netwerk. Met vpn kun je geen ziggo netwerk maken.
Punt.
mucuracat schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:01:
[...]
Klopt, is shield topic.
Maar er is toch geen verschil of je vraagt hoe je ondertitel van Netflix aanpast of over ziggo app?
Het kan als je een VPN-server installeert thuis op een router of raspberry pi, maar voor een dummie zou ik dat niet aanraden.leskuh schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:11:
Ziggo Go voor Android TV heeft trouwens een eigen topic, Ziggo Go op Android TV
Als je PiVPN (Zit zowel OpenVPN als WireGuard in!) gebruikt en zin hebt om wat nieuws te leren is het allemaal prima te doen voor een n00bie naar mijn mening!easyriider schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:46:
Het kan als je een VPN-server installeert thuis op een router of raspberry pi, maar voor een dummie zou ik dat niet aanraden.
Wat je ook kan doen :
- Installeer Raspberry Pi OS.
- Installeer WebMin.
- Installeer de WebMin OpenVPN module.
Deze zou alles moeten installeren wat je verder nodig hebt!
En met wat Click, Click, Click in de WebMin webGUI kan je makkelijk alles beheren daarna!
Dan maar een toetsenbord aangesloten, maar daar werkt de windows key niet om het startmenu te openen.. dus ik kan er niks mee.
Doe ik iets verkeerd of is parsec gewoon niet goed ondersteund op de shield 2019?
Enkel op het parsec login-scherm wat gewoon android is, maar dat werkt wel met de shield app. Daarna zou alles moeten werken wanneer je op je desktop zit.fjskmdl2 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:21:
ik heb parsec op mijn shield 2019 geinstalleerd, maar als ik verbind met de pc vanaf de shield, zie ik geen muiscursor . getest met officiele shield controller + ds4 controller.
Dan maar een toetsenbord aangesloten, maar daar werkt de windows key niet om het startmenu te openen.. dus ik kan er niks mee.
Doe ik iets verkeerd of is parsec gewoon niet goed ondersteund op de shield 2019?
Ik gebruik geen Parsec, maar weet dat Windows via bijvoorbeeld Nvidia GameStream geen cursor toont tenzij een muis is aangesloten. Hetzelfde als met dat geluid mogelijk niet werkt zonder aangesloten geluidsapparaat (wat ook een monitor met speakers of HDMI dummy kan zijn).fjskmdl2 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:21:
ik heb parsec op mijn shield 2019 geinstalleerd, maar als ik verbind met de pc vanaf de shield, zie ik geen muiscursor .
Video speelt probleemloos af, echter via Kodi op de Shield Pro 2017 geen geluid.
Is de audio een exotisch formaat dat de Shield niet kan afspelen?
Kan op de site van Nvdia daar niets over vinden.
Je geeft wat te weinig info. Hangt de Shield rechtstreeks of via een receiver aan je TV?surfing john schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:38:
Ik heb 3 video bestanden, Video formaat AVC, Audio is het formaat AAC LC.
Video speelt probleemloos af, echter via Kodi op de Shield Pro 2017 geen geluid.
Is de audio een exotisch formaat dat de Shield niet kan afspelen?
Kan op de site van Nvidia daar niets over vinden.
Zou je iets specifieker aan kunnen geven over wat voor videobestanden het gaat?
Testing, one, two ...
Shield 2019. Denon X2400H, Sony TV.
Op Netflix zie ik in de beschrijving dat de film Dolby Atmos geluid heeft. En als ik die film dan opstart, schakelt de Denon automatisch op Dolby Atmos.
Maar,
Heb zojuist Disney Plus geïnstalleerd. Ik zie nergens Dolby Atmos staan, alleen 5.1, ook niet bij films die volgens internet bij Disney in Atmos zouden zijn. Ook als ik zo'n film opstart schakelt de Denon niet op Atmos.
Waarom?
Testing, one, two ...
Op het tabblad "Informatie" staat bij de film wel dat ze beschikbaar zijn in Dolby Atmos, maar niet op de hoofdpagina. Daar staat alleen 5.1
[ Voor 110% gewijzigd door PCan op 01-10-2021 14:49 ]
Dit topic is gesloten.
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
- Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
- Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
- Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.