Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCan schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:25:
@hardware-lover Neen. Ook 5.1
Op het tabblad "Informatie" staat bij de film wel dat ze beschikbaar zijn in Dolby Atmos, maar niet op de hoofdpagina. Daar staat alleen 5.1
Vreemd, ik zie het bij beide staan.

Edit: het zit hem bij de Disney app dus in wel of geen 4k (HDCP 2.2?) detectie.

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 01-10-2021 19:41 . Reden: Duidelijk nu waarom ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:25
hardware-lover schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:17:
[...]

Je geeft wat te weinig info. Hangt de Shield rechtstreeks of via een receiver aan je TV?

Zou je iets specifieker aan kunnen geven over wat voor videobestanden het gaat?
Shield is verbonden met de Denon 2600. Aha goeie vraag, Shield ook maar eens rechtstreeks met de TV verbinden, niet aan gedacht dat de Denon de spelbreker zou kunnen zijn.
Wat voor info wil je nog meer over de videobestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
hardware-lover schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:17:
[...]

Je geeft wat te weinig info. Hangt de Shield rechtstreeks of via een receiver aan je TV?

Zou je iets specifieker aan kunnen geven over wat voor videobestanden het gaat?
Goeie opmerking Shield is verbonden met Denon 2600, niet aan gedacht dat de Denon de spelbreker kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
surfing john schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:35:
[knip]
Wat voor info wil je nog meer over de videobestanden?
Eigenlijk zou een exacte beschrijving van het media het meest duidelijk zijn, maar dat ligt mogelijk wat gevoelig 😏

Ik heb inmiddels wat samples binnengehaald, en deze worden hier met de laatste Kodi versie en via een Marantz NR1606 met daaraan een 2019 Shield Pro, probleemloos afgespeeld.

Edit: ik geloof niet dat je Denon de beperkende factor is.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 01-10-2021 16:01 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCan schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:58:
Ik zie mijn vraag wel in dit topic, maar niet echt een duidelijk antwoord. Daarom even specifiek.
Shield 2019. Denon X2400H, Sony TV.

Op Netflix zie ik in de beschrijving dat de film Dolby Atmos geluid heeft. En als ik die film dan opstart, schakelt de Denon automatisch op Dolby Atmos.

Maar,

Heb zojuist Disney Plus geïnstalleerd. Ik zie nergens Dolby Atmos staan, alleen 5.1, ook niet bij films die volgens internet bij Disney in Atmos zouden zijn. Ook als ik zo'n film opstart schakelt de Denon niet op Atmos.

Waarom?
Dat kan meerdere redenen hebben : [Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie

Wat heb je al geprobberd/getest precies :?

Anders blijven we in cirkels draaien en elke keer weer gokken wat het kan zijn... :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
hardware-lover schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:53:
[...]

Eigenlijk zou een exacte beschrijving van het media het meest duidelijk zijn, maar dat ligt mogelijk wat gevoelig 😏

Ik heb inmiddels wat samples binnengehaald, en deze worden hier met de laatste Kodi versie en via een Marantz NR1606 met daaraan een 2019 Shield Pro, probleemloos afgespeeld.

Edit: ik geloof niet dat je Denon de beperkende factor is.
Hierbij de info:
Algemeen
UniqueID/String : 179823962917698961770336234482981981810 (0x8748D5E2AED729328B3D714FCAC8CE72)
Volledige naam :
Formaat : Matroska
Formaatversie : Version 4
Bestandsgrootte : 807 MiB
Duur : 35 min 54s
Totale bitrate : 3 141 kb/s
Datum codering : UTC 2021-08-12 17:43:32
Gebruikt programma : mkvmerge v30.1.0 ('Forever And More') 64-bit
Gebruikte encoderbibliotheek : libebml v1.3.6 + libmatroska v1.4.9

Video
ID : 1
Formaat : AVC
Formaat/Info : Advanced Video Codec
Formaatprofiel : High@L4.1
Formaatinstellingen : CABAC / 4 Ref Frames
Formaatinstellingen, CABAC : Ja
Formaatinstellingen, RefFrames : 4 frames
Codec-ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Bitrate-modus : Constant
Bitrate : 3 000 kb/s
Breedte : 1 280 pixels
Hoogte : 720 pixels
Beeldverhouding : 16:9
Frameratemodus : Constant
Framerate : 25,000 FPS
Standaard : PAL
ColorSpace : YUV
ChromaSubsampling/String : 4:2:0
BitDepth/String : 8 bits
Scansoort : Progressief
Bits/(Pixel*Frame) : 0.130
Stroomgrootte : 774 MiB (96%)
Taal : Engels
Default : Ja
Forced : Nee
colour_range : Limited
colour_primaries : BT.709
transfer_characteristics : BT.709
matrix_coefficients : BT.709

Audio
ID : 2
Formaat : AAC LC
Formaat/Info : Advanced Audio Codec Low Complexity
Codec-ID : A_AAC-2
Bitrate : 126 kb/s
Kanaal(en) : 2 kanalen
ChannelLayout : L R
Samplerate : 44,1 kHz
Framerate : 43,066 FPS (1024 SPF)
Stroomgrootte : 32,3 MiB (4%)
Taal : Nederlands

Tekst
ID : 3
Formaat : UTF-8
Codec-ID : S_TEXT/UTF8
Codec-ID/Info : UTF-8 Plain Text
Duur : 35 min 50s
Bitrate : 43 b/s
ElementCount : 220
Stroomgrootte : 11,4 KiB (0%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan natuurlijk zo niet achterhalen wat je precies probeert af te spelen, maar binnen mijn "verzameling" heb ik ook wel wat kunnen vinden, voorzien van hetzelfde Audio format en dat laten horen gaat hier met mijn setup probleemloos, het lijkt ook niets uitzonderlijks te zijn;

Audio
ID: 2
Format: AAC LC
Format/Info: Advanced Audio Codec Low Complexity
Codec ID: A_AAC-2
Duration: 1 h 37 min
Channel(s): 2 channels
Channel layout: L R
Sampling rate: 48.0 kHz
Frame rate: 46.875 FPS (1024 SPF)
Compression mode: Lossy << dit is wel verschillend
Language: English
Default: Yes
Forced: No

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
@nero355 Lopen hier 2 discussies door elkaar, maar geeft niet.
Zoals ik al zei werkt het met Netflix al jaren goed. Met Disney+ dus niet.
Ik heb flink gezocht of dat aan mij lag, maar niet echt iets gevonden.

Ik heb bij de instellingen
Advanced Sound Settings
Surround Sound
Indelingen selecteren:
handmatig alles op in gezet.
Nu krijg ik wel in de Denon de keus Dolby Atmos/Surround tijdens afspelen film.
Maar dat veranderd niets aan de weergave van Disney+
In mijn Denon display staat Dolby Digital+Dolby Surround

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PCan schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:58:
Heb zojuist Disney Plus geïnstalleerd. Ik zie nergens Dolby Atmos staan, alleen 5.1, ook niet bij films die volgens internet bij Disney in Atmos zouden zijn. Ook als ik zo'n film opstart schakelt de Denon niet op Atmos.
Waarom?
Noem eens je Shield TV geluidsinstellingen, met name Dolby Processing. Gebruik je verder een 4k TV?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PCan schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:29:
@nero355 Lopen hier 2 discussies door elkaar, maar geeft niet.
Zoals ik al zei werkt het met Netflix al jaren goed. Met Disney+ dus niet.
Ik heb flink gezocht of dat aan mij lag, maar niet echt iets gevonden.

Ik heb bij de instellingen
Advanced Sound Settings
Surround Sound
Indelingen selecteren:
handmatig alles op in gezet.
Nu krijg ik wel in de Denon de keus Dolby Atmos/Surround tijdens afspelen film.
Maar dat veranderd niets aan de weergave van Disney+
In mijn Denon display staat Dolby Digital+Dolby Surround
Dat is leuk, maar als ik dus de eerder genoemde Search resultaten doorneem dan kom ik ook simpele dingen tegen zoals : Verplicht Ultra HD + HDR afspelen om ook de Dolby Atmos Soundtrack mee te krijgen!

Dus is dat ook het geval :?

Er staan echt heel veel dingen genoemd waarmee je rekening moet houden dus loop die gewoon allemaal effe na! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@nero355 Dolby Audio Processing staat in.
Bij indelingen staat alleen Geen surround sound uit en nu ook automatisch.
Stereo upmix heb ik ook uit gezet, die stond op 5.1
Neen. Ik heb nog een Full HD beeldscherm, maar dat is voor Netflix nooit een probleem geweest.

Tja. De Denon AVR kan UHD HDR verwerken, de Tv zie ik alleen als een monitor. Maar als Disney dat kan detecteren dan heb je gelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door PCan op 01-10-2021 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCan
@nero355 Disney + is de enige die daar een probleem van maakt.
Voor de rest werkt alles uitstekend.
Bij Netflix staat er gewoon: "HD Atmos". Die trekt zich van het beeld, UHD of niet, dus niets aan. Ook alle Atmos demo filmpjes en speelfilms op de Shield/USB/Thuisnetwerk werken prima. Ook daar maakt het geen verschil of het een 4K of HD film is. Alles werkt prima en het beeld is prachtig. (Sony he, onverwoestbaar). Ik zou dus nu een nieuwe tv moeten gaan kopen, alleen voor meneer Disney? Als ik dat al ga doen, dan zeker niet daarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PCan schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:56:
@nero355 Disney + is de enige die daar een probleem van maakt.
Klopt.
Ik zou dus nu een nieuwe tv moeten gaan kopen, alleen voor meneer Disney?
Als je Disney+ met Atmos wil, ja.

Ik heb ooit ergens gelezen dat Disney enkel Atmos wil toestaan via HDCP 2.2 (in de praktijk enkel via 4k). Wat daar van waar is weet ik niet, maar het zou het wel verklaren.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 01-10-2021 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PCan schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:56:
Disney + is de enige die daar een probleem van maakt.
Voor de rest werkt alles uitstekend.
Dat kan inderdaad het geval zijn! :)
Bij Netflix staat er gewoon: "HD Atmos". Die trekt zich van het beeld, UHD of niet, dus niets aan.
Goed om te weten! d:)b
Ook alle Atmos demo filmpjes en speelfilms op de Shield/USB/Thuisnetwerk werken prima.
Ook daar maakt het geen verschil of het een 4K of HD film is. Alles werkt prima en het beeld is prachtig.
Dat mag sowieso geen probleem heten ;)
(Sony he, onverwoestbaar).
Grapjas! :)
Ik zou dus nu een nieuwe tv moeten gaan kopen, alleen voor meneer Disney?
Als ik dat al ga doen, dan zeker niet daarom.
Tja, zo zit de wereld tegenwoordig helaas in elkaar, maar het ging al fout toen je Disney ging kijken! ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@The Zep Man Nou, dat zit toch op mijn AVR.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTXVXmh1FInaenFNS0Ocu_c-gZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ilAneOmGtjPMNSDUk1V0qlr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Er wordt een 1080p stream gestuurd door de beperking van je TV, dus HDCP 1.4. Het maakt niet uit wat je receiver ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 14:43
Ik ben aan het denken om een Nvidia shield te kopen.

Laatste model is van 2019, 2 jaar geleden. in 2017 was de vorige. Dus elke 2 jaar een nieuw model?
kan ik dan niet beter wachten op 2021/2022 versie?

Kan iemand kijken of de Telenet Flow app er op werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cowboy_Henk schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:32:
Ik ben aan het denken om een Nvidia shield te kopen.

Laatste model is van 2019, 2 jaar geleden. in 2017 was de vorige. Dus elke 2 jaar een nieuw model?
kan ik dan niet beter wachten op 2021/2022 versie?
Heb je het topic doorgelezen/gezocht? Die vraag is al meerdere keren gesteld en besproken.
Kan iemand kijken of de Telenet Flow app er op werkt?
Als het geadverteerd wordt als dat het werkt op Android TV, dan is de kans erg groot dat het werkt met de Shield TV. Kan dat helaas niet voor je testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geerteke
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
The Zep Man schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:34:
[...]
Heb je het topic doorgelezen/gezocht? Die vraag is al meerdere keren gesteld en besproken.

[...]
Als het geadverteerd wordt als dat het werkt op Android TV, dan is de kans erg groot dat het werkt met de Shield TV. Kan dat helaas niet voor je testen.
Telenet App werkt bij mij probleemloos op Nvidia tube 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:24
Even het vervolg op mijn eerdere verhaal:

Mijn ShieldTV is nu helemaal dood.
Ik had de ventilator op de hogere stand gezet en hem in een meer open ruimte gezet. Het is met dit weer ook wat koeler in huis. Maar gisteren, gewoon tijdens Big Bang Theory (via Prime, dus geen zware content) was het ineens klaar: geen HDMI signaal meer. Hij was weer gloeiend heet, terwijl de fan duidelijk actief was. Alle kabels eruit, laten afkoelen, weer aangesloten: niets. Kan ook niet pingen naar het vaste IP adres.

Twijfel nu tussen een ShieldTV Pro of een GoogleTV Chromecast.
De ShieldTV heeft gaming (ik heb 2 controllers) als "voordeel" maar dat is bij mij nog niet echt van de grond gekomen.

[ Voor 14% gewijzigd door Jazco2nd op 04-10-2021 09:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:34:

Twijfel nu tussen een ShieldTV Pro of een GoogleTV Chromecast.
De ShieldTV heeft gaming (ik heb 2 controllers) als "voordeel" maar dat is bij mij nog niet echt van de grond gekomen.
Als het geen centen kwestie is dan laat die Google TV stick maar lekker links liggen, die zit nog lang niet op het niveau van een Shield TV Pro vwb media afspeelmogelijkheden en prestaties, werkelijk niet. Doe het jezelf niet aan en al helemaal niet als je eerder al aan een Shield hebt geroken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit verhaal : Jazco2nd in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie" :?
Mijn ShieldTV is nu helemaal dood.
Als in doorgebrand of zo :?
Ik had de ventilator op de hogere stand gezet en hem in een meer open ruimte gezet. Het is met dit weer ook wat koeler in huis. Maar gisteren, gewoon tijdens Big Bang Theory (via Prime, dus geen zware content) was het ineens klaar: geen HDMI signaal meer. Hij was weer gloeiend heet, terwijl de fan duidelijk actief was. Alle kabels eruit, laten afkoelen, weer aangesloten: niets. Kan ook niet pingen naar het vaste IP adres.
Heb je de koeling al eraf gehaald en schoongemaakt en zo :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Garantiegeval. Wat je kan doen is bij de winkel waar je hem gekocht hebt, aangeven dat je graag een Pro wil. Laat ze een voorstel doen voor een fikse korting i.p.v. de garantie af te handelen.

Als zij dat niet willen, laat ze de Shield TV volledig vervangen. Je krijgt dan waarschijnlijk een nieuwe in doos. Verkoop die door, en gebruik dat geld als een deel voor de aanschaf van een Pro.

[ Voor 22% gewijzigd door The Zep Man op 05-10-2021 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 20:12
aspellinside schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:41:
[...]

Voor mij is het vooral voor het mooie plaatje.

[Afbeelding]

Als je dat niet interesseert voldoet VLC prima.
Ik zoek voor Kodi een mooie bibliotheek met plaatjes zoals jij hier ook hebt. Welke add-on of plugin gebruik je hier? En waar kan ik die vinden? Ik was aan het zoeken naar "Watch Dogs" maar die lijkt overal down te zijn :-( Ik heb sinds een paar dagen de Shield TV Pro 2021 en ben dit topic aan het doorspitten maar heb het nog niet gevonden. Puur voor lokale eigen content.

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kuka schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:58:
[...]
[knip]Ik heb sinds een paar dagen de Shield TV Pro 2021 [knip]
Uniek exemplaar ;)

Misschien ben je met je Kodi vraag beter thuis in het algemene Kodi topic? Grote Kodi topic - deel XVI

V.w.b. die addon, dat soort addon's bespreken we hier niet op Tweakers :N

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 05-10-2021 17:20 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:59
Vraagje ter bevestiging. Ik heb met mijn SHIELD 2017 de laatste tijd vaker dat bij nieuwere films, verkregen uit niet nader te noemen bron, die ik via Kodi kijk vaker dat het geluid weg valt. Voornamelijk als het ook "veel" is, bv machinegeweren, glas dat kapot gaat, etc. Soms herstelt het meteen, soms moet ik even seeken (en grote kans dat als ik hetzelfde moment nog eens afspeel het weer mis gaat). Mij lijkt het een gevalletje dat de oude, maar trouwe, HDMI kabel het allemaal niet meer zo leuk vind met 4K en Dolby Atmos (via passthrough). Kabel is ook al een jaar of 7 of zo oud, en nog uit het tijdperk dat ik een 26" TV had met een 1280x720 resolutie :p Ik ga er dus ook niet vanuit dat deze 4K gecertificeerd is (maar doordat die maar 30 of 50cm lang is natuurlijk ook niet storingsgevoelig).

Edit:
Voor de slimmeriken die willen gaan voor "probeer een andere kabel": ik heb een 7,5m en 10m kabel liggen waar ik met pijn en moeite 1080p overheen krijg. En een 3m kabel die ik tussen de TV en versterker heb gebruikt, maar of vaker "ruis" gaf als het beeld van de versterker af kwam of geluid weg viel als ik naar TV keek / luisterde (dus ARC). Dus deze kabels zijn per definitie niet goed om mee te testen, dus zal ik eerst een nieuwe moeten uitzoeken en bestellen. En aanbod in korte kabels lijkt niet heel hoog te zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door RobertMe op 05-10-2021 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:57:
Vraagje ter bevestiging. Ik heb met mijn SHIELD 2017 de laatste tijd vaker dat bij nieuwere films, verkregen uit niet nader te noemen bron, die ik via Kodi kijk vaker dat het geluid weg valt. Voornamelijk als het ook "veel" is, bv machinegeweren, glas dat kapot gaat, etc. Soms herstelt het meteen, soms moet ik even seeken (en grote kans dat als ik hetzelfde moment nog eens afspeel het weer mis gaat). Mij lijkt het een gevalletje dat de oude, maar trouwe, HDMI kabel het allemaal niet meer zo leuk vind met 4K en Dolby Atmos (via passthrough). Kabel is ook al een jaar of 7 of zo oud, en nog uit het tijdperk dat ik een 26" TV had met een 1280x720 resolutie :p Ik ga er dus ook niet vanuit dat deze 4K gecertificeerd is (maar doordat die maar 30 of 50cm lang is natuurlijk ook niet storingsgevoelig).

Edit:
Voor de slimmeriken die willen gaan voor "probeer een andere kabel": ik heb een 7,5m en 10m kabel liggen waar ik met pijn en moeite 1080p overheen krijg. En een 3m kabel die ik tussen de TV en versterker heb gebruikt, maar of vaker "ruis" gaf als het beeld van de versterker af kwam of geluid weg viel als ik naar TV keek / luisterde (dus ARC). Dus deze kabels zijn per definitie niet goed om mee te testen, dus zal ik eerst een nieuwe moeten uitzoeken en bestellen. En aanbod in korte kabels lijkt niet heel hoog te zijn.
Als het geen High-Speed HDMI kabel is dan zal het daar aan liggen.
Wat als je dezelfde film/ serie afspeelt van een andere ‘bron’ met een lagere resolutie?

High-Speed HDMI van 1.8 meter kost €1,79 bij de Action. 3 meter voor een euro meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 05-10-2021 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ike. schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:25:
High-Speed HDMI van 1.8 meter kost €1,79 bij de Action. 3 meter voor een euro meer.
Laat nu net zowel die 7,5m kabel als de 3m kabel van de Action zijn, en daarnaast heb ik nog een 3m kabel van de Action liggen met hetzelfde euvel als de eerste. Voor mij dus geen HDMI kabel van de Action meer. En daarnaast staat de SHIELD vrijwel letterlijk op de versterker, dus een kabel van bijna 2 meter is echt veel en veel te lang.

Ik kan trouwens ook eens audio passthrough uitzetten in Kodi. Dat Kodi dus zelf al het geluid decode en PCM naar de versterker stuurt, volgens mij moet dat ook een hele berg aan (audio) bitjes schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
@The Zep Man
Tsja,
Met de Disney+ app op de Sony XR-65X94J (UHD 4K) staat bij de film Free Guy Dolby Vision & Dolby Atmos.
Met dezelfde App op de Shield via de Denon X2400H naar dezelfde TV HD 5.1.
Ga morgen ff kijken wat er gebeurt als ik de Shield direct op de TV aansluit.

[ Voor 0% gewijzigd door PCan op 05-10-2021 22:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PCan schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:20:
@The Zep Man
Tsja,
Met de Disney+ app op de Sony XR-65X94J (UHD 4K) staat bij de film Free Guy Dolby Vision & Dolby Atmos.
Met dezelfde App op de Shield via de Denon X2400H naar dezelfde TV HD 5.1.
Ga morgen ff kijken wat er gebeurt als ik de Shield direct op de TV aansluit.
Dan ga jij hetzelfde te zien krijgen als wat je nu via de Sony te zien krijgt, want (zoals eerder al aangegeven);

Om optimaal van Disney+ te kunnen genieten, moeten alle componenten, inclusief HDMI-kabels, digitale content met hoge bandbreedte ondersteunen. Externe displays moeten HDCP 2.2 ondersteunen voor 4K Ultra HD- en HDR-content. Oudere audio- en videocomponenten kunnen een impact hebben op de kwaliteit of helemaal niet werken. << lees ook, kwaliteit HDMI kabels

https://help.disneyplus.c...91b054010a24eb8c11a4bcb82

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:37:
Dan ga jij hetzelfde te zien krijgen als wat je nu via de Sony te zien krijgt, want (zoals eerder al aangegeven);
Precies. Voor Disney+ moet de hele keten (mediaspeler, receiver (als er geen eARC wordt gebruikt), TV) 4k+HDMI 2.0+HDCP 2.2 ondersteunen. Anders wordt er geen 4k stream aangeboden, en zonder dat wordt er geen Atmos aangeboden. Er is mogelijk een dure uitzondering (HDFury apparatuur), maar dan kan je net zo goed een UHD TV kopen.

Sommige mensen zijn hardleers en moeten dat op hun eigen manier uitvinden. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:36:
[...]

Laat nu net zowel die 7,5m kabel als de 3m kabel van de Action zijn, en daarnaast heb ik nog een 3m kabel van de Action liggen met hetzelfde euvel als de eerste. Voor mij dus geen HDMI kabel van de Action meer. En daarnaast staat de SHIELD vrijwel letterlijk op de versterker, dus een kabel van bijna 2 meter is echt veel en veel te lang.

Ik kan trouwens ook eens audio passthrough uitzetten in Kodi. Dat Kodi dus zelf al het geluid decode en PCM naar de versterker stuurt, volgens mij moet dat ook een hele berg aan (audio) bitjes schelen.
Dat je oude kabels van de Action komen wil niet zeggen dat het slechte kabels zijn.
De eerdere kabeltypes zijn niet in staat om 4k goed weer te geven.
Staat er op de kabel(s) welk type het is?
Al je apparaten hebben wel HDMI 2.0 poorten?

https://www.tripplite.com/products/hdmi-cable-types

[ Voor 4% gewijzigd door Ike. op 06-10-2021 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Ike. schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:50:
[...]

Dat je oude kabels van de Action komen wil niet zeggen dat het slechte kabels zijn.

Op de kabels zie ik zo snel geen HDMI logo / type staan. Maar ik weet wel nog vrij zeker dat er bij de 3m kabels een 4K logo op de doos stond. Oftewel: in ieder geval de kabels die ze toen hadden adverteerden met logo's van specificaties die ze niet halen. Voor mij dus ook geen kabel van de Action meer.
Kabel tussen versterker en TV uiteindelijk ook vervangen door een AmazonBasics kabel en daar heb ik nu na twee jaar nog geen enkel issue mee gemerkt. Dus die kabels van de Action waren gewoon echt brak, en het was dus geen probleem met de TV of versterker (slechte aansluiting, hickups in wat ze doorgeven, ...). En zeeeer waarschijnlijk ook geen storingsbron (tenzij met wisselen kabels toen steeds de storingsbrin bleef, en ik met aansluiten van de AmazonBasics kabel die storingsbron wel "weg heb geduwd", er vanuit gaande dat het uit de kabel zooi komt in het meubel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Hier iemand ervarving met retro gaming op zijn shield icm met kodi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
For the unaware, Android TV 11 brings some noteworthy improvements, including native support for more controllers, like the Nintendo Switch Pro controller and the Steam Controller, over Bluetooth and USB. It also includes support for the Auto Low Latency Mode introduced with the HDMI 2.1 spec, which can turn off graphics post-processing and therefore greatly reduce latency.
Niet superinteressant voor mij (was er niet al ondersteuning voor extra controllers op de Shield TV?). Auto Low Latency Mode kan interessant zijn voor Moonlight, als die het ondersteunt.

Android TV 12 lijkt een stuk interessanter, met 'native' automatische refresh rate switching:
nieuws: Android TV 12 krijgt native 4k-interface en automatische refreshrate-...

Wel goed om te lezen dat de ondersteuning nog steeds zo goed is. Laat de (stable) updates maar komen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 07-10-2021 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:04:
Android TV 12 lijkt een stuk interessanter, met 'native' automatische refresh rate switching:
nieuws: Android TV 12 krijgt native 4k-interface en automatische refreshrate-...
:o

Eigenlijk best wel bizar dat zoiets simpels en vreselijk belangrijks al die jaren niet erin heeft gezeten! 7(8)7

Terwijl elke XBMC/Kodi gebruiker al 10 a 15 jaar of zo weet hoe belangrijk een dergelijke functie is voor je films en series! _O- :D
Wel goed om te lezen dat de ondersteuning nog steeds zo goed is. Laat de (stable) updates maar komen. :)
Dat dan weer wel! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 18:45

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

G.Scholtens schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:35:
Hier iemand ervarving met retro gaming op zijn shield icm met kodi?
Denk meer een vraag voor het Kodi topic (ik heb er zelf overigens nog niet naar gekeken).. Maar met een Shield kun je ook RetroArch draaien!

Dat laatste heb ik pas geprobeerd maar kom zelf niet echt (maar ook nauwelijks voor gaan zitten) uit de configuratie. Niet met de Shield remote, ook niet met een Xbox controller.. Kan op de een of andere manier geen menukeuzes selecteren.... Maar nogmaals: nog niet echt voor gaan zitten, als de Shield aangaat willen de dames hier thuis meestal wel een film of serie kijken....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
Stormtrooper schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:57:
[...]

Denk meer een vraag voor het Kodi topic (ik heb er zelf overigens nog niet naar gekeken).. Maar met een Shield kun je ook RetroArch draaien!

Dat laatste heb ik pas geprobeerd maar kom zelf niet echt (maar ook nauwelijks voor gaan zitten) uit de configuratie. Niet met de Shield remote, ook niet met een Xbox controller.. Kan op de een of andere manier geen menukeuzes selecteren.... Maar nogmaals: nog niet echt voor gaan zitten, als de Shield aangaat willen de dames hier thuis meestal wel een film of serie kijken....
Al gevraagd in kodi topic, die verwijzen me door naar dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:10
G.Scholtens schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:20:
[...]

Ik heb het wel aan de praat gekregen, maar i.c.m. Kodi? Ik begrijp niet wat Kodi er mee te maken heeft eigenlijk.

Je hebt diverse apps waar het mee lukt. Sommige beter dan de andere, kwestie van uitproberen. MSX games draaien wel lekker, Nintendo games was de bediening niet altijd even lekker van en soms draaide het ook traag. Commodore werkt ook prima. Ik heb het alleen al hele tijd niet meer gebruikt. Dus met wat ik precies allemaal gedaan heb kan ik je niet helpen momenteel. Maar dat het kan is zeker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 18:45

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

[...]

Niet helemaal juist want je vraag is specifiek Kodi (en dan maakt het niet echt uit waar je dat op draait).. Mar nogmaals: kijk ook eens naar RetroArch (of Dolphin e.d.): er zijn zat manieren om retro-gaming te doen op de Shield zelf (naast de mogelijkheid vanuit Kodi...)

Voor meer info over gaming met Kodi, kijk bijvoorbeeld op: https://koditips.com/retro-games-kodi/

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Stormtrooper schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:46:
[...]

Niet helemaal juist want je vraag is specifiek Kodi (en dan maakt het niet echt uit waar je dat op draait).. Mar nogmaals: kijk ook eens naar RetroArch (of Dolphin e.d.): er zijn zat manieren om retro-gaming te doen op de Shield zelf (naast de mogelijkheid vanuit Kodi...)

Voor meer info over gaming met Kodi, kijk bijvoorbeeld op: https://koditips.com/retro-games-kodi/
Ik ken de nodige emulators. Maar krijg ze niet juist in mijn menu. Netflix style met de artic skin

Acties:
  • +3 Henk 'm!
G.Scholtens schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:10:
Ik ken de nodige emulators. Maar krijg ze niet juist in mijn menu. Netflix style met de artic skin
Wat je nu aanhaalt is echt alleen maar Kodi gerelateerd, menu editing binnen Kodi.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:09
[...]

Zonder Kodi zijn er meerdere opties, is er een reden waarom je via Kodi wil spelen?
Want met de Shield kan het makkelijk door bijvoorbeeld het al genoemde:
https://www.retroarch.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07:30

Funky22

Guild invite

Hoe is de beeldkwaliteit van de schield vergeleken met de Tv apps van Netflix, Prime, Disney plus?

Heb momenteel geen Mp de enige die aan men eisen voldoet is de schield maar de 2 tv's die op de lijst staan hebben beide wel de 3 apps ( ook op de AB) is het dan nog de moeite om een Shield bij te kopen?

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:28
Vandaag even geprobeerd om Far Cry 6 te streamen op de shield.

Het is mooi dat deze mogelijkheid er op zit.

Maar er zit te veel lag op waardoor de game niet lekker vloeiend speelt. Andere games doen het goed maar niet voor een shooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ike. schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:50:
[...]

Al je apparaten hebben wel HDMI 2.0 poorten?

Precies dit. Daarnaast hebben hdmi-kabels de beperking, dat ze na 5 meter niet meer optimaal werken zonder versterking.. (dat staat ook ergens in de specificatie). Hetzelfde euvel als bij energievragende apparaten op USB-verlengkabels. Kortom: langer dan 5 meter -> versterker ertussen.

Op mijn vorige werk had de ict-afdeling te lange hdmi-kabels liggen naar de smartboards, waardoor veel devices geen signaal doorgaven. Mijn tablet met actieve hdmi-dongle werkte daar dus wel gewoon op, op het moment dat ik er een 5volt op zette via aparte input.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Michael Knight schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:55:
[...]

Precies dit. Daarnaast hebben hdmi-kabels de beperking, dat ze na 5 meter niet meer optimaal werken zonder versterking.. (dat staat ook ergens in de specificatie). Hetzelfde euvel als bij energievragende apparaten op USB-verlengkabels. Kortom: langer dan 5 meter -> versterker ertussen.

Op mijn vorige werk had de ict-afdeling te lange hdmi-kabels liggen naar de smartboards, waardoor veel devices geen signaal doorgaven. Mijn tablet met actieve hdmi-dongle werkte daar dus wel gewoon op, op het moment dat ik er een 5volt op zette via aparte input.
Alternatief is via glasvezel. De stekkers zit dan elektronica in die het signaal op glasvezel zet, waardoor je ook echt een source & display stekker hebt. Deze kabels krijg je volgens mij tot 100m, en zelf heb ik eens een van 30m bij iemand gebruikt.
Kabels zijn relatief duur door de elektronica, maar als je extra meters gaat toevoegen gaat het maar om tientjes werk. Die 30 vs 100 meter zat toen volgens mij geen €50 prijsverschil in, terwijl je wel 70m extra kabel hebt. Maar voor een kabel van bv 10m ben je dan ook al snel meer dan €50 kwijt (terwijl 100m net over de €100 zat denk ik). Dus voor uiteindelijk weer kortere afstanden (5 tot 10 meter bv dan) gewoon ontzettend duur per meter.

Edit:
Leukste zou eigenlijk zijn als je de stekkers los kon kopen en dan op een losse (single mode?) fiber klikken. Dan kun je ook nog makkelijk de source & display omdraaien. En je hoeft niet zo'n dikke stekker door een leiding te trekken.

[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 10-10-2021 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Funky22 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:18:
Hoe is de beeldkwaliteit van de schield vergeleken met de Tv apps van Netflix, Prime, Disney plus?

Heb momenteel geen Mp de enige die aan men eisen voldoet is de schield maar de 2 tv's die op de lijst staan hebben beide wel de 3 apps ( ook op de AB) is het dan nog de moeite om een Shield bij te kopen?
Als je alleen die apps gebruikt lijkt het mij een beetje zonde om een shield aan te schaffen

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2021 21:06 . Reden: typefout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:05:
[...]

Als je alleen die apps gebruikt lijkt het mij een beetje zonde om een shield aan te schaffen
Ik gebruik m ook alleen voor youtube, netflix en kodi😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
Ik heb al een aantal keren in het middel onderin de melding gekregen "te weinig geheugen voor toepassing" als ik via Plex een 4K film aan het kijken ben (> 50GB). Ik kan de gehele film zonder problemen afspelen zonder dat het beeld 1 keer vasthangt. Wie kan mij uitleggen waar deze melding vandaan komt? Intern is er nog 12 GB vrij en op een usb-stick die ook als storage device is gekoppeld nog 256 GB. Ik heb een Shield TV Pro overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door kuka op 14-10-2021 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

330d schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:24:
[...]

Ik gebruik m ook alleen voor youtube, netflix en kodi😄
Maar als je de apps waar hij het over heeft alleen maar gebruikt en deze ook op je toestel len zitten dan is het het een beetje overkill, wil je meer dan is en blijft de shield de beste box die te koop is (en dat al jaren!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:05:
Dat ligt ook een beetje aan het model TV, sommige apps doen het namelijk niet altijd even lekker op een "smart" TV. Als ik bijv. denk aan Disney (instabiel) en NLZiet (verouderd) op WebOS, dan geef ik de voorkeur aan een aparte mediaspeler waarop dezelfde apps wel stabiel draaien of steeds up to date zijn. Los van het feit dat sommige apps al helemaal niet meer beschikbaar zijn of komen indien een TV op leeftijd raakt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Funky22 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:18:

Beeldkwaliteit is op mijn oude Samsung tv vergelijkbaar maar het allerbelangrijkste voordeel van de Shield: geen microstutters, geen foute lipsync, véél vlotter reagerende interface en eenvoudig wisselen tussen verschillende toepassingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 20-09 08:46
kuka schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:27:
Ik heb al een aantal keren in het middel onderin de melding gekregen "te weinig geheugen voor toepassing" als ik via Plex een 4K film aan het kijken ben (> 50GB). Ik kan de gehele film zonder problemen afspelen zonder dat het beeld 1 keer vasthangt. Wie kan mij uitleggen waar deze melding vandaan komt? Intern is er nog 12 GB vrij en op een usb-stick die ook als storage device is gekoppeld nog 256 GB.
Klinkt eerder als een probleem met het werkgeheugen ipv het opslaggeheugen.
Misschien kan je in de instellingen ergens een gedeelte swapgeheugen aanwijzen of die buffer vergroten indien dit al is aangewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
Bongoarnhem schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:12:
[...]

Klinkt eerder als een probleem met het werkgeheugen ipv het opslaggeheugen.
Misschien kan je in de instellingen ergens een gedeelte swapgeheugen aanwijzen of die buffer vergroten indien dit al is aangewezen?
Is er iemand die weet hoe? Ik heb de ontwikkelmodes geactiveerd maar mijn Engels is niet zo goed dat ik het daaronder gevonden heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
kuka schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:02:
[...]

Is er iemand die weet hoe? Ik heb de ontwikkelmodes geactiveerd maar mijn Engels is niet zo goed dat ik het daaronder gevonden heb.
https://kodi.wiki/view/HOW-TO:Modify_the_video_cache zou het moeten oplossen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

hardware-lover schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:01:
[...]

Dat ligt ook een beetje aan het model TV,
Sony 85X95J of de LG OLED 83C14LA, dat weet ik morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Funky22 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:47:
"When in doubt... C4 OLED !!! }) 8) :*) :P d:)b :+
Michael Knight schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:55:

Dat USB langer dan 3 meter issues kan geven geloof ik meteen, maar HDMI i.c.m. een 10 meter kabel werkt hier al jarenlang gewoon prima! :)

Het gaat alleen wel om een HTPC -> Versterker -> 1080p TV setup, maar toch... het kan dus wel gewoon! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Arjantje72 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:29:
[...]

Zonder Kodi zijn er meerdere opties, is er een reden waarom je via Kodi wil spelen?
Want met de Shield kan het makkelijk door bijvoorbeeld het al genoemde:
https://www.retroarch.com/
Omdat ik graag 1 plek wil voor alles, ook makkelijk voor de kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Hij heeft het over Plex en niet over Kodi. :?
kuka schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:02:
[...]

Heb je al geprobeerd om de film af te spelen zonder Plex ? dus via Kodi of andere video speler en dan daarna weer met Plex om even uit te sluiten of het door Plex komt?

[ Voor 45% gewijzigd door Buzzie op 11-10-2021 16:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik heb al een aantal keren in het middel onderin de melding gekregen "te weinig geheugen voor toepassing" als ik via Plex een 4K film aan het kijken ben (> 50GB). Ik kan de gehele film zonder problemen afspelen zonder dat het beeld 1 keer vasthangt. Wie kan mij uitleggen waar deze melding vandaan komt? Intern is er nog 12 GB vrij en op een usb-stick die ook als storage device is gekoppeld nog 256 GB.
Ik heb het idee dat dit door Google komt die op de achtergrond altijd wel weer iets moet updaten. Als het niet een app is, is het wel een Play Services of iets dergelijks. Ik heb het namelijk ook bij veel kleinere bestanden gezien (20-30GB) terwijl de film prima afspeelt en alles met CAT6 AWG24 kabel is verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Funky22 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:47:
[...]
Android TV versus WebOS, (FALD) LCD versus Oled.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:55:
[...]
Ik heb het idee dat dit door Google komt die op de achtergrond altijd wel weer iets moet updaten. Als het niet een app is, is het wel een Play Services of iets dergelijks. Ik heb het namelijk ook bij veel kleinere bestanden gezien (20-30GB) terwijl de film prima afspeelt en alles met CAT6 AWG24 kabel is verbonden.
Daar is gemakkelijk een draai aan te geven, updates op handmatig zetten (wat ik standaard heb staan).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuka
Jazco2nd schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:55:
[...]

Heb je ook exact de melding "te weinig geheugen voor toepassing" op de Nvidia Shield TV Pro gezien dan? Ik twijfel of het toch niet afkomstig is van de LG G1 nu ik er verder over nadenk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

hardware-lover schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:56:
[...]1

Android TV versus WebOS, (FALD) LCD versus Oled.
€1280 in de zakken vs €0 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
hardware-lover schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:57:
[...]

Daar is gemakkelijk een draai aan te geven, updates op handmatig zetten (wat ik standaard heb staan).
Heb ik ook jaren voor mn telefoon maar ik wist niet dat dat kon op de Shield!! Thanks!

Ik gaf eerder aan dat mijn Tube dood was en ik een andere mediaspeler overwoog, Maar ik ben bij Nvidia gebleven, mn oude Tube heb ik in de vriezer gelegd (truukje van vroeger met HDDs) in een zakje en van het weekend eruit gehaald en direct aangesloten: hij ging aan!! Wel op een 1080P televisie (slaapkamer).
Ik heb m direct weer uitgezet en buiten gelaten om te drogen (eenmaal uit de vriezer kan er vocht neerslaan).

Voor de woonkamer heb ik via de V&A een hagelnieuwe Pro gescoord :)

Ik heb ook een GoogleTV Chromecast gescoord voor de slaapkamer maar hoop eigenlijk dat de Tube blijft werken. Wel chill, zelfde interface, settings en zelfde remote!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
kuka schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:00:
[...]

Heb je ook exact de melding "te weinig geheugen voor toepassing" op de Nvidia Shield TV Pro gezien dan? Ik twijfel of het toch niet afkomstig is van de LG G1 nu ik er verder over nadenk.
Ik heb automatisch updaten uitgeschakeld. Verder achtergrondproceslimiet op geen ingesteld. Tot nu toe nog geen melding gezien. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
De Oehlbach Performance Ultra High Speed HDMI Kabel, Black Magic MKII (2mtr), doet het uitstekend op de Shield. Beter (Atmos-) geluid en alle HDR beeldformaten. Op mijn Shield heb ik de Samsung T7 aangesloten. Ook dat werkt uitstekend op de Shield. (Niet op mijn Sony X94J tv).

Vraagje, wanneer komt de Shield 2021/2022 uit nVidia?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:40
PCan schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:24:
Iets met glazenbol en een tovenaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
PCan schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:24:
Vraagje, heb je het topic al eens doorgelezen? Wat voor informatie haal je daaruit hierover?

[edit]
Vraag aan de FAQ in de TS toegevoegd, want het wordt wel erg vaak gevraagd, voor iets dat met een simpele Google zoekopdracht duidelijk zou moeten zijn. Een non-Nvidia forum zoals GoT zal echt niet de primeur hebben op nieuwe informatie.

[ Voor 42% gewijzigd door The Zep Man op 12-10-2021 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuka
kuka schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 20:46:
[...]

Ik heb automatisch updaten uitgeschakeld. Verder achtergrondproceslimiet op geen ingesteld. Tot nu toe nog geen melding gezien. _/-\o_
Te vroeg gejuicht 8)7 Gisteravond zonder Plex actief apps aan het installeren en verwijderen van de NVidia Shield. Meermaals deze melding weer ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 07:37
Weet iemand of het mogelijk is om de volume stappen via CEC te vergroten?

Alles werkt hier via CEC gewoon netjes maar dit stuk heb ik nooit lekker voor elkaar gekregen.

Ik moet nu echt wel een keer of 20 drukken op de volume toets om een beetje verschil te horen. De stappen op mijn Marantz nr1607 gaan met halve stapjes namelijk.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wachten... schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:47:
De stappen op mijn Marantz nr1607 gaan met halve stapjes namelijk.
Kan je het dan niet daarop verhogen :?

Of eventueel de manier waarop het volume wordt geregeld veranderen : Het aantal dB i.p.v. het aantal procent :)

Volgens mij heeft mijn NR1606 namelijk ergens een dergelijke optie... :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
nero355 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:11:
[...]

Kan je het dan niet daarop verhogen :?

Of eventueel de manier waarop het volume wordt geregeld veranderen : Het aantal dB i.p.v. het aantal procent :)

Volgens mij heeft mijn NR1606 namelijk ergens een dergelijke optie... :$
Ik heb daar wel naar gekeken in alle settings, maar kon het nergens vinden tot nu toe.

Er is ook een post gemaakt met heel wat reacties op het Nvidia forum, maar nergens een oplossing te vinden.

https://www.nvidia.com/en...sing-nvidia-remote-for-m/

[ Voor 20% gewijzigd door Wachten... op 13-10-2021 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
Heb ook aantal keren gehad. Was plan om hier te vragen, kwam er niet van :)
Heb ook usb storage. En ik gebruik geen plex. En kwam ook niet bij een specifiek app.
kuka schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:00:
[...]
Yep, melding alleen met shield tv pro. Niet met tv (toevallig ook LG, de B9)
Lettertype en achtergrond kleur is het duidelijk een android melding. Dus via Shield.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
Ik krijg het niet voor elkaar om een weer widget op het hoofdscherm van de Shield TV Pro te krijgen. Via de Launcher Manager en Wolf heb ik een "custom layout", zonder reclames geactiveerd met een eigen gekozen achtergrond etc. Hier is genoeg over te vinden op Youtube en Google. Alles krijg ik werkend behalve de weer widget. Ik heb diverse weer apps reeds geïnstalleerd en deze werken ook maar als ik een widget op het hoofdscherm wil plaatsen doet hij het niet. Ik kan geen weer widget selecteren. Ik gebruik weer apps die ze ook op alle filmpjes gebruiken maar helaas.

Kan iemand mij een tip geven over wat ik misschien verkeerd doe? Of vergeet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 18:55
Vandaag mijn nieuwe Shield Pro binnengekregen voor in de woonkamer, de apps op mijn tv waren te outdated om daar nog langer mee te werken. Had op de slaapkamer al langere tijd een reguliere Shield 2019. Weer een verademing toch de krakkemikkige ingebouwde apps.
Het viel me op dat de afstandsbedieningen net anders zijn (back en home knoppen), maar lijkt puur cosmetisch te zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/okjJAbNzOtTot68LeDrRJoHHbDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C7SaP3zbd8ftzDuYkRwBZs0U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 14:06
Wekko306 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:35:
Vandaag mijn nieuwe Shield Pro binnengekregen voor in de woonkamer, de apps op mijn tv waren te outdated om daar nog langer mee te werken. Had op de slaapkamer al langere tijd een reguliere Shield 2019. Weer een verademing toch de krakkemikkige ingebouwde apps.
Het viel me op dat de afstandsbedieningen net anders zijn (back en home knoppen), maar lijkt puur cosmetisch te zijn.
Ik heb ook dat setje zo.
De onderste is de oudere, behalve het verschil in opdruk op de knoppen heeft die nog geen vergrendeling op het batterijklepje.

Bij de bovenste, de nieuwere, moet je een nokje indrukken voordat het batterijklepje open kan.

Op mijn foto's is de linker de oudere, de rechter de nieuwere

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOBpFKCfi4IGln4XZ4Y1QIsRl_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ok0S7LSL8e14KjTwP7jeTcmN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skJl__IGp_vfHj5mg7nXSupyZVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Px9TMxcnakaxeXlOe6b1b4wu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door RobbieT op 14-10-2021 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
RobbieT schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:26:
[...]

Ik heb ook dat setje zo.
De onderste is de oudere, behalve het verschil in opdruk op de knoppen heeft die nog geen vergrendeling op het batterijklepje.

Bij de bovenste, de nieuwere, moet je een nokje indrukken voordat het batterijklepje open kan.

Op mijn foto's is de linker de oudere, de rechter de nieuwere

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De ShieldTV 2019 (tube) heeft hier de linker remote. De ShieldTV Pro 2019 de rechter.

De rechter heeft knoppen met minder "travel" die ook minder geluid maken. Minder travel vind ik achteruitgang maar dat de klik zachter is wel lekker.

Batterijklep is zeker een verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:47:
De ShieldTV 2019 (tube) heeft hier de linker remote. De ShieldTV Pro 2019 de rechter.

De rechter heeft knoppen met minder "travel" die ook minder geluid maken. Minder travel vind ik achteruitgang maar dat de klik zachter is wel lekker.

Batterijklep is zeker een verbetering.
Even gecontroleerd. Een oudere Shield TV Pro 2019 die begin vorig jaar was gekocht heeft nog de oude afstandsbediening. Een nieuwere Shield TV Pro 2019 die ergens dit jaar is gekocht heeft de nieuwe afstandsbediening.

Dit was voor mij makkelijk te controleren, want ik gebruik die afstandsbedieningen niet. Ze zaten nog in de respectievelijke dozen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Als je 2 Shields hebt in je huis, en je wil iets casten naar de Shield, zie je 2x dezelfde naam "SHIELD"..
Weet iemand hoe je dit kan wijzigen? Ik wil niet dat telkens de slaapkamer tv aangaat en iets gaat afspelen terwijl ik in de woonkamer zit..

Edit: al gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 15-10-2021 10:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:09
Jazco2nd schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:08:
Als je 2 Shields hebt in je huis, en je wil iets casten naar de Shield, zie je 2x dezelfde naam "SHIELD"..
Weet iemand hoe je dit kan wijzigen? Ik wil niet dat telkens de slaapkamer tv aangaat en iets gaat afspelen terwijl ik in de woonkamer zit..
https://www.nvidia.com/en...v/9/290889/rename-shield/
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Heel andere vraag:

Ik wil met Button Mapper ervoor zorgen dat de all Apps popup (rechts van je scherm) getoond wordt wanneer ik de "home" knop (het rondje rechts van de "back" knop) lang ingedrukt houd.

Dit lijkt me heel logisch: Home is alle favoriete apps en overzichten. Lang ingedrukt houden voor je All Apps overzicht.

Maar ik kan All Apps nergens vinden in Button Mapper. Ik weet dat het ooit bestond: ik kon het niet toewijzen want als ik dat selecteerde opende het all apps overzicht direct.
Nu is de "Shortcut" categorie van Button Mapper leeg.

Iemand weet hoe dit kan?

Aan de menu knop rechtsboven heb ik reeds via Settings (zonder Button Mapper) "Recent apps" toegewezen, en Settings aan de long press van die knop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:08:

Edit: al gevonden.
TIP :

Als je net een nieuw apparaat koopt loop dan alle Settings eens door en kijk een beetje rond wat er allemaal aangepast kan worden, want dan had je dat namelijk waarschijnlijk al gedaan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Laatst online: 20-09 19:17
Op dit moment heb ik een em7680, maar bij het afspelen van 4k hdr incl DTS Master/True Hd dan valt het geluid af en toe weg. Het lijkt erop dat de speler het net niet kan trekken.

Na wat zoeken lees ik veel over de nvidia shield pro. Is deze echt zo krachtig dat deze speler dergelijke media probleemloos kan afspelen of moet ik toch verder zoeken naar een andere speler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:17
The Jackel schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:26:
Op dit moment heb ik een em7680, maar bij het afspelen van 4k hdr incl DTS Master/True Hd dan valt het geluid af en toe weg. Het lijkt erop dat de speler het net niet kan trekken.

Na wat zoeken lees ik veel over de nvidia shield pro. Is deze echt zo krachtig dat deze speler dergelijke media probleemloos kan afspelen of moet ik toch verder zoeken naar een andere speler?
Ik heb nog niks wat 4K is gevonden dat de pro niet kan afspelen. Blijf wel weg van de non pro, die wil nog wel eens hikken met grote bestanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kuka
The Jackel schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:26:

Elke 4K film mkv of 4K BR iso speelt hij met gemak af. Via Plex of bijv. Kodi. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 18:46

rally

Deyterra Consultancy

kuka schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:01:
[...]

Elke 4K film mkv of 4K BR iso speelt hij met gemak af. Via Plex of bijv. Kodi. :*)
Same here. 4K content gaat met speels gemak (via Plex in mijn geval).
Bij de AppleTV had ik een output match probleem zodat het beeld heel donker was. De Shield heeft hier nul problemen mee.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:55
ATV sucks:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Jackel
Bartske schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:44:
[...]

Ik heb nog niks wat 4K is gevonden dat de pro niet kan afspelen. Blijf wel weg van de non pro, die wil nog wel eens hikken met grote bestanden.
Bedankt voor de informatie! Ik heb inmiddels de Pro versie besteld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Jackel
kuka schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:01:
[...]

Ik denk dat ik gebruik ga maken van Kodi. Heb wel eens Plex gebruikt, maar ben daar nooit echt fan van geweest. Kan Plex tegenwoordig wel alle audio streams en 4k hdr afspelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
Weet iemand of je met de refresh rate app ook de delay weg kunt halen met overschakelen naar de juiste refresh rate? (Zwart beeld).

Nu gaat het beeld iets van 3 seconden op zwart tijdens het wisselen. En het gebruik wordt hierdoor erg vervelend en traag. Zeker omdat wij soms best snel wisselen van content, en dan dus iedere keer moet schakelen. Kortom de snelle shield voelt dan gewoon niet meer zo snel aan.

Ik heb deze ervaring overigens nooit met Kodi gehad, deze leek bijna realtime te schakelen.

Ik wil de app wel heel graag gaan het gebruiken, want ik ben extreem gevoelig voor de haperingen. Het is voor mij bijna alsof iemand de hele tijd op pauze drukt bij sommige content.

Mijn shield is aangesloten op een LG CX led tv

-----

Edit: ik heb al een keer de instellingen op 4k 24Hz gezet (want we kijken vooral films en series) maar dan is door het menu navigeren echt niet om aan te zien en traag. Dat is dus ook niet echt een oplossing.

[ Voor 15% gewijzigd door Wachten... op 18-10-2021 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:29
Klopt, 24 Hz menu's voelen traag. En zelfs dan zijn sommige series 25 of 50 Hz. Ik zit ook nog wat te spelen met de Refresh Rate app. Blijft matig dat Android en/of apps nog steeds zo wisselend implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
TommyL0204 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:04:
Klopt, 24 Hz menu's voelen traag. En zelfs dan zijn sommige series 25 of 50 Hz. Ik zit ook nog wat te spelen met de Refresh Rate app. Blijft matig dat Android en/of apps nog steeds zo wisselend implementeren.
Ja het is praktisch onbruikbaar en niet om aan te zien als je er gevoelig voor bent..... Zoiets simpels wat al jaren in gratis software zit zoals Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Sinds een aantal dagen krijg ik een google error 400 wanneer de backdrop screensaver instart op mn shield pro.
Wanneer ik bij de settings onder screensaver op backdrop klik en dan show now, krijg ik een halve seconde een vd fotos te zien waarna het witte scherm met de error weer popt.
Bij de color screensaver gebeurt dit niet en op mn "oude" shield krijg ik wel de normale screensaver.
Het enige wat ik zover kon vinden was evt een mismatch in time, maar die klopt gewoon.

Iemand enig idee??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:29
Herkenbaar. Mijn vrouw ziet dat dus niet (24Hz content afspelen op 60Hz). Maar die microstutters zie ik wel. Een video moet gewoon afspelen zoals het is bedoeld. Volgens mij is pas vanaf Android 12 auto refresh Rate ingebakken. Tot die tijd stoeien met apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:55
The Jackel schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:36:
[...]

Ik denk dat ik gebruik ga maken van Kodi. Heb wel eens Plex gebruikt, maar ben daar nooit echt fan van geweest. Kan Plex tegenwoordig wel alle audio streams en 4k hdr afspelen?
Met gemak.
Pagina: 1 ... 106 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.