Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:17
Toch maar weer eens testen dan 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:55
Ligt puur aan je server / client en netwerk setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 20:12
The Jackel schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:36:
[...]

Ik denk dat ik gebruik ga maken van Kodi. Heb wel eens Plex gebruikt, maar ben daar nooit echt fan van geweest. Kan Plex tegenwoordig wel alle audio streams en 4k hdr afspelen?
https://support.plex.tv/a...ia-formats-are-supported/

Ik heb geen enkel probleem ervaren (zowel met Plex als Kodi) met welke HDR 4K film dan ook of deze nu mkv iso of ander formaat is overigens.

[ Voor 15% gewijzigd door kuka op 19-10-2021 11:21 ]

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Jackel
kuka schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:09:
[...]

https://support.plex.tv/a...ia-formats-are-supported/

Ik heb geen enkel probleem ervaren (zowel met Plex als Kodi) met welke HDR 4K film dan ook of deze nu mkv iso of ander formaat is overigens.
De Shield is inmiddels binnen en heb even snel een test gedaan met Kodi. Het geen ik eerder amper kon afspelen loopt nu geheel vloeiend met de juiste beeld en geluidsinstellingen.

Super blij mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wachten... schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:53:
Weet iemand of je met de refresh rate app ook de delay weg kunt halen met overschakelen naar de juiste refresh rate? (Zwart beeld).

Nu gaat het beeld iets van 3 seconden op zwart tijdens het wisselen. En het gebruik wordt hierdoor erg vervelend en traag. Zeker omdat wij soms best snel wisselen van content, en dan dus iedere keer moet schakelen. Kortom de snelle shield voelt dan gewoon niet meer zo snel aan.

Ik heb deze ervaring overigens nooit met Kodi gehad, deze leek bijna realtime te schakelen.

Ik wil de app wel heel graag gaan het gebruiken, want ik ben extreem gevoelig voor de haperingen. Het is voor mij bijna alsof iemand de hele tijd op pauze drukt bij sommige content.

Mijn shield is aangesloten op een LG CX led tv

-----

Edit: ik heb al een keer de instellingen op 4k 24Hz gezet (want we kijken vooral films en series) maar dan is door het menu navigeren echt niet om aan te zien en traag. Dat is dus ook niet echt een oplossing.
Kodi doet dat ook dus ik vind het gek dat je een verschil ervaart :?

Ik gok dat die app dan een beetje brak is! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wachten... schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:53:
Weet iemand of je met de refresh rate app ook de delay weg kunt halen met overschakelen naar de juiste refresh rate? (Zwart beeld).
Standaard is de enige vertraging die ik heb de tijd die de TV nodig heeft om over te schakelen. Ook getest op een LG CX.
Nu gaat het beeld iets van 3 seconden op zwart tijdens het wisselen. En het gebruik wordt hierdoor erg vervelend en traag. Zeker omdat wij soms best snel wisselen van content, en dan dus iedere keer moet schakelen. Kortom de snelle shield voelt dan gewoon niet meer zo snel aan.
Tussen wat voor content schakel je?

Ik heb zelf Refresh Rate ingesteld om bij applicaties met voornamelijk Amerikaanse/Hollywoord content de refresh rate op 23,976 te zetten bij het starten, en om weer terug te schakelen naar de standaardinstelling (60 hz) wanneer de applicatie wordt verlaten. Dit neemt in de praktijk bij bijvoorbeeld Disney+, Netflix en Prime Video alle haperingen weg. Binnen die applicaties wordt er dan verder niet meer geschakeld.
Ik heb deze ervaring overigens nooit met Kodi gehad, deze leek bijna realtime te schakelen.
Ben je niet in de war met Kodi's mogelijkheid om de snelheid van het af te spelen materiaal af te stemmen op de uitgestuurde refresh rate? Zo kan content van 23,976 hz 'opgevoerd' worden naar 30 hz, wat weer soepel afspeelt op 60 hz. Dan hoeft je monitor niet te schakelen. Passthrough van geluid is dan niet meer mogelijk.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 07:37
The Zep Man schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:50:
[...]

Standaard is de enige vertraging die ik heb de tijd die de TV nodig heeft om over te schakelen. Ook getest op een LG CX.

[...]
Tussen wat voor content schakel je?

Ik heb zelf Refresh Rate ingesteld om bij applicaties met voornamelijk Amerikaanse/Hollywoord content de refresh rate op 23,976 te zetten bij het starten, en om weer terug te schakelen naar de standaardinstelling (60 hz) wanneer de applicatie wordt verlaten. Dit neemt in de praktijk bij bijvoorbeeld Disney+, Netflix en Prime Video alle haperingen weg. Binnen die applicaties wordt er dan verder niet meer geschakeld.

[...]
Ben je niet in de war met Kodi's mogelijkheid om de snelheid van het af te spelen materiaal af te stemmen op de uitgestuurde refresh rate? Zo kan content van 23,976 hz 'opgevoerd' worden naar 30 hz, wat weer soepel afspeelt op 60 hz. Dan hoeft je monitor niet te schakelen. Passthrough van geluid is dan niet meer mogelijk.
Ja ik heb ook geprobeerd om de refresh rate bij de start vast te zetten voor specifieke applicaties zoals Netflix, echter worden binnen deze applicaties de menu`s dan en enorm traag en gaan haperen door de lage refresh rate (24Hz)

De menu`s wil je dus altijd op 60Hz hebben (althans ik wil dat) Maar zeker met Youtube, krijg je dat je steeds even een seconde of 2 moet wachten dan als je naar het menu gaat. (want hij switched terug naar 60Hz) Ga je vervolgens weer iets kijken op 24Hz, dan moet je weer 2 seconden wachten. Terwijl als je de refresh rate app uitzet, alles echt instant werkt. Echter heb je dan het probleem dat het beeld hapert bij niet matchende refresh rate.

Kortom het lijkt er nu op dat ik moet kiezen voor OF gebruiksgemak (dat alles lekker snel en soepel werkt) OF dat ik geen haperend beeld wil hebben. Er is niet echt een oplossing wat beide situaties oplost.

[ Voor 5% gewijzigd door Wachten... op 19-10-2021 16:03 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
Ik loop nog wel tegen een probleempje aan. De shield is rechtstreeks aangesloten op mijn Onkyo versterker welke via ARC is verbonden met mijn LG tv.

Op het moment dat ik de shield aanzet dan gaat deze keurig aan en ook de versterker en tv gaan aan. De versterker schakelt ook keurig naar het kanaal van de shield. Als ik de shield uitzet dan gaat alleen de shield uit (dit heb ik zo ingesteld), maar ik ga dan niet automatisch terug naar de tv. Ga ik handmatig naar de tv, dan moet ik ook handmatig het tv kanaal selecteren op de versterker. Helaas schakelt de versterker niet naar de tv (je hoort ook geen klik). Er is ook geen geluid vanaf de tv. Om weer geluid te krijgen moet de shield van de stroom blijven en dien ik de tv en versterker van de stroom te halen. Als ik er weer stroom opzet, dan heb ik weer geluid op de tv. Laat ik de stekker in de shield zitten, dan gaat deze automatisch aan als er weer stroom op komt en heb ik alsnog geen geluid op de tv.

Ik heb al wat instellingen getest, maar kan het helaas niet vinden. Met de eminent mediaspeler had ik dit ook. Zowel de Chromecast en ps5 hebben dit niet en zijn ook rechtstreeks aangesloten op de versterker.

Ik heb het idee dat de poort op de versterker niet vrijgegeven wordt en dus gekoppeld blijft aan de shield.

[ Voor 4% gewijzigd door The Jackel op 19-10-2021 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01 13:07
Is er iemand hier met een Shield die hem heeft omgetoverd tot een game console?

Welke behalve de originele controller is het goed om ermee te koppelen?

Zou de PS2 en/of WII games kunnen gedraaid worden = maar mag ik dit vragen?

[ Voor 49% gewijzigd door Tosun op 19-10-2021 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:55
Tosun schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:52:

Ik gebruik mijn Shield regelmatig om PC games te streamen via Steam Link, valt dat onder de noemer 'omgetoverd tot game console'? Werkt overigens prima met Xbox One controller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:40

Ik stream regelmatig van game pc of nvidia cloud naar de shield. Als controller gebruik ik de xbox controller S. Werkt allemaal prima. Retrogaming ook top.

Ik hoop dat ik met de nieuwe android update ook de Nintendo switch pro controllers kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:35:
@Wachten...
NOFI, maar :

In Kodi heeft deze Setting : https://kodi.wiki/view/Se...just_display_refresh_rate
Ook deze extra Setting : https://kodi.wiki/view/Se...er_change_of_refresh_rate

En die staat volgens mij vaak standaard op 3 om eventuele HDMI Handshake problemen te voorkomen dus IMHO zal je die vertraging ook altijd in Kodi ervaren :?
Volgens mij staat ie standaard op nul met AFR actief binnen Kodi, maar ik zet deze daarna standaard op 2 sec. Mijn TV heeft altijd al even nodig voor de AFR omschakeling, dus waarom zou ik deze niet even een handje helpen? ;)

Is dit bij de nieuwere toestellen (2020/2021) niet meer het geval, gaat dat instant? Ik ben met mijn TV (de huidige en vorigen), niet anders gewend als dat het altijd even wat tijd nodig heeft.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39

Geforce now Founders edition heb ik.
Stadia 4 maanden gratis. En pro games die je dan gratis aanschaft, mag je daarna ook spelen. wel op 1080p ipv 4k, ach. Nvidia kan dat upscalen :)
Verder Android games en sshhhtt.. paar rom gamepjes.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01 13:07
Wekko306 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:21:
[...]

Ik gebruik mijn Shield regelmatig om PC games te streamen via Steam Link, valt dat onder de noemer 'omgetoverd tot game console'? Werkt overigens prima met Xbox One controller.
Ik heb een laptop waar geen games op gespeeld kan worden. Het word gebruikt voor basic programma's. Is het dan nog steeds mogelijk om te streamen of moet je dan een mid/high end systeem draaien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30

Ps2 emulatie gaat niet lukken. Daar is de shield te zwak voor. Willicht streamen vanaf pc als deze ook een nvidia kaart heeft (dacht ik.... Correct me if I am wrong)

Wii/gamecube met dolphin kan ook maar net; met sommige speelbaar met af en toe framedropje, ook sommige titels totaal onspeelbaar. Voor wii spellen die alleen met wiimote en nunchuk speelbaar zijn zie ik geen goede oplossing.
Dreamcast gaat een stuk beter dus wellicht dat ps2 (dezelfde generatie) ooit goed gaat komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
The Jackel schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:36:
Ik loop nog wel tegen een probleempje aan. De shield is rechtstreeks aangesloten op mijn Onkyo versterker welke via ARC is verbonden met mijn LG tv.

Op het moment dat ik de shield aanzet dan gaat deze keurig aan en ook de versterker en tv gaan aan. De versterker schakelt ook keurig naar het kanaal van de shield. Als ik de shield uitzet dan gaat alleen de shield uit (dit heb ik zo ingesteld), maar ik ga dan niet automatisch terug naar de tv. Ga ik handmatig naar de tv, dan moet ik ook handmatig het tv kanaal selecteren op de versterker. Helaas schakelt de versterker niet naar de tv (je hoort ook geen klik). Er is ook geen geluid vanaf de tv. Om weer geluid te krijgen moet de shield van de stroom blijven en dien ik de tv en versterker van de stroom te halen. Als ik er weer stroom opzet, dan heb ik weer geluid op de tv. Laat ik de stekker in de shield zitten, dan gaat deze automatisch aan als er weer stroom op komt en heb ik alsnog geen geluid op de tv.

Ik heb al wat instellingen getest, maar kan het helaas niet vinden. Met de eminent mediaspeler had ik dit ook. Zowel de Chromecast en ps5 hebben dit niet en zijn ook rechtstreeks aangesloten op de versterker.

Ik heb het idee dat de poort op de versterker niet vrijgegeven wordt en dus gekoppeld blijft aan de shield.
Even een update. Ik krijg pas weer geluid op de tv als ik de shield uitzet en de stekker uit de shield haal. Daarna haal ik de versterker en tv van de stroom en sluit het na een paar tellen weer aan. Nu is er weer geluid op de tv.

De versterker schakelt niet automatisch terug naar tv als je de shield uitzet. De poort blijft een soort van gelocked.

Hopelijk heeft iemand een oplossing. Het is best irritant als je de shield gebruikt hebt en weer tv wil kijken dat je dan geen geluid meer hebt en eerst alles van de stroom moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurp
  • Laatst online: 28-07-2022
mucuracat schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:41:
[...]

Geforce now Founders edition heb ik.
Stadia 4 maanden gratis. En pro games die je dan gratis aanschaft, mag je daarna ook spelen. wel op 1080p ipv 4k, ach. Nvidia kan dat upscalen :)
Verder Android games en sshhhtt.. paar rom gamepjes.
Als je geen pro hebt kan je natuurlijk de pro games niet spelen. En op de shield geen hdr met stadia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Slurp schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:24:
[...]

Als je geen pro hebt kan je natuurlijk de pro games niet spelen. En op de shield geen hdr met stadia.
Wel je eventueel gekochte games.
Wat gebeurt er met de Pro-games die ik heb geclaimd als mijn Stadia Pro-abonnement of -proefabonnement afloopt?
Als je geen actief Stadia Pro-abonnement meer hebt, heb je geen toegang meer tot de games die je hebt geclaimd als onderdeel van je Stadia Pro-abonnement. Als je je weer abonneert op Stadia Pro, krijg je weer toegang tot de Pro-games die je eerder hebt geclaimd. Je kunt geen games claimen die in je periode zonder abonnement beschikbaar waren voor Pro-abonnees.

Wat gebeurt er met de games die ik heb gekocht als mijn Stadia Pro-abonnement of -proefabonnement afloopt?
Je hebt nog steeds toegang tot de games die je hebt gekocht en je kunt deze spelen als je geen actief Stadia Pro-abonnement meer hebt. Opmerking: Als je geen abonnee bent, kunnen games worden gestreamd met een resolutie tot 1080p en 60 frames per seconde.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 23:18
Ik wil binnenkort een LG OLED A1 kopen. Tot nu toe heb ik altijd Full HD content gekeken op mijn Full HD TV via een HTPC die verbonden is met een DS220+ NAS. Dit werkt allemaal prima maar nu wil ik natuurlijk met de nieuwe TV ook lokaal 4k content afspelen.

Bij het testen van 4k content via de HTPC (naar Full HD TV) is het beeld zo schokkerig dat dit geen optie blijkt te zijn. Getest met een krachtigere laptop en daar werkt het een stuk beter.

Ik twijfel of een een LG A1 direct 4K content kan afspelen van een NAS (verbonden via bekabeld netwerk). Is een Nvidia shield pro anders een goede optie hiervoor of is dit overkill voor alleen het afspelen van 4K content.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:27
Mycroft schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 23:03:
Ik twijfel of een een LG A1 direct 4K content kan afspelen van een NAS (verbonden via bekabeld netwerk). Is een Nvidia shield pro anders een goede optie hiervoor of is dit overkill voor alleen het afspelen van 4K content.
Wacht even tot je de LG a1 hebt. Ik heb een oudere LG B8, en via de NAS streamen gaat prima. Wel heb ik er nog steeds een Nvidia Shield bij, omdat ik die daarvoor al had. Ik gebruik ze beiden door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
LaFleche schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:33:
[...]

Ps2 emulatie gaat niet lukken. Daar is de shield te zwak voor. Willicht streamen vanaf pc als deze ook een nvidia kaart heeft (dacht ik.... Correct me if I am wrong)

Wii/gamecube met dolphin kan ook maar net; met sommige speelbaar met af en toe framedropje, ook sommige titels totaal onspeelbaar. Voor wii spellen die alleen met wiimote en nunchuk speelbaar zijn zie ik geen goede oplossing.
Dreamcast gaat een stuk beter dus wellicht dat ps2 (dezelfde generatie) ooit goed gaat komen
Ben er sinds aantal dagen ook mee bezig, icm met kodi en IAGL / Retroarch.
Van sega consoles heb ik meesten nu wel goed actief, alleen de NES en N64 nog niet.
SNES dan weer wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:57
Jan-Remco schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 08:00:
[...]

Wacht even tot je de LG a1 hebt. Ik heb een oudere LG B8, en via de NAS streamen gaat prima. Wel heb ik er nog steeds een Nvidia Shield bij, omdat ik die daarvoor al had. Ik gebruik ze beiden door elkaar.
@Mycroft , precies wat @Jan-Remco zegt. Ik heb hier een LG C9 staan (de A1 is intern moderner denk ik?) en die speelt via m'n goedkope Synology NAS uit 2014 tot nu toe alle 4k content foutloos af. Zelfs via wifi :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mycroft schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 23:03:
Ik wil binnenkort een LG OLED A1 kopen. Tot nu toe heb ik altijd Full HD content gekeken op mijn Full HD TV via een HTPC die verbonden is met een DS220+ NAS. Dit werkt allemaal prima maar nu wil ik natuurlijk met de nieuwe TV ook lokaal 4k content afspelen.

Bij het testen van 4k content via de HTPC (naar Full HD TV) is het beeld zo schokkerig dat dit geen optie blijkt te zijn. Getest met een krachtigere laptop en daar werkt het een stuk beter.

En wat voor hardware zit daarin dan :?

Om maar wat te noemen :
- Een Nvidia GT 630 doet geen H.265 Decoding.
- Een Nvidia GT 1030 doet dat echter wel!

Je noemt een krachtigere laptop, maar je hebt helemaal geen krachtige laptop nodig : De videokaart doet over het algemeen al het werk! ;)

Dus zelfs een recente Intel iGPU kan ervoor zorgen dat alles vloeiend afspeelt! :Y)

Al die posts over het netwerk en type NAS en zo zijn zelfs totaal irrelevant te noemen : Die zijn allemaal meestal meer dan snel genoeg om je content te streamen!
Zelfs een Raspberry Pi 4B kan genoeg zijn :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 23:18
nero355 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:28:
[...]

En wat voor hardware zit daarin dan :?

Om maar wat te noemen :
- Een Nvidia GT 630 doet geen H.265 Decoding.
- Een Nvidia GT 1030 doet dat echter wel!

Je noemt een krachtigere laptop, maar je hebt helemaal geen krachtige laptop nodig : De videokaart doet over het algemeen al het werk! ;)

Dus zelfs een recente Intel iGPU kan ervoor zorgen dat alles vloeiend afspeelt! :Y)

Al die posts over het netwerk en type NAS en zo zijn zelfs totaal irrelevant te noemen : Die zijn allemaal meestal meer dan snel genoeg om je content te streamen!
Zelfs een Raspberry Pi 4B kan genoeg zijn :*)
HTPC met iGPU van een i3-4160 vs laptop met een Radeon RX Vega 6. Denk dat dat wel een verschil is dat ik merk. Ik zal nu gewoon proberen direct af te spelen van de NAS als ik de TV heb en als dat niet goed werkt een alternatief te zoeken.

Moet wel zeggen dat de details complex zijn over NAS, netwerk, transcoding, direct streaming, plex/kodi en de benodigde hard- en software. Nog genoeg te leren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mycroft schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:47:
HTPC met iGPU van een i3-4160 vs laptop met een Radeon RX Vega 6.

Denk dat dat wel een verschil is dat ik merk.
Dat denk ik ook, want de laatste kan zeker weten nieuwerwetse formaten decoderen en de eerste volgens mij net niet :)
Ik zal nu gewoon proberen direct af te spelen van de NAS als ik de TV heb en als dat niet goed werkt een alternatief te zoeken.
Prima plan! d:)b
Moet wel zeggen dat de details complex zijn over NAS, netwerk, transcoding, direct streaming, plex/kodi en de benodigde hard- en software. Nog genoeg te leren.
Je denkt te moeilijk!

Gewoon een NAS neerzetten die de 1 Gbps kan volpompen.
Is tegenwoordig amper een uitdaging te noemen!

En dan heb je een Client nodig die goed genoeg is om Kodi te draaien en alles via de (i)GPU af te spelen.
Een losse videokaart mag ook uiteraard!

Een snelle shortlist :

Android TV :
- Nvidia Shield TV 2019 Pro
- Xiaomi Mi Box Serie

Eigen OSMC wat je ook op andere hardware kan draaien :
- Vero 4K+

Linux/Windows of iets van LibreELEC :
- Intel NUC die niet te oud is.
- DIY HTPC
Eventueel met een Nvidia GT 1030 of beter, maar een AMD/Intel APU/iGPU kan ook gewoon!

Het wordt pas echt moeilijk op het moment dat je aan de content moet komen, want dan beland je in een wereld waarin iedereen alles weet, maar niemand je wat wil vertellen, want allemaal geheim en besloten communities en zo... -O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mycroft schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:47:
[...]
HTPC met iGPU van een i3-4160 vs laptop met een Radeon RX Vega 6. Denk dat dat wel een verschil is dat ik merk. Ik zal nu gewoon proberen direct af te spelen van de NAS als ik de TV heb en als dat niet goed werkt een alternatief te zoeken.

Je HTPC = met Haswell CPU met iGP HD 4400 chip, die komt op zoveel vlakken tekort. Vanaf een 7e generatie Kaby Lake wordt het pas werkelijk leuk via de iGP.

Zoals @nero355 terecht aangeeft kan er via een losse Nvidia GT1030 GPU al heel wat winst worden behaald maar gezien de GPU prijzen zou ik direct de HTPC buitenspel zetten en er een Shield TV 2019 Pro tegenaan gooien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
hardware-lover schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:20:
[...]

Zoals @nero355 terecht aangeeft kan er via een losse Nvidia GT1030 GPU al heel wat winst worden behaald maar gezien de GPU prijzen zou ik direct de HTPC buitenspel zetten en er een Shield TV 2019 Pro tegenaan gooien.
Ik sluit me erbij aan. Gewoon de shield halen. Dat gezeik met htpc ik ben er persoonlijk klaar mee ;)

Ik heb een Intel nuc die prima 1080p afspeelt maar 4k ho maar. Nvidia 1030 kaart gehaald dacht bouw het in mijn i3 systeempje is mijn mb (of bios) te oud, kaart start niet op.
En nog dat geklooi met mpc die ik al jaren gebruikt met dat vervaagde kleuren bij sommige 4k contents. Juiste codecs en instellingen Etc.

Het meest moeilijke v shield is de instellingen doorlopen en kodi leren gerbruiken in mijn geval :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:03
En toch is er één ding dat de SHIELD niet kan: 3D content afspelen. En dan bedoel ik dus 3D ISOs die FHD bevatten voor elk oog en geen side-by-side of over-under conversies.

offtopic:
Laatst wou ik nog eens een 3D film kijken, op / via mijn Windows systeem heb ik dat ooit werkende gekregen met MPC-BE. Dat was nu ook nog steeds het geval. Alleen start ik Windows zeer zelden op. Dus er kwamen wat Windows updates langs en toen waa 3D ook dood. Microsoft heeft ondersteuning ervoor verwijderd, Nvidia heeft ondersteuning ervoor verwijderd in nieuwere drivers, ... Gelukkig wel met een herstelpunt terug kunnen gaan naar oudere Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 22:46:
En toch is er één ding dat de SHIELD niet kan: 3D content afspelen.
Oh, er is wel meer dat de Shield TV niet kan afspelen. Het ligt eraan wat je meer waard vindt. Ga je je op dat ene negatieve punt concentreren? Dan is de Shield TV niets voor je. Succes met je verdere speurtocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Ik ben al jaren tevreden met mijn Shield 2017 :) Laatste week / weken zelfs wat met Gamestream bezig terwijl ik "niet game". (Laatste keer dat ik überhaupt heb gegamed zal zomer 2018 of zo zijn geweest, toen via GeForce Now). En heb ook zeker niks te klagen over de Shield. Enige hele kleine minpuntje is dan 3D support, maar dat gebruik ik net zoveel als GeForce Now / Gamestream, eens in de zoveel jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 06:42:
Ik ben al jaren tevreden met mijn Shield 2017 :)
Mijn opmerking komt denk ik wat te afwijzend over, wanneer ik erop terugkijk. Dat was zeker niet de bedoeling. :O

Je kan natuurlijk ook andere apparaten gebruiken naast de Shield TV, maar je moet wel overwegen wat 3D je nog waard is. Microsoft, Nvidia, TV fabrikanten en de filmindustrie hebben de handdoek in de ring geworpen voor 3D thuis. Net als andere obscure media door de geschiedenis heen, kost het aardig wat moeite wat om media speelbaar te houden. Dat geldt zeker als je ooit je TV vervangt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
The Zep Man schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:05:
[...]
Mijn opmerking komt denk ik wat te afwijzend over, wanneer ik erop terugkijk. Dat was zeker niet de bedoeling. :O

Je kan natuurlijk ook andere apparaten gebruiken naast de Shield TV, maar je moet wel overwegen wat 3D je nog waard is. Microsoft, Nvidia, TV fabrikanten en de filmindustrie hebben de handdoek in de ring geworpen voor 3D thuis. Net als andere obscure media door de geschiedenis heen, kost het aardig wat moeite wat om media speelbaar te houden. Dat geldt zeker als je ooit je TV vervangt. ;)
Het is zoals ik schrijf: in 2017 nieuwe TV gekocht, maar dat is nog een 2016 model omdat de 2017 modellen geen 3D meer ondersteunen. Verder misschien een stuk of 10 films in 3D gekeken "omdat het kan". Maar mis ik het echt? Nee, anders had ik afgelopen ~2 jaar nog wel een 3D film gekeken (tot 2, 3 weken terug toen ik voor de lol nog eens een 3D film heb gekeken). Maar volgens mij worden er überhaupt vrijwel geen 3D films meer uitgebracht (op blu-ray), dus de content is er überhaupt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kylrad
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-10-2024
RobertMe schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:15:
[...]

Het is zoals ik schrijf: in 2017 nieuwe TV gekocht, maar dat is nog een 2016 model omdat de 2017 modellen geen 3D meer ondersteunen. Verder misschien een stuk of 10 films in 3D gekeken "omdat het kan". Maar mis ik het echt? Nee, anders had ik afgelopen ~2 jaar nog wel een 3D film gekeken (tot 2, 3 weken terug toen ik voor de lol nog eens een 3D film heb gekeken). Maar volgens mij worden er überhaupt vrijwel geen 3D films meer uitgebracht (op blu-ray), dus de content is er überhaupt niet.
Er is een veel beter platform om 3D content te kijken tegenwoordig, en dat is Virtual Reality.
Het verwonderd mij niet zo dat het zo uit de gratie is geraakt voor TV's. De ervaring is ook veel beter op VR.
Wel jammer inderdaad dat het steeds lastiger wordt om 3D content te vinden, misschien leeft het in de toekomst misschien weer meer op als VR populairder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Heb spijt dat ik toendertijd mijn panasonic 3d brillen niet had verkocht. Heb 1x gekeken op mijn tv🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!
330d schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:46:
Heb spijt dat ik toendertijd mijn panasonic 3d brillen niet had verkocht. Heb 1x gekeken op mijn tv🤣
Ik kocht in 2015 een Panasonic UHD TV van 40 of 42 inch. Die had wel 3D ondersteuning, maar daar kreeg je toen al geen brillen meer bij. De 3D ondersteuning is dan ook nooit gebruikt. ;)

Dat de Shield TV dus 3D mist zie ik niet echt als gemis. 3D is een gimmick dat nooit in de huiskamer een plek heeft gekregen. Alles dat afleidt van het gemak van 'even iets op TV kijken' is denk ik gedoemd om te mislukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 20:33
Het feit dat je met brilletjes, of zo ding op je neus iets moet gaan kijken, maakt het eigenlijk al ouderwets :-)

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:15:
[...]
Ik heb nu ook nog steeds een Oled TV model die 3D weer kan geven, beter dan via een 4k Oled TV in een thuissituatie kan het bijna niet (beamer buiten beschouwing gelaten). I.t.t. wat jij verwacht komen er nog steeds nieuwe 3D films uit op BluRay (zoals Black Widow recentelijk bijv.).

Mijn HTPC kon uitstekend Real 3D afspelen maar deze werd op een gegeven moment alleen nog maar daarvoor gebruikt (sinds de Shield zijn intrede deed), dus heb ik deze maar aan de kant geschoven. Nu had ik ook nog een Vero 4k+ liggen en deze is sinds kort in staat om Real 3D (beter kan dus eigenlijk niet), erg goed af te spelen. Dus als ik het zou willen, dan kan ik dit nu nog steeds ;)

Ik ben ook bezig geweest om het via een Android TV speler aan de gang te krijgen maar dat liep op niets uit, want als het kan dan natuurlijk wel in de best mogelijke kwaliteit :)

Edit: Voor wie nooit 3D op een Oled 4k TV heeft kunnen aanschouwen, heeft nooit zelf vast kunnen stellen hoe goed dat is op zo'n TV. Daar kon werkelijk geen andere 3D TV aan tippen, en ik heb er nogal wat gehad ter vergelijking.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 26-10-2021 13:42 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:37:
[...]

Ik heb nu ook nog steeds een Oled TV model die 3D weer kan geven, beter dan via een 4k Oled TV in een thuissituatie kan het bijna niet (beamer buiten beschouwing gelaten). I.t.t. wat jij verwacht komen er nog steeds nieuwe 3D films uit op BluRay (zoals Black Widow recentelijk bijv.).

Mijn HTPC kon uitstekend Real 3D afspelen maar deze werd op een gegeven moment alleen nog maar daarvoor gebruikt (sinds de Shield zijn intrede deed), dus heb ik deze maar aan de kant geschoven. Nu had ik ook nog een Vero 4k+ liggen en deze is sinds kort in staat om Real 3D (beter kan dus eigenlijk niet), erg goed af te spelen. Dus als ik het zou willen, dan kan ik dit nu nog steeds ;)

Ik ben ook bezig geweest om het via een Android TV speler aan de gang te krijgen maar dat liep op niets uit, want als het kan dan natuurlijk wel in de best mogelijke kwaliteit :)

Edit: Voor wie nooit 3D op een Oled 4k TV heeft kunnen aanschouwen, heeft nooit zelf vast kunnen stellen hoe goed dat is op zo'n TV. Daar kon werkelijk geen andere 3D TV aan tippen, en ik heb er nogal wat gehad ter vergelijking.
Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal, maar mijn LG E6 is inderdaad weinig mis mee v.w.b. 3D. Beter dan een iets oudere Sony FHD TV met actieve 3D (en dus shutter glasses). Uiteraard doordat 4K passief veel comfortabeler is dan een actieve oplossy. En dan dat OLED ook nog een hogere helderheid heeft en daardoor het "verduisterende" van de bril iets teniet doet.

V.w.b. nieuwe films. Ja, Black Widow had ik gezien als nieuwe 3D film, maar het aanbod is gewoon zeer dun gespoeld. Verder zag ik ook niet heel veel 3D films. Die nieuwe Lion King, Alladin, de Godzilla & Kong films van recente jaren, en wat Marvel films zag ik zo snel. Als er 12 per jaar te vinden zijn is het volgens mij al veel.

Maar ik vind het in ieder geval een leuke gimmick. Laatst dan nog eens wat 3D films gekeken (Jurassic World o.a.) en het is wel geinig, maar geen must have, ondanks dat ik dan wel een oudere TV die wel 3D had heb gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Ik geloof je dat 3d op een OLED (zal zeker een HD variant zijn) prachtig is maar het is helaas wel een uitstervend medium.
Heb zelf op plasma wat 3d-films gekeken en was nadat de 'lol' eraf er ook wel op uitgekeken.

Probleem ontstaat wel later dat je collectie 3D films staat te verstoffen omdat je geen apparaat meer hebt om deze op te kijken .... tenzij je daar natuurlijk speicaal een oudere tv voor laat staan.
Het zijn van die dingen die voorbij gaan..... 3d films, plasma tv, analoge radio, laserdisc... heb ze allemaal gehad :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@LaFleche, wat digitaal beschikbaar is verstoft minder gemakkelijk, de 3D Oled is 4k ;)

Maar natuurlijk, 3D afspeel aanwezigheid is enkel een gimmick (wat het eigenlijk altijd al was), en door het beroerde afspelen op zovele 3D TV's is het nooit lekker aangeslagen. Is de hype zowat voorbij, komen ze met een TV op de markt die dat wel heel erg goed kan :+

Afijn, we leven nu in het streaming tijdperk en gaan meer voor het gemak en kunnen kiezen uit een behoorlijk rijk aanbod van streaming providers. Een soort van Thuisbezorgd voor je TV ;)

Wel wat prijzig als je alles bij elkaar optelt aan beschikbaar aanbod maar ach, de ene eet en drinkt het weg, een ander kijkt het weg. En sommigen kunnen zich alles wel veroorloven :o

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
  • Laatst online: 19-09 20:12
kuka schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:27:
Ik heb al een aantal keren in het middel onderin de melding gekregen "te weinig geheugen voor toepassing" als ik via Plex een 4K film aan het kijken ben (> 50GB). Ik kan de gehele film zonder problemen afspelen zonder dat het beeld 1 keer vasthangt. Wie kan mij uitleggen waar deze melding vandaan komt? Intern is er nog 12 GB vrij en op een usb-stick die ook als storage device is gekoppeld nog 256 GB. Ik heb een Shield TV Pro overigens.
Na het verwijderen van enkele apps de melding niet meer gezien. Wel jammer dat je hierdoor beperkt bent in het aantal apps wat je gebruikt op de Nvidia Shield.

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • +2 Henk 'm!
330d schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:40:
Ik sluit me erbij aan. Gewoon de shield halen. Dat gezeik met htpc ik ben er persoonlijk klaar mee ;)

Ik heb een Intel nuc die prima 1080p afspeelt maar 4k ho maar. Nvidia 1030 kaart gehaald dacht bouw het in mijn i3 systeempje is mijn mb (of bios) te oud, kaart start niet op.
En nog dat geklooi met mpc die ik al jaren gebruikt met dat vervaagde kleuren bij sommige 4k contents. Juiste codecs en instellingen Etc.

Het meest moeilijke v shield is de instellingen doorlopen en kodi leren gerbruiken in mijn geval :P
Dat is dan ook de manier waarop je het NIET moet doen! :P _O-

Verder jammer van al die 3D haat die ik zie, want ik vond het GEWELDIG!!! O+

Vooral als je opeens op een beurs staat naast een Panasonic 3D Plasma met echte 4K2K resolutie van 85 of 152 inch :o _O_ 8) :>

Ooit... als ik groot en rijk word... in een volgend leven of zo... wie weet! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:33
Off-topic:
Tsja.. 3D… ik heb een flinke collectie 3D blu-ray’s thuis en kan ze nog kijken op mijn 50” Panasonic Plasma van meer dan 10 jaar oud. Vorig jaar blikseminslag en HDMI1 en HDMI2 (enige poort met ARC) werken niet meer, maar HDMI3 en HDMI4 gelukkig nog wel. Gisteren toevallig maar weer eens Avatar in 3D gekeken… dat blijft toch steeds weer een geweldige 3D ervaring. Ik zou graag een nieuwe 4K TV aanschaffen, maar… geen enkele die 3D meer ondersteunt. Volgens mij zijn er alleen nog maar 3D beamers te koop… Gevolg is ook dat het blu-ray 3D aanbod klein is en ook nog eens erg duur.

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickC op 26-10-2021 19:15 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 18:24
@nero355 Holland Casino had een paar jaar terug nog "echte" 3D televisies van Philips hier en daar hangen. Zonder bril zie je alles uit de TV komen. 3D parallax tv? Geen idee, maar ik vond het fantastisch. Natuurlijk wel een beperkte kijkhoek.

Dit soort tv's heb ik nooit voor consumenten gezien. Worden vast ook voor bedrijven niet meer gemaakt. Zou wel heel cool zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Jazco2nd schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:20:
@nero355 Holland Casino had een paar jaar terug nog "echte" 3D televisies van Philips hier en daar hangen. Zonder bril zie je alles uit de TV komen. 3D parallax tv? Geen idee, maar ik vond het fantastisch. Natuurlijk wel een beperkte kijkhoek.

Dit soort tv's heb ik nooit voor consumenten gezien. Worden vast ook voor bedrijven niet meer gemaakt. Zou wel heel cool zijn.
Nintende 3DS :) ,Geen tv, maar wel te gebruiken door consumenten. En je kon zelf opname maken om 3D te bekijken. Zonder 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muzaik
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-09 21:17
Ik heb een Nvidia shield pro (2019) in huis. Als ik bijvoorbeeld goplay.be (website met videostream) probeer te casten van mijn laptop merk ik op dat het beeld niet wordt "optimized". Indien ik cast naar mijn oudere (gen1) chromecast werkt dat wel. Het is me ook nog niet gelukt om op andere websites een "optimized" stream te kunnen casten.

Heeft iemand hier ervaring mee, casting van fullscreen videostream en optimizing? Of kan iemand bevestigen of dit wel werkt met de nieuwe chromecast (met google TV).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Muzaik schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:11:
Ik heb een Nvidia shield pro (2019) in huis. Als ik bijvoorbeeld goplay.be (website met videostream) probeer te casten van mijn laptop merk ik op dat het beeld niet wordt "optimized". Indien ik cast naar mijn oudere (gen1) chromecast werkt dat wel. Het is me ook nog niet gelukt om op andere websites een "optimized" stream te kunnen casten.

Heeft iemand hier ervaring mee, casting van fullscreen videostream en optimizing? Of kan iemand bevestigen of dit wel werkt met de nieuwe chromecast (met google TV).

Alvast bedankt!
Is app van goplay niet te installeren op shield?
En wat bedoel je met optimized? Niet beeld vullend?

@Muzaik Reactie op je onderstaande antwoord.. O, dat wist ik niet. Bijna nooit gestreamd via chrome naar tv :)
Voor mij gevoel met direct casten altijd vertraging.

[ Voor 10% gewijzigd door mucuracat op 29-10-2021 07:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muzaik
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-09 21:17
Hieronder een afbeelding wat ik bedoel met optimized.
Op bepaalde websites als je een videostream fullscreen opent en dan selecteert om te casten vanuit chrome, optimaliseert chrome het beeld om te casten. Het scherm wordt dan niet 'mirrored' maar de videostream wordt in hogere kwaliteit/zonder stutter gecast.
Op mijn oude chromecast werkt dit perfect; de Nvidia shield chromecast wilt maar niet optimizen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DaCf5dkfPy9CDbtPqmhgJSMBe7w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TsX32aJeYl6CsTasM83R2qpO.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:28
Hoe is de ervaring bij game stream via een pc met een Nvidia video kaart? Wil in de toekomst een video kaart nemen om te streamen van de pc naar de TV via de LAN. Ben benieuwd met vertragingen ik zelf ben niet steeds niet te spreken over GeForce now vooral met shooters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Evertt schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:34:
Hoe is de ervaring bij game stream via een pc met een Nvidia video kaart? Wil in de toekomst een video kaart nemen om te streamen van de pc naar de TV via de LAN. Ben benieuwd met vertragingen ik zelf ben niet steeds niet te spreken over GeForce now vooral met shooters.
Zoals ik een paar dagen terug poste. Ik ben absoluut geen gamer, maar toevallig een paar weken terug GTA V nog eens gaan spelen, nu via Gamestream. Ik merk zelf persoonlijk geen issues / vertraging, maar als niet-gamer zullen mijn ervaringen wellicht niet heel relevant zijn. Heb namelijk ook bv auto-aim aan moeten zetten omdat ik echt niet kan spelen (/richten) met een controller.
Maar qua lag zul je uiteraard altijd wel iets behouden. Maar als het goed is uiteraard veel minder dan via GeForce Now. Via die weg een aantal jaartjes terug hartje zomer GTA V gespeeld, toen GeForce Now nog in gratis beta was voor SHIELD eigenaren. Kan me daarvan eerlijk gezegd ook niet herinneren dat ik het slecht / storend vond. Maar kan dus of komen doordat ik het gewoon niet merk als eens in de zoveel jaar "gamer" of dat GeForce Now qua kwaliteit achteruit is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcpie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 16:03
WIj hebben nu sinds ~1 maand een NVidia shield TV pro. Bevalt erg goed. Tot gisteren...

We hebben een nieuwe TV (hiervoor was de shield aangesloten op een 28 inch PC monitor, nu hebben we een wat grotere "echte" TV gekocht). Shield van de stroom gehaald, aangesloten op de nieuwe TV, stroomadapter er weer in (shield zit direct via HDMI aangesloten op de nieuwe TV). Het groene lampje van de shield gaat wel branden, maar geen signaal op de TV. Als ik hem aansluit op de monitor waar hij het voorheen wél mee deed: zelfde verhaal - geen signaal. Ik heb de HDMI-aansluiting een aantal keer gecontroleerd en gecheckt dat de juiste HDMI-inputpoort geselecteerd is op de TV / de monitor.

Ook de afstandsbediening doet raar: lampjes achter knopjes branden niet. Als ik de grote middelste knop ingedrukt houd dan gaan alle knopjes wel knipperen, maar dat haalt verder niets uit.

NVidia geeft op hun site het volgende advies: je moet de shield opstarten in "display safe mode". Dit doe je door een USB-toetsenbord aan te sluiten op de USB-poort die direct naast de HDMI-poort zit. Shield van de stroom halen, op het toetsenbord toetsen "A" en "B" ingedrukt houden, en de shield weer aansluiten op de stroom. Dit heb ik precies gedaan - groene lampje van de shield gaat wel branden, maar nog steeds geen beeld, dus de vervolgstappen van Nvidia kan ik niet volgen.

Heeft iemand ook meegemaakt dat zijn shield niet meer opstart? Suggesties?

EDIT:
We hebben natuurlijk ook de TV en de monitor even gecheckt. Als we deze aansluiten op een laptop doen ze het gewoon, probleem ligt dus echt bij de shield.

[ Voor 4% gewijzigd door tcpie op 31-10-2021 09:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:23

Convoy

g44p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Precies. Als Fast Boot mode niet werkt, dan werkt er niets. Het enige dat je dan kan doen is garantie claimen.
Evertt schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:34:
Ik gebruik ondertussen al zoveel jaar Moonlight (open-source GameStream client) om mijn spel PC op afstand te starten en te gebruiken. Vertraging over een bekabeld netwerk is verwaarloosbaar. Draadloos met een goed AC access point (met een max. 150 Mbps stream) merk ik ook niets, maar objectief gemeten zal er meer vertraging zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door The Zep Man op 31-10-2021 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcpie
Oh, blijkbaar heb ik dan al geprobeerd in fastboot te komen (dat was het aansluiten van USB-toetsenbord, "A" en "B" toetsen indrukken en stroom erop zetten.)

Maar dat werkt dus niet. Dus dan maar terugsturen... Heb even gekeken, we hebben 'm nu bijna twee weken. Wel belabberde kwaliteit dat hij het nu al niet meer doet 8)7 .

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
tcpie schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:36:
Maar dat werkt dus niet. Dus dan maar terugsturen... Heb even gekeken, we hebben 'm nu bijna twee weken. Wel belabberde kwaliteit dat hij het nu al niet meer doet 8)7 .
Maandagochtend modelletje kan natuurlijk altijd he ;) Ik heb het in dit topic in ieder geval niet met klachten zien regenen over dat de SHIELD defect is, en zeker niet binnen zo'n korte periode. En N=1 uiteraard, maar mijn 2017 model die ik nu dan 3 á 4 heb doet het ook nog steeds perfect. Afgelopen vrijdag wel eens de schroevendraaier er in gezet om stof er uit te halen omdat ik de ventilator hoorde lopen terwijl die "uit" stond, maar verder geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcpie
RobertMe schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:45:
[...]

Maandagochtend modelletje kan natuurlijk altijd he ;) Ik heb het in dit topic in ieder geval niet met klachten zien regenen over dat de SHIELD defect is, en zeker niet binnen zo'n korte periode. En N=1 uiteraard, maar mijn 2017 model die ik nu dan 3 á 4 heb doet het ook nog steeds perfect. Afgelopen vrijdag wel eens de schroevendraaier er in gezet om stof er uit te halen omdat ik de ventilator hoorde lopen terwijl die "uit" stond, maar verder geen issues.
Ja, dat klopt wel. Maar vertrouwen komt te voet en gaat te paard hè.

We sturen hem wel terug, in de tussentijd maar even bedenken of we een vervangende willen of dat we toch zelf wat in elkaar gaan prutsen.

EDIT:
Zelf iets in elkaar knutselen gaat toch lastig worden. Heb nog een klein NUC'tje staan waar ik Android TV x86 op zou kunnen zetten, maar dat heeft weer geen goede officieele Widevine ondersteuning. Dan worden DRM-beschermde streams dus in software gedecode, wat (in mijn ervaring) belabberde playback kwaliteit (framedrops, etc) oplevert. Ik stuur hem dus terug en vraag om een vervanger.

[ Voor 19% gewijzigd door tcpie op 31-10-2021 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 13:25

westergas

rikkie_pc

Ik ben nu eigenaar van de laatste Shield TV (niet pro). Hiervoor had ik de Shield 2017 die jaren lang zonder problemen heeft gedraaid.

De nieuwe Shield bevalt lang niet zo goed als de oude ivm frame drops, en ik ben zeer gevoelig voor missende frames. Het is geen Judder, de frame rate word goed gematcht.

Verder ben ik bekend met de instellingen in Kodi en zijn netwerk issues uitgesloten (ook met media op een SD kaartje getest).

Ik heb het gevoel dat als ik een 4K HDR bestand opstart dat ie in het begin lekker loopt maar na verloop van tijd steeds meer frames laat vallen. Zou dat oververhitting kunnen zijn?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
westergas schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 11:11:
Ik ben nu eigenaar van de laatste Shield TV (niet pro). Hiervoor had ik de Shield 2017 die jaren lang zonder problemen heeft gedraaid.

De nieuwe Shield bevalt lang niet zo goed als de oude ivm frame drops, en ik ben zeer gevoelig voor missende frames. Het is geen Judder, de frame rate word goed gematcht.

Verder ben ik bekend met de instellingen in Kodi en zijn netwerk issues uitgesloten (ook met media op een SD kaartje getest).

Ik heb het gevoel dat als ik een 4K HDR bestand opstart dat ie in het begin lekker loopt maar na verloop van tijd steeds meer frames laat vallen. Zou dat oververhitting kunnen zijn?
Tube, toch? Voor diverse gebruikers niet de meest betrouwbare Shield. Lees o.a.; The Zep Man in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 13:25

westergas

rikkie_pc

hardware-lover schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 12:20:
[...]

Tube, toch? Voor diverse gebruikers niet de meest betrouwbare Shield. Lees o.a.; The Zep Man in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"
Tube idd. Toch jammer dat in de diverse reviews dit niet naar voren komt.
Koel profiel van "silent" naar "cool" gezet, eens kijken of dat wat uit maakt. Met die bak geluid die uit mijn speakers komt denk ik niet dat ik de koeling daar bovenuit ga horen, als de koeling het überhaupt al doet ;)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeshua9
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-08 20:04
Ik heb een probleem met het afspelen van bepaalde bestandformaten en ik verdenk mijn Shield TV (2017) van het niet direct kunnen afspelen.
De bestanden worden afgespeeld van een plex server, en bij het ene bestand is er wel transcoding nodig, bij het andere niet.
Het voornaamste verschil dat ik zie in de formaten is dat de een HEVC Rekt is (geen idee wat dit precies inhoudt) en de andere HEVC Main 10 is.
Dezelfde situatie doet zich voor bij HEVC Rekt op 1080p resolutie.
Iemand die weer wat dit kan zijn? Ik kan nergens vinden of de shield bepaalde video profielen wel of niet ondersteund.

Hierbij de verschillen in bestanden:

Speelt alleen af door te transcode:

Codec HEVC
Bitrate 19286 kbps
Taal Engels
Language Tag en
Bit Depth 10
Chroma Subsampling 4:4:4
Coded Height 1608
Coded Width 3840
Color Primaries bt709
Color Range tv
Color Space bt709
Color Trc bt709
Frame Rate 24 fps
Height 1608
Niveau 5.0
Profiel rext
Ref Frames 1
Width 3840
Display Title 4K (HEVC Rext)
Extended Display Title 4K (HEVC Rext)

Speelt af zonder transcode:

Codec HEVC
Bitrate 18877 kbps
Taal Engels
Language Tag en
Bit Depth 10
Chroma Subsampling 4:2:0
Coded Height 1616
Coded Width 3840
Color Primaries bt709
Color Range tv
Color Space bt709
Color Trc bt709
Frame Rate 24 fps
Height 1608
Niveau 5.0
Profiel main 10
Ref Frames 1
Width 3840
Display Title 4K (HEVC Main 10)
Extended Display Title 4K (HEVC Main 10)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeshua9 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:13:
Iemand die weer wat dit kan zijn? Ik kan nergens vinden of de shield bepaalde video profielen wel of niet ondersteund.
Heb je de topicstart gelezen?

Verder geef je niet aan welk bestand zonder transcoding afspeelt, en welk bestand met.

Je kan natuurlijk andere afspeelsoftware proberen, zoals Kodi.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 11-11-2021 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeshua9
Ik heb de topicstart inderdaad gelezen. De bestanden voldoen aan de specificaties die daar ook genoemd staan.

Het zijn allebei .MKV bestanden. Het enige wat er anders aan is is de chroma subsampling en het video profiel.
Ik zou inderdaad eens kodi kunnen proberen. Al heb ik twijfels of dat verschil maakt met Plex.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jeshua9 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:31:
Ik zou inderdaad eens kodi kunnen proberen. Al heb ik twijfels of dat verschil maakt met Plex.
Via Kodi forceer je dat het lokaal afgespeeld wordt, want er is geen alternatief. Dan merk je snel genoeg of de Shield TV het bestand zonder problemen kan afspelen. Als dat lukt, dan is de implicatie dat het probleem bij Plex ligt, en diens keuze om bestanden wel/niet te transcoden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:31
Jeshua9 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:31:
Ik heb de topicstart inderdaad gelezen. De bestanden voldoen aan de specificaties die daar ook genoemd staan.

Het zijn allebei .MKV bestanden. Het enige wat er anders aan is is de chroma subsampling en het video profiel.
MKV is natuurlijk alleen maar een container, dat zegt dus niet zoveel.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 13:58

aspellinside

Out Of Control

Bad Brains schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:40:
[...]

MKV is natuurlijk alleen maar een container, dat zegt dus niet zoveel.
Precies. Het gaat hier om een extensie van het HEVC codec. Niet Rekt maar RExt (Range Extender: https://hevc.hhi.fraunhofer.de/rext).

Van die site:
The Format Range Extension (RExt) provides tools to support 4:0:0, 4:2:2 and 4:4:4 color spaces and additional bit depths.
Je Shield kan geen 4:4:4 aan op 4K 10bits. De 2019 versie ook niet trouwens.

Zie ook: https://www.nvidia.com/en...4k60hz-on-2015-sony-brav/
As for YCbCr 4:4:4 @ 4K 60Hz. It is not possible with 10-bit color depth which is what the Shield may be setting. You can get YCbCr 4:4:4 @ 4K 60Hz only with 8-bit color. This is a limitation of HDMI 2.0/a/b.

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

• Jeshua9
aspellinside schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:46:

Precies. Het gaat hier om een extensie van het HEVC codec. Niet Rekt maar RExt (Range Extender: https://hevc.hhi.fraunhofer.de/rext).

Je Shield kan geen 4:4:4 aan op 4K 10bits. De 2019 versie ook niet trouwens.

Zie ook: https://www.nvidia.com/en...4k60hz-on-2015-sony-brav/
Ik zal straks nog even wat extra dingen testen. Ik heb ook al gezien dat bepaalde HEVC RExt bestanden op 1080p ook niet rechtstreeks afspelen. Wellicht heeft het niks te maken met de shield. Ga straks even op Kodi testen en dan direct, niet via de server.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aspellinside

aspellinside

Out Of Control

Jeshua9 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:36:
[...]

Ik zal straks nog even wat extra dingen testen. Ik heb ook al gezien dat bepaalde HEVC RExt bestanden op 1080p ook niet rechtstreeks afspelen. Wellicht heeft het niks te maken met de shield. Ga straks even op Kodi testen en dan direct, niet via de server.
Van mij mag je het op Kodi testen, maar dat heeft geen magische krachten die je HDMI aansluiting in versie 2.1 verandert...

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeshua9
aspellinside schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:52:

Van mij mag je het op Kodi testen, maar dat heeft geen magische krachten die je HDMI aansluiting in versie 2.1 verandert...
Dat klopt. Maar heb het rechtstreeks afgespeeld op de shield via Kodi. Alle dingen die Plex transcode haperen bij het direct afspelen. Dus dan weet ik nu in ieder geval dat het bij de shield zit. Is ook niet heel erg. Moet alleen rekening houden dat mijn bronmateriaal dus geen HEVC RExt is.

Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Wie heeft hier Discovery plus?

Ik heb laatst eens een Chromecast geprobeerd, maar Discovery+ is de enige app die niet werkt op de chromecast, en als ik de revies van Discovery+ zo lles ben ik bepaald niet de enige.

Hoe zit dat op de Shield? Iemand ervaring? De Shield heb ik (nog) niet.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

hardware-lover schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:47:
@LaFleche, wat digitaal beschikbaar is verstoft minder gemakkelijk, de 3D Oled is 4k ;)

Maar natuurlijk, 3D afspeel aanwezigheid is enkel een gimmick (wat het eigenlijk altijd al was), en door het beroerde afspelen op zovele 3D TV's is het nooit lekker aangeslagen. Is de hype zowat voorbij, komen ze met een TV op de markt die dat wel heel erg goed kan :+
Mijn Sony beamer ondersteunt nog steeds 3D wat mij positief verbaasde. Ook de laatste modellen ondersteunen het nog steeds.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
psy schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:08:

Ik heb laatst eens een Chromecast geprobeerd, maar Discovery+ is de enige app die niet werkt op de chromecast, en als ik de revies van Discovery+ zo lles ben ik bepaald niet de enige.

De disney app op de shield werkt. Alleen krijg ik 4K niet aan de praat. Hierin ben ik blijkbaar niet de enige. Ik heb 4K maar opgegeven (geen zin de dshield te resetten), dan kijk ik disney wel via mijn tv zelf :/
nevermind

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dragon2 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:16:
De disney app op de shield werkt.
Disney+ is geen Discovery+. :+

@psy
Discovery+ applicatie heb ik op meerdere Shield TV's getest, en werkt zonder problemen. Geteste modellen: Shield TV 2017, Shield TV Pro 2019. Bij het opstarten van een stream is er soms in de eerste paar seconden een enkel haperingetje (waarschijnlijk buffering), maar daarna is het soepel.

[ Voor 46% gewijzigd door The Zep Man op 12-11-2021 10:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jcdvd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:32
psy schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:08:

Werkt gewoon met de app maar beeldresolutie is heel laag. Als ik cast naar de shield is het beeld wel een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Goededag medetweakers ,

Ik zit sinds vanavond met het volgende probleem :

Mijn Shield geeft geen geluid via de volgende apps

Netflix
Primevideo
Disney

In alle andere apps werkt het geluid wel.

Wat ik geprobeerd heb is de apps deinstalleren maar dit bood geen soelaas

HDMI kabel vervangen bood ook geen oplossing

Heeft iemand enig idee waar dit probleem opeens vandaan kan komen ?

Alvast bedankt voor het meedenken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 330d
JayJay schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:01:
Goededag medetweakers ,

Ik zit sinds vanavond met het volgende probleem :

Mijn Shield geeft geen geluid via de volgende apps

Netflix
Primevideo
Disney

In alle andere apps werkt het geluid wel.

Wat ik geprobeerd heb is de apps deinstalleren maar dit bood geen soelaas

HDMI kabel vervangen bood ook geen oplossing

Heeft iemand enig idee waar dit probleem opeens vandaan kan komen ?

Alvast bedankt voor het meedenken
Klinkt als dit
Netflix 5.1 problemen op Nvidia Shield

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 330d
Viel me gisteravond pas op toen ik voor het eerst een film ging kijken op Netflix (kinderen kijken altijd) dat de framerate op 60 is, standaard op de nividia ingesteld. Na wat zoekwerk heb ik de auto framerate functie gevonden maar vreemd genoeg moet ik deze elke keer zelf activeren wanneer de film stopt van 23.976.
Heb toen de app refreshrate gedownload en na wat instellingen werkt het goed. Alleen bij starten van film valt het scherm even een seconde weg.
Wel een misser van nividia dat de auto framerate niet auto werkt. Bij kodi werkt dit perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
330d schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:58:
Viel me gisteravond pas op toen ik voor het eerst een film ging kijken op Netflix (kinderen kijken altijd) dat de framerate op 60 is, standaard op de nividia ingesteld. Na wat zoekwerk heb ik de auto framerate functie gevonden maar vreemd genoeg moet ik deze elke keer zelf activeren wanneer de film stopt van 23.976.
Heb toen de app refreshrate gedownload en na wat instellingen werkt het goed. Alleen bij starten van film valt het scherm even een seconde weg.
Wel een misser van nividia dat de auto framerate niet auto werkt. Bij kodi werkt dit perfect.
Het is nog beta, daarom waarschijnlijk nog niet automagisch. Wanneer het er af gaat? Zou wel fijn zijn.

https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4908

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:08

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb net een Shield Pro aangeschaft, maar loop tegen een vervelend probleem aan. Wanneer de Shield, mijn TV en receiver uit staan en ik druk op de power toets op de Shield afstandsbediening, dan gaat alles netjes aan. De shield, de TV en de receiver.

Wanneer ik bijvoorbeeld al TV aan het kijken ben en ik wil de Shield aanzetten met de powerknop op de meegeleverde afstandsbediening, dan zet hij de Shield aan, maar mijn receiver uit. Ik dacht eerst dat het aan CEC lag, maar het lijkt wel of de receiver (Denon X3400-H) 1 op 1 op de afstandbediening reageert.

Iemand een idee hoe dit te fixen?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik overweeg een Nvidia Shield Pro 2019 editie te kopen om mijn PS4 Pro te vervangen. Ik gebruik de PS4 Pro nu exclusief om Plex content te streamen maar de PS Plex client lijkt issues te hebben met high bitrate bestanden.

De Shield lijkt mij een geschikte vervangen, maar ik lees her en der (zoals hierboven @330d ) dat de Shield is ook issues heeft met het afspelen van video bestanden. Kan ik de Shield bv gewoon op 24fps zetten om de framerate van mijn media te matchen? Zijn dan de issues opgelost?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MrVegeta schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:13:
Kan ik de Shield bv gewoon op 24fps zetten om de framerate van mijn media te matchen? Zijn dan de issues opgelost?
Heb je de topicstart gelezen? Kijk vooral onder het kopje 'Het beeld stottert regelmatig'.

Ik gebruik zelf geen Plex. Van wat ik lees, heeft de ingebouwde Plex client ondersteuning voor het schakelen tussen refresh rates voor films en series. Mogelijk moet het wel eenmalig in de instellingen ingeschakeld worden.

Zelf zou ik dat proberen, en mijn standaard refresh rate op 60hz laten. Dan is de bediening een stuk soepeler.

Voor spellen (streamen m.b.v. Moonlight) gebruik ik trouwens 1080p @ 120 hz (150 Mbps over bedraad netwerk). Gaat soepel. :)

[ Voor 59% gewijzigd door The Zep Man op 16-11-2021 13:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aspellinside

aspellinside

Out Of Control

Geen probleem bij Plex inderdaad, even in de instellingen goed zetten en je hoeft er niet meer naar om te kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjilDrq1dL1T1QjNwXdeMPvB8_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/na7o8YqNBvkmtG17MFISG40v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
MrVegeta schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:13:
Ik overweeg een Nvidia Shield Pro 2019 editie te kopen om mijn PS4 Pro te vervangen. Ik gebruik de PS4 Pro nu exclusief om Plex content te streamen maar de PS Plex client lijkt issues te hebben met high bitrate bestanden.

De Shield lijkt mij een geschikte vervangen, maar ik lees her en der (zoals hierboven @330d ) dat de Shield is ook issues heeft met het afspelen van video bestanden. Kan ik de Shield bv gewoon op 24fps zetten om de framerate van mijn media te matchen? Zijn dan de issues opgelost?
Als je maar de pro koopt. Niet de non-pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kan de 2019 pro morgen ophalen. Ben benieuwd.

Nu nog een Dolby surround, 4k hdr scherm en al 10tb aan data naar 4k zien te krijgen haha.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HellBeast schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:54:
Ik heb net een Shield Pro aangeschaft, maar loop tegen een vervelend probleem aan. Wanneer de Shield, mijn TV en receiver uit staan en ik druk op de power toets op de Shield afstandsbediening, dan gaat alles netjes aan. De shield, de TV en de receiver.

Wanneer ik bijvoorbeeld al TV aan het kijken ben en ik wil de Shield aanzetten met de powerknop op de meegeleverde afstandsbediening, dan zet hij de Shield aan, maar mijn receiver uit. Ik dacht eerst dat het aan CEC lag, maar het lijkt wel of de receiver (Denon X3400-H) 1 op 1 op de afstandbediening reageert.

Iemand een idee hoe dit te fixen?
Waarschijnlijk ontvangt je receiver een IR signaal vanaf de Shield remote, mogelijk los van een zetje via CEC. Dus even binnen de instellingen daarvoor kijken waarop IR nu staat ingesteld.

Ik heb daar een apparaat gekozen wat ik niet heb, dan kan er ook geen verwarring door ontstaan, ik gebruik enkel CEC.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Een wereld van verschil. De shield en de PlayStation 4. 1080p wordt alles instant afgespeeld en 4k is maar een seconde wachten. Wat een verschil van 8mbs naar 34mbs in films.

Ik vond free afstandsbediening niet heel handig. Erg klein, heb ik grote klauwen dus ik ga de Xbox controller er maar op aansluiten denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MrVegeta schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:51:
Ik vond free afstandsbediening niet heel handig. Erg klein, heb ik grote klauwen dus ik ga de Xbox controller er maar op aansluiten denk ik.
Je kan een andere Bluetooth afstandsbediening gebruiken, of zelfs een infrarood afstandsbediening i.c.m. een Flirc. Een Xbox controller werkt ook.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

The Zep Man schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:59:
[...]
Je kan een andere Bluetooth afstandsbediening gebruiken, of zelfs een infrarood afstandsbediening i.c.m. een Flirc. Een Xbox controller werkt ook.
Controller heeft wel de voorkeur :)

MrVegeta schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:51:
Ik vind dat zonde eerlijk gezegd dus overweeg eens zoiets : Kashika in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

Is alleen blijkbaar 3 keer zo duur geworden! :X :| :/

• 330d
Ik gebruik de remotr van mijn samsung tv. Mis alleen de menu knop, meer heb ik eigenlijk niet nodig. Anders loop ik met 3 van die dingen.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

nero355 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:35:
[...]

Ik vind dat zonde eerlijk gezegd dus overweeg eens zoiets : Kashika in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

Is alleen blijkbaar 3 keer zo duur geworden! :X :| :/
Wat is het verschil met dat ding en de remote van de shield? Lijken beide vrij klein, en da's juist het punt.

MrVegeta schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:04:
Wat is het verschil met dat ding en de remote van de shield? Lijken beide vrij klein, en da's juist het punt.
Wat ik destijds al schreef : Groter/Dikker/Ronder en dus comfortabeler om vast te houden dan dat stomme platte ding van de Shield TV 2017 :)

Hoewel ik met de 2019 Pro Remote best wel zou kunnen leven denk ik :

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/uiy0bc2od9mx.jpg

:+

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Goedenavond medetweakers,

Ik zit met volgende probleem/vraagstelling:

Mijn TV en toekomstige soundbar setup hebben Dolby Atmos , Dolby Vision en HDMI EArc.

Nou weet ik dat de Shield TV Pro deze EARC hdmi poort niet heeft , ondersteunt wel atmos en meer.

Hoe gaat dit in zijn werk ?

Ik gebruik de Shield en zijn diverse apps (Netflix,Disney, prime ect) en deze kunnen Atmos afspelen.

Ik weiger de apps van mij TV zelf te gebruiken (ik vind de shield gewoon veel beter en sneller)

Ik denk dat de setup zou moeten zijn :

Shield via HDMI ARC in de Soundbar en de soundbar via HDMI EARC naar de TV

Wordt het Dolby Atmos (geluid) wel juist naar de soundbar verstuurt (en Atmos Vision) (beeld) doorgestuurd naar de TV ondanks het ontbreken van een EARC poort op de Shield ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
eARC is een techniek om geluid vanaf je TV te versturen naar een ander HDMI apparaat (veelal een receiver of een sound bar). Het geluid kan hierbij komen vanuit de TV zelf, of vanuit een ander aangesloten HDMI apparaat (bijvoorbeeld een mediaspeler).

Van wat ik begrijp heeft jouw sound bar twee HDMI aansluitingen. De aansluiting naar de TV is met TV/eARC aangegeven, en op de TV is er waarschijnlijk een enkele HDMI poort met eARC. Sluit die twee aansluitingen aan met een HDMI kabel.

Al heeft je sound bar een tweede HDMI aansluiting, dan kan je daar je Shield TV op aansluiten. Als dat niet werkt (of je sound bar heeft maar een enkele (eARC) HDMI aansluiting), hou dan de TV aangesloten via de eARC aansluiting op de sound bar en sluit de Shield TV aan op een andere HDMI aansluiting van de TV.

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 18-11-2021 22:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
JayJay schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:37:
Goedenavond medewerkers,

Mijn TV en toekomstige soundbar setup hebben Dolby Atmos , Dolby Vision en HDMI EArc.

Nou weet ik dat de Shield TV Pro deze EARC hdmi poort niet heeft , ondersteunt wel atmos en meer.

Ik gebruik de Shield en zijn diverse apps (Netflix,Disney, prime ect) en deze kunnen Atmos afspelen.

Ik weiger de apps van mij TV zelf te gebruiken (ik vind de shield gewoon veel beter en sneller)

Wordt het Dolby Atmos (geluid) wel juist naar de soundbar verstuurt (en Atmos Vision) (beeld) doorgestuurd naar de TV ondanks het ontbreken van een EARC poort op de Shield ?
ARC staat voor Audio Return Channel. Dit is dus alleen van toepassing tussen TV & AVR (of soundbar), want dan "return" je de audio over de kabel die normaal input levert (want HDMI is normaliter een input kanaal richting de TV).

Oftewel: ARC (en dus eARC) zijn alleen van toepassing als je audio van de TV naar de versterker wilt sturen. ARC staat dus compleet los van de SHIELD, want het is een bron, geen display noch audio output apparaat. En daardoor vind je dus ook geen ARC op de SHIELD.
ARC is dus alleen van toepassing als je de SHIELD op de TV aansluit, oftewel: de TV audio ontvangt, en de TV de audio naar de soundbar moet sturen. En als de TV & soundbar eARC ondersteunen moet dat dus gewoon correct werken. Want de SHIELD stuurt gewoon Dolby Atmos (& DTS-X) uit als zijnde media, en de TV kan de audio er dan uit splitsen en via eARC naar de soundbar sturen.
Echter kun je dus ook zoals je zelf al aangeeft de SHIELD aansluiten op de soundbar, deze extraheert dan dan de audio uit het signaal en brengt het ter gehoren, en de video wordt gewoon doorgestuurd naar de TV.

Als zowel de TV als soundbar eARC ondersteunen kun je dus de SHIELD op de TV aansluiten en werkt Dolby Atmos & DTS-X. Maar logischer is de SHIELD op de soundbar aansluiten, en dan werkt Dolby Atmos & DTS-X altijd, onafhankelijk van eARC support op de TV & soundbar.

Edit:
@The Zep Man hieronder. Dat wist ik niet, dat DTS weer licensing vereist, zelfs als de TV alleen maar passthrough doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:17:
TV aansluiten en werkt Dolby Atmos & DTS-X.
Niet als de TV geen DTS licentie heeft (LG CX/GX/C1/G1 en vele andere recente TV's). Met deze modellen werken alle vormen van DTS niet voor afspelen en doorsturen (passthrough), behalve mogelijk downmixing en afspelen/doorsturen als PCM stereo.

[ Voor 34% gewijzigd door The Zep Man op 18-11-2021 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 330d
JayJay schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:37:
Goedenavond medewerkers,

Ik heb mijn shield op de earc soundbar aangesloten en deze naar de earc op de tv.

Wellicht biedt dit meer duidelijkheid:
https://www.digitaltrends...heater/dolby-atmos-sound/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
:o w00t :?

Als dat zo is : Waarom zou je dan van HDMI (e)ARC afhankelijk willen zijn en het HDMI CEC geneuzel dat daarbij hoort :?

Ik zou dan gewoon lekker voor zo'n opstelling gaan :
Nvidia Shield TV 2019 Pro => HDMI => Versterker met daaraan een leuk setje Speakers => HDMI => TV

:Y) 8) :*) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik heb nu een Mi Box S, maar onze oude Plasma 1080p (Panasonic) willen we binnenkort vervangen voor een LG OLED 48". Ik heb eigenlijk al vanag dag 1 gedoe met de Mi Box S. Waar het precies aan ligt is niet makkelijk te achterhalen, maar het feit dat we in een nieuwbouw-bunker wonen lijkt er wel mee te maken te hebben. Mijn desktop pc waarop Plesk draait staat boven op mijn werkkamer (1e verdieping). Ik stream daar vandaan via Plesk media (vooral kinderfilms- en series). Bestanden zijn altijd in 1080p, maar de Mi Box S geeft eigenlijk vrijwel standaard een melding dat de gestreamde media te hoge kwaliteit heeft en na veel haperen zet ik dan in 720p 4mbps en dan werkt het weer naar behoren. Met de komst van een 4k OLED wil ik gewoon alles op maximale kwaliteit.

Is mijn vermoeden juist dat mijn netwerk de beperkende factor is? En dat een upgrade van de Mi Box S naar een Nvidia Shield Pro eigenlijk niet relevant is?

Op welke wijze kan ik alles het beste inrichten op de komst van 4k OLED + de Nvidia Shield Pro? Een Nas in de meterkast waar mijn modem (ziggo zakelijk) ook staat? Van die Wifi mesh versterkers in huis voor betere Wifi? Ik zit op een redelijk vrij kanaal maar toch wordt de verbinding in het weekend (vooral einde middag/avond) erg stroperig....dus daar zit ook iets niet helemaal lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:17
Kun je een netwerk snelheids test uitvoeren op de Mi Box S?
Haalt die een goede snelheid dan zal het daar waarschijnlijk niet aan liggen.

YouTube: MiBox S Network Speed Test
Pagina: 1 ... 107 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.