snah001 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:28:
Daarnaast is de throughput van de CCGTV gewoon laag bij lokale streaming en had al problemen als de overdracht groter zou moeten zijn dan 20 Mbps ondanks dat het netwerk vele malen meer snelheid aankan.
Voor mijn nieuwsgierigheid : Was dat dan via WiFi of gewoon bekabeld aangesloten
Bijvoorbeeld de Chromecast Ultra heeft namelijk gewoon de optie om een UTP kabel in de stroomadapter te prikken en zodoende toch het gekke ding zonder WiFi aan te sluiten!

Gebruik je de tube NIET om lokale content naar je TV te streamen dan kun je goed voor de CCGTV gaan want dat doet ie verder goed.
Dat vind ik raar : Dus een lokale verbinding werkt trager dan een verbinding via het internet

Volgens mij kan dat prima als iedereen nou eens zou leren dat je bestanden niet met elkaar vergelijkt op basis van de grootte van die bestanden maar de inhoud ervan!
Echter lijkt dit maar niet tot iedereen door te dringen helaas...

Als iets niet werkt, dan ga je ermee terug naar de winkel. Je ruilt toch ook niet je nieuwe auto in voor een snellere auto, omdat je merkt dat er onverklaarbare schokken zijn bij het optrekken?!
En zoals altijd werkt zo'n vergelijking totaal niet, want die twee werelden moet je niet met elkaar vergelijken!
"Rules of the Internet" en zo...
True! 
Jij bent één persoon die praat vanuit eigen ervaring. Dat is een N=1. Ik ben ook een N=1, maar scheer niet alles en iedereen over één kam.
In alle eerlijkheid : Er zijn wel wat meer dan N=1 ervaringen in dit topic dat het ook goed kan gaan, maar zonder volledige uitgebreide details over alle media ga je daar nog steeds niet uit komen helaas...
Ik schrijf nergens dat een ander per se een Pro moet komen, en kom ook met mogelijke andere alternatieven indien een Tube niet doet wat het moet doen.
- Vero 4K+
- Intel NUC
- enz.

Er zijn zat mensen die onderhoudsrijke auto's (auto's met veel mankementen over tijd) hebben omgeruild voor hetzelfde model dat nog steeds onderhoudsrijk is, en ook zat mensen die onderhoudsrijke auto's hebben omgeruild voor onderhoudsarme en modellen die wel voldoen aan de gewenste functionele en technische specificaties.
Dat dan weer wel...
Doe eens gek en neem contact op met Nvidia en vertel ze dat er iets mis is en je wilt upgraden naar de Pro versie

Dat kan uiteraard altijd nog, maar ik dacht dat er echt een wens was om de boel te clonen en dan zijn dat zo'n beetje je opties...
240 GB is niks tegenwoordig dus je zal dan al gauw richting een 1 TB SSD moeten of zelfs groter en dan ga je ook al gauw richting de prijzen van een kant en klare NAS instapper

Asskicker schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:03:
Ik beschik momenteel over een Chromecast With Google TV waar ik Kodi op draai die een verwijzing heeft naar mijn NAS (puur als storage, die is te zwak om Plex/Kodi te draaien).
Dit werkt, maar toch niet helemaal perfect:
Storage is bijna op op de Chromecast, enkel Wifi...
Die begrijp ik niet helemaal
Daarnaast wat ik al eerder zei : Kijk eens naar een geschikte adapter met ingebouwde LAN NIC

Ik zou eventueel ook graag games kunnen streamen van mijn PC naar mijn TV (gebruik momenteel een Steam Link, maar ideaal is dat toch ook niet).
Als ik de comments hier lees dan lijkt mij het best om toch een Shield Pro te kopen? Of wat denken jullie daarvan in mijn usecase.
Dan kan het interessant zijn, maar...
Welke videokaart zit er in je PC precies
En ben je bereid om Geforce Experience te installeren in geval van een Nvidia videokaart ?!
* nero355 heeft een hekel aan dat spul namelijk!

Dat hoeft dan ook gelukkig niet!

IMHO moet je dan ook gewoon alles wat bedraad aangesloten kan worden ook meteen bedraad aansluiten!