Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 13:48

westergas

rikkie_pc

mucuracat schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:27:
[...]

Als je maar de pro koopt. Niet de non-pro.
De non-pro doet dat ook (eigen ervaring). Prima ding, speelt alles af wat je er tegenaan gooit (Kodi) t/m 4K.

Alleen voor waar ik heb voor heb aangeschaft (Dolby Vision) is ie compleet waardeloos. Haperingen, frame drops (geen judder) en geluid wat vreselijk uit sync loopt. Valt gewoon niet naar te kijken. Eerst dacht ik dat het een temperatuur issue was maar gisteren had ik dat al in de eerste minuut.

Doet de Pro dat wel goed en zo ja, hoe is dat te verklaren? Die 1GB ram extra kan ik me niet voorstellen...

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 15:23
@GustavSan Stream je draadloos of bedraad? Dat kan zeker ook een factor zijn. Draadloos is veel gevoeliger voor storing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GustavSan schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:49:
Ik heb nu een Mi Box S, maar onze oude Plasma 1080p (Panasonic) willen we binnenkort vervangen voor een LG OLED 48". Ik heb eigenlijk al vanag dag 1 gedoe met de Mi Box S. Waar het precies aan ligt is niet makkelijk te achterhalen, maar het feit dat we in een nieuwbouw-bunker wonen lijkt er wel mee te maken te hebben. Mijn desktop pc waarop Plesk draait staat boven op mijn werkkamer (1e verdieping). Ik stream daar vandaan via Plesk media (vooral kinderfilms- en series). Bestanden zijn altijd in 1080p, maar de Mi Box S geeft eigenlijk vrijwel standaard een melding dat de gestreamde media te hoge kwaliteit heeft en na veel haperen zet ik dan in 720p 4mbps en dan werkt het weer naar behoren. Met de komst van een 4k OLED wil ik gewoon alles op maximale kwaliteit.

Is mijn vermoeden juist dat mijn netwerk de beperkende factor is? En dat een upgrade van de Mi Box S naar een Nvidia Shield Pro eigenlijk niet relevant is?

Op welke wijze kan ik alles het beste inrichten op de komst van 4k OLED + de Nvidia Shield Pro? Een Nas in de meterkast waar mijn modem (ziggo zakelijk) ook staat? Van die Wifi mesh versterkers in huis voor betere Wifi? Ik zit op een redelijk vrij kanaal maar toch wordt de verbinding in het weekend (vooral einde middag/avond) erg stroperig....dus daar zit ook iets niet helemaal lekker.
Rallye schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:23:
@GustavSan Stream je draadloos of bedraad? Dat kan zeker ook een factor zijn. Draadloos is veel gevoeliger voor storing.
Standaard hebben die dingen alleen WiFi inderdaad dus wat gebeurt er als je een USB NIC erin propt :?

Ik heb overal 5 GHz WiFi in huis en zelfs in de tuin :+ maar alles wat geen telefoon/tablet/laptop* is zit gewoon aan de UTP vast! :Y) 8) :*)

* : De laptops hebben uiteraard wel allemaal LAN NIC's want dat is soms gewoon handig om wat te testen! :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:18:
Standaard hebben die dingen alleen WiFi inderdaad dus wat gebeurt er als je een USB NIC erin propt :?

[knip]
Hoewel offtopic (Mi) toch even reageren met praktijkervaring. Dan kan ie theoretisch snelheden halen tot ~300Mbit, maar met een fatsoenlijke WiFi verbinding kan het ook al +200Mbit worden met zo'n box.

Hoewel die Mi box verre van een krachtpatser is, voor een (gangbaar) 1080p aanbod draait ie echt zijn hand niet om, dus ga ik er vanuit dat het "probleem" buiten de box of binnen de instellingen zit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:13
westergas schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:53:
[...]

De non-pro doet dat ook (eigen ervaring). Prima ding, speelt alles af wat je er tegenaan gooit (Kodi) t/m 4K.

Alleen voor waar ik heb voor heb aangeschaft (Dolby Vision) is ie compleet waardeloos. Haperingen, frame drops (geen judder) en geluid wat vreselijk uit sync loopt. Valt gewoon niet naar te kijken. Eerst dacht ik dat het een temperatuur issue was maar gisteren had ik dat al in de eerste minuut.

Doet de Pro dat wel goed en zo ja, hoe is dat te verklaren? Die 1GB ram extra kan ik me niet voorstellen...
Ben al een tijd geleden overgestapt van tube naar pro. Nooit meer issues gehad met 4K HDR. De tube must gewoon wat oomph of de software werkt veel minder lekker op 32bit chips (pro is 64bit). Tube was voor mij een aardige miskoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:55:
Hoewel offtopic (Mi) toch even reageren met praktijkervaring. Dan kan ie theoretisch snelheden halen tot ~300Mbit, maar met een fatsoenlijke WiFi verbinding kan het ook al +200Mbit worden met zo'n box.
Met draadloos ben je sterk afhankelijk van de situatie. Ik heb woningen gezien waar draadloos signalen zonder moeite door muren heen ging, maar problemen hadden met plafonds en vloeren door de wapening. Je kreeg daar echt geen signaal doorheen.

Bij twijfel, altijd een kabel trekken. Het is even op de tanden knagen bij het aanleggen, maar daarna heb je er zoveel jaar plezier van. PowerLine adapters kan je ook proberen als alternatief. Mijn ervaring met dat spul is dat het een oplossing biedt in een derde tot de helft van de situaties.

Er is niets zo stabiel als een ouderwets netwerkkabeltje. :)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Ik ben op zoek naar een power adapter (12 to 19 volt inverter) zodat ik de Shield tv Pro in de camper/caravan rechtstreeks op 12 volt kan gebruiken.

Iemand die weet of dit kant en klaar te bestellen is of hier een oplossing voor heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door Moris op 20-11-2021 23:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:54:
[...]
Met draadloos ben je sterk afhankelijk van de situatie. Ik heb woningen gezien waar draadloos signalen zonder moeite door muren heen ging, maar problemen hadden met plafonds en vloeren door de wapening. Je kreeg daar echt geen signaal doorheen.

Bij twijfel, altijd een kabel trekken. Het is even op de tanden knagen bij het aanleggen, maar daarna heb je er zoveel jaar plezier van. PowerLine adapters kan je ook proberen als alternatief. Mijn ervaring met dat spul is dat het een oplossing biedt in een derde tot de helft van de situaties.

Ben ik zonder twijfel met je eens, maar daarom haalde ik ook bewust "fatsoenlijk wifi signaal" aan. Dat dit niet altijd mogelijk is of kan zijn dat begrijp ik maar in sommige omstandigheden kan het soms niet anders dan draadloos.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:43
[...]

Naast ram verschil:
Pro is 64bit
Non pro 32bit
Pro heeft ook kooling met ventilator

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mucuracat schreef op zondag 21 november 2021 @ 00:47:
Pro heeft ook kooling [sic] met ventilator
De Tube heeft ook een ventilator. Zie de teardown. Ook zijn er nog wat meer verschillen (heeft iemand hier de TS gelezen?). Het probleem is dat die koeling van de Tube vaak niet voldoende is. Ook hebben sommigen problemen gehad met de beperkte opslag.

Maar hier is al voldoende over geschreven. Zoek het topic door en je leest voldoende ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:28
Dank voor alle reacties en input!

tldr;

1) Als kabels trekken geen optie is, kan ik dan voor een Mesh systeem gaan voor betere Wi-Fi?
2) Is mijn router aan vervanging toe, aangezien ik boven 'maar' 30MB/s pak aan max snelheid op een 500 Mbit lijn? Of is ruim 50% verval logisch verklaarbaar want Wi-Fi?
3) Zijn er ervaringen van de Shield waarbij over een vergelijkbare Wi-Fi gewoon 4k zonder haperingen wordt afgespeeld?
jopie schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:35:
Kun je een netwerk snelheids test uitvoeren op de Mi Box S?
Haalt die een goede snelheid dan zal het daar waarschijnlijk niet aan liggen.

YouTube: MiBox S Network Speed Test
Ga ik binnenkort doen, maar ben bang dat het resultaat erg zal tegenvallen....
Rallye schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:23:
Helaas. Bij de bouw van de woning voor volledig draadloos gekozen. Ook geen coax en dus ook geen utp. Ik wist van de nadelen, maar dacht met een standaard Mesh oplossing (nog steeds niet gedaan) wel meters te kunnen maken.
nero355 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:18:
[...]

[...]

Ik heb overal 5 GHz WiFi in huis en zelfs in de tuin :+ maar alles wat geen telefoon/tablet/laptop* is zit gewoon aan de UTP vast! :Y) 8) :*)

* : De laptops hebben uiteraard wel allemaal LAN NIC's want dat is soms gewoon handig om wat te testen! :P
USB NIC zal vast sneller zijn, maar geen utp door het huis getrokken (naar de locatie waar de tv staat). Kan het wel een keer met losse kabel testen, maar weet waarschijnlijk het antwoord al.
hardware-lover schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:55:
[...]

Hoewel die Mi box verre van een krachtpatser is, voor een (gangbaar) 1080p aanbod draait ie echt zijn hand niet om, dus ga ik er vanuit dat het "probleem" buiten de box of binnen de instellingen zit.
Ik heb Ziggo zakelijk (500 Mbit/s/40 Mbit/s). In de meterkast staat een Ziggo router in bridge modus met erachter een ASUS RT-AC68U. In mijn desktop zit een Asus PCE-AC68 Dual-Band Adapter die max 30MB/s haalt bij een speedtest. Dat zou dus max zo'n 200 Mbit/s zijn via Wi-Fi?

De afstand van de Asus router tot de televisie waar ik het signaal via Wi-Fi oppak is zo'n 10 meter met ertussen een paar muurtjes (niet dragend).

Zou het toch lonen om zo'n TP-Link Deco mesh systeem te plaatsen en 1 van die pods direct bij de tv te plaatsen? Of zal ik altijd met happeringen oid te maken hebben met een Shield aan een 4k OLED tv (bij 4k media)?
The Zep Man schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:54:
[...]

Ik ga dit uitzoeken. Ik heb een soort holle pilaar waar de tv staat en vermoed dat ik via de kruipruimte daar in kan boren. Echter is onze kruipruimte (want nieuwbouw) gigantisch geisoleerd en heb ik ongeveer 40cm bewegingsruimte. Ik kan je zeggen, dat is een soort eeuwig durende nachtmerrie. Ik ben 1 keer aan die kant van het huis geweest en daar had ik echt last van een gebrek aan ruimte en lucht. Kijk niet uit naar een volgend avontuur lol.

Maar ik zou daar dus in kunnen boren en dan een net plaatje in die pilaar kunnen plaatsen. Dit is netter dan een losse kabel uit een gat in de grond (die vanwege woonbeton op vloerwarming ook niet zomaar eventjes te boren valt.
hardware-lover schreef op zondag 21 november 2021 @ 00:01:
[...]

Ben ik zonder twijfel met je eens, maar daarom haalde ik ook bewust "fatsoenlijk wifi signaal" aan. Dat dit niet altijd mogelijk is of kan zijn dat begrijp ik maar in sommige omstandigheden kan het soms niet anders dan draadloos.
Ja. Dit dus. Ik kan nog wel met veel moeite met een draad bij de tv-locatie komen. Maar ik heb op mijn werkkamer ook een tv en daar game ik normaal gesproken. Heb echter sinds dat we hier zijn gaan wonen niet veel meer gegamed (jonge kinderen enzo), maar met de komst een een nieuwe Halo kriebelt het eigenlijk wel weer :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GustavSan schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:25:
[knip]
Ik heb Ziggo zakelijk (500 Mbit/s/40 Mbit/s). In de meterkast staat een Ziggo router in bridge modus met erachter een ASUS RT-AC68U. In mijn desktop zit een Asus PCE-AC68 Dual-Band Adapter die max 30MB/s haalt bij een speedtest. Dat zou dus max zo'n 200 Mbit/s zijn via Wi-Fi?

De afstand van de Asus router tot de televisie waar ik het signaal via Wi-Fi oppak is zo'n 10 meter met ertussen een paar muurtjes (niet dragend).

Zou het toch lonen om zo'n TP-Link Deco mesh systeem te plaatsen en 1 van die pods direct bij de tv te plaatsen? Of zal ik altijd met happeringen oid te maken hebben met een Shield aan een 4k OLED tv (bij 4k media)?
[knip]
Ziggo 600/40 hier met modem in Bridge met daarachter een TP-Link Triband AC router waarbij SSID voor 2.4 en 5Ghz gelijk zijn. Er is dus maar één SSID zichtbaar in ons huis voor wifi. Dat werkt hier al tijden prima voor alle apparaten die aanspraak maken op de wifi verbinding, voor mij is dit de meest degelijke wifi oplossing sinds ik Ziggo in Bridge gebruik (en dit is al heel erg lang). Ook een Mi box, Shield, CCGTV, Fire Stick, enz..., halen allen prima draadloze snelheden, op diverse plekken in ons huis, maar niet ieder huis is hetzelfde. Ik gebruik bij voorkeur wel steeds een bekabelde netwerkverbinding, toch de meest degelijke oplossing (vind ik).

Ga eerst eens testen wat voor snelheden je haalt met je media-box, er staan daarvoor diverse apps in de Play Store. 30MB/s is theoretisch 240Mbit, dat is toch werkelijk meer dan ruim voldoende.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:25
Moris schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 23:19:
Ik ben op zoek naar een power adapter (12 to 19 volt inverter) zodat ik de Shield tv Pro in de camper/caravan rechtstreeks op 12 volt kan gebruiken.

Iemand die weet of dit kant en klaar te bestellen is of hier een oplossing voor heeft?
Zoiets? https://www.conrad.nl/p/d...onverter-6-a-90-w-1693411

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zou voor zoiets gaan, in de aanname dat de camper gewoon 12V op de accu heeft (zeer waarschijnlijk). Even een tweede Shield TV voeding regelen en daarvan de connector kannibaliseren, solderen, en klaar.

Deze is trouwens goedkoper. Gezien de Shield TV maximaal minder dan 40 watt gebruikt, zou dat geen probleem moeten zijn. Een 45 watt voeding zou ik vermijden, want die worden nog wel eens erg warm (zoals in de reviews is te lezen van deze).

[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 21-11-2021 15:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

Heb je het nu over DV via Kodi of via streaming apps?
Ik las recent wat over Kodi en DV ondersteuning komt pas in Kodi in v20 (Nexus).
Daarnaast lijkt v19 minder vlot en stabiel dan v18, haperingen bij afspelen etc.
Actuele discussie -> https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=365127

Ondertussen heb je ook een fork (Maven deelt deze via Kodinerds.de) waarin verbeteringen al zijn/worden opgenomen. DV ondersteuning, microstutter fix.
De 2019 Shield Tube wil de armeabi-v7.apk en de Pro de arm64-v8a.apk.
Ze worden naast de standaard Kodi geïnstalleerd, dus makkelijk om het even te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
The Zep Man schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:51:
[...]
Ik zou voor zoiets gaan, in de aanname dat de camper gewoon 12V op de accu heeft (zeer waarschijnlijk). Even een tweede Shield TV voeding regelen en daarvan de connector kannibaliseren, solderen, en klaar.

Deze is trouwens goedkoper. Gezien de Shield TV maximaal minder dan 40 watt gebruikt, zou dat geen probleem moeten zijn. Een 45 watt voeding zou ik vermijden, want die worden nog wel eens erg warm (zoals in de reviews is te lezen van deze).
Als deze geschikt is om op de 12V kring dan zit ik alleen nog met de vraag hoe ik deze inverter aan de usb-C dien te knopen?

Blijkbaar is het niet zo eenvoudig om het power gedeelte te doorgronden :?
Wikipedia: USB-C

[ Voor 4% gewijzigd door Moris op 21-11-2021 20:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Moris schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:02:
[...]

Als deze geschikt is om op de 12V kring dan zit ik alleen nog met de vraag hoe ik deze inverter aan de usb-C dien te knopen?
Zoals wel vaker gevraagd (ik moet echt de modjes vragen om een topicwaarschuwing in te voeren): heb je de TS gelezen? Dan had je kunnen weten waarom je vraag over USB-C niet van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1) Als kabels trekken geen optie is, kan ik dan voor een Mesh systeem gaan voor betere Wi-Fi?
2) Is mijn router aan vervanging toe, aangezien ik boven 'maar' 30MB/s pak aan max snelheid op een 500 Mbit lijn? Of is ruim 50% verval logisch verklaarbaar want Wi-Fi?
1.) Je zal wel moeten denk ik :?
2.) Slecht signaal, omdat iedereen denkt dat voor WiFi de beste plek de meterkast is... 7(8)7 _O- :+
Helaas. Bij de bouw van de woning voor volledig draadloos gekozen. Ook geen coax en dus ook geen utp. Ik wist van de nadelen, maar dacht met een standaard Mesh oplossing (nog steeds niet gedaan) wel meters te kunnen maken.

USB NIC zal vast sneller zijn, maar geen utp door het huis getrokken (naar de locatie waar de tv staat). Kan het wel een keer met losse kabel testen, maar weet waarschijnlijk het antwoord al.
Dat is echt een hele slechte zet geweest! -O-

Heb je tenminste wel telefoonaansluitingen door het huis heen zitten :?

Die kan je dan ombouwen naar WiFi accesspoints in het uiterste geval! ;)
Dat hangt af van het aantal antennes dat elk apparaat heeft, de kanaalbreedte, enz... ;)
Maar op welke band : 2.4 GHz of 5 GHz :?
Ik durf daar niks over te zeggen...

Wat je het beste kan doen is zo'n set kopen en dan terugsturen als het niet bevalt :)
Ik ga dit uitzoeken. Ik heb een soort holle pilaar waar de tv staat en vermoed dat ik via de kruipruimte daar in kan boren. Echter is onze kruipruimte (want nieuwbouw) gigantisch geisoleerd en heb ik ongeveer 40cm bewegingsruimte. Ik kan je zeggen, dat is een soort eeuwig durende nachtmerrie. Ik ben 1 keer aan die kant van het huis geweest en daar had ik echt last van een gebrek aan ruimte en lucht. Kijk niet uit naar een volgend avontuur lol.
Ik begrijp je 200% !!! :D

Iets met claustrofobie en zo... :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Agent-X schreef op zondag 21 november 2021 @ 19:35:
[...]

Heb je het nu over DV via Kodi of via streaming apps?
Ik las recent wat over Kodi en DV ondersteuning komt pas in Kodi in v20 (Nexus).
Daarnaast lijkt v19 minder vlot en stabiel dan v18, haperingen bij afspelen etc.
Actuele discussie -> https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=365127

Ondertussen heb je ook een fork (Maven deelt deze via Kodinerds.de) waarin verbeteringen al zijn/worden opgenomen. DV ondersteuning, microstutter fix.
De 2019 Shield Tube wil de armeabi-v7.apk en de Pro de arm64-v8a.apk.
Ze worden naast de standaard Kodi geïnstalleerd, dus makkelijk om het even te proberen.
Betreft via Kodi idd. Netflix gaat qua DV ondersteuning goed, alleen zit je dan weer met die beta frame rate app die brak werkt.

Fork gisteren geprobeerd. Het was mij niet duidelijk welke ik precies moest nemen dus heb de bovenste maar gepakt (Leia). Het eerste uur liep de film gewoon perfect maar na een tijdje toch weer haperingen en missende frames.

Tnx iig voor de tip, zal de andere versies ook eens proberen. Misschien dat er nog wat te verbeteren valt en anders word het even op mijn tanden bijten en voor de Pro gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
The Zep Man schreef op zondag 21 november 2021 @ 07:54:
[...]
De Tube heeft ook een ventilator. Zie de teardown. Ook zijn er nog wat meer verschillen (heeft iemand hier de TS gelezen?). Het probleem is dat die koeling van de Tube vaak niet voldoende is. Ook hebben sommigen problemen gehad met de beperkte opslag.

Maar hier is al voldoende over geschreven. Zoek het topic door en je leest voldoende ervaringen.
Probeerde @westergas verschillen te tonen.
En wat betreft ventilator; ik had op TS gezocht op ventilator en cooling, had geen hits. Van pro wist ik zeker, Heb zelf de pro.
En je kan op pro ook nog instellen op cooling of silent, weet niet of met non-pro ook kan.

En teardown heb ik niet gekeken. Nog niet nodig gehad om het te teardownen :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
330d schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:58:
Viel me gisteravond pas op toen ik voor het eerst een film ging kijken op Netflix (kinderen kijken altijd) dat de framerate op 60 is, standaard op de nividia ingesteld. Na wat zoekwerk heb ik de auto framerate functie gevonden maar vreemd genoeg moet ik deze elke keer zelf activeren wanneer de film stopt van 23.976.
Heb toen de app refreshrate gedownload en na wat instellingen werkt het goed. Alleen bij starten van film valt het scherm even een seconde weg.
Wel een misser van nividia dat de auto framerate niet auto werkt. Bij kodi werkt dit perfect.
Heb de refresh rate app weer verwijderd. Werkt opzicht wel goed, maar viel me vd week pas op in netflix worden een fragmentje afgespeeld bij elke titel als je erheen gaat. Het beeld gaat dan op zwart (de auto refresh gaat dus schakelen van 60 naar 23.976), als je uit die fragment gaat dan gaat die weer op zwart een seconde of 2 want dan schakelt die weer terug, mega irritant. Heb nu de standard framerate van de nvidivia op de menuknop gezet, dan maar zelf activeren wanneer ik film ga kijken (tot nu toe alleen een docu en squidgame gekeken op 60hz)
Hopelijk komen ze met een echte auto functie voor alles wat afgespeelt wordt in elke app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
330d schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:52:
Heb de refresh rate app weer verwijderd. Werkt opzicht wel goed, maar viel me vd week pas op in netflix worden een fragmentje afgespeeld bij elke titel als je erheen gaat. Het beeld gaat dan op zwart (de auto refresh gaat dus schakelen van 60 naar 23.976), als je uit die fragment gaat dan gaat die weer op zwart een seconde of 2 want dan schakelt die weer terug, mega irritant.
Heb je de topicstart gelezen? Daar staat in omschreven hoe je dit kan oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:13
[...]

Heb de refresh rate app weer verwijderd. Werkt opzicht wel goed, maar viel me vd week pas op in netflix worden een fragmentje afgespeeld bij elke titel als je erheen gaat. Het beeld gaat dan op zwart (de auto refresh gaat dus schakelen van 60 naar 23.976), als je uit die fragment gaat dan gaat die weer op zwart een seconde of 2 want dan schakelt die weer terug, mega irritant. Heb nu de standard framerate van de nvidivia op de menuknop gezet, dan maar zelf activeren wanneer ik film ga kijken (tot nu toe alleen een docu en squidgame gekeken op 60hz)
Hopelijk komen ze met een echte auto functie voor alles wat afgespeelt wordt in elke app.
Je kan in de Netflix instellingen de previews uitzetten wanneer je door het menu scrollt. Ik verwacht niet dat Nvidia effort steekt in het oplossen hiervan. Hopelijk over een jaar of 5 als HDMI 2.1 goed geimplemteerd is in alle devices. HDMI 2.1 heeft instant refresh rate switching in de standaard. Apple TV heeft dit wel gewoon goed voor elkaar.

Het is ook verschrikkelijk dat een TV een paar honderd keer meer tijd nodig heeft om zich aan te passen aan een andere hoeveelheid frames per s terwijl je stream uit een willekeurige server in Verweggistan direct beschikbaar is en start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
HEY_DUDE schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:10:
[...]

Je kan in de Netflix instellingen de previews uitzetten wanneer je door het menu scrollt. Ik verwacht niet dat Nvidia effort steekt in het oplossen hiervan. Hopelijk over een jaar of 5 als HDMI 2.1 goed geimplemteerd is in alle devices. HDMI 2.1 heeft instant refresh rate switching in de standaard. Apple TV heeft dit wel gewoon goed voor elkaar.

Het is ook verschrikkelijk dat een TV een paar honderd keer meer tijd nodig heeft om zich aan te passen aan een andere hoeveelheid frames per s terwijl je stream uit een willekeurige server in Verweggistan direct beschikbaar is en start.
The Zep Man schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:04:
[...]
Heb je de topicstart gelezen? Daar staat in omschreven hoe je dit kan oplossen.
Ja weet ik maar ik vind juist die previews handig😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!
330d schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:12:
Ja weet ik maar ik vind juist die previews handig😂
Er is nog een andere manier om het op te lossen zonder previews te verliezen. Zie de informatie over lastige applicaties in de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
The Zep Man schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:18:
[...]
Er is nog een andere manier om het op te lossen zonder previews te verliezen. Zie de informatie over lastige applicaties in de topicstart.
Je bedoelt dat ik netflix standaard op 23.976 moet zetten via de refresh rate app? Heb ik idd niet aangedacht, want kinderen kijken ook veel tekenfilms en series weet niet tot hoeverre deze in 23.976 zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
330d schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:24:
Je bedoelt dat ik netflix standaard op 23.976 moet zetten via de refresh rate app? Heb ik idd niet aangedacht, want kinderen kijken ook veel tekenfilms en series weet niet tot hoeverre deze in 23.976 zijn.
Als het redelijk modern is, dan is het zeer waarschijnlijk 23,976 Hz.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:27
Klopt. Zo heb ik Netflix ook staan. Die paar series die 25 of 50 Hz zijn schakelen dan wel vanzelf over. Enige 'nadeel' is dat de UI van Netflix niet smooth in 60 Hz loopt, maar wat traag voelend in 23.976 Hz. Ach.. het werkt nu goed! En ik kijk Netflix toch echt voor films en series en niet voor een vloeiend menu haha

[ Voor 15% gewijzigd door TommyL0204 op 22-11-2021 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je de Search had gebruikt dan had je zulke ervaringen van anderen kunnen lezen! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:47
Gisteren vanwege de tips hier ook Refresh Rate geïnstalleerd en Netflix vastgezet op 3840x2160 en 23.976Hz. Sowieso liep het beeld een stuk vloeiender, maar wat mij vooral opviel is dat oudere content (Star Trek Enterprise) op de 4K resolutie behoorlijk strak oogde. Wellicht komt dat door de Enhance functie van de Shield waarbij je op het originele beeldformaat (1080p) het verschil minder goed ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerkhanite
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-06 17:08

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Net de tube gekocht, om de KPN-receiver van mijn ma te vervangen. Ik neem aan dat de 32bit-OS niet problemen op zou leveren, toch? Ze gebruikt alleen streamingdiensten zoals Netflix, Amazon Prime, etc.
Ik ben benieuwd, kan nooit slechter zijn dan die "apps" op dat receiverbak van hun |:( . Die zijn zo onstabiel als wat en de menu's zijn tegenwoordig ook bagger traag.

[ Voor 52% gewijzigd door Aerkhanite op 26-11-2021 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:51
Dank voor alle reacties en input!

tldr;

3) Zijn er ervaringen van de Shield waarbij over een vergelijkbare Wi-Fi gewoon 4k zonder haperingen wordt afgespeeld?

[...]

Ga ik binnenkort doen, maar ben bang dat het resultaat erg zal tegenvallen....

[...]

[...]

[...]

[...]

Maar ik zou daar dus in kunnen boren en dan een net plaatje in die pilaar kunnen plaatsen. Dit is netter dan een losse kabel uit een gat in de grond (die vanwege woonbeton op vloerwarming ook niet zomaar eventjes te boren valt.

[...]

Ja. Dit dus. Ik kan nog wel met veel moeite met een draad bij de tv-locatie komen. Maar ik heb op mijn werkkamer ook een tv en daar game ik normaal gesproken. Heb echter sinds dat we hier zijn gaan wonen niet veel meer gegamed (jonge kinderen enzo), maar met de komst een een nieuwe Halo kriebelt het eigenlijk wel weer :).
Juist als je overal wifi wil door het hele huis, moet je toch op plekken een WiFi AP bekabeld kunnen plaatsen?
Met WiFi heb je niet alleen met de ruwe doorvoersnelheid te maken. Ook met alle apparaten die verbonden zijn en hun impact kunnen hebben op je stream. Als je bijvoorbeeld een hele dikke smartphone hebt die 85 apps gaat updaten via wifi. Of iemand die in een andere kamer iets zwaars gaat doen.

Dit los je redelijk op met WiFi6 (dankzij MU-MIMO, voor het eerst worden datapakketjes dan niet 1 voor 1 bezorgd, dus eerst apparaat A, 1 pakketje, dan B, 1 pakketje, dan A pakketje 2 etc, ja, zo serieel is WiFi!, pas met WiFi 6 kan dit tegelijk).
Nadeel is dat de meeste apparaten WiFi6 nog helemaal niet ondersteunen. Zelfs gloednieuwe smartphones niet. ShieldTV ook niet.

Kan je niet gewoon een stopcontact opofferen en UTP daardoorheen trekken?
Of als de buizen breed genoeg zijn, een STP kabel naast de elektrakabel trekken?
En dit dan niet eens alleen voor de ShieldTV maar ook voor je (mesh) APs? Die kan je wellicht onmiddelijk ook van voeding voorzien (PoE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 18:51
nero355 schreef op maandag 22 november 2021 @ 23:44:
[...]

Als je de Search had gebruikt dan had je zulke ervaringen van anderen kunnen lezen! ;)
ShieldTV (Pro) had toch een Auto Refresh Rate switch in de settings?
Die is er niet meer.. dus ik dacht dat het al gewoon volledig automatisch ging O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aerkhanite schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:30:
Net de tube gekocht, om de KPN-receiver van mijn ma te vervangen. Ik neem aan dat de 32bit-OS niet problemen op zou leveren, toch? Ze gebruikt alleen streamingdiensten zoals Netflix, Amazon Prime, etc.
Ik ben benieuwd, kan nooit slechter zijn dan die "apps" op dat receiverbak van hun |:( . Die zijn zo onstabiel als wat en de menu's zijn tegenwoordig ook bagger traag.
De oude Shield TV 2017 is zelfs een betere keuze dan de Tube 2019 ;)

Probeer gewoon de 2019 Pro te vinden voor de prijs dat de 2017 i.c.m. Remote en Gamepad werd verkocht tijdens Black Friday/Cyber Monday/enz... : € 169 of zelfs iets van € 150 d:)b
Jazco2nd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:39:
Dit los je redelijk op met WiFi6 (dankzij MU-MIMO, voor het eerst worden datapakketjes dan niet 1 voor 1 bezorgd, dus eerst apparaat A, 1 pakketje, dan B, 1 pakketje, dan A pakketje 2 etc, ja, zo serieel is WiFi!, pas met WiFi 6 kan dit tegelijk).
Nadeel is dat de meeste apparaten WiFi6 nog helemaal niet ondersteunen. Zelfs gloednieuwe smartphones niet. ShieldTV ook niet.
Het 802.11ax protocol heeft nog meer dingen aan boord om meer als een Switch i.p.v. een Hub te werken, want die technologie zat ook al in 802.11ac onder andere! ;)
Of als de buizen breed genoeg zijn, een STP kabel naast de elektrakabel trekken?
DAT MAG NIET!!! :P

Er zijn wel wat opties met randvoorwaarden en zo, maar doe het gewoon niet! KLAAR! B)

Wat je wel veilig kan doen : Telefoonaansluitingen omtoveren in UTP of In Wall/Wall accesspoints als daar CAT5e of beter achter zit! d:)b
Jazco2nd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:41:
ShieldTV (Pro) had toch een Auto Refresh Rate switch in de settings?
Die is er niet meer.. dus ik dacht dat het al gewoon volledig automatisch ging O-)
Durf ik effe niet meer te zeggen/zeker te weten...

Maar dan nog : Het is een bekend probleem! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerkhanite

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

nero355 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:27:
[...]

De oude Shield TV 2017 is zelfs een betere keuze dan de Tube 2019 ;)

Probeer gewoon de 2019 Pro te vinden voor de prijs dat de 2017 i.c.m. Remote en Gamepad werd verkocht tijdens Black Friday/Cyber Monday/enz... : € 169 of zelfs iets van € 150 d:)b
Ik zie in dit draadje dat mensen wel wat problemen hadden met de tube, maar niks baanbrekends, imo. Maar slechter dan 2017? Waarom dat :P ?

Misschien toch even de bestelling annuleren en een prijsnotificatie op de Pro zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aerkhanite schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:00:
Ik zie in dit draadje dat mensen wel wat problemen hadden met de tube, maar niks baanbrekends, imo. Maar slechter dan 2017? Waarom dat :P ?
Omdat de 2017 de 2019 Pro is maar dan zonder een aantal features, terwijl de Tube 2019 een kreupele versie is van die twee...

Staat allemaal in de Topic Start :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:49
nero355 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:03:
[...]

Omdat de 2017 de 2019 Pro is maar dan zonder een aantal features, terwijl de Tube 2019 een kreupele versie is van die twee...

How how. De 2019 Pro heeft wel een Tegra+ SoC. Waar de 2015 en 2017 gewoon de Tegra SoC hebben. In die zin zou de 2019 Pro echt een nieuwere (en betere) SoC moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:28
Jazco2nd schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:39:
[...]

Juist als je overal wifi wil door het hele huis, moet je toch op plekken een WiFi AP bekabeld kunnen plaatsen?
Met WiFi heb je niet alleen met de ruwe doorvoersnelheid te maken. Ook met alle apparaten die verbonden zijn en hun impact kunnen hebben op je stream. Als je bijvoorbeeld een hele dikke smartphone hebt die 85 apps gaat updaten via wifi. Of iemand die in een andere kamer iets zwaars gaat doen.

En dit dan niet eens alleen voor de ShieldTV maar ook voor je (mesh) APs? Die kan je wellicht onmiddelijk ook van voeding voorzien (PoE).
Hmm. Is dit zomaar mogelijk? Ik heb een dubbel stopcontact dicht bij de plek waar de TV/Shield staat. Gewoon een kwestie van openen en in de meterkast de betreffende leiding opzoeken? Kan je dat gewoon met een trekveer regelen?

Issue is wel dat ik op de werkkamer ook maar 1 stopcontact (vrij) heb, zou ik daar dan hetzelfde moeten doen? In mijn PC (waar plesk draait) moet ik dan nog wel een utp adapter regelen.

Ik zou ook eventueel een NAS in de meterkast kunnen overwegen. Maar ook niet communiceert dan over Wi-Fi met mijn desktop, maar ik zou de NAS zelf dan wel rechtstreeks aan de Shield kunnen kopelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerkhanite

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

nero355 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:03:
[...]

Als ik de TS lees, dan vind ik de beschreven problemen wel meevallen (geen UHD-BD remuxes, koelingsgevoelig, wat kloten met een paar instellingen). Vooral aangezien het voor mijn ma is, die streamt toch alleen maar Netflix en TV via de app en die alleen dus een paar streaming apps nodig heeft (geen Plex).
Als ik reviews hier en buiten Tweakers lees, dan ben ik er nou niet van overtuigd dat het een slecht apparaat zou zijn :/ . Eerder dat het een degelijk ding zou zijn, die gewoon geschikt is voor 4K streamen en inderdaad zwakker is dan de Pro.

Ook kijkend naar de specs begrijp ik nou niet hoe de 2017 (vooral aangezien je niet Pro noemt :S ) super-de-puper beter is dan de 2019, m.u.v. van het 32bit OS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10-2024
nero355 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:27:
[...]

Ik ben aan het afwachten, maar ik zie enkel de tube voorbij komen. :-(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mucuracat
RobertMe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:28:
[...]

How how. De 2019 Pro heeft wel een Tegra+ SoC. Waar de 2015 en 2017 gewoon de Tegra SoC hebben. In die zin zou de 2019 Pro echt een nieuwere (en betere) SoC moeten hebben.
Benchmark:

Shield 2017 Pro. 4188
Shield 2019 Pro. 4243
Shield 2019 cube.3725

Onderstaande allen van Chigz Tech Reviews met 290K + abonnees
Mooie document waar hij android box tests met benchmark en meer info heeft geplaatst.
https://docs.google.com/s...s8GI649GxKDSgI/edit#gid=0

Zelfde gast met uitleg
Shield 2019
YouTube: Nvidia Shield TV - 4K Official Android TV Box - is it Worth it?

Shield 2019 pro
YouTube: Nvidia Shield TV PRO - 4K Official Android TV Box - The Shocking Truth!

Om bericht klein te houden, alleen linkjes gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Had verwacht/gehoopt dat de Pro wel een black friday aanbieding zou krijgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:11
Ik heb het probleem met de Chromecast Google TV met betrekking tot het streamen van 4K HVEC H.265 bestanden via Plex of Emby opgelost.
Met zowel Emby als Plex kon ik die bestanden niet afspelen zonder transcode.
Na 2 weken zoeken en doen vandaag de oplossing aangeschaft: Shield TV aangeschaft en hoppa, probleem opgelost.
Speelt alles zonder transcoding af dus gaat de pc kwa load niet meer naar de 100%.
Gekocht bij de Mediamarkt (zit bij mij 5 min lopen vandaan) voor Eur 121.
Not bad at all.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:49
Aerkhanite schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:41:
Ook kijkend naar de specs begrijp ik nou niet hoe de 2017 (vooral aangezien je niet Pro noemt :S ) super-de-puper beter is dan de 2019, m.u.v. van het 32bit OS.
Er is maar één 2017 model? (Geen idee of die wel of niet Pro in de naam heeft. Maar ik vind het een Pro apparaat :p). De 2015 waren weer wel twee modellen van ("Pro" was met ingebouwde HDD denk ik?), en de 2019 heb je dan ook de "normale" (= tube) en de "Pro".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aerkhanite

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

RobertMe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:20:
[...]

Er is maar één 2017 model?
In de TS staan er toch echt twee :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
snah001 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:06:
Ik heb het probleem met de Chromecast Google TV met betrekking tot het streamen van 4K HVEC H.265 bestanden via Plex of Emby opgelost.
Met zowel Emby als Plex kon ik die bestanden niet afspelen zonder transcode.
Na 2 weken zoeken en doen vandaag de oplossing aangeschaft: Shield TV aangeschaft en hoppa, probleem opgelost.
Speelt alles zonder transcoding af dus gaat de pc kwa load niet meer naar de 100%.
Gekocht bij de Mediamarkt (zit bij mij 5 min lopen vandaan) voor Eur 121.
Not bad at all.
Hoewel hier offtopic, wil ik het toch even aanhalen, je bent tegen een specifiek CCGTV probleem aangelopen, 4k HEVC afspelen op een 1080p apparaat. Dat apparaat krijgt dat niet lekker voor elkaar, het is eerder al eens aangehaald door anderen (waaronder mijzelf). Speel je dezelfde bestanden in de 4k resolutie af dan zijn genoemde problemen niet aanwezig.

Het is maar voor de weet ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:28:
Ik zie het gewoon als één pot nat op wat dingen zoals Dolby Vision en zo na... ;)
GustavSan schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:40:
Hmm. Is dit zomaar mogelijk? Ik heb een dubbel stopcontact dicht bij de plek waar de TV/Shield staat. Gewoon een kwestie van openen en in de meterkast de betreffende leiding opzoeken? Kan je dat gewoon met een trekveer regelen?

Issue is wel dat ik op de werkkamer ook maar 1 stopcontact (vrij) heb, zou ik daar dan hetzelfde moeten doen? In mijn PC (waar plesk draait) moet ik dan nog wel een utp adapter regelen.
Lees/Filter/Zoek een beetje dit topic door : Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4

Zit voor iedereen wel wat tussen qua oplossingen! ;)
Ik zou ook eventueel een NAS in de meterkast kunnen overwegen.
Maar ook niet communiceert dan over Wi-Fi met mijn desktop, maar ik zou de NAS zelf dan wel rechtstreeks aan de Shield kunnen kopelen?
Zoals al vaker verteld : Natuurlijk kan dat! :P
Aerkhanite schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:41:
Als ik de TS lees, dan vind ik de beschreven problemen wel meevallen (geen UHD-BD remuxes, koelingsgevoelig, wat kloten met een paar instellingen). Vooral aangezien het voor mijn ma is, die streamt toch alleen maar Netflix en TV via de app en die alleen dus een paar streaming apps nodig heeft (geen Plex).
Als ik reviews hier en buiten Tweakers lees, dan ben ik er nou niet van overtuigd dat het een slecht apparaat zou zijn :/ . Eerder dat het een degelijk ding zou zijn, die gewoon geschikt is voor 4K streamen en inderdaad zwakker is dan de Pro.
Ik zou het niet riskeren met die Tube...

Echt zo'n noch vleesch, noch visch produkt! -O-
De 2017 Pro was de 2015 Pro en het enige wat daar Pro aan was :
- IR oogje.
- HDD erin.

Dus IMHO niet eens meer het vermelden waard! :P
RobertMe schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:20:
Er is maar één 2017 model? (Geen idee of die wel of niet Pro in de naam heeft. Maar ik vind het een Pro apparaat :p). De 2015 waren weer wel twee modellen van ("Pro" was met ingebouwde HDD denk ik?), en de 2019 heb je dan ook de "normale" (= tube) en de "Pro".
Bijna goed :
Het waren er inderdaad twee! :Y
hardware-lover schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:46:
Hoewel hier offtopic, wil ik het toch even aanhalen, je bent tegen een specifiek CCGTV probleem aangelopen, 4k HEVC afspelen op een 1080p apparaat. Dat apparaat krijgt dat niet lekker voor elkaar, het is eerder al eens aangehaald door anderen (waaronder mijzelf). Speel je dezelfde bestanden in de 4k resolutie af dan zijn genoemde problemen niet aanwezig.

Als aanvulling : Het lijkt erop dat er meer apparaten zijn die dat op de een of andere manier niet kunnen en vooral i.c.m. Plex :F

Dat heb ik namelijk veel te vaak om me heen gehoord de afgelopen jaren! :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Velvus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-06 16:50
Aerkhanite schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:00:
[...]

Misschien toch even de bestelling annuleren en een prijsnotificatie op de Pro zetten.
WIj hebben nu 2 jaar een Tube en het ding staat elke dag aan. Ik begin altijd een beetje aan mezelf te twijfelen als ik internet fora berichten lees over wat mensen van de Tube vinden, maar ik heb in die jaren echt nog nooit een issue gehad. Wel eens een app die bugged maar ik ga er niet van uit dat de oorzaak hier van de Tube zelf is. Wij kijken op 1080p, Netflix, Prime, NPO Start, Apple TV, lokaal films over LAN met Kodi en af en toe gamen via Steam Streaming. En dit alles over Wifi...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grote_oever
  • Laatst online: 25-06 19:59
Velvus schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 05:48:
[...]

WIj hebben nu 2 jaar een Tube en het ding staat elke dag aan. Ik begin altijd een beetje aan mezelf te twijfelen als ik internet fora berichten lees over wat mensen van de Tube vinden, maar ik heb in die jaren echt nog nooit een issue gehad. Wel eens een app die bugged maar ik ga er niet van uit dat de oorzaak hier van de Tube zelf is. Wij kijken op 1080p, Netflix, Prime, NPO Start, Apple TV, lokaal films over LAN met Kodi en af en toe gamen via Steam Streaming. En dit alles over Wifi...
Hier zelfde. Ik heb een PRO en een Tube. Beide uit 2019. Tube hangt achter de TV op de slaapkamer en dit daar in princiepe alles wat we voor de rest ook doen.

- Kodi; 4k bluray
- Netflix; 4k met HDR
- HDHomerun inc met TVheadend
- Disney+

Doet het allemaal zonder problemen; Heb alleen een paar keer gehad dat een 4K bluray met een imagegrote van 60gb ging stotteren. Geen idee waardoor dat kwam en misschien lag dat zelf aan de image.

Ik heb hem overigens wel bekabeld aangesloten. Zie ook 0 redenen om hem te vervangen voor een andere variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
hardware-lover schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:46:
[...]

Helaas pindakaas.
Ik heb een 4K tv met een 4k HDMI HDCP 2.1 ingang, dus geen 1080p apparaat en dus gaat dat niet op.
Het is gewoon een beperking van de CCGTV die het voor de rest wel goed doet maar niet helemaal wat ik er van verwachtte met name dat ie 4K HVEC H.265 direct zou afspelen.
Gisteren avond er nog van alles via de Shield laten afspelen met Emby of Plex en alles wordt keurig zonder transcoding afgespeeld.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Aerkhanite schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:30:
Heb ook een tube voor dit soort toepassingen en daarvoor voldoet hij prima, nooit last van trage menu's. Ik kan me voorstellen dat hij bij heel zware toepassingen te warm wordt en eerder aan z'n limiet zit dan de pro versie, maar daar gebruik ik hem niet voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
snah001 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 08:40:
Helaas pindakaas.
Ik heb een 4K tv met een 4k HDMI HDCP 2.1 ingang, dus geen 1080p apparaat en dus gaat dat niet op.
Het is gewoon een beperking van de CCGTV die het voor de rest wel goed doet maar niet helemaal wat ik er van verwachtte met name dat ie 4K HVEC H.265 direct zou afspelen.
Gisteren avond er nog van alles via de Shield laten afspelen met Emby of Plex en alles wordt keurig zonder transcoding afgespeeld.
Ik haalde het aan omdat jij dit zelf zo vermelde in deze reactie: snah001 in "[Ervaringen] Emby" en dat is dus een bekend probleem. Maar laten we het verder maar rusten hier (y)

[ Voor 44% gewijzigd door hardware-lover op 27-11-2021 12:25 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Heb aan de Shield Pro 2019 een externe drive hangen om het interne geheugen uit te breiden. Dat werkt prima. Data etc staat nu voor een deel op die externe drive. Nu wil ik deze drive vervangen door een SSD.

Heb al geprobeerd de schijf [externe drive] te klonen naar de SSD, maar mijn besturingssysteem en kloonprogramma's zien die externe drive niet door de indeling van die drive. Het is geen extfat of ntfs. Er valt dus weinig te klonen. Via instellingen in de Shield zie ik ook niet hoe dat uit te voeren.

Is er iemand die dit al eens gedaan heeft en mij op weg kan helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
hardware-lover schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:24:
[...]

Ik haalde het aan omdat jij dit zelf zo vermelde in deze reactie: snah001 in "[Ervaringen] Emby" en dat is dus een bekend probleem. Maar laten we het verder maar rusten hier (y)
Dan heb je niet goed begrepen wat ik daar schreef.
Het ging er om dat tijdens transcoding van een 4K HVEC H.265 naar 1080p GCGTV al problemen heeft.
Heeft dus niks te maken of de TV wel/niet 4K ondersteunt maar dat de throughput van de GCGTV te laag is in veel gevallen en daarnaast niet direct play ondersteunt.
Hoop dat het nu duidelijk is.
De Shield TV is gewoon veel krachtiger en ik ben na 2 dagen nog geen enkel 4K HVEC H.265 bestand tegengekomen dat ie niet met "direct play" afspeelt dus geen transcoding gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
NoahAmber schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:30:
Heb aan de Shield Pro 2019 een externe drive hangen om het interne geheugen uit te breiden. Dat werkt prima. Data etc staat nu voor een deel op die externe drive. Nu wil ik deze drive vervangen door een SSD.

Heb al geprobeerd de schijf [externe drive] te klonen naar de SSD, maar mijn besturingssysteem en kloonprogramma's zien die externe drive niet door de indeling van die drive. Het is geen extfat of ntfs. Er valt dus weinig te klonen. Via instellingen in de Shield zie ik ook niet hoe dat uit te voeren.

Mmmm, al met een goed programma zoals Minitool Partition Wizard gekeken wat voor format die drive heeft die je wil klonen?
Daarna de SSD formatteren in de indeling die deze drive ook hanteert maar in principe moet de SSD als het klonen goed gaat gewoon gelezen kunnen worden.
Andere optie die je hebt is de SSD aan de Shield hangen en kijken of die door de Shield correct gezien wordt.
Zo ja, daarna de data van de originele schijf kopiëren naar de SSD en dan aan de Shield hangen.
Is wat omslachtiger en duurt wat langer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Velvus schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 05:48:
[...]

Tube doet het bij mij perfect op 1080P en 4K, op het moment dat je hem HDR bestanden af laat spelen via Kodi gaat het mis. Netflix gaat wel goed.

Als het goed is deze week toch maar de Pro in huis dus ben benieuwd of die het beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
snah001 schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:04:
[...]

Mmmm, al met een goed programma zoals Minitool Partition Wizard gekeken wat voor format die drive heeft die je wil klonen?
Daarna de SSD formatteren in de indeling die deze drive ook hanteert maar in principe moet de SSD als het klonen goed gaat gewoon gelezen kunnen worden.
Via Aomei Partition manager gekeken naar de indeling. Daar is niet uit op te maken welke indeling het is. Wat ik nu zag bij Aomei -gisteren overheen gekeken-is, dat er een kopie optie is. Zal vanmiddag eens kijken of dat werkt. De SSD wordt trouwens wel herkend door de Shield. SSD is geformatteerd als extfat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:28
NoahAmber schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:43:
[...]

Via Aomei Partition manager gekeken naar de indeling. Daar is niet uit op te maken welke indeling het is. Wat ik nu zag bij Aomei -gisteren overheen gekeken-is, dat er een kopie optie is. Zal vanmiddag eens kijken of dat werkt. De SSD wordt trouwens wel herkend door de Shield. SSD is geformatteerd als extfat
Ik heb een tijdje een HD aan de shield gehangen maar die stond letterlijk dag en nacht te rammelen, ik vreesde voor de levensduur en ben overgeschakelt op een NAS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 15:23
Je kunt de HD’s toch laten uitgaan met de Shield?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

westergas schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:41:
[...]

Tube doet het bij mij perfect op 1080P en 4K, op het moment dat je hem HDR bestanden af laat spelen via Kodi gaat het mis. Netflix gaat wel goed.

Als het goed is deze week toch maar de Pro in huis dus ben benieuwd of die het beter doet.
Dan zou ik de tube resetten als de Pro het wel gewoon doet. Er zit namelijk geen verschil in verwerking van de HDR tussen die twee modellen. De tube heeft minder ram, maar dat mag daarvoor niet uitmaken. Dan gaat er ergens anders iets mis.

Overigens, zoals verschillede users al weten hier, draait bij mij iedere file (HDR of niet) gewoon perfect. Ook die bestanden van 100GB..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoahAmber schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:30:

Heb je al één van deze twee geprobeerd :
- https://www.macrium.com/reflectfree
- https://clonezilla.org/liveusb.php

Vooral de laatste zou een Android/Linux indeling gewoon moeten herkennen! :)

Anders gewoon eens een Linux Distro Live omgeving booten en dan kijken hoe ver je kan komen met tools zoals parted/dd/enz. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Michael Knight schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:04:
[...]

Dan zou ik de tube resetten als de Pro het wel gewoon doet. Er zit namelijk geen verschil in verwerking van de HDR tussen die twee modellen. De tube heeft minder ram, maar dat mag daarvoor niet uitmaken. Dan gaat er ergens anders iets mis.

Overigens, zoals verschillede users al weten hier, draait bij mij iedere file (HDR of niet) gewoon perfect. Ook die bestanden van 100GB..
Feit is dat mijn Shield 2017 HDR/HDR10/HDR10+ beter afspeelt dan de tube 2019. Ik had de 2017 nooit willen vervangen voor de tube maar toen waren er ineens de MKV's met Dolby Vision :)

Ik weet dat de tube op papier hetzelfde omgaat met media afspelen en dat er geen verschil zou moeten zijn (Gamen doe ik er niet mee). Dat is ook de reden dat ik voor de tube heb gekozen. Wellicht is mijn tube wel defect, geen idee maar ik ben er klaar mee om hier tijd en energie in te steken. Ben in ieder geval beniewd naar de pro 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Michael Knight schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:04:
Dat is een N=1. Wees blij dat het voor jou goed werkt. ;)

Als je het topic doorbladert, zie je meer verhalen van gebruikers die problemen hebben met de Shield TV 2019. Er zullen ongetwijfeld ook gebruikers zijn die er geen problemen mee hebben, maar die zullen niet zo vaak reageren. Gezien de verhalen van mensen met een Shield TV 2019 met problemen die overstappen naar een Pro en geen problemen meer hebben, is de implicatie dat de Shield TV 2019 meer problemen oplevert dan de Pro variant.

Het prijsverschil is op dit moment 75 EUR. Voor mij is dat een 'no bullshit' belasting, zelfs al heb ik een aantal TV's die op papier voldoende zouden hebben aan de tube. Als dat prijsverschil een probleem is, dan zou ik een Chromecast with Google TV overwegen. Daarmee bespaar je nog wat meer geld zonder dat je veel hoeft in te leveren t.o.v. de tube.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 29-11-2021 10:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snah001
Hangt er toch ook wel vanaf wat je met de Tube wilt doen.
Ik heb (binnenkort had) een CCGTV en die kon filmbestanden in 4K HVEC H.265 met HDR gewoon niet zonder transcoding met Plex of Emby afspelen, ook niet met de DNLA mogelijkheid.
Daarnaast is de throughput van de CCGTV gewoon laag bij lokale streaming en had al problemen als de overdracht groter zou moeten zijn dan 20 Mbps ondanks dat het netwerk vele malen meer snelheid aankan.
Heb weken zitten vogelen om het toch voor elkaar te krijgen en uiteindelijk afgelopen vrijdag de Shield TV (Tube) gekocht en ineens zijn alle buffer, transcoding problemen verleden tijd.
Dat ding speelt echt alles af zonder transcoding met of zonder HDR, 10+ of wat voor versie dan ook.
Eindelijk verlost van het transcoding en buffer probleem en de AI upscaling is een mooie goed werkende add-on.
Gebruik je de tube NIET om lokale content naar je TV te streamen dan kun je goed voor de CCGTV gaan want dat doet ie verder goed.
Meerwaarde voor de Shield Pro zit er voor mij niet in omdat ik niet game en geen noodzaak heb om er bijv. een externe drive aan te hangen.
Heb dus directe ervaring zowel met de CCGTV en de Shield TV Tube en voor mij is de laatste gewoon de perfect werkende oplossing voor wat IK er mee wil.

[ Voor 7% gewijzigd door snah001 op 29-11-2021 16:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
snah001 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:28:
Hangt er toch ook wel vanaf wat je met de Tube wilt doen.
Ik heb (binnenkort had) een CCGTV en die kon filmbestanden in 4K HVEC H.265 met HDR gewoon niet zonder transcoding met Plex of Emby afspelen, ook niet niet met de DNLA mogelijkheid.
Daarnaast is de throughput van de CCGTV gewoon laag bij lokale streaming en had al problemen als de overdracht groter zou moeten zijn dan 20 Mbps ondanks dat het netwerk vele malen meer snelheid aankan.
Heb weken zitten vogelen om het toch voor elkaar te krijgen en uiteindelijk afgelopen vrijdag de Shield TV (Tube) gekocht en ineens zijn alle buffer, transcoding problemen verleden tijd.
Dat ding speelt echt alles af zonder transcoding met of zonder HDR, 10+ of wat voor versie dan ook.
Eindelijk verlost van het transcoding en buffer probleem en de AI upscaling is een mooie goed werkende add-on.
Gebruik je de tube NIET om lokale content naar je TV te streamen dan kun je goed voor de CCGTV gaan want dat doet ie verder goed.
Meerwaarde voor de Shield Pro zit er voor mij niet in omdat ik niet game en geen noodzaak heb om er bijv. een externe drive aan te hangen.
Heb dus directe ervaring zowel met de CCGTV en de Shield TV Tube en voor mij is de laatste gewoon de perfect werkende oplossing voor wat IK er mee wil.
Hier wel een goede opsomming van Toms Guide:
https://www.tomsguide.com...v-vs-nvidia-shield-tv-pro
To recap, the Shield TV Pro has a number of advantages over its cheaper cousin:

USB ports
More storage and RAM
Some exclusive games
Smart-home hub potential
Plex media server functionality

Just about everything else about the devices is identical — save for the physical design, which is a matter of taste. They both run the same apps; they both let you stream your own games through GeForce Now; they both let you upscale 1080p movies to 4K with a sophisticated AI algorithm; they both come with the same remote; they both let you use any Bluetooth game controller you see fit.
Al kun je toch wel gewoon Plex media server draaien op de gewone Shield TV ? Je moet dan alleen je bestanden ergens anders hebben staan (bijvoorbeeld een NAS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

The Zep Man schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:13:
[...]
Dat is een N=1. Wees blij dat het voor jou goed werkt. ;)

Als je het topic doorbladert, zie je meer verhalen van gebruikers die problemen hebben met de Shield TV 2019. Er zullen ongetwijfeld ook gebruikers zijn die er geen problemen mee hebben, maar die zullen niet zo vaak reageren. Gezien de verhalen van mensen met een Shield TV 2019 met problemen die overstappen naar een Pro en geen problemen meer hebben, is de implicatie dat de Shield TV 2019 meer problemen oplevert dan de Pro variant.

Het prijsverschil is op dit moment 75 EUR. Voor mij is dat een 'no bullshit' belasting, zelfs al heb ik een aantal TV's die op papier voldoende zouden hebben aan de tube. Als dat prijsverschil een probleem is, dan zou ik een Chromecast with Google TV overwegen. Daarmee bespaar je nog wat meer geld zonder dat je veel hoeft in te leveren t.o.v. de tube.
Als je die discussies goed naloopt, dan komt het er uiteindelijk altijd op neer dat er geen uitsluitsel is gegeven over de netwerk-/harde schijf-invloeden op de uiteindelijke prestaties.

Ik zou best wel eens zo’n tube van iemand willen zien, hier aansluiten (waar je bij bent) en dan eens testen. Kans zou best aanwezig kunnen zijn dat het toch werkt.

Dat iemand zegt dat de Tube het goed zou moeten doen en aangeeft dat het, na vele testen, ook prima werkt, is geen N=1. Zeggen dat het juist niet werkt en dat je dus maar een pro moet kopen, dát is pas een vreemde (kort door de bocht) redenering. 8)7

Als iets niet werkt, dan ga je ermee terug naar de winkel. Je ruilt toch ook niet je nieuwe auto in voor een snellere auto, omdat je merkt dat er onverklaarbare schokken zijn bij het optrekken?!
westergas schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:48:
[...]

Feit is dat mijn Shield 2017 HDR/HDR10/HDR10+ beter afspeelt dan de tube 2019. Ik had de 2017 nooit willen vervangen voor de tube maar toen waren er ineens de MKV's met Dolby Vision :)

Ik weet dat de tube op papier hetzelfde omgaat met media afspelen en dat er geen verschil zou moeten zijn (Gamen doe ik er niet mee). Dat is ook de reden dat ik voor de tube heb gekozen. Wellicht is mijn tube wel defect, geen idee maar ik ben er klaar mee om hier tijd en energie in te steken. Ben in ieder geval beniewd naar de pro 8)
Feit is, dat ik daar niet op reageerde. Ik reageerde op de upgrade van een 2019 tube naar een Pro... nu haal je er een 2017 bij. Dat was niet waar ik op reageerde en maakt het gesprek warrig.
De 2017 was overigens inderdaad een prima apparaat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Michael Knight schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:00:
Als je die discussies goed naloopt, dan komt het er uiteindelijk altijd op neer dat er geen uitsluitsel is gegeven over de netwerk-/harde schijf-invloeden op de uiteindelijke prestaties.
Wat de onderliggende oorzaak ook is, de problemen lijken minder aanwezig bij de Pro.
Dat iemand zegt dat de Tube het goed zou moeten doen en aangeeft dat het, na vele testen, ook prima werkt, is geen N=1.
Jij bent één persoon die praat vanuit eigen ervaring. Dat is een N=1. Ik ben ook een N=1, maar scheer niet alles en iedereen over één kam.
Zeggen dat het juist niet werkt en dat je dus maar een pro moet kopen, dát is pas een vreemde (kort door de bocht) redenering. 8)7
Ik schrijf nergens dat een ander per se een Pro moet komen, en kom ook met mogelijke andere alternatieven indien een Tube niet doet wat het moet doen.
Als iets niet werkt, dan ga je ermee terug naar de winkel. Je ruilt toch ook niet je nieuwe auto in voor een snellere auto, omdat je merkt dat er onverklaarbare schokken zijn bij het optrekken?!
Er zijn zat mensen die onderhoudsrijke auto's (auto's met veel mankementen over tijd) hebben omgeruild voor hetzelfde model dat nog steeds onderhoudsrijk is, en ook zat mensen die onderhoudsrijke auto's hebben omgeruild voor onderhoudsarme en modellen die wel voldoen aan de gewenste functionele en technische specificaties.
Feit is, dat ik daar niet op reageerde. Ik reageerde op de upgrade van een 2019 tube naar een Pro... nu haal je er een 2017 bij. Dat was niet waar ik op reageerde en maakt het gesprek warrig.
De 2017 was is overigens inderdaad een prima apparaat. :)
Fixed. Zelf heb ik een 2017 draaien die nog steeds prima doet wat het moet doen.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 29-11-2021 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
[b]Exocet in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"
Al kun je toch wel gewoon Plex media server draaien op de gewone Shield TV ? Je moet dan alleen je bestanden ergens anders hebben staan (bijvoorbeeld een NAS).
Ik heb de Plex en Emby(als test) server draaien op de PC kan niet op de Shield TV, wel op de Pro.
Bestanden staan deels op externe HDD's en de 4K bestanden staan op een interne SSD.
Verbonden via interne netwerk Wifi 5G met de Shield TV Tube.
Streamt nu HEVC H.265 HDR af met een bitstream van 100Mbs+ zonder enig probleem.
Dus ja werkt prima met een externe server dus ook met een NAS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

The Zep Man schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:12:
[...]

Wat de onderliggende oorzaak ook is, de problemen lijken minder aanwezig bij de Pro.
En daarmee ga je voorbij aan het inhoudelijke.. dat is geen argumentatie om je gelijk te halen.
[...]
Jij bent één persoon die praat vanuit eigen ervaring. Dat is een N=1. Ik ben ook een N=1, maar scheer niet alles en iedereen over één
N=1 is geen argument om je gelijk te halen als juist die ‘1’ ingaat op de externe factoren die van invloed kunnen zijn op het gewenste te behalen eindresultaat. Er wordt juist niet over een kam gescheerd. Daar ga je de mist in.

[...]
Ik schrijf nergens dat een ander per se een Pro moet komen, en kom ook met mogelijke andere alternatieven indien een Tube niet doet wat het moet doen..
Ik zeg ook niet dat jij dat specifiek zegt, maar het is wel de algehele trend in dit topic. Daarnaast blijft het zo, dat een product moet kunnen wat het adverteert. Dus: omruilen!

[...]
Er zijn zat mensen die onderhoudsrijke auto's (auto's met veel mankementen over tijd) hebben omgeruild voor hetzelfde model dat nog steeds onderhoudsrijk is, en ook zat mensen die onderhoudsrijke auto's hebben omgeruild voor onderhoudsarme en modellen die wel voldoen aan de gewenste functionele en technische specificaties.
Waar heb je het over?! Ik trek een vergelijk tussen een nieuwgekochte auto, die direct wordt omgeruild vanwege symptoombestrijding.. (schokken bij wegrijden bij een nieuwe auto is onacceptabel, dan maak je aanspraak op garantie en koop je geen andere auto) een treffende kromme vergelijking dus, welke illustreert hoe de ‘ tube is niet goed, maar neem een pro dan ben je er vanaf’-trend eigenlijk bijzonder vreemd is.

Je praat over iets totaal anders..

Daarnaast wil ik je vragen om deze manier van discussieren te stoppen. Het niet-inhoudelijk willen ingaan op iemand, maar wel je gelijk willen halen met vreemde argumentaties is bijzonder vervelend om te lezen.

Graag ontopic! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Michael Knight schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:52:
[...]

Daarnaast blijft het zo, dat een product moet kunnen wat het adverteert. Dus: omruilen!
Had ik graag gedaan echter het was een marktplaatsje zonder bon (en de vorige eigenaar heeft de bon niet meer). Word een lastig verhaal ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Michael Knight schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:52:
Daarnaast wil ik je vragen om deze manier van discussieren te stoppen. Het niet-inhoudelijk willen ingaan op iemand, maar wel je gelijk willen halen met vreemde argumentaties is bijzonder vervelend om te lezen.
De conclusies en het gevoel komen van twee kanten. Hierom zal ik inderdaad stoppen dit met jou verder te discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

westergas schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:54:
[...]

Had ik graag gedaan echter het was een marktplaatsje zonder bon (en de vorige eigenaar heeft de bon niet meer). Word een lastig verhaal ben ik bang.
Dat is dan inderdaad enorm jammer ja! ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

The Zep Man schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:57:
[...]
De conclusies en het gevoel komen van twee kanten. Hierom zal ik inderdaad stoppen dit met jou verder te discussiëren.
Feitelijke info en niet-inhoudelijk erop ingaan.. daar spreek ik je op aan. Houd je gevoel voor jezelf a.u.b. als dat je argument is om het laatste woord te willen hebben. :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

Daarnaast blijft het zo, dat een product moet kunnen wat het adverteert. Dus: omruilen!
Ghehe, hoeveel producten doen niet waar voor geadverteerd wordt. Dus: haal een Pro.

[ Voor 5% gewijzigd door JoeZuCK op 29-11-2021 16:10 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 28 november 2021 @ 23:22:
[...]

Heb je al één van deze twee geprobeerd :
- https://www.macrium.com/reflectfree
- https://clonezilla.org/liveusb.php

Vooral de laatste zou een Android/Linux indeling gewoon moeten herkennen! :)

Anders gewoon eens een Linux Distro Live omgeving booten en dan kijken hoe ver je kan komen met tools zoals parted/dd/enz. ;)
Makkelijker was gewoon een backup maken. SSD mounten als extern geheugen en backup terugzetten. Na een paar kleine aanpassingen in de setup hangt de SSD nu als geheugen uitbreiding aan de Shield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
StGermain schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:43:
[...]

Ik heb een tijdje een HD aan de shield gehangen maar die stond letterlijk dag en nacht te rammelen, ik vreesde voor de levensduur en ben overgeschakelt op een NAS.
Dure oplossing. Een 240 SSD kost tegenwoordig niets meer en is geruisloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

JoeZuCK schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:11:
[...]

Ghehe, hoeveel producten doen niet waar voor geadverteerd wordt.
Exact, en als we dat allemaal niet zouden pikken, zouden fabrikanten waarschijnlijk betere producten leveren.. ;) (los van mogelijk fouten bij de eindgebruiker uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
Ik beschik momenteel over een Chromecast With Google TV waar ik Kodi op draai die een verwijzing heeft naar mijn NAS (puur als storage, die is te zwak om Plex/Kodi te draaien).

Dit werkt, maar toch niet helemaal perfect: Storage is bijna op op de Chromecast, enkel Wifi...

Ik zou eventueel ook graag games kunnen streamen van mijn PC naar mijn TV (gebruik momenteel een Steam Link, maar ideaal is dat toch ook niet).

Als ik de comments hier lees dan lijkt mij het best om toch een Shield Pro te kopen? Of wat denken jullie daarvan in mijn usecase.

[ Voor 4% gewijzigd door Asskicker op 29-11-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Asskicker schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:03:
Ik beschik momenteel over een Chromecast With Google TV waar ik Kodi op draai die een verwijzing heeft naar mijn NAS (puur als storage, die is te zwak om Plex/Kodi te draaien).

Dit werkt, maar toch niet helemaal perfect: Storage is bijna op op de Chromecast, enkel Wifi...

Ik zou eventueel ook graag games kunnen streamen van mijn PC naar mijn TV (gebruik momenteel een Steam Link, maar ideaal is dat toch ook niet).

Als ik de comments hier lees dan lijkt mij het best om toch een Shield Pro te kopen? Of wat denken jullie daarvan in mijn usecase.
Goede vraag, zit met dezelfde vraag. Ik heb de storage opties niet nodig van de Pro, maar wil wel dat Geforce Now en Stadia goed werken , naast de gebruikelijke streamingsdiensten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Als je vanaf je NAS wilt streamen lees dan 1 van mijn vorige postings.
Wellicht heb je daar wat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asskicker
snah001 schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:41:
Als je vanaf je NAS wilt streamen lees dan 1 van mijn vorige postings.
Wellicht heb je daar wat aan.
Het verschil dat ik bij jou zie is dat je er nog een Plex Server tussen staan hebt (je PC). Dat wil ik eigenlijk niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:28
Exocet schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:38:
[...]

Goede vraag, zit met dezelfde vraag. Ik heb de storage opties niet nodig van de Pro, maar wil wel dat Geforce Now en Stadia goed werken , naast de gebruikelijke streamingsdiensten.
Werkt perfect met de Shield op voorwaarde dat je hem bedraad aansluit, wifi kan een hoop overbodig gezeik geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Asskicker schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:58:
[...]

Het verschil dat ik bij jou zie is dat je er nog een Plex Server tussen staan hebt (je PC). Dat wil ik eigenlijk niet.
Je kunt wel van DNLA gebruik maken?
Voor wat betreft de streaming problemen met 4k los je die daarmee ook niet op want dat probleem is inherent aan de huidige CCGTV en via DNLA heb je ook geen transcoding en kun je alleen maar direct afspelen en daar zit nu net het probleem met de CCGTV.
De Shield TV heeft daar dus bij mij geen probleem mee en zal het dan ook niet hebben als ik rechtstreeks via DNLA zou streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:28:
Voor mijn nieuwsgierigheid : Was dat dan via WiFi of gewoon bekabeld aangesloten :?

Bijvoorbeeld de Chromecast Ultra heeft namelijk gewoon de optie om een UTP kabel in de stroomadapter te prikken en zodoende toch het gekke ding zonder WiFi aan te sluiten! :*)
Dat vind ik raar : Dus een lokale verbinding werkt trager dan een verbinding via het internet :? 8)7
Michael Knight schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:00:
Volgens mij kan dat prima als iedereen nou eens zou leren dat je bestanden niet met elkaar vergelijkt op basis van de grootte van die bestanden maar de inhoud ervan!

Echter lijkt dit maar niet tot iedereen door te dringen helaas... :|
En zoals altijd werkt zo'n vergelijking totaal niet, want die twee werelden moet je niet met elkaar vergelijken! :P

"Rules of the Internet" en zo...
True! :)
Jij bent één persoon die praat vanuit eigen ervaring. Dat is een N=1. Ik ben ook een N=1, maar scheer niet alles en iedereen over één kam.
In alle eerlijkheid : Er zijn wel wat meer dan N=1 ervaringen in dit topic dat het ook goed kan gaan, maar zonder volledige uitgebreide details over alle media ga je daar nog steeds niet uit komen helaas...
Ik schrijf nergens dat een ander per se een Pro moet komen, en kom ook met mogelijke andere alternatieven indien een Tube niet doet wat het moet doen.
- Vero 4K+
- Intel NUC
- enz.

:Y
Dat dan weer wel...
westergas schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:54:
Doe eens gek en neem contact op met Nvidia en vertel ze dat er iets mis is en je wilt upgraden naar de Pro versie :)
NoahAmber schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:14:
Makkelijker was gewoon een backup maken. SSD mounten als extern geheugen en backup terugzetten. Na een paar kleine aanpassingen in de setup hangt de SSD nu als geheugen uitbreiding aan de Shield.
Dat kan uiteraard altijd nog, maar ik dacht dat er echt een wens was om de boel te clonen en dan zijn dat zo'n beetje je opties...
NoahAmber schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:16:
Dure oplossing. Een 240 SSD kost tegenwoordig niets meer en is geruisloos
240 GB is niks tegenwoordig dus je zal dan al gauw richting een 1 TB SSD moeten of zelfs groter en dan ga je ook al gauw richting de prijzen van een kant en klare NAS instapper ;)
Asskicker schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:03:

Die begrijp ik niet helemaal :?

Daarnaast wat ik al eerder zei : Kijk eens naar een geschikte adapter met ingebouwde LAN NIC ;)

Dan kan het interessant zijn, maar...

Welke videokaart zit er in je PC precies :?

En ben je bereid om Geforce Experience te installeren in geval van een Nvidia videokaart ?!

* nero355 heeft een hekel aan dat spul namelijk! :X :| :/
Asskicker schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:58:
Dat hoeft dan ook gelukkig niet! :)
StGermain schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:09:
Werkt perfect met de Shield op voorwaarde dat je hem bedraad aansluit, wifi kan een hoop overbodig gezeik geven.
IMHO moet je dan ook gewoon alles wat bedraad aangesloten kan worden ook meteen bedraad aansluiten! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
nero355 schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:32:
[...]

Voor mijn nieuwsgierigheid : Was dat dan via WiFi of gewoon bekabeld aangesloten :?

Bijvoorbeeld de Chromecast Ultra heeft namelijk gewoon de optie om een UTP kabel in de stroomadapter te prikken en zodoende toch het gekke ding zonder WiFi aan te sluiten! :*)

[...]

Dat vind ik raar : Dus een lokale verbinding werkt trager dan een verbinding via het internet :? 8)7
- CCGTV werkt alleen maar via Wifi en heeft geen netwerk aansluiting. Kun je wel weer een adapter kopen die je er tussen kunt hangen maar dat kost dan ook weer geld en is (gezien de Shield TV het wel goed doet via Wifi) dan ook geen oplossing en kun je voor paar centen meer toch net zo goed de Shield TV aanschaffen.

- lokale verbinding via Wifi hier is vreselijk veel sneller dan wat de CCGTV kan streamen helaas en dat geeft met name bij 4K een probleem extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
StGermain schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:09:
[...]

Hoeft niet persé daar de Shield TV MU-MIMO ondersteund en als je een router hebt die dat ook ondersteund dan geeft dat geen gezeik.
Mijn AX-88U kan over Wifi 1,6Gbps verwerken btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:40:
- CCGTV werkt alleen maar via Wifi en heeft geen netwerk aansluiting. Kun je wel weer een adapter kopen die je er tussen kunt hangen maar dat kost dan ook weer geld en is (gezien de Shield TV het wel goed doet via Wifi) dan ook geen oplossing en kun je voor paar centen meer toch net zo goed de Shield TV aanschaffen.
Google verkoopt toch zelf een officiële adapter voor die dingen of doen ze dat niet meer voor dat model :?
- lokale verbinding via Wifi hier is vreselijk veel sneller dan wat de CCGTV kan streamen helaas en dat geeft met name bij 4K een probleem extra.
Maar zoals je het eerder zei leek het wel alsof :
- Streams via het Internet harder dan 20 Mbps gingen.
- Streams op jouw LAN langzamer dan 20 Mbps gingen.

Of begrijp ik het verkeerd :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Handig, nu kun je via je telefoon ook kiezen om op een ander apparaat te installeren.
Via desktop versie kon het al.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PKhcqdDMTT6ZzNFTIgt46GJy2Yk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JWLyCGdFX24TefOQ9rYHrg7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
nero355 schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:44:
[...]

Google verkoopt toch zelf een officiële adapter voor die dingen of doen ze dat niet meer voor dat model :?

[...]

Maar zoals je het eerder zei leek het wel alsof :
- Streams via het Internet harder dan 20 Mbps gingen.
- Streams op jouw LAN langzamer dan 20 Mbps gingen.

Of begrijp ik het verkeerd :?
Begrijp je niet verkeerd maar je ziet het in de verkeerde context.
De CCGTV heeft problemen met streamen vanaf een Plex of Emby server over het netwerk met 4K en je krijgt dan constant de melding (in Plex of Emby) dat je verbinding te traag is.
4K streamen via Netflix of Prime geeft geen problemen om dat even duidelijk te maken maar daar ligt de bitstream op c.a. 15 Mbps.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asskicker
Die begrijp ik niet helemaal :?

Daarnaast wat ik al eerder zei : Kijk eens naar een geschikte adapter met ingebouwde LAN NIC ;)
Dus aan mijn TV hangt momenteel een Chromecast With Google TV. Daar heb ik Kodi (volledige dus) op geïnstalleerd. Deze heeft een een NFS Share naar mijn NAS. De Kodi op de Chromecast With Google TV doet dus alles, het indexeren enz.

Die Chromecast heeft met zijn 4.4GB storage momenteel nog 400mb over. En er staat dus enkel Kodi en Netflix op. Wou er onlangs nog eens een andere app op installeren en dat ging dus al niet meer. :)

En klopt, maar als ik dan al zaken moet kopen, koop ik liever iets waarvan ik weet dat het goed zal zijn.
Dan kan het interessant zijn, maar...

Welke videokaart zit er in je PC precies :?

En ben je bereid om Geforce Experience te installeren in geval van een Nvidia videokaart ?!

* nero355 heeft een hekel aan dat spul namelijk! :X :| :/
Ik heb een 3070, en als dat beter werkt dan Steam Link ben ik daar wel bereid voor. Ben er ook gaan fan van, maar als het goed werkt... :9
Dat hoeft dan ook gelukkig niet! :)
Hoezo niet? Hoe kan je anders je content laten afspelen? (Tenzij je geen indexer wil)
Op de website van Plex bvb staat ook duidelijk dat Plex Server niet op de Shield Tube kan.

[ Voor 3% gewijzigd door Asskicker op 29-11-2021 17:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Asskicker schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:59:
[...]
Dus aan mijn TV hangt momenteel een Chromecast With Google TV. Daar heb ik Kodi (volledige dus) op geïnstalleerd. Deze heeft een een NFS Share naar mijn NAS. De Kodi op de Chromecast With Google TV doet dus alles, het indexeren enz.

Die Chromecast heeft men zijn 4.4GB storage momenteel nog 400mb over. En er staat dus enkel Plex en Netflix op. Wou er onlangs ook nog eens een andere app op installeren en dat ging dus al niet meer. :)
[knip]
Het is vaker al eens aangehaald, je dient het e.e.a. standaard te deactiveren binnen Kodi om de opslag bij dat soort apparaten niet onnodig vol te laten lopen, je kunt daarna heel aardig vooruit met de standaard beschikbare opslag. Er zijn ook nog andere oplossingen (addon's), maar dit is allemaal meer Kodi dan Shield of CCGTV of whatever apparaat gerelateerd dus is dit niet de plek om het erover te hebben.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
[...]

[...]

240 GB is niks tegenwoordig dus je zal dan al gauw richting een 1 TB SSD moeten of zelfs groter en dan ga je ook al gauw richting de prijzen van een kant en klare NAS instapper ;)
Heb je wel gelezen waarvoor het nodig was? Uitbreiding van het intern geheugen. En dan is minimaal 1TB wel erg overdreven. Vraag mij af of jij überhaupt weet op wat je reageert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
hardware-lover schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:06:
[...]

Het is vaker al eens aangehaald, je dient het e.e.a. standaard te deactiveren binnen Kodi om de opslag bij dat soort apparaten niet onnodig vol te laten lopen, je kunt daarna heel aardig vooruit met de standaard beschikbare opslag. Er zijn ook nog andere oplossingen (addon's), maar dit is allemaal meer Kodi dan Shield of CCGTV of whatever apparaat gerelateerd dus is dit niet de plek om het erover te hebben.
Yep.

Heb ff gecheckt voor de zekerheid..
Topic is nog steeds:
[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!
snah001 schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:55:
Begrijp je niet verkeerd maar je ziet het in de verkeerde context.
De CCGTV heeft problemen met streamen vanaf een Plex of Emby server over het netwerk met 4K en je krijgt dan constant de melding (in Plex of Emby) dat je verbinding te traag is.
4K streamen via Netflix of Prime geeft geen problemen om dat even duidelijk te maken maar daar ligt de bitstream op c.a. 15 Mbps.......
OK, maar ik dacht dat er ook online diensten zijn die tot wel 30 Mbps gaan :?

Dat is dan 10 Mbps teveel...
Asskicker schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:59:
Die Chromecast heeft met zijn 4.4GB storage momenteel nog 400mb over. En er staat dus enkel Kodi en Netflix op. Wou er onlangs nog eens een andere app op installeren en dat ging dus al niet meer. :)
Jeetje... :X

Dat is ook niet echt bepaald veel... :| :/

8 GB Intern Geheugen is toch wel het minimale tegenwoordig!
Ik heb een 3070, en als dat beter werkt dan Steam Link ben ik daar wel bereid voor. Ben er ook gaan fan van, maar als het goed werkt... :9
Dan komt het allemaal wel goed! d:)b
Hoezo niet? Hoe kan je anders je content laten afspelen? (Tenzij je geen indexer wil)
Op de website van Plex bvb staat ook duidelijk dat Plex Server niet op de Shield Tube kan.
Jij vraagt of het zonder Plex kan en dat is gewoon mogelijk! ;)
NoahAmber schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:06:
Heb je wel gelezen waarvoor het nodig was? Uitbreiding van het intern geheugen. En dan is minimaal 1TB wel erg overdreven. Vraag mij af of jij überhaupt weet op wat je reageert
Het verhaal begon met een Externe HDD vervangen door een NAS dus je bent zelf in de war... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Laatst online: 26-01 08:27
Ik zit met een probleem ik wil namelijk radio luisteren zonder dat mijn tv aan hoeft te staan. De reden dat ik de Shield aan de tv heb hangen is omdat via deze manier ook Dolby Vision wordt ondersteund en via de soundbar niet.

Dit is mijn setup:
Nvidia Shield Pro-> Philips 65OLED864->Soundbar HW-Q90R wel Dolby Vision zo heb ik het dus aangesloten.

Nvidia Shield Pro->Soundbar HW-Q90R->Philips 65OLED854 geen Dolby Vision.

Nu wil ik dus radio luisteren zonder dat de tv aan hoeft te staan dus ik zoek een oplossing. Alle kabels zijn hdmi 2.1 tot 8k kwaliteit en wil niet wat minder er tussen gaan proppen. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
thekvnz schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:51:
Ik zit met een probleem ik wil namelijk radio luisteren zonder dat mijn tv aan hoeft te staan. De reden dat ik de Shield aan de tv heb hangen is omdat via deze manier ook Dolby Vision wordt ondersteund en via de soundbar niet.

Dit is mijn setup:
Nvidia Shield Pro-> Philips 65OLED864->Soundbar HW-Q90R wel Dolby Vision zo heb ik het dus aangesloten.

Nu wil ik dus radio luisteren zonder dat de tv aan hoeft te staan dus ik zoek een oplossing. Alle kabels zijn hdmi 2.1 tot 8k kwaliteit en wil niet wat minder er tussen gaan proppen. Iemand tips?
Misschien in je instellingen van tv verdiepen? Bij LG oled kun je op microfoon klikken en dan zeggen; scherm uit.

Try this: Philips mute screen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thekvnz
  • Laatst online: 26-01 08:27
mucuracat schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:54:
[...]

Misschien in je instellingen van tv verdiepen? Bij LG oled kun je op microfoon klikken en dan zeggen; scherm uit.

Try this: Philips mute screen
Thanks voor je antwoord, deze instelling ken ik al. Het gaat mij erom dat de tv echt uitstaat. Alleen het scherm op zwart is niet wat ik bedoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:28:
[...]

Het verhaal begon met een Externe HDD vervangen door een NAS dus je bent zelf in de war... B)
Niet om het e.e.a mijn verhaal begon met:

Weet niet waar jij die NAS vandaan haalt, maar doet mij een beetje denken aan toen ik vroeg naar een bluetooth toetenbord. Jouw antwoord was koop een NAS. Kennelijk heb je een NAS fetisj

En laat die kinderachtige emoji's eens achterwege. Erg kindergartenachtig

[ Voor 5% gewijzigd door NoahAmber op 29-11-2021 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thekvnz schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:51:

Dit is mijn setup:

Heeft die Soundbar geen eigen app waarmee dat kan :?

En anders een Raspberry Pi met Pi MusicBox aansluiten en die gebruiken via de webGUI ervan of een app die als afstandsbediening werkt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:11:
[...]

Heeft die Soundbar geen eigen app waarmee dat kan :?

En anders een Raspberry Pi met Pi MusicBox aansluiten en die gebruiken via de webGUI ervan of een app die als afstandsbediening werkt!
Of een NAS
Pagina: 1 ... 108 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.