Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
nero355 schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:11:
[...]

Heeft die Soundbar geen eigen app waarmee dat kan :?

En anders een Raspberry Pi met Pi MusicBox aansluiten en die gebruiken via de webGUI ervan of een app die als afstandsbediening werkt! :)
Ja het kan via de soundbar alleen dan zit je gekoppeld aan de waardeloze SmartThings app van Samsung. Deze ondersteund geen spotify/SoundCloud/Mixcloud enz. Nu ik een Shield Pro heb die alles afspeelt wil ik die gewoon gebruiken. Echt nieuwe apparaten aanschaffen vind ik niet nodig deze setup heeft genoeg knaken gekost. Ik zat te hopen op een soort switch of splitter voor een paar tientjes die dit kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-06 21:35
thekvnz schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:49:
[...]

Ja het kan via de soundbar alleen dan zit je gekoppeld aan de waardeloze SmartThings app van Samsung. Deze ondersteund geen spotify/SoundCloud/Mixcloud enz. Nu ik een Shield Pro heb die alles afspeelt wil ik die gewoon gebruiken. Echt nieuwe apparaten aanschaffen vind ik niet nodig deze setup heeft genoeg knaken gekost. Ik zat te hopen op een soort switch of splitter voor een paar tientjes die dit kan.
Ik heb een Inateck BR1008 via BT gekoppeld aan de Shield TV en dat apparaatje bekabeld aangesloten op mij high end Hifi stereo installatie. Werkt perfect en dan kun je als je de juiste muziek app gestart hebt de tv gewoon uit zetten.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 13:47
thekvnz schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:49:
[...]

Usb geluidskaart? Vaker langs geweest hier.
Dat je dan hdmi richting tv en via usb>hdmi naar je soundbar?
Of weet niet of het kan, bluetooth van shield koppelen met bluetooth soundbar?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mucuracat schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:27:
[...]
Dat laatste lijkt mij het eerste om te proberen, soundbar en Shield hebben tenslotte BT ondersteuning.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
hardware-lover schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:14:
[...]

Dat laatste lijkt mij het eerste om te proberen, soundbar en Shield hebben tenslotte BT ondersteuning.
Leuk video met uitleg en tips (e)Arc en zag dat er ook een HDMI splitter in zat, om beeld richting tv en geluid richting receiver te sturen.

Ook voorbeeld met Shield

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mucuracat schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:00:
Leuk video met uitleg en tips (e)Arc en zag dat er ook een HDMI splitter in zat, om beeld richting tv en geluid richting receiver te sturen.

Ook voorbeeld met Shield

[YouTube: ARC and eARC Explained - An Awesome Feature That You're Probably Not Using (HDMI CEC)]
Ik zou daar eerder zoiets van maken :
"ARC and eARC Explained - An Not So Awesome Feature That You're Probably Should Not Be Using (HDMI CEC)"
>:) :P :+

Ik vind HDMI CEC net zoiets als DLNA : Een goed idee dat totaal verkeerd is uitgewerkt/toegepast/uiteindelijk heeft uitgepakt! -O-

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:10

psy

Na 15 jaar tevreden met htpc's te hebben gewerkt heb ik toch maar eens een Shield gekocht.

Net aangesloten. Google account gekoppeld. Netflix ingelogd. Prime ingelogd.
Maar nu Discovery plus. Staat er niet op. Dus ik naar de Google store.
Probeer ik de app te downloaden, krijg ik te zien "Download pending". Probeer ik een andere app. "Download pending".

Seriously???

Ik dacht dat zo'n streaming device zo prettig zou werken? Het inkloppen van wachtwoorden was irritant, maar dit? Waarom kan ik niet downloaden?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psy schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:10:
Na 15 jaar tevreden met htpc's te hebben gewerkt heb ik toch maar eens een Shield gekocht.

Probeer ik de app te downloaden, krijg ik te zien "Download pending". Probeer ik een andere app. "Download pending".

Seriously???

Ik dacht dat zo'n streaming device zo prettig zou werken? Het inkloppen van wachtwoorden was irritant, maar dit? Waarom kan ik niet downloaden?
Op de achtergrond misschien bezig met het installeren van andere app updates en die krijgen even voorrang? Pending betekent toch > in afwachting?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Seriously???

Rustig aan! :P

Dat is precies hetzelfde wat mijn telefoon ook doet als de Google Play Store zichzelf aan het updaten is! ;)

Heb je eigenlijk wel eerst alle Nvidia Shield TV + accessoires updates/upgrades geïnstalleerd :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Wat heb ik te maken met downloads die ik niet zelf gestart heb? Ik wil gewoon één app downloaden.

Trouwens ik heb hem 5 minuten de kans gegeven maar er verandert niets.

Heb trouwens geen Android ervaring. Alleen iOs.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

"Download pending"

Heb Ziggo net wel kunnen installeren. Maar nu ik Kodi erop wil zetten weer hetzelfde gezeik.
Kijk, als ik nou een wachtrij kon zien, ok. Maar die zie ik niet.

Edit. Per toeval kom ik nu verder. Geeft veel vertrouwen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:07
@nero355 Juist bij de Shield werkt CEC wat mij betreft veel beter door de instelbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
hardware-lover schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:18:
[...]

Op de achtergrond misschien bezig met het installeren van andere app updates en die krijgen even voorrang? Pending betekent toch > in afwachting?
Heb ik ook een tijd geleden gehad, kon niks meer installeren: download pending ...
Moest ik bij apps en dan Playstore, de cache en data verwijderen.

Maar het is al opgelost zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Het lijkt vrij willekeurig te gaan. Maar goed. Kodi en Discovery staan er nu op.

Hoe kan ik in Kodi nou een SMB share gebruiken? Zodra ik klik op Windows network (SMB) krijg ik de popup "Error 2: Share not available".

Van mijn Windows 10 Kodi installaties weet ik dat je eigenlik een venster moet krijgen waarin je get SMB pad moet ingeven?

Gelukt.

Inmiddels een Rii BT toetsenbord aan de shield gekoppeld. Valt me nu wel op hoe ik gewend ben geraakt aan de Windows omgeving. Kan helaas nu niet even een RDP sessie starten, en effe Alt-tabben naar bv een Explorer sessie.
Het configureren gaat mij eigenlijk veel te traag zo.

Positief: de Ziggo app werkt top. Zappen gaat supersnel. Kan niet opgenomen programma's terugkijken via de app. Tja dat kan natuurlijk niet met eigen dvb-c tuners als je een programma vergeten bent op te nemen.

[ Voor 48% gewijzigd door psy op 01-12-2021 20:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
psy schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:37:
Wat heb ik te maken met downloads die ik niet zelf gestart heb? Ik wil gewoon één app downloaden.

Dat blijkt ;)

Standaard staat de Play Store ingesteld op apps automatisch updaten, daarvoor hoef jij helemaal niet te doen (het is wel uit te zetten). Bij ingebruikname van een nieuw apparaat (of na een fabrieksherstel), staan er vaak toch wat app updates klaar, dus dan kan het even duren voordat een andere app de kans krijgt, even geduldig zijn kan dan zeker geen kwaad.

Gezien je overige reacties lijkt het er een beetje op dat je toch ietsje te gehaast bezig bent (of het geduld even niet op kan brengen) ;) Geen zorgen, komt allemaal goed. Als jarenlange HTPC gebruiker weet ik uit ervaring dat de Shield (hopelijk de 2019 Pro in dit geval), je beslist niet teleur gaat stellen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
psy schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:52:
Het configureren gaat mij eigenlijk veel te traag zo.
Wat wil je configureren? Kodi? Je kan gewoon Kodi configureren op een ander platform en de betreffende XML bestanden kopiëren naar de juiste locatie op de Shield TV. Streaming applicaties hebben niet veel configuratie nodig.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mucuracat
psy schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:37:

Had maar apple TV gekocht dan 😁

Werkt zeker out of the box.

Als een apparaat half jaar in de winkel ligt, is het toch logisch dat er updates geïnstalleerd wordt op achtergrond.
Nvidia is goed in bijhouden van zijn Shield apparaat.

Goed voor veiligheid en gebruikservaring.
Tevens ook andere apps die nieuwe versies hebben gaan updaten. Zet auto update uit. Heb ik ook, vind fijn om te zien wat er geupdate wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 13:10
Nvidia Shield externe hdd ipv NAS
Ik wil een externe hdd gaan gebruiken als opslag voor mijn films, maar ik wil deze hdd ook kunnen benaderen met mijn Imac en Macbook om fils te verwijderen of bij te plaatsen.
Nu heb ik films nog op een oude NAS(WDMyCloudMirror 8Tb), maar ik wil deze vervangen door een externe hdd met eigen voeding bv https://nl.pepper.com/aan...arde-schijf-usb-30-219554.
Kan dat eenvoudig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:10
Het inkloppen van wachtwoorden was irritant, maar dit?
Als je de Shield app op je telefoon zet kan je het toetsenbord van je telefoon gebruiken om wachtwoorden e.d. in te typen, scheelt je een hoop gedoe met de afstandsbediening ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geerteke
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Arjantje72 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:00:
[...]

Heb ik ook een tijd geleden gehad, kon niks meer installeren: download pending ...
Moest ik bij apps en dan Playstore, de cache en data verwijderen.

Maar het is al opgelost zie ik.
Euh, eerlijk gezegd denk ik dat windows configureren en updates binnenhalen veel langer duurt… 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06 17:23

westergas

rikkie_pc

westergas schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:41:
[...]

Tube doet het bij mij perfect op 1080P en 4K, op het moment dat je hem HDR bestanden af laat spelen via Kodi gaat het mis. Netflix gaat wel goed.

Als het goed is deze week toch maar de Pro in huis dus ben benieuwd of die het beter doet.
Pro gisteren getest en alles waar de tube de mist in gaat doet de Pro zonder problemen. Dus HDR10+/Dolby Vision en HD audio formaten gaat prima. Alle omstandigheden zijn verder hetzelfde. Dus hetzelfde (bedraad) netwerk, HDMI kabel en bestanden.

Verklaring heb ik er uiteraard niet voor, zeker aangezien de tube bij sommigen blijkbaar wel gewoon goed werkt.

Ik ga dit wel met Nvidia opnemen want ik zit nu met dubbele kosten.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
I.d.d. doet de tube bij mij het met dezelfde soort bestanden prima en dat ook nog over Wifi (Mimo).

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• red_arrow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-06 21:15
doggy1 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 23:37:
Nvidia Shield externe hdd ipv NAS
Ik wil een externe hdd gaan gebruiken als opslag voor mijn films, maar ik wil deze hdd ook kunnen benaderen met mijn Imac en Macbook om fils te verwijderen of bij te plaatsen.
Nu heb ik films nog op een oude NAS(WDMyCloudMirror 8Tb), maar ik wil deze vervangen door een externe hdd met eigen voeding bv https://nl.pepper.com/aan...arde-schijf-usb-30-219554.
Kan dat eenvoudig?
Bij mij gaat dat eenvoudig vanaf mijn Windows desktop. Kan simpel via \\192.168.2.11 (netwerk adres van de shield) de gekoppelde externe HD (Seagate 14 TB) benaderen en bestanden verwijderen en bestanden er heen kopiëren. edit: De externe HD hangt met usb aan de Shield natuurlijk en heeft een eigen stroom adapter.

[ Voor 5% gewijzigd door red_arrow op 02-12-2021 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 13:10
Bedankt @red_arrow , dit wilde ik graag zeker weten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:47

aspellinside

Out Of Control

doggy1 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:07:
Bedankt @red_arrow , dit wilde ik graag zeker weten.
Wel eerst even aanzetten in de instellingen:

Settings > Device Preferences> Storage & reset > Transfer files over network,

Dan krijg je een inlognaam en wachtwoord om de Shield te benaderen.

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Koop je zo'n duur ding, werkt het nog voor geen ene meter. Steam link kan je ineens niet meer vinden in de App store en geeft een melding dat je device niet gesupport is.

Probeer je uit ellende maar AMD link maar dit kan geen 4k naar je tv sturen.

En hdr werkt ook niet, alles is super donker.

Echt enorm teleurgesteld hierin, zeker omdat ik ook al veel moeite heb gestoken in het proberen om steam link op webOS te krijgen.

Is dit nog te fixen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 17:27
Nou de reclame op je startscherm is een feit...
Ik heb nu bovenin willekeurige series die gepromoot worden, pas daaronder mijn apps...
Heel irritant aangezien ik enkel mijn apps in beeld wil hebben.
Nu kunnen mijn kinderen ook op die reclame dingen klikken en ergens bij uitkomen wat ik niet geschikt vind...
Erg slecht dat dit zo opgedrongen wordt! Uitzetten is er ook niet bij.
Ik ga eens kijken of ik een alternatief dashboard kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Marsman83 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:38:
Ik heb nu bovenin willekeurige series die gepromoot worden, pas daaronder mijn apps...
Nu kunnen mijn kinderen ook op die reclame dingen klikken en ergens bij uitkomen wat ik niet geschikt vind...
Weet je zeker dat je niet met een vpn-verbinding naar een ander land bent verbonden? Dat had ik namelijk wel. Zonder vpn was alles weer ok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 17:27
Hulliee schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:45:
[...]

Weet je zeker dat je niet met een vpn-verbinding naar een ander land bent verbonden? Dat had ik namelijk wel. Zonder vpn was alles weer ok
Nope, heb geen VPN geïnstalleerd staan.
Ik heb overigens Sideload Launcher 3 geïnstalleerd.
YouTube: Replace Shield TV Launcher to Remove New "Discover" Ad Banner

Dit is nu mijn default Launcher en ben van die reclame zooi af. Enkel grote knoppen voor de apps die ik wil zien, heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Lastig om te zien wie nu nog (steeds) last heeft van wat hoe..

Mijn situatie; ik gebruik nu een Shield tube, direct aangesloten op een LG WebOs TV opdat ik niet beperkt word door mijn versterker welke alleen hdmi 2.0a ondersteund (geen DV).

Hiermee moet ik eigenlijk alleen rekening houden met wat en hoe de TV het geluid alsnog naar die versterker stuurt want in de regel zal DTS niet ondersteund worden. Dat is op te lossen met een kastje zoals Arcade om de beperking van TV passthrough over te slaan maar dat is te prijzig waarschijnlijk (200 dolla ofzo).

Afhankelijk van de TV, zet je dan audio op passthrough en zal deze DTS niet doorgegeven worden dus je Shield moet meewerken. Deze snapt dat vanzelf in mijn situatie. Bij de instellingen -> audio-> staat onder auto inderdaad DTS niet geactiveerd.

Je kunt er ook voor kiezen om je geluid via PCM naar je versterker/soundbar te sturen wat inhoud dat deze het surround gebeuren mag oplossen.
Rommel wat met met hoe je geluid naar de TV pompt EN hoe de TV het er weer uit spuit en dan natuurlijk hoe de soundbar of versterker dat prettig vindt.

Wifi voor lan verkeer moet je niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-06 21:26
Heeft iemand toevallig ervaring met Kodi en een NAD receiver die flipt als je een film pauzeert. Als ik een film kijk met Kori met Dolby Digital Ex. geluid van de receiver en ik pauzeer de film, dan flippert de NAD receiver constant tussen Dolby Digital Ex. en een andere surround mode. Als ik een remux film kijk dan crasht Kodi.

Iemand die me op weg kan helpen met wat keywords of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
banaliteit schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:52:
Heeft iemand toevallig ervaring met Kodi en een NAD receiver die flipt als je een film pauzeert. Als ik een film kijk met Kori met Dolby Digital Ex. geluid van de receiver en ik pauzeer de film, dan flippert de NAD receiver constant tussen Dolby Digital Ex. en een andere surround mode. Als ik een remux film kijk dan crasht Kodi.

Ik probeer even mee te denken.
Je maakt gebruik van een 6.x opstelling? (https://www.dummies.com/c...olby-digital-surround-ex/)

Heb je nu een Shield direct in die NAD receiver zitten of gaat het via de tv?
Welke audio instellingen gebruik je nu in Kodi?

Waar ik aan denk is het omzetten van bv een 5.1 of 7.1 signaal naar 6.1.
In Kodi stel je in wat de versterker en wat Kodi zelf mag oplossen.
Kijk eens wat lukt met als Kodi instelling een 5.1 opstelling maar wel met passthrough. Wellicht weet je versterker raad.

Ik zag zo snel via google het volgende in een pdf (nadelectronics.com);
Dolby Digital Surround EX decodering
Selecteer Auto of On. Wanneer On is geselecteerd, wordt de Surround EX-decodering geforceerd ingeschakeld,
wat betekent dat Dolby Digital 5.1 in 6.1 matrix wordt gewijzigd.
DTS-EX Matrix
Selecteer Auto of On. Wanneer On is geselecteerd, wordt EX Matrix geforceerd ingeschakeld, wat betekent
dat DTS 5.1 in 6.1 matrix wordt gewijzigd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:00
banaliteit schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:52:

je zou eens naar de optie Keep audio device alive binnen kodi kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:36

TheNephilim

Wtfuzzle

Lodo schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:26:
Koop je zo'n duur ding, werkt het nog voor geen ene meter. Steam link kan je ineens niet meer vinden in de App store en geeft een melding dat je device niet gesupport is.
Oei, geen Steam Link ondersteuning op de Shield Pro? Dat is voor wel een vereiste eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
TheNephilim schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:44:
[...]

Oei, geen Steam Link ondersteuning op de Shield Pro? Dat is voor wel een vereiste eigenlijk...
Ja pure armoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-06 12:58
ErikG2 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 07:39:
[...]

Als je de Shield app op je telefoon zet kan je het toetsenbord van je telefoon gebruiken om wachtwoorden e.d. in te typen, scheelt je een hoop gedoe met de afstandsbediening ;)
Goeie tip die ga ik een keer uitproberen :> :>

Dan nog even een andere vraag, sinds het vervangen van de meegeleverde batterijen in de remote gaan de batterijen van de remote veel minder lang mee, orignele gingen dik een jaar mee, de vervanging van de Xenos, half jaartje max. Andere mensen met deze ervaring? Zit er nog verschil tussen de knoopcel batterijen, in de specs van verschillende fabrikanten staat alleen maar de maat.

[ Voor 35% gewijzigd door ocwil op 03-12-2021 11:58 ]

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
De Play Store en de Steam link website info doen vermoeden dat dit wel het geval is (expliciet Android TV vermelding), maar in de praktijk kom je de app daarvoor niet tegen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:21

Puck

W32.Deadcode.A

[...]

Vreemd want dat werkt hier uitermate goed op mijn Shield Pro, maar heb de Steam Link app al een hele tijd geleden geïnstalleerd. Ondertussen verdwenen?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Puck schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:59:
[...]
Vreemd want dat werkt hier uitermate goed op mijn Shield Pro, maar heb de Steam Link app al een hele tijd geleden geïnstalleerd. Ondertussen verdwenen?
Ik lees; "Our app is under Google App Store review. I'll post here when it's available for Android TV again."

https://steamcommunity.co...ns/4/3193611175983580799/

En dan nog even dit; "This (de laatste) version of the app has been rejected by Google for Android TV. We don't have any explanation yet, but we've contacted Google asking for more information."

Edit: APK Steam Link 1.1.87 versie (de laatste), laat zich probleemloos via sideloaden op een Android TV apparaat installeren en opstarten. Ik heb dit even op een niet Shield apparaat geprobeerd die nu bij mijn desktop staat.

Inmiddels ook op een Shield probleemloos kunnen installeren. All is well.. tot de app weer in de Play Store zal verschijnen. Niet werkelijk iets aan de hand, komt allemaal goed.

[ Voor 49% gewijzigd door hardware-lover op 03-12-2021 15:54 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-06 16:21

Louw Post

Cerenas

Sinds kort de LG OLED65C16LA binnen gekregen, dus meteen Dolby Vision aangezet op de Shield (2019 tube) en wat content proberen af te spelen (Netflix, Disney+, etc.), maar nu krijg ik constant stotterend beeld. Zodra ik Dolby Vision uitzet is het weer weg. Ook bij het kijken van bijvoorbeeld Twitch krijg ik witte flitsen beeld tussendoor, ook weg zodra Dolby Vision uit staat op de Shield.

Mijn Shield is via mijn versterker (Yamaha RX-V681) aangesloten op de TV. Alles met de laatste updates. Het rare is dat ik bij het afspelen van Atmos/Vision content via mijn Xbox Series S en mijn blu-ray speler totaal geen issues heb (beide ook aangesloten via versterker).

Nu heb ik al wel even gezocht in dit topic en op Google, vaak lijken mensen dan de HDMI kabel als oorzaak aan te geven. In mijn geval gebruik ik dezelfde merk + type kabels op al mijn apparaten, dus dat zou vreemd zijn lijkt mij?

Iemand een idee wat het anders zou kunnen zijn? Anders moet ik misschien toch even kijken om een andere HDMI kabel voor de Shield.

Een andere losse vraag is dat Dolby Vision content vanaf Plex alleen als HDR afspeelt op de Shield, ook Dolby demo materiaal. Als ik hiervoor zoek dan zie ik veel mensen het hebben over single en dual layer video in MKV's. Plex lijkt dan niet overweg te kunnen met dual layer video?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Marsman83 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:38:
Hier ook ineens reclame op mijn Nvidia Shield. Daar heb je dan een bak geld voor neergelegd. Aangezien ik niet wil betalen voor de custom launcher app, heb ik gewoon de Android TV update verwijderd. Dit lost het probleem ook op en nu heb ik weer mijn oude vertrouwde start scherm. Vergeet niet je automatisch updates uit te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Louw Post schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:42:
Sinds kort de LG OLED65C16LA binnen gekregen, dus meteen Dolby Vision aangezet op de Shield (2019 tube) en wat content proberen af te spelen (Netflix, Disney+, etc.), maar nu krijg ik constant stotterend beeld. Zodra ik Dolby Vision uitzet is het weer weg. Ook bij het kijken van bijvoorbeeld Twitch krijg ik witte flitsen beeld tussendoor, ook weg zodra Dolby Vision uit staat op de Shield.

Mijn Shield is via mijn versterker (Yamaha RX-V681) aangesloten op de TV. Alles met de laatste updates. Het rare is dat ik bij het afspelen van Atmos content via mijn Xbox Series S en mijn blu-ray speler totaal geen issues heb (beide ook aangesloten via versterker).

Nu heb ik al wel even gezocht in dit topic en op Google, vaak lijken mensen dan de HDMI kabel als oorzaak aan te geven. In mijn geval gebruik ik dezelfde merk + type kabels op al mijn apparaten, dus dat zou vreemd zijn lijkt mij?

Iemand een idee wat het anders zou kunnen zijn? Anders moet ik misschien toch even kijken om een andere HDMI kabel voor de Shield.

Een andere losse vraag is dat Dolby Vision content vanaf Plex alleen als HDR afspeelt op de Shield, ook Dolby demo materiaal. Als ik hiervoor zoek dan zie ik veel mensen het hebben over single en dual layer video in MKV's. Plex lijkt dan niet overweg te kunnen met dual layer video?
Dat kan inderdaad aan de kabel liggen maar natuurlijk ook de versterker die het nu doorgeeft moet meewerken.
Verschillen van HDMI versies worden hier beschreven -> https://www.ruconnected.nl/hdmi-versies

Ik heb zelf gekozen om mijn Shield Tube direct aan te sluiten op de TV ivm de hdmi-versie beperking van mijn receiver. Die ervaring deelde ik hier eerder -> Agent-X reactie -donderdag 2 december 2021

Wat nog in ontwikkeling is maar wel al werkt is het afspelen van Dolby Vision bestanden via test-builds van Kodi.
Ik gebruik hier zelf de 'Nexus' build van Maven-> Maven's Kodi-Builds für Android

Plex zou ik alleen gebruiken indien je ook een Plex server draait. Via Kodi kun je alles doen en beter maar niet de bestanden aanpassen voor het streamen (transcoderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Agent-X schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:05:
[...]

Dat kan inderdaad aan de kabel liggen maar natuurlijk ook de versterker die het nu doorgeeft moet meewerken.
Verschillen van HDMI versies worden hier beschreven -> https://www.ruconnected.nl/hdmi-versies

Ik heb zelf gekozen om mijn Shield Tube direct aan te sluiten op de TV ivm de hdmi-versie beperking van mijn receiver. Die ervaring deelde ik hier eerder -> Agent-X reactie -donderdag 2 december 2021

Wat nog in ontwikkeling is maar wel al werkt is het afspelen van Dolby Vision bestanden via test-builds van Kodi.
Ik gebruik hier zelf de 'Nexus' build van Maven-> Maven's Kodi-Builds für Android

Plex zou ik alleen gebruiken indien je ook een Plex server draait. Via Kodi kun je alles doen en beter maar niet de bestanden aanpassen voor het streamen (transcoderen).
Bedankt voor het meedenken! De verschillen in HDMI versies ken ik wel inderdaad. Ik heb m'n post even aangepast met het feit dat Dolby Vision wel prima werkt vanaf mijn Series S en LG UBK90 bluray speler, die beide ook op mijn versterker aangesloten zitten. Volgens de specs van m'n versterker wordt dit ook gewoon ondersteund. Daarom ben ik ook zo verbaast dat de Shield zoveel issues geeft met Dolby Vision.

M'n Shield direct aansluiten op de TV wordt het op het moment niet, omdat m'n versterker geen eARC ondersteund. De audio is voor mij belangrijker dan Dolby Vision. :P

Ik heb inderdaad Plex server draaien op mijn NUC. Is wat fijner dat ik via de browser mijn media kan beheren. Maar Plex is mijn grootste probleem niet, had leuk geweest, maar zo vaak bekijk daar geen Dolby Vision materiaal mee (had het mogen werken). Eerst de problemen van de Shield maar opgelost zien te krijgen. :)

Ik ga het dan gewoon even proberen met een nieuwe kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Louw Post schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:18:
[...]

Bedankt voor het meedenken! De verschillen in HDMI versies ken ik wel inderdaad. Ik heb m'n post even aangepast met het feit dat Dolby Vision wel prima werkt vanaf mijn Series S en LG UBK90 bluray speler, die beide ook op mijn versterker aangesloten zitten. Volgens de specs van m'n versterker wordt dit ook gewoon ondersteund. Daarom ben ik ook zo verbaast dat de Shield zoveel issues geeft met Dolby Vision.

M'n Shield direct aansluiten op de TV wordt het op het moment niet, omdat m'n versterker geen eARC ondersteund. De audio is voor mij belangrijker dan Dolby Vision. :P

Ik heb inderdaad Plex server draaien op mijn NUC. Is wat fijner dat ik via de browser mijn media kan beheren. Maar Plex is mijn grootste probleem niet, had leuk geweest, maar zo vaak bekijk daar geen Dolby Vision materiaal mee (had het mogen werken). Eerst de problemen van de Shield maar opgelost zien te krijgen. :)
Fair enough. Dus het is nu dat alleen de Shield via de receiver problemen geeft met DV.
Makkelijke test, wissel even de kabels om met de BR speler of Xbox met die -> receiver zitten.
Daarnaast zou je kunnen proberen om de AI upscaling uit te zetten op de Shield.

Welke audio dingen mis je in een eventuele direct-naar-tv opstelling? (ik zit in een soortgelijke opstelling dus wil wel weten of ik wat mis)

Mijn broer heeft voor een andere oplossing gekozen die wellicht ook voor jou zou kunnen werken? :) (voornaamste reden sync issues met de (recentste) Sonos opstelling) -> https://hdfury.com/product/4k-arcana-18gbps/

Dat het wel werkt met de xbox en br speler is natuurlijk een uitdaging om er iets van te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Agent-X schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:30:
[...]

Fair enough. Dus het is nu dat alleen de Shield via de receiver problemen geeft met DV.
Makkelijke test, wissel even de kabels om met de BR speler of Xbox met die -> receiver zitten.
Daarnaast zou je kunnen proberen om de AI upscaling uit te zetten op de Shield.

Welke audio dingen mis je in een eventuele direct-naar-tv opstelling? (ik zit in een soortgelijke opstelling dus wil wel weten of ik wat mis)

Mijn broer heeft voor een andere oplossing gekozen die wellicht ook voor jou zou kunnen werken? :) (voornaamste reden sync issues met de (recentste) Sonos opstelling) -> https://hdfury.com/product/4k-arcana-18gbps/

Dat het wel werkt met de xbox en br speler is natuurlijk een uitdaging om er iets van te vinden.
Ga ik proberen, het wisselen van kabels! Hopelijk is dat het, dan is het een redelijk simpele oplossing.

Ik heb een leuke 5.1.2 set, dus wil graag gebruik blijven maken van Dolby TrueHD (Atmos) en DTS HD-MA, dat lukt via gewone ARC helaas niet. Gaat in dat geval voornamelijk om de media die ik in Plex heb staan.

Dat apparaatje zou een echte last resort zijn, beetje prijzig haha :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spe115
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-06 12:46
Shield reclame skin is sinds vandaag actief. Het tandwiel gaf een 1tje en zodra je er op klikt moet je opnieuw inloggen met je Google account en krijg je het nieuwe startscherm. Mij geeft het een combi van random aanbevelingen van de streaming diensten en titels die ik daadwerkelijk kijk of in m'n lijst heb staan. Niet echt vervelend so far vind ik.

LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30 Synology DS923+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:42
@Spe115 ik kreeg hem net ook, maar hoefde niets te doen.
Wij houden wel van een schoon start scherm.
Je moet een hele riedel aan dingen doen om het uit te krijgen en eindigen met het tegen houden van automatische app updates.
https://www.google.com/am...-tv-home-screen-ads%3famp

Of een andere launcher installeren. Dat zijn eigenlijk je opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spe115
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-06 12:46
Arunia schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:48:
@Spe115 ik kreeg hem net ook, maar hoefde niets te doen.
Wij houden wel van een schoon start scherm.
Je moet een hele riedel aan dingen doen om het uit te krijgen en eindigen met het tegen houden van automatische app updates.
https://www.google.com/am...-tv-home-screen-ads%3famp

Of een andere launcher installeren. Dat zijn eigenlijk je opties.
Beetje kat en muis spel wordt dat wellicht. Ik vind het niet vervelend voorlopig dus ik laat het zo.

De volgende systeemupdate zal de komende tijd vast een keer uitkomen en dan heb je waarschijnlijk weer een heel ander uiterlijk evengoed.

LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30 Synology DS923+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:42
@Spe115 daar heb je zeker wel gelijk in. Het viel me op meteen na het kijken van een aflevering van iets. Daar voor was het nog niet.

We zien het wel, maar vind het op dit moment vervelend en onnodig als verplichting. Anders komt er een andere launcher. Heb er wel een staan als mogelijkheid, maar als je het goed aan wilt kunnen passen, dan moet je betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
mucuracat schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:27:
[...]

Jij bent echt een held dat ik hier niet eerder aan heb gedacht. Het werkt dus goed via bluetooth. Ik kan nu media streamen zonder dat de tv aan hoeft te staan. Het geluid aanpassen werkt alleen via de afstandsbediening. Dit is perfect want in het verleden heb ik wel eens mijn iPhone via bluetooth aan de soundbar gekoppeld gehad en 1 tikje op volume omhoog op de iphone is op de soundbar meteen +15 dit gaat veel te snel.

Het enige nadeel is dat het omslachtig is want de tv moet aan om de shield te koppelen via bluetooth met de soundbar. Helaas heb ik nog geen shortcut kunnen vinden voor de menu toets op de shield afstandsbediening die aanpasbaar is. Het zou fijn zijn als er een optie is dat je meteen in het bluetooth menu van de shield komt of nog beter dat hij meteen koppelt. Weet iemand of dit mogelijk is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Louw Post schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:42:
dus meteen Dolby Vision aangezet op de Shield (2019 tube)
Mijn post toevallig gezien? Ik heb de tube vervangen door de Pro, die speelt al het HDR/DV spul wel goed af. geen idee hoe of waarom maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

westergas schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:55:
[...]

Mijn post toevallig gezien? Ik heb de tube vervangen door de Pro, die speelt al het HDR/DV spul wel goed af. geen idee hoe of waarom maar het werkt wel.
Nee, had ik niet gezien, maar dat is wel apart zeg. Het enige verschil is de 1GB meer ram en wat meer opslag toch? 8)7

Edit: even de posts doorgelezen en erg vreemd inderdaad. Ik ga eens met de settings spelen en nog HDMI kabel proberen. Als dat allemaal niet werkt dan toch maar voor de Pro gaan dan denk ik.

[ Voor 19% gewijzigd door Louw Post op 04-12-2021 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Bisamrat schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:33:
[...]

Hier ook ineens reclame op mijn Nvidia Shield. Daar heb je dan een bak geld voor neergelegd. Aangezien ik niet wil betalen voor de custom launcher app, heb ik gewoon de Android TV update verwijderd. Dit lost het probleem ook op en nu heb ik weer mijn oude vertrouwde start scherm. Vergeet niet je automatisch updates uit te schakelen.
Hier nu dus ook last van.. ben je gewoon helemaal terug gegaan naar fabrieksinstellingen? Fabrieksreset?

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 18:09
PegOpDeWeg schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:00:
Shield random reboots of crashes waarbij plots het beeld op zwart gaat en een 10tal seconden later de shield bootloader komt.

Sinds wanneer:
Dit gebeurd op twee verschillende shield TV's (de 2015 pro en de 2019 pro)
Beide hebben random reboots tijdens spelen van content in Kodi
Dit is pas gekomen nadat de eerste 8.x update met AI upscalling geintroduceerd zijn.

Versies os en Kodi versies:
Beide stap gewijs geupdate, dus eerste de ene en later de andere. zowel kodi Leia 18.x updates als shield 8.x updates. Geeft geen oplossing en spontane reboots

Diverse dingen geprobeerd, geluid anders gezet, ai upscaling uit/aan, minimaal settings etc, clean installs, diverse kodi versies, Shields gezwapped van locatie, beide draaien via verschillende merken receivers en tvs. Ik stream via main pc naar beide shields. Crashlogs uit de shields geven geen error meldingen of door de snelle reboot crash geen error kunnen registreren.

Bevindingen:
Na lang testen ben ik erachter gekomen dat externe subtitels de reboots lijken te veroorzaken. Speel ik content af met bijvoorbeeld opensubitels.org subs. dan kan het zijn dat content bij afspelen een reboot geeft, dit kan binnen 10 minuten speeltijd, half of meerdere keren. Gebruik ik geen externe subtitels dan is er geen probleem met dezelfde content, de content bestaat dan uit films of series, documentaries in verschillende formaten en of kwaliteit, 720p, 1080, 4k, hdr, dd, atmos etc.

Mocht iemand soortgelijke problemen hebben kan men dan mijn bevindingen testen?
Ik herken me volledig hier in. Met dit verschil. Mijn ondertitels zijn altijd ingebakken in de MKV bestanden.
De Shield reboot zowel tijdens Kodi als tijdens Youtube.
Ik heb het probleem ook ongeveer sinds dezelfde tijd. Nooit echt te tijd genomen om op onderzoek uit te gaan voor een oplossing. Als er een oplossing zou ik het wel graag willen weten,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy

psy

Ik had hoge verwachtingen van de Shield maar tot nu toe valt het nogal tegen. Vooral de navigatie blijf ik ruk vinden. De remote is echt een gedrocht qua layout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-06 21:47
psy schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:27:
Ik had hoge verwachtingen van de Shield maar tot nu toe valt het nogal tegen. Vooral de navigatie blijf ik ruk vinden. De remote is echt een gedrocht qua layout.
Eén voordeel, als je het echt niks vind heb je het ding zo verkocht. Liefhebbers genoeg.
De vraag is dan alleen wat wel aan je eisen gaat voldoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het sjagrijn heeft elkaar gevonden zo te zien :(:)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
Realist, geen sjagrein (chagrijn). 8)7 :*)
Er is gewoon niet zo heel veel anders wat kan, wat de Shield doet, dat is het enige wat ik probeer te zeggen.
En dat het ding zo populair is dat je er niet mee hoeft te blijven zitten.

Op de alternatieven mis je dingen als Netflix, Disney+, Amazon Prime zeg de commerciële dingen, of iets als Kodi is er niet.

Daar komt het bij alternatieven vaak op neer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:37
Toch vreemd om te lezen dat diversen hier reclames hebben.
Heb zelf eerder vandaag Android Tv update gedaan en geen reclame te zien.
Nu heb ik zelf alles al gestript, zonder andere launcher, misschien dat dat helpt, maar vraag me toch af hoe het zit.
Heb trouwens de oude en nieuwe shield.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DraZ666 schreef op zondag 5 december 2021 @ 00:23:
Toch vreemd om te lezen dat diversen hier reclames hebben.
Van elke Shield TV die ik heb schakel ik het e.e.a. uit na de eerste keer opstarten. De kritieke applicaties (waaronder Play Store) blijven echter aan staan, onder andere omdat ik te lui ben om het elke keer uit- en in te schakelen wanneer nodig. Bovendien mogen applicaties gerust op de achtergrond voorzien worden van nieuwe versies.

Het schijnt dat het Play Services is die de nieuwe launcher zou installeren. Tot nu toe heb ik nog niets ontvangen op meerdere Shield TV's. Mogelijk wordt het gefaseerd per Google account gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31

Pierre

Van nature lui!

Ik heb hier ook nog geen reclames gezien, ook laat ik de apps niet automatisch updaten, misschien komt het omdat ik een Pihole heb (geen idee ik zeg maar wat).

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ondanks dat mijn pro veel beter met HDR materiaal omgaat dan de tube blijf ik kleine haperingen zien die met SD materiaal niet voorkomen. Ik ga maar eens zo'n fancy 8K+ HDMI kabel kopen, kijken of dat nog wat scheelt.

Aan mijn netwerk ligt het iig niet want de haperingen zijn er ook als ik via USB afspeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Er zit geen moer verschil in de afhandeling van HDR materiaal tussen de Shield TV en de Shield Pro.
Dat is al een paar keer aangehaald in vorige postings en hier kun je dat nog eens nalezen:
https://www.jioforme.com/...-one-should-i-buy/858914/

Wellicht zit er in jouw setup en hoe je streamt (met Plex? Emby? SMB? etc.) en met welke dienst iets wat het verschil veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-06 06:53
Agent-X schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:05:
[...]

Zonder degelijk onderzoek heb ik de shield aangeschaft omdat ik dacht dat het out of de box wel DV aan kon met de content binnen mijn eigen netwerk, en natuurlijk is dat weer niet zo en ben ik al lezende op zoek naar een oplossing. Een custom build van kodi lijkt me het meest voor de hand liggend op dit moment. Je zegt de Nexus build van Maven te gebruiken. Ik neem aan dat je dan de 'arm64-v8a' bedoelt op de master link?

En belangrijker, hoe bevalt hij tot nu toe in de zin van stabiliteit? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Dirrukje, indien je de 2019 Pro versie hebt dan de 64bit versie (arm64-v8a), de Tube dient de 32bit versie te gebruiken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Top! Dank! 🙌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Mijn frustratie met betrekking tot de navigatie was niet helemaal correct. Ik ging ervanuit dat dit universeel was voor alle apps. Maar blijkbaar bepaalt elke app dit zelf.

- Discovery+
Doorspoelen is een ramp. Als ik FF klik, gaat hij meteen x2 doorspoelen. Als ik nog een keer klik, stopt hij niet om verder te spelen, maar gaat hij harder spoelen met 4x. Elke keer dat ik druk gaat hij nog harder, tot 32x. Hoe moet ik dan weer verder spelen? Door op Play te klikken.
Door op cursor/rechts te klikken (zoals ik in Kodi gewend ben) brengt alleen maar een menu te voorschijn met de diverse afspeelbuttons.

- Netflix
Korte klik FF, kleine stapjes. Verder met Play
Langer klikken FF, grote stappen x3. Verder met Play
Jammer dat je dan 2 verschillende knoppen moet gebruiken
Cursor rechts laat scenes zien per 10s. Handig. Met Enter verder spelen. Dit werkt best intuitief. Helaas nog steeds 2 verschillende knoppen, maar dit is goed bruikbaar omdat de cursor/enter dicht bij elkaar ligt.

- Prime
Eén klik. Spoelt door met x1. Scenes zichtbaar
Twee klik. Spoelt door met x2. Scenes zichtbaar
Drie klik. Spoelt door met x3. Scenes zichtbaar
Verder met Play
Cursor rechts skipt telkens 10s. Meteen verder afspelen. Heel prettig want geen 2e knop nodig. Ideaal.

Ik heb het eens helemaal uitgeschreven omdat ik me verbaas over het gebrek aan eenheid voor wat betreft bediening in afspelen.
Waarschijnlijk dat ik teveel gewend geraakt ben aan Kodi (Windows) waar de navigatie altijd hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
Dirrukje schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:10:
[...]

Zonder degelijk onderzoek heb ik de shield aangeschaft omdat ik dacht dat het out of de box wel DV aan kon met de content binnen mijn eigen netwerk, en natuurlijk is dat weer niet zo en ben ik al lezende op zoek naar een oplossing. Een custom build van kodi lijkt me het meest voor de hand liggend op dit moment. Je zegt de Nexus build van Maven te gebruiken. Ik neem aan dat je dan de 'arm64-v8a' bedoelt op de master link?

Met Plex werkt DV prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

RobbieT schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 22:10:
[...]

Eén voordeel, als je het echt niks vind heb je het ding zo verkocht. Liefhebbers genoeg.
De vraag is dan alleen wat wel aan je eisen gaat voldoen.
Nouja. Probleem wat ik ervaar met de remote. Het cursorblok is niet goed gebouwd. De cursorfuncties zitten veel te dicht op de Enter. Om de haverklap dat ik DENK naar rechts te klikken maar op Enter druk. Dit is echt een designfout. Er zit gewoon fysiek geen enkele ruimte tussen die knoppen. Nu kan je zeggen, hier raak je gewend aan, dat is zeker waar. Maar dat maakt het niet beter. Ik vermoed dat dit gewoon komt omdat ze de remote niet groter hebben willen maken :X

Verder vind ik de verlichting nergens op slaan. Deze gaat te snel weer uit. Op zich superhandig dat hij automatisch aangaat, maar in 2s gaat hij weer uit en zie ik nog steeds niet welke knop ik moet hebben. En omdat de layout van de knoppen niet logisch is (het is een zooitje), heb ik die verlichting toch echt nodig.
Problem solved. Bewegen van de remote doet de verlichting weer aangaan. Al doende leert men.

Met de remote van mijn TV (een Panasonic plasma) kan ik veel beter overweg. Daar is niets fancy's aan, maar het cursorblok is duidelijk (ook fysiek). En de play/stop/FF buttons enzo zijn fatsoenlijk geclustered.

Helaas werkt in Kodi trouwens de HDMI-CEC (nog) niet goed. Even zoeken hoe ik dit kan fixen.

[ Voor 3% gewijzigd door psy op 05-12-2021 14:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
psy schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:58:
[...]
[knip]

Verder vind ik de verlichting nergens op slaan. Deze gaat te snel weer uit. Op zich superhandig dat hij automatisch aangaat, maar in 2s gaat hij weer uit en zie ik nog steeds niet welke knop ik moet hebben. En omdat de layout van de knoppen niet logisch is (het is een zooitje), heb ik die verlichting toch echt nodig.
Problem solved. Bewegen van de remote doet de verlichting weer aangaan. Al doende leert men.

[knip]
V.w.b. de remote en verlichting; https://techwiser.com/adj...019-nvidia-shield-tv/amp/

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
[...]

De verlichting van de remote kan je instellen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IP9g6Kgseg4EZBJr7__yiwipyg4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HFgV3p4zYbPknGvsiz2stUZ1.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2z7Ns7hdF5um_PLFmYuytlm_Nzk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sH0jhLSHBLRXElPogZHp8uJC.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Helemaal top. Kan dus ook de duur instellen. Nice!

@RobbieT @hardware-lover Ik had die optie dus niet gezien, omdat ik bij Remotes niks zag staan waar ik wat aan had. Blijkbaar zat het achter SHIELD accessoires :>

[ Voor 22% gewijzigd door psy op 05-12-2021 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 20:37
LaFleche schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:33:
[...]

Ps2 emulatie gaat niet lukken. Daar is de shield te zwak voor. Willicht streamen vanaf pc als deze ook een nvidia kaart heeft (dacht ik.... Correct me if I am wrong)

Wii/gamecube met dolphin kan ook maar net; met sommige speelbaar met af en toe framedropje, ook sommige titels totaal onspeelbaar. Voor wii spellen die alleen met wiimote en nunchuk speelbaar zijn zie ik geen goede oplossing.
Dreamcast gaat een stuk beter dus wellicht dat ps2 (dezelfde generatie) ooit goed gaat komen
Even terug in de tijd : ik schreef dat ps2 emulatie wellicht ooit goed ging komen... En daar is aethersx2.
Nog wel in early acces en beta/test fase maar de berichten en testen (ook op Shield) zijn bijzonder positief.
Zullen nog wel wat versies overheen gaan voor het nog beter wordt maar het begin is er.

https://gbatemp.net/threa...on-the-play-store.603982/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Dirrukje schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:10:
[...]

Stabiel :) (via NAS/smb).

Opeens zoek ik voor mijn backups gericht naar DV (DoVi) versies.
Ik heb zelf de Kodinerds update addon geinstalleerd omdat we zo te zien pas in de alpha zitten.
En zoals al benoemd; arm64 is alleen voor de pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

snah001 schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:21:
Er zit geen moer verschil in de afhandeling van HDR materiaal tussen de Shield TV en de Shield Pro.
Dat is al een paar keer aangehaald in vorige postings en hier kun je dat nog eens nalezen:
https://www.jioforme.com/...-one-should-i-buy/858914/

Wellicht zit er in jouw setup en hoe je streamt (met Plex? Emby? SMB? etc.) en met welke dienst iets wat het verschil veroorzaakt?
Zelfde netwerk (Synology NAS), zelfde bestanden, zelfde applicatie (Kodi, laatste officiële versie).
Ik weet dat het op papier niets uit moet maken en daarnaast zou het kunnen dat mijn tube defect is. Hoewel al het SDR materiaal wel gewoon goed afspeelt.

Kom genoeg posts tegen die hetzelfde beweren als ik. Ik zou zeggen gooi er een zoekopdracht tegenaan :)
En er is wel degelijk een groot verschil tussen de tube en de Pro, 32 vs 64 bit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nouja. Probleem wat ik ervaar met de remote. Het cursorblok is niet goed gebouwd. De cursorfuncties zitten veel te dicht op de Enter. Om de haverklap dat ik DENK naar rechts te klikken maar op Enter druk. Dit is echt een designfout. Er zit gewoon fysiek geen enkele ruimte tussen die knoppen. Nu kan je zeggen, hier raak je gewend aan, dat is zeker waar. Maar dat maakt het niet beter. Ik vermoed dat dit gewoon komt omdat ze de remote niet groter hebben willen maken :X

Met de remote van mijn TV (een Panasonic plasma) kan ik veel beter overweg. Daar is niets fancy's aan, maar het cursorblok is duidelijk (ook fysiek). En de play/stop/FF buttons enzo zijn fatsoenlijk geclustered.
Dat is dus één van de reden waarom ik baal dat Logitech met hun Harmony Remotes is gestopt! :(

Al die "Streaming TV Kastjes" hebben echt verschrikkelijke remotes! Lijken wel voor kinderen gemaakt of zo! :F

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik de 2019 Pro remote waarschijnlijk een flinke verbetering zou vinden ten opzichte van de 2015/2017 remote, maar dat is nog steeds geen heerlijke grote relaxe remote zoals die dat zou kunnen zijn :)
Helaas werkt in Kodi trouwens de HDMI-CEC (nog) niet goed. Even zoeken hoe ik dit kan fixen.
Volgens mij werkt het prima bij de Raspberry Pi gebruikers van Kodi dus ik gok dat je ergens iets over het hoofd ziet ;)

Maar het blijft een verschrikkelijk protocol dus veel sterkte ermee alvast! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat

Bisamrat

komt wel goed schatje

Deurstopper schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:24:
[...]
Hier nu dus ook last van.. ben je gewoon helemaal terug gegaan naar fabrieksinstellingen? Fabrieksreset?
Nee alleen de update verwijderd van Andoid TV Home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:17:
[knip]

Al die "Streaming TV Kastjes" hebben echt verschrikkelijke remotes! Lijken wel voor kinderen gemaakt of zo! :F

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik de 2019 Pro remote waarschijnlijk een flinke verbetering zou vinden ten opzichte van de 2015/2017 remote, maar dat is nog steeds geen heerlijke grote relaxe remote zoals die dat zou kunnen zijn :)
[knip]
De Nokia 8000 Media Streaming Box heeft een full size afstandsbediening met aparte cijfertoetsen, dat geldt eveneens voor de Formuler GTV. Helaas schieten deze op andere vlakken (soms flink) tekort en helaas is zo'n afstandsbediening na het koppelen met onze Shield, niet volledig bruikbaar. Een groot gedeelte van de toetsen doet dan niets, zoals de cijfertoetsen, dus dat gaat helaas ook niet op als "oplossing".

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
thekvnz schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:01:
[...]

Jij bent echt een held dat ik hier niet eerder aan heb gedacht. Het werkt dus goed via bluetooth. Ik kan nu media streamen zonder dat de tv aan hoeft te staan. Het geluid aanpassen werkt alleen via de afstandsbediening. Dit is perfect want in het verleden heb ik wel eens mijn iPhone via bluetooth aan de soundbar gekoppeld gehad en 1 tikje op volume omhoog op de iphone is op de soundbar meteen +15 dit gaat veel te snel.

Het enige nadeel is dat het omslachtig is want de tv moet aan om de shield te koppelen via bluetooth met de soundbar. Helaas heb ik nog geen shortcut kunnen vinden voor de menu toets op de shield afstandsbediening die aanpasbaar is. Het zou fijn zijn als er een optie is dat je meteen in het bluetooth menu van de shield komt of nog beter dat hij meteen koppelt. Weet iemand of dit mogelijk is?
Hier zal misschien wel iets bij staan?
Bluetooth auto connect apps.

https://play.google.com/s...onnect%20bluetooth&c=apps
Louw Post schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:21:
[...]

Nee, had ik niet gezien, maar dat is wel apart zeg. Het enige verschil is de 1GB meer ram en wat meer opslag toch? 8)7

Edit: even de posts doorgelezen en erg vreemd inderdaad. Ik ga eens met de settings spelen en nog HDMI kabel proberen. Als dat allemaal niet werkt dan toch maar voor de Pro gaan dan denk ik.
Nope, pro is ook 64Bit en non pro is 32Bit. Misschien pro ook daarom beter met processen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyna18
  • Laatst online: 15-05 07:30
Vreselijk die verplichte reclame voor films die je alleen met een betaald abonnement kan bekijken (wat ik dus niet heb). Wat heb je nou aan een persoonlijke aanrader als je die niet kan bekijken...

Wat ik daarnaast ook enorm mis in de nieuwe layout zijn de app icoontjes links van een media balk.
Was een fijne manier om zo de app te openen.
Als je nu op een video op de homescreen klikt, gaat wel de video afspelen, maar kom je niet in de startpagina van de app. Enige manier is dus om veel meer App icoontjes in de bovenste balk te plaatsen die nu dus een stuk voller wordt.

Edit:
Gelukt om de vorige versie van de Android TV home terug te zetten.
https://www.gamerevolutio...shield-tv-home-screen-ads

[ Voor 19% gewijzigd door dyna18 op 06-12-2021 16:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-06 09:28
westergas schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:39:
[...]

Zelfde netwerk (Synology NAS), zelfde bestanden, zelfde applicatie (Kodi, laatste officiële versie).
Ik weet dat het op papier niets uit moet maken en daarnaast zou het kunnen dat mijn tube defect is. Hoewel al het SDR materiaal wel gewoon goed afspeelt.

Kom genoeg posts tegen die hetzelfde beweren als ik. Ik zou zeggen gooi er een zoekopdracht tegenaan :)
En er is wel degelijk een groot verschil tussen de tube en de Pro, 32 vs 64 bit.
Ik had hetzelfde met 4k hdr content. Niet te doen op de tube. Constant vastlopers met Kodi. Pro in huis gehaald en exact dezelfde setup gegeven en alles werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Vreemd, al dit soort bestanden speelt mijn tube die zonder enig probleem af met zowel Plex als Emby via direct play dus zonder transcoding.
Gebruik zelf geen Kodi omdat het geen zinvolle aanvulling is voor mij naast Plex en Emby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Heb een DS213+ en daar wordt Plex niet meer ondersteund volgens mij, dus die optie valt voorlopig even af ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
Dirrukje schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:51:
[...]

Heb een DS213+ en daar wordt Plex niet meer ondersteund volgens mij, dus die optie valt voorlopig even af ;)
Plex draai je op je SHIELD en verwijs je daar toch naar je bestanden op je NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Plex of Emby server moet op je NAS draaien (kan ook gewoon op je PC) en de meesten ondersteunen het ook.
Op de tube of de Pro staat de client app.
De Pro kan ook via USB aan een HDD/SSD gehangen worden waarop dan je Plex of Emby server met de video bestanden draait.
De Plex of Emby app speelt dan als client die bestanden af.

[ Voor 7% gewijzigd door snah001 op 06-12-2021 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Inderdaad, het zware werk wordt volgens mij door Plesk op de NAS gedaan en je streamt meer je content naar de Shield. Ik wil dat het werk op de Shield gedaan wordt en kom dan dus uit een player op de shield, zoals Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Bisamrat schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:51:
[...]

Nee alleen de update verwijderd van Andoid TV.
Ik zie in m'n shield 3 files met Android TV (resource, startmenu etc) staan. Heb je bij alle drie de update verwijdert?

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bisamrat

Bisamrat

komt wel goed schatje

Deurstopper schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:19:
[...]
Ik zie in m'n shield 3 files met Android TV (resource, startmenu etc) staan. Heb je bij alle drie de update verwijdert?
Hier heet de app Android TV Home, deze heb ik verwijderd via Settings > Apps > See all apps > Show system apps > Android TV Home > Uninstall updates > OK

Hier is de youtube video welke ik heb gebruikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-06 07:32
Dirrukje schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:35:
Inderdaad, het zware werk wordt volgens mij door Plesk op de NAS gedaan en je streamt meer je content naar de Shield. Ik wil dat het werk op de Shield gedaan wordt en kom dan dus uit een player op de shield, zoals Kodi.
Het is ff geleden dat ik dit heb ingesteld. Maar ik heb de shield vanuit het “shield” menu gekoppeld aan de nas. Ik dacht via smb maar dat weet ik niet meer zeker. Via ip adres, gebruikersnaam en wachtwoord. Vervolgens verschenen de titels in plex, al was dat niet direct. Duurde geloof ik ff.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
snah001 schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:27:
Plex of Emby server moet op je NAS draaien (kan ook gewoon op je PC) en de meesten ondersteunen het ook.
Op de tube of de Pro staat de client app.
De Pro kan ook via USB aan een HDD/SSD gehangen worden waarop dan je Plex of Emby server met de video bestanden draait.
De Plex of Emby app speelt dan als client die bestanden af.
Dirrukje schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:35:
De Plex Server op een Shield TV 2017 kan 2,5 stream tegelijk afhandelen geloof ik dus de 2019 Pro zal dat ook wel kunnen!

Dus als je dit doet :
mucuracat schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:21:
Plex draai je op je SHIELD en verwijs je daar toch naar je bestanden op je NAS?
Dan hoef je inderdaad geen NAS te hebben die als Plex Server hoeft te spelen! :P

Daarnaast twijfel ik eraan of die NAS dat inderdaad niet kan als je de software gewoon installeert en geen transcoding gebruikt : Dan is die namelijk nog steeds een domme fileserver! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
@nero355 Dank voor deze toelichting! Was in de veronderstelling dat de Shield enkel de client aan kont. Heb wel inmiddels de Kodi Nexus build van Maven erop staan maar zal zijdelings eens gaan pielen met Plex! Dank :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dirrukje schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 07:33:
@nero355 Dank voor deze toelichting! Was in de veronderstelling dat de Shield enkel de client aan kont.
Let op dat Plex Server op alle modellen draait, behalve de 2019 'tube' (dus zonder 'Pro'). Op dat model draait enkel de client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-06 12:58
Sinds deze week is bij mij de "Discover" tab en een carousel op de homepage erbij gekomen, nu begrijp ik dat om daarvan af te komen, het gemakkelijkst is om een andere launcher te installeren.

Kan iemand mij in de juiste richting wijzen?
Welke alternatieve launcher heeft net als de default, een optie om lijstjes toe te voegen van bijvoorbeeld je Youtube recommended's of suggestie van Netflix.
De paar launchers die ik ben tegen gekomen hadden alleen maar tiles van apps in een grid. (Flauncher, wolf launcher)

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
ocwil schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:49:
Sinds deze week is bij mij de "Discover" tab en een carousel op de homepage erbij gekomen, nu begrijp ik dat om daarvan af te komen, het gemakkelijkst is om een andere launcher te installeren.

Kan iemand mij in de juiste richting wijzen?
Welke alternatieve launcher heeft net als de default, een optie om lijstjes toe te voegen van bijvoorbeeld je Youtube recommended's of suggestie van Netflix.
De paar launchers die ik ben tegen gekomen hadden alleen maar tiles van apps in een grid. (Flauncher, wolf launcher)
Automatische updates even uitzetten en deze van Bisamrat opvolgen:

Bisamrat in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

En terug is je oude beginschern

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:47

aspellinside

Out Of Control

nero355 schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:17:
[...]

Dat is dus één van de reden waarom ik baal dat Logitech met hun Harmony Remotes is gestopt! :(
Anders ik wel! Ik heb deze in bestelling staan, hopelijk een goede vervanger voor m'n Harmony Elite.

https://www.kickstarter.com/projects/sofabaton/sofabaton-x1

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
aspellinside schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:28:
[...]

Anders ik wel! Ik heb deze in bestelling staan, hopelijk een goede vervanger voor m'n Harmony Elite.

https://www.yio-remote.com/ dit is ook wel een aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dirrukje schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 07:33:
@nero355 Dank voor deze toelichting! Was in de veronderstelling dat de Shield enkel de client aan kont. Heb wel inmiddels de Kodi Nexus build van Maven erop staan maar zal zijdelings eens gaan pielen met Plex! Dank :)
Als ik heel eerlijk ben dan vind ik dat je helemaal geen Plex moet gebruiken anno bijna 2022 en als je echt zo'n systeem nodig hebt dan kan je beter iets als https://jellyfin.org/clients/ overwegen, omdat het volledig opensource is en ook nog eens allerlei andere applicaties ondersteunt als Client software :*)
aspellinside schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:28:

Een ander probleem is dat ik heel weinig vertrouwen heb in al die alternatieven, maar daar hebben we dit topic voor : [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony :)

Alleen 2.4 GHz 802.11n WiFi aanbieden in het 802.11ax tijdperk waarbij zelfs 6 GHz zo langzaam aan beschikbaar wordt is wel heeeeel erg triest! :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
psy schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:27:
… Vooral de navigatie blijf ik ruk vinden. De remote is echt een gedrocht qua layout.
Mag je blij wezen dat je in 2017 geen Apple TV 4K hebt gekocht, want dan had ik waarschijnlijk met een beker popcorn in mijn hand, nieuwsgierig je commentaar gelezen over die remote :+ ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Montoya200x schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:55:
[...]

Mag je blij wezen dat je in 2017 geen Apple TV 4K hebt gekocht, want dan had ik waarschijnlijk met een beker popcorn in mijn hand, nieuwsgierig je commentaar gelezen over die remote :+ ;)
Hehe.

Inmiddels heb ik wel geleerd, door schade en schande, dat er nu eenmaal geen perfecte oplossing bestaat.

Ben er bijvoorbeeld vanmiddag achter gekomen samen met een collega, dat ik met de Ziggo app niet zelf kan opnemen.
Die functie heb ik ook niet echt nodig omdat ik een prima dvb-c oplossing heb halen in huis waarmee ik met KODI overal alle zenders kan kijken en opnemen (minimaal 8 tegelijk). Maar ik vond het wel raar waarom ik de optie opnemen niet had op de Shield bij Ziggo, terwijl een collega dat wel kon. Het enige verschil met zijn Ziggo setup was dus dat hij wel een Ziggo mediabox gebruikt en ik niet. En blijkbaar is je Ziggo account daarvan op de hoogte 8)7

Wie verzint dat nou?

Pagina: 1 ... 109 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.