Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:03
psy schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:05:
[...]

Hehe.

Inmiddels heb ik wel geleerd, door schade en schande, dat er nu eenmaal geen perfecte oplossing bestaat.

Ben er bijvoorbeeld vanmiddag achter gekomen samen met een collega, dat ik met de Ziggo app niet zelf kan opnemen.
Die functie heb ik ook niet echt nodig omdat ik een prima dvb-c oplossing heb halen in huis waarmee ik met KODI overal alle zenders kan kijken en opnemen (minimaal 8 tegelijk). Maar ik vond het wel raar waarom ik de optie opnemen niet had op de Shield bij Ziggo, terwijl een collega dat wel kon. Het enige verschil met zijn Ziggo setup was dus dat hij wel een Ziggo mediabox gebruikt en ik niet. En blijkbaar is je Ziggo account daarvan op de hoogte 8)7

Wie verzint dat nou?
Met de Ziggo mediabox next in je abonnement (en in huis natuurlijk) kun je met de Ziggo Go app alles opnemen en terugkijken. Je moet alleen ingelogd zijn op het Ziggo netwerk. Op een standaard Ziggo abonnement heb je geen mogelijkheid tot opnemen. De mediabox moet aangesloten zijn en minimaal op standby staan. Vanaf dat moment zijn alle opneem- en terugkijkacties voorhanden. Het is echt super handig. Ik gebruik de mediabox heel enkel als er een 4K uitzending is (Formule 1 bijvoorbeeld). Voor de rest staat het apparaat altijd op standby en kijken we via één van onze Shields.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 13:47
[...]

Hehe.

Inmiddels heb ik wel geleerd, door schade en schande, dat er nu eenmaal geen perfecte oplossing bestaat.

Ben er bijvoorbeeld vanmiddag achter gekomen samen met een collega, dat ik met de Ziggo app niet zelf kan opnemen.
Die functie heb ik ook niet echt nodig omdat ik een prima dvb-c oplossing heb halen in huis waarmee ik met KODI overal alle zenders kan kijken en opnemen (minimaal 8 tegelijk). Maar ik vond het wel raar waarom ik de optie opnemen niet had op de Shield bij Ziggo, terwijl een collega dat wel kon. Het enige verschil met zijn Ziggo setup was dus dat hij wel een Ziggo mediabox gebruikt en ik niet. En blijkbaar is je Ziggo account daarvan op de hoogte 8)7

Wie verzint dat nou?
Als je tv hebt die op kan nemen? Dan ziggo via coax digitaal kijken en opnemen op usb. Doe ik ook met LG Oled tv

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
Hehe.

Wie verzint dat nou?
Ziggo ;) Dus indien je een apparaat van Ziggo hebt wat geschikt is voor opnemen in hun cloud dan krijg je die optie ook in de ZiggoGo app. Maar jij kunt natuurlijk voor je Enigma2 tuner/recorder ook een app gebruiken op je Shield waarbij je ook lokaal opnames kunt plannen/afspelen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:10

psy

hardware-lover schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:14:
[...]

Ziggo ;) Dus indien je een apparaat van Ziggo hebt wat geschikt is voor opnemen in hun cloud dan krijg je die optie ook in de ZiggoGo app. Maar jij kunt natuurlijk voor je Enigma2 tuner/recorder ook een app gebruiken op je Shield waarbij je ook lokaal opnames kunt plannen/afspelen.
Ja ik kan nu in de Shield met de KODI app gewoon al mijn tuners gebruiken en Live-TV kijken en alle opnames terugkijken. Zoals ik al gewend was op de htpc's die de KODI client ook al hadden draaien.

Maar ik hou nu eenmaal van extra opties :9

Vond het gewoon een beetje vreemd omdat Ziggo volgens mij "in de cloud" opneemt, en niet in die box zelf. Dus waarom de noodzaak van die box ontgaat me. Ik heb ook gewoon het Movie XL abo of zoiets. Echter die box nooit aangevraagd omdat ik geen extra kosten wilde betalen (en mijn 5 smartcards ook niet kwijt wil en het risico nooit wilde lopen)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
psy schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:20:
[...]
Ja ik kan nu in de Shield met de KODI app gewoon al mijn tuners gebruiken en Live-TV kijken en alle opnames terugkijken. Zoals ik al gewend was op de htpc's die de KODI client ook al hadden draaien.

Vond het gewoon een beetje vreemd omdat Ziggo volgens mij "in de cloud" opneemt, en niet in die box zelf. Dus waarom de noodzaak van die box ontgaat me. Ik heb ook gewoon het Movie XL abo of zoiets. Echter die box nooit aangevraagd omdat ik geen extra kosten wilde betalen (en mijn 5 smartcards ook niet kwijt wil en het risico nooit wilde lopen)
Ik begrijp je. Ziggo geeft echter aan wanneer dat opnemen/afspelen via de ZiggoGo TV app wel mogelijk kan zijn, enkel bij een abonnement waarbij je een Next of MediaBox XL (met nieuwe software) in het bezit hebt (hoeft niet perse ook actief te zijn). Andere decoders/recorders, al dan niet op naam, zijn niet voldoende.

Naast die Next (kostte 1 actief kaartje), heb ik ook nog 4 actieve kaartjes op naam, echter nog maar één daadwerkelijk actief in gebruik (eveneens Enigma2 met 8 tuners), de rest wordt nu afgehandeld via de ZiggoGo TV app, wel zo handig voor menigeen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-06 21:35
Om het even niet over Ziggo te hebben:
Vanavond is hier ook de nieuwe launcher verschenen.
Je kunt inderdaad zo goed als alle "aanbevelingen" uitzetten.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-06 06:53
nero355 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:51:
[...]

Als ik heel eerlijk ben dan vind ik dat je helemaal geen Plex moet gebruiken anno bijna 2022 en als je echt zo'n systeem nodig hebt dan kan je beter iets als https://jellyfin.org/clients/ overwegen, omdat het volledig opensource is en ook nog eens allerlei andere applicaties ondersteunt als Client software :*)
Mwah. Mijn NAS is zo oud dat hij echt alleen als domme fileserver moet fungeren. Jellyfin server kun je dan weer niet op de shield draaien, Plex wel. En als je gewoon DV ondersteuning wil kom je daar wel zo'n beetje op uit. Of een custom Kodi build.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Liberty Media Global natuurlijk! :*)

- Eeuwenlang over een Ziggo app voor Android TV gedaan.
- Nog langer over een F1 TV Pro app voor de telefoons gedaan...
Laat staan de rest! :F
Dirrukje schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:59:
En als je gewoon DV ondersteuning wil kom je daar wel zo'n beetje op uit. Of een custom Kodi build.
Ik wacht nog liever heel lang op de juiste ondersteuning in Kodi dan dat ik wat anders gebruik! >:) :P :+

Mocht je het niet weten : De heren van Plex zijn niks anders dan een stelletje XBMC verraders! -O-

[ Voor 26% gewijzigd door nero355 op 07-12-2021 23:04 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06 17:23

westergas

rikkie_pc

De reguliere Kodi ondersteund ook gewoon DV.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:24
westergas schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:10:
[...]

De reguliere Kodi ondersteund ook gewoon DV.
Niet als het een MKV betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ik heb even in mijn bibliotheek gekeken en alle DV bestanden zijn allemaal MP4. Kan ook zo snel geen DV MKV bestanden vinden. Zijn die er wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
westergas schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:52:
Ik heb even in mijn bibliotheek gekeken en alle DV bestanden zijn allemaal MP4. Kan ook zo snel geen DV MKV bestanden vinden. Zijn die er wel dan?
Ja hoor genoeg.....MKV heeft natuurlijk als voordeel ten opzichte van MP4 dat TrueHD en Atmos gewoon kan.....dat kan niet bij MP4.
Vooral dus sinds enige tijd dat DV mogelijk is in MKV dat er weer veel in dat formaat uit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• korenjw
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:29
Iemand een idee eigenlijk waarom Kodi mkv met DV niet ondersteund? Als een Kodinerds dat wel kan? Hoop dat het met een volgende versie wel gewoon af te spelen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzie
korenjw schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:40:
Iemand een idee eigenlijk waarom Kodi mkv met DV niet ondersteund? Als een Kodinerds dat wel kan? Hoop dat het met een volgende versie wel gewoon af te spelen is.
volgens mij komt het dat Kodi gebruik maakt van ffmpeg en die ondersteunt het nog niet.....maar zeker weten doe ik het niet....dus als iemand anders het wellicht wel weet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-06 12:22
Heeft inderdaad met het ontbreken van ondersteuning van DV door ffmpeg. Er is wel een bepaalde build beschikbaar (kodinerds) die deze ondersteuning wel biedt.

https://www.kodinerds.net...-Builds-f%C3%BCr-Android/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Daarom heb ik vroeger heeeeel lang MediaPortal gebruikt voordat ik over ging naar XBMC : Je kon dan gewoon zelf de juiste splitters en codecs toevoegen of puur alleen effe wat vinkjes anders zetten en alles werkt zoals jij dat wilt! :)

Maar dat project is zo dood als maar kan ondertussen en draaide alleen onder Windows voor zover ik weet...

De backend ervan is geloof ik wel te koppelen aan XBMC/Kodi als je TV wilde kijken via de kabel of schotel.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:23
En mijn shield heeft nu ook die stomme, lelijke nieuwe Android TV startscherm gekregen met al die reclame erop :(

Edit: deze heb ik gevolgd en nu gelukkig weer het normale scherm. Ben benieuwd hoe dat zal zijn als dadelijk Android TV 11 uitkomt voor de nvidia.

[ Voor 50% gewijzigd door segil op 09-12-2021 18:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
segil schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:19:
En mijn shield heeft nu ook die stomme, lelijke nieuwe Android TV startscherm gekregen met al die reclame erop :(

Edit: deze heb ik gevolgd en nu gelukkig weer het normale scherm. Ben benieuwd hoe dat zal zijn als dadelijk Android TV 11 uitkomt voor de nvidia.
Laten we hopen dat het dan maar meteen V12 wordt voor de Shield(s)? nieuws: Google brengt stabiele Android TV 12-versie uit voor ontwikkelaars

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:43
Één update werd sowieso geskipd toch? We zitten nu op 10? Dan wordt 11 geskipd en krijgen we 12 wel. Als ik mij het goed herinner. Kan me in ieder geval niet indenken dat de SHIELD nog op 9 zit (skip 10, 11 wel). Want mijn OnePlus 3 zit ook nog op Android 9, en die heeft al wat jaartjes geen update gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:12

Hier ook. Halve scherm is Disney reclame met Selena Gomez. Lekker dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Na dinsdagavond de update van de launcher gekregen te hebben kreeg ik gisteren problemen met het streamen van lokale bestanden via en Plex en Emby. Beeld bevroor iedere 10 seconden voor zo'n 5 seconden. Mij uren kapot gezocht waarom maar kreeg het niet gefixed. Vanavond nog eens proberen te zoeken maar geen oplossing gevonden. Toen viel het kwartje dus ik de update van de launcher app teruggedraaid een hopla, alles werkt weer.
Nou moe, als iemand mij daarvoor een verklaring kan aandragen hou je vooral niet in.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-04 23:02

Vmu

Rotatate

RozeDwergbanaan schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:08:
[...]

Hier ook. Halve scherm is Disney reclame met Selena Gomez. Lekker dan.
Hier ook.
De bovenkant is opeens gevuld met "aanbevelingen" voor Amazon Prime en ik word gevraagd om in te loggen om de hele ervaring nog beter te maken.
Houdt het nou echt nooit op? Reclame op een apparaat dat ik lang geleden gekocht heb?
Wat een gelul dit.

Vmu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06 16:56
Verdomme de mijne is ook om. Bah. Wat een ellende. Met dat stomme Discover tabblad wat niet opdondert ookal wil ik het niet, die witruimte tussen de rijen en ik wil ook geen Disneyfilm met Selena Gomez :/

Jammer ook dat er niet echt behoorlijke third party launchers zijn. Dat voelt altijd wel heel erg aan als steenkoleninterface en bovendien heb ik nog nergens support voor channels gezien, en die vind ik toch vrij cruciaal. Of is dat een of ander raar exclusief dingetje?

Updates verwijderen helpt gelukkig maar het is natuurlijk maar de vraag voor hoe lang.

[ Voor 8% gewijzigd door doltishDuke op 09-12-2021 23:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:05:
[...]
Één update werd sowieso geskipd toch? We zitten nu op 10? Dan wordt 11 geskipd en krijgen we 12 wel. Als ik mij het goed herinner. Kan me in ieder geval niet indenken dat de SHIELD nog op 9 zit (skip 10, 11 wel). Want mijn OnePlus 3 zit ook nog op Android 9, en die heeft al wat jaartjes geen update gekregen.
9, we zitten nu (gelukkig) nog op V9 met de Shield. https://nl.hardware.info/...-na-gebrek-aan-android-10

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-06 17:03
doltishDuke schreef op donderdag 9 december 2021 @ 23:13:
Verdomme de mijne is ook om. Bah. Wat een ellende. Met dat stomme Discover tabblad wat niet opdondert ookal wil ik het niet, die witruimte tussen de rijen en ik wil ook geen Disneyfilm met Selena Gomez :/

Jammer ook dat er niet echt behoorlijke third party launchers zijn. Dat voelt altijd wel heel erg aan als steenkoleninterface en bovendien heb ik nog nergens support voor channels gezien, en die vind ik toch vrij cruciaal. Of is dat een of ander raar exclusief dingetje?

Updates verwijderen helpt gelukkig maar het is natuurlijk maar de vraag voor hoe lang.
Zet gelijk ook automatisch updaten van apps uit, anders krijg je hem zo weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39

gwystyl

Beugeltje dan maar?

EnigmaNL schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 00:27:
[...]

Zet gelijk ook automatisch updaten van apps uit, anders krijg je hem zo weer.
Ah ik vroeg me al af of het een systeem of app update was, maar het was dus de laatste (wel logisch als je het terug kan zetten door verwijderen update van systeem-app)

Ik ben ook weer terug naar de oude launcher, nu op zoek naar een third party launcher die minder overheersend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:35
Hier ook ineens reclame. Ik ben bereid de shields (ik heb er twee, ze zijn fantastisch) weg te gooien als dit een blijvertje is.

Voor nu de update inderdaad verwijderd van die android.home app, maar de vraag is hoe lang dat mogelijk is. Ik ga nieuwe firmware in ieder geval niet zo maar meer installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnigmaNL
gwystyl schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 07:43:
[...]

Ah ik vroeg me al af of het een systeem of app update was, maar het was dus de laatste (wel logisch als je het terug kan zetten door verwijderen update van systeem-app)

Ik ben ook weer terug naar de oude launcher, nu op zoek naar een third party launcher die minder overheersend is.
Volgens mij gewoon een app update, ik zie Android TV Home nu ook tussen de lijst met apps staan die een update wil binnenhalen in de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Zal ik dan ook maar een steentje bijdragen bij al die 'hier ook'?! Hier niet meer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:16

Pierre

Van nature lui!

NoahAmber schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:34:
[...]

Zal ik dan ook maar een steentje bijdragen bij al die 'hier ook'?! Hier niet meer!
Gewoon die update er weer afgooien en handmatig de updates installeren.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
EnigmaNL schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:55:
[...]

Volgens mij gewoon een app update, ik zie Android TV Home nu ook tussen de lijst met apps staan die een update wil binnenhalen in de Play Store.
Het is niet alleen een app update. Na het verwijderen van de updates en het uitzetten van automatische updates heb ik een Android TV Home versie van een maand geleden geïnstalleerd vanaf APKMirror en toen kreeg ik ook weer de reclame.

https://www.apkmirror.com...droid-tv-home-android-tv/

Dus maar eens uitzoeken wat de meest recente versie van Android TV Home zonder reclames is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-06 12:58
easyriider schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:07:
[...]

Het is niet alleen een app update. Na het verwijderen van de updates en het uitzetten van automatische updates heb ik een Android TV Home versie van een maand geleden geïnstalleerd vanaf APKMirror en toen kreeg ik ook weer de reclame.

Dus maar eens uitzoeken wat de meest recente versie van Android TV Home zonder reclames is.
Op het Nvidia forum zijn posts te vinden van 5 tot 6 maanden terug dus dan zou je een versie moeten opzoeken die ongeveer 7 maanden oud is.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ocwil schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:14:
[...]

Op het Nvidia forum zijn posts te vinden van 5 tot 6 maanden terug dus dan zou je een versie moeten opzoeken die ongeveer 7 maanden oud is.
Dat komt dan overeen met het verwijderen van alle updates, want dan ga je terug naar de versie van de laatste firmware update toch? Die komt bij mij van 24 mei. Dat is bijna 7 mnd geleden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 24-06 07:32
Ik heb via Twitter een klacht neergelegd bij Nvidia. Aangegeven of ik dit defect op mn 2 Shields zelf kan oplossen of dat ik ze retour kan sturen onder de garantie.

Ben benieuwd naar hun antwoord….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
easyriider schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:07:
[...]

Je moet ook gewoon updates verwijderen, dan heb je dat probleem niet. De adware zit er waarschijnlijk al maanden in maar is pas onlangs geactiveerd. De Android TV Home die je krijgt als je updates verwijderen doet is nog veel ouder dus die heeft de adware niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-06 11:59
Voor iedereen die net als ik van dit "fantastische" nieuwe homescreen af willen kan ik de opensource launcher Flauncher aanraden.

Deze geïnstalleerd en daarna de app "Launch on boot" om gelijk bij het opstarten van de Shield of uit slaapstand in deze launcher te komen.

Nu een heerlijk rustig homescreen met een fantastische achtergrond!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Its_AN
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-12-2021
psy schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:20:
[...]

Om even hierop te reageren :). Ik kan gewoon opnemen met de Ziggo app en die opnames worden 1 jaar bewaard in de cloud. Ik heb wel een Next box maar die staat ergens op zolder in de doos omdat we die niet gebruiken. Het kan zijn dat het te maken heeft met het abonnement wat je hebt, wij hebben het middelste pakket waar opnames en terugkijken bij inbegrepen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Inmiddels heb ik 'eindelijk' een Shield TV die de nieuwe launcher heeft ontvangen. Ik ga binnenkort eens experimenteren met alternatieve launchers, en zal mijn ervaringen delen. :)

Let wel op dat mijn eisen voor een launcher minimaal zijn. Ik heb enkel een overzicht van (favoriete) applicaties nodig om te starten, en een mogelijkheid om naar het instellingenmenu van Android TV te gaan. De rest is ballast. Verwacht geen aanbevelingskanalen, widgets, etc., want daar richt ik mij niet op.

Sowieso heb je naar mijn ervaring niet veel aan de aanbevelingskanalen van de verschillende streaming services waar je wel een abonnement op hebt. Met de oude Android TV launcher liepen die altijd zo erg achter of hadden resultaten die totaal niet relevant waren. :+

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

Sinds vandaag heb ik het ook. Maar updates uitzetten lijkt mij ook niet de weg.

Heet het trouwens Android tv startscherm in het Nederlands?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
icecreamfarmer schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:19:
[...]

Sinds vandaag heb ik het ook. Maar updates uitzetten lijkt mij ook niet de weg.

Het automatisch updaten heb ik uitgezet en nu controleer ik wekelijks op app updates. Die installeer ik dan, behalve voor Google shizzle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-06 16:47
Heb met de zoekfunctionaliteit eigenlijk maar weinig ervaringen gevonden.

Zou graag Nordvpn draaien en dan lekker Netflixen voor BBC / VS series. Volgens mij is het grootste verschil het werkgeheugen bij de laatste generatie, maar is die extra Gb wel nodig? Iemand ervaring ermee hoe het draait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beantherio
  • Laatst online: 21:15
Omdat de berichtgeving over de berichtgeving over het tonen van reclames al van wat langere tijd geleden was dacht ik dat we ervan verschoont van zouden blijven. Dit is erg teleurstellend. :(

Inmiddels Launch on Boot en Flauncher geinstalleerd. Op zich werkt dat we aardig maar ik had de hoop niet van dit soort alternatieve constructies gebruik te hoeven maken. Teleurstellend hoor Nvidia.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:45
Hier ook sinds een paar dagen reclame op de Shield 2019 Pro..

Als je de volgende domeinen blokkeert dan heb je alleen nog 3 aanbevelingen van Google eigen diensten. Maar de rest is pleite. Vind het dan niet meer storend.

code:
1
2
androidtvwatsonfe-pa.googleapis.com
androidtvchannels-pa.googleapis.com

die onderste weet ik niet of dit nodig is, maar in mijn adguard home, zijn ze beide geblokkeerd via deze trackerlist.

Edit: ik moest daarna nog wel de cache leegmaken van de Android TV Startscherm systeemapp.

[ Voor 29% gewijzigd door Glassertje op 11-12-2021 06:03 . Reden: Kleine toevoeging ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Thx, heb deze domeinen nu geblokkeerd in OpenDns.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Glassertje schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:19:

code:
1
2
Morgen eens kijken of dit voor pihole ook werkt.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:59
beantherio schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:17:
Omdat de berichtgeving over de berichtgeving over het tonen van reclames al van wat langere tijd geleden was dacht ik dat we ervan verschoont van zouden blijven. Dit is erg teleurstellend. :(

Inmiddels Launch on Boot en Flauncher geinstalleerd. Op zich werkt dat we aardig maar ik had de hoop niet van dit soort alternatieve constructies gebruik te hoeven maken. Teleurstellend hoor Nvidia.
Ik heb beide nu ook geïnstalleerd maar wanneer ik met de remote terug naar het menu ga kom ik niet in flauncher (ergens ook logisch), is daar een oplossing voor?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 14:36
Motherf....s.... Wat flikken ze nu dan weer. Het is niet alsof de shield goedkoop is en met sponsoring van Google gebouwd is.
Krijg je reclame van Disney+, terwijl je die dienst helemaal niet afneemt. Lekker is dat.

Heb de updates uninstalled. Alle shortcuts verdwenen. Fijn is dat....

Zul je zien dat met ATV11/12 al die ellende weer terug is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb sinds een weekje of 2 ook een Shield Pro in huis via V&A; voorlopig als veredelde YT-client en Kodi voor wat films. Eerst dit topic maar eens goed doorpluizen voordat ik (domme) vragen ga stellen

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beantherio
StGermain schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:26:
[...]

Ik heb beide nu ook geïnstalleerd maar wanneer ik met de remote terug naar het menu ga kom ik niet in flauncher (ergens ook logisch), is daar een oplossing voor?
Dat gedrag heb ik ook gemerkt en ik zie daar niet direct een oplossing voor. Het is inderdaad wel logisch want Flauncher lijkt niet zozeer een echte vervangende launcher te zijn (zoals je die in normale Android hebt) maar meer een app die bovenop Android TV draait. Ik zou me wel kunnen voorstellen dat ze op een gegeven moment inbouwen dat de "back" functie niet meer automatisch teruggaat naar de interface van Android TV. In Kodi hebben ze dat ook zo gemaakt: daar moet je op een specifieke knop drukken om Kodi te verlaten en kan dat niet door puur op "back" te drukken.

edit: ik heb zojuist een 5-sterren recensie achtergelaten in de Play-store met daarbij een feature request voor het hierboven genoemde. Misschien helpt dat. ;)

Op zich ben ik trouwens wel positief over Flauncher maar als er nog betere launchers bestaan dan hoor ik draag graag over.

[ Voor 7% gewijzigd door beantherio op 10-12-2021 21:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
[...]

Button Mapper, zo kun je iedere knop van de afstandsbediening een andere functie geven of een app ermee starten. Ook kun je nog onderscheid maken tussen één of twee keer indrukken of lang indrukken.

Alleen na opnieuw opstarten kom je natuurlijk wel weer in de standaard launcher.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:03
[...]

"Set FLauncher as default launcher"
https://gitlab.com/etienn...20as%20default%20launcher

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
Aha, morgen eens op de netflix knop zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06 13:37

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Even checken, de Shield zou geen moeite moeten hebben met het afspelen van een 4k 71mb bitrate file vía Plex? Ik krijg ook de minuut een buffer en vraag me af waar het door komt. Zou het kunnen zijn dat de netwerk verbinding tussen de server en de Shield niet snel genoeg is?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glassertje
Pierre schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:02:
[...]

Morgen eens kijken of dit voor pihole ook werkt.
Ik heb in adguard home oa deze trackerlist zitten. Daar zitten ze ook in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
MrVegeta schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 00:27:
Even checken, de Shield zou geen moeite moeten hebben met het afspelen van een 4k 71mb bitrate file vía Plex? Ik krijg ook de minuut een buffer en vraag me af waar het door komt. Zou het kunnen zijn dat de netwerk verbinding tussen de server en de Shield niet snel genoeg is?
Ik ken jouw netwerk niet maar een beetje fatsoenlijke router moet over WiFi tegenwoordig makkelijk 500Mbps kunnen halen (mits de rest van de hardware dat ook kan) en bedraad nog hoger. Plex is zo'n dingetje wat wel vaker problemen geeft. Je zou eens Emby kunnen proberen, die zou daar geen moeite mee moeten hebben. Een HVEC H.265 bestand vraagt ook wat meer van de server, zeker als er nog meer kanalen audio in het spel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

snah001 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 08:56:
[...]

Ik ken jouw netwerk niet maar een beetje fatsoenlijke router moet over WiFi tegenwoordig makkelijk 500Mbps kunnen halen (mits de rest van de hardware dat ook kan) en bedraad nog hoger. Plex is zo'n dingetje wat wel vaker problemen geeft. Je zou eens Emby kunnen proberen, die zou daar geen moeite mee moeten hebben. Een HVEC H.265 bestand vraagt ook wat meer van de server, zeker als er nog meer kanalen audio in het spel is.
Grootste probleem van mijn netwerk is dat het via het lichtnet gaat. Daar raak ik wel veel snelheid me kwijt. Zal de andere dingen ook even bekijken.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 14:36
MrVegeta schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:48:
[...]

Grootste probleem van mijn netwerk is dat het via het lichtnet gaat. Daar raak ik wel veel snelheid me kwijt. Zal de andere dingen ook even bekijken.
71 mbps via het stopcontact is wel optimistisch, ondanks wat die dingen ook op de doos aangeven.
Kun je een test doen door bijvoorbeeld een bestand naar de shield te kopieeren via het netwerk?
Dan weet je de werkelijke snelheid die je haalt.
Andere optie om even een laptop te koppelen op dat netwerkpunt en op die manier een bestand via netwerk kopieeren en kijken welke snelheid je haalt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:09

Pindamann

Human

Bedankt voor de tip voor Flauncher en Button remapper:

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://files.nldr.net/hosted/IMG_20211211_121935.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: http://files.nldr.net/hosted/IMG_20211211_184115.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Pindamann op 11-12-2021 18:55 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

@Pindamann Zo wil ik het ook wel op mijn Shield TV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pindamann
  • Laatst online: 21:09

Pindamann

Human

Pierre schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:47:
@Pindamann Zo wil ik het ook wel op mijn Shield TV
Download dan simpelweg die Flauncher uit de store en ook Button Remapper. Het was een fluitje van een cent. Het enige dat extra werk is:
- accessebility opties enablen voor button remapper
- remappen van die home knop zodat bij klik, dubbelklik en hold (moet je zelf weten hoe precies) de Flauncher wordt opgestart zodat je niet zo makkelijk terug gaat naar de standaard launcher
- je home scherm anders indelen qua icons

Ik heb het nog niet uitgebreid getest overigens, maar eerste indruk is goed. Gewoon icoontjes waar je op wil klikken zonder reclame. De achtergrond is aanpasbaar, maar nog niet echt aandacht aan besteed

Maar frustrerend is het wel dat ze gewoon die nieuwe schermen forceren zonder je de mogelijkheid te geven de boel te configureren :(

[ Voor 3% gewijzigd door Pindamann op 11-12-2021 12:38 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:24
Ik denk dat ik heir in de minderheid ben, maar ik vind het nieuwe home screen een stuk mooier.

En reclame in de vorm van een willekeurige serie in de achtergrond, van een dienst die je zelf kiest heb ik ook geen probleem mee eigenlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beantherio
Ik heb de constructie met Flauncher en launch on boot weer verwijderd. Het werkt aardig maar er missen toch nog wel wat dingen aan zoals een goede afhandeling van het verder afspelen van gepauzeerde video in Youtube nadat de screensaver is gestart. Sowieso merk ik dat ik in de navigatie soms op andere (niet zo handige) plekken uitkom als ik zou willen. Ik ben geen liefhebber van de nieuwe interface van Android TV maar de nadelen ervan wegen nog niet helemaal op tegen de voordelen. Voorlopig dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StGermain
Button remapper heb je niet nodig als je de toblerone remote gebruikt, je kan in de settings aangeven hoe je de menu knop wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

FunFair schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:53:
[...]

71 mbps via het stopcontact is wel optimistisch, ondanks wat die dingen ook op de doos aangeven.
Kun je een test doen door bijvoorbeeld een bestand naar de shield te kopieeren via het netwerk?
Andere optie om even een laptop te koppelen op dat netwerkpunt en op die manier een bestand via netwerk kopieeren en kijken welke snelheid je haalt.
Net de Shield storage aan het network gekoppeld om een bestand te versturen. en dat schommelt tussen de 8 en 9 mb per seconde. Dus dan is het de vraag hoeveel mbs er verstuurd wordt tijdens het kijken van de film?

Die 70+ mb/s is de downloadsnelheid via de Ziggo speedtest.

// edit. Net even het bestand op de lokale Plex client afgespeeld en daar kreeg ik ook buffers, dus het niet ligt niet alleen aan het netwerk. Wellicht is de cpu niet sterk genoeg.

[ Voor 14% gewijzigd door MrVegeta op 11-12-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruudox schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:16:
Ik denk dat ik hier in de minderheid ben, maar ik vind het nieuwe home screen een stuk mooier.

En reclame in de vorm van een willekeurige serie in de achtergrond, van een dienst die je zelf kiest heb ik ook geen probleem mee eigenlijk.
Ze vinden het hier ook prima te pruimen, mogelijk omdat ze hier ook vaak Kodi gebruiken waarbij er op de achtergrond ook al het e.e.a. voorbij komt aan film en serie afbeeldingen. De een vind dat niets, een ander stopt er extra tijd in om een skin volledig naar eigen smaak in te richten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Bisamrat schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:27:
[...]

Hier heet de app Android TV Home, deze heb ik verwijderd via Settings > Apps > See all apps > Show system apps > Android TV Home > Uninstall updates > OK

Hier is de youtube video welke ik heb gebruikt
Helemaal top dit! Weer een mooi strak en zwart overzicht. Niks meer aan doen :)

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:41:
Inmiddels heb ik 'eindelijk' een Shield TV die de nieuwe launcher heeft ontvangen. Ik ga binnenkort eens experimenteren met alternatieve launchers, en zal mijn ervaringen delen. :)

Let wel op dat mijn eisen voor een launcher minimaal zijn. Ik heb enkel een overzicht van (favoriete) applicaties nodig om te starten, en een mogelijkheid om naar het instellingenmenu van Android TV te gaan. De rest is ballast. Verwacht geen aanbevelingskanalen, widgets, etc., want daar richt ik mij niet op.
Ik kan me helemaal vinden in die voorkeuren dus ik ben heel benieuwd wat je allemaal vindt straks! d:)b
Sowieso heb je naar mijn ervaring niet veel aan de aanbevelingskanalen van de verschillende streaming services waar je wel een abonnement op hebt. Met de oude Android TV launcher liepen die altijd zo erg achter of hadden resultaten die totaal niet relevant waren. :+
Ik heb ze weleens allemaal weggehaald en toen... ehh... had ik een heel erg leeg scherm met wat applicaties bovenaan en dat was het dan... :+
icecreamfarmer schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:19:
Gewoon lekker al je software in het Engels gebruiken joh! :)

We zijn geen Fransen/Portugezen/Russen/Polen/enz... :P
Jfwiet schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:57:
Zou graag Nordvpn draaien en dan lekker Netflixen voor BBC / VS series.

Volgens mij is het grootste verschil het werkgeheugen bij de laatste generatie, maar is die extra Gb wel nodig? Iemand ervaring ermee hoe het draait?
Hou er rekening mee dat alles wat Android is ook tevens Java is en die tussenlaag zuipt gewoon vreselijk veel RAM geheugen! ;)
beantherio schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:17:
Launch on Boot klinkt wel goed eigenlijk als je Shield TV stiekem een veredeld Kodi kastje is! :)

Flauncher is blijkbaar op Flutter gebaseerd en dat is gewoon ranzige Electron troep die ook resources vreet!

Nou is de YouTube "app" dat eigenlijk ook en volgens mij ondertussen alles wat Google is zo'n beetje ook, maar toch... fijn is anders! :/
beantherio schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:25:
Op zich ben ik trouwens wel positief over Flauncher maar als er nog betere launchers bestaan dan hoor ik draag graag over.
Ik zou dus lekker verder zoeken! :Y)
FunFair schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:53:
71 Mbps is wat anders dan 71 MB/s dus het ligt er maar net aan wat hij bedoelt ?!
iPerf3 tussen twee apparaten is ook een handige manier om zeker te weten wat je wirespeed is! :)
Pindamann schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 12:15:
Maar frustrerend is het wel dat ze gewoon die nieuwe schermen forceren zonder je de mogelijkheid te geven de boel te configureren :(
Dat is toch Google eigen : Alles zo "dumbed down" mogelijk maken voor de domme massa! :| :F
Ruudox schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 13:16:
Ik denk dat ik heir in de minderheid ben, maar ik vind het nieuwe home screen een stuk mooier.

Het probleem is dus dat je juist niet zulke reclames krijgt, tenzij jij een abonnement hebt op elke dienst die je maar kan verzinnen :? :P
MrVegeta schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:15:
Net de Shield storage aan het network gekoppeld om een bestand te versturen. en dat schommelt tussen de 8 en 9 mb per seconde. Dus dan is het de vraag hoeveel mbs er verstuurd wordt tijdens het kijken van de film?
Het aantal MB/s vermenigvuldigen met 8 en je krijgt het aantal Mbps dus jij zit net krapjes aan tussen de 64 en 72 Mbps te schommelen! ;)
Die 70+ mb/s is de downloadsnelheid via de Ziggo speedtest.
MB/s of Mbps :? :P
// edit. Net even het bestand op de lokale Plex client afgespeeld en daar kreeg ik ook buffers, dus het niet ligt niet alleen aan het netwerk. Wellicht is de cpu niet sterk genoeg.
Dat lijkt me sterk, want de Tegra SoC is een beest van een SoC voor dit soort doeleinden, vooral omdat de VPU (GPU maar dan anders) al het werkt doet! ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:55
Voor 500 euro is dit niet echt een aanrader.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:28
Niemand weet of het een aanrader is aangezien het niet eens zeker is dat het product daadwerkelijk zoals getoond op de markt komt, de genoemde functies heeft en wat het gaat kosten.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Glassertje schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:19:
Hier ook sinds een paar dagen reclame op de Shield 2019 Pro..

Als je de volgende domeinen blokkeert dan heb je alleen nog 3 aanbevelingen van Google eigen diensten. Maar de rest is pleite. Vind het dan niet meer storend.

code:
1
2

die onderste weet ik niet of dit nodig is, maar in mijn adguard home, zijn ze beide geblokkeerd via deze trackerlist.

Edit: ik moest daarna nog wel de cache leegmaken van de Android TV Startscherm systeemapp.
Thanks

Wat is de naam van de app waarvan je de cache moet leegmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
Ike. schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:33:
[...]

Thanks

Wat is de naam van de app waarvan je de cache moet leegmaken?
Android TV Startscherm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Na eergisteren de update teruggedraaid te hebben is ie gisteren weer uitgevoerd.
Heb genoemde domeinen geblokkeerd in Diversion en OpenDns en in de instellingen alles wat meldingen kan geven over "voorstellen" uitgezet.
Heb geen zin om te gaan knoeien met andere launcher (had dit al op de CCGTV gedaan) want ziet er nu redelijk overzichtelijk uit.
Oh, en nu streamen Plex en Emby wel zonder problemen......

[ Voor 7% gewijzigd door snah001 op 12-12-2021 11:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TheNephilim schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:44:
[...]
Oei, geen Steam Link ondersteuning op de Shield Pro? Dat is voor wel een vereiste eigenlijk...
All is well, Steam Link app is inmiddels weer beschikbaar in de Play Store 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Heb wat onderzoek gedaan naar het afspelen van 4k bestanden op de Shield via Plex. Ik heb "Disable video stream transcoding" aangezet. Volgens mij wordt hierdoor de CPU flink bespaard. Alhoewel ik niet helemaal snap waarom Plex zou transcoden als het niet nodig is. Blijkbaar is transcoding wel nodig als je via de Plex web client iets wil afspelen en ook via de Android app maar volgens mij is dat niet nodig via de Plex app op de Shield. Maar goed, toen kreeg ik dus de melding "cannot play this media" op de Shield. Maar als ik de audio van 7.1 true hd naar 5.1 zet kon die het wel afspelen en ook zonder stutter etc. Dus volgens mij wel tevreden zo.

Hebben anderen hier ook last van het afspelen van 7.1 true hd audio op de Plex app op de Shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-06 22:28
We zijn hier geen helpdesk. Lees gewoon even terug, er is genoeg over gezegd, inclusief oplossingen :).

[ Voor 69% gewijzigd door Bart ® op 12-12-2021 18:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
Evertt schreef op zondag 12 december 2021 @ 15:20:
Van de week een nieuwe update gekregen met de nieuwe lay-out. Ben niet te spreken over de update.
Is het mogelijk om dit terug te zetten.
Op Tweakers is dit uitvoerig besproken. Misschien even zoeken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Evertt schreef op zondag 12 december 2021 @ 15:20:
Van de week een nieuwe update gekregen met de nieuwe lay-out. Ben niet te spreken over de update.
Is het mogelijk om dit terug te zetten.
Zo gedaan;

Ga naar je shield settings -> apps-> system apps -> Google Play Services
-- force stop, clear cache

Ga nu naar -> apps-> system apps -> Android TV Home
-- uninstall updates, force stop, clear cache

Restart Shield

Google Play Services -> enable, nu even snel de auto update uitzetten;
-- homescreen -> apps -> Get more apps -> rechtsboven naar je icoontje navigeren -> bij settings, auto update uitschakelen

Om de zoveel tijd een keer handmatig wat apps bijwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Let op dat dit een tijdelijke oplossing is. Vanaf de volgende firmware update van Nvidia zal dit niet meer werken.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Helaas blijven de 2 Disney+ adds in beeld na het blokkeren van de adressen en het wissen van de cache :X

Ook na reboot.

[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 13-12-2021 08:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De Shield Pro vandaag goedkoper dan voorheen:

pricewatch: Nvidia Shield TV Pro 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Denk dat het tijdelijk is, zal bijna een 2e willen aanschaffen voor in de studeerkamer😁
Ike. schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:49:
[...]

Helaas blijven de 2 Disney+ adds in beeld na het blokkeren van de adressen en het wissen van de cache :X

Ook na reboot.
Ik ervaar het niet storend. Zie het netals in netflix, die heeft ook de "aanbevolen" films, ach is maar een hoofdmenu kijk er 3seconde naar😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Even wat anders naast het hele advertentie schandaal. (kan me er totaal niet aan ergeren maar ik zal wel weer te makkelijk zijn)

Ik krijg de playback van 4K HDR niet 100% smooth. Switch van de tube naar de pro was zeker niet voor niets maar er blijft af en toe een kleine hapering zitten in het beeld. Er is goed naar te kijken maar ik ben gewoon behoorlijk kritisch op dit soort kleine glitches.Netwerk kan het niet zijn aangezien de haperingen ook voorkomen op lokale media (high speed usb). De interne mediaspeler op mijn TV is wel smooth en die zit uiteraard op hetzelfde netwerk. Helaas loopt die hopeloos achter qua updates dus er is geen DV ondersteuning.

Andere HDMI kabel maakt ook geen fluit uit.

Ik ga vanavond wel eens zo'n Kodi nerds build proberen, ben benieuwd. Blijft toch gek, met de 2017 nooit haperingen gehad met SDR materiaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
westergas schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:57:
Even wat anders naast het hele advertentie schandaal. (kan me er totaal niet aan ergeren maar ik zal wel weer te makkelijk zijn)
Jij hebt zeker geen kleine kinderen. Een homescreen hoort voor alle leeftijden te zijn. 8)7

Vroeger was het zo dat bepaalde reclames niet werden uitgezonden voor een bepaald tijdstip. Tegenwoordig kunnen kleine kinderen ze zien... terwijl ze de TV opstarten...

(Het is net zoiets als dat een Windows computer een verplichte achtergrond heeft die random van een dinosaurus of iets dergelijks is. Of een mooie auto. Je weet het niet. Verrassing!)

Hier is totaal geen rekening mee gehouden. Typisch Amerikaans bedrijf dat even de eigen cultuur oplegt over de gehele wereld, alleen maar om een paar EUR winst verdoen wij nu een deel van ons scherm en onze aandachtsspanne.

Dat plus het feit dat je het niet uit kunt zetten (nee, dankuwel, niet geïnteresseerd) zegt genoeg.

Het is dat trieste model waarbij je eerst zorgt dat je flink wat userbase hebt (met sukkelbedrijfjes die je software exploiteren, zoals Nvidia), om vervolgens op een knopje te drukken en het vee eens lekker te laten dobberen. Een equivalent van embrace & extend. En de verkoper wijst naar Nvidia, Nvidia wijst naar Google, en Google komt er mee weg zoals Google dat altijd doet.

Heb helaas nog niet kunnen wennen aan een nieuwe launcher (SL3 geprobeerd). Ik ga FLauncher ook maar eens proberen want inmiddels hebben ze de update om m'n toestel weten te krijgen.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
westergas schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:57:
Ik krijg de playback van 4K HDR niet 100% smooth. Switch van de tube naar de pro was zeker niet voor niets maar er blijft af en toe een kleine hapering zitten in het beeld.
Misschien een schot voor open doel maar heb je bijvoorbeeld de optie in Kodi aangezet dat de framerate met de tv wordt gesynced? Als het bronmateriaal 24p is en de tv op bijvoorbeeld 50/60/120Hz staat kun je om de zoveel seconden microstutters krijgen. Of is het bronmateriaal misschien gecodeerd met een exotische codec of is wellicht het gebruikte h264/h265 "profile" te hoog om het fatsoenlijk hardwarematig te kunnen decoderen, te hoge bitrate, etc. Eventueel VLC mediaspeler installeren om te kijken of het daar ook speelt?

Zelf merk ik bijvoorbeeld dat in bepaalde mp4's ik niet voor- of achteruit kan spoelen in Kodi, ik kan ze alleen maar starten en stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Laatst online: 13-10-2024
Met de sale op de Shield TV Pro nu ben ik aan het twijfelen om er eentje te kopen. Het zou mij dan voornamelijk zijn om Films/Series te kijken en games te streamen van mijn PC (GeForce RTX 3070 en 1440p monitor).

Ik heb momenteel een Chromecast With Google TV en gebruik Kodi (met een fileshare naar mijn NAS) om Films/Series te streamen en dat werkt wel ok. Op de Shield TV Pro zou ik dan eventueel Plex willen gebruiken, aangezien deze ook de Plex Server ondersteund.

Ik heb ook een Steam Link om games te streamen maar ik vind die delay echt verschrikkelijk. Is dat beter bij de Shield TV Pro? Het alternatief is een HDMI Kabel van 10m kopen, maar die kosten ook al weer veel en de betrouwbaarheid ben je ook nooit zeker van.

Kan de Shield TV Pro 120Hz en 4K aan (voor Games te Streamen dan)? Ik vind namelijk op Google redelijk wat conflicterende resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Trouwens gisteravond in ging de netflix docu Life in Colors kijken. Viel me op wanneer het beeld beweegt van bijv links naar rechts af en toe kleine haperingen geeft. Heel apart, bij bepaalde scenes alsof er een framedrop is ofzo. Ik heb netflix srandaard op 24p ingesteld. Nog nooit eerder meegemaakt met andere series/docus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Davith78 schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:39:
[...]

Misschien een schot voor open doel maar heb je bijvoorbeeld de optie in Kodi aangezet dat de framerate met de tv wordt gesynced? Als het bronmateriaal 24p is en de tv op bijvoorbeeld 50/60/120Hz staat kun je om de zoveel seconden microstutters krijgen. Of is het bronmateriaal misschien gecodeerd met een exotische codec of is wellicht het gebruikte h264/h265 "profile" te hoog om het fatsoenlijk hardwarematig te kunnen decoderen, te hoge bitrate, etc. Eventueel VLC mediaspeler installeren om te kijken of het daar ook speelt?

Zelf merk ik bijvoorbeeld dat in bepaalde mp4's ik niet voor- of achteruit kan spoelen in Kodi, ik kan ze alleen maar starten en stoppen.
Nee het is geen judder, framerate word aagepast naar het bron materiaal. Geen sync want dan werkt audio passthrough niet ;)

Er is ook gewoon hardware versnelling, het is niet dat de Shield het niet bij kan houden (wat met de tube wel duidelijk het geval was). Het zijn ook maar zeer subtiele haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-06 06:42
Agent-X schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:05:
[...]

Wat nog in ontwikkeling is maar wel al werkt is het afspelen van Dolby Vision bestanden via test-builds van Kodi.
Ik gebruik hier zelf de 'Nexus' build van Maven-> Maven's Kodi-Builds für Android
Weet jij of met deze build DV ook ondersteund wordt op een Nvidia Shield 2017 model?

[ Voor 10% gewijzigd door Wienen op 13-12-2021 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
Ike. schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:49:
[...]

Ook na reboot.
Hier zijn ze weg. Je kan ook proberen om van die app de gegevens te verwijderen en dan rebooten.

Heb het net getest. Dan zijn ze hier wel pleite.

[ Voor 9% gewijzigd door Glassertje op 13-12-2021 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Asskicker schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:50:

Kan de Shield TV Pro 120Hz en 4K aan (voor Games te Streamen dan)? Ik vind namelijk op Google redelijk wat conflicterende resultaten.
Volgens Wiki: Possible by using Y′CBCR with 4:2:0 subsampling (as noted)

Maar dat is bij "non-metadata"; ga er maar vanuit dat je 120Hz niet over het kabeltje krijgt in HDR / DV / etc-achtige kwaliteiten. Ook eARC zal niet werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:26
Ik heb er nog geen maar ben wel aan het twijfelen om eentje aan te schaffen aangezlijn mijn smart tv steeds minder smart wordt :D
Maar is deze prijsdaling omdat er komend jaar een 2022 model aankomt? (Als ik zie dat er een 2017/2019 model is...?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
Geestig. Heb op de Shield, zoals ook op alle andere Android devices hier, automatische update uit gezet.

Dus dacht die nieuwe launcher komt er nooit op.

Voelt hem al aankomen waarschijnlijk. Vanmorgen toch de update er, ongewenst, up gepushed. Vind best kwalijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

sweetdude schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:22:
[...]

Maar is deze prijsdaling omdat er komend jaar een 2022 model aankomt? (Als ik zie dat er een 2017/2019 model is...?)
Was volgens mij ergens besproken; men roept (nadruk dus ook niet) dat er geen nieuw model komt maar wel een nieuwe Android-release voor de 2019-modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 24-06 07:32
[b]MartijnGP in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"MartijnGP schreef op donderdag 9 december 2021 @

Uit de Github van TV-Launcher:

"Watch Next" and other channels

This feature would require the com.android.providers.tv.permission.ACCESS_ALL_EPG_DATA permission which is only available for system apps.

Dat zou er dus niet kunnen komen zoals ik het lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Laatst online: 24-06 23:07
Voor de mensen die nu nog een shield willen kopen: De tube shield is nu 125 en de shield pro 175

Lijkt mij zowat de laagste prijs ooit :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
330d schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:06:
Trouwens gisteravond in ging de netflix docu Life in Colors kijken. Viel me op wanneer het beeld beweegt van bijv links naar rechts af en toe kleine haperingen geeft. Heel apart, bij bepaalde scenes alsof er een framedrop is ofzo. Ik heb netflix srandaard op 24p ingesteld. Nog nooit eerder meegemaakt met andere series/docus
Niet alle content op Netflix is 24p he, wel de meeste films en sommige docu's en series maar er staat ook gewoon 'ouderwets' tv materiaal (25 fps PAL of soms zelfs 30 fps NTSC conversie naar PAL) tussen. Als je dan standaard alles uitstuurt op 24p dan krijg je vanzelf judder / stutters met dat soort content, bij 30 fps naar 25 fps geconverteerd bronmateriaal is dat überhaupt niet te voorkomen. Je kunt dan beter de Match Framerate feature van het tv OS gebruiken om automatisch de juiste verversingssnelheid te laten kiezen voor Netflix imho.

Edit: correctie van Hz naar fps

[ Voor 4% gewijzigd door Davith78 op 13-12-2021 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Iekozz schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:24:
Voor de mensen die nu nog een shield willen kopen: De tube shield is nu 125 en de shield pro 175

Lijkt mij zowat de laagste prijs ooit :).
Ik heb zelf 3 weken geleden €120 voor de tube betaald en nu het prijsverschil kleiner is geworden is een Shield Pro voor vele geïnteresseerden ineens een optie geworden.

Pagina: 1 ... 110 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.