"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Ik neem aan dat alleen het stukje gaming dan iets zou toevoegen.
Kan ook aan mijn tv liggen maar de Shield Pro is heul snel, vind ik
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik heb dan weer een E6 en gebruik de SHIELD alleen voor dingen die niet op de TV kunnen, zijnde Kodi & F1TV. Netflix, Amazon Prime Video & YouTube kijk ik gewoon op de TV.,MAX3400 schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:18:
@namapus geen idee maar ik heb een E7 en die is me toch een partij traag met de eigen apps. Gister toevallig KPN iTV en YouTube getest; scheelt echt de helft qua opstarten en zappen etc.
Kan ook aan mijn tv liggen maar de Shield Pro is heul snel, vind ik
Zit het nu ook te overwegen. Maar als er idd volgende week een model 2021/22 aankomt, dan is dat mogelijk jammer.MAX3400 schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:55:
[...]
Was volgens mij ergens besproken; men roept (nadruk dus ook niet) dat er geen nieuw model komt maar wel een nieuwe Android-release voor de 2019-modellen.
Vraag is even wat zo'n nieuw model extra zou moeten hebben: HDMI 2.1 (niet echt nodig?), 8K?, meer geheugen? snellere processor? Andere ideeen?
24 fps past prima in 120 HzDavith78 schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:39:
Als het bronmateriaal 24p is en de tv op bijvoorbeeld 50/60/120Hz staat kun je om de zoveel seconden microstutters krijgen.
Het probleem ontstaat pas als je inderdaad 50 of 60 Hz gebruikt, terwijl je 24 fps materiaal afspeelt.
Maar bijvoorbeeld 25 fps materiaal kan weer prima op 50 of 100 Hz
En 30 fps materiaal op 60 en 90 of 120 Hz en zo...
Wat voor prijzen heb jij dan wel niet gezien voor een 10 meter HDMI kabelAsskicker schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:50:
Het alternatief is een HDMI Kabel van 10m kopen, maar die kosten ook al weer veel en de betrouwbaarheid ben je ook nooit zeker van.
Volgens mij moet dat prima kunnen voor rond de € 20 of zo...
In principe zijn zogenaamde panning shots nooit volledig smooth @ 24 fps dus dat kan prima kloppen!330d schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:06:
Trouwens gisteravond in ging de netflix docu Life in Colors kijken.
Viel me op wanneer het beeld beweegt van bijv links naar rechts af en toe kleine haperingen geeft. Heel apart, bij bepaalde scenes alsof er een framedrop is ofzo.
Ik heb netflix srandaard op 24p ingesteld.
Nog nooit eerder meegemaakt met andere series/docus
Vooral omdat je het waarschijnlijk op een LCD of OLED keek en de Sample & Hold techniek dan om de hoek komt kijken...
DE REDEN dat ik nog steeds liever een CRT (Nou ja, die FED/SED varianten dan...) of Plasma TV zou willen hebben!
Dat is dus DE REDEN dat iedereen een Shield TV koopt : Support op langere termijn!sweetdude schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:22:
Ik heb er nog geen maar ben wel aan het twijfelen om eentje aan te schaffen aangezlijn mijn smart tv steeds minder smart wordt
Maar is deze prijsdaling omdat er komend jaar een 2022 model aankomt? (Als ik zie dat er een 2017/2019 model is...?)
Deze actie is er elk jaar rond deze tijd en hoeft helemaal niks te betekenen!HAWK Wizard schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:16:
Zit het nu ook te overwegen. Maar als er idd volgende week een model 2021/22 aankomt, dan is dat mogelijk jammer.
HDMI 2.1 zou helemaal niet verkeerd zijn om voor eens en altijd dat kreupele in elkaar gehackte HDMI 2.0b te vervangen dus IMHO zeer zeker wel nodig, terwijl je de rest van de features GRATIS erbij krijgt!Vraag is even wat zo'n nieuw model extra zou moeten hebben: HDMI 2.1 (niet echt nodig?), 8K?, meer geheugen? snellere processor? Andere ideeen?
Dat is de nieuwe trend waar we met een beetje pech wel vaker tegenaan gaan lopen!Brad Pitt schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:46:
Geestig. Heb op de Shield, zoals ook op alle andere Android devices hier, automatische update uit gezet.
Dus dacht die nieuwe launcher komt er nooit op.
Voelt hem al aankomen waarschijnlijk. Vanmorgen toch de update er, ongewenst, up gepushed. Vind best kwalijk.

Zie ook de Pluton Chip in Qualcomm SoC's voor Microsoft producten...
Tevens ook de reden dat je Windows 11 installatie heel graag een TCPA/Palladium Fritz/TPM Chip wil!
Heeft er eigenlijk al iemand zijn Shield Tv gerootBongoarnhem schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:09:
Uit de Github van TV-Launcher:
"Watch Next" and other channels
This feature would require the com.android.providers.tv.permission.ACCESS_ALL_EPG_DATA permission which is only available for system apps.
Dat zou er dus niet kunnen komen zoals ik het lees.
Dan zou je een hoop ellende kunnen laten verdwijnen, maar moet je ook maar net het geluk hebben dat je bepaalde dingen voor de bekende streaming apps kan verbergen, zodat je de Widevine Level niet kwijtraakt...
Is al gemeld :Iekozz schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:24:
Voor de mensen die nu nog een shield willen kopen: De tube shield is nu 125 en de shield pro 175
Lijkt mij zowat de laagste prijs ooit
De Tube versie is toch niet relevant!Exocet schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:50:
De Shield Pro vandaag goedkoper dan voorheen:
pricewatch: Nvidia Shield TV Pro 16GB
[ Voor 6% gewijzigd door nero355 op 13-12-2021 17:22 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Dan nog; als er volgende week wel een nieuwe wordt aangekondigd en je zet jouwe direct te koop, denk ik dat 'ie zo weg is tegen vraagprijs (vanzelfsprekend wel even de Pricewatch in de gaten houden).HAWK Wizard schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:16:
[...]
Zit het nu ook te overwegen. Maar als er idd volgende week een model 2021/22 aankomt, dan is dat mogelijk jammer.
Tja, wat moet ik ervan zeggen. Nvidia wilde ARM overkopen; dat is nog niet gebeurd; dat zou, voor mij, de enige logische motivatie zijn geweest om in de tijd van chiptekorten een nieuwe Shield uit te brengen.Vraag is even wat zo'n nieuw model extra zou moeten hebben: HDMI 2.1 (niet echt nodig?), 8K?, meer geheugen? snellere processor? Andere ideeen?
Een HDMI kabel die over 10m 4K en 120Hz kan, dan kom je al snel aan €150.nero355 schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:20:
[...]
Wat voor prijzen heb jij dan wel niet gezien voor een 10 meter HDMI kabel
Volgens mij moet dat prima kunnen voor rond de € 20 of zo...
Sorry, maar dat is echt oplichterij gewoon!Asskicker schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:29:
Een HDMI kabel die over 10m 4K en 120Hz kan, dan kom je al snel aan €150

Ik kocht ook mijn huidige 10 meter HDMI kabel toen iedereen dacht dat zoiets een veelvoud ervan moest kosten en heb daar echt NOOIT een probleem mee gehad!
Pak effe de Search erbij en kijk eens of de eerder gevoerde HDMI kabels discussie je wat redelijker geprijsde kabels oplevert
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
€150? Voor dat geld koop je denk ik 100m aan HDMI glasvezel.Asskicker schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:29:
[...]
Een HDMI kabel die over 10m 4K en 120Hz kan, dan kom je al snel aan €150.
Op Amazon zie ik in ieder geval voor rond de €50 al 10m en ik heb er een tijd terug nog voor iemand gezocht van 30m voor ruim onder de €100. En die glasvezel kabels worden niet heel hard duurder voor extra meters. Oftewel de kabel is relatief goedkoop, alleen de elektronica in de stekkers is flink duur. (Dus niet rendabel voor korte lengtes, bv 10m, maar als je naar 50m, 100m kijkt valt de prijs best mee).
Zijn dat er dan ook die 4K @120Hz ondersteunen? Dat vind ik namelijk niet terug, helaas. (Of is dat een gegeven, met Glasvezel?)RobertMe schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:44:
[...]
€150? Voor dat geld koop je denk ik 100m aan HDMI glasvezel.
Op Amazon zie ik in ieder geval voor rond de €50 al 10m en ik heb er een tijd terug nog voor iemand gezocht van 30m voor ruim onder de €100. En die glasvezel kabels worden niet heel hard duurder voor extra meters. Oftewel de kabel is relatief goedkoop, alleen de elektronica in de stekkers is flink duur. (Dus niet rendabel voor korte lengtes, bv 10m, maar als je naar 50m, 100m kijkt valt de prijs best mee).
Zijdelings: YouTube: I Spent a THOUSAND Dollars on HDMI Cables.. for ScienceAsskicker schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:48:
[...]
Zijn dat er dan ook die 4K @120Hz ondersteunen? Dat vind ik namelijk niet terug, helaas. (Of is dat een gegeven, met Glasvezel?)
Die heb ik inderdaad gezien, maar al de kabels die ze getest hebben zijn maximum 3m.
Maar goed, we moeten niet te veel OT gaan natuurlijk.
Ook alle high bitrate 4K HVEC H.265 content wordt zonder problemen door de tube bij mij afgespeeld via Emby (server draait op de pc).Iekozz schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:08:
[...]
Zolang je alleen streamed is de tube prima. Alleen als je high bitrate content hebt op je plex server bv dan kan die wel struggelen. Met de pro nergens last van.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Nu heb ik wat vragen over de instellingen waar in niet uit kom. Netflix speelt geen 24p framerate af en ook herkend hij geen Dolby Atmos, Dolby Vision wel. Mijn ATV doet dit bijvoorbeeld wel allemaal keurig automatisch.
Ik gebruik een Denon receiver die dit allemaal wel ondersteunt net als de TV (Panasonic).
Ik heb uren met de instellingen zitten klooien maar helaas .... Iemand een idee ?
Mij heeft het geholpen om in de advanced sound settings, Dolby audio processing uit te zetten.Brabso schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:27:
Sinds een paar dagen in het bezit van de shield pro. Deze gebruik ik naast de ATV 4K.
Nu heb ik wat vragen over de instellingen waar in niet uit kom. Netflix speelt geen 24p framerate af en ook herkend hij geen Dolby Atmos, Dolby Vision wel. Mijn ATV doet dit bijvoorbeeld wel allemaal keurig automatisch.
Ik gebruik een Denon receiver die dit allemaal wel ondersteunt net als de TV (Panasonic).
Ik heb uren met de instellingen zitten klooien maar helaas .... Iemand een idee ?
Die stond al uit bij mij zoals het denk ik ook hoort omdat de receiver dit voor zijn rekening neemt. Maar bedankt voor het meedenken 👍Arjantje72 schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:56:
[...]
Mij heeft het geholpen om in de advanced sound settings, Dolby audio processing uit te zetten.
Ik heb jaren Kodi gebruikt, maar omo.a. bovenstaande reden overgestapt naar Plex. Nooit geen problemen meer gehad. Maar dat kan voor iedereen natuurlijk anders zijn.westergas schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:11:
[...]
Nee het is geen judder, framerate word aagepast naar het bron materiaal. Geen sync want dan werkt audio passthrough niet
Er is ook gewoon hardware versnelling, het is niet dat de Shield het niet bij kan houden (wat met de tube wel duidelijk het geval was). Het zijn ook maar zeer subtiele haperingen.
De Shield heeft een beta feature genaamd 'Match Frame Rate', deze zit een beetje verstopt in de settings maar je kunt deze toevoegen aan het 'snelmenu' (knop met drie verticale streepjes op de abb). Als je een film oid hebt gestart in Netflix kun je de framerate van de content matchen met je tv, dit moet je wel elke keer weer handmatig doen.Brabso schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:27:
Sinds een paar dagen in het bezit van de shield pro. Deze gebruik ik naast de ATV 4K.
Nu heb ik wat vragen over de instellingen waar in niet uit kom. Netflix speelt geen 24p framerate af
Een andere (permanente) optie is via een tooltje genaamd 'Refresh Rate' dat je uit de Play Store kunt downloaden. Dit vergt wel iets meer kennis om het werkend te krijgen maar dan heb je er in principe geen omkijken meer naar. Dit tooltje gebruik ik dus op mijn Shield, heb hier alleen soms DHCP issues mee (de stream wordt dan afgebroken) maar dan is het een kwestie van de stream opnieuw starten en dan werkt het alsnog.
Naar het schijnt zit Match Framerate ingebakken in de nieuwste versie van Google TV (zoals Apple dat heeft met de ATV) maar NVidia heeft deze versie nog niet voor de Shield uitgebracht.
[ Voor 3% gewijzigd door Davith78 op 14-12-2021 10:09 ]
Dus je hebt nog steeds problemenharrytasker schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:31:
Ik heb jaren Kodi gebruikt, maar omo.a. bovenstaande reden overgestapt naar Plex.
Nooit geen problemen meer gehad. Maar dat kan voor iedereen natuurlijk anders zijn.
IMHO deed je gewoon iets heel erg verkeerd, want dat hoort gewoon zonder gezeur te werken i.c.m. Kodi
En als je toch al een dergelijke constructie nodig hebt dan kan je beter Jellyfin gebruiken die zo'n beetje bijna elke denkbare Client accepteert en dus eerder op een bepaald platform zal draaien : https://jellyfin.org/clients/
Setup:
Synology DS118 met 1 10TB schijf (haal vanaf mijn mac maximale netwerksnelheid, 110mb/sec)
Gigiabit netwerk
Nvidia Shield 2019 (de tube/gewone met 2GB RAM)
Kodi 19.3 als speler
Via SMB verbonden
Probleem is dat bij sommige 4k files het beeld soms hapert - soms heel even, soms een heel stuk van 5-10 seconden dat hapert. 90% van de 4k films geen probleem overigens. 1080p nooit problemen. Op de mac speelt ook alles vloeiend af.
In mijn zoektocht zie ik dan dat dit te maken zou kunnen hebben met de cache van de shield.
Na vele pogingen om via een of andere tool (open wizard) de cache settings aan te passen ben ik op de onderstaande settings uitgekomen:
<advancedsettings>
<cache>
<buffermode>4</buffermode> (de "4" zou ook bufferen voor netwerk)
<memorysize>221249536</memorysize>
<readfactor>9999</readfactor>
</cache>
</advancedsettings>
Met de tool kan ik alleen deze 3 zaken aanpassen.
Met een bepaalde scene uit de film 2001 had ik eerst altijd problemen, maar die liep nu eindelijk met deze settings vloeiend.
Aha, opgelost, maar nee: schakel over naar andere "probleemfilm" dan hapert het weer enorm, probeer ik tijd later weer loopt het weer vloeiend....

Een en al ergernis dus.
Wat zou nog kunnen helpen?
- Andere cache settings of andere parameters?
- Overschakelen van SMB op NFS op de synology?
- Shield Pro kopen met 3GB RAM - zou dat minder problemen geven?
- NAS met SSD cache?
- Andere instellingen in het netwerk, zoals nMTU waarde?
- Andere instellingen op de synology?
Zet die optie eens aan, even proberen en weer uit.Brabso schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:15:
[...]
Die stond al uit bij mij zoals het denk ik ook hoort omdat de receiver dit voor zijn rekening neemt. Maar bedankt voor het meedenken 👍
Zo was het mij gelukt omdat ik ineens geen atmos meer had.
Mijn ervaring is helaas anders. Bij Kodi had ik regelmatig dat ik bepaalde videobestanden niet lekker kon afspelen, waar dat bij Plex geen probleem was. Maar goed, andere mensen kunnen een andere ervaring hebben en gelukkig is er keus genoeg.nero355 schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:54:
[...]
Dus je hebt nog steeds problemen![]()
![]()
![]()
IMHO deed je gewoon iets heel erg verkeerd, want dat hoort gewoon zonder gezeur te werken i.c.m. Kodi
En als je toch al een dergelijke constructie nodig hebt dan kan je beter Jellyfin gebruiken die zo'n beetje bijna elke denkbare Client accepteert en dus eerder op een bepaald platform zal draaien : https://jellyfin.org/clients/
Aangepaste cache setting weer teruggezet via openwizard naar optimaal voor shield (2GB), zelfde problemen nog.
Anoniem: 427499
Doet kodi ergens logging neerzetten? Wellicht handig om dit na te lopen.JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:05:
Inmiddels via NFS geprobeerd ipv via SMB, maar zelfde resultaat.
Aangepaste cache setting weer teruggezet via openwizard naar optimaal voor shield (2GB), zelfde problemen nog.
Of eventueel de Synology
--edit
Ik zie ze hier buffermode 1 gebruiken
https://www.kodi-guide.com/how-to-fix-kodi-buffering/
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 427499 op 14-12-2021 11:23 ]
Het is een beetje onduidelijk voor mij wat het moet zijn, zie hieronder:Anoniem: 427499 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:10:
[...]
Doet kodi ergens logging neerzetten? Wellicht handig om dit na te lopen.
Of eventueel de Synology
--edit
Ik zie ze hier buffermode 1 gebruiken
https://www.kodi-guide.com/how-to-fix-kodi-buffering/
This setting will force Kodi to use a cache for all video files, including local network, internet, and even the local hard drive. Default value is 0 and will only cache videos that use internet file paths/sources.
0 Buffer all internet filesystems (like “2” but additionally also ftp, webdav, etc.) (default)
1 Buffer all filesystems, both internet and local
2 Only buffer true internet filesystems (streams) (http, etc.)
3 No buffer
4 All network filesystems (incl. smb, nfs, etc.)
Maar heb zowel op setting 1 alls 4 last van buffering/haperen.
Las toevallig dit bij de reviews (productreview: Nvidia Shield TV Pro 16GB review door SuurbieR) van de shield pro:anc schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:14:
Ik heb sinds kort de Pro en ben uitermate tevreden met dit systeem. Enige dat ons opvalt is dat Disney+ soms na een tijdje (uur) begint te stotteren, beeld en geluid. Zet je hem op pauze dan duurt het ook heel lang voordat dat gebeurd. Alsof het systeem heel erg druk is. Begrijp niet zo goed wat er aan de hand is. Meestal na pauze loopt het weer goed, doet hij het niet dan ga ik terug naar hoofdmenu en start dan weer disney+ op. Iemand enig idee in welke hoek ik een oplossing moet zoeken?
UPDATE 24-09-2021 DÉ oplossing tegen microstutter!
Nog even terugkomend op het microstutter gedeelte van deze review. Ik stelde eerder dat sommige DV content van met name Disney problemen geven, en dat hier geen oplossing voor is. Ik heb hier wel een oplossing voor gevonden, lees en huiver:
Onlangs was ik nog eens aan het prutsen met wat instellingen en las ik wat fora af terzake de microstutter die blijft aan houden met somige Disney content. Ik kwam langs een post op het Nvidia-forum waarin iemand aangaf dat hij het microstutter probleem had opgelost door een andere HDMI kabel te bestellen. Ik dacht, ach je kan het maar uitsluiten, ik zal eens een andere HDMI kabel bestellen, is dat ook weer afgevinkt.
Ik maakte op dit moment nog gebruik van een High Speed HDMI kabel, wat voldoende moet zijn. Ik heb vervolgens een HDMI 2.1 8k Ultra High Speed kabel van het merk Clicktronic gekocht. Ingeplugd, en tot mijn grote verbazing heb ik nu bij geen enkele content microstutters meer gehad, zelfs niet van Disney. De conclusie die ik hieruit trek is dat de DV content die zij uitbrengen iets zwaarder is, waardoor de reguliere High Speed kabel hier moeite mee heeft, maar een betere kabel dus niet.
Nvidia zou dit toch moeten weten als makers van de SHIELD, maar ik lees er nergens wat over... slordig Nvidia! Hoe dan ook, dit is wel DÉ oplossing.
---
Weet niet of dat de oplossing is, maar wou het toch even delen.
Anoniem: 427499
Hmmm, verbinding via wifi laten gaan?JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:27:
[...]
Het is een beetje onduidelijk voor mij wat het moet zijn, zie hieronder:
This setting will force Kodi to use a cache for all video files, including local network, internet, and even the local hard drive. Default value is 0 and will only cache videos that use internet file paths/sources.
0 Buffer all internet filesystems (like “2” but additionally also ftp, webdav, etc.) (default)
1 Buffer all filesystems, both internet and local
2 Only buffer true internet filesystems (streams) (http, etc.)
3 No buffer
4 All network filesystems (incl. smb, nfs, etc.)
Maar heb zowel op setting 1 alls 4 last van buffering/haperen.
Is er een overeenkomst met de bestanden die worden afgespeeld? Bepaalde video container oid
Dankjewel, daar kan ik wel wat mee. Weer wat informatie rijker. Alleen Dolby Atmos werkend krijgen lukt nog niet ...Davith78 schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:32:
[...]
De Shield heeft een beta feature genaamd 'Match Frame Rate', deze zit een beetje verstopt in de settings maar je kunt deze toevoegen aan het 'snelmenu' (knop met drie verticale streepjes op de abb). Als je een film oid hebt gestart in Netflix kun je de framerate van de content matchen met je tv, dit moet je wel elke keer weer handmatig doen.
Een andere (permanente) optie is via een tooltje genaamd 'Refresh Rate' dat je uit de Play Store kunt downloaden. Dit vergt wel iets meer kennis om het werkend te krijgen maar dan heb je er in principe geen omkijken meer naar. Dit tooltje gebruik ik dus op mijn Shield, heb hier alleen soms DHCP issues mee (de stream wordt dan afgebroken) maar dan is het een kwestie van de stream opnieuw starten en dan werkt het alsnog.
Naar het schijnt zit Match Framerate ingebakken in de nieuwste versie van Google TV (zoals Apple dat heeft met de ATV) maar NVidia heeft deze versie nog niet voor de Shield uitgebracht.
Wifi gaat dit alleen maar erger maken altijd via kabel is mijn ervaring helemaal bij hoge bitrate.Anoniem: 427499 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:37:
[...]
Hmmm, verbinding via wifi laten gaan?
Is er een overeenkomst met de bestanden die worden afgespeeld? Bepaalde video container oid
@JAHRASTAFARI
Dit is mijn advanced xml setting:
<advancedsettings>
<cache>
<buffermode>1</buffermode>
<memorysize>262144000</memorysize>
<readfactor>5</readfactor>
</cache>
</advancedsettings>
Probeer deze eens wat krijg je dan? Wat mij nog bij staat is dat vooral die readfactor bij mij dus 5 het probleem was. Dit is een waarde die ervoor zorgt dat bij een slechte verbinding de cache gevuld blijft.
Meer info vind je hier: https://kodi.wiki/view/Advancedsettings.xml
PLEASE NO wifi / cable discussion start!!TheJuul schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:06:
[...]
Wifi gaat dit alleen maar erger maken altijd via kabel is mijn ervaring helemaal bij hoge bitrate.

Gebruik search!
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Mijn test is altijd te vinden op deze site;
https://jell.yfish.us/
Ik pak daar altijd de 'jellyfish-140-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv Includes HD Audio' - Deze speelt de Shield Pro perfect af - de TV lukt dat niet.
Nou is 140mbps natuurlijk overkill voor een stream, dan pak je gewoon eentje die minder is. Een 4K, HDR plus high audio is doorgaans 50-70mbps.
Thanks, zal het eens gaan proberen.TheJuul schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:06:
[...]
Wifi gaat dit alleen maar erger maken altijd via kabel is mijn ervaring helemaal bij hoge bitrate.
@JAHRASTAFARI
Dit is mijn advanced xml setting:
<advancedsettings>
<cache>
<buffermode>1</buffermode>
<memorysize>262144000</memorysize>
<readfactor>5</readfactor>
</cache>
</advancedsettings>
Probeer deze eens wat krijg je dan? Wat mij nog bij staat is dat vooral die readfactor bij mij dus 5 het probleem was. Dit is een waarde die ervoor zorgt dat bij een slechte verbinding de cache gevuld blijft.
Meer info vind je hier: https://kodi.wiki/view/Advancedsettings.xml
Gekke is dat ik sinds een update lijk te hebben. Sindsdien was het geluid op de receiver opeens "multi ch 7.1 in" ipv "Atmos".....

Als ik de settings van het geluid qua "passthrough" uitzet, lijkt het gehaper opgelost - tenminste dat zag ik net, moet dit nog beter testen. Maar dan heb ik volgens mij dus geen atmos in mijn 2 hoogte kanalen aan het plafond.
[ Voor 4% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 14-12-2021 14:02 ]
De Shield heeft toch dezelfde processor als de Shield Pro? Alleen heeft de pro meer RAM en interne opslag (2/8 vs 3/16)SileX schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:49:
Er is gewoon een verschil in afspelen van hoge bitrate content tussen de Shield TV en de PRO.
Ik pak daar altijd de 'jellyfish-140-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv Includes HD Audio' - Deze speelt de Shield Pro perfect af - de TV lukt dat niet.
Nou is 140mbps natuurlijk overkill voor een stream, dan pak je gewoon eentje die minder is. Een 4K, HDR plus high audio is doorgaans 50-70mbps.
Als een Pro alles zou oplossen, bestel ik m meteen.
Klopt - RAM is verschillend.JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:58:
[...]
De Shield heeft toch dezelfde processor als de Shield Pro? Alleen heeft de pro meer RAM en interne opslag (2/8 vs 3/16)
Een vriend had de TV en stotterde bij de grote HEVC files. Nu hij de PRO heeft, speelt de 140mbps Jellyfish file af zonder issue (en dat over 'internet' en niet interne LAN/WIFI)
De Shield ondersteund alleen 32-bits apps, geen 64-bits apps.JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:58:
[...]
De Shield heeft toch dezelfde processor als de Shield Pro? Alleen heeft de pro meer RAM en interne opslag (2/8 vs 3/16)
Kan ook een beperking zijn. Ik ervaar deze met emulatie. Dolphin werkt alleen lekker via de 64-bits apps. 32-bits wordt ook al langere tijd meer uitgebracht of ondersteund.
Voor mediaconsumptie heb ik nog geen issue of beperking ervaren.
Kunnen anderen hier bevestigen dat de Pro gewoon beter omgaat met hoge bitrates voordat ik op de bestelknop druk?SileX schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:08:
[...]
Klopt - RAM is verschillend.
Een vriend had de TV en stotterde bij de grote HEVC files. Nu hij de PRO heeft, speelt de 140mbps Jellyfish file af zonder issue (en dat over 'internet' en niet interne LAN/WIFI)
Zo niet, dan toch retourJAHRASTAFARI schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:20:
[...]
Kunnen anderen hier bevestigen dat de Pro gewoon beter omgaat met hoge bitrates voordat ik op de bestelknop druk?
Getest en wel, bevestigd op Nvidia forums. Gewoon kopen !
Ik heb wederom van alles geprobeerd maar krijg alleen DD+. Kan het iets simpels als een HDMI kabel zijn? Dolby Vision 60hz gaat namelijk wel prima.
Heb de Nvidia pro 2019 gebruikt gekocht en dacht eerst dat ik besodemieterd was en het de gewone shield uit 2017 was. Maar bij verder onderzoek heeft deze de optie Dolby Vision en AI en daarnaast geven de specs de juiste tecra+ chip aan.
Yes besteld, morgen binnen. Pro versie was destijds niet leverbaar.SileX schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:21:
[...]
Zo niet, dan toch retour![]()
Getest en wel, bevestigd op Nvidia forums. Gewoon kopen !
Had net nog een truc geprobeerd om alle achtergrond processen te killen, en dat leek te werken tot er na 5 minuten toch weer dezelfde ellende begon.
Dolby Digital+ is altijd nodig in het geval van het huidige aanbod aan streaming services. Atmos is daar extra bovenop. Laat Netflix in het overzicht een Atmos icoon zien voor content waarop het zeker weten beschikbaar is?Brabso schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:08:
Werkt bij jullie Dolby atmos via Netflix wel naar behoren dan ?
Ik heb wederom van alles geprobeerd maar krijg alleen DD+.
Gebruik je een UHD/4k TV? Er zijn streaming providers die bij het gebruik van een 1080p stream (bij gebrek aan een 4k TV en/of HDCP 2.2 ondersteuning) weigeren om Atmos aan te bieden.
[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 14-12-2021 15:33 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Vreemd, dat kreeg ik met geen mogelijkheid voor elkaar op plex met de tube. Alles boven de 20 mb/s zorgde er zelfs voor dat dat de shield helemaal vastliep. Enige dat hielp was de stekker eruit trekken.snah001 schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:15:
[...]
Ook alle high bitrate 4K HVEC H.265 content wordt zonder problemen door de tube bij mij afgespeeld via Emby (server draait op de pc).
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Ja op al je vragen 😉. Exact dezelfde opstelling met ATV doet wel wat het moet doen.The Zep Man schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:25:
[...]
Dolby Digital+ is altijd nodig in het geval van het huidige aanbod aan streaming services. Atmos is daar extra bovenop. Laat Netflix in het overzicht een Atmos icoon zien voor content waarop het zeker weten beschikbaar is?
Gebruik je een UHD/4k TV? Er zijn streaming providers die bij het gebruik van een 1080p stream (bij gebrek aan een 4k TV en/of HDCP 2.2 ondersteuning) weigeren om Atmos aan te bieden.
Dat lijkt mij niet eigenlijk maar probeer het zou ik zeggenWienen schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:11:
[...]
Weet jij of met deze build DV ook ondersteund wordt op een Nvidia Shield 2017 model?
Dan zou ik denken dat je ergens bandbreedte tekort komt in je HDMI keten, want door de Shield TV gedecodeerd geluid (Multi Ch 7.1) vs. geluid dat je Versterker zelf moet decoderen (Atmos)JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:56:
Gekke is dat ik sinds een update lijk te hebben. Sindsdien was het geluid op de receiver opeens "multi ch 7.1 in" ipv "Atmos".....Weer eea aangepast en nu is het weer "Atmos". Maar sindsdien hapert dus van alles met volgens mij hoge bitstream.
Dat kan inderdaad kloppen, want dan heb je een audio stream nodig die uit 3 getallen bestaat : 7.1.2 als ik me niet vergis...Als ik de settings van het geluid qua "passthrough" uitzet, lijkt het gehaper opgelost - tenminste dat zag ik net, moet dit nog beter testen. Maar dan heb ik volgens mij dus geen atmos in mijn 2 hoogte kanalen aan het plafond.
DD+ wordt dus inderdaad door alle Netflix/Amazon/Disney/enz. streamingdiensten gebruikt om het geluid te encoderen en daarin zit ook gewoon je Atmos audio stream!Brabso schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:08:
Werkt bij jullie Dolby atmos via Netflix wel naar behoren dan ?
Ik heb wederom van alles geprobeerd maar krijg alleen DD+.
Kan het iets simpels als een HDMI kabel zijn?
Dolby Vision 60hz gaat namelijk wel prima.
Heb de Nvidia pro 2019
Het geeft zelfs gezeik met te oude Versterkers die dat niet verwachten in de vorm van DD+ en dan hoor je alleen maar ruis!

Het hoeft niet aan het apparaat te liggen hé!Brabso schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:59:
Exact dezelfde opstelling met ATV doet wel wat het moet doen.
Soms zit er ook verschil in de app op een bepaald platform...
Probeer eens Dolby Audio Processing aan te zetten in de instellingen van de Shield TV als het uit stond, of andersom.Brabso schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:59:
Ja op al je vragen 😉. Exact dezelfde opstelling met ATV doet wel wat het moet doen.
Ik het hetzelfde bestand dat jij getest hebt jellyfish-140-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv gedownload en op de PC gezet.SileX schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:49:
Er is gewoon een verschil in afspelen van hoge bitrate content tussen de Shield TV en de PRO.
Van daaruit met VLC op de Shield TV gestreamd over Wifi en het bestand wordt gewoon feilloos afgespeeld.
Lukt dus wel.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Weet nog even niet wat ik hier mee moet. Op de telefoon kun je wel gewoon een andere launcher standaard gebruiken.
Voor nu maar even uitgeschakeld. Mijn vrouw vond het al niet zo irritant qua reclame. Dat is dan nog wel het belangrijkste.
VLC is leuk, maar doet Kodi het ook bijvoorbeeldsnah001 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:33:
Ik het hetzelfde bestand dat jij getest hebt jellyfish-140-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv gedownload en op de PC gezet.
Van daaruit met VLC op de Shield TV gestreamd over Wifi en het bestand wordt gewoon feilloos afgespeeld.
Lukt dus wel.
Kan ik zeker bevestigen, zoek maar eens op mijn nickname.JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:20:
[...]
Kunnen anderen hier bevestigen dat de Pro gewoon beter omgaat met hoge bitrates voordat ik op de bestelknop druk?
Ik had eerst ook 2x de niet Pro versie en op beiden haperingen af en toe in Kodi met hoge bitrate films.
Lang lopen prutsen maar kreeg het niet weg, uiteindelijk de Pro versie gehaald en tot vandaag geen issues meer gehad.
Ik bedoel maar aan te geven dat Netflix via de ATV wel Atmos aangeeft maar via de shield dus DD+.nero355 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:25:
[...]
Dat kDD+ wordt dus inderdaad door alle Netflix/Amazon/Disney/enz. streamingdiensten gebruikt om het geluid te encoderen en daarin zit ook gewoon je Atmos audio stream!
Het geeft zelfs gezeik met te oude Versterkers die dat niet verwachten in de vorm van DD+ en dan hoor je alleen maar ruis!
[...]
Het hoeft niet aan het apparaat te liggen hé!
Soms zit er ook verschil in de app op een bepaald platform...
Maar uit je reactie maak ik op dat dat ook DD+ hoort te zijn?
Ik gebruik geen Kodi dus kan ik er ook geen "last" van hebben als iets niet goed afspeelt.nero355 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:56:
[...]
VLC is leuk, maar doet Kodi het ook bijvoorbeeld
Feit is dat met VLC het wel zonder problemen wordt gestreamd dus dan moet je eerder de problemen bij Kodi zoeken dan bij de Shield TV.
Ga vanavond het bestand ook nog ff via Emby streamen om te kijken of dat geen probleem daarmee oplevert.
Mijn reactie was dan ook bedoeld in de trant van : "Wat doen andere Clients voor zover je die gebruikt ?!"snah001 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:13:
Ik gebruik geen Kodi dus kan ik er ook geen "last" van hebben als iets niet goed afspeelt.
Feit is dat met VLC het wel zonder problemen wordt gestreamd dus dan moet je eerder de problemen bij Kodi zoeken dan bij de Shield TV.
Ga vanavond het bestand ook nog ff via Emby streamen om te kijken of dat geen probleem daarmee oplevert.
Voor zover ik weet hoort het inderdaad altijd DD+ te zijn bij al die streamingdienstenBrabso schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:16:
Ik bedoel maar aan te geven dat Netflix via de ATV wel Atmos aangeeft maar via de shield dus DD+.
Nou je dat zo zegt kan ik me ook iets heel vaag herinneren over het feit dat de Apple TV kastjes veel vaker zelf het geluid decoderen en dan als LPCM doorgeven en je dus iets van "Multi Ch Input" op je Versterker ziet i.p.v. DD+ of DTS of wat dan ook...
Het is echt een bende wat betreft al die verschillende mediaplayers dus je zou het effe na kunnen zoeken als je het echt 100% zeker wilt weten!
Dus de 120 Mbps file geprobeerd en die streamt ie gewoon zonder hapering alhoewel Emby aangeeft dat de maximale bitstream wordt overschreden.
Dus de limiet ligt aan de app die je gebruikt om te streamen en als Kodi die bitrate ook niet aankan dan kun je daar verder niks aan doen.
VLC speelt de 140 Mbps file met een bitrate van c.a. 123 Mbps af.
Maar met dit soort bitrates begeef je je op Blue Ray niveau en je kunt eigenlijk stellen dat Emby files met een bitrate van max 110 Mbps goed kan afspelen.
Ik heb filmbestanden van 50Gb groot op mijn Emby server staan en die spelen met een maximale bitrate van c.a. 25 Mbps af dus de wil kan er wel zijn om met een bitrate van 140 Mbps te kunnen afspelen maar dat komt dus bij mij in de praktijk nooit voor.
De Shield TV doet bij mij precies wat ie doen moet en kan nog meer maar is in mijn situatie niet nodig.
Ben benieuwd hoeveel users er zijn die het nodig vinden om bestanden met een bitrate van 140 Mbps af te kunnen spelen.
En het zou goed kunnen dat de Pro versie het nóg beter doet (wellicht door gebruik te maken van 64 bits applicaties) maar de vraag is hoe zéér dringend je dat nodig vindt.
Hoe je receiver Atmos aangeeft ligt er aan.Brabso schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:16:
[...]
Ik bedoel maar aan te geven dat Netflix via de ATV wel Atmos aangeeft maar via de shield dus DD+.
Atmos is een toevoeging, bij streaming diensten krijg je meestal DD+ / Atmos op de receiver te zien.
Bij 4K blu-rays rips via Kodi / Plex etc zal het vaak TrueHD / Atmos zijn wat er in beeld komt.
Als je in je receiver geen Atmos speakers ingesteld hebt staan, dan zal je receiver vaak ook geen Atmos tonen in het display, ook al is je bronmateriaal wel degelijk Atmos.
Ah ok, het verschil is dus puur de weergave op de receiver waarbij de een dus wel atmos weergeeft en de ander niet. Veroorzaakt puur doordat de ene een shield is en de ander een ATV met een andere versie van Netflix.RobbieT schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:31:
[...]
Hoe je receiver Atmos aangeeft ligt er aan.
Atmos is een toevoeging, bij streaming diensten krijg je meestal DD+ / Atmos op de receiver te zien.
Bij 4K blu-rays rips via Kodi / Plex etc zal het vaak TrueHD / Atmos zijn wat er in beeld komt.
Als je in je receiver geen Atmos speakers ingesteld hebt staan, dan zal je receiver vaak ook geen Atmos tonen in het display, ook al is je bronmateriaal wel degelijk Atmos.
Als ik de Shield meer dan 5 minuten op pauze zet (ongeachte welke app ik op dat moment gebruik) dan krijg ik wel beeld maar geen geluid, nieuwe HDMI kabel aangesloten, maar helaas geen effect.
Ook de HDMI poort schoon geblazen (alhoewel ik geen vuil kon bespeuren)
De enige oplossing is om de HDMI kabel uit de Shield te verwijderen, daarna weer terug plaatsen en jawel weer geluid.
Iemand enig idee wat de oorzaak is?
Je moet dan iets van een optie zoeken die hierop lijkt : https://kodi.wiki/view/Se...o#Keep_audio_device_alivesurfing john schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:13:
Ik heb een vreemd issue met de Shield TV Pro.
Als ik de Shield meer dan 5 minuten op pauze zet (ongeachte welke app ik op dat moment gebruik) dan krijg ik wel beeld maar geen geluid, nieuwe HDMI kabel aangesloten, maar helaas geen effect.
Ook de HDMI poort schoon geblazen (alhoewel ik geen vuil kon bespeuren)
De enige oplossing is om de HDMI kabel uit de Shield te verwijderen, daarna weer terug plaatsen en jawel weer geluid.
Ik weet effe niet meer of de Shield TV die heeft in Android TV zelf eerlijk gezegd...
Niet alleen dat : Beiden gaan ook anders met het geluid om dus daar kan het ook in zitten!Brabso schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:11:
Ah ok, het verschil is dus puur de weergave op de receiver waarbij de een dus wel atmos weergeeft en de ander niet.
Veroorzaakt puur doordat de ene een shield is en de ander een ATV met een andere versie van Netflix.
Shield pro is binnen, net ingesteld en alles draait perfect. Raar maar waar.Marsman83 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:08:
[...]
Kan ik zeker bevestigen, zoek maar eens op mijn nickname.
Ik had eerst ook 2x de niet Pro versie en op beiden haperingen af en toe in Kodi met hoge bitrate films.
Lang lopen prutsen maar kreeg het niet weg, uiteindelijk de Pro versie gehaald en tot vandaag geen issues meer gehad.
@Iekozz en @Marsman83 en anderen bedankt voor de tip.
Destijds was alleen de tube verkrijgbaar. Dus voor alle twijfelaars, koop een pro nu 175 euro.
[ Voor 13% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 16-12-2021 08:04 ]
Apple doet alles als LPCM naar de receiver sturen dacht ik, krijg je op de Yamaha receiver zoiets te zien als PCM / Atmos. (Heb de ATV van de Tacx set hier wel eens aan de receiver gehad)Brabso schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:11:
[...]
Ah ok, het verschil is dus puur de weergave op de receiver waarbij de een dus wel atmos weergeeft en de ander niet. Veroorzaakt puur doordat de ene een shield is en de ander een ATV met een andere versie van Netflix.
Waarschijnlijk gaat jouw receiver/TV(?) niet goed om met 'geen geluidsignaal' ontvangen, en krijgt de Shield TV die niet meer fatsoenlijk aan de gang.surfing john schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:13:
Ik heb een vreemd issue met de Shield TV Pro.
Als ik de Shield meer dan 5 minuten op pauze zet (ongeachte welke app ik op dat moment gebruik) dan krijg ik wel beeld maar geen geluid,
(...)
Mogelijke workaround:
Zet de functie 'Play comfort noise on HDMI' aan in de Android TV instellingen.
Ik zag het al voorbij komen enkele maanden geleden dus ik was heel blij er iets over te lezen afgelopen week. Mijn Shield heeft echter nog geen update gezien. Is er iets wat ik kan doen om de update te forceren oid? Of heeft iemand een idee hoe lang zo'n roll out duurt binnen een land? Ik had stiekem intussen wel een update verwacht namelijk.
Ik heb hetzelfde, uiteraard niet de reclame van apps die je niet gebruikt, maar ik wil wel een gecombineerd overzicht van de content.Elm0 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 00:20:
Wellicht een onpopulaire mening maar ik wil die Google TV update maar al te graag hebben! Ik wacht al tijden op die Google TV update - na een paar jaar de Android TV layout te hebben wil ik die van Google TV wel en wil liever niet aan de slag met Flauncher (oid).
Ik zag het al voorbij komen enkele maanden geleden dus ik was heel blij er iets over te lezen afgelopen week. Mijn Shield heeft echter nog geen update gezien. Is er iets wat ik kan doen om de update te forceren oid? Of heeft iemand een idee hoe lang zo'n roll out duurt binnen een land? Ik had stiekem intussen wel een update verwacht namelijk.
Ik wil een film zien, niet een app moeten kiezen, om er achter te komen dat die film daar niet op staat.
Het gaat er niet om welke mening populair is. Het gaat erom dat er geen keuze vanuit Google is om de oude layout te behouden.Elm0 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 00:20:
Wellicht een onpopulaire mening maar ik wil die Google TV update maar al te graag hebben!
Een (eventueel in een menu verborgen) keuze had niets afgedaan aan de 'gebruikerservaring' van de nieuwe interface.
[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 16-12-2021 09:26 ]
Het gaat mij erom dat Google reclame maakt voor diensten die ik niet afneem op het apparaat...The Zep Man schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:25:
[...]
Het gaat er niet om welke mening populair is. Het gaat erom dat er geen keuze vanuit Google is om de oude layout te behouden.
Ergo op vele publieke zenders waar je met replay van Ziggo kunt terugkijken kun je dan zelfs NIET door de reclames heenspoelen en MOET je er naar kijken.
O ja, je kunt dan ook de TV uitzetten of uit het raam gooien dan heb je er helemaal geen last meer van.
Van laptop tot pc, tablet, tot smartphone aan toe is dit (helaas) de gewoonste zaak van de wereld en daar moet je op gebruikerslevel er best wel de nodige handelingen mee uithalen om er daar geen last van te hebben en die kan je ook zelf uitvoeren op de Shield door bijvoorbeeld Wolf-Launcher te gebruiken.
Zelfs dat is irrelevant, als men een keuze zou hebben.FunFair schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:27:
Het gaat mij erom dat Google reclame maakt voor diensten die ik niet afneem op het apparaat...
Het probleem is niet de voorkeur van één groep of van een ander. Het probleem is dat Google de keuze maakt voor anderen.
[...]
Je moet dan iets van een optie zoeken die hierop lijkt : https://kodi.wiki/view/Se...o#Keep_audio_device_alive
Ik weet effe niet meer of de Shield TV die heeft in Android TV zelf eerlijk gezegd...
Deze instelling aangezet, heeft het probleem niet verholpen, Netflix op de Shield is de boosdoener, via Kodi verloopt alles soepel.
The Zep Man schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:40:
[...]
Waarschijnlijk gaat jouw receiver/TV(?) niet goed om met 'geen geluidsignaal' ontvangen, en krijgt de Shield TV die niet meer fatsoenlijk aan de gang.
Mogelijke workaround:
[ Voor 36% gewijzigd door surfing john op 16-12-2021 10:22 ]
En dat is dan ook de helft van de reden dat ik al 3 jaar geen lineaire tv meer heb.snah001 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:44:
Om het heel even cru te stellen: op de reguliere zenders op jouw tv krijg je ook reclame voorgeschoteld voor diensten en producten die je niet afneemt maar dat neemt ook iedereen voor lief ondanks dat de meesten het mega irritant vinden en je er geen toestemming voor hebt gegeven.
De andere helft is uiteraard dat het lineair is 😉
Dat is de enige reden dat ik vooralsnog bij Ziggo blijf omdat ik dan zelf kan opnemen en voornemen is daar zelfs een VU+ voor aan te schaffen maar dan moet ik zeker weten dat CI+ nog jarenlang blijft.
Anders wordt het toch de keuze om dag te zeggen tegen lineaire tv.
Deze instelling stond al goed.The Zep Man schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:40:
[...]
Waarschijnlijk gaat jouw receiver/TV(?) niet goed om met 'geen geluidsignaal' ontvangen, en krijgt de Shield TV die niet meer fatsoenlijk aan de gang.
Mogelijke workaround:
Mijn configuratie is Shield > Denon AVR 2600 > LG C9
Kodi levert geen problemen op, beeld en audio spelen vloeiend alles af, ook na pauzeren (ongeacht of dit enkele minuten zijn of langer dan een kwartier)
Netflix op Shield, pauzeren levert geen audio meer op. Ook wil het beeld nog eens stotteren.
Start ik direct Netflix op de LG C9 dan ervaar ik geen enkel probleem, moet hier wel bij zeggen, dat het geluid dan via de LG komt.
Mijn gebeden zijn gehoordElm0 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 00:20:
...
Mijn Shield heeft echter nog geen update gezien. Is er iets wat ik kan doen om de update te forceren oid? Of heeft iemand een idee hoe lang zo'n roll out duurt binnen een land? Ik had stiekem intussen wel een update verwacht namelijk.
Hebben andere streaming services dit ook? Staat Dolby Audio Processing wellicht aan op je Shield TV? Kodi negeert dat, maar streaming services niet.surfing john schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:57:
[...]
Deze instelling stond al goed.
Kodi levert geen problemen op, beeld en audio spelen vloeiend alles af, ook na pauzeren (ongeacht of dit enkele minuten zijn of langer dan een kwartier)
Netflix op Shield, pauzeren levert geen audio meer op. Ook wil het beeld nog eens stotteren.
Waarom denk je dat er steeds meer mensen "Internet Only" nemen sinds zo'n beetje elke ISP dat aanbiedt en je dan ook niet vastzit aan hun IPTV of VoIP systeemsnah001 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:44:
Om het heel even cru te stellen: op de reguliere zenders op jouw tv krijg je ook reclame voorgeschoteld voor diensten en producten die je niet afneemt maar dat neemt ook iedereen voor lief ondanks dat de meesten het mega irritant vinden en je er geen toestemming voor hebt gegeven.
Diensten zoals Netflix/Amazon/enz. hebben daar nog eens een flinke invloed op sinds ze bestaan : On Demand the EVERYTHING!!!
Dat schijnt ook weer per ISP anders te zijn en is soms zelfs omzeilbaar!Ergo op vele publieke zenders waar je met replay van Ziggo kunt terugkijken kun je dan zelfs NIET door de reclames heenspoelen en MOET je er naar kijken.
Je kan altijd nog die TV aan je (HT)PC aansluiten!O ja, je kunt dan ook de TV uitzetten of uit het raam gooien dan heb je er helemaal geen last meer van.
Pi-Hole & uBlock Origin The EVERYTHING!!!Van laptop tot pc, tablet, tot smartphone aan toe is dit (helaas) de gewoonste zaak van de wereld en daar moet je op gebruikerslevel er best wel de nodige handelingen mee uithalen om er daar geen last van te hebben en die kan je ook zelf uitvoeren op de Shield door bijvoorbeeld Wolf-Launcher te gebruiken.
Gezien de leugens die daarop worden verspreid kan je die ook wel wegstrepen!snah001 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:13:
Ik kijk ook bijna geen lineaire tv meer behalve af en toe het nieuws RTL4/NPO1
Volgens mij hebben ze daar een streamingdienst voor...en neem af en toe interessante docu's op (Humax 5200c) die ik wil bewaren (Discovery/National Geographic).
Moet je effe zelf doublechecken als zoiets je interessant lijkt
Ziggo heeft tegenwoordig niet één abonnement onder de € 50 geloof ik dus nog een reden om het op te zeggen!Dat is de enige reden dat ik vooralsnog bij Ziggo blijf omdat ik dan zelf kan opnemen en voornemen is daar zelfs een VU+ voor aan te schaffen maar dan moet ik zeker weten dat CI+ nog jarenlang blijft.
Anders wordt het toch de keuze om dag te zeggen tegen lineaire tv.
Dan zou je een (e)ARC setup kunnen overwegen, maar heel eerlijk gezegd ben ik daar zelf ook niet echt fan van...surfing john schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:57:
Start ik direct Netflix op de LG C9 dan ervaar ik geen enkel probleem, moet hier wel bij zeggen, dat het geluid dan via de LG komt.
Ziggo heeft een 'Internet Only' abonnement (waarvoor je nog steeds betaald voor alles dat FTA via DVB-C binnenkomt) van 42,50 EUR. Dat betreft 75/10 Mbps. Bij veel plekken met enkel DSL als alternatief kunnen al hogere snelheden gehaald worden met een concurrerend abonnement dat een stuk minder kost. Zelfs met NLZiet erbij zal je dan wel goedkoper uit zijn. Tegenover FttH is het natuurlijk een no-brainer.nero355 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:23:
Ziggo heeft tegenwoordig niet één abonnement onder de € 50 geloof ik dus nog een reden om het op te zeggen!
Wel is het fijn dat je, ongeacht de provider, tegenwoordig praktisch alles op een Shield TV kan zien. Hier is het apparaat de standaard geworden op elke TV. Het heeft wel wat om op elk scherm toegang te hebben tot dezelfde content, met een consistente bediening die ook overal gelijk is.
This title is for sale, please send me a PM
Ik heb een oudere versie geprobeerd, maar idem. Is dit een VLC player-ding of VLC vs SHIELD compatibility?
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Welk model precies
Je weet dat aangesloten USB apparaten ervoor kunnen zorgen dat de Shield warmer wordt doordat de USB poorten heel warm/heet worden ?!
Dit viel mij dus ook enorm op toen ik de Shield voor de eerste keer opende op mijn LG 65C1. Het gehele menu is gewoon Blurry, is daar echt niets aan te doen? Ook Plex enzo, ziet er allemaal blurry uit.Chanfan schreef op woensdag 7 april 2021 @ 18:06:
[...]
Bedankt. Ongelooflijk dat het na 2 jaar nog altijd niet is opgelost. Bij HD programmering zijn de ondetitels inderdaad blurry. Maar bij 4K series in films zijn de ondertitels gewoon normaal. Valt wel op dat dit wel enkel bij Netflix is.

Eenmaal een film ofzo aan het afspelen is het veel beter.
Oh sorry, ik heb de nvidia shield TV PRO nieuw gekocht in mei dit jaar, dus de laatste nieuwe (de 2019 versie moet dat dan dus zijn).nero355 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:20:
@Deathchant
Welk model precies
Je weet dat aangesloten USB apparaten ervoor kunnen zorgen dat de Shield warmer wordt doordat de USB poorten heel warm/heet worden ?!
Ik wist niet dat de USB poorten zo warm werden zoals jij zegt, maar zou dat iets te maken kunnen hebben met het haperen? Lijkt me toch niet, dan zou je geen enkele externe schijf/stick fatsoenlijk kunnen gebruiken om media af te spelen.
Wanneer ik Kodi installeer is er niks aan de hand, maar ik zoek eigenlijk meer naar een iets meer lightweight app/programma om media via usbstick af te spelen, vandaar dat ik VLC player had gekozen. Overigens is mijn USB stick een sandisk extreme pro (genoeg snelheid dus).
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik herken dat probleem niet eerlijk gezegd...Asskicker schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:14:
Dit viel mij dus ook enorm op toen ik de Shield voor de eerste keer opende op mijn LG 65C1. Het gehele menu is gewoon Blurry, is daar echt niets aan te doen? Ook Plex enzo, ziet er allemaal blurry uit.
Wat is er precies blurry bij jou
Bedoel je met "blurry", minder scherp dan de menu's van je TV, dan kan dat kloppen, voor zover ik weet rendert de Shield menu's in 1080p, en dat ziet er iets minder scherp uit dan 4K op een groot scherm.Asskicker schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:14:
[...]
Dit viel mij dus ook enorm op toen ik de Shield voor de eerste keer opende op mijn LG 65C1. Het gehele menu is gewoon Blurry, is daar echt niets aan te doen? Ook Plex enzo, ziet er allemaal blurry uit.
Dan heeft je TV een slechte upscaler IMHORobbieT schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:57:
Bedoel je met "blurry", minder scherp dan de menu's van je TV, dan kan dat kloppen, voor zover ik weet rendert de Shield menu's in 1080p, en dat ziet er iets minder scherp uit dan 4K op een groot scherm.
Buiten dat boeien de menu's mij niet echt. Zolang ze maar het minimale hebben om mij zonder afleiding naar mijn content te brengen, dan ben ik al blij. Van de tijd dat ik naar een Shield TV kijk, zal minder dan 0,1% besteed worden in een menu.
Die andere +99,9% is een stuk belangrijker.
[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 17-12-2021 20:47 ]
Als het menu's zijn denk ik zelf, lekker boeiend.
Al kan ik me met een LG C1 niet echt voorstellen dat er echt iets aan de hand is.
Resolutie verkeerd ingesteld in de Nvidia Shield misschien?
Ik heb een Shield TV getest op een LG CX (nagenoeg hetzelfde) van 65 inch. Het is zichtbaar dat de menu's niet zo scherp zijn doordat deze inderdaad gerenderd worden op 1080p. De launcher zal 4k worden in Android TV 12, geloof ik. Dat neemt al een deel van het 'probleem' weg.RobbieT schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:56:
We hebben nog niet gehoord WAT er onscherp "blurry" is.
Als het menu's zijn denk ik zelf, lekker boeiend.
Al kan ik me met een LG C1 niet echt voorstellen dat er echt iets aan de hand is.
Ik had de oude launcher wel eens op 4k rendering geforceerd. Ja, dat is scherper. Nee, het was mij de moeite niet waard.
Ik heb alleen Netflix, maar gisteravond uitgebreid getest en inderdaad geen problemen meer!The Zep Man schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:14:
[...]
Hebben andere streaming services dit ook? Staat Dolby Audio Processing wellicht aan op je Shield TV? Kodi negeert dat, maar streaming services niet.
Bedankt voor je oplossing
Stond Dolby Audio Processing aan of uit voordat je het omschakelde? Als ik dat weet, kan ik het aan de TS toevoegen.surfing john schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:40:
Ik heb alleen Netflix, maar gisteravond uitgebreid getest en inderdaad geen problemen meer!
Bedankt voor je oplossing
Sowieso blij voor je dat het nu werkt!
[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 18-12-2021 09:54 ]
Stond aan, uitschakelen heeft het probleem verholpen!The Zep Man schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:53:
[...]
Stond Dolby Audio Processing aan of uit voordat je het omschakelde? Als ik dat weet, kan ik het aan de TS toevoegen.
Sowieso blij voor je dat het nu werkt!
Ander vraagje, gerelateerd aan de Shield icm een LG CX: komt er ook echt DTS audio uit de HDMI arc poort van de LG (naar een DTS compliant audiosysteem uiteraard) als je via de Shield een film met DTS (HD) afspeelt? De Shield support dat, maar ik weet dat Samsung niets met dat DTS signaal kan (ook niet als passthrough!) en LG 1 vd weinige zou zijn die dat wel (via passthrough) door zou kunnen geven.The Zep Man schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 08:15:
[...]
Ik heb een Shield TV getest op een LG CX (nagenoeg hetzelfde) van 65 inch. Het is zichtbaar dat de menu's niet zo scherp zijn doordat deze inderdaad gerenderd worden op 1080p. De launcher zal 4k worden in Android TV 12, geloof ik. Dat neemt al een deel van het 'probleem' weg.
Ik had de oude launcher wel eens op 4k rendering geforceerd. Ja, dat is scherper. Nee, het was mij de moeite niet waard.
Iemand enig idee?
[Media Player (Device)] -- HDMI --> [SoundBar/Receiver] -- HDMI(eARC ) --> [TV]
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Tot en met de LG C9 zal dat werken via (e)ARC. Vanaf de LG CX werkt dat niet meer. Vanaf die generatie hebben nieuwe televisies van LG geen licentie voor DTS. Een DTS licentie is nodig om meer te doen met DTS dan enkel downmix naar PCM stereo. Ja, dus een licentie is ook nodig voor passthrough, hoe krom dat ook is.HAWK Wizard schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:30:
Ander vraagje, gerelateerd aan de Shield icm een LG CX: komt er ook echt DTS audio uit de HDMI arc poort van de LG (naar en DTS compliant audiosysteem uiteraard) als je via de Shield een film met DTS (HD) afspeelt?
Dat ligt eraan welk model televisie het is. Volgens mij hebben nieuwere Samsung televisies ook geen DTS licentie meer.De Shield support dat, maar ik weet dat Samsung niets met dat DTS signaal kan (ook niet als passthrough!) en LG 1 vd weinige zou zijn die dat wel (via passthrough) door zou kunnen geven.
Niet alle soundbars hebben twee HDMI aansluitingen. Verder moet de soundbar/receiver ook de gewenste HDMI+HDCP standaarden ondersteunen om het beeld door te kunnen zetten zonder kwaliteitsverlies.TRaSH schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:40:
Als je hem juist aansluit zou je hem als volgt moeten aansluiten en daarmee verwijder je alle problemen met wat wel of niet door de TV passthrough.
[Media Player (Device)] -- HDMI --> [SoundBar/Receiver] -- HDMI(eARC ) --> [TV]
[ Voor 30% gewijzigd door The Zep Man op 18-12-2021 10:51 ]
De setup is ook gebaseerd op apparaten die wel meerdere HDMI in hebben zoals receivers en de betere soundbars die ook werkelijk surround kunnen brengen (met rear speakers niet van die tv speakers upgrade soundbars met alleen voor 1 speaker).The Zep Man schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:45:
[...]
Niet alle soundbars hebben een twee HDMI aansluitingen. Verder moet de soundbar/receiver ook de gewenste HDMI+HDCP standaarden ondersteunen.
En op dat moment is dat de juiste aansluiting.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Dank, heb nog een oudere Surround receiver, die erg goed is qua ondersteuning audio formaten, maar nog GEEN 4K is (alleen 4K upscaling), dus idd moet de Shield aan de LG en de Receiver dan via HDMI ARC om goed geluid te krijgen (via "echte" 5.1 speaker setup, dus geen bar of zo). Als ik het andersom zou doen (Shield via de Receiver, dan naar de LG, dan ben ik de 4K kwijt (er zit wel 4K upscaling in, maar dat is dan zonde).The Zep Man schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:45:
[...]
Tot en met de LG C9 zal dat werken via (e)ARC. Vanaf de LG CX werkt dat niet meer. Vanaf die generatie hebben nieuwe televisies van LG geen licentie voor DTS. Een DTS licentie is nodig om meer te doen met DTS dan enkel downmix naar PCM stereo. Ja, dus een licentie is ook nodig voor passthrough, hoe krom dat ook is.
[...]
Dat ligt eraan welk model televisie het is. Volgens mij hebben nieuwere Samsung televisies ook geen DTS licentie meer.
[...]
Niet alle soundbars hebben twee HDMI aansluitingen. Verder moet de soundbar/receiver ook de gewenste HDMI+HDCP standaarden ondersteunen om het beeld door te kunnen zetten zonder kwaliteitsverlies.
Verder natuurlijk de "gewone" 5.1 audio van de ingebouwde Netflix, Prime, etc apps ook vanuit LG naar de receiver (maar dat zou dan ook via de Shield kunnen, en dan dus WebOS van de LG volledig negeren verder?).
Was me idd opgevallen dat de 2021 LG modellen geen DTS meer supporten (ook niet passthrough) maar dit is nog model waar wel DTS logo's op zitten
Als je niet aan een nieuwe receiver en niet aan een andere TV wilt, en je wilt per se DTS, dan kan je bijvoorbeeld iets als een HD Fury Integral 2 overwegen. Daarmee kan je vanaf de Shield TV het video signaal splitsen voor je receiver en je TV, waarbij je receiver DTS (en alle andere) geluidsformaten kan ontvangen en je TV de nieuwere videoformaten.HAWK Wizard schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:16:
Dank, heb nog een oudere Surround receiver, die erg goed is qua ondersteuning audio formaten, maar nog GEEN 4K is (alleen 4K upscaling), dus idd moet de Shield aan de LG en de Receiver dan via HDMI ARC om goed geluid te krijgen (via "echte" 5.1 speaker setup, dus geen bar of zo). Als ik het andersom zou doen (Shield via de Receiver, dan naar de LG, dan ben ik de 4K kwijt (er zit wel 4K upscaling in, maar dat is dan zonde).
Gezien de prijs van zoiets zou ik dit enkel overwegen als je oudere receiver qua geluid het echt waard is.
[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 18-12-2021 11:25 ]
nero355 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:31:
[...]
Ik herken dat probleem niet eerlijk gezegd...
Wat is er precies blurry bij jou
Dat klopt, de menu's zijn een stuk minder scherp dan alle native apps op mijn TV (LG C1). In de menu's van Plex (Shield) is dat ook. Ik had dan toch beter verwacht van een toestel van €200.RobbieT schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:57:
[...]
Bedoel je met "blurry", minder scherp dan de menu's van je TV, dan kan dat kloppen, voor zover ik weet rendert de Shield menu's in 1080p, en dat ziet er iets minder scherp uit dan 4K op een groot scherm.
De Chromecast With Google TV doet dat wel goed.
Dit topic is gesloten.
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
- Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
- Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
- Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.