HAWK Wizard schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:05:
Heb nu alleen geen Atmos en DTS:X support, maar ik heb gemerkt dat als ik dat via HDMI toch de receiver instuur, de receiver op het desbetreffende HD formaat omschakelt. Voor mijn setup prima verder.
Die "splitter" is idd wel erg duur, en als die <Shield> =HDMI=> <LG> =HDMI-ARC=> <Receiver> route goed werkt, is dat voor mij voldoende.
Of zitten daar dan nog andere nadelen aan?
Nou, heb de Shield Pro aangeschaft en moet zeggen: wat en verademing! Alles werkt zoals het moet, je hebt enorm vel config mogelijkheden, qua video en audio, en ook die "gemanagede" afstandsbediening is cool (met verlichting EN Find me mogelijkheid

).
Ziet er allemaal heel doordacht uit, ook de HDMI implementatie is top (goede auto detect van allerlei type schermen die je er aan kan hangen, zeer uitgebreide CEC implementatie, etc, etc.).
Gelijk natuurlijk die ARC mogelijkheid gechecked als de Shield op de TV is aangesloten (en de TV dus via HDMI ARC op de receiver). Dat werkt allemaal prima. Het is nog wel even configgen, maar dan krijg je inderdaad netjes de DD/DD+/DD-HD/DTS/DTS-HD formats via de HDMI ARC van je TV naar je receiver toe gestuurd. Van Dolby TrueHD en Atmos maakt hij Dolby Digital Plus, prima wat mij betreft.
Heb zowel Prime, Netflix, Plex als KODI gechecked, en alle (door die apps) gesupporte formaten komen goed door!
BTW, heb ook nog recente Philips TV met Android TV, en dat is 1 van de weinige TVs die ik ben tegengekomen die ook al die audio en video formaten gewoon native (zonder Shield dus) support (inclusief Atmos, DTS:X, HDR10, Dolby Vision, etc). Met de built in B&W soundbar (o jee......) en B&W subwoofer is dit voor de woonkamer helemaal prima!
[
Voor 10% gewijzigd door
HAWK Wizard op 20-12-2021 10:23
]