Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:06
Het is aan te passen:
https://medium.com/@naren...eld-tv-4k-ui-2930f6a254b8

of:
https://www.reddit.com/r/...019_4k_interface_gui_see/

Of even wachten op Android TV12, dan is het ook opgelost en is de UI in 4K:
https://www.androidplanet...ndroid-tv-12-beschikbaar/

[ Voor 65% gewijzigd door RobbieT op 18-12-2021 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:21:
Als je niet aan een nieuwe receiver en niet aan een andere TV wilt, en je wilt per se DTS, dan kan je bijvoorbeeld iets als een HD Fury Integral 2 overwegen. Daarmee kan je vanaf de Shield TV het video signaal splitsen voor je receiver en je TV, waarbij je receiver DTS (en alle andere) geluidsformaten kan ontvangen en je TV de nieuwere videoformaten.

Gezien de prijs van zoiets zou ik dit enkel overwegen als je oudere receiver qua geluid het echt waard is.
Vergeet niet erbij te vermelden dat een S/P-DIF kabel niet genoeg bandbreedte heeft voor :
- Meer dan 5.1 Surround.
- De nieuwerwetse HD formaten van zowel Dolby als DTS of laat staan Atmos en zo...

/EDIT :
The Zep Man schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 16:54:
Ik snap niet waarom je begint over S/PDIF. :? Alles wat besproken wordt betreft HDMI, omdat @HAWK Wizard een oudere HDMI receiver heeft. S/PDIF is dan sowieso een downgrade (geen 'HD' audioformaten en LPCM ondersteuning), en kwam al niet ter sprake.

Een dergelijke HD Fury oplossing zou dan op zich wel werken. De versterker krijgt dan via HDMI een video+audio stream waarbij de video 1080p downscaled is. De TV ontvangt via HDMI het videosignaal onbewerkt*.

* Ik weet niet of dat ding lekker werkt met exotischere zaken als 4k@120 hz, dynamische frame rate standaarden, etc. Alles wat de Shield TV doet qua HDMI lijkt ondersteund te worden.
HDMI kastje != HDMI Audio Extractor dingetje...

My bad! :$ O-) :+

Verder is dit gedoe :
The Zep Man schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:45:
Tot en met de LG C9 zal dat werken via (e)ARC. Vanaf de LG CX werkt dat niet meer. Vanaf die generatie hebben nieuwe televisies van LG geen licentie voor DTS. Een DTS licentie is nodig om meer te doen met DTS dan enkel downmix naar PCM stereo. Ja, dus een licentie is ook nodig voor passthrough, hoe krom dat ook is.

[...]
Dat ligt eraan welk model televisie het is. Volgens mij hebben nieuwere Samsung televisies ook geen DTS licentie meer.
Altijd al een P.I.T.A. geweest in het verleden toen sommige mensen de S/P-DIF output van hun TV wilden gebruiken om geluid naar hun HDMI-loze Versterker te brengen : Meer dan PCM Stereo of Dolby Digital 2.0 kreeg je daar niet uit, want DRM politiek geneuzel! :F

Daarom ben ik het ook helemaal hiermee eens :
TRaSH schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:40:
Als je hem juist aansluit zou je hem als volgt moeten aansluiten en daarmee verwijder je alle problemen met wat wel of niet door de TV passthrough.

[Media Player (Device)] -- HDMI --> [SoundBar/Receiver] -- HDMI(eARC ) --> [TV]
d:)b

En :
Niet alle soundbars hebben twee HDMI aansluitingen. Verder moet de soundbar/receiver ook de gewenste HDMI+HDCP standaarden ondersteunen om het beeld door te kunnen zetten zonder kwaliteitsverlies.
Soundbars moeten gewoon DOOD!!! })

Tenzij we het over de LG OLED TV Wallpaper serie hebben O-)
Hoewel ik in dat geval ook wel een simpelere versie die bedoeld is voor Versterker eigenaren zou willen zien! :+

[ Voor 14% gewijzigd door nero355 op 19-12-2021 17:47 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!
nero355 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:09:
[...]

Vergeet niet erbij te vermelden dat een S/P-DIF kabel niet genoeg bandbreedte heeft voor :
Ik snap niet waarom je begint over S/PDIF. :? Alles wat besproken wordt betreft HDMI, omdat @HAWK Wizard een oudere HDMI receiver heeft. S/PDIF is dan sowieso een downgrade (geen 'HD' audioformaten en LPCM ondersteuning), en kwam al niet ter sprake.

Een dergelijke HD Fury oplossing zou dan op zich wel werken. De versterker krijgt dan via HDMI een video+audio stream waarbij de video 1080p downscaled is. De TV ontvangt via HDMI het videosignaal onbewerkt*.

* Ik weet niet of dat ding lekker werkt met exotischere zaken als 4k@120 hz, dynamische frame rate standaarden, etc. Alles wat de Shield TV doet qua HDMI lijkt ondersteund te worden.

[ Voor 53% gewijzigd door The Zep Man op 18-12-2021 17:00 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
[...]
Ik snap niet waarom je begint over S/PDIF. :? Alles wat besproken wordt betreft HDMI, omdat @HAWK Wizard een oudere HDMI receiver heeft.

S/PDIF is dan sowieso een downgrade, en kwam al niet ter sprake.
Gebruik idd HDMI, en krijg zo naast de "normale" DD/AC3 en DTS formaten, ook DD+, TrueHD DTS-HD, etc prima door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HAWK Wizard schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:00:
Gebruik idd HDMI, en krijg zo naast de "normale" DD/AC3 en DTS formaten, ook DD+, TrueHD DTS-HD, etc prima door.
Kijk daarom eens naar zo'n Integral 2, als je niet je receiver of TV wil vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Heb nu alleen geen Atmos en DTS:X support, maar ik heb gemerkt dat als ik dat via HDMI toch de receiver instuur, de receiver op het desbetreffende HD formaat omschakelt. Voor mijn setup prima verder.

Die "splitter" is idd wel erg duur, en als die <Shield> =HDMI=> <LG> =HDMI-ARC=> <Receiver> route goed werkt, is dat voor mij voldoende.

Of zitten daar dan nog andere nadelen aan?

[ Voor 6% gewijzigd door HAWK Wizard op 18-12-2021 17:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Asskicker schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:26:
De Chromecast With Google TV doet dat wel goed.
Google loopt voorop op de zaken. Android TV 12 krijgt het ook, en de Shield TV krijgt vanzelf Android TV 12.

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 18-12-2021 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Dan zal het wachten zijn op die update voor de Shield. :) Is daar al nieuws over?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
Asskicker schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:01:
Dan zal het wachten zijn op die update voor de Shield. :) Is daar al nieuws over?
De eerste update die eraan schijnt te komen is 9.0.0 en die is Android TV11 gebaseerd.

De bèta daarvan is hier en daar te downloaden, dus dan zal de officiële release wel volgen binnenkort.

https://www.xda-developer...-11-ota-rollout-imminent/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 22:35
RobbieT schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:06:
[...]

De eerste update die eraan schijnt te komen is 9.0.0 en die is Android TV11 gebaseerd.

De bèta daarvan is hier en daar te downloaden, dus dan zal de officiële release wel volgen binnenkort.

En dat betekent vermoedelijk ook dat de simpele workaround om die update te verwijderen van die android home app, niet meer gaat werken... Dan toch met andere launchers aan de gang, of is die firmware tegen te houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
jaro431 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:39:
[...]

En dat betekent vermoedelijk ook dat de simpele workaround om die update te verwijderen van die android home app, niet meer gaat werken... Dan toch met andere launchers aan de gang, of is die firmware tegen te houden?
Je kan de update tegenhouden, alleen of je daar op de lange duur gelukkig van wordt?
Best kans dat dan allerlei apps op de lange duur niet meer werken omdat je op een te oude versie draait.

Ik hoop zelf dat iemand de Google launcher ontdoet van reclame en terug in de Play store zet onder een andere naam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 21:56
Een paar postings terug hadden we het over de maximale bitrate die de Shield TV en de Pro ondersteunen.
Wel na wat zoeken ben ik erachter dat in Emby je de maximale bitrate op de TV versie op 110 Mbps kan zetten en op de Pro 200 Mbps.
Ik ben nog niks tegen gekomen wat een bitrate van groter dan 50 Mbps nodig heeft maar goed om te weten dat er dus wel verschil in dat opzicht tussen de TV versie en de Pro zit.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

snah001 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:37:
Ik ben nog niks tegen gekomen wat een bitrate van groter dan 50 Mbps nodig heeft
Dat is interessant want een gekocht 4K UHD disc is maximaal al 100Mbps. En als je die dan "doorverkoopt" aan het illegale circuit, dan kom je zoiets tegen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Zack Snyder's Justice League 2021 EUR 2160p UHD Blu-ray HEVC TrueHD 7 1-CYBER

MPEG-H HEVC Video       51398 kbps
Dolby TrueHD/Atmos Audio        English         3605 kbps

Original
Name:                   00450.MPLS
Length:                 2:21:58.509 (h:m:s.ms)
Size:                   79,508,133,888 bytes
Total Bitrate:          74.67 Mbps

En ja, hele volksstammen gebruiken geen illegale content maar als jij dus op een legale manier jouw gekochte disc kan streamen naar jouw mediaplayer, gaat er dus bijna 75Mbps over het lijntje.

Eventueel, als je wil testen: tot 400Mbps op https://jell.yfish.us/

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
MAX3400 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:38:
[...]

En ja, hele volksstammen gebruiken geen illegale content maar als jij dus op een legale manier jouw gekochte disc kan streamen naar jouw mediaplayer, gaat er dus bijna 75Mbps over het lijntje.
Als je bij een 4K blu-ray de info op het scherm tovert dan zie je dat soort waardes inderdaad voorbij komen.

Weet je meteen waarom een 4k blu-ray nog steeds zoveel beter er uitziet en klinkt als iedere streaming dienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:10
MAX3400 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:38:
[...]

Dat is interessant want een gekocht 4K UHD disc is maximaal al 100Mbps. En als je die dan "doorverkoopt" aan het illegale circuit, dan kom je zoiets tegen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Zack Snyder's Justice League 2021 EUR 2160p UHD Blu-ray HEVC TrueHD 7 1-CYBER

MPEG-H HEVC Video       51398 kbps
Dolby TrueHD/Atmos Audio        English         3605 kbps

Original
Name:                   00450.MPLS
Length:                 2:21:58.509 (h:m:s.ms)
Size:                   79,508,133,888 bytes
Total Bitrate:          74.67 Mbps

Eventueel, als je wil testen: tot 400Mbps op https://jell.yfish.us/
Haha deze heb ik gekeken. Echt een wereld van verschil tussen remux en Netflix qua kwaliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobbieT schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:42:
Ik hoop zelf dat iemand de Google launcher ontdoet van reclame en terug in de Play store zet onder een andere naam.
Gaat niet gebeuren. Ten eerste betreft het Google's gesloten code. Ten tweede krijgt een third-party launcher nooit toegang tot de benodigde EPG permissie voor de kanalenfunctie. Google houdt dat met opzet gesloten.

En ja, je kan je apparaat rooten. Daarmee verlies je wel Widevine L1 certificering, waar je niet blij van gaat worden. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
RobbieT schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:06:
[...]

Er is al een officiële Nvidia pagina voor:

https://support-shield.nv...oid-tv-release-notes/9.0/

Wat nieuwe / updated apps, paar nieuwe ondersteunde games en onder andere:
  • Includes Android security patch level September 2021
  • Adds support for aptX compatible Bluetooth headsets
  • Adds option to automatically disconnect Bluetooth devices on sleep
  • Adds option to match content audio resolution (high resolution audio)
  • Adds new Gboard keyboard option
  • Adds new Energy saver setting for additional power customization
  • Adds Stadia button support to XBOX, Playstation, and SHIELD controllers
  • Additional bug fixes
Voor mij zit er niet echt veel tussen wat de moeite waard is, mijn Shield doet nu precies wat die moet doen dus ik wacht denk ik nog wel even met upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:10
Davith78 schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:08:
[...]

• Additional bug fixes
Voor mij zit er niet echt veel tussen wat de moeite waard is, mijn Shield doet nu precies wat die moet doen dus ik wacht denk ik nog wel even upgraden.
Geen Nintendo switch pro support?? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:09
Heeft er hier iemand hier al de moed gehad om de recovery-image van 9.0.0 te flashen? Misschien leuk om al eens wat ervaringen te delen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobbieT
wouter5 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:30:
Heeft er hier iemand hier al de moed gehad om de recovery-image van 9.0.0 te flashen? Misschien leuk om al eens wat ervaringen te delen?
Ik ben onderscheid gaan maken tussen spullen om te gebruiken en spullen voor de hobby.
Dat was toen ik afscheid heb genomen van m'n HTPC en gewoon iets wilde hebben wat werkt.

M'n eigen regels schrijven voor dat je aan spullen om te gebruiken niet klooit, daar zijn hobby-spullen voor.

Ik kijk er niet raar van op als een groot deel van de gebruikers net als ik een Shield hebben omdat het ding gewoon werkt, en daarom er liever niet meer klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:22
Ik heb momenteel last, dat de Android TV app. niet meer koppeld. Hij ziet de Shield niet meer. De Shield TV app. vindt hem wel.
Ik gebruik de Android TV app voornamelijk om tekst van mijn mobiel naar de Shield te zenden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Brabso schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:16:
[...]

Ik bedoel maar aan te geven dat Netflix via de ATV wel Atmos aangeeft maar via de shield dus DD+.
Maar uit je reactie maak ik op dat dat ook DD+ hoort te zijn?
Mijn shield pro geeft wel degelijk atmos aan in Netflix.
En mijn versterker geeft ook atmos aan(Onkyo)

[ Voor 6% gewijzigd door Arjantje72 op 19-12-2021 20:34 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
John J. schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:57:
Ik heb momenteel last, dat de Android TV app. niet meer koppeld. Hij ziet de Shield niet meer. De Shield TV app. vindt hem wel.
Ik gebruik de Android TV app voornamelijk om tekst van mijn mobiel naar de Shield te zenden!
Je zou kunnen proberen of deze werkt: https://play.google.com/s...com.google.android.videos. Die wordt sinds kort in Nederland ondersteund en heeft ook een afstandsbediening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:52
Arjantje72 schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:02:
[...]

Mijn shield pro geeft wel degelijk atmos aan in Netflix.
Ik heb me er inmiddels bij neergelegd hoor 😅. Maar wellicht licht het dan in de instelling in de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:40
Brabso schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:43:
[...]

Ik heb me er inmiddels bij neergelegd hoor 😅. Maar wellicht licht het dan in de instelling in de receiver.
Ik las dat je een Denon versterker hebt? Ik heb op mijn Denon afstandsbediening 4 gekleurde knoppen, als ik op de groene (movie) knop druk, staat hier ook Dolby Atmos tussen. 1e keer zelf geselecteerd, maar nu gaat het automatisch.

Misschien heb je hier iets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
- Adds support for aptX compatible Bluetooth headsets

Voor mij zit er niet echt veel tussen wat de moeite waard is
Support voor aptX is toch wel handig als je wat meer kwaliteit voor je muziek wilt via Bluetooth ;)
Glassertje schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:52:
Ik las dat je een Denon versterker hebt? Ik heb op mijn Denon afstandsbediening 4 gekleurde knoppen, als ik op de groene (movie) knop druk, staat hier ook Dolby Atmos tussen. 1e keer zelf geselecteerd, maar nu gaat het automatisch.
Wat betreft die "Teletekst knoppen" kan je beter de boel op Direct/Direct Pure laten staan als je echt 1:1 alles wilt horen en alle vereiste speakers hebt staan voor een bepaalde stream waar je naar zit te kijken/luisteren :)
De gele knop doet dit geloof ik...

En anders heb je ook een Auto stand die alles automatisch voor je regelt i.c.m. de speakers die je hebt staan, maar dan kan er dus wel wat processing door je Versterker worden gedaan met als gevolg mogelijke vertragingen/ongewenste effecten! :)
De rode knop doet dit geloof ik...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
nero355 schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:59:
[...]

Support voor aptX is toch wel handig als je wat meer kwaliteit voor je muziek wilt via Bluetooth ;)
Dat valt zeker niet te ontkennen, maar ik gebruik zelf enkel bedrade koptelefoons ;) Ik kan me wel voorstellen dat aptX een legitieme reden is om Shield Experience 9.0.0 te installeren.

Ik heb zoiets van if it ain't broke, don't fix it. Op dit moment heb ik de Shield zo ingesteld dat hij perfect aan mijn wensen voldoet, straks werkt er ineens iets niet meer en dan kun je niet meer terug. Mocht er onverhoops toch een enorm handige feature inzitten (zoals bijvoorbeeld een system-wide framerate match in Android 12) of een andere verbetering dan kan ik altijd nog upgraden maar voorlopig wacht ik nog wel even.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

[...]

• Additional bug fixes
Voor mij zit er niet echt veel tussen wat de moeite waard is, mijn Shield doet nu precies wat die moet doen dus ik wacht denk ik nog wel even met upgraden.
Hopelijk kunnen we in de nieuwe versie de reclame simpel uitzetten. Daar kan ik nog niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03
nero355 schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:59:
[...]
Wat betreft die "Teletekst knoppen" kan je beter de boel op Direct/Direct Pure laten staan als je echt 1:1 alles wilt horen en alle vereiste speakers hebt staan voor een bepaalde stream waar je naar zit te kijken/luisteren :)
En dan bij dingen als YouTube luisteren in stereo, no thanks.

Gewoon lekker upsamplen naar 9.1. Veel beter. Ymmv.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bisamrat schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:35:
Hopelijk kunnen we in de nieuwe versie de reclame simpel uitzetten. Daar kan ik nog niks over vinden.
Dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren. De reclame komt vanuit Google, niet vanuit Nvidia. Nvidia maakt geen aanpassingen aan Google's ecosysteem.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 19-12-2021 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

The Zep Man schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:09:
[...]
Dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren. De reclame komt vanuit Google, niet vanuit Nvidia. Nvidia maakt geen aanpassingen aan Google's ecosysteem.
Dan update ik mijn nvidia shield niet, nu kan je nog makkelijk terug door een oude versie van Android Home TV te installeren. Maar straks zal deze versie in gebakken zitten in de firmware / software update van Nvidia. Maar goed laten we even afwachten tot de nieuwe versie er daadwerkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
John J. schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:57:
Zoals @TexMex aangaf:
https://play.google.com/s...com.google.android.videos

Maar je kunt ook via google home app. Als je daar op Shield klikt, zie je groot rond cirkel om geluid te regelen en links onderaan de scherm zie je staan; Afstandsbediening openen.

Beide werken goed. Met app van shield en android tv app ook altijd problemen gehad met typen

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
[...]
Welke reclame hebben we het eigenlijk over? Heb de Shield Pro ondertussen binnen en hij begon gelijk aan de update, heb nu nog steeds Android 9, maar dan met bovenin iets ander menu, met slechts 3 kijktips (je kunt zelf de streaming services kiezen die je hebt, die komen hier dan). Het is zeer minimaal en eigenlijk hetzelfde wat je ziet als je Netflix of Prime zelf opstart: dan krijg je ook die kijktips te zien.

Zie verder gen agressieve reclame banners of zo, maar mogelijk "mis" ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
HAWK Wizard schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:05:
Heb nu alleen geen Atmos en DTS:X support, maar ik heb gemerkt dat als ik dat via HDMI toch de receiver instuur, de receiver op het desbetreffende HD formaat omschakelt. Voor mijn setup prima verder.

Die "splitter" is idd wel erg duur, en als die <Shield> =HDMI=> <LG> =HDMI-ARC=> <Receiver> route goed werkt, is dat voor mij voldoende.

Of zitten daar dan nog andere nadelen aan?
Nou, heb de Shield Pro aangeschaft en moet zeggen: wat en verademing! Alles werkt zoals het moet, je hebt enorm vel config mogelijkheden, qua video en audio, en ook die "gemanagede" afstandsbediening is cool (met verlichting EN Find me mogelijkheid :)).

Ziet er allemaal heel doordacht uit, ook de HDMI implementatie is top (goede auto detect van allerlei type schermen die je er aan kan hangen, zeer uitgebreide CEC implementatie, etc, etc.).

Gelijk natuurlijk die ARC mogelijkheid gechecked als de Shield op de TV is aangesloten (en de TV dus via HDMI ARC op de receiver). Dat werkt allemaal prima. Het is nog wel even configgen, maar dan krijg je inderdaad netjes de DD/DD+/DD-HD/DTS/DTS-HD formats via de HDMI ARC van je TV naar je receiver toe gestuurd. Van Dolby TrueHD en Atmos maakt hij Dolby Digital Plus, prima wat mij betreft.

Heb zowel Prime, Netflix, Plex als KODI gechecked, en alle (door die apps) gesupporte formaten komen goed door!

BTW, heb ook nog recente Philips TV met Android TV, en dat is 1 van de weinige TVs die ik ben tegengekomen die ook al die audio en video formaten gewoon native (zonder Shield dus) support (inclusief Atmos, DTS:X, HDR10, Dolby Vision, etc). Met de built in B&W soundbar (o jee......) en B&W subwoofer is dit voor de woonkamer helemaal prima!

[ Voor 10% gewijzigd door HAWK Wizard op 20-12-2021 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 17:10
HAWK Wizard schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:56:
[...]
Gelijk natuurlijk die ARC mogelijkheid gechecked als de Shield op de TV is aangesloten (en de TV dus via HDMI ARC op de receiver). Dat werkt allemaal prima. Het is nog wel even configgen, maar dan krijg je inderdaad netjes de DD/DD+/DD-HD/DTS/DTS-HD formats via de HDMI ARC van je TV naar je receiver toe gestuurd. Van Dolby Atmos maakt hij Dolby Plus, prima wat mij betreft.
Even voor de duidelijkheid. ARC heeft alleen support voor PCM (2 kanalen), Dolby Digital en DTS digital. Alle andere (en vooral betere) formaten die de shield wel ondersteund worden gecomprimeerd doorgegeven door je TV aan de av receiver. Tenzij je een tv en receiver hebt met eARC support.
Zo niet, dan kun je de shield liever direct hangen aan je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
avec_style schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:11:
[...]
Even voor de duidelijkheid. ARC heeft alleen support voor PCM (2 kanalen), Dolby Digital en DTS digital. Alle andere (en vooral betere) formaten die de shield wel ondersteund worden gecomprimeerd doorgegeven door je TV aan de av receiver. Tenzij je een tv en receiver hebt met eARC support.
Zo niet, dan kun je de shield liever direct hangen aan je receiver.
Inderdaad kun je via ARC niet native die nieuwste formats doorsturen, maar hij maakt, bv van Dolby TrueHD en Atmos, wel Dolby Digital Plus (niet "gewoon" Dolby Digital), dat zou dan dus wel 7.1 mogelijk moeten maken (of blijft dit dan 5.1?), maar dat heb ik nog niet getest. Excuus voor de verwarring in deze, zal de tekst hier nog op aanpassen.

UPDATE: heb nog beetje rondgekeken, maar als ik het goed begrijp kun je Dolby Atmos (metadata) of via ARC (Dolby Digital Plus) of via eARC (Dolby TrueHD) over HDMI naar je receiver krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door HAWK Wizard op 20-12-2021 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:37:
[...]

Ik luister zoveel mogelijk naar de 'Pure' instelling, maar stereo video's zet ik inderdaad ook om naar Dolby Surround. Video's met stereo audio klinken zoveel beter als de stemmen gewoon hard uit de center speaker komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
[...]
Wat Nvidia wel kan veranderen is dat er een andere launcher gekozen kan worden. Op m'n Xiaomi telefoon heb ik ook een andere launcher en dat kan ik daar eenvoudig via de instellingen aanpassen.

Je kunt nu de homeknop remappen en daarmee een launcher-app starten, maar dat is meer een soort lapmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 10:42
Agent-X schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:24:
[...]

Dat lijkt mij niet eigenlijk maar probeer het zou ik zeggen :)
Waarom verwacht je van niet? Ik kon het in het gedeelde topic nergens vinden. Maar wil voorkomen dat ik m'n huidige Kodi setup omzeep help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
[...]

Mooie spullen hebben die zeg! Zou dan de Arcana of de Integral2 kunnen overwegen, maar lijkt voor mijn use case een beetje overshoot?

Volgens mij zouden voor mij deze 4K splitters kunnen volstaan:
https://www.amazon.com/Ex...dp/B08DY748CG/?pldnSite=1
of
https://www.amazon.com/gp/product/B07ZNKF7C8/?pldnSite=1

Of mis ik iets? Heb nl een ARC scherm en een (max) 7.1 receiver met alle (HD) formaten, maar alleen geen Atmos of DTS:X. Maar zelfs als ik tzt wel Atmos of DTS:X zou willen (met dan uiteraard een nieuwe receiver), zou deze toch ook moeten werken? Ze supporten ook 4K/60Hz, maar mogelijk dat ik met HDR10+/Dolby Vision dan in de problemen kom?

Goed, kan tzt beter overwegen een nieuwe receiver te kopen die wel 4K is, etc. Zie dat Onkyo paar mooie nieuwe modellen heeft, maar die zijn hier niet (meer) te verkrijgen?

[ Voor 8% gewijzigd door HAWK Wizard op 20-12-2021 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-09 10:09
Nvidia heeft bij mij vrijdag dat 3080 Geforce Now abonnement geactiveerd waarmee ik nu 4k heb op mijn Shield Pro.

Oprecht, afgezien van de latency die nog wel wat te wensen laat zie ik geen verschil meer tussen een cloud game en een PC aan mijn TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:46
Bisamrat schreef op maandag 20 december 2021 @ 06:24:
[...]

Dan update ik mijn nvidia shield niet, nu kan je nog makkelijk terug door een oude versie van Android Home TV te installeren. Maar straks zal deze versie in gebakken zitten in de firmware / software update van Nvidia. Maar goed laten we even afwachten tot de nieuwe versie er daadwerkelijk is.
Ik heb automatische updates uitstaan en toch wordt de Android TV telkens geüpdatet/geïnstalleerd.

Herkenbaar of doe ik iets fout?
Ik heb ook herstart na het doorvoeren van de wijzigingen.

De Aerial Screensaver is trouwens een mooie tip voor jullie, beter dan de standaard screensaver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:37:

Tja, kwestie van smaak zullen we maar zeggen! :)

Dit dus :
Muse schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:54:
Ik luister zoveel mogelijk naar de 'Pure' instelling, maar stereo video's zet ik inderdaad ook om naar Dolby Surround. Video's met stereo audio klinken zoveel beter als de stemmen gewoon hard uit de center speaker komen.
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, maar ik ben dan ook geen YouTube verslaafde zoals de meeste mensen tegenwoordig dus mijn Versterker kan lekker op Direct/Pure Direct blijven staan! :Y) 8) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die eerste is geen splitter, maar een switch. Vier ingangen, één uitgang.

Bij die tweede zou het in theorie kunnen werken. Let op dat ik er geen ervaring mee heb. ;)
Goed, kan tzt beter overwegen een nieuwe receiver te kopen die wel 4K is, etc. Zie dat Onkyo paar mooie nieuwe modellen heeft, maar die zijn hier niet (meer) te verkrijgen?
Recente Onkyo's zijn slecht verkrijgbaar. Denon is een stuk populairder.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 20-12-2021 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:25:
[...]

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, maar ik ben dan ook geen YouTube verslaafde zoals de meeste mensen tegenwoordig dus mijn Versterker kan lekker op Direct/Pure Direct blijven staan! :Y) 8) :P
Niet veel Youtube, maar mijn Ziggo kastje geeft ook gewoon stereo door. De surround optie heb ik uitgezet, vanwege het grote volumeverschil tussen wel/niet Dolby zenders. Als je dan zapt naar een stereozender, schrikt iedereen zich de ... ;)

Maar goed, we dwalen af. Voor de meeste apps op de Shield is een andere processing door de versterker niet nodig en houd ik het zoveel mogelijk bij het de originele sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 18:03
* knip * we gaan niet helpen met illegale streams... Het algemeen beleid

[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 21-12-2021 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
* knip *

[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 21-12-2021 01:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Wienen schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:49:
[...]

Waarom verwacht je van niet? Ik kon het in het gedeelde topic nergens vinden. Maar wil voorkomen dat ik m'n huidige Kodi setup omzeep help.
De 2017 versie van de Shield ondersteunt sowieso hardware matig geen DV.....dus ook niet met een aangepaste versie van Kodi.
Dat kan alleen met de 2019 (pro) versie.

En de aangepaste versie van Kodi wordt NAAST een eventuele bestaande versie uit de play store geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er hier nog iemand die zn Shield Tab gebruikt? Loopt dat nog een beetje soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ha, ik heb mijn Shield tablet nog steeds. Is nu in ruste door het ontbreken van recente rom updates of werkende lineageOs versies

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wienen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 10:42
Buzzie schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:59:
[...]

De 2017 versie van de Shield ondersteunt sowieso hardware matig geen DV.....dus ook niet met een aangepaste versie van Kodi.
Dat kan alleen met de 2019 (pro) versie.

En de aangepaste versie van Kodi wordt NAAST een eventuele bestaande versie uit de play store geïnstalleerd
Ok dank voor je reactie! Dan hoef ik het ook niet te proberen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:43
https://www.nvidia.com/nl-nl/

Nieuwe Shield op 4 januari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
Denk eerder nieuwe videokaarten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Is voor de lancering van deze videokaart:

nieuws: Foto toont verpakking van RTX 3090 Ti-videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
Verwacht het zelf niet tbh. Ik denk pas echt een nieuwe shield wanneer er een nieuwe Nintendo Switch komt die de opvolger van de Tegra gebruikt. Ik denk dat die soc dan op een gegeven moment wel doordruppelt naar de Shield TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
Ik heb na het herstarten van beide Shields het oude startscherm terug. Hoe zit dit bij anderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:55

FeaR

In GoT we trust

Glassertje schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:23:
Ik heb na het herstarten van beide Shields het oude startscherm terug. Hoe zit dit bij anderen?
Oud als in met of zonder reclame? Ik had de nieuwste update teruggedraaid om naar de oude te gaan maar zette gisteren de Shield aan en de nieuwe was terug.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 08:46
Glassertje schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:23:
Ik had updates uitgezet in het menu van de shield.
Toen kreeg ik de reclame update telkens toch terug.

Je moet de updates in de google play instellingen namelijk ook aanpassen. Ook daar de automatische updates uitzetten, dan komt het niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 19-09 22:36

TRaSH

koffie ?

Vraag me af hoe de reclame er uit ziet,

ik heb de updates aan maar het enigste wat ik zie boven aan is een melding over google movies

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
FeaR schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 14:32:
[...]

Oud als in met of zonder reclame? Ik had de nieuwste update teruggedraaid om naar de oude te gaan maar zette gisteren de Shield aan en de nieuwe was terug.
Edit: was maar van korte duur :9

[ Voor 32% gewijzigd door Glassertje op 25-12-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRaSH schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 15:00:
Vraag me af hoe de reclame er uit ziet,

ik heb de updates aan maar het enigste wat ik zie boven aan is een melding over google movies
Ik zou zweren dat er meerdere foto's of screenshots van waren, maar ik kan helaas alleen deze vinden : Pindamann in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

Ergens zag ik namelijk ook meerdere van die reclames naast elkaar... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 14:43
Ik heb vandaag een Nvidia Shield TV Pro van mijn vrouwtje _/-\o_

Eerste wat ik moest na alle inlog procedures is uiteraard updaten, maar hoe weet ik dat ik de allerlaatste heb?
Ik heb gehoord dat er een nieuwe interface is? Is die al uigterold in België?

En ik zou 3 maanden gratis Geforce Now premium hebben, hoe activeer ik dit?

[ Voor 13% gewijzigd door Cowboy_Henk op 25-12-2021 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 16:13:
Eerste wat ik moest na alle inlog procedures is uiteraard updaten, maar hoe weet ik dat ik de allerlaatste heb?
Ik heb gehoord dat er een nieuwe interface is? Is die al uigterold in België?
De nieuwe interface wordt via Google Play Services uitgerold, onafhankelijk van de nieuwste Shield TV firmware. Als er een nieuwe firmwareversie komt, dan zal de interface waarschijnlijk permanent geïntegreerd zijn.

Volgens het nieuws zou het enkel Nederland zijn waarbinnen de nieuwe interface nu beschikbaar is, maar mogelijk is dit de Benelux. Als dat zo is, dan krijg je hem vanzelf.
En ik zou 3 maanden gratis Geforce Now premium hebben, hoe activeer ik dit?
"Deze aanbieding is niet meer beschikbaar."

Als die nog wel beschikbaar is, dan zou ik verwachten dat dit via de betreffende Play Store applicatie wordt aangeboden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 15:44
The Zep Man schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 18:22:
[...]

Volgens het nieuws zou het enkel Nederland zijn waarbinnen de nieuwe interface nu beschikbaar is, maar mogelijk is dit de Benelux. Als dat zo is, dan krijg je hem vanzelf.
In België zijn we ook gezegend met de nieuwe interface 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 14:43
StGermain schreef op zondag 26 december 2021 @ 04:55:
[...]

In België zijn we ook gezegend met de nieuwe interface 8)7
Yep tis gelukt. Ik moest nog 1x herstarten blijkbaar en dan kwam het er toch op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:48
mooie is dat ik een keer de oude interface had terug gezet (volgens een youtube filmpje). Dat werkte.... voor even......... ongelofelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DunJoost
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Er komt steeds meer content beschikbaar in HDR\Dolby Vision standaard en merk dat mijn thuis installatie, waaronder een Nvidia Shield TV Pro (2019), dat niet meer goed kan afspelen. Van flets beeld tot groen\paars gekleurde beelden. Begrijp ik, TV en receiver zijn ook al weer ruim 10 jaar oud. Dus geen ondersteuning voor HDR en dus ook niet voor Dolby Vision.

Mijn Dell laptop kan HDR\Dolby Vision content afspelen via de Windows 10 'Movies and TV' app. Moest daarvoor een Dolby Vision app en de HEVC codec installeren. Lukt me overigens weer niet via Plex client of VLC op de laptop. Als ik mijn TV op de laptop via HDMI aansluit en de HDR\Dolby Vision content afspeel, dan speelt die content goed af op mijn TV. Lijkt dat de laptop de HDR\Dolby Vision content 'on-the-fly' naar full HD converteert?

Als mijn laptop HDR\Dolby Vision content 'on-the-fly' kan converteren naar full HD, is er dan wellicht toch nog een mogelijkheid dat de Shield dit ook kan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
darklord007 schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:10:
mooie is dat ik een keer de oude interface had terug gezet (volgens een youtube filmpje). Dat werkte.... voor even......... ongelofelijk
Was al eerder aangegeven. Automatische updates Playstore uitzetten. Werkt hier nog steeds prima, ook na reboots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heeten12
  • Laatst online: 18-09 14:15
DunJoost schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:39:
Er komt steeds meer content beschikbaar in HDR\Dolby Vision standaard en merk dat mijn thuis installatie, waaronder een Nvidia Shield TV Pro (2019), dat niet meer goed kan afspelen. Van flets beeld tot groen\paars gekleurde beelden. Begrijp ik, TV en receiver zijn ook al weer ruim 10 jaar oud. Dus geen ondersteuning voor HDR en dus ook niet voor Dolby Vision.

Mijn Dell laptop kan HDR\Dolby Vision content afspelen via de Windows 10 'Movies and TV' app. Moest daarvoor een Dolby Vision app en de HEVC codec installeren. Lukt me overigens weer niet via Plex client of VLC op de laptop. Als ik mijn TV op de laptop via HDMI aansluit en de HDR\Dolby Vision content afspeel, dan speelt die content goed af op mijn TV. Lijkt dat de laptop de HDR\Dolby Vision content 'on-the-fly' naar full HD converteert?

Als mijn laptop HDR\Dolby Vision content 'on-the-fly' kan converteren naar full HD, is er dan wellicht toch nog een mogelijkheid dat de Shield dit ook kan?
Ik snap het niet zo goed, als ie tv geen Dolby vision ondersteunt dan kun je Dolby vision gewoon uitzetten op de Shield. Zelfde geldt voor HDR.

Content in apps worden dan niet op hdr of Dolby vision afgespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

alleen moet je onthouden dat als je web-dl krijgt met DV dat er 99% geen fallback naar HDR is,
je kan dit oplossen door het te blocked van de DV releases in WEB-DL in Radarr en Sonarr.
met deze settings blokkeer je niet DV met Bluray Encodes en remuxes die wel een fallback hebben naar HDR

Radarr
Sonarr

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DunJoost
heeten12 schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:39:
[...]

Ik snap het niet zo goed, als ie tv geen Dolby vision ondersteunt dan kun je Dolby vision gewoon uitzetten op de Shield. Zelfde geldt voor HDR.

Content in apps worden dan niet op hdr of Dolby vision afgespeeld.
Blijkbaar niet. Ik zie de optie 'Dolby Vision' onder 'Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Display en Geluid' niet. Vrijwel zeker, omdat de Shield geen HDR of Dolby Vision compatibel apparaat via HDMI detecteert. Dus zou ik verwachten dat de Shield dus 'weet' dat er geen HDR en dus Dolby Vision compatibel apparaat verbonden is.

Uit jouw reactie krijg ik de indruk, dat de content dan alsnog in full HD kan worden afgespeeld. Lijkt me, dat dan alleen kan, indien de Shield dus de HDR content naar full HD converteert of dat de content bestaat uit meerdere formaten, waaronder full HD. Toch? Gebeurt bij mij in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DunJoost
TRaSH schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:44:
alleen moet je onthouden dat als je web-dl krijgt met DV dat er 99% geen fallback naar HDR is,
je kan dit oplossen door het te blocked van de DV releases in WEB-DL in Radarr en Sonarr.
met deze settings blokkeer je niet DV met Bluray Encodes en remuxes die wel een fallback hebben naar HDR

Radarr
Sonarr
Interessant. Zal er eens mee experimenteren. Thx.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
DunJoost schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:39:

Had ik ook. Video met zelfde naam en dan mp4 versie pakken ipv mkv, werkte wel.
Met mkv had ik ook paars groen kleuren. Kon niet goed zetten.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heeten12
Volgens mij gaan er zo twee zaken door elkaar

@DunJoost heeft volgens mij geen tv die HDR of DV ondersteunt. Blijkbaar heeft hij downloads in HDR of DV die dus niet goed worden afgespeeld. Dat klopt want z'n tv kan het niet aan, blijkbaar via de pc wordt het alsnog omgezet naar de juiste kleuren. Volgens mij kan de Shield dat niet, mijn tv ondersteunt wel HDR en DV en daarom zie ik die knoppen dus wel

@mucuracat Jij omschrijft denk ik het scenario dat Kodi mkv bestanden met DV niet goed afspeelt. MP4 DV bestanden gaan wel goed. Dit is op twee manieren op te lossen. Je kan DV files via een externe player afspelen zoals just Videoplayer. Je kan ook een aangepaste build van kodinerds installeren. Dit probleem wordt pas in de volgende grote release van Kodi opgelost.

[ Voor 0% gewijzigd door heeten12 op 27-12-2021 10:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DunJoost
heeten12 schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:00:
Volgens mij gaan er zo twee zaken door elkaar

@DunJoost heeft volgens mij geen tv die HDR of DV ondersteunt. Blijkbaar heeft hij downloads in HDR of DV die dus niet goed worden afgespeeld. Dat klopt want z'n tv kan het niet aan, blijkbaar via de pc wordt het alsnog omgezet naar de juiste kleuren. Volgens mij kan de Shield dat niet, mijn tv ondersteunt wel HDR en DV en daarom zie ik die knoppen dus wel
Klopt. Ben dus idd op zoek naar bevestiging/ontkenning of de Shield idd een mkv met DV naar de goede kleuren kan omzetten, net zoals mijn laptop dit kan/doet.
@mucuracat Jij omschrijft denk ik het scenario dat Kodi mkv bestanden met DV niet goed afspeelt. MP4 DV bestanden gaan wel goed. Dit is op twee manieren op te lossen. Je kan DV files via een externe player afspelen zoals just Videoplayer. Je kan ook een aangepaste build van kodinerds installeren. Dit probleem wordt pas in de volgende grote release van Kodi opgelost.
Dit laatste is alleen van toepassing als je een receiver&tv hebt die beide HDR/DV ondersteunen. Toch?

Een downscaler is wellicht ook nog een optie (bv. hier). Is wel weer afwachten of deze het gewenste resultaat oplevert. En je geniet dan niet van de verbeterde weergave mogelijkheden met HDR. Iemand (goede) ervaring met downscalers, zoals die van HDFury? Ook met HDR en Dolby Vision naar full HD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heeten12
Ik zou niet weten of de Shield dat kan of zou moeten kunnen. Misschien heel flauw maar is het niet beter om SDR bestanden te gebruiken als je toch geen HDR op je tv hebt. Ik zie het nut op deze manier niet zo. Tenzij je nu al een collectie wil opbouwen voor wanneer je een tv met DV hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DunJoost
heeten12 schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:52:
Ik zou niet weten of de Shield dat kan of zou moeten kunnen. Misschien heel flauw maar is het niet beter om SDR bestanden te gebruiken als je toch geen HDR op je tv hebt. Ik zie het nut op deze manier niet zo. Tenzij je nu al een collectie wil opbouwen voor wanneer je een tv met DV hebt.
Niet flauw. Klopt helemaal. Is ook meer gemak. Niet hoeven letten op wat voor soort bestand je binnenhaalt. Geen idee of nu en in de toekomst een HDR bestand ook altijd beschikbaar is in SDR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

DunJoost schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:08:
[...]

Klopt. Ben dus idd op zoek naar bevestiging/ontkenning of de Shield idd een mkv met DV naar de goede kleuren kan omzetten, net zoals mijn laptop dit kan/doet.

[...]
99% van mijn media is mkv ook de films en series met DV.
En die spelen hier zonder problemen af, in de juiste kleuren omdat alles wat aangesloten is DV supporter.
Shield Pro, soundbar(of je receiver) en mijn tv.
Mijn oude receiver stuurde geen DV door naar mijn tv, maar de nieuwe wel en kreeg toen op de shield meteen de vraag of ik wou switchen naar dv support/instellingen.

Als er iets bij jouw niet DV support dan afhankelijk of je een web-dl hebt of een blu-ray of remux zou het terug kunnen vallen naar HDR.
Web-dl kan dat niet.
Vandaar de 2 links die ik eerder liet zien voor Sonarr en Radarr

[ Voor 14% gewijzigd door TRaSH op 27-12-2021 20:07 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
TRaSH schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:04:
[...]

99% van mijn media is mkv ook de films en series met DV.
En die spelen hier zonder problemen af, in de juiste kleuren omdat alles wat aangesloten is DV supporter.
Shield Pro, soundbar(of je receiver) en mijn tv.
Mijn oude receiver stuurde geen DV door naar mijn tv, maar de nieuwe wel en kreeg toen op de shield meteen de vraag of ik wou switchen naar dv support/instellingen.

Als er iets bij jouw niet DV support dan afhankelijk of je een web-dl hebt of een blu-ray of remux zou het terug kunnen vallen naar HDR.
Web-dl kan dat niet.
Vandaar de 2 links die ik eerder liet zien voor Sonarr en Radarr
Heb oled met hdr en DV ondersteuning en shield pro. Toch kreeg ik bij 2 bestanden als mkv rare kleuren en mp4 geen probleem. Sinds kort. Misschien nieuwe manier van omzetten of zo? Want oude bestanden met mkv geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:43
mucuracat schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:00:
[...]

Heb oled met hdr en DV ondersteuning en shield pro. Toch kreeg ik bij 2 bestanden als mkv rare kleuren en mp4 geen probleem. Sinds kort. Misschien nieuwe manier van omzetten of zo? Want oude bestanden met mkv geen probleem.
Ik heb hetzelfde met mijn Sony XR-77A80J en Kodi op Shield pro. Tot mijn verbazing zag ik niemand anders klagen over het filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Ik gebruik de Shield nu een aantal weken. Op de beroerde remote na (ik kan er met mijn verstand niet bij dat sommigen dit een fijne remote vinden) kan ik er nu wel redelijk mee overweg maar ik mis wel één feature, een complete CEC ondersteuning in Kodi.

Op mijn HTPC kan ik KODI compleet bedienen met de Panasonic TV remote, vrijwel alle knoppen werken daarmee. Maar op de Shield werken niet alle toetsen, zoals bijvoorbeeld GUIDE.
Is er een manier om dit nog werkend te krijgen? Iemand enig idee?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

[...]

Hoorde laatst iemand met zo een klacht op discord, bij mij deed hij het (identieke file) en bij hem niet.
Zijn oplossing was wat veranderen in de shield in iets waar je de ondersteuning van de levels.
Kan nu even niet kijken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
psy schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:24:
Ik gebruik de Shield nu een aantal weken. Op de beroerde remote na (ik kan er met mijn verstand niet bij dat sommigen dit een fijne remote vinden) kan ik er nu wel redelijk mee overweg maar ik mis wel één feature, een complete CEC ondersteuning in Kodi.

Op mijn HTPC kan ik KODI compleet bedienen met de Panasonic TV remote, vrijwel alle knoppen werken daarmee. Maar op de Shield werken niet alle toetsen, zoals bijvoorbeeld GUIDE.
Geen antwoord op jouw vraag, maar wat ik wel weet is dat op Android (TV?) Kodi geen toegang heeft tot CEC. Het CEC verhaal wordt door het OS afgehandeld en mapt dit al naar keypresses die Kodi ziet. Op een PC met een Pulse-Eight HDMI-CEC adapter of een RPi of andere oplossing met CEC support gebruikt Kodi libcec (ook van Pulse-Eight) en zit via die weg rechtstreeks op de CEC bus te babbelen en daardoor kan die zo ook alle keypresses (die de TV door stuurt) afhandelen. Bij de SHIELD ben je dus afhankelijk van de support van Android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
psy schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:24:

CEC is altijd en overal al hit-and-mis geweest.
Er is niet echt een standaard voor en alle fabrikanten doen zelf maar wat.

Dus altijd maar afwachten of het goed werkt.
Niet specifiek een Shield TV probleem als het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

RobbieT schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:29:
[...]

CEC is altijd en overal al hit-and-mis geweest.
Er is niet echt een standaard voor en alle fabrikanten doen zelf maar wat.

Dus altijd maar afwachten of het goed werkt.
Niet specifiek een Shield TV probleem als het niet werkt.
Op de Windows PC werkt het anders perfect. Dus wat mij betreft wél een Shield probleem. 8)7

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
psy schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:32:
Op de Windows PC werkt het anders perfect. Dus wat mij betreft wél een Shield probleem. 8)7
Windows gebruikers... zucht... :N :P :+

Maar effe serieus =>

HDMI CEC is net zoiets als DLNA zeg ik altijd : "Good idea gone bad!" -O-

Dat is ook gelijk de reden dat ik al jarenlang die troep meteen op elk apparaat uitschakel en alles bedien met een Logitech Harmony Remote <3 _O_ O+ 8) :*)

Maar toen was het helaas ineens 2021 en besloot Logitech met de productie ervan te kappen en werd het dus ineens een flinke uitdaging om nog aan zo'n ding te komen... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
psy schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:32:
[...]

Volgens de Kodi wiki hang je helemaal af van de implementatie op het apparaat hoe en welke keypresses er worden doorgegeven aan Kodi en werkt het op de meeste Android TV boxen niet geweldig.

Ik ben al blij dat ik na veel vijven en zessen erin geslaagd ben om mijn TV mee te laten aangaan met de Shield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

nero355 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:31:
[...]

Windows gebruikers... zucht... :N :P :+

Maar effe serieus =>

HDMI CEC is net zoiets als DLNA zeg ik altijd : "Good idea gone bad!" -O-

Dat is ook gelijk de reden dat ik al jarenlang die troep meteen op elk apparaat uitschakel en alles bedien met een Logitech Harmony Remote <3 _O_ O+ 8) :*)

Maar toen was het helaas ineens 2021 en besloot Logitech met de productie ervan te kappen en werd het dus ineens een flinke uitdaging om nog aan zo'n ding te komen... :(
Klopt ja, de Harmony leek mij ook wel een fijn apparaat. Een jaartje geleden besloot ik eens naar zo'n ding op zoek te gaan nadat ik voor 159 de duurste versie langs had zien komen. Ik dacht he dat is een goeie deal, die wil ik wel....en toen was ik te laat. En niet lang erna ging hij uit de handel :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remmer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[...]

Ik heb werkelijk nog nooit problemen gehad met DV in mkv op mijn Shield Pro > Samsung Q80R soundbar > LG CX oled. Laatst mijn eerste mkv-bestand met dvhe.08.06 profiel gecheckt, ook die speelt goed af.

Om welke bestanden gaat het? Heb je een link, eventueel via dm? Dan zal ik ook eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Admiral Freebee schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:40:
[...]

Volgens de Kodi wiki hang je helemaal af van de implementatie op het apparaat hoe en welke keypresses er worden doorgegeven aan Kodi en werkt het op de meeste Android TV boxen niet geweldig.

Ik ben al blij dat ik na veel vijven en zessen erin geslaagd ben om mijn TV mee te laten aangaan met de Shield.
TV aan laten gaan als ik op de shield remote klik lukt mij ook nog niet. Wel gaat de TV als hij eenmaal aan is (en bv op de HTPC aangesloten is) automatisch over naar de juiste HDMI als ik de Shield AB activeer. Dat is ook prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badmeerkoet
  • Laatst online: 03-09 16:16
Opgelost 😅

[ Voor 99% gewijzigd door Badmeerkoet op 29-12-2021 12:28 ]

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
@psy Ik ben wel een fan van CEC (al herken ik de nadelen van de verschillende interpretatie van die norm door fabrikanten) en juist de Shield biedt hier opties voor. Al een bekeken?

• Admiral Freebee
  • Niet online
psy schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:48:
[...]

TV aan laten gaan als ik op de shield remote klik lukt mij ook nog niet. Wel gaat de TV als hij eenmaal aan is (en bv op de HTPC aangesloten is) automatisch over naar de juiste HDMI als ik de Shield AB activeer. Dat is ook prettig.
Ik moest hiervoor instellen:
Op de Shield:
  • HDMI-CEC: Turn on TV enabled
  • HDMI-CEC: Set TV input to SHIELD enabled
  • HDMI-CEC: Sleep SHIELD when TV powers off enabled
Op mijn Samsung TV:
  • Anynet+ (HDMI-CEC) enabled
  • Zoeken naar een Anynet+ apparaat met de SHIELD aan
  • SHIELD aansluiten op een andere HDMI aansluiting indien het niet werkt
  • Even de TV van de stroom loskoppelen en terug aankoppelen indien dat ook niet werkt (dit moet ik om de paar maanden sowieso doen of de HDMI CEC verbinding werkt niet meer)
Heeft toch zeker een paar uur gekost eer het aanzetten van de TV + het wisselen van kanaal goed werkte. Ook gaat de TV mee uit als ik de Shield uit zet. Het is wel zo dat als de TV nog op een ander kanaal stond bij de vorige kijksessie dat het dan erg lang duurt eer hij wisselt naar het kanaal van de Shield. Maar mijn TV start dan ook tergend langzaam op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Misschien wel handig om even te laten staan wat je kennelijk hebt opgelost. Ook hoe je het hebt opgelost. Zou zomaar kunnen dat een ander er ook wat aan heeft. Of hou je het probleem en de oplossing liever onder de pet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Bij mij valt mijn Samsung Q90 iedere keer uit na zo'n 10 minuten idle in, zeg, Kodi, terwijl ik dat automatisch uitgaan toch echt uitgezet had, op zpwel mijn Shield Pro en TV. Kwam volgens mij door Chromecast. Die dan ook maar uitgezet. Tot ik de Shield Ppro weer eens gereboot had, toen stond die Chromecast weer aan. Zucht.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
Ik heb ook een Q90. Eigenlijk geen enkel probleem met de Shield of Kodi. Maar ik heb dan niet ook nog een Chromecast

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Rallye schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:34:
Ik heb ook een Q90. Eigenlijk geen enkel probleem met de Shield of Kodi. Maar ik heb dan niet ook nog een Chromecast
Die Chromecast zit ingebakken in de Shield Pro.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
albatross schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:16:
Bij mij valt mijn Samsung Q90 iedere keer uit na zo'n 10 minuten idle in, zeg, Kodi, terwijl ik dat automatisch uitgaan toch echt uitgezet had, op zpwel mijn Shield Pro en TV. Kwam volgens mij door Chromecast. Die dan ook maar uitgezet. Tot ik de Shield Ppro weer eens gereboot had, toen stond die Chromecast weer aan. Zucht.
Heb je ook even de energie instellingen binnen Kodi nagelopen?

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 112 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.