Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Badmeerkoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-07 07:29
NoahAmber schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:07:
[...]

Misschien wel handig om even te laten staan wat je kennelijk hebt opgelost. Ook hoe je het hebt opgelost. Zou zomaar kunnen dat een ander er ook wat aan heeft. Of hou je het probleem en de oplossing liever onder de pet
Bij mijn shield viel de ethernet verbinding steeds weg als deze 1000mbps was. Dit bleef hij doen tot het moment dat hij (ik denk automatisch) terugschakelde naar 100mbps (dit kon minuten lang zo doorgaan dat steeds de verbinding weer weg viel).

Bleek uiteindelijk de poort op het modem te zijn die stuk is. Blijft alsnog een vaag verhaal maar goed, modem wordt vervangen en probleem is dus opgelost :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
hardware-lover schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:36:
[...]

Heb je ook even de energie instellingen binnen Kodi nagelopen?
Uiteraard.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kylrad
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-10-2024
Badmeerkoet schreef op donderdag 30 december 2021 @ 23:21:
[...]

Bij mijn shield viel de ethernet verbinding steeds weg als deze 1000mbps was. Dit bleef hij doen tot het moment dat hij (ik denk automatisch) terugschakelde naar 100mbps (dit kon minuten lang zo doorgaan dat steeds de verbinding weer weg viel).

Bleek uiteindelijk de poort op het modem te zijn die stuk is. Blijft alsnog een vaag verhaal maar goed, modem wordt vervangen en probleem is dus opgelost :-)
Dit probleem had ik ook met een Ziggo modem.
Blijkt dus dat de poorten op de modem wat ruim zijn waardoor de meeste CAT kabels die ik kon testen niet goed contact maken. Als je de connector een beetje naar boven drukt in de poort dan maken de pins aan de onderkant van de connector wat beter contact en in mijn geval verhielp dit het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:02

Pierre

Van nature lui!

Geen idee of het hier thuis hoort, maar ik wil graag flac afspelen via de Nvidia (met Kodi). Ik heb de https://kodi.wiki/view/Add-on:Flac_Audio_Encoder geïnstalleerd maar toch hoor ik niks. Ik heb een Samsung soundbar (Q90r) en alles is via HDMI aangesloten.
Het zijn flac bestanden van 192kHz 24 bit, doe ik iets fouts? dat zou zo maar kunnen, iemand hier die de oplossing weet?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-07 10:47
@albatross OK. Het was mij uit je bericht niet duidelijk geworden dat het om de Chromecast-functie ging. Staat bij mij aan. Alles werkt prima.

@Pierre Waarom zou je een encoder nodig hebben om FLAC af te spelen? Neemt je TV wel FLAC?

[ Voor 29% gewijzigd door Rallye op 31-12-2021 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:15
Pierre schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:23:
Geen idee of het hier thuis hoort, maar ik wil graag flac afspelen via de Nvidia (met Kodi). Ik heb de https://kodi.wiki/view/Add-on:Flac_Audio_Encoder geïnstalleerd maar toch hoor ik niks. Ik heb een Samsung soundbar (Q90r) en alles is via HDMI aangesloten.
Het zijn flac bestanden van 192kHz 24 bit, doe ik iets fouts? dat zou zo maar kunnen, iemand hier die de oplossing weet?
Ik heb geen idee, maar ik zou eens checken of het goed gaat als je instelt dat de Shield geen audio pass-through doet maar het decodeert. Misschien is je soundbar niet geschikt voor het nog gecodeerde audio signaal.

Mocht bovenstaand totale onzin zijn, dan alvast sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Rallye schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:18:
@albatross OK. Het was mij uit je bericht niet duidelijk geworden dat het om de Chromecast-functie ging. Staat bij mij aan. Alles werkt prima.
Chromecast.... wellicht. Dat krijg je met CEC: dan wordt het onduidelijk wie of wat nou wie uitzet. :)

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pierre schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:23:
Geen idee of het hier thuis hoort, maar ik wil graag flac afspelen via de Nvidia (met Kodi).
Kodi en FLAC afspelen moet standaard werken. Werken MP3 bestanden wel? Zo ja, verwijder de Kodi instellingen en probeer het eens 'schoon' opnieuw. Als dat werkt, dan heb je in de vorige configuratie ergens in de geluidsinstellingen iets zodanig afgesteld dat je geen geluid meer kreeg.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 20:02

Pierre

Van nature lui!

The Zep Man schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 14:48:
[...]

Kodi en FLAC afspelen moet standaard werken. Werken MP3 bestanden wel? Zo ja, verwijder de Kodi instellingen en probeer het eens 'schoon' opnieuw. Als dat werkt, dan heb je in de vorige configuratie ergens in de geluidsinstellingen iets zodanig afgesteld dat je geen geluid meer kreeg.
Thanks ik ga eens kijken of dat het is. MP3 en zo werkt namelijk wel, zal wel ergens een instelling zijn, nu geen zin meer in, het is oliebollen tijd :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kylrad schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:00:
Dit probleem had ik ook met een Ziggo modem.
Blijkt dus dat de poorten op de modem wat ruim zijn waardoor de meeste CAT kabels die ik kon testen niet goed contact maken. Als je de connector een beetje naar boven drukt in de poort dan maken de pins aan de onderkant van de connector wat beter contact en in mijn geval verhielp dit het probleem.
Bizar verhaal! :o _O-

Maar weet je toevallig nog welk model dat precies was :?

Zelfs op dit moment schijnen er minimaal 3 in de omloop te zijn geloof ik...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
Pierre schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 14:56:
[...]

Thanks ik ga eens kijken of dat het is. MP3 en zo werkt namelijk wel, zal wel ergens een instelling zijn, nu geen zin meer in, het is oliebollen tijd :9
Anders eens proberen met Foobar, werkt op de Shield met sideloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kylrad
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-10-2024
nero355 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:34:
[...]

Bizar verhaal! :o _O-

Maar weet je toevallig nog welk model dat precies was :?

Zelfs op dit moment schijnen er minimaal 3 in de omloop te zijn geloof ik...
Arris TG3492LG-ZG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 09:26
De pro is erg slecht te krijgen op het moment. Misschien toch een signaal dat de voorraden op zijn en op de CES een nieuwe wordt aangekondigd.

Of speelt het probleem met de voorraad wel vaker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:05
De Pro ligt bij bijvoorbeeld de Mediamarkt gewoon op voorraad en wordt na online bestellen binnen 2 dagen geleverd.
Er komt geen nieuwe voorlopig en op de CES wordt ook geen opvolger aangekondigd.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.203.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fred_Perry schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:35:
De pro is erg slecht te krijgen op het moment.

Misschien toch een signaal dat de voorraden op zijn en op de CES een nieuwe wordt aangekondigd.
Ik heb net voor de grap ALLE modellen uit de Nvidia Shield reeks door de tijd heen erbij gepakt en ze kwamen allemaal in de Pricewatch erbij in Q4 van 2015/2017/2019 op een aantal afwijkingen na die ik gerust kan negeren, want dat is namelijk wat ik me ook herinner : Altijd in September/Oktober/November aangekondigd geweest net als de meeste top/high end videokaart modellen! :)
Dat is ook wel vaker gebeurd, vooral toen de 2019 (Pro) net uitkwam dus ook dat is niet ondenkbaar i.c.m. al die fake tekorten die alle fabrikanten gewoon zelf hebben gecreëerd! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Fred_Perry schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:35:
Zie de informatie bovenaan de topicstart. Zoals @nero355 noemt komt dit wel vaker voor. Zoals @snah001 noemt, is de Shield TV Pro beschikbaar bij MediaMarkt. Daar was je dan ook op uitgekomen als je de links in de topicstart had gevolgd, want de site van Nvidia linkt daarnaar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-07 22:27
Wel jammer voor de consument is dat de prijsdaling van 25 euro, die we drie weekjes terug zagen, alweer weg is. Had niet verwacht dat het een tijdelijke actie zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LaFleche schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 18:47:
Wel jammer voor de consument is dat de prijsdaling van 25 euro, die we drie weekjes terug zagen, alweer weg is. Had niet verwacht dat het een tijdelijke actie zou zijn.
Die komt als aanbieding nog regelmatig voorbij, vaak via Amazon zoals laatst weer voor Frankrijk (als Prime artikel gewoon bestelbaar met wat verzendkosten). Maar daarvoor dien je vaak andere websites in de gaten te houden, zoals Mydealz bijv..

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
  • Laatst online: 27-07 09:26
The Zep Man schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 17:53:
[...]
Zie de informatie bovenaan de topicstart. Zoals @nero355 noemt komt dit wel vaker voor. Zoals @snah001 noemt, is de Shield TV Pro beschikbaar bij MediaMarkt. Daar was je dan ook op uitgekomen als je de links in de topicstart had gevolgd, want de site van Nvidia linkt daarnaar. :)
Dat stukje in de OP heb ik gemist, mijn excuses. Ik had hem in bestelling staan bij coolblue, maar de levertijd schoof opeens met 3 maanden op en tegelijkertijd werd het aantal leveranciers in de pricewatch gereduceerd tot 1 (ook geen mediamarkt meer). Vandaar dat ik dacht dat er iets gaande was met een aankondiging van een nieuwe óf voorraadtekorten.

Ondertussen via de Mediamarkt site bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Inderdaad lijkt alleen Amazon hem nog te leveren……..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-07 14:28
Rallye schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:28:
Inderdaad lijkt alleen Amazon hem nog te leveren……..
En........als je lid bent van Amazon Prime GEEN verzendkosten!

Heb dat abo al een tijdje (voor 2,99 per maand) en bestel toch af en toe wel wat, bv TV meubels (uit Frankrijk, Duitsland, etc), en dan heb je dat qua verzendkosten echt snel terug verdiend! En je kijkt nog gratis Prime Video ook (meer films dan series, voor mij hiermee beter dan Netflix).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-07 08:18
Toevallig vrijdag op coolbue besteld voor mijn pa. Dag later mail dat de shield opeens niet meer voorradig was . Gister maar op Amazon besteld. Lijkt tot nu toe goed te gaan. (dinsdag levering)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Boven de 28 euro (of zo) heb je bij Amazon toch sowieso geen verzendkosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Rallye schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:49:
Dat wisselt. Vooral als een item niet wordt verkocht en verstuurd door Amazon heb je nog wel eens verzendkosten. Of je nu prime hebt of niet.

En bij amazon anders dan dld of nl heb je volgens mij *altijd* verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rallye schreef op zondag 2 januari 2022 @ 18:49:
Voor Nederland boven de €20, voor Duitsland weet ik dat op dit moment niet precies omdat ik daar mijn Prime lidmaatschap heb, dus dan altijd gratis verzenden. Voor de overige Amazon landen die verzenden naar Nederland komen er altijd verzendkosten bij (FR, IT, ES, CO.UK). Dan heb ik het over artikelen die door Amazon zelf worden aangeboden, Prime artikelen, en dan niet door derden aangeboden.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 02-01-2022 20:04 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:40
Sinds vorige week ben ik bezitter van een Shield TV ( tube dus ). Gebruik het vooral om er shadow mee te gebruiken. Nu bevalt de shield mij erg goed maar er zijn een paar dingen die ik niet goed opgelost krijg?
  • Het geluid in de Netflix app loopt niet synchroon met het beeld. Wat ik ook probeer
  • Mijn Xbox one wireless controller disconnect om de zoveel tijd automatisch
Iemand enig idee hoe ik bovenstaande opgelost krijg?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:01
Webgnome schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:34:
Sinds vorige week ben ik bezitter van een Shield TV ( tube dus ). Gebruik het vooral om er shadow mee te gebruiken. Nu bevalt de shield mij erg goed maar er zijn een paar dingen die ik niet goed opgelost krijg?
  • Het geluid in de Netflix app loopt niet synchroon met het beeld. Wat ik ook probeer
  • Mijn Xbox one wireless controller disconnect om de zoveel tijd automatisch
Iemand enig idee hoe ik bovenstaande opgelost krijg?
Xbox controller geüpdatet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
hardware-lover schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:02:
[...]

Voor Nederland boven de €20, voor Duitsland weet ik dat op dit moment niet precies omdat ik daar mijn Prime lidmaatschap heb, dus dan altijd gratis verzenden. Voor de overige Amazon landen die verzenden naar Nederland komen er altijd verzendkosten bij (FR, IT, ES, CO.UK). Dan heb ik het over artikelen die door Amazon zelf worden aangeboden, Prime artikelen, en dan niet door derden aangeboden.
Zoals hierboven geschreven heb ik (vrijwel) altijd gratis verzending, ook bij grotere meubels, waarvan 1 uit Frankrijk kwam en de andere uit Duitsland. Dan wel "Prime" als seller, dus geen 3rd party.

Vanuit buiten de EU is dat idd niet zo (wilde een keer iets bestellen dat alleen in de US te koop was, maar daar kwam ongeveer aanschafbedrag nog eens bij als verzend en douane kosten.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Ben tot nu toe erg blij met mijn vorige maand aangeschafte Shield Pro.

De ondersteuning voor vrijwel alle video en audio formaten is top, zowel in de streaming apps (Netflix, Prime, etc), maar ook van "lokale" content bv afgespeeld via Kodi en/of Plex. Enige dat me echt tegenvalt is dat Youtube HDR niet gesupport wordt.....zag dat dit bekend issue is (gelukkig niet al te lang mee lopen pielen zelf.......dacht eerst dat ik zelf iets fout deed), maar te bizar. De native YT app in mijn LG support dit gewoon wel, dus er is een workaround, maar gek is het wel (sowieso jammer dat er geen 5.1/7.1/etc audio wordt gesupport door YT, maar goed, dat ligt aan YT en niet aan de client die je gebruikt).

Verder ook erg blij met de zeer goede CEC support: de Shield staat in een keten met een LG en een (oude) Onkyo receiver (via ARC) en alles schakelt precies zoals het hoort aan/uit, inclusief source switching op zowel de Onkyo als de LG. Ook volume control van de Onkyo met de Shield remote werkt prima. En zowaar werkt de aansturing van de Shield via de Google Assistant goed (beter dan op veel andere Android TV devices, waar vaak alleen Turn off voice commando werkt, maar Turn on niet...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HAWK Wizard schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:38:
[...]Zoals hierboven geschreven heb ik (vrijwel) altijd gratis verzending, ook bij grotere meubels, waarvan 1 uit Frankrijk kwam en de andere uit Duitsland. Dan wel "Prime" als seller, dus geen 3rd party.

Vanuit buiten de EU is dat idd niet zo (wilde een keer iets bestellen dat alleen in de US te koop was, maar daar kwam ongeveer aanschafbedrag nog eens bij als verzend en douane kosten.....
Voor alle duidelijkheid, want toch wat offtopic. Ik heb het niet over het land waar het artikel uiteindelijk vandaan gaat komen, want dat is niet te voorspellen via Amazon EU. Dus idd, voor mij via .DE geplaatst, altijd gratis, ongeacht het land van herkomst.

Indien een bestelling geplaatst wordt in een van de landen die ik aanhaalde, wat ik inmiddels toch al vrij vaak heb gedaan, dan kwamen er toch altijd verzendkosten bij. Dit is de laatste jaren nooit anders geweest.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-07 09:49
HAWK Wizard schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:45:
Ben tot nu toe erg blij met mijn vorige maand aangeschafte Shield Pro.

... Enige dat me echt tegenvalt is dat Youtube HDR niet gesupport wordt.....zag dat dit bekend issue is (gelukkig niet al te lang mee lopen pielen zelf.......dacht eerst dat ik zelf iets fout deed), maar te bizar...
Is hardwarematig probleem. (geen probleem in hardware van shield, maar kan codec van YT niet verwerken die HDR ondersteunt.)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-07 15:35
mucuracat schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:02:
[...]

Is hardwarematig probleem. (geen probleem in hardware van shield, maar kan codec van YT niet verwerken die HDR ondersteunt.)
Dan is het toch een probleem van de shield? Als de huidige shield hardware de codec van YT niet kan verwerken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
keepitfrosty schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:10:
[...]
Dan is het toch een probleem van de shield? Als de huidige shield hardware de codec van YT niet kan verwerken?
Idd....de hardware van mijn LG en ook van de niet meer zo heel gloednieuwe Philips Android TV kan het wel gewoon aan namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-07 10:23

aspellinside

Out Of Control

De Tegra X1 processor in de Shields is ouder dan de VP9.2 codec die YouTube gebruikt voor HDR, dus hardwarematig gaat dit voor de huidige Shields niet opgelost worden.

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
keepitfrosty schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:10:
[...]

Ik bedoel dat het geen hardware fout is. Zoals @aspellinside ook zegt aspellinside in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"
Toen shield processor gemaakt werd, bestond desbetreffende codec niet.

Shield werkt, zoals gemaakt. En kan dus HDR met YT niet weergeven. Dus als stream diensten ooit ook naar YT codec gaan, dan kun je daar ook niet genieten van HDR. Hopelijk gebeurt dat niet :) .

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aspellinside schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:51:
De Tegra X1 processor in de Shields is ouder dan de VP9.2 codec die YouTube gebruikt voor HDR, dus hardwarematig gaat dit voor de huidige Shields niet opgelost worden.
Leeftijd van de hardware hoeft niet direct de oorzaak te zijn, want volgens mij hebben diverse andere Android TV boxjes vaak nog oudere chipsets en menig ATV boxje laat wel HDR via YT zien.

Voor nu voor mij alleen maar, "jammer maar helaas, het is niet anders", buiten dat gemis maakt de Shield (2019 Pro) het op veel andere vlakken ruimschoots weer goed ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-07 15:35
mucuracat schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:02:
[...]

Ik bedoel dat het geen hardware fout is. Zoals @aspellinside ook zegt aspellinside in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"
Toen shield processor gemaakt werd, bestond desbetreffende codec niet.

Shield werkt, zoals gemaakt. En kan dus HDR met YT niet weergeven. Dus als stream diensten ooit ook naar YT codec gaan, dan kun je daar ook niet genieten van HDR. Hopelijk gebeurt dat niet :) .
Ah ja zo bedoel je het. Ja idd de chip is ouder dan de codec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-07 17:40

Goku33

Ownage!

TheJuul schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:06:
[...]

Wifi gaat dit alleen maar erger maken altijd via kabel is mijn ervaring helemaal bij hoge bitrate.

@JAHRASTAFARI
Dit is mijn advanced xml setting:

<advancedsettings>
<cache>
<buffermode>1</buffermode>
<memorysize>262144000</memorysize>
<readfactor>5</readfactor>
</cache>
</advancedsettings>

Probeer deze eens wat krijg je dan? Wat mij nog bij staat is dat vooral die readfactor bij mij dus 5 het probleem was. Dit is een waarde die ervoor zorgt dat bij een slechte verbinding de cache gevuld blijft.

Meer info vind je hier: https://kodi.wiki/view/Advancedsettings.xml
Ik loop nu tegen eenzelfde probleem aan als @JAHRASTAFARI met mijn Shield Pro 2019. Fikse bufferproblemen in Kodi 19.3 met 4k materiaal, ondanks dat de Pro hier geen last van zou moeten hebben. De bestanden staan hier op een Freenas server waar ik in het netwerk gewoon met volle Gigabit snelheid van af kan lezen; 1000 Mbps. Ook als ik een andere laptop aan dezelfde netwerkkabel hang waar de Shield aan hangt haal ik ruim voldoende snelheid. De Shield zegt zelf ook gewoon Gigabit Ethernet te hebben en Speedtests halen gewoon mijn volle internetverbinding a 100Mbit.

PS: Ik heb ook geprobeerd een bestand via het netwerk naar het interne geheugen van de Shield te kopieren, waarbij ik dan op ongeveer 100MBps blijf steken, maar dat komt denk ik door de maximale snelheid van de 16GB intern die de Shield beschikbaar heeft. Desalniettemin zou 100Mbit al genoeg moeten zijn, en tijdens het afspelen van een film gaan de bits naar het RAM, niet naar het opslaggeheugen.

Toch gaat het bij een 60-70 Mbit 4k bestand finaal mis, iedere 20seconden buffert de boel voor meerdere seconden. Kodi zegt ook gewoon dat de netwerkbron te langzaam is, maar dat is dus niet waar. Via advancedsettings staat de buffermode op 1, Readfactor geprobeerd op allerlei waarden van 4 tot 1000, en Memorysize ook geprobeerd van 200000000 (200MB) tot 500000000 (500MB).

Gek word ik ervan... zo is er geen film te kijken. Ook al geswitcht van SMB naar ZFS, maar exact hetzelfde probleem. Ook heb ik getest of de advancedsettings xml wel goed werkt, door het aantal items in een "recent' lijst aan te passen naar een vreemd getal, in dit geval 31. Er staan dan echt 31 items in die lijstjes, dus de settings zouden moeten werken.

Ik kan alleen niet verifiëren of de cache wel goed werkt. Zonder een video te spelen heb ik ongeveer 1GB vrije ram volgens Kodi, oftewel zo'n 66% in gebruik. Schijnbaar zou ik dus iets van 300MB in moeten kunnen stellen als cache, want hij gebruikt blijkbaar 3x zoveel aan RAM in de praktijk. Als ik dit echter doe en tijdens een 4k film dan op O druk op een keyboard, zie ik dat het geheugengebruik op 74% blijft hangen, niet veel meer dan zonder het afspelen van een film dus. Ongeveer 250MB meer dan zonder film. Ook op pauze zie je deze waarde niet oplopen.

Mijn gevoel blijft dus dat Kodi niet goed buffert en dat dat de regelmatige haperingen veroorzaakt. Iemand nog enig idee hoe ik dit verder kan testen en waar de oplossing zou kunnen zitten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:01
Goku33 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:58:
[...]

Ik loop nu tegen eenzelfde probleem aan als @JAHRASTAFARI met mijn Shield Pro 2019. Fikse bufferproblemen in Kodi 19.3 met 4k materiaal, ondanks dat de Pro hier geen last van zou moeten hebben. De bestanden staan hier op een Freenas server waar ik in het netwerk gewoon met volle Gigabit snelheid van af kan lezen; 1000 Mbps. Ook als ik een andere laptop aan dezelfde netwerkkabel hang waar de Shield aan hangt haal ik ruim voldoende snelheid. De Shield zegt zelf ook gewoon Gigabit Ethernet te hebben en Speedtests halen gewoon mijn volle internetverbinding a 100Mbit.

PS: Ik heb ook geprobeerd een bestand via het netwerk naar het interne geheugen van de Shield te kopieren, waarbij ik dan op ongeveer 100MBps blijf steken, maar dat komt denk ik door de maximale snelheid van de 16GB intern die de Shield beschikbaar heeft. Desalniettemin zou 100Mbit al genoeg moeten zijn, en tijdens het afspelen van een film gaan de bits naar het RAM, niet naar het opslaggeheugen.

Toch gaat het bij een 60-70 Mbit 4k bestand finaal mis, iedere 20seconden buffert de boel voor meerdere seconden. Kodi zegt ook gewoon dat de netwerkbron te langzaam is, maar dat is dus niet waar. Via advancedsettings staat de buffermode op 1, Readfactor geprobeerd op allerlei waarden van 4 tot 1000, en Memorysize ook geprobeerd van 200000000 (200MB) tot 500000000 (500MB).

Gek word ik ervan... zo is er geen film te kijken. Ook al geswitcht van SMB naar ZFS, maar exact hetzelfde probleem. Ook heb ik getest of de advancedsettings xml wel goed werkt, door het aantal items in een "recent' lijst aan te passen naar een vreemd getal, in dit geval 31. Er staan dan echt 31 items in die lijstjes, dus de settings zouden moeten werken.

Ik kan alleen niet verifiëren of de cache wel goed werkt. Zonder een video te spelen heb ik ongeveer 1GB vrije ram volgens Kodi, oftewel zo'n 66% in gebruik. Schijnbaar zou ik dus iets van 300MB in moeten kunnen stellen als cache, want hij gebruikt blijkbaar 3x zoveel aan RAM in de praktijk. Als ik dit echter doe en tijdens een 4k film dan op O druk op een keyboard, zie ik dat het geheugengebruik op 74% blijft hangen, niet veel meer dan zonder het afspelen van een film dus. Ongeveer 250MB meer dan zonder film. Ook op pauze zie je deze waarde niet oplopen.

Mijn gevoel blijft dus dat Kodi niet goed buffert en dat dat de regelmatige haperingen veroorzaakt. Iemand nog enig idee hoe ik dit verder kan testen en waar de oplossing zou kunnen zitten?
Als kodi een buffer heeft zie je dat als het goed is aan het tijdlijnbalkje. Als je pauzeert zie je ook dat het balkje naar rechts beweegt totdat de buffer vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

banaliteit schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:09:
[...]

Als kodi een buffer heeft zie je dat als het goed is aan het tijdlijnbalkje. Als je pauzeert zie je ook dat het balkje naar rechts beweegt totdat de buffer vol is.
Die zie ik slechts heel soms (zo'n lichtgrijs blokje rechts van het huidige moment waar je in de film bent). Meestal is dat bufferblokje niet te zien, en ook op pauze zie je dan helemaal niets opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
[...]

Bedoel je een filmbestand met een bitrate van 60 Mbps?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.203.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

snah001 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:58:
[...]

Bedoel je een filmbestand met een bitrate van 60 Mbps?
Yes, een film van 2,5 uur in een bestand van zo'n 65GB (gigabyte). Dat is als het goed is gemiddeld 60 megabit per seconde. En dus zou een 100Mbit verbinding al genoeg moeten zijn met een voldoende grote buffer, maar 1000Mbit helemaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside

aspellinside

Out Of Control

Niet dat het jou direct helpt, maar Plex speelt het bestand jellyfish-140-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv zonder problemen af. Ongeveer dezelfde opstelling, Shield Pro 2019 met Synology NAS op een Gigabit netwerk.

Plex server draait op de Shield zelf, niet op de NAS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R2JXWcYUpacVwxC3Htq9M9tVwQM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VVKQbD4RJ1cRvj35MtNi3WOW.png?f=fotoalbum_large

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bhartman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
[...]

Het hoeft natuurlijk niet aan de video stream van de film te liggen, maar mogelijk veroorzaakt de audio stream juist het buffer probleem. Probeer dat eens uit te sluiten door bv alleen stereogeluid af te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:02
Plex heeft ooit een bug gehad waarbij het eindeloos ging stotteren als je de ondertitels die in de mkv zaten gebakken aan had staan.

Dat kan ook nog iets zijn om te testen, ondertitels uit.
Als dat het is kan je later altijd nog een externe ondertitel toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Thanks voor de tips allemaal, ik heb weer eea om te testen :)
Ik dacht ook nog eens met een alternatief op Kodi te testen of die hetzelfde issue heeft. MrMC ziet er veelbelovend uit, echter lijkt dat al een jaar geen updates meer gehad te hebben. Wellicht gewoon een losse mediaplayer zoals Archos of VLC, puur om uit te sluiten/te bevestigen dat het issue in Kodi zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
En zoals eerder gezegd, probeer de demo bestanden die je kan downloaden, daarvan weet je in ieder geval dat ze kloppen.

Al het andere is vaak aan geknutseld met remuxen en dat gaat niet altijd goed.
Is toch heel erg vaak dat ellende aan de bestanden ligt die je probeert af te spelen.

(Of je moet zelf een 4k blu-ray kunnen rippen, dan weet je dat de rip goed is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goku33 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:15:
Thanks voor de tips allemaal, ik heb weer eea om te testen :)
Ik dacht ook nog eens met een alternatief op Kodi te testen of die hetzelfde issue heeft. MrMC ziet er veelbelovend uit, echter lijkt dat al een jaar geen updates meer gehad te hebben. Wellicht gewoon een losse mediaplayer zoals Archos of VLC, puur om uit te sluiten/te bevestigen dat het issue in Kodi zit.
Ik durf bijna te stellen dat het niet in Kodi zal zitten, al is het niet zo dat er soms geen issues kunnen zijn bij gebruik van Kodi. Echter niet perse op het vlak van bufferen bij maximaal bitrate materiaal.

Ik "verzamel" de extreme versies van films als ze in UHD verschijnen en gebruik deze om verschillende Android/Google TV spelers te testen op hun kunnen en grenzen, dit altijd i.c.m. Kodi.

Menig speler komt te kort als het om probleemloos afspelen gaat bij die hoogste bitrates, de Shield 2019 Pro is er echter niet een van. Geen buffer issues hier via het lokale (NFS) netwerk en de bufferinstellingen van Kodi zijn daarbij ongemoeid gelaten, staat als standaard na ingebruikname. M.a.w., het zou dus tamelijk probleemloos moeten kunnen gaan. Ik weet nu echter niet wat jij probeert af te spelen, dan is het altijd lastig vergelijken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Van de week nog getest met VLC player app op de Shield.
De Jellyfish HVEC video bestanden op de PC 120/140/160 Mbps via Wifi en VLC op de Shield afgespeeld.
Zonder 1 hikje.
Het ligt dus echt aan de speler die je gebruikt en/of de tools zoals Emby/Plex/Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goku33 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:15:
MrMC ziet er veelbelovend uit, echter lijkt dat al een jaar geen updates meer gehad te hebben.
MrMC is eigenlijk hele ranzige software :
- Gast is weggegaan bij het Kodi/XBMC Team
- Is vervolgens gewoon de boel bijna 1:1 als zijn product gaan verkopen! 8)7

Kortom : Gevalletje 100% Flapdrol die eigenlijk geen cent zou mogen verdienen op die manier! :| :F
RobbieT schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:00:
En zoals eerder gezegd, probeer de demo bestanden die je kan downloaden, daarvan weet je in ieder geval dat ze kloppen.

Al het andere is vaak aan geknutseld met remuxen en dat gaat niet altijd goed.
Is toch heel erg vaak dat ellende aan de bestanden ligt die je probeert af te spelen.
Ik dacht dat we van dat gezeik af waren sinds de community die dat soort dingen uploadt/encode redelijk gestandardiseerd/georganiseerd leek te zijn... jammer! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

aspellinside schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:13:

Plex server draait op de Shield zelf, niet op de NAS.

[Afbeelding]
Wrm op Shield en niet via je nas ? Gwn nieuwsgierig 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aspellinside

aspellinside

Out Of Control

Ik heb dat wel ooit geprobeerd maar de CPU in de NAS was vele malen minder krachtig dan die in de Shield, het liep gewoon allemaal niet soepel. Nu geen last meer van.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Na heel heel heel veel troubleshooten voel ik mezelf erg dom, maar toch ook heel blij! Ergens tussen een switch en wallsocket zat een cat 5e kabel die blijkbaar steeds slechter aan het worden was. Ooit liep het met deze bekabeling namelijk wel goed, maar de problemen werden steeds erger. Blijkbaar was het nog goed genoeg voor gewone file transfers, maar niet voor streaming.
Afin, kabel vervangen en de Shield haalt ook weer volle gigabit en streamt het Jellyfish 140mbps bestand zonder issues. Jammer van het maandenlang gefrustreerd prutsen met advancedsettings bestanden etc, maar dolgelukkig dat de Shield gewoon in staat blijkt te doen wat ik wil :D
Bedankt voor de hulp, wat wel het zetje in de juiste richting was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:15
Dan moet ik ook maar eens gaan zoeken waar het bij mij in zit. Mijn Shield doet het prima, maar is het enige apparaat in mijn netwerk wat maar op 100Mbit blijft verbinden. Vorige week naar fabrieksinstellingen teruggezet, en netwerkshares werken weer goed, maar netwerksnelheid nog steeds niet. Maar aangezien Kodi en Netflix prima werkt zorgt het ook niet voor problemen. Maar toch, je wil daar toch 1Gbit zien staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:10
jopie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:22:
Dan moet ik ook maar eens gaan zoeken waar het bij mij in zit. Mijn Shield doet het prima, maar is het enige apparaat in mijn netwerk wat maar op 100Mbit blijft verbinden. Vorige week naar fabrieksinstellingen teruggezet, en netwerkshares werken weer goed, maar netwerksnelheid nog steeds niet. Maar aangezien Kodi en Netflix prima werkt zorgt het ook niet voor problemen. Maar toch, je wil daar toch 1Gbit zien staan :)
Haha, bij mij ook... even zin voor maken, kabels zijn mooi weggewerkt, dus nooit het leukste klusje om dat weer te vervangen dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Goku33 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:07:
Na heel heel heel veel troubleshooten voel ik mezelf erg dom, maar toch ook heel blij! Ergens tussen een switch en wallsocket zat een cat 5e kabel die blijkbaar steeds slechter aan het worden was. Ooit liep het met deze bekabeling namelijk wel goed, maar de problemen werden steeds erger. Blijkbaar was het nog goed genoeg voor gewone file transfers, maar niet voor streaming.
Afin, kabel vervangen en de Shield haalt ook weer volle gigabit en streamt het Jellyfish 140mbps bestand zonder issues. Jammer van het maandenlang gefrustreerd prutsen met advancedsettings bestanden etc, maar dolgelukkig dat de Shield gewoon in staat blijkt te doen wat ik wil :D
Bedankt voor de hulp, wat wel het zetje in de juiste richting was!
Moet je maar op de juiste Layer beginnen met troubleshooting : Wikipedia: OSI model

Je bent te hoog begonnen! ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-07 13:11
Davith78 schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:32:
[...]

De Shield heeft een beta feature genaamd 'Match Frame Rate', deze zit een beetje verstopt in de settings maar je kunt deze toevoegen aan het 'snelmenu' (knop met drie verticale streepjes op de abb). Als je een film oid hebt gestart in Netflix kun je de framerate van de content matchen met je tv, dit moet je wel elke keer weer handmatig doen.

Een andere (permanente) optie is via een tooltje genaamd 'Refresh Rate' dat je uit de Play Store kunt downloaden. Dit vergt wel iets meer kennis om het werkend te krijgen maar dan heb je er in principe geen omkijken meer naar. Dit tooltje gebruik ik dus op mijn Shield, heb hier alleen soms DHCP issues mee (de stream wordt dan afgebroken) maar dan is het een kwestie van de stream opnieuw starten en dan werkt het alsnog.

Naar het schijnt zit Match Framerate ingebakken in de nieuwste versie van Google TV (zoals Apple dat heeft met de ATV) maar NVidia heeft deze versie nog niet voor de Shield uitgebracht.
Goedemiddag,

Heb je een idee wanneer dat Match framerate met die nieuwe versie wordt gelanceerd? Waar kan ik daar iets over lezen?

Ik heb een shield uit 2017. Het afspelen van bestanden met KODI gaat gewoon goed. Volgens mij heb ik daar ook eens een tijd terug in zitten aanpassen in wat framerate opties. (interne optie in Kodi meen ik)

Netflix daarentegen is echt drama, maar ook weer niet met alle content. Ik heb het idee dat het met series afkomstig uit Engeland meer opvalt ofzo. Die worden waarschijnlijk op een iets afwijkende framerate gemastered.

Vanmiddag begonnen aan die nieuwe serie Stay close en zo'n beetje elk shot een irritante hapering.

Uiteraard wezen zoeken naar een oplossing en de 2 potentiele framerate match opties gevonden. BETA en die app die je kan downloaden.

Nou heb ik ook die Match Framerate optie (beta) geactiveerd maar volgens mij moet je dan een shortcut (key) binden aan je remote en die knop indrukken terwijl je de stream afspeelt op de voorgrond. Aangezien ik dus die eenvoudige remote heb waar nauwelijks knoppen op zitten is dit dus niet mogelijk...

Zit nu een beetje met de gedachte van moet ik zo'n Pro remote aanschaffen voor 30 euro of gewoon overstappen op een device dat wel probleemloos switched tussen verschillende framerates.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mick3112 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:40:
Zit nu een beetje met de gedachte van moet ik zo'n Pro remote aanschaffen voor 30 euro of gewoon overstappen op een device dat wel probleemloos switched tussen verschillende framerates.
Dan maar de remote upgraden want een dergelijk apparaat ga je niet vinden : Het ligt aan die domme apps/clients van al die streamingdiensten die al jarenlang hun zooi niet voor elkaar hebben! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Ja, dat leek mij ook al de beste optie.

Zo irritant, ik heb een Sony Bravia TV uit 2017 die Dolby Vision ondersteunt maar het ziet er niet uit op netflix.
In de Netflixapp op de tv zelf nergens gewoon een optie om HDR 10 of SDR te kiezen. Op de TV zelf kan je DV ook niet disablen.

Vandaar dat ik dus de Shield gebruik om gewoon 4k SDR te kijken wat er een stuk beter uitziet dan dat geforceerde DV.

via de Shield loop je weer tegen Frame rate issues aan.

Dan is je abonnement downgraden nog een optie, maar dat voelt ook dubbel als je een dure 4ktv hebt.

Een apple 4k zou wel weer kunnen, maar daar kan je weer geen externe HD aanhangen. Verder komt Apple ook altijd erg gesloten over met al hun regeltjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
nero355 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:04:
Dan maar de remote upgraden want een dergelijk apparaat ga je niet vinden
Ahum... ;)

Ondanks dat hier de Shield Pro 2019 onze "daily driver" is in 't huishouden, zijn onze minder gebruikte Apple TV 4K's (2017+2021) toch echt wel FLAWLESS met de meest populaire apps, als het gaat om probleemloos automatisch te switchen tussen framerates en SDR/HDR content (BT709, BT2020, enz) :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@Mick3112, aangezien je Kodi gebruiker bent. Je kunt binnen Kodi ook een Netflix en andere addon's installeren, daarmee wordt de refreshrate (zoals ik dat recentelijk nog heb getest voor een andere media-speler), keurig aangepast. Het is natuurlijk wel wat omslachtiger en mogelijk niet zo "gelikt" als met de originele Netflix Android TV app, maar het zou een alternatieve oplossing kunnen zijn indien de juiste refreshrate erg belangrijk voor je is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Montoya200x schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:20:
Ondanks dat hier de Shield Pro 2019 onze "daily driver" is in 't huishouden, zijn onze minder gebruikte Apple TV 4K's (2017+2021) toch echt wel FLAWLESS met de meest populaire apps, als het gaat om probleemloos automatisch te switchen tussen framerates en SDR/HDR content (BT709, BT2020, enz) :+
Geen officieel ondersteunde Kodi = geen deal. Ik gebruik Kodi nu al zo'n 18 jaar en kan niet meer zonder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niks ahum! :P

Ik ken de meeste kastjes nou wel en ze hebben allemaal wel een of ander nadeel dus wil je ALLE features dan zal je minimaal 3 van die krengen moeten kopen! :D _O- 7(8)7
IMHO moet de app dat soort dingen gewoon goed kunnen en niet het OS dat je draait! :P

En daarin falen al die streamdiensten gewoon kiehard en dat al jarenlang! :X :F
Komt natuurlijk omdat een hoop van die apps troep gewoon Electron zooi zijn en dus niks anders dan een fancy website in een venstertje, maar toch... best wel bizar...

Verder weet ik ook wel dat Apple heel erg bezig is onder iOS/iPadOS met allerlei fancy refresh gerelateerde features, maar dat is meer voor video's in je browser kijken en dergelijken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
hardware-lover schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:41:
@Mick3112, aangezien je Kodi gebruiker bent. Je kunt binnen Kodi ook een Netflix en andere addon's installeren, daarmee wordt de refreshrate (zoals ik dat recentelijk nog heb getest voor een andere media-speler), keurig aangepast. Het is natuurlijk wel wat omslachtiger en mogelijk niet zo "gelikt" als met de originele Netflix Android TV app, maar het zou een alternatieve oplossing kunnen zijn indien de juiste refreshrate erg belangrijk voor je is?
Dank je voor de suggestie! Ik zal daar eens wat onderzoek naar doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ahum 2 dan :+

Voor mij was onderstaande alleen het onderwerp en verder niets :(:)
Ieder platform heeft z'n kenmerken, de één heeft dit beter, de ander heeft dat beter en hier in het huishouden, leven gelukkig alle platformen, in vrede naast mekaar <3

De discussie over het perfecte apparaat, app of platform, dat is een hele andere en bovendien ook een hele persoonlijke gelukkig :)
The Zep Man schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:55:
Ik gebruik Kodi nu al zo'n 18 jaar en kan niet meer zonder. :)
Zo herkenbaar, the days of XBMP en later XBMC _/-\o_
De hardware voor bovenstaande, staat hier nog :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Ik gebruik die Refresh Rate app uit de Play store, en als ik Netflix dan laat opstarten op 23,976fps (in het menu dus al) en de automatisch Match Refresh rate optie aan zet, dan werkt de Native Netflix app bij mij vloeiend zonder iedere keer dat je iets afspeelt iets te hoeven veranderen. Soms moet je alleen een film/serie 2x starten omdat hij na het aanpassen van de refreshrate even de verbinding kwijt is oid.
Nadeel van Netflix is wel dat je geen audio delay kan toepassen zoals in Kodi. Netflix loopt nooit helemaal synchroon bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goku33 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:52:
Ik gebruik die Refresh Rate app uit de Play store, en als ik Netflix dan laat opstarten op 23,976fps (in het menu dus al) en de automatisch Match Refresh rate optie aan zet, dan werkt de Native Netflix app bij mij vloeiend zonder iedere keer dat je iets afspeelt iets te hoeven veranderen. Soms moet je alleen een film/serie 2x starten omdat hij na het aanpassen van de refreshrate even de verbinding kwijt is oid.
Kan je niet zoiets instellen : https://kodi.wiki/view/Se...er_change_of_refresh_rate

Je gunt dan de apparaten wat langer de tijd om hun HDMI signalen weer op elkaar af te stemmen :)
Ik geloof dat de standaard waarde 3 seconden is en sommige apparaten hebben moeite met een lagere waarde!
Nadeel van Netflix is wel dat je geen audio delay kan toepassen zoals in Kodi. Netflix loopt nooit helemaal synchroon bij mij.
Wat voor setup heb je precies ?!

Op voorwaarde dat het geen Netflix fuckup is zou je naar de volgende dingen kunnen kijken :
- Overijverige Picture Processing van je TV.
- Eventuele Sound Delay opties op je Versterker.

De Shield TV heeft zelf ook nog een optie, maar die schijnt niet te doen wat ik dacht volgens @The Zep Man :? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:40:
De Shield TV heeft zelf ook nog een optie, maar die schijnt niet te doen wat ik dacht volgens @The Zep Man :? :)
Er zijn twee zaken die je kan vertragen qua beeld en geluid:

• Het beeld vertraag je als het geluid achterloopt. Je stelt hiermee de grootte van een FIFO buffer in voor beeld.
• Het geluid vertraag je als het beeld achterloopt. Je stelt hiermee de grootte van een FIFO buffer in voor geluid.

FIFO = first in, first out. 'in' is het moment dat het beeld/geluid klaar staat om afgespeeld te worden, 'out' is het moment dat het beeld/geluid daadwerkelijk wordt afgespeeld.

De Shield TV (Android TV) kan enkel het beeld vertragen. Kodi (die de Android TV instelling volgens mij negeert) kan vanuit zichzelf of geluid, of beeld vertragen.

[ Voor 27% gewijzigd door The Zep Man op 08-01-2022 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:54
Alleen audio is te delayen op de Shield.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:47:
Alleen audio is te delayen op de Shield.
The Zep Man schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:38:

[...]

In die screenshot is de Shield TV geconfigureerd om het beeld 50 ms later af te spelen ten opzichte van het geluid. Je kan die waarde tot 0 ms terugbrengen, waarmee de Shield TV het geluid tegelijkertijd met het beeld uitstuurt. Als je die waarde negatief zou kunnen maken dan zou het geluid vertraagd worden ten opzichte van het beeld. Dat is echter geen optie met de Shield TV.

(...)

Je kan het zelf makkelijk testen. Zet de vertraging waarde op de Shield TV belachelijk hoog. Je zal merken dat het geluid eerder afspeelt, niet later. Met andere woorden, het beeld wordt vertraagd ten opzichte van het geluid.

'Delay audio timing' is links, 'advance audio timing' is rechts. De labels zijn niet erg duidelijk. Mogelijk is 'advance video timing' links en 'delay video timing' rechts beter.
Met de Shield TV kan je enkel onder Kodi (en mogelijk andere specifieke applicaties, indien het ondersteunen) geluid vertragen.

[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 08-01-2022 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dat zeg ik toch, alleen audio is te delayen, video niet.

Dat stuiterballetje vertraagt de audio, en niets meer dan dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:08:
Dat zeg ik toch, alleen audio is te delayen, video niet.
Nee. Jij zegt niet wat ik zeg.
Dat stuiterballetje vertraagt de audio, en niets meer dan dat.
Nee. Je past geen begrijpend lezen toe, en snapt ook niet hoe die functie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
De slider kan niet onder nul.
Als je de slider op bijv. 500 zet loopt het geluid een halve seconde achter.
De slider kan niet negatief zijn.

Dus je kan alleen audio vertragen.

Geen idee wat hier lastig aan is om te begrijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:24
Brad Pitt schreef op zondag 9 januari 2022 @ 05:15:
De slider kan niet onder nul.
Als je de slider op bijv. 500 zet loopt het geluid een halve seconde achter.
De slider kan niet negatief zijn.

Dus je kan alleen audio vertragen.

Geen idee wat hier lastig aan is om te begrijpen.
Als je het groene stuiterende balletje bedoeld: als ik die op 500 zet dan is toch echt het geluid er eerder dan het beeld. Het beeld gaat dus achter lopen (of het geluid vóór).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jef61 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:28:
[...]

Als je het groene stuiterende balletje bedoeld: als ik die op 500 zet dan is toch echt het geluid er eerder dan het beeld. Het beeld gaat dus achter lopen (of het geluid vóór).
Bedankt voor de bevestiging. Ik had even geen Shield TV in de buurt, dus kon het niet opnieuw testen.

Een tijd geleden had ik hier mee geëxperimenteerd vanwege het gebruik van S/PDIF, omdat je daarmee niet de luxe hebt van automatische lipsync dat in HDMI zit gebakken. Het één keer afstellen is niet zo'n probleem, maar dan moet dat wel mogelijk zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jef61 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:28:
[...]
Ja.

En daarna ga je naar YouTube of iets anders en je speelt random content af, en wat merk je dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:24
Brad Pitt schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:30:
[...]

Ja.

En daarna ga je naar YouTube of iets anders en je speelt random content af, en wat merk je dan?
Ja hetzelfde natuurlijk!, het beeld loopt een halve seconde achter (getest met NLziet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Laatst online: 27-07 12:19

HellBeast

Oh My GoT!

Weet iemand of je de upscaling kan uitschakelen op de Nvidia Shield pro 2019?. Ik heb het dan niet over de AI upscaling (de beeldverscherping), maar echt het upscalen van een 720p of 1080p source naar 4k. Als je een high end projector hebt dan is de upscaling van dat apparaat beter dan wat de Shield Pro kan.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HellBeast schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:26:
Weet iemand of je de upscaling kan uitschakelen op de Nvidia Shield pro 2019?. Ik heb het dan niet over de AI upscaling (de beeldverscherping), maar echt het upscalen van een 720p of 1080p source naar 4k. Als je een high end projector hebt dan is de upscaling van dat apparaat beter dan wat de Shield Pro kan.
Als je de resolutie van de Shield beperkt tot 1080p binnen de instellingen, dan is het toch aan het weergave apparaat hoe deze daar mee omgaat?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Laatst online: 27-07 12:19

HellBeast

Oh My GoT!

hardware-lover schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:56:
[...]

Als je de resolutie van de Shield beperkt tot 1080p binnen de instellingen, dan is het toch aan het weergave apparaat hoe deze daar mee omgaat?
Wordt 4k content dan nog steeds als 4k aangeboden aan de TV/projector?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HellBeast schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:00:
[...]
Wordt 4k content dan nog steeds als 4k aangeboden aan de TV/projector?
Niet aan mijn (4k) TV, deze neemt bij 1080p het upscalen dus over. Even getest met Apple TV+ en Foundation (waar expliciet 4k bij vermeldt staat).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinpaq
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-07 21:27

Vinpaq

Compaq Collection: vinpaq.com

Een goedemiddag,

Ik heb een vraag over mijn shield pro, vorige week gekocht, icm met mijn LG C1.
Het systeem is als volgt opgebouwd:

Shield > HDMI 2.1 kabel* > LG GX soundbar > HDMI 2.1 kabel* > LG C1 cec/arc poort
*https://www.allekabels.nl/hdmi-kabel/1779/3857688/hdmi-kabel.html

Als ik de Shield controleer, zie ik HDCP 1.4 wanneer ik de LG C1 op deep color zet. Het beeld is dan wat schokkerig op 4k 59,9Hz. Zet ik deep color uit, dan schiet mijn shield naar HDCP 2.2 en vloeiend 4k 30Hz... waarom?

Moet wel toegeven dat het beeld erg mooi is ook met die 4K 30Hz. Misschien zie ik het verschil niet tussen 30 en 59,9Hz.

Hiervoor had ik mijn pc met een gtx1080 op dezelfde HDMI poort aangesloten en kon ik gewoon 4k 60Hz versturen.

Daarnaast nog wat aparte issues gehad:

1) Shield verstuurde na weer eens opstarten geen beeld richting tv (no signal), er kwam wel geluid uit de soundbar (ik kon wel de Shield bedienen, alleen geen beeld). Pas na heel veel gedoe, 2 keer hard reset van de shield, kreeg ik weer beeld.

2) Ineens had ik echo effect over mijn geluid bij het kijken van wat dan ook op Disney+, na opnieuw Shield opstarten pas weg.

3) Nadat Shield ff niet gebruikt is en ik wil verder kijken is bv een marvel film ineens niet meer in Dolby Atmos, dan moet ik terug naar hoofdscherm van Disney en de film opnieuw starten. (hij laat ook netjes zien voordat je een film start dat dolby niet aanwezig is, na opnieuw film selecteren dus wel.)

4) Als ik nu toch via de tv (zonder shield) Disney of Prime, etc. wil kijken dan vertikt mijn tv geluid naar de soundbar te sturen, ook al staat de soundbar en tv qua bron goed.

(2 en 3 vermoed ik zijn problemen van de app zelf, maar op mijn LG kwamen die problemen nooit voor)

Heb ik wellicht gewoon iets niet goed ingesteld? Maar het lijkt er erg op dat de Shield elke keer iets nieuws verzint.

Camera: Nikon Z7II

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Vinpaq, probeer het eens met je Shield rechtstreeks aan je TV? Deze zou met Deep Color actief namelijk probleemloos in HDCP2.2 stand moeten blijven staan, en eveneens combinaties van maximaal 4k@60Hz weer moeten kunnen geven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinpaq

Vinpaq

@hardware-lover Ik zal het proberen maar het zal lastig gaan gezien alles netjes is weggewerkt in de muur. De soundbar ondersteund HDMI 2.1 (HDCP 2.3), dus zou eigenlijk geen probleem mogen zijn. (Echter is dat wel mogelijk ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vinpaq schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:24:
Ik heb een vraag over mijn shield pro, vorige week gekocht, icm met mijn LG C1.
Het systeem is als volgt opgebouwd:

Shield > HDMI 2.1 kabel* > LG GX soundbar > HDMI 2.1 kabel* > LG C1 cec/arc poort
*https://www.allekabels.nl/hdmi-kabel/1779/3857688/hdmi-kabel.html

Als ik de Shield controleer, zie ik HDCP 1.4 wanneer ik de LG C1 op deep color zet. Het beeld is dan wat schokkerig op 4k 59,9Hz. Zet ik deep color uit, dan schiet mijn shield naar HDCP 2.2 en vloeiend 4k 30Hz... waarom?

Moet wel toegeven dat het beeld erg mooi is ook met die 4K 30Hz. Misschien zie ik het verschil niet tussen 30 en 59,9Hz.

Hiervoor had ik mijn pc met een gtx1080 op dezelfde HDMI poort aangesloten en kon ik gewoon 4k 60Hz versturen.
IMHO is dat gewoon het verschil tussen "PC resoluties" en "TV resoluties" om het maar effe zo te noemen :)

Maar dat 30 Hz verhaal is wel vaag...
Alsof er ergens in de HDMI Handshake wat misgaat :?

Bovendien : Hoe bepaal of test jij wat wel of niet vloeiend is ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Een goedemiddag,

Shield > LG C1 HDMI poort wat niet eARC is
LG GX soundbar > LG C1 HDMI eARC

LG C1 stuurt geluid door naar LG GX soundbar.
Klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mucuracat schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:10:
Shield > LG C1 HDMI poort wat niet eARC is
LG GX soundbar > LG C1 HDMI eARC

LG C1 stuurt geluid door naar LG GX soundbar.
Klaar :)
Ik noem dat downgraden! :P :+

Maar goed...

Het gaat sowieso mis op het moment dat je met een Soundbar een Versterker + Speakers probeert te vervangen! :X :| :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DraZ666
  • Laatst online: 00:42

3) Nadat Shield ff niet gebruikt is en ik wil verder kijken is bv een marvel film ineens niet meer in Dolby Atmos, dan moet ik terug naar hoofdscherm van Disney en de film opnieuw starten. (hij laat ook netjes zien voordat je een film start dat dolby niet aanwezig is, na opnieuw film selecteren dus wel.)
Deze kan je zowiezo schrappen want je krijgt nooit atmos uit een soundbar, wat het logo ook zegt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinpaq

Vinpaq

nero355 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:57:
[...]

Bovendien : Hoe bepaal of test jij wat wel of niet vloeiend is ?!
Oh, dat is gewoon persoonlijk. Ik zie niks schokken of zo. Maar gisteren (wederom na veel gedoe pas weer beeld) deed ie wel ineens 4k 59hz hdcp 2.2 (deep color aan) zonder zichtbare schokken.

Eerlijk gezegd zou ik daar mee kunnen leven (30 of 59hz afwisselend) maar dat hij gewoon soms geen signaal stuurt naar de tv vind ik wel echt vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Tijdens het afspelen van verschillende soorten muziek valt het geluid soms even weg. Denk aan radio, spotify en soundcloud. Ik heb de Shield Pro 2019 met de laatste firmware. Alle apps zijn ook up-to-date. Iemand een fix voor dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:12
thekvnz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:08:
Tijdens het afspelen van verschillende soorten muziek valt het geluid soms even weg. Denk aan radio, spotify en soundcloud. Ik heb de Shield Pro 2019 met de laatste firmware. Alle apps zijn ook up-to-date. Iemand een fix voor dit?
Ik heb hier ook last van, tot nu toe volledige radiostilte vanuit Nvidia:
Zie hieronder mijn post van vorig jaar :(
Ik gebruik nu een Chromecast voor muziek en dat gaat (meestal wel goed).
Ben wel benieuwd met welke telefoon jij het aanstuurt en of je toevallig ook een Ziggo router gebruikt.
ErikG2 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:54:
[...]

Na wat heen en weer mailen met Nvidia gaan ze nu onderzoeken of ze dit probleem kunnen reproduceren. Er werden me weinig toezeggingen gedaan en de medewerker waar ik mee mailde dacht in de richting van de verschillende Android versies tussen de telefoon en de Shield. Ik wordt op de hoogte gehouden van evt. bevindingen. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mick3112
Terugkomend op het framerate probleem in Netflix. Vandaag de pro remote binnengekregen.

Lang inhouden van de Menu/options knop gebind aan de Frame rate Matching optie (Beta) van Nvidia zelf.
Daarna probleemloos 2 afleveringen kunnen kijken van de serie die zaterdag niet om aan te gluren was. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Android 11 komt er aan voor de Shield, alle versies.
https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1641963842

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:24

westergas

rikkie_pc

Mick3112 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:49:
Terugkomend op het framerate probleem in Netflix. Vandaag de pro remote binnengekregen.

Lang inhouden van de Menu/options knop gebind aan de Frame rate Matching optie (Beta) van Nvidia zelf.
Daarna probleemloos 2 afleveringen kunnen kijken van de serie die zaterdag niet om aan te gluren was. :)
Bedankt voor de tip, dacht al dat die optie verdwenen was (zag hem niet meer in het menu staat). Netflix was niet te doen op de Shield zonder die optie.

Nu nog wat aan die lasbril-ondertitels doen bij Dolby Vision materiaal en ik heb de app op mijn TV niet meer nodig.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenED
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-07 17:29
Ik wil niet vervelend doen maar dit nieuws is al een maand bekend en voegt niets meer toe dan een maand terug. Het enige wat dit wel toevoegd is dat de changelog pagina terug live staat. Deze was reeds een maand beschikbaar tot deze ergens deze week weer verdween. Nu is ze terug online met een kleine update aan de afbeeldingen.

https://support-shield.nv...oid-tv-release-notes/9.0/

Elke gebeurtenis in de wereldgeschiedenis begon met een nijlpaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
ErikG2 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:21:
[...]

Ik heb hier ook last van, tot nu toe volledige radiostilte vanuit Nvidia:
Zie hieronder mijn post van vorig jaar :(
Ik gebruik nu een Chromecast voor muziek en dat gaat (meestal wel goed).
Ben wel benieuwd met welke telefoon jij het aanstuurt en of je toevallig ook een Ziggo router gebruikt.

[...]
De apparaten waar ik muziek stream naar de shield via chromecast functie zijn iPhone 13 pro Max en iPad Pro. Ik heb hier kpn glasvezel met hun laatste experiabox. Een reset op shield pro heeft ook niet geholpen. Ik hoop dat we zsm die nieuwe update kunnen installeren en misschien is het dan wel opgelost want dit waardeloos en irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:12
thekvnz schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:13:
[...]

De apparaten waar ik muziek stream naar de shield via chromecast functie zijn iPhone 13 pro Max en iPad Pro. Ik heb hier kpn glasvezel met hun laatste experiabox. Een reset op shield pro heeft ook niet geholpen. Ik hoop dat we zsm die nieuwe update kunnen installeren en misschien is het dan wel opgelost want dit waardeloos en irritant.
Interessant, totaal andere setup dan hier. Ik was het al op andere plaatsen aan het zoeken maar ligt dus toch aan de Shield. Wel vreemd dat er online niets over te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thekvnz schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:13:
De apparaten waar ik muziek stream naar de shield via chromecast functie zijn iPhone 13 pro Max en iPad Pro.
Kunnen Apple apparaten dan Chromecasten ?!

Ik dacht alleen AirPlay :?
Ik heb hier kpn glasvezel met hun laatste experiabox. Een reset op shield pro heeft ook niet geholpen. Ik hoop dat we zsm die nieuwe update kunnen installeren en misschien is het dan wel opgelost want dit waardeloos en irritant.
En je weet zeker dat er niet ergens iets van IGMP Snooping gaande is die alleen het IPTV Multicast verkeer van je TV boxjes toelaat ?!

/Enkele brainfarts... :$ O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
nero355 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 15:57:
[...]

Kunnen Apple apparaten dan Chromecasten ?!

Ik dacht alleen AirPlay :?

[...]

En je weet zeker dat er niet ergens iets van IGMP Snooping gaande is die alleen het IPTV Multicast verkeer van je TV boxjes toelaat ?!

/Enkele brainfarts... :$ O-)
Hij zal wel Spotify Connect bedoelen.

Het soms wegvallen herken ik wel, heb ik op de Yamaha receiver de laatste tijd ook zo nu en dan last van gehad.
Lijkt iets met drukte op het netwerk en een ienie-mini buffer te maken te hebben.

Soms werkt het een hele avond zonder issues, soms ieder uur.
Maar lijkt dus niet een specifiek issue van de Nvidia Shield, meer iets van Spotify.

Deezer gaat beter hier. (Even voor test en uit ergernis daar een proefabo gedaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Kreeg net de melding op mijn Shield dat er een nieuwe versie is. Ik wacht er nog even met updaten tot mij duidelijk is of de reclame uitgeschakeld kan worden ja of nee. En dan niet met een custom loader waar je voor moet betalen uiteraard.
Pagina: 1 ... 113 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.