Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:56
Inmiddels update naar 9.0.0 al ontvangen

[ Voor 37% gewijzigd door snah001 op 12-01-2022 17:44 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenED
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 15:37
Bisamrat schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:40:
[...]

Kreeg net de melding op mijn Shield dat er een nieuwe versie is. Ik wacht er nog even met updaten tot mij duidelijk is of de reclame uitgeschakeld kan worden ja of nee. En dan niet met een custom loader waar je voor moet betalen uiteraard.
Ik gebruik dit: https://forum.xda-develop...her-without-root.4176349/ Dan kan je gelijk welke launcher gebruiken en deze instellen als standaard. Staat wel voor firetv, maar er is ook een versie voor android TV beetje verderop.

Elke gebeurtenis in de wereldgeschiedenis begon met een nijlpaard

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-09 08:55
Shield Experience Upgrade 9.0 (Released 1/12/22)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
 Today we released SHIELD Experience Upgrade v9.0 for all SHIELD and SHIELD Pro units.Thank you for being a part of the SHIELD community and as always, if you see any issues, please send feedback from your device and post your observations in this thread. 

Enhancements: 

Display 

Adds option to disable all HDMI-CEC functionality

Audio 

[2019 SHIELD all models] Most system audio is now encoded in Dolby Digital Plus when available
    Reduced overall latency for Dolby Digital Plus audio path
    Adds option to match audio content resolution. Enable when playing High Resolution Audio on SHIELD. Note: Not available on Plex and this feature disables Dolby Audio Processing
    Adds support for DTS-HD HRA audio streams
    Adds AV sync support for encoded audio (Dolby, DTS, etc)

Accessories 

Adds support for aptX compatible bluetooth headsets
    Branded logo buttons on controllers (Playstation, XBOX, NVIDIA) now bring up Stadia menu when playing Stadia
    Adds option to disconnect Bluetooth devices on SHIELD sleep
    Adds support for XBOX One wired controllers
    Adds controller support for Apple TV app

Storage 

Adds option to scan for media when removable storage is connected to SHIELD. Enable to view media on removable storage on Photos & Videos app. (Default: Disabled)

Other 

Adds support for 4K+HDR with GeForce NOW RTX 3080 membership
    Updates default keyboard to “Gboard”. Previous “Leanback” keyboard available under settings.
    Updates system popup windows to new Android R style
    Adds the following Quick Settings options: Dolby Audio Processing, Match content audio resolution

Bug Fixes: 

Display 

Fixes HDCP sleep/wake issues when connecting to LG soundbars

Audio 

Resolves audio dropout issue when “HDMI comfort noise” is enabled
    Resolves Netflix and Youtube playback issues when USB DAC is connected to SHIELD

Networking 

[SHIELD 2019 all models] Improves low power wifi channel experience

Accessories 

Fixes bug where some Bluetooth headsets do not auto-reconnect properly

Storage 

Resolves low storage issue when taking SHIELD Experience upgrade even with enough free storage
    Resolve issue where only one USB drive would be detected if multiple drives have the same name

Other 

[SHIELD 2019 base model] Resolves playback issue when playing 4K + HDR video on Plex
    Fixes bug where streaming to twitch would stop after ~2.5 hours

Known Issues: 

File browsing apps may require permissions be manually set to modify/delete files or directories. Set permission under "Settings -> apps -> [file browser app name] -> Permissions -> Files and media" and set to "Allow while using this app"
    AI upscaling does not work when streaming GeForce NOW 1080p HDR content
    SHIELD TV mobile app and some 3rd party controllers do not work properly on Kodi
    Resolution is capped at 1080p when using ADB for screen capture
    Connecting to SHIELD over local network does not show content in adopted storage
    [2019 SHIELD all models] When toggling “Dolby audio processing” audio may be lost until SHIELD is rebooted
    Corruption briefly observed when watching YouTube TV
    [SHIELD 2019 base model] SD card occasionally does not get detected after reboot
    Unable to log into Google or Netflix accounts when using restricted profile
    Audio stutter issues with aptX-HD compatible headsets
    VUDU does not cast in UHD
    XBOX controllers may not automatically reconnect after disconnecting on SHIELD sleep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
De update 9 (Android 11) is uit en de reclame zit er nog steeds in. Wat is een goede manier om dit te verwijderen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:51
thekvnz schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:13:
De update 9 (Android 11) is uit en de reclame zit er nog steeds in. Wat is een goede manier om dit te verwijderen?
Ik heb destijds de update voor de Android TV home verwijderd. Ik heb na de 9.0 upgrade nog steeds geen reclame. Wel staat er een update voor die app klaar natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:28
Volgens mij ben ik een van de weinige die zich niet aan de reclame stoort :)
Ik ga meteen naar de app die ik nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
thekvnz schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:13:
Overstappen naar een Formuler GTV, die heeft nog steeds het "oude" startscherm :+

Niet werkelijk serieus bedoeld als oplossing, of je moet willen accepteren dat de Netflix app het niet doet en sommige andere apps alleen aan de praat te krijgen zijn via sideloaden.

De update naar ATV 11 staat er nu op, alles lijkt het nog goed te doen voor zover ik heb kunnen proberen. Dat startscherm zit mij (en de rest van de gebruikers hier), niet in de weg, ik kan er prima mee leven. Ik ga toch geen lange tijd tegen dat scherm aankijken, zou niet weten waarom?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-Poc
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 07:45
rscheper schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:16:
[...]

Ik heb destijds de update voor de Android TV home verwijderd. Ik heb na de 9.0 upgrade nog steeds geen reclame. Wel staat er een update voor die app klaar natuurlijk.
Inderdaad, heb ook net geüpgrade en ik heb nog steeds geen reclame
en ik merk al direct dat ik nu Dolby ipv PCM uit de Shield krijg dus wat mij betreft is het al een verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
RobbieT schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 16:34:
[...]

Hij zal wel Spotify Connect bedoelen.

Het soms wegvallen herken ik wel, heb ik op de Yamaha receiver de laatste tijd ook zo nu en dan last van gehad.
Lijkt iets met drukte op het netwerk en een ienie-mini buffer te maken te hebben.

Soms werkt het een hele avond zonder issues, soms ieder uur.
Maar lijkt dus niet een specifiek issue van de Nvidia Shield, meer iets van Spotify.

Deezer gaat beter hier. (Even voor test en uit ergernis daar een proefabo gedaan)
De Shield heeft een ingebouwde chromecast functie. Deze kan je selecteren met bepaalde apps om het geluid of beeld op je Shield te krijgen. Spotify heeft zijn eigen manier hiervoor wat jij al aangaf.

Helaas ondervind ik nog steeds problemen met weg vallend geluid. Deze update heeft dus geen fix voor dit issue helaas pindakaas…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 18:38
Ik meen recent gelezen te hebben dat het automatisch frame rate matching ook beter zou werken onder Android 11. Kan zelf nu niet testen, maar kan iemand daar al iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:17
Wekko306 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:56:
Ik meen recent gelezen te hebben dat het automatisch frame rate matching ook beter zou werken onder Android 11. Kan zelf nu niet testen, maar kan iemand daar al iets over zeggen?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, heb er nog niks over gezien.
Zat hier wel naar uit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:48
Glassertje schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:05:
Shield Experience Upgrade 9.0 (Released 1/12/22)

code:
1
2
3
 Today we released SHIELD Experience Upgrade v9.0 for all SHIELD and SHIELD Pro units.Thank you for being a part of the SHIELD community and as always, if you see any issues, please send feedback from your device and post your observations in this thread. 

...
Welke build heeft deze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 01:20
Hier komt ie ook binnen :)

Ik kijk nog even de kat uit de boom. Als het mee lijkt te vallen met de reclame dan ga ik er ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
doltishDuke schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:51:

Ik kijk nog even de kat uit de boom. Als het mee lijkt te vallen met de reclame dan ga ik er ook voor.
Hier ook 9.0 geïnstalleerd. Moet ik nu de Refresh Rate app weggooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
doltishDuke schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:51:

Reclame is onveranderd t.o.v. hetgeen direct voor deze update 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 01:20
hardware-lover schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:39:
[...]

Reclame is onveranderd t.o.v. hetgeen direct voor deze update 😏
Nu kan ik het nog blokkeren door die home app op fabrieksversie te zetten en automatisch updaten uit te schakelen. Ik zit nog even te wachten voor een workaround op 11.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wekko306 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:56:
Voor de aangekondige V12 wel, voor deze versie ben ik dat niet tegengekomen?

Overigens ben ik al blij dat het niet zo is als met V10, die staat (met de apparaten die ik heb met V10), niet eens toe om binnen Kodi van refreshrate te switchen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glassertje
realphoenikx schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:40:
[...]

Welke build heeft deze update?
RQ1A.210105.003.7094531_2914.3416

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rattaplan2012
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09-2023
Hier ook binnen en geinstalleerd. Ben benieuwd of de problemen die ik had wat verbetert zijn. Kodi liep niet echt stabiel. Ook problemen met IPTV. 4K streams lopen moeizaam. En ook geen HDR mogelijk. Dit terwijl op de iptv apps van de tv (LG oled C8) dit wel goed gaat.

Iemand anders ook IPTV die hetzelfde ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
rattaplan2012 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:05:
Hier ook binnen en geinstalleerd. Ben benieuwd of de problemen die ik had wat verbetert zijn. Kodi liep niet echt stabiel. Ook problemen met IPTV. 4K streams lopen moeizaam. En ook geen HDR mogelijk. Dit terwijl op de iptv apps van de tv (LG oled C8) dit wel goed gaat.

Iemand anders ook IPTV die hetzelfde ervaart?
Probleem met mijn 4k IPTV kanalen is dat ze maar met 25fps worden uitgezonden en daardoor niet heel vloeiend loopt. Net als elke andere zender met 25fps. Ik zoek altijd naar kanalen met 50fps, die lopen veel vloeiender namelijk.

Heb het alleen nooit getest via de app van mijn LG C1.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 14:36
westergas schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:09:
[...]

Bedankt voor de tip, dacht al dat die optie verdwenen was (zag hem niet meer in het menu staat). Netflix was niet te doen op de Shield zonder die optie.

Nu nog wat aan die lasbril-ondertitels doen bij Dolby Vision materiaal en ik heb de app op mijn TV niet meer nodig.
Zo vaag dat mensen hier last van hebben.

ShieldTV Pro 2019 en nog nooit stutters gehad. Ik weet wel wat het is. Met Kodi op raspberry vroeger gedoe mee gehad.

Die hele optie is volgens mij al langer dan een jaar niet meer beschikbaar op de Shield. Maar ik merk wel dat mijn Shield soms even zwart is als iets afspeel of start.

Precies dat momentje zwart is er ook met SmartTubeNext wanneer je binnen de app frame rate matching toggled.

[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 12-01-2022 21:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30
Voor degene die een Plex media server op de Shield draaien EN de library naar een USB drive hebben verplaatst is het ws. handig om nog even te wachten:

https://www.nvidia.com/en...de-plex-media-server-sto/
https://forums.plex.tv/t/...ver-dissapeared/770257/46

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 17:19:
Overstappen naar een Formuler GTV, die heeft nog steeds het "oude" startscherm :+

Niet werkelijk serieus bedoeld als oplossing, of je moet willen accepteren dat de Netflix app het niet doet en sommige andere apps alleen aan de praat te krijgen zijn via sideloaden.
https://www.formuler.tv/gtv

:o Leuk ding! :*)

Zie Widevine L1/L3 support dus zelfs Netflix zou het moeten doen mocht je dat nodig hebben! ;)
/EDIT :
Dus toch niet... RAAARRR!!! :| :/
Sydney08 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:27:
Probleem met mijn 4k IPTV kanalen is dat ze maar met 25fps worden uitgezonden en daardoor niet heel vloeiend loopt. Net als elke andere zender met 25fps. Ik zoek altijd naar kanalen met 50fps, die lopen veel vloeiender namelijk.
Dat is niet logisch, want beiden speel je op de meeste TV's af op 50 Hz om vloeiend beeld te hebben! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 11:02
nero355 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 23:33:
[...]

Zie Widevine L1/L3 support dus zelfs Netflix zou het moeten doen mocht je dat nodig hebben! ;)

[...]

Dat is niet logisch, want beiden speel je op de meeste TV's af op 50 Hz om vloeiend beeld te hebben! :)
Op de GTV werkt Netflix dus niet op!! Maar deze van Vu+ Yay Go bijvoorbeeld met ATV werkt het geloof ik wel zonder problemen.

https://www.astrasat.nl/digitale-ontvangers/yay-go-iptv.html

[ Voor 5% gewijzigd door beezjeh op 12-01-2022 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

[knip]
Nee, wel Google certificering maar geen Netflix certificering, iedere variant van een app geeft tegenwoordig een foutmelding op het apparaat, Netflix doet het enkel via een Kodi addon (en in SD).

Eigenlijk een erg leuk apparaat, maar niet als alternatief voor een Shield Pro dus (vind ik). De update naar ATV10 heeft meer stuk dan goed gemaakt in mijn ogen. Dus blijf er van af.. 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
beezjeh schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 23:42:
[...]
Op de GTV werkt Netflix dus niet op!! Maar deze van Vu+ Yay Go bijvoorbeeld met ATV werkt het geloof ik wel zonder problemen.

https://www.astrasat.nl/digitale-ontvangers/yay-go-iptv.html
Zo kan ik ook nog wel diverse alternatieven aandragen die dan eveneens in aanmerking komen en daarbij ook nog eens voordeliger zijn, maar dat hoort eigenlijk helemaal niet in dit topic thuis, dus dat laat ik dan ook maar achterwege 😉

@beezjeh, ik heb er hier in huis zo'n stuk of 10 liggen die het allemaal zijn. Tamelijk onbekende merken maar wel met de juiste certificering. Hoppa; https://www.androidtv-gui...lix-amazon-atv-certified/

@Glassertje Wat Sam allemaal zegt en schrijft is per definitie niet altijd waarheid 😉

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 13-01-2022 12:41 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
hardware-lover schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 00:01:
[...]

Zo kan ik ook nog wel diverse alternatieven aandragen die dan eveneens in aanmerking komen en daarbij ook nog eens voordeliger zijn, maar dat hoort eigenlijk helemaal niet in dit topic thuis, dus dat laat ik dan ook maar achterwege 😉
Echte Google gecertificeerde boxen ken ik dan weer niet echt en tot voor kort was de Shield echt de enige, dus ben dan toch wel benieuwd welke altenatieven allemaal??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
hardware-lover schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 23:50:
[...]

Nee, wel Google certificering maar geen Netflix certificering, iedere variant van een app geeft tegenwoordig een foutmelding op het apparaat, Netflix doet het enkel via een Kodi addon (en in SD).

Eigenlijk een erg leuk apparaat, maar niet als alternatief voor een Shield Pro dus (vind ik). De update naar ATV10 heeft meer stuk dan goed gemaakt in mijn ogen. Dus blijf er van af.. 😏
Formuler krijgt geen certificering van Netflix, omdat ze te weinig apparaten verkopen. Dit is hier te lezen. Schijnbaar moet je meer als een miljoen apparaten verkopen voor je die krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Glassertje op 13-01-2022 08:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

/EDIT :
Dus toch niet... RAAARRR!!! :| :/
Open een nieuw topic, om zo niet dit topic te vervuilen met discussie over dit apparaat. ;)

Het staat niet in de changelog, maar de Prime Video audioproblemen (geen 5.1 met een 5.1 opstelling met een HDMI receiver zonder Dolby audio processing ingeschakeld) lijken opgelost. The Expanse heeft nu bijvoorbeeld zelfs Atmos ondersteuning, waar dat voor de update ontbrak. :)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Vannacht is er weer een upgrade uitgevoerd naar 9.0.1..
Blijkbaar waren er wat bugs die nu moeten zijn opgelost.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
The Zep Man schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:07:
[...]
Open een nieuw topic, om zo niet dit topic te vervuilen met discussie over dit apparaat. ;)

Het staat niet in de changelog, maar de Prime Video audioproblemen (geen 5.1 met een 5.1 opstelling met een HDMI receiver zonder Dolby audio processing ingeschakeld) lijken opgelost. The Expanse heeft nu bijvoorbeeld zelfs Atmos ondersteuning, waar dat voor de update ontbrak. :)
Atmos in Prime werkt nu inderdaad ook in Prime (via Dolby Digital Plus lijkt het, en dan werkt het dus ook via ARC merkte ik :)

Via TrueHD als carrier kan het alleen het rechtstreeks via HDMI of eARC.

[ Voor 5% gewijzigd door HAWK Wizard op 13-01-2022 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HAWK Wizard schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:26:
Atmos in Prime werkt nu inderdaad ook in Prime (via Dolby Digital Plus lijkt het, en dan werkt het dus ook via ARC merkte ik :-)).
Ik denk dat je eARC bedoelt. ;)

[edit]
Had je al aangepast. Helemaal top. Het werd ook wel eens tijd dat dit werd opgelost. Heb toch lang gezeur gehad met deze applicatie. Het was de enige waarvoor ik Dolby audio processing aan moest zetten in een installatie dat dat verder niet nodig heeft. Alleen met Dolby audio processing aan kreeg ik 5.1 geluid (niet eens Atmos). Nu is dat gelukkig opgelost. :)

[edit2]
Er zijn een paar uitzonderingsgevallen waarbij inderdaad Dolby Digital Plus (e.v.t. met Atmos) via ARC zonder eARC via een TV doorgestuurd kan worden naar een receiver. Weer wat geleerd. :P

[ Voor 61% gewijzigd door The Zep Man op 13-01-2022 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:13
snah001 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:11:
https://www.nvidia.com/en...pgrade-90-released-11222/
https://www.nvidia.com/en...-upgrade-90-hotfix-image/

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Goku33 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:52:
Ik gebruik die Refresh Rate app uit de Play store, en als ik Netflix dan laat opstarten op 23,976fps (in het menu dus al) en de automatisch Match Refresh rate optie aan zet, dan werkt de Native Netflix app bij mij vloeiend zonder iedere keer dat je iets afspeelt iets te hoeven veranderen. Soms moet je alleen een film/serie 2x starten omdat hij na het aanpassen van de refreshrate even de verbinding kwijt is oid.
Nadeel van Netflix is wel dat je geen audio delay kan toepassen zoals in Kodi. Netflix loopt nooit helemaal synchroon bij mij.
Dat is deze neem ik aan: https://www.nvidia.com/en...sh-rate-tool-google-play/ ?

Heb bij Netflix, Prime, Kodi en Plex eigenlijk geen last, maar wel bij NLZiet, Ziggo, etc (dus de klassieke TV stream apps): met name bij "pannen" zie je wat schokkerig beeld, zou deze refresh rate app daarbij ook helpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HAWK Wizard
The Zep Man schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:27:
[...]
Ik denk dat je eARC bedoelt. ;)

[edit]
Had je al aangepast. Helemaal top. Het werd ook wel eens tijd dat dit werd opgelost. Heb toch lang gezeur gehad met deze applicatie. Het was de enige waarvoor ik Dolby audio processing aan moest zetten in een installatie dat dat verder niet nodig heeft. Alleen met Dolby audio processing aan kreeg ik 5.1 geluid (niet eens Atmos). Nu is dat gelukkig opgelost. :)
Hehe, ik bedoelde wel zeker ARC (daar kun je Atmos over DD+ doen, en dat werkt dus bij Netflix en Prime blijkbaar zo). En mijn config heeft alleen ARC, maar nu dus geen issues meer :)

Alleen als Atmos via TrueHD gaat, dan heb je eARC nodig. Maar zie dat jij je tekst nu ook hierop aangepast hebt 8)

[ Voor 7% gewijzigd door HAWK Wizard op 13-01-2022 10:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 15:21

Goku33

Ownage!

HAWK Wizard schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:30:
[...]

Dat is deze neem ik aan: https://www.nvidia.com/en...sh-rate-tool-google-play/ ?

Heb bij Netflix, Prime, Kodi en Plex eigenlijk geen last, maar wel bij NLZiet, Ziggo, etc (dus de klassieke TV stream apps): met name bij "pannen" zie je wat schokkerig beeld, zou deze refresh rate app daarbij ook helpen?
Ja die tool inderdaad. Ik heb die klassieke TV apps niet, dus kan je niet vertellen of het de problemen daar ook oplost. Maar NL televisie is volgens mij altijd 25 of 50 fps, dus als je met die tool instelt dat deze apps altijd op 50Hz opstarten zou het beter moeten werken vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 07:54
Ik neem aan dat na updaten alle bestaande Apps erop blijven staan en het gewoon weer doen, inclusief Smarttubenext?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
Joop_Klepzeiker schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:20:
Ik neem aan dat na updaten alle bestaande Apps erop blijven staan en het gewoon weer doen, inclusief Smarttubenext?
Yep

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeORay
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 15:30
Heeft iemand enig idee hoe ik kan voorkomen dat geluid bij surround altijd naar de HDMI output schakelt (2.0 tv speakers) i.p.v. mijn 2.0 usb audio? Ik heb de HDMI comfort noise optie ingeschakeld maar verder vind ik geen settings om hier iets aan te doen. En elke keer bij (bijv) Netflix de geluidsinstellingen veranderen is vrij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
[...]

[...]

En toch is het een feit :)
De 4K zenders sla ik over, want die 'stotteren' meer dankzij de lagere FPS. De Shield (Tivimate applicatie) geeft het ook aan bij elke zender hoeveel FPS die weergeeft. Kan best een foto sturen als je wil? Na mijn werk is dat een kleine moeite!

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
NeORay schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:53:
Heeft iemand enig idee hoe ik kan voorkomen dat geluid bij surround altijd naar de HDMI output schakelt (2.0 tv speakers) i.p.v. mijn 2.0 usb audio? Ik heb de HDMI comfort noise optie ingeschakeld maar verder vind ik geen settings om hier iets aan te doen. En elke keer bij (bijv) Netflix de geluidsinstellingen veranderen is vrij irritant.
Settings -> Device Preferences -> Display & Sound -> Sound -> Advanced sound settings -> USB audio mode -> optie instellen, daarna rebooten. Mogelijk helpt dat.

Als dat niet werkt, onder Audio Output expliciet je USB geluidskaart kiezen.

Als je wilt schakelen gebaseerd op applicaties, dan zijn daar mogelijk tools voor, maar daar heb ik geen ervaring mee.

[edit]
Je kan nog proberen onder Available formats de optie 'None' te kiezen, als je enkel geluid via USB wilt hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 13-01-2022 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
heeft iemand zijn shield werkend op wireless sound, niet bluetooth maar over wifi. een sonos bijvoorbeeld, zou ik vrij handig vinden.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rhos schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:03:
heeft iemand zijn shield werkend op wireless sound, niet bluetooth maar over wifi. een sonos bijvoorbeeld, zou ik vrij handig vinden.
Wordt niet ondersteund door Android TV in het algemeen , en niet door de Shield TV specifiek. Je zou zoiets natuurlijk wel via een omweg mogelijk kunnen maken, maar dan zal je handmatig de video/audio synchronisatie moeten corrigeren.

[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 13-01-2022 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
Ook ik heb mijn Shield TV (2015, 16 GB) gisteren geüpdatet naar Shield Experience 9.0
Maar heb er op dit moment wel spijt van. Hiervoor geen probleem ervaren met het apparaat, maar nu heb ik problemen met apps die op mijn externe SSD staan.
Als ik hier en daar lees ben ik niet de enige, dus dat 'scheelt'.

Ik heb die externe SSD als 'internal storage' ingesteld, dus de Shield zou het moeten zien als intern geheugen. Dit ging ook allemaal prima tot de update van gisteravond naar 9.0....

Nu open ik de Play Store en probeer een app te updaten, maar dan geeft ie aan:
te weinig ruimte om te installeren.

Daar klopt geen hout van want van de 16GB echte storage is nog 5 GB over en van de externe SSD (die als intern is ingesteld) nog 198 GB.

Dus: moet het een probleem zijn met die nieuwe update.

Ook een app als SPMC (Kodi Fork) opent niet meer (staat ook op de externe SSD): 'waiting for external storage' zegt ie dan.

Ik heb de boel al meerdere keren gereset, unmount en mount van de SSD via instellingen, andere USB poort geprobeerd. Maar lijkt me allemaal onzin eigenlijk want vóór de update werkte dat feilloos allemaal.

Heb ook inmiddels contact gehad met de NVIDIA chat. En hij gaf aan dat er meerdere mensen waren met dit probleem (niet veel). En dat hij mij zou mailen als er een oplossing zou zijn.

Overigens voor de volledigheid: de betreffende SSD is een Crucial BX500 240GB.

Heeft iemand het ei van Columbus? Of moet ik maar hopen en wachten op een update van Nvidia zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Robinter79 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:35:

Ook een app als SPMC (Kodi Fork) opent niet meer (staat ook op de externe SSD): 'waiting for external storage' zegt ie dan.
Als app gedeeltelijk op je ssd stond en ssd was niet meer zichtbaar, je dan Kodi opnieuw moet installeren.
Had ik ook, toen mijn usb stick kapot ging die ik als extra oplslag gebruikte.
Kon ineens kodi niet meer starten, bleef op beginscherm staan.
Na delete kodi en instal, werkte deze weer.

Was versie 9.0.1 niet uitgebracht om dit probleem op te lossen? Aantal berichten terug gelezen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Robinter79 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:35:
Heeft iemand het ei van Columbus? Of moet ik maar hopen en wachten op een update van Nvidia zelf?
Het ei van Columbus werd op de bodem kapotgeslagen om hem te laten staan. Figuurlijk kan je mogelijk hetzelfde bereiken d.m.v. een factory reset. Sowieso kan je dan gewoon weer applicaties installeren en gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
mucuracat schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:57:
[...]

Als app gedeeltelijk op je ssd stond en ssd was niet meer zichtbaar, je dan Kodi opnieuw moet installeren.
Had ik ook, toen mijn usb stick kapot ging die ik als extra oplslag gebruikte.
Kon ineens kodi niet meer starten, bleef op beginscherm staan.
Na delete kodi en instal, werkte deze weer.

Was versie 9.0.1 niet uitgebracht om dit probleem op te lossen? Aantal berichten terug gelezen.
Blijft raar dat alles perfect werkt in exact dezelfde set-up. En direct na de update niet meer..

Liever verwijder ik niet alles en dat ik alles weer opnieuw moet instellen etc. Maar als dat de oplossing tzt is, dan moet het maar. Misschien dan de hele boel maar gelijk een factory reset..

Ik had ook iets gelezen van een 9.0.1 inderdaad, maar die wordt in ieder geval nog niet naar mijn apparaat gepusht. Bij jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
The Zep Man schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:58:
[...]

Het ei van Columbus werd op de bodem kapotgeslagen om hem te laten staan. Figuurlijk kan je mogelijk hetzelfde bereiken d.m.v. een factory reset. Sowieso kan je dan gewoon weer applicaties installeren en gebruiken.
Daar wacht ik liever nog even mee aangezien ik dan alles opnieuw moet installeren en instellen. Daar moet je zin in hebben... |:( Dus ik hoop op een update van Nvidia zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Robinter79 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:04:
[...]

Blijft raar dat alles perfect werkt in exact dezelfde set-up. En direct na de update niet meer..

Liever verwijder ik niet alles en dat ik alles weer opnieuw moet instellen etc. Maar als dat de oplossing tzt is, dan moet het maar. Misschien dan de hele boel maar gelijk een factory reset..

Ik had ook iets gelezen van een 9.0.1 inderdaad, maar die wordt in ieder geval nog niet naar mijn apparaat gepusht. Bij jullie wel?
Heb je al handmatig naar de update gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Arjantje72 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:08:
[...]

Heb je al handmatig naar de update gezocht?
Je bedoelt via settings , apparaat voorkeuren, about en dan upgrade?

Ja, dat heb ik gedaan. Nog geen 9.0.1 bij mij.

Overigens denk ik dat de play store verwijderen niet kan toch? Wordt wel lastig om die terug te krijgen dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Robinter79 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:04:
[...]

Misschien even het artikel lezen van die hotfix en wat erbij staat vermeldt om die update te ontvangen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Robinter79 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:12:
[...]

Je bedoelt via settings , apparaat voorkeuren, about en dan upgrade?

Ja, dat heb ik gedaan. Nog geen 9.0.1 bij mij.

Overigens denk ik dat de play store verwijderen niet kan toch? Wordt wel lastig om die terug te krijgen dan.
Niet alle apps kunnen/mogen op extern. Dus waarschijnlijk staat playstore gewoon op je shield.
En ja, om 9.0.1 te krijgen moet je meer handelingen verrichten.
Maar je hebt verbinding kwijt geraakt naar je ssd, dus zal dat ook niet helpen. Wordt kodi herinstalleren.
Je hoeft niet alles te resetten.
Alleen apps die je ineens niet meer vind, maar wel zouden moeten zijn, via playstore verwijderen en installeren,.

voor hotfix moet je ook aanmelden. FF lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
hardware-lover schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:15:
[...]

Misschien even het artikel lezen van die hotfix en wat erbij staat vermeldt om die update te ontvangen?
Ik zie mijn issue eigenlijk niet vermeld staan bij de gefixte issues in die hotfix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinter79
mucuracat schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:22:
[...]

Niet alle apps kunnen/mogen op extern. Dus waarschijnlijk staat playstore gewoon op je shield.
En ja, om 9.0.1 te krijgen moet je meer handelingen verrichten.
Maar je hebt verbinding kwijt geraakt naar je ssd, dus zal dat ook niet helpen. Wordt kodi herinstalleren.
Je hoeft niet alles te resetten.
Alleen apps die je ineens niet meer vind, maar wel zouden moeten zijn, via playstore verwijderen en installeren,.

voor hotfix moet je ook aanmelden. FF lezen.
Ik ga proberen om de verschillende apps te verwijderen en weer opnieuw te installeren. Hopelijk is dan het updaten ervan via de Playstore ook opgelost.
Zal het laten weten als ik meer weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Robinter79 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:22:
[...]
Ik zie mijn issue eigenlijk niet vermeld staan bij de gefixte issues in die hotfix.
Ik wilde enkel aangeven wat je moet doen om de hotfix te ontvangen (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het wordt mogelijk onterecht versie 9.0.1 genoemd. Het is gewoon hotfix 1 voor 9.0+. Ik zie hem vanzelf wel als officiële update verschijnen, mede vanwege:
1. There is no way to roll back from the HotFix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
hardware-lover schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:36:
[...]

Ik wilde enkel aangeven wat je moet doen om de hotfix te ontvangen (y)
Was ook geen verwijt van mijn kant, maar zag tot mijn verbazing dat mijn issue er niet tussen stond. Wel redelijk wat andere, zo kort na de release.. je zou haast denken dat ze het niet getest hebben. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Robinter79 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:59:
Je zou haast denken dat ze het niet getest hebben. >:)
Dat is tegenwoordig de trend bij bedrijven : "Consumer The Free Beta Tester" inschakelen na elke release van hun firmware/software/nieuw apparaat/enz... _O- :+
Sydney08 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:57:
En toch is het een feit :)
De 4K zenders sla ik over, want die 'stotteren' meer dankzij de lagere FPS. De Shield (Tivimate applicatie) geeft het ook aan bij elke zender hoeveel FPS die weergeeft. Kan best een foto sturen als je wil? Na mijn werk is dat een kleine moeite!
Ja, leuk, maar...

Hoe staat je TV ingesteld op het moment dat je de 25 of 50 fps content afspeelt :?

25 fps @ 60 Hz ziet er inderdaad slechter uit dan 50 fps @ 60 Hz maar ondertussen zijn ze beiden verkeerd, want je wil dan het liefst 25 Hz of 50 Hz of zelfs 100 Hz voor die content gebruiken! ;)

[ Voor 50% gewijzigd door nero355 op 13-01-2022 15:54 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
The Zep Man schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:42:
Het wordt mogelijk onterecht versie 9.0.1 genoemd. Het is gewoon hotfix 1 voor 9.0+. Ik zie hem vanzelf wel als officiële update verschijnen, mede vanwege:

[...]
Kan zijn maar Nvidia heeft 'm echt 9.0.1 genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
nero355 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:51:
[...]

25 fps @ 60 Hz ziet er inderdaad slechter uit dan 50 fps @ 60 Hz maar ondertussen zijn ze beiden verkeerd, want je wil dan het liefst 25 Hz of 50 Hz of zelfs 100 Hz voor die content gebruiken! ;)
Klopt. Ik gebruik een LG Oled met 120 Hz. Dus die 25 of 50 is sowieso niet fijn. Het zou dan 24 FPS of het liefst 48 FPS moeten zijn om geen last te krijgen van judder en dus schokkerig beeld.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sydney08 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:09:
Klopt. Ik gebruik een LG Oled met 120 Hz. Dus die 25 of 50 is sowieso niet fijn. Het zou dan 24 FPS of het liefst 48 FPS moeten zijn om geen last te krijgen van judder en dus schokkerig beeld.
Dan zou ik dus zeggen dat je effe naar die Refresh Rate Switching app moet kijken! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
nero355 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:51:
[...]

Dat is tegenwoordig de trend bij bedrijven : "Consumer The Free Beta Tester" inschakelen na elke release van hun firmware/software/nieuw apparaat/enz... _O- :+
Of een gevalletje: er zijn x miljard mensen op deze aardkloot, en er zijn waarschijnlijk miljoenen shields verkocht. De kans is dus best groot dat Nvidia met o.a. de beta testers een paar honderd unieke configuraties heeft getest, maar in die duizenden andere configuraties er nog ergens een bug in is geslopen. En die beta testers heb je ook weer een grote kans dat er een bepaalde bias in zit. Je wordt niet zomaar beta tester en zult waarschijnlijk een tech enthousiasteling zijn. Dus laten we eens zeggen dat die allemaal een TV hebben van maximaal 5 jaar oud en wellicht een leuke surround set hebben. En vervolgens blijkt uiteraard dat 50% van fe gebruikers een TV heeft van 10 jaar oud die maximaal HDMI 1.0 doet en blijkt er daar een bug in te zitten.
Tegenwoordig is er gewoon zo verschrikkelijk veel hardware in omloop dat het onmogelijk is om elke combinatie te testen. Naar mijn idee is het dan ook begrijpelijk dat er, ook grote, bugs doorheen glippen. En hoe een fabrikant daar mee om gaat is veel belangrijker IMO dan dat het apparaat vele malen duurder wordt omdat het testen zoveel meer werk is geworden. En aangezien ze nu al binnen 24? 36? uur met een hotfix komen is w.m.b. helemaal prima. Mochten er dagen / weken overheen gaan of elke week hotfixes worden uitgebracht is het uiteraard een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:52:
Of een gevalletje: er zijn x miljard mensen op deze aardkloot, en er zijn waarschijnlijk miljoenen shields verkocht. De kans is dus best groot dat Nvidia met o.a. de beta testers een paar honderd unieke configuraties heeft getest, maar in die duizenden andere configuraties er nog ergens een bug in is geslopen. En die beta testers heb je ook weer een grote kans dat er een bepaalde bias in zit. Je wordt niet zomaar beta tester en zult waarschijnlijk een tech enthousiasteling zijn. Dus laten we eens zeggen dat die allemaal een TV hebben van maximaal 5 jaar oud en wellicht een leuke surround set hebben. En vervolgens blijkt uiteraard dat 50% van fe gebruikers een TV heeft van 10 jaar oud die maximaal HDMI 1.0 doet en blijkt er daar een bug in te zitten.
Tegenwoordig is er gewoon zo verschrikkelijk veel hardware in omloop dat het onmogelijk is om elke combinatie te testen. Naar mijn idee is het dan ook begrijpelijk dat er, ook grote, bugs doorheen glippen.
Ja, leuk... maar...

Ik heb zoveel ellende de afgelopen jaren gezien bij verschillende fabrikanten die de meest simpele domme dingen niet hebben getest dat ik op een bepaald moment ben gaan twijfelen of men überhaupt nog wel aan testen doet tegenwoordig! :X :| :/
En hoe een fabrikant daar mee om gaat is veel belangrijker IMO dan dat het apparaat vele malen duurder wordt omdat het testen zoveel meer werk is geworden. En aangezien ze nu al binnen 24? 36? uur met een hotfix komen is w.m.b. helemaal prima. Mochten er dagen / weken overheen gaan of elke week hotfixes worden uitgebracht is het uiteraard een ander verhaal.
Dat dan weer wel, maar Nvidia is sowieso een hele grote piek in een zeer matig Android landschap qua updates en upgrades dus dat zat sowieso wel goed! :)

Het wordt wel steeds beter hoor... steeds meer fabrikanten die richting de 3 tot 5 jaar aan support qua updates/upgrades gaan, maar toch... echt geweldig is het niet! -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Ligt het aan mij maar sinds de update naar 11 worden op mijn usb drive ineens folders aangemaakt zoals pictures, movies en zo....
Heb ik ergens een vinkje gezet dat dit mag of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Laatst online: 17-09 18:32
Na de update heb ik problemen met de build-in Chromecast. Netflix gaat nog, maar bij het casten van andere apps dan crasht de boel na een seconde of 2.

Hebben meer hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 18:00
Hier doet Chromecast helemaal niks. De Shield is wel in het Chromecast lijstje te zien, maar bij het selecteren gebeurt er helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Ik heb ook altijd problemen met de ingebouwde Chromecast.
Wat wel hielp is om bij Chromecast de update te verwijderen én de cache leeg te maken dacht ik. Is ook alweer lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Laatst online: 09:43

Wish

ingwell

Gisteren ook de update naar 9.0 gedaan. En meteen daarna kreeg ik een controller update naar 1.15 voor de kiezen.

Alleen, die loopt niet door. Ik krijg de melding:

"Unable to update the following accessories: Shield remote 1: Accesory reconnect time expired: try again"

Maar... hoe dan? Want de remote is nu het enige ding waar ik de shield mee aanstuur.

Ik heb de remote al wel even stroomloos gemaakt (batterij eruit).

Na de Shield ook even stroomloos gedaan vinden ze elkaar weer. Wat lief :)

[ Voor 16% gewijzigd door Wish op 13-01-2022 19:07 . Reden: fixed it ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:12
snah001 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:11:
Ik kan sinds de update volume niet meer bedienen met de remote, zowel de originele als ook de alternatieve remote.
Meer mensen die dit probleem hebben?

Misschien wordt die met die update ook opgelost?
Ik kan hem nog niet binnenhalen.

Edit: nogmaals de Shield opnieuw opgestart (had ik al 2x meer geprobeerd) en het werkt weer O-) :? 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Ad de Jong op 13-01-2022 19:56 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Jackel
  • Laatst online: 17-09 18:32
Arjantje72 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:30:
Ik heb ook altijd problemen met de ingebouwde Chromecast.
Wat wel hielp is om bij Chromecast de update te verwijderen én de cache leeg te maken dacht ik. Is ook alweer lang geleden.
Ik heb het gevonden.

Settings: Apps System app Chromecast built-in. Ik heb de recente update verwijderd zodat het weer de originele chromecast versie is en heb de data en cache verwijderd. Daarna de shield herstart en het werkt weer naar behoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Waarom altijd direct nieuwe firmware installeren als deze pas net uit is? Dat doe ik op geen enkel apparaat. Ik heb nog de Shield Pro uit 2015 en deze heeft al heel wat firmware updates probleemloos overleefd door altijd even te wachten met installatie. Nooit een .0 versie installeren…

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinter79
PatrickC schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:40:
Waarom altijd direct nieuwe firmware installeren als deze pas net uit is? Dat doe ik op geen enkel apparaat. Ik heb nog de Shield Pro uit 2015 en deze heeft al heel wat firmware updates probleemloos overleefd door altijd even te wachten met installatie. Nooit een .0 versie installeren…
Dat is nu ook mijn wijze les geworden Patrick... 8)7 Haastige spoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
LaFleche schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:29:
Ligt het aan mij maar sinds de update naar 11 worden op mijn usb drive ineens folders aangemaakt zoals pictures, movies en zo....
Heb ik ergens een vinkje gezet dat dit mag of is dit normaal?
Bij mij ook het geval, met X-plore file manager heb ik alle aangemaakte maps verborgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
En als iedereen dat denkt? ;) Dan komt er bij wijze van nooit een .1 want er worden geen issues gemeld. Vervolgens moet je de .1 ook maar over slaan, daarna ook de .2 maar, etc etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
RobertMe schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:43:
[...]

En als iedereen dat denkt? ;) Dan komt er bij wijze van nooit een .1 want er worden geen issues gemeld. Vervolgens moet je de .1 ook maar over slaan, daarna ook de .2 maar, etc etc
Je merkt hier en op het NVIDIA forum dat niet iedereen dat denkt… ;) … en hoeveel gebruikers hebben de shield op automatisch updaten staan? Er zijn altijd genoeg gebruikers die beta tester willen spelen… doe ik zelf ook wel eens (bij games), maar dan meld ik me officieel voor een beta aan. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 15:44
Vanavond de update gedaan, Jellyfin vraagt na elke episode die hij afgespeeld heeft nu of hij een crashlog naar de dev moet sturen en knalt er daarna uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Erg veel spijt van de update.... Stom stom stom.
Itvhub deed het goed met VPN en ook channel4 via Chromecast (ook VPN) geen issues.
Nu na update... Dikke pech... Soms beeld maar na reclame blok blijft beeld zwart, dan een fout melding dat aflevering niet gevonden kan worden en meer van die ongein.
BBC iPlayer doet het gelukkig nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben blij met de update. Bluetooth connectiviteit werkt een stuk beter. Getest met een Xbox One controller en oortjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Iemand ook probleem met de plex server op de shield sinds de update? Ik krijg melding dat de serverinstellingen niet beschikbaar zijn. Zonet restart gedaan maar heeft niet geholpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Even een vraagje wat HDR betreft.

Ik heb op de shield Netflix, Disney+ maar ook sinds kort als proef Apple TV + .
Nou valt me op dat als ik bij een van deze bovengenoemde apps een 4K HDR serie of film start TV geen HDR melding geeft.
En beeld vind ik dan niet echt denderend, gewoon normaal.

Start ik Kodi op, en stream dan zelfde serie of film via een add on, dan komt de HDR logo op mijn LG Oled wel even in beeld, en ziet alles er veel levendiger uit.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Dus in het kort. Streaming apps geven geen HDR signaal door aan TV, Kodi doet dit wel.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lizard
SYQ schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:36:
Iemand ook probleem met de plex server op de shield sinds de update? Ik krijg melding dat de serverinstellingen niet beschikbaar zijn. Zonet restart gedaan maar heeft niet geholpen
Lizard in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Omdat dit forum wellicht een overrepresentatie heeft van mensen die graag het nieuwste uitproberen als het gaat over technologie. Ik vind nieuwe features spannend, zelfs als ik er weinig baat bij heb. Op mijn telefoon sta ik ook aangemeld als early adopter en installeer ik de updates zo snel als ze er zijn.

Maar voor de Shield is het anders. Die wordt ook door mijn vrouw en kinderen gebruikt en die hebben er een hekel aan als dingen stuk gaan. Daar zal ik de kat dus nog even uit de boom kijken want alles werkt momenteel naar believen met uitzondering van de advertenties :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:49
Ja inderdaad, wil ook graag altijd snel alles hebben, en doet wat niet ja risico van het vak :P

Maar naar de laatste update werkte alleen youtube niet, maar na een herinstallatie en reboot werkte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:02
Ik wil de update even uitstellen, vanwege de Android TV integratie in Home Assistant die nog niet werkt met Android TV 11.

Hoe kan ik automatische updates uitzetten? Ik krijg het niet gevonden in de instellingen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lizard
TheFes schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:24:
Ik wil de update even uitstellen, vanwege de Android TV integratie in Home Assistant die nog niet werkt met Android TV 11.

Hoe kan ik automatische updates uitzetten? Ik krijg het niet gevonden in de instellingen.
Settings -> Device Preferences -> About -> System upgrade -> Auto-upgrade uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:02
Lizard schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:06:
[...]

Settings -> Device Preferences -> About -> System upgrade -> Auto-upgrade uitschakelen.
Thanks, vanavond even doen!
Nu gaat mijn Shield toch van de stroom af als we gaan slapen, dus heel veel last heb ik er niet van. Maar Better safe than sorry! (of in goed Nederlands, Beter kluis dan excuses)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Admiral Freebee schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:00:
[...]

Omdat dit forum wellicht een overrepresentatie heeft van mensen die graag het nieuwste uitproberen als het gaat over technologie. Ik vind nieuwe features spannend, zelfs als ik er weinig baat bij heb. Op mijn telefoon sta ik ook aangemeld als early adopter en installeer ik de updates zo snel als ze er zijn.

Maar voor de Shield is het anders. Die wordt ook door mijn vrouw en kinderen gebruikt en die hebben er een hekel aan als dingen stuk gaan. Daar zal ik de kat dus nog even uit de boom kijken want alles werkt momenteel naar believen met uitzondering van de advertenties :P.
Klopt, en was ook precies mijn boodschap. Als ik iets wil beta testen, dan is dat mijn eigen keuze. Ik gebruik de Shield heel veel en dan moet dat ding gewoon probleemloos werken. In mijn dagelijkse job moet ik al genoeg IT problemen oplossen… ‘s avonds wil ik gewoon probleemloos Netflix/Prime Video/Apple TV+ kunnen kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Het lijkt wel alsof apps zoals Itvhub de vpn connectie kwijt raken na een reclame blok.
Dus ik start vpn, start Itvhub, reclame en dan de melding dat video niet gespeeld kan worden.
Doe dan reconnect van de vpn connectie en ik kan verder kijken tot aan volgende reclame blok... Etc etc.
Channel4 via Chromecast werkt helemaal niet meer.

Was met Android 9 absoluut niet het geval. BBC iPlayer heeft geen reclame dus dat gaat gewoon goed.
Vreemde is dat my5 wel lijkt te werken.

Lees helaas dat terug gaan naar Android 9 geen optie is... Bezint eer ge begint (gelukkig dat itv niet veel interessante programma's heeft... Maar toch)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rfidder
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-08 08:09
SYQ schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:36:
Ik heb het nu werkend...

Gisteren een nieuwe Shield TV Pro ontvangen en geïnstalleerd, werd meteen geupdate naar 9.0.0.
Daarna Plex Server installatie, hetgeen niet lukte (bleef hangen bij "eerste keer opstarten").
De Plex server database staat op de interne opslag van de Shield (dus niet "extern" op USB), mediabestanden op een Synology 619+ (gedeeld met een Plex server op deze NAS).

Uiteindelijk toch gelukt via de aanwijzingen van users @schroevendraaier480 en @Valandin bij het Shield update artikel op de Frontpage: https://tweakers.net/nieu...ield-tv-mediaspelers.html.

Valandin:
Ga naar Apps -> System Apps -> Daar staat 'Plex Media Server' helemaal onderaan ergens tussen de systeem apps. Daar moest ik toegang tot geheugen veranderen van 'Als de app open is' naar 'Altijd' en daarna werkte hij weer.

(Dus niet de plex app zelf, maar de afzonderlijke media server app)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Ik heb bericht gekregen van NVIDIA zelf wat betreft mijn probleem na de update (naar 9.0.0), namelijk dat mijn Shield TV bij bepaalde apps mijn externe harddisk (SSD) niet meer begrijpt en dat ik ook geen apps meer kan updaten en installeren via Google Play Store.

Het antwoord van NVIDIA:

Hello,

I'm sorry to hear of issues with your Shield after the latest OTA. Unfortunately there is no recovery procedure or possibility to revert your OS. I can see that you have this external SSD mounted as internal storage. I can only suggest that all non-app data be backed up to another resource like local hard drive, folder on your network connected PC or cloud storage before performing a factory reset. App data should then be redownloaded from the Google Play store.

Many customers can be hesitant to do this because they will need to re-enter all account credentials which can be a pain using only the remote/controller. If you have many apps to re-login to I suggest attaching a wired USB keyboard to your Shield to make password entry easier.

https://www.nvidia.com/en...ield-tv-pro/reset-shield/

The only caution in performing a factory reset is if you have USB drives mounted as internal storage or a large Plex/Kodi database that needs to be backed up. Again, you will want to secure that data somehow by transferring to another system on your network before proceeding with the simple factory restart steps.

Ik ben er zelf niet zo happig op om een totale factory reset te doen om alles weer werkend te krijgen, maar sinds de aanschaf van mijn Shield (eind 2017 als ik me goed herinner) heb ik dat nog nooit hoeven doen, dus misschien moet ééns de eerste keer zijn. En valt het reuze mee om alles opnieuw in te stellen en te installeren. Can I hear a yay? :-)

Mocht ik een factory reset doen, dan is het denk ik handig om van te voren mijn SSD harddisk (nu ingesteld als uitgebreide interne geheugen) te formatteren? Zodat ik die na de reset meteen goed kan gebruiken? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
The Jackel schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:40:
Na de update heb ik problemen met de build-in Chromecast. Netflix gaat nog, maar bij het casten van andere apps dan crasht de boel na een seconde of 2.

Hebben meer hier last van?
Ook iets ogenschijnlijks simpels als Spotify, Tidal, etc.?
Zelf ervaar ik veel problemen na de update, behalve de built-in Chromecast. ;-) Die werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leijenman
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Betref de plex issues.
Gisteravond aangemeld voor de hotfix, twee uur later stond er een update voor me klaar.
Update uitgevoerd helaas geen resultaat plex server niet bereikbaar.
Vandaag alleen de server verwijderd en opnieuw installeren vanuit de store. Opnieuw map toegevoegd aan library via de webapp. En nu werkt het weer!
Misschien heeft iemand hier wat aan. Fijn weekend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeORay
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 15:30
The Zep Man schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 11:57:
[...]

Settings -> Device Preferences -> Display & Sound -> Sound -> Advanced sound settings -> USB audio mode -> optie instellen, daarna rebooten. Mogelijk helpt dat.

Als dat niet werkt, onder Audio Output expliciet je USB geluidskaart kiezen.

Als je wilt schakelen gebaseerd op applicaties, dan zijn daar mogelijk tools voor, maar daar heb ik geen ervaring mee.

[edit]
Je kan nog proberen onder Available formats de optie 'None' te kiezen, als je enkel geluid via USB wilt hebben.
Dank! Eerste twee opties had ik al geprobeerd en hielpen helaas niet. Maar je latere toevoeging wel!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 20:58
Robinter79 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:24:
Ik heb bericht gekregen van NVIDIA zelf wat betreft mijn probleem na de update (naar 9.0.0), namelijk dat mijn Shield TV bij bepaalde apps mijn externe harddisk (SSD) niet meer begrijpt en dat ik ook geen apps meer kan updaten en installeren via Google Play Store.

Het antwoord van NVIDIA:

Many customers can be hesitant to do this because they will need to re-enter all account credentials which can be a pain using only the remote/controller. If you have many apps to re-login to I suggest attaching a wired USB keyboard to your Shield to make password entry easier.
Weten ze bij Nvidia zelf niet eens dat je met de Shield app je telefoontoetsenbord kan gebruiken??

[ Voor 18% gewijzigd door ErikG2 op 14-01-2022 15:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinter79
ErikG2 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:04:
[...]

Weten ze bij Nvidia zelf niet eens dat je met de Shield app je telefoontoetsenbord kan gebruiken??
Dat baart dan wel zorgen als hun firmware ook zo gebouwd wordt door dezelfde mensen hè? :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
beezjeh schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:51:
[...]

Bij mij ook het geval, met X-plore file manager heb ik alle aangemaakte maps verborgen.
Kan je mij vertellen hoe dat dan in z'n werk gaat.
Ik kan nl nergens de optie in X-plore file manager de optie hide folder ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:42:
Het lijkt wel alsof apps zoals Itvhub de vpn connectie kwijt raken na een reclame blok.
Dus ik start vpn, start Itvhub, reclame en dan de melding dat video niet gespeeld kan worden.
Doe dan reconnect van de vpn connectie en ik kan verder kijken tot aan volgende reclame blok... Etc etc.
Channel4 via Chromecast werkt helemaal niet meer.

Was met Android 9 absoluut niet het geval. BBC iPlayer heeft geen reclame dus dat gaat gewoon goed.
Vreemde is dat my5 wel lijkt te werken.
Zouden ze dat hebben gedaan vanwege Blokada achtige advertentie blockers die dus in feite via een lokale VPN werken ?! >:) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
LaFleche schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:26:
[...]

Kan je mij vertellen hoe dat dan in z'n werk gaat.
Ik kan nl nergens de optie in X-plore file manager de optie hide folder ontdekken.
Ronde enter toets in het midden ingedrukt houden van de Shield remote, helemaal naar beneden met navigatietoets en daar kom je dan 'verberg' tegen 😉

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valandin
  • Laatst online: 09:36
Gaat allemaal echt dramatisch na die shield update. Alle menu'tjes reageren een stuk langzamer, kan steeds de externe HDD die aan de shield hangt niet meer bereiken via de PC, moet ik naar beneden lopen om 'm los te trekken en er opnieuw in te drukken, dan kan ik hem wel ineens weer zien naast internal storage.
Rare audio-sync problemen in YouTube ook.. hoop dat ze snel met een hotfix komen, echt geen doen zo :-(

Volgens mij loopt memory op de achtergrond ook vol. Alle apps blijven actief, als ik in een dag YouTube, Videoland, Netflix, Plex, NPO en Kodi open heb gehad moet ik ze allemaal handmatig weer sluiten.

[ Voor 19% gewijzigd door Valandin op 14-01-2022 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thekvnz
Heeft er iemand een mooie manier gevonden om de irritante grote reclame uit beeld te krijgen? Graag op zo clean mogelijke manier om de shield netjes te houden
Pagina: 1 ... 114 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.