Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:13
thekvnz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:48:
Heeft er iemand een mooie manier gevonden om de irritante grote reclame uit beeld te krijgen? Graag op zo clean mogelijke manier om de shield netjes te houden
Op welke versie van Android TV? Ongeveer het hele internet staat namelijk vol met de 'downgrade' van de Android TV Home app? Dit topic en ook de frontpage bij de download.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 18:00
Jan Dee schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:25:
Hier doet Chromecast helemaal niks. De Shield is wel in het Chromecast lijstje te zien, maar bij het selecteren gebeurt er helemaal niets.
Dan maar rigoureus. Terug naar fabrieksinstellingen. Alle apps opnieuw geïnstalleerd en alles geüpdatet. Half uurtje werk, maar de chromecast werkt weer als van ouds. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
rscheper schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:56:
[...]

Op welke versie van Android TV? Ongeveer het hele internet staat namelijk vol met de 'downgrade' van de Android TV Home app? Dit topic en ook de frontpage bij de download.
Werkt helaas maar tijdelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rscheper
Ike. schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:00:
[...]

Hoe dan tijdelijk? Het werkt hier al sinds ze die versie met 'reclame' geïntroduceerd hebben. Dus al een mooi poosje. Zelfs na de update na Android TV 11.

[ Voor 6% gewijzigd door rscheper op 14-01-2022 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
rscheper schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:04:
[...]

Hoe dan tijdelijk? Het werkt hier al sinds ze die versie met 'reclame' geïntroduceerd hebben. Dus al een mooi poosje. Zelfs na de update na Android TV 11.
Bij mij was het na 1 week weer automatisch terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rscheper
Ike. schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:18:
[...]

Bij mij was het na 1 week weer automatisch terug.
Heb je wel de automatische updates uitgezet in de Playstore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 09:15
Sinds de update eerst problemen gehad met Mx player dat er geen films meer gezien werden vanaf me flashdrive, dit uiteindelijk weer werkend gekregen met veel pijn en moeite. Nu zit ik alleen nog met het volgende en dat is al me emulators niet meer de roms herkennen en dat je een lege folder ziet. Via me file explorer me flash drive bekeken en hier zie ik alle roms nog wel netjes in de mappen staan, moet ik nu alle emulators weer opnieuw installeren om het weer werkend te krijgen of is er meer aan de hand.

Hotfix is bij mij al geinstalleerd maar dit maakte weinig verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:07
Ike. schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:00:
[...]

Je dient de updates van de playstore uit te zetten. Niet die van de shield. Dat is een fout die ik eerder ook maakte.

Dus apps>playe store> rechtsboven op het account klikken >instellingen> apps automatisch updaten.

Dat scheelt je de reclame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 15:21

Goku33

Ownage!

Valandin schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:05:
Gaat allemaal echt dramatisch na die shield update. Alle menu'tjes reageren een stuk langzamer, kan steeds de externe HDD die aan de shield hangt niet meer bereiken via de PC, moet ik naar beneden lopen om 'm los te trekken en er opnieuw in te drukken, dan kan ik hem wel ineens weer zien naast internal storage.
Rare audio-sync problemen in YouTube ook.. hoop dat ze snel met een hotfix komen, echt geen doen zo :-(

Volgens mij loopt memory op de achtergrond ook vol. Alle apps blijven actief, als ik in een dag YouTube, Videoland, Netflix, Plex, NPO en Kodi open heb gehad moet ik ze allemaal handmatig weer sluiten.
Idem hier. Echt een domme keus om de auto-update door te laten gaan op de Pro 2019. Zoals eerder in dit topic vermeld ben ik net tijden bezig geweest om 4k high bitrate playback op het gewenste niveau te krijgen. Afgelopen week draaide het eindelijk naar behoren. Nou, ik ben weer terug bij af lijkt het. Plus allerlei nieuwe problemen. Kodi die gewoon crashed als ik een film start, enkel 2.0 output of zelfs helemaal geen geluid, Chromecast die niet te vinden is, Plex die direct bij opstart crashed (en ja, de juiste machtigingen al gegeven), traag werkende controls, geluid wat een paar seconden weg valt, en dus weer lekker haperen tijdens een film. Geen buffering, maar meer algehele traagheid van het systeem lijkt het…
Je kan zeker niet terug naar de vorige versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Kodi liep bij mij gisteren ook vast (was de 1e keer)

Complete reset gedaan dus was wel weer even bezig geweest om de juiste apps op te halen, settings en inlog acties uit te voeren...
Ga het de komende dagen aanzien (Itvhub en channel4 doen het overigens nog steeds niet zoals voor de 'upgrade')...
Terug naar de vorige versie kan helaas niet makkelijk (bootloader unlocken en zo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 18:19
thekvnz schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:48:
Heeft er iemand een mooie manier gevonden om de irritante grote reclame uit beeld te krijgen? Graag op zo clean mogelijke manier om de shield netjes te houden
Ik heb zelf de WOLF Launcher geinstalleerd op mijn Shield van 2015. Nu staan alle apps netjes gerangschikt en geordend op het scherm, ik merk geen vertraging op mijn Shield. Ik gebruik hoofdzakelijk Kodi, netflix, Prime en Smart Tube voor Youtube (ook dat is reclame vrij nu, en ondersteund netjes 4K)

YouTube: Use a CUSTOM LAUNCHER with WIDGETS on the NVIDIA SHIELD TV!

Als je bovenstaande link volgt dan kun je het stappenplan netjes volgen.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:42
Sydney08 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 21:27:
[...]

Probleem met mijn 4k IPTV kanalen is dat ze maar met 25fps worden uitgezonden en daardoor niet heel vloeiend loopt. Net als elke andere zender met 25fps. Ik zoek altijd naar kanalen met 50fps, die lopen veel vloeiender namelijk.

Heb het alleen nooit getest via de app van mijn LG C1.
Hier is 50fps ook niet meer mogelijk, hij geeft alles op 25fps weer. Nvidia heeft aangegeven dat het probleem bekend is. Het is echt een waardeloze update, spijt dat ik de update meteen geïnstalleerd heb. Normaal TV kijken is bijna niet mogelijk nu dus hopen op een snelle fix of mogelijkheid om terug te gaan naar vorige versie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Ben ik dan de enige die helemaal nergens problemen mee heeft? Ik had een klein probleempje in Kodi maar nadat ik de Shield nog een keer had gereboot was dat ook weer ok. Ik ben tevreden met de update.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
renem schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:19:
Ben ik dan de enige die helemaal nergens problemen mee heeft? Ik had een klein probleempje in Kodi maar nadat ik de Shield nog een keer had gereboot was dat ook weer ok. Ik ben tevreden met de update.
Nope, je bent niet de enige. Zelfs die extra reboot die jij aanhaalt (na installatie van de update), was hier niet nodig. Heb toevallig gisteren zelfs erg veel gebruik gemaakt van Kodi, met daarbij geen enkel probleem. Dit met de 2019 Pro versie.

Mogelijk is het Shield model gerelateerd, maar als deze niet vermeldt wordt is het lastig vergelijken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
hardware-lover schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:30:
[...]

Nope, je bent niet de enige. Zelfs die extra reboot die jij aanhaalt (na installatie van de update), was hier niet nodig. Heb toevallig gisteren zelfs erg veel gebruik gemaakt van Kodi, met daarbij geen enkel probleem. Dit met de 2019 Pro versie.

Mogelijk is het Shield model gerelateerd, maar als deze niet vermeldt wordt is het lastig vergelijken.
Ik heb de Shield TV 2017, en een USB SSD schijf gemount als intern geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiedel
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-09 00:09
Hier problemen met apps die niet in ram blijven, ik heb de normale shield (tube) en elke keer als mijn shield naar de screensaver gaat en weer terug komt loopt elke app vast of moet ie alles refreshen, dit gebeurt in Kodi, Youtube en smarttube, dit was voorheen niet zo. Ook zijn de meeste menu's een stuk trager geworden en de audio hapert ook vaak, vooral in Kodi. Heb al geprobeerd om een rollback update uit te voeren maar zonder usb poort gaat dat helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
Goku33 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:40:
[...]

Ja die tool inderdaad. Ik heb die klassieke TV apps niet, dus kan je niet vertellen of het de problemen daar ook oplost. Maar NL televisie is volgens mij altijd 25 of 50 fps, dus als je met die tool instelt dat deze apps altijd op 50Hz opstarten zou het beter moeten werken vermoed ik.
Heb poging gedaan, zag netjes de frame rate in beeld (meestal 25.000 bij TV uitzendingen, af en toe 24.9xx) maar echt veel hielp het niet. Sterker: bijna alle content werd nu veel te rood weergegeven, dus de app er maar weer afgehaald, toen alles weer in normale kleuren.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sydney08 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:09:
[...]
Klopt. Ik gebruik een LG Oled met 120 Hz. Dus die 25 of 50 is sowieso niet fijn. Het zou dan 24 FPS of het liefst 48 FPS moeten zijn om geen last te krijgen van judder en dus schokkerig beeld.
Het lijkt erop dat jij wat zaken met elkaar verwart. Die 120Hz die je Oled panel kan verwerken is niet voor TV-kanaal weergave bedoeld, dat is meer voor gaming en dat soort dingen. Bij een aangeboden TV-signaal (uit legale NL bron), zal deze dus in 25Hz of een veelvoud daarvan gaan staan. Bij mij wordt 25 of 50Hz weergegeven onder (Live) TV info.

Lineaire TV (Ziggo kabel bijv.), komt dus in 25Hz je huis binnen. IPTV zenders via NL providers, gaan in 25 of 50Hz. Wat er via minder legale IPTV (M3U) bronnen wordt aangeboden laten we maar even buiten beschouwing, dat kan een ratjetoe aan aanbod bevatten.

Als je met een Shield zo'n vloeiend mogelijke weergave daarvan wil hebben dan dient je Shield refershrate in ieder geval op 50Hz te zijn ingesteld, los van de gekozen resolutie. Dat werkt prettig voor een NL media aanbod (via Ziggo, KPN, Videoland, NLZiet, NPO plus, etc. etc.), maar dan weer niet voor andere streaming apps zoals Netflix, Disney, etc. etc. Dan heb je zoiets als de refreshrate app nodig of een ander hulpmiddel, zoals Kodi en daarbinnen dan de apps als addon installeren.

[voorbeeld via TiVimate]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5bDAailKuNyrWCrCwT524m598KE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QEeOTJYfidV9ptUXTPkQEc2q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 15-01-2022 14:12 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 09:41
Op mijn Sony TV van 3 jaar oud werken enkele veelgebruikte apps steeds slechter. Netflix start vaak niet op, moet dan handmatig geforceerd afgesloten worden en dan werkt het weer (traag). Amazon Prime geeft geregeld vreemd beeld (alles verschuift, alsof er een stekker niet goed verbinding maakt).

Indien ik hiervoor een Nvidia Shield (Pro) aanschaf, kan ik dan naast een soepele werking ook bijvoorbeeld een (nog) betere beeldkwaliteit verwachten, bijvoorbeeld door betere upscaling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:56
Ja, ja en meestal laatste ook ja.

[ Voor 44% gewijzigd door snah001 op 15-01-2022 15:01 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Leijenman schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:31:
Betref de plex issues.
Gisteravond aangemeld voor de hotfix, twee uur later stond er een update voor me klaar.
Update uitgevoerd helaas geen resultaat plex server niet bereikbaar.
Vandaag alleen de server verwijderd en opnieuw installeren vanuit de store. Opnieuw map toegevoegd aan library via de webapp. En nu werkt het weer!
Misschien heeft iemand hier wat aan. Fijn weekend
Je kunt de Plex server toch helemaal niet verwijderen? Je kunt de app alleen maar uitschakelen of updates verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09 09:01
Na de update heb ik probleem dat mijn plex server niet meer wordt herkend. Apps verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar tijdens het configuratie van plex server blijft die draaien op “Plex Media Server is starting for the first time, please wait…

Ik heb overigens de hotfix gisteren geïnstalleerd. Ik zit te denken om hem na fabriek instellingen te doen.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Gisteren de Android TV 11 update geïnstalleerd. M'n NES.Emu met ROMs wil nu niet meer wegens permission denied. Kan enkel een nieuwe map aanmaken bij het browsen naar ROMs, maar die aangemaakte map kan ik daarna ook niet meer openen om een ROM te kiezen. Opties om rechten in te stellen ontbreken, dus het lijkt gewoon stuk op dit moment. Iemand toevallig dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 15:21

Goku33

Ownage!

Ik zou eigenlijk best graag terug willen naar 8.2.3… hier kan je een recovery image downloaden:
https://developer.nvidia....V%202019%20Pro%20Recovery
Ik vind de instructies echter tamelijk intimiderend:
https://docs.nvidia.com/g...d_flashing_from_image.htm
Er moet toch een makkelijkere manier terug zijn. Wat gebeurt er als je gewoon in het menu een factory reset doet? Of is hij dan helemaal terug naar default, maar nog wel 9.0.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-09 08:55
Exocet schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:34:
[...]

Je kunt de Plex server toch helemaal niet verwijderen? Je kunt de app alleen maar uitschakelen of updates verwijderen.
Nee hoor, je kan 'm prima verwijderen. Heb de 2019 Pro. Heb de Plex server verwijderd, omdat die op mn nas draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goku33 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:45:
Er moet toch een makkelijkere manier terug zijn.
Nee, en dat is met een reden.

Overigens vind ik deze instructies best wel duidelijk. Het schijnt wel dat het een paar uur kan duren omdat het formatteren van de user data partition zo lang duurt.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik zou eigenlijk best graag terug willen naar 8.2.3… hier kan je een recovery image downloaden:
Er moet toch een makkelijkere manier terug zijn. Wat gebeurt er als je gewoon in het menu een factory reset doet? Of is hij dan helemaal terug naar default, maar nog wel 9.0.0?
Bij Factory reset, wat ik zojuist gedaan heb omdat ik allerlei gedoe had na de update, blijft je versie 9.0.0. Alleen dan helemaal weer leeg en fris& fruitig. Duurde bij mij wel effe voordat ik alles had ingesteld weer, maar het werkt wél.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfidder
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-08 08:09
Buizerd__NL schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:00:
Na de update heb ik probleem dat mijn plex server niet meer wordt herkend. Apps verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar tijdens het configuratie van plex server blijft die draaien op “Plex Media Server is starting for the first time, please wait…

Ik heb overigens de hotfix gisteren geïnstalleerd. Ik zit te denken om hem na fabriek instellingen te doen.
Heb je mijn post in dit topic gezien? Daar staat de oplossing die bij mij heeft gewerkt.
Ik had exact hetzelfde en heb de oplossing in het Shield update artikel op de Frontpage gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Had gisteren en vandaag dat, bij maakt niet uit wat, het beeld stotterde en uit sync ging met het geluid.
Na een restart werkte alles weer naar behoren.
Voor de rest geen enkel probleem na de update ervaren.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-09 09:01
rfidder schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:27:
[...]

Heb je mijn post in dit topic gezien? Daar staat de oplossing die bij mij heeft gewerkt.
Ik had exact hetzelfde en heb de oplossing in het Shield update artikel op de Frontpage gevonden.
Ik heb het eindelijk weer werkend gekregen door middel van deze comments
Dank. Dat was hem.
Ga naar Apps -> System Apps -> Daar staat 'Plex Media Server' helemaal onderaan ergens tussen de systeem apps. Daar moest ik toegang tot geheugen veranderen van 'Als de app open is' naar 'Altijd' en daarna werkte hij weer.

(Dus niet de plex app zelf, maar de afzonderlijke media server app)
As of a few minutes ago the following fixed it for me:
Go to google play store - update plex, then below see - other apps by plex - and there's Plex Media Server - update that also. Force close both apps, check their permissions and allow files if they are not enabled, reboot. That fixed it for me.

[ Voor 49% gewijzigd door Buizerd__NL op 15-01-2022 23:40 ]

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:09
Hier eigenlijk nog geen enkel probleem tegengekomen met de nieuwe update... Gebruik wel geen Plex of IPTV. Alleen maar de apps van Vlaamse TV-zenders en Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 09:15
JBS schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:42:
Gisteren de Android TV 11 update geïnstalleerd. M'n NES.Emu met ROMs wil nu niet meer wegens permission denied. Kan enkel een nieuwe map aanmaken bij het browsen naar ROMs, maar die aangemaakte map kan ik daarna ook niet meer openen om een ROM te kiezen. Opties om rechten in te stellen ontbreken, dus het lijkt gewoon stuk op dit moment. Iemand toevallig dezelfde ervaring?
Yep zelfde probleem hier. Ook me andere emu's zelfde probleem, rest werkt wel. Denk dat ik ff ga proberen de emu's opnieuw te installen en te kijken wat die doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

the_virus26 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:06:
[...]

Yep zelfde probleem hier. Ook me andere emu's zelfde probleem, rest werkt wel. Denk dat ik ff ga proberen de emu's opnieuw te installen en te kijken wat die doet.
Gisteren even NES.Emu opnieuw geïnstalleerd, maar heb dan exact hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Alle genoemde oplossingen geprobeerd, maar nog steeds een onbereikbare plex server :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
snah001 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:46:
Had gisteren en vandaag dat, bij maakt niet uit wat, het beeld stotterde en uit sync ging met het geluid.
Na een restart werkte alles weer naar behoren.
Voor de rest geen enkel probleem na de update ervaren.
Gisterenavond weer hetzelfde probleem na het kijken van 1 film via Netflix.
Weer geen goede sync tussen geluid en beeld bij alle apps zoals Netflix, Prime, Plex, Emby, Ziggo Go etc..
Na compleet rebooten was het probleem weer verdwenen.
Lijkt erop dat dit een dagelijkse routine gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfidder
Exocet schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:55:
Alle genoemde oplossingen geprobeerd, maar nog steeds een onbereikbare plex server :(
Heb je (toevallig) de Plex database op een externe USB(-stick of schijf) staan? De Shield schijnt problemen te hebben met de toegang er naar toe. Dan start Plex natuurlijk ook niet (meer)...

Dan moet je wachten op een fix (van Plex) of een her-installatie op de lokale opslag heroverwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
rfidder schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:19:
[...]

Heb je (toevallig) de Plex database op een externe USB(-stick of schijf) staan? De Shield schijnt problemen te hebben met de toegang er naar toe. Dan start Plex natuurlijk ook niet (meer)...

Dan moet je wachten op een fix (van Plex) of een her-installatie op de lokale opslag heroverwegen.
Nee, gewoon op de shield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Onder android 9 had ik de All4 app (channel 4) draaien in combinatie met een screen rotation app naar portrait (omdat de my4 app niet native shield is)... En dat werkte zo goed en kwaad als het ging...
Nu onder android 11 krijg ik die rotatie niet meer aan de praat..
Weet iemand een alternatief om een app op shield Android 11 naar portrait te forceren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 13:25

westergas

rikkie_pc

Netflix is nog steeds niet om aan te gluren op de Shield. Frame rate issues en out of sync geluid. Frame rate app is ook verdwenen uit het menu?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Exocet schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:55:
Nu gelukt op basis van deze oplossing van Reddit:
I got mine going without a hot fix. I uninstalled both plex server and plex app then restarted shield pro and reinstalled both. I unplugged my nas and logged into the app. After getting logged in and the server fires up go to the shield settings and I had to remount the nas drive. Then using client app I added the libraries back. Essentially started over but I've had this server for a bit so kinda nice to freshin it up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Zou iemand eens een testje willen doen op een shield met de laatste 9.0 versie?
Start de NPO app op je phone/tablet (iOS/Android maakt niets uit), zoek daar op ‘scheefgroei’ en cast dan ep1 ‘onderwijs’ naar je shield chromecast (dus niet de geïnstalleerde app op de shield gebruiken).

Hier start dan de aflevering, maar na 8 seconden stopt die ermee en start aflevering 2 (en zo verder tot aflevering 6). Kom er niet uit of het aan mijn setup ligt (draai bijv. met vaste ethernet, ipv6 aan en dns-en van AdGuard), maar heb al van alles geprobeerd met dus alleen WiFi, geen ipv6, 8.8.8.8 als DNS etc, zodat ik langzaam begin te twijfelen of het niet gewoon aan de shield ligt. Andere echte chromecast gaan namelijk goed…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
Hen voor je gekeken en heb hetzelfde op laatste versie Shield versie.
En het lijkt verdacht veel op channel4 (ook via Chromecast)
Je krijgt reclame, aflevering start, gelijk weer reclame, start aflevering, gelijk reclame etc etc.

Ik zou graag iemand met de vorige versie van Android op shield deze npo test willen laten doen en ben benieuwd of dat wel goed gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Ga het nog even aanzien of de issues de komende periode gladgestreken worden door een update (dus niet via aanmelden maar gewoon een update voor iedereen)
Grootste issue voor mij is dat de Chromecast stack buggy lijkt te zijn.
Anders ga ik terug.... Duurt blijkbaar vrij lang maar is in feite niets anders dan flashen van een Android device (oude tablet en telefoon heb ik ook al een keer gedaan)
De zip met 8.2.3 staat al klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 17:11
westergas schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:39:
Netflix is nog steeds niet om aan te gluren op de Shield. Frame rate issues en out of sync geluid. Frame rate app is ook verdwenen uit het menu?
Ben ook benieuwd, Netflix stottert als een gek😖
Aparte app (ben even kwijt wat de exacte naam) uit de Playstore ook uitgeprobeerd, levert enorme lypsync problemen op i.c.m. LG C9!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Ik overweeg een Nvidia Shield (Pro) aan te schaffen. Ik lees echter geregeld mensen over het instellen van de framerate in de Shield danwel in de gebruikte app. Gezien onze gezinssituatie wil ik eigenlijk een apparaat wat gewoon zijn werk doet en automatisch de framerate instelt (net zoals de apps op de TV).

Is dit in de Shield ook mogelijk? Wij gebruiken eigenlijk alleen Netflix, Amazon Prime en Disney+.

Daarnaast twijfel ik tussen de Shield en de Pro. Ik wil hem gebruiken voor bovenstaande streaming-apps en wellicht gamen via Gefore Now. De opties als een Plex-server o.i.d. wat ik in veel reviews lees als pluspunt voor de Pro zal ik niet gebruiken.
Maakt voor slechts deze activiteiten het nog verschil tussen de gewone en de Pro?

[ Voor 29% gewijzigd door daanNL op 16-01-2022 16:08 . Reden: extra vraag bijgevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
sewer schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:00:
Zou iemand eens een testje willen doen op een shield met de laatste 9.0 versie?

Start de NPO app op je phone/tablet (iOS/Android maakt niets uit), zoek daar op ‘scheefgroei’ en cast dan ep1 ‘onderwijs’ naar je shield chromecast (dus niet de geïnstalleerde app op de shield gebruiken).

Hier start dan de aflevering, maar na 8 seconden stopt die ermee en start aflevering 2 (en zo verder tot aflevering 6).
Probeer dit eens:
1. Auto update van alle apps uitzetten
2. Updates verwijderen van systeemapp “Chromecast built-in”
3. Voorlopig de november update van “Chromecast built-in” negeren, totdat er een update is, waar deze bug niet in zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Montoya200x op 16-01-2022 16:15 . Reden: Volgorde stap 1 en 2 omgewisseld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:04
Ik heb ook al spijt van de update....gebruik al jaren SPMC om films en series te kijken, maar na de update word alles opeens als klein 4kantje weergegeven in de linker bovenhoek.
Iemand een idee om die weer juist te krijgen?
Heb al in de app video calibration gedaan, maar dit hielp niets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renem
daanNL schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:54:
Ik overweeg een Nvidia Shield (Pro) aan te schaffen. Ik lees echter geregeld mensen over het instellen van de framerate in de Shield danwel in de gebruikte app. Gezien onze gezinssituatie wil ik eigenlijk een apparaat wat gewoon zijn werk doet en automatisch de framerate instelt (net zoals de apps op de TV).

Is dit in de Shield ook mogelijk? Wij gebruiken eigenlijk alleen Netflix, Amazon Prime en Disney+.

Daarnaast twijfel ik tussen de Shield en de Pro. Ik wil hem gebruiken voor bovenstaande streaming-apps en wellicht gamen via Gefore Now. De opties als een Plex-server o.i.d. wat ik in veel reviews lees als pluspunt voor de Pro zal ik niet gebruiken.
Maakt voor slechts deze activiteiten het nog verschil tussen de gewone en de Pro?
Ik kijk veel tv, heel veel, en alleen via de Shield. Ik gebruik de apps Kodi om films en series van mijn Nas af te spelen, Ziggo Go voor live tv, Videoland, Netflix, Prime, YouTube, Kijk, NPO, Pathé en heb ook nog een tijd TiviMate gebruikt voor IPTV. Ook de Chromecast optie gebruik ik heel veel. Van dat hele framerate geneuzel heb ik nog nooit wat gemerkt, heb daar ook geen app voor geïnstalleerd. Bij mij doet alles out of the box het goed. Of ik zie het gewoon niet. Of het moet aan m'n tv liggen, ik heb een Samsung 55Q70R. De Shield is naast m'n Synology Nas de beste aankoop ooit, kan niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
renem schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:54:
[...]

Ik kijk veel tv, heel veel, en alleen via de Shield. Ik gebruik de apps Kodi om films en series van mijn Nas af te spelen, Ziggo Go voor live tv, Videoland, Netflix, Prime, YouTube, Kijk, NPO, Pathé en heb ook nog een tijd TiviMate gebruikt voor IPTV. Ook de Chromecast optie gebruik ik heel veel. Van dat hele framerate geneuzel heb ik nog nooit wat gemerkt, heb daar ook geen app voor geïnstalleerd. Bij mij doet alles out of the box het goed. Of ik zie het gewoon niet. Of het moet aan m'n tv liggen, ik heb een Samsung 55Q70R. De Shield is naast m'n Synology Nas de beste aankoop ooit, kan niet meer zonder.
Eens, heb het ding pas paar weken, maar kan al niet meer zonder (had al paar andere TVs met Android TV, dat scheelt, op 1 plek een LG, maar die is dankzij de Shield nu ook helemaal Android TV dus overal dezelfde apps en gebruiksgemak :)).

Zou altijd voor de Pro gaan, is 64-bit, meer geheugen, etc, dus dan weet je zeker dat alles er ook goed op draait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Montoya200x schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:56:
[...]

Probeer dit eens:
1. Auto update van alle apps uitzetten
2. Updates verwijderen van systeemapp “Chromecast built-in”
3. Voorlopig de november update van “Chromecast built-in” negeren, totdat er een update is, waar deze bug niet in zit.
Bij mij werkt npo gecast nu wel.

Channel4 nog steeds niet en ik heb een call uit staan bij vpnexpress (mijn vpn provider) dat MY4 en Itvhub niet werken op shield maar bijv. wel op mijn Android tablet en telefoon.
Het feit dat npo gecast met oude Chromecast versie het wel doet geeft toch wel aan dat nvidia hier wat steekjes heeft laten vallen (de stap van Android 9 naar 11 en 10 overslaan is wellicht niet slim)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DraZ666 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:12:
Ik heb ook al spijt van de update....gebruik al jaren SPMC om films en series te kijken, maar na de update word alles opeens als klein 4kantje weergegeven in de linker bovenhoek.
Iemand een idee om die weer juist te krijgen?
Heb al in de app video calibration gedaan, maar dit hielp niets.
Ik zag al eerder een reactie van iemand langskomen over SPMC en heel eerlijk gezegd vraag ik me af waarom jullie die nog steeds gebruiken gezien het feit dat het een tijdelijk projectje was gericht op de Nvidia Shield TV uit 2015 :?

Volgens mij is dat hele project ook EOL ondertussen ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 19-09 19:58

Convoy

g44p

2018/02/26 laatste update van SPMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Laatst online: 02:04
nero355 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:27:
[...]

Ik zag al eerder een reactie van iemand langskomen over SPMC en heel eerlijk gezegd vraag ik me af waarom jullie die nog steeds gebruiken gezien het feit dat het een tijdelijk projectje was gericht op de Nvidia Shield TV uit 2015 :?

Omdat het ontzettend fijn en simpel werkt itt Kodi of Plex.
Je zie gewoon je folders en sub-folders zoals ze op de server staan, plain text met de files die erin staan.
Kodi kan mn server op geen enkele manier vinden (gewoon shared folder in Win 10), Plex ziet de helft van de folders niet door wrs incorrect name of weetik veel wat. Daarnaast is het ontzettend onoverzichtelijk met die plaatjes en previews en onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DraZ666 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:51:
Omdat het ontzettend fijn en simpel werkt itt Kodi of Plex.
Je zie gewoon je folders en sub-folders zoals ze op de server staan, plain text met de files die erin staan.
Dat doet mijn XBMC/Kodi ook al 10 jaar of zo! ;)
Kodi kan mn server op geen enkele manier vinden (gewoon shared folder in Win 10).
Plex ziet de helft van de folders niet door wrs incorrect name of weetik veel wat.
Dan klopt er iets gewoon niet aan je setup! :P
Daarnaast is het ontzettend onoverzichtelijk met die plaatjes en previews en onzin.
Ik heb dus ook een hekel aan het zogenaamde scrapen en doe dat dus ook gewoon NOOIT en alles werkt al jarenlang zonder enig probleem! :Y)

Disclaimer : Ik heb mijn Shield TV 2017 al een aantal maanden niet aangeraakt dus ik weet niet wat voor eventuele bugs of issues de laatste update mij heeft opgeleverd, maar over het algemeen gaat het gewoon altijd goed! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 18:27:

Yep:
https://twitter.com/koying/status/975425129239990273

Na SPMC heeft Koying nog een drietal jaartjes bij het project van MrMC gezeten voor de Android TV versie, maar daar heeft hij, maart 2021 ook afscheid genomen:
https://mrmc.tv/forum/viewtopic.php?f=5&t=5642

Het project van MrMC lijkt verder ook stil te liggen, want de 2 Devs die het project draaien, zijn al meer dan 5 maanden verdacht stil. Hopelijk komt het project weer opgang als we post-C19 zijn, want voor tvOS, hebben ze altijd als pioniers gefungeerd, met introducties van innovatieve zaken en format support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 14:47
Ik las van de week hier iets over een hotfix voor de nieuwe update. 9.0.1 of zo. Die heb ik nog niet binnen gekregen maar wacht er eigenlijk ook op. Allerlei kleine probleempjes sinds de update. Hebben ze de hotfix teruggetrokken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankdewildt
Qpido80 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:26:
Ik las van de week hier iets over een hotfix voor de nieuwe update. 9.0.1 of zo. Die heb ik nog niet binnen gekregen maar wacht er eigenlijk ook op. Allerlei kleine probleempjes sinds de update. Hebben ze de hotfix teruggetrokken?
Je moet je even aanmelden om de hotfix binnen te krijgen op je Shield. Aanmelden kan op het forum van Nvidia.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaFleche
Pas op.... Je kan je niet afmelden voor hotfixes... Je zou dan auto update moeten uitzetten als je zelf nog enige controle wilt hebben
Ikzelf wacht op een gecertificeerde update of ik ga terug naar vorige versie (ook niet de makkelijkste manier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 14:47
Inderdaad. Dan wacht ik wel op iets officieels. Ik neem aan dat vanuit de hele wereld feedback komt dat de update wellicht nog wat verbeteringen kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Qpido80 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:26:
Ik had die al binnen 12 uur na de update naar 9.0.0 binnen.
Overigens ook vandaag weer na opstarten geen sync tussen geluid en beeld. Dus weer opnieuw opstarten en alles werkt weer normaal.

Edit: nu al 2x moeten rebooten omdat geluid telkens out of sync is (geluid loopt voor op beeld).
Weet ook zo 1,2,3 niet wat daar aan te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door snah001 op 16-01-2022 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rattaplan2012
  • Laatst online: 22-09-2023
Gebruikt iemand de ps remote play app? Ik krijg hem niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 20:34:
[...]
Overigens ook vandaag weer na opstarten geen sync tussen geluid en beeld. Dus weer opnieuw opstarten en alles werkt weer normaal.

Edit: nu al 2x moeten rebooten omdat geluid telkens out of sync is (geluid loopt voor op beeld).
Streaming apps, en dan bij allen? Tikkie terug veranderd daar helemaal niets aan?

Hoe loopt de audio stream bij jou? TV speakers, via ARC naar of rechtstreeks naar receiver?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:14
Ik heb ook spijt van de update. Mijn on premise GeForce gamestream stottert nu ook plots. Voorheen werkte dat altijd prima. Het enige wat werkt is een reboot. Lekker handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
hardware-lover schreef op zondag 16 januari 2022 @ 23:19:
[...]

Streaming apps, en dan bij allen? Tikkie terug veranderd daar helemaal niets aan?

Hoe loopt de audio stream bij jou? TV speakers, via ARC naar of rechtstreeks naar receiver?
Audio loopt via BT naar mijn versterker (high end stuff).
Zou ook niks veranderd moeten zijn maar geluid loopt dan voor op beeld. Rebooten lost het meteen op totdat ik naar een andere dienst (maakt niet uit welke) ik overschakel.
En de audio sync aanpassing op de Shield Pro laat je ook nog eens de sync naar 1 kant aanpassen zodat het beeld nog verder achter gaat lopen.
Oh en natuurlijk begonnen na de update naar A11.

[ Voor 3% gewijzigd door snah001 op 17-01-2022 08:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
LaFleche schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:40:
Hen voor je gekeken en heb hetzelfde op laatste versie Shield versie.
En het lijkt verdacht veel op channel4 (ook via Chromecast)
Je krijgt reclame, aflevering start, gelijk weer reclame, start aflevering, gelijk reclame etc etc.

Ik zou graag iemand met de vorige versie van Android op shield deze npo test willen laten doen en ben benieuwd of dat wel goed gaat
Bedankt voor het testen, bedacht me dat ik ook nog een mi box s heb liggen (met Android 9), en daar gaat die NPO app inderdaad gewoon goed. Nu heb ik er niet zo'n last van omdat de NPO app op shield wel werkt, maar er is blijkbaar wat aan de hand met de built-in chromecast, ja.

Voor mensen die de shield via een utp-kabel verbinden; ik had ook last van geluid dat dubbel zo snel afspeeld (bij die NPO app op de shield zelf) of beeld dat hakkelig in een soort 2x speed afspeelt (bijv. op Apple TV).

Weet niet of daar een link is met ipv6 (heb ziggo met de router gebridge, wat betekent dat ik sinds een maand ipv6 native heb), maar de oplossing was bij mij om naar de setting "network & internet" en "WiFi Roaming Enabled (Allow Wi-Fi to find better network when already connected)" uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Ben zelf alweer wat verder met Itvhub achter een vpn.
Heb voor de gein ipv. ethernet m'n WiFi connectie gebruikt.
Terwijl Itvhub speelt wordt ineens m'n WiFi connectie verbroken (na reclame blok)... tja... En dan doet ie het niet meer.
Met ethernet zag ik dat niet (een disconnect) maar onder water gebeurt natuurlijk hetzelfde.
Echt iets van de laatste versie van shield.
Maar of vpn express (waar ik een ticket heb lopen) hier iets aan kan doen? Of Itvhub? (maar dan zouden mensen in de uk hier zonder vpn ook last van moeten hebben en op tablet werkt het goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Poc
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 07:45
Dit weekend eens Disney+ genomen in de hoop dat ik die content dus kon bekijken met mijn nieuwe Dolby Atmos set maar helaas stuurt die app enkel 5.1 uit.
In een paar oude posts zie ik dat Disney+ enkel Dolby Atmos meegeeft als je ook in 4k kijkt, dat is dus nog steeds het geval lijkt het, klopt dat?

En nu ik er toch over bezig ben: ik stream mijn games/browser/.. vanop mijn PC via moonlight en die geeft enkel PCM door blijkbaar, dat valt ook niet te verbeteren toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Het regent werkelijk klachten bij Nvidia over deze update:

https://www.nvidia.com/en...pgrade-90-released-11222/

https://www.nvidia.com/en...id-11-application-issues/

[ Voor 22% gewijzigd door snah001 op 17-01-2022 10:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik voel me weer een buitenbeentje zonder enige klachten... Maar ja, ik doe ook niets met mijn Shield Pro anders dan YT, Kodi & KPN app; geen exotische dingen verder draaiend of geconfigureerd.

Het enige wat me opviel maar dat kan ook aan de NAS liggen; films in Kodi starten enkele seconden langzamer. Maar zodra iets eenmaal gestart is, nog geen crashes / errors / hiccups gezien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
MAX3400 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:35:
Ik voel me weer een buitenbeentje zonder enige klachten... Maar ja, ik doe ook niets met mijn Shield Pro anders dan YT, Kodi & KPN app; geen exotische dingen verder draaiend of geconfigureerd.

Het enige wat me opviel maar dat kan ook aan de NAS liggen; films in Kodi starten enkele seconden langzamer. Maar zodra iets eenmaal gestart is, nog geen crashes / errors / hiccups gezien.
Klopt ook wel aan mijn kant... De standaard apps werken bij mij ook nog.
Shield hangt aan receiver en geen last van lipsync, out of sync, stotteren.
Netflix, prime, videoland, YouTube... Allemaal ok.

Maar als je er iets buiten wilt doen zoals vpn, casten, emulators (die geen toegang krijgen) dan is het een onding geworden sinds vorige week.
Dat de standaard dingen bij mij werken weerhoudt mij ervan om terug te flashen naar 8.2.3 maar ik hoop dat ze heeeeeeel snel met 9.1 komen

[ Voor 7% gewijzigd door LaFleche op 17-01-2022 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39
A-Poc schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:09:
Dit weekend eens Disney+ genomen in de hoop dat ik die content dus kon bekijken met mijn nieuwe Dolby Atmos set maar helaas stuurt die app enkel 5.1 uit.
In een paar oude posts zie ik dat Disney+ enkel Dolby Atmos meegeeft als je ook in 4k kijkt, dat is dus nog steeds het geval lijkt het, klopt dat?

En nu ik er toch over bezig ben: ik stream mijn games/browser/.. vanop mijn PC via moonlight en die geeft enkel PCM door blijkbaar, dat valt ook niet te verbeteren toevallig?
Hoe is shield aangesloten? Direct op je set of via tv?
Als je via tv doet, moet je daar ook passthrough instellen.
Als je via set doet, ff geluid opties van je shield nakijken.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:19:
[...]
Klopt ook wel aan mijn kant... De standaard apps werken bij mij ook nog.
Shield hangt aan receiver en geen last van lipsync, out of sync, stotteren.
Netflix, prime, videoland, YouTube... Allemaal ok.

Maar als je er iets buiten wilt doen zoals vpn, casten, emulators (die geen toegang krijgen) dan is het een onding geworden sinds vorige week.
Dat de standaard dingen bij mij werken weerhoudt mij ervan om terug te flashen naar 8.2.3 maar ik hoop dat ze heeeeeeel snel met 9.1 komen
V.w.b. dat eerste, dat is voornamelijk het gebruik hier en daarmee dus ook geen problemen.

Met het tweede gedeelte van je reactie doe ik helemaal niets, dus van een kant wel logisch dat ik geen problemen ervaar met de update (we kloppen het af).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Sinds de recente update naar de nieuwe Android-versie had ik een probleem met het geluid van bepaalde files. HEVC video’s met 5.1AAC audio werden slechts in 2.0 afgespeeld terwijl dit voorheen altijd prima verliep. Uiteindelijk gevonden dat het uitzetten van de switch “Dolby audio processing” het probleem oploste en het geluid weer zoals vertrouwd door de receiver wordt weergegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_mzSg5Kt_cx9jTXqr4vAORJ4xg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HNyX1iHcAbIMCnUDXfaWP3vd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Poc
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 07:45
mucuracat schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:43:
[...]

Hoe is shield aangesloten? Direct op je set of via tv?
Als je via tv doet, moet je daar ook passthrough instellen.
Als je via set doet, ff geluid opties van je shield nakijken.
direct op mijn set dus en heb al alle opties eens aangepast op de shield maar de enige optie die iets doet is Dolby Audio Processing, als ik die opzet dan heb ik dolby in de menu's en twitch enzo en anders niet.
in Netflix heb ik altijd Atmos en in Disney altijd Dolby volgens mijn set ongeacht de shield settings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
snah001 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 07:52:
[...]
Audio loopt via BT naar mijn versterker (high end stuff).
Zou ook niks veranderd moeten zijn maar geluid loopt dan voor op beeld. Rebooten lost het meteen op totdat ik naar een andere dienst (maakt niet uit welke) ik overschakel.
En de audio sync aanpassing op de Shield Pro laat je ook nog eens de sync naar 1 kant aanpassen zodat het beeld nog verder achter gaat lopen.
Oh en natuurlijk begonnen na de update naar A11.
Duidelijk. Hier gaat het nog "ouderwets" via kabels ;)

Zou dat geen tijdelijke oplossing kunnen zijn voor je, indien mogelijk, even BT buitenspel zetten en het via een vaste verbinding proberen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Ik heb plex media server sindskort draaien op de Shield zelf, vind de performance toch eig tegenvallen. Vroeg me af of ik de enige ben. Met name het initieel afspelen van films is een irritatie bij mij, soms duurt het letterlijk 20 seconden voordat film begint (lokaal netwerk). Forward/rewind is op zich redelijk. Via de dashboard van Plex zie ik ook dat die het direct afspeelt, dus geen transcoding.

Mijn setup;
Shied Pro en DS720+ (beide verbonden met 1gbit)

(Het is eig een luxe probleem want ik val vaak terug op Kodi omdat ik daar tevreden mee ben, maar vind Plex daarin tegen fijner in gebruik. Met Emby heb ik trouwens geen issues, terwijl de server draait op de NAS zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
S1NN3D schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:56:
Sinds de recente update naar de nieuwe Android-versie had ik een probleem met het geluid van bepaalde files. HEVC video’s met 5.1AAC audio werden slechts in 2.0 afgespeeld terwijl dit voorheen altijd prima verliep. Uiteindelijk gevonden dat het uitzetten van de switch “Dolby audio processing” het probleem oploste en het geluid weer zoals vertrouwd door de receiver wordt weergegeven.

[Afbeelding]
Dit moest ik ook doen om bv weer ATMOS te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
SYQ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:39:
Ik heb plex media server sindskort draaien op de Shield zelf, vind de performance toch eig tegenvallen. Vroeg me af of ik de enige ben. Met name het initieel afspelen van films is een irritatie bij mij, soms duurt het letterlijk 20 seconden voordat film begint (lokaal netwerk). Forward/rewind is op zich redelijk. Via de dashboard van Plex zie ik ook dat die het direct afspeelt, dus geen transcoding.

Mijn setup;

(Het is eig een luxe probleem want ik val vaak terug op Kodi omdat ik daar tevreden mee ben, maar vind Plex daarin tegen fijner in gebruik. Met Emby heb ik trouwens geen issues, terwijl de server draait op de NAS zelf)
Een vriend van mij met een Shield Pro had dat probleem ook. Gek genoeg starten de films op mijn Shield Pro (vanaf ZIJN Plex Server) op een hele andere locatie, sneller op dan als hij dat zelf (lokaal!) deed........

Dit lijkt trouwens met de laatste update WEL gefixed te zijn, maar hij heeft nog niet goed kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
hardware-lover schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:09:
[...]

Duidelijk. Hier gaat het nog "ouderwets" via kabels ;)

Zou dat geen tijdelijke oplossing kunnen zijn voor je, indien mogelijk, even BT buitenspel zetten en het via een vaste verbinding proberen?
Ga ik vanavond even over HDMI laten lopen.
Kom ik op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-08 16:32
snah001 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 20:34:
[...]

Voordat ik die update kreeg had ik ook geen last met het geluid en nu dus wel.

Als ik een Youtube filmpje of wat anders opneem met de Shield en afspeel met bijvoorbeeld MX-Speler dan is het huilen, wanneer ik het met KODI afspeel ook maar daar kan ik de Audio aanpassen met -275s en de Sync loopt dan precies in de pas.

Met films en series die ik via een externe HDD kijk met KODI heb ik geen last, het is alleen de opgenomen dingen met de Shield TV Pro.

Iemand enig idee of dat bij hun al bekend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
Ik heb een 2015 en een 2019. Beide waren voorzien van de update maar gezien de issues de 2015 gedowngrade. Kost even tijd maar goed te doen. Deinterlacing werkt in ieder geval weer op de 2015. Is een know issue bij Nvidia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfidder
SYQ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:39:

Mijn setup;

Ja hier hetzelfde (Plex op de Shield, mediabestanden op de DS916+, Gbit-netwerk). Voordat de film start lijkt het alsof ie deze eerst moet "laden" (15-20 sec. bij 4K- en HDR-film). Evenzo, eenmaal geladen is er niks aan de hand.
Ik ga nog verder testen v.w.b. de specifieke content (SD, HD, 4K, HDR, audio-formaten, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Ik heb vandaag een Shield Pro gekocht en ligt nog vers in de doos.
Ik begrijp na hier even mee te lezen dat ik deze beter niet kan updaten naar de nieuwste Android-versie. Ik zou hier graag mee willen wachten tot er een beter werkende versie beschikbaar is.

Kan iemand me vertellen hoe de installatie in zijn werk gaat? Wordt hierbij automatisch de nieuwste updates geïnstalleerd of is er een optie om dit te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
daanNL schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:42:
Ik begrijp na hier even mee te lezen dat ik deze beter niet kan updaten naar de nieuwste Android-versie. Ik zou hier graag mee willen wachten tot er een beter werkende versie beschikbaar is.

Kan iemand me vertellen hoe de installatie in zijn werk gaat? Wordt hierbij automatisch de nieuwste updates geïnstalleerd of is er een optie om dit te voorkomen?
Shield opstarten maar nog niet laten verbinden met WIFI of LAN, en dan vervolgens gelijk automatische updates uitzetten van de firmware (en eventueel de apps: ik kies bijvoorbeeld telkens zelf welke ik wel en niet update om reclame in het homescreen te voorkomen).

Edit: ik zou dan eerst kijken of je met de huidige firmware uit de voeten kan en het apparaat doet wat het moet doen voor jou. Mocht je tegen issues aanlopen dan kun je checken of de nieuwste versie deze verhelpt en het vervolgens alsnog installeren.

Edit 2: je kunt ook nog voor de zekerheid even kijken of er geen heel oude vanilla fimware opstaat, in het geval je 'nieuwe' Shield al ergens een paar jaar op de plank lag. Onwaarschijnlijk, maar je weet nooit. Ik weet niet of je dan vervolgens eerst de Shield Experience 8 kunt installeren of dat je dan gelijk versie 9 krijgt voorgeschoteld. In dat geval kun je denk ik beter meteen de nieuwste versie erop zetten.

[ Voor 29% gewijzigd door Davith78 op 17-01-2022 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik begrijp na hier even mee te lezen dat ik deze beter niet kan updaten naar de nieuwste Android-versie.
Dat ligt er een beetje aan in welke groep je valt. Er zijn er een aantal:

• Gebruikers met problemen die moeten wachten op de volgende update.
• Gebruikers met problemen die opgelost worden na een factory reset.
• Gebruikers zonder problemen.

De tweede en derde groep hoef je je niet druk om te maken. Dan blijft de eerste groep over. Kijk even door de posts of je last gaat krijgen van problemen.

Met meerdere Shield TV's uit 2017 en 2019 (enkel Pro) heb ik tot nu toe nul problemen na de update. Ik gebruik streamingdiensten, Kodi en game streaming via Moonlight, en dat gaat als het zonnetje. Tegelijkertijd zijn er wel wat problemen opgelost (Bluetooth verbindingsproblemen die nu niet meer voorkomen, Prime Video die eindelijk Atmos uit kan spugen).

Met wat elbow grease lijkt een downgrade gewoon mogelijk, mocht je een ervare tweaker zijn en spijt hebben van de upgrade. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 17-01-2022 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfidder

Heb de mijne vorige week geïnstalleerd.
Zover ik mij kan herinneren, werd meteen de update uitgevoerd. In ieder geval checkt ie dat... tevens staat in de instellingen "automatisch updaten" aan. Even controleren dus.

Voorkomen: wellicht tijdens installatie de internetkabel op je router er uit trekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:10
The Zep Man schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:03:
Met meerdere Shield TV's uit 2017 en 2019 (enkel Pro) heb ik tot nu toe nul problemen na de update. Ik gebruik streamingdiensten, Kodi en game streaming via Moonlight, en dat gaat als het zonnetje.
Wat is het voordeel van Moonlight? Gezien de SHIELD gewoon Gamestream "van zichzelf" ondersteund bedoel ik dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:08:
Wat is het voordeel van Moonlight? Gezien de SHIELD gewoon Gamestream "van zichzelf" ondersteund bedoel ik dan.
Lichtgewicht, stabielere video, meer opties die je met de normale GameStream client niet kan activeren (zoals 150 Mbps bitrate, forceren van HEVC, etc.), geen reclame van Nvidia in de client, voorkomen dat oudere client versies geblokkeerd worden.

Op mijn server kan ik GameStream/Geforce Expierence/hoe ze het ook noemen strippen van alles dat mij stoort, tot het minimum. Client-side is dat wat lastiger. Moonlight lost het op, en is beschikbaar op alle platformen die ik gebruik (waaronder Android TV).

Het is hetzelfde als dat ik gestandaardiseerd ben op Kodi en niet op iets als Plex (en als ik iets client-server zou willen hebben, Jellyfin). Overal kan ik daarmee hetzelfde op draaien, zonder dat een commerciële partij plots besluit om zaken eruit te slopen of achter een betaalmuur te zetten. Met open source neem ik de kans op dit soort ongewenste ontwikkelingen weg, en kom ik sneller bij wat ik wil bereiken.

[ Voor 52% gewijzigd door The Zep Man op 17-01-2022 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 07:35

Pierre

Van nature lui!

rfidder schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:05:
[...]
Voorkomen: wellicht tijdens installatie de internetkabel op je router er uit trekken :+
Ik zou de UTP kabel niet in de Shield steken, wie weet waar de router ligt.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfidder
Pierre schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:14:
[...]

Ik zou de UTP kabel niet in de Shield steken, wie weet waar de router ligt.
Heb je gelijk in, maar de Shield heeft ook wifi... als je daar geen rekening mee houdt, ben je alsnog de klos.

Ik bedoelde er mee te zeggen, dat er -in ieder geval tijdens de installatie- geen Internetverbinding is. Je Shield gewoon op het interne netwerk aansluiten, dan automatische updates uitzetten en dan weer je internetverbinding weer inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Bedankt voor alle tips en uitleg tav installatie en het voorkomen van updates. Ik ga er straks mee aan de slag 👍

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• b0123405
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
HAWK Wizard schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:02:
[...]

Een vriend van mij met een Shield Pro had dat probleem ook. Gek genoeg starten de films op mijn Shield Pro (vanaf ZIJN Plex Server) op een hele andere locatie, sneller op dan als hij dat zelf (lokaal!) deed........

Dit lijkt trouwens met de laatste update WEL gefixed te zijn, maar hij heeft nog niet goed kunnen testen.
rfidder schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:01:
[...]

Ja hier hetzelfde (Plex op de Shield, mediabestanden op de DS916+, Gbit-netwerk). Voordat de film start lijkt het alsof ie deze eerst moet "laden" (15-20 sec. bij 4K- en HDR-film). Evenzo, eenmaal geladen is er niks aan de hand.
Ik ga nog verder testen v.w.b. de specifieke content (SD, HD, 4K, HDR, audio-formaten, etc.).
Probeer op je Synology eens onder Instellingen > Bestandservices > SMB Geavanceerde instellingen > Oppertunistic Locking uit te schakelen, daarna spelen films in Plex waarschijnlijk wel direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
daanNL schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:06:
Bedankt voor alle tips en uitleg tav installatie en het voorkomen van updates. Ik ga er straks mee aan de slag 👍
Ben erg benieuwd of het gaat lukken. Hier ook een nieuwe Shield liggen maar ik ga nog niet beginnen als er direct 9.0 geïnstalleerd gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfidder
b0123405 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:18:
[...]

[...]

Probeer op je Synology eens onder Instellingen > Bestandservices > SMB Geavanceerde instellingen > Oppertunistic Locking uit te schakelen, daarna spelen films in Plex waarschijnlijk wel direct.
Ja, dat is 'em. Werkt nu perfect!
Mijn dank is groot _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik heb zelf geen problemen met de update, vroeger wel eens gehad.
Wat voor mij geholpen heeft is om binnen de developer settings de optie: Provide full system upgrades aan te zetten. Hiermee wordt altijd de volledige image geïnstalleerd ipv alleen een incrementele upgrade.
En na een upgrade heb ik gemerkt dat het het beste is om de shield het eerste uur niet te gebruiken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
b0123405 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:18:
rfidder schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:34:
Ja, dat is 'em. Werkt nu perfect!
Mijn dank is groot _/-\o_
Gevaarlijk om zulke dingen zomaar aan te raden zonder een stukje uitleg erbij :
oplocks (S)

This boolean option tells smbd whether to issue oplocks (opportunistic locks) to file open requests on this share. The oplock code can dramatically (approx. 30% or more) improve the speed of access to files on Samba servers. It allows the clients to aggressively cache files locally and you may want to disable this option for unreliable network environments (it is turned on by default in Windows NT Servers).

Oplocks may be selectively turned off on certain files with a share. See the veto oplock files parameter. On some systems oplocks are recognized by the underlying operating system. This allows data synchronization between all access to oplocked files, whether it be via Samba or NFS or a local UNIX process. See the kernel oplocks parameter for details.

Default: oplocks = yes
B)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rfidder
Ik heb normaal al mijn systemen standaard op Engels staan, nu weet ik waarom...

Deze Shield staat op Nederlands: "onverwacht verlies van cabinedruk"... ik dacht al, waarom komen die zuurstofmaskers opeens uit het plafond 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KA9NScp02of-TaJW76ql7oQgWOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zmnAfOmgmfBfLSENmC8Rcp5x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rfidder schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 07:11:
Deze Shield staat op Nederlands: "onverwacht verlies van cabinedruk"... ik dacht al, waarom komen die zuurstofmaskers opeens uit het plafond 8)7

[Afbeelding]
Nuance:
Dit betreft een enkele applicatie, niet Android TV zelf of het gehele ecosysteem. ;)

Maar natuurlijk heb je gelijk. De vertalingen zijn zo slecht in software die snel uitgegeven en geactualiseerd moet worden, dat ook ik liever Engels voor alles gebruik. Een bonus is dat als je problemen hebt, dat je online vaak sneller tot een antwoord komt omdat je Engelse foutmeldingen kan gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
daanNL schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:06:
Ben erg benieuwd of dit is gelukt zonder installatie van de 9.0 firmware.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 18:17
rfidder schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 07:11:
Ik heb normaal al mijn systemen standaard op Engels staan, nu weet ik waarom...

[Afbeelding]
Dat staat er ook in het Engels, dus het is gewoon goed vertaald. Het is plex die gewoon een grapje maakt.
Pagina: 1 ... 115 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.