Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfidder
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-08 08:09
menzo schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:59:
[...]

Dat staat er ook in het Engels, dus het is gewoon goed vertaald. Het is plex die gewoon een grapje maakt.
Weet je het zeker? Ik kan weet niet hoe de betreffende opmerking er in het Engels staat, maar ik gok op "unexpected loss of compression".
Dat lijkt mij relevant m.b.t. H264 en geen "grap"; het zou dan meer een lolbroek zijn, die de vertaling van "compression" naar het Nederlands heeft gemaakt (bewust danwel onbewust) :+
Desalniettemin, ik vond het wel grappig en moest het met jullie delen >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:17
rfidder schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:14:
[...]

Weet je het zeker? Ik kan weet niet hoe de betreffende opmerking er in het Engels staat, maar ik gok op "unexpected loss of compression".
Dat lijkt mij relevant m.b.t. H264 en geen "grap"; het zou dan meer een lolbroek zijn, die de vertaling van "compression" naar het Nederlands heeft gemaakt (bewust danwel onbewust) :+
Desalniettemin, ik vond het wel grappig en moest het met jullie delen >:)
Er staat echt cabin pressure

Een random plaatje van reddit:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/39fq0g09zz931.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:56
Hier de bugtracking list van Punikaweb, schijnbaar is Nvidia behoorlijk de mist in gegaan want het web staat er vol mee:

Update 31 (January 15, 2022)

12:20 pm (IST): NVIDIA Shield TV devices have recently been updated to Android. But, this brought some serious issues to its users. Now, Plex server and other apps are reportedly not working.

It should be noted that there is a potential workaround that could help resolve the above. However, there are other issues without workarounds such as broken integration between Android TV and Home Assistant, and broken CEC.

06:35 pm (IST): Some users are now reporting (1, 2, 3, 4) issue with volume control. Users say that the volume up and volume down buttons are not working properly.

Update 31 (January 17, 2022)

11:12 am (IST): Users have been reporting various issues with Nvidia Shield after the Android 12 update. This includes issues such as a Black screen bug, frame rate matching broken, and Bluetooth getting disconnected when the device goes to sleep.

Also, there are issues where users can’t see any previous files and folders, the one where Shield is automatically waking, and the storage mapping issue.

Additionally, there is an issue with CEC not working where users can shut off tv and Shield with remote but the remote only turns on the shield, not the TV. And lastly, some users are not able to create new Network mapped Folders.

12:14 pm (IST): There is a method to downgrade the NVIDIA Shield TV to Android 9 (the previous version where everything worked fine). There is also a method to prevent the TV box from updating automatically.

Update 32 (January 17, 2022)

03:18 pm (IST): Some users reporting that the YouTube TV app is not working for them on Nividia Shield TVs. Luckily, TeamYouTube acknowledged the issue and said that they are investigating the issue.

Update 33 (January 18, 2022)

11:44 am (IST): Nvidia has listed all the issues caused by the latest update on Shield TV. And while we have listed some of them previously, here’s the list of all the bugs including known issues and user-reported bugs.

Known Issues:

– File browsing apps may require permissions be manually set to modify/delete files or directories. Set permission under “Settings -> apps -> [file browser app name] -> Permissions -> Files and media” and set to “Allow while using this app”

– After performing the first step on file permissions, some apps will show folders but there are no files listed. To Fix this for now, you will need to uninstall and reinstall affected apps.

– AI upscaling does not work when streaming GeForce NOW 1080p HDR content

– SHIELD TV mobile app and some 3rd party controllers do not work properly on Kodi

– Resolution is capped at 1080p when using ADB for screen capture

– Connecting to SHIELD over local network does not show content in adopted storage

– [2019 SHIELD all models] When toggling “Dolby audio processing” audio may be lost until SHIELD is rebooted

– Corruption briefly observed when watching YouTube TV

– [SHIELD 2019 base model] SD card occasionally does not get detected after reboot

– Unable to log into Google or Netflix accounts when using restricted profile

– Audio stutter issues with aptX-HD compatible headsets

– VUDU does not cast in UHD

– XBOX controllers may not automatically reconnect after disconnecting on SHIELD sleep

– Plex server android 11 permission and USB storage issues

– CEC volume control sometimes increments and decrements by 2

– Issues with interlaced content playback at 50hz

– SHIELD screen gets rotated 90 degrees. (Fix using adb or scrcpy/adb with scrcpy.adb shell wm set-user-rotation lock 0 followed by scrcpy.adb shell wm set-user-rotation free 0

– Long press menu button and menu button push to Kodi not working

– IR volume control is disabled when USB DACs are in use

– Chrome cast audio latency issues

– Long press select in Kodi doesn’t trigger voice search as it should

– Default Android Phone type folders (Ringtones, Downlods, Photos, Movies, etc) added to USB portable storage

– When Kodi is running in the background, refresh rate changes on apps in the foreground somtimes

Reported Issues:

– While using bluetooh headphones, audio is routed to HDMI instead of headphones only when audio formats is set to Manual. For now, set audio formats to auto (reboot after making this change) or disable surround sound to prevent the issue from happening.

– Change in mapping (Sterteched vs black bars) of 16:9 content to 16:10 display behavior from 8.2.3

– Reports of 5ghz wifi disconnects that did not happen in same setups on 8.2.3. Generally 5ghz is working fine and reports seem to be limited and corner cases

– When refresh rate switcher is enabled with the network debugging feature popups asking for device authorization to the network debugger appear randomly (Source)

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ik gebruik zelf "Launch on boot" om Kodi te starten na het booten.
Daarnaast gebruik ik ook Hyperion Android Grabber om mijn Hyperion Ambilight aan te sturen, deze staat ook ingesteld op start on boot.

Echter sinds de Android 11 update start er niets meer automatisch op na het booten.

Heeft iemand daar ook last van en misschien ook een workaround gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 09:41
frankdewildt schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:29:
[...]

Ben erg benieuwd of het gaat lukken. Hier ook een nieuwe Shield liggen maar ik ga nog niet beginnen als er direct 9.0 geïnstalleerd gaat worden.
Ik ben niet scherp genoeg geweest, op een gegeven moment ging de wizard niet verder zonder update. Mogelijk had ik hier de kabel moeten verwijderen en kijken of hij dan misschien verder gaat zonder update. Ik had echter te snel op doorgaan geklikt....

Gisteravond behoorlijk geschakeld tussen apps en dit ging allemaal probleemloos. Ook een uur of 2 Netflix gekeken zonder problemen (lees hier dat sommigen nog wel eens sync-problemen hebben tussen beeld en geluid).

Het enige probleem wat ik wel tegen ben gekomen is dat youtube casten vanaf de youtube-app op de telefoon niet werkt, ik krijg dan de volgende melding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZCJ64omNhPdAcZ8_S2wBg4t_Akk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lWZmJAuN0D7Uwgjqq11IDk62.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb niet alles kunnen teruglezen, zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
daanNL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:24:
Het enige probleem wat ik wel tegen ben gekomen is dat youtube casten vanaf de youtube-app op de telefoon niet werkt, ik krijg dan de volgende melding.

[Afbeelding]

Ik heb niet alles kunnen teruglezen, zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen?
Je bent niet de enige. Waarschijnlijk is dit de oplossing.

Tip:
Zoek naar de foutmelding in het Engels. Je krijgt dan veel sneller nuttige resultaten.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
daanNL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:24:
[...]
Ik ben niet scherp genoeg geweest, op een gegeven moment ging de wizard niet verder zonder update. Mogelijk had ik hier de kabel moeten verwijderen en kijken of hij dan misschien verder gaat zonder update.
Je hebt dus toch de Shield aangezet en laten verbinden met internet? Anders kon de wizard überhaupt niet weten dat er een update beschikbaar was. Hier had ik je nog voor gewaarschuwd, UTP kabel eruit laten en niet laten verbinden met WIFI ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Davith78 op 18-01-2022 16:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 09:41
Davith78 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:13:
[...]

Je hebt dus toch de Shield aangezet met de UTP kabel erin? Anders kon de wizard überhaupt niet weten dat er een update beschikbaar was. Hier had ik je nog voor gewaarschuwd, geen UTP kabel erin of laten verbinden met WIFI ;)
Ik heb je tip gevolgd en ben begonnen zonder UTP-kabel, maar dan kan je op een gegeven moment niet verder omdat je dan verplicht bent met een WIFI-netwerk te verbinden. Ik kon de wizard anders niet vervolgen. Daarom uiteindelijk dan toch maar de UTP-kabel verbonden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
daanNL schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:17:
[...]

Ik heb je tip gevolgd en ben begonnen zonder UTP-kabel, maar dan kan je op een gegeven moment niet verder omdat je dan verplicht bent met een WIFI-netwerk te verbinden. Ik kon de wizard anders niet vervolgen. Daarom uiteindelijk dan toch maar de UTP-kabel verbonden...
Oke, dat is wel apart dat een internetconnectie meteen verplicht is tijdens de eerste start. Misschien is dan een andere manier om de update tegen te houden de Shield wel te laten verbinden met de router/modem maar dan wel eerst bij de router/modem de WAN stekker eruit te halen om zo misschien de wizard om de tuin te leiden? Wat een gehannes :|

[ Voor 6% gewijzigd door Davith78 op 18-01-2022 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
ariedude schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:44:
Ik heb een 2015 en een 2019. Beide waren voorzien van de update maar gezien de issues de 2015 gedowngrade. Kost even tijd maar goed te doen. Deinterlacing werkt in ieder geval weer op de 2015. Is een know issue bij Nvidia.
Ik lees hierboven dat internet connectie verplicht is bij 1e start
Ik sta op het punt om terug te flashen naar 8.2.3 (keyboard werkt al om bootloader op te roepen) maar als ik dan vrijwel direct weer naar 9.0 gepushed wordt dan heeft dat niet veel zin.

Hoe heb jij dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 14:47
"Youtube corruption".

Inderdaad zeg. Soms tijdens het afspelen gaat het filmpje stotteren. Lijkt wel tearing. En het gaat door als je het filmpje afsluit en andere filmpjes hebben het dan plots ook. En als ik dan de youtube app afsluit (ook echt afsluiten) dan heeft heel de shield opeens last van tearing. Gelukkig weer weg als ik hem uit en aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
LaFleche schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:43:
[...]

Ik lees hierboven dat internet connectie verplicht is bij 1e start
Ik sta op het punt om terug te flashen naar 8.2.3 (keyboard werkt al om bootloader op te roepen) maar als ik dan vrijwel direct weer naar 9.0 gepushed wordt dan heeft dat niet veel zin.

Hoe heb jij dat gedaan?
Gewoon verbonden en zsm naar de updates gegaan in instellingen. Daar auto update uitgezet. Ook de notificaties mbt updates uitgezet.

Ik heb onderstaande link gebruikt als referentie.

https://techunwrapped.com...de-back-to-version-8-2-3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
ariedude schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:22:
[...]

Gewoon verbonden en zsm naar de updates gegaan in instellingen. Daar auto update uitgezet. Ook de notificaties mbt updates uitgezet.

Ik heb onderstaande link gebruikt als referentie.

https://techunwrapped.com...de-back-to-version-8-2-3/
Heb jij ook daadwerkelijk een vm gemaakt en in Linux gewerkt of gewoon windows met laatste versies van adb en zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LaFleche schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:46:
Heb jij ook daadwerkelijk een vm gemaakt en in Linux gewerkt of gewoon windows met laatste versies van adb en zo?
Dat zou niks uit mogen maken! ;)

Ik gebruik ADB onder zowel Windows als Linux door elkaar en het enige dat echt belangrijk is :
- De juiste driver voor je Android apparaat gebruiken!
- Sommige merken vereisen bepaalde programma's die alleen een Windows versie kennen!

Dus ga gewoon lekker aan de slag en kijk hoe ver je komt ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:14
Sinds de laatste update sluit nvidia shield automatisch de tv af zelfs als ik op een andere channel Nintendo switch aan het spelen was. Voorheen was dat niet zo. Het rare is dat ik helemaal niks qua instellingen heb gewijzigd. Andere mensen die soortgelijke issues hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
snah001 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:06:
[...]

Ga ik vanavond even over HDMI laten lopen.
Kom ik op terug.
Over HDMI geen vertraging van het beeld tov het geluid.
Dus ligt het aan de BT verbinding met mijn versterker (APT-X HD).
Allerlei instellingen in ontwikkelaarsoptie geprobeerd maar probleem blijft.
Mail aan support gestuurd over het probleem dat ná de update ( 8.2.3 >9.0.0 > 9.0.1) is ontstaan.
Kreeg binnen 24 uur mail terug om serienummer toe te sturen dan zouden ze voor mij binnen 24-48uur een update-fix klaar zetten die dan zichtbaar moet worden op de Shield.
Afwachten dus wat er komt.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
Inderdaad, dat heb ik gedaan. Kreeg adb wel aan de praat onder Windows maar fastboot niet. Die Nvidia drivers werkte niet op mijn Windows 10 versie
LaFleche schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:46:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
banaliteit schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:56:
Sinds de laatste update sluit nvidia shield automatisch de tv af zelfs als ik op een andere channel Nintendo switch aan het spelen was. Voorheen was dat niet zo. Het rare is dat ik helemaal niks qua instellingen heb gewijzigd. Andere mensen die soortgelijke issues hebben?
Bij mij heb ik dit bewust actief staan. Is gewoon een instelling onder display and sound en dan onder power control.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:04
banaliteit schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:56:
Als je CEC voor de update uit had staan, dan is het met de update inderdaad aangezet, heb ik hier ook. Kan je dus gewoon weer uitzetten.

Of zoals hier een CEC killer ertussen dan ben je voorgoed van die CEC rommel af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Reports of 5ghz wifi disconnects that did not happen in same setups on 8.2.3. Generally 5ghz is working fine and reports seem to be limited and corner cases

Ahhh....dus ik ben weer een van de weinig gelukkigen... Een van die hoogst uitzonderlijke gevallen...Ja ja...

Wat een gigantische ruk update weer. Classic Nvidia Shield dit.

[ Voor 20% gewijzigd door AmonTobin op 18-01-2022 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 21:41
ik zit echt te kijken van de hoeveelheid issue waar velen tegenaan lopen. Hier verliep de update vlekkeloos en hebt niet hoeven wijzigen in settings of app. Maak gebruik van o.a. Kodi, Plex, Netflix, Amazon Prime, Disney+, etc... De Shield Pro 2019 hangt aan een Marantz Receiver welke weer gekoppeld is met een Philips OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:08
JaRuBe schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:01:
ik zit echt te kijken van de hoeveelheid issue waar velen tegenaan lopen. Hier verliep de update vlekkeloos en hebt niet hoeven wijzigen in settings of app. Maak gebruik van o.a. Kodi, Plex, Netflix, Amazon Prime, Disney+, etc... De Shield Pro 2019 hangt aan een Marantz Receiver welke weer gekoppeld is met een Philips OLED.
Ik snap het ook niet goed dat er zo veel mensen er last van hebben.
Dat zijn toch niet degene die een anti-reclame Launcher er op gezet hebben, of updates blokkeren?
Raar is het wel inderdaad. Hier totaal geen problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
Ik kwam toevallig nog achter een alternatieve oplossing voor als je geen recommendations wilt zien, namelijk het gebruiken van een restricted profile. Wanneer je dit afgeschermde profiel gebruikt krijg je ook geen recommendations meer :).

settings --> apps --> security & restrictions --> restricted profile

Voor mij een goede oplossing want ik wilde het aantal apps dat standaard beschikbaar is toch al wat inperken voor de kinderen.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25

Pierre

Van nature lui!

Arjantje72 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:13:
[...]

Ik snap het ook niet goed dat er zo veel mensen er last van hebben.
Dat zijn toch niet degene die een anti-reclame Launcher er op gezet hebben, of updates blokkeren?
Raar is het wel inderdaad. Hier totaal geen problemen.
Ik heb er ook geen last van, alles werkt en ik heb het automatisch updaten (Google) sowieso uitstaan.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:39
DeOS schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:15:
Ik kwam toevallig nog achter een alternatieve oplossing voor als je geen recommendations wilt zien, namelijk het gebruiken van een restricted profile. Wanneer je dit afgeschermde profiel gebruikt krijg je ook geen recommendations meer :).

Voor mij een goede oplossing want ik wilde het aantal apps dat standaard beschikbaar is toch al wat inperken voor de kinderen.
Ik dacht dat je dan beperkingen had met sommige stream apps en games.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeOS
mucuracat schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:37:
[...]
Ik dacht dat je dan beperkingen had met sommige stream apps en games.
Geen idee. Zelf kan ik er alles mee wat ik eerst ook deed. Ik moest wel eenmalig opnieuw inloggen op apps zoals Netflix en Disney.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:34
Volgens https://support.google.com/androidtv/answer/6123330?hl=en
If you’re using a restricted profile, you cannot:
Access or make purchases in the Google Play Store app
Use third-party apps that don’t use Google sign-in

Maar ik zie dan nog steeds de recommendations denk ik? Bedoel je met recommendations als je op de 'home'-tab staat wat dan wordt aanbevolen boven je eigen lijstje met apps (favorite apps)? Bij mij is dat trouwens altijd disney+ coco om de een of andere reden, en disney+ is net een van de weinige abos die ik niet heb en heb disney+ verder ook niet geinstalleerd :P

edit:
Oh wacht, heb de app wel geinstalleerd blijkbaar, dat verklaart...

[ Voor 6% gewijzigd door sewer op 19-01-2022 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeOS
Ik kan wel gewoon inloggen bij netflix en disney en die werken ook niet met een google sing-in. Deze pagina is sowieso wat achterhaald volgens mij want in de huidige Android TV 11 versie staan de instellingen ook op een andere locatie dan hier genoemd.

Met een restricted profile krijg je gek genoeg gewoon oude interface met apps en channels eronder :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:00
Op de afstandsbediening zit onderaan een NETFLIX knop. Dit is eigenlijk zeer irritant omdat ik deze al vaak per ongeluk heb ingedrukt en dan wordt Netflix gestart zonder dat dit de bedoeling is.
Hiervoor had ik de app Button Mapper geïnstalleerd waarmee dit probleem kan worden opgelost.
Helaas, sinds de update naar Android 11 werkt deze oplossing niet meer. Netflix komt weer naar voren als op de knop wordt gedrukt.
De oplossing is een andere app: Button Remapper. Hiermee kan de Netflix knop aan een andere functie worden toegewezen of helemaal worden uitgeschakeld, ook in Android 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:34
Goeie tip :) heb al best vaak op die knop geduwd, maar nog nooit dat ik dat toen ook van plan was inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
DeOS schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:15:

Ok, ik heb te vroeg gejuicht. Een restricted profile krijgt in het begin de oude interface maar wordt blijkbaar na een aantal uur ook bijgewerkt en krijgt dan de nieuwe interface met recommendations bovenin.

Helaas.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
snah001 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:18:
[...]

Over HDMI geen vertraging van het beeld tov het geluid.
Dus ligt het aan de BT verbinding met mijn versterker (APT-X HD).
Allerlei instellingen in ontwikkelaarsoptie geprobeerd maar probleem blijft.
Mail aan support gestuurd over het probleem dat ná de update ( 8.2.3 >9.0.0 > 9.0.1) is ontstaan.
Kreeg binnen 24 uur mail terug om serienummer toe te sturen dan zouden ze voor mij binnen 24-48uur een update-fix klaar zetten die dan zichtbaar moet worden op de Shield.
Afwachten dus wat er komt.
Nog geen quick-fix ontvangen.
Gelukkig doet het probleem zich al wat minder vaak voor.
Ben benieuwd of ik die hot-fix zelf moet accepteren en triggeren óf dat dit door Nvidia gepushed wordt en wat voor fix dit dan is want ik had al aangegeven dat ik 9.0.1. al had ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Kodi is blijkbaar alle folders kwijt en kan nu plots ook nie meer naar de shared folder op mijn mac mini , iemand een oplossing voor buiten alles herinstaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

k995 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 23:22:
Kodi is blijkbaar alle folders kwijt en kan nu plots ook nie meer naar de shared folder op mijn mac mini , iemand een oplossing voor buiten alles herinstaleren?
Bij mij was hij alle series en films kwijt, maar was muziek er nog wel. Ik ben naar de afdeling series in mijn bibliotheek gegaan, dan twee keer omhoog (puntjes bovenaan), dan via bestanden naar de map waar series staan gebladerd en door lang indrukken van de ok-knop gekozen voor "inhoud toewijzen"
Hier kiezen voor TV-series en je eigen voorkeuren en dan bibliotheek vernieuwen.

Ik kreeg ook meldingen dat er geen opslagruimte meer was. Na wat rondzoeken bij de apps bleek dat systeem-update ruim 650mb innam. Ik heb de data hiervan verwijderd en gelijk mijn apps een beetje opgeschoond.

Misschien dat kodi op tilt sloeg omdat hij geen ruimte meer had om de video-bibliotheek op te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Kodi houdt bij mij ook de instelling 'subtitles' niet vast (of ik doe het fout natuurlijk)

Dus ik kies een aflevering van bijv. Sheldon (met 'ingebouwde' engelse ondertiteling), ga naar 'tandwiel', zet ondertiteling aan, kies dan ook 'zet als default'... maar de volgende aflevering heb ik weer geen ondertiteling.

Dus dat 'als default zetten' wordt niet (meer?) vastgehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 13:25

westergas

rikkie_pc

LaFleche schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 07:57:
Kodi houdt bij mij ook de instelling 'subtitles' niet vast (of ik doe het fout natuurlijk)

Dus ik kies een aflevering van bijv. Sheldon (met 'ingebouwde' engelse ondertiteling), ga naar 'tandwiel', zet ondertiteling aan, kies dan ook 'zet als default'... maar de volgende aflevering heb ik weer geen ondertiteling.

Heb ik ook, eigenlijk altijd al.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 14:36
Wat een gedoe hier allemaal. Ik heb de update op mijn 2019 Pro (Pro, bekabeld online > Yamaha Receiver > Samsung TV) uitgevoerd en daarna helemaal geen verandering gemerkt..

(sowieso een fixed apparaat permanent op 1 plek hoort m.i. gewoon bekabeld te worden aangesloten, desnoods offer je een stopcontact op, trek je daardoor een netwerkkabel, heb ik bij ouders ook gedaan).

Vervolgens ook op mijn non-Pro (tube, via WiFi online en direct aangesloten op oude Sony 1080p tv) uitgevoerd en ook geen verandering gemerkt. Geen CEC problemen.

Ondertitels komen gewoon door in Kodi (gebruik ik alleen voor de Jellyfin addon). Ja heel soms is "English Forced" geselecteerd en zie ik ze niet, moet ik even tijdens afspelen wijzigen naar "English". That's it.

De aanbevelingen bovenaan/rechtsboven zijn soms van diensten die ik niet heb --> dat wordt als reclame ervaren. Maar voor mij ideaal want als er 1 groot nadeel is aan streamingdiensten is het wel hoe kut het is nieuwe series/films te ontdekken, mega slecht. Met de aanbevelingen van andere diensten weet ik in elk geval wat ik kan toevoegen via de Black app op mijn telefoon O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Jazco2nd op 20-01-2022 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Gisterenavond voor het eerst dat bij het switchen van stream aanbieders het geluid (via BT) niet meer voorliep op het beeld.
Zoals gemeld had ik via Nvidia support hierover een klacht ingediend en zou ik er een fix klaargezet worden voor mij maar die heb ik nog (steeds) niet gezien.
Afwachten hoe het nu verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:07
Ik gebruik al enkele jaren met het hele gezin 2 Shields. Niemand wel eigenlijk nog terug naar het “oude” en is zeer tevreden over de apparaten en het gebruiksgemak.

Na de laatste “reclame update” auto updates uitgezet en de update verwijderd waardoor de goedbedoelde aanbevelingen ook weer weg zijn.

De update naar A11 hebben we ook nog niet gedaan na alle gebruikservaringen hier.
Mijn vraag is of er ook mensen zijn die wel positieve ervaringen hebben met de update?
En welke apps gebruik je dan?

Ik heb zelf in gebruik:
Tivimate
Nlziet
Spotify
Smarttubenext
Disneyplus
Netflix
Videoland
Plex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 14:36
Als mensen het echt zo vervelend vinden, de huidige launcher, installeer je toch ff de alternatieve, maar zonder deze de standaard te maken met ADB etc?

En dan wijs je aan de Home knop gewoon deze app toe, met de Mapping app. Klaar.

Shield gaat volgens mij nooit "uit", dus je bent toch gewoon weer in je eigen launcher en anders druk je op die home knop. Simpel opgelost?

Ik vind die view trouwens best lelijk. Puur een launcher voor apps. Maar bijv voor kids ideaal lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LaFleche schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 07:57:

Is Kodi en niet werkelijk Shield gerelateerd, maar als je de standaardtaal voor ondertiteling (binnen de instellingen) op Engels zet, dan zou deze iedere keer ook automatisch getoond moeten worden. Mits die Engelse taal ook aanwezig is als ondertitel vanzelfsprekend. Hier staat ie standaard op Engels en komt zo ook automatisch tevoorschijn.

Je vindt het terug binnen de Speler/Player instellingen. Kijk daarbij ook even naar de "parsing" instelling.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

the_virus26 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:06:
[...]

Yep zelfde probleem hier. Ook me andere emu's zelfde probleem, rest werkt wel. Denk dat ik ff ga proberen de emu's opnieuw te installen en te kijken wat die doet.
Heb jij toevallig nog vorderingen kunnen maken? Er is een update van de app verschenen, maar ik krijg het daarmee helaas ook nog niet voor elkaar. Jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
Heeft iemand ook een probleem met de Android Remote Control-app ná de update?
Normaal moet je éénmalig die app verbinden met de Shield dmv zo'n pincode die op je scherm komt.
En dat ging voor de update vlekkeloos.

Nu moet ik continu als ik weer terugkom in de app (bijv. na 10 minuten iets kijken en dan iets willen zappen bijvoorbeeld) weer een code invoeren en geeft ie een time-out aan... Uiterst irritant (want je app die je aan het gebruiken was stopt er ook meteen mee).

Overigens had ik ook veel gedoe direct na de update met mijn externe hardeschijf die niet meer herkend werd, dus ik heb toen besloten om een factory reset te doen.. Nu werkt alles wel weer redelijk naar behoren, op dit irritante ding na (ik gebruik gewoon veel mijn mobiel om mijn Shield te bedienen).

Heeft iemand dit ook of sta ik hier alleen in?
(ik heb overigens de 2015 Shield met 16GB intern geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 09:15
JBS schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:50:
[...]

Heb jij toevallig nog vorderingen kunnen maken? Er is een update van de app verschenen, maar ik krijg het daarmee helaas ook nog niet voor elkaar. Jij wel?
Nee zelfde verhaal nog steeds. Ik zie dat me roms op mijn flashdrive staan maar de emu's ziet ze niet en kunnen er niet bij. Word er gek van :F

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:42
Er is weer een nieuwe hotfix beschikbaar die de volgende bugs zou oplossen. Heb deze inmiddels geïnstalleerd en kan bevestigen dat de problemen met interlaced content verholpen zijn. Alles wat eerst 50fps was werd door de update 25fps maar dat is nu dus weer verholpen :)

The second version of the HotFix is deploying now: Second HotFix (33.1.0.264 deployed 1/20/2022) Includes Plex Media Server app which resolves issues with external storage
Resolves Issues with interlaced content playback
Fixes CEC volume control sometimes increments and decrements by 2
Remove creation of default Android phone type folders (Ringtones, Downlods, Photos, Movies, etc) added to USB portable storage
Update Match Refresh Rate String with Beta in all locations
Remove preview thumbnail when taking a screen shot with the menu button
Resolves Long press of Brand button on Xbox one controller does not invoke Stadia more than once

[ Voor 11% gewijzigd door frankdewildt op 20-01-2022 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
snah001 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 23:18:
[...]

Nog geen quick-fix ontvangen.
Gelukkig doet het probleem zich al wat minder vaak voor.
Ben benieuwd of ik die hot-fix zelf moet accepteren en triggeren óf dat dit door Nvidia gepushed wordt en wat voor fix dit dan is want ik had al aangegeven dat ik 9.0.1. al had ontvangen.
De quickfix "Upgrades to Shield Experience Image #2 (9.0.0 +Hotfix") komt nu binnen.
Dus wordt morgen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
frankdewildt schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:07:
Er is weer een nieuwe hotfix beschikbaar die de volgende bugs zou oplossen. Heb deze inmiddels geïnstalleerd en kan bevestigen dat de problemen met interlaced content verholpen zijn. Alles wat eerst 50fps was werd door de update 25fps maar dat is nu dus weer verholpen :)

The second version of the HotFix is deploying now: Second HotFix (33.1.0.264 deployed 1/20/2022) Includes Plex Media Server app which resolves issues with external storage
Resolves Issues with interlaced content playback
Fixes CEC volume control sometimes increments and decrements by 2
Remove creation of default Android phone type folders (Ringtones, Downlods, Photos, Movies, etc) added to USB portable storage
Update Match Refresh Rate String with Beta in all locations
Remove preview thumbnail when taking a screen shot with the menu button
Resolves Long press of Brand button on Xbox one controller does not invoke Stadia more than once
Mooi, vooral dat interlace issue was erg annoying, heb van ellende die Frame Rate app maar weer geinstalleerd, daardoor is het beeld een stuk rustiger, maar die heeft weer andere nadelen (bij wisselen telkens paar seconden zwart beeld, ook al staat de setting op 0 seconden, en vrijwel altijd extreme rood overcast na switch, dat laatste ligt mogelijk aan mijn LG, maar had ik voor de Shield update (en toen zonder Frame Rate app) totaal geen last van.

Hopelijk komt er ook snel een "gewone" update, maar als het te lang duurt ga ik ook maar via die hotfix route (wat weer onhandig is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:37
Beetje wisselende ervaringen met de 9.0 update. Netflix i.c.m. de Refresh Rate App doet ineens wat moeilijk. Af en toe heel kort een hdcp error na schakelen naar de juiste waarde. Daarna nogmaals de video afspelen gaat wel goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snah001
Dit is de "Hotfix" die ik heb ontvangen, vanavond testen dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9lKsSC8WarmvBseWJpvvNmlPrM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BEx8LoEbbcLHtoOHx4uSCIos.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Laatst online: 19-09 11:41

f.h

Als ik het goed gelezen heb moet je je aanmelden via een Google form (?!) voor die hotfix images en zitten er wat beperkingen aan (las ik op het nvidia forum).

Ik mag toch aannemen dat de belangrijkste bugfixes etc. ook via het reguliere update kanaal beschikbaar komen? Iemand enig idee of en zo ja hoe lang dat op zich laat wachten?

[ Voor 3% gewijzigd door f.h op 21-01-2022 14:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
f.h schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:38:
Ik mag toch aannemen dat de belangrijkste bugfixes etc. ook via het reguliere update kanaal beschikbaar komen? Iemand enig idee of en zo ja hoe lang dat op zich laat wachten?
Gekeken naar het verleden, kan het een maand of twee duren nadat een grote nieuwe versie is uitgekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
HAWK Wizard schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:48:
Mooi, vooral dat interlace issue was erg annoying, heb van ellende die Frame Rate app maar weer geinstalleerd, daardoor is het beeld een stuk rustiger, maar die heeft weer andere nadelen (bij wisselen telkens paar seconden zwart beeld, ook al staat de setting op 0 seconden, en vrijwel altijd extreme rood overcast na switch, dat laatste ligt mogelijk aan mijn LG, maar had ik voor de Shield update (en toen zonder Frame Rate app) totaal geen last van.
Als je dit wilt voorkomen :
TommyL0204 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:12:
Beetje wisselende ervaringen met de 9.0 update. Netflix i.c.m. de Refresh Rate App doet ineens wat moeilijk. Af en toe heel kort een hdcp error na schakelen naar de juiste waarde. Daarna nogmaals de video afspelen gaat wel goed.
Dan kan je die waarde beter op 3 seconden zetten, zoals ik al eerder heb gepost : nero355 in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie" ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30
The Zep Man schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:01:
[...]
Gekeken naar het verleden, kan het een maand of twee duren nadat een grote nieuwe versie is uitgekomen.
Ik hoop dat ze dit nu wel wat sneller aanpakken, ook omdat Nvidia hier zelf een flinke fout heeft gemaakt.
En dat zou hun naam ook niet goed doen.

Ook gezien het feit dat ze zo snel al een 2e hotfix image hebben doet me vermoeden dat ze hier wel haast mee willen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:37
nero355 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:14:
[...]

Als je dit wilt voorkomen :

[...]

Dan kan je die waarde beter op 3 seconden zetten, zoals ik al eerder heb gepost : nero355 in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie" ;)
Ja vreemd. Ik heb die altijd al op 5 seconden staan. Zal eens spelen met andere instellingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TommyL0204 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:19:
[...]
Ja vreemd. Ik heb die altijd al op 5 seconden staan. Zal eens spelen met andere instellingen
Dat is wel erg lang? Je stelt de tijd in die je TV normaal gesproken nodig heeft om over te schakelen naar de andere refreshrate. Bij het LG Oled model wat ik heb duurt dat zo'n 2 sec. Dus 3 sec. zou voor mijn TV een veilige marge zijn, 2 eigenlijk al voldoende.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Laatst online: 16-09 18:50
nero355 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:40:
[...]

Kan je niet zoiets instellen : https://kodi.wiki/view/Se...er_change_of_refresh_rate

Je gunt dan de apparaten wat langer de tijd om hun HDMI signalen weer op elkaar af te stemmen :)
Ik geloof dat de standaard waarde 3 seconden is en sommige apparaten hebben moeite met een lagere waarde!

[...]

Wat voor setup heb je precies ?!

Op voorwaarde dat het geen Netflix fuckup is zou je naar de volgende dingen kunnen kijken :
- Overijverige Picture Processing van je TV.
- Eventuele Sound Delay opties op je Versterker.

De Shield TV heeft zelf ook nog een optie, maar die schijnt niet te doen wat ik dacht volgens @The Zep Man :? :)
Die Frame Rate app op de Shield kan op 0 seconden delay gezet worden of 5 seconden, of meer, maar maakt niet veel uit. 3 Seconden kan niet ingesteld worden. Die overexposure van Rood is ook gek.

Gebeurt bij mij alleen indien hij switched van 50 naar 25 of 25 naar 50 frames/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

rfidder schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:01:
[...]

Ja hier hetzelfde (Plex op de Shield, mediabestanden op de DS916+, Gbit-netwerk). Voordat de film start lijkt het alsof ie deze eerst moet "laden" (15-20 sec. bij 4K- en HDR-film). Evenzo, eenmaal geladen is er niks aan de hand.
Ik ga nog verder testen v.w.b. de specifieke content (SD, HD, 4K, HDR, audio-formaten, etc.).
Nou, ik heb het opgegeven weer terug naar Kodi. Emby werkt nog steeds prima, alleen irriteer ik me aan de popups om premium aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HAWK Wizard schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 22:31:
[...]
Die Frame Rate app op de Shield kan op 0 seconden delay gezet worden of 5 seconden, of meer, maar maakt niet veel uit. 3 Seconden kan niet ingesteld worden. Die overexposure van Rood is ook gek.

Gebeurt bij mij alleen indien hij switched van 50 naar 25 of 25 naar 50 frames/sec
Ah, bij gebruik van de Framerate app, daar doe ik niets mee, dus wist ook niet van de beperking op de stapgrootte (0 > 5 enz..)

Switchen van framerates kan soms natuurlijk ook bij andere apps en dan is het meestal wel in kleinere stappen in te stellen, binnen Kodi zelfs in stapjes van 0.1 sec..

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Helaas heeft de hotfix #2 geen resultaat opgeleverd.
Beeld blijft na wisselen van streaming provider nog steeds achterlopen op het geluid.
Ga het weer bij Nvidia support melden en dan maar weer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfidder
SYQ schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 23:17:
[...]

Nou, ik heb het opgegeven weer terug naar Kodi. Emby werkt nog steeds prima, alleen irriteer ik me aan de popups om premium aan te schaffen.
Plex werkt bij mij nu goed en soepel met de aanpassing op de SMB-instelling op mijn DS916+.
Ik heb nu Plex server zowel op de NAS als op de Shield staan, waarbij de Shield (zoals verwacht met transcoderen) beter presteert. Ik laat daarom alle Plex-clients de content vanaf de Shield Plexserver afspelen.

Wel is het zo dat de media op de Shield niet meteen zichtbaar is bij nieuwe content en wel op de NAS, ondanks de instelling "scan bibliotheek bij verandering directory-inhoud"; hier moet ik naar kijken. Iig loopt er op de Shield dagelijks een job om de bibliotheken volledig te scannen.

Anyway, ik ben tot nu tevreden en heb verder geen andere problemen met de update :)
Heb even naar Jellyfin gekeken en dat ziet er mooi en vooral "clean" uit. Vraagje:
1. Kan ik dat op de Shield naast Plexserver draaien en 2. de media op mijn NAS gebruiken (naast de 2 Plexservers die er al gebruik van maken)?
Ik wil de boel namelijk niet stukmaken ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Wie gebruikt zijn shield ook voor IPTV en kan mij een goede afstandsbediening adviseren?

Volgens mij kan ik beter gaan voor een remote met bluetooth en niet met IR?

Wil een goede en fijne voor dagelijks gebruik. Dus epg etc moet makkelijk te bedienen zijn. Maar ook handig is bijvoorbeeld een knop instellingen zodat ik direct naar kodi kan gaan of naar live tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:57
G.Scholtens schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:31:
Wie gebruikt zijn shield ook voor IPTV en kan mij een goede afstandsbediening adviseren?

Wil een goede en fijne voor dagelijks gebruik. Dus epg etc moet makkelijk te bedienen zijn. Maar ook handig is bijvoorbeeld een knop instellingen zodat ik direct naar kodi kan gaan of naar live tv
ik heb er IPTV opstaan maar ik gebruik de Shield afstandsbediening weet niet of er ook fijnere zijn daarvoor maar die van de Shield voldoet prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
bie100 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:48:
[...]

ik heb er IPTV opstaan maar ik gebruik de Shield afstandsbediening weet niet of er ook fijnere zijn daarvoor maar die van de Shield voldoet prima
Die heeft zijn beperkingen vind ik. Geen epg knop, of knoppen voor cijfers intoetsen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:57
G.Scholtens schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:02:
[...]

Die heeft zijn beperkingen vind ik. Geen epg knop, of knoppen voor cijfers intoetsen etc
zit dat ook niet op de shield tv app ?

[ Voor 3% gewijzigd door bie100 op 22-01-2022 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfidder

Ik gebruik tot nu de Logitech Harmony Elite voor de Shield (en de rest van de AV-apparatuur), zodat alles met 1 knop ingeschakeld wordt (TV, Yamaha receiver en de Shield).
Deze heeft dan voor de Shield specifieke fysieke en programmeerbare knoppen (incl. numerieke toetsen), tevens een Harmony app met nog meer "soft buttons".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
rfidder schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:21:
[...]

Ik gebruik tot nu de Logitech Harmony Elite voor de Shield (en de rest van de AV-apparatuur), zodat alles met 1 knop ingeschakeld wordt (TV, Yamaha receiver en de Shield).
Deze heeft dan voor de Shield specifieke fysieke en programmeerbare knoppen (incl. numerieke toetsen), tevens een Harmony app met nog meer "soft buttons".
Dat is idd ook een optie, maar vind ze nieuw nogal duur. Maar dat is Logitech over het algemeen ook, maar wel goed idd.

Een app niet handig, aangezien ik volledig wil overstappen naar IPTV. Dus iedereen in huis moet het kunnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
snah001 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 00:11:
Helaas heeft de hotfix #2 geen resultaat opgeleverd.
Beeld blijft na wisselen van streaming provider nog steeds achterlopen op het geluid.
Ga het weer bij Nvidia support melden en dan maar weer wachten.
Volgens mij zei je eerder al dat je Bluetooth voor het geluid gebruikt : Waarom eigenlijk :?

Bluetooth is echt een verschrikkelijk brak protocol en het wordt al helemaal een puinhoop als het om geluid gaat! :| :F
rfidder schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 09:40:
Heb even naar Jellyfin gekeken en dat ziet er mooi en vooral "clean" uit.

1. Kan ik dat op de Shield naast Plexserver draaien
Voor zover ik weet kan dat niet! :)
2. de media op mijn NAS gebruiken (naast de 2 Plexservers die er al gebruik van maken)?
Ik wil de boel namelijk niet stukmaken ;)
Je zal het sowieso op je NAS moeten draaien of een ander apparaat dat het ook kan draaien! ;)

Dit is dan eigenlijk je enige hoop :
rfidder schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:21:
Maar sinds de Harmony Remote producten EOL zijn gegaan (De software heeft desondanks nog steeds volledige ondersteuning!) is het duurste model van € 179 a € 229 richting de € 379 gegaan! :X :| :/

Dus als dit je eis is :
G.Scholtens schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:29:
Een app niet handig, aangezien ik volledig wil overstappen naar IPTV. Dus iedereen in huis moet het kunnen
Dan kan je misschien beter naar een "Dedicated IPTV Kastje" kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
nero355 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:44:
[...]

Volgens mij zei je eerder al dat je Bluetooth voor het geluid gebruikt : Waarom eigenlijk :?

Bluetooth is echt een verschrikkelijk brak protocol en het wordt al helemaal een puinhoop als het om geluid gaat! :| :F
Omdat ik het geluid afspeel op een high-end HiFi systeem die nog gewoon analoge L-R ingangen heeft.
Ik gebruik een Inateck aptX HD/aptX Low Latency Bluetooth Adapter die het gewoon uitstekend doet en in prima kwaliteit over BT kan afspelen (aptX HD) echter sinds de update treed bij wisselen van stream bron vertraging op bij video t.o.v. het geluid.
De Shield Pro rebooten of de BT adapter opnieuw laten verbinden lost het dan wel weer op maar bij versie 8.2.3. had ik daar totaal geen last van.
Mochten ze het niet kunnen oplossen (Nvidia) dan kan ik nog altijd uitwijken naar een HDMI splitter die waarmee je de audio analoog of optisch kan extraheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40

Ik gebruik eigenlijk allen maar een Logitech toetsenbord met touchpad via Bluetooth.
Daar bedien ik me hele Shield mee....dus ook de IPTV app die ik erop heb draaien.

Logitech Harmony zou ik graag willen maar is mij te duur geworden helaas.

Shield afstandsbediening heb ik alleen aangeraakt met uit pakken van de doos en in de la te leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:04:
Omdat ik het geluid afspeel op een high-end HiFi systeem die nog gewoon analoge L-R ingangen heeft.
Dan wordt het tijd om te upgraden helaas... :)

En JA : Ik weet dat dit geen goed moment is om dat te doen, maar het is wel iets om over na te gaan denken!
Ik gebruik een Inateck aptX HD/aptX Low Latency Bluetooth Adapter die het gewoon uitstekend doet en in prima kwaliteit over BT kan afspelen (aptX HD) echter sinds de update treed bij wisselen van stream bron vertraging op bij video t.o.v. het geluid.
Geweldig dat die Inateck dat kan, maar kijk eens naar de laatste Changelog :
Adds support for aptX compatible bluetooth headsets
Dat soort toestanden krijg je dus met Bluetooth heel vaak :
- Apparaat A kan geluid via protocol X streamen.
- Maar apparaat B kan dat alleen via protocol Y die slechtere kwaliteit levert dan protocol X -O-

Oftwel het hele AAC/LDAC/SBC/A2DP/AptX/AptX HD verhaal...
Mochten ze het niet kunnen oplossen (Nvidia) dan kan ik nog altijd uitwijken naar een HDMI splitter die waarmee je de audio analoog of optisch kan extraheren.
Ik zou zeggen kijk daar gewoon meteen naar en met een beetje geluk ben je dan gelijk van het hele gezeik af! :Y)

@The Zep Man heeft geloof ik meerdere keren hele betrouwbare opties voor zo'n setup gepost! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfidder
Wellicht off-topic...
Het klopt dat de Logitech Harmony afstandsbedieningen op dit moment verschrikkelijk duur zijn (de Elite staat nieuwprijs voor €379,-), waardoor de 2e hands exemplaren op Marktplaats ook als handel wordt gezien en ook dus duur (soms vraagprijs van €275,- :X ).
Een (enkele) normale aanbieder op MP vraagt er €100,- tot €120,- voor. Dat is best redelijk voor een erg goede remote, mits compleet met bijbehorende hub en 2 IR-blasters.

Dus sla evt. je slag op MP. Je hebt dan een all-in-one te pakken en zeer geschikt voor vrouw en kinderen :*) , vooral als je meerdere AV-apparatuur aan elkaar gekoppeld hebt. Ik heb nu 6 losse afstandsbedieningen vervangen door 1 Harmony Elite met ook de Hue-lampen bij de TV er aan geschakeld. _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!
rfidder schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:36:
Wellicht off-topic...
Het klopt dat de Logitech Harmony afstandsbedieningen op dit moment verschrikkelijk duur zijn (de Elite staat nieuwprijs voor €379,-), waardoor de 2e hands exemplaren op Marktplaats ook als handel wordt gezien en ook dus duur (soms vraagprijs van €275,- :X ).
Een (enkele) normale aanbieder op MP vraagt er €100,- tot €120,- voor. Dat is best redelijk voor een erg goede remote, mits compleet met bijbehorende hub en 2 IR-blasters.

Dus sla evt. je slag op MP. Je hebt dan een all-in-one te pakken en zeer geschikt voor vrouw en kinderen :*) , vooral als je meerdere AV-apparatuur aan elkaar gekoppeld hebt. Ik heb nu 6 losse afstandsbedieningen vervangen door 1 Harmony Elite met ook de Hue-lampen bij de TV er aan geschakeld. _/-\o_
Beetje goed zoeken en je vind die Elite ook voor flink minder nieuw (~ €200,-) ;)

Dus net besteld en dan later eens kijken of het wat voor mij hier in huis is met al mijn "slimme" oplossingen :)
Of ik deze ook voor de Shield in ga zetten is twijfelachtig, ik kan tot nu toe prima uit de voeten met de originele Pro uitvoering.

@rscheper @ amazon.es

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:13
hardware-lover schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:45:
[...]

Beetje goed zoeken en je vind die Elite ook voor flink minder nieuw (~ €200,-) ;)
Ik kan hem niet vinden voor de prijs, dus waar als ik vragen mag? ;) Voor een vriend natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-08 16:32
Heb 2 Shields die allebij dezelfde rare dingen doen waar ik niet achter kom

Iederekeer als ik de Shield TV Pro aanzet, zijn veel app's die ik heb geselecteerd zijn verdwenen en kan ik ze weer met het + gaan opzoeken en aanklikken zodat ze weer bij de rest staan.

Wat zou nu de rede of een instelling zijn waarom hij bijvoorbeeld iederekeer KODI eruit gooi of andere app's.

Iemand dat meer gehoord/gelezen of zelf meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfidder
hardware-lover schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:45:
[...]

Hehehe, bedankt voor het uitzoeken _/-\o_ ; ik heb 'm net ook besteld op amazon.es . Komt woensdag al binnen >:)
Heb ik hem nu ook voor op de slaapkamer, ter vervanging van de Harmony One 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
Ben al bezig met een 2e hands Harmony touch. Paar tientjes is genoeg voor te vinden. Helemaal de oudere modellen 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!
rfidder schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:36:
Wellicht off-topic...vervangen door 1 Harmony Elite met ook de Hue-lampen bij de TV er aan geschakeld. _/-\o_
Dat is best wel off-fopic, gezien je reactie niets te maken heeft met de Shield TV. :+

Dit topic lijkt mij gepaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
nero355 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:24:
[...]

Dan wordt het tijd om te upgraden helaas... :)

En JA : Ik weet dat dit geen goed moment is om dat te doen, maar het is wel iets om over na te gaan denken!

[...]

Geweldig dat die Inateck dat kan, maar kijk eens naar de laatste Changelog :

[...]

Dat soort toestanden krijg je dus met Bluetooth heel vaak :
- Apparaat A kan geluid via protocol X streamen.
- Maar apparaat B kan dat alleen via protocol Y die slechtere kwaliteit levert dan protocol X -O-

Oftwel het hele AAC/LDAC/SBC/A2DP/AptX/AptX HD verhaal...

[...]

Ik zou zeggen kijk daar gewoon meteen naar en met een beetje geluk ben je dan gelijk van het hele gezeik af! :Y)

@The Zep Man heeft geloof ik meerdere keren hele betrouwbare opties voor zo'n setup gepost! ;)
De aptX HD codec wordt zowel ondersteund en gebruikt door de Shield Pro, de BT ontvanger, Android telefoon en mijn Sony WM-1000XM3 NC headphone.
Dus met de kwaliteit zit het wel goed en mijn vintage HiFi systeem (met o.a. Infinity RS6000 speakers), waar geen enkel huidig receiver systeem aan kan tippen, laat ook horen dat het met de kwaliteit echt wel goed zit.
Wel zorgen dat alle componenten het ondersteunen anders maak je er geen optimaal gebruik van.

https://hifi.nl/artikel/2...g-van-de-blauwe-tand.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

[...]

Plex werkt bij mij nu goed en soepel met de aanpassing op de SMB-instelling op mijn DS916+.
Ik heb nu Plex server zowel op de NAS als op de Shield staan, waarbij de Shield (zoals verwacht met transcoderen) beter presteert. Ik laat daarom alle Plex-clients de content vanaf de Shield Plexserver afspelen.

Wel is het zo dat de media op de Shield niet meteen zichtbaar is bij nieuwe content en wel op de NAS, ondanks de instelling "scan bibliotheek bij verandering directory-inhoud"; hier moet ik naar kijken. Iig loopt er op de Shield dagelijks een job om de bibliotheken volledig te scannen.

Anyway, ik ben tot nu tevreden en heb verder geen andere problemen met de update :)

[...]

Heb even naar Jellyfin gekeken en dat ziet er mooi en vooral "clean" uit. Vraagje:
1. Kan ik dat op de Shield naast Plexserver draaien en 2. de media op mijn NAS gebruiken (naast de 2 Plexservers die er al gebruik van maken)?
Oo super, Oppertunistic Locking uitvinken is de oplossing! Gek dat Emby hier geen last van had

Acties:
  • +2 Henk 'm!
1. Kan ik dat op de Shield naast Plexserver draaien
Enkel de client.
en 2. de media op mijn NAS gebruiken (naast de 2 Plexservers die er al gebruik van maken)?
Als je de Jellyin server op je NAS installeert (of een ander systeem dat je NAS benadert voor media).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfidder
snah001 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:49:
[...]

De aptX HD codec wordt zowel ondersteund en gebruikt door de Shield Pro, de BT ontvanger, Android telefoon en mijn Sony WM-1000XM3 NC headphone.
Dus met de kwaliteit zit het wel goed en mijn vintage HiFi systeem (met o.a. Infinity RS6000 speakers), waar geen enkel huidig receiver systeem aan kan tippen, laat ook horen dat het met de kwaliteit echt wel goed zit.
Wel zorgen dat alle componenten het ondersteunen anders maak je er geen optimaal gebruik van.

https://hifi.nl/artikel/2...g-van-de-blauwe-tand.html
Ik denk dat het met de kwaliteit ook wel goed zit. Hier wordt meer bediscussieerd of de betrouwbaarheid (van de verbinding) hoog genoeg is ofwel dat je geen last krijgt van latency of onderbroken connecties.
Niets zo vervelend, dan dat je midden in een (spannende) film zit en het geluid valt weg :-(

Mijn ervaringen met Bluetooth koptelefoons en soundbars zijn ook erg wisselend (heb o.a. ook de Sony WM-1000XM3). Zolang ik in de buurt blijf gaat het goed tot redelijk: kwaliteit is (zeer) goed met een constante verbinding (betrouwbaarheid).
Misschien ligt het ook aan de omgeving, o.a. niet te veel andere mogelijk storende devices die je niet zelf beheert (de buren). Gezien al die wifi- en bluetooth-netwerken om mij heen, zou ik bijna mijn eigen huis als Faraday-kooi willen, met maar 1 glasvezel naar buiten. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
rfidder schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:27:
[...]

Ik denk dat het met de kwaliteit ook wel goed zit. Hier wordt meer bediscussieerd of de betrouwbaarheid (van de verbinding) hoog genoeg is ofwel dat je geen last krijgt van latency of onderbroken connecties.
Niets zo vervelend, dan dat je midden in een (spannende) film zit en het geluid valt weg :-(

Mijn ervaringen met Bluetooth koptelefoons en soundbars zijn ook erg wisselend (heb o.a. ook de Sony WM-1000XM3). Zolang ik in de buurt blijf gaat het goed tot redelijk: kwaliteit is (zeer) goed met een constante verbinding (betrouwbaarheid).
Misschien ligt het ook aan de omgeving, o.a. niet te veel andere mogelijk storende devices die je niet zelf beheert (de buren). Gezien al die wifi- en bluetooth-netwerken om mij heen, zou ik bijna mijn eigen huis als Faraday-kooi willen, met maar 1 glasvezel naar buiten. :+
De Shield staat 10 cm verwijderd van de BT receiver dus met die verbinding zit het wel goed.
Probleem is dat het vóór de update feilloos werkte en daarna ineens na wisselen van stream bron niet.
Alle BT protocollen uitgeprobeerd die de Shield en receiver ondersteunen maar helaas pindakaas.
Staat nog steeds gemeld bij Nvidia dus maar ff afwachten of er een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coprocessor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-08 13:57
djfox741 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:35:
Heb 2 Shields die allebij dezelfde rare dingen doen waar ik niet achter kom

Iederekeer als ik de Shield TV Pro aanzet, zijn veel app's die ik heb geselecteerd zijn verdwenen en kan ik ze weer met het + gaan opzoeken en aanklikken zodat ze weer bij de rest staan.eld

Wat zou nu de rede of een instelling zijn waarom hij bijvoorbeeld iederekeer KODI eruit gooi of andere app's.

Iemand dat meer gehoord/gelezen of zelf meegemaakt.
Ik heb hetzelfde maar ik gebruik F-launcher. Het gebeurd bij apps die op de USB stick staan. Als ik die apps naar het intern geheugen verplaats komen ze weer bij de eerder ingestelde categorie te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heeten12
  • Laatst online: 18-09 14:15
snah001 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 12:23:
[...]

De Shield staat 10 cm verwijderd van de BT receiver dus met die verbinding zit het wel goed.
Probleem is dat het vóór de update feilloos werkte en daarna ineens na wisselen van stream bron niet.
Alle BT protocollen uitgeprobeerd die de Shield en receiver ondersteunen maar helaas pindakaas.
Staat nog steeds gemeld bij Nvidia dus maar ff afwachten of er een oplossing komt.
Misschien licht offtopic maar gebruik zelf ook een vintage Luxman versterker om dezelfde redenen als jij. Ik heb een DAC die ook via USB als bron kan werken, deze werkt perfect met de Shield. Dan heb je nog betere kwaliteit en stabiliteit. Kan wat prijzig zijn maar daarmee heb ik meerdere bronnen op hoge kwaliteit aangesloten op de oude trouwe Lux

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:49:
Laten we hopen dat het daarmee goed gaat dan! ;)
Wat zou daar zo speciaal aan moeten zijn dan :?

Een nieuwe Versterker betekent niet dat je de speakers ook moet vervangen...
Uiteraard! :)
Ik ken mijn protocollen wel hoor! ;)

Vooral na de hel die heet "Op zoek naar een fatsoenlijk Bluetooth handsfree setje" tijdens de zoektocht van een vriend de afgelopen maanden... man oh man oh man... wat zit daar een hoop oplichterij tussen! :X
Niks maar dan ook NIKS komt in de buurt van een fatsoenlijk bedraad aangesloten headset die je achter de PC gebruikt! :| :/
rfidder schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:27:
Gezien al die wifi- en bluetooth-netwerken om mij heen, zou ik bijna mijn eigen huis als Faraday-kooi willen, met maar 1 glasvezel naar buiten. :+
:o :D IK OOK!!! _O_
heeten12 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:25:
Misschien licht offtopic maar gebruik zelf ook een vintage Luxmann versterker om dezelfde redenen als jij. Ik heb een DAC die ook via USB als bron kan werken, deze werkt perfect met de Shield. Dan heb je nog betere kwaliteit en stabiliteit. Kan wat prijzig zijn maar daarmee heb ik meerdere bronnen op hoge kwaliteit aangesloten op de oude trouwe Lux
Dat is ook wel een goeie! d:)b

Helemaal vergeten dat je aan de Shield TV gewoon een USB DAC kan aansluiten of beter gezegd een USB geluidskaart die een S/P-DIF Out heeft en daarmee waarschijnlijk ook van het gedoe af bent! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
heeten12 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:25:
[...]

Misschien licht offtopic maar gebruik zelf ook een vintage Luxman versterker om dezelfde redenen als jij. Ik heb een DAC die ook via USB als bron kan werken, deze werkt perfect met de Shield. Dan heb je nog betere kwaliteit en stabiliteit. Kan wat prijzig zijn maar daarmee heb ik meerdere bronnen op hoge kwaliteit aangesloten op de oude trouwe Lux
FF een vraagje, welke Luxman heb je, ik heb er 1 gekocht in 1973 toen ik bij Radio Modern (Rotterdam) werkte een R800 wat een pracht apparaat was dat, jammer genoeg kapot gegaan en weggedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heeten12
nero355 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:09:
[...]

Dat is ook wel een goeie! d:)b

Helemaal vergeten dat je aan de Shield TV gewoon een USB DAC kan aansluiten of beter gezegd een USB geluidskaart die een S/P-DIF Out heeft en daarmee waarschijnlijk ook van het gedoe af bent! :*)
Je wil juist geen spdif want dat heeft zo'n oude versterker niet als ingang dus zou je nog een DAC nodig hebben. Als je een DAC hebt met USB en digitale ingangen zoals spdif dan kun je daar al je inputs digitaal op aansluiten en zet die het in hoge kwaliteit om naar een analoog signaal voor je ouwe versterker.

@djfox741 Het is een Luxman L30 met mooie houten behuizing. Samen met Visaton Topas transmissielijn speakers een heerlijke ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
heeten12 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:02:
[...]

@djfox741 Het is een Luxman L30 met mooie houten behuizing. Samen met Visaton Topas transmissielijn speakers een heerlijke ervaring
Heb even gekeken en ja wat een mooie apperaten zijn het ook, niet alleen mooi maar voortreffelijke specificaties ook,

https://vintageaudiorepair.nl/portfolio/luxman-r-800/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je wil juist geen spdif want dat heeft zo'n oude versterker niet als ingang dus zou je nog een DAC nodig hebben. Als je een DAC hebt met USB en digitale ingangen zoals spdif dan kun je daar al je inputs digitaal op aansluiten en zet die het in hoge kwaliteit om naar een analoog signaal voor je ouwe versterker.
Dan is dat ding echt serieus oud! :o :D _O-

Ik begrijp dat je aan een apparaat gehecht kan zijn en ik weet dat sommige oude Versterkers vele malen mooier zijn dan al die nieuwe plastic meuk, maar op een bepaald moment houdt het toch echt op en moet je voor bepaalde doeleinden wat nieuws erbij halen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 21:50
Hotfix 2 heeft me Plex problemen opgelost. Die werkt weer zoals het was voor de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Shield TV heeft geen geavanceerde opties om geluid van input apparaten door te zetten naar output apparaten, zoals een PC. Ik zou niet verwachten dat dit werkt met een standaard USB DAC. Er zijn uiteraard wel oplossingen die S/PDIF omzetten naar line level analoog geluid..
Die Luxman heeft drie analoge stereo ingangen die je zo kan gebruiken (AUX-1, TUNER, AUX-3). Met de Shield TV is dat inderdaad zo simpel als Shield TV, USB DAC, 3,5mm jackplug naar 2x cinch stereo kabeltje, Luxman L30, en gaan.

Als je TV een line level uitgang heeft, dan kan je die ook gebruiken. Anders kan je de TOSLINK uitgang gebruiken en zoiets als dit aansluiten (stroom via USB). Maar mogelijk wil je naar iets kijken met betere/bekendere specificaties. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 24-01-2022 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Hier hangen 2 Infinity RS6000 (zelf nieuw gekocht in 1988 en in j.l. november helemaal gerestaureerd en die jongens wegen 20+ kg) aan een Yamaha AX-892.
De speakers hebben ieder 2 10" woofers die echt power nodig hebben en een versterker die een grote dempingsfactor heeft en beiden biedt de Yamaha.
Die combinatie levert een super mooi geluidsbeeld op en een heel strak onvervormd laag.
Flac muziek bestanden met Emby via de Shield en BT naar de set gestreamed levert een pracht geluid op.
Ook films vanaf de Shield gestreamed die over een goede geluidskwaliteit beschikken is een ervaring op zich en dan gooi je je soundbar gelijk in de hoek (heb ik dus gedaan en dat was geen goedkope). Als Nvidia het BT probleem niet kan oplossen dan is een USB Dac een goede oplossing maar kost weer extra geld.
Maar geef eerst Nvidia de kans om met een oplossing te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 23:40:
De speakers hebben ieder 2 10" woofers die echt power nodig hebben en een versterker die een grote dempingsfactor heeft en beiden biedt de Yamaha.
Wat je dus eigenlijk hebt zijn speakers met een lage gevoeligheid zoals dat heet :?

Ik gok iets van 70 dB of zo i.p.v. boven de 80 db ongeveer ?!

/Nieuwsgierig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Nee die speakers hebben geen hoge gevoeligheid eerder een lage maar hebben flink power nodig om te presteren en dan kom je niet met 2 x 40W r.m.s. uit.
Grote woofers genereren ook een stroom en spanning daar magneet en spoel bij geluid ook stroom en spanning opwekt en die moet de versterker kortsluiten zodat de woofers niet gaan vervormen.
Hoe hoger de dempingsfactor hoe beter een versterker in feite is waardoor woofers niet gaan vervormen (klingelen noemen we dat) en eventueel speakers kunnen beschadigen.
De Yamaha heeft een dempingsfactor van 320 en dat is gewoon super goed.
Een versterker die tegenwoordig daar in de buurt of zelfs overheen gaan kosten € 2000+ met uitschieters naar € 5000 - 6000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heeten12
The Zep Man schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:41:
[...]

De Shield TV heeft geen geavanceerde om geluid van input apparaten door te zetten naar output apparaten, zoals een PC. Ik zou niet verwachten dat dit werkt met een standaard USB DAC. Er zijn uiteraard wel oplossingen die S/PDIF omzetten naar line level analoog geluid..

[...]

Die Luxman heeft drie analoge stereo ingangen die je zo kan gebruiken (AUX-1, TUNER, AUX-3). Met de Shield TV is dat inderdaad zo simpel als Shield TV, USB DAC, 3,5mm jackplug naar 2x cinch stereo kabeltje, Luxman L30, en gaan.

Als je TV een line level uitgang heeft, dan kan je die ook gebruiken. Anders kan je de TOSLINK uitgang gebruiken en zoiets als dit aansluiten (stroom via USB). Maar mogelijk wil je naar iets kijken met betere/bekendere specificaties. ;)
Om misschien duidelijk te zijn ik doel op een DAC met een USB ingang, niet perse een USB powered DAC. Ik gebruik een aardig obscure DAC die prima werkt op de shield, de Schiit Bifrost. Die heeft 1 Line level uitgang die naar de Luxman gaat. Dit hoeft niet via 3 mm naar cinch maar gewoon beide kanten cinch.

Op die DAC zijn daarnaast coaxiaal een speler voor de schijfjes aangesloten en via toslink de Mediabox van Ziggo.

Zo heb je dus meerdere apparaten digitaal die op hoge kwaliteit worden omgezet naar een analoog signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfidder
Mogelijk nieuwe Google Chromecast (+ Google TV) met AV1-codec support?
https://tweakers.net/nieu...mecast-met-google-tv.html

Zou Nvidia niet ook eens met een nieuwe Shield moeten komen en dan meteen ook met hardwarematige AV1-support? Het huidige model is van 2019, dan wordt het eens tijd (althans de mening van "ons", als Shield-fans :+ ), dat er een nieuwe komt...
Helaas dit jaar tijdens CES niets aangekondigd. Hebben jullie wellicht ergens wat geruchten opgepikt?

Het laatste bericht hier in dit forum over AV1 dateert ook al van 25-juni-2021; dus erg weinig nieuws hierover.
Of is deze codec nog niet erg relevant op dit moment?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:39
[...]

Had ook zo iets met m'n oude versterker. Via tv naar versterker. Zou ook via shield kunnen misschien.
https://www.bol.com/nl/nl...On-t4rGUvXAhoCCGUQAvD_BwE

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliootje
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07 12:23
Sinds jaar en dag gebruik ik Kodi voor het afspelen van content die op mijn NAS (Synology) staat.
De shares worden via NFS gepresenteerd aan de Shield.

Sinds kort heb ik de Shiel TV Pro van 2019, en ben nieuwsgierig naar Plex.
En toen begonnen de teleurstellingen:

De recentelijke upgrade van nVidia veroorzaakten problemen met Plex. Heb me aangemeld voor Hotfixes, en nu staat Hotfix 2 erop, sinds gisteren. Eindelijk kon ik Plex eens bekijken....nee dus.
In de Plex App had de Plex Media Server geen entry in de instellingen. Kon geen lokaties toevoegen.
Heb de Plex app verwijderd en opnieuw toegevoegd.
Als ik nu de Plex app op de Shield start, kom ik in het setup menu, met als laatste stap de volgende melding:

"Plex Media Server wordt voor de eerste keer gestart"

daarna

Plex Media Server - Installatie mislukt
Er is iets misgegaan
Sorry, maar er was een probleem met het configureren van uw server. U kunt het opnieuw proberen door op doorgaan te drukken.

Dit heb ik een aantal malen geprobeerd, geen resultaat.

Wie kan mij helpen ? Ik heb toch geen vreemde zaken in mijn setup...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
rfidder schreef op maandag 24 januari 2022 @ 07:20:
Mogelijk nieuwe Google Chromecast (+ Google TV) met AV1-codec support?
https://tweakers.net/nieu...mecast-met-google-tv.html

Zou Nvidia niet ook eens met een nieuwe Shield moeten komen en dan meteen ook met hardwarematige AV1-support?

(...)

Het laatste bericht hier in dit forum over AV1 dateert ook al van 25-juni-2021; dus erg weinig nieuws hierover.
Of is deze codec nog niet erg relevant op dit moment?
AV1 en VP9 Profile 2 (de twee meest prominente codecs die niet ondersteund worden door de Shield TV) zijn met name een Google feestje. De rest van de industrie (inclusief de... alternatieve industrie) is gestandaardiseerd op HEVC.

Het is een beetje hetzelfde verhaal met DisplayPort en HDMI. Op papier is DisplayPort beter, met name doordat je geen licenties hoeft te betalen. HDMI is echter zo populair dat men graag de licenties betaalt. Hetzelfde in codec land.

Qua dat zijn de 'Google codecs' niet echt relevant, en is het niet iets dat Nvidia haast laat maken. Verder heeft een groot deel van de doelgroep van de Shield TV voldoende aan wat er nu is. Je zou kunnen zeggen dat HDMI 2.1 ondersteuning mist, maar dat is enkel relevant voor een bijzonder kleine groep.

Zeker met de onderdelentekorten kan ik mij voorstellen dat Nvidia niet de Shield TV de hoogste prioriteit geeft om een nieuw model voor uit te brengen.

Pagina: 1 ... 116 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.