Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfidder
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03:36
Cliootje schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:43:

Plex Media Server - Installatie mislukt
Er is iets misgegaan
Sorry, maar er was een probleem met het configureren van uw server. U kunt het opnieuw proberen door op doorgaan te drukken.

Dit heb ik een aantal malen geprobeerd, geen resultaat.

Wie kan mij helpen ? Ik heb toch geen vreemde zaken in mijn setup...
Herkenbaar.
Al deze instelling nagekeken (vóórdat je nogmaals Plex server installeert/voor de 1e keer start):
User Valadin:
Ga naar Apps -> System Apps -> Daar staat 'Plex Media Server' helemaal onderaan ergens tussen de systeem apps. Daar moest ik toegang tot geheugen veranderen van 'Als de app open is' naar 'Altijd' en daarna werkte hij weer.

(Dus niet de plex app zelf, maar de afzonderlijke media server app)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:06
Vandaag antwoord gekregen van Nvidia support vanwege probleem met beeld dat na-ijlt bij geluid na wisselen stream bron.
Advies: factoryreset en dan kijken of het nog voorkomt......

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.207.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliootje
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-07 12:23
Bedankt @rfidder

Als ik in de Shield naar de Instellingen --> Apps ga, zie ik Systemapps helaas niet staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:44

Pierre

Van nature lui!

Sinds jaar en dag gebruik ik Kodi voor het afspelen van content die op mijn NAS (Synology) staat.
De shares worden via NFS gepresenteerd aan de Shield.

Sinds kort heb ik de Shiel TV Pro van 2019, en ben nieuwsgierig naar Plex.
En toen begonnen de teleurstellingen:

De recentelijke upgrade van nVidia veroorzaakten problemen met Plex. Heb me aangemeld voor Hotfixes, en nu staat Hotfix 2 erop, sinds gisteren. Eindelijk kon ik Plex eens bekijken....nee dus.
In de Plex App had de Plex Media Server geen entry in de instellingen. Kon geen lokaties toevoegen.
Heb de Plex app verwijderd en opnieuw toegevoegd.
Als ik nu de Plex app op de Shield start, kom ik in het setup menu, met als laatste stap de volgende melding:

"Plex Media Server wordt voor de eerste keer gestart"

daarna

Plex Media Server - Installatie mislukt
Er is iets misgegaan
Sorry, maar er was een probleem met het configureren van uw server. U kunt het opnieuw proberen door op doorgaan te drukken.

Dit heb ik een aantal malen geprobeerd, geen resultaat.

Wie kan mij helpen ? Ik heb toch geen vreemde zaken in mijn setup...
Waarom ben je over gegaan op Plex, ik draai ook Kodi waarbij mijn data ook op een NAS staat, geen enkel probleem ook niet na de update.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-10 21:41
Ik draai plex gewoon op mijn server (windows), als een service. Op de shield heb je dan alleen de plex app (niet plex server) nodig.
Werkt feilloos, en ook meteen qua muziek (DNLA).

Volgens mij kan dat ook op een NAS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cliootje
Pierre schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:25:
[...]

Waarom ben je over gegaan op Plex, ik draai ook Kodi waarbij mijn data ook op een NAS staat, geen enkel probleem ook niet na de update.
Ben niet overgegaan...gelukkig, maar ben (was?) nieuwsgierig naar Plex. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfidder
Cliootje schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:20:
Bedankt @rfidder

Als ik in de Shield naar de Instellingen --> Apps ga, zie ik Systemapps helaas niet staan...
OK. Even helemaal voluit dan:
- Menu Instellingen, Apps, Alle apps bekijken, (onderaan) Systeem weergeven -> Systeemapps wordt zichtbaar,
- scroll naar beneden en klik op Plex Media Server
- scroll naar beneden en klik op Machtigingen
- Bestanden en Media -> "Altijd toestaan"

Hiervoor staat nu ook een instelling "Rechten intrekken als app niet wordt gebruikt". Deze heb ik voor de zekerheid uit gezet.

Later is dit te controleren via: Apps, App-machtigingen, Bestanden en media. Hier staat nu ook Plex Media Server er bij.

YW O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:43
Op mijn 2019 Shield heb ik update #2 nog steeds niet binnen. Op mijn 2015 Shield is het bijna gelijk na uitkomen geïnstalleerd. Dat verbaast me. Zijn er meer die zich hadden aangemeld voor de hotfix die nog zitten te wachten op #2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliootje
realphoenikx schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:51:
Op mijn 2019 Shield heb ik update #2 nog steeds niet binnen. Op mijn 2015 Shield is het bijna gelijk na uitkomen geïnstalleerd. Dat verbaast me. Zijn er meer die zich hadden aangemeld voor de hotfix die nog zitten te wachten op #2?
Even registreren via https://docs.google.com/f...ry.1352533101=DONTDELETE- en een dag wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfidder
jaro431 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:30:
Ik draai plex gewoon op mijn server (windows), als een service. Op de shield heb je dan alleen de plex app (niet plex server) nodig.
Werkt feilloos, en ook meteen qua muziek (DNLA).

Volgens mij kan dat ook op een NAS?
Ik draai(de) Plex server op mijn Synology DS916+. Deze is (blijkbaar) niet krachtig genoeg om 4K "naar beneden" (1080) te transcoderen. Beeld bleef hangen, kortom niet te doen. Processor is gewoon niet krachtig genoeg. Wellicht andere NAS-merken/modellen wel.

Een PC kun je inderdaad krachtig genoeg configureren, echter ik wil -om allerlei redenen- geen PC-server hebben staan, maar een klein, handig en "dedicated for the job"-kastje.

Voor mij een reden om naar de Shield over te stappen, die doet dit met gemak en feilloos (mits er geen update is, die de boel vernacheld :X ) De media-bestanden overigens, heb ik lekker op de Synology NAS laten staan.
Let wel, van de 2019-modellijn, kan alleen de Shield TV Pro Plex Server draaien...

[ Voor 4% gewijzigd door rfidder op 24-01-2022 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:43
Ik ben reeds geregistreerd voor de #1 hotfix. Volgens mij is er daarna geen aparte registratie voor #2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Ik heb helaas nog steeds dat random het geluid een paar seconden wegvalt met muziek. Het gebeurd met Spotify, radio, soundcloud enz.

Inmiddels heb ik al Hotfix #2 erop staan en ervaar nog steeds het probleem. Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-10 21:55
snah001 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:58:
Vandaag antwoord gekregen van Nvidia support vanwege probleem met beeld dat na-ijlt bij geluid na wisselen stream bron.
Laat je weten of het lukt? Ik heb hetzelfde probleem maar kijk er op tegen een reset...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
AmonTobin schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:36:
Reports of 5ghz wifi disconnects that did not happen in same setups on 8.2.3. Generally 5ghz is working fine and reports seem to be limited and corner cases

Ahhh....dus ik ben weer een van de weinig gelukkigen... Een van die hoogst uitzonderlijke gevallen...Ja ja...

Wat een gigantische ruk update weer. Classic Nvidia Shield dit.
van piunikaweb.com

Update 36 (January 24, 2022)
12:50 pm (IST): A Nvidia Staff member has confirmed the issue where 5Ghz Wi-Fi is constantly disconnecting after the Android 11 update. They are working on a fix, however, the fix is not coming anytime soon as the root cause is unknown.

Ben je toch niet zo uitzonderlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rfidder schreef op maandag 24 januari 2022 @ 07:20:
Mogelijk nieuwe Google Chromecast (+ Google TV) met AV1-codec support?
https://tweakers.net/nieu...mecast-met-google-tv.html

Zou Nvidia niet ook eens met een nieuwe Shield moeten komen en dan meteen ook met hardwarematige AV1-support? Het huidige model is van 2019, dan wordt het eens tijd (althans de mening van "ons", als Shield-fans :+ ), dat er een nieuwe komt...
Helaas dit jaar tijdens CES niets aangekondigd. Hebben jullie wellicht ergens wat geruchten opgepikt?

Het laatste bericht hier in dit forum over AV1 dateert ook al van 25-juni-2021; dus erg weinig nieuws hierover.
Of is deze codec nog niet erg relevant op dit moment?
Nieuwe Shield TV modellen kan je alleen aan het eind van een jaar verwachten tussen September en November dus het heeft geen nut om het daar over te hebben, tenzij je dol bent op geruchten over geruchten :P
mucuracat schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:59:
Had ook zo iets met m'n oude versterker. Via tv naar versterker. Zou ook via shield kunnen misschien.
https://www.bol.com/nl/nl...sterker/9300000034737275/
Dat hele ?Referrer=ADVNLGOO002013-G-123000353200-S-1226291235806-9300000034737275&gclid=CjwKCAiAlrSPBhBaEiwAuLSDUG9Hq5i_xNSR03fbO1EO01D8QOlNdYBak6XyJtkCaKOn-t4rGUvXAhoCCGUQAvD_BwE stuk erachter had niet gehoeven hoor! ;) :+
The Zep Man schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:17:
AV1 en VP9 Profile 2 (de twee meest prominente codecs die niet ondersteund worden door de Shield TV) zijn met name een Google feestje. De rest van de industrie (inclusief de... alternatieve industrie) is gestandaardiseerd op HEVC.
Één van die twee was echter wel bedoeld als royalty free alternatief voor van alles en nog wat, maar uiteindelijk is het meer ellende dan iets positiefs geworden... :X :| :F
Je zou kunnen zeggen dat HDMI 2.1 ondersteuning mist, maar dat is enkel relevant voor een bijzonder kleine groep.
IMHO is echte HDMI 2.1 ondersteuning voor iedereen belangrijk vanwege al die "sub-protocoletjes" die dan niet in HDMI 2.0a/2.0b gepatched hoeven te worden! :Y)
Sinds jaar en dag gebruik ik Kodi voor het afspelen van content die op mijn NAS (Synology) staat.
De shares worden via NFS gepresenteerd aan de Shield.

Sinds kort heb ik de Shiel TV Pro van 2019, en ben nieuwsgierig naar Plex.
En toen begonnen de teleurstellingen:
En terecht! >:) :P :+

Als je toch al zoiets wilt : Kijk eens naar Jellyfin :*)
Zie : https://jellyfin.org/ d:)b
jaro431 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:30:
Ik draai plex gewoon op mijn server (windows), als een service.
DE HORROR!!! :X :| :/

Als je zoiets wilt draaien dan moet je gewoon richting een DIY Linux bakkie denken of gewoon een kant en klare NAS en niet Windows die veel te vaak een eigen leven leidt of allerlei rare fratsen heeft! ;)
ook meteen qua muziek (DNLA).
DLNA heet dat spul, maar ik zou lekker naar iets zoals MPD of Mopidy kijken voor dergelijk gebruik, want DLNA was een geweldig idee dat vreselijk slecht is uitgewerkt! ;)
rfidder schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:55:
Ik draai(de) Plex server op mijn Synology DS916+. Deze is (blijkbaar) niet krachtig genoeg om 4K "naar beneden" (1080) te transcoderen. Beeld bleef hangen, kortom niet te doen. Processor is gewoon niet krachtig genoeg. Wellicht andere NAS-merken/modellen wel.

Een PC kun je inderdaad krachtig genoeg configureren, echter ik wil -om allerlei redenen- geen PC-server hebben staan, maar een klein, handig en "dedicated for the job"-kastje.
Pak gewoon wat compacts met een AMD of Intel APU/iGPU en je komt al een heel flink stuk verder! ;)

Iets van een Intel NUC of zo'n AsRock A300 barebone of zo...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaro431
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-10 21:41
Nou, ik heb totaal geen problemen met windows, ik draai wel een server-versie overigens. Aantal virtuele machines met ook windows server er op, waarvan er 1 dus plex draait.

Heb ook wel paar linux VM's draaien, maar daar draai ik alleen docker-containers mee. (pi-hole, vaultwarden, nodered).

Het voordeel van DLNA is gewoon dat mijn receivers het fijn ondersteunen om muziek uit eigen bibliotheek af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
thekvnz schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:19:

Inmiddels heb ik al Hotfix #2 erop staan en ervaar nog steeds het probleem. Heeft iemand een oplossing?
Hotfix #3 of verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:55
nero355 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:13:
[...]

Dat hele ?Referrer=ADVNLGOO002013-G-123000353200-S-1226291235806-9300000034737275&gclid=CjwKCAiAlrSPBhBaEiwAuLSDUG9Hq5i_xNSR03fbO1EO01D8QOlNdYBak6XyJtkCaKOn-t4rGUvXAhoCCGUQAvD_BwE stuk erachter had niet gehoeven hoor! ;) :+
O, was gewoon copy paste en denk je er niet aan. En volgens mij heb je geen voordeel bij Bol met referrer. Toch?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Okay....een long shot (maar niet geschoten).
Ik heb dus een issue met VPNExpress icm. ITVHUB en Channel4 (nl. dat na een advertentie blok het beeld of zwart blijft of een melding geeft zoals 'video can not be played'). BBCIplayer/My5 doen het wel. (en op tablet doen ITVHUB en C4 het wel dus aan de provider VPNExpress ligt het niet)
Dit alles op android11 (laatste update maar zonder hotfixes)
Ik sta op het punt om terug te flashen naar 8.2.3 (android 9) maar ben eigenlijk benieuwd of dat gaat helpen.

Nu mijn vraag: heeft 1 van jullie EN nog de shield op android 9 EN een VPN (maakt even niet uit welke) en kan voor mij kijken of ITVHUB het gewoon goed doet : dus na een reclameblok gewoon doorstart met de gekozen video...kies er maar 1... the masked singer (yeach)

[ Voor 9% gewijzigd door LaFleche op 25-01-2022 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:04

..Christiaan..

..zwll..

Ik wil een Shield Pro aanschaffen.

Hoe verbind ik die met mijn ds218+? Gewoon via netwerkopslag? En welke hdmi kabel heb ik nodig om op mijn pricewatch: LG OLED55E8PLA Zwart te kijken? Mijn Sonos Arc is met hdmi verbonden op de ARC poort. Ik wil de Shield voornamelijk aanschaffen omdat mijn ds218+ niet met ondertitels overweg kan.

Dit soort vragen zijn al meermaals beantwoord in dit topic, en/of prima via Google te vinden. Volgende keer graag iets meer moeite doen om het antwoord op je vragen te vinden; we zijn geen helpdesk :)

[ Voor 20% gewijzigd door Bart ® op 27-01-2022 10:50 ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-10 16:54
Ik heb de Shield Pro vandaag besteld en kan niet wachten dat deze binnenkomt.
Zoals ik hier lees kan ik geloof ik beter even wachten met updaten?

Als ik tijdens het opstarten geen internet aansluit, kan ik dan de automatische updates uitschakelen voordat ik de lan kabel aansluit?

Momenteel heb ik een goedkope AliExpress tv box en een losse SteamLink over mijn tv staan die niet echt voldoen. Kodi is supertraag met dit ding.

Ook las ik dat de Shield Nintendo Wii kan emuleren via Dolphin (heb ik ook nog in mijn entertainment meubel staan) werkt dat een beetje goed?

Random WTF

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaFleche
Spasm schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:34:

Ook las ik dat de Shield Nintendo Wii kan emuleren via Dolphin (heb ik ook nog in mijn entertainment meubel staan) werkt dat een beetje goed?
Wii en gamecube kan via Dolphin maar wel een hit and miss.
moeilijkere games droppen tot onspeelbare framerates en de wiimote/nunchuk only wii games zijn niet lekker speelbaar
Dreamcast met redream en ps2 met aether sx2 (sideloaden) is een betere keuze voor entertainment (naast oudere consoles via retroarch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfidder
..Christiaan.. schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:25:
Ik wil een Shield Pro aanschaffen.

Hoe verbind ik die met mijn ds218+? Gewoon via netwerkopslag? En welke hdmi kabel heb ik nodig om op mijn pricewatch: LG OLED55E8PLA Zwart te kijken? Mijn Sonos Arc is met hdmi verbonden op de ARC poort. Ik wil de Shield voornamelijk aanschaffen omdat mijn ds218+ niet met ondertitels overweg kan.
Antwoorden op je vragen zijn redelijk makkelijk in dit forum te vinden door een simpele search…

Anyway. Bij voorkeur je Shield bekabeld op je (Gbit) netwerk aansluiten en dan in de instellingen via Opslag inderdaad je DS218+ benaderen. Ik zou wel vantevoren opnje NAS een user aanmaken (bijv. “shield”) met de juiste bestandsrechten.

HDMI-kabel
Zou een kwalitatief goede UltraHD-kabel (4K/8K) gebruiken. Niet de duurste en niet de allergoedkoopste. Ik heb zelf die van Hama van de Mediamarkt gebruikt.

Ondertitels?
Het is mij -uit je summiere beschrijving- niet duidelijk wat er exact aan de hand is. Draai je een media server op je NAS of…?
Ik draaide Plex server op de DS916+ en dat werkte erg goed met ondertitels (losse .srt of ingebakken subs).
Omdat je een Shield Pro overweegt en wilt connecten met je NAS, ga ik er van uit dat je Plex Server (of iets anders) op de Shield wilt draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:04

..Christiaan..

..zwll..

Dank voor je antwoord @rfidder. In het synology topic heb ik veel tips gehad, maar die werkten niet, vandaar dat ik niet heel uitgebreid was omdat mijn keus al gemaakt is. Ik wil op de shield idd plex draaien of misschien kodi. Daar weet ik ook wel het eea van.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
aspellinside schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:28:
[...]

Anders ik wel! Ik heb deze in bestelling staan, hopelijk een goede vervanger voor m'n Harmony Elite.

https://www.kickstarter.com/projects/sofabaton/sofabaton-x1
waar heb je deze gekocht? want ik zie nergens een prijs ofzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:20
rfidder schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:04:
[...]

Hehehe, bedankt voor het uitzoeken _/-\o_ ; ik heb 'm net ook besteld op amazon.es . Komt woensdag al binnen >:)
Heb ik hem nu ook voor op de slaapkamer, ter vervanging van de Harmony One 8)
Ik heb hem zojuist ook nog maar even gauw besteld. Werd een beetje gestoord van die cec ellende. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-10 13:27

aspellinside

Out Of Control

NoFate schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:30:
[...]

waar heb je deze gekocht? want ik zie nergens een prijs ofzo?
Het Kickstarter project is inmiddels afgerond met de gebruikelijke vertragingen. Ze zeggen dat ze binnenkort gaan versturen. Daarna komt de remote als het goed is beschikbaar via Amazon.

Dus je kan dat ding nu even nergens krijgen vooralsnog.

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
snah001 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:58:
Maandag j.l. advies van Nvidia support opgevolgd en een factory reset doorgevoerd en alle apps er weer opgezet met alle inlog en ww en koppelingen leggen (Emby en Plex) daar waar nodig (ben je best wel ff mee bezig) maar gelukkig heb ik een klein BT toetsenbord waarmee het intikken van wachtwoorden supersnel gaat.
Probleem heeft zich nu niet meer voorgedaan enige wat een klein beetje storend is dat als een stream start het beeld even hapert, maakt niet uit waarbij.
Maar daar heb je verder geen last van.
Afwachten dus of het zo blijft.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.207.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-10 15:40
speedmetal35 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:55:
[...]
Ik heb hem zojuist ook nog maar even gauw besteld. Werd een beetje gestoord van die cec ellende. :)
Hier ook besteld bij amazon.es. De 8 euro korting trok me over de streep :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-10 09:30
Kan sinds de update niet meer betrouwbaar audio via BT headset luisteren. Sporadisch succesvol maar meestal niet. Van de week maar even een factory proberen. Helemaal geen zin in. Gezeik. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:20
1975Mark30 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:13:
[...]

Hier ook besteld bij amazon.es. De 8 euro korting trok me over de streep :*)
80 bedoel je. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-10 15:40
Nee, ik bedoel eigenlijk nog eens 8 euro extra korting bij het opladen van het amazon tegoed met minimaal €60 (als je hier nog geen gebruik van hebt gemaakt). Uiteindelijk €197,22 betaald inclusief verzendkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
doltishDuke schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 01:31:
Kan sinds de update niet meer betrouwbaar audio via BT headset luisteren. Sporadisch succesvol maar meestal niet. Van de week maar even een factory proberen. Helemaal geen zin in. Gezeik. :r
Probeer 'Dolby processing' eens uit te zetten?

Bron: https://www.nvidia.com/en...-upgrade-90-hotfix-image/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Ik krijg nu elke keer nadat ik de Shield uit slaapstand haal de Prime video er opnieuw bij in de Channels op het home scherm.

Is dit er op e.o.a. manier hard uit te krijgen? Ik verwijder de channel elke keer, maar blijft terugkomen.

Edit: denk dat dit opgelost is door de Prime video app te disablen.

[ Voor 13% gewijzigd door AmonTobin op 27-01-2022 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-10 08:33
Ander vraagje: werken dit soort toetsenborden goed met de Shield (Pro)?

https://www.amazon.nl/WeC...rd-Android/dp/B07F8SXHJV/
of https://www.amazon.nl/WeC...erlichting/dp/B094QM9TFX/
of https://www.amazon.nl/Rii...scrollwiel/dp/B07CCFSYFX/
etc

Bij die eerste wordt expliciet de Shield wel genoemd trouwens, maar goed, ben benieuwd naar de ervaringen hier. Voor meeste gebruik is de bijgeleverd a/b prima, maar als je echt dingen moet intypen (ww of zo) is keyboard wel handig. Gebruik nu af en toe de Android Shield App hiervoor, dat kan uiteraard ook.

[ Voor 9% gewijzigd door HAWK Wizard op 27-01-2022 13:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Van elk toetsenbord dat Android/Android TV expliciet ondersteunt is de kans groot dat het gewoon goed werkt met de Shield TV (en elk ander Android TV apparaat). Hou wel rekening met toetsenborden met een USB ontvanger zonder Bluetooth, dat die uiteraard enkel werken met Shield TV modellen met USB aansluitingen.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 27-01-2022 13:27 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:43
Ik heb sinds de laatste shield update bij vlagen gigantische congestie in mijn netwerk periodiek die GeForce now elke half uur ofzo onbruikbaar maakt voor een goede 5 minuten.
Lijkt alleen te gebeuren als ik via GeForce now games speel.

De shield begint dan als een malle (volgens mij UDP) traffic te generen vanuit/naar 103.69.35.1 en 239.205.171.137.
Tussen 100/150 megabit.
Schijnt iets te maken te hebben met een of andere netwerk checker van Nvidia. Ik zie die traffic spike terug op alle apparaten in mijn netwerk (waar ik dat kan zien, zoals mijn homeserver).

Schijnt vooral op WiFi een issue te zijn die voor vertraging zorgt, veel mensen lossen dat op met een kabel en daarmee lopen de meeste topics dood die ik er over vind maar dat vind ik geen optie, ik heb net overal kabels weggehaald en dit is duidelijk gewoon een software of configuratie issue.

Iemand hier toevallig al mee lopen worstelen en een oplossing gevonden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the_virus26
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 09:15
JBS schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:50:
[...]

Heb jij toevallig nog vorderingen kunnen maken? Er is een update van de app verschenen, maar ik krijg het daarmee helaas ook nog niet voor elkaar. Jij wel?
Het is me eindelijk gelukt om alles emu's weer werkend te krijgen. Ik heb bij de snes emu, de sega md emu de psp emu en de n64 emu een muis aangesloten op me shield. Op 1 of andere manier bij het selecteren van een rom folder kon ik alleen een nieuwe map aanmaken en kwam ik met de afstandbediening nergens anders bij. Als je een muis aansluit kan je de folder aanklikken en kan je de roms inladen.

Voor de nes,gba en psx emu heb ik deze alle 3 verwijderd en opnieuw geinstalleerd, emu apks had ik naar me shield verstuurd. Daarna ook met de muis de rom folders aangeklikt en deze ook allemaal weer werkend :*)

Redream pakte me roms ook weer nadat ik de folder opnieuw heb ingeladen. Heb wel hotfix 2 op me shield geinstalleerd maar weet niet of dit er nou wat mee te maken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polderviking schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:46:
Wat gebeurt er wanneer je verkeer naar de betreffende IP adressen (eventueel gecombineerd met poort nummers) blokkeert op je router? Mogelijk werkt de dienst prima zonder bandwidth check.

Dat is geen oplossing, maar mogelijk een acceptabele workaround. :)

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 27-01-2022 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-10 18:08
Raar probleem hier:

ShieldTV -> HDMI > receiver -> TV.
Werkt prima.

Nu koppel ik mijn Bluetooth Sony headphone probleemloos met de ShieldTV. Zegt ook connected.

Bij Audio Output heb ik op "Auto" geklikt (zodat het uitging), daarna kon ik kiezen voor HDMI of de Bluetooth koptelefoon die met naam wordt genoemd. Heb dat gekozen natuurlijk.

Probleem:
Als ik iets afspeel, gaat het geluid nog steeds via de receiver naar mijn speakers. Mijn koptelefoon geeft geen geluid. Tijdens het afspelen zie ik in de instellingen toch echt bij audio output dat HDMI niet is geselecteerd, Bluetooth headphone wel.

Als ik de headphone afdoe, gaat de film automatisch op pauze, dus de verbinding werkt prima, want de headphone doet dat automatisch dankzij een sensor.

Maar hoe krijg ik nou geluid via de koptelefoon ipv HDMI?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HAWK Wizard schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:22:
Ander vraagje: werken dit soort toetsenborden goed met de Shield (Pro)?

https://www.amazon.nl/WeC...rd-Android/dp/B07F8SXHJV/
of https://www.amazon.nl/WeC...erlichting/dp/B094QM9TFX/
of https://www.amazon.nl/Rii...scrollwiel/dp/B07CCFSYFX/
etc

Bij die eerste wordt expliciet de Shield wel genoemd trouwens, maar goed, ben benieuwd naar de ervaringen hier. Voor meeste gebruik is de bijgeleverd a/b prima, maar als je echt dingen moet intypen (ww of zo) is keyboard wel handig. Gebruik nu af en toe de Android Shield App hiervoor, dat kan uiteraard ook.
Hou er rekening mee dat je naar modellen zit te kijken die gewoon door Chinese Webshops worden verkocht op eBay/Banggood/GearBest/Ali Express/eGlobal/enz. :)

Ik zou eens op zoek gaan naar een topic/forum waar dat soort dingen worden besproken net zoals dat gebeurt met de vele ARM SoC based kastjes voor Kodi en Android TV en zo en op basis van die ervaringen bepalen welke het beste werkt!

Wat ook een optie is : pricewatch: Logitech diNovo Mini
Moet je alleen effe tweedehands zien te vinden :)
Polderviking schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:46:
Ik heb sinds de laatste shield update bij vlagen gigantische congestie in mijn netwerk periodiek die GeForce now elke half uur ofzo onbruikbaar maakt voor een goede 5 minuten.
Lijkt alleen te gebeuren als ik via GeForce now games speel.

De shield begint dan als een malle (volgens mij UDP) traffic te generen vanuit/naar 103.69.35.1 en 239.205.171.137.
Tussen 100/150 megabit.
Schijnt iets te maken te hebben met een of andere netwerk checker van Nvidia. Ik zie die traffic spike terug op alle apparaten in mijn netwerk (waar ik dat kan zien, zoals mijn homeserver).

Schijnt vooral op WiFi een issue te zijn die voor vertraging zorgt, veel mensen lossen dat op met een kabel en daarmee lopen de meeste topics dood die ik er over vind maar dat vind ik geen optie, ik heb net overal kabels weggehaald en dit is duidelijk gewoon een software of configuratie issue.

Wat je omschrijft klinkt nogal als Multicast Flooding en is op te lossen via IGMP Snooping :)

Maar...

De IP adressen kloppen dan niet helemaal =>
- 239.205.171.137 voldoet opzich wel : https://ipcisco.com/lesson/multicast-ip-addresses-jncie/

- 103.69.35.1 is echter een rare en lijkt uit India te komen : https://db-ip.com/all/103.69.35

Dus...

Kijk maar effe of je wat daarmee kan ?! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waarschijnlijk geeft de Shield TV of de streamingapplicatie het apparaat dat de hogere kwaliteit stream kan ontvangen. Kies eens expliciet waarop je wilt luisteren, of schakel passthrough (tijdelijk) uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
The Zep Man schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:20:
[...]

Waarschijnlijk geeft de Shield TV of de streamingapplicatie het apparaat dat de hogere kwaliteit stream kan ontvangen. Kies eens expliciet waarop je wilt luisteren, of schakel passthrough (tijdelijk) uit.
Dat expliciet kiezen is toch precies wat ik hierboven omschrijf? "Audio output" onder Advanced Audio Settings van "Auto" afhalen en vervolgens Bluetooth kiezen. Lijkt me een bug dat HDMI een leeg bolletje toont en er toch alleen geluid via HDMI wordt afgespeeld..

ShieldTV heeft nergens een optie "passthrough on/off. Maar ik heb wel Dolby Processing aan/uit geprobeerd..

Heb getest in Netflix en in Kodi (waarin passthrough aanstond).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:45:
ShieldTV heeft nergens een optie "passthrough on/off. Maar ik heb wel Dolby Processing aan/uit geprobeerd..
Die optie heeft de Shield TV wel, maar die heet niet zo. Schakel in advanced audio settings alle ondersteunde geluidsformaten expliciet uit (van 'auto' of 'manual' naar 'none').
Heb getest in Netflix en in Kodi (waarin passthrough aanstond).
Kodi heeft zijn eigen geluidssysteem dat deels los staat van Android TV, en heeft daarom ook diens eigen instellingen. Daar zou ik pas op het laatst mee testen (en de instellingen gelijk maken met die van Android TV).

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 27-01-2022 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doltishDuke
Jazco2nd schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:03:
Raar probleem hier:

ShieldTV -> HDMI > receiver -> TV.
Werkt prima.

Nu koppel ik mijn Bluetooth Sony headphone probleemloos met de ShieldTV. Zegt ook connected.

Bij Audio Output heb ik op "Auto" geklikt (zodat het uitging), daarna kon ik kiezen voor HDMI of de Bluetooth koptelefoon die met naam wordt genoemd. Heb dat gekozen natuurlijk.

Probleem:
Als ik iets afspeel, gaat het geluid nog steeds via de receiver naar mijn speakers. Mijn koptelefoon geeft geen geluid. Tijdens het afspelen zie ik in de instellingen toch echt bij audio output dat HDMI niet is geselecteerd, Bluetooth headphone wel.

Als ik de headphone afdoe, gaat de film automatisch op pauze, dus de verbinding werkt prima, want de headphone doet dat automatisch dankzij een sensor.

Maar hoe krijg ik nou geluid via de koptelefoon ipv HDMI?
Zelfde hier. Ik heb staan: Shield -> HDMI input switch + spdif extractor -> hdmi capture card -> TV en dan een spdif kabeltje naar een eenvoudig Chinees decodertje. Headset en Aftershokz Air. Behoorlijk andere hardware maar zelfde probleem: de Shield negeert de headset.

Ik heb nog geen oplossing gevonden. Op Reddit noemen sommigen een factory reset. Ik moet dat nog proberen, vind dat erg veel gekloot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
doltishDuke schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:41:
[...]

Zelfde hier. Ik heb staan: Shield -> HDMI input switch + spdif extractor -> hdmi capture card -> TV en dan een spdif kabeltje naar een eenvoudig Chinees decodertje. Headset en Aftershokz Air. Behoorlijk andere hardware maar zelfde probleem: de Shield negeert de headset.

Ik heb nog geen oplossing gevonden. Op Reddit noemen sommigen een factory reset. Ik moet dat nog proberen, vind dat erg veel gekloot.
Ik ga zeker geen factory reset doen. Dat is echt heel raar.

Ik zal het morgen nogmaals proberen na een restart en dan alleen via Netflix of Prime. Daarna Jellyfin app.

Kodi gebruik ik alleen (icm Jellyfin add-on) omdat het Jellyfin team totaal geen idee heeft waar hun AndroidTV gebruikers op zitten te wachten.
We zijn al 2 major Jellyfin for AndroidTV updates verder maar bare basics zoals default audio taal of gewoon subtitles die niet een kwart van het scherm afdekken is al teveel gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Eigenlijk gek dat er geen goede backup/restore mogelijk is (of wel?), dan zou een factory reset toch niet een heel groot issue moeten zijn? Maar ja....bij mijn Android Smartphone is het toch ook altijd wel weer meer werk dan je vooraf denkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
nero355 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:03:
[...]

Hou er rekening mee dat je naar modellen zit te kijken die gewoon door Chinese Webshops worden verkocht op eBay/Banggood/GearBest/Ali Express/eGlobal/enz. :)

Ik zou eens op zoek gaan naar een topic/forum waar dat soort dingen worden besproken net zoals dat gebeurt met de vele ARM SoC based kastjes voor Kodi en Android TV en zo en op basis van die ervaringen bepalen welke het beste werkt!

Thx, gebruik Amazon inderdaad af en toe om te kijken wat het bredere aanbod is (daar zijn A merken als Chinees spul naast elkaar te vinden, maar vind ik dan vaak beter te vergelijken dan op die Ali sites). Prijzen op Amazon zijn dan soms niet eens zo slecht, en heel vaak snelle levering (1-2 dagen, geen maanden wachten, en ook met 0 bezorgkosten), dan kan het dus wel de moeite waard zijn. Als prijs enorm veel verschilt dan ga ik idd naar Ali of een andere Chinees :)

Het valt echter niet mee om een goed, verlicht EN draadloos keyboard met touchpad (je wilt geen losse muis in je thuisbioscoop) te vinden van een A merk. Had ooit de Logitech K830 (https://www.logitech.com/...uminated-tv-wireless.html) , die was perfect, maar die is helaas ter ziele gegaan en nieuw niet meer te koop. Vandaar dat ik naar de alternatieven aan het kijken was. Heb nu een K400, prima qua toetsenbord, maar mis die verlichting echt.

[ Voor 40% gewijzigd door HAWK Wizard op 27-01-2022 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:03:
Oef. Die heb ik nog ergens liggen. Wat een brak ding was dat om een HTPC mee aan te sturen (zeker voor de prijs die men vroeg). Zodra je de muis even gebruikt, wordt de bediening steeds slechter.

Voor Android TV is 'ie OK, want geen muis nodig. :+

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 27-01-2022 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
Jazco2nd schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:52:
[...]

Ik ga zeker geen factory reset doen. Dat is echt heel raar.

Ik zal het morgen nogmaals proberen na een restart en dan alleen via Netflix of Prime. Daarna Jellyfin app.

Kodi gebruik ik alleen (icm Jellyfin add-on) omdat het Jellyfin team totaal geen idee heeft waar hun AndroidTV gebruikers op zitten te wachten.
We zijn al 2 major Jellyfin for AndroidTV updates verder maar bare basics zoals default audio taal of gewoon subtitles die niet een kwart van het scherm afdekken is al teveel gevraagd.
Ja, ik was het ook niet van plan, maar ja :') om nou stug dan maar geen bluetooth te gebruiken is ook weer zo wat.

Valt me vies tegen dit wel ja. Ook al met die reclame laatst, lijkt wel alsof Nvidia er geen zin meer in heeft -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

the_virus26 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:25:
[...]

Het is me eindelijk gelukt om alles emu's weer werkend te krijgen. Ik heb bij de snes emu, de sega md emu de psp emu en de n64 emu een muis aangesloten op me shield. Op 1 of andere manier bij het selecteren van een rom folder kon ik alleen een nieuwe map aanmaken en kwam ik met de afstandbediening nergens anders bij. Als je een muis aansluit kan je de folder aanklikken en kan je de roms inladen.

Voor de nes,gba en psx emu heb ik deze alle 3 verwijderd en opnieuw geinstalleerd, emu apks had ik naar me shield verstuurd. Daarna ook met de muis de rom folders aangeklikt en deze ook allemaal weer werkend :*)

Redream pakte me roms ook weer nadat ik de folder opnieuw heb ingeladen. Heb wel hotfix 2 op me shield geinstalleerd maar weet niet of dit er nou wat mee te maken had.
Top! Een muis was hier ook de oplossing :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:43
Wat je omschrijft klinkt nogal als Multicast Flooding en is op te lossen via IGMP Snooping :)

Maar...

De IP adressen kloppen dan niet helemaal =>
- 239.205.171.137 voldoet opzich wel : https://ipcisco.com/lesson/multicast-ip-addresses-jncie/

- 103.69.35.1 is echter een rare en lijkt uit India te komen : https://db-ip.com/all/103.69.35

Dus...

Kijk maar effe of je wat daarmee kan ?! :)
Ik snap dat adres ook niet maar ze komen terug bij iedereen die problemen heeft die hier op lijken.
Ik dacht direct aan een malware ofzo ergens maar het is echt de shield die het doet.

Ik ga die IGMP hoek even bekijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HAWK Wizard schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:59:
Het valt echter niet mee om een goed, verlicht EN draadloos keyboard met touchpad (je wilt geen losse muis in je thuisbioscoop) te vinden van een A merk.
:> Ik zie een oplossing! :+
Wat een brak ding was dat om een HTPC mee aan te sturen (zeker voor de prijs die men vroeg). Zodra je de muis even gebruikt, wordt de bediening steeds slechter.

Voor Android TV is 'ie OK, want geen muis nodig. :+
Nooit last van gehad! :)
doltishDuke schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:27:
Ook al met die reclame laatst, lijkt wel alsof Nvidia er geen zin meer in heeft -O-
Dat is een Google beslissing hé! ;)

Verder moet je soms een apparaat nou eenmaal resetten na een grote update, zoals je dat na een BIOS/UEFI update ook moet doen onder andere! B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-10 21:55
Ik heb een factory reset gedaan en zit terug op android 9, updates uit. Geluid is terug synchroon, eens alles gefixt is bij Nvidia kijk ik nog wel eens of ik update…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:37
Iemand hier die weet hoe ik kodi als activiteit aan mijn Harmony touch kan toevoegen?

Kodi draait op een Nvidia shield pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
G.Scholtens schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:33:
Iemand hier die weet hoe ik kodi als activiteit aan mijn Harmony touch kan toevoegen?

Kodi draait op een Nvidia shield pro
Je hebt al 2 mogelijke oplossingen gekregen in het Harmony topic. Vziw ook de enige 2 oplossingen die er mogelijk zijn. Die heb je dus al allebei geprobeerd, en die voldeden niet waarom/waarop liep je precies vast?

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
dragon2 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:38:
[...]

Je hebt al 2 mogelijke oplossingen gekregen in het Harmony topic. Vziw ook de enige 2 oplossingen die er mogelijk zijn. Die heb je dus al allebei geprobeerd, en die voldeden niet waarom/waarop liep je precies vast?

:/
Daar was de oplossing button remap. Dat is niet wat ik zoek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:55
G.Scholtens schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:40:
[...]

Wat zoek je dan? Altijd kodi?

Als je shield altijd met kodi wilt starten;
Er zijn meerdere mogelijkheden. Misschien deze makkelijkste;
Target Home Launcher

Daarmee kun jet Target home launcher als launcher kiezen en dan opgeven welke app je dan wilt starten.
Dus de home knop van je shield wordt Kodi.

Heb niet geprobeerd, dus op eigen .....

[ Voor 4% gewijzigd door mucuracat op 28-01-2022 12:53 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
G.Scholtens schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:40:
[...]

En de oplossing die ik je al veel eerder gegeven heb? Die werkt namelijk, moet je alleen wel zelf een beetje moeite insteken :z :z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
mucuracat schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:50:
[...]

Wat zoek je dan? Altijd kodi?

Als je shield altijd met kodi wilt starten;
Er zijn meerdere mogelijkheden. Misschien deze makkelijkste;
Target Home Launcher

Daarmee kun jet Target home launcher als launcher kiezen en dan opgeven welke app je dan wilt starten.
Dus de home knop van je shield wordt Kodi.

Heb niet geprobeerd, dus op eigen .....
Tivimate start automatisch op voor tv kijken.
En kodi gebruik ik als app voor films.

Ik gebruik dus een Harmony touch als remote en niet die van de shield zelf

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spasm
Er is een derde HotFix op komst (Ik kon hem nog niet binnenhalen):

Third HotFix (33.1.0.271) deployed on 1/xx/2022:

Resolves Wifi disconnects on a subset mesh/band steering network setups
Resolves Plex file access issues which requires users to set up Plex server again after OTA upgrade
Resolves issue while using Bluetooth headphones, audio is routed to HDMI instead of headphones only when audio formats is set to Manual
Resolves free space reports incorrect using SMB server feature in SHIELD
Resolves issue when switching the input away from SHIELD via CEC, SHIELD does not sleep
Resolves issue copying files over SMB to SHIELD while an app is running on SHIELD can lock the SMB transfers out
Resolves long press menu button and menu button push to Kodi not working
Resolves SHIELD screen gets rotated 90 degrees
Resolves mouse click not working
Restores ability for SMB server to navigate Kodi media files

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:07
Spasm schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:05:

Resolves issue while using Bluetooth headphones, audio is routed to HDMI instead of headphones only when audio formats is set to Manual
Die van mij staat op auto maar meerkanaals audio gaat altijd via HDMI. Stereo gaat prima via headphone. Is dat een bekend “feature” (stereo koptelefoon)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfidder
Spasm schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:05:

Third HotFix (33.1.0.271) deployed on 1/xx/2022:
...
Staat nu ook een artikel over HF3 op de Frontpage.
https://tweakers.net/nieu...ten-zich-inschrijven.html

Ik sla de hotfixes over, daar je het niet kunt terugdraaien. HF3 zelfs geen factory reset (meer) mogelijk?
Met de bestaande work-arounds toegepast, heb ik voorlopig geen issues meer met mijn Shield TV Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G.Scholtens schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:08:
[...]
Tivimate start automatisch op voor tv kijken.
En kodi gebruik ik als app voor films.

Ik gebruik dus een Harmony touch als remote en niet die van de shield zelf
Het aanbod voor TV binnen Tivimate, is dat uit legale bron (Ziggo oid)? Ik vraag het ondat er binnen Kodi ook mogelijkheden zijn wat dat betreft. Je zou dan Tivimate (niet een van mijn favoriete apps, maar dit terzijde) kunnen negeren en Kodi dan als start app kunnen inzetten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:32
hardware-lover schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:37:
[...]

Het aanbod voor TV binnen Tivimate, is dat uit legale bron (Ziggo oid)? Ik vraag het ondat er binnen Kodi ook mogelijkheden zijn wat dat betreft. Je zou dan Tivimate (niet een van mijn favoriete apps, maar dit terzijde) kunnen negeren en Kodi dan als start app kunnen inzetten?
Wat is in jou ogen een beter alternatief voor TviMate?
Ik gebruik dit en vind het opzich prima werken maar sta open als er betere alternatieven zijn al is maar om te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d-vine schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:43:
[...]
Wat is in jou ogen een beter alternatief voor TviMate?
Ik gebruik dit en vind het opzich prima werken maar sta open als er betere alternatieven zijn al is maar om te proberen
Of er betere alternatieven zijn is afhankelijk van waar je TV aanbod vandaan komt (zoals ik schreef). Ik gebruik hier een Enigma2 decoder in huis en daarvoor is er een fijne Kodi app beschikbaar. Die is een stuk prettiger bij gebruik dan de Tivimate app (vind ik).

Maar daarvoor dien je dus wel aan bepaalde voorwaarden te voldoen (fZiggo en Enigma2 decoder). Dat zal niet voor iedereen het geval (kunnen) zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:43

Goku33

Ownage!

The Zep Man schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:34:
[...]

Nee, en dat is met een reden.

Overigens vind ik deze instructies best wel duidelijk. Het schijnt wel dat het een paar uur kan duren omdat het formatteren van de user data partition zo lang duurt.
Toch de stoute schoenen maar eens aangetrokken om terug te gaan flashen naar 8.2.3 op mijn Shield Pro 2019. Recovery Image gedownload, Android Studio met ADB en Fastboot, de Shield in Fastboot mode met unlocked bootloader en een Factory Data Reset.
Nu zit ik een beetje vast. Met een USB kabel tussen de Shield en de laptop, vindt Windows 10 wel een apparaat genaamd Fastboot. Volgens Nvidia moet ik nu een USB driver installeren, maar die van Nvidia ondersteunen de Pro 2019 blijkbaar niet, en de standaard fastboot driver van Google doet ook niets. In beide gevallen zegt Windows dat deze driver niet geïnstalleerd kan worden.
Nu herkent Windows mijn Shield niet op de juiste manier en kan ik volgens mij niets flashen. Hoe nu verder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
Goku33 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:00:
[...]

Toch de stoute schoenen maar eens aangetrokken om terug te gaan flashen naar 8.2.3 op mijn Shield Pro 2019. Recovery Image gedownload, Android Studio met ADB en Fastboot, de Shield in Fastboot mode met unlocked bootloader en een Factory Data Reset.
Nu zit ik een beetje vast. Met een USB kabel tussen de Shield en de laptop, vindt Windows 10 wel een apparaat genaamd Fastboot. Volgens Nvidia moet ik nu een USB driver installeren, maar die van Nvidia ondersteunen de Pro 2019 blijkbaar niet, en de standaard fastboot driver van Google doet ook niets. In beide gevallen zegt Windows dat deze driver niet geïnstalleerd kan worden.
Nu herkent Windows mijn Shield niet op de juiste manier en kan ik volgens mij niets flashen. Hoe nu verder?
https://techunwrapped.com...de-back-to-version-8-2-3/

Blijkbaar werkt het e.e.a. wel als je een VMware met Ubuntu op je machine installeert en dan binnen deze VMware sessie de commando's uitvoert.

Laat even weten of dit je issues oplost want ik sta ook op het punt terug te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ik ben wel blij met de hotfixes. Heb in ieder geval weer een werkende Tivimate met zenders in 50fps en geen rare issues meer met een wifi verbinding.

Alles lijkt weer te werken zoals ik gewend was.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:42:
https://techunwrapped.com...de-back-to-version-8-2-3/

Blijkbaar werkt het e.e.a. wel als je een VMware met Ubuntu op je machine installeert en dan binnen deze VMware sessie de commando's uitvoert.

Laat even weten of dit je issues oplost want ik sta ook op het punt terug te gaan.
Domme oplossing, want je kan ook gewoon een USB Stick pakken en een Live omgeving booten met welke Linux distro dan ook! :)
Goku33 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:00:
Als je verder geen Windows specifieke Tools nodig hebt dan is effe snel Linux booten gewoon de beste optie! d:)b

Wil je echter de juiste driver installeren dan zou je dit eens kunnen testen : https://github.com/fawaza...oot-installer-for-windows
Is een script die een heleboel drivers installeert waardoor je zo'n beetje alle denkbare Android based apparaten correct zou moeten kunnen gebruiken onder Windows :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Via een Ubuntu Live CD'tje ging het inderdaad een stuk makkelijker. Ik ben weer terug bij 8.2.3! Nu weer gezellig alles opnieuw installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Goku33 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:34:
Via een Ubuntu Live CD'tje ging het inderdaad een stuk makkelijker. Ik ben weer terug bij 8.2.3! Nu weer gezellig alles opnieuw installeren...
Top dat dat werkt... Ben maandag vrij en dan is er niemand thuis en kan ik op m'n gemak zonder priemende ogen ('ben je al klaar.... Doet ie het al') de shield naar 8.2.3 terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
nero355 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:20:
[...]

Domme oplossing, want je kan ook gewoon een USB Stick pakken en een Live omgeving booten met welke Linux distro dan ook! :)
Tja.... Je gaat er met deze 'domme oplossing' opmerking wel even snel voorbij aan het feit dat Windows blijkbaar niet meer geschikt is voor het flashen van een nvidia shield.
Er is zelfs een YouTube filmpje van iemand die start met Windows maar ook al moet overstappen op Apple om het af te maken (zelfde reden als hierboven).

YouTube: Recovery OS Nvidia Shield TV installation

[ Voor 7% gewijzigd door LaFleche op 29-01-2022 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Nou, lekker is dat allemaal. Hou best wel van af en toe wat "tweaken" ;) maar als het niet eenvoudiger kan om te downgraden, wacht ik nog wel even op de volgende "echte" versie waar die hotfixes dan inzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Zojuist ge-update zonder er voor aan te melden.
Bestand van 700Mb+ groot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9lKsSC8WarmvBseWJpvvNmlPrM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BEx8LoEbbcLHtoOHx4uSCIos.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
Wel jammer dat ik geen mogelijkheid had om de setup van mijn nieuwe Shield te doorlopen zonder actieve internetverbinding. Op die manier was ik veroordeeld tot versie 9. Ik kreeg niet eens de vraag of ik wilde updaten en kon niet van tevoren automatische updates uitzetten.

Voor zover ik kan zien loop ik gelukkig nog niet tegen problemen aan, maar ik had graag eerst de oudere versie getest.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Dit staat er nu op (kernel is van 27/1) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aM2diTfMpEME_6GJD7XvciR9IYM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/unNbjlh2NBGK9rj9ghHesnY9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 92% gewijzigd door snah001 op 29-01-2022 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:07:
Tja.... Je gaat er met deze 'domme oplossing' opmerking wel even snel voorbij aan het feit dat Windows blijkbaar niet meer geschikt is voor het flashen van een nvidia shield.
Ik vind dat helemaal prima als iemand die Windows eigenlijk alleen nog maar voor games gebruikt en verder zoveel mogelijk Linux en FreeBSD draait : Zelfs op mijn telefoons! ;)
snah001 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:51:
Dit staat er nu op (kernel is van 27/1) :

[Afbeelding]
Netflix ESN had je misschien moeten blurren, want ik weet niet tot in hoeverre die eventueel misbruikt kan worden... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
nero355 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 00:36:
[...]

Ik vind dat helemaal prima als iemand die Windows eigenlijk alleen nog maar voor games gebruikt en verder zoveel mogelijk Linux en FreeBSD draait : Zelfs op mijn telefoons! ;)

[...]
Dit vind ik pas een 'domme opmerking' en zelfs kortzichtig
Als iemand zoals Goku33 net even wat minder handig was, had ie mooi met een kapotte Shield gezeten.

Waar het aan ligt dat Windows niet werkt met fastboot is een veel interessanter vraagstuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goku33

Goku33

Ownage!

Tja, Windows is over het algemeen toereikend en in het gezin net wat meer geaccepteerd 😉 maar zodra je met andere bestandsystemen wil gaan praten wordt het vaak lastig. En als er dan ook nog eens nergens een werkende driver te vinden is…
Linux/Mac is the way to go hiervoor.
Dolgelukkig met de downgrade iig. 4k HDR loopt weer vloeiend in Kodi, ik heb weer Chromecast, bluetooth audio, apps crashen niet meer willekeurig. Zoals het apparaat bedoeld is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:10:
Dit vind ik pas een 'domme opmerking' en zelfs kortzichtig
Dus je zadelt een gebruiker liever op met allerlei drivers en interfaces die niet verdwijnen na éénmalig gebruik :?

OK...
Als iemand zoals Goku33 net even wat minder handig was, had ie mooi met een kapotte Shield gezeten.
Want :?
Waar het aan ligt dat Windows niet werkt met fastboot is een veel interessanter vraagstuk.
Dat is al lang duidelijk : Gebrek aan de juiste driver!

Daarmee je tijd verspillen lijkt me bovendien niet echt handig... :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LaFleche
Laat ik je maar gelijk geven.... Schijn je nodig te hebben..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
LaFleche schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:32:
Laat ik je maar gelijk geven.... Schijn je nodig te hebben..
Normaal gesproken raadt hij je nog een NAS aan ook. De enige echte probleemoplosser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Ik zal wel geen echte tweaker zijn en Linux is voor mij een black box.
Heb dus een live cd/usb versie van Ubuntu opgestart.
- krijg dus met de 'bekekende' sudo apt-get commandos adb en fastboot niet geïnstalleerd. Zal wel wat missen.
- downloaden van 8.2.3 lukt nog wel (vergeet niet even WiFi te connecten)
- uitpakken lukt niet ivm. te weinig ruimte in de live cd omgeving

Met de VMware player Ubuntu installeren geeft wel EN de mogelijkheid om adb en fastboot te 'aptgetten' EN genoeg ruimte om 8.2.3 op te halen en uit te pakken.

Tot zo ver het goede idee om een live cd te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LaFleche schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:17:
Ik zal wel geen echte tweaker zijn en Linux is voor mij een black box.
Heb dus een live cd/usb versie van Ubuntu opgestart.
- krijg dus met de 'bekekende' sudo apt-get commandos adb en fastboot niet geïnstalleerd. Zal wel wat missen.
Dat is best wel raar...
- downloaden van 8.2.3 lukt nog wel (vergeet niet even WiFi te connecten)
- uitpakken lukt niet ivm. te weinig ruimte in de live cd omgeving
Je kan gewoon je lokale download uitlezen en desnoods daar uitpakken of beiden doen VOORDAT je de omgeving boot :)
Met de VMware player Ubuntu installeren geeft wel EN de mogelijkheid om adb en fastboot te 'aptgetten' EN genoeg ruimte om 8.2.3 op te halen en uit te pakken.
Waarbij je allerlei VMWare drivers en interfaces op je systeem achterlaat die je later problemen op kunnen leveren...
Tot zo ver het goede idee om een live cd te gebruiken.
Tot zover je gefaalde poging om zoiets af te kraken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFA
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-10 22:54

FFA

The Zep Man schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:39:
[...]
Disney+ is geen Discovery+. :+

@psy
Discovery+ applicatie heb ik op meerdere Shield TV's getest, en werkt zonder problemen. Geteste modellen: Shield TV 2017, Shield TV Pro 2019. Bij het opstarten van een stream is er soms in de eerste paar seconden een enkel haperingetje (waarschijnlijk buffering), maar daarna is het soepel.
Ik zou graag willen weten welke app je gebruikt voor discovery plus, ik kan 'm nl niet vinden in de play store op m'n Shield TV Pro ('19).
Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FFA schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:17:
Ik zou graag willen weten welke app je gebruikt voor discovery plus,
Bij mij staat in de Play Store (Nederlands Google account, Shield TV in Nederland vanuit Google's perspectief) Discovery+ als 'discovery+'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
nero355 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:56:

Tot zover je gefaalde poging om zoiets af te kraken! ;)
De poging zelf is niet gefaald... De oplossing is bij mij niet werkbaar gebleken (en vraag me af of je het zelf geprobeerd hebt)

De oplossing mbv. VMware player daarentegen heeft vanochtend mijn Shield weer naar 8.2.3/A9 gekregen en - daar deed ik het voor- vpn met Itvhub en channel4 doen het weer.

Lijkt ook wel allemaal meer responsive... De remote, de menu's enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
Merk dat ik toch best vaak audio sync issues heb. De ene keer moet hij op -200ms, dan op 0ms en dan weer op +150, best irritant. Merk het in zowel YouTube, Netflix, Kodi en Ziggo GO.

Mijn TV is aangesloten op een Home Cinema via ARC, en het geluid staat op PCM.

Iemand een idee ?

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
The Zep Man schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:38:
[...]

Hoe is je Shield TV aangesloten?
In een HDMI poort van mijn TV. Of bedoel je internet ? Dat is via een LAN kabel aangesloten.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:18
Spasm schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:58:
Merk dat ik toch best vaak audio sync issues heb. De ene keer moet hij op -200ms, dan op 0ms en dan weer op +150, best irritant. Merk het in zowel YouTube, Netflix, Kodi en Ziggo GO.

Mijn TV is aangesloten op een Home Cinema via ARC, en het geluid staat op PCM.

Iemand een idee ?
Dit probleem heb ik ook. Ik kijk dan ook nooit meer via de shield naar netflix oid. Dat is gewoon teveel gedoe met de sync. De enige app die WEL goed werkt , en waar ik de shield primair voor heb gekocht, is Shadow ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spasm schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:51:
In een HDMI poort van mijn TV.
Dat bedoelde ik.

Hoe werkt het geluid wanneer je Shield TV op je receiver ('Home Cinema') is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
The Zep Man schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:38:
[...]

Dat bedoelde ik.

Hoe werkt het geluid wanneer je Shield TV op je receiver ('Home Cinema') is aangesloten?
Mijn receiver heeft maar 1 HDMI poort, die dus naar de ARC poort op de tv gaat.
Dus dat kan ik helaas niet testen.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spasm schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:44:
OK, in dat geval wordt het lastig, mede omdat elk apparaat in de ketting voor problemen kan zorgen.

Wat je nog kan proberen is de Shield TV vastzetten op een bepaalde refresh rate (bijvoorbeeld 23,976 Hz), dan één keer de geluidsinstellingen goed zetten, en kijken of deze goed blijft over verschillende media heen. Menu's zullen stroperig aanvoelen, maar mogelijk blijven beeld en geluid dan wel synchroon.

Een theorie die ik heb is dat er geen automatische lipsync-correctie over HDMI plaatsvindt. Bij verschillende refresh rates kan dat nog wel eens voor problemen zorgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Spasm schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:44:
[...]
Weet je zeker dat het woord "receiver" hier op zijn plaats is? Niet dat je een soundbar oid bedoeld?

Anders even het model/typenummer delen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:05
Kwam er vorige week achter dat mijn opslag zo vol zat ik geen apps meer kon updaten, Kodi had al +9gb in gebruik :D.
Ik heb hierop dus een Samsung Fit Plus 128gb aangeschaft en ingesteld als adorable storage, moet zeggen dat mijn Shield vloeiender aanvoelt dan ook voordat mijn opslag vol was.

Dus mocht er iemand extra opslag nodig is dan is deze kleine Samsung een eventuele tip hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
hardware-lover schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:44:
[...]

Weet je zeker dat het woord "receiver" hier op zijn plaats is? Niet dat je een soundbar oid bedoeld?

Anders even het model/typenummer delen?
Zeker weten :)

Het gaat om deze home theater
pricewatch: Samsung HT-J5500

Random WTF

Pagina: 1 ... 117 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.