Hey iedereen,
Ik heb op meerdere plekken al gezocht naar een oplossing voor mijn probleem. Ik heb een 2015 model Shield TV en ben er super tevreden mee.
Ik wil echter graag nu 4k content gaan streamen vanaf mijn eigen (plex)server en ik loop er tegen aan dat ik dat niet kan afspelen. Ik verwacht dat m'n server gaat transcoden, ondanks dat ik aangeef dat ie dat niet moet doen.
Als ik hetzelfde bestand in plex aanklik op m'n telefoon (die via wifi verbonden is) dan speelt ie gewoon af, zelfs met ondertiteling. Als ik via VLC (op m'n shield) het bestand afspeel direct vanaf een shared volume van m'n server, dan is er ook geen probleem.
-overigens als ik via de web player op chrome probeer af te spelen geeft ie niet eens de optie om zonder transcoding af te spelen, en dan lukt dat dus ook niet-
Kan ik hieruit concluderen dat het niet ligt aan: m'n schijfsnelheid in de server, de netwerksnelheid, de hdmi doorvoer, en zelfs dat het niet ligt aan plex media server (aangezien het naar m'n telefoon wel zonder converteren doorgevoerd wordt?)
Ik ben een beetje ten einde raad. Help? iemand?
[
Voor 7% gewijzigd door
tcdebeer op 06-02-2022 21:03
]