Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ah, oké, in mijn beleving niet werkelijk horend onder de noemer "receiver" maar laten we daar niet moeilijk over doen. Het maakt in dit geval niet uit dat ie geen HDMI in heeft, met zijn 1.4 specificatie (voor die aansluiting), zou je niet uit de Shield kunnen halen wat er aan afspeelmogelijkheden in zit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-04 01:15

aspellinside

Out Of Control

beezjeh schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:53:
Kwam er vorige week achter dat mijn opslag zo vol zat ik geen apps meer kon updaten, Kodi had al +9gb in gebruik :D.
Ik heb hierop dus een Samsung Fit Plus 128gb aangeschaft en ingesteld als adorable storage, moet zeggen dat mijn Shield vloeiender aanvoelt dan ook voordat mijn opslag vol was.

Dus mocht er iemand extra opslag nodig is dan is deze kleine Samsung een eventuele tip hiervoor.
Wordt dat ding niet heel erg heet? Ik heb mede daarom een SSD eraan gehangen.

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-05 03:36
aspellinside schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:54:
[...]

Hmm goeie vraag, geen idee nog werkelijk en of dit de werking er van zal beinvloeden.
Samsung geeft wel een water, temperature, x-ray, magnet, shock-proof en een garantie van 5 jaar. Gebruik de Shield in mijn geval dan wel alleen voor met Kodi en af en toe Netflix.

Heb zelf nog een SSD liggen van 256gb en wou een case kopen, maar zoveel gb was mij toch echt te veel als 128gb zelfs veel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 19:00
hardware-lover schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:06:
[...]

Ah, oké, in mijn beleving niet werkelijk horend onder de noemer "receiver" maar laten we daar niet moeilijk over doen. Het maakt in dit geval niet uit dat ie geen HDMI in heeft, met zijn 1.4 specificatie (voor die aansluiting), zou je niet uit de Shield kunnen halen wat er aan afspeelmogelijkheden in zit.
Dat ik er niet alles uit kan halen maakt mij niet zoveel uit, zolang ik maar een goede audio sync heb.

Bij mijn €20,- AliExpress kastje werkt het vlekkeloos out of the box, ook my Raspberry Pi heeft geen issues en mijn Ziggo MediaBox en PS4 ook niet.

Dan moet het met een (prijzige) Shield toch ook werken ?

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kwam er vorige week achter dat mijn opslag zo vol zat ik geen apps meer kon updaten, Kodi had al +9gb in gebruik :D.
Ik heb hierop dus een Samsung Fit Plus 128gb aangeschaft en ingesteld als adorable storage, moet zeggen dat mijn Shield vloeiender aanvoelt dan ook voordat mijn opslag vol was.

Dus mocht er iemand extra opslag nodig is dan is deze kleine Samsung een eventuele tip hiervoor.
Zolang je de USB Stick goed formateert zullen de meeste modellen wel werken, maar als je ruimte tekort komt door de database van Kodi dan kan het een idee zijn om die op dezelfde plek als je content te bewaren in de vorm van een MariaDB/MySQL Database : https://kodi.wiki/view/MySQL d:)b
Tijd voor een bezoekje aan de Correct Koopjeskelder voor een fatsoenlijke Versterker die redelijk recent is en veel meer opties heeft, maar veel minder kost dan dat die ooit nieuw heeft gekost! ;)

En anders maar gewoon beginnen met de verschillende aanbiedingen in de gaten houden en een leuk koopje uitzoeken! :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Spasm schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:16:
[...]
Dat ik er niet alles uit kan halen maakt mij niet zoveel uit, zolang ik maar een goede audio sync heb.

Bij mijn €20,- AliExpress kastje werkt het vlekkeloos out of the box, ook my Raspberry Pi heeft geen issues en mijn Ziggo MediaBox en PS4 ook niet.

Dan moet het met een (prijzige) Shield toch ook werken ?
Normaal gesproken zou ik met "beslist" willen antwoorden, maar na de laatste officiële Shield update durf ik dit eigenlijk niet zomaar. Ik doe hier niets met ARC dus kan je problemen niet ontkennen dan wel bevestigen. Ik kan je er verder dan ook helaas niet bij helpen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
nero355 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:21:

Tijd voor een bezoekje aan de Correct Koopjeskelder voor een fatsoenlijke Versterker die redelijk recent is en veel meer opties heeft, maar veel minder kost dan dat die ooit nieuw heeft gekost! ;)

En anders maar gewoon beginnen met de verschillende aanbiedingen in de gaten houden en een leuk koopje uitzoeken! :Y)
Dat gaat wellicht in de toekomst wel een keer gebeuren, maar het is natuurlijk van de zotte dat dat nodig zou moeten zijn. Na net € 200,- uitgegeven te hebben kun je begrijpen dat ik hier weinig zin in heb.
hardware-lover schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:40:
[...]

Normaal gesproken zou ik met "beslist" willen antwoorden, maar na de laatste officiële Shield update durf ik dit eigenlijk niet zomaar. Ik doe hier niets met ARC dus kan je problemen niet ontkennen dan wel bevestigen. Ik kan je er verder dan ook helaas niet bij helpen.
Wellicht ga ik nog proberen de vorige versie te flashen om te zien of dat helpt.
Ik wil eerst nog een aantal settings in de TV en Home Cinema proberen aan te passen om te kijken of dat iets oplost.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
nero355 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:21:
[...]

Zolang je de USB Stick goed formateert zullen de meeste modellen wel werken, maar als je ruimte tekort komt door de database van Kodi dan kan het een idee zijn om die op dezelfde plek als je content te bewaren in de vorm van een MariaDB/MySQL Database : https://kodi.wiki/view/MySQL d:)b
Dit wist ik niet :).
Ik merk nu overigens wel dat de Shield sneller is geworden met handelen en opstarten etc, waarschijnlijk omdat de opslag leeg is nu en geloof dat de Shield sowieso ook niet de snelste interne opslag heeft.

Ik had ook een SanDisk Cruzer 3.0 liggen en het duurde 20 tot 30 minuten om iets meer dan 9gb data over te zetten en hierna besloten om het weer terug te kopiëren.
Met deze Samsung nog geeneens 5 minuten, dus kijk het wel even aan op deze manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-05 10:33

aspellinside schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:54:
[...]

Yep, mijn usbstick had de geest gegeven.
Kon ineens apps niet benaderen. Bleek usbstick kapot gegaan te zijn. Sandisk

[ Voor 43% gewijzigd door mucuracat op 31-01-2022 16:03 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spasm schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:46:
Dat gaat wellicht in de toekomst wel een keer gebeuren, maar het is natuurlijk van de zotte dat dat nodig zou moeten zijn. Na net € 200,- uitgegeven te hebben kun je begrijpen dat ik hier weinig zin in heb.
Dat blijf je altijd houden in het hele Home Theater gebeuren : Elke verandering in een bepaald onderdeel van het geheel trekt weer een verandering met zich mee bij een ander onderdeel :)
beezjeh schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:51:
Ik merk nu overigens wel dat de Shield sneller is geworden met handelen en opstarten etc, waarschijnlijk omdat de opslag leeg is nu en geloof dat de Shield sowieso ook niet de snelste interne opslag heeft.
Zou mee moeten vallen, want ook gewoon NAND en dan waarschijnlijk UFS 2.0/3.0 net zoals bij de meeste telefoons het geval is :)
Ik had ook een SanDisk Cruzer 3.0 liggen en het duurde 20 tot 30 minuten om iets meer dan 9gb data over te zetten en hierna besloten om het weer terug te kopiëren.
Met deze Samsung nog geeneens 5 minuten, dus kijk het wel even aan op deze manier :)
mucuracat schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:03:
Yep, mijn usbstick had de geest gegeven.
Kon ineens apps niet benaderen. Bleek usbstick kapot gegaan te zijn. Sandisk
USB Sticks zijn een slechte keuze als permanente opslag en al helemaal i.c.m. een Shield TV waarbij ze vreselijk heet worden dus welk merk of model je ook koopt dat risico blijft gewoon aanwezig! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFA
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-03 10:08

FFA

The Zep Man schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:19:
[...]

Bij mij staat in de Play Store (Nederlands Google account, Shield TV in Nederland vanuit Google's perspectief) Discovery+ als 'discovery+'.
Raar. Hier ook een NL-account en app is niet te vinden. Met spraak zoeken vind ik de app wel maar staat er "Je apparaat is niet compatibel met deze versie" Geen idee hoe dit komt en hoe het is op te lossen. Bedankt voor je reactie iig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 22:02
Vreemd, hier bij ziggo verbinding (en de shield pro van 2019) kan ik hem wel gewoon vinden en installeren onder 'discovery+'

edit:
Ik heb op het apparaat de hotfixes geinstalleerd

[ Voor 19% gewijzigd door sewer op 01-02-2022 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
FFA schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:00:
[...]

Raar. Hier ook een NL-account en app is niet te vinden. Met spraak zoeken vind ik de app wel maar staat er "Je apparaat is niet compatibel met deze versie" Geen idee hoe dit komt en hoe het is op te lossen. Bedankt voor je reactie iig.
Heb je zo'n hotfix geïnstalleerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FFA schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:00:
Raar. Hier ook een NL-account en app is niet te vinden.
Gebruik je een VPN?

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 01-02-2022 10:15 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFA

FFA

Nope. Geen hotfix geïnstalleerd en geen VPN.
Ik zit nu op 9.0.0 (33.1.0.236)

Ik heb hetzelfde probleem op m'n Mi TV, ook Android TV.

[ Voor 53% gewijzigd door FFA op 01-02-2022 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
Vreemd, op een mi box s (android 9) kan ik hem ook vinden en downloaden/starten. Ik zou ook zeggen dat de google play store denkt dat je in een land zit waar die dienst niet uitgerold is, of zo.

edit:
Of wellicht dat je google account die je daarbij gebruikt niet op Nederland staat ingesteld

[ Voor 21% gewijzigd door sewer op 01-02-2022 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Heeft met land niet te maken.
Denk met Shield? Als je via pc browser doet, kun je shield ook niet kiezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7OWbNR44O1muJkn6gmq5eodm30=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JhiYOFrIKy5hbqOvbcUSMawt.jpg?f=user_large

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
Tsja, bij mij dus wel (en ik heb niet eens een discovery+ abo :P)
Geen idee, zou op elke shield moeten werken: https://help.discoveryplu...s-supported-by-discovery-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TnV8MtuvOstO3dT7AJAAMUeQEiE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U3ZAVeGzoAr8AMx0ViZb6F1M.png?f=fotoalbum_large

Nu zie ik wel kleine verschillen (jij hebt het in Nederlands en ik Engels), en de app komt bij jou van 'discovery communications LLC' en bij mij van 'discovery digital'

[ Voor 13% gewijzigd door sewer op 01-02-2022 11:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@sewer @mucuracat Jullie kijken allebei naar andere applicaties. Zie de uitgever. Je moet dan ook de Android applicatienaam vergelijken, niet de 'vriendelijke' naam.

[ Voor 33% gewijzigd door The Zep Man op 01-02-2022 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFA

FFA

Ik ben lid van een gezinsgroep met een eigenaar uit een ander land, zal/kan het daarmee te maken hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
sewer schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:33:
Tsja, bij mij dus wel (en ik heb niet eens een discovery+ abo :P)
Geen idee, zou op elke shield moeten werken: https://help.discoveryplu...s-supported-by-discovery-

[Afbeelding]

Nu zie ik wel kleine verschillen (jij hebt het in Nederlands en ik Engels), en de app komt bij jou van 'discovery communications LLC' en bij mij van 'discovery digital'
Ow,

Er zijn er 2 apps zie ik. Deze is wel beschikbaar op mijn Shield. 8)
Waarschijnlijk had ik mobile versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FFA

FFA

Haha hij had het probleem niet....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devilkin
  • Laatst online: 09-05 22:05
Het hangt er ook vanaf in welk land je play store account is. Als je die bvb op UK hebt staan krijg je wel BBC/... te zien.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
FFA schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:51:
[...]

Haha hij had het probleem niet....
Klopt, was niet mijn probleem. Vind zelf Discovery+ overrated :). No need to.
Maar zoals je zelf zegt, kan te maken hebben met je gedeelde abo buitenland.
Als je het met een 'omweg' installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFA

FFA

Als ik de laatste versie sideload dan krijg ik de mobiele versie in beeld. Nou ja, nog maar even verder zoeken. Mochten jullie nog een eurekamoment hebben, ik hoor het graag!

Bedankt voor jullie hulp tot zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFA

FFA

The Zep Man schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:08:
[...]

Precies. Je kan altijd nog sideloading proberen.
Werkt dus toh ook nog niet. (zie hierboven)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FFA schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:30:
Werkt dus toh ook nog niet. (zie hierboven)
Dan sideload je de verkeerde applicatie. Je hebt een andere APK nodig.

Mogelijk is die APK lastig te krijgen. Ik zal later vandaag even kijken of ik de huidige versie van een Shield TV kan trekken en ergens voor je kan aanbieden.

[ Voor 26% gewijzigd door The Zep Man op 01-02-2022 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFA

FFA

The Zep Man schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:31:
[...]
Dan sideload je de verkeerde applicatie. Je hebt een andere APK nodig.

Mogelijk is die APK lastig te krijgen. Ik zal later vandaag even kijken of ik de huidige versie van een Shield TV kan trekken en ergens voor je kan aanbieden.
Top! Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 22:27
Gisteravond opeens problemen met de Plex server op de Nvidia Shield TV Pro. Voor het eerst sinds de overstap naar versie 9.0, op dag 1, werkte deze niet meer. Ik kon via de Plex app wel andere interne Plex servers bereiken en daarmee video's bekijken. Ik heb via een link op dit forum mij aangemeld voor hotfix 3. Deze gisteravond geïnstalleerd (+/- 700 mb) Aansluitend de Plex Server weer geactiveerd en bibliotheek toegevoegd. Het leek allemaal weer te werken als vanouds. Vanmorgen start ik de Nvidia Shield TV Pro weer op en helaas de Plex Server was opnieuw verschwunden 8)7
Ben ik te vroeg en moet ik nog even wachten tot er een nieuwe (hot)fix beschikbaar komt? Of moet ik de app er echt vanaf knikkeren en van scratch af aan opnieuw installeren?

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-05 17:57
devilkin schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:55:
Het hangt er ook vanaf in welk land je play store account is. Als je die bvb op UK hebt staan krijg je wel BBC/... te zien.
Ben niet helemaal zeker wat je bedoelt met 'in welk land je playstore account is'

Misschien bedoelen we hetzelfde maar mijn ervaring met de shield (ook andere android devices) was dat ik voor bijvoorbeeld bbciplayer/itvhub
1. mijn vpn naar UK moet zetten
2. Playstore stoppen
3. de cache van Playstore leeg gooien
4. en weer opstarten en nu denkt playstore dat je in de UK zit en kan je bbciplayer ophalen.

Bijzondere is dat als je eenmaal bbciplayer (oid) hebt je wel automatisch updates krijgt ook als je niet in de UK zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:55:
Bijzondere is dat als je eenmaal bbciplayer (oid) hebt je wel automatisch updates krijgt ook als je niet in de UK zit.
Was zelfs voorgeïnstalleerd op mijn 2017 model geloof ik en inderdaad : Krijgt netjes updates! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Je kan Discovery+ voor Android TV hier vinden (enkel voor 64-bit Shield TV modellen, dus alles behalve de Shield TV 2019 (zonder Pro)):

https://1drv.ms/f/s!ALnuI6dibojYhGI

Let op dat dit een programma betreft dat uit meerdere APK's bestaat. Die kan je via adb installeren nadat je network debugging op de Shield TV hebt ingeschakeld:

code:
1
2
adb connect <ShieldIP>
adb install-multiple base.apk split_config.arm64_v8a.apk split_config.xhdpi.apk

Dit is exact dezelfde versie als in de Play Store, dus ondanks dat je hem niet kan installeren vanuit de Play Store, zou die na sideloading wel actueel moeten blijven.

Installatie via network debugging is getest op een Shield TV zonder root. Inloggen en iets kijken lukt ook. Discovery+ heeft niet echt mijn interesse, dus intensiever testen laat ik aan anderen over. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door The Zep Man op 01-02-2022 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Laatst online: 09-05 22:05
[...]

Ben niet helemaal zeker wat je bedoelt met 'in welk land je playstore account is'
https://support.google.co...=GENIE.Platform%3DDesktop

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Ah... Okay... Met een vpn is dat wisselen - voor mij althans- niet nodig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFA

FFA

Ik zal eerst m'n cursus adb even moeten voltooien voordat ik deze kan uitvoeren. Tijd geleden dat ik hiermee bezig ben geweest.
Bedankt voor je hulp en tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09-05 10:35
Heeft iemand de app stremio op zn Nvidia shield?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Thibaut1234 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:57:
Heeft iemand de app stremio op zn Nvidia shield?
Yep
FFA schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:44:
[...]
Ik zal eerst m'n cursus adb even moeten voltooien voordat ik deze kan uitvoeren. Tijd geleden dat ik hiermee bezig ben geweest.
Bedankt voor je hulp en tijd!
Je kunt ook downloaden via apk sites. En dan via netwerk of usb installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FFA

FFA

Het begint mij iets duidelijker te worden.
Heb gisteravond even een nieuw Google-account aangemaakt en toen kwamen er meer apps naar boven, ook Discovery+.

Ik vermoed dat het dus te maken heeft met m'n huidige account wat in een gezinsgroep zit waar de beheerder (ook ik) in een ander land zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-05 17:35

bebopper

I'm an absolute beginner...

[...]

Misschien bedoelen we hetzelfde maar mijn ervaring met de shield (ook andere android devices) was dat ik voor bijvoorbeeld bbciplayer/itvhub
1. mijn vpn naar UK moet zetten
2. Playstore stoppen
3. de cache van Playstore leeg gooien
4. en weer opstarten en nu denkt playstore dat je in de UK zit en kan je bbciplayer ophalen.

Had dit al eens eerder geprobeerd en zojuist nog maar een keer. Maar krijg het helaas toch niet voor elkaar.

Heb toch het idee dat de playstore kijkt naar het land van mijn account en op basis daarvan besluit dat bvb de BBC iPlayer niet beschikbaar is.

Als ik niet ben ingelogd en via een VPN in de UK zit dan toont de app, om te installeren moet ik natuurlijk inloggen en zodra ik dat doe zegt de playstore dat de app niet beschikbaar is voor mijn land. Als ik daarna opnieuw een search voor BBC iPlayer doe dan verschijnt deze ook niet meer in de resultaten.

Enige wat ik nog kan bedenken is een nieuwe Google account met country op UK en daarmee inloggen op de Shield en dan de iPlayer installeren, maar ik vermoed toch heel hard dat deze niet beschikbaar zal blijven op de Shield als ik daarna uitlog en inlog met mijn eigen account (multiple accounts worden niet ondersteund voor zover ik dat snel terug heb kunnen vinden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
bebopper schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:24:
[...]

Had dit al eens eerder geprobeerd en zojuist nog maar een keer. Maar krijg het helaas toch niet voor elkaar.

Heb toch het idee dat de playstore kijkt naar het land van mijn account en op basis daarvan besluit dat bvb de BBC iPlayer niet beschikbaar is.

Als ik niet ben ingelogd en via een VPN in de UK zit dan toont de app, om te installeren moet ik natuurlijk inloggen en zodra ik dat doe zegt de playstore dat de app niet beschikbaar is voor mijn land. Als ik daarna opnieuw een search voor BBC iPlayer doe dan verschijnt deze ook niet meer in de resultaten.

Enige wat ik nog kan bedenken is een nieuwe Google account met country op UK en daarmee inloggen op de Shield en dan de iPlayer installeren, maar ik vermoed toch heel hard dat deze niet beschikbaar zal blijven op de Shield als ik daarna uitlog en inlog met mijn eigen account (multiple accounts worden niet ondersteund voor zover ik dat snel terug heb kunnen vinden).
Lijkt er op dat ik inderdaad op basis van een verkeerd uitgangspunt informatie aan het verspreiden ben.

Als ik in mijn account kijk dat staat er 'overschakelen naar de playstore voor Nederland' ...hetgeen denk ik wil zeggen dat mijn playstore niet 'in nederland' staat?

Kan echter niet zien in welk land mijn account dan wel staat en ik kan zelfs niet eens kiezen voor een ander land.

Vreemde is wel en dat heb ik gisteren nog op mijn telefoon nagespeeld. Zit ik gewoon in nederland dan zie ik bijv, ITVHUB en MY5 niet staan. Switch ik dan met vpn naar UK, cache schonen en herstarten playstore dan zie ik ze wel staan en kan ik ze installeren.

Van de week m'n shield terug gezet naar 8.2.3. en moest dus alles opnieuw installeren. Idem dito: geen itvhub, plutotv, my5. VPN opgestart, cache leeg, herstart et voila.....kon ze installeren.

Het is blijkbaar deels je account-locatie maar ook wel je device-locatie.

sideloaden dan maar...... wel uitkijken : er is een speciale versie voor de shield van bbciplayer en zo..

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Er is een FAQ entry toegevoegd aan de TS voor applicaties die niet zichtbaar zijn in de Play Store. Hopelijk bespaart dit wat uitzoekwerk in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
The Zep Man schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:20:
Er is een FAQ entry toegevoegd aan de TS voor applicaties die niet zichtbaar zijn in de Play Store. Hopelijk bespaart dit wat uitzoekwerk in de toekomst.
hahaha, wie leest het? :+
Misschien soort cookie wall, heb je topicstart gelezen? En beloof je geen vragen te stellen, waar de antwoorden ook in topicstart en FAQ staan?

Ieder geval mooi topic! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door mucuracat op 02-02-2022 15:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mucuracat schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:43:
Misschien soort cookie wall, heb je topicstart gelezen? En beloof je geen vragen te stellen, waar de antwoorden ook in topicstart en FAQ staan?
Er kan een topicwaarschuwing toegevoegd worden. Of dat nodig is en om dat te implementeren... Dat ligt niet aan/bij mij. :P

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 02-02-2022 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
Hebben jullie nog aanbevelingen voor Apps / Games via sideloading ?

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
The Zep Man schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:29:
[...]

Waarom per se via sideloading? :?
Omdat er apps zijn die niet in de PlayStore te krijgen zijn voor de Shield, maar toch werken als je ze via APK installeerd. Zo heb ik vanochtend Mozilla Firefox geïnstaleerd via APK omdat ik die niet via de PlayStore kon krijgen bijvoorbeeld.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spasm schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:33:
Zo heb ik vanochtend Mozilla Firefox geïnstaleerd via APK omdat ik die niet via de PlayStore kon krijgen bijvoorbeeld.
IMHO is dat een flinke afrader :
- Wordt niet meer doorontwikkeld voor Android TV !!
- De reguliere versie is voor touchscreens bedoeld dus moet je weer allerlei workarounds toepassen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 23:36

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb een Samsung 3.1 USB stick gekocht van 64gb om mijn storage uit te breiden voor apps. Het formatteren ging prima en snel. Daarna probeer ik de apps te migreren en blijft hij op het kopieerscherm staan. Stond gisteren 24 uur lang aan. Daarna de stekker er maar uitgetrokken. Het blijkt dat hij niets heeft gekopieerd naar de USB stick. Het hele proces 2 keer herhaalt en elke keer hetzelfde resultaat. Ik heb ook geprobeerd om de stick in mijn pc met exfat te formatteren. Als ik dat doe dan ziet de Shield de stick wel, maar is de optie om apps te migreren niet actief.

Iemand een tip?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-05 10:24
HellBeast schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:31:
Ik heb een Samsung 3.1 USB stick gekocht van 64gb om mijn storage uit te breiden voor apps. Het formatteren ging prima en snel. Daarna probeer ik de apps te migreren en blijft hij op het kopieerscherm staan. Stond gisteren 24 uur lang aan. Daarna de stekker er maar uitgetrokken. Het blijkt dat hij niets heeft gekopieerd naar de USB stick. Het hele proces 2 keer herhaalt en elke keer hetzelfde resultaat. Ik heb ook geprobeerd om de stick in mijn pc met exfat te formatteren. Als ik dat doe dan ziet de Shield de stick wel, maar is de optie om apps te migreren niet actief.

Iemand een tip?
Zoals al vaker gezegd in dit topic, voor dit doel is een USB stick een erg slecht idee. USB sticks worden bloedheet in de Shield, mijn Sandisk stick was binnen een maand kapot. Dus denk goed na voor je hieraan begint. Je kunt beter een SSD schijf via USB koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-05 21:34
Ok, volgende probleem.
Als ik met een muziek dienst wil Chromecasten naar de Shield Pro dan speelt bijvoorbeeld Quboz perfect af in Hi Res kwaliteit.
Wil ik met de Amazon Music app Chromecasten dan geeft ie dat wel op het beeld van de tv weer maar speelt niet af terwijl de app zegt dat ie in connectie staat met de pro.. Komt geen kik uit de Hi-res chromecaststream en komt niet op gang. Het afspelen in de app stopt en laat zich ook niet starten. Was dat al zo bij de Android 9 versie?
Mijn Android 9 phone met 8Gb ram en 256 GB opslag zou het moeten doen maar helaas.
Iemand een idee?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!
snah001 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 23:39:
Wil ik met de Amazon Music app Chromecasten dan geeft ie dat wel op het beeld van de tv weer maar speelt niet af terwijl de app zegt dat ie in connectie staat met de pro...
Wat bedoel je daarmee precies :?

Ik heb namelijk ooit zoiets meegemaakt :
- Vriend komt langs en wil wat vanuit Netflix effe Casten naar de Shield TV 2017 destijds.
- De Netflix app start op de Shield TV op i.p.v. dat die gewoon met Casten begint via de ingebouwde Chromecast :| :/

Misschien heb je een soortgelijk probleem :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Zowel Qobuz als Amazon Music hebben geen eigen app op de Pro (erg genoeg).
Maar je zou dus gewoon met je telefoon kunnen Chromecasten naar de Pro via de Chromecast functie van de Pro echter werkt het wel met de Qobuz app op de tel maar niet bij de Amazon Music app op de tel om een voor mij volledig onbekende reden.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 00:21:
Ik heb namelijk ooit zoiets meegemaakt :
- Vriend komt langs en wil wat vanuit Netflix effe Casten naar de Shield TV 2017 destijds.
- De Netflix app start op de Shield TV op i.p.v. dat die gewoon met Casten begint via de ingebouwde Chromecast :| :/

Misschien heb je een soortgelijk probleem :?
Je ziet hetzelfde met Netflix op andere Android TV apparaten, helaas. Het is met name vervelend als het Android TV apparaat geen abonnement heeft voor Netflix en de smartphone wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
renem schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:54:
Zoals al vaker gezegd in dit topic, voor dit doel is een USB stick een erg slecht idee. USB sticks worden bloedheet in de Shield, mijn Sandisk stick was binnen een maand kapot. Dus denk goed na voor je hieraan begint. Je kunt beter een SSD schijf via USB koppelen.
Komt de hitte van USB sticks doordat ze fysiek direct op de Shield TV zijn aangesloten, of doordat de Shield TV de sticks te veel stroom laat verbruiken? Indien het eerste, dan kan een verlengkabeltje uitkomst bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 03-05 10:24
The Zep Man schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:06:
[...]

Komt de hitte van USB sticks doordat ze fysiek direct op de Shield TV zijn aangesloten, of doordat de Shield TV de sticks te veel stroom laat verbruiken? Indien het eerste, dan kan een verlengkabeltje uitkomst bieden.
Dat is een goeie, heb ik persoonlijk nooit geprobeerd eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-03 18:13
Ik gebruik al een hele lange tijd deze: pricewatch: Transcend JetFlash 920 128GB Grijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:23
[...]

Ik heb een tijdje een externe HD aan de shield gehangen maar die stond vrijwel dag en nacht te rammelen en werd ook erg warm. Ik vrees bij een SSD dat de levensduur ook niet geweldig zal zijn op die manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
[...]

Usb stick en hitte al een paar keer tegengekomen hier en hierop mijn adoptable storage usb stick op mijn externe usb hub aangesloten 😃

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:46

Pierre

Van nature lui!

Een goede investering is gewoon een NAS, maar ja dat wil niet iedereen doen. Ik kan niet meer zonder in combinatie met mijn Shield TV.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Laatst online: 08-05 16:12
Casten naar mijn Shield TV met 9.0.0 werkt niet (stopt meteen), apps crashen soms. Netflix hapert / vertraagt soms, na het ontwaken werkt audio vaak niet. Game streaming vanaf de PC stopt soms, input en audio blijven werken maar beeld zit dan vast.

Zijn dit bekende issues die met de hotfix aanvraag opgelost kunnen worden? Mijn Mi TV met versie 7 werkt trager maar de bovenstaande issues heb ik er niet mee.

Edit: Mijn grootste vraag eigenlijk: Kan de 2019 TV automatisch schakelen tussen 4k 60Hz en 1080p 120Hz afhankelijk van de app die gebruikt wordt? Ik gebruik Moonlight op 1080p 120Hz maar wil Netflix en Plex graag op 4k 60Hz gebruiken. Is dat mogelijk?

[ Voor 35% gewijzigd door Tadango op 04-02-2022 12:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-05 20:14
StGermain schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 00:37:
[...]

Ik heb een tijdje een externe HD aan de shield gehangen maar die stond vrijwel dag en nacht te rammelen en werd ook erg warm. Ik vrees bij een SSD dat de levensduur ook niet geweldig zal zijn op die manier.
Vreemd. Mijn schijven gaan gewoon uit als de Shield uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-05 21:23

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Rallye schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:16:
[...]

Bij mij nu ook, maar de eerste tijd ging de switch gewoon weer aan na het uitzetten en mijn USB gekoppelde M.2 SSD ook. Maar misschien dat de Shield toen alles nog aan het indexeren was, heb namelijk een verzamelinkje game ROM's op die SSD staan...

Eigenlijk nooit opgelet of die SSD warm wordt (dat wordt dat ding sowieso na de nodige schrijfacties, zit daarom ook in een geperforeerde Startech behuizing.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:23
Rallye schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:16:
[...]

Misschien omdat ik een plex server had draaien op de shield toen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stormtrooper schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:53:
de eerste tijd ging de switch gewoon weer aan
Switch :?

Verkeerde Tegra powered apparaat! ;) :+
Pierre schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 07:15:
Een goede investering is gewoon een NAS, maar ja dat wil niet iedereen doen.
Ik kan niet meer zonder in combinatie met mijn Shield TV.
Helemaal mee eens! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-05 21:23

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

nero355 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:04:
[...]

Switch :?

Verkeerde Tegra powered apparaat! ;) :+

[...]
LOL, inderdaad. Die staat wel naast de Shield ;)

(Was tegelijk aan de telefoon met een klant voor een POE+ switch)...

[ Voor 13% gewijzigd door Stormtrooper op 04-02-2022 14:30 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-05 06:42
Tadango schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:46:
Casten naar mijn Shield TV met 9.0.0 werkt niet (stopt meteen), apps crashen soms. Netflix hapert / vertraagt soms, na het ontwaken werkt audio vaak niet. Game streaming vanaf de PC stopt soms, input en audio blijven werken maar beeld zit dan vast.

Zijn dit bekende issues die met de hotfix aanvraag opgelost kunnen worden? Mijn Mi TV met versie 7 werkt trager maar de bovenstaande issues heb ik er niet mee.

Edit: Mijn grootste vraag eigenlijk: Kan de 2019 TV automatisch schakelen tussen 4k 60Hz en 1080p 120Hz afhankelijk van de app die gebruikt wordt? Ik gebruik Moonlight op 1080p 120Hz maar wil Netflix en Plex graag op 4k 60Hz gebruiken. Is dat mogelijk?
Of iets een bekend issue is is makkelijk te zoeken, het bijlezen van dit topic helpt ook enorm. Ik heb overigens geen antwoordt op je vraag.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 17:27

Hier staan alle bekende issues en ook in welke hotfix ze eventueel opgelost zijn: https://www.nvidia.com/en...-upgrade-90-known-issues/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LaFleche
Kan maar 1 ding zeggen: ga terug naar 8.2.3.
Casten met Android 11 is echt buggy en was vorige week ook aan het gamen via pc-streaming en inderdaad... hangen en ook connectie weg.
Met 8.2.3 een verademing: de interface lijkt sneller, casten werkt weer en wat ik ook nu merk is volgende

Met Kodi onder A11 had ik altijd een fractie van een seconde geen geluid bij de start van film/aflevering van een serie.... Zo van 'previously on....' maar dan pas bij de 'viously on...' geluid.
Nu terug naar A9.....geen enkel issue meer...geluid start direct.

het is even zweet in de handjes bij het flashen (doe ik het goed?) en ook een k**-klus om alle accounts weer in te voeren (tip: hang er een toetsenbord aan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
d-vine schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:43:
[...]
Wat is in jou ogen een beter alternatief voor TiviMate?
Ik gebruik dit en vind het opzich prima werken maar sta open als er betere alternatieven zijn al is maar om te proberen
Even hier op terugkomend, ik kwam nog een andere app tegen, PVR Live. Hoewel installeerbaar op een mobiel is de app werkelijk alleen voor Android TV bedoeld. Via mobiel kan er een aankoop worden gedaan, dit is echter alleen noodzakelijk indien er ook opgenomen moet worden. Je kunt eens kijken of het wat voor je is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
LaFleche schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:30:
[...]

Casten met Android 11 is echt buggy en was vorige week ook aan het gamen via pc-streaming en inderdaad... hangen en ook connectie weg.
Met 8.2.3 een verademing: de interface lijkt sneller, casten werkt weer en wat ik ook nu merk is volgende

Met Kodi onder A11 had ik altijd een fractie van een seconde geen geluid bij de start van film/aflevering van een serie.... Zo van 'previously on....' maar dan pas bij de 'viously on...' geluid.
Nu terug naar A9.....geen enkel issue meer...geluid start direct.

het is even zweet in de handjes bij het flashen (doe ik het goed?) en ook een k**-klus om alle accounts weer in te voeren (tip: hang er een toetsenbord aan)
Bedankt, ik zal eens kijken, heb hem nog maar net dus geen ervaring met de vorige versie. Heb geen USB poorten (TV versie) maar gebruik ook zo goed als geen accounts dus veel werk is de setup niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
LaFleche schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:30:
[...]

Eeh, ik kan geen instructies vinden voor een downgrade voor het 2019 TV model (zonder usb). Alle tutorials hebben het over een toetsenbord inpluggen, maar dat is een beetje lastig zonder usb poorten..... iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heeten12
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-04 09:13
Tadango schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:48:
[...]

Eeh, ik kan geen instructies vinden voor een downgrade voor het 2019 TV model (zonder usb). Alle tutorials hebben het over een toetsenbord inpluggen, maar dat is een beetje lastig zonder usb poorten..... iemand tips?
Een bluetooth toetsenbord of de Shield app op je telefoon gebruiken om makkelijk te typen. :)

Edit: Weet niet of je dit tijdens de downgrade nodig hebt maar wel praktisch om achteraf alles weer in te stellen.

[ Voor 11% gewijzigd door heeten12 op 04-02-2022 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 13:52
hardware-lover schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:31:
[...]

Even hier op terugkomend, ik kwam nog een andere app tegen, PVR Live. Hoewel installeerbaar op een mobiel is de app werkelijk alleen voor Android TV bedoeld. Via mobiel kan er een aankoop worden gedaan, dit is echter alleen noodzakelijk indien er ook opgenomen moet worden. Je kunt eens kijken of het wat voor je is?
Ah, idd handig als je nog geen Kodi hebt.

Gebruik zelf Kodi met de DVBlink (TV Mosaic) add-on, dat werkt feitelijk hetzelfde (en geen extra betalingen om op te nemen, dat zit standaard al in DVBlink). Idem voor DVBViewer etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
Heeft er iemand ervaring met het downgraden van een 2019 Shield? Als ik de zip wil installeren krijg ik de fout die ik veel online zie zonder oplossing: cannot install this package over newer build

Bootloader is unlocked

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
HAWK Wizard schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:14:
Ah, idd handig als je nog geen Kodi hebt.

Gebruik zelf Kodi met de DVBlink (TV Mosaic) add-on, dat werkt feitelijk hetzelfde (en geen extra betalingen om op te nemen, dat zit standaard al in DVBlink). Idem voor DVBViewer etc
Onder Kodi gebruik ik (mondjesmaat) de Enigma (Dreambox/Vu+) addon, en die doet het ook wel prima. Ik wilde de app enkel delen als (mogelijk) alternatief voor TiVimate, geen idee of dat ook werkelijk het geval kan zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:45
heeten12 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:18:
[...]

Een bluetooth toetsenbord of de Shield app op je telefoon gebruiken om makkelijk te typen. :)

Edit: Weet niet of je dit tijdens de downgrade nodig hebt maar wel praktisch om achteraf alles weer in te stellen.
welk toetsenbord raad je aan?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heeten12
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-04 09:13
Heb zelf de Shield Pro dus indien nodig gebruik ik zelf af en toe een USB versie die ik al heb liggen. Pricewatch kan goed helpen maar zie dat ze vrij prijzig kunnen zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-05 19:48
Ik heb nu sinds 2 weken de pop up dat de upgrade gedownload is met de vraag om deze te installeren. Gezien alle bekende problemen wil ik dit niet doen. Weet iemand hoe ik van de pop up af kom. Ben bang dat een van de kinderen per ongeluk op ok drukt ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
stroom schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 13:35:
Ik heb nu sinds 2 weken de pop up dat de upgrade gedownload is met de vraag om deze te installeren. Gezien alle bekende problemen wil ik dit niet doen. Weet iemand hoe ik van de pop up af kom. Ben bang dat een van de kinderen per ongeluk op ok drukt ...
Ik heb er nog een liggen waarbij de update nog niet is doorgevoerd.

De melding is nu weg door;

Settings(instellingen) > Apps > Systeem apps > Google Play Services < Meldingen uitschakelen.

Bij mij is ie nu foetsie (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-05 19:48
Ook na (echte) restart? Bij mij verschijnt ie alsnog.
Ik moest ook nog de cache wissen van de system update app. Nu lijkt het wel gelukt te zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door stroom op 05-02-2022 15:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
stroom schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 15:14:
Ook na (echte) restart? Bij mij verschijnt ie alsnog.
Ik moest ook nog de cache wissen van de system update app. Nu lijkt het wel gelukt te zijn.
Na een herstart ook nog ja, dat hoort bij het testen 😉 Ik had enkel uitgezet wat ik heb aangegeven, meer niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
Hoe is jullie ervaring met een DS4 controller? Ik vind het een beetje laggy. Het is het nét niet vind ik. Zowel in native android games als met emulators.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spasm schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:06:
Hoe is jullie ervaring met een DS4 controller? Ik vind het een beetje laggy.
Sluit je die aan via USB, Bluetooth of de Sony PlayStation 4 DualShock USB Wireless Adaptor? In het geval van de tweede, probeer de eerste of de derde. Overweeg ook bij Bluetooth om het te testen zonder USB apparaten. Met name kan USB 3.0 storen.

[edit]
Brakke HDMI kabels kunnen ook storen, van wat ik volgens mij ooit gelezen heb.

[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 05-02-2022 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
Eerste een tweede, maar bij de eerste had ik bluetooth niet ontkoppeld bedenk ik me net. Dat ga ik nog even testen.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:40
Spasm schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:06:
Hoe is jullie ervaring met een DS4 controller? Ik vind het een beetje laggy. Het is het nét niet vind ik. Zowel in native android games als met emulators.
Via bluetooth vind ik het ook te laggy om fatsoenlijk mee te werken. Bedraad gaat prima, maar is hier niet ideaal met rondlopende jonge kinderen.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeTjuk schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:09:
Bedraad gaat prima, maar is hier niet ideaal met rondlopende jonge kinderen.
De X-Box Controllers hebben een soort "Quick (Dis)Connect" stukje in de kabel zitten om die reden : Heeft Sony zoiets niet dan :?

Verder IMHO een kwestie van opvoeden en je kinderen leren om zuinig met hun spullen om te gaan...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 00:43
Had ook last van laggy XBOX one controller op Shield, gebruik nu 8bitdo adapter om te koppelen en werkt perfect, ik gebruik de XBOX one controller voor Shadow, game pass en emulators. Ultiem apparaat die Shield😀

https://www.bol.com/nl/nl...CZNgw.2_8.10.ProductImage

(Link aangepast om verwarring te voorkomen, ik heb specifiek deze)

[ Voor 30% gewijzigd door effect10 op 06-02-2022 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
Is het mogelijk om een externe harde schijf die op de Nvidia Shield is gemount via het netwerk op m'n pc te benaderen? Wil er vanaf mijn pc materiaal op zetten. Hoe doe ik dat?

[ Voor 4% gewijzigd door Enver595 op 06-02-2022 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
effect10 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:03:
Had ook last van laggy XBOX one controller op Shield, gebruik nu 8bitdo adapter om te koppelen en werkt perfect, ik gebruik de XBOX one controller voor Shadow, game pass en emulators. Ultiem apparaat die Shield😀

https://www.bol.com/nl/nl...hflGZEA-O0soaAlFlEALw_wcB
Is specifiek die versie die je linkt ook Android (TV) geschikt? Ik heb dat van een andere 8Bitdo wel zo gelezen maar niet bij deze uitvoering. Die andere waar dat specifiek bij vermeld staat is ook wat duurder dan deze (en is zwart van kleur).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• effect10
Om specifiek te zijn, ik heb deze:
https://www.bol.com/nl/nl...CZNgw.2_8.10.ProductImage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
Enver595 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:10:
Is het mogelijk om een externe harde schijf die op de Nvidia Shield is gemount via het netwerk op m'n pc te benaderen? Wil er vanaf mijn pc materiaal op zetten. Hoe doe ik dat?
Kan volgens mij met behulp van VirtualHere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcdebeer
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 13:55
Hey iedereen,

Ik heb op meerdere plekken al gezocht naar een oplossing voor mijn probleem. Ik heb een 2015 model Shield TV en ben er super tevreden mee.

Ik wil echter graag nu 4k content gaan streamen vanaf mijn eigen (plex)server en ik loop er tegen aan dat ik dat niet kan afspelen. Ik verwacht dat m'n server gaat transcoden, ondanks dat ik aangeef dat ie dat niet moet doen.

Als ik hetzelfde bestand in plex aanklik op m'n telefoon (die via wifi verbonden is) dan speelt ie gewoon af, zelfs met ondertiteling. Als ik via VLC (op m'n shield) het bestand afspeel direct vanaf een shared volume van m'n server, dan is er ook geen probleem.

-overigens als ik via de web player op chrome probeer af te spelen geeft ie niet eens de optie om zonder transcoding af te spelen, en dan lukt dat dus ook niet-

Kan ik hieruit concluderen dat het niet ligt aan: m'n schijfsnelheid in de server, de netwerksnelheid, de hdmi doorvoer, en zelfs dat het niet ligt aan plex media server (aangezien het naar m'n telefoon wel zonder converteren doorgevoerd wordt?)

Ik ben een beetje ten einde raad. Help? iemand?

[ Voor 7% gewijzigd door tcdebeer op 06-02-2022 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-05 20:14
Waarom wil je niet dat de server op je NAS gaat transcoden? Op je telefoon werkt dat toch goed? Of begrijp ik je niet goed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Duidelijk zo.

Mocht er interesse zijn voor aanschaf, dan is ie bij Amazon (NL), net wat leuker geprijsd op dit moment ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
Enver595 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:10:
Yes, kijk in je shield instellingen onder opslag. Daar kun je ip en login gegevens zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
tcdebeer schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:55:
Hey iedereen,

Ik heb op meerdere plekken al gezocht naar een oplossing voor mijn probleem. Ik heb een 2015 model Shield TV en ben er super tevreden mee.

Ik wil echter graag nu 4k content gaan streamen vanaf mijn eigen (plex)server en ik loop er tegen aan dat ik dat niet kan afspelen. Ik verwacht dat m'n server gaat transcoden, ondanks dat ik aangeef dat ie dat niet moet doen.

Als ik hetzelfde bestand in plex aanklik op m'n telefoon (die via wifi verbonden is) dan speelt ie gewoon af, zelfs met ondertiteling. Als ik via VLC (op m'n shield) het bestand afspeel direct vanaf een shared volume van m'n server, dan is er ook geen probleem.

-overigens als ik via de web player op chrome probeer af te spelen geeft ie niet eens de optie om zonder transcoding af te spelen, en dan lukt dat dus ook niet-

Kan ik hieruit concluderen dat het niet ligt aan: m'n schijfsnelheid in de server, de netwerksnelheid, de hdmi doorvoer, en zelfs dat het niet ligt aan plex media server (aangezien het naar m'n telefoon wel zonder converteren doorgevoerd wordt?)

Ik ben een beetje ten einde raad. Help? iemand?
Ik zou eens Emby gaan proberen want daar kun je transcoding uitzetten en die kan bij mij alles wat ik nu hvec265 heb in 4k gewoon afspelen. Met bitrates tot over 110 Mbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcdebeer
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 13:55
Rallye schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:12:
Waarom wil je niet dat de server op je NAS gaat transcoden? Op je telefoon werkt dat toch goed? Of begrijp ik je niet goed?
Ook voor m'n telefoon kan ik zonder transcoding afspelen. Ik wil juist niet dat de server gaat transcoden, ik heb alleen een oude cpu en geen gpu erin zitten. dus 4k transcoden werkt niet (goed)...
snah001 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:41:
[...]

Ik zou eens Emby gaan proberen want daar kun je transcoding uitzetten en die kan bij mij alles wat ik nu hvec265 heb in 4k gewoon afspelen. Met bitrates tot over 110 Mbs.
Ik zou prima andere dingen kunnen proberen, en dat zal vast wel werken. Ik heb echter net een plex lifetime subscription aangeschaft, na 8 jaar iedere maand 5 euro te hebben betaald.. ik ben nogal comitted.. bedankt voor de suggestie overigens :)
Pagina: 1 ... 118 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.