Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:50
Ik blijf het verwarrend vinden hoe ik nou passthrough krijg, behalve voor Dolby Atmos in DD+. Mijn receiver ondersteund DD+ en alle andere formaten. Enige wat niet wordt ondersteund is Dolby Atmos en DTS:X.

Ik had eerst:
Dolby Audio Processing aan
Select formats: manual
Alles aangezet, "Dolby Atmos in DD+" uitgezet.

Maar ik vermoed nu dat ik juist het omgekeerde moet doen: alles wat de receiver ondersteund moet manueel uitzetten onder "select formats". Dan wordt dat via passthrough doorgezet en gaat de Shield geen Dolby Processing doen.

Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:47
tcdebeer schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:40:
[...]

Ook voor m'n telefoon kan ik zonder transcoding afspelen. Ik wil juist niet dat de server gaat transcoden, ik heb alleen een oude cpu en geen gpu erin zitten. dus 4k transcoden werkt niet (goed)...

[...]

Ik zou prima andere dingen kunnen proberen, en dat zal vast wel werken. Ik heb echter net een plex lifetime subscription aangeschaft, na 8 jaar iedere maand 5 euro te hebben betaald.. ik ben nogal comitted.. bedankt voor de suggestie overigens :)
Ik heb al 3 jaar Plex Lifetime maar de app voor Emby voor de Shield (Pro) kost maar eenmalig Eur 4,99 dus daar is goed overheen te stappen (heb ik dus gedaan).
Ben je wel (zeker met de Pro) voor 99% van het transcoden af.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.203.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-07 16:41

aspellinside

Out Of Control

tcdebeer schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:55:
Hey iedereen,

Ik heb op meerdere plekken al gezocht naar een oplossing voor mijn probleem. Ik heb een 2015 model Shield TV en ben er super tevreden mee.

Ik wil echter graag nu 4k content gaan streamen vanaf mijn eigen (plex)server en ik loop er tegen aan dat ik dat niet kan afspelen. Ik verwacht dat m'n server gaat transcoden, ondanks dat ik aangeef dat ie dat niet moet doen.

Als ik hetzelfde bestand in plex aanklik op m'n telefoon (die via wifi verbonden is) dan speelt ie gewoon af, zelfs met ondertiteling. Als ik via VLC (op m'n shield) het bestand afspeel direct vanaf een shared volume van m'n server, dan is er ook geen probleem.

-overigens als ik via de web player op chrome probeer af te spelen geeft ie niet eens de optie om zonder transcoding af te spelen, en dan lukt dat dus ook niet-

Kan ik hieruit concluderen dat het niet ligt aan: m'n schijfsnelheid in de server, de netwerksnelheid, de hdmi doorvoer, en zelfs dat het niet ligt aan plex media server (aangezien het naar m'n telefoon wel zonder converteren doorgevoerd wordt?)

Ik ben een beetje ten einde raad. Help? iemand?
toon volledige bericht
Dit moet gewoon kunnen werken. Wat is de foutmelding? Je kan in het dashboard toch zien of hij daadwerkelijk aan het transcoden is tijdens het afspelen? Waar draait de Plex server?

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-08 10:33
Jazco2nd schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:42:
Ik blijf het verwarrend vinden hoe ik nou passthrough krijg, behalve voor Dolby Atmos in DD+. Mijn receiver ondersteund DD+ en alle andere formaten. Enige wat niet wordt ondersteund is Dolby Atmos en DTS:X.

Ik had eerst:
Dolby Audio Processing aan
Select formats: manual
Alles aangezet, "Dolby Atmos in DD+" uitgezet.

Maar ik vermoed nu dat ik juist het omgekeerde moet doen: alles wat de receiver ondersteund moet manueel uitzetten onder "select formats". Dan wordt dat via passthrough doorgezet en gaat de Shield geen Dolby Processing doen.

Klopt dat?
Heb vergelijkbare config (goede receiver, maar nog zonder Atmos en DTS:X, de rest van de formaten doet ie wel) en heb in de Shield de setting op manual staan en ALLE formaten die ik zie vervolgens AAN gezet. Sinds de Android 11 update staat daar Dolby Atmos via DD+ (voor de upgrade stond er Dolby Atmos volgens mij) en ik heb Dolby Processing UIT staan.

Als je dan Netflix start, zie je gelijk dat Atmos ook beschikbaar is, en de versterker springt op DD+.
Let op: bij mij werkt dit dus zelfs via HDMI ARC (die kan wel DD+ aan, maar geen TrueHD of DTS-HD, de LG lukt het gek genoeg wel om DTS-HD dan via ARC naar de receiver te sturen (als "gewoon" DTS 5.1) maar bij TrueHD is het stil. Jammer, want als die als DD+ zou worden doorgestuurd zou ik ook al blij zijn.

Bij Android 9 werkte dit allemaal trouwens erg onvoorspelbaar en zag ik soms wel, soms geen Atmos bij Netflix verschijnen, nu werkt de Netflix Atmos en ook Prime Video (via DD+) iig wel goed.

Als je (via NAS, Plex, BR, etc) echter een film met "echte" Atmos (via TrueHD) afspeelt, dan lukt mij dat dus niet (via ARC, zie hierboven, dat wordt ook niet gesupport door ARC, maar een downgrade naar DD+ of zo was mooi geweest).

[ Voor 24% gewijzigd door HAWK Wizard op 07-02-2022 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
HAWK Wizard schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:55:
[...]

Heb vergelijkbare config (goede receiver, maar nog zonder Atmos en DTS:X, de rest van de formaten doet ie wel) en heb in de Shield de setting op manual staan en ALLE formaten die ik zie vervolgens AAN gezet. Sinds de Android 11 update staat daar Dolby Atmos via DD+ (voor de upgrade stond er Dolby Atmos volgens mij) en ik heb Dolby Processing UIT staan.

Als je dan Netflix start, zie je gelijk dat Atmos ook beschikbaar is, en de versterker springt op DD+.
Let op: bij mij werkt dit dus zelfs via HDMI ARC (die kan wel DD+ aan, maar geen TrueHD of DTS-HD, de LG lukt het gek genoeg wel om DTS-HD dan via ARC naar de receiver te sturen (als "gewoon" DTS 5.1) maar bij TrueHD is het stil. Jammer, want als die als DD+ zou worden doorgestuurd zou ik ook al blij zijn.

Bij Android 9 werkte dit allemaal trouwens erg onvoorspelbaar en zag ik soms wel, soms geen Atmos bij Netflix verschijnen, nu werkt de Netflix Atmos en ook Prime Video (via DD+) iig wel goed.

Als je (via NAS, Plex, BR, etc) echter een film met "echte" Atmos (via TrueHD) afspeelt, dan lukt mij dat dus niet (via ARC, zie hierboven, dat wordt ook niet gesupport door ARC, maar een downgrade naar DD+ of zo was mooi geweest).
toon volledige bericht
Sorry ik begrijp niet wat je nu zegt. In mijn geval is de Shield rechtstreeks via HDMI op de non-Atmos receiver aangesloten, en die accepteerd non-Atmos DD+.
  1. Eerst zeg je dat je alle formaten handmatig aan hebt gezet. --> dus Shield zal al deze formaten omzetten naar non-Atmos Dolby Digital Plus. Je zal op je receiver altijd DD+ zien.
  2. Maar Atmos heb je uitgezet. --> dus Shield zou dit gewoon zo door moeten geven, als je in Netflix Atmos content probeert af te spelen hoort de app je een foutmelding te geven. --> in mijn ervaring zal de Shield eigenwijs toch Dolby Processing toepassen, zelfs als je "Atmos via DD+" manueel uit hebt gezet. Je krijgt de foutmelding in Netflix/Prime pas als je Dolby Processing geheel uitzet. Dit heb ik in Prime en Netflix getest.
--> Dat laatste toont aan dat de manuele selectie dus niet wordt nageleefd. Als ik Netflix/Prime content met Atmos afspeel, Dolby Processing aan, manueel "Dolby via DD+" uit, verwacht ik dezelfde foutmelding als wanneer ik Dolby Processing geheel uit zet.

Maar ik weet nog steeds niet hoe ik dan kan testen dat er ook bij andere formaten dan Atmos, geen Dolby Processing plaatsvind. zoals:
DD+ --> DD+
Dolby Digital (HD), DTS (HD-MA) etc --> DD+

Mijn conclusie, het is nog steeds niet helemaal goed op orde.. voor/na de update?

Met Kodi testen vind ik nog ingewikkelder. In Kodi heb ik onder System wel passthrough aanstaan voor alle formaten, en ingevuld dat ik 5.1 speakers heb (niet werkelijk het geval, maar ik vind dat mijn receiver dat beter kan oplossen). Het gaat soms mis bij series/films met AAC audio. Sommige (niet alle!) met AAC audio hoor ik niks. Waarom het bij de ene aflevering met AAC stil is en bij de andere niet, snap ik ook niet.

Ik heb zowel in de Shield settings en in Kodi aangezet dat stereo content mag worden omgezet naar PCM 5.1 --> toch als ik in Netflix de IT Crowd kijk, krijgt mijn receiver doodleuk 2.0 audio door.. dus dat werkt ook al niet. Zelfde geldt in Kodi, als ik series kijk met 2.0 geluid, krijgt de receiver doodleuk 2.0 door.

[ Voor 19% gewijzigd door Jazco2nd op 07-02-2022 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Jazco2nd schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:22:
[...]
Sorry ik begrijp niet wat je nu zegt. In mijn geval is de Shield rechtstreeks via HDMI op de non-Atmos receiver aangesloten, en die accepteerd non-Atmos DD+.
Ah, ok, bij mij zit de Shield via HDMI op de LG en dan via HDMI (ARC) naar de receiver. Heb eerder (met Android 9) de Shield als test ook al eens rechtstreeks op de Receiver aangesloten (via HDMI) en dan werkt alles hetzelfde (behalve dat dan TrueHD en DTS-HD wel 1:1 doorkomen).
  1. Eerst zeg je dat je alle formaten handmatig aan hebt gezet. --> dus Shield zal al deze formaten omzetten naar non-Atmos Dolby Digital Plus. Je zal op je receiver altijd DD+ zien.
  2. Maar Atmos heb je uitgezet. --> dus Shield zou dit gewoon zo door moeten geven, als je in Netflix Atmos content probeert af te spelen hoort de app je een foutmelding te geven. --> in mijn ervaring zal de Shield eigenwijs toch Dolby Processing toepassen, zelfs als je "Atmos via DD+" manueel uit hebt gezet. Je krijgt de foutmelding in Netflix/Prime pas als je Dolby Processing geheel uitzet. Dit heb ik in Prime en Netflix getest.
--> Dat laatste toont aan dat de manuele selectie dus niet wordt nageleefd. Als ik Netflix/Prime content met Atmos afspeel, Dolby Processing aan, manueel "Dolby via DD+" uit, verwacht ik dezelfde foutmelding als wanneer ik Dolby Processing geheel uit zet.

Maar ik weet nog steeds niet hoe ik dan kan testen dat er ook bij andere formaten dan Atmos, geen Dolby Processing plaatsvind. zoals:
DD+ --> DD+
Dolby Digital (HD), DTS (HD-MA) etc --> DD+

Mijn conclusie, het is nog steeds niet helemaal goed op orde.. voor/na de update?
toon volledige bericht
Zowel voor als na de update heb ik Manual selectie en dan ALLE formaten AAN gevinked, en dan krijg ik netjes op de receiver het audio formaat te zien dat via de Shield afgespeeld wordt, dus DD 5.1. = DD 5.1, DTS 5.1 = DTS 5.1, etc........alleen wordt Atmos dan dus DD+.
Met Kodi testen vind ik nog ingewikkelder. In Kodi heb ik onder System wel passthrough aanstaan voor alle formaten, en ingevuld dat ik 5.1 speakers heb (niet werkelijk het geval, maar ik vind dat mijn receiver dat beter kan oplossen). Het gaat soms mis bij series/films met AAC audio. Sommige (niet alle!) met AAC audio hoor ik niks. Waarom het bij de ene aflevering met AAC stil is en bij de andere niet, snap ik ook niet.

Ik heb zowel in de Shield settings en in Kodi aangezet dat stereo content mag worden omgezet naar PCM 5.1 --> toch als ik in Netflix de IT Crowd kijk, krijgt mijn receiver doodleuk 2.0 audio door.. dus dat werkt ook al niet. Zelfde geldt in Kodi, als ik series kijk met 2.0 geluid, krijgt de receiver doodleuk 2.0 door.
Apart, gebruik ook Kodi op de Shield, en daar krijg ik dus ook netjes DD 5.1, DTS 5.1, DD+ goed door op de receiver, DTS-HD wordt DTS 5.1 en Atmos wordt DD+. Alleen TrueHD komt niet goed door (ligt aan ARC denk ik, want als ik Shield rechtstreeks op Receiver zet, komt ook TrueHD en DTS-HD op die manier goed door. En Atmos wordt dan TrueHD).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Jazco2nd, heb jij ook gezien wat er aan help info beschikbaar is binnen Kodi bij de keuze voor het aantal luidsprekers? 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
hardware-lover schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:01:
@Jazco2nd, heb jij ook gezien wat er aan help info beschikbaar is binnen Kodi bij de keuze voor het aantal luidsprekers? 😏
Goed punt.

Maar is die Kodi setting niet alleen relevant als je in Kodi GEEN passthrough gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
@HAWK Wizard

mijn standpunt is dat als het formaat disabled is onder Dolby Digital Processing, dat er dan geen processing plaatsvind.

jij zegt andersom: door een formaat (manueel) te enablen, zorg je ervoor dat dat formaat niet door Shields Dolby Digital Processing gaat.

ik dacht daarom dat ik het mis had.

Maar nu heb ik handmatig alle formaten op "aan" gezet. Vervolgens kies ik bovenaan voor "auto", en voila: automatisch worden de basisformaten uitgeschakeld, alleen Atmos over DD+, DD+ en Dolby Digital blijven aanstaan (de eerste 3 bovenaan).

Dat toont mij aan dat ik toch gelijk heb. Wat gebeurd er bij jou als je op Auto drukt?

Het enige wat ik dan niet snap: onder Settings > System > Status > HDMI
Zie je welke formaten de aangesloten receiver zegt te ondersteunen. Daar staat netjes DD+, Dolby Digital tussen.. ik zou dus bij AUTO alleen verwachten dat Atmos over DD+ aanstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palmarenko1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-06 11:19
Merk plots dat ik in de youtube app op men shield ineens multichannel audio heb.
Ik veronderstel 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
HAWK Wizard schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:45:
[...]

Goed punt.

Maar is die Kodi setting niet alleen relevant als je in Kodi GEEN passthrough gebruikt?
Inderdaad @hardware-lover . in Kodi passthrough aanzetten en de meeste opties zijn niet van toepassing. Staat niet bij elke optie omschreven trouwens.

ik heb het upmixen van 2.0 audio naar 5.1 in de Shield settings en in Kodi weer uitgezet. Dit is namelijk nutteloos. je hoort dan dialogen over je L en R speakers ipv de Center speaker. Je kan beter het onaangetast laten en in je receiver om te schakelen van Straight (of vergelijkbaar) naar Dolby Pro Logic - Movie ("DPL Movie") of "DTS Cinema". Dan wordt algoritmisch bepaald welk geluid over welk kanaal moet. Dat klinkt veel beter dan domweg 2.0>5.1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Jazco2nd schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:07:
@HAWK Wizard

mijn standpunt is dat als het formaat disabled is onder Dolby Digital Processing, dat er dan geen processing plaatsvind.

jij zegt andersom: door een formaat (manueel) te enablen, zorg je ervoor dat dat formaat niet door Shields Dolby Digital Processing gaat.

ik dacht daarom dat ik het mis had.

Maar nu heb ik handmatig alle formaten op "aan" gezet. Vervolgens kies ik bovenaan voor "auto", en voila: automatisch worden de basisformaten uitgeschakeld, alleen Atmos over DD+, DD+ en Dolby Digital blijven aanstaan (de eerste 3 bovenaan).

Dat toont mij aan dat ik toch gelijk heb. Wat gebeurd er bij jou als je op Auto drukt?

Het enige wat ik dan niet snap: onder Settings > System > Status > HDMI
Zie je welke formaten de aangesloten receiver zegt te ondersteunen. Daar staat netjes DD+, Dolby Digital tussen.. ik zou dus bij AUTO alleen verwachten dat Atmos over DD+ aanstaat.
toon volledige bericht
Bij Auto staan bij mijn Shield ALLE formaten ook op AAN (in Android 9 stonden Atmos en TrueHD dan uit).
bij HDMI status zie ik PCM, DD, DD+, DTS en DTS-HD staan. Als ik Shield rechtstreeks op receiver aansluit zie ik ook TrueHD daar nog bij staan (logisch omdat TrueHD niet via ARC gaat, mijn huidige setup).

Let op: ik heb Dolby Processing dus UIT staan (dan gaat de Shield zelf niets met de audio doen, en dus passthrough dacht ik). Die Auto/Manual settings gaan volgens mij alleen over welke audio formaten door de Shield gesupport wordt (als je daar bv Atmos uit zet, dan zie je in Netflix de Atmos optie niet meer), staat los van wel of niet passthrough.

Als je bepaalde formaten mist, kan het mogelijk ook je HDMI kabel zijn. Heb daar eerder ook wel eens issues mee gehad, andere kabel en toen alle formaten wel werken!

[ Voor 8% gewijzigd door HAWK Wizard op 08-02-2022 08:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Om Nvidia maar eens te citeren:
The main purpose of this feature [Dolby audio processing] is to convert Dolby Digital Plus (EAC3) to Dolby Digital (AC3) on streaming apps for people who use older receivers that don't support EAC3.
Met andere woorden, als je receiver en het pad tussen jouw Shield TV en receiver Dolby Digital Plus ondersteunt (direct op een HDMI receiver, via ARC met expliciete Dolby Digital Plus ondersteuning door de TV, of via eARC), dan kan je het uit laten. Als je een receiver hebt die geen Dolby Digital Plus ondersteuning heeft (bijzonder oude receivers, alles dat je aansluit via S/PDIF, sommige sound bars, ...), dan kan je het aanzetten.

Let wel op dat Dolby audio processing enkel nut heeft met een 5.1 speakerconfiguratie. Met stereo kan je net zo goed PCM gebruiken. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 08-02-2022 09:24 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
The Zep Man schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:13:
Om Nvidia maar eens te citeren:

[...]

Met andere woorden, als je receiver en het pad tussen jouw Shield TV en receiver Dolby Digital Plus ondersteunt (direct op een HDMI receiver, via ARC met expliciete Dolby Digital Plus ondersteuning door de TV, of via eARC), dan kan je het uit laten. Als je een receiver hebt die geen Dolby Digital Plus ondersteuning heeft (bijzonder oude receivers, alles dat je aansluit via S/PDIF, sommige sound bars, ...), dan kan je het aanzetten.

Let wel op dat Dolby audio processing enkel nut heeft met een 5.1 speakerconfiguratie. Met stereo kan je net zo goed PCM gebruiken. ;)
Ja dat stuk was voor mij al duidelijk. Het gaat erom als je receiver alles behalve Atmos ondersteund. Dan moet je met de handmatige toggles aan de slag --> hier is 0.0 documentatie over wat een toggle "aan" of "uit" exact betekent. Dat is de krux en zorgt voor verwarring.

De uitleg van HAWK Wizard dat het gaat over wat de Shield ondersteund klopt niet met wat je in de settings ziet staan en wat er in een ander artikel op nvidia.com staat: die verwijst voor de AUTO mode naar de ondersteunde formaten van je receiver die de Shield doorkrijgt, dit kan je verifieren onder System > Status > HDMI ziet staan. --> Ik weet wel dat ik de kabel moet vervangen, zoals HAWK Wizard ook aangeeft kan je anders toch wat formaten missen.

Zoals ik het nu heb ingesteld: Dolby Processing AAN, HANDMATIG, alleen "Atmos over DD+" AAN.
Werkt alles zoals verwacht. Formaten zoals DTS-HD komen netjes door, zie ik op scherm van receiver. Maarja, dit kan ik alleen via Kodi testen. En die staat ingesteld op passthrough. Toch als ik Dolby Processing manueel alles aanzet, zie ik alleen nog DD+ als ik Dolby Digital of DTSHD content afspeel, zelfs met Kodi passthrough. Ik zou dit ook nog met de Jellyfin app kunnen testen, die gebruikt gewoon standaard Android player verwacht ik.

HAWK Wizard heeft een totaal andere ervaring: spelen met de "Atmos over DD+" toggle toont bij hem wel/niet Atmos op het scherm in Netflix --> dat is bij mij totaal niet het geval. Netflix laat altijd zien wat wordt ondersteund. Maar met Dolby Processing UIT kan ik die content helemaal niet afspelen, error als ik op play druk. Met Processing AAN>Handmatig>alleen "Atmos over DD+" toggle aan speelt Atmos content wel af, mijn receiver ontvangt dan netjes een DD+ stream zonder Atmos.

Ik ga dus voor de intepretatie dat een manuele "aan" toggle betekend dat dat formaat zal worden omgezet naar DD+, en niet omgekeerd.

FYI: ik heb de laatste hotfix (Hotfix 3) geinstalleerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Jazco2nd op 08-02-2022 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Normaliter doet Nvidia er twee jaar over om de shield te upgraden. Nu al een tijd niet gebeurt. Zit het er nog aan te komen denken jullie?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
BramViking schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 23:02:
Normaliter doet Nvidia er twee jaar over om de shield te upgraden. Nu al een tijd niet gebeurt. Zit het er nog aan te komen denken jullie?
Lees de FAQ in de topicstart. De laatste vraag, onderaan. :P

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 09-02-2022 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-08 16:32
Hoi, weet eigenlijk niet waar ik het beste kan vragen Shield of Kodi forem.

Kijk via Kodi naar films en series maar kan met geen mogelijkheid MKV's verwijderen maar weer wel MP4, MPEG, of AVI nu weet ik dat je in de Shield een Server bepaalde rechten kan geven maar verders geen instellingen voor wat ik net geschreven heb.

In Kodi heb ik ook niks kunnen vinden dan alleen dat ik toestemming heb gegeven voor het verwijderen en hernoemen van files wat klopt omdat dat wel gaat maar geen MKV's zou de grote van de films misschien het probleem zijn, ik weet het echt niet, herkent iemand dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@djfox741, het zou normaal gesproken, indien de instellingen daarvoor ook juist staan, geen probleem moeten zijn om ook MKV's te verwijderen binnen Kodi, ongeacht hun grootte.

Wat is de bron van je films/series, vanaf waar en wat stream je deze?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 08:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb sinds een tijdje een vreemd probleem:
* Ik heb al een tijdje een USB remote
* Sinds de laatste ~2 updates werken de onscreen keyboards niet; ze komen wel 'omhoog', maar erop typen levert niets op
* Sinds de laatste update werkt het typen via de Shield app ook niet meer.

Iemand enig idee? Ik heb al keyboards aan / uit gezet, maar niets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb een Shield tv 2019 aangeschaft die ik heb ingesteld via mijn computerscherm, ging prima.

Daarna doe ik hem in mijn receiver met een 2.0 HDMI kabel, en vanaf mijn receiver gaar er een 1.4 HDMI kabel naar mijn tv (wordt nog vervangen door een 2.0.

Nu zie ik op mijn tv het Nvidia logo verschijnen waarna het beeld weg valt. Ik hoor nog wel systeemgeluid, en ik kan zelfs dingen afspelen waarna ik het geluid hoor. Alleen geen beeld.

Weet iemand wat dit is?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:16
Resolutie van het computerscherm hoger dan die van de TV?
Werkt jet wel wanneer je de Shield weer aan het computerscherm hangt?
Dan kan je de resolutie goed instellen voor het TV scherm.

Wellicht even checken of de Shield het rechtstreeks gekoppeld aan de TV wel doet...

[ Voor 18% gewijzigd door Leader98 op 09-02-2022 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Laatst online: 10-08 23:58
Moby schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 23:00:
Ik heb een Shield tv 2019 aangeschaft die ik heb ingesteld via mijn computerscherm, ging prima.

Daarna doe ik hem in mijn receiver met een 2.0 HDMI kabel, en vanaf mijn receiver gaar er een 1.4 HDMI kabel naar mijn tv (wordt nog vervangen door een 2.0.

Nu zie ik op mijn tv het Nvidia logo verschijnen waarna het beeld weg valt. Ik hoor nog wel systeemgeluid, en ik kan zelfs dingen afspelen waarna ik het geluid hoor. Alleen geen beeld.

Weet iemand wat dit is?
Uitsluiten, dus doet hij het werl rechtstreeks aan de tv? Probeer het eens met een andere kabel tussen reciever en tv (staat op je to-do lijstje). De verbinding naar je reciever lijkt te werken, verder niet, troubleshooten! De glazen bol werkt nogsteeds niet ;)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Vreemd, nu doet hij het wel, alleen knippert het beeld naar zwart in alle menu's. En terwijl ik dit type stopt het knipperen

Wat antwoorden: shield werkt op mijn computer scherm. Deze is 4k, net als mijn tv, alleen de refresh rate van mijn tv is lager. Daar staat hij nu dan ook op ingesteld.

Rechtstreeks op de tv werkt ook prima.

Probleem zit dus tussen de shield en de receiver. Morgen weer verder

[ Voor 17% gewijzigd door Moby op 09-02-2022 23:24 . Reden: Toch nog even getest op de tv ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Moby schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 23:00:

Weet iemand wat dit is?
Brak HDMI moederbord van een Onkyo :?

Of gewoon reguliere HDMI Handshake problemen...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfox741
hardware-lover schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:45:
@djfox741, het zou normaal gesproken, indien de instellingen daarvoor ook juist staan, geen probleem moeten zijn om ook MKV's te verwijderen binnen Kodi, ongeacht hun grootte.

Wat is de bron van je films/series, vanaf waar en wat stream je deze?
De films en series staan op een hdd of beter gezegd een SSD, download ze van Usenet dus stream niet, nu heb ik het ook geprobeerd op de Shield zelf met X-plorer maar ook daar geen MKV's te verwijderen. Dus misschien dan toch de Shield die dan daar verantwoordelijk voor is.

• tcdebeer
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 14:39
aspellinside schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:32:
[...]

Dit moet gewoon kunnen werken. Wat is de foutmelding? Je kan in het dashboard toch zien of hij daadwerkelijk aan het transcoden is tijdens het afspelen? Waar draait de Plex server?
Ik dacht ook dat het gewoon zou moeten werken. De foutmelding is er niet echt. Hij blijft zeg maar 'bufferen' (draaiende rondje). Ik heb nog niet op het dashboard gekeken, dat ga ik zeker even doen. De Plex server draait op de fileserver die ik heb gebouwd (FileServer).

Meer informatie heb ik niet voor je... Ik ben er nog steeds niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
djfox741 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 23:59:
[...]
De films en series staan op een hdd of beter gezegd een SSD, download ze van Usenet dus stream niet, nu heb ik het ook geprobeerd op de Shield zelf met X-plorer maar ook daar geen MKV's te verwijderen. Dus misschien dan toch de Shield die dan daar verantwoordelijk voor is.
In mijn beleving is eigenlijk alles wat men afspeelt van een externe bron een of andere vorm van streamen, maar laten we daar niet al te moeilijk over gaan doen.

Ik kwam online soortgelijke problemen tegen en daarin werd gesteld dat je Kodi (als app), ook lees en schrijfrechten voor de externe (USB) opslag zou moeten geven binnen de Shield instellingen. Dus niet alleen binnen Kodi zelf. Dat geldt dan voor opslag direct aan de Shield gekoppeld. Het is eigenlijk een Android (TV) issue, niet iets wat dan specifiek voor een Shield zou gelden.

Nu doe ik niets vanaf een lokale USB opslag, dus dan zou iemand anders die dat wel heeft je mogelijk een oplossing of beter antwoord kunnen geven.

Testing, one, two ...

• djfox741
Iedergeval bedankt voor antwoord en ja, hoop dat er nog iemand mee leest met dan die ervaring 🤔

• metal-ace
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07-2023
Van de week heb ik de shield pro binnen gekregen. Ben erg tevreden met het apparaat maar toch is er 1 ding wat ik niet voor elkaar krijg.
Hoe krijg ik de Shield in de Google Home app?
Ik kan de shield nu namelijk niet toevoegen in de home app waardoor ik de shield bijvoorbeeld ook niet in mn speaker groep kan toevoegen (spotify via mini en hub en shield).

Iemand die hier de oplossing voor weet?

Alvast dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
metal-ace schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:37:
Van de week heb ik de shield pro binnen gekregen. Ben erg tevreden met het apparaat maar toch is er 1 ding wat ik niet voor elkaar krijg.
Hoe krijg ik de Shield in de Google Home app?
Heb je deze instructies al gevolgd?

• metal-ace
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07-2023
Ja deze ben ik tegen gekomen en heb alles al geprobeerd, maar ik krijg onder geen enkele mogelijkheid de Shield in mn home app.
Wel zie ik hem staan bij mn assistent apparaten, maar hier kan ik hem niet verwijderen (wellicht straks ff mn accounts uitloggen op de shield?)

• djfox741
@hardware-lover Ben er enigsinds uit (denk ik) heb een hdd geformatteerd en daar een aantal files opgezet, dus niet alleen MKV's maar ook avi, flv, wmv etc. en nu niks meer aan de hand omdat ik die hdd (schijnbaar) opnieuw geformatteerd heb is zeker die beveiliging er vanaf gegaan maar nu het volgende probleem.

Die SSD een T7 is er een met een beveiliging via mijn vinger o.a. Die heeft er dan dus ook geen last mee omdat ik hem ontgrendeld op het moment dat hij zichtbaar word in de Shield.

Nu waar ik 120 speelfilms op heb staan en wat series, is een SSD T5 die geen vinger beveiliging heeft maar via de Samsung software van de T5 is er wel een wachtwoord op te zetten, alleen staat er geen bliksem ingesteld, wachtwoord ruimte is leeg en kan mij ook niet herinneren dat ik dat ding heb beveiligd, rara en snap er geen jota meer van.

Dus hoe haal ik in hemelsnaam de beveiliging van die T5 af waar ik geen beveiliging heb opgezet, jij enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
metal-ace schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:00:
Wel zie ik hem staan bij mn assistent apparaten, maar hier kan ik hem niet verwijderen (wellicht straks ff mn accounts uitloggen op de shield?)
Op dezelfde pagina wordt ook uitgelegd hoe je dit kan doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djfox741
hardware-lover schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:34:
[...]

In mijn beleving is eigenlijk alles wat men afspeelt van een externe bron een of andere vorm van streamen, maar laten we daar niet al te moeilijk over gaan doen.

Ik kwam online soortgelijke problemen tegen en daarin werd gesteld dat je Kodi (als app), ook lees en schrijfrechten voor de externe (USB) opslag zou moeten geven binnen de Shield instellingen. Dus niet alleen binnen Kodi zelf. Dat geldt dan voor opslag direct aan de Shield gekoppeld. Het is eigenlijk een Android (TV) issue, niet iets wat dan specifiek voor een Shield zou gelden.

Nu doe ik niets vanaf een lokale USB opslag, dus dan zou iemand anders die dat wel heeft je mogelijk een oplossing of beter antwoord kunnen geven.
Ben er nu helemaal uit 😃

Heb die SSD's 2x T5 geformatteerd en kaal diverse extensies inclusief MKV's er op gezet en probleemloos kunnen deleten en van naam kunnen veranderen.

Waarom een MP4 dan weer wel eraf gegooid kon worden is mij niet duidelijk en zal me voor de rest een worst zijn, het werkt nu zoals ik wilde en dat is het belangrijkste.

Zo vond het wel op zijn plaats om je dit ook even te vertellen.

Groet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 20:44
nero355 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 12:47:
[...]

De X-Box Controllers hebben een soort "Quick (Dis)Connect" stukje in de kabel zitten om die reden : Heeft Sony zoiets niet dan :?

Verder IMHO een kwestie van opvoeden en je kinderen leren om zuinig met hun spullen om te gaan...
Ja, dat is idd een handige functie van de xbox controllers die ze er vanaf de originele xbox al is. Sony heeft dat niet idd.

Maar ik heb nu een xbox 360 controller met wireless usb dongle aangesloten dat werkt ook prima.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij mij "vergeet" kodi de laatste tijd welke series er op mijn NAS staan. Ik weet niet of dat een kodi of Shield probleem is, maar op mijn tablet en PC heb ik het in ieder geval niet. Ik kan dan weer naar Series - Bestanden - <map waar series staan> gaan en inhoud toewijzen als TV-series. Dan gaat kodi opnieuw alles indexeren, maar is vaak de bekeken status weer kwijt :'(.

Vroeger had ik een raspberry Pi met kodi, en gebruikte ik een MariaDB database op de Synology om de video- en audiobibliotheek centraal op te slaan en bekeken status ook te synchroniseren tussen de verschillende devices. Op de Shield heb ik dat echter nooit voor elkaar gekregen, omdat de datamap afaik niet van buiten (via netwerk?) te benaderen is. Weet iemand hoe dat moet? Als ik deze stappen volg lukt het iig nog niet.

[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 11-02-2022 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

nero355 schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 23:51:
[...]

Brak HDMI moederbord van een Onkyo :?

Of gewoon reguliere HDMI Handshake problemen...
Brakke kabel. Alles werkt nu naar behoren zonder knipperen. Nu nog hdr en geluid instellen maar dat moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heeten12
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-08 09:30
gwystyl schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:59:
Bij mij "vergeet" kodi de laatste tijd welke series er op mijn NAS staan. Ik weet niet of dat een kodi of Shield probleem is, maar op mijn tablet en PC heb ik het in ieder geval niet. Ik kan dan weer naar Series - Bestanden - <map waar series staan> gaan en inhoud toewijzen als TV-series. Dan gaat kodi opnieuw alles indexeren, maar is vaak de bekeken status weer kwijt :'(.

Vroeger had ik een raspberry Pi met kodi, en gebruikte ik een MariaDB database op de Synology om de video- en audiobibliotheek centraal op te slaan en bekeken status ook te synchroniseren tussen de verschillende devices. Op de Shield heb ik dat echter nooit voor elkaar gekregen, omdat de datamap afaik niet van buiten (via netwerk?) te benaderen is. Weet iemand hoe dat moet? Als ik deze stappen volg lukt het iig nog niet.
Misschien niet het advies wat je zoekt maar ik had dit probleem ook na de 9.0 update. Na een factory reset alles opnieuw ingesteld en hiermee was ook dit probleem opgelost samen met nog meer ergernissen die ik had.

Door tijdens de reset alleen kort het internet te verbinden bij het verplichte deel heb ik voorkomen dat de nieuwe Android home app werd bijgewerkt en heb nog de oude interface zo der reclame. Eerst even automatische updates in de play store uitschakelen en dan alles weer verbinden en instellen.

Neem aan dat je je nas als mounted storage had ingesteld op de shield?

[ Voor 45% gewijzigd door heeten12 op 11-02-2022 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

heeten12 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:19:
[...]

Misschien niet het advies wat je zoekt maar ik had dit probleem ook na de 9.0 update. Na een factory reset alles opnieuw ingesteld en hiermee was ook dit probleem opgelost samen met nog meer ergernissen die ik had.

Door tijdens de reset alleen kort het internet te verbinden bij het verplichte deel heb ik voorkomen dat de nieuwe Android home app werd bijgewerkt en heb nog de oude interface zo der reclame. Eerst even automatische updates in de play store uitschakelen en dan alles weer verbinden en instellen.

Neem aan dat je je nas als mounted storage had ingesteld op de shield?
Hmmm ik hoop inderdaad niet dat ik alles opnieuw moet instellen, maar als dat dit probleem op zou lossen is dat nog wel een optie.... De nieuwe interface vind ik niet zo storend; de disney/amazon prime aanbevelingen boven mijn normale netflix en kodi aanbevelingen negeer ik gewoon.

Ik heb de NAS alleen binnen kodi ingesteld als bron voor video en audio via NFS; ik heb geen aparte netwerkmount vanuit de shield gemaakt. Zou dat uitmaken? Tot een maand of twee geleden heeft dat ruim een jaar zo zonder problemen gewerkt, dus ik vermoed dat een verandering in de software van de Shield of update van kodi iets om zeep heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heeten12
Ah ok! Via NFS kan natuurlijk ook. :)

Voor mijn situatie heb ik de NAS in de settings van de Shield gemount met een account met alleen leesrechten voor de mappen die Kodi nodig heeft zo verschijnen de juiste mappen automatisch en hoef je verder in Kodi niets in te stellen. Je kan dat ook eens proberen alvorens je de boel reset.

Wat betreft het stuk mariadb etc. heb ik geen ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gwystyl schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:59:

Ik weet niet waar je precies tegen aanloopt, maar dit werkt gewoon zonder enig probleem : https://kodi.wiki/view/MySQL :)

De map waarin Kodi alles bewaart kan je via SMB openen nadat je File Sharing hebt aangezet in de Settings en sinds een bepaalde update heb je daar geen Plex meer voor nodig en is de Samba versie ook hoger dan 1.x als het goed is dus zal je niet naar allerlei rare patches moeten grijpen! :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gwystyl schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:43:
[...]
Hmmm ik hoop inderdaad niet dat ik alles opnieuw moet instellen, maar als dat dit probleem op zou lossen is dat nog wel een optie.... De nieuwe interface vind ik niet zo storend; de disney/amazon prime aanbevelingen boven mijn normale netflix en kodi aanbevelingen negeer ik gewoon.

Ik heb de NAS alleen binnen kodi ingesteld als bron voor video en audio via NFS; ik heb geen aparte netwerkmount vanuit de shield gemaakt. Zou dat uitmaken? Tot een maand of twee geleden heeft dat ruim een jaar zo zonder problemen gewerkt, dus ik vermoed dat een verandering in de software van de Shield of update van kodi iets om zeep heeft geholpen.
Ik heb het exact zo ingesteld, enkel via Kodi gekoppeld (als NFS), en nergens anders binnen de Shield. Ik heb geen problemen met het instant houden van de aangemaakte bibliotheek, niet bij Films noch Series.

Je hebt het enkel over TV-Series, je hebt geen Film overzicht? M.a.w., indien ja, daarmee geen problemen met het instant houden van de bibliotheek?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
heeten12 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:51:
Ah ok! Via NFS kan natuurlijk ook. :)

Voor mijn situatie heb ik de NAS in de settings van de Shield gemount met een account met alleen leesrechten voor de mappen die Kodi nodig heeft zo verschijnen de juiste mappen automatisch en hoef je verder in Kodi niets in te stellen. Je kan dat ook eens proberen alvorens je de boel reset.

Wat betreft het stuk mariadb etc. heb ik geen ervaring
Jij hebt dan een folder overzicht in Kodi maar het aanbod niet toegewezen als "TV-Serie" of "Film" in Kodi, je ziet het aanbod onder "Videos" tevoorschijn komen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heeten12
Je hebt automatisch de folders als media sources bij Video staan.
Enige is dan nog de mappen toewijzen waarin film en series staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@hardware-lover ik heb ook films, maar die onthoudt hij wel

@heeten12 ik heb de plek om netwerk-mount vanaf de shield te maken gevonden, maar wil eerst kijken of ik de database aan de gang krijg. Ik weet hoe ik inhoud moet toewijzen aan mappen die ik aan de bibliotheek van Kodi wil toevoegen (duurde wel even voor ik doorhad dat Kodi die instelling vergeten was en de TV-serie data had weggegooid)

@nero355 ik probeer de tutorial nog eens door te lopen. Ik heb via het configuratiescherm van de Synology MariaDB gereset, vervolgens ingelogd op phpMyAdmin en daar een xbmc-user aangemaakt met alle rechten zoals in de tutorial gezegd wordt.
Bij het opstarten van Kodi op de PC hangt hij gelijk, en kan ik niks doe behalve afsluiten.

Ik heb inmiddels wel toegang tot de Shield via de Windows Verkenner, maar mag niet schrijven in
\\<IPvanShield>\internal\Android\data\org.xbmc.kodi\files\.kodi\userdata

Als ik inlog op phpMyAdmin zie ik geen database aangemaakt worden.

Om andere problemen met mijn kodi-configuratie op de shield uit te sluiten ga ik op de PC nog wel een keer vanaf scratch beginnen met kodi portable; als ik dat wel aan het werk krijg moet het op de shield ook lukken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
heeten12 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:20:
Je hebt automatisch de folders als media sources bij Video staan.
Enige is dan nog de mappen toewijzen waarin film en series staan.
Duidelijk. Maar voor mij is het dan net zo handig om de NAS link meteen in Kodi aan te maken, ik doe er verder niets anders mee buiten Kodi om.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gwystyl schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:34:
@hardware-lover ik heb ook films, maar die onthoudt hij wel

[knip]
Oké, bijzonder dat het daarmee wel goed blijft gaan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb intussen blijkbaar iets goed gedaan.... ik heb op de pc advancedsettings.xml aangemaakt en die met verkenner naar de map "documents" op de shield gekopieerd.
Vervolgens heb ik met de app X-explorer op de shield het xml bestand gekopieerd naar de goede locatie en Kodi opnieuw opgestart. Vervolgens kreeg ik een vrijwel leeg beginscherm, maar kon ik bij de instellingen weer inhoud toewijzen aan mijn video-mappen (die gedefinieerd staan in sources.xml).
Omdat ik op de laptop hetzelfde aan het proberen ben, heb ik nu wel allemaal dubbele vermeldingen staan, maar ik neem aan dat dat wel op te lossen is door dit trucje nog eens te doen maar dan geen twee devices tegelijk naar nieuwe inhoud te laten zoeken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gwystyl schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:34:
@nero355 ik probeer de tutorial nog eens door te lopen. Ik heb via het configuratiescherm van de Synology MariaDB gereset, vervolgens ingelogd op phpMyAdmin en daar een xbmc-user aangemaakt met alle rechten zoals in de tutorial gezegd wordt.
Bij het opstarten van Kodi op de PC hangt hij gelijk, en kan ik niks doe behalve afsluiten.
Dan heb je iets niet goed gedaan en zit je op een hele lange time-out te wachten omdat de database niet kan worden benaderd! ;)
Ik heb inmiddels wel toegang tot de Shield via de Windows Verkenner, maar mag niet schrijven in
\\<IPvanShield>\internal\Android\data\org.xbmc.kodi\files\.kodi\userdata
Dat is raar... :/

Log je wel in met de juiste gebruiker :?
Als ik inlog op phpMyAdmin zie ik geen database aangemaakt worden.
Van wat ik me zo gauw kan herinneren :
- Jij maakt de database.
- Geeft een gebruiker de juiste rechten.
- Maakt de advancedsettings.xml file aan.
- Als deze op de juiste plek in je .kodi profiel staat dan maakt Kodi alle meuk binnen de database zelf aan als je deze de eerste keer opstart.
- Bij toekomstige updates gebeurt hetzelfde in de vorm van updates aan de tabellen qua versie en allerlei andere meuk!
Om andere problemen met mijn kodi-configuratie op de shield uit te sluiten ga ik op de PC nog wel een keer vanaf scratch beginnen met kodi portable; als ik dat wel aan het werk krijg moet het op de shield ook lukken....
Ik denk dat je gewoon effe goed ervoor moet gaan zitten en dan komt het wel goed! d:)b
gwystyl schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 23:28:
Ik heb intussen blijkbaar iets goed gedaan.... ik heb op de pc advancedsettings.xml aangemaakt en die met verkenner naar de map "documents" op de shield gekopieerd.
Vervolgens heb ik met de app X-explorer op de shield het xml bestand gekopieerd naar de goede locatie en Kodi opnieuw opgestart. Vervolgens kreeg ik een vrijwel leeg beginscherm, maar kon ik bij de instellingen weer inhoud toewijzen aan mijn video-mappen (die gedefinieerd staan in sources.xml).
Ik zou je aanraden om al die XML bestanden op al je Clients gelijk te houden voor zover dat kan dus in ieder geval :
- advancedsettings.xml
- sources.xml

Dan hoef je niet alles op elke Client opnieuw in te stellen! ;)

De settings.xml file kan je alleen op een eventuele tweede volledig gelijke opstelling toepassen, want je zit daar met Video en Audio outputs die natuurlijk op elk apparaat anders zijn en een ander scherm aan hangt en zo...
Omdat ik op de laptop hetzelfde aan het proberen ben, heb ik nu wel allemaal dubbele vermeldingen staan, maar ik neem aan dat dat wel op te lossen is door dit trucje nog eens te doen maar dan geen twee devices tegelijk naar nieuwe inhoud te laten zoeken O-)
Dat is wel zo handig inderdaad! :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-06 17:41
Dochter kan niet meer op Spotify met oude (2017) Shield Pro.
Inloggen op SmartPhone en dan afspelen op Shield werkt ook niet.
Wel via PS4.
Hebben daar meer mensen last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@nero355 dat van die twee xml bestanden gelijk houden op alle devices klopt inderdaad.... er bleek toch nog verschil te zitten tussen die op mijn laptop en die op de Shield, waardoor ze toch verschillende dingen wilden toevoegen aan de database. Nu heb ik beide wel gelijk gemaakt, en gaat het volgens mij wel goed. Ik moet alleen nog even kijken of beide ook dezelfde plugin gebruiken om metadata op te vragen, anders blijven ze elkaar alsnog tegenwerken :|
Ik hoefde in de database alleen maar een gebruiker aan te maken. De tabellen worden dan aangemaakt door Kodi. Al met al weer een leuk avondje stoeien, en nu werkt het weer als vanouds. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzzz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 23:09
Spasm schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:21:
Hebben jullie nog aanbevelingen voor Apps / Games via sideloading ?
VTM go heeft een goede app voor de shield :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Kanonnen wat een prijs! En dat voor een 2019 versie. Pro. Normale versie is ook leuk geprijsd. 150. Hmm. Not.

Komt er binnenkort een nieuwere versie uit? 2017 >> 2019 >> 20... ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:35
XunFar schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:57:
Kanonnen wat een prijs! En dat voor een 2019 versie. Pro. Normale versie is ook leuk geprijsd. 150. Hmm. Not.

Komt er binnenkort een nieuwere versie uit? 2017 >> 2019 >> 20... ?
De Pro versie heeft nagenoeg altijd rond de 200 gekost toch? En als ik de PW geschiedenis bekijk is 150 niet zo heel gek toch? Maar die heb ik nooit gevolgd, dus dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

rscheper schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:02:
[...]

De Pro versie heeft nagenoeg altijd rond de 200 gekost toch? En als ik de PW geschiedenis bekijk is 150 niet zo heel gek toch? Maar die heb ik nooit gevolgd, dus dat weet ik niet zeker.
Ja daarom, we zijn 4 jaar verder. Ik had gehoopt dat ie wat prijsvriendelijker zou zijn nu. De pro is nog steeds 200. Too much money. Ik ga wel voor een Amiko A9.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik heb nog een Shield Pro uit 2015… één van mijn beste aankopen ooit. Welk Android based apparaat krijgt na zoveel jaren nog steeds updates? Als met name Apple gebruiker (al sinds iPhone 4 een iPhone en sinds iPad 3 een iPad) ben ik gewend apparaten voor meer dan 6 jaar te gebruiken en de Shield TV past prima in dat rijtje.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• heeten12
Om het maar even on topic te houden, het is maar net wat je zoekt. Heb je belang bij lange ondersteuning en een premium ervaring kom je al gauw bij een Shield uit.

Als ik de 2019 Shield modellen vergelijk met een Amiko dan mis je Dolby Vision, heb je geen AI upscaling, geen 5 GHz wifi, geen Gbit netwerkaansluiting. Als je die zaken niet interesseren is de keuze voor een ander apparaat te begrijpen. Mijns inziens is net even iets meer investeren om achteraf geen spijt te hebben vaak net wat fijner. Stel je krijgt een nieuwe tv die DV ondersteunt dan is het balen dat je media player daar niet mee overweg kan. Qua netwerksnelheid is het ook wel lastig met de Amiko, er zijn remuxes te vinden die al richting de 80 mbit/s gaan

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:00

BM

Moderator Spielerij
Modbreak:Mag het vanaf nu even een tandje vriendelijk naar elkaar?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Ik ervaar nog steeds het probleem dat het random het geluid een aantal seconden wegvalt wanneer ik muziek cast. De Shield is helemaal up to date met alle laatste hotfix erop. Alle kabels zijn HDMI 2.1 en voor het netwerk is het bekabeld. Wie heeft de gouden tip om dit probleem te fixen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palmarenko1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-06 11:19
tzzz schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:29:
[...]

VTM go heeft een goede app voor de shield :Y
Die voor kodi is beter, dan kan je de reclame skippen ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:54
9.0.1 is nu uit voor iedereen.

https://www.nvidia.com/en...grade-901-released-21522/
Today we released SHIELD Experience Upgrade v9.0.1 (33.1.0.283) for all SHIELD and SHIELD Pro units. This update is based on SHIELD Experience Upgrade 9.0 and includes the following fixes:

Major issues addressed

Resolves PLEX Media Server issues
Fixes storage permission issues on media players, file browsers, and emulator apps
Fixes stutter when playing interlaced content
HDMI/Display

Resolves brief video corruption when watching YouTube TV
Fixes issue where HDMI-CEC volume control will be adjusted by 2 increments
Removes thumbnail overlay when taking a screenshot
Resolves issue where screen would be rotated 90 degrees
Restores "beta" description to "Match frame rate" settings
Audio

[SHIELD 2019] Fixes bug where audio would be lost after toggling "Dolby audio processing"
Fixes Bluetooth audio issue when "Audio formats" is set to manual
Storage

[SHIELD 2019 8GB model] Resolves issue where SD card would not be detected after reboot
Resolves issue where files on adopted storage was not visible when connecting over local network
Resolves issue where Android folders are automatically created when connecting storage
Fixes bug where files cannot copy onto removable storage when connecting over local network from a Mac
Fixes bug copying files to SHIELD over local network when app is running on SHIELD
Fixes bug where Kodi media files were not visible when connecting over local network
Network

Fixes bug where “Wi-Fi roaming enabled” switch was not working properly
Resolves issue where user is prompted for Wi-Fi network again after successfully connecting to networks
Accessories

Fixes Kodi bug where SHIELD TV app, Control4, and other remotes would not work properly
Fixes Kodi issue where long press select or menu would not be detected properly
Fixes issue on XBOX controllers where pressing the XBOX button would not bring up Stadia menu
Fixes bug where IR volume control would be disabled when USB DAC was connected
Resolves navigation issues when selecting folders to grant files and media permissions
Cast

Resolves instances where SHIELD would not be visible as a cast device
Misc

Fixes bug where Kodi system files were unaccessable
Fixes bug where playback status for videos would show up on the home screen
toon volledige bericht
https://www.nvidia.com/en...upgrade-901-known-issues/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:00
Net geïnstalleerd, Plex lijkt het hier weer te doen. Verder nog niet gekeken. (Ik had ook geen hotfixes ofzo geinstalleerd.)

Bij de known issues staat nog wel een interessant punt:

code:
1
While using external hard drives with NTFS format which do continuous reading/writing (DVR type applications), the drive stops working and SHIELD hangs and needs to be rebooted. This may also apply to exfat as both file systems are served by Paraon but likely does not apply to fat32 which has built in kernel support.

[ Voor 61% gewijzigd door Lizard op 15-02-2022 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:33
Polderviking schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 23:44:
[...]

Ik snap dat adres ook niet maar ze komen terug bij iedereen die problemen heeft die hier op lijken.
Ik dacht direct aan een malware ofzo ergens maar het is echt de shield die het doet.

Ik ga die IGMP hoek even bekijken!
Inmdidels mijn hele netwerken binnenstebuiten gehad maar ik blijf bizarre multicast floods zien van de Shield op in ieder geval Wifi.

Bron: 103.69.35.1 Bestemming: 239.205.171.137, UDP.

Ben ook niet de enige met vergelijkbare klachten, exact zelfde IP's komen terug:
UDP Multicast flood every 15 minutes
Shield on 5GHz wifi kills router
Lagspikes caused by shield - every 15 minutes

Helaas geen van allen met een oplossing buiten "aansluiten met een kabel".

Misschien dat die laatste update wat doet maar dit speelt al maanden en in de changelog geen interessante dingen aangaande wifi/netwerk issues.

[ Voor 5% gewijzigd door Polderviking op 15-02-2022 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:47
Ik heb een Asus RT-AX88U en die werkt feilloos met de Shield Pro op 5Ghz, geen van die problemen hier zoals boven geschetst.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.203.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:33
snah001 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:26:
Ik heb een Asus RT-AX88U en die werkt feilloos met de Shield Pro op 5Ghz, geen van die problemen hier zoals boven geschetst.
Ik geloof er er sowieso weinig van dat het oprecht een issue is dat gezocht moet worden aan de router of überhaupt netwerk kant van iedereen die er last van heeft.
Ik heb een TP Link powered netwerkswitch en WiFi 6 access points (Omada allemaal) maar een PFSense firewall/router (virtueel).

Er zijn gewoon een setje omstandigheden die maakt dat die Shield dit doet waar ik exact mijn vinger op probeer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
Update geinstalleerd, vooral om Interlace stuttering problemen te fixen. Lijkt iets beter, maar nog steeds is TV streams kijken (bv via NL Ziet, Ziggo, Kodi, etc) niet zo strak als het hoort te zijn. Heb Frame Rate app voorlopig uitgezet, maar als die aanstaat is het beeld wel veel rustiger/strakker.

Had verder niet veel issues, dus nog niet veel verschil gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lizard schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:51:
Net geïnstalleerd, Plex lijkt het hier weer te doen. Verder nog niet gekeken. (Ik had ook geen hotfixes ofzo geinstalleerd.)

Bij de known issues staat nog wel een interessant punt:

code:
1
While using external hard drives with NTFS format which do continuous reading/writing (DVR type applications), the drive stops working and SHIELD hangs and needs to be rebooted. This may also apply to exfat as both file systems are served by Paraon but likely does not apply to fat32 which has built in kernel support.
Niet zo heel raar, want Android draait tenslotte op een aangepaste Linux Kernel en dan kan je het waarschijnlijk beter houden op EXT4 of XFS of dat speciale NAND filesystem : F2FS of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
nero355 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:15:
[...]

Niet zo heel raar, want Android draait tenslotte op een aangepaste Linux Kernel en dan kan je het waarschijnlijk beter houden op EXT4 of XFS of dat speciale NAND filesystem : F2FS of zo :)
Jawel, dat vind ik wel vreemd. Betekent dat Nvidia of Paragon (typo denk ik) Hun driver niet goed getest heeft voor android 11. Dus te weinig/niet goede testcases.
Met zo'n premium product had ik anders verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lizard schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 18:50:
Jawel, dat vind ik wel vreemd. Betekent dat Nvidia of Paragon (typo denk ik) Hun driver niet goed getest heeft voor android 11. Dus te weinig/niet goede testcases.
Met zo'n premium product had ik anders verwacht.
Je verwacht dat Microsoft specifieke filesystems onder een Linux based OS goed werken en IMHO moet je dat gewoon niet doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
nero355 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:10:
[...]

Je verwacht dat Microsoft specifieke filesystems onder een Linux based OS goed werken en IMHO moet je dat gewoon niet doen! :)
Jawel, want onder android 9 werkte dit met dezelfde driver gewoon prima. En als ik op de website van Paragon kijk snappen ze redelijk wat van filesystems/drivers. Gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lizard schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:22:
Jawel, want onder android 9 werkte dit met dezelfde driver gewoon prima. En als ik op de website van Paragon kijk snappen ze redelijk wat van filesystems/drivers. Gemiste kans.
Jij en ik geven niet evenveel om onze data blijkbaar! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Laatst online: 10:02
Het casten lijkt na de nieuwe update ook te werken met een bijwerkte versie van de built-in Chromecast optie. Hiervoor was echter wel reset naar de fabrieksinstellingen nodig.

Het geen nog niet werkt bij mij is de koppeling met de Google home. Je kan vragen om de shield te starten, maar 9 van de 10 keer wordt er gezegd ik start de shield, maar er gebeurd niks. Heb de shield ook al vaker verwijderd uit de google home app en opnieuw toegevoegd aan een kamer. Ook het wissen van de cache enz lost het niet op. Hebben meer hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
The Jackel schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:04:
Het casten lijkt na de nieuwe update ook te werken met een bijwerkte versie van de built-in Chromecast optie. Hiervoor was echter wel reset naar de fabrieksinstellingen nodig.

Het geen nog niet werkt bij mij is de koppeling met de Google home. Je kan vragen om de shield te starten, maar 9 van de 10 keer wordt er gezegd ik start de shield, maar er gebeurd niks. Heb de shield ook al vaker verwijderd uit de google home app en opnieuw toegevoegd aan een kamer. Ook het wissen van de cache enz lost het niet op. Hebben meer hier last van?
Apart, had zowel met v8xx, als v9 als nu v9.0.1 geen problemen met de Shield in de Google Home. Ook via de Assistant (via een HK speaker, op totaal andere plek in huis) werkt het om de Shield op afstand aan- en uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
HAWK Wizard schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:08:
[...]

Apart, had zowel met v8xx, als v9 als nu v9.0.1 geen problemen met de Shield in de Google Home. Ook via de Assistant (via een HK speaker, op totaal andere plek in huis) werkt het om de Shield op afstand aan- en uit te zetten.
Dit is vanaf de v9 release. Ik had de hoop dat het met v9.0.1 opgelost zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
Vorige keer draaide mijn Shield aardig in de soep na de 9.0.0 update. En heb een factory reset moeten uitvoeren.
Dus bij deze update (9.0.1) ben ik even geen early adaptor maar late majority. 😄😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zou in theorie moeten werken als ik de Search erbij pak : [Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie :)

Heb je dit al gelezen : The Zep Man in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
nero355 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:59:
[...]

Het zou in theorie moeten werken als ik de Search erbij pak : [Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie :)

Heb je dit al gelezen : The Zep Man in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie" :?
Ja die had ik al gezien. Voor de update naar v9 werkte het gewoon. Vanaf de update werkt het niet meer. Heb al van alles geprobeerd, maar helaas zonder het gewenste resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 15:25
nero355 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:10:
[...]

Het feit dat jullie het over technische details hebben (en daarmee rekening moeten houden) zoals file systems, drivers en zelfs OS wat voor de meeste gebruikers van deze mediaspeler waarschijnlijk niks zegt, betekent toch dat de ontwikkeling niet goed is? Shield zou na bevestiging van de gebruiker de externe storage moeten formatteren zoals dat het beste werkt.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27

Zou je voor mij eens willen kijken welke versie van de built-in Chromecast het is? Aangezien ik nogal wat problemen had met het casten wil ik graag up-to-date zijn. Draai momenteel de laatste hotfix die gisteren beschikbaar is gesteld. Misschien een reset nodig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 00:07
Mooi die update naar v9.0.1 maar m'n Plex server geeft nog steeds no sugar :-(

[ Voor 3% gewijzigd door kuka op 16-02-2022 10:58 ]

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Jackel
thekvnz schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:46:
[...]

Zou je voor mij eens willen kijken welke versie van de built-in Chromecast het is? Aangezien ik nogal wat problemen had met het casten wil ik graag up-to-date zijn. Draai momenteel de laatste hotfix die gisteren beschikbaar is gesteld. Misschien een reset nodig dan?
Ik heb nu versie 1.56.276477 op de Shield staan. Bij het casten vanuit de Ziggo Go app crasht de boel na een seconde of 2, maar bijvoorbeeld Prime gaat goed. Je kan altijd de update verwijderen al moet je dan wel automatisch updaten van apps uitzetten in de Google play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
Update 9.0.1 heeft de voor mij vervelende bugs tot nu toe opgelost gelukkig. Kost uiteraard meer tijd dan een uurtje om te kijken of het betrouwbaar blijft, maar het wordt eindelijk weer een bruikbaar apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 19:56
Vannacht even opgestaan en de update gedaan, media lijkt op eerste zicht weer synchroon te zijn qua beeld en geluid wat rampzalig was met de 9.0.0

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kylrad
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-10-2024
kuka schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:57:
Mooi die update naar v9.0.1 maar m'n Plex server geeft nog steeds no sugar :-(
Bij mij werkt het weer, maar heb wel de oude mediaserver uit mijn plex account verwijderd, de mediaserver app verwijderd en opnieuw begonnen / bibliotheken opnieuw aangemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Kylrad op 16-02-2022 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
Kylrad schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:15:
[...]

Bij mij werkt het weer, maar heb wel de oude mediaserver uit mijn plex account verwijderd, de mediaserver app verwijderd en opnieuw begonnen / bibliotheken opnieuw aangemaakt.
Idem uitgevoerd maar helaas. De Plex Server blijkt onbereikbaar 8)7
Ik ben benieuwd of jou Plex Server morgen nog steeds bereikbaar is. Jou oplossing heb ik in het verleden ook meermaals toegepast en na de euforie deed hij het de dag erna opnieuw niet. Ik heb gelukkig meerdere Plex Servers draaien dus het is geen ramp maar ben wel blij als dit gezeik achter de rug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kylrad
kuka schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:04:
[...]

Idem uitgevoerd maar helaas. De Plex Server blijkt onbereikbaar 8)7
Ik ben benieuwd of jou Plex Server morgen nog steeds bereikbaar is. Jou oplossing heb ik in het verleden ook meermaals toegepast en na de euforie deed hij het de dag erna opnieuw niet. Ik heb gelukkig meerdere Plex Servers draaien dus het is geen ramp maar ben wel blij als dit gezeik achter de rug is.
Bedoel je niet bereikbaar in de browser? dat had ik namelijk op 9.0.0 maar nu is dat dus gefikst bij mij. Ik heb een 2019 pro model overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
Kylrad schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:06:
[...]

Bedoel je niet bereikbaar in de browser? dat had ik namelijk op 9.0.0 maar nu is dat dus gefikst bij mij. Ik heb een 2019 pro model overigens.
Nee ik bedoel dat de Plex Server op de Nvidia Shield niet bereikbaar is. Ik kan wel Plex openen en andere Plex Servers benaderen (op de Nvidia Shield) maar de Plex Server op de Nvidia Shield zelf kan ik via Plex niet benaderen. Via de browser ook niet overigens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4ej_EOOteKyYynRZnkNFpke3-M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uVcxg6s0JvInj0Ze6sNZpidG.jpg?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door kuka op 16-02-2022 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kylrad
kuka schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:12:
[...]

Nee ik bedoel dat de Plex Server op de Nvidia Shield niet bereikbaar is. Ik kan wel Plex openen en andere Plex Servers benaderen (op de Nvidia Shield) maar de Plex Server op de Nvidia Shield zelf kan ik via Plex niet benaderen.
Dat is inderdaad vreemd, ik kon alleen niet bij de server instellingen via de browser versie van Plex.
Overigens had ik wel zowel de plex app als de plex mediaserver app verwijderd van de shield voordat ik de upgrade naar 9.0.1 deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:05

psy

Nu ook Live-TV via Kodi werkend op de Shield. Inclusief timeshift (dat had nog wat voeten in de aarde). Wel vreemd dat de PVR app er opeens mee ophield. Daarna maar opnieuw erop gezet en timeshift eens goed ingeregeld.

Ook framerate switching werkt nu.

Ik begin zowaar een beetje enthusiast te raken. Alleen die remote blijft een draak. Gelukkig werkt de Panasonic remote ook via CEC.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
Kylrad schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:14:
[...]

Dat is inderdaad vreemd, ik kon alleen niet bij de server instellingen via de browser versie van Plex.
Overigens had ik wel zowel de plex app als de plex mediaserver app verwijderd van de shield voordat ik de upgrade naar 9.0.1 deed.
Ik heb alleen de Plex Server verwijdert en uit de serverlijst verwijdert, Ik zal vanavond nog eens proberen door ook Plex er zelf nog eerst vanaf te knikkeren. Thanx

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mastair schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 07:36:
Het feit dat jullie het over technische details hebben (en daarmee rekening moeten houden) zoals file systems, drivers en zelfs OS wat voor de meeste gebruikers van deze mediaspeler waarschijnlijk niks zegt, betekent toch dat de ontwikkeling niet goed is?

Shield zou na bevestiging van de gebruiker de externe storage moeten formatteren zoals dat het beste werkt.
Volgens mij gebeurt dat ook, maar helaas zijn er dus ook mensen die stug vol blijven houden dat hun bestaande HDD moet blijven zoals die is en dan zit je al gauw met de ellende die NTFS heet... :/
psy schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:20:
Alleen die remote blijft een draak.
Had mijn 2017 model maar die nieuwe "Toblerone" Remote O+ dan was die third party remote die ik erbij heb gekocht niet nodig! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
psy schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:20:
Nu ook Live-TV via Kodi werkend op de Shield. Inclusief timeshift (dat had nog wat voeten in de aarde). Wel vreemd dat de PVR app er opeens mee ophield. Daarna maar opnieuw erop gezet en timeshift eens goed ingeregeld.

Ook framerate switching werkt nu.

Ik begin zowaar een beetje enthusiast te raken. Alleen die remote blijft een draak. Gelukkig werkt de Panasonic remote ook via CEC.
Welke PVR app gebruik je in Kodi? Ik gebruik al jaren DVBLink (TV Mosaic), daar werkte Timeshift direct, zowel op v8xx, v8 als v9.01 van de Shield.

Framerate switchting van Kodi zelf bedoel je of die aparte app op je Shield?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kuka
[...]

Gelukt! Op dit moment doet hij het weer. Heb ook de cache ed van de Plex en Plex Server apps eerst verwijdert en daarna de apps daadwerkelijk verwijdert. Vooraf de Plex Server uit de serverlijst verwijdert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:05

psy

HAWK Wizard schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:33:
[...]

Welke PVR app gebruik je in Kodi? Ik gebruik al jaren DVBLink (TV Mosaic), daar werkte Timeshift direct, zowel op v8xx, v8 als v9.01 van de Shield.

Framerate switchting van Kodi zelf bedoel je of die aparte app op je Shield?
DVBViewer, ik draai namelijk DVBViewer Media Server op een Windows machine elders in mijn netwerk. De PVR client hiervan in Kodi heeft timeshift standaard uitstaan, wil je die aanzetten moet je eerst een werkend pad ingeven voor de buffer. Dit kreeg ik eerst niet werkend maar is uiteindelijk gelukt.

Framerating switching bedoelde ik die beta functie die je kan toevoegen. In Kodi zelf heb ik er nog niet naar gekeken.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-08 17:23

Goku33

Ownage!

Na enige tijd terug de rollback naar 8.2.3 gedaan te hebben, draait bij mij alles geluk nog helemaal naar behoren. Voor zover ik kon, heb ik auto download en auto update van nieuwe versies uitgezet. 9.0.1 wordt echter nog wel met een grote melding op het homescreen getoond van tijd tot tijd. Ik weet niet of ik dat nog kan blokken, want anders bestaat altijd het risico dat vrouw of 1 van de kinderen per ongeluk toch op update drukt...
Als ik het topic over 9.0.1 op het Nvidia Forum lees, lost dit lang niet alle problemen van 9.0.0 op en introduceert het bovendien ook weer nieuwe problemen. Ik blijf voorlopig lekker op 8.2.3. draaien :)
@Goku33, als je bedoelt te zeggen dat je graag van die updatemelding af komt op je scherm? Vanaf hier dan; hardware-lover in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuka
[...]

Vanmorgen de Nvidia Shield opgestart. De Plex Server deed het nog steeds. Vreemd was wel dat alleen films waren toegevoegd aan de bibliotheek en geen foto's of muziek. (Rechten staan 100% juist) Na e.e.a. geprobeerd te hebben weigerde de Plex Server op de Nvidia Shield opnieuw dienst. Alles er weer af zoals ik ook gisteren heb gedaan. Cache en gegevens gewist voor beide Plex apps, daarna beide apps verwijdert en de server weer verwijdert.

De boel herstart en na herstarten weer geïnstalleerd. De Nvidia Shield geeft onder de Plex instellingen aan dat de Plex Server actief is en toch kan ik hem vanaf de Nvidia Shield of brower niet benaderen. Mijn vermoeden is dat nog niet alle bugs in 9.0.1 zijn verholpen. Ben niet gelovig maar geloof dat ik er een beetje klaar mee begin te worden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kylrad
kuka schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:57:
[...]

Vanmorgen de Nvidia Shield opgestart. De Plex Server deed het nog steeds. Vreemd was wel dat alleen films waren toegevoegd aan de bibliotheek en geen foto's of muziek. (Rechten staan 100% juist) Na e.e.a. geprobeerd te hebben weigerde de Plex Server op de Nvidia Shield opnieuw dienst. Alles er weer af zoals ik ook gisteren heb gedaan. Cache en gegevens gewist voor beide Plex apps, daarna beide apps verwijdert en de server weer verwijdert.

De boel herstart en na herstarten weer geïnstalleerd. De Nvidia Shield geeft onder de Plex instellingen aan dat de Plex Server actief is en toch kan ik hem vanaf de Nvidia Shield of brower niet benaderen. Mijn vermoeden is dat nog niet alle bugs in 9.0.1 zijn verholpen. Ben niet gelovig maar geloof dat ik er een beetje klaar mee begin te worden 8)7
Ik heb mijn shield voor de zekerheid nog even gereboot, maar Plex blijf ook dan gewoon nog werken.
Pagina: 1 ... 119 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.