Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Steam apps verschijnen "gewoon" in GeForce Experience en kun je ook perfect opstarten vanuit GeForce Now of hoe de Shield app ook heet.MrVegeta schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:41:
Wat is de huidige staat van de Steamlink app op de shield? Ik heb op mijn pc een 3080ti dus kan ook Nvidia gameforce gebruiken maar daar staat los van mijn stream library lijkt me. Morgen maar even wat proberen.
Overigens moet ik mij ook aansluiten bij een eerder antwoord van @The Zep Man op vraag van mij waarom hij Moonlight gebruikt op de SHIELD. Moonlight is gewoon lekker simplistisch en je kunt eenvoudig een "rij" op het startscherm krijgen van de Gamestream apps. Dit i.t.t. de officiële app die vol visueel spektakel zit voor de hele GeForce Now meuk en je moet zoeken om de Gamestream spellen te vinden.
Je kan ook in Nvidia GeForce Experience zelf spellen toevoegen. Steam Big Picture wordt volgens mij native ondersteund, maar via die weg heb je geen toegang tot de power options van je PC (wat lastig is als je je PC op afstand uit slaap haalt d.m.v. WoL). Playnite ondersteuning is zo toe te voegen. Remote Desktop ondersteuning kan je ook toevoegen, door een nieuw 'spel' toe te voegen dat verwijst naar %WINDIR%\System32\mstsc.exe. Dat pad wordt niet daadwerkelijk uitgevoerd, maar is een signaal naar Nvidia's software om de desktop als geheel naar de client te streamen. Dat is handig voor spellen die je niet hebt toegevoegd of voor onderhoud van de betreffende PC.RobertMe schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:43:
Steam apps verschijnen "gewoon" in GeForce Experience en kun je ook perfect opstarten vanuit GeForce Now of hoe de Shield app ook heet.
Overigens zou ik wel een backupmmethode gebruiken om de PC op afstand te benaderen. Zo kan je anders bijvoorbeeld niet nieuwe apparaten op afstand koppelen omdat je een code moet invoeren op de desktop. Zelf heb ik dit opgelost door de desktop beschikbaar te maken via VNC (enkel over een VPN, uiteraard). Het is traag, maar het werkt voor incidenteel gebruik. RDP was geen optie, want die lockt je desktop op het primaire scherm van de PC en heeft weer andere nadelen.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Hoe heb je power control toegevoegd? Ik ben een dual booter op normale desktop PC. Even het ding aanzwengelen en op monitor Windows selecteren (& PIN invullen) moet ik toch. Maar na het spelen weer kunnen afsluiten zou wel handig zijn.The Zep Man schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:07:
[...]
Je kan ook in Nvidia GeForce Experience zelf spellen toevoegen. Steam Big Picture wordt volgens mij native ondersteund, maar via die weg heb je geen toegang tot de power options van je PC (wat lastig is als je je PC op afstand uit slaap haalt d.m.v. WoL).
Mijn game PC is één van de weinige apparaten die Windows draait, en die doet dat dan ook exclusief (en alleen voor gaming). Ook logt de PC automatisch in. Zo hoef ik nooit met pre-boot of login onzin te stoeien.RobertMe schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:17:
Hoe heb je power control toegevoegd? Ik ben een dual booter op normale desktop PC. Even het ding aanzwengelen en op monitor Windows selecteren (& PIN invullen) moet ik toch.
Verder niets bijzonders. Game PC staat in een apart netwerk samen met Moonlight clients. Moonlight kan zelf een WoL pakket versturen, die vervolgens de PC aanzet. Buiten dat netwerk heb ik een script dat een UDP pakket met WoL informatie stuurt naar het betreffende apparaat.
Alles buiten dat netwerk en op afstand gaat via een self-hosted VPN (WireGuard, minimale overhead). Werkt geweldig, mede dankzij een gigabit FttH verbinding.
De game PC zit enkel aangesloten op elektriciteit en bekabeld netwerk. Verder is er alleen een HDMI dongel en een oeroude USB muis aangesloten. De HDMI dongel is nodig om alle resoluties en geluid via streaming mogelijk te maken, en de USB muis om Windows een hardware muis cursor te laten renderen.
[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 18-02-2022 09:42 ]
Dank, maar ik mis nu nog het antwoord op de vraag m.b.t. power control als zijnde PC afsluitenThe Zep Man schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:38:
[...]
Mijn game PC is één van de weinige apparaten die Windows draait, en die doet dat dan ook exclusief (en alleen voor gaming). Ook logt de PC automatisch in. Zo hoef ik nooit met pre-boot of login onzin te stoeien.Al wil je pre-boot authenticatie op afstand uitvoeren, dan zal je naar een professionele of hobby-oplossing moeten kijken.
Verder niets bijzonders. Game PC staat in een apart netwerk samen met Moonlight clients. Moonlight kan zelf een WoL pakket versturen, die vervolgens de PC aanzet. Buiten dat netwerk heb ik een script dat een UDP pakket met WoL informatie stuurt naar het betreffende apparaat.
Alles buiten dat netwerk en op afstand gaat via een self-hosted VPN (WireGuard, minimale overhead). Werkt geweldig, mede dankzij een gigabit FttH verbinding.
De game PC zit enkel aangesloten op elektriciteit en bekabeld netwerk. Verder is er alleen een HDMI dongel en een oeroude USB muis aangesloten. De HDMI dongel is nodig om alle resoluties en geluid via streaming mogelijk te maken, en de USB muis om Windows een hardware muis cursor te laten renderen.
En an zich snap ik jouw opzet, en ook wel eens half over gedacht. Maar zolang mijn PC beter is dan mijn laptop ga ik mijn PC niet "weg doen" en meestal heb ik ook maar 1x per jaar een opleving dat ik over een periode van een of twee maanden heel incidenteel een beetje doe gamen. Dus een dedicated game PC gaat er sowieso niet komen.
Oh, die optie heb ik in Windows zelf (Remote Desktop via Nvidia streaming), gewoon via het start menu. Of ik gebruik Playnite die een TV user interface heeft, en knoppen voor standby en power off. Als je Steam echt wilt gebruiken en je wilt power controls hebben, dan kan je een aparte losse snelkoppeling toevoegen voor Big Picture. Als het via die aparte snelkoppeling is opgestart en niet via de 'native' manier van Nvidia, dan krijg je ook gewoon de power controls daarin te zien.RobertMe schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:52:
Dank, maar ik mis nu nog het antwoord op de vraag m.b.t. power control als zijnde PC afsluiten
Voor ieder wat wils, uiteraard.En an zich snap ik jouw opzet, en ook wel eens half over gedacht. Maar zolang mijn PC beter is dan mijn laptop ga ik mijn PC niet "weg doen" en meestal heb ik ook maar 1x per jaar een opleving dat ik over een periode van een of twee maanden heel incidenteel een beetje doe gamen. Dus een dedicated game PC gaat er sowieso niet komen.
Waar zit jij te gamen en waar staat jouw Game PC dan als je dat allemaal nodig hebtThe Zep Man schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:07:
(wat lastig is als je je PC op afstand uit slaap haalt d.m.v. WoL).
Overigens zou ik wel een backupmmethode gebruiken om de PC op afstand te benaderen.
Zo kan je anders bijvoorbeeld niet nieuwe apparaten op afstand koppelen omdat je een code moet invoeren op de desktop.
Zelf heb ik dit opgelost door de desktop beschikbaar te maken via VNC (enkel over een VPN, uiteraard).
Klinkt alsof je op vakantie ook wilt kunnen gamen ?!

My people!The Zep Man schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:38:
Mijn game PC is één van de weinige apparaten die Windows draait, en die doet dat dan ook exclusief (en alleen voor gaming).
IPMI/iDRAC/iLO achtige toestanden krijg je dan inderdaad!Al wil je pre-boot authenticatie op afstand uitvoeren, dan zal je naar een professionele of hobby-oplossing moeten kijken.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Mijn game PC staat op een afstand die qua latency kort genoeg is om op afstand te spelen, en ver genoeg dat ik hem niet wil meeslepen.nero355 schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:03:
[...]
Waar zit jij te gamen en waar staat jouw Game PC dan als je dat allemaal nodig hebt
De webos app werkt wel normaal, dus ligt niet aan Disney lijkt het.
Meer mensen daar last van dat Disney niets meer afspeelt?
Hier werkt Disney wel gewoon. Ben je niet toevallig op teveel devices ingelogd?Nicap schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:58:
Had eerst de hot fix al draaien en dacht nu dat de 9.0.1 wel kon. Weet niet of het daar aan ligt,maar wel toeval dat na de update Disney het niet meer doet. Interface werkt wel,maar zodra ik een serie start krijg ik de melding dat er iets is met m'n subscription.
De webos app werkt wel normaal, dus ligt niet aan Disney lijkt het.
ik heb nu enkele maanden (weer) Disney, alleen op de Shield. En ik vind al tijden dat de app wel erg slecht in elkaar zit, ligt niet aan de shield updates, maar aan disney zelf. Bij Futurama kan ik niet eens een andere episode in de serie kiezen, ik word weer naar het beginscherm gedrukt. En enkele dagen geleden kon ik niks afspelen, dat was een dag later hersteld. Denk dat Disney aan zijn app moet werken.Nicap schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 18:58:
Dat is wel de normale gang van zaken. Ik heb op één apparaat die 3 hotfixes toegepast en daarna de laatste update aangeboden gekregen. Verwacht niet dat ik daarbij weer iets aan werking in heb moeten leveren.Jazco2nd schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:31:
Bevat de laatste update nou ook de 3 hotfixes die je eerst zelf moest aanvragen en die de problemen met Bluetooth oplossen? Het staat namelijk niet in de changelog van de laatste update, maar de hotfixes zelf kan je ook niet meer aanvragen
Testing, one, two ...
Ik ben op 1 apparaat vergeten de hotfix te installeren.. vandaar dat ik het vraag. Het is toch raar dat de changelog niet de items bevat van de hotfixes?hardware-lover schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:35:
[...]
Dat is wel de normale gang van zaken. Ik heb op één apparaat die 3 hotfixes toegepast en daarna de laatste update aangeboden gekregen. Verwacht niet dat ik daarbij weer iets aan werking in heb moeten leveren.
Het zou idd wel het meest logisch zijn, maar ...;Jazco2nd schreef op zondag 20 februari 2022 @ 12:43:
[...]
Ik ben op 1 apparaat vergeten de hotfix te installeren.. vandaar dat ik het vraag. Het is toch raar dat de changelog niet de items bevat van de hotfixes?
These are the known and reported issues in SE9.0.1 that are being worked on. This is not the exhaustive list but rather the more common issues list. One off bugs, single user issues are not listed in here.
Ik kan het mis hebben, maar er is na 9.0.1 alweer een nieuwe verschenen?
https://www.nvidia.com/en...upgrade-901-hotfix-image/
Testing, one, two ...
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Klopt. Heb me inmiddels alweer aangemeld met één apparaat.snah001 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:08:
Volgens mij wel, 9.0.1 + hotfix 1 is build 33.1.0.291 en de officiële 9.0.1 update 33.1.0.283
Edit: en hij wordt me al aangeboden als 9.0.2., maar bij activeren van de update staat er 9.0.1. + Hotfix
[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 20-02-2022 15:21 ]
Testing, one, two ...
In het bluetooth overzicht geeft de controller wel netjes aan dat deze verbonden is (of niet als de controller uit staat). Input van de controller werkt niet en de remote stopt dus met werken als deze aan staat.
Het gekke is, vorige week werkte alles probleemloos. Ik heb in de tussentijd waarschijnlijk update 9.0.0 - > 9.0.1 doorgevoerd en een Bluetooth toetsenbord gekoppeld. Voor de rest zijn er geen wijzigingen geweest.
Ik heb een hoop mogelijke oplossingen van internet uitgeprobeerd, allen zonder effect:
- reboot
- Bluetooth app data opgeschoond
- ethernet losgekoppeld en WiFi aangezet
- BT LE, Ipv6 uitgezet
- stekker uit stopcontact
- factory reset
- hdmi kabel gewisseld, usb devices ontkoppeld
- andere 2.4GHz devices uitgezet en fysiek andere locatie geprobeerd.
- controller getest op andere devices met succes
Heeft iemand misschien een idee wat hier mis kan zijn of heeft iemand een Switch pro controller om te testen dat het niet aan versie 9.0.1 ligt?
Ik kan het wel testen met mijn switch pro controller. Waarvoor gebruik jij de controller?bartju schreef op zondag 20 februari 2022 @ 21:16:
Sinds gisteren heb ik wat rare issues met mijn Shield 2019 Pro. Hij wilt niet meer pairen met mijn Nintendo Switch Pro controller. Telkens als ik dit probeer, geeft deze na een tijdje aan dat hij niet kan koppelen. Echter lijkt de connectie met de remote dan ook weg te zijn of enorm vertraagd (responsetijd van meer dan 30s).
In het bluetooth overzicht geeft de controller wel netjes aan dat deze verbonden is (of niet als de controller uit staat). Input van de controller werkt niet en de remote stopt dus met werken als deze aan staat.
Het gekke is, vorige week werkte alles probleemloos. Ik heb in de tussentijd waarschijnlijk update 9.0.0 - > 9.0.1 doorgevoerd en een Bluetooth toetsenbord gekoppeld. Voor de rest zijn er geen wijzigingen geweest.
Ik heb een hoop mogelijke oplossingen van internet uitgeprobeerd, allen zonder effect:
- reboot
- Bluetooth app data opgeschoond
- ethernet losgekoppeld en WiFi aangezet
- BT LE, Ipv6 uitgezet
- stekker uit stopcontact
- factory reset
- hdmi kabel gewisseld, usb devices ontkoppeld
- andere 2.4GHz devices uitgezet en fysiek andere locatie geprobeerd.
- controller getest op andere devices met succes
Heeft iemand misschien een idee wat hier mis kan zijn of heeft iemand een Switch pro controller om te testen dat het niet aan versie 9.0.1 ligt?
De laatste keer dat ik ging pairen met de switch controller was er sprake van lag waardoor ik de controller niet eens kon gebruiken voor Steam Link. Ik gebruik daarvoor nu 2 xbox controllers.
Dank! Ik gebruik het voornamelijk voor GameStream vanaf mijn pc, maar als je in het homescreen al input hebt en je kan koppelen, zou dat al een hoop goede info zijnbanaliteit schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:45:
[...]
Ik kan het wel testen met mijn switch pro controller. Waarvoor gebruik jij de controller?
De laatste keer dat ik ging pairen met de switch controller was er sprake van lag waardoor ik de controller niet eens kon gebruiken voor Steam Link. Ik gebruik daarvoor nu 2 xbox controllers.
Nieuwe versie Plex Media Server beschikbaar en geïnstalleerd op de Shield. De Plex Server is direct bereikbaar. Tevens 9.01 hotfix geïnstalleerd. Vreemd is wel dat films allemaal netjes worden toegevoegd terwijl van foto's alleen de mappen worden toegevoegd, geen afbeeldingen zelf. En van homevideo's en muziek helemaal niet wordt toegevoegd. Het gaat met stappen voorruit maar werkt nog niet 100%.Kylrad schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:33:
[...]
Ik heb mijn shield voor de zekerheid nog even gereboot, maar Plex blijf ook dan gewoon nog werken.

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"
Ik kon niet succesvol pairen. De Shield zag de switch pro controller en ik kon het pair proces starten, maar daar bleef het bij.bartju schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:01:
[...]
Dank! Ik gebruik het voornamelijk voor GameStream vanaf mijn pc, maar als je in het homescreen al input hebt en je kan koppelen, zou dat al een hoop goede info zijn! Vorige week ging het eigenlijk probleemloos zonder al teveel lag. Ik gebruik normaal een xbox 360 + sinds kort deze pro controller. Was naar mijn idee iets minder input lag op de 360 controller, maar een marginaal verschil.
Ah, dank voor het testen! Dan ligt het in ieder geval niet aan mijn exemplaar. Ik zal eens contact opnemen met Nvidia.banaliteit schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:14:
[...]
Ik kon niet succesvol pairen. De Shield zag de switch pro controller en ik kon het pair proces starten, maar daar bleef het bij.
Was even op die website gaan snuffelen, maar lijkt me geen iets wat je als thuisgebruiker hebt niet?bartju schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:01:
[...]
Dank! Ik gebruik het voornamelijk voor GameStream vanaf mijn pc, maar als je in het homescreen al input hebt en je kan koppelen, zou dat al een hoop goede info zijn
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Gamestream bedoel je? Daarmee kan je als thuisgebruiker gewoon via GeForce Experience games streamen naar je Shield. Dit is iets anders dan de cloud service van GeForce Now.Bad Brains schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 03:47:
[...]
Was even op die website gaan snuffelen, maar lijkt me geen iets wat je als thuisgebruiker hebt niet?
https://www.gamestream.biz/bartju schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:35:
[...]
Gamestream bedoel je? Daarmee kan je als thuisgebruiker gewoon via GeForce Experience games streamen naar je Shield. Dit is iets anders dan de cloud service van GeForce Now.
Aha.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Lekker die laatste update. Had het maar bij die laatste hot fix moeten houden.
Andere hdmi kabel geprobeerd?Nicap schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:33:
Geen idee of het aan de shield ligt, maar weer een foutmelding met de Disney app. En de NLZIET die niet werkt. En foutmeldingen in prime over de hdmi kabel die niet goed zou zijn.
Ik kreeg deze melding ook gister, was gelijk weer weg en geloof me mijn HDMI kabel is top notch.
Zal even opletten of het blijft gebeuren iig.
Nee nog niet. Maar prime is de enige die er over zeurt. En sinds de laatste update.
Ik wacht het nog even af na een update. Gebuik nu de app van de tv zelf wel.
Heb sinds de laatste update ook dat de tv aangeeft dat er geen signaal is na het opstarten van bijvoorbeeld NLZIET of Disney. Een paar seconden later start dan de app. Er is ongetwijfeld iets aangepast.
Klopt. GameStream is de techniek en de serverimplementatie, die gebaseerd is op open standaarden (HTTP(S), RTSP, ...). Je hoeft dus niet Nvidia's officiële client te gebruiken. Als je verder niets hebt met de andere Nvidia diensten, dan is Moonlight wellicht een betere keuze als client.bartju schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:35:
Gamestream bedoel je? Daarmee kan je als thuisgebruiker gewoon via GeForce Experience games streamen naar je Shield. Dit is iets anders dan de cloud service van GeForce Now.
[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 23-02-2022 11:54 ]
Wat moet ik dan doen, VM aanmaken op mijn PC, daar Sunshine (moonlight fork) installeren en dan klaar?
Ik neem aan dat als ik een VM gebruik ik de PC gewoon kan gebruiken en mijn vriendin games kan streamen.
Iets in mijn redenering verkeerd voordat ik dat allemaal ga uitproberen/installeren?
Volgens mij moet je met wat meer zaken rekening houden. Denk bijvoorbeeld aan het doorgeven van een grafische kaart naar de VM. Als je slechts een enkele grafische kaart hebt, dan heb je niets om op je PC zelf te gebruiken.Bad Brains schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 13:02:
Ik heb een AMD kaart, en ik zit te kijken wat ik kan gebruiken om games te streamen naar de TV.
Wat moet ik dan doen, VM aanmaken op mijn PC, daar Sunshine (moonlight fork) installeren en dan klaar?
Ik neem aan dat als ik een VM gebruik ik de PC gewoon kan gebruiken en mijn vriendin games kan streamen.
Dit lijkt mij ook een stap te ver voor dit topic, wat expliciet over de Shield TV gaat. Wat jij wilt hoeft niets met de Shield TV te maken te hebben. Ik denk dat je het beste hiervoor een ander topic kan zoeken of iets nieuws in kan schieten.
[edit]
Let op dat Sunshine geen Moonlight fork is. Moonlight is een open source client. Sunshine is een open source server.
[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 23-02-2022 13:45 ]
Waarschijnlijk gebruik jij de screen refresh rate app.Nicap schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:33:
Geen idee of het aan de shield ligt, maar weer een foutmelding met de Disney app. En de NLZIET die niet werkt. En foutmeldingen in prime over de hdmi kabel die niet goed zou zijn.
En heb jij de schakeltijd op zo snel mogelijk staan. Heb zelf dit probleem bij Amazon
Of schakel alleen als de applicatie start/focus krijgt en verliest. Met name Amerikaanse programma's? 23,976 Hz. Televisie vanuit Nederland/Europa? 50 Hz.Leijenman schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:56:
En heb jij de schakeltijd op zo snel mogelijk staan. Heb zelf dit probleem bij Amazon
[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 23-02-2022 15:10 ]
Wat bedoel je met screen refresh rate app?Leijenman schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 14:56:
[...]
Waarschijnlijk gebruik jij de screen refresh rate app.
De app die al veel te vaak is genoemd in dit topic : [Nvidia Shield] Ervaringen & DiscussieNicap schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:08:
Wat bedoel je met screen refresh rate app?
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ah, i'm sorry. Had wel even beter mogen kijken in het topic. Komt aardig vaak naar voren ja.nero355 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:06:
[...]
De app die al veel te vaak is genoemd in dit topic : [Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie
Maar die gebruik ik dus niet.
Ik wacht wel even een tijdje af. Zo onoverkomelijk is het nog niet, aangezien de apps op de TV ook prima werken. Gelukkig doet Kodi het nog wel goed en de iptv.
. Ik had hetzelfde, ik heb toen de andere usb-poort gebruikt, en toen kwam ik in de root.tcpie schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 09:48:
WIj hebben nu sinds ~1 maand een NVidia shield TV pro. Bevalt erg goed. Tot gisteren...
We hebben een nieuwe TV (hiervoor was de shield aangesloten op een 28 inch PC monitor, nu hebben we een wat grotere "echte" TV gekocht). Shield van de stroom gehaald, aangesloten op de nieuwe TV, stroomadapter er weer in (shield zit direct via HDMI aangesloten op de nieuwe TV). Het groene lampje van de shield gaat wel branden, maar geen signaal op de TV. Als ik hem aansluit op de monitor waar hij het voorheen wél mee deed: zelfde verhaal - geen signaal. Ik heb de HDMI-aansluiting een aantal keer gecontroleerd en gecheckt dat de juiste HDMI-inputpoort geselecteerd is op de TV / de monitor.
Ook de afstandsbediening doet raar: lampjes achter knopjes branden niet. Als ik de grote middelste knop ingedrukt houd dan gaan alle knopjes wel knipperen, maar dat haalt verder niets uit.
NVidia geeft op hun site het volgende advies: je moet de shield opstarten in "display safe mode". Dit doe je door een USB-toetsenbord aan te sluiten op de USB-poort die direct naast de HDMI-poort zit. Shield van de stroom halen, op het toetsenbord toetsen "A" en "B" ingedrukt houden, en de shield weer aansluiten op de stroom. Dit heb ik precies gedaan - groene lampje van de shield gaat wel branden, maar nog steeds geen beeld, dus de vervolgstappen van Nvidia kan ik niet volgen.
Heeft iemand ook meegemaakt dat zijn shield niet meer opstart? Suggesties?
EDIT:
We hebben natuurlijk ook de TV en de monitor even gecheckt. Als we deze aansluiten op een laptop doen ze het gewoon, probleem ligt dus echt bij de shield.
Op de Shield draait onder meer Kodi, in deze app maak ik geruime tijd gebruik van een centrale MySQL database waarin de library wordt bijgehouden; https://kodi.wiki/view/MySQL/Setting_up_Kodi
Sinds kort crasht de hele app wanneer ik in m'n bibliotheek door de lijst met films scroll.
Om dit op te lossen heb ik geprobeerd de Shield terug naar factory settings te zetten en Kodi from scratch te installeren. Na het opnieuw opbouwen van de bibliotheek gebeurt er echter weer exact hetzelfde; Kodi crasht wanneer ik door de lijst met films scroll..
De movie library is niet bijzonder groot; ~680 films
Iemand een tip?
Hoeveel ruimte is er nog vrij op de internal storage van de Shield TV? Zelfs met een centrale database slaat Kodi volgens mij thumbnails en fanart standaard lokaal op. Met een workaround zou je dit op een SMB share kunnen plaatsen die door de Shield TV zelf (niet door Kodi!) gekoppeld wordt. Uiteraard kan je media wel via bijvoorbeeld NFS of andere manieren benaderen.BiLLie- schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:42:
Sinds kort heb ik een vervelend issue met m'n Shield TV (2019 model, non-pro)
Op de Shield draait onder meer Kodi, in deze app maak ik geruime tijd gebruik van een centrale MySQL database waarin de library wordt bijgehouden; https://kodi.wiki/view/MySQL/Setting_up_Kodi
Sinds kort crasht de hele app wanneer ik in m'n bibliotheek door de lijst met films scroll.
[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 24-02-2022 15:19 ]
Op de Shield is er nog 2.1 GB ruimte beschikbaar op de interne storageThe Zep Man schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:12:
[...]
Hoeveel ruimte is er nog vrij op de internal storage van de Shield TV? Zelfs met een centrale database slaat Kodi volgens mij thumbnails en fanart standaard lokaal op. Met een workaround zou je dit op een SMB share kunnen plaatsen die door de Shield TV zelf (niet door Kodi!) gekoppeld wordt. Uiteraard kan je media wel via bijvoorbeeld NFS of andere manieren benaderen.
Dat is niet heel veel. Ik weet niet of de Shield TV een bescherming heeft voor het OS, dat niet alle ruimte geclaimd kan worden.BiLLie- schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:48:
Op de Shield is er nog 2.1 GB ruimte beschikbaar op de interne storage
Je kan in de instellingen van Android TV kijken hoeveel opslag Kodi gebruikt. Dit kan je ook zien door de Shield TV via SMB te benaderen en de grootte van de Kodi profielmap te bekijken.
Dat had ik ook gezien, Kodi gebruikt ~1.7GB (en dat zal dus het artwork schat ik in). De Shield tv heeft overigens 'maar' 8 GB aan storageThe Zep Man schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:54:
[...]
Dat is niet heel veel. Ik weet niet of de Shield TV een bescherming heeft voor het OS, dat niet alle ruimte geclaimd kan worden.
Je kan in de instellingen van Android TV kijken hoeveel opslag Kodi gebruikt. Dit kan je ook zien door de Shield TV via SMB te benaderen en de grootte van de Kodi profielmap te bekijken.
Misschien de cache van Kodi eens legen? Scheelt je ook wat ruimte.BiLLie- schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:06:
[...]
Dat had ik ook gezien, Kodi gebruikt ~1.7GB (en dat zal dus het artwork schat ik in). De Shield tv heeft overigens 'maar' 8 GB aan storage
Zie daarom mijn eerdere reactie. Je kan daar vrijwel 0 MB van maken door alles van Kodi op een SMB share (gekoppeld door Android TV) te zetten.BiLLie- schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:06:
Dat had ik ook gezien, Kodi gebruikt ~1.7GB (en dat zal dus het artwork schat ik in). De Shield tv heeft overigens 'maar' 8 GB aan storage
Hoe? In je suggestie zie ik geen link naar een howto of iets dergelijks en op de Kodi wiki kan ik zo snel niks vindenThe Zep Man schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:11:
[...]
Zie daarom mijn eerdere reactie. Je kan daar vrijwel 0 MB van maken door alles van Kodi op een SMB share (gekoppeld door Android TV) te zetten.
Zie:BiLLie- schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:56:
[...]
Hoe? In je suggestie zie ik geen link naar een howto of iets dergelijks en op de Kodi wiki kan ik zo snel niks vinden
The Zep Man in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"
Het enige dat dat mist is hoe je op de Shield TV in Android TV een SMB koppeling kan maken, maar daar kom je met wat experimenteren of Google-fu wel uit. Zodra dat gedaan is, kan je het lokale mount point gebruiken in Kodi's configuratie.
[ Voor 26% gewijzigd door The Zep Man op 25-02-2022 11:05 ]
Eigenlijk is dat ook veel handiger, eenmalig wijzigen en je kunt wat makkelijker je advancedsettings et cetera wijzigen omdat ze op een veel toegankelijkere plek staan. Thnx voor de tip!
Nu alleen nog uitvoeren en kijken of daarmee het crashen is verholpen, dat wordt later vandaag of dit weekend
[ Voor 85% gewijzigd door BiLLie- op 25-02-2022 11:32 ]
En daarna nog even in de Playstore de automatische updates uitzetten, anders is het snel terug.Spasm schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:45:
Voor de mensen die zich ergeren aan de reclames op de achtergrond, als je hier de updates verwijderd heb je weer de oude interface:
[Afbeelding]
Ik kwam hier bij toeval achter toen de android afstandbediening op mij telefoon niet werkte op de Shield.
Ja dat spreekt voor zichrscheper schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:47:
[...]
En daarna nog even in de Playstore de automatische updates uitzetten, anders is het snel terug.
Je zou dat kunnen checken op de Shield TV door Developer Mode aan te zetten en via ADB rond te neuzen :The Zep Man schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:54:
Dat is niet heel veel. Ik weet niet of de Shield TV een bescherming heeft voor het OS, dat niet alle ruimte geclaimd kan worden.
adb shell
Opent een Terminal op een Android (TV) based apparaat en daarna kan je gewoon met Linux commands aan de slag!
Het probleem daarvan is dat je gelijk naar een bepaalde basisversie toe springt en niet zeg maar "per update" terug in de tijd kan gaan!Spasm schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:45:
Voor de mensen die zich ergeren aan de reclames op de achtergrond, als je hier de updates verwijderd heb je weer de oude interface:
[Afbeelding]
Ik kwam hier bij toeval achter toen de android afstandbediening op mij telefoon niet werkte op de Shield.
Dus daarmee haal je ook eventuele bugs naar boven die in een bepaalde patch zaten tussen de "Basis versie" en de laatste versie voordat de "Reclames update" uitkwam!
Dat is denk ik nou wel vaak genoeg verteld dus "eigen schuld, dikke bult" als je dat nog niet door hebt!rscheper schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:47:
En daarna nog even in de Playstore de automatische updates uitzetten, anders is het snel terug.
Kijk even hier, ik verwacht namelijk dat het Kodi gerelateerd is; hardware-lover in "Grote Kodi topic - deel XVI"BiLLie- schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:42:
Sinds kort heb ik een vervelend issue met m'n Shield TV (2019 model, non-pro)
Om dit op te lossen heb ik geprobeerd de Shield terug naar factory settings te zetten en Kodi from scratch te installeren. Na het opnieuw opbouwen van de bibliotheek gebeurt er echter weer exact hetzelfde; Kodi crasht wanneer ik door de lijst met films scroll..
De movie library is niet bijzonder groot; ~680 films
Iemand een tip?
Testing, one, two ...
Waarom draai je de Library niet op het apparaat waar je media staatIlya schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:20:
Ik las dat sommigen hier geen last van hebben als ze geen oude Plex library "meenemen".
Heeft iemand dat al geprobeerd, voordat ik m'n hele drive leeg?
De Shield TV kan dan gewoon als Client dienen...
Volgens mij een bekend probleem en de oplossing is een Linux distro Live omgeving bootenIk heb ook nog een vraag over adb:
ik wil eigenlijk m'n Plex downgraden, maar ik krijg adb niet werkend i.c.m. m'n Macbook Pro.
Met een Pixel werkt het prima, maar de Shield krijg ik nooit te zien onder adb devices.
Ik heb al een stuk of vijf kabels geprobeerd. Ik gebruik de goede port en usb-debugging staat uiteraard aan. Is iemand dit gelukt met een Mac?
Je weet ook dat je dan van het ADB commando naar het FASTBOOT commando moet overstappen ??adb over network werkt wel, maar zodra je dan in fastboot komt werkt dat uiteraard niet meer, dus daar heb ik niets aan.
Snap niet helemaal wat je bedoelt, met meenemen bedoel ik updaten terwijl je al een library had. Ik draai PMS op de Shield en de media staat op een externe harddrive. Ik snap dat je fastboot moet gebruiken zodra je in fastboot zit janero355 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:47:
[...]
Waarom draai je de Library niet op het apparaat waar je media staat
De Shield TV kan dan gewoon als Client dienen...
[...]
Volgens mij een bekend probleem en de oplossing is een Linux distro Live omgeving booten
[...]
Je weet ook dat je dan van het ADB commando naar het FASTBOOT commando moet overstappen ??
Dan gaat mijn advies niet voor jou op helaasIlya schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:19:
Snap niet helemaal wat je bedoelt.
Ik draai PMS op de Shield en de media staat op een externe harddrive.
Wat ik bedoelde was zoiets :
- Alle media op een NAS.
- Op die NAS draai je dan ook Plex/Jellyfin/Emby/enz.
- Of eventueel een simpelere NAS maar dan i.c.m. een Intel NUC/AsRock A300 achtig iets dat de Media Server draait
En om je huidige Fastboot probleem op te lossen zal je dus aan iets van een Linux Live CD/DVD/ISO/USB Stick moeten om verder te kunnen met het proces
Yes, bedankt. Ik heb een nieuwe gekregen via Amazon en die lijkt het nu nog aardig te doen. Mocht deze ook (teveel) bugs krijgen, dan ga ik een linux usb stick bootennero355 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 03:10:
[...]
Dan gaat mijn advies niet voor jou op helaas
Wat ik bedoelde was zoiets :
- Alle media op een NAS.
- Op die NAS draai je dan ook Plex/Jellyfin/Emby/enz.
- Of eventueel een simpelere NAS maar dan i.c.m. een Intel NUC/AsRock A300 achtig iets dat de Media Server draait
En om je huidige Fastboot probleem op te lossen zal je dus aan iets van een Linux Live CD/DVD/ISO/USB Stick moeten om verder te kunnen met het proces
Ik gebruik geen Plex (client of Media Server), en heb op meerdere Shield TV modellen (2017, 2019 Pro) geen vertraging opgemerkt na de update. Tot zover mijn N=1.Ilya schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:20:
Zoals bij velen is mijn Shield (Pro 2019) een stuk trager en soms niet bruikbaar sinds de update. Ik las dat sommigen hier geen last van hebben als ze geen oude Plex library "meenemen".
Dik 4 jaar heel tevreden en nooit gedoe, maar nu opeens gestotter en gedoe.
Ik zit hier sinds gisteren op hotfix 2 voor 9.0.1 en met de refreshrate op 50Hz ingesteld loopt NLZiet soepel en stottervrij.zAo schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:45:
Iemand tips om de haperingen in NLziet, die er sinds de 9.0 update zijn, te verhelpen? Ik heb al een factory reset gedaan, maar ik wordt er knettergek van.
Dik 4 jaar heel tevreden en nooit gedoe, maar nu opeens gestotter en gedoe.
Heb je dat haperen meteen of komt dat na enige tijd?
Bij Live TV en/of terugkijken? Het is niet dat ik nu al uren naar NLZiet heb zitten kijken.
Testing, one, two ...
Thanks. Ik heb het binnen een paar minuten.hardware-lover schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:12:
[...]
Ik zit hier sinds gisteren op hotfix 2 voor 9.0.1 en met de refreshrate op 50Hz ingesteld loopt NLZiet soepel en stottervrij.
Heb je dat haperen meteen of komt dat na enige tijd?
Bij Live TV en/of terugkijken? Het is niet dat ik nu al uren naar NLZiet heb zitten kijken.
Heb je dan voor heel het os de refresh op 50hz staan? Dat is toch nadelig voor andere apps?
Staat hier standaard op 50Hz ja omdat de meesten gebruik maken van apps die gebruik maken van die refreshrate. Daarbij draaien diverse apps ook binnen Kodi als addon, en daarmee is het refreshrate probleem ook aangepakt, maar buiten dat, er is prima mee te leven zo hier in de kietzAo schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:15:
[...]
Thanks. Ik heb het binnen een paar minuten.
Heb je dan voor heel het os de refresh op 50hz staan? Dat is toch nadelig voor andere apps?
Testing, one, two ...
Heb een shield van 2017 en de meegeleverde afstandsbediening had het begeven. In december had ik dan de nieuwe afstandsbediening aangeschaft. Maar ook deze heeft het al redelijk snel opgegeven. De knoppen aan het rond wieletje doen het niet meer. Mogelijks dat de kids er voor iets tussenzitten…
Iemand tips?
Pak de Search bovenaan het topic erbij en leef je uit!frye schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 15:19:
Iemand tips?
Genoeg alternatieven tekoop wereldwijd!
[ Voor 89% gewijzigd door Geronimous op 06-03-2022 03:44 ]
Zojuist de shield op 50hz gezet, maar dezelfde microstutter helaas. Op een LG OLED CX trouwens.hardware-lover schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:58:
[...]
Staat hier standaard op 50Hz ja omdat de meesten gebruik maken van apps die gebruik maken van die refreshrate. Daarbij draaien diverse apps ook binnen Kodi als addon, en daarmee is het refreshrate probleem ook aangepakt, maar buiten dat, er is prima mee te leven zo hier in de kiet
Ik heb microstutters als ik de Ziggo app op de achtergrond aan heb staan. Als ik dan bijvoorbeeld NetFlix opstart dan blijft hij op 50hz staan terwijl de serie die ik kijk dan bijvoorbeeld 60hz is. Dubbelklik op de home button en dan ZiggoGo sluiten lost het op bij mij.zAo schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:37:
[...]
Zojuist de shield op 50hz gezet, maar dezelfde microstutter helaas. Op een LG OLED CX trouwens.
Ik kwam daar volgens mij iets over tegen bij de laatste 9.0.1 Hotfix die mij enkele dagen geleden werd aangeboden.Spasm schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:11:
[...]
Ik heb microstutters als ik de Ziggo app op de achtergrond aan heb staan. Als ik dan bijvoorbeeld NetFlix opstart dan blijft hij op 50hz staan terwijl de serie die ik kijk dan bijvoorbeeld 60hz is. Dubbelklik op de home button en dan ZiggoGo sluiten lost het op bij mij.
Eens kijken of ik daar ook iets over kan vinden.
Edit: Resolves issue when Kodi is running in the background, refresh rate changes on apps in the foreground
Kodi gerelateerd blijkbaar, niet wat ik dacht.
[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 06-03-2022 21:31 ]
Testing, one, two ...
HDR, Dolby staan vanzelfsprekend al aan. Iemand enig idee waar dit mee te maken kan hebben? Op Netflix herkent ie Dolby Vision bijvoorbeeld wel netjes, Prime idem.
Heeft iemand deze switch gemaakt? hoe zijn jou bevindingen?
Wat ik ook niet snel heb kunnen vinden is of het mogelijk is om de shield afstandsbediening te koppelen met de tv zodat ik maar 1 AB hoef te gebruiken voor het aan/uit zetten en volume regeling.
V.w.b. dat laatste, ik gebruik hoofdzakelijk de Shield afstandsbediening. Via CEC (indien goed ingesteld en indien de apparatuur daar ook lekker mee wil werken), worden zowel receiver alsook TV aan-/uitgezet. Volumeregeling gaat hier via receiver, aangestuurd via Shield remote. Met de receiver buitenspel zou dat ook de TV kunnen zijn.Tweakwondo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:19:
Ik heb op dit moment een CC met google tv op m'n 2e tv. Het werkt prima hoor maar voor game(streamen) schijnt de shield pro veel beter te zijn. Kwaliteit prima maar ik merk vrij hoge latency.
Wat ik ook niet snel heb kunnen vinden is of het mogelijk is om de shield afstandsbediening te koppelen met de tv zodat ik maar 1 AB hoef te gebruiken voor het aan/uit zetten en volume regeling.
Kortom, theoretisch is het mogelijk wat je zou willen
Testing, one, two ...
Iemand ervaring hiermee? (Op mijn RASPI Pi met Kodi werkten het altijd vlekkeloos)
Ah top! Dit werkt idd ook met de CC A/B en met die van ziggo toen ik dat nog gebruikte. Zal dan nu wel ook kunnen.hardware-lover schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:30:
[...]
V.w.b. dat laatste, ik gebruik hoofdzakelijk de Shield afstandsbediening. Via CEC (indien goed ingesteld en indien de apparatuur daar ook lekker mee wil werken), worden zowel receiver alsook TV aan-/uitgezet. Volumeregeling gaat hier via receiver, aangestuurd via Shield remote. Met de receiver buitenspel zou dat ook de TV kunnen zijn.
Kortom, theoretisch is het mogelijk wat je zou willen
Om het even wat streamen zonder lag vanaf je pc -> parsecTweakwondo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:19:
Ik heb op dit moment een CC met google tv op m'n 2e tv. Het werkt prima hoor maar voor game(streamen) schijnt de shield pro veel beter te zijn. Kwaliteit prima maar ik merk vrij hoge latency.
Geforce Now voel ik ook niks merkbare lag in, zelfs niet in shooters.
Wel een bedraad gigabit netwerk gebruiken, over wifi ga je quasi altijd leg voelen.
Dat is wat ik zou willen idd. De CC heeft geen ether aansluiting dus dat is sowieso al een grote min punt. Ik ben van plan om games te streamen via steam link app, geforce of moonlightStGermain schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:39:
[...]
Om het even wat streamen zonder lag vanaf je pc -> parsec
Wel een bedraad gigabit netwerk gebruiken, over wifi ga je quasi altijd leg voelen.
Als ik mijn favoriete Search Engine aanslinger dan heeft men het over onder andere het SMBv1 verhaal waar de Shield TV in het verleden last van heeft gehad dus kijk eens naar die Settings voor de grapjoostnl schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:33:
Als ik files transfer naar mijn Nvidia Shield 2019 pro vanaf mijn PC, krijg ik vaak de melding 0x8007003B in windows tijdens het overschrijven. Op dit moment heb ik geen externe Harddisk aan mijn shield gekoppeld dus intern geheugen.
Iemand ervaring hiermee? (Op mijn RASPI Pi met Kodi werkten het altijd vlekkeloos)
Verder blijft het natuurlijk Windows met bijbehorende vaagheid dus gericht zoeken met jouw favoriete Search Engine is denk ik het enige wat je kan doen...

Lag, lag, leg... hé wat jammer! Bijna drie keer goed!StGermain schreef op maandag 7 maart 2022 @ 12:39:
Om het even wat streamen zonder lag vanaf je pc -> parsec
/Flauw

Enige dat ik kan bedenken is dat de 4K HDR content gecodeerd is met VP9. Hier kan de Shield niets mee, dat is hetzelfde reden waarom de YouTube app geen 4K HDR video's kan afspelen.Franco10 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:32:
Ik gebruik Tivimate voor mijn TV abonnement. Hier zitten kanalen tussen met 4K HDR beeld. Open ik deze direct via een interne (extreem trage) app op mijn TV, springt ie enthousiast in z'n felle HDR stand. Open ik datzelfde kanaal op Tivimate en de Shield - doet ie dit niet.
HDR, Dolby staan vanzelfsprekend al aan. Iemand enig idee waar dit mee te maken kan hebben? Op Netflix herkent ie Dolby Vision bijvoorbeeld wel netjes, Prime idem.
[ Voor 62% gewijzigd door aspellinside op 07-03-2022 16:56 ]
LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro
Tja, ik dacht dan begrijpen jullie Nederlanders ook wat ik bedoelnero355 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:59:
Lag, lag, leg... hé wat jammer! Bijna drie keer goed!![]()
/Flauw
/ookFlauw
Heb je een PB gestuurdFranco10 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 10:32:
Ik gebruik Tivimate voor mijn TV abonnement. Hier zitten kanalen tussen met 4K HDR beeld. Open ik deze direct via een interne (extreem trage) app op mijn TV, springt ie enthousiast in z'n felle HDR stand. Open ik datzelfde kanaal op Tivimate en de Shield - doet ie dit niet.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Makkelijkste manier: Heb je driehoek afstandsbediening (Rechtse) ? Dan heb je 2019harley2009 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:21:
Waar kan ik zien welk model shield ik heb, 2019 model zou ik moeten hebben, en wat ik lees zou die ook Dolby vision moeten ondersteunen.. Helaas is dat op mijn shield niet het geval.
.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2vC63eA7EmNx20Sq9ooq58o3.jpg?f=user_large)
@harley2009 Nope, beide zinnen verwijzen naar de rechts
[ Voor 11% gewijzigd door mucuracat op 09-03-2022 09:27 ]
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Bedankt. Maar je zegt bij beide de 2019 versie. Ik heb de linkermucuracat schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:14:
[...]
Makkelijkste manier: Heb je driehoek afstandsbediening? Dan 2019
Heb je de rechtse? (Wat met je Shield geleverd is) Dan heb je 2019 versie.
[Afbeelding]
LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro
Wordt het eens tijd voor upgrade. Geeft wel 4k aan bij Netflix en HBO, maar geen Dolby vision. Ook geeft wel die Dolby Atmos aan.aspellinside schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:25:
Je hebt de 2015 of 2017 versie. De 2015 afstandsbediening heeft een koptelefoonaansluiting aan de onderkant.
Let op, vuistregel. De 2019 afstandsbediening is prima te gebruiken met oudere Shield TV modellen, en geniet soms zelfs de voorkeur.mucuracat schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:14:
[...]
Makkelijkste manier: Heb je driehoek afstandsbediening (Rechtse) ? Dan heb je 2019
Op al mijn andere apparaten komt hij wel naar voren.
Is dit een bekend iets?
Ik heb hem erop gekregen door naar de website van google play te gaan en daar bij installeren, de shield te selecteren.doomtech schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:07:
Ik zat nu al tijd te zoeken naar de HBO Max app in de store op de Shield (2019 Pro), maar kan deze met geen mogelijkheid vinden.
Op al mijn andere apparaten komt hij wel naar voren.
Is dit een bekend iets?
Toen ik thuis kwam stond hij er op.
Overigens niet gekeken of hij in de store op de shield voorkwam.
Dat zal nu ook wel gaan zonder VPN.
Leuke is dat HBO in de VS de 1e aflevering van bepaalde series vrij laat streamen (als lekkermakertje).
Ik hoop dat mijn Nederlandse account ook gaat werken in de VS. Dan kan ik in ieder geval dat hele gezeur van 25fps, 'oude' masters en non 4K streams even vergeten.
Vaag, ik heb hem op mijn telefoon geïnstalleerd, vervolgens op de Shield naar het Google Account gegaan, daar alle geïnstalleerde apps opgezocht. Daar is een kopje met “not on this device” en via die weg alleen kan ik hem op de Shield krijgen.ArniD schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:10:
[...]
Ik heb hem erop gekregen door naar de website van google play te gaan en daar bij installeren, de shield te selecteren.
Toen ik thuis kwam stond hij er op.
Overigens niet gekeken of hij in de store op de shield voorkwam.
Had eerst ook via telefoon naar shield gedaan, was niet geinstalleerd.doomtech schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:39:
[...]
Vaag, ik heb hem op mijn telefoon geïnstalleerd, vervolgens op de Shield naar het Google Account gegaan, daar alle geïnstalleerde apps opgezocht. Daar is een kopje met “not on this device” en via die weg alleen kan ik hem op de Shield krijgen.
Daarna in playstore gekeken en na typen van eerste letter H kwam HBOMax al tevoorschijn.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Mensen die problemen hebben met het installeren van applicaties uit de Play Store, zoek eerst uit:
- Waar is geografisch het IP adres dat gebruikt wordt door de Shield TV op internet? Met andere woorden, gebruik je een gewone Nederlandse internetverbinding of gebruik je een VPN?
- In welk land is de Shield TV geconfigureerd?
- Voor welk land is het gebruikte Google account geconfigureerd?
[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 09-03-2022 13:36 ]
en toch begrijp ik dan iets niet..... het is- zoals het bij mij althans werkt- met name de (VPN) locatie van het apparaat die bepaalt of ik een app wel of niet zie.The Zep Man schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:11:
Bij een Shield TV Pro 2019 hier staat HBOMax gewoon onder de geadverteerde applicaties op de Play Store.
Mensen die problemen hebben met het installeren van applicaties uit de Play Store, zoek eerst uit:Als iets niet Nederland is, dan is dat het eerste probleem om op te lossen.
- Waar is geografisch het IP adres dat gebruikt wordt door de Shield TV op internet? Met andere woorden, gebruik je een gewone Nederlandse internetverbinding of gebruik je een VPN?
- In welk land is de Shield TV geconfigureerd?
- Voor welk land is het gebruikte Google account geconfigureerd?
Ga ik naar de VS dan zie ik app's zoals ABC, CBS, PBS en HBO-MAX (dat zal nu ook in Nederland werken)
Ga ik naar de UK dan zie apps zoals BBC Iplayer, MY5, My4 (niet voor shield), itv-hub
Zit ik zonder VPN dan zijn apps zoals Videoland, Ziggo etc beschikbaar.
Wat ik wel altijd voor specifieke geo-gebonden apps moet doen is bij wisselen van locatie, de google play app op mijn device afschieten, opslag en cache wissen en dan google play weer opstarten.
Bijzondere is wel dat als een app eenmaal in je library zit je wel 9 van de 10 keer gewoon de updates krijgt ook als je niet in de juiste geo locatie zit.
Het is zo complex dat er meer situaties zijn waarin iets niet werkt ten opzichte van situaties waarin iets wel werkt. Als iets niet werkt en je weet niet exact waarom, moet je eerst naar een situatie die wel werkt voordat je verder onderzoek gaat doen.LaFleche schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:07:
en toch begrijp ik dan iets niet.....
Het 'help, ik kan applicatie XYZ niet installeren' probleem is al vaker langsgekomen in dit topic, en telkens is de oorzaak en het bijbehorende advies hetzelfde.
[ Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 09-03-2022 14:17 ]
Dit topic is gesloten.
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
- Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
- Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
- Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.