De afstandsbediening zat gewoon bij de Shield

Het is die met die veel te grote Netflix knop (die je vaak per ongeluk indrukt).
Ah, dit klinkt als een huishouden waar de WAF niet op orde is. Dat is een breder probleem. Voor WAF is het advies: 'testen, testen, testen', en voor duurzame oplossingen gaan. Zo zou ik zelf voor een 'familienet' een apart VLAN inrichten waar alles vrij met elkaar mag communiceren over alle protocollen, daar alle meuk ingooien (mediaspelers, media NAS, notebooks, smartphones, tablets), alles behalve de notebooks, smartphones en tablets bekabeld aansluiten, en voor draadloos aparte kanalen gebruiken ten opzichte van andere netwerken in huis.
Ik ben al een tijd "back to basics" gegaan. Juist geen VLAN's meer, dus alles mag vrij met elkaar communiceren. De Shield is ook gewoon bedraad aangesloten, niet via WIFI. Ik had in mijn huis een hoop loze leidingen waar ik overal netwerkkabels getrokken heb. Dus heb zo ongeveer overal netwerkaansluitingen. 24 ports switch in de meterkast
WAF goed krijgen is toch niet te doen

Daarvoor moet het perfect werken en dat doen dingen eigenlijk nooit. Je bent altijd 1 update verwijderd van nieuwe ellende (hetzij van de software, hetzij van de dienst).
Probleem is dat de Lethalis Acceptance Factor inmiddels ook afbrokkelt

De Shield TV draait praktisch Android TV stock. Als het een probleem is, dan ligt het vaak aan de applicatie. Probeer alternatieven, zoals SmartTubeNext. Dan kan je naar de applicatie casten, en heb je ook het voordeel dat je je kind niet vergiftigd met reclame.

Raad je mij nou een
Russische Oekraïense app aan die niet in de store staat?
De reclame is inderdaad vervelend. Uiteraard kun je dat ook nog afkopen bij YouTube... zo gek hebben ze mij voorlopig nog niet gekregen. Ik heb al genoeg abonnementen (Netflix, Disney, Spotify, NPO plus).
Waar ik nog wat meer mee wil testen: er lijkt een verschil te zijn tussen de tablet van mijn dochter, en mijn telefoon en die van mijn vrouw. Wellicht hebben we een andere versie van de YouTube app op ons apparaat. 17.11.34 staat iig op mijn telefoon. Op de Shield staat versie 2.07.02/web_20220323_10_RC00.
Die app is blijkbaar een paar dagen geleden nog bijgewerkt. Ik hou niet zo van het "RC" stukje
Maar ik blijf het gewoon gek vinden dat als de Shield een filmpje afspeelt, dat ik hem niet kan pauzeren met de afstandsbediening van de Shield. In principe stuurt een apparaat zoals mijn telefoon alleen een URL naar de Shield, en speelt de Shield die af met zijn eigen YouTube app.
Nu heb ik wel vaker problemen met YouTube in het algemeen. Als casten eenmaal werkt, kan ik bijvoorbeeld ook niet loskoppelen. Dan wil hij elk filmpje dat ik wil afspelen, per se casten naar de Shield... dus ook nadat ik "verbinding verbreken" heb gekozen. Ook jammer als ik bijvoorbeeld een review wil kijken op mijn telefoon terwijl mijn dochter iets anders kijkt op de Shield.
Het is de ene ergernis na de andere. Ondanks dat ik een programmeur ben, voel ik me op dit gebied wel een user. Heb vaak ook geen zin er te lang aan te knutselen... het moet "gewoon werken".
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.