Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:11
LaFleche schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:07:
[...]

en toch begrijp ik dan iets niet..... het is- zoals het bij mij althans werkt- met name de (VPN) locatie van het apparaat die bepaalt of ik een app wel of niet zie.

Ga ik naar de VS dan zie ik app's zoals ABC, CBS, PBS en HBO-MAX (dat zal nu ook in Nederland werken)
Ga ik naar de UK dan zie apps zoals BBC Iplayer, MY5, My4 (niet voor shield), itv-hub
Zit ik zonder VPN dan zijn apps zoals Videoland, Ziggo etc beschikbaar.

Wat ik wel altijd voor specifieke geo-gebonden apps moet doen is bij wisselen van locatie, de google play app op mijn device afschieten, opslag en cache wissen en dan google play weer opstarten.

Bijzondere is wel dat als een app eenmaal in je library zit je wel 9 van de 10 keer gewoon de updates krijgt ook als je niet in de juiste geo locatie zit.
Het is gewoon een filter die app maker kan aanzetten en playstore dan niet laat zien.
Via omweg kun je ook veel apps installeren.
Het voorkomt ook een beetje vervuiling als ze allemaal goed zouden instellen.
Anders krijg je nog meer apps te zien, die hier niet zouden werken.

Werkt ook zelfde met tv. Als je je tv instelt op een ander land, zonder vpn werkt het ook, dan krijg je ook apps te zien wat specifiek voor dat land is.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02:04
Ik wilde geen grootse discussie uitlokken met mijn vraag en had ook het vermoeden dat het met de locatie te maken had. Nooit gespeeld met VPN-zaken en heb gewoon een statisch IP dus het blijft een raadsel. Die zaken staan namelijk allemaal goed.

Maargoed het werkt nu, Friends kan door de wederhelft gewoon gekeken worden bij thuiskomst, dus crisis averted >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:29
Gisteren avond een 1 TB HDD aan de Shield Pro gehangen.
Die ziet hem wel (geprobeerd als NTFS format en vFat format) maar ik kan er niet naartoe schrijven (vanuit een app die op de Shield draait) of van lezen.
Wel biedt de Shield aan deze te formateren als extended storage.
Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien waarom dit wel of niet kan.

Edit: al gevonden.
Kan nu ook via ftp bij de HDD.

[ Voor 7% gewijzigd door snah001 op 10-03-2022 15:22 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Na lange tijd geen problemen te hebben gehad (ook met de meest recente, niet beta oid firmware), toch nog tegen een probleem aangelopen.

Soms zet ik de Shield aan, en mn receiver (Denon 2600H) krijgt een signaal van stero geluid.
Welke van de apps ik ook opstart;
Plex
Youtube
Netflix
Bij afspelen content, geen geluid - receiver blijft op stereo staan. Als ik de Shield herstart, is het opgelost.

Iemand anders dit eerder gehad ?
Deze setup heb ik iets meer dan een jaar - vorig jaar, totaal geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:52:
Gisteren avond een 1 TB HDD aan de Shield Pro gehangen.
Die ziet hem wel (geprobeerd als NTFS format en xFat format) maar ik kan er niet naartoe schrijven (vanuit een app die op de Shield draait) of van lezen.
Wel biedt de Shield aan deze te formateren als extended storage.
Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien waarom dit wel of niet kan.

Edit: al gevonden.
Kan nu ook via ftp bij de HDD.
Dus wat was de oplossing :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Het ging voornamelijk om het opnemen van programma's met Tivimate.
Daar heb je dan als opslaglocatie de keuze tussen de Shield zelf óf externe USB.
De laatste kiezen lukt niet, maar wel via de alternatieve methode die zichtbaar wordt en dat is de System Picker binnen Tivimate gebruiken.
Ging ook niet van een leien dakje en daar waren meerdere pogingen voor nodig en niet duidelijk waarom.
Een backup van de instellingen van Tivimate opslaan op interne of externe opslag lukt nog steeds niet en heb daar nog geen idee van waarom niet.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-09 17:53
Kan je de 2017 Nvidia Shield Controller ook gebruiken op de nvidia shield 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
zAo schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:45:
Iemand tips om de haperingen in NLziet, die er sinds de 9.0 update zijn, te verhelpen? Ik heb al een factory reset gedaan, maar ik wordt er knettergek van.

Dik 4 jaar heel tevreden en nooit gedoe, maar nu opeens gestotter en gedoe.
Het is inderdaad niet lekker kijken zo..... Heb de refresh rate app, maar dan heb je telkens bij het begin paar seconden zwart beeld.....(bij mij staat ie op auto refresh rate), maar begrijp dat ik mogelijk beter fixed op 50 Hz kan zetten? Dan wisselt ie alleen nog als ik Kodi kijk?

En wat dan met Netflix en prime en plex?

Toch bizar dat dit niet gewoon out of the box werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb dezelfde haperingen, maar dan vooral bij Netflix, sinds een van de laatste updates. Had ik het maar niet gedaan lol. De refresh rate app heeft het probleem wel grotendeels verholpen overigens, maar idealiter werkt het gewoon zonder prima.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:29
harley2009 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 20:29:
Kan je de 2017 Nvidia Shield Controller ook gebruiken op de nvidia shield 2019.
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-09 17:53
Inmiddels de 2017 versie verkocht, en de nieuwe 2020 versie gekocht. PS5 Controller op aangesloten en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Sp33dFr34k schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:53:
Ik heb dezelfde haperingen, maar dan vooral bij Netflix, sinds een van de laatste updates. Had ik het maar niet gedaan lol. De refresh rate app heeft het probleem wel grotendeels verholpen overigens, maar idealiter werkt het gewoon zonder prima.
Welke app is dat? Hier wordt ik dol van.

Ik snap dat een bug kan optreden, maar bizar dat een fix zo lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
werkt dolby vision mkv en mp4 op kodi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heeten12
  • Laatst online: 18-09 14:15
MP4 wel, MKV niet.
Voor MKV kun je een aangepaste build downloaden die de een nieuwere versie van ffmpeg gebruikt of wachten op Kodi 20.0 waarin dit is opgelost.

Je kan voor MKV bestanden ook een andere player gebruiken. Wanneer deze is gebaseerd op Exoplayer dan werkt het ook. Een open source optie is Just video player.

[ Voor 10% gewijzigd door heeten12 op 13-03-2022 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
heeten12 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 08:28:
MP4 wel, MKV niet.
Voor MKV kun je een aangepaste build downloaden die de een nieuwere versie van ffmpeg gebruikt of wachten op Kodi 20.0 waarin dit is opgelost.

Je kan voor MKV bestanden ook een andere player gebruiken. Wanneer deze is gebaseerd op Exoplayer dan werkt het ook. Een open source optie is Just video player.
wordt mp4 zonder poespas afgespeeld? zonder extra software? gewoon kodi downloaden en klaar dus? er waren destijd wat issues over de kleuren met dolby vision. is dat een beetje opgelost?

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 13-03-2022 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Farabi schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:42:
[...]

wordt mp4 zonder poespas afgespeeld? zonder extra software? gewoon kodi downloaden en klaar dus? er waren destijd wat issues over de kleuren met dolby vision. is dat een beetje opgelost?
Ik heb wat van die demo mp4 DV filmpjes gedownload en die speelt Kodi 19.3 gewoon af. DolbyVision staat er even rechtsboven weergegeven bij het starten.
Daarmee is niet gezegd dat alle DV filmpjes worden afgespeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Laatst online: 16-09 18:50
zAo schreef op zondag 13 maart 2022 @ 00:12:
[...]

Dat is de app Refresh Rate (zie Android TV app store)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

zAo schreef op zondag 13 maart 2022 @ 00:12:
[...]

@HAWK Wizard heeft gelijk, dat is 'm.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heeten12
Farabi schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:42:
[...]

Jep werkt zonder gedoe. Heb dat van die kleuren ook gelezen maar niets vernomen. Gebruik een LG Oled

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hulliee schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:57:
[...]
Ik heb wat van die demo mp4 DV filmpjes gedownload en die speelt Kodi 19.3 gewoon af. DolbyVision staat er even rechtsboven weergegeven bij het starten.
Daarmee is niet gezegd dat alle DV filmpjes worden afgespeeld.
Psssssssssstttttt: downloads: Kodi 19.4 (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Op android nog niet. Tenminste, als ik kijk naar versienummer playstore, staat 19.3 nog. Moet dan buiten playstore om.

[ Voor 4% gewijzigd door mucuracat op 14-03-2022 09:18 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
mucuracat schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:17:
[...]
Op android nog niet. Tenminste, als ik kijk naar versienummer playstore, staat 19.3 nog. Moet dan buiten playstore om.
offtopic:
hij stond er bij mij al eerder op dan het nieuws op onze FP, er is ook een Kodi addon die dat voor je in de gaten houdt. Installeren gaat ook binnen Kodi. De Final 19.4 is er dus al even, ook voor Android TV

Edit: @heeten12 en anderen. Je kunt gebruik maken van deze addon naast Version Check; https://kodi.tv/addons/matrix/script.kodi.android.update

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 14-03-2022 11:04 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• heeten12
De update komt vooralsnog niet via de Playstore.
Zie https://kodi.tv/article/kodi-matrix-19-4-release/

Android Deployment

Please note that we are currently unable to provide this update via the Google Play Store. An updated Google requirement demands that apps now target API level 30 (Android 11) as a minimum, while Kodi targets API level 29 (Android 10).

As such, we're unable to upload 19.4 to the Play Store, although 19.3 will remain available. However, for those who want the new release, 19.4 can be downloaded from our servers and installed manually:

32-bit download: http://mirrors.kodi.tv/re....4-Matrix-armeabi-v7a.apk

64-bit download: http://mirrors.kodi.tv/re...19.4-Matrix-arm64-v8a.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Ik gebruik HBO MAX op de Shield Tube.

Al het 50 fps materiaal wordt probleemloos afgespeeld.

Maar de 24p dolby vision films lopen totaal niet vloeiend.
Ik gebruik de frame rate switch optie van de shield.
Ook de frame rate switching app heb ik geprobeerd.

Helaas blijft het hakkelen.

Ook als ik de shield handmatig op 24p zet lopen deze films niet vloeiend.

Met Netflix heb ik dit probleem niet trouwens.

Meer mensen die dit probleem ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawai0
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 18:43
heeten12 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 08:28:
MP4 wel, MKV niet.

Vandaag ook met succes MKV DV aan de praat gekregen via https://repo.kodinerds.ne...item=Binary%20(arm64-v8a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 13:58

aspellinside

Out Of Control

invincible30 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:22:

Met Netflix heb ik dit probleem niet trouwens.

Meer mensen die dit probleem ervaren?
Ik zal eens goed kijken vanavond. Heb je een voorbeeldserie/film die niet goed loopt?

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!
invincible30 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:22:

Getest met 23,976 FPS Dolby Vision materiaal op een Shield TV Pro 2019 d.m.v. refresh rate switch applicatie die bij het starten van HBO Max de refresh rate wijzigt naar 23,976 Hz. Geen haperen/hakkelen ondervonden.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

heeten12 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:18:
De update komt vooralsnog niet via de Playstore.
Zie https://kodi.tv/article/kodi-matrix-19-4-release/

Android Deployment

Please note that we are currently unable to provide this update via the Google Play Store. An updated Google requirement demands that apps now target API level 30 (Android 11) as a minimum, while Kodi targets API level 29 (Android 10).

As such, we're unable to upload 19.4 to the Play Store, although 19.3 will remain available. However, for those who want the new release, 19.4 can be downloaded from our servers and installed manually:

32-bit download: http://mirrors.kodi.tv/re....4-Matrix-armeabi-v7a.apk

64-bit download: http://mirrors.kodi.tv/re...19.4-Matrix-arm64-v8a.apk
Wel geinig dit. Ze vereisen voor de playstore dus minimaal Android 11, maar hun eigen Chromecast met Google TV zit nog steeds op Android 10 8)7 .

Ik wordt intussen vrij krankjorem van het feit dat ik voor elke video die ik afspeel handmatig in het menu de refreshrate van 50 en 60 hz moet aanpassen voor vloeiend beeld (vind haperend beeld nogal storend).

Heb 2 chromecasts, maar overweeg serieus wat anders te gaan kopen vanwege dit geneuzel. Heb ook naar de Shield gekeken, maar het valt me op dat de nieuwste hardware intussen nog steeds van 2019 is. Voor mijn gevoel een beetje oud om nu nog nieuw te kopen. Komt er binnenkort nog iets nieuws aan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snah001
Oud?
Dat is maar hoe je er tegenaan kijkt daar het Shield platform zowat het beste is op dit gebied met bekend jarenlange ondersteuning en updates.
De 2017 versie bijvoorbeeld ontvangt nog steeds regelmatig updates en die is nu 4 jaar oud....
Ga daar maar aanstaan met een chromecast (tv) of iedere willekeurige Android Media box en dat geldt idem voor de prestaties en mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

snah001 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:04:
Oud?
Dat is maar hoe je er tegenaan kijkt daar het Shield platform zowat het beste is op dit gebied met bekend jarenlange ondersteuning en updates.
De 2017 versie bijvoorbeeld ontvangt nog steeds regelmatig updates en die is nu 4 jaar oud....
Ga daar maar aanstaan met een chromecast (tv) of iedere willekeurige Android Media box en dat geldt idem voor de prestaties en mogelijkheden.
Dat begrijp is, maar als ik nu nog een nieuwe unit koop dan zou ik toch graag willen weten of er binnenkort wat nieuws aan zit te komen, want al is de ondersteuning lang, met een nieuwe unit is dat natuurlijk nog langer.

Ik zou het zonde vinden om nu iets te kopen terwijl er over 3 maanden een nieuwe unit uitkomt die beter en sneller is e.d. Dan wacht ik liever even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
Fairy schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:09:
[...]

Dat begrijp is, maar als ik nu nog een nieuwe unit koop dan zou ik toch graag willen weten of er binnenkort wat nieuws aan zit te komen, want al is de ondersteuning lang, met een nieuwe unit is dat natuurlijk nog langer.

Ik zou het zonde vinden om nu iets te kopen terwijl er over 3 maanden een nieuwe unit uitkomt die beter en sneller is e.d. Dan wacht ik liever even.
Niet bekend of er nieuwe komt. Je kunt blijven wachten 8)
Weet niet wat ze zouden kunnen upgraden? Alles doet het en prijs is ook intussen gezakt.
Alleen youtube format ondersteuning misschien voor HDR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 04:15
snah001 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:04:
De 2017 2015 versie bijvoorbeeld ontvangt nog steeds regelmatig updates en die is nu 4 6 jaar oud....
I fixed it.

spoiler:
Originele SHIELD is uit 2015 dus en wordt nog steeds net zo goed ondersteund alscde 2017 en 2019. Ook nu met Shield Experience 9 of wat is de nieuwste kregen alle drie ee hardware versies vanaf hetzelfde moment de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
RobertMe schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:21:
[...]

I fixed it.

spoiler:
Originele SHIELD is uit 2015 dus en wordt nog steeds net zo goed ondersteund alscde 2017 en 2019. Ook nu met Shield Experience 9 of wat is de nieuwste kregen alle drie ee hardware versies vanaf hetzelfde moment de update.
Thnx, even niet goed gekeken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fairy schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:59:
Heb 2 chromecasts, maar overweeg serieus wat anders te gaan kopen vanwege dit geneuzel. Heb ook naar de Shield gekeken, maar het valt me op dat de nieuwste hardware intussen nog steeds van 2019 is. Voor mijn gevoel een beetje oud om nu nog nieuw te kopen. Komt er binnenkort nog iets nieuws aan?
Zie de topicstart, die jouw vraag beantwoordt.

Verder zou ik wat kopen wanneer ik het nodig heb. Als er toch iets nieuws uitkomt dat beter is en dat je nodig hebt, dan is er altijd nog de tweedehands markt waar de Shield TV het goed lijkt te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

aspellinside schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:11:
[...]

Ik zal eens goed kijken vanavond. Heb je een voorbeeldserie/film die niet goed loopt?
Matrix resurrections en Dune bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

The Zep Man schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:34:
[...]

Getest met 23,976 FPS Dolby Vision materiaal op een Shield TV Pro 2019 d.m.v. refresh rate switch applicatie die bij het starten van HBO Max de refresh rate wijzigt naar 23,976 Hz. Geen haperen/hakkelen ondervonden.
Bedankt voor je reactie.

Je bedoelt de refresh rate app uit de playstore?

Welke firmware staat er op jouw shield?

Ik gebruik de laatste hotfix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Ik ga de shield nogmaals resetten en die app nog een keer proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door invincible30 op 15-03-2022 14:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 14:47
En kijk vooral even hier hoe je de refresh rate app moet instellen. Je mist snel iets.

YouTube: NVIDIA Shield TV - Enable Automatic Refresh Rate (Part 1)

YouTube: NVIDIA Shield TV - Enable Automatic Refresh Rate (Part 2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aspellinside

aspellinside

Out Of Control

invincible30 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:01:
[...]

Matrix resurrections en Dune bijvoorbeeld.
Net getest op Shield 2019, Android TV versie 8.2.3 (update niet gedaan).

Scherm op 4K 59.940 Hz DV/HDR10.

Dan zie je duidelijk de frames overslaan.

Toen de Shield's 'Match frame rate (beta)' ingeschakeld tijdens het afspelen. Daarna geen problemen meer, alles loopt vloeiend. Dus de externe app niet nodig.

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Thanks voor de links.
Ik heb deze stap voor stap gevolgd. Meerdere keren.
Zelfde resultaten. Hakkelend beeld bij hbo max.

Ik heb in het verleden ook deze app gebruikt.
Nooit problemen mee gehad icm Netflix.

Snap het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

aspellinside schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:11:
[...]

Net getest op Shield 2019, Android TV versie 8.2.3 (update niet gedaan).

Scherm op 4K 59.940 Hz DV/HDR10.

Dan zie je duidelijk de frames overslaan.

Toen de Shield's 'Match frame rate (beta)' ingeschakeld tijdens het afspelen. Daarna geen problemen meer, alles loopt vloeiend. Dus de externe app niet nodig.
Dank voor het testen.

Ik heb het ook geprobeerd met interne frame rate optie.
Blijft hakkelen.
Heel af en toe loopt het goed voor 10 seconden.
Vreemd.

Weer opnieuw de shield reset gegeven.
Direct hbo max erop gezet.

Nu gaat het switchen van de framerate wel goed.

Snap er niks van.
Wellicht een andere app die een conflict heeft met HBO?

Bedankt voor jullie reacties

[ Voor 16% gewijzigd door invincible30 op 15-03-2022 20:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Het ligt dus niet aan mij.

Dit kwam ik zojuist tegen op dit forum:

https://www.avsforum.com/...019.3096760/post-61503607

Korte samenvatting:

Op de Shield pro werkt de refresh rate app nog wel (op o.a Netflix en HBO max) met de laatste firmware versie.

Op de Tube dus niet.

Alleen de Shield's 'Match frame rate (beta) lijkt nog te werken op de tube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 21:23
invincible30 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:31:
[...]

Dank voor het testen.

Ik heb het ook geprobeerd met interne frame rate optie.
Blijft hakkelen.
Heel af en toe loopt het goed voor 10 seconden.
Vreemd.

Weer opnieuw de shield reset gegeven.
Direct hbo max erop gezet.

Nu gaat het switchen van de framerate wel goed.

Snap er niks van.
Wellicht een andere app die een conflict heeft met HBO?

Bedankt voor jullie reacties
Zoals eerder aangegeven in dit topic, heb ik dat probleem als de Ziggo app op de achtergrond actief is. Deze houdt de framerate op 50hz. Als je dubbelklikt op de home knop kun je alle achtergrondapplicaties sluiten. Dat lost het op bij mij. Ik gebruik ook de ingebouwde framerate optie.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invincible30

invincible30

Spasm schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 22:52:
[...]

Zoals eerder aangegeven in dit topic, heb ik dat probleem als de Ziggo app op de achtergrond actief is. Deze houdt de framerate op 50hz. Als je dubbelklikt op de home knop kun je alle achtergrondapplicaties sluiten. Dat lost het op bij mij. Ik gebruik ook de ingebouwde framerate optie.
Dank. Dit heb ik niet geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

Ik heb sinds kort een NVIDA Shield Pro, ben er tot op heden erg tevreden mee en ben steed meer dingen aan het overzetten van mijn Windows media center.

Nu game ik via Shadow of Geforce NOW op mijn PC en dit werkt ook prima op de Shield Pro, maar ik wil graag 4 controllers ipv. 2.

Weet iemand of je 4 van deze controllers kan aansluiten en of dat goed werkt?
https://www.mediamarkt.nl...less-adapter-1679776.html

Ik heb de huidige 2 via Bluetooth aangesloten... er zit natuurlijk zo'n dongle bij die ik gebruik op mijn Windows media center, maar als ik die in de Shield steek connecten mijn controllers niet, dus vandaar nu op Bluetooth, is het wel mogelijk via die dongle?

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Pierre

Van nature lui!

MavhRik schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:12:
Ik heb sinds kort een NVIDA Shield Pro, ben er tot op heden erg tevreden mee en ben steed meer dingen aan het overzetten van mijn Windows media center.

Nu game ik via Shadow of Geforce NOW op mijn PC en dit werkt ook prima op de Shield Pro, maar ik wil graag 4 controllers ipv. 2.

Ik heb de huidige 2 via Bluetooth aangesloten... er zit natuurlijk zo'n dongle bij die ik gebruik op mijn Windows media center, maar als ik die in de Shield steek connecten mijn controllers niet, dus vandaar nu op Bluetooth, is het wel mogelijk via die dongle?
Misschien een open deur maar heb je de topic start gelezen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Pierre schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:28:
[...]

Misschien een open deur maar heb je de topic start gelezen.
Ja, maar daar zie ik geen antwoorden op mijn vragen?

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MavhRik schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:12:

Via USB (hub) zal dat wel werken. Via Bluetooth? Geen idee. Ik heb niet zoveel controllers.

Je kan natuurlijk altijd nog twee controllers via Bluetooth gebruiken en twee via USB, als het niet allemaal via Bluetooth zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

The Zep Man schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:46:
[...]

Via USB (hub) zal dat wel werken. Via Bluetooth? Geen idee. Ik heb niet zoveel controllers.

Je kan natuurlijk altijd nog twee controllers via Bluetooth gebruiken en twee via USB, als het niet allemaal via Bluetooth zou werken.
Dat zou kunnen, maar nu werkt het via die USB dongle helemaal niet, dus de vraag is of ik wat fout doe of dat dat echt niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MavhRik schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:51:
[...]

Dat zou kunnen, maar nu werkt het via die USB dongle helemaal niet, dus de vraag is of ik wat fout doe of dat dat echt niet werkt.
Ondersteuning voor de USB dongel is experimenteel in Linux en er is een binary blob uit dit pakket nodig waar mogelijk een licentie op rust die distributie niet toestaat. Deze zal je voorlopig niet zien in Android TV.

De controller direct aansluiten via een USB kabel werkt gewoon.

[ Voor 27% gewijzigd door The Zep Man op 17-03-2022 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:22
Ik loop nog steeds te emmeren met de Plex Server op de Shield TV Pro 2019.
Alles er af en mappen verwijdert, ook op de usb stick in de Nvidia Shield. Herstart. Plex en Plex Server geïnstalleerd. Herstart, aangemeld. Plex en Plex Server aangemeld. Herstart Werkt. Bibliotheek op NAS toegevoegd.

Plex Server op de PC laat wel type video, audio en ondertiteling zien :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1U0mWBxOSyItsY6fIxL30C2q08=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0OwBNjlvxMCnzSloT7hTdtna.jpg?f=fotoalbum_large

Plex Server op de Nvidia Shield laat geen type video, audio en ondertiteling zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIB2HNCpgyU5oXLAljP1se_dGSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AJOIh2qlkZ2kPr8iyAGeKKVu.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan ook geen bestaande ondertiteling kiezen maar alleen nieuwe downloaden. Ik heb het vermoeden dat de Plex Server op de Shield nog steeds toppie werkt. Meer mensen die dergelijke problemen ervaren met de laatste Nvidia Shield 9.x hotfix 2 en laatste Plex en Plex Server apps.

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 15:25

beuker19

Killerbeuker is so OP

Nou dacht ik vandaag eindelijk met de Shield tv pro an de gang te gaan werkt het niet op onze “hoofd” tv een LG oled C8
Ik probeerde hem vanmiddag aan te sluiten maar kreeg steeds 3 seconden beeld en toen geen signaal, vervolgens alle andere poorten geprobeerd maar zonder succes.
Toen heb ik heb boven aangesloten op de tv van mijn zoon en tot mijn verbazing werkt hij prima, dus even alles ge-update en toen beneden weer geprobeerd maar zonder succes.

Ik heb inmiddels zelfs een HDMI 2.1 kabel gekocht maar nog steeds niks en had al 4 anderen geprobeerd.

Iemand hier nog een oplossing voor dit probleem of tips om te proberen want anders zal ik hem toch moeten terug sturen maar ben bang dat een nieuwe ook niet werkt op de tv

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 23:24
CEC probleem?

Is wel known issue kennelijk
https://www.reddit.com/r/...no_signal_for_the_shield/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
beuker19 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:31:
Nou dacht ik vandaag eindelijk met de Shield tv pro an de gang te gaan werkt het niet op onze “hoofd” tv een LG oled C8
Hier een C8 met een ShieldPro op HDMI 3. Bij mij staat zowel op de TV als de Shield HDMI-CEC uit. Zoals hierboven al aangegeven zou het daar best in kunnen zitten.

Kwestie ook om even uit te proberen. Op beide sec uit en dan één voor één weer aanzettten en kijken wat er gebeurd

SEC gewijzigd naar CEC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
NoahAmber schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:06:
[...]

Hier een C8 met een ShieldPro op HDMI 3. Bij mij staat zowel op de TV als de Shield HDMI-SEC uit. Zoals hierboven al aangegeven zou het daar best in kunnen zitten.

Kwestie ook om even uit te proberen. Op beide sec uit en dan één voor één weer aanzettten en kijken wat er gebeurd
Hebben we het nou sec over cec? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
1975Mark30 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:14:
[...]

Hebben we het nou sec over cec? :+
Scherp, even gewijzigd. Toppertje

Het is trouwens nu ipv nou

https://www.taalservice-l...ruik-je-het-woordje-nou-/

[ Voor 23% gewijzigd door NoahAmber op 21-03-2022 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 07:51
Sinds een week of twee heel af en toe bij het wakker maken van de Shield een popup met 'Allow Network debugging'? The computer's RSA key fingerprint is; en dan een soort MAC adres.

Hebben anderen hier last van? Ik weet dat nVidia onlangs wel gehackt is geweest, maar we hebben natuurlijk ook de android exprience update gehad. Ik Deny nu steeds, maar misschien is het gewoon een kwestie van eenmalig op Allow drukken. Straks ben ik onderdeel van een of ander botnet of komen ze via deze manier m'n gehele netwerk binnen.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:29
TheIbex schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:36:
Sinds een week of twee heel af en toe bij het wakker maken van de Shield een popup met 'Allow Network debugging'? The computer's RSA key fingerprint is; en dan een soort MAC adres.

Hebben anderen hier last van? Ik weet dat nVidia onlangs wel gehackt is geweest, maar we hebben natuurlijk ook de android exprience update gehad. Ik Deny nu steeds, maar misschien is het gewoon een kwestie van eenmalig op Allow drukken. Straks ben ik onderdeel van een of ander botnet of komen ze via deze manier m'n gehele netwerk binnen.
Toevallig de refresh rate app geïnstalleerd? deze vraagt hier namelijk ook om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 07:51
Ja, die heb ik wel geïnstalleerd. Maar dat is al even geleden (jaar of 2?) of is deze toestemming opnieuw nodig sinds de systeem update?

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
SileX schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:21:
Na lange tijd geen problemen te hebben gehad (ook met de meest recente, niet beta oid firmware), toch nog tegen een probleem aangelopen.

Soms zet ik de Shield aan, en mn receiver (Denon 2600H) krijgt een signaal van stero geluid.
Welke van de apps ik ook opstart;
Plex
Youtube
Netflix
Bij afspelen content, geen geluid - receiver blijft op stereo staan. Als ik de Shield herstart, is het opgelost.

Iemand anders dit eerder gehad ?
Deze setup heb ik iets meer dan een jaar - vorig jaar, totaal geen problemen mee gehad.
Hi,

ik heb sinds 9.0.1 hier een soort gelijk probleem.
Hangt een DAC aan m'n shield, waar ik dan na standby geen geluid meer krijg.
Na reboot werkt het wel weer. Ben er nog niet helemaal achter wanneer dit nu wel/niet is.
Wel pas na de laatste update helaas. 9.x :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Tranzity schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:43:
[...]

Hi,

ik heb sinds 9.0.1 hier een soort gelijk probleem.
Hangt een DAC aan m'n shield, waar ik dan na standby geen geluid meer krijg.
Na reboot werkt het wel weer. Ben er nog niet helemaal achter wanneer dit nu wel/niet is.
Wel pas na de laatste update helaas. 9.x :(
Ah !
'Fijn' dat jij dit ook hebt, ik dacht dat ik de enige was..

Ik heb inmiddels de opstart volgorde van mijn Harmony anders staan; eerst de Shield aan, dan TV en dán pas de receiver.

Tot nu toe werkt het zonder verstoringen.
Ik vermoed een handshake issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik ben al jaren een tevreden shield gebruiker (heb er 3, waarvan 2 het ouder type en 1 de nieuwe "tube").

Sinds de recente updates heb ik op alle tv's regelmatig dat geluid niet in sync is met de video. Dit heb ik nooit eerder gehad, ook geen refresh apps etc nodig gehad.

Herkennen jullie dit? Alle tv's gebruiken GEEN versterker, maar zijn direct op de tv aangesloten.

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Had ik ook na de 9.0 update.
Toen de eerste fix geïnstalleerd en toen op advies van Nvidia een factory-reset uitgevoerd.
Toen was het verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
@SileX @Tranzity Ik had dit afgelopen weekend voor het eerst. Even opnieuw opstarten of de HDMI loskoppelen was de oplossing. Lijkt dus inderdaad een HDMI handshake issue.

Ik zorg nu dat ik bewust de televisie en versterker (toevallig ook een Denon 2600) laat opstarten voordat ik de Shield uit standby haal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheIbex schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:36:
Dat is de Developer Mode die aan is gezet en USB Debugging die opnieuw de boel wil verifiëren en dat gaat inderdaad via Hardware Adressen :)
Ik weet dat nVidia onlangs wel gehackt is geweest
Interessant! :o

Linkje van toevallig :?
maar we hebben natuurlijk ook de android exprience update gehad. Ik Deny nu steeds, maar misschien is het gewoon een kwestie van eenmalig op Allow drukken.
Een update/upgrade kan de lijst in principe wel resetten, maar ik heb daar nooit wat mee gedaan op de Shield TV dus zeker weten doe ik het niet!

Ik zou zelfs verwachten dat de hele Developer Mode wordt uitgeschakeld eerlijk gezegd :)
Straks ben ik onderdeel van een of ander botnet of komen ze via deze manier m'n gehele netwerk binnen.
Daar is wel wat meer voor nodig dan die functie alleen aanzetten... ;)

Ik weet ook niet of de Shield TV überhaupt wel ADB over LAN ondersteunt of laat staan zelfs helemaal over het Internet heen :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:22
Laatste tijd heb ik dat de Ziggo Go TV app. op de Shield niet meer opstart.
Het is altijd als ik de Shield voor de eerste keer opstart.
Er draait dan een circle, verder komt hij niet!
Ik heb een internet verbinding van 300 / 30 mb.
Na plus/minus half uurtje als ik dan terug schakel naar de app. gaat het wel weer goed.
Alle andere apps zoals NPO extra geen last. Ik heb het nu sinds een week. Is dit herkenbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 18-09 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Op zich niet, maar je kan proberen de app geforceerd te sluiten en dan weer te openen? Dat doe je door twee keer snel na elkaar op de home knop te drukken. Je krijgt dan een overzicht van de apps die in het geheugen open staan. Zoek Ziggo app op, druk op pijlje/cirkel naar beneden en op de grote ronde knop om te bevestigen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:48
John J. schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:00:
Laatste tijd heb ik dat de Ziggo Go TV app. op de Shield niet meer opstart.
Het is altijd als ik de Shield voor de eerste keer opstart.
Er draait dan een circle, verder komt hij niet!
Ik heb een internet verbinding van 300 / 30 mb.
Na plus/minus half uurtje als ik dan terug schakel naar de app. gaat het wel weer goed.
Alle andere apps zoals NPO extra geen last. Ik heb het nu sinds een week. Is dit herkenbaar?
Wat ik zelf altijd doe als een app niet goed werkt op de Shield:
  1. Ga naar "apps" (links bovenin)
  2. Ga op de app staan waar je problemen mee hebt.
  3. Houdt de OK knop ingedrukt
  4. Ga naar (volgens mij) informatie
  5. Kies voor gedwongen stoppen
  6. Ga naar "opslag" en kies daar voor cache wissen.
  7. Start nu de app weer op.
NIET kiezen voor opslag of geheugen wissen, want dan wis je echt alles binnen de app. De cache kun je veilig wissen.

Dit werkt overigens voor alle android gebaseerde systemen. De omschrijving of menu's zijn soms net wat anders, maar "gedwongen stoppen" en "cache verwijderen" kan altijd binnen android apps, en helpt vaak om problemen te verhelpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Wachten... op 24-03-2022 00:25 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Muse schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:05:
@SileX @Tranzity Ik had dit afgelopen weekend voor het eerst. Even opnieuw opstarten of de HDMI loskoppelen was de oplossing. Lijkt dus inderdaad een HDMI handshake issue.

Ik zorg nu dat ik bewust de televisie en versterker (toevallig ook een Denon 2600) laat opstarten voordat ik de Shield uit standby haal.
Ja voor mij even opstarten geen issue, maar vrouw en kids snappen daar dus niets van.

Ah, ook een 2600.. en toch een andere opstart volgorde - naja, als het maar weer werkt - ik heb er al een week of 2 geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Muse schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:05:

Thanks, maar m'n DAC zit vast via USB aan de Shield.
Gister geen last hiervan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Tranzity schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:01:
[...]

Thanks, maar m'n DAC zit vast via USB aan de Shield.
Gister geen last hiervan gehad.
Aha, dat is inderdaad een andere constructie. Daar had ik overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
Ik heb een USB schijf op mijn Shield aangesloten, en de shield gedeeld zodat ik de schijf ook via mijn pc kan benaderen via het netwerk.

Ik wilde een (extra) backup van mijn foto's maken en als ik foto's naar de schijf kopiëer, dan lijkt het in eerste instantie prima te werken, maar na een tijdje geeft TeraCopy de melding: Error opening target file. Kan de netwerknaam niet vinden. Code 67.

Ik kopieer via het UNC PATH (bij mij \\192.168.178.79\ShieldUSB\NVIDIA_SHIELD\).
Deze is dan via mijn pc inderdaad niet meer benaderbaar.

Als ik dan naar \\SHIELD\ShieldUSB\NVIDIA_SHIELD ga, dan heb ik weer een poosje verbinding en kan ik wat foto's overzetten waarna hetzelfde probleem optreedt.

De Shield staat dan niet in sleepmode of iets dergelijks, ik speel momenteel een radio app af die de shield online houdt.

Op het moment dat de verbinding met de Shield weg is, heeft hij zelf nog wel verbinding, want de muziek blijft gewoon afspelen.

Iemand een ervaring met dit probleem ?

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
Spasm schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:07:
Ik heb een USB schijf op mijn Shield aangesloten, en de shield gedeeld zodat ik de schijf ook via mijn pc kan benaderen via het netwerk.

Ik wilde een (extra) backup van mijn foto's maken en als ik foto's naar de schijf kopiëer, dan lijkt het in eerste instantie prima te werken, maar na een tijdje geeft TeraCopy de melding: Error opening target file. Kan de netwerknaam niet vinden. Code 67.

Ik kopieer via het UNC PATH (bij mij \\192.168.178.79\ShieldUSB\NVIDIA_SHIELD\).

Als ik dan naar \\SHIELD\ShieldUSB\NVIDIA_SHIELD ga, dan heb ik weer een poosje verbinding en kan ik wat foto's overzetten waarna hetzelfde probleem optreedt.

De Shield staat dan niet in sleepmode of iets dergelijks, ik speel momenteel een radio app af die de shield online houdt.

Op het moment dat de verbinding met de Shield weg is, heeft hij zelf nog wel verbinding, want de muziek blijft gewoon afspelen.

Das bij mij ook zo, ene keer geen probleem, ander keer verbinding weg. Zodra je in windows verkenner op schijf klikt, is het benaderbaar en kun je door gaan. Is niet ideaal.
Terwijl bij instellingen shield ook aan staat, dat usb niet in sleepmodus moet vallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snah001
Met de app X-plore een FTP server aanmaken en dan kun je heel gemakkelijk met bijvoorbeeld Filezilla bestanden via FTP op en neer fietsen.
Ik neem (is een proef) met Tivimate programma's op de USB schijf bij mij op en FTP die dan naar mijn Pc.
Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
snah001 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:59:
Met de app X-plore een FTP server aanmaken en dan kun je heel gemakkelijk met bijvoorbeeld Filezilla bestanden via FTP op en neer fietsen.
Ik neem (is een proef) met Tivimate programma's op de USB schijf bij mij op en FTP die dan naar mijn Pc.
Werkt perfect.
Dat is ook één van de dingen die ik van plan ben. IPTV opnemen.
FTP server is ook een optie, maar het zou ook native moeten werken lijkt me.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Wanneer je die shield aansluit op een receiver en hierop 4K content afspeelt van bijvoorbeeld Netflix, geeft dit dan beter beeld en geluid dan dat je dezelfde content afspeelt op je Smart-tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 04:15
Deruxian schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:31:
Wanneer je die shield aansluit op een receiver en hierop 4K content afspeelt van bijvoorbeeld Netflix, geeft dit dan beter beeld en geluid dan dat je dezelfde content afspeelt op je Smart-tv?
Als de originele content in 4K is zal dat normaliter niks uit moeten maken. Als de originele content in een andere/lagere resolutie is heb je een kans dat de upscaler van de SHIELD een beter beeld geeft als de upscaler van de TV, maar dat hoeft natuurlijk niet perse zo te zijn, en of je het verschil ziet is ook maar de vraag.
Daarnaast zijn er ook weer situaties waarin de native TV app beter beeld zal geven. Mijn SHIELD 2017 doet geen Dolby Vision bij Netflix, mijn TV doet dat wel. Dus via de SHIELD zou ik dan maximaal 4K met HDR10 krijgen terwijl het via de native TV app dus 4K in Dolby Vision zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spasm schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:07:

Ik zou zweren dat er laatst iemand was met hetzelfde probleem, maar ik kan de desbetreffende post effe niet vinden... |:(

Waar het in ieder geval uiteindelijk over ging is dat het een probleem op de Windows PC was en niet de Shield TV als ik het me goed herinner! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside

aspellinside

Out Of Control

Had het niet iets met de SMB versie in Windows te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aspellinside schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 16:53:
Had het niet iets met de SMB versie in Windows te maken?
Het zou opzich wel kunnen dat als je in het verleden allerlei Samba / SMB versie 1 fixes had toegepast in Windows dat deze je nu gaan tegenwerken, want daar ging deze reactie over : joostnl in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

Maar die andere die meer leek op het verhaal van @Spasm kan ik dus niet meer vinden... :/
Begin het vermoeden te krijgen dat het in een ander topic was ergens... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

nero355 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:35:
[...]

Het zou opzich wel kunnen dat als je in het verleden allerlei Samba / SMB versie 1 fixes had toegepast in Windows dat deze je nu gaan tegenwerken, want daar ging deze reactie over : joostnl in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

Maar die andere die meer leek op het verhaal van @Spasm kan ik dus niet meer vinden... :/
Begin het vermoeden te krijgen dat het in een ander topic was ergens... :X
Met de instructies op deze bladzijde kreeg ik het afgelopen december weer voor elkaar: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=360606

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Er wordt mij nu 9.0.1 Hotfix #3 aangeboden, vers van de pers. De Final (9.0.2) laat nog even op zich wachten blijkbaar.

Edit: https://www.nvidia.com/en...901-hotfix-image/3231882/

[ Voor 34% gewijzigd door hardware-lover op 25-03-2022 23:12 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
hardware-lover schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:17:
Er wordt mij nu 9.0.1 Hotfix #3 aangeboden, vers van de pers. De Final (9.0.2) laat nog even op zich wachten blijkbaar.

Edit: https://www.nvidia.com/en...901-hotfix-image/3231882/
Nunmer 3 alweer?
Ik heb er nog geen nodig gehad, ik zal wel een uitzondering zijn :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Er zijn dagen dat ik die Shield uit het raam wil gooien. De meest simpele dingen werken soms niet.

Bijvoorbeeld: als ik YouTube filmpjes afspeel vanaf de Shield, dan kan ik ze pauzeren met de afstandsbediening. Cast ik ze echter vanaf een telefoon of tablet, dan werkt het pauzeren met de afstandsbediening niet.

Laat dit nou net 1 van de hoofdredenen zijn dat ik dit apparaat überhaupt gekocht heb, omdat ik het verschrikkelijk irritant vind om te moeten pauzeren via een telefoon.

Had hiervoor altijd een Chromecast en miste een afstandsbediening enorm.

Voor "de grote update" werkten dit soort dingen gewoon.

De laatste dagen werkt casten soms helemaal niet en moet ik de Shield eerst opnieuw opstarten :')

Het is 2022 en we zijn niet meer in staat om een filmpje te pauzeren met een afstandsbediening. Het werkt overigens wel met Netflix.

Ik vraag me soms af of ik al mijn Android apparatuur maar door Apple moet vervangen (incl Apple TV). Het is vreselijk irritant als je niet eens ff snel een filmpje voor een stuiterende kleuter kan aanzetten of ff kan pauzeren wanneer dat nodig is.

Probleem blijft alleen dat het dan alsnog YouTube is en ik ben soms bang dat het daar aan ligt.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Het stomme is dat die Shield echt prima werkte toen er nog geen Android 11 op stond.

Nou heb ik ook altijd gezeik met al mijn Android telefoons... so there's that (nu Asus Zenfone 8 met Android 12, die moeite heeft met foto's verwerken). Maar juist daarom heb ik ook graag gewoon een werkende afstandsbediening ;)

PS
Mijn vrouw die tegen mijn dochter zegt dat papa het moet fixen gooit olie op het vuur :+ Ik trek het gedoe ermee niet meer, maar ben dus bang dat ik straks een hoop geld uitgeef en de problemen alsnog heb.

Long story short: ligt het aan YouTube of aan de Shield?

PPS
Ik heb misschien het antwoord gevonden :')

https://www.google.com/ur...Vaw1Repi6EV8Hb_7EE_tgCErJ

Apple TV heeft er ook last van bij YouTube.

[ Voor 14% gewijzigd door Lethalis op 26-03-2022 08:47 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Lethalis schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 08:27:
Er zijn dagen dat ik die Shield uit het raam wil gooien. De meest simpele dingen werken soms niet.

Bijvoorbeeld: als ik YouTube filmpjes afspeel vanaf de Shield, dan kan ik ze pauzeren met de afstandsbediening. Cast ik ze echter vanaf een telefoon of tablet, dan werkt het pauzeren met de afstandsbediening niet.

Laat dit nou net 1 van de hoofdredenen zijn dat ik dit apparaat überhaupt gekocht heb, omdat ik het verschrikkelijk irritant vind om te moeten pauzeren via een telefoon.
'Casten' is een volledig andere functie dan de YouTube applicatie, en kan daarom anders werken. Overigens werkt het wel voor mij. Ik gebruik SmartTubeNext.
Ik vraag me soms af of ik al mijn Android apparatuur maar door Apple moet vervangen (incl Apple TV). Het is vreselijk irritant als je niet eens ff snel een filmpje voor een stuiterende kleuter kan aanzetten of ff kan pauzeren wanneer dat nodig is.
Geen probleem hier, op twee verschillende modellen Shield TV's. Het kan ook aan je keuze afstandsbediening of netwerk liggen.
Mijn vrouw die tegen mijn dochter zegt dat papa het moet fixen gooit olie op het vuur :+ Ik trek het gedoe ermee niet meer, maar ben dus bang dat ik straks een hoop geld uitgeef en de problemen alsnog heb.
Ah, dit klinkt als een huishouden waar de WAF niet op orde is. Dat is een breder probleem. Voor WAF is het advies: 'testen, testen, testen', en voor duurzame oplossingen gaan. Zo zou ik zelf voor een 'familienet' een apart VLAN inrichten waar alles vrij met elkaar mag communiceren over alle protocollen, daar alle meuk ingooien (mediaspelers, media NAS, notebooks, smartphones, tablets), alles behalve de notebooks, smartphones en tablets bekabeld aansluiten, en voor draadloos aparte kanalen gebruiken ten opzichte van andere netwerken in huis.
Long story short: ligt het aan YouTube of aan de Shield?
De Shield TV draait praktisch Android TV stock. Als het een probleem is, dan ligt het vaak aan de applicatie. Probeer alternatieven, zoals SmartTubeNext. Dan kan je naar de applicatie casten, en heb je ook het voordeel dat je je kind niet vergiftigd met reclame. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Michael Knight schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 23:04:
Met de instructies op deze bladzijde kreeg ik het afgelopen december weer voor elkaar: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=360606
Je link gaat naar de eerste pagina/TS van dat topic :?
Lethalis schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 08:27:
Het is 2022 en we zijn niet meer in staat om een filmpje te pauzeren met een afstandsbediening.
I blame the crApps! :(

Alles wat handig is wordt tegenwoordig helemaal gesloopt, want "dumbing down" en zo... :F |:(

Al die YouTube achtige meuk is al jarenlang gewoon ranzige Electron troep! :r
Dus geen wonder dat dergelijke functies op een bepaald moment niet meer werken... :|
The Zep Man schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 08:42:
De Shield TV draait praktisch Android TV stock. Als het een probleem is, dan ligt het vaak aan de applicatie. Probeer alternatieven, zoals SmartTubeNext.

Dan kan je naar de applicatie casten, en heb je ook het voordeel dat je je kind niet vergiftigd met reclame. ;)
Dat schijnt tegenwoordig inderdaad heel belangrijk te zijn als ik een vriend van mij mag geloven! :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!
nero355 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 14:02:
Dat schijnt tegenwoordig inderdaad heel belangrijk te zijn als ik een vriend van mij mag geloven! :Y
Ik heb zelf geen kinderen, maar het is gewoon gezond verstand. Zelf ken ik wel kinderen waarvan de ouders ervoor zorgen dat ze hun content kunnen kijken zonder reclame en onderbrekingen. Dat kijkt een stuk rustiger, en ze worden minder beïnvloed door het grote geld. Wel zijn ze enigzins verward als ze iets bij vriend(innet)jes kijken, want die reclame bij de start en tussendoor is voor hen bloedirritant. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
The Zep Man schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 08:42:
[...]
Geen probleem hier, op twee verschillende modellen Shield TV's. Het kan ook aan je keuze afstandsbediening of netwerk liggen.
De afstandsbediening zat gewoon bij de Shield :) Het is die met die veel te grote Netflix knop (die je vaak per ongeluk indrukt).
Ah, dit klinkt als een huishouden waar de WAF niet op orde is. Dat is een breder probleem. Voor WAF is het advies: 'testen, testen, testen', en voor duurzame oplossingen gaan. Zo zou ik zelf voor een 'familienet' een apart VLAN inrichten waar alles vrij met elkaar mag communiceren over alle protocollen, daar alle meuk ingooien (mediaspelers, media NAS, notebooks, smartphones, tablets), alles behalve de notebooks, smartphones en tablets bekabeld aansluiten, en voor draadloos aparte kanalen gebruiken ten opzichte van andere netwerken in huis.
Ik ben al een tijd "back to basics" gegaan. Juist geen VLAN's meer, dus alles mag vrij met elkaar communiceren. De Shield is ook gewoon bedraad aangesloten, niet via WIFI. Ik had in mijn huis een hoop loze leidingen waar ik overal netwerkkabels getrokken heb. Dus heb zo ongeveer overal netwerkaansluitingen. 24 ports switch in de meterkast :)

WAF goed krijgen is toch niet te doen :P Daarvoor moet het perfect werken en dat doen dingen eigenlijk nooit. Je bent altijd 1 update verwijderd van nieuwe ellende (hetzij van de software, hetzij van de dienst).

Probleem is dat de Lethalis Acceptance Factor inmiddels ook afbrokkelt :P
De Shield TV draait praktisch Android TV stock. Als het een probleem is, dan ligt het vaak aan de applicatie. Probeer alternatieven, zoals SmartTubeNext. Dan kan je naar de applicatie casten, en heb je ook het voordeel dat je je kind niet vergiftigd met reclame. ;)
Raad je mij nou een Russische Oekraïense app aan die niet in de store staat? ;)

De reclame is inderdaad vervelend. Uiteraard kun je dat ook nog afkopen bij YouTube... zo gek hebben ze mij voorlopig nog niet gekregen. Ik heb al genoeg abonnementen (Netflix, Disney, Spotify, NPO plus).

Waar ik nog wat meer mee wil testen: er lijkt een verschil te zijn tussen de tablet van mijn dochter, en mijn telefoon en die van mijn vrouw. Wellicht hebben we een andere versie van de YouTube app op ons apparaat. 17.11.34 staat iig op mijn telefoon. Op de Shield staat versie 2.07.02/web_20220323_10_RC00.

Die app is blijkbaar een paar dagen geleden nog bijgewerkt. Ik hou niet zo van het "RC" stukje :D

Maar ik blijf het gewoon gek vinden dat als de Shield een filmpje afspeelt, dat ik hem niet kan pauzeren met de afstandsbediening van de Shield. In principe stuurt een apparaat zoals mijn telefoon alleen een URL naar de Shield, en speelt de Shield die af met zijn eigen YouTube app.

Nu heb ik wel vaker problemen met YouTube in het algemeen. Als casten eenmaal werkt, kan ik bijvoorbeeld ook niet loskoppelen. Dan wil hij elk filmpje dat ik wil afspelen, per se casten naar de Shield... dus ook nadat ik "verbinding verbreken" heb gekozen. Ook jammer als ik bijvoorbeeld een review wil kijken op mijn telefoon terwijl mijn dochter iets anders kijkt op de Shield.

Het is de ene ergernis na de andere. Ondanks dat ik een programmeur ben, voel ik me op dit gebied wel een user. Heb vaak ook geen zin er te lang aan te knutselen... het moet "gewoon werken".

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lethalis schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 22:19:
[knip]
Raad je mij nou een Russische app aan die niet in de store staat? ;)
[knip]
Oekraïens, zo beter? ;)

Serieus, toch maar eens naar gaan kijken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
https://www.reddit.com/r/...n_youtube_via_chromecast/

Op Reddit meer mensen die sinds kort over de YouTube app klagen trouwens. Inclusief iemand die het probleem ook met een Chromecast met Google TV heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 22:39:
[...]

Oekraïens, zo beter? ;)

Serieus, toch maar eens naar gaan kijken.
Oef, Yurii Lyskov komt idd uit Oekraïne :o My bad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Lethalis schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 22:46:
https://www.reddit.com/r/...n_youtube_via_chromecast/

Op Reddit meer mensen die sinds kort over de YouTube app klagen trouwens.
Dat topic noemt YouTube via Chromecast. Dat is niet de YouTube applicatie.

Verder is SmartTubeNext open source. Mij boeit het niet welke open source ontwikkelaars eraan werken. Als ze het verkloten wordt het toch wel geforkt. Tot nu toe ben ik vaker door gesloten software teleurgesteld.

Overigens update SmartTubeNext zichzelf. Geen Play Store nodig. Alleen initieel even de APK handmatig installeren (en de YouTube applicatie verwijderen/uitschakelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
The Zep Man schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 23:12:
[...]
Dat topic noemt YouTube via Chromecast. Dat is niet de YouTube applicatie.
Dat is juist wanneer het probleem zich voordoet... bij het casten werkt de afstandsbediening niet meer bij mij.
Verder is SmartTubeNext open source. Mij boeit het niet welke open source ontwikkelaars eraan werken. Als ze het verkloten wordt het toch wel geforkt. Tot nu toe ben ik vaker door gesloten software teleurgesteld.

Overigens update SmartTubeNext zichzelf. Geen Play Store nodig. Alleen initieel even de AzpK handmatig installeren (en de YouTube applicatie verwijderen/uitschakelen).
Dat handmatig side loaden van zo'n app komt met de nodige veiligheidsrisico's. Dan moet je de bron wel kunnen vertrouwen of de APK zelf van source builden.

Normaal probeer ik dat te vermijden. Ik wil gewoon een kant en klaar product dat werkt :) Maar goed, hoe langer ik hiermee bezig ben, hoe meer ik denk dat het gewoon aan YouTube zelf en dus niet aan de Shield ligt. Dus een ander apparaat kopen heeft (zeer waarschijnlijk) geen zin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Lethalis schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 23:58:
Ik wil gewoon een kant en klaar product dat werkt :)
De geboden oplossing door @The Zep Man werkt dan ook gewoon en je maakt het alleen maar jezelf onnodig moeilijk door die niet te benutten! :P

Als je de software niet vertrouwt dan moet je überhaupt niet aan Android based meuk/Google meuk/Windows meuk/Samsung meuk/enz. beginnen omdat het toch allemaal één grote blije spyware bende is uiteindelijk! }:| -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 00:07:
[...]
Als je de software niet vertrouwt dan moet je überhaupt niet aan Android based meuk/Google meuk/Windows meuk/Samsung meuk/enz. beginnen omdat het toch allemaal één grote blije spyware bende is uiteindelijk! }:| -O-
Spyware != malware.

En in principe ben ik het met jouw stelling eens, alleen dan maak ik het mezelf wel erg moeilijk. Zelfs als ik voor mijn werk een .Net 6 programma maak, probeert Microsoft met telemetrie nog over mijn schouder mee te kijken.

Maar ik ga er vooralsnog vanuit dat het niet kwaadaardig is (okee, mijn PC is ooit een keer op de Windows Telemetry service gecrasht met een BSOD :') ).

Moet ik echter ergens een APK vandaan downloaden wordt het een stuk spannender. Die kan in tegenstelling tot de officiële spyware ook malware bevatten die de boel moedwillig sloopt, gijzelt, etc.

En afgezien daarvan... vroeger had ik bijvoorbeeld xbmc op een PC draaien met een YouTube plugin. Werkte ongeveer een maandje en dan had Google weer iets veranderd aan hun dienst... plugin kapot.

Dus je verwacht / hoopt door het gebruik van de officiële app dat die altijd blijft werken zonder dat je daar naar om hoeft te kijken. Het is een appliance voor mij, geen hobby. Ben liever met andere dingen bezig :P

Lijkt me trouwens bizar als je een Smart TV met Android koopt dat het dan ook zo slecht zou werken. Accepteren mensen dat? (dat ik een Shield heb, komt deels omdat ik geen zin had een nieuwe TV te kopen en de angst dat een Smart TV na een paar jaar ook geen updates meer krijgt, terwijl ik rustig 10+ jaar met een TV doe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Casten naar DisneyPlus werkte vanochtend ook niet 8)7 Een film aanzetten op de Shield zelf werkt daarentegen wel.

Er komt als we willen casten wel een Disney logo in beeld, maar verder niks. Dus de opdracht komt binnen, maar het apparaat weigert dan gewoon om de film te spelen (tenzij je dus op de Shield zelf naar de Disney app gaat en de film zelf selecteert en aanzet).

Meh.
The Zep Man schreef op zondag 27 maart 2022 @ 06:54:
[...]
Oneens. Spioneren is kwaadwillend.
Commerciële bedrijven doen het in principe vooral om (nog) meer geld aan je te verdienen. Ja, dat is niet leuk. Maar als je dat niet wil, eindig je met een Linux machine die je maar beter offline kunt houden zo ongeveer :P En een telefoon met custom ROM zonder Google diensten etc etc.

Been there, done that... hated it. Dus uiteindelijk ruil je wat privacy in voor gemak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• heeten12
Misschien helpt het om de updates van Chromecast te verwijderen en vervolgens automatische updates uit te zetten.

https://www.reddit.com/r/...ecast_on_shield_2019_with
Pagina: 1 ... 121 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.