Acties:
  • +2 Henk 'm!
Lethalis schreef op zondag 27 maart 2022 @ 08:54:
Commerciële bedrijven doen het in principe vooral om (nog) meer geld aan je te verdienen. Ja, dat is niet leuk.
Doet niets af aan dat spyware een vorm van malware is.

Verder snap ik je probleem niet helemaal. Je wilt iets niet met een smartphone bedienen, maar start toch series en films met je smartphone.

Volgens mij maak je het jezelf onnodig moeilijk door ontevreden te zijn met de huidige situatie, maar in al het andere slechts het slechte te zien. Klagen is makkelijker dan doen.

[ Voor 36% gewijzigd door The Zep Man op 27-03-2022 10:06 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
The Zep Man schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:05:
[...]
Verder snap ik je probleem niet helemaal. Je wilt iets niet met een smartphone bedienen, maar start toch series en films met je smartphone.
Iets aanzetten met de smartphone is vaak wel handig, omdat iets ermee zoeken makkelijker is dan op de Shield.

Maar bedienen - als in even iets op pauze zetten en daarna weer aanzetten - is frustrerend op de telefoon. Het is niet "instant". Je moet wachten dat hij weer verbinding maakt, hopen dat het lukt, daarna krijg je een keer de optie bij God's gratie dat je iets kunt bedienen.

Dat is veel onhandiger dan ff op een knop drukken.

Ik heb voor de Shield ooit ook een draadloos toetsenbord gekocht om iets zoeken e.d. makkelijker te maken, maar daarvan was de WAF wel erg laag.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lethalis schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:57:
[...]

Iets aanzetten met de smartphone is vaak wel handig, omdat iets ermee zoeken makkelijker is dan op de Shield.
Al een andere afstandsbediening overwogen? Er zijn uiteraard andere modellen.

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 27-03-2022 11:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Lethalis schreef op zondag 27 maart 2022 @ 10:57:
Ik heb voor de Shield ooit ook een draadloos toetsenbord gekocht om iets zoeken e.d. makkelijker te maken, maar daarvan was de WAF wel erg laag.
Heel eerlijk gezegd word ik ook een beetje moe van die hele ¨WAF hype" op GoT en andere plekken :/

Elke vrouw is tegenwoordig verslaafd aan haar telefoon en weet alle "social media" troep te vinden, maar een apparaat bedienen is ineens teveel gevraagd ofzo :?

W-T-F... |:( :F

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:02
nero355 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 15:03:
[...]

Heel eerlijk gezegd word ik ook een beetje moe van die hele ¨WAF hype" op GoT en andere plekken :/

Elke vrouw is tegenwoordig verslaafd aan haar telefoon en weet alle "social media" troep te vinden, maar een apparaat bedienen is ineens teveel gevraagd ofzo :?

Wij gebruiken hier enkel en alleen de shield op alle kamer om werkelijk alles te doen..... Je raakt dan heel heel snel gewend aan alles en is een toetsenbord niet nodig.

Overigens gebruiken wij enorm vaak de spraakfunctie en werkt uitstekend. Het gebeurt maar een enkele keer dat hij niet goed begrijpt wat we bedoelen.

Kortom typen doen wij zelden.....

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
nero355 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 15:11:
@Wachten...
Ik ben niet zo van dat geklets tegen apparaten, maar dat is inderdaad ook nog een optie! :)
Vloeken moet af en toe kunnen. Niet dat het apparaat ernaar luistert, maar het lucht wel op. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
nero355 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 15:11:
@Wachten...
Ik ben niet zo van dat geklets tegen apparaten, maar dat is inderdaad ook nog een optie! :)
Ik wilde het er nog bij zetten, lang niet iedereen houdt ervan, maar sommige apps hebben een gare UI om door te navigeren (Zoals NLziet). In dat geval gebruiken we vaak de spraak functie.

En voor YouTube is het helemaal handig. Voor Netflix etc gebruiken wij het inderdaad ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 15:03:
[...]

Het was niet het bedienen ervan, maar ze vond het vervelend dat er de hele tijd een toetsenbord in de woonkamer lag. En ze vond het heel ouderwets.

Daarnaast heb ik meer moeite die shit te bedienen dan zij... I guess I'll see myself out now. Ik ben ook zo erg dat ik af en toe aan haar vraag hoe iets op bijvoorbeeld Facebook moet :$

Ik snap al die nieuwe UI's namelijk niet zo goed. Ik zoek altijd maar naar knoppen die er niet zijn, of ergens zijn verstopt.

Groetjes van een developer die zich met 41 jaar al een dinosaurus voelt.

PS
Mijn vrouw heeft ook weleens een USB mapping issue met Virtualbox op Ubuntu voor mij opgelost omdat ze graag naar het strand wou en het zat was dat ik er zolang mee aan het klooien was...

[ Voor 9% gewijzigd door Lethalis op 27-03-2022 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Wachten... schreef op zondag 27 maart 2022 @ 15:10:
[...]
Overigens gebruiken wij enorm vaak de spraakfunctie en werkt uitstekend. Het gebeurt maar een enkele keer dat hij niet goed begrijpt wat we bedoelen.

Kortom typen doen wij zelden.....
Heb ik ook vaak geprobeerd. Het werkt niet slecht, maar is wel lastig als mijn dochter heel specifiek bepaalde filmpjes wil zien. Dan krijg ik van alles dat er op lijkt, maar niet het gene dat ze aanwijst op haar tablet.

Soms kan ik valsspelen door het op haar tablet even aan te zetten en daarna met de Shield in de geschiedenis te kijken (zelfde account).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Lethalis schreef op zondag 27 maart 2022 @ 17:16:
[...]

Heb ik ook vaak geprobeerd. Het werkt niet slecht, maar is wel lastig als mijn dochter heel specifiek bepaalde filmpjes wil zien. Dan krijg ik van alles dat er op lijkt, maar niet het gene dat ze aanwijst op haar tablet.

Soms kan ik valsspelen door het op haar tablet even aan te zetten en daarna met de Shield in de geschiedenis te kijken (zelfde account).
Is casten niet een optie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Wachten... schreef op zondag 27 maart 2022 @ 17:44:
[...]
Is casten niet een optie dan?
Daar heb ik dus technische problemen mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artma
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-04 07:39
Weet iemand hoe ik een sony bd afstandsbediening voor ps4 kan koppelen metop shield 2019 pro?
Er moet een code worden ingegeven maar 0000 of 1234 werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Wachten... schreef op zondag 27 maart 2022 @ 15:10:
[...]
Vanochtend weer geprobeerd, maar als ik bijvoorbeeld filmpjes van "EllieV" wil (van de Lego filmpjes), dan gaat de Shield zoeken naar "liv" :+

Ik heb het idee dat hij moeite heeft als je steeds switcht tussen Nederlands en Engels. Of ligt dat aan mijn uitspraak? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Lethalis schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:03:
[...]

Daar heb ik dus technische problemen mee ;)
Wat voor technische problemen?
Ik heb het idee dat hij moeite heeft als je steeds switcht tussen Nederlands en Engels. Of ligt dat aan mijn uitspraak
Nee klopt, dat kan nog wel eens een ding zijn. Het is jammer dat (naar mijn weten) hij niet meerdere talen aan kan net zoals bij je toetsenbord.

Het op Nederlands zetten en zo Nederland mogelijk uitspreken wil nog wel eens helpen. In jouw geval "Ellie Vee"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Wachten... schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:31:
[...]
Wat voor technische problemen?
Dat het casten niet werkt, of als het wel werkt (vooral bij YouTube), dat ik dan daarna de afstandsbediening niet kan gebruiken om een filmpje te pauzeren.

En dit gebeurt dus alleen bij het casten. Als ik een filmpje direct afspeel met de YouTube app op de Shield, dan kan ik het wel blijven bedienen met de afstandsbediening van de Shield.

Ook gebeurt het regelmatig met casten dat andere apparaten (zoals mijn telefoon) de verbinding met de Shield kwijt zijn, waardoor ik die niet direct kan gebruiken om hem te bedienen. Dus dan moet ik op mijn telefoon opnieuw verbinding maken met YouTube of bijvoorbeeld zelf de Shield app op mijn telefoon opstarten om toch nog iets te kunnen doen.

Met een kind in huis is dat soms lastig en leidt het tot frustraties. Je wil gewoon even snel een filmpje op pauze kunnen zetten zonder daar allerlei handelingen voor te moeten verrichten.

Dit is vooral bij YouTube een probleem overigens. Bij Netflix of DisneyPlus lijkt het wel gewoon te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
Lethalis schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:55:
[...]

Dat het casten niet werkt, of als het wel werkt (vooral bij YouTube), dat ik dan daarna de afstandsbediening niet kan gebruiken om een filmpje te pauzeren.

En dit gebeurt dus alleen bij het casten. Als ik een filmpje direct afspeel met de YouTube app op de Shield, dan kan ik het wel blijven bedienen met de afstandsbediening van de Shield.

Ook gebeurt het regelmatig met casten dat andere apparaten (zoals mijn telefoon) de verbinding met de Shield kwijt zijn, waardoor ik die niet direct kan gebruiken om hem te bedienen. Dus dan moet ik op mijn telefoon opnieuw verbinding maken met YouTube of bijvoorbeeld zelf de Shield app op mijn telefoon opstarten om toch nog iets te kunnen doen.

Met een kind in huis is dat soms lastig en leidt het tot frustraties. Je wil gewoon even snel een filmpje op pauze kunnen zetten zonder daar allerlei handelingen voor te moeten verrichten.

Dit is vooral bij YouTube een probleem overigens. Bij Netflix of DisneyPlus lijkt het wel gewoon te werken.
Dit is wel gek, zit je niet op verschillende VLANS o.i.d.?

En heb je al eens geprobeerd om de cache te wissen van de app, en daarna de gegevens te wissen, zodat hij volledig schoon is qua installatie?

Want als je wel altijd vanaf ieder apparaat kunt casten en alles kunt bedienen, dan lijk het inderdaad niet echt een netwerk probleem, maar eerder iets in de app zelf.

Probeer bovenstaande even als je wilt ;)

Zie overigens ook eerder berichten over smarttubenext door @nero355 & @The Zep Man Deze app werkt als een trein!

[ Voor 3% gewijzigd door Wachten... op 28-03-2022 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
Zaterdag mijn Nvidia Shield TV Pro ontvangen en gisteren er al wat mee zitten fröbelen.
Als ik overschakel van radio op de Sonos, naar de Shield, dan blijft de radio spelen en dan moet ik de Shield herstarten om dat geluid door te krijgen.
Eens even spelen met de vele instellingen en zo, want ik vermoed dat dat komt door de timing van de tv aanroepen en de shield opstarten. Die worden nu beiden opgestart als ik de Shield aanzet met de afstandsbediening.
Maar van wat ik tot nu toe al van de shield gezien heb (5% of zo?) word ik in ieder geval heel erg blij. Ik heb mijn Ziggo Next kastje al uitgezet en de Ziggo Go app daarvoor in de plaats bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:57
gr1542 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:09:
Als ik overschakel van radio op de Sonos, naar de Shield, dan blijft de radio spelen en dan moet ik de Shield herstarten om dat geluid door te krijgen.
Is dat geen Sonos instelling? “Automatisch afspelen TV” bij de instellingen van je soundbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

gr1542 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:09:
Zaterdag mijn Nvidia Shield TV Pro ontvangen en gisteren er al wat mee zitten fröbelen.
Eens even spelen met de vele instellingen en zo, want ik vermoed dat dat komt door de timing van de tv aanroepen en de shield opstarten. Die worden nu beiden opgestart als ik de Shield aanzet met de afstandsbediening.
Maar van wat ik tot nu toe al van de shield gezien heb (5% of zo?) word ik in ieder geval heel erg blij. Ik heb mijn Ziggo Next kastje al uitgezet en de Ziggo Go app daarvoor in de plaats bijvoorbeeld.
Waar komt je geluid uit? TV of Sonos (one/bar/play?).

Ik heb de Shield op mijn receiver aangesloten, en ook wel eens last van wispelturige audioweergave als ik naar TV of andere bron van de versterker switch. Wat dan meestal helpt is op de TV aangeven dat ik een andere geluidsuitgang wil gebruiken, en dan terugschakelen naar de versterker. Heeft bij mij in ieder geval iets te maken met de HCMI-CEC instellingen, maar aangezien het meestal goed gaat of snel te fixen is ga ik die niet op alle apparaten doorploegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
gwystyl schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:26:
[...]

Waar komt je geluid uit? TV of Sonos (one/bar/play?).

Ik heb de Shield op mijn receiver aangesloten, en ook wel eens last van wispelturige audioweergave als ik naar TV of andere bron van de versterker switch. Wat dan meestal helpt is op de TV aangeven dat ik een andere geluidsuitgang wil gebruiken, en dan terugschakelen naar de versterker. Heeft bij mij in ieder geval iets te maken met de HCMI-CEC instellingen, maar aangezien het meestal goed gaat of snel te fixen is ga ik die niet op alle apparaten doorploegen
Ik heb mijn Shield aan de tv hangen met dezelfde HDMI kabel als de Ziggo Next hing. Vanaf de tv (ARC) naar de Sonos Bram is ook weer HDMI.
Zoals gezegd bij even uit- en weer aanzetten gaat het geluid wel via Sonos. Ik zal eens kijken of ik dit met de Logitech afstandsbediening kan beïnvloeden (eerst tv en dan Shield en andersom programmeren.
Het is geen dealbreaker, maar het valt me gewoon op. Maar goed, de Ziggo Next Box had ook veel meer tijd nodig om op te starten, dus je leert er mee leven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:12
Bij mij doet de originele afstandbediening het niet meer, die van de eerste Shield TV uit 2016 denk ik.
De afgelopen 2 jaar met alternatieve remotes gewerkt, maar merk dat niet alle knoppen goed werken.
Zo kwam ik er vorige week achter dat de F1 TV app bedienen niet goed ging, en in een andere app in een on screen toetsenbord letters kiezen ging ook niet. Nu de nieuwe remote gekocht, en wat een verademing.
Het driehoekige snap ik nog niet zo, maar op dat punt na ben ik na 3 minuten al verkocht.
Mocht iemand mindere ervaringen hebben met alternatieve remotes, dan zou ik dit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gr1542 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:29:
Ik heb mijn Shield aan de tv hangen met dezelfde HDMI kabel als de Ziggo Next hing. Vanaf de tv (ARC) naar de Sonos Bram is ook weer HDMI.
Zoals gezegd bij even uit- en weer aanzetten gaat het geluid wel via Sonos. Ik zal eens kijken of ik dit met de Logitech afstandsbediening kan beïnvloeden (eerst tv en dan Shield en andersom programmeren.
Het is geen dealbreaker, maar het valt me gewoon op. Maar goed, de Ziggo Next Box had ook veel meer tijd nodig om op te starten, dus je leert er mee leven ;)
Als je die toch al hebt dan kan je het beste gewoon op elk apparaat HDMI CEC helemaal uitschakelen en alles via de Logitech Harmony Remote doen! :Y) 8) :*) d:)b
jopie schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:37:
Bij mij doet de originele afstandbediening het niet meer, die van de eerste Shield TV uit 2016 denk ik.
De afgelopen 2 jaar met alternatieve remotes gewerkt, maar merk dat niet alle knoppen goed werken.
Zo kwam ik er vorige week achter dat de F1 TV app bedienen niet goed ging, en in een andere app in een on screen toetsenbord letters kiezen ging ook niet. Nu de nieuwe remote gekocht, en wat een verademing.
Het driehoekige snap ik nog niet zo, maar op dat punt na ben ik na 3 minuten al verkocht.
Mocht iemand mindere ervaringen hebben met alternatieve remotes, dan zou ik dit proberen.
Als de huidige "Toblerone Remote" bestond toen ik op zoek was naar een wat dikkere/ergonomischere remote voor mijn 2017 model dan had ik die waarschijnlijk ook meteen gekocht! _O_
Artma schreef op zondag 27 maart 2022 @ 19:17:
Weet iemand hoe ik een sony bd afstandsbediening voor ps4 kan koppelen metop shield 2019 pro?
Er moet een code worden ingegeven maar 0000 of 1234 werkt niet.
Volgens mij ging het koppelen van mijn third party remote ongeveer zo :
- Scannen naar dat ding.
- Kiezen om mee te koppelen.
- Alleen de "OK/Enter" knop indrukken.
- KLAAR! :)

Dat gaat vaak zo met Bluetooth en apparaten die geen code kunnen invoeren ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artma
  • Laatst online: 19-04 07:39
Bedankt voor uw reactie.
Het lukt langs geen kanten. Ik moet steeds een code ingeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Artma schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:55:
Het lukt langs geen kanten. Ik moet steeds een code ingeven.
Heb je de afstandsbediening gereset door de batterijen te verwijderen en weer terug te plaatsen?

Verder vind ik op internet maar weinig over die afstandsbediening. Mogelijk wordt die simpelweg niet ondersteund, en kan je beter een Android Bluetooth afstandsbediening elders kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gr1542
nero355 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:46:
[...]

Als je die toch al hebt dan kan je het beste gewoon op elk apparaat HDMI CEC helemaal uitschakelen en alles via de Logitech Harmony Remote doen! :Y) 8) :*) d:)b0
Ik moet zeggen, dat ik die remote van de Shield wel heel erg fijn vind. Normaal gebruikte ik 2 remotes (Samsung TV en Ziggo Next), maar dan zat ik altijd met de layout te stuntelen en drukte ik op verkeerde knoppen. Maar ik ga de Harmony Hub en de remote weer eens afstoffen en opnieuw instellen, want het blijft leuk mannenspeelgoed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Wil binnenkort de Shield Pro gaan kopen.
Hoor veel goede dingen over Kodi als media player.
Wil mijn desktop-pc bedraad verbinden met het thuisnetwerk. Kan ik dan hierop een netwerk-share aanmaken en dit vanaf Kodi op de Shield openen om zo series/films af te spelen?

En ben ik dan nog Kodi benodigd op de Pc/Windows of schrijft de Shield dan de metadata in de map op de desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Laatst online: 16-09 21:23
Deruxian schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:34:
Wil mijn desktop-pc bedraad verbinden met het thuisnetwerk. Kan ik dan hierop een netwerk-share aanmaken en dit vanaf Kodi op de Shield openen om zo series/films af te spelen?

En ben ik dan nog Kodi benodigd op de Pc/Windows of schrijft de Shield dan de metadata in de map op de desktop?
Ja dat kan en je hebt geen Kodi op je pc nodig. Zo gebruik ik het ook.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 20:37
Deruxian schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 21:34:

Vragen stellen mag natuurlijk, maar probeer ook eens te zoeken op het forum. Dit soort vragen zijn al vaak gesteld ;)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Geronimous schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 02:57:
Vragen stellen mag natuurlijk, maar probeer ook eens te zoeken op het forum. Dit soort vragen zijn al vaak gesteld ;)
Het staat ook gewoon in de handleiding die uitlegt hoe Kodi geconfigureerd moet worden. Het bevat ook links naar handleidingen die uitleggen hoe een SMB share opgezet kan worden in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mensen ook last van de 4k/hdr versie van Halo af te spelen via Plex ?

Chromecasten doet wel, zelfs direct play - maar direct stream wil maar niet lukken, oranje cirkel blijft maar draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:11
SileX schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:11:
Mensen ook last van de 4k/hdr versie van Halo af te spelen via Plex ?

Chromecasten doet wel, zelfs direct play - maar direct stream wil maar niet lukken, oranje cirkel blijft maar draaien.
Kodi no problemo.. Soms zijn er 2 versies.. 1 geeft verkeerd kleur gamma.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
mucuracat schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:25:
[...]

Kodi no problemo.. Soms zijn er 2 versies.. 1 geeft verkeerd kleur gamma.
Ja beide geprobeerd - beide lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:17
Het is nu mogelijk om spellen op 4k te spelen via Geforce NOW cloud, maar alleen via de Shield. Ik wil een city builder game spelen, maar niet voor mijn tv maar op mijn computer met comfortabele stoel.

Weet iemand of het mogelijk is om een 4K spel te starten via Geforce NOW cloud op de shield, en vervolgens via een Windows pc te spelen op de computer?

Teamviewer en scrcpy komen bij mij op, maar ik vraag me af of je dan geen input lag hebt. Een andere optie is dat ik de shield mee naar boven mee elke keer als ik ga spelen. Dan sluit ik de shield aan op mijn monitor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
banaliteit schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:42:
Weet iemand of het mogelijk is om een 4K spel te starten via Geforce NOW cloud op de shield, en vervolgens via een Windows pc te spelen op de computer?
Lijkt mij lastig en klungelig (streamen vanaf een apparaat dat streamt vanaf het internet). Ik zou gewoon de Shield TV op een monitor, toetsenbord en muis aansluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 01-04-2022 09:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:07
[b]banaliteit in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"banaliteit

Ja je kan 4k spelen op de PC met de 3080 tier van Geforce Now en een 4k monitor, gewoon de client installeren op je computer ipv omwegen met de shield te gebruiken. Ik speel via GF Now op PC, laptop, headless laptop en ipad naargelang de situatie en altijd met een lokale client.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
banaliteit schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:42:
Het is nu mogelijk om spellen op 4k te spelen via Geforce NOW cloud, maar alleen via de Shield. Ik wil een city builder game spelen, maar niet voor mijn tv maar op mijn computer met comfortabele stoel.

Teamviewer en scrcpy komen bij mij op, maar ik vraag me af of je dan geen input lag hebt. Een andere optie is dat ik de shield mee naar boven mee elke keer als ik ga spelen. Dan sluit ik de shield aan op mijn monitor.
Geforce now kan ook via je pc zonder omweg

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:17
StGermain schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:46:
[...]

Ja je kan 4k spelen op de PC met de 3080 tier van Geforce Now en een 4k monitor, gewoon de client installeren op je computer ipv omwegen met de shield te gebruiken. Ik speel via GF Now op PC, laptop, headless laptop en ipad naargelang de situatie en altijd met een lokale client.
Ah OK. Mooi. Op de abonnementen pagina staat er namelijk expliciet 4K met Shield. Vandaar de verwarring.

Edit:
StGermain schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:46:
[...]

Ik heb het net geprobeerd met een 3080 abonnement, maar ik kom net verder dan QHD. Weet je zeker dat je 4K kan spelen op de PC. Zo ja, hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

In deze recente blogpost zie ik het volgende staan:
GeForce NOW RTX 3080 memberships deliver up to 1440p resolution at 120 frames per second on PC, 1600p and 120 FPS on Mac,

[ Voor 46% gewijzigd door banaliteit op 01-04-2022 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:44:
Lijkt mij lastig en klungelig (streamen vanaf een apparaat dat streamt vanaf het internet). Ik zou gewoon de Shield TV op een monitor, toetsenbord en muis aansluiten.
Ik denk dat @banaliteit gewoon de sessie wil starten op de Shield TV en daarna verder wil gaan op de PC en iMHO moet dat gewoon kunnen via een dergelijke dienst :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:52:
Ik denk dat @banaliteit gewoon de sessie wil starten op de Shield TV en daarna verder wil gaan op de PC en iMHO moet dat gewoon kunnen via een dergelijke dienst :)
Oh, dat zou moeten kunnen. Zou niet inzien waarom dat niet kan. Doe dat ook met mijn streamingplatform (eigen PC thuis).

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 01-04-2022 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:07
banaliteit schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:28:
[...]

Ah OK. Mooi. Op de abonnementen pagina staat er namelijk expliciet 4K met Shield. Vandaar de verwarring.

Edit:

[...]

Ik heb het net geprobeerd met een 3080 abonnement, maar ik kom net verder dan QHD. Weet je zeker dat je 4K kan spelen op de PC. Zo ja, hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

In deze recente blogpost zie ik het volgende staan:

[...]
Mijn excuses, ik dacht dat het ging maar mijn PC heeft maar een 1440p scherm, het ziet er in elk geval prachtig uit. Ik heb ook al opgemerkt dat AC: Valhalla op mijn 1080p laptop in een lagere resolutie startte maar het verschil was amper te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackske
  • Laatst online: 03-03 07:48
Hey iedereen,

Ben sinds kort ook een gebruiker van De Nvidia Shield pro, na 10j gebruik te hebben gemaakt van med8er 1000X3d waar ik super tevreden van was maar speelt geen 4k. Nu ondertussen plex leren kennen omdat de Shield blijkbaar niet plug en play is. Maar even het volgende, ik heb al mijn media vooral filmen en series op schijven van Seagate van 4T staan(waar ik ook van elke schijf handmatig een kopie van maak, moest er één kapot gaan) die in een orico bay staan rechtstreeks aangesloten. Die zet ik op als ik thuiskom zodat iedereen op zijn tv in de kamer kan kijken.

Nu mijn vraag, kan het kwaad dat die schijven zolang staan te draaien?
En maakt het uit dat ik die schijven gewoon afzet met de knop van die orico bay? (Tot hiertoe wel geen probleem mee)

Voorlopig is het toch enkel voor thuisgebruik.
Dus niemand thuis is het ook niet nodig dat die schijven draaien.

Bedankt alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Jackske schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:41:
Hey iedereen,

Ben sinds kort ook een gebruiker van De Nvidia Shield pro, na 10j gebruik te hebben gemaakt van med8er 1000X3d waar ik super tevreden van was maar speelt geen 4k. Nu ondertussen plex leren kennen omdat de Shield blijkbaar niet plug en play is. Maar even het volgende, ik heb al mijn media vooral filmen en series op schijven van Seagate van 4T staan(waar ik ook van elke schijf handmatig een kopie van maak, moest er één kapot gaan) die in een orico bay staan rechtstreeks aangesloten. Die zet ik op als ik thuiskom zodat iedereen op zijn tv in de kamer kan kijken.

Nu mijn vraag, kan het kwaad dat die schijven zolang staan te draaien?
En maakt het uit dat ik die schijven gewoon afzet met de knop van die orico bay? (Tot hiertoe wel geen probleem mee)

Voorlopig is het toch enkel voor thuisgebruik.
Dus niemand thuis is het ook niet nodig dat die schijven draaien.

Bedankt alvast.
Denk dat je in het orico topic moet zijn. ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackske
Tylen schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:47:
[...]

Denk dat je in het orico topic moet zijn. ;)
Ok wist niet dat het hier was :-)

Misschien een ander vraag nog.

Aangezien de Shield blijft opstaan, is er een instelling dat je de schijven in slaapstand kan laten vallen na een tijd van geen gebruik? Vind niets in de instellingen, maar misschien zie ik ergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jackske schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:46:
Aangezien de Shield blijft opstaan, is er een instelling dat je de schijven in slaapstand kan laten vallen na een tijd van geen gebruik? Vind niets in de instellingen, maar misschien zie ik ergens over.
Pak eens de Search bovenaan erbij en kom erachter dat je niet de eerste bent met die vraag... ;) :+

Verder weet ik niet wat je hiermee bedoelt :
Jackske schreef op zondag 3 april 2022 @ 12:41:
Ben sinds kort ook een gebruiker van De Nvidia Shield pro, na 10j gebruik te hebben gemaakt van med8er 1000X3d waar ik super tevreden van was maar speelt geen 4k.

Nu ondertussen plex leren kennen omdat de Shield blijkbaar niet plug en play is.
Maar dat is echt gewoon hele dikke onzin! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:54
Sinds enige tijd gezeur met de shield, youtube blijft dan hangen na 1-2 seconden spelen. Alleen volledige restart van de shield lost dit op. Kan dit niet reproduceren op andere apparaten.

Twitch app heeft regelmatig een zwarte balk onderin zitten, Twitch geforceerd sluiten en opnieuw starten lost het voor korte tijd op. Heb dit alleen op de shield, niet op andere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennism schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:42:
Sinds enige tijd gezeur met de shield, youtube blijft dan hangen na 1-2 seconden spelen. Alleen volledige restart van de shield lost dit op. Kan dit niet reproduceren op andere apparaten.

Twitch app heeft regelmatig een zwarte balk onderin zitten, Twitch geforceerd sluiten en opnieuw starten lost het voor korte tijd op. Heb dit alleen op de shield, niet op andere apparaten.
Wanneer is de laatste keer dat je de Shield TV hebt ontstoft :?

Klinkt allemaal een beetje als grafische artifacts doordat de boel te warm wordt... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
nero355 schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:05:
[...]

Wanneer is de laatste keer dat je de Shield TV hebt ontstoft :?

Klinkt allemaal een beetje als grafische artifacts doordat de boel te warm wordt... :/
Nee, dat is het zeker niet. Is ook te reproduceren op meerdere shields, van diverse modeljaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennism schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:12:
[...]
Nee, dat is het zeker niet. Is ook te reproduceren op meerdere shields, van diverse modeljaren.
Oké, het gaat dus niet over "de" Shield maar Shields in het algemeen?

Als test ook al een alternatieve YT app geprobeerd?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Laatst online: 16-09 18:50
snah001 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:59:
Met de app X-plore een FTP server aanmaken en dan kun je heel gemakkelijk met bijvoorbeeld Filezilla bestanden via FTP op en neer fietsen.
Ik neem (is een proef) met Tivimate programma's op de USB schijf bij mij op en FTP die dan naar mijn Pc.
Werkt perfect.
Dit triggerde me tot deze app: SendFilesToTV: https://sendfilestotv.app/

Kent iemand deze? Lijkt handig als je even snel bestanden naar je Android TV (dus ook Shield) wilt sturen maar geen zin hebt in lastige network mappings en geen USB stick bij de hand hebt en toch even die apk wilt installeren (zoals F1 TV Pro, nog steeds niet vindbaar in de store, maar prima werken met losse APK).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HAWK Wizard schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:37:
[...]

Kent iemand deze? Lijkt handig als je even snel bestanden naar je Android TV (dus ook Shield) wilt sturen maar geen zin hebt in lastige network mappings en geen USB stick bij de hand hebt en toch even die apk wilt installeren (zoals F1 TV Pro, nog steeds niet vindbaar in de store, maar prima werken met losse APK).
Ken ik, en ook regelmatig gebruikt, en is prima bruikbaar als oplossing (vind ik)..

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
hardware-lover schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:30:
[...]

Oké, het gaat dus niet over "de" Shield maar Shields in het algemeen?

Als test ook al een alternatieve YT app geprobeerd?
Met 'de shield' bedoelde ik uiteraard mijn shield, en ja, beide issues zijn te reproduceren op meerdere shields (dit zijn echter niet alle versies, dus geen idee of het alle shield modellen betreft). Ik heb bijvoorbeeld geen toegang tot de cilinder versie).

Nee, ik gebruik voor zowel Twitch als Youtube de officiële app.

Wat voor alternatief zou je aanraden voor youtube om te testen?

[ Voor 34% gewijzigd door Dennism op 03-04-2022 17:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
HAWK Wizard schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:37:
[...]

F1TV app staat hier op mijn shield gewoon in de store, kon deze na afsluiten F1TV Pro abo voor de eerste race van het seizoen gewoon installeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dennism schreef op zondag 3 april 2022 @ 16:46:
[...]
Met 'de shield' bedoelde ik uiteraard mijn shield, en ja, beide issues zijn te reproduceren op meerdere shields (dit zijn echter niet alle versies, dus geen idee of het alle shield modellen betreft). Ik heb bijvoorbeeld geen toegang tot de cilinder versie).

Nee, ik gebruik voor zowel Twitch als Youtube de officiële app.

Wat voor alternatief zou je aanraden voor youtube om te testen?
Alternatief is binnen dit topic al meerdere keren ter sprake gekomen, ik gebruik geen andere dan dat alternatief.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dennism schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:11:
[...]
F1TV app staat hier op mijn shield gewoon in de store, kon deze na afsluiten F1TV Pro abo voor de eerste race van het seizoen gewoon installeren.
Is niet voor ieder Android TV apparaat via Store beschikbaar, zoals voor diverse TV's niet met Android TV als OS.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
hardware-lover schreef op zondag 3 april 2022 @ 17:18:
[...]

Is niet voor ieder Android TV apparaat via Store beschikbaar, zoals voor diverse TV's niet met Android TV als OS.
Inderdaad, wel voor de Shield, maar op mijn andere Android TVs moest ik gek genoeg met APKs aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackske
nero355 schreef op zondag 3 april 2022 @ 15:17:
[...]

Pak eens de Search bovenaan erbij en kom erachter dat je niet de eerste bent met die vraag... ;) :+

Verder weet ik niet wat je hiermee bedoelt :

[...]

Maar dat is echt gewoon hele dikke onzin! B)
Heb zonet de zoekfunctie geprobeerd, maar vind het nergens.

En wat ik bedoel met niet plug and play, is dat je dan kodi of plex moet gebruiken of iets anders om je media af te spelen, of zie ik daar ook weer ergens over?
Maar ondertussen hebben we plex ontdekt en tot op heden vind ik het tof in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:34
Hoi ik heb dit topic gescand en ik overweeg een Nvidia Shield te kopen. Ik twijfel over de Standaard (tube/cilinder) of de Pro, al vind ik het prijsverschil wel klein.

Redenen voor aanschaf:

1. Ik heb een Sony KD49X8309c Android 7.0 TV en deze krijgt geen updates meer en ik vind de interface irritant traag worden. Ik wil wel Android TV behouden en de shield lijn spreekt mij aan.

2. Ik ga over op glasvezel van T-Mobile zonder interactief TV abonnement. TV kijken kan dan wel met de T-Mobile Android TV app, maar die is vanaf Android 8.0 / Hoger en gaat op mijn TV niet werken. Alternatief is NL Ziet.

3. Mocht er en nieuwe TV komen ooit, dan wordt het geen Android meer en kan met een shield toch de gemakken van Android TV ervaren.

Ik zit met een aantal vragen:
1. Ik heb bij de TV maar 1 Ehternerport in de muur, en die is bezet door een Rpi4 met Home Assitant. Werkt de Shield een beetje ok op wifi? Anders kan ik de Rpi4 ook naar de router verplaatsen.

2. Beetje offtopic, maar adviseren jullie de Pro of de normale variant. Gamen is leuk voor later maar geen prio.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• heeten12
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:15
1. Plaats een simpele switch, kost bijna niets tegenwoordig en heb je ze beide bedraad. Wel zo fijn. Overigens werkt de Shield ook prima op 5 GHz maar bedraad is altijd het beste

2. Ga voor de Pro. 64 bit, net wat meer geheugen en echt wel de meerprijs waard. Als je evt 4k rips wil afspelen dan schijnt de tube daar nog wel eens moeite mee te hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
FJP84 schreef op maandag 4 april 2022 @ 15:41:
Hoi ik heb dit topic gescand en ik overweeg een Nvidia Shield te kopen. Ik twijfel over de Standaard (tube/cilinder) of de Pro, al vind ik het prijsverschil wel klein.

Redenen voor aanschaf:

1. Ik heb een Sony KD49X8309c Android 7.0 TV en deze krijgt geen updates meer en ik vind de interface irritant traag worden. Ik wil wel Android TV behouden en de shield lijn spreekt mij aan.

2. Ik ga over op glasvezel van T-Mobile zonder interactief TV abonnement. TV kijken kan dan wel met de T-Mobile Android TV app, maar die is vanaf Android 8.0 / Hoger en gaat op mijn TV niet werken. Alternatief is NL Ziet.

3. Mocht er en nieuwe TV komen ooit, dan wordt het geen Android meer en kan met een shield toch de gemakken van Android TV ervaren.

1. Ik heb bij de TV maar 1 Ehternerport in de muur, en die is bezet door een Rpi4 met Home Assitant. Werkt de Shield een beetje ok op wifi? Anders kan ik de Rpi4 ook naar de router verplaatsen.

2. Beetje offtopic, maar adviseren jullie de Pro of de normale variant. Gamen is leuk voor later maar geen prio.

Alvast bedankt!
1. Bij shield kun je ook 5ghz zoals mede tweaker boven ook meldt, maar je kan ook aangeven dat je ALLEEN maar op 5Ghz wilt. Das pas fijn :P

2. Weer aanhaken op mede tweaker boven :). Neem pro, voorkom je dat je weer een upgrade wilt als je iets vind wat niet prettig werkt met tube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:46

Absoluut voor de Pro gaan inderdaad, krijg je geen spijt van. Die van mij draait op 5GHz Wi-Fi en ik heb absoluut nergens last van. Ook bestanden/films van 30GB+ komen prima door vanaf de bekabelde NAS.

Je kan altijd nog een simpele switch halen als het niet lukt, ik zelf zou eerst gewoon Wi-Fi proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spasm
Ik zou ook voor de pro gaan inderdaad, en voor bedraad. Bij de Action ben je voor een tientje al klaar:

https://www.action.com/nl...k-desktop-switch-ls1005g/

Afbeeldingslocatie: https://www.action.com/globalassets/cmsarticleimages/03/24/3000035_6935364085469-110_02.png?preset=mediaSliderImageLarge

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!
1. Ik heb bij de TV maar 1 Ehternerport in de muur, en die is bezet door een Rpi4 met Home Assitant. Werkt de Shield een beetje ok op wifi?

Anders kan ik de Rpi4 ook naar de router verplaatsen.
Ik zou zeggen doe dat of plaats inderdaad gewoon een simpele pricewatch: TP-Link LS1005G dan wel pricewatch: Netgear GS608v4 op die plek :)

Dit soort dingen zijn IMHO wel het mooist :
- pricewatch: TP-Link EAP615-WALL
- pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall

Dan heb je zowel WiFi in de hele huiskamer als 2 tot 4 LAN poorten bij je TV meubel :*)
Maar dat is niet voor iedereen even handig qua opzet en de kennis die je erover moet hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Als het goed is ondersteunt mijn tv HDMI CEC. Klopt mijn aanname dat ik dan met de AB van de shield de shield en de tv aan kan zetten en de tv automatisch ook in bijv. HDMI-1 staat ingesteld en dus de shield interface actief is. En als ik met de shield AB weer wil uitschakelen alles ook weer uitgaat? Het zou wel een top alternatief zijn ipv een nieuwe TV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:46
FJP84 schreef op maandag 4 april 2022 @ 18:19:
Als het goed is ondersteunt mijn tv HDMI CEC. Klopt mijn aanname dat ik dan met de AB van de shield de shield en de tv aan kan zetten en de tv automatisch ook in bijv. HDMI-1 staat ingesteld en dus de shield interface actief is. En als ik met de shield AB weer wil uitschakelen alles ook weer uitgaat? Het zou wel een top alternatief zijn ipv een nieuwe TV
Ja. Hier springt hij automatisch op de juiste HDMI van de soundbar als ik iets op de afstandsbediening doe. En uit = soundbar en TV ook uit. Dus dat zou bij jou ook moeten werken, al zie je heel soms wel issues met de implementatie van verschillende fabrikanten, maar over het algemeen werkt dat goed genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HAWK Wizard
rscheper schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:02:
[...]
Ja. Hier springt hij automatisch op de juiste HDMI van de soundbar als ik iets op de afstandsbediening doe. En uit = soundbar en TV ook uit. Dus dat zou bij jou ook moeten werken, al zie je heel soms wel issues met de implementatie van verschillende fabrikanten, maar over het algemeen werkt dat goed genoeg.
HDMI-CEC werkt tot mijn eigen verbazing inderdaad prima. Hangt wel af van de merken / leeftijd van de apparatuur, maar heb een recente LG (projector), daar zit de Shield op, en een al wat oudere Onkyo receiver (via ARC) en zodra ik de Shield aanzet gaat zowel de LG aan als de Onkyo (en op de juiste source) en mijn scherm omhoog (dat gaat dan via USB dongle in de LG :)). Het leuke is, dit werkt ook allemaal via Google Assistant met stembediening, dus roep dat de Shield aan moet, en alles gaat op juiste manier aan :)

Met zowel de LG remote als de Shield remote kan ik volume (van de Onkyo) bedienen, met de LG remote kan ik zelfs de Shield helemaal bedienen, andersom heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Vandaag een test gedaan met NL-Ziet proefabonnement als op op mij. Sony Android TV (Android v7.0) ik vind de app eigenlijk heel fijn werken en heeft leuke opties. Echter vond ik de kwaliteit toch wat minder. Niet echt slecht maar het kwam wat mat over t.o.v. Ziggo TV via CI+

Ik vroeg me nog af hoe jullie de kwaliteit op de Shield ervaren. Doet de shield nog iets qua upscaling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
nero355 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 00:01:
Ik zou zeggen pak de Search bovenaan erbij en je beide vragen zijn daarmee meteen beantwoord! B)
Of zie de topicstart... Staat zelfs een linkje bij naar meer achtergrondinformatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FJP84
nero355 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 00:01:
[...]

Ik zou zeggen pak de Search bovenaan erbij en je beide vragen zijn daarmee meteen beantwoord! B)
The Zep Man schreef op woensdag 6 april 2022 @ 07:23:
[...]

Of zie de topicstart... Staat zelfs een linkje bij naar meer achtergrondinformatie.
Excuus en excuus! Ga ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Iemand ervaring met een defecte lanpoort op een shield 2019 pro toevallig?
Gekocht via Amazon.fr in november 2020.

Aanmelden bij nvidia zelf of via Amazon wat zou het snelste of beste zijn?

Andere kabels geprobeerd en een andere poort op de router en een losse switch maar de shield blijft om de paar seconden de verbinding verbreken.
De shield is nog niet gereset want ik verwacht dat het weinig gaat uitmaken maar misschien heb ik het verkeerd.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SteveV schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:53:
Iemand ervaring met een defecte lanpoort op een shield 2020 pro toevallig?
Gekocht via Amazon.fr in november 2019.

Het is meer dan twee jaar geleden, dus Amazon zal wel geen garantie geven. Ik zou contact opnemen met Nvidia. Het is trouwens een Shield TV Pro 2019. Er zijn geen 2020 modellen. ;)
Andere kabels geprobeerd en een andere poort op de router en een losse switch maar de shield blijft om de paar seconden de verbinding verbreken.
De shield is nog niet gereset want ik verwacht dat het weinig gaat uitmaken maar misschien heb ik het verkeerd.
Ik zou evengoed een factory reset proberen. Niet geschoten is mis.

Als Nvidia het niet wilt/kan oplossen en een factory reset niet helpt, dan kan je misschien nog een USB ethernet adapter proberen. Met een USB 3.0 poort moet je gigabit kunnen bereiken als de adapter het ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Je hebt gelijk het is een 2019 model gekocht in 2020.
Ik was het bericht aan het bewerken toen je een reactie plaatste.
Garantie is er nog wel, zit nu op 1,5 jaar ongeveer.

Zal toch eens een factory reset proberen.
Zag wel dat heel het internet vol staat met dezelfde klachten. Usb naar ethernet adapter is zeker een oplossing mits nvidia alsnog moeilijk gaat doen.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SteveV schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:28:
Dan zou ik gewoon bij Amazon aankloppen. Immers zijn zij de partij die de wettelijke garantie af moeten handelen. Er is een kans dat zij je doorverwijzen naar Nvidia, maar zij blijven verantwoordelijk (voor als je er met Nvidia niet uitkomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SteveV schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:53:
Met een beetje geluk zal Amazon je eerst een nieuwe toesturen zodat je vervolgens de verpakking daarvan kan gebruiken om de "kapotte" terug te sturen dus ik zou het op die manier proberen :)

Verder vond ik de RMA Procedure van Nvidia zelf ook wel relax toen ik een nieuwe adapter kreeg : De "kapotte" mocht ik gewoon houden! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:43
nero355 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:49:
Verder vond ik de RMA Procedure van Nvidia zelf ook wel relax toen ik een nieuwe adapter kreeg : De "kapotte" mocht ik gewoon houden! :*)
Maar de adapter zijn problemen mee geweest en is nog een ruil / vervang dingetje voor geweest. Iets met het "EU" opzetstuk dat slecht contact maakte of iets dergelijks met een kansje op brandgevaar. Als iemand aanklopt met problemen met een adapter, evt uit die serie, kan ik mij wel indenken dat ze ineens heel erg relaxed zijn in het vervangen en "de oude met brandgevaar" zeg maar niet terug hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idaanx
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-08 22:07
Ik heb al jaren het problemen met mijn 2015 model dat ie regelmatig uitvalt of herstart. Ik vermoed dat dit ook met de adapter te maken heeft, dat opzetstuk van de voeding is al vervangen. Waar vraag ik een nieuwe adapter aan of is er een andere oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SteveV schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:28:
Je hebt gelijk het is een 2019 model gekocht in 2020.
Ik was het bericht aan het bewerken toen je een reactie plaatste.

Zal toch eens een factory reset proberen.
Zag wel dat heel het internet vol staat met dezelfde klachten. Usb naar ethernet adapter is zeker een oplossing mits nvidia alsnog moeilijk gaat doen.
Rechtstreeks bij Amazon aankloppen, indien ze ook de verkopende partij was, dus niet alleen de verzendende.

Amazon (EU) geeft standaard 2 jaar garantie op dit soort artikelen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:41:
Maar de adapter zijn problemen mee geweest en is nog een ruil / vervang dingetje voor geweest. Iets met het "EU" opzetstuk dat slecht contact maakte of iets dergelijks met een kansje op brandgevaar. Als iemand aanklopt met problemen met een adapter, evt uit die serie, kan ik mij wel indenken dat ze ineens heel erg relaxed zijn in het vervangen en "de oude met brandgevaar" zeg maar niet terug hoeven.
In mijn geval ging het om de "vreemde geluiden" die eruit kwamen en waarschijnlijk alleen PWM gezoem problemen had :)

Maar er was inderdaad ooit een actie voor opgezet en het kan zijn dat het met elkaar te maken had...

Volgens mij hebben we deze discussie al een paar keer gehad ;) :+
idaanx schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:02:
Ik heb al jaren het problemen met mijn 2015 model dat ie regelmatig uitvalt of herstart. Ik vermoed dat dit ook met de adapter te maken heeft, dat opzetstuk van de voeding is al vervangen. Waar vraag ik een nieuwe adapter aan of is er een andere oplossing?
Ik heb dat dus destijds gewoon op de Nvidia website gedaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:56
idaanx schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:02:
Al geprobeerd om het stof eruit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
Ik heb af en toe dat ik als ik hem aan wil zetten dat dit niet lukt met de afstandbediening.
Ik moet dan de stroomkabel eruit halen en dan weer terugzetten.

Heb het nu opgelost met een klik-aan-klik-uit stopcontact, maar vroeg me af wat de oorzaak
hiervan kan zijn ?

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
Spasm schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:21:
Ik heb af en toe dat ik als ik hem aan wil zetten dat dit niet lukt met de afstandbediening.
Ik moet dan de stroomkabel eruit halen en dan weer terugzetten.

Heb het nu opgelost met een klik-aan-klik-uit stopcontact, maar vroeg me af wat de oorzaak
hiervan kan zijn ?
Misschien paird de Bluetooth niet meteen. En als je de select knop een paar seconden indrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
Arjantje72 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 18:15:
[...]

Misschien paird de Bluetooth niet meteen. En als je de select knop een paar seconden indrukt?
Ga ik proberen. Kun je me alleen nog even vertellen welke knop dat is? 8)7

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Ik weet niet of ik nu een Shield- of een Kodi probleem heb.
Tot vandaag gebruikte ik voor mijn mediaopslag(films en series) een nas om mbv Kodi deze te bekijken en dat gaat prima.
Nu heb ik een Seagate Expansion aan de Shield via usb.
Kodi en Shield zien deze schijf als Expansion.
Ik heb een film op deze Expansion gezet om te zien of ik deze met Kodi kan afspelen en dat gaat.
Als ik nu de bibliotheek wil samenstellen dan gaat dat niet, want ik kan niet de bron van movies en series kiezen.
Ik kan wel als ik naar Expansion ga de mappen movies en series zien, maar deze niet toevoegen aan bibliotheek.
Ik wil de Expansion alleen als mediaopslag gebruiken en de apps dus gewoon in interne opslag van de Shield laten staan.
Iemand die mij verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:02
doggy1 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:08:
Tot vandaag gebruikte ik voor mijn mediaopslag(films en series) een nas om mbv Kodi deze te bekijken en dat gaat prima.
Ik heb een film op deze Expansion gezet om te zien of ik deze met Kodi kan afspelen en dat gaat.
Als ik nu de bibliotheek wil samenstellen dan gaat dat niet, want ik kan niet de bron van movies en series kiezen.
Ik kan wel als ik naar Expansion ga de mappen movies en series zien, maar deze niet toevoegen aan bibliotheek.
Ik wil de Expansion alleen als mediaopslag gebruiken en de apps dus gewoon in interne opslag van de Shield laten staan.
Heb je ook een Nvidia Shield folder aangemaakt of automatisch op de hdd, genaamd NVIDIA_SHIELD??

Zo niet....dan dit even doen en alle media bestanden in deze folder plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Is er iemand die de shield pro icm Samsung The Frame TV gebruikt en zo ja wat zijn de ervaringen met name ook HDMI CEC? Die TV staat voor later op de wensenlijst namelijk. Een search leverde nog niets op dus vandaar de vraag.

Verder heb ik een tv meubel met lades en ik zou de shield daarin willen wegwerken. Gaat dat goed of is er risico op oververhitting?

[ Voor 23% gewijzigd door FJP84 op 06-04-2022 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
Ja ik had op 'kast' gezocht. Moet mijn zoekskills maar eens verder trainen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
beezjeh schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:16:
[...]

Heb je ook een Nvidia Shield folder aangemaakt of automatisch op de hdd, genaamd NVIDIA_SHIELD??

Zo niet....dan dit even doen en alle media bestanden in deze folder plaatsen.
Er stond al een folder met die naam op de schijf. Seagate zet die er blijkbaar al standaard op.
Dus in die folder heb ik 2 mappen gemaakt, een map genaamd movies en een map series.
Dan in Kodi:
-klik op movies en zie dan"uw bibliotheek is leeg etc"
-vervolgens ga ik naar "bestandensectie" en verder naar "bestanden"
-dan zie ik"Expansion" en daaronder "+ toevoegen videos"
-klik op toevoegen videos en zie ik"toevoegen videos" en klik dan op bladeren
-ik zie dan aantal opties onder elkaar bv Externe opslag, maar als ik daar op klik dan weer aantal opties zoals android, alarms etc., maar ik zie nergens een optie die betrekking heeft op de Expansion.
-Shield geeft op het homescherm wel met melding aan" Seagate usb-drive instellen", als ik daar op klik, zie ik "Opslag" met daaronder"interne opslag" en "verwijderbare opslag Expansion 6,0TB", daaronder weer storage access opties
-als ik dan klik op"Expansion", dan krijg ik 2 opties:1 Uitwerpen en 2 wissen en formateren als apparaatopslag). Volgens mij houdt wissen en formateren in dat de apps van intern naar extern gaan, maar dat wil ik niet en hoeft niet.
Wie heeft tip of link naar duidelijke uitleg? Zelf nog niet gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
Spasm schreef op woensdag 6 april 2022 @ 18:29:
[...]

Ga ik proberen. Kun je me alleen nog even vertellen welke knop dat is? 8)7
De knop waarmee je een app selecteerd, de select knop (de grote ronde :).)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Laatst online: 20:41
.

[ Voor 199% gewijzigd door devilkin op 07-04-2022 11:19 . Reden: Wrong topic ]

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
doggy1 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:00:
Er stond al een folder met die naam op de schijf. Seagate zet die er blijkbaar al standaard op.
Dat lijkt me heel sterk... ;)
Dus in die folder heb ik 2 mappen gemaakt, een map genaamd movies en een map series.
Dan in Kodi:
-klik op movies en zie dan"uw bibliotheek is leeg etc"
-vervolgens ga ik naar "bestandensectie" en verder naar "bestanden"
-dan zie ik"Expansion" en daaronder "+ toevoegen videos"
-klik op toevoegen videos en zie ik"toevoegen videos" en klik dan op bladeren
-ik zie dan aantal opties onder elkaar bv Externe opslag, maar als ik daar op klik dan weer aantal opties zoals android, alarms etc., maar ik zie nergens een optie die betrekking heeft op de Expansion.
-Shield geeft op het homescherm wel met melding aan" Seagate usb-drive instellen", als ik daar op klik, zie ik "Opslag" met daaronder"interne opslag" en "verwijderbare opslag Expansion 6,0TB", daaronder weer storage access opties
-als ik dan klik op"Expansion", dan krijg ik 2 opties:1 Uitwerpen en 2 wissen en formateren als apparaatopslag). Volgens mij houdt wissen en formateren in dat de apps van intern naar extern gaan, maar dat wil ik niet en hoeft niet.

Wie heeft tip of link naar duidelijke uitleg? Zelf nog niet gevonden.
Dat weet je dus niet zeker en zou je gewoon moeten testen! :P

Verder zijn er geloof ik een paar mensen daarmee bezig geweest in het verleden dus pak de Search bovenaan erbij en je hebt grote kans dat je daar de juiste oplossing zal vinden! ;)

"When you assume you make an ass out of YOU and ME !!!" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Ik ben al 2 dagen bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
Is het niet een permissie dingetje ? Sinds android 11 heb ik hier ook problemen mee gehad met bepaalde apps.

Misschien eens bij de App-info van Kodi kijken wat de rechten zijn. Geen idee of dat werkt, maar niet geschoten...

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
doggy1 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:08:
Is het goed gegaan met koppelen? Ik dacht dat je in opslag van shield je de hdd moet mounten. Zal vanavond thuis voor je kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• idaanx
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-08 22:07
Arjantje72 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:16:
[...]

Al geprobeerd om het stof eruit te halen?
Heb hem maar even uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en koelpasta vervangen. Was niet heel stoffig dus verwacht daar niet zo veel van. Heb gelijk maar een factory reset gedaan, misschien dat dat helpt. Na de Android 11 update was ie er toch is aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Nvidia Shield Pro is besteld (net naast de pot gepost voor een 'tweede kansje') en 3m HDMI 8k Ultra High Speed HDMI kabel die haast perfect uit de reviews kwam. Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

In de eerste plaats hoop ik dat ik hiermee de irritatie wegneem die ik nu met mijn 6jr oude Sony Android TV (v7.0) en dat is de traagheid van het hele systeem.

Reguliere TV en kabelinternet gaan de deur uit en ik zal binnenkort overgaan op 1Gb up/down glasvezel. TV kijken gaat dan via streaming apps en als ik reguliere tv ga missen NLZiet.

Verder vind ik de gaming optie een leuke extra.

Ik ben benieuwd hoe het me gaat bevallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:04:
Andere dingen om op te letten :
- The Zep Man in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"
@The Zep Man Hoe geldig is die info nog na al die updates/upgrades :?
De informatie op internet is zo verspreid en gefragmenteerd (en betreft inderdaad soms enkel oudere firmware versies) dat het getest moet worden. Zelf gebruik ik geen mass storage devices met mijn Shield TV's, maar ik zal eens kijken of ik er wat tests aan kan wijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 08:53:
De informatie op internet is zo verspreid en gefragmenteerd (en betreft inderdaad soms enkel oudere firmware versies) dat het getest moet worden.

Zelf gebruik ik geen mass storage devices met mijn Shield TV's, maar ik zal eens kijken of ik er wat tests aan kan wijden.
Hoeft niet van mij hoor, maar dacht misschien heb je een direct antwoord klaarliggen :)
FJP84 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 23:33:
Nvidia Shield Pro is besteld (net naast de pot gepost voor een 'tweede kansje') en 3m HDMI 8k Ultra High Speed HDMI kabel die haast perfect uit de reviews kwam. Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
Klinkt alsof je veel teveel geld ervoor hebt betaald dus ik hoop voor je dat het inderdaad meteen goed werkt! :+

Pagina: 1 ... 122 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.