Teveel voor de kabel of de shield? Als het niet werkt gaat het retour en is het tweede kansje zonder krassen voor iemand anders?nero355 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:57:
[...]
Klinkt alsof je veel teveel geld ervoor hebt betaald dus ik hoop voor je dat het inderdaad meteen goed werkt!
Gezien het vetgedrukte in de quote lijkt het enkel de kabel te betreffen 😏FJP84 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:08:
[...]
Teveel voor de kabel of de shield? Als het niet werkt gaat het retour en is het tweede kansje zonder krassen voor iemand anders?
Testing, one, two ...
HDMI is een digitaal signaal, dus als het werkt, dan werkt het, en als het werkt, is het een ondeugdelijk product en zou je sowieso je geld terug moeten krijgen. Een kabel met gouden stekkers van 200 euro geeft echt geen beter beeld dan een kabel van de Action voor een tientje. Mits beiden correct werken etc.FJP84 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:08:
[...]
Teveel voor de kabel of de shield? Als het niet werkt gaat het retour en is het tweede kansje zonder krassen voor iemand anders?
En ja, uitzondering op de regel is die kabel van een tientje bij de Action. Daarvan heb ik er twee gehad die "net niet goed" werkte waardoor er bij ARC soms audio dropouts waren en andersom soms het beeld weg viel / "sneeuw effect" gaf / .... Maar nu heb ik al jaren een Amazon Basics HDMI kabel die niet veel duurder zal zijn geweest en die doet het al al die jaren gewoon perfect.
Ik vraag me dan ook af wat ik in jou geval moet denken bij "komt goed uit de tests". Welke tests? Zoals gezegd: de kabel werkt, of de kabel werkt niet.
Het is niet zoals bij SCART / VGA / ... dat het een analoog signaal is waarbij een mindere kabel een lichte kleurafwijking geeft en die 200 euro kostende kabel met gouden stekkers dat voorkomt.
Nou het valt wel mee hoor, de kabel was €22,95 voor 3mtr en het waren geen tests maar reviews. Op basis van wat ervaringen uit dit topic en Google ben ik voor ultra high speed gegaan 48gbps. Ik had gelezen dat sommige apps wat stutter issues hadden en dat dat na het wisselen naar een snellere kabel over was Voor mij was de grens: niet duurder dan €25,00 en dat is gelukt.RobertMe schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:23:
[...]
HDMI is een digitaal signaal, dus als het werkt, dan werkt het, en als het werkt, is het een ondeugdelijk product en zou je sowieso je geld terug moeten krijgen. Een kabel met gouden stekkers van 200 euro geeft echt geen beter beeld dan een kabel van de Action voor een tientje. Mits beiden correct werken etc.
En ja, uitzondering op de regel is die kabel van een tientje bij de Action. Daarvan heb ik er twee gehad die "net niet goed" werkte waardoor er bij ARC soms audio dropouts waren en andersom soms het beeld weg viel / "sneeuw effect" gaf / .... Maar nu heb ik al jaren een Amazon Basics HDMI kabel die niet veel duurder zal zijn geweest en die doet het al al die jaren gewoon perfect.
Ik vraag me dan ook af wat ik in jou geval moet denken bij "komt goed uit de tests". Welke tests? Zoals gezegd: de kabel werkt, of de kabel werkt niet.
Het is niet zoals bij SCART / VGA / ... dat het een analoog signaal is waarbij een mindere kabel een lichte kleurafwijking geeft en die 200 euro kostende kabel met gouden stekkers dat voorkomt.
FJP84 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:31:
[...]
Nou het valt wel mee hoor, de kabel was €22,95 voor 3mtr en het waren geen tests maar reviews. Op basis van wat ervaringen uit dit topic en Google ben ik voor ultra high speed gegaan 48gbps. Ik had gelezen dat sommige apps wat stutter issues hadden en dat dat na het wisselen naar een snellere kabel over was Voor mij was de grens: niet duurder dan €25,00 en dat is gelukt.
offtopic:
Voor 6 euro boven het budget had je er 10 van 3 meter van Amazon Basics
: https://www.amazon.nl/-/nl/dp/B06ZZ68SBZ/ Of voor 8 euro een enkele of (tijdelijk?) voor 9,50 twee stuks. En via Amazon Duitsland waarschijnlijk zelfs nog iets goedkoper.
Edit:
Maar meteen snel gekeken: https://www.amazon.de/-/en/dp/B06ZZ68SBZ/ net een paar cent boven budget, 10 stuks, 25,29 euro (komt dan wel nog verrekening van 19% Duitse BTW naar 21% Nederlandse BTW bij en mogelijk 3,50 verzendkosten.
Voor 6 euro boven het budget had je er 10 van 3 meter van Amazon Basics
Edit:
Maar meteen snel gekeken: https://www.amazon.de/-/en/dp/B06ZZ68SBZ/ net een paar cent boven budget, 10 stuks, 25,29 euro (komt dan wel nog verrekening van 19% Duitse BTW naar 21% Nederlandse BTW bij en mogelijk 3,50 verzendkosten.
[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 08-04-2022 21:38 ]
Haha ik heb nog even gekeken en de shield heeft maar 1 HDMI dus 10 stuks is een beetje veel.RobertMe schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:36:
[...]
offtopic:
Voor 6 euro boven het budget had je er 10 van 3 meter van Amazon Basics: https://www.amazon.nl/-/nl/dp/B06ZZ68SBZ/ Of voor 8 euro een enkele of (tijdelijk?) voor 9,50 twee stuks. En via Amazon Duitsland waarschijnlijk zelfs nog iets goedkoper.
Edit:
Goed om te weten voor een volgende keer. Ik had nog even op AliExpress gekeken, maar wilde niet te lang wachten nu. Verder op Amazon nog wel gezocht op 'basics' maar niet op 'AmazonBasics'
Voor die €12,00 ga ik als het werkt niet meer de moeite nemen om te retourneren en bij Amazon een goedkopere te halen.
Maar high speed of ultra high speed is dus marketing bullshit bingo
[ Voor 3% gewijzigd door FJP84 op 08-04-2022 21:52 ]
FJP84 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:49:
[...]
Haha ik heb nog even gekeken en de shield heeft maar 1 HDMI dus 10 stuks is een beetje veel.
AliExpress heb ik toentertijd ook een poging gedaan. Dat was een DOA, en vond het sowieso maar tricky. Je weet niet wat je krijgt en of het werkt, en even retourneren als die niet werkt is ook nogal een issue.Goed om te weten voor een volgende keer. Ik had nog even op AliExpress gekeken
Nouja, het kan/zal ooit wellicht wel iets uit maken. En het zal best dat laatstgenoemde een hogere bitrate aan kan. Maar heb je dat (nu) nodig? Er staat een 8K logo op, maar heb je nu een 8K TV? En de Shield output al geen 8K dus waarschijnlijk ga je uberhaupt al geen 8K over de kabel heen sturen. En als je tzt wel 8K hebt dan zullen de 8K kabels ook wel goedkoper of "de standaard" zijn, als je tegen die tijd deze kabel uberhaupt niet al hebt (moeten) vervangen om wat voor reden dan ook.Maar high speed of ultra high speed is dus marketing bullshit bingo
En voor die 22 euro valt het inderdaad wel mee en kun je je geen bult aan vallen. Als je de kabel over 5, 10, 15 jaar nog hebt was het een leuke investering, heb je hem al vervangen voordat je daadwerkelijk 8K nodig hebt dan maken die ~15 euro dat je nu te veel hebt betaald natuurlijk ook niet uit.
Ik heb zelf via Amazon een aantal 8k kabels gekocht omdat ik met zowel de PS4 pro als de shield zo nu en dan rare artefacts had. Dit was toen weg. Zomaar 1 en 0 en zeggen dat het nooit fout gaat, dat is iets te kort door de bocht. Er zit wel degelijk verschil in.
Maar 22 euro is prima geld hoor.
https://www.amazon.nl/gp/product/B082J3WYL1/
Deze heb ik toen gekocht, maar meer dan 1,5m heb ik hier niet nodig.
Maar 22 euro is prima geld hoor.
https://www.amazon.nl/gp/product/B082J3WYL1/
[ Voor 5% gewijzigd door Arunia op 09-04-2022 00:00 ]
Maar als er artifacts zijn dan is wel echt duidelijk dat de kabel niet werkt. Zoals aangegeven: bij een analoog signaal maakte de kabel verschil in beeldkwaliteit (stekker niet goed insteken en beeld was bv alleen blauw, of dat je wat meer ruis in het beeld had). Een duurdere HDMI kabel geeft geen beter beeld, zolang de 1en en 0en over komen is de beeldkwaliteit identiek. En die artifacts komen uiteraard uit het feit dat er een aantal 1en en 0en niet correct zijn over gekomen.Arunia schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:41:
Ik heb zelf via Amazon een aantal 8k kabels gekocht omdat ik met zowel de PS4 pro als de shield zo nu en dan rare artefacts had. Dit was toen weg. Zomaar 1 en 0 en zeggen dat het nooit fout gaat, dat is iets te kort door de bocht. Er zit wel degelijk verschil in.
@nero355 zal bij deze link vast een opmerking plaatsen, iets over trackinghttps://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
Overigens niet te verwarren met andere dure HDMI kabels, op basis van glasvezel. Die kun je tot 100(+?) meter krijgen en zijn ook flink aan de prijs, door de techniek. Zeker bij korte afstanden zijn ze daardoor extreem duur (per meter). Maar gewoon een koperen HDMI kabel kun je never nooit goed werkende krijgen over 30 meter, en met een glasvezel kabel werkt dat gewoon wel is mijn ervaring, en ik twijfel er ook niet aan dat het bij 100m ook werkt. Terwijl voor een normale (koper) HDMI kabel 10 meter toch al tricky is in mijn ervaring, en langere kabels bestaan ook vrijwel niet AFAIK.
Arunia schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:41:
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1
Echte Tweakers halen die troep gewoon weg!RobertMe schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 23:01:
@nero355 zal bij deze link vast een opmerking plaatsen, iets over tracking
Maar sowieso vermijd ik Amazon tegenwoordig zoveel mogelijk, want "Jeffie Boy" heeft ondertussen wel genoeg geld op zijn bankrekening IMHO en hij hoeft niet overal een monopolie op te hebben!
Maar goed...
Android TV Topic... Google produkt... iets met ironie en zo...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
@RobertMe ik zie het inderdaad. Heb dat laatste stuk verwijderd. Wist ik niet.
Niet precies, het zijn officiële certificeringsprodramma's van de organisatie achter de hdmi-standaard. Maar de meeste kabels die je kunt vinden zijn high-speed, alleen voor 8K heb je wat beters nodig.FJP84 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:49:
Maar high speed of ultra high speed is dus marketing bullshit bingo
nero355 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 23:59:
Maar sowieso vermijd ik Amazon tegenwoordig zoveel mogelijk, want "Jeffie Boy" heeft ondertussen wel genoeg geld op zijn bankrekening IMHO en hij hoeft niet overal een monopolie op te hebben!
offtopic:
Heb jij ook geld teveel dan?
Want ik heb bv laatst wat gereedschap gekocht en dat was op Amazon (DE) echt serieus flink goedkoper (en dan dus €200 vs €270 of zo). Ik snap het sentiment tegen Amazon, maar soms zijn de prijsverschillen zo groot dat ik toch echt voor mijn eigen portemonnee kies. Maar als ik bv wat hier in de pricewatch zoek dan kijk ik inderdaad niet eerst wat iets bij Amazon kost.
Heb jij ook geld teveel dan?
Ook een leuke, je koopt een nieuwe (denk je) en je krijgt een 2e kans apparaat, ben wel benieuwd hoe ze dat oplossen voor je.FJP84 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 00:53:
[Afbeelding]
Blijkbaar toch teveel betaald voor de Shield![]()
Eens kijken morgen of ze echt alles gaan doen voor een glimlach
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
En de grap is dat ik bij bestellen nog keek of er een tweede kansje met een mooie korting was, maar die was niet meer te kiezen. Of retour of een extra goede korting. We gaan het meemaken.Pierre schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 07:47:
[...]
Ook een leuke, je koopt een nieuwe (denk je) en je krijgt een 2e kans apparaat, ben wel benieuwd hoe ze dat oplossen voor je.
Update:FJP84 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:47:
[...]
En de grap is dat ik bij bestellen nog keek of er een tweede kansje met een mooie korting was, maar die was niet meer te kiezen. Of retour of een extra goede korting. We gaan het meemaken.
Ruim 10% korting €25,00 en pakje batterijen voor de afstandsbediening. Dit omdat ze de lege batterijen vergeten waren te verwijderen. Prima geregeld zo. Ik stond eerder op een punt een tweedekans aan te schaffen voor dezelfde prijs met zichtbare gebruikssporen, maar die was al weg. Dis ik nu heb ziet er als nieuw uit. Heb ik uiteindelijk toch de HDMI kabel terugverdiend
Netjes. Ik had een tweede kansje bij Media Markt voor EUR 180,=. Was ook een exemplaar, dat nog gewoon in Nieuwstraat was.FJP84 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:44:
[...]
Update:
Ruim 10% korting €25,00 en pakje batterijen voor de afstandsbediening. Dit omdat ze de lege batterijen vergeten waren te verwijderen. Prima geregeld zo. Ik stond eerder op een punt een tweedekans aan te schaffen voor dezelfde prijs met zichtbare gebruikssporen, maar die was al weg. Dis ik nu heb ziet er als nieuw uit. Heb ik uiteindelijk toch de HDMI kabel terugverdiend
RobertMe schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 07:40:
offtopic:
Heb jij ook geld teveel dan?Want ik heb bv laatst wat gereedschap gekocht en dat was op Amazon (DE) echt serieus flink goedkoper (en dan dus €200 vs €270 of zo). Ik snap het sentiment tegen Amazon, maar soms zijn de prijsverschillen zo groot dat ik toch echt voor mijn eigen portemonnee kies. Maar als ik bv wat hier in de pricewatch zoek dan kijk ik inderdaad niet eerst wat iets bij Amazon kost.
offtopic:
Tja, mijn Shield TV 2017 komt ook bij Amazon.fr vandaan geloof ik, maar destijds dacht ik er ook anders over en was het inderdaad ook belachelijk goedkoper : € 159 voor de versie met Remote en Controller erbij
Verder zijn er ook inderdaad een aantal dingen die je heel vaak bij ze zal vinden voor veel minder geld zoals Bosch Blauw en WD USB HDD's, maar zijn er ook bepaalde merken tekoop omdat ze via hun eigen webshop in feite met Amazon samenwerken, zoals Anker/Aukey voor al je telefoon en tablet oplaadplezier...
En dan heb je nog het verhaal "Lokale/Nationale winkels supporten terwijl ze woekerprijzen rekenen voor PC hardware op het moment/afgelopen jaar of zo" dus soms is het best wel lastig "Het juiste te doen"
Tja, mijn Shield TV 2017 komt ook bij Amazon.fr vandaan geloof ik, maar destijds dacht ik er ook anders over en was het inderdaad ook belachelijk goedkoper : € 159 voor de versie met Remote en Controller erbij
Verder zijn er ook inderdaad een aantal dingen die je heel vaak bij ze zal vinden voor veel minder geld zoals Bosch Blauw en WD USB HDD's, maar zijn er ook bepaalde merken tekoop omdat ze via hun eigen webshop in feite met Amazon samenwerken, zoals Anker/Aukey voor al je telefoon en tablet oplaadplezier...
En dan heb je nog het verhaal "Lokale/Nationale winkels supporten terwijl ze woekerprijzen rekenen voor PC hardware op het moment/afgelopen jaar of zo" dus soms is het best wel lastig "Het juiste te doen"

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Nou mijn TV is haast herrezen uit de as. werkt super snel allemaal en HDMI CEC werkt top .
De trial NLZiet heeft doen besluiten daar een Abo op te nemen, zodra ik over ben van Internet Service Provider. We gaan dan de komende 8 mnd 36EUR p/mnd minder betalen en daarna 20EUR p/mnd minder. Dus sowieso goedkoper uit.
De trial NLZiet heeft doen besluiten daar een Abo op te nemen, zodra ik over ben van Internet Service Provider. We gaan dan de komende 8 mnd 36EUR p/mnd minder betalen en daarna 20EUR p/mnd minder. Dus sowieso goedkoper uit.
Meer mensen opeens last dat films met TrueHD7.1 + Atmos het niet meer doen via hun Shield icm Plex ?
Switch ik de film van THD naar een AC3 stream, en de film start wel.
Compleet random; Sing 2 niet en Encanto wel - beide de 4K HDR versie.
Ik snap er niets meer van.
Te vroeg gepost;
https://forums.plex.tv/t/...back-is-borked/778375/374
Known issue - ik heb nu de Beta 9.1 draaien en is 'opgelost'
Te vroeg gepost;
[ Voor 23% gewijzigd door SileX op 11-04-2022 12:41 ]
Goed te horen, had hier ook al last van, dacht dat het aan de Shield update lag of mijn Onkyo, maar zal eens poging wagen met die Plex 9.1 versie en kijken of dat beter gaat!SileX schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:18:
Meer mensen opeens last dat films met TrueHD7.1 + Atmos het niet meer doen via hun Shield icm Plex ?
Te vroeg gepost;
https://www.nvidia.com/en...grade-902-released-41222/
Bovenstaande voor de liefhebbers die het gelijk aandurven, om te upgraden
Dat is een aardige lijst met fixes. Doe mij die maar!Montoya200x schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:27:
https://www.nvidia.com/en...grade-902-released-41222/
Dit betreft een minor release. Vaak zijn daar minder problemen mee dan met Android upgrades.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Upgrade ondertussen Live op de Shield 2019 Pro, dus we gaan het hier zien, waar we eventueel tegenaan lopenThe Zep Man schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:39:
[...]
Dat is een aardige lijst met fixes. Doe mij die maar!
Dit betreft een minor release. Vaak zijn daar minder problemen mee dan met Android upgrades.
Hier ook geïnstalleerd zojuist. Zal hem vanavond veel gebruiken, dus hopelijk geen issues
Tomorrow is not today!
Ik draai alweer een tijdje met de laatste hotfix (3) voor bovenstaande release, ik kan niet zeggen dat ik daar werkelijk nog serieuze issues mee heb gehad. Nu draai ik natuurlijk niet alles wat er maar te draaien valt, maar voorheen was er toch wel af en toe wat "raars" met de een of andere app. Dat heb ik recentelijk niet werkelijk nog meegemaakt, dus ik zie het positief inSydney08 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 18:40:
Hier ook geïnstalleerd zojuist. Zal hem vanavond veel gebruiken, dus hopelijk geen issues
Edit: blijkbaar is die hotfix 3 gelijk aan de Final die nu wordt aangeboden (ik krijg deze niet), build is schijnbaar gelijk van beiden (33.1.0.319)
Geen YT problemen gehad met deze update, maar ik gebruik geen officiële app daarvoor 😏
[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 12-04-2022 22:51 ]
Testing, one, two ...
Vandaag geüpdatet naar versie 9.02.
Helaas is de Youtube app verknald. Het menu aan de linkerkant is helemaal weg. Daar komt bij dat ik niet meer ingelogd ben met m'n Premium account. Omdat het menu weg is kun je niet meer inloggen. Ik heb geprobeerd:
1. De Shield opnieuw opstarten
2. De app gedwongen gestopt en weer gestart
3. De app opnieuw geïnstalleerd vanuit de playstore
Het mag allemaal niet baten, ik kan Youtube niet meer fatsoenlijk gebruiken.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Aanvulling: Bij m'n tweede Shield in m'n studio precies hetzelfde probleem.
Helaas is de Youtube app verknald. Het menu aan de linkerkant is helemaal weg. Daar komt bij dat ik niet meer ingelogd ben met m'n Premium account. Omdat het menu weg is kun je niet meer inloggen. Ik heb geprobeerd:
Aanvulling: Bij m'n tweede Shield in m'n studio precies hetzelfde probleem.
[ Voor 7% gewijzigd door Jan Dee op 12-04-2022 21:54 ]
Jup, onbruikbaar zoJan Dee schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:42:

Ja heb precies hetzelfde. Op allebij mijn shields boven en beneden. En ik dacht, ga wel casten maar dat werkt 2 minuten en dan krijg ik de error "no internet connection" YouTube can't connect to the internet at the moment.......Jan Dee schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:42:
Heel irritant, mijn shields zijn voornamelijk YouTube boxes. KOmt me neus wel uit die Nvidia updates de laatste tijd.
Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
Lijkt aan youtube zelf te liggen: https://downdetector.com/status/youtube/
Gelukkig werken de reclames probleemloos.Dzjaivnt schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 21:58:
Lijkt aan youtube zelf te liggen: https://downdetector.com/status/youtube/

Yep ik heb hetzelfde issue met YouTube.
Nog voor de update.
Update maar uitgevoerd.
Het linker menu dat ontbreekt.
Krijg ook af en toe reclame terwijl ik Premium heb en een fout op de internet verbinding.
Maar er zijn algemene issues op dit moment.
Nog voor de update.
Update maar uitgevoerd.
Het linker menu dat ontbreekt.
Krijg ook af en toe reclame terwijl ik Premium heb en een fout op de internet verbinding.
Maar er zijn algemene issues op dit moment.
[ Voor 12% gewijzigd door abusimbal op 13-04-2022 06:55 ]
Voor alle YouTubers die nu die sidebar missen, misschien een mooi moment om zonder de noodzaak van een premium abbo te ervaren, dat er ook een alternatieve YouTube app bestaat, waarmee je ook reclame vrij kan kijken
https://github.com/yuliskov/SmartTubeNext
Gebruik deze app al een aantal jaren met volle tevredenheid op de Shield.Montoya200x schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 22:44:
Voor alle YouTubers die nu die sidebar missen, misschien een mooi moment om zonder de noodzaak van een premium abbo te ervaren, dat er ook een alternatieve YouTube app bestaat, waarmee je ook reclame vrij kan kijken![]()
Geen reclames, automatische refresh rate en werkt soepel.
Het zal wel aan mij liggen maar ik vind die SmartTubeNext helemaal niks. Als ik dat ding opstart op mijn telefoon, gaat het automatisch naar landscape. Okay, dat maakt nog niet uit... Je krijgt verschillende categorieën te zien, prima. Maar als ik naar beneden scroll naar andere categoriën, scrollt dat kreng constant terug... En per direct ook ... Ben het dan snel zat hahaha.
Zal het ook eens op de Shield installeren, hopen dat het daar wel goed werkt ..
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Samenvattende omschrijving en eerste zin op GitHub:Stormtrooper schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:40:
Het zal wel aan mij liggen maar ik vind die SmartTubeNext helemaal niks. Als ik dat ding opstart op mijn telefoon, gaat het automatisch naar landscape.
SmartTubeNext is geweldig. Integreert ook goed qua 'casting'. Ingebouwde SponsorBlock ondersteuning maakt het compleet. Maximale content, minimale afleiding.Ad free app for watching tube videos on Android TV boxes
(...)
SmartTubeNext is an advanced YouTube app for Android TVs and TV boxes
[ Voor 14% gewijzigd door The Zep Man op 13-04-2022 06:16 ]
De YouTube problemen zouden opgelost moeten zijn.
https://9to5google.com/20...ube-down-outage-april-12/
https://www.theverge.com/...gs-account-switch-sign-in
Nog niet zelf kunnen testen op mijn Shield.
SmartTubeNext was ook niet bedoeld voor je telefoon.Stormtrooper schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 23:40:
Het zal wel aan mij liggen maar ik vind die SmartTubeNext helemaal niks. Als ik dat ding opstart op mijn telefoon, gaat het automatisch naar landscape. Okay, dat maakt nog niet uit... Je krijgt verschillende categorieën te zien, prima. Maar als ik naar beneden scroll naar andere categoriën, scrollt dat kreng constant terug... En per direct ook ... Ben het dan snel zat hahaha.
Voor telefoon had je een andere. Maar youtube heeft daar de nek omgedraaid. YoutubeVanced.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Vanced ontwikkeling is gestopt, maar de applicatie werkt nog. Verder zijn er voldoende alternatieven in ontwikkeling: /r/AfterVancedmucuracat schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:39:
Voor telefoon had je een andere. Maar youtube heeft daar de nek omgedraaid. YoutubeVanced.
Ik gebruik altijd SmartYoutubeTv, vind ik ook heel fijn werkenThe Zep Man schreef op woensdag 13 april 2022 @ 06:12:
[...]
Samenvattende omschrijving en eerste zin op GitHub:
[...]
SmartTubeNext is geweldig. Integreert ook goed qua 'casting'. Ingebouwde SponsorBlock ondersteuning maakt het compleet. Maximale content, minimale afleiding.
Wordt niet meer ontwikkeld. SmartTubeNext is de opvolger, en heeft wat voordelen.Arjantje72 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:00:
Ik gebruik altijd SmartYoutubeTv, vind ik ook heel fijn werken
[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 13-04-2022 09:08 ]
Aah, dat had ik niet meegekregen. Bedankt.The Zep Man schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:02:
[...]
Wordt niet meer ontwikkeld. SmartTubeNext is de opvolger, en heeft wat voordelen.
Vanochtend gelukkig alles weer normaal in de YouTube app. Wat een toeval dat dit probleem de kop opstak precies na een een update van het besturingssysteem van de Shield.abusimbal schreef op woensdag 13 april 2022 @ 07:44:
De YouTube problemen zouden opgelost moeten zijn.
Het is niet altijd wat je denkt, dat blijkt wel weer...
Wil die smarttube app al een tijdje installeren maar komt er steeds niet van, die moet je dan sideloaden lijkt me?
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Correct, deze vindt je niet in de Play Store.Bad Brains schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:29:
Wil die smarttube app al een tijdje installeren maar komt er steeds niet van, die moet je dan sideloaden lijkt me?
Zelf heb ik in ieder geval ADB ingeregeld, en dan is het vrij eenvoudig met adb connect <ip van SHIELD> gevolgd door adb install <pad naar APK>.
Zelf heb ik SmartTubeNext een week of twee geleden geïnstalleerd, na hier vaker erover gelezen te hebben, en vroeg mij meteen af waarom ik dat niet eerder had gedaan.
En als je het niet via ADB wil doen, kan het ook door eerst Downloader op je Shield te installeren. Daarmee kun je vervolgens SmartTubeNext installeren. Zie ook GitHub: https://github.com/yuliskov/SmartTubeNext#installation
I.t.t. de meeste andere apps die je via sideloaden geïnstalleerd hebt, deze update wel vanuit de app zelf. Dus kan altijd up to date gehouden worden, zonder dat je dit zelf in de gaten moet houden, zoals bij andere gesideloade apps wel meestal het geval is.Bad Brains schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:29:
Testing, one, two ...
Je kunt de APK ook gewoon downloaden op je pc en dan via het UNC path kopiëren bijvoorbeeldRobertMe schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:06:
[...]
Correct, deze vindt je niet in de Play Store.
Zelf heb ik in ieder geval ADB ingeregeld, en dan is het vrij eenvoudig met adb connect <ip van SHIELD> gevolgd door adb install <pad naar APK>.
Zelf heb ik SmartTubeNext een week of twee geleden geïnstalleerd, na hier vaker erover gelezen te hebben, en vroeg mij meteen af waarom ik dat niet eerder had gedaan.
\\192.168.178.79\ShieldUSB\NVIDIA_SHIELD\APK (als je een externe USB schijf hebt aangesloten natuurlijk) maar anders kun je het ook in één van de Android mappen plaatsen.
Vervolgens kun je de APK installeren via een file explorer als Solid Explorer bijvoorbeeld.
Ik gebruik SmartTubeNext ook op een tablet (Tab S7 FE), daarbij kun je niet op de normale manier door swipen een video starten. Je selecteert een video die dan in het midden van het scherm komt te staan en als je er nog een keer op drukt dan start de video.mucuracat schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:39:
[...]
SmartTubeNext was ook niet bedoeld voor je telefoon.
Het voordeel is dat je die video dan meteen fullscreen bekijkt en als je terug gaat kom je meteen weer in het overzichtsscherm. Dat vind ik dan ook het grote nadeel van de officiële Youtube app.
mucuracat schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:39:
Wat meer info erover : https://9to5google.com/20...ube-vanced-shutting-down/The Zep Man schreef op woensdag 13 april 2022 @ 08:56:
Vanced ontwikkeling is gestopt, maar de applicatie werkt nog. Verder zijn er voldoende alternatieven in ontwikkeling: /r/AfterVanced
Bummer!
Gelukkig zal er nog altijd zoiets als een browser + een adblocker daarin een optie blijven!
Dat is meer de omslachtige workaround voor het geval ADB niet goed werkt op je PC/Laptop of zo...Spasm schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:32:
Je kunt de APK ook gewoon downloaden op je pc en dan via het UNC path kopiëren bijvoorbeeld
\\192.168.178.79\ShieldUSB\NVIDIA_SHIELD\APK (als je een externe USB schijf hebt aangesloten natuurlijk) maar anders kun je het ook in één van de Android mappen plaatsen.
Vervolgens kun je de APK installeren via een file explorer als Solid Explorer bijvoorbeeld.
Dit was lekker easy, dank.S1NN3D schreef op woensdag 13 april 2022 @ 11:30:
En als je het niet via ADB wil doen, kan het ook door eerst Downloader op je Shield te installeren. Daarmee kun je vervolgens SmartTubeNext installeren. Zie ook GitHub: https://github.com/yuliskov/SmartTubeNext#installation
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Vind je ? Vind ik juist niet. Dit werkt out of the box zonder ADB drivers the hoeven selecteren.nero355 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:24
[...]
Dat is meer de omslachtige workaround voor het geval ADB niet goed werkt op je PC/Laptop of zo...
Maar goed zo heeft iedereen zijn methodes
Tja, als je geen Windows gebruikt dan is dat niet zo'n gedoe!Spasm schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:56:
Vind je ? Vind ik juist niet. Dit werkt out of the box zonder ADB drivers the hoeven selecteren.
Ik doe liever dingen via het netwerk dan dat ik meuk aan elkaar moet koppelen en ook nog eens van een of andere app afhankelijk ben...Maar goed zo heeft iedereen zijn methodes
Vraagje weet iemand of deze controller werkt op de Shield?
Ik wil de gratis versie van GeForce Now uitproberen, om te kijken of ik ooit een abonnement wil proberen al zal gamen nooit de boventoon gaan voeren.
Ik wil de gratis versie van GeForce Now uitproberen, om te kijken of ik ooit een abonnement wil proberen al zal gamen nooit de boventoon gaan voeren.
[ Voor 7% gewijzigd door FJP84 op 14-04-2022 23:14 ]
On-topic:Webgnome schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:10:
offtopic:
Voor de Ik wil geen adds op youtube mensen.. Je kunt als je er veel gebruik van maakt ook gewoon een premium abonnement voor afnemen..
SmartTubeNext op mijn Shield TV werkt erg fijn. Ik hoef niet in te loggen als ik dat niet wil (minder tracking is altijd beter), SponsorBlock is geïntegreerd, en er gaat geen geld naar een beursgenoteerd bedrijf met een monopolie. Contentmakers beloon ik direct, als zij slim genoeg zijn om dit te faciliteren. Ook blijft de interface gewoon werken als YouTube weer eens aan het experimenteren slaat.
Gezien Nintendo's officiële Joy-Cons gewoon zouden moeten werken met de Shield TV zou ik verwachten dat dat niet anders zou moeten zijn voor deze controller. Die controller lijkt mij redelijk obscuur, dus ik denk dat je het echt zelf zal moeten testen (en e.v.t. moet terugbrengen naar de Action als het niet werkt).FJP84 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:14:
Hou er rekening mee dat sinds die hele X-Input hype vanwege de X-Box Controller for Windows modellen er nu dus een heleboel games eigenlijk alleen maar met een dergelijke gamepad goed zullen werken!FJP84 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:14:

Wat ik ook laatst te horen kreeg van een vriend : De Shield TV Controller is niet handig in games waar je vaak iets van een Start of Select/Pause knop nodig hebt dus die heeft een draadloze X-Box controller erbij moeten kopen...

Verder kan dit misschien interessant zijn : hardware-lover in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"
Dan zou @hardware-lover effe moeten checken hoe het met bovenstaande staat in PC games
@nero355, de PC games die gebruik kunnen maken van een gamepad doen het probleemloos met desbetreffende Trust icm onze huiskamer Shield. Het is mijn jongste dochter die dat met diverse games heeft uitgeprobeerd.
Ik zie bij sommige games dat er expliciet melding wordt gemaakt voor het gebruiken van muis en toetsenbord en dat een gamepad niet of niet goed wordt ondersteund.
Ik ben echter niet (meer zo) van het gamen de laatste jaren, dus veel meer kan ik er niet over zeggen 😉
Ik zie bij sommige games dat er expliciet melding wordt gemaakt voor het gebruiken van muis en toetsenbord en dat een gamepad niet of niet goed wordt ondersteund.
Ik ben echter niet (meer zo) van het gamen de laatste jaren, dus veel meer kan ik er niet over zeggen 😉
Testing, one, two ...
Mijn shield pro start niet meer op. Ik zie het logo daarna android in beeld en dan niets ,,,
Iemand een idee ??
Ik heb al geprobeerd opnieuw op te starten , stroom eraf ect..
Iemand een idee ??
Ik heb al geprobeerd opnieuw op te starten , stroom eraf ect..
[ Voor 22% gewijzigd door picardo op 15-04-2022 18:19 ]
Weet niet of iemand zelfde issue heeft. Afgelopen week heb ik een update gehad op mn 2015 Shield, en sindsdien stoort het geluid alleen als ik youtube gebruik.
Shield is aangesloten op mijn Denon versterker, en steeds hoor ik verstoring in geluid alsof een speaker opgeblazen is.
Dit gebeurt alleen in Youtube.
Alles ernaast werkt gewoon goed (Netflix,HBO, F1TV enz)
Shield is aangesloten op mijn Denon versterker, en steeds hoor ik verstoring in geluid alsof een speaker opgeblazen is.
Had ik ook, na herstart opgelost. Zowel youtube als smarttubenextseninha schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:45:
Weet niet of iemand zelfde issue heeft. Afgelopen week heb ik een update gehad op mn 2015 Shield, en sindsdien stoort het geluid alleen als ik youtube gebruik.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Dat heb ik geprobeerd. Herstart, updates van YouTube verwijderd.
Niets helpt . Geluid is nog steeds niet top. Lijkt wel een oude LP die vuil is. Dat soort tikken hoor ik
Niets helpt . Geluid is nog steeds niet top. Lijkt wel een oude LP die vuil is. Dat soort tikken hoor ik
En als je SmartTubeNext probeert?seninha schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 19:59:
Dat heb ik geprobeerd. Herstart, updates van YouTube verwijderd.
Je zou toch al bijna denken hoe simpel het moet zijn om in te bakken dat je app zorgt dat het de refreshrate van je content oppikt (hint: Netflix).
Ik heb het nu idd zo gedaan dat Netflix start in 4K @23,976hz. Bij Kodi kan dat gelukkig softwarematig. Alleen netflix dus niet.
Nee, ik gebruik ook voor mijn telefoon YouTube Vanced en op de Shield heb ik door de tips hier ook SmartTubeNext geprobeerd. Ik vind het echt een verademing.
Ik heb het nu idd zo gedaan dat Netflix start in 4K @23,976hz. Bij Kodi kan dat gelukkig softwarematig. Alleen netflix dus niet.
Ik vind dit altijd zo'n beetje goody-two-shoes uitspraken...alsofnog he-le-maal niemand dit heeft kunnen bedenken.Webgnome schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:10:
offtopic:
Voor de Ik wil geen adds op youtube mensen.. Je kunt als je er veel gebruik van maakt ook gewoon een premium abonnement voor afnemen..
Nee, ik gebruik ook voor mijn telefoon YouTube Vanced en op de Shield heb ik door de tips hier ook SmartTubeNext geprobeerd. Ik vind het echt een verademing.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Zaal proberen, Heb nu gewoon Youtube premium omdat ik daarnaast ook muziek wilde hebben
Wat dat betreft begrijp ik niet dat al die streamingdiensten zo populair zijn, want geen één daarvan heeft iets van een "Refreshrate Sync" optie voor zover ik weet!Deathchant schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:25:
Je zou toch al bijna denken hoe simpel het moet zijn om in te bakken dat je app zorgt dat het de refreshrate van je content oppikt (hint: Netflix).

Dan zit je dus de hele tijd naar gestotter en zo te kijken...

Laten we hopen dat de "Match frame rate" optie, door Nvidia snel uit "beta" gehaald wordt en dat content daardoor geforceerd door het OS gematched wordt.nero355 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:41:
Wat dat betreft begrijp ik niet dat al die streamingdiensten zo populair zijn, want geen één daarvan heeft iets van een "Refreshrate Sync" optie voor zover ik weet!![]()
![]()
Op de Apple TV werkt het matchen van content flawless (al jaren), omdat het OS dit in beheer heeft en niet de apps.
Met Netflix gaat matchen nog goed op m'n Shield Pro, maar Amazon Prime en Disney+ werkt "Match frame rate" nog steeds niet

Emby als willekeurig bijvoorbeeld, heeft als AndroidTV app, het automatisch matchen van framerate prima voor elkaar, dus waarom de grote jongens van Amazon en DIsney nog steeds niet idd

Hier even een vraag over de shield tv pro,
Indien ik netflix opstart en ik stop netflix, start hij deze gewoon weer op.
Ook als ik bv iets anders opstart, amazon prime of disnay bv, start hij direct netflix weer op.
Meer mensen die dit hebben of liever eigenlijk nog, is er een oplossing voor.
Nu moet ik steeds de shield opnieuw opstarten als ik iets anders wil doen.
Ook als ik bv iets anders opstart, amazon prime of disnay bv, start hij direct netflix weer op.
Geïnstalleerd en probleem blijft.
Erg gek.
Nooit last van gehad. Is echt sinds laatste update
Hoe ga jij uit Netflix? Via het menu aan de linkerzijde en dan afsluiten?akatar schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:18:
Testing, one, two ...
eeh met de stop knop op de remote, dan kom ik in het hoofdmenu terecht van de shield.
Als je het eens via de methode doet zoals ik aangaf, heb je het dan nog steeds?akatar schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:15:
eeh met de stop knop op de remote, dan kom ik in het hoofdmenu terecht van de shield.
Testing, one, two ...
Nee, dan sluit hij niet af. bij gebruik van de stopknop stopt hij wel om een paar seconden later weer op te starten incl kiezen wie er kijkt.hardware-lover schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 19:00:
[...]
Als je het eens via de methode doet zoals ik aangaf, heb je het dan nog steeds?
Probeer eens om hem geforceerd te stoppen in het instellingen menu. En wis daar de cache eens. Lukt dit nog niet, dan Netflix herinstalleren en hopen dat het dan wel werkt.akatar schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:18:
Tomorrow is not today!
Dank je, ik ga er eens een poging aan wagen!
Even wachten op Android TV 12 (ondersteuning voor het automatisch wisselen van refresh rate).Deathchant schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:25:
Als je twee keer snel achter elkaar op de stopknop drukt kun je het achtergrondproces volledig afsluiten.akatar schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:15:
Dit herken ik wel, maar dat was dan vaak na de update van iets (niet van Netflix zelf), weet zo alleen niet direct na wat voor update het mij dan overkwam. Een herstart loste het dan op en dan bleef het vervolgens ook weg, maar dat lijkt voor jou dus niet een degelijke oplossing te zijn.akatar schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 19:28:
[...]
Nee, dan sluit hij niet af. bij gebruik van de stopknop stopt hij wel om een paar seconden later weer op te starten incl kiezen wie er kijkt.
Testing, one, two ...
Klopt, maar voor ik op die knop kan drukken is netflix alweer terug.Spasm schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:23:
[...]
Als je twee keer snel achter elkaar op de stopknop drukt kun je het achtergrondproces volledig afsluiten.
Ik wacht wel op de volgende update.
Helaas hier niethardware-lover schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 21:13:
[...]
Dit herken ik wel, maar dat was dan vaak na de update van iets (niet van Netflix zelf), weet zo alleen niet direct na wat voor update het mij dan overkwam. Een herstart loste het dan op en dan bleef het vervolgens ook weg, maar dat lijkt voor jou dus niet een degelijke oplossing te zijn.
Misschien dat de Netflix-knop op de afstandsbediening blijft hangen of vals contact maakt?akatar schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:18:
Die knop wordt niet door mij gebruikt. alleen de "navigatie knoppen" voor de menu's
Ook al gebruik je hem niet, als er inderdaad een vals contact in die knop zou zitten kan dat het probleem zijn.akatar schreef op zondag 17 april 2022 @ 11:30:
Die knop wordt niet door mij gebruikt. alleen de "navigatie knoppen" voor de menu's
Je zou eens kunnen proberen om de batterijen eruit te halen en dan de bediening te doen met de Nvidia Shield App on te kijken of het dan wel goed gaat.
Ik moet zeggen dat ik ook heel af en toe wel eens heb dat Netflix random opstart terwijl de afstandsbediening gewoon op tafel ligt.
Netflix start niet random, als ik een avond kodi gebruik is er niets aan de hand.
Indien ik 1 x netflix start kom ik er niet meer vanaf tot ik de shield uit/aan zet.
Indien ik 1 x netflix start kom ik er niet meer vanaf tot ik de shield uit/aan zet.
Ik lees nergens terug in jouw posts, of je de Netflix app al een keer helemaal verwijderd hebt en weer opnieuw geïnstalleerd hebt.akatar schreef op zondag 17 april 2022 @ 11:50:
Netflix start niet random, als ik een avond kodi gebruik is er niets aan de hand.
Wat is daar het resultaat van mbt tot je probleem ?
Verkeerde knop…
[ Voor 92% gewijzigd door Montoya200x op 17-04-2022 12:52 . Reden: Quote ipv Wijzig knop gebruikt… ]
HBO Max is helemaal ruk, een film met Dolby Vision en refresh rate knop speelt bij mij helemaal niet af en crashed terug naar de menu van Max.Montoya200x schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:49:
[...]
Emby als willekeurig bijvoorbeeld, heeft als AndroidTV app, het automatisch matchen van framerate prima voor elkaar, dus waarom de grote jongens van Amazon en DIsney nog steeds niet idd
Waarom stel je de refresh rate niet (geautomatiseerd) in zodra de applicatie start? Zet hem op 25 Hz voor applicaties met voornamelijk Nederlandse (TV) content en op 23,976 Hz voor al het overige, en gaan.beezjeh schreef op zondag 17 april 2022 @ 12:55:
HBO Max is helemaal ruk, een film met Dolby Vision en refresh rate knop speelt bij mij helemaal niet af en crashed terug naar de menu van Max.
[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 17-04-2022 13:04 ]
Ik had problemen paar maanden geleden net Netflix en hierna gestopt Refresh Rate te gebruiken.The Zep Man schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:02:
[...]
Waarom stel je de refresh rate niet (geautomatiseerd) in zodra de applicatie start? Zet hem op 25 Hz voor applicaties met voornamelijk Nederlandse (TV) content en op 23,976 Hz voor al het overige, en gaan.
Normaal nooit problemen gehad met de switch van Nvidia tot nu met HBO.
Helaas was dit niet de oplossing.Montoya200x schreef op zondag 17 april 2022 @ 12:50:
[...]
Ik lees nergens terug in jouw posts, of je de Netflix app al een keer helemaal verwijderd hebt en weer opnieuw geïnstalleerd hebt.
Wat is daar het resultaat van mbt tot je probleem ?
Met refresh rates instellen bij het starten van de applicatie heb ik nooit problemen gehad, bij welke applicatie dan ook. De instabiliteit zit enkel bij het overschakelen als een stream start, maar dat is helemaal niet nodig voor de meeste content.beezjeh schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:08:
Ik had problemen paar maanden geleden net Netflix en hierna gestopt Refresh Rate te gebruiken.
Wanneer ingesteld bij start dan zijn de menu's van apps toch traag/laggy?The Zep Man schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:13:
[...]
Met refresh rates instellen bij het starten van de applicatie heb ik nooit problemen gehad, bij welke applicatie dan ook. De instabiliteit zit enkel bij het overschakelen als een stream start, maar dat is helemaal niet nodig voor de meeste content.
Natuurlijk, maar dat is voor mij niet interessant. De meeste tijd staar ik naar video, niet naar menu's.beezjeh schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:22:
Wanneer ingesteld bij start dan zijn de menu's van apps toch traag/laggy?
Is natuurlijk zo, maar als je toch iets moet zoeken en nog niet weet wat je wilt kijken is dat niet echt prettig met bladeren. TVHZ app werkt overigens ook gewoon perfect door alles direct te forcerenThe Zep Man schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:53:
[...]
Natuurlijk, maar dat is voor mij niet interessant. De meeste tijd staar ik naar video, niet naar menu's.
Dit hele automatische hz is toch wel het enige wat jammer is dat Nvidia tot op vandaag niet werkend heeft gekregen.
Minor inconvenience t.o.v. het handmatig uitvoeren van acties.beezjeh schreef op zondag 17 april 2022 @ 14:09:
Is natuurlijk zo, maar als je toch iets moet zoeken en nog niet weet wat je wilt kijken is dat niet echt prettig met bladeren.
Zoals genoemd, rustig en geduldig wachten op Android TV 12.
Ik gebruik de refresh rate app.
Werkt prima met Netflix, HBO en Apple+.
Amazon prime helaas niet. Dan moet ik het handmatig instellen.
Werkt prima met Netflix, HBO en Apple+.
Amazon prime helaas niet. Dan moet ik het handmatig instellen.
Ik snap je punt wel, want heb hetzelfde. Je hebt een apparaat van 200 euro, die onder de motorkap bloedsnel is. Dan wil je niet in laggy menu's werken, ook al is het maar kort. Je gaat ook geen 50 rijden op de snelweg omdat het wat benzine spaart en het stiller is in de auto.beezjeh schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:22:
[...]
Wanneer ingesteld bij start dan zijn de menu's van apps toch traag/laggy?
Ik stoor mij er ook enorm aan en heb het gelukkig voornamelijk met Smarttubenext. Er zit dan wel een functie ingebouwd, maar dan duurt ieder filmpje langer met afspelen omdat hïj de refresh rate aan moet passen.
Waarom duurt het schakelen tussen refresh rates overigens altijd vrij lang? Het duur meestal echt een dikke seconde ofzo voordat hij een de refresh rate heeft aangepast (lees zwart beeld). En ik weet het, wat is een seconde nou. Maar wederom hetzelfde verhaal. Je wilt met je auto ook niet wachten tot de olie warm is.
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
Ik heb de shield pas sinds kort. Iemand tips voor de beste kwaliteit of andere dingen?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
- Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
- Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
- Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.