En het ook zonder gezeik werkt!

Op de Apple TV werkt het matchen van content flawless (al jaren), omdat het OS dit in beheer heeft en niet de apps.
Ik geloof dat Apple sowieso daarmee veel verder is op hun tablets onder andere, maar zo'n Apple TV heeft weer bepaalde nadelen als het gaat om Passthrough geluid geloof ik dus elk "streamingkastje" heeft wel een of ander stom nadeel...

Met Netflix gaat matchen nog goed op m'n Shield Pro, maar Amazon Prime en Disney+ werkt "Match frame rate" nog steeds niet
Emby als willekeurig bijvoorbeeld, heeft als AndroidTV app, het automatisch matchen van framerate prima voor elkaar, dus waarom de grote jongens van Amazon en DIsney nog steeds niet idd

XBMC/Kodi en Emby/JellyFin/enz. hebben het al jarenlang dus hoe moeilijk kan het zijn om dat gewoon van anderen af te kijken en na te bouwen denk ik dan elke keer...

Soms zijn wij als Tweakers ver onze tijd vooruit en moeten we helaas leren leven met dergelijke troep die de grote bedrijven ons aanbieden doordat ze iets zijn gaan doen pas nadat ze veel te lang onder een steen hebben gelegen...

Je gaat ook geen 50 rijden op de snelweg omdat het wat benzine spaart en het stiller is in de auto.
Schijnt nu zelfs de trend te zijn, maar als ik heel eerlijk ben merk ik geen verschil en heb ik het idee dat bijna iedereen om me heen op de weg dat al jarenlang deed!

Ik stoor mij er ook enorm aan en heb het gelukkig voornamelijk met Smarttubenext. Er zit dan wel een functie ingebouwd, maar dan duurt ieder filmpje langer met afspelen omdat hïj de refresh rate aan moet passen.
Waarom duurt het schakelen tussen refresh rates overigens altijd vrij lang? Het duur meestal echt een dikke seconde ofzo voordat hij een de refresh rate heeft aangepast (lees zwart beeld).
Omdat HDMI Handshake en DRM troep van HDCP en zo...
Het is dat je over een Component aansluiting niet meer dan 1080p kan krijgen in SDR maar voor de rest was dat IMHO nog steeds een geweldige oplossing!

En ik weet het, wat is een seconde nou. Maar wederom hetzelfde verhaal.
Je wilt met je auto ook niet wachten tot de olie warm is.

Ik zal even een aantekening maken om nooit een auto te kopen die van jou is geweest...

RobertMe schreef op maandag 18 april 2022 @ 15:15:
Nope, blijkt ook niet te werken. Intussen ook met Amazon Prime getest en ook die pakt geen HDR op mijn 2017 model, ook na een reboot dus niet. Oftewel: noch Amazon Prime noch HBO Max werken (enige twee streaming diensten die ik op het moment heb). Kodi geprobeerd en "uiteraard" werkt die wel.
Normaliter kijk ik streaming diensten altijd rechtstreeks op de TV, LG E6. Dus geen idee of dit een nieuw issue is of dat het nooit gewerkt heeft. En nu met HBO Max dan sowieso een issue omdat die geen WebOS 3 app hebben... waardoor ik dus genoodzaakt ben via de Shield te kijken. Maar tot nu toe dan nog alleen series gekeken en dus geen HDR content.
Edit:
Valt me nu pas op. Bij Amazon Prime Video ontbreekt het HDR label, daar waar ik dat in de TV app wel zie bij hetzelfde item (bv Reacher, op de TV staat het HDR logo erbij, en bij afspelen krijg ik deze dan ook in HDR te zien bevestigd door een notificatie. Pak ik Reacher erbij op de Shield dan staat er alleen een 4K label, geen HDR, en bij afspelen dan ook geen indicatie dat het HDR is).
RobertMe schreef op maandag 18 april 2022 @ 17:21:
Toch was het de receiver.
Dus: probleem intussen opgelost.
Kabel van receiver naar TV rechtstreeks op de SHIELD aangesloten en toen wel HDR (zowel met Amazon Prime als HBO Max). Andere kabel tussen SHIELD & versterker bood geen soelaas (aangesloten kabel is ook "nieuw" en met UltraHD tekst er op, kabel waarmee ik nu probeerde is al extreem oud, gekocht toen ik nog een "hd ready" TV had met een 1280x720 paneel

).
In de SHIELD zag ik wel verschil bij Apparaatvoorkeuren => Over => Status => HDMI. Rechtstreeks naar TV stond bij color format "... 10 bit", via versterker "... 8 bit". Vervolgens de instellingen van de versterker nagelopen en bij Video staat een mooie instelling "4K-Signaal formaat", deze staat standaard op "Standaard" met als omschrijving "Selecteer of uw TV en afspeelapparaten standaard 4K 60p 4:2:0 8bit-videosignalenen ondersteunen". Andere optie is "Verhoogd" en de omschrijving spreekt dan over 4:4:4, 4:4:2 en 4:2:0 met 10bit. Oftewel: deze nu op Verhoogd ingesteld en dan herkent de SHIELD de color format dus als "YUV 420 10-bit Rec. 2020" en werkt HDR zowel met Amazon Prime als HBO Max.
Snap ik overigens niet waarom Kodi het wel doet. Mogelijk dat die op hoop van zegen 10 bit er uit gooit en het gewoon werkt? Daar waar de streaming apps de "aansluiting" controleren en zien dat 10 bit niet mogelijk is en daardoor geen HDR doen?
Mooi dat je een voor jou werkende oplossing hebt gevonden, maar hou effe rekening met het volgende voor in de toekomst :
- Een Nvidia Shield TV 2017 doet geen Dolby Vision HDR meuk!
- Een LG E6 TV die ouder is dan de modellen uit 2019 zal geen Dolby Vision HDR meuk via een HDMI Input accepteren en alleen de modellen uit 2018 doen er wat mee via de ingebouwde LG WebOS software als het goed is!
Waarom ik dat noem :
Veel nieuwerwetse HDR content die bij de streamingdiensten vandaan komt is helaas meteen op die manier encoded en vereist dus dat al je apparatuur het kan verwerken!
De Versterker die je gebruikt ken ik verder niet, maar ik gok dat die waarschijnlijk ook te oud is op het moment dat je (e)ARC toestanden wilt vermijden...