Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:18
satshow schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:03:
Ik heb de shield pas sinds kort. Iemand tips voor de beste kwaliteit of andere dingen?
De beste tip is dit forum door te spitten. Hierin staat alles wat ie nodig hebt vermoedt ik. Begin met de topicstart, dit scheelt je een hoop tijd.

[ Voor 1% gewijzigd door Bongoarnhem op 19-04-2022 19:46 . Reden: Domme typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 12:41
Bongoarnhem schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:10:
[...]

De beste tip is dit forum door te spitten. Hierin staat alles wat ie nodig hebt vermoedt ik. Begin met de topicstart, dit scheelt je een hoop tijd.
Topic start inderdaad lezen, daar staan heel veel dingen vermeld. Verder is de Shield redelijk plug and play..

Het enige wat ik ALTIJD doe op alle android apparaten, is de vensteranimatieschaal uit zetten in de developer opties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ip9ZrgBhmKNSSeiR3vNdYAboyJE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7By1uqIVpsLV37sxKLVCmiRe.jpg?f=fotoalbum_large
Dan voelt heel je systeem wat meer snappy!

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:16
invincible30 schreef op zondag 17 april 2022 @ 17:01:

Amazon prime helaas niet. Dan moet ik het handmatig instellen.
Met de HZTV app werkt alles gewoon geforceerd op 24hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Is er overigens al bekend wanneer Android 12 uitkomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wachten... schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:59:
Is er overigens al bekend wanneer Android 12 uitkomt?
Dat is net zo bekend als wanneer een nieuwe Shield TV uitkomt.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
The Zep Man schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:02:
[...]

Dat is net zo bekend als wanneer een nieuwe Shield TV uitkomt.
Duidelijk....ik zag op Reddit een link alsof het al uit was namelijk

https://www.reddit.com/r/..._now_complete_with_4k_ui/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wachten... schreef op maandag 18 april 2022 @ 11:08:
[...]

Duidelijk....ik zag op Reddit een link alsof het al uit was namelijk

https://www.reddit.com/r/..._now_complete_with_4k_ui/
Android TV 12 is vrijgegeven door Google. Dat zegt niets over wanneer fabrikanten het implementeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:51
beezjeh schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:58:
[...]

Met de HZTV app werkt alles gewoon geforceerd op 24hz.
Maar lang niet alles is 24Hz. Veel spul op HBO Max is, doordat het PAL-conversies zijn, 25Hz, en ook op Amazon geldt dat voor, bijvoorbeeld, Dr. Who en andere Europese producties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
hcQd schreef op maandag 18 april 2022 @ 12:18:
[...]

Maar lang niet alles is 24Hz. Veel spul op HBO Max is, doordat het PAL-conversies zijn, 25Hz, en ook op Amazon geldt dat voor, bijvoorbeeld, Dr. Who en andere Europese producties.
Waar staat HZTV voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Even naar hier verplaatsen, zal intussen hier beter passen dan in het HBO Max topic:
hardware-lover schreef op maandag 18 april 2022 @ 12:29:
[...]

Hmmm? Met mijn nog oudere LG Oled 4k TV uit 2015, die alleen HDR10 ondersteunt, wordt icm een Shield 2019 Pro keurig de HDR weergave actief bij The Batman en het andere HBOMax aanbod waarbij Dolby Vision vermeld staat.

Heb je je Shield al eens opnieuw opgestart? Soms is dat hier wel noodzakelijk om HDR via Prime weer actief te krijgen, echter niet altijd.
Nope, blijkt ook niet te werken. Intussen ook met Amazon Prime getest en ook die pakt geen HDR op mijn 2017 model, ook na een reboot dus niet. Oftewel: noch Amazon Prime noch HBO Max werken (enige twee streaming diensten die ik op het moment heb). Kodi geprobeerd en "uiteraard" werkt die wel.
Normaliter kijk ik streaming diensten altijd rechtstreeks op de TV, LG E6. Dus geen idee of dit een nieuw issue is of dat het nooit gewerkt heeft. En nu met HBO Max dan sowieso een issue omdat die geen WebOS 3 app hebben... waardoor ik dus genoodzaakt ben via de Shield te kijken. Maar tot nu toe dan nog alleen series gekeken en dus geen HDR content.

Edit:
Valt me nu pas op. Bij Amazon Prime Video ontbreekt het HDR label, daar waar ik dat in de TV app wel zie bij hetzelfde item (bv Reacher, op de TV staat het HDR logo erbij, en bij afspelen krijg ik deze dan ook in HDR te zien bevestigd door een notificatie. Pak ik Reacher erbij op de Shield dan staat er alleen een 4K label, geen HDR, en bij afspelen dan ook geen indicatie dat het HDR is).

[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 18-04-2022 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@RobertMe, lijkt iets met het model Shield te maken hebben dan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
hardware-lover schreef op maandag 18 april 2022 @ 16:01:
@RobertMe, lijkt iets met het model Shield te maken hebben dan?
Dat zou je dan wel bijna zeggen ja. Maar... mag toch verwachten dat HDR werkt? Al helemaal als ik vrij snel bv artikelen vind dat juist bij het 2017 model HDR in Amazon Prime nieuw zou zijn (maar met software update ook naar de 2015 versie zou komen). Dan moet het al bijna met een update kapot zijn gegaan, of aan het lijntje via de versterker liggen (Denon AVR-X2400H volledige model nummer als ik mij niet vergis, in ieder geval 2400), of heel misschien een "brakke" kabel die HDCP breekt. Maar dan zou ik ook geen 4K verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RobertMe, m.b.t. Prime Video. Ook ik zie daar via mijn Shield in eerste instantie alleen een UHD vermelding staan bij het globale overzicht. Selecteer ik echter desbetreffende serie dan wordt er wel een HDR logo zichtbaar. Dat krijg jij niet zo te zien?

Dit topic betreft eigenlijk HBOMax, maar wil toch even kijken of het niet op e.o.a. wijze voor je is op te lossen/verduidelijken.

Edit: je receiver zou (normaal gesproken), niet de oorzaak kunnen zijn, deze is geschikt (HDCP 2.2).

Excuses @RobbieT ;)

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 19-04-2022 16:49 . Reden: Wrong user en topic naar Shield topic verhuisd ;) ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 13:21
hardware-lover schreef op maandag 18 april 2022 @ 17:01:
@RobbieT, m.b.t. Prime Video. Ook ik zie daar via mijn Shield in eerste instantie alleen een UHD vermelding staan bij het globale overzicht. Selecteer ik echter desbetreffende serie dan wordt er wel een HDR logo zichtbaar. Dat krijg jij niet zo te zien?
Je hebt zo te zien de verkeerde te pakken, ik doe niks met Prime Video. En de Shield 2017 staat hier aan een Full HD monitor in de werkkamer, in de woonkamer staat een nieuwere Shield.

@RobertMe bedoelde je denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
hardware-lover schreef op maandag 18 april 2022 @ 17:01:
@RobbieT, m.b.t. Prime Video. Ook ik zie daar via mijn Shield in eerste instantie alleen een UHD vermelding staan bij het globale overzicht. Selecteer ik echter desbetreffende serie dan wordt er wel een HDR logo zichtbaar. Dat krijg jij niet zo te zien?
Dat was mij intussen inderdaad ook al opgevallen, dat HDR niet in de lijst staat maar wel bij de details. Maar ontbrak inderdaad ook bij details.
Dit topic betreft eigenlijk HBOMax, maar wil toch even kijken of het niet op e.o.a. wijze voor je is op te lossen/verduidelijken.
Check again ;) Mijn eerste reactie had ik al naar het SHIELD topic verplaatst omdat Amazon Prime dus ook niet werkte.
Edit: je receiver zou (normaal gesproken), niet de oorzaak kunnen zijn, deze is geschikt (HDCP 2.2).
Toch was het de receiver.

Dus: probleem intussen opgelost.
Kabel van receiver naar TV rechtstreeks op de SHIELD aangesloten en toen wel HDR (zowel met Amazon Prime als HBO Max). Andere kabel tussen SHIELD & versterker bood geen soelaas (aangesloten kabel is ook "nieuw" en met UltraHD tekst er op, kabel waarmee ik nu probeerde is al extreem oud, gekocht toen ik nog een "hd ready" TV had met een 1280x720 paneel :p).
In de SHIELD zag ik wel verschil bij Apparaatvoorkeuren => Over => Status => HDMI. Rechtstreeks naar TV stond bij color format "... 10 bit", via versterker "... 8 bit". Vervolgens de instellingen van de versterker nagelopen en bij Video staat een mooie instelling "4K-Signaal formaat", deze staat standaard op "Standaard" met als omschrijving "Selecteer of uw TV en afspeelapparaten standaard 4K 60p 4:2:0 8bit-videosignalenen ondersteunen". Andere optie is "Verhoogd" en de omschrijving spreekt dan over 4:4:4, 4:4:2 en 4:2:0 met 10bit. Oftewel: deze nu op Verhoogd ingesteld en dan herkent de SHIELD de color format dus als "YUV 420 10-bit Rec. 2020" en werkt HDR zowel met Amazon Prime als HBO Max.

Snap ik overigens niet waarom Kodi het wel doet. Mogelijk dat die op hoop van zegen 10 bit er uit gooit en het gewoon werkt? Daar waar de streaming apps de "aansluiting" controleren en zien dat 10 bit niet mogelijk is en daardoor geen HDR doen?

[ Voor 5% gewijzigd door RobertMe op 18-04-2022 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:41
Opeens heb ik nogal rare problemen met mijn Shield Pro 2019. Sinds de update naar Android 11 hapert de Bluetooth remote constant. Na 10 sec blijkt de remote alsnog alles te doen.
Na wat lezen heb ik mijn USB3 SSD maar op compatibiliteit modus gezet aangezien USB3 zou kunnen storen. Nu valt het me opeens op dat Netflix en Videoland ook soms opeens hapert. Zijn er meerderen met dit probleem? Ik zou natuurlijk een factory reset kunnen doen of kijken als ik de factory image geheel opnieuw kan flashen maar ik ben benieuwd als ik de enige ben met opeens deze rare problemen.
Het is nogal vervelend dat die controller nu constant weigert.

[ Voor 5% gewijzigd door thespeed op 18-04-2022 22:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:10

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb hetzelfde probleem.

Zowel de originele remote als mijn Logitech Harmony werken niet meer.
Ik moet de Shield rebooten en dan werkt het weer. Uitermate irritant, maar ik heb nog geen tijd gehad om uit te zoeken waar ik dit probleem kan melden.

Het betreft hier ook een Shield TV Pro 2019

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Wachten... schreef op maandag 18 april 2022 @ 09:50:
[...]

Ik stoor mij er ook enorm aan en heb het gelukkig voornamelijk met Smarttubenext. Er zit dan wel een functie ingebouwd, maar dan duurt ieder filmpje langer met afspelen omdat hïj de refresh rate aan moet passen.

Waarom duurt het schakelen tussen refresh rates overigens altijd vrij lang? Het duur meestal echt een dikke seconde ofzo voordat hij een de refresh rate heeft aangepast (lees zwart beeld).
Die pauze bij het omschakelen van refresh rate kan je uitzetten in SmartTubeNext en nadat je dat gedaan hebt zul je ongetwijfeld wel een keertje gaan merken waarom deze pauze nodig is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]RobertMe in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"RobertMe schreef op maandag 18 april 2022 @ 17
[knip]

[knip]
Om precies te zijn, de instellingen op je receiver? Wat ik daarmee bedoelde te zeggen is dat deze in principe geschikt is waarvoor jij deze wilde gebruiken.

Ik ga er standaard vanuit dat hetgeen zo staat ingesteld zoals het eigenlijk hoort, en dat geldt dan eveneens voor de rest van de gebruikte apparaten in de keten, en dat de bekabeling bij twijfel eerder al eens is getest is op geschiktheid.

Het zijn zo van die standaardzaken die men vooraf even checkt, tenminste, dat is wat ik normaal gesproken als eerste doe.

Maakt allemaal niet zo veel uit, jij hebt het nu op kunnen lossen, en daar gaat het uiteindelijk om 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:41
rally schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:15:

Ik moet de Shield rebooten en dan werkt het weer. Uitermate irritant, maar ik heb nog geen tijd gehad om uit te zoeken waar ik dit probleem kan melden.

Het betreft hier ook een Shield TV Pro 2019
Gelukkig ben ik niet de enige met het probleem.
Ik heb er zelf helaas ook nog niet echt tijd voor gehad om er goed naar te kijken.
Ik zal nog weleens wat dingen proberen uit te sluiten.
Hebben anderen met een Shield TV Pro 2019 dit ook? een optie zou zijn om een factory reset te doen of de factory image er opnieuw op te zetten via ADB/Fastboot mocht hier wat mee aan de hand zijn.
Het liefste doe ik dat natuurlijk niet. Maar dan kan ik in ieder geval brakke software op mijn Shield uitsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:53
sinds de laatste update heb ik geregeld dat content haperend afspeelt en de shield moet rebooten en dan gaat het weer vlot. Na elke episode in Jellyfin is het crashen naar het menu. Onbegrijpelijk hoe Nvidia een perfect werkend device heeft verknoeid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
StGermain schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:51:
sinds de laatste update heb ik geregeld dat content haperend afspeelt en de shield moet rebooten en dan gaat het weer vlot. Na elke episode in Jellyfin is het crashen naar het menu. Onbegrijpelijk hoe Nvidia een perfect werkend device heeft verknoeid.
Dit zegt niets zonder verdere context. Gezien niet alle gebruikers hier last van hebben, zou ik het eerst bij mijzelf zoeken en wat zaken gaan uitsluiten voordat ik met mijn vinger ga wijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
StGermain schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 00:51:
Wat ik altijd doe na een grote update (maakt niet uit wat voor device). Is een volledige reset.

(Bijna) alles wat je op de shield hebt staan, staat toch in de cloud. Het is dus een kwestie van aanmelden bij de diensten en je bent weer ready (even kort door de bocht).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
thespeed schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:10:
Sinds de update naar Android 11 hapert de Bluetooth remote constant. Na 10 sec blijkt de remote alsnog alles te doen.
rally schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:15:

Hebben jullie de oude of nieuwe revisie van de remote voor de Shield Pro 2019 ?
https://imgur.com/a/eCjenPI

Ik heb de oude revisie van de remote en heb sporadisch, dat deze ook helemaal niet meer reageert -O-
Als dit zich voordoet, haal ik één batterij uit de remote, waarbij na terugzetten, de remote opnieuw geïnitialiseerd wordt en daarna wel reageert.

@The Zep Man , misschien iets voor de startpost, de revisies van de Shield Pro 2019 remote ?

[ Voor 5% gewijzigd door Montoya200x op 19-04-2022 11:06 . Reden: Toegevoegd referentie startpost ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 19:43
Ikzelf ervaar ook wat kleine issues sinds de laatste update van mijn Shield Pro.

Af en toe reageert de afstandsbediening niet, na een seconde of 10 doet hij het dan weer.

Youtube lijkt wat vaker nukken te hebben, midden in een video verschijnt ineens het scherm alsof de video afgelopen is en gaat hij aftellen voordat de volgende video start.

Niets onoverkomelijks maar is wel nieuw voor mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Montoya200x schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:49:
Laten we hopen dat de "Match frame rate" optie, door Nvidia snel uit "beta" gehaald wordt en dat content daardoor geforceerd door het OS gematched wordt.
En het ook zonder gezeik werkt! :D
Op de Apple TV werkt het matchen van content flawless (al jaren), omdat het OS dit in beheer heeft en niet de apps.
Ik geloof dat Apple sowieso daarmee veel verder is op hun tablets onder andere, maar zo'n Apple TV heeft weer bepaalde nadelen als het gaat om Passthrough geluid geloof ik dus elk "streamingkastje" heeft wel een of ander stom nadeel... :(
Met Netflix gaat matchen nog goed op m'n Shield Pro, maar Amazon Prime en Disney+ werkt "Match frame rate" nog steeds niet -O-

Emby als willekeurig bijvoorbeeld, heeft als AndroidTV app, het automatisch matchen van framerate prima voor elkaar, dus waarom de grote jongens van Amazon en DIsney nog steeds niet idd |:(
XBMC/Kodi en Emby/JellyFin/enz. hebben het al jarenlang dus hoe moeilijk kan het zijn om dat gewoon van anderen af te kijken en na te bouwen denk ik dan elke keer... |:(
Ik snap je punt wel, want heb hetzelfde. Je hebt een apparaat van 200 euro, die onder de motorkap bloedsnel is. Dan wil je niet in laggy menu's werken, ook al is het maar kort.
Soms zijn wij als Tweakers ver onze tijd vooruit en moeten we helaas leren leven met dergelijke troep die de grote bedrijven ons aanbieden doordat ze iets zijn gaan doen pas nadat ze veel te lang onder een steen hebben gelegen... -O-
Je gaat ook geen 50 rijden op de snelweg omdat het wat benzine spaart en het stiller is in de auto.
Schijnt nu zelfs de trend te zijn, maar als ik heel eerlijk ben merk ik geen verschil en heb ik het idee dat bijna iedereen om me heen op de weg dat al jarenlang deed! :+
Ik stoor mij er ook enorm aan en heb het gelukkig voornamelijk met Smarttubenext. Er zit dan wel een functie ingebouwd, maar dan duurt ieder filmpje langer met afspelen omdat hïj de refresh rate aan moet passen.

Waarom duurt het schakelen tussen refresh rates overigens altijd vrij lang? Het duur meestal echt een dikke seconde ofzo voordat hij een de refresh rate heeft aangepast (lees zwart beeld).
Omdat HDMI Handshake en DRM troep van HDCP en zo... :)

Het is dat je over een Component aansluiting niet meer dan 1080p kan krijgen in SDR maar voor de rest was dat IMHO nog steeds een geweldige oplossing! _O_ O+
En ik weet het, wat is een seconde nou. Maar wederom hetzelfde verhaal.
Je wilt met je auto ook niet wachten tot de olie warm is. :)
Ik zal even een aantekening maken om nooit een auto te kopen die van jou is geweest... :X :P :+
RobertMe schreef op maandag 18 april 2022 @ 15:15:
Nope, blijkt ook niet te werken. Intussen ook met Amazon Prime getest en ook die pakt geen HDR op mijn 2017 model, ook na een reboot dus niet. Oftewel: noch Amazon Prime noch HBO Max werken (enige twee streaming diensten die ik op het moment heb). Kodi geprobeerd en "uiteraard" werkt die wel.
Normaliter kijk ik streaming diensten altijd rechtstreeks op de TV, LG E6. Dus geen idee of dit een nieuw issue is of dat het nooit gewerkt heeft. En nu met HBO Max dan sowieso een issue omdat die geen WebOS 3 app hebben... waardoor ik dus genoodzaakt ben via de Shield te kijken. Maar tot nu toe dan nog alleen series gekeken en dus geen HDR content.

Edit:
Valt me nu pas op. Bij Amazon Prime Video ontbreekt het HDR label, daar waar ik dat in de TV app wel zie bij hetzelfde item (bv Reacher, op de TV staat het HDR logo erbij, en bij afspelen krijg ik deze dan ook in HDR te zien bevestigd door een notificatie. Pak ik Reacher erbij op de Shield dan staat er alleen een 4K label, geen HDR, en bij afspelen dan ook geen indicatie dat het HDR is).
RobertMe schreef op maandag 18 april 2022 @ 17:21:

Dus: probleem intussen opgelost.
Kabel van receiver naar TV rechtstreeks op de SHIELD aangesloten en toen wel HDR (zowel met Amazon Prime als HBO Max). Andere kabel tussen SHIELD & versterker bood geen soelaas (aangesloten kabel is ook "nieuw" en met UltraHD tekst er op, kabel waarmee ik nu probeerde is al extreem oud, gekocht toen ik nog een "hd ready" TV had met een 1280x720 paneel :p).
In de SHIELD zag ik wel verschil bij Apparaatvoorkeuren => Over => Status => HDMI. Rechtstreeks naar TV stond bij color format "... 10 bit", via versterker "... 8 bit". Vervolgens de instellingen van de versterker nagelopen en bij Video staat een mooie instelling "4K-Signaal formaat", deze staat standaard op "Standaard" met als omschrijving "Selecteer of uw TV en afspeelapparaten standaard 4K 60p 4:2:0 8bit-videosignalenen ondersteunen". Andere optie is "Verhoogd" en de omschrijving spreekt dan over 4:4:4, 4:4:2 en 4:2:0 met 10bit. Oftewel: deze nu op Verhoogd ingesteld en dan herkent de SHIELD de color format dus als "YUV 420 10-bit Rec. 2020" en werkt HDR zowel met Amazon Prime als HBO Max.

Snap ik overigens niet waarom Kodi het wel doet. Mogelijk dat die op hoop van zegen 10 bit er uit gooit en het gewoon werkt? Daar waar de streaming apps de "aansluiting" controleren en zien dat 10 bit niet mogelijk is en daardoor geen HDR doen?
Mooi dat je een voor jou werkende oplossing hebt gevonden, maar hou effe rekening met het volgende voor in de toekomst :
- Een Nvidia Shield TV 2017 doet geen Dolby Vision HDR meuk!
- Een LG E6 TV die ouder is dan de modellen uit 2019 zal geen Dolby Vision HDR meuk via een HDMI Input accepteren en alleen de modellen uit 2018 doen er wat mee via de ingebouwde LG WebOS software als het goed is!

Waarom ik dat noem :

Veel nieuwerwetse HDR content die bij de streamingdiensten vandaan komt is helaas meteen op die manier encoded en vereist dus dat al je apparatuur het kan verwerken! :/

De Versterker die je gebruikt ken ik verder niet, maar ik gok dat die waarschijnlijk ook te oud is op het moment dat je (e)ARC toestanden wilt vermijden... ;(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:12
nero355 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:08:

Ik geloof dat Apple sowieso daarmee veel verder is op hun tablets onder andere, maar zo'n Apple TV heeft weer bepaalde nadelen als het gaat om Passthrough geluid geloof ik dus elk "streamingkastje" heeft wel een of ander stom nadeel... :(
Nou dit, ik stond op het punt om een Apple TV te bestellen maar las net op tijd dat ze niet aan audio passthrough doen. Dus ben ik nu wel heel blij met m'n Shield gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
- Een LG E6 TV die ouder is dan de modellen uit 2019 zal geen Dolby Vision HDR meuk via een HDMI Input accepteren en alleen de modellen uit 2018 doen er wat mee via de ingebouwde LG WebOS software als het goed is!
Bron? Ik speel gewoon Dolby Vision materiaal af hoor op die TV, via dus bv de Netflix app. Maar geen idee of het via HDMI ook werkt, aangezien de Shield / Kodi daar moeilijk mee doet. Maar ik meen zelfs dat DV in MP4 moet werken, en DV in MKV zou werken in een gepatchte Kodi. Moet eigenlijk dus eens op zoek naar een testbestand met DV materiaal en kijken wat nu wel en niet werkt. Dat de Shield 2017 geen DV doet is AFAIK dus ook incorrect. De 2019 ondersteund DV met Netflix, maar volgens mij is dat ook de enige DV gerelateerde marketing blabla bij de 2019.
Veel nieuwerwetse HDR content die bij de streamingdiensten vandaan komt is helaas meteen op die manier encoded en vereist dus dat al je apparatuur het kan verwerken! :/
Ook niet gek dat veel in DV is, want DV is beter dan HDR10.
De Versterker die je gebruikt ken ik verder niet, maar ik gok dat die waarschijnlijk ook te oud is op het moment dat je (e)ARC toestanden wilt vermijden... ;(
Staan gewoon HDR10 en Dolby Vision logos op. Zal dus allemaal gewoon goed komen. En gisteren ook nog opgezocht, en de AVR-Xx400H en AVR-Xx500H modellen ondersteunen Dolby Vision ook uit de doos. En als het goed is heb ik ook ooit een update ontvangen voor HLG ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Door de tijd heen gelezen dus geen directe bron van, maar ik weet wel zeker dat ik die beperking op mijn 2018 model heb :)
Ik speel gewoon Dolby Vision materiaal af hoor op die TV, via dus bv de Netflix app.
Interessant!

Een E6 is uit 2016 als ik me niet vergis ?!
Maar geen idee of het via HDMI ook werkt, aangezien de Shield / Kodi daar moeilijk mee doet. Maar ik meen zelfs dat DV in MP4 moet werken, en DV in MKV zou werken in een gepatchte Kodi. Moet eigenlijk dus eens op zoek naar een testbestand met DV materiaal en kijken wat nu wel en niet werkt.
Ik vrees dus van niet... ;(
Dat de Shield 2017 geen DV doet is AFAIK dus ook incorrect. De 2019 ondersteund DV met Netflix, maar volgens mij is dat ook de enige DV gerelateerde marketing blabla bij de 2019.
De tabel in de TS geeft het ook aan : Robolokotobo in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

En volgens mij waren dat dus ook de ervaringen van de meesten in dit topic...
Ook niet gek dat veel in DV is, want DV is beter dan HDR10.
Tja, ik weet niet...

Aan de eene kant zou ik denken dat hetgene wat het meest ondersteund wordt door allerlei apparaten het beste is i.p.v. hetgene wat vanuit die hele streamingwereld wordt gepushed, want dan kunnen we alles wat DTS gerelateerd is ook meteen vaarwel zeggen... :'(

Maar ik kan er ook naast zitten, want op een gegeven moment heb ik de verschillen tussen de verschillende standaarden ook niet meer gevolgd omdat ik er wel klaar mee was heel eerlijk gezegd! :)
Staan gewoon HDR10 en Dolby Vision logos op. Zal dus allemaal gewoon goed komen. En gisteren ook nog opgezocht, en de AVR-Xx400H en AVR-Xx500H modellen ondersteunen Dolby Vision ook uit de doos. En als het goed is heb ik ook ooit een update ontvangen voor HLG ondersteuning.
Hmm... latere firmware updates... daar zeg je wat... kan natuurlijk ook altijd nog het verschil uitmaken tussen wel of niet werken van het een en ander! Helemaal vergeten! O-)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
nero355 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:06:
[...]

Interessant!

Een E6 is uit 2016 als ik me niet vergis ?!
Correct en tevens juist.
[...]

Tja, ik weet niet...

Aan de eene kant zou ik denken dat hetgene wat het meest ondersteund wordt door allerlei apparaten het beste is i.p.v. hetgene wat vanuit die hele streamingwereld wordt gepushed, want dan kunnen we alles wat DTS gerelateerd is ook meteen vaarwel zeggen... :'(
HDR10 is AFAIK voornamelijk ontwikkeld voor TV en is licentievrij. Dolby Vision is door Dolby ontwikkeld en "niet echt" licentievrij (lees: is duur betaald). Niet zo heel gek dus dat zeker initieel HDR10 de klok sloeg. Maar bij mijn weten staat bij HDR10 het HDR gebeuren vast, per file. HDR is metadata, en volgens mij heb je bij HDR10 dus de metadata voor de hele video. Bij Dolby Vision is het dynamisch waardoor de ene scene dus andere instellingen kan gebruiken dan de ander. Dat is in ieder geval datgene dat ik mij meen te herinneren. HDR10 is vast, Dolby Vision dynamisch, daardoor is Dolby Vision beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:23:
HDR10 is AFAIK voornamelijk ontwikkeld voor TV en is licentievrij. Dolby Vision is door Dolby ontwikkeld en "niet echt" licentievrij (lees: is duur betaald). Niet zo heel gek dus dat zeker initieel HDR10 de klok sloeg. Maar bij mijn weten staat bij HDR10 het HDR gebeuren vast, per file. HDR is metadata, en volgens mij heb je bij HDR10 dus de metadata voor de hele video. Bij Dolby Vision is het dynamisch waardoor de ene scene dus andere instellingen kan gebruiken dan de ander. Dat is in ieder geval datgene dat ik mij meen te herinneren. HDR10 is vast, Dolby Vision dynamisch, daardoor is Dolby Vision beter.
OK, maar je hebt toch ook nog HLG en HDR+ en een aantal anderen geloof ik :?

Volgens mij zijn er wel 6 standaarden of zo en allen hebben hun voor/nadelen! :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
nero355 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:27:
[...]

HDR+ is volgens mij HDR10+? Dus "HDR 10 versie 2 / HDR10 verbeterde versie". HLG is volgens mij verzonnen in de broadcasting hoek. Maar geen idee of dat daadwerkelijk wordt toegepast (ook geen idee of er TV uitzendingen in eender welke HDR variant zijn, for that matter).
Volgens mij zijn er wel 6 standaarden of zo en allen hebben hun voor/nadelen! :X
Ik kom niet verder dan 4. HDR10 & HDR10+, Dolby Vision, HLG. En ik vraag mij dus af of laatstgenoemde überhaupt is doorgebroken / wordt toegepast.,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-09 15:13

aspellinside

Out Of Control

RobertMe schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:33:

Ik kom niet verder dan 4. HDR10 & HDR10+, Dolby Vision, HLG. En ik vraag mij dus af of laatstgenoemde überhaupt is doorgebroken / wordt toegepast.,
ESPN gebruikt het voor hun UHD kanaal, als ik het kanaal kies krijg ik rechtsboven HDR HLG te zien.

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:10

rally

Deyterra Consultancy

Het vreemde is dat mijn Logitech Harmony het dan *ook* niet meer doet.
Dat betekend dat het niet aan de Shield AB zou liggen, maar bijv. aan de Bluetooth verbinding.

Volgende keer dat hij weer niet reageert dan haal ik de batterijen even uit de originele remote en kijk of hij het dan wel weer doet. Overigens zijn de problemen bij mij begonnen bij de laatste update van de Shield.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
nero355 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:06:
[...]

Tja, ik weet niet...

Maar ik kan er ook naast zitten, want op een gegeven moment heb ik de verschillen tussen de verschillende standaarden ook niet meer gevolgd omdat ik er wel klaar mee was heel eerlijk gezegd! :)

[...]
DV (dolby VISION) is beeld. DTS is geluid en 'concureert' met Dolbi ATMOS

[...]
nero355 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:27:

HDR+ is net als DV metadata per frame.
RobertMe schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:33:
[...]

HDR+ is volgens mij HDR10+? Dus "HDR 10 versie 2 / HDR10 verbeterde versie". HLG is volgens mij verzonnen in de broadcasting hoek. Maar geen idee of dat daadwerkelijk wordt toegepast (ook geen idee of er TV uitzendingen in eender welke HDR variant zijn, for that matter).

[...]

HLG wordt ook gebruikt met youtube video's

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mucuracat schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:38:
[...]
[knip]

HLG wordt ook gebruikt met youtube video's
Je bedoelt, HLG wordt ook of kan ook gebruikt worden, naast HDR10? Want ik heb op geen enkele wijze support voor HLG via mijn TV en receiver, toch "toveren" diverse Android TV boxjes/sticks hier HDR via YT op mijn TV. Niet via een Shield, dat weten we ondertussen wel ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Nu online
hardware-lover schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:11:
[...]

Je bedoelt, HLG wordt ook of kan ook gebruikt worden, naast HDR10? Want ik heb op geen enkele wijze support voor HLG via mijn TV en receiver, toch "toveren" diverse Android TV boxjes/sticks hier HDR via YT op mijn TV. Niet via een Shield, dat weten we ondertussen wel ;)
Kan en wordt soms gebruikt. Toevallig tijd geleden gedeeld in LG oled topic (2 jaar terug)
mucuracat in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

[...]

Klopt niet. De E6 doet wel dolby vision via hdmi.
Enige beperking is dat het maar tot 25 fps gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
invincible30 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:10:
Klopt niet. De E6 doet wel dolby vision via hdmi.
Enige beperking is dat het maar tot 25 fps gaat.
Dan is LG een heel raar bedrijf zonder enige logica wat mij betreft! :D
mucuracat schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:38:
DV (dolby VISION) is beeld. DTS is geluid en 'concureert' met Dolbi ATMOS
Dat weet ik, maar ik bedoelde daarmee dus dat Dolby steeds meer een monopolie aan het creëeren is dankzij al die streamingdiensten :
- DD+ waarin allerlei Dolby Sound formaten worden gepropt.
- Dolby Vision voor HDR materiaal.

Dat is IMHO best wel zorgelijk! :| :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loei123
Zijn er nog andere mensen die sinds de laatste update audio sync problemen hebben met de steam link app?

Edit: Gefixed met een reboot van de Shield.

[ Voor 18% gewijzigd door Loei123 op 21-04-2022 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Ja na het rebooten van de game, steam link app en de PC zelf was dit de laatste optie. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
[...]

Ik snap je punt wel, want heb hetzelfde. Je hebt een apparaat van 200 euro, die onder de motorkap bloedsnel is. Dan wil je niet in laggy menu's werken, ook al is het maar kort. Je gaat ook geen 50 rijden op de snelweg omdat het wat benzine spaart en het stiller is in de auto.

Waarom duurt het schakelen tussen refresh rates overigens altijd vrij lang? Het duur meestal echt een dikke seconde ofzo voordat hij een de refresh rate heeft aangepast (lees zwart beeld). En ik weet het, wat is een seconde nou. Maar wederom hetzelfde verhaal. Je wilt met je auto ook niet wachten tot de olie warm is. :)
HDMI 2.1 heeft een feature die dat oplost QMS. Alleen is er nog geen mediaplayer die dat support. Helaas ook niet de Apple TV 4K met HDMI 2.1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:15
Weet je het al, ik kan het ook nergens vinden.
Of wordt er TVHZ bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:15
Bedankt.
Dan ga ik me daar eens in verdiepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
Dank je, maar is dat dan gewoon de Refresh rate app? Want als ik zoek op TVHZ app in de playstore, dan kom ik daar op uit. Beetje verwarrend anders om andere benamingen te geven.

[ Voor 9% gewijzigd door Wachten... op 22-04-2022 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wachten... schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:52:
Dank je, maar is dat dan gewoon de Refresh rate app?
Refresh Rate
TVHZ

Die twee zijn niet hetzelfde. Ik heb enkel ervaring met Refresh Rate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
The Zep Man schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:56:
[...]

Refresh Rate
TVHZ

Die twee zijn niet hetzelfde. Ik heb enkel ervaring met Refresh Rate.
Dank je, maar die TVHZ app is zo oud als de weg naar Rome zie ik. Waarom hebben mensen het er hier over in dit topic? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wachten... schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:03:
Dank je, maar die app is ook zo oud als de weg naar Rome zie ik. Waarom hebben mensen het er hier over in dit topic? 8)7
Geen idee. Refresh Rate doet voor mij wat het moet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wachten...
The Zep Man schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:04:
[...]

Geen idee. Refresh Rate doet voor mij wat het moet doen.
Ik heb het hier overigens over de TVHZ app die zo oud is ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQ7EG7S5iOr8SJzDOPim4hcR3YU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CiS9ZmUHrFhQiDL7MaMXTp0H.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Wachten... op 22-04-2022 11:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wachten... schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:12:
Ik heb het hier overigens over de TVHZ app die zo oud is ;)
Dat haalde ik al uit de context van je bericht. Mijn opmerking was meer in lijn met die van jou. Zo'n oude applicatie (TVHZ) heb ik niet nodig als een nieuwere applicatie (Refresh Rate) doet wat nodig is.

Refresh Rate is overigens ook alweer drie jaar oud, maar de leeftijd doet niets af aan de werking zoals ik het gebruik. Hopelijk wordt die applicatie snel overbodig zodra Android TV 12 uit is voor de Shield TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
Misschien een noob vraagje. Hoe gebruik ik de built in chromecast van mijn nieuw gekochte shield? Ik zit nu f2 te kijken via de viaplay app in de shield zelf maar wil f1tvpro app even casten. Zie wel het casting icoontje in de f1pro app en dan kan ik ook de shield selecteren maar daarna gebeurt er niets viaplay blijft gewoon aan staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:46
RideWithUz schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:50:
Misschien een noob vraagje. Hoe gebruik ik de built in chromecast van mijn nieuw gekochte shield? Ik zit nu f2 te kijken via de viaplay app in de shield zelf maar wil f1tvpro app even casten. Zie wel het casting icoontje in de f1pro app en dan kan ik ook de shield selecteren maar daarna gebeurt er niets viaplay blijft gewoon aan staan
En als je in het hoofdmenu van de Shield zit? En dus niet in de via play app. Werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
Arunia schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:55:
[...]

En als je in het hoofdmenu van de Shield zit? En dus niet in de via play app. Werkt het dan wel?
Nee , blijft staan op mn telefoon: connecting with shield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 11:20
RideWithUz schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:01:
[...]

Nee , blijft staan op mn telefoon: connecting with shield
Beide apparaten moeten wel op hetzelfde netwerk zijn aangesloten.
Je klikt op het chromecast icoontje en kiest de shield waar je e.e.a. op wilt bekijken. Is het zeker dezelfde shield en zit de shield en je mobiel op hetzelfde netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
Jan Dee schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:59:
[...]

Beide apparaten moeten wel op hetzelfde netwerk zijn aangesloten.
Je klikt op het chromecast icoontje en kiest de shield waar je e.e.a. op wilt bekijken. Is het zeker dezelfde shield en zit de shield en je mobiel op hetzelfde netwerk?
Ja allebei op m'n thuiswifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
Het is vreemd, alleen Netflix casten lukt uiteindelijk maar dan moet ik wel bijna een minuut wachten. Ziggo go casten geeft foutcode 2281 en f1tvpro blijft maar laden (op de telefoon, op de tv gebeurd er niets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
RideWithUz schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:37:
Het is vreemd, alleen Netflix casten lukt uiteindelijk maar dan moet ik wel bijna een minuut wachten. Ziggo go casten geeft foutcode 2281 en f1tvpro blijft maar laden (op de telefoon, op de tv gebeurd er niets)
Geen antwoord op de vraag, maar je weet dat 90% van dit soort apps ook gewoon op de Shield te installeren zijn? Ik heb nu een jaar of 4 mijn Shield, maar het aantal keren dat ik daar naartoe heb gecast kan ik op één hand tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
RobertMe schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:47:
[...]

Geen antwoord op de vraag, maar je weet dat 90% van dit soort apps ook gewoon op de Shield te installeren zijn? Ik heb nu een jaar of 4 mijn Shield, maar het aantal keren dat ik daar naartoe heb gecast kan ik op één hand tellen.
Dat weet ik, alleen hij is net nieuw, mocht de chromecast defect zijn dan kan ik hem nog omruilen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
RideWithUz schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:48:
[...]

Dat weet ik, alleen hij is net nieuw, mocht de chromecast defect zijn dan kan ik hem nog omruilen
"Ingebouwde Chromecast" is natuurlijk puur software. Dus ruilen zal niet uit maken, het is immers geen hardware defect maar een software defect (al dan niet samenhangende met netwerk stuff).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:50:
"Ingebouwde Chromecast" is natuurlijk puur software. Dus ruilen zal niet uit maken, het is immers geen hardware defect maar een software defect (al dan niet samenhangende met netwerk stuff).
'Hij is net nieuw':
Als hij via internet gekocht is, dan mag die in nieuwstaat (!= nieuw) zonder reden binnen 14 dagen geretourneerd worden. Het volledige aankoopbedrag+bezorgkosten dient dan teruggestort te worden (niet de retourkosten, indien van toepassing).

Overigens lijkt mij dit meer een netwerkprobleem als de rest van de Shield TV het wel goed doet, gezien de Chromecast software out of the box gewoon werkt en er eigenlijk niets in te stellen valt. Een beetje gekke reden om daarvoor de Shield TV terug te sturen. :+
RideWithUz schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:37:
Let op dat je mogelijk gefopt wordt. Netflix is de enige uitzondering met casten. Wat met Netflix eigenlijk gebeurt is dat de Netflix applicatie op de smartphone de Netflix applicatie op het Android TV apparaat bedient (in dit geval de Shield TV). Dit is dan ook de enige applicatie waarbij dit voorkomt. Alle andere applicaties maken (enkel) gebruik van de Chromecast applicatie op de Shield TV.

Je smartphone en je Shield TV lijken niet vrij met elkaar te kunnen communiceren. Misschien staat iets van wifi client isolation of iets dergelijks aan. Is de Shield TV bedraad of draadloos aangesloten?

Bij twijfel, alle stoorfactoren wegnemen. Shield TV bedraad aansluiten op een switch, notebook ook bedraad aansluiten op dezelfde switch, en je internet router ook aansluiten op dezelfde switch. Op de notebook kan je vervolgens Chrome gebruiken om te casten naar de Shield TV. Werkt dat wel? Dan is je Shield TV niet het probleem.

[ Voor 59% gewijzigd door The Zep Man op 24-04-2022 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RideWithUz
The Zep Man schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:59:
[...]

'Hij is net nieuw':
Als hij via internet gekocht is, dan mag die in nieuwstaat (!= nieuw) zonder reden binnen 14 dagen geretourneerd worden. Het volledige aankoopbedrag+bezorgkosten dient dan teruggestort te worden (niet de retourkosten, indien van toepassing).

Overigens lijkt mij dit meer een netwerkprobleem als de rest van de Shield TV het wel goed doet, gezien de Chromecast software out of the box gewoon werkt en er eigenlijk niets in te stellen valt. Een beetje gekke reden om daarvoor de Shield TV terug te sturen. :+

[...]

Let op dat je mogelijk gefopt wordt. Netflix is de enige uitzondering met casten. Wat met Netflix eigenlijk gebeurt is dat de Netflix applicatie op de smartphone de Netflix applicatie op het Android TV apparaat bedient (in dit geval de Shield TV). Dit is dan ook de enige applicatie waarbij dit voorkomt. Alle andere applicaties maken (enkel) gebruik van de Chromecast applicatie op de Shield TV.

Je smartphone en je Shield TV lijken niet vrij met elkaar te kunnen communiceren. Misschien staat iets van wifi client isolation of iets dergelijks aan. Is de Shield TV bedraad of draadloos aangesloten?

Bij twijfel, alle stoorfactoren wegnemen. Shield TV bedraad aansluiten op een switch, notebook ook bedraad aansluiten op dezelfde switch, en je internet router ook aansluiten op dezelfde switch. Op de notebook kan je vervolgens Chrome gebruiken om te casten naar de Shield TV. Werkt dat wel? Dan is je Shield TV niet het probleem.
Bedankt voor het verhelderend verhaal. Hij zit nu nog wireless , moet nog een utp trekken, zal daarna eens verder kijken. Het verklaard inderdaad wel waarom alleen Netflix werkt.
De shield werkt verder prima, de geïnstalleerde apps van f1tv en viaplay werken prima. Sinds ik viaplay kijk via shield eindelijk acceptabel beeld zonder buffers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
The Zep Man schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:59:
[...]

'Hij is net nieuw':
I know, maar er werd gesproken over "omruilen". Maar omruilen omdat casten niet werkt is naar mijn idee nogal onzinnig. Een vervangend exemplaar zal het niet spontaan bij werken. Retourneren "want doet het niet" is dan uiteraard wel logischer. Maar meest logisch w.m.b. zou zijn om uit te zoeken waarom het niet werkt, want grote kans dat het niet aan de Shield ligt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:19:
I know, maar er werd gesproken over "omruilen". Maar omruilen omdat casten niet werkt is naar mijn idee nogal onzinnig.
Eens, zeker voor dit geval. In het algemeen kan 'omruilen' via de 14 dagen afkoelperiode (RMA terugsturen, ondertussen elders nieuwe kopen) sneller zijn dan een garantieafhandeling. Ik wist niet of die vorm van 'omruilen' bedoeld werd. Maar je hebt helemaal gelijk. Het zou zonde zijn om dat te doen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
RideWithUz schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:48:
[...]
Je router rebooten doet soms ook wonderen mbt het zien van je Chromecast Device waarnaar je wil casten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 08:18
Zitten ze beide op dezelfde wifi? En dan bedoel ik 2,4 of 5Ghz, dat kan soms ook voor problemen zorgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 18:32
Je zou eens kunnen proberen om de update van de chrome build-in app te verwijderen via apps en dan system apps oid. Je moet dan ook de cache enz van de app verwijderen. Zelf heb ik ook problemen met casten als de meest recente versie (van november 2021) geïnteresseerd is. Om deze reden heb ik in de play store het automatisch updaten van apps uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:40
Wat ook bij chromecastperikelen kan helpen is bij de settings van de shield bij je verbinding ipv6 uitzetten (bijv als je ziggo hebt met modem in bridge), en mocht je hem via een kabel verbonden hebben, de optie ‘WiFi roaming enabled’ uitzetten (onder de optie network & internet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Montoya200x schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:18:
Je router rebooten doet soms ook wonderen mbt het zien van je Chromecast Device waarnaar je wil casten ;)
sewer schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:21:
Wat ook bij chromecastperikelen kan helpen is bij de settings van de shield bij je verbinding ipv6 uitzetten (bijv als je ziggo hebt met modem in bridge), en mocht je hem via een kabel verbonden hebben, de optie ‘WiFi roaming enabled’ uitzetten (onder de optie network & internet).
Ik zou eerder gewoon die Shield TV een reboot geven, want voor Multicast verkeer heb je in principe heel weinig nodig en laat dat nou bij die Chromecast toestand van toepassing zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:40
Wellicht dat een reboot ook helpt, maar ik heb wel echt dat probleem gehad na de upgrade 9. Bij een vaste verbinding met ‘WiFi roaming enabled’ krijgt het apparaat 2 ip-adressen (vast en WiFi tegelijk), en dat leek bij mij de oorzaak dat chromecast niet werkte.

Ik kreeg op het mobiel device dan trouwens vaker de optie niet om te casten naar de shield, dus niet precies hetzelfde als hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-09 16:41
Na een verhuizing en een hoop andere prioriteiten, vanmiddag de Shield tv Pro (2017) weer eens uit de doos gehaald. Paar uur verder en alles draait weer zoals het hoort! :) Al was de koppeling met de Harmony Ultimate One de grootste ergernis..

Voor mij de eerste keer dat ik gebruik maak van de Gamestream functie, maar dit werkt boven verwachting goed. 4K gamen vanaf de bank met de PC op zolder (RTX3080, alles bedraad).

Merkte wel bij FX3 (flipperen) dat er wat latency in zat, maar door de controller met een verlengde USB aan te sluiten was dit alsnog goed speelbaar.

Nu de laatste pagina’s een door spitten om te zien of er nog leuke nieuwtjes zijn..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 21:23
Volgens mij heb ik door ook gehad. Als ik me het goed herinner was het opgelost door bij apps de updates van Chromecast build in te deinstalleren. Je moet dan wel de automatische updates via de Playstore uitschakelen.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-09 15:13

aspellinside

Out Of Control

Klopt, Ziggo Go werkt ook niet meer i.c.m. de Shield tenzij je de versie downgrade.

https://community.ziggo.n...utmelding-100/td-p/923643

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

never mind

[ Voor 98% gewijzigd door psy op 25-04-2022 14:46 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
aspellinside schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:24:
Klopt, Ziggo Go werkt ook niet meer i.c.m. de Shield tenzij je de versie downgrade.

https://community.ziggo.n...utmelding-100/td-p/923643
Is dit inmiddels opgelost misschien? Dat streamen werkt hier namelijk probleemloos met Ziggo Go (Android phone) en een volledig up to date 2019 Shield Pro.

[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 25-04-2022 20:44 . Reden: Was blijkbaar niet duidelijk genoeg? ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
Welke game controller is het beste te gebruiken voor de shield? Die van nvidea zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 21:23
hardware-lover schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:50:
[...]

Is dit inmiddels opgelost misschien? Dat werkt hier namelijk probleemloos met Ziggo Go (Android phone) en een volledig up to date 2019 Shield Pro.
De ZiggoGo App zelf is volgens mij ook niet het probleem. Het gaat om het casten vanaf mobiel.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Nu online
RideWithUz schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:04:
Welke game controller is het beste te gebruiken voor de shield? Die van nvidea zelf?
https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Acties:
  • +3 Henk 'm!
sewer schreef op zondag 24 april 2022 @ 20:56:
Wellicht dat een reboot ook helpt, maar ik heb wel echt dat probleem gehad na de upgrade 9. Bij een vaste verbinding met ‘WiFi roaming enabled’ krijgt het apparaat 2 ip-adressen (vast en WiFi tegelijk), en dat leek bij mij de oorzaak dat chromecast niet werkte.
NOFI, maar waarom configureer je dan ook beide opties op je Shield TV en hou je het niet gewoon bij de LAN aansluiting :?

Dat is echt jezelf tegenwerken gewoon... :X
RideWithUz schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:04:
Wie is Nvidea precies :?

- Nivea
- Nvidia

"Pick one!" >:) :P :+
Ik hoef niet te weten dat je het met Chrome hebt opgezocht dus : https://www.google.com/se...troller+for+nvidia+shield
Is meer dan genoeg! ;)

Nog beter : https://duckduckgo.com/?q=best+game+controller+for+shield >:) :+

Maar de beste optie is uiteraard de TS lezen waar @The Zep Man heel veel tijd en moeite in heeft gestopt, maar niemand nog lijkt te willen lezen tegenwoordig : Robolokotobo in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie" :'(

En anders heb je nog de Search bovenaan het Topic uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 24 april 2022 @ 18:17:
[...]

[...]

Ik zou eerder gewoon die Shield TV een reboot geven, want voor Multicast verkeer heb je in principe heel weinig nodig en laat dat nou bij die Chromecast toestand van toepassing zijn... ;)
Maak dat m’n eigenwijze Xiaomi TVstick 4K maar wijs :)

Deze had toch echt een reboot van m’n router nodig, om gezien te worden als device om naar te casten, nadat deze stick al een reboot had gehad -O-

Ben het met je eens, maar was ook verbaasd over dat onvoorspelbare gedrag |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Spasm schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:08:
[...]
De ZiggoGo App zelf is volgens mij ook niet het probleem. Het gaat om het casten vanaf mobiel.
Er wordt beweerd dat aangehaalde combinatie niet zou werken, daar reageerde ik op ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Montoya200x schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:53:
Maak dat m’n eigenwijze Xiaomi TVstick 4K maar wijs :)

Deze had toch echt een reboot van m’n router nodig, om gezien te worden als device om naar te casten, nadat deze stick al een reboot had gehad -O-

Ben het met je eens, maar was ook verbaasd over dat onvoorspelbare gedrag |:(
Dat noemen we brakke Xiaomi software :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Sinds enkele weken heb ik een nieuwe TV (Panasonic 4K OLED) en gister eventjes met de upscaling van de shield gespeeld, en ik moet zeggen dat de upscaling (AI Enhanced, detail medium) erg goed werkt zeg.
1080p content met deze methode geupscaled is bijna niet te onderscheiden van 4K, of zeg ik nou wat geks? Ik had dat blijkbaar niet aanstaan tijdens Netflix streaming, maar dat heb ik nu dus zo ingesteld en het ziet er echt goed uit. Ook geen haperingen en niks. Ik heb nu al helemaal geen behoefte meer om 4K abbo te nemen ;) Maar ja, Netflix stuurt helaas geen HDR-metadata mee met FHD, want ik vind eigenlijk het HDR-aspect de grootste visuele verbetering, waar ik eerst dacht dat FHD->4K de grootste verbetering zou zijn....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jnaaazer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:44
Ik heb nu sinds een weekje de nvidia shield en wat een top apparaat.

Vraagje: ik heb kpn glasvezel en gebruik nu de shield als tv kastje met de itv app en dit werkt best goed.
Zijn er redenen om het tv kastje van kpn nog te gebruiken of kan die nu gewoon de deur uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-09 20:11
Jnaaazer schreef op woensdag 27 april 2022 @ 06:24:
Ik heb nu sinds een weekje de nvidia shield en wat een top apparaat.

Vraagje: ik heb kpn glasvezel en gebruik nu de shield als tv kastje met de itv app en dit werkt best goed.
Zijn er redenen om het tv kastje van kpn nog te gebruiken of kan die nu gewoon de deur uit?
Ik stap binnenkort over op glasvezel en reguliere tv gaat de deur uit. NL Ziet gebruik ik nu reguliere tv werkt top. Geen kastje nodig van provider.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:57
Jnaaazer schreef op woensdag 27 april 2022 @ 06:24:
Ja, de kwaliteit. Je krijgt een betere stream met het kastje, zeker als je naar de HD glas-zenders (661 en verder) kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 09:51
Al een tijdje last van paars/groen beeld, zwart beeld bij opstarten Netflix of dat andere apps ook niet goed laden. In het topic vind ik dat hat paars/groene beeld, bij Dolby Vision materiaal, het resultaat kan zijn van een mindere kwaliteit kabel. Maar hoe kan ik het zwarte beeld bij opstartende apps oplossen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Prophasis schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:56:
Al een tijdje last van paars/groen beeld, zwart beeld bij opstarten Netflix of dat andere apps ook niet goed laden. In het topic vind ik dat hat paars/groene beeld, bij Dolby Vision materiaal, het resultaat kan zijn van een mindere kwaliteit kabel. Maar hoe kan ik het zwarte beeld bij opstartende apps oplossen? :)
Paars/groen en zwart beeld zou idd de kabel kunnen zijn of de HDMI handshake die niet goed gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 11:20
Sinds de update naar Android 11 werkt de app OpenVPN niet helemaal meer zoals het was. Na een reboot werd de app altijd opgestart en kwam de verbinding met de thuisserver automatisch weer tot stand vanaf het vakantiehuisje. Dit is om ook daar van ons TV abonnement te kunnen genieten :-) Nu moet de app na een reboot handmatig worden opgestart waarna het gewoon verder prima werkt. Het was altijd erg gemakkelijk als anderen er van gebruik maken. Werkte iets een keer niet, dan was een reboot (door de stekker er uit en er weer in) altijd de oplossing.

Kent iemand dit probleem en is er misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Deathchant schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:42:
Sinds enkele weken heb ik een nieuwe TV (Panasonic 4K OLED) en gister eventjes met de upscaling van de shield gespeeld, en ik moet zeggen dat de upscaling (AI Enhanced, detail medium) erg goed werkt zeg.
1080p content met deze methode geupscaled is bijna niet te onderscheiden van 4K, of zeg ik nou wat geks? Ik had dat blijkbaar niet aanstaan tijdens Netflix streaming, maar dat heb ik nu dus zo ingesteld en het ziet er echt goed uit. Ook geen haperingen en niks. Ik heb nu al helemaal geen behoefte meer om 4K abbo te nemen ;) Maar ja, Netflix stuurt helaas geen HDR-metadata mee met FHD, want ik vind eigenlijk het HDR-aspect de grootste visuele verbetering, waar ik eerst dacht dat FHD->4K de grootste verbetering zou zijn....
Kan alleen maar bevestigen dat de upscaling van de Shield heel erg goed is.
Komt inderdaad erg dichtbij "echte" 4K content.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jnaaazer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:44
FJP84 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:28:
[...]

Ik stap binnenkort over op glasvezel en reguliere tv gaat de deur uit. NL Ziet gebruik ik nu reguliere tv werkt top. Geen kastje nodig van provider.
Heb nu ook nlziet om eens te proberen het zappen werkt bij kpn iets fijner maar nlziet heeft weer mooier beeld (in hoevere ik dat kan zien op een 9 jaar oude tv) wel fijn dat npo plus er ook bij zit dan kan ik die gelijk opzeggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Paars/groen beeld komt op mij eerder over alsof de bron Dolby Vision verstuurt waar de weergever dat niet ondersteunt (of een ander device in de keten). Een andere kabel omdat issue op te lossen klinkt mij eerder apart dan een echt werkende oplossing.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 17-09 18:24
Paars groen beeld wil zeggen dat je TV geen Dolby Vision ondersteund. Mijn tv doet dat ook niet (Samsung doet geen DV). Je kan in Radarr een filter instellen zodat je geen DV materiaal download.

Netflix en andere streamingapps heb ik niet meegemaakt dat ze DV uitsturen wanneer je tv/receiver het niet ondersteund.

Even offtopic:
Hoe kan het dat DV tegenwoordig door elke dienst wordt gebruikt IPV HDR10+? DV heeft royalties, HDR10+ niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:12
Jazco2nd schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:26:
[...]

Paars groen beeld wil zeggen dat je TV geen Dolby Vision ondersteund. Mijn tv doet dat ook niet (Samsung doet geen DV). Je kan in Radarr een filter instellen zodat je geen DV materiaal download.

Netflix en andere streamingapps heb ik niet meegemaakt dat ze DV uitsturen wanneer je tv/receiver het niet ondersteund.

Even offtopic:
Hoe kan het dat DV tegenwoordig door elke dienst wordt gebruikt IPV HDR10+? DV heeft royalties, HDR10+ niet.
Ik heb wel goed DV beeld via netflix op de shield, maar via Kodi krijg ik paars/groen beeld. Ik heb een LG Oled TV overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Jazco2nd schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:26:
Even offtopic:
Heeft HDR10+ dan wel dynamische metadata? Dolby Vision heeft dat namelijk wel, daarbij kan "de HDR" worden aangepast per frame zelfs. Bij HDR10 is het eenmalig "dit zijn de HDR instellingen" en daar moet dan de hele video in zijn. Ik weet niet of dat bij HDR10+ is aangepakt? Daarnaast wordt Dolby natuurlijk wel meer gebruikt. HDR10 is "verzonnen" voor TVs (door TV fabrikanten?). Dolby is natuurlijk een vele malen grotere naam, door de historie van hun audio formaten etc. En ik verwacht dat in bioscoop ook Dolby Vision wordt toegepast? Dus uiteindelijk zullen de DV royalties door de maker toch al betaald zijn. Mogelijk dat Dolby er nog een leuk "combi dealtje" op gooit en produceren gaan ineens veel meer/"alleen maar" in DV aanbieden, en als je het in DV hebt opgenomen kun je het natuurlijk net zo goed er in aanbieden. En als TV fabrikant kun je vervolgens niet achter blijven door het niet te ondersteunen, en wellicht ook daarbij weer "combi dealtje". Als je Dolby audio ondersteund / licentie voor afneemt (en daar kunnen TV fabrikanten echt niet zonder) dan krijg je voor een appel en een ei Dolby Vision erbij wellicht.
Schweino schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:40:
[...]

Ik heb wel goed DV beeld via netflix op de shield, maar via Kodi krijg ik paars/groen beeld. Ik heb een LG Oled TV overigens.
AFAIK werkt DV in Kodi alleen in speciale builds en in "de volgende versie" (20 is dat denk ik? 19 is de huidige stable?). Of in ieder geval in MKV formaat. In MP4 formaat schijnt DV wel te werken. Heeft te maken met de ffmpeg versie die Kodi gebruikt, die herkent DV niet in MKV voor zover ik het begrepen heb.

[ Voor 17% gewijzigd door RobertMe op 27-04-2022 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 17-09 18:24
RobertMe schreef op woensdag 27 april 2022 @ 22:00:
[...]

Heeft HDR10+ dan wel dynamische metadata? Dolby Vision heeft dat namelijk wel, daarbij kan "de HDR" worden aangepast per frame zelfs. Bij HDR10 is het eenmalig "dit zijn de HDR instellingen" en daar moet dan de hele video in zijn. Ik weet niet of dat bij HDR10+ is aangepakt? Daarnaast wordt Dolby natuurlijk wel meer gebruikt. HDR10 is "verzonnen" voor TVs (door TV fabrikanten?). Dolby is natuurlijk een vele malen grotere naam, door de historie van hun audio formaten etc. En ik verwacht dat in bioscoop ook Dolby Vision wordt toegepast? Dus uiteindelijk zullen de DV royalties door de maker toch al betaald zijn. Mogelijk dat Dolby er nog een leuk "combi dealtje" op gooit en produceren gaan ineens veel meer/"alleen maar" in DV aanbieden, en als je het in DV hebt opgenomen kun je het natuurlijk net zo goed er in aanbieden. En als TV fabrikant kun je vervolgens niet achter blijven door het niet te ondersteunen, en wellicht ook daarbij weer "combi dealtje". Als je Dolby audio ondersteund / licentie voor afneemt (en daar kunnen TV fabrikanten echt niet zonder) dan krijg je voor een appel en een ei Dolby Vision erbij wellicht.

[...]

AFAIK werkt DV in Kodi alleen in speciale builds en in "de volgende versie" (20 is dat denk ik? 19 is de huidige stable?). Of in ieder geval in MKV formaat. In MP4 formaat schijnt DV wel te werken. Heeft te maken met de ffmpeg versie die Kodi gebruikt, die herkent DV niet in MKV voor zover ik het begrepen heb.
Het punt is dat het ene geld kost voor tv fabrikanten en streamingdiensten en het andere niet, HDR10+ is niet alleen voor televisies. Dus logischer dat streamingdiensten juist sowieso HDR10+ tonen want gratis, geen royalties en optioneel, desnoods via duurder abo ook DV.

HDR10+ is de versie die je inderdaad met DV moet vergelijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:12
RobertMe schreef op woensdag 27 april 2022 @ 22:00:

[...]

Dank voor de tip. Kodinerds (fork van Kodi) geïnstalleerd en nu werkt Dolby Vision wel.

https://repo.kodinerds.ne...item=Binary%20(arm64-v8a)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Schweino schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:31:
Dank voor de tip. Kodinerds (fork van Kodi) geïnstalleerd en nu werkt Dolby Vision wel.

Dit kan ik bevestigen. Ik heb het gebruikt om een specifieke video te testen. Je kan hem trouwens naast je huidige Kodi installatie installeren. Even je profiel kopiëren naar de juiste folder, en het vervolgens gaan gebruiken. Als de volgende versie van Kodi uitkomt, kan je het gewijzigde profile weer terug kopiëren en weer overgaan op de mainstream versie. Maak wel een backup van het originele Kodi profiel in het geval het profiel van Kodi Nerds niet bruikbaar is in mainstream Kodi.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 28-04-2022 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Jackel
  • Laatst online: 17-09 18:32
Schweino schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:31:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik heb alleen dat als de screensaver aan gaat dat de app afsluit.. zal eens kijken of dit structureel gebeurd.
Pagina: 1 ... 124 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.