Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:11
Game vraag: Was bij toeval bij de action en toch even de game Controller meegenomen die ik eerder deelde.

Verbinden lukt. Alleen zijn de A/X en B/Y precies omgedraaid (Nintendo Switch style). Dat zal wel even wennen worden.

Maar wat met name irritant was is dat ik een poging deed voor counterstrike en dat in het dashboard de linker 'joystick' niet goed werkte. Of hij ging helemaal naar onder of helemaal naar boven waardoor ik niet op Play kon drukken. De Shows reageert helemaal niet.

Kwestie van retourneren en een andere halen of zijn er andere tips.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FJP84 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:32:
Verbinden lukt. Alleen zijn de A/X en B/Y precies omgedraaid (Nintendo Switch style). Dat zal wel even wennen worden.
Met Steam Link of Moonlight (één van die twee in ieder geval... weet niet meer welke uit mijn hoofd) kan je alle knoppen volgens mij handmatig toewijzen.

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 28-04-2022 14:35 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
The Zep Man schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:33:
[...]

Met Steam Link of Moonlight (één van die twee in ieder geval... weet niet meer welke uit mijn hoofd) kan je alle knoppen volgens mij handmatig toewijzen.
Dank. werkt dat ook als ik gewoon een game via GeForce now (al dan niet gelinkt aan Steam) speel. Ben nu even aan het uitproberen met de free to play en demo categorieën. Ik heb geen PC met games draaien namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FJP84 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:02:
Dank. werkt dat ook als ik gewoon een game via GeForce now (al dan niet gelinkt aan Steam) speel. Ben nu even aan het uitproberen met de free to play en demo categorieën.
Geen idee. Ik gebruik een eigen PC en geen GeForce Now. :+

Als het niet in de GeForce Now client zelf kan, dan kan het wellicht met button remapping software. Dat moet je echter zelf proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:43
Eergisteravond weer de Steam Link app gestart maar direct weer audio out of sync.

Hebben meer mensen hier last van?
Het kan toch niet zo zijn dat ik elke keer de Shield moet herstarten als ik wil gamen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Loei123 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:29:
Het kan toch niet zo zijn dat ik elke keer de Shield moet herstarten als ik wil gamen?
Heb je Moonlight overwogen? Dat kan je gebruiken met een Nvidia videokaart en de native GameStream implementatie van Nvidia, of met een alternatieve open-source implementatie voor AMD videokaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:43
The Zep Man schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:14:
[...]

Heb je Moonlight overwogen? Dat kan je gebruiken met een Nvidia videokaart en de native GameStream implementatie van Nvidia, of met een alternatieve open-source implementatie voor AMD videokaarten.
Niet overwogen, ik had hier eerder ook nooit last van.
Dit lijkt sinds de laatste update een probleem te zijn, of er is iets op mijn PC/Game natuurlijk bijgewerkt wat issues veroorzaakt...

Een herstart van de Shield verhelpt het wel dus ik gok dat de oorzaak in de Shield zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deathchant schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:42:
Sinds enkele weken heb ik een nieuwe TV (Panasonic 4K OLED) en gister eventjes met de upscaling van de shield gespeeld, en ik moet zeggen dat de upscaling (AI Enhanced, detail medium) erg goed werkt zeg.
1080p content met deze methode geupscaled is bijna niet te onderscheiden van 4K, of zeg ik nou wat geks? Ik had dat blijkbaar niet aanstaan tijdens Netflix streaming, maar dat heb ik nu dus zo ingesteld en het ziet er echt goed uit. Ook geen haperingen en niks. Ik heb nu al helemaal geen behoefte meer om 4K abbo te nemen ;) Maar ja, Netflix stuurt helaas geen HDR-metadata mee met FHD, want ik vind eigenlijk het HDR-aspect de grootste visuele verbetering, waar ik eerst dacht dat FHD->4K de grootste verbetering zou zijn....
Grappig : Ik vind HDR alleen maar pijn aan mijn ogen doen en zie liever zoveel mogelijk Ultra HD SDR content! :D
Prophasis schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:56:
Al een tijdje last van paars/groen beeld, zwart beeld bij opstarten Netflix of dat andere apps ook niet goed laden. In het topic vind ik dat hat paars/groene beeld, bij Dolby Vision materiaal, het resultaat kan zijn van een mindere kwaliteit kabel. Maar hoe kan ik het zwarte beeld bij opstartende apps oplossen? :)
Paars/Groen als in een soort "negatief van mijn fotorolletje" beeldweergave of meer iets dat lijkt op artifacts van een videokaart :?

Het laatste kan namelijk door de adapter komen en als je die RMA doet dan ben je van het probleem af! :)
Jazco2nd schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:26:
Hoe kan het dat DV tegenwoordig door elke dienst wordt gebruikt IPV HDR10+? DV heeft royalties, HDR10+ niet.
Daar had ik het dus eerder over! :P :+

Ik gok dat men voor Dolby Vision is gegaan omdat ze al een DD+ afhankelijkheid hebben ;)
Schweino schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:40:
Ik heb wel goed DV beeld via netflix op de shield, maar via Kodi krijg ik paars/groen beeld. Ik heb een LG Oled TV overigens.
Ik zie dat je het al hebt opgelost, maar het kan dus ook aan het specifieke model liggen : Vanaf de 2019 modellen zou je nooit problemen mogen ervaren als het gaat om een via HDMI aangesloten apparaat dat Dolby Vision als input verstuurt :)

Leuk hé die moderne wereld met al zijn ellende vergeleken met die gemodde X-Box Consoles en XBMC erop van vroeger! :+
Loei123 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:29:
Eergisteravond weer de Steam Link app gestart maar direct weer audio out of sync.

Hebben meer mensen hier last van?
Doe eens gek en submit dat gewoon als bug bij Steam of Nvidia en kijk eens hoe ver je komt ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

nero355 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:21:
[...]

Grappig : Ik vind HDR alleen maar pijn aan mijn ogen doen en zie liever zoveel mogelijk Ultra HD SDR content! :D
Je hebt niet helemaal ongelijk; ik moet ook wel vaak met de ogen knipperen als ineens van die felle flitsen zijn, maar to be honest voelt dat wel realistisch aan. Dat heb ik nooit gekend, en nu wel. Wanneer dit de helft van de film continu zou gebeuren zou dit inderdaad minder wenselijk zijn, omdat ik vooral 's avonds film/series kijk, maar ik ben nu nog geen content tegengekomen waarbij ik het storend vond. Ja ok, het wordt storend als je om 01:00 's nachts ligt te kijken op het moment dat je ogen dichtvallen van de slaap :P
HDR zal voornamelijk gaan om lokale peak-brightness weergave, maar toch ook om zwartwaardenuances? Die vind ik (uiteraard afhankelijk van de bron) ook echt uitstekend weergegeven.

Ja, technisch gezien is UHD 4x zo scherp als FHD, maar zelfs met mijn kijkafstand (~2m) ervaar ik goed FHD-bronmateriaal als echt superscherp (i.c.m. die upscaling van de shield).

Dus persoonlijk haal ik meer visuele resultaten uit HDR vs SDR dan uit FHD vs UHD.
Als ik moest kiezen tussen óf HDR missen óf 4K missen, dan zou ik voor dat laatste kiezen. Maar gelukkig hoef ik niet te kiezen :)

Ik moet dan wel zeggen dat ik nog geen DolbyVision materiaal heb uitgeprobeerd om het verschil te zien tussen HDR(10) en DolbyVision materiaal. Aan een aantal reacties geleden te zien, moet je blijkbaar een neveninstallatie van een gemodde Kodi versie hebben om dat te kunnen weergeven. Ik was me al aan het afvragen in het TV-topic hoe ik dat voor elkaar kreeg, want mijn Panasonic HZW1004 zou dit moeten kunnen (maar ik krijg de DolbyVision presets ook niet te zien).
Waarschijnlijk moet ik dan dus:
- een dolbyvision bron hebben (mp4 of mkv container als ik het goed had begrepen)
- op de shield dolby vision aanzetten
- die andere Kodi variant installeren
- wanneer de bron afspeelt, de presets van de tv checken

Wat het fijne is, is dat wanneer ik een bronbestand afspeel die HDR metadata heeft, dat de shield (via Kodi) dit doorgeeft aan de TV, en dat de TV dan die HDR-modus activeert in de filmmaker-modus.
Ik hoop op ditzelfde wanneer ik een dolbyvision bron gebruik.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Deathchant schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:11:
- wanneer de bron afspeelt, de presets van de tv checken
Volgens mij tonen alle TV's met Dolby Vision ondersteuning kort een logo zodra overgeschakeld wordt naar Dolby Vision. Dat geldt in ieder geval voor LG TV's, en volgens mij ook voor Panasonic TV's.

[ Voor 11% gewijzigd door The Zep Man op 28-04-2022 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 09:51
Jazco2nd schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:26:
[...]

Paars groen beeld wil zeggen dat je TV geen Dolby Vision ondersteund. Mijn tv doet dat ook niet (Samsung doet geen DV). Je kan in Radarr een filter instellen zodat je geen DV materiaal download.

Netflix en andere streamingapps heb ik niet meegemaakt dat ze DV uitsturen wanneer je tv/receiver het niet ondersteund.

Even offtopic:
Hoe kan het dat DV tegenwoordig door elke dienst wordt gebruikt IPV HDR10+? DV heeft royalties, HDR10+ niet.
Hij geeft het niet altijd, maar een enkele keer wel. De LG C1 ondersteunt het wel, dus ik ga de optie met nieuwe kabel proberen en koppel hier terug. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrick451!
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-09 19:30
Prophasis schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:12:
[...]

Hij geeft het niet altijd, maar een enkele keer wel. De LG C1 ondersteunt het wel, dus ik ga de optie met nieuwe kabel proberen en koppel hier terug. :)
Ander kabel lost dit probleem inderdaad op. Was mij mij idem met de LG G1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

The Zep Man schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:13:
[...]

Volgens mij tonen alle TV's met Dolby Vision ondersteuning kort een logo zodra overgeschakeld wordt naar Dolby Vision. Dat geldt in ieder geval voor LG TV's, en volgens mij ook voor Panasonic TV's.
Ik heb zojuist even een bronbestand in 2voud geregeld:
- DV (mp4)
- HDR (mkv)

Ik zal straks even gaan vergelijken.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Ik heb een vraag over VPN.
Met Proton VPN kan ik niet effectief geolocatie uitschakelen op mijn Shield 2017.
Welke VPN werkt wel goed op de Shield(of andere app die geolocatie kan uitschakelen op dit apparaat)
Het gaat dus om het effectief uitschakelen van de geolocatie

[ Voor 24% gewijzigd door doggy1 op 29-04-2022 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
doggy1 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 22:52:
Ik heb een v raag over VPN.
Proton VPN werkt niet op mijn Shield 2017.
Welke VPN werkt wel goed op de Shield(of andere app die geolocatie kan uitschakelen op dit apparaat)
Ik volg even. Ik ben ook benieuwd welke VPN per app geconfigureerd kan worden en automatisch kan verbinden. Bijv. Bij gebruik Kodi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Met Proton VPN kan ik niet effectief geolocatie uitschakelen op mijn Shield 2017.
Begrijp niet zo goed wat je met 'uitschakelen' bedoelt?
Met een vpn kan je afaik juist een geolocatie zetten... Doen alsof je in de UK of VS zit.

Ikzelf gebruik expressvpn voor kijken naar oa. BBC en channel4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een VPN die je configureert op je router en de enige uitgaande verbinding maakt voor het netwerk waar de Shield TV in zit. Volgens mij kan onder Android (TV) een applicatie besluiten om een (vanuit Android beheerde) VPN op het apparaat zelf te negeren, dus dat heb ik nooit gezien als een serieuze optie.

De enige VPN op een Android apparaat die het waard is, is er één die buiten Android draait. WireGuard is een voorbeeld daarvan, die een kernel module heeft. Helaas zijn daarvoor root-rechten nodig, dus dat is geen goede optie voor de Shield TV door de nadelen van 'rooten'.

[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 30-04-2022 06:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
FJP84 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 22:58:
[...]

Ik volg even. Ik ben ook benieuwd welke VPN per app geconfigureerd kan worden en automatisch kan verbinden. Bijv. Bij gebruik Kodi
Ik gebruik Surfshark als VPN en hun app kan volgens mij wat je zoekt. Je kan de optie “bypass” gebruiken om een specifieke app uit te zonderen van de VPN. Of de optie “route” om een specifieke app juist via VPN te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
S1NN3D schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 06:44:
[...]

Ik gebruik Surfshark als VPN en hun app kan volgens mij wat je zoekt. Je kan de optie “bypass” gebruiken om een specifieke app uit te zonderen van de VPN. Of de optie “route” om een specifieke app juist via VPN te laten lopen.
Interessant... Kan je dan ook zo instellen dat als je bijv. PBS opstart je automatisch een USA exit point krijgt of BBC aromatisch een UK exit point?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
LaFleche schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 09:06:
[...]

Interessant... Kan je dan ook zo instellen dat als je bijv. PBS opstart je automatisch een USA exit point krijgt of BBC aromatisch een UK exit point?
Nee, het gebruikt de endpoint die je als standaard hebt ingesteld en die geldt dan voor alles wat via de VPN loopt. Switchen tussen je favoriete endpoints is wel vrij eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
LaFleche schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 02:56:
[...]

Begrijp niet zo goed wat je met 'uitschakelen' bedoelt?
Met een vpn kan je afaik juist een geolocatie zetten... Doen alsof je in de UK of VS zit.

Ikzelf gebruik expressvpn voor kijken naar oa. BBC en channel4
Voorbeeld: Ik heb in Spanje geen ontvangst via IPTV. Als ik ik op mijn ipad proton IPV installeer dan werkt IPTV wel. Indien ik op mijn Shield Proton VPN installeer, dan geen IPTV.
Na wat googelen kwam ik oa op Reddit al tegen dat Shield een aantal VPN's "niet pruimt" en oa geolocatie niet uitschakelt. Blijkbaar kan ik zonder VPN geen IPTV ontvangen in Spanje en geldt bij Shield dat maar enkele VPN's wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
doggy1 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 18:37:
Ik heb in Spanje geen ontvangst via IPTV.
Als in die van KPN/Ziggo/enz. :?

Dat kan je makkelijk zelf fixen :
- Raspberry Pi 3B of beter.
of
- Intel NUC met Atom SoC of beter.

En dan Linux + PiVPN installeren en gaan met die banaan! :Y) 8) :*)

/EDIT :
Montoya200x schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:26:
Om het simpel te houden zou ik hiervoor een thuis router gebruiken die OpenVPN Server & Client ondersteunt, zoals bv de Asus routers uit het hogere segment.

Voor de Shield is de OpenVPN app beschikbaar, waarop je dan verder alleen maar de door de router gegenereerde OpenVPN config file op hoeft te installeren in de OpenVPN app op de Shield.

Dus met bovenstaande config, gaat al je Spaanse internetverkeer van je Shield via je NL thuisrouter @doggy1
Kan uiteraard ook, maar kost wel flink wat geld vergeleken met een (tweedehands) Raspberry Pi of Intel Atom NUC achtig kastje :)

[ Voor 51% gewijzigd door nero355 op 01-05-2022 15:05 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
[...]
Voorbeeld: Ik heb in Spanje geen ontvangst via IPTV.
Dus kunnen we hier aannemen dat NL je basislocatie is en Spanje je secundaire locatie ?
nero355 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:58:
[...]
Als in die van KPN/Ziggo/enz. :?

Dat kan je makkelijk zelf fixen :
- Raspberry Pi 3B of beter.
of
- Intel NUC met Atom SoC of beter.

En dan Linux + PiVPN installeren en gaan met die banaan! :Y) 8) :*)
Om het simpel te houden zou ik hiervoor een thuis router gebruiken die OpenVPN Server & Client ondersteunt, zoals bv de Asus routers uit het hogere segment.

Voor de Shield is de OpenVPN app beschikbaar, waarop je dan verder alleen maar de door de router gegenereerde OpenVPN config file op hoeft te installeren in de OpenVPN app op de Shield.

Dus met bovenstaande config, gaat al je Spaanse internetverkeer van je Shield via je NL thuisrouter @doggy1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

The Zep Man schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:13:
[...]

Je hebt gelijk.
Ik heb The Eternals als HDR (MKV) en als Dolby Vision (MP4) op een usb stick staan en via de shield afgespeeld (Kodi).

De TV springt inderdaad automatisch naar 3840x2160/24Hz/Dolby Vision, inclusief logo:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52040573803_1aa5c6b97f_c.jpg

Als ik dan op de PICTURE-knop druk op de afstandbediening:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52040523461_8c05eef44a_c.jpg

Dus nu heb ik eindelijk toegang tot de DolbyVision-picture-presets.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52040573778_12951b06f2_c.jpg

De IQ blijft net als FILMMAKER gewoon op Warm2 staan, en past het beeld aan afgaand op ambient lighting, dus ik dacht "die moet ik hebben", maar met die IQ zit ik dus vast aan intelligent frame creation die greyed-out is en dus NIET uit te zetten is :'( Wat is dat voor iets raars van Panasonic om iFC aan te zetten bij DolbyVisionIQ? Dus ik moet óf DolbyVision Vivid of Dark kiezen. Dark is eigenlijk de beste, een beetje zoals Filmmaker. Die Vivid is echt een no-go, zelfs met de zonnebril is het verschrikkelijk en veel te koel qua witbalans, maar ik kan die Vivid wel gewoon instellen zoals ik wil. In alle gevallen staat luminance en contrast wel op 100%.

Ik moet de film dus 2x goed gaan kijken om DolbyVision te gaan vergelijken met HDR....In theorie zou DolbyVision "beter" moeten zijn dan HDR omdat ie dynamische metadata per videoframe meegeeft aangaande kleur, contrast, brightness en scherpte, iets wat bij HDR10(plus) pas het geval is....Maar bij een zeer vlugge blik op een donkere scene, geef DolbyVision de shadows iets lichter weer dan HDR, maar is het beeld wat mij betreft wat fletser. De HDR-versie oogt ietsje natuurlijker, ookal is ie wat donkerder in de shadows (gelukkig niet crushed).
Maar dat is effe een vlugge conclusie ;)

In ieder geval met de shield en de action-HDMI-kabels van 12 jaar oud is niks aan de hand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
[...]

Voorbeeld: Ik heb in Spanje geen ontvangst via IPTV. Als ik ik op mijn ipad proton IPV installeer dan werkt IPTV wel. Indien ik op mijn Shield Proton VPN installeer, dan geen IPTV.
Na wat googelen kwam ik oa op Reddit al tegen dat Shield een aantal VPN's "niet pruimt" en oa geolocatie niet uitschakelt. Blijkbaar kan ik zonder VPN geen IPTV ontvangen in Spanje en geldt bij Shield dat maar enkele VPN's wel goed.
Zoals ik eerder schreef 'expressvpn' doet het bij mij goed. Ze hebben een native Android TV app en ik kijk regelmatig naar oa bbciplayer en my5 (uk), PBS en CBS (vs) en hbomax (juiste snelheid series en beter aanbod)
Niet de goedkoopste vpn maar al jaren tevreden gebruiker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doggy1
In mijn TP-Link LTE zie ik idd mogelijkheid van Open Vpn, bedoel jij dat @Montoya200x ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wrWO6GApOZLzMCc7KpImQ81G1TE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NYDyLxYSWWGFYijpBjwfYLfK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
doggy1 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:08:
In mijn TP-Link LTE zie ik idd mogelijkheid van Open Vpn, bedoel jij dat @Montoya200x
TP-Link LTE op je thuislocatie ?

Is dat een 4G router ?
En zo ja, heb je dan ook je internet via 4G op je thuislocatie ?

Als het allemaal via 4G gaat ben ik benieuwd naar je upload snelheid van je 4G provider, want als deze te laag is, heeft het geen zin om OpenVPN op je thuisrouter te gebruiken met je Shield op de secundaire locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Zit voor mijn ouders te kijken om ook een Shield te kopen, huidige pi met Kodi erop heeft wat audio issues etc.
Vraag is alleen: voldoet de pricewatch: Nvidia Shield TV (2019) 8GB als je alleen video content al wilt spelen?

(ik heb zelf een 2019 pro draaien..., de non pro is wel wat goedkoper natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:51
Tortelli schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:30:
Zit voor mijn ouders te kijken om ook een Shield te kopen, huidige pi met Kodi erop heeft wat audio issues etc.
Vraag is alleen: voldoet de pricewatch: Nvidia Shield TV (2019) 8GB als je alleen video content al wilt spelen?

(ik heb zelf een 2019 pro draaien..., de non pro is wel wat goedkoper natuurlijk)
Vloeken in de Shield kerk. Maar waarom een Shield? Als het alleen om Kodi (& streaming diensten?) gaat dan zal elke Android TV oplossing voldoen vermoed ik. Dus bv een Chromecast with Google TV (dat gewoon een licht aangepaste Android TV is). Die kost volgens mij iets van €80. En daarnaast zijn er vast ook nog andere (/goedkopere) oplossingen, zoals een FireTV stick van Amazon of de Xiaomi Mi Stick.

Zelf heb ik in ieder geval de Shield 2017, maar ik denk niet dat ik weer snel een Shield zal kopen. Niet omdat de Shield slecht is, want dat is die zeer zeker niet. Maar wel omdat er nu veel meer Android TV oplossingen zijn die een stuk vriendelijker voor de portemonnee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Zoek een oplossing die ik vast bedraad kan aansluiten voornamelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Tortelli schreef op zondag 1 mei 2022 @ 20:15:
Goed punt. Bij sommige Chromecasts kun je wel een (stroom)adapter krijgen waarop je ook UTP kunt inpluggen en de adapter dus ook als USB netwerk adapter dienst doet. Ik weet echter niet of dat bij de Chromecast with Google TV ook zo is. En/maar wellicht dat sommige van de alternatieven ook die mogelijkheid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Montoya200x schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:14:
[...]

TP-Link LTE op je thuislocatie ?

Is dat een 4G router ?
En zo ja, heb je dan ook je internet via 4G op je thuislocatie ?

Als het allemaal via 4G gaat ben ik benieuwd naar je upload snelheid van je 4G provider, want als deze te laag is, heeft het geen zin om OpenVPN op je thuisrouter te gebruiken met je Shield op de secundaire locatie.
@Montoya200x hier gebruik ik 4G van Xenet, waarbij je kunt kiezen tusse Movistar of Orange. Waar wij in de campo zitten, werkt Movistar nauwelijks(max ca20Mbps). Nu Orange(mbv Xenet) en speed is tusse 50-60 Mbps
Kan gewoon 4k streamen via Plex van familie in Nederland.
Ik heb totaal geen ervaring met Open VPN en weet dus ook niet wat de precieze werekwijze is. Weet jij dat of heb jij een link met een stap voor stap uitleg.
Ik heb Open VPN op de Shield nu, maar daar geeft hij aan" om deze app te gebruiken heeft u een VPN aanbieder?Vpn Gateway nodig die OpenVpn ondersteunt".
Kan dat met Proton VPN? Zo ja hoe pak je dat dan aan.
Alvast bedankt voor de hulp tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tortelli schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:30:

Misschien zou je kunnen verduidelijken wat die "audio issues" eigenlijk zijn? Niet om het in de huidige situatie op te lossen maar om te voorkomen dat er een (voordelige) niet Shield Android TV apparaat als alternatief wordt voorgesteld waarbij je tegen dezelfde "issues" aan gaat lopen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Bepaalde formaten speelt hij niet (zonder te stotteren) af. Werkt op mijn Shield pro probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tortelli schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:44:
Bepaalde formaten speelt hij niet (zonder te stotteren) af. Werkt op mijn Shield pro probleemloos.
Dan kom ik toch terug op wat ik eerder schreef. Het lijkt mij namelijk vrij simpel op te lossen met het wijzigen van wat Kodi audio instellingen waardoor bepaalde niet ondersteunde audio formaten worden omgezet naar iets wat wel probleemloos kan worden afgespeeld door de Pi ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:53:
[...]

Dan kom ik toch terug op wat ik eerder schreef. Het lijkt mij namelijk vrij simpel op te lossen met het wijzigen van wat Kodi audio instellingen waardoor bepaalde niet ondersteunde audio formaten worden omgezet naar iets wat wel probleemloos kan worden afgespeeld door de Pi ;)
Of passthrough, als er sprake is van een setup met een versterker (en wellicht dat TVs ook een flinke berg formaten kunnen decoderen?). Neem toch aan dat ook een RPi geen problemen zou moeten hebben met passthrough, beetje een op een bitjes doorduwen naar HDMI AFAIK, i.p.v. volledig decoderen en dan in PCM doorzetten. En wellicht ook zo handig om dan te weten om welke formaten het gaat, die niet afspelen (DD / DD+, Dolby TrueHD, Dolby Atmos, AAC, DTS, DTS-X, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 1 mei 2022 @ 20:09:
Dus bv een Chromecast with Google TV (dat gewoon een licht aangepaste Android TV is). Die kost volgens mij iets van €80. En daarnaast zijn er vast ook nog andere (/goedkopere) oplossingen, zoals een FireTV stick van Amazon of de Xiaomi Mi Stick.
Ik zou dan eerder een Xiaomi Mi Box variant overwegen met minimaal 16 GB opslag omdat een Kodi Library een Google TV Chromecast heel snel schijnt vol te gooien bij sommigen en dat ding dan onbruikbaar maakt! :-(

Daarnaast vraag ik me af wat @Tortelli eigenlijk echt doet met zo'n Raspberry Pi en welke dat dan is :?
Het zou namelijk zomaar kunnen dat je er ook bent met een Vero 4K+ bijvoorbeeld :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
nero355 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 23:29:
[...]

Ik zou dan eerder een Xiaomi Mi Box variant overwegen met minimaal 16 GB opslag omdat een Kodi Library een Google TV Chromecast heel snel schijnt vol te gooien bij sommigen en dat ding dan onbruikbaar maakt! :-(
Als het apparaat met Android TV zelf (zonder Kodi) een SMB share kan koppelen, dan kan je (buiten een minimaal configuratiebestand) Kodi's profiel vanaf een NAS gebruiken. Dat is inclusief de library. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:12
Ik heb hier thuis een vreemd fenomeen.

Ik heb een shield pro 2019 via een Sony HT-X8500 soundbar aangesloten op mijn LG OLED TV. Regelmatig heb ik audio drops of helemaal geen audio (in diverse apps waaronder Kodi en youtube, maar ook in het hoofdmenu van de shield). Herstarten van de shield en/of soundbar lost het probleem op in de gevallen dat ik helemaal geen audio heb.

Ik dacht eerst dat het aan de HDMI kabels lag en heb deze vervangen. Dat had helaas geen effect.

Vervolgens heb ik mijn andere shield (een tube) aangesloten ipv de pro en to mijn verbazing heb ik daar geen audio problemen. De instellingen zijn identiek aan de shield pro en ik gebruik dezelfde kabels.

Kan het zijn dat de pro defect is of is er een andere verklaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op maandag 2 mei 2022 @ 07:09:
Als het apparaat met Android TV zelf (zonder Kodi) een SMB share kan koppelen, dan kan je (buiten een minimaal configuratiebestand) Kodi's profiel vanaf een NAS gebruiken. Dat is inclusief de library. :)
Dat is prachtig, maar ik ken die andere apparaten niet goed genoeg om te zeggen of dat kan dus dat is iets wat iemand echt goed moet uitzoeken op het moment dat hij/zij één van de alternatieven overweegt! :)

Je zou denken Android TV = Android TV maar misschien is dat helemaal niet zo ?!

Wat dat betreft zou een Shared MySQL/MariaDB Library misschien een veiligere gok zijn :)
Schweino schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:59:
Ik heb hier thuis een vreemd fenomeen.

Ik heb een shield pro 2019 via een Sony HT-X8500 soundbar aangesloten op mijn LG OLED TV. Regelmatig heb ik audio drops of helemaal geen audio (in diverse apps waaronder Kodi en youtube, maar ook in het hoofdmenu van de shield). Herstarten van de shield en/of soundbar lost het probleem op in de gevallen dat ik helemaal geen audio heb.

Ik dacht eerst dat het aan de HDMI kabels lag en heb deze vervangen. Dat had helaas geen effect.

Vervolgens heb ik mijn andere shield (een tube) aangesloten ipv de pro en to mijn verbazing heb ik daar geen audio problemen. De instellingen zijn identiek aan de shield pro en ik gebruik dezelfde kabels.

Kan het zijn dat de pro defect is of is er een andere verklaring?
Het enige wat ik kan bedenken op dit moment :
Speel iets af wat je genoeg tijd geeft om in de tussentijd aan de HDMI poort van de Shield TV Pro 2019 te wiebelen en kijk of de poort niet een los contactje heeft of zo :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:12:
[knip]
Je zou denken Android TV = Android TV maar misschien is dat helemaal niet zo ?!

[knip]
Lijkt in veel gevallen idd niet zo te zijn.

Erg veel boxjes die te koop worden aangeboden als "Android TV box" maar in werkelijkheid een Android Box zijn voor aan een TV, voorzien van een NIET Android TV OS, met alle gevolgen van dien.

Mocht men twijfelen dan is dit een prima site om te controleren of het een "echt" Android TV apparaat betreft; https://www.androidtv-guide.com/streaming-gaming/categories/

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
doggy1 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:01:
[...]

@Montoya200x hier gebruik ik 4G van Xenet, waarbij je kunt kiezen tusse Movistar of Orange. Waar wij in de campo zitten, werkt Movistar nauwelijks(max ca20Mbps). Nu Orange(mbv Xenet) en speed is tusse 50-60 Mbps
Kan gewoon 4k streamen via Plex van familie in Nederland.
Ik heb totaal geen ervaring met Open VPN en weet dus ook niet wat de precieze werekwijze is. Weet jij dat of heb jij een link met een stap voor stap uitleg.
Ik heb Open VPN op de Shield nu, maar daar geeft hij aan" om deze app te gebruiken heeft u een VPN aanbieder?Vpn Gateway nodig die OpenVpn ondersteunt".
Kan dat met Proton VPN? Zo ja hoe pak je dat dan aan.
Alvast bedankt voor de hulp tot nu toe.
Vrees dat je nu een aantal dingen door elkaar haalt, dus gaarne even teruglezen in dit topic, want je beantwoord een aantal vragen niet.

Want onderstaande heeft alleen zin als je in Nederland een router hebt staan, waar OpenVPN server aangezet kan worden EN je een NL internet abbo hebt met een fatsoenlijke upload.

Op je router in Spanje, die je Shield gebruikt voor internet, hoef je namelijk niks te configureren.

Maar op je router in Nederland, daarop zul je de OpenVPN server aan moeten zetten, waarna je vervolgens een OpenVPN config zult kunnen exporteren. Deze config importeer je vervolgens op je Shield in Spanje, in de OpenVPN app op je Shield.

Indien je router in NL ook een TP-Link is:
https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1239/

Volg bovenstaande t/m stap 6, voor de export van je OpenVPN config file.

Met een file manager op je Shield, importeer je vervolgens deze OpenVPN config file.

Met gericht zoeken op internet, zul je ongetwijfeld het nodige aan informatie tegenkomen om je hierbij ook mee op weg te helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doggy1
Bedankt @Montoya200x
Zodra ik terug ben in Nederlanfd ga ik het proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Schweino schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:31:
[...]

Dank voor de tip. Kodinerds (fork van Kodi) geïnstalleerd en nu werkt Dolby Vision wel.

https://repo.kodinerds.ne...item=Binary%20(arm64-v8a)
Had hetzelfde probleem: paars en groen beeld bij de DV-versie van Dr. Strange in mkv-container. Maven Kodi (nexus build) geinstalleerd en opgelost.
Waarom zou ik nu nog de gewone Kodi moeten gebruiken als deze ook gewoon alles afspeelt....

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Deathchant schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:04:
Waarom zou ik nu nog de gewone Kodi moeten gebruiken als deze ook gewoon alles afspeelt....
Niet nu, maar straks. De volgende versie van Kodi zou DV ondersteuning moeten krijgen, en wordt wel geactualiseerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 17:43
Deathchant schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:04:
[...]

Had hetzelfde probleem: paars en groen beeld bij de DV-versie van Dr. Strange in mkv-container. Maven Kodi (nexus build) geinstalleerd en opgelost.
Wat je gebruikt (maven) is ook 'gewone' kodi, alleen door regels van Playstore, niet daar te downloaden.

Zie reactie op mijn post, toen ik ook 'ruzie' had met DV content.

heeten12 in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 18:24
Tortelli schreef op zondag 1 mei 2022 @ 20:15:
Houd het simpel:
De GoogleTV Chromecast koop je voor €18 ofzo een USB voedingadapter voor (in dezelfde witte kleur) waar ook een LAN aansluting in zit. Zo heb ik het ook voor verschillende ouders aangesloten. Dit is m:
https://nl.aliexpress.com...46yj&gatewayAdapt=glo2nld hij is nu wel wat duurder maar dat geldt voor alles.

Kodi? Hebben ze dat echt nodig?
Ik gebruik Jellyfin server, het voordeel is dat je vervolgens kan kiezen of je de Jellyfin app of Kodi met Jellyfin addon wil gebruiken. Als je dat laatste gaat gebruiken, kies je voor add-on mode (dat scheelt je een hoop geklus en potentieel onderhoud). Dan blijft het een server-sided oplossing en heeft Kodi dus niet idioot veel opslag nodig. De library is dus server sided. Kodi is puur de handige overzichtelijke interface en de player.

Hoe dat met andere addons zit die je eventueel nodig hebt weet ik niet.

Voor een upgrade apparaat ga je dan voor de ShieldTV Pro 2019, maar die is vast overkill voor hun, zeker omdat de GoogleTV Chromecast bestaat.
De non-pro kan ik niet meer aanraden, die had bij mij snel last van oververhitting. Ik gebruik m alleen nog in de slaapkamer waar die meestal niet gebruikt wordt.

Alternatieven van Xiaomi zijn voor zover ik weet niet beter dan de GoogleTV Chromecast. Zou ik daarom niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Vreemd probleempje hier, misschien niet helemaal Shield related...

Ik ben vorige week een weekje naar Japan geweest en sinds ik weer thuis ben wordt er op mijn Shield (in het nieuwe homescreen) alleen nog maar reclame gemaakt voor Japanse programma's en ook alles staat daar in het Japans geschreven. De rest van de interface is gewoon in het Engels en als ik de apps opstart die reclame maken voor die Japanse programma's dan zijn die apps als vanouds in het Engels met Nederlandstalige ondertiteling.

Ook op mijn Android telefoon zie ik in vele apps Japanse advertenties. Ik snap er niets van.

Iemand hier een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
renem schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:57:

Ik ben vorige week een weekje naar Japan geweest en sinds ik weer thuis ben wordt er op mijn Shield (in het nieuwe homescreen) alleen nog maar reclame gemaakt voor Japanse programma's en ook alles staat daar in het Japans geschreven. De rest van de interface is gewoon in het Engels en als ik de apps opstart die reclame maken voor die Japanse programma's dan zijn die apps als vanouds in het Engels met Nederlandstalige ondertiteling.

Ook op mijn Android telefoon zie ik in vele apps Japanse advertenties. Ik snap er niets van.

Iemand hier een idee?
Heb je al in Android TV Startscherm (onder apps) de cache en gegevens gewist? Daarna even opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Glassertje schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:04:
[...]

Heb je al in Android TV Startscherm (onder apps) de cache en gegevens gewist? Daarna even opnieuw opstarten.
Had ik nog niet gedaan maar nu wel. Kreeg even mijn oude homescreen weer terug maar na de reboot staat die weer op de nieuwe versie maar nog steeds met Japanse reclame.

Zelfs aanbevelingen van de Play Store zijn in het Japans.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CIC51sK3VV7YrFkRKcpRFERC5jg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/guiiOdebaFWqGauqymPswd7w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 18:24
renem schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:28:
[...]

Had ik nog niet gedaan maar nu wel. Kreeg even mijn oude homescreen weer terug maar na de reboot staat die weer op de nieuwe versie maar nog steeds met Japanse reclame.

Zelfs aanbevelingen van de Play Store zijn in het Japans.[Afbeelding]
Gewoon ff in een browser naar google.com en bij Search settings je taal en regio wijzigen voor zoekresultaten.
Daarna kan je cache enzo legen. Dank Google.

Ik hoop nog altijd dat Nvidia een keer kapt met die kutdeals die ze sluiten met Nintendo vroeger en Google tegenwoordig. Ze hadden gewoon prima hun eigen console toen kunnen uitbrengen. En de Shield gewoon lekker brutaal een eigen interface. Niks met die Google troep. Maarja. Het is niet anders.
Net zoals ze stopten met SoundStorm ofzoiets, zo'n beetje de beste integrated audio chip ooit op een moederboard. Wat een feest was dat.

Je kan ook Google op andere manieren beperken. Iets als zoekhistorie en advertising instellingen aanpassen. Aparte account puur om in je Shield in te loggen. Dat soort dingen. Voor Youtube boeit het niet want daarvoor installeer je SmartTubeNext waarbij je toch apart inlogt in alle accounts die je daar wil hebben (en de gewone Youtube app schakel je uit).

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 04-05-2022 23:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:38:
[...]

Gewoon ff in een browser naar google.com en bij Search settings je taal en regio wijzigen voor zoekresultaten.
Daarna kan je cache enzo legen. Dank Google.
Ter verduidelijking: gebruik in je browser hetzelfde Google account als dat de Shield TV gebruikt om dit in te stellen.
Ik hoop nog altijd dat Nvidia een keer kapt met die kutdeals die ze sluiten met Nintendo vroeger en Google tegenwoordig. Ze hadden gewoon prima hun eigen console toen kunnen uitbrengen. En de Shield gewoon lekker brutaal een eigen interface. Niks met die Google troep.
Ik denk dat voor veel gebruikers het voordeel van de Shield TV is dat deze praktisch stock Android TV draait (wat alleen kan met de zegen van Google). Daardoor worden veel streaming applicaties direct ondersteund. Als de Shield TV niet kan meeliften op het 'smart' TV ecosysteem maar alleen zijn eigen ding doet, dan denk ik dat de ondersteuning een stuk slechter zou zijn.

Een apart prepaid telefoonnummer, een apart Google account, een apart VLAN, geen betalingsmethodes koppelen omdat ik de Play Store toch enkel gebruik om Kodi, streamingapplicaties en gratis (reclamevrije) tooling op te halen, en geen microfoon gekoppeld hebben. Dan ben je al een eind op weg om een third-party managed device veilig op te nemen in je netwerk. :+

[ Voor 59% gewijzigd door The Zep Man op 05-05-2022 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07

Iemand hier een idee?
Had je de Shield meegenomen naar Japan??

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

snah001 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:58:
[...]

Had je de Shield meegenomen naar Japan??
Waarschijnlijk had hij hetzelfde gmail-account gebruikt voor de shield als op zijn mobiele telefoon, waardoor je japanse reclame op de shield krijgt wanneer je met datzelfde account op je mobiele telefoon japanse content bekijkt.

Ik heb zelf ook voor mijn shield tv pro een apart gmailaccount aangemaakt waar ik verder helemaal niks mee doe, behalve "shielden" :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Deathchant schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:59:
Ik heb zelf ook voor mijn shield tv pro een apart gmailaccount aangemaakt waar ik verder helemaal niks mee doe, behalve "shielden" :)
Dat is de simpelste en flexibelste oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Klopt, zelfde gmail account op de Shield en op mijn telefoon. Maar de Shield niet meegenomen.

Ik heb nu ook de regio aangepast in m'n in Google account en de cache opnieuw geleegd maar heeft ook niets geholpen.

Vind het wel vreemd, ben de afgelopen tijd bijna in alle werelddelen geweest maar heb dit fenomeen nog niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 17:43

Iemand hier een idee?
Misschien een ideetje?
Volgende keer In het buitenland vpn gebruiken met landkeuze NL.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
mucuracat schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:58:
[...]

Misschien een ideetje?
Volgende keer In het buitenland vpn gebruiken met landkeuze NL.
Dat heb ik ook al veelvuldig gedaan, heb een VPN draaien op m'n NAS om in het buitenland gewoon Nederlandse tv te kunnen kijken. Maar eerlijk is eerlijk: ik heb niet zoveel discipline om dat altijd aan te hebben staan.

Edit: het heeft blijkbaar toch geholpen, ik zet zojuist de tv (en Shield) weer aan en alles is weer normaal. 😊

[ Voor 12% gewijzigd door renem op 05-05-2022 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renem schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:10:
Dat heb ik ook al veelvuldig gedaan, heb een VPN draaien op m'n NAS om in het buitenland gewoon Nederlandse tv te kunnen kijken.
"That is the way!" d:)b :Y) 8) :*)
Edit: het heeft blijkbaar toch geholpen, ik zet zojuist de tv (en Shield) weer aan en alles is weer normaal. :>
NICE! :)

Best wel lullig om zoiets mee te maken namelijk! :| :/

Ik focus me daarom zoveel mogelijk op non-Google Android alternatieven voor telefoons de laatste jaren, zoals Ubuntu Touch en Jolla Sailfish onder andere! ;)

En dan heb ik nog geluk dat mijn telefoon wel Android maar geen Google Android draait en daardoor niet zo afhankelijk is van al die troep van Google zelf...
Verder heb ik alles op Paused/Disabled staan qua tracking zooi in mijn Google Profile dus kijk daar ook eens naar! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Je kunt ook gewoon niet reageren

[ Voor 94% gewijzigd door BM op 09-05-2022 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Hmmmm, ik zie net dat DS Photo niet meer werkt op de Shield (vanaf DSM7?). Heeft iemand hier een oplossing of alternatief voor gevonden? Geen zin om te casten vanaf mijn mobiel. Eventueel zou Plex nog een alternatief kunnen zijn.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:25:
Hmmmm, ik zie net dat DS Photo niet meer werkt op de Shield (vanaf DSM7?). Heeft iemand hier een oplossing of alternatief voor gevonden? Geen zin om te casten vanaf mijn mobiel. Eventueel zou Plex nog een alternatief kunnen zijn.
Op mijn Android telefoon krijg ik ook onderstaande melding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYhvybxNMAo13OdQmxgfUxvrWT0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LHWgvnnIpIfrusbV8y1JJxVp.png?f=fotoalbum_large

Nu krijg ik in de Play Store een verwijzing naar Synology Photos, en dat ik deze ook op mijn NAS moet installeren.

Mijn oude NASje draait nog op DSM 5 dus mogelijk is het voor mij via de DS app geen haalbare kaart meer ;)

Geen man overboord, ik deed er eigenlijk al niets mee eerlijk gezegd.

Misschien hebben ze de Android TV app ook een update gegeven naar de nieuwe app?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@hardware-lover het is af en toe leuk voor bezoek... maargoed de nieuwe app zou Synology Photos moeten zijn, maar die zie ik niet voorbij komen op de Shield helaas. Het lijkt erop dat ze het uitgefaseerd hebben?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
HBO update op shield geeft nu een channel erbij...... In het pools???

Ben ik de enige?
Edit : de taal in hbo app op Engels gezet... Taal in channel is nu Engels
Taal in hbo app naar Nederlands... Taal in channel is nu.... Geen idee.. Iets nordics, Turks, Russisch... Evht van alles door elkaar.... Chaos

[ Voor 55% gewijzigd door LaFleche op 24-05-2022 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@LaFleche, een nieuw channel binnen de HBO app? Bedoel je binnen de hubs?

Of op het hoofd(start)scherm van de Shield zelf? Daar heb ik er eventueel 3 beschikbaar, maar die laten alles in het Nederlands zien.

Krijg hier geen update van de HBO app aangeboden, zit op versie 52.20.0 build 38 nu.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
hardware-lover schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 23:41:
@LaFleche, een nieuw channel binnen de HBO app? Bedoel je binnen de hubs?

Of op het hoofd(start)scherm van de Shield zelf? Daar heb ik er eventueel 3 beschikbaar, maar die laten alles in het Nederlands zien.

Krijg hier geen update van de HBO app aangeboden, zit op versie 52.20.0 build 38 nu.
bedoel inderdaad het hoofd startscherm. Inderdaad 3 channels beschikbaar maar bij mij in diverse talen.

Ik check de app versie wel even en herinstaller eventueel. Ik heb de HBO app wel in amerika opgehaald..wellicht dat dat een issue is???

Edit; was dezelfde versie. Toch opnieuw geïnstalleerd maar hetzelfde issue.
HBO app taal is nu Engels en in bijv. de featured channel is het onderschrift bij Last week tonight with John Oliver bij mij nu in het Spaans... De rest is Engels

[ Voor 15% gewijzigd door LaFleche op 25-05-2022 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 18:40
Hier ook met HBO Max. Bepaalde titels in het Pools of Russisch (?). App is wel geüpdate. Als in: gaat nu gelukkig na een aantal seconden door naar de volgende aflevering en het logo is ook anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 18:04
Hallo, zien jullie ook wel eens `door de bomen het bos niet meer zien` met de HDMI 2.1 kabels?
Ik heb een Nvidia Sield pro 2019.
toen de eerste HDMI 2.1 kabels uitkwamen waren er geen certificaat voor nodig.
Nu zie je soms wel en soms niet dat de HDMI 2.1 kabels gecertificeerd zijn. Zo tref je bij een kabel van 3 meter dat het wel gecertificeerd is, en dezelfde kabel maar dan kleiner niet..

Je hebt hele duren HDMI 2.1 kabels met of zonder certificaat en goedkopere met of zonder certificaat.
maar je lees met alle kabels wel dat er problemen mee zijn.
Ook zie je op internet een HDMI 2.1 staan er wordt er bij beweerd gecertificeerd te zijn, maar dan blijkt dat als je het thuis krijgt, geen stikker op de verpakking staat dat het gecertificeerd is (hologram)

Dit maakt het wel heel moeilijk, ook omdat ze je tegenwoordig mee doodgooien van tal van merken.

Maar ik zoek dus een Kabel HDMI 2.1, en moet het een gecertificeerde zijn?
Ik heb een LG Oled E9

En mijn bedoeling is dat Dolby vision goed afgespeeld wordt. Ik heb met een paar films wel eens flitsend beeld gezien. met een geleende HDMI kabel waar dan op staat 8 K in 60 hz te kunnen spelen, Ultra HD op 120 hz, data transfer rate 48.0. Dus je zou zeker zeggen dat het een 2.1 HDMI kabel is. Er staat ook bij vermeld dat het DV/HDR10+ en HLG kan afspelen. (op de verpakking)

Je ziet ook wel eens speciale HDMI 2.1 voor Xbox en PS5 gecertificeerd. Zijn deze dan ook voor films met DV bestemd ? want DV en HDR10 staat er niet bij vermeld.
Zo bijvoorbeeld deze site waar ze dan testen hebben uitgevoerd, daar komen dan enkele top HDMI kabels uit, maar heeft geen certificaat.
Waar moet je nu echt naar kijken als je een HDMI 2.1 wil kopen, voor films en games dat Dolby Vision met gemak kan afdraaien, zonder flitsend beeld?

Draai de laatste Plex

Dus nu zie ik de bomen niet meer door het bos.
Wat zouden jullie nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Snake_Eye schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 16:15:
Hallo, zien jullie ook wel eens `door de bomen het bos niet meer zien` met de HDMI 2.1 kabels?
Nu zie je soms wel en soms niet dat de HDMI 2.1 kabels gecertificeerd zijn. Zo tref je bij een kabel van 3 meter dat het wel gecertificeerd is, en dezelfde kabel maar dan kleiner niet..

Je hebt hele duren HDMI 2.1 kabels met of zonder certificaat en goedkopere met of zonder certificaat.
Ook zie je op internet een HDMI 2.1 staan er wordt er bij beweerd gecertificeerd te zijn, maar dan blijkt dat als je het thuis krijgt, geen stikker op de verpakking staat dat het gecertificeerd is (hologram)

Dit maakt het wel heel moeilijk, ook omdat ze je tegenwoordig mee doodgooien van tal van merken.

Maar ik zoek dus een Kabel HDMI 2.1, en ik denk dat een gecertificeerde een must moet zijn.
Ik heb een LG Oled E9

En mijn bedoeling is dat Dolby vision goed afgespeeld wordt. Ik heb met een paar films wel eens flitsend beeld gezien. met een geleende HDMI kabel waar dan op staat 8 K in 60 hz te kunnen spelen, Ultra HD op 120 hz, data transfer rate 48.0. Dus je zou zeker zeggen dat het een 2.1 HDMI kabel is. Er staat ook bij vermeld dat het DV/HDR10+ en HLG kan afspelen. (op de verpakking)

Je ziet ook wel eens speciale HDMI 2.1 voor Xbox en PS5 gecertificeerd. Zijn deze dan ook voor films met DV bestemd ? want DV en HDR10 staat er niet bij vermeld.
Zo bijvoorbeeld deze site waar ze dan testen hebben uitgevoerd, daar komen dan enkele top HDMI kabels uit, maar heeft geen certificaat.
Waar moet je nu echt naar kijken als je een HDMI 2.1 wil kopen, voor films en games dat Dolby Vision met gemak kan afdraaien, zonder flitsend beeld?

Draai de laatste Plex

Wat zouden jullie nemen?
Je speelt DV op je Shield 2019. Welke app? Via Kodi?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Nee hoor. Ik let daar gewoon niet op. :P
Wat zouden jullie nemen?
HDMI is digitaal. Als een goedkope kabel werkt, dan werkt die. Zelf heb ik de goedkoopste (nieuwe) kabels gebruikt die ik kon vinden tussen Shield TV's en verschillende TV's, waaronder UHD TV's. Ik heb zelf ergens een kabel waarvan de connectors draaibaar en kantelbaar zijn, wat funest zou zijn voor de kwaliteit. 4k@60Hz met Dolby Vision (het maximale wat de Shield TV kan leveren) werkt gewoon.

Zelfs als je storingen zou hebben (die je digitaal overduidelijk zou zien als die er zijn), dan heb je echt geen bij maanlicht door elven gesmede zilveren kabels nodig. Ga dan gewoon een graadje duurder.

[ Voor 18% gewijzigd door The Zep Man op 26-05-2022 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Hulliee schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 17:08:
[...]

Je speelt DV op je Shield 2019. Welke app? Via Kodi?
Plex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
En plex ondersteunt wel dv? Kodi (standaard) niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Sinds de laatste update schakelt mijn shield elke keer naar de bronresolutie en framerate (in ieder geval bij netflix) van wat hij aan het afspelen is. Dit is zeer vervelend want upscaling werkt niet meer en de ondertiteling is ook niet meer zo scherp. Ook zorgt de switch dat het beeld steeds even uit gaat voordat hij weer de resolutie laat zien.

Ik had een vaste 4k resolutie geforceerd maar dat lijkt niet te werken. Iemand ideeën?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!
icecreamfarmer schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:12:
Sinds de laatste update schakelt mijn shield elke keer naar de bronresolutie en framerate (in ieder geval bij netflix) van wat hij aan het afspelen is. Dit is zeer vervelend want upscaling werkt niet meer en de ondertiteling is ook niet meer zo scherp. Ook zorgt de switch dat het beeld steeds even uit gaat voordat hij weer de resolutie laat zien.

Ik had een vaste 4k resolutie geforceerd maar dat lijkt niet te werken. Iemand ideeën?
Refreshrate app actief (voor Netflix)? Daar lijkt het namelijk op.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Hulliee schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 20:01:
[...]

En plex ondersteunt wel dv? Kodi (standaard) niet namelijk.
Inderdaad Plex ondersteund DV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

hardware-lover schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:53:
[...]

Refreshrate app actief (voor Netflix)? Daar lijkt het namelijk op.
Dat was het idd stond ook resolutie veranderen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:32
zAo schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 20:45:
Iemand tips om de haperingen in NLziet, die er sinds de 9.0 update zijn, te verhelpen? Ik heb al een factory reset gedaan, maar ik wordt er knettergek van.

Dik 4 jaar heel tevreden en nooit gedoe, maar nu opeens gestotter en gedoe.
Ik heb sinds gister ook NLziet, werkt prima zo op eerste gezicht. Eerst een serie terug zitten kijken. Daarna een live film geswitcht. Deze start vanaf het begin werkt allemaal prima. Echter bij het terug kijken haperingen, is daar iets aan te doen? @zAo heb jij dit opgelost?

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

ymoona schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:45:
[...]

Ik heb sinds gister ook NLziet, werkt prima zo op eerste gezicht. Eerst een serie terug zitten kijken. Daarna een live film geswitcht. Deze start vanaf het begin werkt allemaal prima. Echter bij het terug kijken haperingen, is daar iets aan te doen? @zAo heb jij dit opgelost?
Nee. Inmiddels ben ik er zo door geïrriteerd dat ik een alternatief zoek voor mn Shield. 5 patches verder en het is nog steeds om te janken.

Firmware 8 terugzetten heb ik geprobeerd, maar ik krijg adb niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
zAo schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:25:
[...]

Nee. Inmiddels ben ik er zo door geïrriteerd dat ik een alternatief zoek voor mn Shield. 5 patches verder en het is nog steeds om te janken.

Dat is ruk zeg. De shield was al behoorlijk in aanzien gedaalt van wege de problemen met de via play.

Maar wat zijn de alternatieven? Apple tv? Of is dat vloeken in de kerken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

ymoona schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:54:
[...]

Dat is ruk zeg. De shield was al behoorlijk in aanzien gedaalt van wege de problemen met de via play.

Maar wat zijn de alternatieven? Apple tv? Of is dat vloeken in de kerken hier.
Voor mij is een appletv prima, maar ik ben nu aan testen met alles in Kodi, maar heel fijn is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Hier ervaar ik eigenlijk nog geen haperingen met terugkijken in NLZiet (Shield op Wifi Deco M5 op Ziggo Comeet). Ik zal er eens opletten. Dit weekend switch ik naar de glasvezelaansluiting via wifi (Deco M5 Mesh).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat het voor gevolgen heeft kan ik niet direct zeggen, maar schijnbaar is er wat mis gegaan bij de laatste Google systeem app waardoor mijn Shield (2019 Pro), continue met een volle CPU belasting draait.

Ik kwam onderstaande reactie tegen m.b.t. een ander apparaat en heb het toen ook maar zelf even getest, en het klopt wat daar staat. Het verwijderen van de updates voor de Google systeem app lost het op. Automatisch updaten van apps moet daarbij zijn uitgezet of uit staan, anders krijg je meteen automatisch de update weer aangeboden.

https://www.reddit.com/r/...tick_4k_cpu_load_100_fix/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAWK Wizard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:50
icecreamfarmer schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 00:01:
[...]
Dat was het idd stond ook resolutie veranderen in.
Ok, maar als je de refresh rate app uit zet (voor Netflix, NLZiet, etc) dan krijg je toch vrij schokkering beeld, met name bij "panning" (bv films, sport, etc), dat is dan toch ook niet echt ideaal lijkt me?

Zou fijn zijn als dat een keer gefixed wordt. Op al mijn andere Android TVs heb ik dit "schokkerig beeld" probleem niet, alleen op de Shield (en dat lijkt alleen te fixen met de Refresh Rate app, of met de ingebouwde frame rate switch, maar die werkt minder goed in mijn ervaring, en geeft trouwens ook die korte "black screen" bij wisseling).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HAWK Wizard schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:30:
[...]

Ok, maar als je de refresh rate app uit zet (voor Netflix, NLZiet, etc) dan krijg je toch vrij schokkering beeld, met name bij "panning" (bv films, sport, etc), dat is dan toch ook niet echt ideaal lijkt me?
Zoals wel vaker aangegeven in dit topic: je kan gewoon de refresh rate aan laten passen als een applicatie opstart. Dat werkt altijd. Voor film en modern TV materiaal is het praktisch altijd 23,976 Hz, dus het is niet erg om het vast te zetten zodra de betreffende streamingapplicaties starten.
Zou fijn zijn als dat een keer gefixed wordt.
Zoals wel vaker aangegeven in dit topic: wacht op Android TV 12.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 27-05-2022 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:31
The Zep Man schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:24:
[...]

Zoals wel vaker aangegeven in dit topic: je kan gewoon de refresh rate aan laten passen als een applicatie opstart. Dat werkt altijd. Voor film en modern TV materiaal is het praktisch altijd 23,976 Hz, dus het is niet erg om het vast te zetten zodra de betreffende streamingapplicaties starten.

[...]

Zoals wel vaker aangegeven in dit topic: wacht op Android TV 12.
Alleen voor YouTube werkt 't niet toch? Bij elke video is de frame rate weer anders

Acties:
  • +6 Henk 'm!
banaliteit schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:40:
Alleen voor YouTube werkt 't niet toch? Bij elke video is de frame rate weer anders
Geen idee. Met een nieuwe Shield TV staat de meegeleverde YouTube applicatie op de lijst van applicaties die meteen verwijderd/uitgeschakeld worden. Voor YouTube gebruik ik SmartTubeNext, dat zelf de refresh rate kan aanpassen.

[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 27-05-2022 16:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
banaliteit schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 16:40:
[...]
Daar is een uitstekende app voor (ff zoeken), die kan daar prima mee omgaan (y)

Edit: of zie vorige reactie ;)

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 27-05-2022 16:45 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zAo schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:25:

Wat krijg je niet voor elkaar precies :?
Wat heb je allemaal al geprobeerd ??

Je hebt grote kans dat effe booten naar een Linux Live omgeving je probleem oplost! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

nero355 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 18:14:
[...]

Wat krijg je niet voor elkaar precies :?
Wat heb je allemaal al geprobeerd ??

Je hebt grote kans dat effe booten naar een Linux Live omgeving je probleem oplost! ;)
Op een m1 is dat niet meet zo makkelijk helaas :)
Verschillende kabels, reboot van zowel laptop als shield, maar geen device gevonden. Mijn Android telefoon ziet hij wel steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Zoals hier gesuggereerd, Nieuwe streaming mediaspeler

Zou het helpen voor haperingen om te wisselen naar de pro? Ik heb nu de pijp in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
ymoona schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 18:54:
Zoals hier gesuggereerd, Nieuwe streaming mediaspeler

Zou het helpen voor haperingen om te wisselen naar de pro? Ik heb nu de pijp in gebruik.
De pro hielp vooral bij zwaardere 4K streams. Kan me niet voorstellen dat dat voor NLziet het verschil gaat maken. Maar wie weet wat NVidia stuk gemaakt heeft.

Bij mij haperen streams ook na de updates. Bij mij valt dat samen met het herkennen van 100mbit netwerk ipv Gigabit. 100 mbit zou ook zat moeten zijn maar Ziggo’s streams haperen enorm en die komen echt niet boven de 10 Mbit. Na een reboot heb ik weer Gigabit. Verder nog issues met Plex na de updates van de afgelopen maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HEY_DUDE schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:26:
[...]
De pro hielp vooral bij zwaardere 4K streams. Kan me niet voorstellen dat dat voor NLziet het verschil gaat maken. Maar wie weet wat NVidia stuk gemaakt heeft.

Bij mij haperen streams ook na de updates. Bij mij valt dat samen met het herkennen van 100mbit netwerk ipv Gigabit. 100 mbit zou ook zat moeten zijn maar Ziggo’s streams haperen enorm en die komen echt niet boven de 10 Mbit. Na een reboot heb ik weer Gigabit. Verder nog issues met Plex na de updates van de afgelopen maanden.
Zoals ik eerder had gedeeld, dit keer heeft Google wat stukgemaakt, ik kan echter niet direct beoordelen wat dit tot gevolgen heeft. Het lijkt mij echter niet werkelijk ideaal indien een apparaat continue onder een maximale CPU belasting draait?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Maar ik zoek dus een Kabel HDMI 2.1, en moet het een gecertificeerde zijn?
Ik heb een LG Oled E9

Draai de laatste Plex

Wat zouden jullie nemen?
Waarom denk je dan dat het aan je kabels ligt?
Heb je je SHIELD rechtstreeks op je TV aangesloten of gaat die eerst via een receiver?

Ik heb een 4K TV (met hdmi2.0) die HDR10 en DolbyVision ondersteunt i.c.m. een SHIELD TV PRO uit 2019.

Je hebt geen HDMI2.1 op je TV nodig, en ook geen HDMI2.1 kabels om DV/HDR goed te kunnen afspelen.
Ik heb gewoon nog steeds dezelfde highspeed kabels van de Action (gekocht in 2010) die prima werken om DV/HDR bronnen van de SHIELD naar de TV door te zetten.

Wat is het flitsende beeld waar je het over hebt? Het kan namelijk ook zijn doordat je een DolbyVision bron afspeelt die niet in de MP4 maar in de MKV container geëncodeerd zit. Kodi kan dit niet afspelen (no idea why), daarvoor moet je een speciale Kodi versie hebben.
Die Kodi versie kan DolbyVision in zowel de MP4 als MKV container afspelen. Misschien heeft je Plex versie datzelfde issue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake_Eye
Shiled gaat naar TV, en via een andere HDMI van EARC naar receiver
Nee ligt niet aan d ekabels, met The 300 HDR heb ik ook screen flikkering om 13:12 de balken boven en onder worden zelfs grijs.
Als ik via mijn Tv naarwindows mediaplayer navigeer end aar uitd e bibioteek the 300 afspeel geen problemen.
EDIT: wel hetzelfde probleem, ligt dus aan de film.

[ Voor 49% gewijzigd door Snake_Eye op 28-05-2022 00:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Af en toe kan ik niet volgen waarom enkelen problemen hebben met haperende streams etc.
Enige wat ik niet heb is NLZiet maar verder wel Netflix, HBOMax, Amazon Prime, Emby, Plex, Ziggo Go, Smarttubenext en gebruik Tivimate.
Heb al die problemen niet.
Wellicht moet diegene die daar wel problemen mee hebben eens gaan onderzoeken waarom zij wel die problemen hebben en het overgrote deel van gebruikers niet. Wat is er anders? Is het wel een Shield probleem?
Niet dat ik zaken wil bagatelliseren maar kan hier niet een specifieke oorzaak voor zijn dat enkelen hier wel de beschreven problemen hebben en het overgrote deel niet?
Just my2c

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 07:35
Om ook te laten horen dat ook goed kan werken..

Mijn opstelling, Shield pro met Netflix/Disney/yt/Spotify en kijk tv via nlziet.

Alles via wifi, heb een unifi netwerk met een UC6 LR punt beneden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

HAWK Wizard schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:30:
[...]

Zou fijn zijn als dat een keer gefixed wordt. Op al mijn andere Android TVs heb ik dit "schokkerig beeld" probleem niet, alleen op de Shield (en dat lijkt alleen te fixen met de Refresh Rate app, of met de ingebouwde frame rate switch, maar die werkt minder goed in mijn ervaring, en geeft trouwens ook die korte "black screen" bij wisseling).
Heb het niet uitgezet. Echter had de software ook de mogelijkheid om de resolutie te switchen. Dat heb ik wel uitgezet.

Andere vraag trouwens is het zinnig om de audio pass through aan te zetten zodat mijn versterker alles decodeert ipv de shield? Nu krijg ik standaard dolby.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
icecreamfarmer schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 09:14:
Andere vraag trouwens is het zinnig om de audio pass through aan te zetten zodat mijn versterker alles decodeert ipv de shield? Nu krijg ik standaard dolby.
Dat ligt eraan wat voor soort versterker je hebt en je speakeropstelling. S/PDIF, 5.1? Waarschijnlijk wil je Dolby processing aan hebben voor Dolby Digital Plus naar Dolby Digital convertie. HDMI direct naar de versterker met alle ondersteunde formaten op 5.1 of hoger? Dan kan je beter passthrough inschakelen, omdat de Shield TV niet HD formaten zelf kan decomprimeren (m.u.v. Kodi). Stereo? Dan is het waarschijnlijk beter om het op de Shield TV uit te laten zodat waar gepast de stereo mix verkozen wordt boven een hogere mix.

Pagina: 1 ... 125 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.