Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:49
Waarom probeer je het niet eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 18:04
icecreamfarmer schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 09:14:
[...]

Heb het niet uitgezet. Echter had de software ook de mogelijkheid om de resolutie te switchen. Dat heb ik wel uitgezet.

Andere vraag trouwens is het zinnig om de audio pass through aan te zetten zodat mijn versterker alles decodeert ipv de shield? Nu krijg ik standaard dolby.
Dan krijg je wel een heel klein beeldje als je 1080P matriaal gaat bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Vraagje ik heb plex versie voor shield pro : 9.2.1.32664.
Deze van de google playstore gedownload.

Ik kwam er achter dat sommige mensen al 3 versies verder waren (9.2.3.32818 Inmiddels) en ook van google play store hadden gedownload. Hoe kan dat ? waarom krijg ik dan oudere versie?
Als ik opnieuw naar de play store ga, en ga naar plex, dan stat daar openen, niet updaten.

[ Voor 20% gewijzigd door Snake_Eye op 28-05-2022 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:36
Snake_Eye schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:34:
Ik kwam er achter dat sommige mensen al 3 versies verder waren (9.2.3.32818 Inmiddels) en ook van google play store hadden gedownload. Hoe kan dat ? waarom krijg ik dan oudere versie?
Als ik opnieuw naar de play store ga, en ga naar plex, dan stat daar openen, niet updaten.
Dat zijn beta versies. als je je aanmeld voor Plex Beta, dan krijg je ook de update. Deze zijn ook te vinden op reddit.

Edit: Je kan je ook aan/afmelden via deze link. Je moet je dan eerst even aanmelden met je Google account.

[ Voor 15% gewijzigd door Glassertje op 28-05-2022 19:47 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Glassertje schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 19:44:
[...]
Dat zijn beta versies. als je je aanmeld voor Plex Beta, dan krijg je ook de update. Deze zijn ook te vinden op reddit.

Edit: Je kan je ook aan/afmelden via deze link. Je moet je dan eerst even aanmelden met je Google account.
Volgens mij is dat geen beta, kijk hier maar eens.

9.3.0.32842 is de beta.

geen idee wat voor site dat is, maar had op de versie 9.3.0.32842 gezocht,daar staat geen beta bij.

[ Voor 8% gewijzigd door Snake_Eye op 28-05-2022 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

The Zep Man schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:53:
[...]

Dat ligt eraan wat voor soort versterker je hebt en je speakeropstelling. S/PDIF, 5.1? Waarschijnlijk wil je Dolby processing aan hebben voor Dolby Digital Plus naar Dolby Digital convertie. HDMI direct naar de versterker met alle ondersteunde formaten op 5.1 of hoger? Dan kan je beter passthrough inschakelen, omdat de Shield TV niet HD formaten zelf kan decomprimeren (m.u.v. Kodi). Stereo? Dan is het waarschijnlijk beter om het op de Shield TV uit te laten zodat waar gepast de stereo mix verkozen wordt boven een hogere mix.
Via HDMI naar mijn Nad T758. Die kan alles decoderen maar ik krijg een foutmelding dat Dolby plus/vision dan niet meer beschikbaar is bij Netflix.

Maar het lijkt niet aan te zetten te zijn per app. Want via plex heb ik muziek blurays met DTS-HD daar moet de shield vanaf blijven.

[ Voor 7% gewijzigd door icecreamfarmer op 30-05-2022 12:02 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:43
Hulliee schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 20:01:
[...]

En plex ondersteunt wel dv? Kodi (standaard) niet namelijk.
Lees v.a. hier. Heb DV werkend in kodi

mucuracat in "[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie"

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
icecreamfarmer schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:01:
[...]

Via HDMI naar mijn Nad T758. Die kan alles decoderen
Het lijkt erop dat die geen Dolby Atmos ondersteuning heeft.
maar ik krijg een foutmelding dat Dolby plus/vision dan niet meer beschikbaar is bij Netflix.
Wat ik kan bedenken is dat het HDMI board in je receiver niet voldoende bandbreedte heeft voor 4K+Dolby Vision. Zet je de refresh rate wel op 23,976 Hz? Dat zal de bandbreedte reduceren, en biedt wellicht meer mogelijkheden.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:26:
[...]
[...]
Wat ik kan bedenken is dat het HDMI board in je receiver niet voldoende bandbreedte heeft voor 4K+Dolby Vision. Zet je de refresh rate wel op 23,976 Hz? Dat zal de bandbreedte reduceren, en biedt wellicht meer mogelijkheden.
Als het de eerste generatie betreft dan ontbreekt wel meer dan alleen geen Dolby Atmos ondersteuning, standaard heeft die receiver namelijk HDMI 1.4 als hoogste versie.

Vraag aan @icecreamfarmer is dan eigenlijk. Welke versie van de receiver heb je, en indien de eerste generatie, is daar een upgrade gedaan voor de HDMI versie (> 2.x)? Hoe is nu het e.e.a. aangesloten want dat is mij nog niet helemaal duidelijk nu (of ik heb het gemist)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurie92
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-06 13:52
Heeft iemand misschien een idee of het ontbreken van AV1 ondersteuning binnen nu en 3 jaar een probleem gaat opleveren voor de huidige versie van de Shield Pro?

Ik lees wat verschillende verhalen dat Google dat zou gaan vereisen, voor eventuele nieuwere versies van het Android TV OS (correct me if I'm wrong).

Dat brengt mij wat aan het twijfelen of het nu nog een goed idee is om een Shield Pro aan te schaffen of dat ik beter een alternatief kan kopen. (Welke?)

Het zou zonde zijn als ik de shield, bij wijze van spreken, volgend jaar niet meer fatsoenlijk kan gebruiken. (Omdat hij bijv. niet meer geüpdatet wordt.)

Achtergrondinfo: Ik zou kiezen voor de shield pro ivm Android TV, geschikt voor 4K, Dolby Atmos & gaming icm een beamer en Dolby Atmos audioset.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jurie92 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:30:
Heeft iemand misschien een idee of het ontbreken van AV1 ondersteuning binnen nu en 3 jaar een probleem gaat opleveren voor de huidige versie van de Shield Pro?

Ik lees wat verschillende verhalen dat Google dat zou gaan vereisen, voor eventuele nieuwere versies van het Android TV OS (correct me if I'm wrong).

Dat brengt mij wat aan het twijfelen of het nu nog een goed idee is om een Shield Pro aan te schaffen of dat ik beter een alternatief kan kopen. (Welke?)

Het zou zonde zijn als ik de shield, bij wijze van spreken, volgend jaar niet meer fatsoenlijk kan gebruiken. (Omdat hij bijv. niet meer geüpdatet wordt.)

Achtergrondinfo: Ik zou kiezen voor de shield pro ivm Android TV, geschikt voor 4K, Dolby Atmos & gaming icm een beamer en Dolby Atmos audioset.
Ik kan me niet voorstellen dat het gebrek aan AV1 support in zou houden dat een apparaat over 3 jaar niet meer te gebruiken zou zijn. Dat er op een gegeven moment geen OS updates meer gaan komen, dat kan best, is echter niet in te schatten op dit moment.

Het lijkt mij wel waarschijnlijk dat er toch een nieuwere "Shield" gaat komen die geschikt zal zijn voor sommige codecs die de huidige Shield's ontberen, zoals VP9 profiel 2 (HDR Youtube) en AV1 en wie weet wat dan inmiddels nog meer.

Er zijn nu al diverse Android/Google TV apparaten die wel het bovenstaande ondersteunen, maar ik heb tot nu toe nog geen enkel Android/Google TV apparaat kunnen vinden die ook maar een beetje in de buurt komt van de geleverde prestaties en ondersteunde audio codecs. Als gecertificeerd Google en Netflix apparaat bedoel ik dan. Die ondersteunen dan weliswaar AV1 en Youtube HDR, maar schieten op andere vlakken nog steeds aardig te kort.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

The Zep Man schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:26:
[...]

[...]

Ik de v3i laatste versie. Die slikt echt alles. Nee de waarschuwing krijg ik al voordat ik het accepteer. Zou dat een hdcp ding zijn?

Bluray rips kan ik gewoon ongecomprimeerd streamen dus bandbreedte kan niet het probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

hardware-lover schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:11:
[...]

Als het de eerste generatie betreft dan ontbreekt wel meer dan alleen geen Dolby Atmos ondersteuning, standaard heeft die receiver namelijk HDMI 1.4 als hoogste versie.

Vraag aan @icecreamfarmer is dan eigenlijk. Welke versie van de receiver heb je, en indien de eerste generatie, is daar een upgrade gedaan voor de HDMI versie (> 2.x)? Hoe is nu het e.e.a. aangesloten want dat is mij nog niet helemaal duidelijk nu (of ik heb het gemist)?
Shield > t758v3i >lg oled model uit 2020 via arc.
Alles met fatsoenlijke hdmi 2.1 kabels.

De demos van dolby via de nas werken ook allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icecreamfarmer schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:26:
[...]
Shield > t758v3i >lg oled model uit 2020 via arc.
Alles met fatsoenlijke hdmi 2.1 kabels.

De demos van dolby via de nas werken ook allemaal.
Duidelijk, V3i (aardig belangrijke info) ;)

In het geval van jouw setup is ARC toch n.v.t., tenminste, indien je je Shield als speler voor alles gebruikt. Die 2.1 kabels zijn nergens voor nodig maar je wilt duidelijk maken dat het daar niets mee te maken heeft (neem ik aan).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Ik zit met een probleem met mijn nieuwe Nvidia Shield pro.. Als ik hem uit zet via de afstandsbediening (rode knopje links boven) en ik zet hem later weer aan, dan hakkelt het geluid, of krijg geen geluid. Niet alleen met de film alleen maar ook met het systeem navigeren slaat het geluid ook over.

Na een reboot is het weer in orde.
Zetten jullie de shield ook altijd uit als je het meer gebruikt, of laten jullie hem gewoon slapen?
Ik heb bij power wel wat aangepast, namelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sz5x4lT-tOAqaMaB2fT1DXSkNoo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lfz6bxHCNJWMHQDs6fRsrPa2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Snake_Eye op 31-05-2022 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Snake_Eye schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 02:05:
Ik zit met een probleem met mijn nieuwe Nvidia Shield pro.. Als ik hem uit zet via de afstandsbediening (rode knopje links boven) en ik zet hem later weer aan, dan hakkelt het geluid, of krijg geen geluid. Niet met de film alleen maar ook met het systeem navigeren slaat het geluid ook over.
Let op dat dit mogelijk niet (enkel) aan de Shield TV ligt, maar (ook) aan het apparaat dat het geluidssignaal ontvangt. Als de Shield TV herstart, wordt waarschijnlijk de HDMI verbinding opnieuw opgezet.

Heb je wel eens de HDMI kabel verwijderd en weer teruggeplaatst zonder de Shield TV te herstarten? Dat sluit al het e.e.a. uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Snake_Eye schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 02:05:
Ik zit met een probleem met mijn nieuwe Nvidia Shield pro.. Als ik hem uit zet via de afstandsbediening (rode knopje links boven) en ik zet hem later weer aan, dan hakkelt het geluid, of krijg geen geluid. Niet met de film alleen maar ook met het systeem navigeren slaat het geluid ook over.

Na een reboot is het weer in orde.
Zetten jullie de shield ook altijd uit als je het meer gebruikt, of laten jullie hem gewoon slapen?
Ik heb bij power wel wat aangepast, namelijk:

[Afbeelding]
Zit hij wel op een HDMI ARC poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

hardware-lover schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:59:
[...]

Duidelijk, V3i (aardig belangrijke info) ;)

In het geval van jouw setup is ARC toch n.v.t., tenminste, indien je je Shield als speler voor alles gebruikt. Die 2.1 kabels zijn nergens voor nodig maar je wilt duidelijk maken dat het daar niets mee te maken heeft (neem ik aan).
Precies daarom denk ik een hdcp issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:17

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Hoe bevalt bij jullie Nvidia Shield TV Pro 16GB?

Want ik twijfel om er een te halen wanneer mijn Sony AG8 met een paar jaar films/series niet soepel meer afspeelt, zag laatst bij een mede Tweaker @Beeksma de werking van Nvidia Shield en was best onder de indruk.

We waren afgelopen Zondag bij mijn neef op bezoek en die liet zijn Chromecast zien en daarop werkte het Android OS zelfs sneller dan onze Sony AG8 en dit heeft mij wel aan het denken gezet.

EDIT: Moet een Nvidia Shield op de HDMI ARC? Want daar hebben wij namelijk onze Bose 500 Soundbar op aangesloten.

[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 31-05-2022 11:51 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Evertt schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:19:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Evertt schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:19:
[...]

Nee daar zit een andere HDMI kabel op van Earc naar receiver. HDMI van nvidia zit in hdmi 1.
Nu even getest, heb de kabel uit de Earc van de TV uitgetrokken die naar de Receiver loopt, kijken of dit ook wat uit zou maken. Want ook al stond de receiver uit kreeg toen ook geen geluid of hakkelend geluid over TV speakers. Nu de hdmi kabel uit de nvidia getrokken, en opnieuw aangesloten. Tot nu toe geen probleem ondervonden.

Dus nu gaat het goed, even wat tests uitvoeren.

EDDIT: mijn pc stond uit. Nu pc aangezet in het netwerk, en nu weer het probleem, het systeem geluid slaat geluid over, het beeld gaat dan ook bufferen, lijkt wel als de nvidia van streek raakt als het mijn pc ziet.

Eeven een andere nvidia shield dat ik geleend heb, of deze hetzelfde doet.

[ Voor 39% gewijzigd door Snake_Eye op 31-05-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
The Zep Man schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 06:57:
[...]

Let op dat dit mogelijk niet (enkel) aan de Shield TV ligt, maar (ook) aan het apparaat dat het geluidssignaal ontvangt. Als de Shield TV herstart, wordt waarschijnlijk de HDMI verbinding opnieuw opgezet.

Heb je wel eens de HDMI kabel verwijderd en weer teruggeplaatst zonder de Shield TV te herstarten? Dat sluit al het e.e.a. uit.
ga ik dan ook uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Ik heb ook een andere nvidia shield geproberd, en daar nog geen problemen mee gehad. Maar deze andere geleende Nvidia weigerde soms helemaal met opstarten. De afstandsbediening lichte ook niet op. Ik dacht eerst nog zouden de batterijen leeg zijn.
Maar ik heb ook ergens iets gelezen over zo'n soort problemen:

https://fwd.nl/beeld/andr...op-populaire-mediaspeler/ en

https://www.reddit.com/r/...id_11_application_issues/

"Zeer vergelijkbaar probleem, mijn geluid valt gewoon helemaal weg. Opnieuw opstarten werkt soms, soms niet. Het loskoppelen van HDMI heeft hetzelfde effect."

[ Voor 14% gewijzigd door Snake_Eye op 31-05-2022 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Snake_Eye schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:44:
Ik heb ook een andere nvidia shield geproberd, en daar nog geen problemen mee gehad.
Maar ik heb ook ergens iets gelezen over zo'n soort problemen:

https://fwd.nl/beeld/andr...op-populaire-mediaspeler/ en

https://www.reddit.com/r/...id_11_application_issues/

"Zeer vergelijkbaar probleem, mijn geluid valt gewoon helemaal weg. Opnieuw opstarten werkt soms, soms niet. Het loskoppelen van HDMI heeft hetzelfde effect."
Er zijn daarna nog enkele OS updates achteraan gekomen, en daarmee zijn aardig wat "problemen" weggenomen volgens mij. Toch heb ik ook een beetje het vage vermoeden dat mijn niet geupdate Shield 2019 Pro nét wat lekkerder draait dan de andere die volledig up- to date is, maar echt keihard aantonen kan ik dat niet. Ik meen af en toe een (minimale) beeldstotter waar te nemen die er eerst niet was, voornamelijk binnen Kodi.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
G_Dragon schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:41:
Hoe bevalt bij jullie Nvidia Shield TV
Ik denk dat je in dit topic wat biased meningen gaat krijgen. Check bijvoorbeeld ook het Apple TV topic (zeker als je al in dat ecosysteem zit).

Mijn mediacenter-gebruik is gestandaardiseerd op de Shield TV (enkel Pro voor de 2019 generatie, en nog ergens een verdwaalde 2017, nooit een 2019 zonder Pro), inclusief voor een thuisbioscoop. Het apparaat is zo goed dat ik zelfs nog nooit (het 'smart' deel van) WebOS van een aangesloten LG OLED TV heb aangeraakt. Het enige waar ik het voor gebruik is Kodi, streamingapplicaties (Disney+ HBO Max, Netflix, NPO, Prime Video, YouTube via SmartTubeNext, ...) en video game streaming van een eigen PC (Moonlight). De Play Store dient voor mij enkel om deze gratis applicaties op te halen en bij te houden.

Recentelijk heeft Google aanbevelingen in het thuisscherm van Android TV gestopt. Een alternatieve launcher lost het probleem op, en maakt het apparaat reclamevrij. Verder heb ik nooit afspeelproblemen gehad.

In het dagelijks leven tweak ik veel. Een mediaspeler moet voor mij onderhoudsvrij zijn. De Shield TV heeft voor mij een beetje tweaking nodig, maar dat valt in het niets tegenover de stabiliteit, langdurige ondersteuning vanuit Nvidia, vlotte ondersteuning van streamingapplicaties, en goede ondersteuning vanuit de open source community (inclusief het dynamisch wisselen van refresh rate, wat nog niet kan op bijvoorbeeld de Chromecast with Google TV). Na configuratie is het brainless aanzetten en het werkt.

Android TV heeft zijn nukken als je van privacy houdt, maar ook daar valt mee te werken (prepaid telefoonnummer, Google account enkel registreren voor het gebruik met de Shield TV, apparaat in een apart VLAN, niet de meegeleverde afstandsbediening gebruiken...), maar dat is erg persoonlijk. :+
EDIT: Moet een Nvidia Shield op de HDMI ARC? Want daar hebben wij namelijk onze Bose 500 Soundbar op aangesloten.
(e)ARC is voor geluid vanaf de TV naar een soundbar of receiver. De Shield TV kan hier niets mee, en je kan hem gewoon aansluiten op een andere poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:41:
Hoe bevalt bij jullie Nvidia Shield TV Pro 16GB?

Want ik twijfel om er een te halen wanneer mijn Sony AG8 met een paar jaar films/series niet soepel meer afspeelt, zag laatst bij een mede Tweaker @Beeksma de werking van Nvidia Shield en was best onder de indruk.

We waren afgelopen Zondag bij mijn neef op bezoek en die liet zijn Chromecast zien en daarop werkte het Android OS zelfs sneller dan onze Sony AG8 en dit heeft mij wel aan het denken gezet.

ARC is puur de verbinding van je TV met je geluidsoplossing. andere apperaten op de TV aangesloten zullen daarvan gebruik maken. Een recente upgrade voor ARC is eARC.

De Shield (2019 tube of pro) wil je ivm Dolby Vision ondersteuning.
Ik heb zelf de tube versie maar zou achteraf kiezen voor de pro (kan net wat meer).

Mocht je veel waarde hechten aan DTS dan is onderstaand relaas het lezen waard;

Waar je wel op moet letten is hoe het wordt aangesloten.
De Shield direct op de TV en dan de TV naar een soundbar/receiver is wat meestal gebruikt wordt.
Nu kun je gebruik maken van (indien de TV het ondersteunt) Dolby Vision, VVR of 120 refreshrate, eARC etc.
Deze opties worden pas recent door receivers/soundbars ondersteund en de bestaande oplossingen werken nog prima met alle geluidsformaten.

Recente TV's ondersteunen echter vaak niet meer DTS ivm licentie kosten. Tegenwoordig kunnen we dat prima missen omdat streams ed. gebruik maken nieuwere formaten.
Via de Shield kun je eventueel DTS omzetten naar een formaat dat wel wordt doorgegeven door de TV.

Ik heb zelf toch gekozen om een receiver te kopen met ondersteuning voor de HDMI 2.1 opties.
Geluid van TV apps is dan het enige dat nog via (e)ARC loopt

Mocht je liever gaan voor een converter/tussenstukje als oplossing, dan ben je gelimiteerd tot wat de TV ondersteund. Daarom heb ik eventueel nog een eenmalig gebruikte oplossing dat weg mag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
De CEC implementatie op de Shield is agressief/dominant.
Elke vendor (LG, Nvidia, Onkyo etc..) lijkt een eigen draai te geven aan het CEC protocol maar in mijn ervaring wint de Shield het van de rest.
Dan bedoel ik het niet meewerken met andere apperaten en het toeeigenen van focus.

De instellingen van de Shield in het plaatje zijn niet betrouwbaar -> lees deze reddit post.

Daarnaast heb ik op mijn LG tv alle 'geadvanceerde opties' die gekoppeld waren aan 'herkende' HDMI bronnen weggehaald.
Deze optie vind je niet bij de standaard settings maar via de 'Home' knop (ab) -> 'home dashboard' -> rechtsboven de '3 verticale puntjes' -> 'universal control settings'.

Het oplossen van ellende was voor mij om de Shield niet meer alle power CEC instellingen te laten gebruiken. Dus TV gaat uit via TV remote omdat het eventueel aflsuiten van de Shield dit niet meer (mag) doen.

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb nu een tijdje een shield pro 2019 en heb een paar puntjes waar ik niet uit kom.

Chromecast built-in? Ik heb 1 keer via de google home app deze gezien toen ik hem heb geprobeerd toe te voegen en daar zag ik hem als 'Chromecast Ultra' maar kort daarna kreeg ik de melding dat deze niet toegevoegd kon worden.

Chromecast app ->clear data/cache ->reboot : 1 keer gezien maar wilde niet verbinden.
Chromecast app ->uninstall updates ->reboot : niets.
Chromecast app ->update ->reboot : niets.

Maar nu zie ik hem helemaal niet meer terug na deze poging. Flink wat gezocht maar kan niets vinden wat het oplost. De Shield is aangesloten met kabel en krijgt netjes IP/IPV6 etc. Lan uit/aan en wifi geprobeerd, IPV6 aan/uit. Geen idee waar ik het moet zoeken nu.

Hele netwerk uit en aan gezet maar ook dat mag niet baten.

Andere irritatie puntje is dat ik in het homescreen constant Disney+ reclame krijg... Ik hoef/wil geen disney+.

En sporadisch krijg ik dat het volledige beeld knippert? Meestal lost een herstart dit op.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:53
prutser001 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:19:
Heb nu een tijdje een shield pro 2019 en heb een paar puntjes waar ik niet uit kom.

Chromecast built-in? Ik heb 1 keer via de google home app deze gezien toen ik hem heb geprobeerd toe te voegen en daar zag ik hem als 'Chromecast Ultra' maar kort daarna kreeg ik de melding dat deze niet toegevoegd kon worden.

Chromecast app ->clear data/cache ->reboot : 1 keer gezien maar wilde niet verbinden.
Chromecast app ->uninstall updates ->reboot : niets.
Chromecast app ->update ->reboot : niets.

Maar nu zie ik hem helemaal niet meer terug na deze poging. Flink wat gezocht maar kan niets vinden wat het oplost. De Shield is aangesloten met kabel en krijgt netjes IP/IPV6 etc. Lan uit/aan en wifi geprobeerd, IPV6 aan/uit. Geen idee waar ik het moet zoeken nu.

Hele netwerk uit en aan gezet maar ook dat mag niet baten.

Andere irritatie puntje is dat ik in het homescreen constant Disney+ reclame krijg... Ik hoef/wil geen disney+.

En sporadisch krijg ik dat het volledige beeld knippert? Meestal lost een herstart dit op.
Bij mij is niet de ingebouwde chromecast maar heel de shield toegevoegd aan google home als device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

StGermain schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 01:13:
[...]

Bij mij is niet de ingebouwde chromecast maar heel de shield toegevoegd aan google home als device.
Hoe dan? Want ik zie niets als ik zoek en ik neem aan dat hij dan ook zichtbaar zou moeten zijn? Als ik b.v. vanaf mijn tel/tablet een video wil streamen naar de shield krijg ik een foutmelding dat de firmware oud zou zijn. Start ik de youtube app op werkt het wel..?

Voice control werkt trouwens wel...

[ Voor 3% gewijzigd door prutser001 op 01-06-2022 11:12 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

The Zep Man schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:19:
[...]

Ik denk dat je in dit topic wat biased meningen gaat krijgen. Check bijvoorbeeld ook het Apple TV topic (zeker als je al in dat ecosysteem zit).

Mijn mediacenter-gebruik is gestandaardiseerd op de Shield TV (enkel Pro voor de 2019 generatie, en nog ergens een verdwaalde 2017, nooit een 2019 zonder Pro), inclusief voor een thuisbioscoop. Het apparaat is zo goed dat ik zelfs nog nooit (het 'smart' deel van) WebOS van een aangesloten LG OLED TV heb aangeraakt. Het enige waar ik het voor gebruik is Kodi, streamingapplicaties (Disney+ HBO Max, Netflix, NPO, Prime Video, YouTube via SmartTubeNext, ...) en video game streaming van een eigen PC (Moonlight). De Play Store dient voor mij enkel om deze gratis applicaties op te halen en bij te houden.

Recentelijk heeft Google aanbevelingen in het thuisscherm van Android TV gestopt. Een alternatieve launcher lost het probleem op, en maakt het apparaat reclamevrij. Verder heb ik nooit afspeelproblemen gehad.

In het dagelijks leven tweak ik veel. Een mediaspeler moet voor mij onderhoudsvrij zijn. De Shield TV heeft voor mij een beetje tweaking nodig, maar dat valt in het niets tegenover de stabiliteit, langdurige ondersteuning vanuit Nvidia, vlotte ondersteuning van streamingapplicaties, en goede ondersteuning vanuit de open source community (inclusief het dynamisch wisselen van refresh rate, wat nog niet kan op bijvoorbeeld de Chromecast with Google TV). Na configuratie is het brainless aanzetten en het werkt.

Android TV heeft zijn nukken als je van privacy houdt, maar ook daar valt mee te werken (prepaid telefoonnummer, Google account enkel registreren voor het gebruik met de Shield TV, apparaat in een apart VLAN, niet de meegeleverde afstandsbediening gebruiken...), maar dat is erg persoonlijk. :+

[...]

(e)ARC is voor geluid vanaf de TV naar een soundbar of receiver. De Shield TV kan hier niets mee, en je kan hem gewoon aansluiten op een andere poort.
Agent-X schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:28:
[...]

ARC is puur de verbinding van je TV met je geluidsoplossing. andere apperaten op de TV aangesloten zullen daarvan gebruik maken. Een recente upgrade voor ARC is eARC.

De Shield (2019 tube of pro) wil je ivm Dolby Vision ondersteuning.
Ik heb zelf de tube versie maar zou achteraf kiezen voor de pro (kan net wat meer).

Mocht je veel waarde hechten aan DTS dan is onderstaand relaas het lezen waard;

Waar je wel op moet letten is hoe het wordt aangesloten.
De Shield direct op de TV en dan de TV naar een soundbar/receiver is wat meestal gebruikt wordt.
Nu kun je gebruik maken van (indien de TV het ondersteunt) Dolby Vision, VVR of 120 refreshrate, eARC etc.
Deze opties worden pas recent door receivers/soundbars ondersteund en de bestaande oplossingen werken nog prima met alle geluidsformaten.

Recente TV's ondersteunen echter vaak niet meer DTS ivm licentie kosten. Tegenwoordig kunnen we dat prima missen omdat streams ed. gebruik maken nieuwere formaten.
Via de Shield kun je eventueel DTS omzetten naar een formaat dat wel wordt doorgegeven door de TV.

Ik heb zelf toch gekozen om een receiver te kopen met ondersteuning voor de HDMI 2.1 opties.
Geluid van TV apps is dan het enige dat nog via (e)ARC loopt

Mocht je liever gaan voor een converter/tussenstukje als oplossing, dan ben je gelimiteerd tot wat de TV ondersteund. Daarom heb ik eventueel nog een eenmalig gebruikte oplossing dat weg mag ;)
Ten eerste bedankt voor jullie reactie op mijn vraag!

Ik zag inderdaad al wat verschillende ervaringen en reacties voorbij komen in dit topic, waarover ik mij wel zorgen maak want het moet gewoon goed en stabiel werken. Want als ik een Nvidia Shield zou aanschaffen krijgt deze toegang tot 1Gbit/s internet via een internetkabel (weet niet hoeveel de Lan port ondersteund), ik heb boven een fileserver draaien met 17TB aan opslag voor het eventueel streamen naar mijn Android tv via VLC Player. Welke alternatieve launcher gebruik je hiervoor dan als ik vragen mag? Want reclamevrij klinkt erg goed.

Is het dan echt zoveel werk dan dat configureren als hem nieuw koopt? Want als ik het dan kort voor me moet zien, zie ik dat je hem na aankoop aansluit en dat een hele Google TV layout op beeld krijgt waarbij je alleen de Apps zoals: VLC player, Disney+, Netflix, Amazon Prime, Discovery+, Videoland, Smarttube enz moet installeren zoals bij een Sony tv. Dus mijn vraag is wat voor configuratie heb je daarnaast nog te doen :).

Dat is heel fijn om te weten dat Nvidia Shield niks met de HDMI ARC doet, want ik wil wel heel graag mijn Bose 500 erop houden. Kan ik dan wel gewoon shield bedienen met de afstandsbediening van de TV als ik naar dat HMDI kanaal van de Nvidia Shield switch? :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!
G_Dragon schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:33:
Ik zag inderdaad al wat verschillende ervaringen en reacties voorbij komen in dit topic, waarover ik mij wel zorgen maak want het moet gewoon goed en stabiel werken. Want als ik een Nvidia Shield zou aanschaffen krijgt deze toegang tot 1Gbit/s internet via een internetkabel (weet niet hoeveel de Lan port ondersteund),
Heb je de topicstart gelezen?
ik heb boven een fileserver draaien met 17TB aan opslag voor het eventueel streamen naar mijn Android tv via VLC Player. Welke alternatieve launcher gebruik je hiervoor dan als ik vragen mag? Want reclamevrij klinkt erg goed.
Het eerste heeft niets te maken met het tweede.

Als mediaspeler voor lokale bestanden gebruik ik Kodi. Dat kan direct een SMB share benaderen. VLC werkt wellicht ook, maar heb ik onder Android TV geen ervaring mee.

Ik heb laatst Leanback on Fire getest. Werkte aardig. Niet alle applicaties worden in de juiste categorieën geplaatst en een applicatie kan niet van één categorie naar de ander verplaatst worden, maar alle applicaties kunnen aan een lijst met favorieten toegevoegd worden en binnen die lijst kan de volgorde aangepast worden. Ook kunnen overbodige applicaties verborgen worden. Dat werkt goed genoeg voor mij. :)
Is het dan echt zoveel werk dan dat configureren als hem nieuw koopt? Want als ik het dan kort voor me moet zien, zie ik dat je hem na aankoop aansluit en dat een hele Google TV layout op beeld krijgt waarbij je alleen de Apps zoals: VLC player, Disney+, Netflix, Amazon Prime, Discovery+, Videoland, Smarttube enz moet installeren zoals bij een Sony tv. Dus mijn vraag is wat voor configuratie heb je daarnaast nog te doen :).
Je moet niets met de Shield TV. Out of the box werkt het apparaat goed, but it can be better. ;)
Dat is heel fijn om te weten dat Nvidia Shield niks met de HDMI ARC doet, want ik wil wel heel graag mijn Bose 500 erop houden. Kan ik dan wel gewoon shield bedienen met de afstandsbediening van de TV als ik naar dat HMDI kanaal van de Nvidia Shield switch? :)
De Shield TV heeft ondersteuning voor CEC, maar YMMV. Goede werking van CEC is afhankelijk van alle aangesloten apparaten. Dus ook het model van de TV en een eventuele receiver/soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

The Zep Man schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:44:
[...]

Heb je de topicstart gelezen?
Sorry eerlijk gezegd nee maar zal dat nog even doen! :D
[...]
Het eerste heeft niets te maken met het tweede.

Als mediaspeler voor lokale bestanden gebruik ik Kodi. Dat kan direct een SMB share benaderen. VLC werkt wellicht ook, maar heb ik onder Android TV geen ervaring mee.
Ja precies op deze manier gebruiken wij VLC player nu ook op onze Sony AG8 Oled, maar merk dat de TV soms moeite heeft wanneer er ondertiteling ingeladen moet worden wat zich uit in schokkend beeld.
[...]
Ik heb laatst Leanback on Fire getest. Werkte aardig. Niet alle applicaties worden in de juiste categorieën geplaatst en een applicatie kan niet van één categorie naar de ander verplaatst worden, maar alle applicaties kunnen aan een lijst met favorieten toegevoegd worden en binnen die lijst kan de volgorde aangepast worden. Ook kunnen overbodige applicaties verborgen worden. Dat werkt goed genoeg voor mij. :)
Bedankt! Zal na het lezen van het hoofdtopic deze ook even gaan bekijken, want reclamevrij is altijd goud waard in mijn ogen.
[...]
Je moet niets met de Shield TV. Out of the box werkt het apparaat goed, but it can be better. ;)

De Shield TV heeft ondersteuning voor CEC, maar YMMV. Goede werking van CEC is afhankelijk van alle aangesloten apparaten. Dus ook het moden van de TV en een eventuele receiver/soundbar.
Oke dat wou ik even duidelijk hebben, maar ik begrijp dat er dus manieren zijn om Nvidia Shield nog beter te laten werken waaronder die Leanback on Fire andere launcher..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
G_Dragon schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:57:
[...]
Oke dat wou ik even duidelijk hebben, maar ik begrijp dat er dus manieren zijn om Nvidia Shield nog beter te laten werken waaronder die Leanback on Fire andere launcher..
Ik ben ook zo'n gebruiker, die alleen maar wat extra streaming apps heeft gedownload (HBO Max staat er niet standaard tussen bijvoorbeeld). Dat is heel simpel en verder heb ik ook nog niet naar andere zaken gekeken, zoals gamen, emuleren, kodi, enzovoort, enzovoort. Ook moet ik nog naar de instellingen kijken een keer, maar zoals eerder opgemerkt is dit niet noodzakelijk. Ik draai ook al een maand of 2 op mijn pro en ik ben echt helemaal blij, met hoe deze nu is. Laat staan, als ik hem ook nog eens helemaal naar eigen smaak configureer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

prutser001 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:19:

Ik heb wel Disney+ en ook ik heb die reclame nog steeds :P Geen idee hoe dat weg gaat uit het homescreen. En het mooie is: ik heb de shield al sinds Mei 2021, en nog nooit een SW/FW upgrade gedaan uit angst voor reclame, zeker toen ze dat in juni 2021 aankondigden...En toch heb ik deze reclame :(

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Deathchant schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:32:
[...]
Ik heb wel Disney+ en ook ik heb die reclame nog steeds :P Geen idee hoe dat weg gaat uit het homescreen. En het mooie is: ik heb de shield al sinds Mei 2021, en nog nooit een SW/FW upgrade gedaan uit angst voor reclame, zeker toen ze dat in juni 2021 aankondigden...En toch heb ik deze reclame :(
Die updates komen vanaf Google (Play Store app updates), niet via Nvidia en hun OS updates.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon kodi gebruiken en die automatisch laten opstarten. Heb je geen reclame meer ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Deathchant schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:32:
[...]

Ik heb wel Disney+ en ook ik heb die reclame nog steeds :P Geen idee hoe dat weg gaat uit het homescreen.
Al vaker besproken in dit topic. Je kan Google's launcher vervangen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Omdat het best wel vaak gevraagd wordt, heb ik instructies aan de TS toegevoegd over hoe Google's launcher vervangen kan worden met een alternatief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snake_Eye
Agent-X schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:56:
[...]

De CEC implementatie op de Shield is agressief/dominant.
Elke vendor (LG, Nvidia, Onkyo etc..) lijkt een eigen draai te geven aan het CEC protocol maar in mijn ervaring wint de Shield het van de rest.
Dan bedoel ik het niet meewerken met andere apperaten en het toeeigenen van focus.

De instellingen van de Shield in het plaatje zijn niet betrouwbaar -> lees deze reddit post.

Daarnaast heb ik op mijn LG tv alle 'geadvanceerde opties' die gekoppeld waren aan 'herkende' HDMI bronnen weggehaald.
Deze optie vind je niet bij de standaard settings maar via de 'Home' knop (ab) -> 'home dashboard' -> rechtsboven de '3 verticale puntjes' -> 'universal control settings'.

Het oplossen van ellende was voor mij om de Shield niet meer alle power CEC instellingen te laten gebruiken. Dus TV gaat uit via TV remote omdat het eventueel aflsuiten van de Shield dit niet meer (mag) doen.

Succes ;)
In de shield kan je toch ook de CEC uitzetten?
De Shiled zet in iedergeval de TV niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:49
Bij mij helpt dat niet: alle CEC uit en toch gaat de TV uit met de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Als je CEC volledig uitzet moet hij herstarten en dan werkt het hier inderdaad niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
The Zep Man schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:10:
[...]

Al vaker besproken in dit topic. Je kan Google's launcher vervangen.
Waarom vervangen als je gewoon de updates van de home screen app kan verwijderen en auto update kan uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Hebben jullie automatisch apps updaten ingesteld, of hebben jullie deze disabled?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:51
Snake_Eye schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:17:
Hebben jullie automatisch apps updaten ingesteld, of hebben jullie deze disabled?
Welk antwoord ben je naar op zoek? Er zijn maar twee opries en beiden zullen voor komen.

Voor mijzelf: staat ingeschakeld, want standaard
Voor hardware-lover: staat uit, want meer controle over wanneer updates geïnstalleerd worden (en mogelijkheid tot vooraf doornemen changelog?)

Lijkt mij dus handiger om te vragen waarom sommigen afwijken van de standaard, automatische updates aan, dan alleen een inventarisatie van aan/uit zonder de redenen waarom sommigen het expliciet uit zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FunFair schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 19:18:
Waarom vervangen als je gewoon de updates van de home screen app kan verwijderen en auto update kan uitschakelen?
Omdat het uitstel van executie is, en je dan standaard reclame van Google meuk krijgt (zoals YouTube, waar ik de standaard applicatie niet van gebruik). Geen reclame is altijd beter. Bovendien vind ik de nieuwe launcher een slag onduidelijker, en lijkt Leanback on Fire meer op de klassieke launcher, die voor mijn gevoel vlotter te bedienen is.

Ik kocht de Shield TV zonder reclame, en ik zal hem zonder reclame gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 03-06-2022 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
RobertMe schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:26:
[...]

Welk antwoord ben je naar op zoek? Er zijn maar twee opries en beiden zullen voor komen.

Voor mijzelf: staat ingeschakeld, want standaard
Voor hardware-lover: staat uit, want meer controle over wanneer updates geïnstalleerd worden (en mogelijkheid tot vooraf doornemen changelog?)

Lijkt mij dus handiger om te vragen waarom sommigen afwijken van de standaard, automatische updates aan, dan alleen een inventarisatie van aan/uit zonder de redenen waarom sommigen het expliciet uit zetten.
Ik dacht misschien als je bezig bent met netflix kijken op de shield of zo, en er wordt een update geinstalleerd, dat dit misschien niet lekker zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over updaten en de Play Store gesproken, er staat bij mij sinds kort "Play Protect" als extra instelling bij het scherm van Apps en Games beheren?

Dat is schijnbaar vrij nieuw, ik zie het namelijk nog niet bij ieder Android TV apparaat terug, ook nog niet bij mijn andere gelijke Shield?

Ik heb dit op non actief gezet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:30
Heeft er iemand een idee wat nog de oorzaak kan zijn voor microstutters bij gebruik van Plex op de Shield Pro 2019 (update 9.0.2)? Normaal zou die automatisch framerate moeten kunnen matchen?

De setting staat op 4K 59.940 Hz (Dolby Vision + HDR10 Ready), media is 4K aan 23.976fps.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
devilkin schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 22:57:
Heeft er iemand een idee wat nog de oorzaak kan zijn voor microstutters bij gebruik van Plex op de Shield Pro 2019 (update 9.0.2)? Normaal zou die automatisch framerate moeten kunnen matchen?

De setting staat op 4K 59.940 Hz (Dolby Vision + HDR10 Ready), media is 4K aan 23.976fps.
Wat heb je zelf al gedaan om het te onderzoeken? Heb je bijvoorbeeld ook judder wanneer je de juiste refresh rate forceert in de instellingen van de Shield TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

The Zep Man schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:18:
[...]

Wat heb je zelf al gedaan om het te onderzoeken? Heb je bijvoorbeeld ook judder wanneer je de juiste refresh rate forceert in de instellingen van de Shield TV?
Ik heb het zelfde, alle refresh rates geprobeerd. Bij de ene is het erger dan de ander, maar het is er altijd bij bepaalde apps. Als ik dezelfde stream vervolgens cast, is het niet :? Vooral NLZiet en Disney+ hebben er last van. Netflix weer helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 21:23
zAo schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:36:
[...]

Ik heb het zelfde, alle refresh rates geprobeerd. Bij de ene is het erger dan de ander, maar het is er altijd bij bepaalde apps. Als ik dezelfde stream vervolgens cast, is het niet :? Vooral NLZiet en Disney+ hebben er last van. Netflix weer helemaal niet.
Ik heb het als de ZiggoGo App op de achtergrond actief is en ik vervolgens Netflix opstart. Twee keer op de home button en dan ZiggoGo afsluiten lost het dan op.
Wellicht zijn er ook andere apps op de achtergrond die hetzelfde veroorzaken.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Spasm schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 22:12:
[...]

Ik heb het als de ZiggoGo App op de achtergrond actief is en ik vervolgens Netflix opstart. Twee keer op de home button en dan ZiggoGo afsluiten lost het dan op.
Wellicht zijn er ook andere apps op de achtergrond die hetzelfde veroorzaken.
Thanks, maar ook metalles killen heb ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Wellicht al geprobeerd maar voor de zekerheid...

- Delete/reinstall plex.
- Pas de refreshrate aan op de Shield (59->60)
- In de developer instellingen (moet je wel activeren) is een optie om bij HD de standaard kleurinstelling toe te passen. Dat verhelpt blijkbaar dingen.

Wat speel je af van waar?
Ik zou zeker deze Kodi build (Maven) een kans geven.
Ondersteuning voor DV en zal naast een eventuele bestaande (officiele) Kodi geinstalleerd worden.
Kies wel voor de Matrix uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
The Zep Man schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:18:
[...]

Juist is relatief natuurlijk - hangt af van de source content. In dit specifieke geval lost het het op voor deze film, maar sindsdien duiken dan weer andere problemen op die ik tot hiertoe nog nooit ervaren heb:
* video playback die ronduit 'choppy' wordt tot je de film even op pauze zet en hervat
* paar seconden volledig blank scherm

Het verzetten van de refresh rate leek me ook eerder een workaround dan iets anders, zeker gezien nvidia toch Refresh rate match heeft, wat plex zou ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Gewoon uit nieuwsgierigheid: Ik lees dat bepaalde gebruikers (ook nog met bepaalde apps) problemen hebben met stutter en zo.
Zijn dit nu gebruikers met enkel de laatste update van de shield (expierence 9.x) of ondervonden ze deze issues ook met de vorige versie (voor zover ze dat nog kunnen nagaan)

Ik zeg dit omdat ik me namelijk totaal niet herken in de stutter issues die sommige van ons ondervinden en ik zit nog op expierence 8.x.
Draai plex, kodi, hbo. Netflix, prime, ziggo, videoland en nog een zooi aan engelse en amerikaanse diensten achter een vpn ... no problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Ik kan het me niet herinneren dat ik vroeger (pre-9) hier problemen mee had. Maar ik gebruik het niet frequent genoeg om naar 100% zeker van te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
Tegenwoordig heb ik regelmatig een crash met mijn shield pro 2015 als ik iets afspeel via Emby. Na afspelen van een serie crasht de speler. De enige manier om op te lossen is de stekker uit te trekken.

Nog iemand hier met hetzelfde probleem? Ik draai bij alles de laatste sw versie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Sphinkx schreef op zondag 5 juni 2022 @ 19:10:
Tegenwoordig heb ik regelmatig een crash met mijn shield pro 2015 als ik iets afspeel via Emby. Na afspelen van een serie crasht de speler….

Nog iemand hier met hetzelfde probleem? Ik draai bij alles de laatste sw versie…
Beta of stable release van zowel Emby server als app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
Stable. Emby staat op mijn server. Net nieuwe update daarvan gedaan. Maar had probleem ook al met vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Sphinkx schreef op zondag 5 juni 2022 @ 19:14:
Stable. Emby staat op mijn server. Net nieuwe update daarvan gedaan. Maar had probleem ook al met vorige versie.
Draai zelf stable server, met daarbij de beta van de Android TV Emby app.

Probeer die beta app eens voor je Shield, want wie weet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:28
LaFleche schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:19:
Gewoon uit nieuwsgierigheid: Ik lees dat bepaalde gebruikers (ook nog met bepaalde apps) problemen hebben met stutter en zo.
Zijn dit nu gebruikers met enkel de laatste update van de shield (expierence 9.x) of ondervonden ze deze issues ook met de vorige versie (voor zover ze dat nog kunnen nagaan)

Ik zeg dit omdat ik me namelijk totaal niet herken in de stutter issues die sommige van ons ondervinden en ik zit nog op expierence 8.x.
Draai plex, kodi, hbo. Netflix, prime, ziggo, videoland en nog een zooi aan engelse en amerikaanse diensten achter een vpn ... no problems
Nog steeds stutters in oa Disney+ en Netflix en die had ik ook in eerdere firmware versies op de Shield.
Netwerk is volledige bedraad en voorzien van gigabit switches (die ook al een keer vervangen zijn).
Ik denk in de richting van een incompatibiliteit in een instelling met de TV (50vs 60Hz) oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
Leader98 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:00:
[...]

Nog steeds stutters in oa Disney+ en Netflix en die had ik ook in eerdere firmware versies op de Shield.
Netwerk is volledige bedraad en voorzien van gigabit switches (die ook al een keer vervangen zijn).
Ik denk in de richting van een incompatibiliteit in een instelling met de TV (50vs 60Hz) oid.
Zou het aan de HDMI kabel(s) kunnen liggen? Zie de volgende review over microstutter in sommige DV content en zijn oplossing...

Nvidia Shield TV Pro 16GB review door SuurbieR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 21:34

Nicap

Tsssk....

Ik heb met regelmaat een video welke de kleuren groen/rood achtig laat zien. Alleen als het 4K is met HDR volgens mij(maar niet bij alle 4K HDR video's). Zou dat ook aan de HDMI kabel kunnen liggen? Heb al gezocht in dit topic, omdat ik een keer iets heb gelezen over die kleuren bij anderen, maar kan het niet gterug vinden.
Uiteraard is de TV geschikt voor HDR en DV)(LG Oled)

[ Voor 13% gewijzigd door Nicap op 08-06-2022 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
Nicap schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:50:
Ik heb met regelmaat een video welke de kleuren groen/rood achtig laat zien. Alleen als het 4K is met HDR volgens mij(maar niet bij alle 4K HDR video's). Zou dat ook aan de HDMI kabel kunnen liggen? Heb al gezocht in dit topic, omdat ik een keer iets heb gelezen over die kleuren bij anderen, maar kan het niet gterug vinden.
Ah je speelt dan vast en zeker ("legale") DV content af wat in een .mkv zit en niet het losse .mp4 bestand. DV content in een mkv is in elk geval met de standaard kodi (v19.4) installatie een no go. De mp4 daarentegen zou wel gewoon moeten afspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Nicap schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:50:
Welke Shield en welke app kan dan ook van belang zijn. DV is sowieso lastig en werkt volgens mij vaker niet dan wel. De 2019 ondersteund DV en met streaming apps zal dat wel goed gaan, maar Kodi met DV werkt weer niet tenzij je een aangepaste build gebruikt of een alpha versie of zo. Maar anderen zullen daar vast veel meer van weten :p

In ieder geval zou de kabel ook kunnen. Dat die net de hogere bitrate niet haalt en bitjes omvallen en daardoor bv incorrecte metadata wordt verstuurd/ontvangen en de kleuren afwijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 21:34

Nicap

Tsssk....

keepitfrosty schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:17:
[...]

Ah je speelt dan vast en zeker ("legale") DV content af wat in een .mkv zit en niet de losse .mp4. DV content in een mkv is in elk geval met de standaard kodi (v19.4) installatie ee no go. De mp4 daarentegen zou wel gewoon moeten afspelen.
Ik zal eens kijken of ik mp4 kan “testen” dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Hebben jullie ook last van dat het zoeken bij SmartTube Next niet werkt?

De text venster wil niet overgaan op dat ik met het toetsenbord erin intik waardoor ik niet kan zoeken. Dus ik kan wel erin tikken maar er blijft staan dat ik met voice control kan zoeken. Wat ook niet werkt, al een tijdje trouwens.

Heb de laatste beta al geïnstalleerd. Kan ik nog iets doen om te proberen zodat de app wel prima werkt? Ben redelijk verslaafd aan SponsorBlock geworden waardoor ik wat moeite heb met de standaard YouTube app die alleen z'n eigen ads weghaalt met premium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Update gehad van de Ziggo Go app.
Ineens moet ik opnieuw inloggen en als ik dat doe dan accepteert de app het niet.
Via browser werkt het wel maar via de app kan ik niet inloggen met de juiste gegevens uiteraard.
App op Android tel ook uitgelogd en daar ook proberen in te loggen.
Nu krijg ik de melding dat ik te vaak heb proberen in te loggen met een verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord terwijl die 100% goed zijn.
Iemand?

Edit: 22:30 uur
Er zijn grote problemen met de Go app dus zal wel daaraan liggen

[ Voor 39% gewijzigd door snah001 op 08-06-2022 22:30 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!
polopolo150 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:47:

De text venster wil niet overgaan op dat ik met het toetsenbord erin intik waardoor ik niet kan zoeken. Dus ik kan wel erin tikken maar er blijft staan dat ik met voice control kan zoeken. Wat ook niet werkt, al een tijdje trouwens.

Heb de laatste beta al geïnstalleerd. Kan ik nog iets doen om te proberen zodat de app wel prima werkt? Ben redelijk verslaafd aan SponsorBlock geworden waardoor ik wat moeite heb met de standaard YouTube app die alleen z'n eigen ads weghaalt met premium.
Kan het niet bevestigen. Gebruik op één Shield de Final en op de andere de bèta, en bij beiden lukt het (mij) probleemloos.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snah001 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 22:02:
[knip]

Edit: 22:30 uur
Er zijn grote problemen met de Go app dus zal wel daaraan liggen
Dat verwacht ik ook (in de Ziggo Go omgeving dan), want direct na installeren vanmiddag waren die problemen er nog niet.

Er zijn wel flink wat gebruikers die problemen met de app zelf hebben na de update, ik kon dat met de Shield echter niet vaststellen op dat moment, de app werkte probleemloos zoals voor de update.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 13:47
Inzake de Ziggo Go-app: klopt het dat ik (gebruikmakend van mijn moeders account) wel vanuit mijn huis de app kan gebruiken op onze IPad/telefoon, maar geen content kan streamen op de Shield? Zowel wanneer ik rechtstreeks inlog via de Shield als wanneer ik vanaf de Ipad stream, krijg ik een foutmelding die gerelateerd is aan IP-adres. Bij ESPN heb ik daar geen last van.
Wellicht doe ik iets verkeerd, of is er een workaround?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:51
@mefjoew De Ziggo Go app voor Android TV (en ook die voor Apple TV) vereist een internetverbinding via Ziggo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 16:14

XallaX

Meow

polopolo150 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:47:

De machtiging/rechten van de microfoon op STN waren na een update uitgeschakeld.deze aanzetten en zoeken werkt weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
hcQd schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 07:59:
@mefjoew De Ziggo Go app voor Android TV (en ook die voor Apple TV) vereist een internetverbinding via Ziggo.
Dit heeft niks met android TV te maken 🤷
mefjoew schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 07:45:
Inzake de Ziggo Go-app: klopt het dat ik (gebruikmakend van mijn moeders account) wel vanuit mijn huis de app kan gebruiken op onze IPad/telefoon, maar geen content kan streamen op de Shield? Zowel wanneer ik rechtstreeks inlog via de Shield als wanneer ik vanaf de Ipad stream, krijg ik een foutmelding die gerelateerd is aan IP-adres. Bij ESPN heb ik daar geen last van.
Wellicht doe ik iets verkeerd, of is er een workaround?
Ik heb even snel getest, werkt inderdaad niet meer helemaal lekker. Zowel naar Android tv als shield kan ik niet streamen vanuit het programma zelf.
Maar *wel* als ik stop met streamen, naar het beginscherm ga in de app bv TV & REPLAY - > TV - > streamen - > programma starten.

Dat lijkt de workaround te zijn dus 🤷

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Geprobeerd, maar de hele app lijkt 'f*cked'. Krijg het halve Ziggo-logo in beeld en kom dan in een scherm waarop ik zou moeten aanvinken 'stay logged in' of gewoon op de oranje knop klikken. Dat gaat echter niet. Na enige tijd krijg ik dan een foutmelding op de app (IPad). Overigens gebruikt de Shield de built-in Chromecast als ik stream, geen idee of dat klopt?
Vanuit de Go-app zelf (die werkt dus wel) kan ik niets afspelen i.v.m. IP-melding. Dat lijkt dus in lijn met wat @hcQd zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
mefjoew schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:01:
Geprobeerd, maar de hele app lijkt 'f*cked'. Krijg het halve Ziggo-logo in beeld en kom dan in een scherm waarop ik zou moeten aanvinken 'stay logged in' of gewoon op de oranje knop klikken. Dat gaat echter niet. Na enige tijd krijg ik dan een foutmelding op de app (IPad). Overigens gebruikt de Shield de built-in Chromecast als ik stream, geen idee of dat klopt?
Vanuit de Go-app zelf (die werkt dus wel) kan ik niets afspelen i.v.m. IP-melding. Dat lijkt dus in lijn met wat @hcQd zegt.
Dat halve logo en vinkje had ik ook, dan is de stream verbinding fout. Killen, alles afsluiten, opnieuw vanaf je foon (ik heb android foon, en tmobile internet) exact zoals ik het zei.

De app op je shield TV kun je eraf gooien, want de ziggo go app op. Android tv werkt al heel lang niet meer via een niet ziggo verbinding idd. Maar streamen vanaf niet Android tv kan wel, zei het nu met een workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Het is gelukt! Kreeg foutmelding 100 (al vaker gehad), maar kon daarvoor ook een oplossing vinden nu. Eerder niet gezocht, omdat ik uitging van een IP-probleem. Afijn, dit bleek te werken. Dank @dragon2 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Sowieso had gisteren Ziggo problemen met Go? Afgaande op het Ziggo topic, dit topic, en "zelfs" het Ubiquiti topic.

@hardware-lover @dragon2 dat Ziggo Go niet buiten de deur werkt op Android TV (& Apple TV) heeft inderdaad weinig met Android TV te maken. Maar uiteraard wel met het feit dat de Ziggo Go TV app de enige app is op deze platformen en deze restrictie daarin zit ingebakken. De Ziggo Go app voor telefoons & tablets heeft deze restrictie dan weer niet, maar is weer niet beschikbaar voor genoemde mediaspelers / TV OSen.

Edit:
In Frans / Monegasques accent: I am stupid

[ Voor 17% gewijzigd door RobertMe op 09-06-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RobertMe, verkeerde user gelinkt? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
RobertMe schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:26:
feit dat de Ziggo Go TV app de enige app is op deze platformen en deze restrictie daarin zit ingebakken. De Ziggo Go app voor telefoons & tablets heeft deze restrictie dan weer niet, maar is weer niet beschikbaar voor genoemde mediaspelers / TV OSen.
Om delen wachtwoorden zoveel mogelijk te voorkomen. Android tv vaak 'vast' bij mensen thuis.
mobiel en tablet zijn om mee te nemen. Zou dan te veel beperkingen zijn als het met een mobiel apparaat ook niet mocht.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:26:
Sowieso had gisteren Ziggo problemen met Go? Afgaande op het Ziggo topic, dit topic, en "zelfs" het Ubiquiti topic.

@hardware-lover @dragon2 dat Ziggo Go niet buiten de deur werkt op Android TV (& Apple TV) heeft inderdaad weinig met Android TV te maken. Maar uiteraard wel met het feit dat de Ziggo Go TV app de enige app is op deze platformen en deze restrictie daarin zit ingebakken. De Ziggo Go app voor telefoons & tablets heeft deze restrictie dan weer niet, maar is weer niet beschikbaar voor genoemde mediaspelers / TV OSen.

Edit:

[...]

In Frans / Monegasques accent: I am stupid
Ja? De app doet het niet op Android tv, maar je gebruikt die hele app niet bij streamen :+

Streamen doe je vanaf ziggo go app op Android of ios. Naar een chromecast/achtig apparaat. Met of zonder android TV 🤷

Zoals ik zei, dit probleem (dat streamen ineens raar doet) heeft dus helemaal niks met Android tv te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
dragon2 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:00:
[...]

Ja? De app doet het niet op Android tv, maar je gebruikt die hele app niet bij streamen :+

Streamen doe je vanaf ziggo go app op Android of ios. Naar een chromecast/achtig apparaat. Met of zonder android TV 🤷

Zoals ik zei, dit probleem (dat streamen ineens raar doet) heeft dus helemaal niks met Android tv te maken.
Ahum, klopt niet want streamen werkt gewoon via de Go app (zonder tel o.i.d.) op de Shield MITS je maar kwa internet verbinding op het Ziggo netwerk zit.
De app op de Shield hoort dus gewoon te werken mits op het Ziggo netwerk en heeft dus alles te maken met Android TV en de limitaties die Ziggo heeft opgeworpen.
Zit je NIET op een Ziggo netwerk dan ben je gedwongen, als je van Go gebruikt wilt maken, om te streamen vanaf tablet of tel naar het desbetreffende apparaat en dat kan o.a. ieder apparaat zijn dat van Android TV gebruik maakt zoals o.a. de Shield en vele Android tv's.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dragon2 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:08:
Dat halve logo en vinkje had ik ook, dan is de stream verbinding fout. Killen, alles afsluiten, opnieuw vanaf je foon (ik heb android foon, en tmobile internet) exact zoals ik het zei.

De app op je shield TV kun je eraf gooien, want de ziggo go app op. Android tv werkt al heel lang niet meer via een niet ziggo verbinding idd. Maar streamen vanaf niet Android tv kan wel, zei het nu met een workaround.
mucuracat schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:39:
Om delen wachtwoorden zoveel mogelijk te voorkomen. Android tv vaak 'vast' bij mensen thuis.
mobiel en tablet zijn om mee te nemen. Zou dan te veel beperkingen zijn als het met een mobiel apparaat ook niet mocht.
Zet een kleine Raspberry Pi met PiVPN neer bij degene die de Ziggo meuk met iedereen deelt en het probleem is opgelost! :Y) 8) :*) ;)
dragon2 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:00:

Daar is het woord Casten voor bedacht indien je over Google meuk praat of voor de Apple gebruikers in het verkapt NederLish : AirPlayen :P :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
nero355 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:22:
[...]

Zet een kleine Raspberry Pi met PiVPN neer bij degene die de Ziggo meuk met iedereen deelt en het probleem is opgelost! :Y) 8) :*) ;)
Moet echt een keer in Raspberry Pi induiken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Ik wil dit delen voor eventuele Twilight (blue light filter app) gebruikers die het hebben geprobeerd op de Nvidia Shield maar achter kwamen dat het niet werkte.

Met een oude APK werkt het wel. Zie:

https://twilight.urbandro...-on-android-tv-android-6/

Dit omdat Android TV niet de permissies kan geven die de app nodig hebt door een aanpassing van Google. Met een oude versie werkt het nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hardware-lover schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:53:
Wat het voor gevolgen heeft kan ik niet direct zeggen, maar schijnbaar is er wat mis gegaan bij de laatste Google systeem app waardoor mijn Shield (2019 Pro), continue met een volle CPU belasting draait.

Ik kwam onderstaande reactie tegen m.b.t. een ander apparaat en heb het toen ook maar zelf even getest, en het klopt wat daar staat. Het verwijderen van de updates voor de Google systeem app lost het op. Automatisch updaten van apps moet daarbij zijn uitgezet of uit staan, anders krijg je meteen automatisch de update weer aangeboden.

https://www.reddit.com/r/...tick_4k_cpu_load_100_fix/
M.b.t. bovenstaand issue, gisteren is mij de 1 juni update van de app aangeboden, de continue 100% CPU belasting is hiermee opgelost.

Dit was trouwens enkel van toepassing op de Shield met de Android 11 update (en wat andere apparaten met V11, Xiaomi 4k stick bijv.), op Android TV V9 versie (update naar 11 niet toegepast), was die 100% belasting er überhaupt niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

nero355 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:56:
[...]

Je bent welkom in Raspberry Pi - deel 2 ;)

Het klinkt allemaal moeilijker dan het is heel eerlijk gezegd, want met een beetje geluk heb je alles binnen een uurtje draaiende!
De upload snelheid bij ziggo is zo belabberd, dat de eigenaar van die aansluiting het niet leuk gaat vinden als je via z'n connectie TV kijkt.

Hebben meer mensen last van een mini-freeze als je het volume aanpast? Alsof alle CPU nodig is om die overlay van de volume regeling te renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zAo schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 15:59:
De upload snelheid bij ziggo is zo belabberd, dat de eigenaar van die aansluiting het niet leuk gaat vinden als je via z'n connectie TV kijkt.
Daar zeg je wat! :D

Maar gelukkig nemen de reguliere HD zenders niet zoveel bandbreedte in dus het hangt maar net van je abonnement en het aantal gebruikers af uiteindelijk! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Wat is die Ziggo GO app na de update slecht geworden op de Shield.

Door de menu's en zappen gaat wat trager. En als ik de app start en een zender selecteer, kan ik de eerste 20 seconden niet zappen (zwarte gradient layer op onderste 10% van het beeld. Dit is de tv gids laag, die pas later volledig wordt ingeladen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Reverb_ schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:14:

Door de menu's en zappen gaat wat trager. En als ik de app start en een zender selecteer, kan ik de eerste 20 seconden niet zappen (zwarte gradient layer op onderste 10% van het beeld. Dit is de tv gids laag, die pas later volledig wordt ingeladen).
Ben al weer terug naar de oude versie, want in de nieuwe hebben ze iets gesloopt, wat ik vaak gebruikte...
Montoya200x in "Ziggo Go op Android TV"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaapB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 11:18
Reverb_ schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:14:

Inderdaad, viel mij ook al op dat hij is vernield bij de vernieuwing, hoop dat ze rap weer terug keren naar gebruiksvriendelijk en vlotter exemplaar.

bijnaleek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:05
Iemand meegekregen dat Videoland zijn systeem aan het vernieuwen is?
Mensen krijgen gefaseert bericht krijgen dat ze "overgezet" worden en dat daar een nieuwe app met rood logo voor komt ipv. zwart logo.
Nu heeft mijn vrouw de oude Videoland app weggegooit en wilde de nieuwe installeren, blijkt dat er op dit moment in de Google Play Store op de Shield helemaal geen Videoland app meer te vinden is.
Ook is helemaal niet zeker of die er ooit komt, want Videoland zegt zelf dat ze de Shield sowieso nooit ondersteund hebben.

Gister even geprobeerd een oude Videoland app te sideloaden, maar die zijn allemaal crap en niet de oude die wij hadden.

Al met al niet zo fijn allemaal, dat word Videoland casten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:37
maDDog83 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:25:
Mensen krijgen gefaseert bericht krijgen dat ze "overgezet" worden en dat daar een nieuwe app met rood logo voor komt ipv. zwart logo.
Nu heeft mijn vrouw de oude Videoland app weggegooit en wilde de nieuwe installeren, blijkt dat er op dit moment in de Google Play Store op de Shield helemaal geen Videoland app meer te vinden is.
Ook is helemaal niet zeker of die er ooit komt, want Videoland zegt zelf dat ze de Shield sowieso nooit ondersteund hebben.

Gister even geprobeerd een oude Videoland app te sideloaden, maar die zijn allemaal crap en niet de oude die wij hadden.

Ik heb al een paar keer met ze gebeld om mijn beklag te doen. Ze geven inderdaad aan dat de Shield nooit in hun ondersteuningslijstje heeft gestaan. kan me er zo om irriteren.. Ik snap heus dat het een ander apparaat is dan mijn Sony smart TV, maar de software is hetzelfde, de app is hetzelfde.. Kom op zeg.

En inderdaad, had in de Play store op de mobiel gezien dat er al een poosje een nieuwe app is, hoewel ik daar weinig over terug kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je noemt oudere versies van de applicatie, maar kan je niet de nieuwste versie sideloaden?

Je kan wellicht Videoland via Kodi gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 16-06-2022 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:05
The Zep Man schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:57:
[...]

Je noemt oudere versies van de applicatie, maar kan je niet de nieuwste versie sideloaden?

Je kan wellicht Videoland via Kodi gebruiken.
Thanks voor de tips,de nieuwe videoland app ga ik eens naar speuren.

Kodi nooit mee gestoeit, maar dat word hoog tijd om eens naar te gaan kijken :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Als je er via een desktop browser naar zoekt dan komt de "oude" versie nog steeds tevoorschijn, er staat dan ook bij vermeld dat deze geschikt zou zijn voor al mijn geregistreerde Android (TV) apparaten (15 stuks op dit moment), waaronder mijn Shields. Via een (Engelstalige) link krijg ik ook de gelegenheid om deze nog op een apparaat te installeren waar deze nog niet op staat.

Kan je hier iets mee? https://play.google.com/s....videoland&hl=en_US&gl=NL

Edit: ik kom beide versies (V1 & V2), gewoon tegen als ik er naar zoek via de Shield en Play Store?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DNfe6Rpe92kiDZL22yBLh_z2bHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c9AjLsB4sGOPYcgJ6jcSofOq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 16-06-2022 12:51 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hardware-lover schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:25:
Edit: ik kom beide versies (V1 & V2), gewoon tegen als ik er naar zoek via de Shield en Play Store?
[Afbeelding]
Heeft wellicht te maken met de regio van het Google account of door het gebruik van de Shield TV met een VPN. Zoals eerder aangegeven in het topic kan je bijeffecten verwachten als je dat doet.

Waarschijnlijk heb jij 'gewoon' Nederlands voor alles en geen VPN. Ik heb hetzelfde. :+

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 16-06-2022 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Zep Man schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:39:
[...]
Heeft wellicht te maken met de regio van het Google account of door het gebruik van de Shield TV met een VPN. Zoals eerder aangegeven in het topic kan je bijeffecten verwachten als je dat doet.

Waarschijnlijk heb jij 'gewoon' Nederlands voor alles en geen VPN. Ik heb hetzelfde. :+
Ik ga er vanuit dat een gebruiker eerst die zaken uitsluit die van invloed kunnen zijn op een zoekresultaat ;)

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 126 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.